- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Vraag me uberhaupt af of je dat soort dingen op je telefoon wilt doen en niet gewoon op een computer. Adresboek kan prima via exchange toch? Ik heb een WM-toestel voor werk, maar heb er altijd ruzie mee. Enige voordeel is dat ik een afspraak op 'prive' kan zetten in mijn agenda en dat ik kan zien of iemand beschikbaar is of niet.Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:53:
[...]
De iPhone is niet echt geschikt als business toestel voor de "zware gebruiker". De functies die ik in WM vanzelfsprekend vond heb ik niet eens op mijn iPhoneDe iPhone is dan ook meer gericht op de consumentenmarkt dan op de zakelijke markt.
PSN: Shiver23
Heeft iemand anders hier ook last van en misschien een oplossing?
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Verwijderd
Krijg hem morgen binnen dus ga het dan gelijk even proberen. Alvast bedanktJ0sTJos schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:43:
[...]
iPhone aansluiten op je PC/Mac en dan syncen (handmatig of alles automatisch) dmv iTunes?
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
valt flink mee, bij mijn pa z'n bedrijf loopt 70% v/d werknemers rond met een iPhone en dat gaat allemaal zonder problemenVerwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:53:
[...]
De iPhone is niet echt geschikt als business toestel voor de "zware gebruiker". De functies die ik in WM vanzelfsprekend vond heb ik niet eens op mijn iPhoneDe iPhone is dan ook meer gericht op de consumentenmarkt dan op de zakelijke markt.
verder zou ik wel willen weten wat je nou mist dan dat je echt "moet" hebben als zakelijke gebruiker, want zomaar leuzen neer pleuren kan natuurlijk iedereen
[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 29-07-2009 12:21 ]
Hij geeft een verkeerde locatie aan (een paar km verder).
Ik heb reeds de truckjes met het aan en afleggen van 3G en wifi geprobeerd , maar niks lijkt te helpen (ook af/aanzetten niet).
Heeft er iemand een idee hoe het te verhelpen?
Voor zover ik weet is er geen XP 64 bits versie van Tunes, alleen een XP 32bit. Voor Vista/Windows7 weer wel.Pierre61 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:53:
Misschien zwaar offtopic maar ik ben opzoek naar iTunes voor XP 64 bits, ik heb wel de versie gevonden voor Vista.
Maar die wil niet installeren op mijn system, weet iemand raad
Op zich niet zo vreemd, XP64 is nooit echt van de grond gekomen in de consumenten markt en ook zeker geen prioriteit voor Apple...
-------
[ Voor 84% gewijzigd door Hoedje op 29-07-2009 12:20 ]
Was inderdaad wel te verwachten, maakt ook niet zo veel uit.mjl schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:28:
[...]
Voor zover ik weet is er geen XP 64 bits versie van Tunes, alleen een XP 32bit. Voor Vista/Windows7 weer wel.
Op zich niet zo vreemd, XP64 is nooit echt van de grond gekomen in de consumenten markt en ook zeker geen prioriteit voor Apple...
Bedankt voor je reply
[ Voor 6% gewijzigd door Pierre op 28-07-2009 11:59 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Op de Mac kan ik in iTunes gewoon aangeven welke groepen contacten ik wil syncen (Info tab). Kun jij daar niets selecteren?Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:16:
Uiteraard, ware het niet dat ik opzettelijk niet al mijn contacten wil syncen. Ik zit op 1000+ contacten in Outlook en ik wil ze niet allemaal in de iPhone hebben. Ik kan in mijn auto (carkit) door het telefoonboek browsen en wil die lijst dus beperkt houden. Er zit nu wat onderhoud in de lijst die in de telefoon staat.
Ja, maar je krijgt geen 800 mails per dag tochQua mail, ik wil dus ook via de telefoon mijn mail kunnen afhandelen. Ben vaak buiten de deur, en heb dan geen toegang tot de webmail client.
Ik ben ook wel erg benieuwd wat je nu echt mist... zo langzamerhand is er toch niet meer veel te klagen over?Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:53:
[ Voor 20% gewijzigd door Zpottr op 28-07-2009 18:22 ]
Zoef
Verwijderd
- Today scherm, direct overzicht van calendar, taken, gemiste gesprekken.
- Mark all as read, de 800 mails haal ik niet maar de 400 wel. Bestaande uit server notificaties (waarvan een gedeelte vaak mark all as read nodig heeft maar ik wel altijd scan op titel). Er zit ook spam tussen die net niet door ons spamfilter wordt opgepikt (hexamail guard). Die wil ik dus snel en eenvoudig kunnen marken als gelezen zonder ze allemaal per stuk te moeten openen.
- Contacten, ook hier, opties om je contacten te onderhouden. Leuk dat je het offline kunt regelen, maar ik ben vaak onderweg en dan is de telefoon mijn tooling hiervoor.
- Calendar, week functies. Pocket Informant weet gelukkig wel hoe het moet en biedt een versie voor de iPhone. Maar helaas, aangezien dit geen native apps zijn en Apple dit heeft dichtgetimmerd is integratie niet mogelijk.
- Ik kan vanuit de calendar met geen mogelijkheid een andere suggestie doen voor een tijd en /of datum op een meeting?
En minder belangrijk;
- Batterij tijd. Hij haalt bijlange na niet een dag op een batterij en dan kijk ik geen video.
- Telefonie, je kunt geen nummer kiezen obv contact naam. Je moet dus eerst naar je contacten toe, kon veel beter.
- Geen indicatie van je voicemail box?
- Bestanden op je iPhone plaatsen. Dit moet nu eerst via een omweg, jailbreak, speciale tooling om een connectie te maken. Bijvoorbeeld om een attachment (ppt) bij te voegen.
- Verzenden van je contact cards (vcard bijv.)
- Alert tone kunnen veranderen? Mail/sms.
- Een telefoonnummer kopiëren en plakken om te bellen, in de phone optie dus.
- Notifications naast dismiss ook kunnen snoozen.
Maar ik mis vooral extra functionaliteiten om je e-mail ineens te kunnen markeren als gelezen. Elke andere e-mail applicatie in de appstore heeft die functionaliteit wel, maar net zoals pocket informant kunnen deze niet de plaats innemen van de standaard applicatie door de dichtgetimmerde integratie mogelijkheden.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2009 21:55 ]
Helder verhaal - als je die dingen nodig hebt is een iPhone niet ideaal. Je merkt al op dat een aantal dingen met JB verholpen kunnen worden maar dat lijkt me voor een bedrijfstelefoon niet zo geweldig idd
Je kunt wel snel verwijderen, maar dat zal met die aantallen nog niet echt helpen- Die wil ik dus snel en eenvoudig kunnen marken als gelezen zonder ze allemaal per stuk te moeten openen.
Misschien begrijp ik je verkeerd maar contacten onderhouden gaat prima op de telefoon toch?- Contacten, ook hier, opties om je contacten te onderhouden. Leuk dat je het offline kunt regelen, maar ik ben vaak onderweg en dan is de telefoon mijn tooling hiervoor.
Hier begrijp ik niet wat je bedoelt. Je kunt toch gewoon naar de telefoon app en een naam kiezen?- Telefonie, je kunt geen nummer kiezen obv contact naam. Je moet dus eerst naar je contacten toe, kon veel beter.
Het aantal voicemails staat toch in een badge? Of heb je geen visual voicemail, dan weet ik niet hoe het zit.- Geen indicatie van je voicemail box?
Apps als Air Sharing Pro kunnen daar bij helpen (geen JB). Spul op je iPhone plaatsen, mailen, etc.- Bestanden op je iPhone plaatsen. Dit moet nu eerst via een omweg, jailbreak, speciale tooling om een connectie te maken. Bijvoorbeeld om een attachment (ppt) bij te voegen.
Dat gaat prima toch (of wil je nog IR / BT gebruiken?)- Verzenden van je contact cards (vcard bijv.)
Komt in 3.1- Een telefoonnummer kopiëren en plakken om te bellen, in de phone optie dus.
OK, maar je zou zo'n app toch wel kunnen opstarten om even op te ruimen? Ik zeg niet dat het de beste oplossing is maar dat zou wel werken.Maar ik mis vooral extra functionaliteiten om je e-mail ineens te kunnen markeren als gelezen. Elke andere e-mail applicatie in de appstore heeft die functionaliteit wel, maar net zoals pocket informant kunnen deze niet de plaats innemen van de standaard applicatie door de dichtgetimmerde integratie mogelijkheden.
Zoef
hij blijft met die melding komen. hij probeert wel te syncen maar stopt dus..
nog een vraag; kan ik mijn gegevens van de 3g overzetten op 3gs ? dus terugzetten ? of heb ik dan weer een 3g ipv 3gs ? *sorry blondtdd* dus de software van de 3g (niet alleen 3.0)
alvast bedankt
Misschien handig als je ook even vermeld welk besturingssysteem je hebttouchie75 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:00:
ik heb een vraag. heb gisteren mijn 3gs 16g wit ontvangen *blij* maar heb nu problemen met itunes. ik krijg steeds de melding dat de applemediadevice helper niet meer werkt ? heb de hele avond gezocht naar oplossingen (stopzetten en weer aanzetten in services) itunes verwijderd en weer geinstalleerd.
hij blijft met die melding komen. hij probeert wel te syncen maar stopt dus..
nog een vraag; kan ik mijn gegevens van de 3g overzetten op 3gs ? dus terugzetten ? of heb ik dan weer een 3g ipv 3gs ? *sorry blondtdd* dus de software van de 3g (niet alleen 3.0)
alvast bedankt
Uiteindelijk had ik de keus tussen een kenwood of een Alpine. Toch maar besloten de Alpine CDE-103BT te kopen. Deze werkt echt perfect met de iphone. Bellen gaat echt super en is heel eenvoudig. Voor het luisteren van muziek van de iphone is echter wel een extra kabel nodig die los te bestellen is. Daar is het nu wachten op. Zodra die binnen is kan ik helemaal goed testen of alles werkt. Maar bellen via deze radio is erg goed.
Verwijderd
Als ik zoek via Google krijg ik alleen maar oude resultaten terug, van voor 3.0.
Dat wordt al sinds 2.0 ondersteunt, zie ook de TS ([iPhone 3GS] Ervaringen & Discussie Deel 21)Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:40:
Weet iemand of de iPhone 802.1x ondersteunt? Dat wordt gebruikt in de Centrale Bibliotheek Amsterdam en ik heb daar geen 3G bereik.
Als ik zoek via Google krijg ik alleen maar oude resultaten terug, van voor 3.0.
[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 29-07-2009 14:46 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
sorry windows vistaSypher schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:38:
[...]
Misschien handig als je ook even vermeld welk besturingssysteem je hebt
Misschien voor de hand liggende vraag maar: 32 of 64 bits en weet je zeker dat je de juiste versie hebt gedownload van Itunes?
Ik heb hem dus helemaal laten af gaan dan terug opgeladen en dan is deze na 12 uur helemaal leeg of zelfs vroeger (wie weet wanneer deze plat was) wat in mijn ogen niet normaal is aangezien ik hem niet gebruikt heb.
Ik had voor mijn aankoop al enkele weken dit topic zitten doorlezen en had dus al door dat ik Push, WiFi en 3G uit moest zetten om enkele dagen te halen, wat ik dus ook gedaan heb en toch haalt die geen 12 uur?
Als dit normaal is dan doe ik hem toch echt wel terug want dit vind ik niet "bruikbaar".
Verwijderd
Heb je hem toevallig gejailbraikt? Wellicht dat er een app op de achtergrond is blijven draaien? Het kan ook met push te maken hebben.
Wa je het beste kunt doen als je gaat slapen is de iPhone via het settings menu op airplane mode zetten. Dan worden alle draadloze communicatiemiddelen uitgezet.
Je moet een Lithium batterij ook niet helemaal leeg laten lopen. En een batterij heeft eerst een paar laadcycli nodig voordat hij op volle capaciteit zit. Beoordeel het over een week nog eens.n0valyfe schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:13:
Ik heb sinds eergisteren mijn iPhone 3GS en alles valt zeer goed mee buiten de batterij. Ik kan bijna niet geloven hoe snel deze leeg gaat. Ik heb na het uitpakken de iPhone gebruikt tot de batterij helemaal plat was en deze dan een goede 8 uur laten opladen en vervolgens rond 10 uur 's avonds uit het stopcontact gehaald, 10 minuutjes Tap Tap Revenge 2 gespeeld, mijn alarm op 11 uur 's morgens gezet en deze dan op stand by laten staan. Ik ga slapen en zie dat het 11 uur is, mijn alarm was dus niet af gegaan en de batterij was helemaal plat.
Ik heb hem dus helemaal laten af gaan dan terug opgeladen en dan is deze na 12 uur helemaal leeg of zelfs vroeger (wie weet wanneer deze plat was) wat in mijn ogen niet normaal is aangezien ik hem niet gebruikt heb.
Ik had voor mijn aankoop al enkele weken dit topic zitten doorlezen en had dus al door dat ik Push, WiFi en 3G uit moest zetten om enkele dagen te halen, wat ik dus ook gedaan heb en toch haalt die geen 12 uur?
Als dit normaal is dan doe ik hem toch echt wel terug want dit vind ik niet "bruikbaar".
PSN: Shiver23
Elke telefoon van de afgelopen jaren lijkt in het begin ontzettend snel leeg te gaan. Dus je kan je iPhone terugbrengen en een andere telefoon halen, maar ook dan krijg je hetzelfde probleem.n0valyfe schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:13:
Over een paar dagen zal ie het een stuk beter doen.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ter verduidelijking: het battery management in je iPhone zal voorkómen dat je batterij helemaal leeg kan lopen; vóór die tijd wordt je iPhone uitgeschakeld. In het dagelijks gebruik is het dus absoluut geen probleem om je iPhone leeg te laten lopen. Er wordt veel te paniekerig gedaan over die accu's altijd.Shiver23 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:23:
Je moet een Lithium batterij ook niet helemaal leeg laten lopen.
Aan de vraagsteller: er zal een proces zijn blijven hangen oid, iets dat de processor of een van de netwerkinterfaces heeft bezig gehouden. Pas als dit vaker gebeurt zou ik uitgaan van een defect.
Zoef
Heb ook lichtsterkte op 50% gezet, misschien dat dat helpt maar ik verwacht geen wonderen. Ik hoor ook vaak dat de batterij beter wordt na enkele dagen ivm calibreren enzo, mensen die hun iPhone in de diepvries steken om de batterij te pushen etc.
Dus ik kan enkel gewoon opladen, gebruiken en hopen?
20 Juli, heb ik een Iphone 3GS 16gig gereserveerd bij de T-Mobile Shop.
Afgelopen dinsdag (28 juli) kreeg ik al het bericht dat ik het toestel kon ophalen.
Dus al met al een goede snelle service van T-Mobile.
Eenmaal thuis gekomen, Itunes geinstalleerd, geregistreerd.
Ik m'n Iphone synchen. so far so good.
Ik via de App store Worms gedownload om effe te checken hoe het 1 en ander werkt.
Krijg ik de melding dat m'n computer niet gemachtigd is en of ik dat wil doen.
Dus ik wil m'n computer machtigen.
Krijg ik de volgende melding.

Dus ik herstellen en/of opnieuw installeren maar ik blijf maar deze melding krijgen als ik m'n pc wil machtigen.
Google heeft me al niks opgeleverd, en de Apple support vertelde me dat ik de Admin in Xp moet zijn.
Maar dat ben ik al en nog werkt het niet.
Iemand hier nog enig idee?
Alvast bedankt.
Verwijderd
Gordijnstok,Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:52:
Ik mis
- Today scherm, direct overzicht van calendar, taken, gemiste gesprekken.
- Mark all as read, de 800 mails haal ik niet maar de 400 wel. Bestaande uit server notificaties (waarvan een gedeelte vaak mark all as read nodig heeft maar ik wel altijd scan op titel). Er zit ook spam tussen die net niet door ons spamfilter wordt opgepikt (hexamail guard). Die wil ik dus snel en eenvoudig kunnen marken als gelezen zonder ze allemaal per stuk te moeten openen.
- Contacten, ook hier, opties om je contacten te onderhouden. Leuk dat je het offline kunt regelen, maar ik ben vaak onderweg en dan is de telefoon mijn tooling hiervoor.
- Calendar, week functies. Pocket Informant weet gelukkig wel hoe het moet en biedt een versie voor de iPhone. Maar helaas, aangezien dit geen native apps zijn en Apple dit heeft dichtgetimmerd is integratie niet mogelijk.
- Ik kan vanuit de calendar met geen mogelijkheid een andere suggestie doen voor een tijd en /of datum op een meeting?
En minder belangrijk;
- Batterij tijd. Hij haalt bijlange na niet een dag op een batterij en dan kijk ik geen video.
- Telefonie, je kunt geen nummer kiezen obv contact naam. Je moet dus eerst naar je contacten toe, kon veel beter.
- Geen indicatie van je voicemail box?
- Bestanden op je iPhone plaatsen. Dit moet nu eerst via een omweg, jailbreak, speciale tooling om een connectie te maken. Bijvoorbeeld om een attachment (ppt) bij te voegen.
- Verzenden van je contact cards (vcard bijv.)
- Alert tone kunnen veranderen? Mail/sms.
- Een telefoonnummer kopiëren en plakken om te bellen, in de phone optie dus.
- Notifications naast dismiss ook kunnen snoozen.
Maar ik mis vooral extra functionaliteiten om je e-mail ineens te kunnen markeren als gelezen. Elke andere e-mail applicatie in de appstore heeft die functionaliteit wel, maar net zoals pocket informant kunnen deze niet de plaats innemen van de standaard applicatie door de dichtgetimmerde integratie mogelijkheden.
voor het todayscreen was ik ook een tijd aan het zoeken. Indien je je Iphone 3gS jailbreakt moet je daarna via Cydia is zoeken naar het programmatje "Lock Calendar". deze geeft je afspraken vanuit je agenda op het "Lockscreen" van je Iphone 3gS weer.
Verwijderd
Ik zie er wel wat in

http://www.theonion.com/c...only?utm_source=a-section
Is het mogelijk om aan te geven dat maar een paar (geselecteerde) contacten me mogen storen, en de rest niet? Dat kon ik namelijk wel bij mijn Nokia, maar omdat ik me erger aan Nokia de laatste tijd, stap ik over
Ik kon aangeven dat een bepaalde groep contacten me maar konden bellen, aangezien ik veel grapjassen hebben die me wel eens storen 's nachts terwijl ik dat niet wil (wss kennen jullie dat wel). Maar een bepaalde mensen mogen/moeten me wel wakker bellen/smsen 's nachts. Dus is daar voor de Iphone een soort oplossing voor?
Ik had al wel gezocht, en het enige wat ik kon vinden, was dat er geen 'Profielen' bestaan voor de Iphone (misschien wel als je JB uitvoert, maar dit doe ik mss later wel een keer).
Inderdaad alleen na een jailbreak en wel met het programma: iBlacklist (maar deze heb ik om die vervelende sms popup te bestrijden uitgeprobeerd en leek niet te werken. Misschien is 'ie nog niet compatible met de 3Gs of 3.0 firmware)... Je kunt zelfs binnen dat programma aangeven van wanneer tot wanneer je niet gestoord wilt worden door geselecteerde contacten... Ik ga het binnenkort nog eens uitgebreid uitproberen...Ruubster schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:17:
Als het goed is heb ik morgen mijn Iphone, dus nog maar 1 spannend nachtje slapen...! Maar ik had alvast een vraag, die ik eigenlijk al een tijdje heb:
Is het mogelijk om aan te geven dat maar een paar (geselecteerde) contacten me mogen storen, en de rest niet? Dat kon ik namelijk wel bij mijn Nokia, maar omdat ik me erger aan Nokia de laatste tijd, stap ik over
Ik kon aangeven dat een bepaalde groep contacten me maar konden bellen, aangezien ik veel grapjassen hebben die me wel eens storen 's nachts terwijl ik dat niet wil (wss kennen jullie dat wel). Maar een bepaalde mensen mogen/moeten me wel wakker bellen/smsen 's nachts. Dus is daar voor de Iphone een soort oplossing voor?
Ik had al wel gezocht, en het enige wat ik kon vinden, was dat er geen 'Profielen' bestaan voor de Iphone (misschien wel als je JB uitvoert, maar dit doe ik mss later wel een keer).
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
Agree. Ik bekeek hem toevallig gisteren nog, en toen viel me dat ook op. Hij is ooit een keer gevallen, en had toen wat krasjes opgelopen in de chromen rand. Zat ik me gisteren nog te bedenken of de hapjes die ik nu zag ook nog van die crash kwamen. Zo niet, waar dan in godsnaam van? Ik behandel het ding ook ultra voorzichtig, maar goed blijft wel een gebruiksvoorwerp, dus zit er niet zo mee.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 07:54:
Hier precies hetzelfde, altijd in een leren tasje, gebruik hem bijwijze van spreken met handschoenen maar op de chromen rand komen heel snel krasjes en zelfs kleine hapjes eruit.
Huh? Dat werkt toch perfect op de telefoon? Of begrijp ik je niet goed?Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:52:
Ik mis
...
Agree, accu is niet subliem. Maar mijn TyTN II was ook na een dag leeg. De 3G íets eerder.En minder belangrijk;
Ook hier begrijp ik je misschien verkeerd, maar wat bedoel jij hier? Snelkeuze?- Telefonie, je kunt geen nummer kiezen obv contact naam. Je moet dus eerst naar je contacten toe, kon veel beter.
Jawel hoor, wordt bij mij perfect aangegeven met een badge op het phone icon.- Geen indicatie van je voicemail box?
Werkt perfect, via email of MMS. Simpeler kan niet, klik op "share contact", en twee klikken verder is het gebeurd. (vcard).- Verzenden van je contact cards (vcard bijv.)
Rest van de puntjes heb je gewoon hele sterke punten
xGPS als je hem gejailbroken hebt, kan je offline mappen binnenhalen via je pc en dan er naar toe zetten via wifi. Alleen voor de route berekeing heeft ie dus nog internet verbinding even nodig, maar dat kan du thuis via wifi nogkmf schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:57:
Voor de maps+gps op de iphone. Heb je daar een internetverbinding voor nodig? Ik zal graag op vakantie dat gebruiken om de weg te zoeken, maar een GPRS/UMTS verbinding moet ik daar natuurlijk niet gebruiken.
Dan zal het handig zijn als je alle data van tevoren kan downloaden en daar gebruik van te maken.
Dat KON met http://www.google.com/mobile/products/maps.html#p=apple (er was een downloadknoppie)
maarre.. werkt dat een beetje?
of is http://yahoo-maps-for-iphone.en.softonic.com/iphone een betere optie?
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
iPhone heeft net 15 uur opgeladen en ik haalde hem er vandaag om half 10 smorgen's uit. Hij heeft sinds dan de hele tijd op standby gestaan! Ik krijg zonet een sms, haal hem uit het hoesje en zie dat de batterij nog maar op 83% staat.
Gaat dit nu nog verbeteren want op dit moment zou ik dromen van 12 uur toekomen met men iPhone. Ik begin het gevoel te krijgen dat mijn iPhone batterij kapot is.
Dus na 1 uur is hij van 100 naar 83%
[ Voor 4% gewijzigd door n0valyfe op 30-07-2009 10:50 ]
Krasjes komen er snel op jah. Happen eruit heb ik nog niet gezienMsG schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:24:
Hoe ziet jullie glimmende metalen rand er uit? Ik ben er best voorzichtig mee, maar hij is toch behoorlijk bekrast en soms stukjes er uit.
Dat is niet zoals het moet zijn. Heb je gereboot nadat hij vorige keer snel leeg liep (antwoord is ja als ie helemaal leeg wasn0valyfe schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:46:
Keertje herstellen misschien, als dat niet helpt terug er mee. Je hebt geen JB toch? En je bent je iPhone niet heel de dag aan het pingen neem ik aan
[ Voor 41% gewijzigd door Zpottr op 30-07-2009 11:12 ]
Zoef
Toevallig HeyW(here)A(re)Y(ou) erop staan? Gooi dit er is af, bij mij draint die app mijn batterij ook helemaal leeg.n0valyfe schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:46:
O-M-G
iPhone heeft net 15 uur opgeladen en ik haalde hem er vandaag om half 10 smorgen's uit. Hij heeft sinds dan de hele tijd op standby gestaan! Ik krijg zonet een sms, haal hem uit het hoesje en zie dat de batterij nog maar op 83% staat.
Gaat dit nu nog verbeteren want op dit moment zou ik dromen van 12 uur toekomen met men iPhone. Ik begin het gevoel te krijgen dat mijn iPhone batterij kapot is.
Anders een keer hard resetten, dit hielp bij vrienden van me.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
En ik heb de iPhone gewoon in België zonder Sim-Lock gekocht en ik heb geen 3G abbo dus 3G staat dan ook uit. Wifi staat ook uit en push staat ook uit, verder heb ik de helderheid van het scherm op ongeveer de helft van het slide balkje gezet, niet overdreven helder dus.
Ik heb enkel mijn muziek erop gezet, Tap Tap Revenge 2, iBall3D en Google Earth, bij mijn weten geen batterij drainende apps?
11:30 -> Batterij heeft nog niets gedaan, standby dus
na 2 uur staat hij nu op 73% en dat is verdomme in stand by. Volgens mijn berekeningen gaat hij zowiezo geen 6 uur in standby mee gaan.
Is er een aangerade volgorde voor het rebooten? Rebooten als hij bijna plat is op als hij helemaal opgeladen is. Ik heb de eerste keer nadat ik hem gekregen had helemaal laten plat gaan, wat volgens mij aangeraden is, daarna heb ik hem een goede 10 uur laten opladen en opnieuw laten opladen en nu weer laten af gaan, wat overigen allemaal op 1 dag kan gezien hij maar +-5 uur meegaat met al zijn functies uitgeschakeld, waaronder ook het scherm.
[ Voor 21% gewijzigd door n0valyfe op 30-07-2009 11:34 ]
Ik heb na een kalibratie nog steeds dat hij heel lang 100% aanhoudt, maar het bijv. wel sneller gaat van 56 naar 55 dan van 100 naar 99. Maar dat kan ook gevoelsmatig zijn.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
Op de TytnII, kies je voor bellen. Als je dan via de nummer toetsen de naam in typt krijg je direct een overzicht van je contacten. Je hoeft dus niet eerst te gaan zoeken in een lijst met contacten.UltraSub schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 08:45:
Ook hier begrijp ik je misschien verkeerd, maar wat bedoel jij hier? Snelkeuze?
Ik ga overigens eens kijken naar de eerder voorgestelde today software. Wat er niet is schaf ik wel aan.
Er zit sinds 3.0 toch een zoekfunctie op je iphone? Als je daar de naam in typt dan krijg je ook gelijk het contact te zien hoor. Hoef je niks voor te openen gewoon naar het zoekscherm gaan.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:56:
[...]
Op de TytnII, kies je voor bellen. Als je dan via de nummer toetsen de naam in typt krijg je direct een overzicht van je contacten. Je hoeft dus niet eerst te gaan zoeken in een lijst met contacten.
Ik ga overigens eens kijken naar de eerder voorgestelde today software. Wat er niet is schaf ik wel aan.
Ik stel me toch vragen bij de materiaal keuze bij Apple, maar ik moet waarschijnlijk ook niet gaan zagen over 3 krasjes die je bijna niet ziet maar wel voelt, ookal voelt het toch wel shit aan gezien ik er toch 570 euro voor neertel. Hij voelt ineens minder sjiek aan
En dan nog, boeiend of er mini-krasjes op de rand van je telefoon zitten. Loop eens een week met een willkeurig ander hoogglans voorwerp in je zak, kijk je hoe dat er uit ziet. Dat is nu eenmaal de realiteit met een voorwerp dat je niet in een vitrinekastje legt.
Zoef
ja nieuwste versie van itunes en 32 bits.. heb je een oplossing voor me?Sypher schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:27:
[...]
Misschien voor de hand liggende vraag maar: 32 of 64 bits en weet je zeker dat je de juiste versie hebt gedownload van Itunes?
Verwijderd
Stofjes. Ik heb er ook eenVerwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:58:
Sinds kort zitten er bij mij onder het glas witte puntjes op het scherm. Deze zie ik ook als ik het scherm uit zet. Het zijn echt twee duidelijke witte puntjes. Ik weet niet of dit nu dode pixels ofzo zijn maar het is erg vervelend. Denk dat ik terug ga naar de winkel, vind dit niet normaal. Het is echt heel apart omdat het zichtbaar blijft zelfs als het scherm uit is.
Zoef
Het zit tussen het voorste glasplaatje (waar de touch-sensoriek ook in zit) en het LCD-scherm.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:02:
Maar het zit gewoon onder het scherm :\ Hoe kan dat?
Zoef
Kreeg van de week een "interessante" correctie voorgeschoteld:

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Heb je push mail aanstaan? Zo ja, zet dat eens op fetch en dan 1 keer per kwartier ofzo. Dat scheelde echt enorm qua batterijverbruik bij mij.n0valyfe schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:32:
11:30 -> Batterij heeft nog niets gedaan, standby dus
na 2 uur staat hij nu op 73% en dat is verdomme in stand by. Volgens mijn berekeningen gaat hij zowiezo geen 6 uur in standby mee gaan.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
dat is dan geen dode pixels. die zie je niet als het scherm uitstaat. iets van stof ofzo. is het een 3Gs? en hoe lang heb je je toestel al? maar daar hoort geen stof te zitten dus je zou terug kunnen gaan naar de winkelVerwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:58:
Sinds kort zitten er bij mij onder het glas witte puntjes op het scherm. Deze zie ik ook als ik het scherm uit zet. Het zijn echt twee duidelijke witte puntjes. Ik weet niet of dit nu dode pixels ofzo zijn maar het is erg vervelend. Denk dat ik terug ga naar de winkel, vind dit niet normaal. Het is echt heel apart omdat het zichtbaar blijft zelfs als het scherm uit is.
Als je engels wilt schrijven kun je ook beter je taalcorrectie op engels zettenRam0n schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:38:
Ik heb nog helemaal geen schade aan de zijkant o.i.d., maar zo te horen is dat meer geluk...
Kreeg van de week een "interessante" correctie voorgeschoteld:
[afbeelding]
En nee, ik heb mijn iPhone niet op Nederlands staan want dan word ik gek
[ Voor 22% gewijzigd door Spam op 30-07-2009 14:05 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Dus van 65% naar 62% in 2 uur begin ik al meer acceptabel te noemen. Nu hopen dat er niets ontregeld is en dat hij eigenlijk al bijna leeg is. =)
Reboot ftw
Je kan bij de instellingen selecteren welke toetsenbordtalen je wilt hebben.Spam schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:04:
Is er eigenlijk ook nederlandse spellingscorrectie/suggesties ? Ik heb de mijne uitgezet omdat ie alleen maar engelse woorden voorstelde.
En nee, ik heb mijn iPhone niet op Nederlands staan want dan word ik gek
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
Ja is een 3GS heb hem nu een maand.dangerpaki schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:49:
[...]
dat is dan geen dode pixels. die zie je niet als het scherm uitstaat. iets van stof ofzo. is het een 3Gs? en hoe lang heb je je toestel al? maar daar hoort geen stof te zitten dus je zou terug kunnen gaan naar de winkel
Ik heb nu MMS uitgezet, en dan doet ie tenminste wel gewoon group-SMS als ik meerdere mensen selecteer ipv er zomaar ineens een MMS van maken... Maar ja, dat is ook niet ideaal...
Hmm.. blijkbaar een 'feature': http://forums.whirlpool.n...-archive.cfm/1223400.html
Wel nog een ander probleempje ook:
Als ik een sim pin probeer in te stellen op de iphone krijg ik een foutmelding dat dat niet kan
[ Voor 73% gewijzigd door Bosmonster op 30-07-2009 14:31 ]
De laatste paar keer dat ik in de auto met de oortjes iemand wilde bellen, belde de iPhone iemand anders dan ik riep. "Kim, prive!" riep ik, iPhone: "Kim Prive" en vervolgens krijg ik Dick Prive aan de lijn?
Dat is nu al zo'n 3x voorgekomen, met verschillende namen...
iemand een idee?
das wel minder, had gehoopt dat ze bij mac wat geleerd hadden, nou maar hopen dat dit een enkel gevalletje is en niet een probleem wat straks bij iedereen voorkomt. binnen een maand stf achter je scherm is toch wel kwalijk. ik ben wel benieuwd was ze zeggen als je ermee aanklopt. hou ons op de hoogte in ieder geval.
Allemaal namen die kwa klank zoveel op elkaar lijken als Kim en Dick of ook onbegrijpelijke gevallen? ie. heb je Ferdinant gesproken toen je Kees wilde hebben? Sorry, niet goed gelezen.Reinigingsdoek schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:36:
Heel vreemd!
De laatste paar keer dat ik in de auto met de oortjes iemand wilde bellen, belde de iPhone iemand anders dan ik riep. "Kim, prive!" riep ik, iPhone: "Kim Prive" en vervolgens krijg ik Dick Prive aan de lijn?
iemand een idee?
Zoef
Al eens geprobeerd: "bel kim prive"?Reinigingsdoek schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:36:
Heel vreemd!
iemand een idee?
Of probeer voice command eens op engels te zetten.
Wel niet meteen aangezet en 3 dagen laten drogen voordat ik hem weer ging testen of ik een nieuwe phone moet kopen voor mijn 2 jarige abbo met data abbo.
Heb gehoord dat ze in de VS een speciale waterschade regeling hebben waarbij je voor $200 een refurbished iPhone krijg. Zal dit in Nederland ook gelden?
[ Voor 21% gewijzigd door coramoor op 30-07-2009 16:18 ]
lolcoramoor schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:13:
mijn iPhone 3gs 32gb heeft de zwembad overleeft. Na 1 uur had ik pas door dat mijn iPhone nog in mijn zwembroek zat.
![]()
Wel niet meteen aangezet en 3 dagen laten drogen voordat ik hem weer ging testen of ik een nieuwe phone moet kopen voor mijn 2 jarige abbo met data abbo.
Heb gehoord dat ze in de VS een speciale waterschade regeling hebben waarbij je voor $200 een refurbished iPhone krijg. Zal dit in Nederland ook gelden?
http://www.youtube.com/watch?v=_qbWjaW25mQ
zoiets dus, wel relaxed dat ie het nog gewoon doen. is dat ding ondanks andere mankementen toch nog wel waterdicht soort van... misschien is het wel een soort van een functie: als ie tijdens gebruik te warm wordt gewoon even onderdompelen in water
[ Voor 7% gewijzigd door dangerpaki op 30-07-2009 16:40 ]
Het is sowieso langer dan mijn vorige smartphones (als ik in achting neem dat ik deze, door de games, veel meer gebruik), maar ik hoor wel eens van mensen waarbij die nog langer mee gaat.
Sowieso, als ik het goede spel uitkies en nonstop speel trek ik de batterij echt in 3-4 uur leeg.
Klinkt als heel normaal. Zo'n batterij is inderdaad in 3-4 uur leeg als je nonstop speelt. Dat zal ook bij geen enkele andere smartphone anders zijn.Mag schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:50:
Even een vraag hoor met betrekking tot batterij. Ik zelf haal zo'n 5-7 uur gebruik met zo'n 1-1,5 dag standby als ik relatief veel gebruik maak van mn iPhone; browsen, muziek luisteren, (online) games. Is dit een normale batterij duur of is dit te kort?
Het is sowieso langer dan mijn vorige smartphones (als ik in achting neem dat ik deze, door de games, veel meer gebruik), maar ik hoor wel eens van mensen waarbij die nog langer mee gaat.
Sowieso, als ik het goede spel uitkies en nonstop speel trek ik de batterij echt in 3-4 uur leeg.
Het is vooral push en fetch mail wat veel lijkt te vreten. Als ik data roaming en 3G en al die meuk uitzet, en ik alleen nog maar kan bellen en sms'en, dan lijkt die batterij opeens een eeuwigheid mee te gaan. Zelfs met het afspelen van muziek.
[ Voor 13% gewijzigd door Xeanor op 30-07-2009 18:10 ]
Goed om te horen dat het normaal is.Xeanor schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:08:
[...]
Klinkt als heel normaal. Zo'n batterij is inderdaad in 3-4 uur leeg als je nonstop speelt. Dat zal ook bij geen enkele andere smartphone anders zijn.
Het is vooral push en fetch mail wat veel lijkt te vreten. Als ik data roaming en 3G en al die meuk uitzet, en ik alleen nog maar kan bellen en sms'en, dan lijkt die batterij opeens een eeuwigheid mee te gaan. Zelfs met het afspelen van muziek.
Ik heb hiervoor de SE G900 en SE Xperia X1 gehad en die gingen beide echt veel sneller leeg.
Ik heb afgelopen cycle het volgende gehaald;
8% battery nog over
5 uur 44 min usage
28 uur standby
Dat was dus incl 15 min fetch van mail, contacten en kalender. Verder veel safari, muziek, 40 min film en games.
Ik vind het best netjes maar het betekent wel dat, nu ik dit ding als vervanging van mn phone, mp3speler en psp gebruik, ik niet een volle dag haal zonder oplader mee te nemen. Ik heb dus maar zo'n extern accutjes gekocht (3Gjuice) waarmee je hem ong 2x kan opladen, dus ik ben wel blij nu

Ben benieuwd hoelang het gaat duren, mannetje dat hem op kwam halen zei dat ik snel weer een telefoontje van ze kon verwachten aangezien het zeer duidelijk is wat er mis mee is. Ben ook benieuwd of ik mijn eigen telefoon terug krijg of een gerefurbishte (of misschien wel per ongeluk een 3GS
Ik laat het nog wel weten...
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Dat heeft er niets mee te maken. Wel waar je die kabel dan weer instopt (USB2 poort of goeie muurlader).Sypher schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:34:
Ik vraag me af of deze cradle:
[afbeelding]
geschikt is voor de 3GS. Aangezien de normale kabel zo'n breed geval is, en je hier een miniUSB in stopt. Krijgt ie wel genoeg stroom om op te laden?
Zoef
Hmm ik dacht zoiets gelezen te hebben. Kan me vergissenZpottr schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:15:
[...]
Dat heeft er niets mee te maken. Wel waar je die kabel dan weer instopt (USB2 poort of goeie muurlader).
Ik zeg niet dat deze cradle geschikt is heSypher schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:18:
[...]
Hmm ik dacht zoiets gelezen te hebben. Kan me vergissen
Zoef
Als ik de handleidingen bekijk op internet lijkt het een makkelijk klusje om de batterij te vervangen. Gewoon even goed voor gaan zitten en rustig en beheerst te werk gaan, denk dat het goed te doen is.MsG schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:48:
Bij gamen gaat het inderdaad rap. Echter heb ik SBSettings en daarmee heb ik edge en 3G standaard uitstaan en ook Location en brightness vrij laag. Ik denk dat hij met puur standby wel 4 dagen mee zou gaan. Maar doe ik dezelfde dingen als jou dan haal ik denk ik ook ongeveer hetzelfde. Wat me wel verontrust is dat de batterij niet zondermeer vervangbaar is, en dus echt de iPhone zelf na een paar jaar minder wordt. Bij mijn Touch Pro had ik zoiets van, ach als de batterij ooit significant minder wordt koop ik gewoon een batterij voor 10 euro en ben ik weer klaar. Terwijl hier officieel vervangen iets van 80 euro kost bij Apple.
Ik heb mijn iPhone nu 7 maanden, en als ik op ~12-14 maanden zit vervang ik die batterij denk ik. Op 20 maanden pak ik een nieuw contract met toestel.
[ Voor 6% gewijzigd door Xeanor op 30-07-2009 22:05 ]
Maar zet hem eens in trilstand. Kan je hem dan een klein beetje wiebelen of zit hij muurvast?n0valyfe schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:03:
Ik gebruik de mute knop gewoon niet na al die verhalen waar de mute knop het begeeft. Ik zet wel gwn alles op trillen met geluid als ik naar de les ga. =)
Kom op zegn0valyfe schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:03:
Ik gebruik de mute knop gewoon niet na al die verhalen waar de mute knop het begeeft. Ik zet wel gwn alles op trillen met geluid als ik naar de les ga. =)
Zoef
Hij wiebelt dan een beetje, heeft iedereenMsG schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:07:
[...]
Maar zet hem eens in trilstand. Kan je hem dan een klein beetje wiebelen of zit hij muurvast?
Ja, wat een onzin zeg. Dat doe ik wel als de knop eenmaal is afgebroken, niet als ik de knop nog heb.
Net zoals je de auto naar je werk neemt en als die kapot is pak je de fiets, je pakt niet de fiets omdat je bang bent dat de auto kapot gaat.
Oke dan stop ik nu pertinent met het neurotische omswitchen van die switch
Hier kan ik hem ook heel ligt wiebelen. Ik maak me er niet druk om. Als het kapot gaat ga ik mooi terug!MsG schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:07:
[...]
Maar zet hem eens in trilstand. Kan je hem dan een klein beetje wiebelen of zit hij muurvast?
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
In normale stand zit ie muurvast, als je hem naar trillen draait komt de knop altijd wat los te zitten, ook op een 3GS, is wat dat betreft ook precies hetzelfde mechanisme als de 3G.Alsatian schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 00:30:
Bij mij zit hij muurvast. Valt niks te wiebelen. (3GS)
Verwijderd
In verband met het buitenland lijkt het me niet wenselijk dat A-GPS data gebruikt waarvoor ik een aardige rekening gepresenteerd krijg.
Wie heeft daar ervaring mee? Ik mag overigens aannemen dat de nieuwe tomtom functionaliteit ook moet werken op alleen GPS.
Je kunt dataroaming uitzetten natuurlijk. Maar gebruikt het echt data? Ik dacht dat het de GSM masten gebruikte ter referentie.Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:51:
Hoe gemakkelijk is het op de IPhone om A-GPS uit te zetten en alleen GPS werkzaam te laten zijn?
In verband met het buitenland lijkt het me niet wenselijk dat A-GPS data gebruikt waarvoor ik een aardige rekening gepresenteerd krijg.
Wie heeft daar ervaring mee? Ik mag overigens aannemen dat de nieuwe tomtom functionaliteit ook moet werken op alleen GPS.
Is het niet langzaam tijd om dit (samen met "er zit één speaker en één mic onderin je iPhone) in dikke, rode, knipperende letters bovenaan het topic neer te zetten?Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:51:
Hoe gemakkelijk is het op de IPhone om A-GPS uit te zetten en alleen GPS werkzaam te laten zijn?
Data roaming = uit betekent géén dataverbruik in het buitenland.
Dan kan A-GPS nog altijd gebruik maken van cell tower locaties (denk ik) zonder almanacs of orbitals te downloaden. het zal wel significant langer duren voor je een fix hebt.
Jawel hoorCyBeR schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:05:
A-GPS gebruikt geen data.
[ Voor 17% gewijzigd door Zpottr op 31-07-2009 10:12 ]
Zoef
niemand een oplossing voor het probleem van itunes : apple mobile device helper doet het niet meertouchie75 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:30:
[...]
ja nieuwste versie van itunes en 32 bits.. heb je een oplossing voor me?
hij ziet de iphone wel maar gaat niet syncen..
Verwijderd
Ok, goed te weten. Dacht al dat er iets mis was met het knopje. Maar het is dus 'normaal' dat ie wat los zit als ie op 'tril' staat.Bosmonster schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 08:42:
[...]
In normale stand zit ie muurvast, als je hem naar trillen draait komt de knop altijd wat los te zitten, ook op een 3GS, is wat dat betreft ook precies hetzelfde mechanisme als de 3G.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3GS] Provider & Abonnementen - deel 7
[iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 2
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod Touch] Cases, hoesjes & bescherming
[iPhone & iPod Touch 2G] Bluetooth headsets & ervaringen
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.