Werkgever is recent verhuisd, naar een nieuwbouw in 2 delen, verbonden met een fiber. De bouwers hebben al de staande datakast en de wanddatakast omgewisseld, in de wanddatakast is geen plaats om apparatuur in te zetten want de netwerkkabels naar het patchpaneel hebben nog een meter of 2 overschot, zit gewoon opgerold in die kast
Nu probeer ik de fiber connectie te maken, lukt niet. Eerste keer dat ik werk met fiber, maar ik denk dat ik alles uitgesloten heb dat mijn fout kan zijn. Op de kabel tussen de gebouwen staat OM3, dus ik verbind het patchpaneel met de switches met OM3 kabel. Switches naast elkaar en met mijn kabels werken normaal. Er zijn 3 pairs, dus 9 combinaties getest, niks werkt. Zie ik iets over het hoofd?
Edit: moest een kabel omdraaien, nu werkt het.
Nu probeer ik de fiber connectie te maken, lukt niet. Eerste keer dat ik werk met fiber, maar ik denk dat ik alles uitgesloten heb dat mijn fout kan zijn. Op de kabel tussen de gebouwen staat OM3, dus ik verbind het patchpaneel met de switches met OM3 kabel. Switches naast elkaar en met mijn kabels werken normaal. Er zijn 3 pairs, dus 9 combinaties getest, niks werkt. Zie ik iets over het hoofd?
Edit: moest een kabel omdraaien, nu werkt het.
[ Voor 3% gewijzigd door nieternie op 19-05-2022 16:28 ]