Toon posts:

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 72.350 views

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ik heb even een vraag over de internetsnelheid en de stabiliteit alhier.
Kan er verschil zitten tussen het oude zwarte zyxel modem en het staande zilveren model?
En hoe kan iemand van de webcare aan de andere kant zien of alles idd op z'n maximale waardes draait?
Het nu gebruikte zwarte oude modem traint in op 16750/1092.
Maar de maximale downloadsnelheden liggen meestal rond de 1 Mb of iets erboven. Is hier nog iets in te winnen?

[Voor 39% gewijzigd door een moderator op 04-09-2009 19:51. Reden: img fixed]

Anoniem: 274567

Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:15:
@Jogabonito20, dit betekend waarschijnlijk dat uw telefoonnummer inmiddels is geporteerd naar Ziggo. Ik zou u adviseren uw nieuwe Ziggo modem aan te sluiten en te controleren of het daar inmiddels werkt. Indien dat ook niet het geval is, controleer of het rebooten van het modem helpt.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb hem aangesloten op het ziggo modem maar daar blijft het lichtje knipperen en krijg ik geen kiestoon. En na het rebooten van Telfort modem nog steeds hetzelfde, alleen een kiestoon en daarna foutief triple tone. Zijn er nog andere mogelijkheden?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 21:02
o rey schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:00:
Oke, ik kom er echt totaal niet uit? Op de blauwe en rode kabeltjes krijg ik wel dsl en internet signaal op mijn modem, maar het schijnt dat ik het moet omdraaien?

Wie helpt?
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1901777.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1901778.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1901779.html
Dit is een voorbeeld van een ISRA wat je niet hoeft en mag openen, aderpaar1 is altijd netjes op lijn1 verbonden en aderpaar2 op lijn twee. Kan niet mis gaan hier en duidelijker kan niet. Letterlijk 'aderparen wisselen' is hier dus stekkertje van lijn1 naar lijn2 verplaatsen.

[Voor 28% gewijzigd door bjck op 04-09-2009 19:08]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 02:51
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:15:
@Soepstengel, uw modem is momenteel ingetraind op een snelheid van 10882 kb/s. Dit kunt u ook in de web interface van uw modem terugvinden (hoofdpagina advanced setup). Ik zie echter wel dat ook de upstream niet helemaal optimaal is, probeer een nieuwe kabel tussen de modem en het ISRA punt (bij voorkeur korter dan 1 meter).

Wouter
....

[Voor 15% gewijzigd door bjck op 04-09-2009 19:51. Reden: Zelfde vraag al meerdere keren gesteld in topic, zie je mail.]

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-08 13:46
Anoniem: 274567 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:21:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik heb hem aangesloten op het ziggo modem maar daar blijft het lichtje knipperen en krijg ik geen kiestoon. En na het rebooten van Telfort modem nog steeds hetzelfde, alleen een kiestoon en daarna foutief triple tone. Zijn er nog andere mogelijkheden?
Misschien even Ziggo bellen? :)

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:09

Osxy

Holy crap on a cracker

@Telfort,
zie PM met info + vraag.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• bjck
Osxy schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:25:
@Telfort,
zie PM met info + vraag.
Een PM zie je als gebruiker vrij snel, valt enorm op in de pagina. Het is niet nodig en niet gewenst dat je via een post daarop iemand attendeert.
scofield schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:43:
Ik heb even een vraag over de internetsnelheid en de stabiliteit alhier.
Kan er verschil zitten tussen het oude zwarte zyxel modem en het staande zilveren model?
En hoe kan iemand van de webcare aan de andere kant zien of alles idd op z'n maximale waardes draait?
Het nu gebruikte zwarte oude modem traint in op 16750/1092.
Maar de maximale downloadsnelheden liggen meestal rond de 1 Mb of iets erboven. Is hier nog iets in te winnen?

[afbeelding]
[afbeelding]
Die 16750 is heel netjes gezien de demping (afstand) van 25dB op je verbinding. Die zilveren wil soms iets hoger verbinden dan de zwarte, ietjes en niet altijd een verschil.

Je zou meer dan 1MB moeten halen met downloaden, een 1.6MB (1600kB/s) moet haalbaar zijn met die lijnsnelheid, zelfs misschien 1700kB/s net aan. Hoe test je? Wel bedraad aangesloten? Geen andere down- en/of uploads draaien tegelijk? Als je Windows XP gebruikt wel TCPoptimizer gedraaid?

[Voor 65% gewijzigd door bjck op 04-09-2009 19:54]

• scofield
  • Nu online
PC is bedraad aangesloten, alleen via een sweex switch maar dat zal niet alles uitmaken denk ik.
Nog geen tcp optimizer gedraaid, is dat zo van belang?
En nog een goeie tip om een speedtest te doen? TuneUp heeft ook een optimizer. Of wordt er het proggie tcp-optimizer bedoelt?

[Voor 16% gewijzigd door scofield op 04-09-2009 20:01]

• bjck
scofield schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:59:
PC is bedraad aangesloten, alleen via een sweex switch maar dat zal niet alles uitmaken denk ik.
Nog geen tcp optimizer gedraaid, is dat zo van belang?
En nog een goeie tip om een speedtest te doen? TuneUp heeft ook een optimizer. Of wordt er het proggie tcp-optimizer bedoelt?
Er zijn meer van die applicaties, ze verruimen vooral je TCP window size in je register. Die staat vaak veel te krap om over een 100ms RTT verbinding iets te downloaden in Windows.

Die switch kan alles uitmaken natuurlijk, haal die er eens tussenuit of herstart hem minimaal. En stop elke andere aangesloten PC of apparaat wat verkeer kan genereren.

• scofield
  • Nu online
Had tijdelijk pc direct op zwarte zyxel aangesloten en SG tcpoptimizer gedraaid.
Na reboot eigenlijk zo goed als geen verschil met downloaden.
Het blijft om en nabij de 1 Mb/s hangen, soms iets meer, soms iets minder, gemeten met usenet download.
Misschien zijn er optimalere tests? En is de waarde mss normaal gesproken 40 lager dan mtu?

[Voor 8% gewijzigd door scofield op 05-09-2009 11:35]

• bjck
scofield schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:32:
Had tijdelijk pc direct op zwarte zyxel aangesloten en SG tcpoptimizer gedraaid.
Na reboot eigenlijk zo goed als geen verschil met downloaden.
Het blijft om en nabij de 1 Mb/s hangen, soms iets meer, soms iets minder, gemeten met usenet download.
Misschien zijn er optimalere tests? En is de waarde mss normaal gesproken 40 lager dan mtu?
Voor IPv4 is MSS inderdaad MTU minus 40 (20byte TCP header + 20byte IPv4 header).

Is het stipt/strak 1MB/s of schommelt het? Staat je netwerk kaart van je PC niet op 10Mbit of heb je een usenet abonnement dat maximaal 10Mbit is? Misschien te weinig connecties aangezet, wel 4 stuks open gezet?

Wat doet: http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin

• scofield
  • Nu online
Snelheid netwerkkaart is 100 Mbps. Met usenet schommelt het idd tussen ong. 940 kbps en de soms 1,1 Mbps. Maar meestal 1,0xx Mbps.
Zal die ftp test eens doen. Deze 2 keer gedaan en er staat een strakke 1.1 MB/sec van begin tot eind.

[Voor 18% gewijzigd door scofield op 05-09-2009 12:29]

Anoniem: 300018

@Jogabonito20, zou u mij uw gegevens in een DM kunnen zenden? Dan kan ik meteen controleren of de uitgaande nummerportering al in gang is gezet en/of er een datum bekend is.

Wouter

Anoniem: 151007

@Wouter

Ik kamp met een defect modem, heb een DM gestuurd met de vraag wat de mogelijkheden zijn binnen ons abonnement.

@vinsy, zou u mij kunnen beschrijven wat er defect is aan uw modem, en wat voor modem dit is?
U kunt via de klantenservice nieuwe modems bestellen, wij leveren een basismodem of een draadloos modem. Voor de draadloze modem betaalt u 59 euro, het basismodem is gratis. Voor beide modems komen daar nog 14,95 euro verzend- en administratiekosten bij.

Wouter

@wouter

Modem haalde al een tijd nog maar 1mbit down en 224k down, maargoed aangezien zij toch niet downloaden heb ik dat maar zo gelaten (tests met een ander modem leverde netjes een 12 a 13 mbit verbinding op, dus de lijn is goed). Gister na wat klussen in huis even de stroom uitgeschakeld, waarna ook de adapter overleed.

het betreft een 20mbit verbinding, daar zit toch standaard een draadloos modem bij? Als trouwe klant zou dat wel aardig zijn van telfort ;)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 23:00

AzzKickah

06-CENSORED

Anoniem: 300018 schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:40:
@vinsy, zou u mij kunnen beschrijven wat er defect is aan uw modem, en wat voor modem dit is?
U kunt via de klantenservice nieuwe modems bestellen, wij leveren een basismodem of een draadloos modem. Voor de draadloze modem betaalt u 59 euro, het basismodem is gratis. Voor beide modems komen daar nog 14,95 euro verzend- en administratiekosten bij.

Wouter
Verzendkosten als bij iemand de modem defect gaat?? :?
Dat is een vergissinkje hoop ik toch.

[Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 07-09-2009 10:29]

het betreft nog een oud eigendomsmodem uit het tiscali tijdperk.. zo'n zwarte. Daar zit geen garantie meer op, dus die verzendkosten snap ik nog enigsinds..

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 00:40
Persoonlijk zou ik in die situatie een fritzbox nemen, maar als de personen in kwestie niet downloaden en geen uitgebreide voip-functies nodig hebben is het std modem te doen.
Verzendkosten zijn best hoog trouwens, de gemiddelde webwinkel en concurrent is minimaal 5 euro goedkoper. Gaat er een gouden lintje om? ;)

specs

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Anoniem: 151007 schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:30:
het betreft nog een oud eigendomsmodem uit het tiscali tijdperk.. zo'n zwarte. Daar zit geen garantie meer op, dus die verzendkosten snap ik nog enigsinds..
Garantie??

Ik dacht dat je die modems in bruikleen kreeg van Telfort.
De modem is dus geen eigendom van jou als klant.

Dan ga je toch als klant niet opdraaien voor verzendkosten als dat ding buiten garantie is?! De modem is niet eens jouw eigendom!

Heeeel apart weer. Ging ik zeker niet zomaar mee akkoord.

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-08 14:03
Beste Telfort Webcare,

Zouden jullie eens naar mijn verbinding willen kijken en op welk profiel ik ingesteld sta? Op jullie website vermelden jullie dat ik 16mbit zou kunnen halen, maar ik kom maar tot de 9.5 / 10. Kan hier nog iets aan verbeterd worden?
Ik zit op een ADSL2+ centrale aangesloten.

Daarnaast nog een vraag, hoe kan het dat ik 2 totaal verschillende ip adressen krijg als ik het originele modem aansluit, of een fritz!box? 83.x.x.x om 195.240.x.x ?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

jeroenvdnberg schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:23:
Beste Telfort Webcare,

Zouden jullie eens naar mijn verbinding willen kijken en op welk profiel ik ingesteld sta? Op jullie website vermelden jullie dat ik 16mbit zou kunnen halen, maar ik kom maar tot de 9.5 / 10. Kan hier nog iets aan verbeterd worden?
Ik zit op een ADSL2+ centrale aangesloten.

Daarnaast nog een vraag, hoe kan het dat ik 2 totaal verschillende ip adressen krijg als ik het originele modem aansluit, of een fritz!box? 83.x.x.x om 195.240.x.x ?
Ik heb exact hetzelfde (ook die met die postcode-check) en ik haal ook max. 9Mb maar waar het eigenlijk op neer komt is dat je pech hebt.

• jeroenvdnberg
AzzKickah schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:27:
[...]

Ik heb exact hetzelfde (ook die met die postcode-check) en ik haal ook max. 9Mb maar waar het eigenlijk op neer komt is dat je pech hebt.
Daar ben ik zelf ook bang voor ja, maar kan het natuurlijk altijd proberen he ;)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

jeroenvdnberg schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:30:
[...]

Daar ben ik zelf ook bang voor ja, maar kan het natuurlijk altijd proberen he ;)
Uiteraard.

BIj mij was het iig zo dat de postcodecheck 16Mb aangaf. Daarna de KPN-monteur, die de grond-kabels heeft gerepareerd en mijn lijn heeft doorgemeten met spannende apparatuur, die gaf ook aan dat 13 tot 16Mb gehaald zou moeten kunnen worden en nu is het uiteindelijk 9Mb en Telfort zegt 'ja dat komt door de afstand tot de centrale en de roestvorming op de grondkabels'............

Lekkere postcodechecks dan ook. Maar die discussie is al geweest :P

@loekie

Ja, fritzbox heb ik zelf ook, mooi ding idd. Maar mijn ouders downloaden niet en ik geloof dat mijn pa gaat trippen als ik hem zo'n duur modem aansmeer.

@AzzKickah

het modem is van half 2005, bruikleenmodems zijn pas sinds 2008. in dit geval hebben wij dus wel degelijk zelf de verantwoordelijkheid. Oke,geen kosten zou aardig zijn, maargoed, dat is een andere discussie.

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 09:22
Tot nu toe..tevreden met de geleverde service van Telfort :)

Telefonie gaat beter dan exact een jaar geleden.. geen constante uitval van VOIP. Het is de laatste tijden erg goed, wanneer ik een belletje wil plegen dan werkt het en ik hoor vanuit de bellende partij geen klachten meer!

Een puntje voor verbetering: Met Vodafone mobiel bellen naar VOIP van telfort blijft een issue.. altijd echo/galmen. Simkaart uiteraard in een ander toestel geprobeerd, maar het probleem is gewoon te reproduceren.

Internet ook super stabiel en gewoon top snelheden in de spits ;-).. Hoezo file?! +- 20Mbit hier.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Anoniem: 151007 schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:40:
@AzzKickah

het modem is van half 2005, bruikleenmodems zijn pas sinds 2008. in dit geval hebben wij dus wel degelijk zelf de verantwoordelijkheid. Oke,geen kosten zou aardig zijn, maargoed, dat is een andere discussie.
Ah kijk, dat wist ik niet.
Te vroeg gejuichd, ikke :P

gejuichd.. gejuicht.. :? mweh

• ssj_gohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07-2017

ssj_gohan

Darwin FTW!

Is er momenteel een storing in de regio Weert? Mijn ouders gaven vanochtend aan dat internetten niet mogelijk was, maar bellen wel? :s

Heb de modem + router al laten herstarten (zit zelf in Utrecht) dus het zou weer moeten werken. Helaas niet,

Kenzy von Hollandheim 6-12-1996 - 5-7-2009 - Gravity is not a version of the truth. It is the truth. Anyone who doubts it is invited to jump out a tenth story window.

@jeroenvdnberg, onze DHCP server geeft aan elk uniek apparaat (uniek MAC adres) een eigen IP adres. Het klopt dus dat u twee verschillende IP adressen heeft gekregen, wij hebben meerdere ranges van IP adressen.

De standaard lease-tijd voor IP adressen is 2 uur, waarbij het IP na 4 uur weer teruggegeven wordt aan de 'pool'. Oftewel, als uw modem 4 uur lang geen gebruik maakt van uw IP adres, wordt deze beschikbaar voor andere modems. Als uw modem een tijd uit heeft gestaan zal de DHCP server het oude IP adres teruggeven, mits deze niet aan een ander modem is uitgegeven.
Omdat de meeste modems continue aan blijven komt het er echter wel op neer dat uw modem het eerder verkregen IP adres, vaak weer terug krijgt. Dit natuurlijk binnen redelijke termijn, reken op ongeveer een dag.

@ssj_gohan, ik heb geen openstaande storingen in Weert. Ik zou u adviseren om uw ouders contact op te laten nemen met de klantenservice zodat zij dit kunnen onderzoeken, en er indien nodig een ticket voor aanmaken.

Wouter

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 07-09-2009 13:31. Reden: reply ssj_gohan]

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 17:32
Chutney schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:48:
Een puntje voor verbetering: Met Vodafone mobiel bellen naar VOIP van telfort blijft een issue.. altijd echo/galmen. Simkaart uiteraard in een ander toestel geprobeerd, maar het probleem is gewoon te reproduceren.
Internet ook super stabiel en gewoon top snelheden in de spits ;-).. Hoezo file?! +- 20Mbit hier.
Ik heb excact hetzelfde probleem, alleen bellen we hier allemaal met Tmobile ;) Dacht eerst dat het aan de codec zou kunnen liggen, maar dat is niet het geval. Kan Webcare hier misschien iets meer over vertellen? Niet dat er ala minute wat aan gedaan kan worden, maar toch ;)

• Chutney
  • Laatst online: 10-08 09:22
wiebjuh16 schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:58:
[...]

Ik heb excact hetzelfde probleem, alleen bellen we hier allemaal met Tmobile ;) Dacht eerst dat het aan de codec zou kunnen liggen, maar dat is niet het geval. Kan Webcare hier misschien iets meer over vertellen? Niet dat er ala minute wat aan gedaan kan worden, maar toch ;)
Als ik met mijn Telfort mobiele abbo bel (welke over het KPN netwerk gaat) heb ik dit probleem niet. Een T-Mobile abbo hebben we hier niet.. dus dat kan ik niet testen ;(

Er wordt inmiddels al naar gekeken :)

• thefxr
AzzKickah schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:39:
[...]

Uiteraard.

BIj mij was het iig zo dat de postcodecheck 16Mb aangaf. Daarna de KPN-monteur, die de grond-kabels heeft gerepareerd en mijn lijn heeft doorgemeten met spannende apparatuur, die gaf ook aan dat 13 tot 16Mb gehaald zou moeten kunnen worden en nu is het uiteindelijk 9Mb en Telfort zegt 'ja dat komt door de afstand tot de centrale en de roestvorming op de grondkabels'............

Lekkere postcodechecks dan ook. Maar die discussie is al geweest :P
Iig goed dat het nog even herhaald wordt, Telfort geeft altijd aan dat het aan de interne bekabeling kan liggen.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

thefxr schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 01:49:
[...]

Iig goed dat het nog even herhaald wordt, Telfort geeft altijd aan dat het aan de interne bekabeling kan liggen.
Klopt. En omdat ze dat 'altijd' aangeven, komt het bij mij niet elke keer even geloofwaardig over...

'Ja de kabels in de grond zijn niet goed genoeg. Wij bieden 20Mb aan maar 98% van de mensen haalt het niet want de kabels in de grond zjin niet goed genoeg.'

• jeroenvdnberg
AzzKickah schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:22:
[...]

Klopt. En omdat ze dat 'altijd' aangeven, komt het bij mij niet elke keer even geloofwaardig over...

'Ja de kabels in de grond zijn niet goed genoeg. Wij bieden 20Mb aan maar 98% van de mensen haalt het niet want de kabels in de grond zjin niet goed genoeg.'
Die interne bekabeling hoeven ze eigenlijk niet meer mee aan te komen, de "meeste" mensen hebben gewoon UTP liggen wat prima voldoet. Tuurlijk kunnen er af en toe storingen optreden door interne bekabeling, maar volgens mij ligt de meeste kwaliteit verlies toch echt aan de kabels in de grond..
En laten we het maar niet over de "verouderde" wijkcentrales hebben... >:)

Anoniem: 304034

Anoniem: 300018 schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:28:
De standaard lease-tijd voor IP adressen is 2 uur, waarbij het IP na 4 uur weer teruggegeven wordt aan de 'pool'. Oftewel, als uw modem 4 uur lang geen gebruik maakt van uw IP adres, wordt deze beschikbaar voor andere modems. Als uw modem een tijd uit heeft gestaan zal de DHCP server het oude IP adres teruggeven, mits deze niet aan een ander modem is uitgegeven.
Omdat de meeste modems continue aan blijven komt het er echter wel op neer dat uw modem het eerder verkregen IP adres, vaak weer terug krijgt. Dit natuurlijk binnen redelijke termijn, reken op ongeveer een dag.
...
Wouter
Even een aanvulling.
Het krijgen van een ander IP-adres heeft dus ook te maken met toeval. Het kan zo maar zijn dat je nadat je modem uit heeft gestaan, je na 4 uur een ander IP-adres krijgt. Maar het kan net zo goed zijn, dat je na 24 uur downtime nog steeds hetzelfde adres hebt (als je tenminste hetzelfde modem weer gebruikt) omdat dit adres toevallig niet door een ander modem is geclaimd.
(Ik heb dat na een IP-ban op het forum van Tiscali ervaren, toen de moderatoren me daar kennelijk te kritisch vonden en me wilden wegcensureren.)

[Voor 0% gewijzigd door een moderator op 08-09-2009 12:06. Reden: quote fix]

• bjck
Standaard gedrag van DHCP is om bij een verzoek van een nieuwe client (zonder lease) te controleren of deze eerder een lease had en als die nog vrij is deze uit te delen.

Had deze nooit eerder een lease (dus nieuw mac-adres) wordt het adres uitgedeeld wat het langst ongebruikt is.

Stel jij zet je modem 24u uit kan dat nog veel te kort zijn voordat dit adres door een DHCP server weer is uitgedeeld aan iemand. Je hebt zelfs een behoorlijke kans dat hij dat na maanden nog niet is bij een ISP.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:07
Ik heb sinds een maand internet van Telfort.
Ik probeer alleen sindsdien al de portforwarding goed werkend te krijgen, maar dat wil maar niet lukken.

Ik heb de stappen in de startpost gevolgd (guide), maar de poort blijft onbereikbaar. In het oude huis had ik er geen problemen mee (KPN IPB+ITV), dus ik kan mijn niet indenken dat firewall of dergelijke in de weg zitten.
Heb de Windows 7 firewall uit gehad, maar dat hielp op dat moment ook niet.

Is er iemand die mij een gouden tip kan geven wat betreft het portforwarden, gezien deze nogal omslachtig is in de Zyxel, of kan ik gezien ik geen telefonie heb beter mijn oude Draytek router er neer mikken?

• jeroenvdnberg
Suicyder schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:20:
Ik probeer alleen sindsdien al de portforwarding goed werkend te krijgen, maar dat wil maar niet lukken.

Ik heb de stappen in de startpost gevolgd (guide), maar de poort blijft onbereikbaar. In het oude huis had ik er geen problemen mee (KPN IPB+ITV), dus ik kan mijn niet indenken dat firewall of dergelijke in de weg zitten.

Is er iemand die mij een gouden tip kan geven wat betreft het portforwarden, gezien deze nogal omslachtig is in de Zyxel, of kan ik gezien ik geen telefonie heb beter mijn oude Draytek router er neer mikken?
Je zou op de volgende website nog even kunnen kijken of je toevallig iets vergeten bent in te stellen
http://www.zyxelsupport.nl/z156.php

Je moet ook de regel in de firewall van het modem openzetten he..Maar het is en blijft een kl*te apparaat, bij mij heeft hij het ook niet lang volgehouden.

Je bedoeld trouwens echt portforwarding, of port translation? Want dat werkt in elk geval niet echt..

[Voor 4% gewijzigd door jeroenvdnberg op 08-09-2009 13:40]

• bjck
@Suicyder

Zet de firewall in je ZyXEL gewoon uit, kan eigenlijk ook geen kwaad omdat je NAT router toch de poorten niet doorstuurt die je niet instelt.

Als het dan werkt kan je de firewall rules aanmaken om die poort die je doorstuurt (nat forward) ook opent in de wan_to_lan richting. Schakel de firewall in en het moet blijven werken. Zo niet? Dan is je firewall rule foutief :)

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-08 15:08
@Telfort Webcare
Ik merk dat de latency naar de eerste hop (= Default Gateway 82.168.191.254) een verhoging heeft gekregen van +8ms. Voorheen haalde ik 9ms naar de eerste hop, nu 17-18ms.

tracert www.tweakers.net

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.254
2 16 ms 17 ms 16 ms 82-168-191-254.ip.telfort.nl [82.168.191.254]
3 19 ms 18 ms 18 ms 172.26.42.33
4 19 ms 19 ms 19 ms 172.26.44.10
5 20 ms 20 ms 20 ms 172.26.13.138
6 19 ms 19 ms 18 ms 172.26.13.110
7 19 ms 18 ms 19 ms vpn496-telfort.bcsw3.asd-hp.ip.telfort.nl [195.2
41.4.185]
8 18 ms 19 ms 18 ms vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl [195.2
41.4.186]
9 18 ms 19 ms * vlan507.bcsw1.asd-tc2.ip.telfort.nl [195.241.4.5
4]
10 19 ms 31 ms 19 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
11 19 ms 20 ms 20 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

Ping statistics for 82.168.191.254:
Packets: Sent = 4541, Received = 4541, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 17ms, Maximum = 25ms, Average = 17ms

[Voor 8% gewijzigd door lt_cmd_data op 08-09-2009 16:09. Reden: + Ping statistics]

• lt_cmd_data
Suicyder schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:20:

Weet je zeker dat je Packet Direction de drop down box "WAN to LAN" geselecteerd hebt?

• Rubman
  • Laatst online: 12-08 15:20

Rubman

Retarded or just overjoyed!

als ik geen IS/RA aansluiting in mijn huis heb (nergens iets gevonden) en telfort heeft mij gewoon het modem toegestuurd. hoe gaat het dan verder als ik er een melding van heb gemaakt.
moet ik zelf nog achter monteurs aanzitten komen er kosten bij (er word immers gezegd dat ik een aansluiting heb dus het ligt niet aan mij)
wat kan ik verwachten

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

@It_cmd_data,

Hier heb ik niet direct een antwoord op maar ik ben dit voor u aan het uitzoeken.

@Rubman,

Kunt u per DM uw postcode en huisnummer toesturen? Mogelijk heeft de KPN bij aanleg de locatie van uw IS/RA punt geregistreerd. Als uw aanvraag niet is afgewezen betekend dit dat uw woning voorzien is van een telefoonlijn en is een oplossing nooit ver weg. Dit zal niet resulteren in extra kosten voor u en wij zullen de monteurs aansturen.

Hugo

Anoniem: 304034

bjck schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:08:
Standaard gedrag van DHCP is om bij een verzoek van een nieuwe client (zonder lease) te controleren of deze eerder een lease had en als die nog vrij is deze uit te delen.

Had deze nooit eerder een lease (dus nieuw mac-adres) wordt het adres uitgedeeld wat het langst ongebruikt is.

Stel jij zet je modem 24u uit kan dat nog veel te kort zijn voordat dit adres door een DHCP server weer is uitgedeeld aan iemand. Je hebt zelfs een behoorlijke kans dat hij dat na maanden nog niet is bij een ISP.
Zonder betweterig te willen zijn, want je hebt helemaal gelijk, is dat wat ik bedoel met "toeval". Hoe langer de periode, hoe meer kans dat je een ander adres krijgt, maar helemaal zeker is dat nooit (wat jij dus ook al zegt).
Toevallig heb ik net mijn oude modem dat sinds 1 mei niet meer gebruikt was, aan iemand overgedaan en die kreeg een ander IP-adres. Alleen de eerste twee cijfers bleven hetzelfde.

Vraag: Het is toch zo dat als je het modem meteen weer op een ander huisadres in gebruik neemt, je een goede kans hebt hetzelfde IP-adres te krijgen?

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:40
Mijn verbinding lag er net een klein uurtje uit, iemand hetzelfde? (Groot-ammers)

[Voor 10% gewijzigd door Axelfoley007 op 08-09-2009 18:40]

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 15:33

E-Rick

I love it :7

Jup, hier ook (regio rotterdam). DHCP-lease van het modem was verlopen en kreeg geen nieuw IP. Modem herstart, bleef erg lang staan op 'contacting DHCP server'.

Choose life - Shapeways shop

• jeroenvdnberg
Ik hier ook storing (regio den bosch), internet werkt nu weer alleen telefonie komt niet online (netwerk bezet blijft hij geven). Iemand anders ook last van?

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 20:00
Ook hier in Eindhoven ligt internet eruit. De DHCP server is offline en krijg geen IP adres. De connectie met de DSLAM is er gewoon. Prutsers :(

• jeroenvdnberg
Unicron schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:39:
Ook hier in Eindhoven ligt internet eruit. De DHCP server is offline en krijg geen IP adres. De connectie met de DSLAM is er gewoon. Prutsers :(
Ok, dan ligt het probleem dus niet hier bij mij :) DHCP werkt hier wel, alleen de telefonie niet..Maarja lekker rustig!

• NNF
  • Laatst online: 09-08 23:43
Geen idee of het met bovenstaande te maken heeft, maar de verbinding hier is vanavond zo instabiel als wat. Is er in een uur tijd al acht keer uitgevlogen. -O-

• daandegoeiste
  • Niet online
Nergens last van hier, Noord-Overijssel. Internet is zelfs tikje sneller dan dat het de afgelopen dagen was en 100% stabiel. Plaatselijk dus.

• thefxr
NNF schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:52:
Geen idee of het met bovenstaande te maken heeft, maar de verbinding hier is vanavond zo instabiel als wat. Is er in een uur tijd al acht keer uitgevlogen. -O-
x2 limburg

• jeroenvdnberg
daandegoeiste schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 19:55:
Nergens last van hier, Noord-Overijssel. Internet is zelfs tikje sneller dan dat het de afgelopen dagen was en 100% stabiel. Plaatselijk dus.
Waarschijnlijk sneller omdat de rest van het netwerk geen internet kan gebruiken :D
Het gaat echt nergens over vanavond..naar buiten bellen werkt nu wel weer, naar binnen bellen nog steeds niet

• Cubix
  • Niet online
Hier geen internet in Den Bosch...

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 14:03
Cubix schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:42:
idem in Eindhoven

Ben weg geweest dus ik weet niet voor hoe lang al, zeker een uur thuis.

Edit: Nu is ie weer up, volle snelheid en zelfde IP

[Voor 28% gewijzigd door uname -r op 08-09-2009 20:59. Reden: doetieweer]

Anoniem: 84081

Cubix schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:42:
Ik zit ook in Den Bosch, omgeving Rompert, maar ik heb de hele avond gewoon Internet, ben momenteel iets aan het downloaden.

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:54

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Hier omgeving Bollenstreek geen internet meer.... Lampje ADSL blijft rood...

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:49
ma9ma schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:39:
Hier omgeving Bollenstreek geen internet meer.... Lampje ADSL blijft rood...
Same here :{. Postcode 2172.
Gelukkig kan ik via mijn HTC toch zien dat er problemen zijn...

http://specs.tweak.to/5253

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:54

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Sjowhan schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:15:
[...]

Same here :{. Postcode 2172.
Gelukkig kan ik via mijn HTC toch zien dat er problemen zijn...
Nou, dan hoef ik hier in huis in ieder geval al niet meer verder te zoeken. Een buurt genoot heeft gelukkig zijn wifi openstaan. Hiero postcode 2163 trouwens

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• catchingfire
  • Laatst online: 09:38
Ik heb sinds ik Telfort heb (jaar of 2) problemen met het Telfort VOIP-bellen tijdens intensief dataverkeer. Ik zit op een ADSL2 centrale, dus max. 8mbit, met dit modem:
Model Number: P-2602HW-D1A
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.5)
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00

Als ik >70% van de beschikbare bandbreedte (komt neer op zo'n 550kByte/sec) gebruik voor downloads, of flink wat data transfereer via een wireless systeem naar een ander systeem door de router (wired bypass ik de router middels gigabit switches) dan kan ik niet meer fatsoenlijk bellen: haperingen, stotteringen, onverstaanbaarheid. Dus ik moet continu m'n downloads afknijpen tot <70% van wat ik eigenlijk zou moeten kunnen draaien, anders kan ik niet meer bellen... niet handig.

Ik heb 't geprobeerd met bandwidth mngnt uit, aan met VOIP op hi-prio en de rest op low-prio... niks helpt. Iemand tips??

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:49
ma9ma schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:32:
[...]

Nou, dan hoef ik hier in huis in ieder geval al niet meer verder te zoeken. Een buurt genoot heeft gelukkig zijn wifi openstaan. Hiero postcode 2163 trouwens
Krijg idd viavia door dat er in de regio problemen zijn. We wachten 't maar af...

http://specs.tweak.to/5253

• jeroenvdnberg
catchingfire schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:37:
Ik heb sinds ik Telfort heb (jaar of 2) problemen met het Telfort VOIP-bellen tijdens intensief dataverkeer. Ik zit op een ADSL2 centrale, dus max. 8mbit, met dit modem:

Als ik >70% van de beschikbare bandbreedte (komt neer op zo'n 550kByte/sec) gebruik voor downloads, of flink wat data transfereer via een wireless systeem naar een ander systeem door de router (wired bypass ik de router middels gigabit switches) dan kan ik niet meer fatsoenlijk bellen: haperingen, stotteringen, onverstaanbaarheid. Dus ik moet continu m'n downloads afknijpen tot <70% van wat ik eigenlijk zou moeten kunnen draaien, anders kan ik niet meer bellen... niet handig.

Ik heb 't geprobeerd met bandwidth mngnt uit, aan met VOIP op hi-prio en de rest op low-prio... niks helpt. Iemand tips??
Dit is een algemeen probleem bij Telfort i.c.m. het originele 2602 Modem. De bandwidth management in het modem werkt voor geen meter, wat je er ook insteld. Wat de meeste mensen hebben gedaan (inclusief ik) is gewoon een fritz!box modem (of soort gelijk) op de kop tikken. Deze heeft perfectie Qos in zich zitten, en je hebt nergens meer problemen mee, hoe snel / hard je ook download.

• lt_cmd_data

Bij een eenvoudige download schiet je zyxel cpu naar 100% zet daarom Bandwidth mngnt uit.
Downloaden kan je het beste snachts laten plaats vinden. Programma's utorrent/newsleecher hebben agenda systemen waar je bandbreedte per tijdstip kan knijpen. Anders investeren in een Fritzbox 7170.

[Voor 5% gewijzigd door lt_cmd_data op 09-09-2009 10:14]

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-03 14:59
Hier in Almelo nog maar half internet.
Wanneer ik vanaf een externe locatie inlog op mijn server thuis (telfort dus), hangt op een gegeven moment mijn sessie. Dit is voornl. waneer er (relatief) veel data verstuurd wordt.
Simpel voorbeeld: ls commando werkt wel, ls -la niet.

Meer mensen hier last van?

Kan het iets te maken hebben met MTU sizes?

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 17:14

Rannasha

aka "Species5618"

Ik heb precies hetzelfde (regio Amsterdam). Alle SSH-commandos die niet direct termineren of in 1 scherm zichtbaar zijn, dus lange ls-lijstjes, maar ook VI, hangen als ik vanaf werk op m'n server inlog. Toen ik nog thuis was waren enkele websites (Facebook, DPReview.com) niet bereikbaar, maar het merendeel wel.

edit: Dit is sinds vanochtend. Daarvoor nooit last gehad van dit specifieke probleem.

[Voor 12% gewijzigd door Rannasha op 09-09-2009 10:52]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Anoniem: 266663

Ik heb het Telfort internet 20 Mb abonnement. Nu is sinds kort mijn verbinding een stuk minder stabiel. De downloadsnelheid is iets teruggelopen en de uploadsnelheid is teruggezakt tot bijna 0.
Ik ben draadloos verbonden met internet via een asus WL-500gx router aan een zyxel 2602R modem. Voorheen (met de zelfde setup/instellingen) geen problemen.

Onderstaande resultaten zijn met een rechtstreekse verbinding tussen het modem en pc (www.speedtest.net):
Download:
13.68Mb/s
Upload
0.05Mb/s
Ping:
21ms

Op de een of andere manier kan ik het modem niet benaderen via:
http://192.168.1.254/
Iemand enig idee hoe ik in het menu kan komen van het modem en of er iets aan instellingen veranderd moet worden oid?

@F-X en Species5618,

Bedankt voor de melding. We krijgen nu van verschillende kanten inderdaad signalen over routerings problemen.
Het is dus geen lokaal probleem. Alle voorbeelden worden nu onderzocht en we komen hier spoedig op terug.
Mocht u nog tijd/zin hebben om een tracert te plaatsen naar een doel dat nu niet werkt dan is dit zeer welkom.

Hugo

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 09-09-2009 11:13]

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

Heb mezelf per ongeluk buiten gesloten van m'n server door SSH uit te zetten (:X), dus ik kan voorlopig geen tracerts posten vanaf een Telfort lijn.

• F-X
Ik kan helaas nu niet meer testen, omdat ik nu helemaal niet meer kan connecten naar huis/telfort.
Ik kan ook mijn modem niet extern (vanaf internet) bereiken via http.

Ik kom er nu wel weer op
Alleen alle traceroutes zien er goed uit (voorbeeld van facebook wat is aangehaald)

Host Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. 192.168.1.254 0.0% 19 1.0 1.0 1.0 1.2 0.1
2. 82-169-23-254.ip.telfort.nl 0.0% 19 23.2 23.7 21.9 38.1 3.5
3. rt-dc2-ias-csg01.nl.kpn.net 0.0% 19 26.5 26.8 25.9 29.4 0.9
4. 195.190.227.223 0.0% 19 26.2 30.0 25.7 64.1 11.0
5. nyk-s1-rou-1021.US.eurorings.net 0.0% 19 106.6 107.6 105.3 132.4 6.0
6. ahbn-s1-rou-1041.US.eurorings.net 0.0% 19 145.5 116.0 109.6 146.8 11.4
7. ahbn-s1-rou-1001.US.eurorings.net 0.0% 19 110.4 110.2 109.3 111.3 0.5
8. xe-7-1-0.edge1.Washington4.Level3.net 0.0% 19 110.8 113.4 109.3 146.3 9.4
9. FACEBOOK-IN.edge1.Washington4.Level3.net 0.0% 18 116.8 111.8 108.8 134.7 6.0
10. 204.15.20.120 0.0% 18 134.4 113.2 108.8 134.4 7.8
11. xe-7-0-0.br02.ash1.tfbnw.net 0.0% 18 107.9 113.1 107.2 197.5 21.1
12. te-9-3.csw08c.ash1.tfbnw.net 0.0% 18 108.3 108.2 106.8 111.5 1.0
13. www-12-08-ash1.facebook.com 0.0% 18 107.4 108.5 107.3 109.4 0.7

Het probleem treedt op wanneer er veel data wordt verstuurd.
Ik kan dus wel connecten naar huis, maar zodra er meer data gevraagd/verstuurd wordt, dan gaat het mis.

[Voor 86% gewijzigd door F-X op 09-09-2009 11:43]

• lt_cmd_data
Aantal Traceroutes die niet bereikbaar zijn:
www.Xs4all.nl
7 19 ms 19 ms 19 ms 172.26.13.126
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.

www.microsoft.com
7 22 ms 18 ms 19 ms 172.26.13.126

www.cisco.com
7 21 ms 19 ms 19 ms 172.26.13.126

• Agnostic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-03-2019
Tracing route to hp-intl-other.ebay.com [66.135.217.241]

3 25 ms 26 ms 30 ms ae2.25-ams20.ip4.tinet.net [77.67.64.1]
4 26 ms 26 ms 26 ms ge8-0.1000M.asd9nxg1.ip.tele.dk [213.200.75.30]

5 * * * Request timed out.

Tracing route to www.marktplaats.nl [91.211.73.6]

3 25 ms 26 ms 35 ms edge1.br1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.241.4.61]
4 25 ms 26 ms 26 ms vlan507.bcsw1.asd-tc2.ip.telfort.nl [195.241.4.5
4]
5 27 ms 26 ms 26 ms openpeering-telfort.bcsw1.asd-tc2.ip.telfort.nl
[195.241.3.182]
6 26 ms 25 ms 25 ms openpeering.marktplaats.nl [82.150.156.131]
7 28 ms 26 ms 26 ms r1.ix5.ebayclassifieds.com [195.78.84.82]
8 26 ms 26 ms 26 ms 195.78.84.78
9 26 ms 26 ms 26 ms 91.211.73.6
Trace complete.

[Voor 12% gewijzigd door Agnostic op 09-09-2009 12:13]

"I cannot afford to waste my time making money." ~Alexander Agassiz

• Agnostic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-03-2019
Ebay.nl laadt hier helemaal niet. Marktplaats maar gedeeltelijk. Posten op tweakers gaat ook met moeite.

[Voor 25% gewijzigd door Agnostic op 09-09-2009 12:19]

"I cannot afford to waste my time making money." ~Alexander Agassiz

Anoniem: 155599

ik krijg ook geen resultaten meer op speedtest bij upload,
en ik kan op een ander forum niet meer posten
youtube laat ook geen filmpjes meer zien.

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 09-09-2009 12:32]

• lt_cmd_data
Telfort website meld:

09-09-2009 Verschillende webpagina's onbereikbaar.

Als gevolg van een data verstoring, zijn verschillende pagina's slecht of niet bereikbaar.We zijn bewust van het probleem en werken aan een oplossing.

Onze excuses voor het ongemak.

Klantenservice internet

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-08 18:24

n00bs

Het is weer Zomer!

<deleted>

[Voor 98% gewijzigd door n00bs op 09-09-2009 14:02]

• F-X
Bij mij lijkt het weer te werken.

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

Ik kan van mijn webserver weer alle pagina's opvragen. Tijdens de storing kon ik alleen index.html in de www-root te pakken krijgen, al het andere timede out. Rare storing.

• catchingfire
lt_cmd_data schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:00:
Bij een eenvoudige download schiet je zyxel cpu naar 100% zet daarom Bandwidth mngnt uit.
Downloaden kan je het beste snachts laten plaats vinden. Programma's utorrent/newsleecher hebben agenda systemen waar je bandbreedte per tijdstip kan knijpen. Anders investeren in een Fritzbox 7170.
Ik downloadde voornamelijk met NewsLeecher (vanwege de scheduling functie) maar ben nu aan het migreren naar SabNzbd welke dit ook kan. Tussen 11pm en 6am 100% en daarbuiten max 65% download.

Bedankt voor de verheldering, ik heb er een hele tijd geleden een keer erg lang voor aan de foon gehangen met de Telfort helpdesk maar het lag toch echt aan mij of aan mijn omgeving vonden ze. Ik moest maar in heel de buurt vragen of ze alle elektrische apparatuur wilden uitzetten en het dan nog eens proberen. Het lag echt niet naar hun en zomaar een vervangend modem opsturen ging wel erg ver, want dat had ik al eens gedaan omdat ik hiervoor een modem-router had waarvan de LAN poorten niet goed functioneerden. Fijne service.

Vind 160 euro voor een non-gigabit modem-router (7170) wat aan de dure kant... dan zou ik ook de overstap naar Ziggo kunnen overwegen en voor 4 euro meer daadwerkelijk 20mbit in huis halen. Erg spijtig dat de provider niet gewoon voor goed werkende spullen kan zorgen, ik betaal er notabene voor.

• lt_cmd_data
Alle traceroutes weten hun weg weer te vinden naar het internet.
195.241.4.186 geeft af en toe een timeout in de traceroute.

6 18 ms 17 ms 18 ms 172.26.13.110
7 17 ms 17 ms 17 ms vpn496-telfort.bcsw3.asd-hp.ip.telfort.nl [195.241.4.185]
8 18 ms * 198 ms vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl [195.241.4.186]
9 17 ms 17 ms 17 ms 195.241.4.62

[Voor 68% gewijzigd door lt_cmd_data op 09-09-2009 16:13]

• scofield
  • Nu online

Heb met hetzelfde zwarte zyxel modem eigenlijk nooit probs met voip, ook niet met stevig down en uploaden.
Zit wel op een adsl2+ centrale maar weet niet of dat het verschil zou maken.
Heb alleen in de media bandwith management (mooi woord) voip aangevinkt en de rest niet.
Bij voip keuze staat balletje op high.
Probeer anders maar eens.

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 17:32

Misschien kan Telfort webcare hier naar kijken? ik had ongeveer een jaar geleden excact hetzelfde, heb dat toen gemeldi via het Tiscali forum. En toen was het probleem binnen een dag opgelost! ;) Als ik nu vol down en upload, heb ik nog steeds een super telefoon verbinding, zonder dat bandwith gedoe, wat onnuttig is in princiepe :)

@ Scofield en andere mensen die problemen ervaren, is het het proberen waard!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Heb laatste tijd echt vaak dat mijn verbinding wegvalt...

Eerst trok ik 12mbit down zonder problemen. Het gebeurde soms. Toen had ik mijn modem ingesteld op adsl2 dus dat hij 8 mbit down trok. Hierna ging het een tijdje goed en nu valt hij om de 5 minuten uit 8)7 , heb het vooral in de avond.

Kan er bij mij eens een lijn meting gedaan worden?

[Voor 6% gewijzigd door xminator op 09-09-2009 21:22]

• perryodk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:57
Meer mensen problemen met het bellen vanaf een Telfort nummer naar een ander vast telefoonnummer? Ik krijg namelijk continue een bezet toon... Dit begon nadat de verbinding erg stoorde en vervolgens weg viel.

• Whuzz
  • Laatst online: 12-08 14:02

Whuzz

Dodgeball!

In Eindhoven ligt alles er weer uit :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 20:00
Whuzz schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:17:
In Eindhoven ligt alles er weer uit :(
Inderdaad. Wil ik vandaag net voor het eerst even mijn internet gebruiken, ligt het er na een minuut uit. Wat zijn die prutsers de laatste tijd allemaal aan het doen :(

P.S. Hier ook Eindhoven

[Voor 4% gewijzigd door Unicron op 09-09-2009 23:21]

• catchingfire
wiebjuh16 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:05:
Misschien kan Telfort webcare hier naar kijken? ik had ongeveer een jaar geleden excact hetzelfde, heb dat toen gemeldi via het Tiscali forum. En toen was het probleem binnen een dag opgelost! ;) Als ik nu vol down en upload, heb ik nog steeds een super telefoon verbinding, zonder dat bandwith gedoe, wat onnuttig is in princiepe :)
Het lijkt me typisch een probleem van de modem/router. De CPU load schiet schijnbaar door 't dak als ie wat aan het downloaden is waardoor VOIP niet meer fatsoenlijk afgehandeld kan worden. Vraag me af hoe ze dat van buitenaf zouden kunnen fixen. Tenzij het een of andere hidden setting is in 't modem waar je als user niet bij kunt?

@xminator, als u mij uw gegevens in een DM stuurt, zal ik kijken of ik iets kan zien op uw lijn. Overigens kan het zijn dat als u uw modem instelt op ADSL2+, dat u wel een hogere snelheid ontvangt.

@lt_cmd_data, volgens ons netwerkbeheer is uw lijn op dit moment (weer) in orde. Ondervindt u nog steeds bovengenoemde problemen?

Wouter

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 10-09-2009 12:23]

• lt_cmd_data
Er zijn opvallend minder hops.

De problemen:
De latency is nog steeds hoger dan vroeger Hugo zou hier naar kijken, xs4all geeft traceroute problemen en hop 4 altijd een timeout te vinden.

tracert www.tweakers.net

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.254
2 46 ms 14 ms 15 ms 82-168-191-254.ip.telfort.nl [82.168.191.254]
3 17 ms 16 ms 16 ms 172.26.42.33
4 * * * Request timed out.
5 17 ms 17 ms 16 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

tracert www.xs4all.nl

Tracing route to www.xs4all.nl [194.109.6.92]

2 15 ms 14 ms 14 ms 82-168-191-254.ip.telfort.nl [82.168.191.254]
3 16 ms 16 ms 16 ms 172.26.42.33
6 * * * Request timed out.
^C

tracert www.telfort.nl
Tracing route to www.telfort.nl [81.173.34.225]

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.254
2 15 ms 15 ms 15 ms 82-168-191-254.ip.telfort.nl [82.168.191.254]
6 25 ms 19 ms 19 ms Welcome.at.BD1.as24730.nl [81.173.3.45]
7 17 ms 16 ms 17 ms Welcome.at.M40-2.as24730.nl [81.173.123.206]
8 17 ms 17 ms 17 ms rc02-netholding-gige-1.prolocation.net [94.228.1
28.25]
9 17 ms 16 ms 17 ms telfort.net [81.173.34.225]

Trace complete.

tracert www.cisco.com

Tracing route to origin-www.cisco.com [198.133.219.25]

2 15 ms 14 ms 14 ms 82-168-191-254.ip.telfort.nl [82.168.191.254]
5 18 ms 20 ms 19 ms 195.190.227.223
6 28 ms 27 ms 28 ms nntr-s1-rou-1022.FR.eurorings.net [134.222.231.1
82]
7 115 ms 28 ms 101 ms nyk-s2-rou-1021.US.eurorings.net [134.222.226.15
3]
8 125 ms 124 ms 136 ms nyk-s2-rou-1001.US.eurorings.net [134.222.226.41
]
9 123 ms 118 ms 123 ms chg-s1-rou-1001.US.eurorings.net [134.222.226.14
9]
10 113 ms 116 ms 116 ms ex1-g1-0.eqchil.sbcglobal.net [206.223.119.79]
11 173 ms 176 ms 172 ms ded4-g1-3-0.sntc01.pbi.net [151.164.41.161]
12 * * * Request timed out.
13 * * ^C

[Voor 7% gewijzigd door lt_cmd_data op 10-09-2009 14:06]

@lt_cmd_data, ik zie inderdaad bij genoemde websites een piek. Echter is de response over het algemeen 15-14 ms, bij 3 tests. Heeft u een programma om het wat gedetailleerder weer te geven? Dit zouden individuele spikes kunnen zijn, het is namelijk wel beter dan de tijden welke u eerder ondervond.

Wouter

• lt_cmd_data
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:05:
@lt_cmd_data, ik zie inderdaad bij genoemde websites een piek. Echter is de response over het algemeen 15-14 ms, bij 3 tests. Heeft u een programma om het wat gedetailleerder weer te geven? Dit zouden individuele spikes kunnen zijn, het is namelijk wel beter dan de tijden welke u eerder ondervond.

Wouter
Nieuw probleem:
De lijn valt regelmatig weg, maar de verbinding naar de centrale blijft up. Onderhoud?

Hier aantal grafish afbeeldingen van de spikes naar de eerste hop en het wegvallen.

82.168.191.254
Packets Sent:2326
Packets Received:2061
Packets Lost:265(11% loss)
Response time Minimum:15ms
Response time Maximum:89ms
Response time Average:17ms

Gebruikte programma colasoft ping tool

[Voor 57% gewijzigd door lt_cmd_data op 10-09-2009 15:45]

• xminator
  • Nu online
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:01:
@xminator, als u mij uw gegevens in een DM stuurt, zal ik kijken of ik iets kan zien op uw lijn. Overigens kan het zijn dat als u uw modem instelt op ADSL2+, dat u wel een hogere snelheid ontvangt.

@lt_cmd_data, volgens ons netwerkbeheer is uw lijn op dit moment (weer) in orde. Ondervindt u nog steeds bovengenoemde problemen?

Wouter
Verstuurd. Het gaat mij vooral opdat mijn internetverbinding uitvalt. Eerst had ik dat op 12 mbit, toen had ik hem teruggeschroefd naar 8 mbit en nu krijg ik weer hetzelfde.

@lt_cmd_data, u pingt naar de eerste router in het netwerk, deze is gemaakt om te routeren. Al het verkeer voor de router zelf (zoals ping en traceroutes) wordt gelimiteerd afgehandeld, omdat voor routers dit door de processor afgehandeld moet worden.
De gaten in uw meting komen waarschijnlijk omdat het maximaal aantal per seconde bereikt is (meerdere mensen aangesloten op dezelfde router). De verhoging van pingtijd komt omdat dit voor de router allerlaagste prioriteit heeft; ander verkeer gaat voor. Verhoging kan ook komen doordat u zelf uw eigen verbinding (up- en/of downstream) belast waardoor de ping pakketten waarmee u test/meet vertraagd worden.

@xminator, bij het doormeten van uw lijn lijkt het er op dat u (tussen de modem en ISRA) meer dan alleen de splitter heeft aangesloten. Zou u kunnen controleren of de vaste telefoon is aangesloten op het phone poortje van de splitter, of toch via een lus direct op het ISRA punt?

Wouter

• lt_cmd_data
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:32:
@lt_cmd_data, u pingt naar de eerste router in het netwerk, deze is gemaakt om te routeren. Al het verkeer voor de router zelf (zoals ping en traceroutes) wordt gelimiteerd afgehandeld, omdat voor routers dit door de processor afgehandeld moet worden.
De gaten in uw meting komen waarschijnlijk omdat het maximaal aantal per seconde bereikt is (meerdere mensen aangesloten op dezelfde router). De verhoging van pingtijd komt omdat dit voor de router allerlaagste prioriteit heeft; ander verkeer gaat voor. Verhoging kan ook komen doordat u zelf uw eigen verbinding (up- en/of downstream) belast waardoor de ping pakketten waarmee u test/meet vertraagd worden.

-knip-
Wouter
Tijdens de gaten is er in ze geheel geen internet+telefonie meer mogelijk alleen de webpagina van de zyxel is nog benaderbaar. Wat voor mij verklaard dat er iets mis is met de infrastructuur van telfort. Tijdens de meting zijn er geen andere computers of programma's actief.
Kunt u nog wat doen aan de latency tijden?
Deze zijn nu naar tweakers.net 19ms wat voorheen 9-10ms was.

• thefxr
lt_cmd_data schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:01:
[...]

Nieuw probleem:
De lijn valt regelmatig weg, maar de verbinding naar de centrale blijft up. Onderhoud?
x2, zuid-limburg

@lt_cmd_data, de latency is hoger omdat er meer foutcorrectie wordt toegepast. Dit zorgt er op zijn beurt weer voor dat de noise margin (ruis marge) verlaagd kan worden, zodat het modem een hogere snelheid haalt. Dit betekent uiteindelijk dat de verbinding sneller en meer betrouwbaar wordt.

Wouter

• lt_cmd_data
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:03:
@lt_cmd_data, de latency is hoger omdat er meer foutcorrectie wordt toegepast. Dit zorgt er op zijn beurt weer voor dat de noise margin (ruis marge) verlaagd kan worden, zodat het modem een hogere snelheid haalt. Dit betekent uiteindelijk dat de verbinding sneller en meer betrouwbaar wordt.

Wouter
Dan zal ik mezelf straks instellen op adsl2 profiel kijken of dat een lageren latency geeft. Vorig jaar zat ik op adsl2+ met 15mbit en had ik stabiel 9-10ms kunt u dat verklaren? Alleen mijn verbinding klapperde enorm.

[Voor 10% gewijzigd door lt_cmd_data op 10-09-2009 18:13]

• xminator
  • Nu online
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:32:
--

@xminator, bij het doormeten van uw lijn lijkt het er op dat u (tussen de modem en ISRA) meer dan alleen de splitter heeft aangesloten. Zou u kunnen controleren of de vaste telefoon is aangesloten op het phone poortje van de splitter, of toch via een lus direct op het ISRA punt?

Wouter
Heb vanaf mijn isra een kabeltje naar de splitter, vanaf daar gaat er 1 richting de vaste telefoon. En 1 richting de modem. De kabeltje richting de modem wordt verlengd met zo een 'adapter' heb die bekeken en die zat nog goed vast.

Zal als het doorgaat de originele telfort modem terugplaatsen en testen, anders de modem dichterbij het ISRA punt plaatsen en testen.

Heb de volgende gegevens op dit moment:
Output Power (dBm) up/down = 12.5 / 19.5
Attenuation (dB) up/down = 13.5 / 28.5
Noise Margin (dB) up/down = 10.0 / 10.0

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

lt_cmd_data schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:38:
[...]

Tijdens de gaten is er in ze geheel geen internet+telefonie meer mogelijk alleen de webpagina van de zyxel is nog benaderbaar. Wat voor mij verklaard dat er iets mis is met de infrastructuur van telfort. Tijdens de meting zijn er geen andere computers of programma's actief.
Kunt u nog wat doen aan de latency tijden?
Deze zijn nu naar tweakers.net 19ms wat voorheen 9-10ms was.
Zit je nou serieus te miepen over een ping van 19 miliseconden?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• lt_cmd_data
Marzman schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:13:
[...]

Zit je nou serieus te miepen over een ping van 19 miliseconden?
Jah één van de dingen die ik op internet doet ik online gamen en daar is latency vrij belangrijk, ik heb 1jaar lang 0 problemen gehad met de latency van telfort maar van één op de andere dag is de latency verhoogd.

Anoniem: 179986

lt_cmd_data schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:26:
[...]

Jah één van de dingen die ik op internet doet ik online gamen en daar is latency vrij belangrijk, ik heb 1jaar lang 0 problemen gehad met de latency van telfort maar van één op de andere dag is de latency verhoogd.
De meerderheid van de mensen die Telfort gebruiken heeft minimaal 20 ms latency aangezien dat aan het gebruikte netwerk ligt. Ik vraag me sterk af of je het verschil zou merken als je de cijfers niet zou zien.
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Willen we allemaal stoppen (of ernstig matigen) met het posten van speedtest plaatjes? Meldt het liever in tekst wat je meet en wat de resultaten zijn, houdt het meer leesbaar.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee