Kletskoek. Dan doe je iets fout. Er staan legio guides op het net (en volgens mij zelfs in deze startpost), over hoe het moet, zonder speciale tooling zelfs.OMX2000 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:52:
[...]Het komt er dus op neer dat je met een niet jailbroken iPhone je geen ringtone erop kunt installeren. Tenminste niet vanuit de iTunes op windows.
Ik heb het hier al tig keer gedaan, op een Windows bak met alleen iTunes, en zowel jailbroken als origineel. Het werkt al-tijd.
Met alleen iTunes: Selecteer begin en eindpunt in de song die je wil hebben als ringtone. Convert to AAC. Open de geconverteerde file in explorer (show in explorer), rename de extensie van dat bestand naar .m4r. Dubbelklik de gerenamede file en hij verschijnt in je ringtones map in iTunes. Daarna kun je de m4r weer verwijderen, hij wordt gekopieerd naar je ringtones folder door iTunes.
Staat hij wel in je ringtones folder, maar wil niet naar je telefoon syncen? Dan is hij langer dan 30 seconden.
Dit werkt gewoon altijd. Simpel.
Zelf gebruik ik regelmatig Adobe Audigy om ze nog wat aan te passen. Ik zorg dan in Audigy voor een mp3 van 29 seconden, met fade in/out, whatever verder nog, die importeer ik in iTunes, en daarna volg ik bovenstaande stappen.
/edit
En een paar stappen hoger lees ik dit:
Simpel op te lossen, selecteer bij Edit, Preferences, General tab, Import Settings: "Import using AAC encoder". Et voila, je hebt nu wel de optie om als AAC te creërenOMX2000 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:44:
Ik probeer ringtones voor mijn iPhone 3GS te maken, maar in mijn iTunes versie heb ik geen optie "Create AAC" als ik een mp3 bestand selecteer. Ik gebruikt iTunes 8.2.1.6 op windows (Vista).
[ Voor 16% gewijzigd door UltraSub op 23-07-2009 10:04 ]