Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
OMX2000 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:52:
[...]Het komt er dus op neer dat je met een niet jailbroken iPhone je geen ringtone erop kunt installeren. Tenminste niet vanuit de iTunes op windows.
Kletskoek. Dan doe je iets fout. Er staan legio guides op het net (en volgens mij zelfs in deze startpost), over hoe het moet, zonder speciale tooling zelfs.
Ik heb het hier al tig keer gedaan, op een Windows bak met alleen iTunes, en zowel jailbroken als origineel. Het werkt al-tijd.
Met alleen iTunes: Selecteer begin en eindpunt in de song die je wil hebben als ringtone. Convert to AAC. Open de geconverteerde file in explorer (show in explorer), rename de extensie van dat bestand naar .m4r. Dubbelklik de gerenamede file en hij verschijnt in je ringtones map in iTunes. Daarna kun je de m4r weer verwijderen, hij wordt gekopieerd naar je ringtones folder door iTunes.
Staat hij wel in je ringtones folder, maar wil niet naar je telefoon syncen? Dan is hij langer dan 30 seconden.

Dit werkt gewoon altijd. Simpel.
Zelf gebruik ik regelmatig Adobe Audigy om ze nog wat aan te passen. Ik zorg dan in Audigy voor een mp3 van 29 seconden, met fade in/out, whatever verder nog, die importeer ik in iTunes, en daarna volg ik bovenstaande stappen.

/edit
En een paar stappen hoger lees ik dit:
OMX2000 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:44:
Ik probeer ringtones voor mijn iPhone 3GS te maken, maar in mijn iTunes versie heb ik geen optie "Create AAC" als ik een mp3 bestand selecteer. Ik gebruikt iTunes 8.2.1.6 op windows (Vista).
Simpel op te lossen, selecteer bij Edit, Preferences, General tab, Import Settings: "Import using AAC encoder". Et voila, je hebt nu wel de optie om als AAC te creëren ;)

[ Voor 16% gewijzigd door UltraSub op 23-07-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:47

MsG

Forumzwerver

CyBeR schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:05:
[...]

Ja, dat is roaming. Dat werkt namelijk heel simpel: komt het netwerk op je SIM overeen met wat 't GSM-netwerk zegt? Geen roaming. Anders wel.

[...]

Nee, die zitten ook op hun eigen netwerk en roamen dus niet.
Weet je dat zeker? Ik kreeg bij een HTC altijd het roamingteken met mijn Tele2, wat gebruikt maakt van het KPN netwerk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Binnenkort ga ik weer vier daagjes naar Lowlands. Ik maak me nu al zorgen over mijn Iphone 3G accu! ;) Als er mensen suggesties hebben voor een accu/solar charger die het ook daadwerkelijk doet en vier dagen kan bijladen, let me know.. Er is een enorm aanbod, waarvan ik moeilijk kan beoordelen hoe goed (of niet) het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VaioVip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:46
Ik ga vandaag een 16GB Zwart halen! :)

Gefeliciteerd met je aankoop! Maar als iedereen dit hier zou gaan posten, zou het topic weinig interessant worden ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Hoedje op 23-07-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-06 09:04
GenetiX schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:28:
Binnenkort ga ik weer vier daagjes naar Lowlands. Ik maak me nu al zorgen over mijn Iphone 3G accu! ;) Als er mensen suggesties hebben voor een accu/solar charger die het ook daadwerkelijk doet en vier dagen kan bijladen, let me know.. Er is een enorm aanbod, waarvan ik moeilijk kan beoordelen hoe goed (of niet) het werkt.
Deze lijkt te voldoen aan je eisen;
http://www.iphoneclub.nl/26846/review-3g-juice-major-mojo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
GenetiX schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:28:
Tja, ik heb deze plus deze en die doen het prima, ik verwacht daar wel 3 dagen mee rond te komen. Je kunt ze ook nog afgeven bij 3FM om ze weer op te laten laden :)

Wat ik me trouwens afvroeg: kun je bij die Duracell stand die altijd in de buurt van de brug staat batterijen omwisselen? Dan zou je ook nog zoiets als dit kunnen proberen. Ik heb alleen nog niet getest hoever een setje goeie penlites komt met je iPhone; ik verwacht niet meer dan enkele tientallen %.

[ Voor 5% gewijzigd door Zpottr op 23-07-2009 13:01 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-06 09:04
Ik heb mijn iPhone 3GS 16GB nu zo'n drie weken en wil toch ook even mijn ervaring delen. Ik heb hem via T-mobile (lost and stolen 23-06) en heb hem ongeveer een week later mogen ontvangen. Helaas gaat mijn i-150 abbo pas 30-01-2010 in en moet ik nu nog internetten buitenshuis met een PIT abbo, binnen gebruik ik natuurlijk Wifi.

Allereerst ben ik erg onder de indruk van het touchscreen. Ik heb mijn oude Nokia 95 verruilt voor de iPhone en ik vind hem geweldig. Eigenlijk is alles zoveel beter dan de N95 en de Omnia die ik een paar weekjes in huis heb gehad, vooral de simpele bediening. Het toetsenbord vind ik erg prettig en typ bijna net zo snel als op de PC al heb ik de eerste weken wel moeten wennen. Ook de Appstore is een verademing, en en wat zijn er veel Apps te downloaden zeg! Hij is erg verslavend,ik mail nu erg vaak, internet meer op de iPhone dan op de PC etc. En dan die gave games en al die andere apps! Al met al houd die iPhone me flink (toch wel zo'n 5 uur per dag) bezig. Ik bel wel veel minder, mailen vond ik altijd al fijner en SMS'en deed ik nooit, teveel gedoe met al dat getyp maar nu is het ineens erg makkelijk en snel. Sowieso is hij erg snel met alles.
Ik heb er een leuk hoesje die gelijk dient als portemonne bij gekocht (piel frama wallet) en van de week komt er nog een invisibleshield op.

Mijn minpunten;

Luidspreker op de verkeerde plaats, als je in landscape werkt bedek je hem snel met je vingers.
Landscape is niet in alle progje bruikbaar.
iTunes, vaak herkent hij kijn telefoon niet en moet ik hem meerdere malen aankoppelen voor iTunes hem herkent.
Batterijduur (maar dat komt ook omdat ik hem nu zoveel meer gebruik) Maar daar komt waarschijnlijk een 3G Juice Major Mojo voor om dat op te lossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Plurk. op 23-07-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55
Net even mijn iPhone aan mijn laptop gekoppeld, tethering aangezet en op nieuwsgroepen iets gedownload.

Het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/speed2.jpg

Niet slecht al zeg ik het zelf! :D

Ik heb als provider Vodafone voor de goede orde!

[ Voor 9% gewijzigd door outlandos op 23-07-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 20:52
MsG schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:54:
[...]

Weet je dat zeker? Ik kreeg bij een HTC altijd het roamingteken met mijn Tele2, wat gebruikt maakt van het KPN netwerk.
dat klopt ook, heb ik ook met mijn telfort kaartje gehad toen telfort overging op kpn netwerk. komt omdat je sim origineel ingesteld is op een ander netwerk.
Outlandos schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:00:
Net even mijn iPhone aan mijn laptop gekoppeld, tethering aangezet en op nieuwsgroepen iets gedownload.

Het resultaat:

[afbeelding]

nice!!! ben zelf aan het proberen een zwarte 16gb 3gs te scoren, en dan simlock vrij, was ook van plan een vodafone abo te nemen. en nu weet ik het alleen maar zekerder. hoewel ik niet echt ga downloaden maar meer ga browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:21
Outlandos schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:00:

Het resultaat:

[afbeelding]

Heb je de gewone Onbeperkt internet blox? Want dan krijg je binnenkort een berichtje van Vodafone denk ik :P Want die heeft:

A. Een fair use datalimiet van 250MB (ze beginnen er niet over binnen een factor 10 overschrijding, maar 5GB downloaden gaat daar aardig overheen :+)
B. Je mag met die blox uberhaupt niet tetheren :P (5GB downloaden op topsnelheid valt aardig op)

Of heb je geen 5GB gedownload en was het alleen even een testje met de eerste paar files? :P

[ Voor 43% gewijzigd door Bosmonster op 23-07-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
OMX2000 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:52:
[...]

Het komt er dus op neer dat je met een niet jailbroken iPhone je geen ringtone erop kunt installeren. Tenminste niet vanuit de iTunes op windows.
Nonsense!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Shabbaman schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:24:
Is er iemand die ervaring heeft met een Griffin Itrip voor de Nano 4g in combinatie met een Iphone? Het apparaat is volgens compatibel met alle ipods, inclusief de touch 2g. Een hardwarematige reden waarom het niet zou werken kan ik eigenlijk niet bedenken... Googlen levert me ook wat gemengde reacties op.
Waarom niet via de App Store de radio zender downloaden en dan streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 07:53

ijskonijn

Now MOVE!

Waarom moet ik soms op willekeurige momenten m'n iTunes wachtwoord in vullen?
Soms zelfs na het ontgrendelen...is dit misschien omdat ik een applicatie in de wachtrij heb staan om te downloaden? Deze heb ik op Pauze gezet omdat ik momenteel geen 3G bereik heb, dan duurt 9mb me te lang :P

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Reinigingsdoek schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:41:
[...]

Waarom niet via de App Store de radio zender downloaden en dan streamen?
Da's de verkeerde kant op (dit is een radiozendertje ;) )

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Bosmonster schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:22:
[...]

Heb je de gewone Onbeperkt internet blox? Want dan krijg je binnenkort een berichtje van Vodafone denk ik :P Want die heeft:

A. Een fair use datalimiet van 250MB (ze beginnen er niet over binnen een factor 10 overschrijding, maar 5GB downloaden gaat daar aardig overheen :+)
B. Je mag met die blox uberhaupt niet tetheren :P (5GB downloaden op topsnelheid valt aardig op)

Of heb je geen 5GB gedownload en was het alleen even een testje met de eerste paar files? :P
Het was een test! :) Ik heb deze maand tot nu toe voor zo'n 2GB gebruikt, dus moet me even rustig houden de rest van de maand! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11-2024

SpX

Ik heb een vraag: Ik wil graag met de app Pianist de samples via m`n pc opnemen. De maker zegt er het volgende over:

However, if you want the _audio_ of songs created with Pianist (or any of my apps) then all you need to do is hook up the iPhone to your PC via the headphone socket, and then use a sampling package such as Audacity (which is free and available for both Mac and PC- http://audacity.sourceforge.net/). You can the save the audio as Wav/MP3, or whatever you want really.

Nu vraag ik me af hoe ik dit klaarspeel. Zelf lijkt me een 3.5mm to 3.5mm me het meest voor de hand liggend.
Gaat dit werken, en kan ik via die weg ook daadwerkelijk samples opnemen?( geluidskaart: Xtreme Music, X-fi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
SpX schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:53:
Ik heb een vraag: Ik wil graag met de app Pianist de samples via m`n pc opnemen. De maker zegt er het volgende over:

However, if you want the _audio_ of songs created with Pianist (or any of my apps) then all you need to do is hook up the iPhone to your PC via the headphone socket, and then use a sampling package such as Audacity (which is free and available for both Mac and PC- http://audacity.sourceforge.net/). You can the save the audio as Wav/MP3, or whatever you want really.

Nu vraag ik me af hoe ik dit klaarspeel. Zelf lijkt me een 3.5mm to 3.5mm me het meest voor de hand liggend.
Gaat dit werken, en kan ik via die weg ook daadwerkelijk samples opnemen?( geluidskaart: Xtreme Music, X-fi)
Ik zou niet weten waarom niet. Het zou leuk zijn als die app midi kon exporteren, maar dat zal zeker geen optie zijn?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662

Ik krijg de iphone binnenkort, klopt het dat er geen (nederlandse) t9 beschikbaar is voor de iphone?

Dus sms en email letter voor letter typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 50662 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:23:
Ik krijg de iphone binnenkort, klopt het dat er geen (nederlandse) t9 beschikbaar is voor de iphone?

Dus sms en email letter voor letter typen?
T9? Dat is iets voor telefoons met cijfertoetsen. De iPhone heeft een volwaardig toetsenbord met woordsuggestie. Dat is van Japans tot Nederlands. Daar hoef je dus niet over in te zitten :)
ijskonijn schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:54:
Waarom moet ik soms op willekeurige momenten m'n iTunes wachtwoord in vullen?
Soms zelfs na het ontgrendelen...is dit misschien omdat ik een applicatie in de wachtrij heb staan om te downloaden? Deze heb ik op Pauze gezet omdat ik momenteel geen 3G bereik heb, dan duurt 9mb me te lang :P
Je geeft zelf het antwoord al. Gewoon de app even downloaden en je krijgt geen popup meer...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:46
de essentie van t9 is dat je bij een numeriek toetsenbordje elke toets maar 1 keer hoeft in te drukken, dat heb je natuurlijk niet nodig als je een volledig qwerty toetsenbord hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-04 22:31
SpX schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:53:

Lijkt me gewoon te moeten werken. Geen idee waarom niet idd.. Kijk wel even goed hoe de instellingen van het programma en de geluidskaart staan.. (dus op line-in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Ik heb met de laatste instructies uit het tethering-topic dit zowel via USB als BT perfect werkend. Super.

Het enige dat ik nog anders zou willen is voorkomen dat bij het aansluiten van mijn iPhone op mijn MacBook via de USB-kabel (om te syncen of opladen bv.) de iPhone automatisch begint met tetheren. Zou dat het handigst werken met twee verschillende netwerklocaties op de Mac (waarbij bij één dus de ethernetverbinding naar de iPhone actief is)? Of zijn er andere trucs?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:06

OMX2000

By any means necessary...

UltraSub schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:01:
[...]
Kletskoek. Dan doe je iets fout. Er staan legio guides op het net (en volgens mij zelfs in deze startpost), over hoe het moet, zonder speciale tooling zelfs.
Ik heb het hier al tig keer gedaan, op een Windows bak met alleen iTunes, en zowel jailbroken als origineel. Het werkt al-tijd.
Met alleen iTunes: Selecteer begin en eindpunt in de song die je wil hebben als ringtone. Convert to AAC. Open de geconverteerde file in explorer (show in explorer), rename de extensie van dat bestand naar .m4r. Dubbelklik de gerenamede file en hij verschijnt in je ringtones map in iTunes. Daarna kun je de m4r weer verwijderen, hij wordt gekopieerd naar je ringtones folder door iTunes.
Staat hij wel in je ringtones folder, maar wil niet naar je telefoon syncen? Dan is hij langer dan 30 seconden.

Dit werkt gewoon altijd. Simpel.
Zelf gebruik ik regelmatig Adobe Audigy om ze nog wat aan te passen. Ik zorg dan in Audigy voor een mp3 van 29 seconden, met fade in/out, whatever verder nog, die importeer ik in iTunes, en daarna volg ik bovenstaande stappen.

/edit
En een paar stappen hoger lees ik dit:

[...]

Simpel op te lossen, selecteer bij Edit, Preferences, General tab, Import Settings: "Import using AAC encoder". Et voila, je hebt nu wel de optie om als AAC te creëren ;)
Dat hielp. Thanx.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Zpottr schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 01:00:
Het enige dat ik nog anders zou willen is voorkomen dat bij het aansluiten van mijn iPhone op mijn MacBook via de USB-kabel (om te syncen of opladen bv.) de iPhone automatisch begint met tetheren. Zou dat het handigst werken met twee verschillende netwerklocaties op de Mac (waarbij bij één dus de ethernetverbinding naar de iPhone actief is)? Of zijn er andere trucs?
Dat irriteert me hier eigenlijk ook wel ja. Maar dan op een Windows PC. Had de netwerkadapter al disabled, maar moet toch netter kunnen?
You're welcome ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 11:25
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om de laatste software van de iPhone 3G (software naam: iPhone1,2_3.0_7A341.ispw) te uploaden voor mij? Gewoon de officiele non-hacked/unlocked graag. Of waar deze gedownload kan worden bij Apple is ook OK :)

edit: oja geen torrents :P

[ Voor 7% gewijzigd door --help op 24-07-2009 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ga naar iTunes, sluit je iPhone aan en klik op update zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 08:43:
[...]

Dat irriteert me hier eigenlijk ook wel ja. Maar dan op een Windows PC. Had de netwerkadapter al disabled, maar moet toch netter kunnen?
Yep. Zeker omdat de iPhone accu sneller leegloopt dan mijn MacBook 'm kan bijladen als ik het netwerk stevig gebruik :')

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
AleSyS schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 22:30:
Ik ben sinds afgelopen donderdag de trotse bezitter van een iphone 3GS icm I-300 abbo. Het lukt mij alleen niet om een MMS te versturen. Zodra ik een foto koppel aan een berichtje en deze verstuurd zie ik de status balk oplopen...blijft dan een tijdje en geeft vervolgens failed. Naar mij weten hoef je niks bij t-mobile te activeren toch wbt MMS???
Ik heb nog steeds problemen met verzenden MMS. Steeds als ik een foto wil versturen middels MMS gaat ie tot 90% en dan verschijnt er een uitroepteken. Getest op foto van rond 125 KB

T-mobile gebeld en die hebben mijn MMS gegevens gereset en ik heb de netwerk opties op mijn 3Gs gereset.
Helaas zonder resultaat

Daarnaast valt het mij op dat ik 2 van de 3 keer op GPRS zit ipv 3G.

Een collega van mij die ook een 3Gs heeft en schijn naast mij zit heeft bij kontinu 3G verbinding terwijl mijn feun op GPRS blijft staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113273

Na wat zoekwerk lees ik niet veel meer over stofjes en haarscheurtjes in de 3GS. Met name die scheurtjes zouden m.i. bij de 3GS eerder op kunnen treden als ze het gevolg zijn van verschillende materialen die op verschillende manieren uitzetten aangezien het nieuwste toestel warmer wordt bij intensief gebruik.

Zijn de problemen misschien toch opgelost?

Ik heb meteen de extra euro's over voor een 3GS (tov een Nokia N97 bv) als ik zeker wist dat ik een exemplaar zou krijgen dat heel blijft en waarbij ik niet na een paar dagen alleen nog maar naar 4 stofdeeltjes kan gaan zitten staren puur omdat ik weet dat ze er zitten ..:)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 113273 op 24-07-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:11
Anoniem: 113273 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:19:
Na wat zoekwerk lees ik niet veel meer over stofjes en haarscheurtjes in de 3GS. Met name die scheurtjes zouden m.i. bij de 3GS eerder op kunnen treden als ze het gevolg zijn van verschillende materialen die op verschillende manieren uitzetten aangezien het nieuwste toestel warmer wordt bij intensief gebruik.

Zijn de problemen misschien toch opgelost?

Ik heb meteen de extra euro's over voor een 3GS (tov een Nokia N97 bv) als ik zeker wist dat ik een exemplaar zou krijgen dat heel blijft en waarbij ik niet na een paar dagen alleen nog maar naar 4 stofdeeltjes kan gaan zitten staren puur omdat ik weet dat ze er zitten ..:)
als je nu al bang bent voor 4 stofdeeltjes zou ik, als ik jou was, de iphone niet kopen !

mocht je er toch voor kiezen raad ik een zuur vrije verpakking in een polypropyleen kist aan, en de iphone niet meer aan te raken, want ook vinger afdrukken geven na 150 jaar beschadigingen die moeilijk weg te poetsen zijn.

ook het plaatsen voor de eerste keer on de docking station of stekker geeft al krassen, dat is bewezen aan de hand van een elektronen microscoop waar duidelijk diepe dalen te zien zijn rondom de stekker ingang.

ook bij het gebruik van het scherm zal na verloop van tijd minder fel oplichten bij gebruik, dit is al zichtbaar na 10 jaar !, dus vooral niet aanzetten.

KOM OP WAAR ZIJN WE MEE BEZIG !!
het is een gebruiksvoorwerp geen kunstobject.......alhoewel ?

niet miereneuken maar kopen, elke seconde dat je wacht is weer een seconde gemist van plezier met je iPhone :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
absrnd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:08:
[...]

als je nu al bang bent voor 4 stofdeeltjes zou ik, als ik jou was, de iphone niet kopen !

mocht je er toch voor kiezen raad ik een zuur vrije verpakking in een polypropyleen kist aan, en de iphone niet meer aan te raken, want ook vinger afdrukken geven na 150 jaar beschadigingen die moeilijk weg te poetsen zijn.

ook het plaatsen voor de eerste keer on de docking station of stekker geeft al krassen, dat is bewezen aan de hand van een elektronen microscoop waar duidelijk diepe dalen te zien zijn rondom de stekker ingang.

ook bij het gebruik van het scherm zal na verloop van tijd minder fel oplichten bij gebruik, dit is al zichtbaar na 10 jaar !, dus vooral niet aanzetten.

KOM OP WAAR ZIJN WE MEE BEZIG !!
het is een gebruiksvoorwerp geen kunstobject.......alhoewel ?

niet miereneuken maar kopen, elke seconde dat je wacht is weer een seconde gemist van plezier met je iPhone :)

.
gozer wat heb jij nou op?!?!? jij bent degene die loopt te mierenneuken hier!

hij stelt iets heel normaals vast. bedoel hij heeft het over een probleem wat bij een redelijk aantal mensen voorkomt en voorkomt in een situatie van normaal gebruik en in zeer korte tijd. iets wat neit hoort. dus compleet niet vergelijkbaar met het onzin verhaal dat jij hier uitkraamt. hij weet heus ook wel dat na 150 jaar er krassen op komen of wat dan ook. maar hij heeft het over een heel ander probleem.

wordt het een beetje zat die mensen op het forum hier die altijd denken beter te weten en klaar staan om gelijk mensen te gaan afzeiken zonder uberhaupt 2 tellen na te denken waar iemand het over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113273

Thanks, Dangerpaki :)

Ergens wel grappig hoe een normale vraag in het belachelijke wordt getrokken, maar ik ben nog steeds benieuwd naar gebruikerservaringen op dit vlak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSpeedy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 14:05
Anoniem: 113273 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:19:

Ergens wel grappig hoe een normale vraag in het belachelijke wordt getrokken, maar ik ben nog steeds benieuwd naar gebruikerservaringen op dit vlak
Nergens last van, gebruik geen screenprotector of protectie van welke soort dan ook.
Achterkant is heeeel klein beetje bekrast, vanwege de tafel. (miniscule krasjes)
Voor de rest merk ik niks van haarscheurtjes e.d. ook geen stof (Ik woon op een studente kamer dus stof heb ik genoeg mee te maken hehehe :D )

Warmte moet ik eerlijk zeggen dat dat redelijk mee valt... sure hij wordt warm, maar mn oude HTC TYTN2 werd warmer met bellen alleen al, dan dat mn Iphone 3GS wordt met game of whatever.

Ik heb tot nu toe nog geen nadelen gevonden aan de Iphone (hij is dan ook Jailbroken :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Volgens mij worden veel van die problemen veroorzaakt door hem in je broekzak te dragen. Daar staat de telefoon continu onder druk in een stoffen, warme en ietwat vochtige omgeving.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 24-07-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSpeedy
Bosmonster schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:33:
Volgens mij worden veel van die problemen veroorzaakt door hem in je broekzak te dragen. Daar staat de telefoon continu onder druk in een stoffen, warme en ietwat vochtige omgeving.
Oké. .. Mja ik doe niet anders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
CyberSpeedy schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:36:
[...]

Oké. .. Mja ik doe niet anders :D
Het is niet zo gek natuurlijk. Een broekzak is ongeveer de slechtste plek om een telefoon te bewaren. Hij wordt de hele tijd heen en weer gewreven tussen stof. Daarnaast trekt ie bij iedere beweging ongeveer krom, zeker als je gaat zitten of ermee fietst, dus haarscheurtjes zijn dan ook niet zo raar meer.

Om over de warmte en het zweet nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Anoniem: 113273 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:19:

Ja Maykel, da's leuk maar
als ik zeker wist dat ik een exemplaar zou krijgen dat heel blijft en waarbij ik niet na een paar dagen alleen nog maar naar 4 stofdeeltjes kan gaan zitten staren puur omdat ik weet dat ze er zitten
...zekerheden bestaan niet in dit leven. Haarscheurtjes en stof betekent gewoon garantie, en ze hebben wel gelijk dat het een gebruiksvoorwerp is.

Daarnaast: ik kan zo geen enkel merk opnoemen waar ik nooit stof achter een schermpje heb gezien, of waarvan ik nooit een telefoon met barstjes heb vastgehad. En de N97 heeft ook z'n onhebbelijkheden, kijk naar het bekrassen van de camera / flitser door het "beschermende" schuifje. Alles gaat kapot.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 06:46
Ik ben ook niet het type die zijn iPhone hysterisch gaat beschermen. Iedere dag in de broekzak, enkel een invisibleshield erop.
Ja er zit wel wat stof op en in + wat krassen.

Maar een iPhone is en blijft een gebruiksvoorwerp dat volgens mij wel tegen een stootje kan.
Maar als je je iPhone niet in je broekzak mag steken, waar steken jullie hem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269610

Nadat ik uit eindelijk het geluid via de aux in orde had viel mij het volgende op: als je wilt bellen tussendoor moet je rekening houden met zachter zetten van je volume. Via aux staat je volume n.l. erg hoog. je schrikt je kapot bij het wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Het is niet zo zeer een iPhone 3GS vraag maar meer over de iPhone zelf:

Indien je via je phone updates installeert van je apps/games, gooit die dan de oude versie weg?

In de iTunes directory op mijn desktop zie ik namelijk wel alle oude versie nog gewoon vrolijk staan...

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Tha BasZ op 24-07-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dwezz schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:42:

Maar een iPhone is en blijft een gebruiksvoorwerp dat volgens mij wel tegen een stootje kan.
Maar als je je iPhone niet in je broekzak mag steken, waar steken jullie hem dan?
In mn tas. Speciaal vakje + sok. Zo blijft ie als nieuw.
Tha BasZ schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:47:
Het is niet zo zeer een iPhone 3GS vraag maar meer over de iPhone zelf:

Indien je via je phone updates installeert van je apps/games, gooit die dan de oude versie weg?

In de iTunes directory op mijn desktop zie ik namelijk wel alle oude versie nog gewoon vrolijk staan...

Iemand een idee?
Synchroniseren zou de apps toch moeten updaten?

[ Voor 40% gewijzigd door Bosmonster op 24-07-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 07:53

ijskonijn

Now MOVE!

Hoedje schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:32:
Je geeft zelf het antwoord al. Gewoon de app even downloaden en je krijgt geen popup meer...
Had al zo'n vermoeden, thanx!

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

@ Bosmonster ->
Yupe dat gebeurd natuurlijk met syncen met een desktop.

Maar het et erover als je je apps via je telefoon zelf download / laat updaten of die dan je oude apps ook weggooid van je telefoon?

En dus niet zoals op je dekstop de oude versie ook nog laat staat in je iTunes dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Kan iemand mij misschien de gedachtegang uitleggen achter het koste wat het kost willen beschermen van een telefoon? Ik zie heel veel mensen met zo'n dikke plastic hoes eromheen, die helemaal bekrast is. M.a.w: voor de mooi doen ze het niet, want je telefoon is vanaf de dag dat je hem koopt lelijk, i.p.v. na 2 jaar (als je toch een nieuwe uit mag zoeken). Het klinkt misschien een beetje flamerig, maar ik snap dat gewoon echt niet, tenzij je een beroep hebt waar hij echt gaar van wordt (betonstorter ofzo :P)

Wat is de gedachtegang? Wil je die telefoon na 2 jaar inlijsten en aan de muur hangen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Plague schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:02:
Kan iemand mij misschien de gedachtegang uitleggen achter het koste wat het kost willen beschermen van een telefoon? Ik zie heel veel mensen met zo'n dikke plastic hoes eromheen, die helemaal bekrast is. M.a.w: voor de mooi doen ze het niet, want je telefoon is vanaf de dag dat je hem koopt lelijk, i.p.v. na 2 jaar (als je toch een nieuwe uit mag zoeken). Het klinkt misschien een beetje flamerig, maar ik snap dat gewoon echt niet, tenzij je een beroep hebt waar hij echt gaar van wordt (betonstorter ofzo :P)

Wat is de gedachtegang? Wil je die telefoon na 2 jaar inlijsten en aan de muur hangen? :)
Ik denk gewoon bescherming van de phone ;) Als je hem een keer laat stuiteren is het toch prettig als je er een dikke (rubberen) case omheen hebt zitten.

Sommige mensen kopen een iPhone namelijk voor gebruik ipv voor het show-effect.

Ander dingetje trouwens: Had een lader besteld die zou moeten werken op de 'iPhone'. Blijkbaar werkt niet alles dat op de 3G werkt op de 3GS, want de lader werkt dus niet op mijn 3GS, maar wel op de 3G van een collega...

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 24-07-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Bosmonster schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:03:
[...]
Want met een rubberen hoes werkt ie beter? Maakt het toestel ook nog eens dikker.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Ik denk gewoon bescherming van de phone ;) Als je hem een keer laat stuiteren is het toch prettig als je er een dikke (rubberen) case omheen hebt zitten.

Proberen om je iPhone er altijd als nieuw uit te laten zien klinkt imo eerder als show dan als gebruik-factor. (En om nou te zegen dat mensen die geen hoesje om hun iPhone doen hem alleen voor de bling-factor hebben :S )
M'n broer heeft zijn 2G een keer op een stenen vloer laten vallen. Gevolg is dat er een heel klein deukje rechtsboven in het aluminium zit. Dat heb ik tien keer liever dan constant een hoesje er omheen te hebben wat er echt niet uit ziet. Je moet weten dat het deukje er zit om het te zien en de telefoon werkt nog prima.

Hoe lang heb jij nodig als je gebeld wordt om je tas te pakken, open te maken, je telefoon uit het hoesje te halen en op te nemen? Je hebt hopelijk je voicemail zo ingesteld dat ie pas na 30 seconden naar voicemail gaat :P

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 24-07-2009 14:25 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Voor velen zijn de Apple devices ook een soort stukje statussymbool, vandaar ook de bereidheid tot hoezen die een derde van de telefoonprijs zijn. Ik spreek overigens niet voor mezelf, al vind ik de krasjes en deuken in mijn zilveren bezel wel irritant. Maar volgens mij is dit onvermijdelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door MsG op 24-07-2009 14:24 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
[...]

Ander dingetje trouwens: Had een lader besteld die zou moeten werken op de 'iPhone'. Blijkbaar werkt niet alles dat op de 3G werkt op de 3GS, want de lader werkt dus niet op mijn 3GS, maar wel op de 3G van een collega...
Zoals iemand hierboven ook al zei: het maakt mij dus geen ruk uit als er wat krasjes op de achterkant zitten. Dus nee, niet echt voor de show idd.

En om het sok-verhaal nogmaals aan te halen: dat is idd echt het toppunt van onpraktisch. Beetje hetzelfde als een dure sportwagen kopen en er nooit mee rijden, want da's slecht voor de auto. Het is gewoon een telefoon. Om mee te bellen. En om te gebruiken. En om mee te nemen naar het strand en gewoon in je strandtas te donderen. En om op tafel te leggen met het risico dat er een glas bier overheen gaat. Enzo. ;)

Zo'n beschermhoes is echt hetzelfde als een mooie TV kopen en dan een plastic zak omheen doen tegen het stof. Of traanplaat op de vloer omdat dat zo lekker robuust is. 8)7

Wat misschien mee speelt is dat ik mijn telefoon heb verzekerd, dus het kan me werkelijk geen bal interesseren als het ding kapot gaat. En over een jaar zoek ik weer een nieuwe uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Plague schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:41:
[...]

Zoals iemand hierboven ook al zei: het maakt mij dus geen ruk uit als er wat krasjes op de achterkant zitten. Dus nee, niet echt voor de show idd.

En om het sok-verhaal nogmaals aan te halen: dat is idd echt het toppunt van onpraktisch. Beetje hetzelfde als een dure sportwagen kopen en er nooit mee rijden, want da's slecht voor de auto. Het is gewoon een telefoon. Om mee te bellen. En om te gebruiken. En om mee te nemen naar het strand en gewoon in je strandtas te donderen. En om op tafel te leggen met het risico dat er een glas bier overheen gaat. Enzo. ;)

Zo'n beschermhoes is echt hetzelfde als een mooie TV kopen en dan een plastic zak omheen doen tegen het stof. Of traanplaat op de vloer omdat dat zo lekker robuust is. 8)7

Wat misschien mee speelt is dat ik mijn telefoon heb verzekerd, dus het kan me werkelijk geen bal interesseren als het ding kapot gaat. En over een jaar zoek ik weer een nieuwe uit. :)
Fijn, dat is jouw mening.

Ik heb net 900 euro voor dat ding neergeteld en wil er graag 2 jaar mee doen dus ben er zuinig op ;)

Dat ben ik overigens op al mijn spullen.
Zo'n beschermhoes is echt hetzelfde als een mooie TV kopen en dan een plastic zak omheen doen tegen het stof.
Als je je TV de hele dag mee zou nemen zou je er waarschijnlijk inderdaad ook wel een zak omheen doen ja B)
Of traanplaat op de vloer omdat dat zo lekker robuust is. 8)7
Ik heb ook liever niet dat mensen met naaldhakken op mn parketvloer van een paar ruggen gaan lopen.

Ik moet hard werken voor mn spullen, dus ja, dat interesseert me wel een 'bal'. Maar hoe jij met je spullen omspringt moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar ga niet lopen doen alsof dat 'normaal' is.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 24-07-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Bosmonster schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:48:
Ik heb ook liever niet dat mensen met naaldhakken op mn parketvloer van een paar ruggen gaan lopen.

Ik moet hard werken voor mn spullen, dus ja, dat interesseert me wel een 'bal'.
Daar verschillen we denk ik inderdaad van mening. Waarom een vloer van een paar ruggen neerleggen, als je het vervolgens niet kunt/wilt gebruiken als vloer. (Ja, heel zwart/wit ;))
Het is inderdaad met veel spullen zo dat je baalt als ze kapot gaan, zoals wanneer je net geverfd hebt en je eerste kras/vlek zit erop. Maarja, dan ga ik niet weer de roller pakken en er een likje verf op smeren, dan blijf je bezig. Dat heb ik ook met een telefoon: krasjes enzo komen er toch wel op, en daar gaat de functionaliteit niet kapot van. Het scherm is nog 100% krasvrij. Net zoals de muur, die blijft wel staan.

Ik wil niet zeggen dat ik niet zuinig ben op mijn spullen, maar het simpele feit is nu eenmaal dat het gebruiksvoorwerpen zijn waar evt. iets mee kan gebeuren en ik niet panisch ga lopen proberen het apparaat krasvrij te houden, want dan heb ik er geen plezier van.

Kleine edit: zie het niet als persoonlijke aanval hoor. Iedereen moet zelf weten hoe hij met zijn spullen omgaat, maar ik was gewoon benieuwd naar het 'waarom' van al die beschermdingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Plague op 24-07-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSpeedy
Plague schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:01:
[...]
Ik wil niet zeggen dat ik niet zuinig ben op mijn spullen, maar het simpele feit is nu eenmaal dat het gebruiksvoorwerpen zijn waar evt. iets mee kan gebeuren en ik niet panisch ga lopen proberen het apparaat krasvrij te houden, want dan heb ik er geen plezier van.

Kleine edit: zie het niet als persoonlijke aanval hoor. Iedereen moet zelf weten hoe hij met zijn spullen omgaat, maar ik was gewoon benieuwd naar het 'waarom' van al die beschermdingen.
Ik was een verhaal aan het type, en keek of iemand al voor mij had geantwoord... maar dit is dus compleet wat ik ook wilde schrijven! 'Je haalt de woorden uit mn mond' ... figuurlijk ofc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is je eigen keuze of je een hoesje koopt voor je iPhone of niet. Volgens mij heeft iedereen wel z'n eigen redenen... Maar Bosmonster, ik vind het wel wat ver gaan dat je mensen zo wegzet als ze dat niet doen. Alsof mensen die geen hoesje kopen per definitie niet zuinig zijn met hun spullen of dat mensen die geen hoesje kopen de iPhone alleen kopen om te showen ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki

ik doe het vooral omdat ik het zonde vind om al die telefoons die nog redelijk goed werken om die bij aanschaf van een nieuw toestel gewoon weg te laten rotten. zonder krasjes verkopen die dingen net wat makkelijker op MP. heb je niet zo'n stapels aan oude telefoons liggen en heeft iemand anders voor een zacht prijsje toch een leuk toestel. om ze zomaar weg te gooien vind ik dan erg zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hoedje schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:07:
Het is je eigen keuze of je een hoesje koopt voor je iPhone of niet. Volgens mij heeft iedereen wel z'n eigen redenen... Maar Bosmonster, ik vind het wel wat ver gaan dat je mensen zo wegzet als ze dat niet doen. Alsof mensen die geen hoesje kopen per definitie niet zuinig zijn met hun spullen of dat mensen die geen hoesje kopen de iPhone alleen kopen om te showen ;)
Uhh nee ik doe juist het omgekeerde :P

Ik word weggezet als een 'overbeschermend' iemand, omdat ik zuinig ben op mn apparaat van 900 euro en er een sokje omheen doe. Dat vind ik aardig ver gaan als je mensen zo neerzet, dus daar reageer ik op.
Daar verschillen we denk ik inderdaad van mening. Waarom een vloer van een paar ruggen neerleggen, als je het vervolgens niet kunt/wilt gebruiken als vloer. (Ja, heel zwart/wit ;))
Ja heel zwart/wit. Daarom krijg ik ook het idee dat je alleen maar een beetje zit te jennen. Maar ik kom binnenkort wel even met mn modderschoenen over je nieuwe witte vloerbedekking stampen ;) Interesseert je toch geen bal ;) Een vloer is er om op gelopen te worden niet waar? Dus waarom zou je er zuinig op zijn?
Dus een sokje of case om je iPhone doen is nu al 'panisch gedrag' en 'plezierbedervend' :?

Vrees dat we toch echt in andere categorieen persoonlijkheid vallen en het hier niet over eens gaan worden ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Bosmonster op 24-07-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bosmonster schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:20:
[...]

Uhh nee ik doe juist het omgekeerde :P

Ik word weggezet als een 'overbeschermend' iemand, omdat ik zuinig ben op mn apparaat van 900 euro en er een sokje omheen doe. Dat vind ik aardig ver gaan als je mensen zo neerzet, dus daar reageer ik op.
De discussie vandaag begint met Plague in "[iPhone 3GS] Ervaringen & Discussie Deel 21"
Hij vraagt zonder ook maar iemand persoonlijk aan te vallen of te flamen naar een bepaalde groep mensen, waarom mensen een hoesje om hun telefoon doen. Jij antwoord daarop in Bosmonster in "[iPhone 3GS] Ervaringen & Discussie Deel 21" waarin je stelt dat mensen die hun iPhone niet beschermen hem alleen hebben om te patsen. ("Sommige mensen kopen een iPhone namelijk voor gebruik ipv voor het show-effect.")
Daarmee begin jij met het wegzetten van een bepaalde groep mensen als patsers die alleen stoer willen doen met hun iPhone.

Verder ben ik het eens met Hoedje dat iedereen voor zichzelf moet weten hoe die z'n spullen gebruikt. (Hell, er is iemand die z'n Ferrari Enzo nog steeds onuitgepakt op het trasportpallet heeft staan. Maar wat maakt het uit, als hij graag daar z'n miljoen aan besteed.)
Dus laten we niet te lang doorgaan met de 'discussie' of je wel of geen hoesje om je iPhone moet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 24-07-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Maak dan ff een TR of stuur een DM :)

[ Voor 75% gewijzigd door Hoedje op 24-07-2009 18:14 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Laat maar joh. Ik voel me absoluut niet persoonlijk aangevallen of wat dan ook. No hard feelings hier iig. Een beetje discussie gaat een mens niet dood aan. :)
Bosmonster schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:20:
[...]
Ja heel zwart/wit. Daarom krijg ik ook het idee dat je alleen maar een beetje zit te jennen. Maar ik kom binnenkort wel even met mn modderschoenen over je nieuwe witte vloerbedekking stampen ;) Interesseert je toch geen bal ;) Een vloer is er om op gelopen te worden niet waar? Dus waarom zou je er zuinig op zijn?
Nah, ik maak wel prikkelende opmerkingen idd, maar puur voor de discussie die ik interessant vind. Voel je zeker niet persoonlijk aangevallen, dat is niet mijn bedoeling :)

Om die reden neem ik geen witte vloerbedekking. Heb ik ooit gehad, was na een tijdje inderdaad zo smerig dat er nu laminaat ligt. Dus je mag hier best met je modderpoten door het huis banjeren hoor, pak ik de dwijl wel als je weg bent ;)
Dus een sokje of case om je iPhone doen is nu al 'panisch gedrag' en 'plezierbedervend' :?

Vrees dat we toch echt in andere categorieen persoonlijkheid vallen en het hier niet over eens gaan worden ;)
Ik denk dat we niet zo belachelijk ver uit elkaar liggen. Maar over dit onderwerp gaan we het inderdaad niet eens worden denk ik :)

Ik ga even het plastic folie over de bank vervangen!

;)

[ Voor 10% gewijzigd door Plague op 24-07-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Iets waarvoor ik nog steeds geen oplossing voor gevonden heb is het beheren van foto's. Kan dit eigenlijk wel op de iphone? Je kan niet vanaf je pc foto's in de "Filmrol" zetten (tenminste ik zou niet weten hoe) en op de iphone zelf kan je geen foto's verplaatsen. Is daar iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
Dit gaat ergens nergens over.
Trek die lange tenen weer naar binnen en ga verder over de iPhone 3GS want nu kom ik voor niets kijken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
themonsman schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:40:
Iets waarvoor ik nog steeds geen oplossing voor gevonden heb is het beheren van foto's. Kan dit eigenlijk wel op de iphone? Je kan niet vanaf je pc foto's in de "Filmrol" zetten (tenminste ik zou niet weten hoe) en op de iphone zelf kan je geen foto's verplaatsen. Is daar iets voor?
Nee, het is precies zoals je het beschrijft; "nieuwe" plaatjes (alles dat gecreëerd en opgeslagen wordt op de iPhone) komt in de filmrol terecht; via je groepering / sortering in iPhoto (en ik neem aan iets soortgelijks op de PC) kun je vervolgens weer aangeven wat je terug wilt syncen naar folders op je iPhone toe.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Zpottr schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:42:
[...]

Nee, het is precies zoals je het beschrijft; "nieuwe" plaatjes (alles dat gecreëerd en opgeslagen wordt op de iPhone) komt in de filmrol terecht; via je groepering / sortering in iPhoto (en ik neem aan iets soortgelijks op de PC) kun je vervolgens weer aangeven wat je terug wilt syncen naar folders op je iPhone toe.
Daar was ik al bang, ach ja had mooi geweest toch? :)
iPhoto zou wel een mooi programma zijn voor de pc ja. Vooral die gezichtsherkenning werkt erg goed.
Reinigingsdoek schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:41:
Dit gaat ergens nergens over.
Trek die lange tenen weer naar binnen en ga verder over de iPhone 3GS want nu kom ik voor niets kijken hier.
You talking to me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
themonsman schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:53:
[...]

Daar was ik al bang, ach ja had mooi geweest toch? :)
Tja, van de andere kant is het (zowel voor jou als bv. iPhoto of Picasa) nu wel meteen duidelijk wat je moet importeren en wat niet hoeft.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
fsfikke schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:37:
[...]

De discussie vandaag begint met Plague in "[iPhone 3GS] Ervaringen & Discussie Deel 21"
Hij vraagt zonder ook maar iemand persoonlijk aan te vallen of te flamen naar een bepaalde groep mensen, waarom mensen een hoesje om hun telefoon doen. Jij antwoord daarop in Bosmonster in "[iPhone 3GS] Ervaringen & Discussie Deel 21" waarin je stelt dat mensen die hun iPhone niet beschermen hem alleen hebben om te patsen. ("Sommige mensen kopen een iPhone namelijk voor gebruik ipv voor het show-effect.")
Daarmee begin jij met het wegzetten van een bepaalde groep mensen als patsers die alleen stoer willen doen met hun iPhone.
Dan heb je m'n post verkeerd begrepen vrees ik. Hij zei juist dat mensen MET hoesjes hem hebben voor de show (om hem nog aan de muur te hangen). Terwijl het vaak juist omgekeerd is. Veel van mn collega's interesseert het niet hoe die eruit ziet, want die hebben hem voor het gebruik en dus juist die dikke hoes erom ter bescherming.

Ik zet dus helemaal niemand neer als wat dan ook (het maakt mij ook echt niet uit wat iemand met z'n iPhone doet), maar weerleg simpelweg zijn boute stelling, die met de gegeven tone-of-voice duidelijk wat steken onder water bevat. En dat soort praat werkt bij mij als een rode vlag op een stier ;)

Zou ook een beetje dom zijn van me om mensen als 'patsers' weg te zetten (een woord dat ik nooit in mijn mond genomen heb overigens), want voor mijzelf is de iPhone ook zeker een luxe-item dat best gezien mag worden. Vandaar dat ik hem ook bewaar in een hippe sok ipv een grijze rubberen case ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 24-07-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
Nietes, welles.

Als je iets ziet waarvan je denk dat het niet (meer) thuishoort in het topic, kun je beter een topic report aanmaken.

[ Voor 81% gewijzigd door Hoedje op 24-07-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Als je wilt dat het ophoudt kun je beter niks zeggen. Zeker niet als het nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed, ik denk dat de meeste argumenten om wel of niet een case te gebruiken nu wel zijn langsgekomen. Het is je eigen keus en ik denk dat we het daar beter voorlopig bij kunnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 13:42
Excuus, mijn vraag is beantwoord.

[ Voor 90% gewijzigd door siemed op 25-07-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49
thaan schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 23:55:
[...]

Data Roaming is inderdaad om in het buitenland geen internet te hebben, niet om totaal geen internet te hebben.
Echter, in Nederland roam je niet want je hebt gewoon je eigen provider via welke je internet hebt en dus heb je nog gewoon internet.
In jouw geval moet je Data Roaming dus uitzetten wil je geen internet hebben in het buitenland.
Dus even zwart/wit gezegd; als ik Data Roaming uitzet heb ik geen internet in het buitenland en kan ik daar ook niet per ongeluk gebruik van maken als ik bijv per ongeluk op de 'weer' applicatie druk?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114069

Vraagje:

Ik heb via itunes albums op mijn iphone gezet, nu zie ik in itunes wel covers bij sommige albums maar op mijn iphone niet..

iemand een idee? bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Laatst online: 04-06 11:40
Anoniem: 114069 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 12:06:
Vraagje:

Ik heb via itunes albums op mijn iphone gezet, nu zie ik in itunes wel covers bij sommige albums maar op mijn iphone niet..

iemand een idee? bedankt!!
als het goed is moet je de covers zien op het moment dat je je iphone draait of als je het lock screen hebt wanneer je het betreffende album afpspeeld.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 10:28

JeRa

Authentic

Kan iemand mij zo vertellen hoe het zit met de legaliteit van het uitbrengen van iPhone apps buiten de App Store om? Ik weet dat Apple niets op welke iPhone dan ook wil hebben zonder dat het onder hun keurende oogjes (AS) is geweest, maar ben ik fout bezig als ik een ZIP (of .DEB) release die toevallig alleen werkt op jailbroken iPhones? :)

Ik zit er aan te twijfelen om een fatsoenlijke IMAP IDLE app te ontwikkelen...

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17
Je kunt contact opnemen met BigBoss, die de Cydia-repo's bijhoudt om via Cydia je app aan te kunnen bieden 8)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
JeRa schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:00:
Kan iemand mij zo vertellen hoe het zit met de legaliteit van het uitbrengen van iPhone apps buiten de App Store om? Ik weet dat Apple niets op welke iPhone dan ook wil hebben zonder dat het onder hun keurende oogjes (AS) is geweest, maar ben ik fout bezig als ik een ZIP (of .DEB) release die toevallig alleen werkt op jailbroken iPhones? :)
Als je dit vraag omdat je bang bent echt in de problemen te komen: daar zou ik me niet druk om maken.
Als je dit vraagt omdat je netjes binnen de regels wilt blijven: ik kan me niet voorstellen dat dit in de voorwaarden van de SDK onvermeld blijft.

Houd er ook rekening mee dat je niet geacht wordt JB-apps uit te brengen als je ook AppStore-apps wilt publiceren :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 10:28

JeRa

Authentic

Zpottr schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:14:
[...]

Als je dit vraag omdat je bang bent echt in de problemen te komen: daar zou ik me niet druk om maken.
Als je dit vraagt omdat je netjes binnen de regels wilt blijven: ik kan me niet voorstellen dat dit in de voorwaarden van de SDK onvermeld blijft.
Ik vraag dit omdat ik niet weet of het wel nuttig is om een app te ontwikkelen als ik meteen een C&D toegestuurd krijg :) dus ik ben niet zozeer bang om in de problemen te komen, maar ik vind het wel zonde van de tijd mocht het zover komen.
Houd er ook rekening mee dat je niet geacht wordt JB-apps uit te brengen als je ook AppStore-apps wilt publiceren :)
Dat laatste zal ik ook niet snel doen :+

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paul1987 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 12:56:
[...]

als het goed is moet je de covers zien op het moment dat je je iphone draait of als je het lock screen hebt wanneer je het betreffende album afpspeeld.
Dat klopt maar dan zie ik bij bij sommige albums een zwarte cover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de eventuele garantie-afhandeling bij T-mobile...

Stel ik koop via internet een T-mobile simlocked iPhone 3GS en IK wil garantie claimen? Kan dat?
Ik koop dan een iPhone van iemand die een iPhone abbo heeft afgesloten (dus op naam heeft gezet)
ik ga naar de winkel met die iPhone 'ja dit en dit is er kapot' Kan die dan gemaakt worden of niet?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
CLB schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:24:
Ik heb een vraagje over de eventuele garantie-afhandeling bij T-mobile...

Stel ik koop via internet een T-mobile simlocked iPhone 3GS en IK wil garantie claimen? Kan dat?
Ik koop dan een iPhone van iemand die een iPhone abbo heeft afgesloten (dus op naam heeft gezet)
ik ga naar de winkel met die iPhone 'ja dit en dit is er kapot' Kan die dan gemaakt worden of niet?
Deze vraag heb ik vanmiddag ook gesteld aan t-Mobile klantenservice omdat ik morgen dus ook een iPhone ga halen die ik via Marktplaats heb gescoord. Garantie bljft bestaan, uiteraard alleen als de iPhone in NL is aangekocht. Je moet wel zorgen dat je de originele aankoopbon hebt. In principe willen ze de garantie laten lopen via de 1e eigenaar, omdat daar het contract op loopt maar in de praktijk moeten ze je gewoon helpen omdat je garantie hebt op toestel en niet op het contract. Al hadden ze het er wel over dat die 2 met elkaar in verbinding hangen. Heb ze aangegeven dat ik me iPhone van me oom ga overnemen en dat die 200 km verderop woont, er is me verteld dat ze een defecte iPhone dan ook gewoon in behandeling zullen nemen ter reparatie. Ergens al eerder in dit of ander topic gelezen dat tMobile ook daadwerkelijk de reparatie heeft uitgevoerd bij iemand die hem ook 2e hands had gescoord, dus ik zou me geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Helaas heb ik de bon nog niet van de verkoper, maar ik zit dan met hetzelfde. Volgens mij hoef je zelf ook niet weer aan te tonen dat jij degene bent van die bon, voor hetzelfde geld ben je wel diegene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 18:01
Nu we het toch over garantie hebben.
Ik twijfel tussen een Apple-store en een T-mobileshop om mijn iPhone aan te schaffen.
Wat raden jullie aan m.b.t. garantie en service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
Anoniem: 114069 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:23:
[...]

Dat klopt maar dan zie ik bij bij sommige albums een zwarte cover..
Dan hebben die albums in iTunes waarschijnlijk ook geen cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Doe eens handmatig in iTunes: Geavanceerd > Albumillustraties ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 16:10
Iemand die enig idee heeft of ik de SMS-tone kan veranderen, zonder jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Settings -> sounds > new text message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 16:10
Intrique schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:45:
Settings -> sounds > new text message
Ik bedoelde eigenlijk hoe ik zelf een tone kan instellen, 6 verschillende is nogal zwaar beperkt namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Xeanor schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:48:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk hoe ik zelf een tone kan instellen, 6 verschillende is nogal zwaar beperkt namelijk...
Kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:18
Heb het gevoel overal gezocht te hebben maar ik kan maar niet vinden of het mogelijk is om de ipod functie binnen de iphone te bedienen met de remote die ik bij mn MBP heb gekregen. Any clues?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
nwnc schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:18:
Heb het gevoel overal gezocht te hebben maar ik kan maar niet vinden of het mogelijk is om de ipod functie binnen de iphone te bedienen met de remote die ik bij mn MBP heb gekregen. Any clues?
Alleen als je bv. een Universal Dock hebt. De iPhone heeft geen IR-oogje.

Edit: wat een goedkope oplossing is trouwens is een AirClick remote met dock connector (even zoeken op eBay). Je krijgt wel de accessoire-waarschuwing maar daarna kun je je iPhone door muren heen bedienen met een RF-afstandbediening.

[ Voor 24% gewijzigd door Zpottr op 26-07-2009 15:39 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Is het ook mogelijk om een push-notificatie te krijgen bij het ontvangen van e-mail via gmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Outlandos schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:27:
Is het ook mogelijk om een push-notificatie te krijgen bij het ontvangen van e-mail via gmail?
Er van uitgaande dat je niet "push mail" bedoelt:

Met Prowl kun je van zo ongeveer alles wat er op je Mac gebeurt (dus ook nw mail van bv. Gmail) een notificatie naar je iPhone sturen. Maar dan moet je Mac wel aanstaan natuurlijk. Mooi speelgoed.

[ Voor 8% gewijzigd door Zpottr op 26-07-2009 15:33 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja als jij gmail gewoon instelt via de exchange instellingen en dan push aanzet lijkt me dat het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
MsG schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:33:
Ja als jij gmail gewoon instelt via de exchange instellingen en dan push aanzet lijkt me dat het moet werken.
Gmail doet toch geen mail via Exchange dacht ik (alleen contacts / calendar)?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reinigingsdoek schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:07:
[...]

Dan hebben die albums in iTunes waarschijnlijk ook geen cover.
Jawel.. dat is juist het vreemde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:46
Zpottr schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:36:
[...]

Gmail doet toch geen mail via Exchange dacht ik (alleen contacts / calendar)?
Klopt. Je zou eens naar NuevaSync kunnen kijken. Dan kan het voor $25 per jaar wel.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik heb een vraagje; ik kom vanaf een windows mobile device en heb gisteren een iphone 3gs in mijn handen geduwd gekregen (dit wordt je nieuwe werk telefoon, gaaf he, succes ermee man).

Tot nu toe vind ik hem nog helemaal niet zo cool want ik heb nu 800 e-mails in mijn inbox zitten die ik schijnbaar per stuk " mark as read" moet zetten. Is daar iets voor in het systeem waar ik over heen kijk? Dus een simpele mark all as read oid?

Verder, is er ook iets om meerdere contacten tegelijk te verwijderen, of moet je ook hier alles micro managen? Ik zag via itunes ook geen optie om daar offline snel je contacten te bewerken (behalve alles verwijderen en opnieuw via outlook importeren wat ik dus niet wil want daar zit veel meer in dan ik in de telefoon wil hebben).

Zal vast nog te maken hebben met wennen, maar de functionaliteit komt nog een beetje karig over. Vrij simplistisch waarbij belangrijk functies in oa e-mail missen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 26-07-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heeft dat bedrijf geen Exchange server staan?
Dat lijkt me een stuk makkelijker voor je contacten en agenda. En al helemaal handiger dat twee pop mailboxen die niet synchroon lopen.

Al je mail in een keer als read markeren gaat iig helaas nog niet. Kan je niet met een browser via webmail toegang krijgen tot je mailbox en daar alles als read markeren?

Wbt die contacten. Sync je contacten anders met Windows Mail of Google contacts of een van de andere opties die je nu niet gebruikt. Dan krijg je bijvoorbeeld in Windows mail alle contacten die op je iPhone staan en kan je daar makkelijk dingen veranderen.

[ Voor 59% gewijzigd door fsfikke op 26-07-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

fsfikke schreef op zondag 26 juli 2009 @ 18:19:
Heeft dat bedrijf geen Exchange server staan?
Dat lijkt me een stuk makkelijker voor je contacten en agenda. En al helemaal handiger dat twee pop mailboxen die niet synchroon lopen.
Uiteraard, ware het niet dat ik opzettelijk niet al mijn contacten wil syncen. Ik zit op 1000+ contacten in Outlook en ik wil ze niet allemaal in de iPhone hebben. Ik kan in mijn auto (carkit) door het telefoonboek browsen en wil die lijst dus beperkt houden. Er zit nu wat onderhoud in de lijst die in de telefoon staat.

Qua mail, ik wil dus ook via de telefoon mijn mail kunnen afhandelen. Ben vaak buiten de deur, en heb dan geen toegang tot de webmail client.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 26-07-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49
Harem.nl schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:33:
[...]

Dus even zwart/wit gezegd; als ik Data Roaming uitzet heb ik geen internet in het buitenland en kan ik daar ook niet per ongeluk gebruik van maken als ik bijv per ongeluk op de 'weer' applicatie druk?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 14124 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:16:
[...]

Uiteraard, ware het niet dat ik opzettelijk niet al mijn contacten wil syncen. Ik zit op 1000+ contacten in Outlook en ik wil ze niet allemaal in de iPhone hebben. Ik kan in mijn auto (carkit) door het telefoonboek browsen en wil die lijst dus beperkt houden. Er zit nu wat onderhoud in de lijst die in de telefoon staat.

Qua mail, ik wil dus ook via de telefoon mijn mail kunnen afhandelen. Ben vaak buiten de deur, en heb dan geen toegang tot de webmail client.
Probeer anders even met een open mind m'n post nog een keer door te lezen.
Met een beetje handigheid en wat trucjes kan je je problemen best oplossen.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 26-07-2009 20:28 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.