Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 74.351 views

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Momenteel is de ingetrainde snelheid in de modem 9185Kbps maar ik haal maar max. 400kb/sec download.

Waardoor komt dat dan weer?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Kaidence schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:04:
[...]

Mijn excuses. Het gaat hier om een bekabelde verbinding, en ik heb het op drie aparte (bekabelde) computers geprobeerd.
Ok, als je WiFi hebt zet het even uit ter test wel.

Als je upstream zo slecht is had je downstream ook heel slecht moeten zijn. Voor TCP download met ~10 tot 15Mbps heb je een 20 a 40kByte/s upstream lopen. Als je verbinding dicht bij de 20Mb zit soms zelfs nog meer. Dus het is er wel lijkt het.

Het 'traag' gaan van websites kan ook iets anders zijn, zet je firewall in je modem eens uit ter test eventjes?
AzzKickah schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:12:
Momenteel is de ingetrainde snelheid in de modem 9185Kbps maar ik haal maar max. 400kb/sec download.

Waardoor komt dat dan weer?
Tal van redenen mogelijk. Waar vandaan? Misschien specifiek netwerk/host. Upload verkeer dat je upstream belast?

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 27-08-2009 22:44 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

bjck schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:42:
Tal van redenen mogelijk. Waar vandaan? Misschien specifiek netwerk/host. Upload verkeer dat je upstream belast?
Ik doe momenteel totaal niks anders dan normaal.
Hij blijft ook echt vrij steady op ~410kb/sec hangen. Alsof dat echt het max. is. Zoals ie normaal altijd rond de max ~960kb/sec hangt.

• Atilim
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 15:44
Kaidence schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:29:
Ik ben recentelijk teruggekomen van vakantie en voor enkele dagen nu is de upload-snelheid bij ons ongelofelijk slecht. Het opvragen van internetpagina's duurt hierdoor heel lang, maar een eenvoudige download gaat met de maximale snelheid. In het modem staat wel 'Upstream Speed: 1048 kbps', maar in werkelijkheid kan ik uploaden met ongeveer een halve kbps. Ik heb gepoogd zoals eerder in het topic vermeld staat de Peak en Sustain Cell Rate op 2350 gezet, en de Max Burst Size op 32. Dit loste het probleem niet op. De medewerker van Telfort die ik aan de telefoon had zei dat de lijn er prima uitzag en dat het probleem aan mijn kant zou zijn. Het modem resetten naar factory defaults schoot ook niet op. Weet iemand anders wellicht iets dat ik zou kunnen proberen?
paar replay's voor jouw had ik ook een post gedaan, was een beetje vaag maar na wat speedtest te doen kom ik tot dezelfde conclusie.

Ik heb meerdere test geprobeerd om me download/upluad snelheid te berekeen, met download heb ik geen probleem die is 3.92mbps op een Telfort 4 of 5 mb/s abonoment. Maar als het aan de upload deel wil komen dan blijf die hangen. Heb 1 resultaat weten te krijgen op http://myspeed.visualware.com/
Maar als ik bijvoorbeeld op speedtest.net een test wil doen dan blijf die hangen op upload.

Edit: Vergat het erbij te zegen, ik gebruik geen draadloze internet dus aan dat lig het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Atilim op 27-08-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:59:
[...]

Hij blijft ook echt vrij steady op ~410kb/sec hangen. Alsof dat echt het max. is. Zoals ie normaal altijd rond de max ~960kb/sec hangt.
Dan is het nogmaals van belang om te weten waar vandaan u die snelheid meet.
Wat zijn de resultaten als u het volgende bestand download?

http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:16
Sinds terugkomst van vakantie heb ik een aanzienlijke terugval in snelheid van mijn verbinding. Was het voorheen nog een stabiele 14mbit zit ik nu op de helft van 7.7mbit down en 718kbit up. Modem resetten helpt niet, vandaar mijn beroep op Telfort Webcare hier in dit forum.

Ik moet ook even kwijt dat ik bij Tiscali altijd de volle snelheid van 20mbit heb behaald en dit sinds Telfort alleen maar slechter is geworden, hoe kan dat?

Modbreak:Zet je postcode + huisnummer even in een Direct Message naar Telfort Webcare, mag ook publiek maar is vaak niet zo handig voor jezelf

[ Voor 24% gewijzigd door een moderator op 28-08-2009 18:49 . Reden: Postcode + huisnummer weg gehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaidence
  • Laatst online: 01-12-2021
Atilim schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:31:
[...]

paar replay's voor jouw had ik ook een post gedaan, was een beetje vaag maar na wat speedtest te doen kom ik tot dezelfde conclusie.

Ik heb meerdere test geprobeerd om me download/upluad snelheid te berekeen, met download heb ik geen probleem die is 3.92mbps op een Telfort 4 of 5 mb/s abonoment. Maar als het aan de upload deel wil komen dan blijf die hangen. Heb 1 resultaat weten te krijgen op http://myspeed.visualware.com/
Maar als ik bijvoorbeeld op speedtest.net een test wil doen dan blijf die hangen op upload.

Edit: Vergat het erbij te zegen, ik gebruik geen draadloze internet dus aan dat lig het niet.
Ja, dit is precies wat ik ook heb. De download is goed bij een speedtest (14mb op een 'tot' 20mb abonnement), maar de uploadtest wordt vaak niet eens uitgevoerd omdat hij blijft hangen. Ook als ik rechtstreeks naar een FTP upload gaat dit met snelheden van onder de 1 kbps. Misschien dat de Telfort Webcare mensen iets hebben aan mijn postcode en huisnummer.....

Modbreak:Zet je postcode + huisnummer even in een Direct Message naar Telfort Webcare, mag ook publiek maar is vaak niet zo handig voor jezelf

[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 28-08-2009 18:49 . Reden: Postcode + huisnummer weg gehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JaP.NeT, dit betreft een (vermoedelijk) niet optimaal aangesloten Speedtouch modem. Heeft u altijd gebruik gemaakt van dit modem? Ik zie dat wij u vorig jaar een nieuw draadloos ZyXEL modem hebben toegezonden, heeft u hier dezelfde problemen mee? Controleer ook even de bekabeling tussen modem en aansluiting, alles even lostrekken en opnieuw aansluiten.

@Kaidence, ik zie inderdaad ook vanaf hier de problemen op uw aansluiting. Zou u de modem eens kunnen resetten en voor de zekerheid ook de bekabeling even nalopen (probeer eventueel een nieuw kabeltje tussen modem en ISRA).

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:13
Ik kreeg vandaag uit het niets een E-mail van Telfort:
Onderwerp: [TELFORT] Officiele waarschuwing onveilige proxy x.x.x.x
Geachte heer/mevrouw,

LET OP : Deze e-mail bevat belangrijke informatie over een beveiligingsprobleem wat op uw Internetverbinding is aangetroffen. Leest u deze e-mail alstublieft aandachtig door.

Het Telfort Abuseteam heeft klachten ontvangen over een beveiligingsprobleem wat zich voordoet op uw computer/internetverbinding. Het betreft hier een vrij ernstig beveiligingsprobleem welke op grote schaal gebruikt wordt om grote hoeveelheden ongewenste e-mail (spam) te verzenden. Een enorm bijkomend nadeel voor u is dat deze 'misbruikers' ook in staat zullen zijn uw computer geheel binnen te dringen, en ook hetgeen wat u op uw computer doet kunnen volgen.

- Oorzaak van het probleem

De oorzaak van dit probleem is in praktisch alle gevallen een bot welke zich genesteld heeft in het besturingssysteem van uw computer. Deze bot is een proces welke op de achtergrond van uw systeem draait, welke van tijd tot tijd grote hoeveelheden spam-email zal verzenden, zonder dat u daar als gebruiker zijnde iets van merkt. Een dergelijke bot komt op het systeem door menselijke interactie. Veel voorkomende oorzaken van de laatste tijd zijn virussen welke zich via populaire messengerprogramma's zoals msn messenger, Windows Live messenger, AOL etc. verspreiden, of het gebruik van gedownloade software via peer2peer (limewire, bearshare etc), torrentnetwerken of usenet. Wij gaan er natuurlijk vanuit dat er geen sprake is van opzet aan uw kant, maar het is uiteraard wel zaak om verdere overlast voor andere internetgebruikers te voorkomen.

- Oplossing van het probleem

Doordat dit probleem geen virus is maar een totaal ander (schadelijker) beveiligingsprobleem, is het probleem helaas niet te verwijderen door een virusscanner. Wij raden u aan in dit geval de harde schijf van uw computer te formatteren om er zodoende zeker van te zijn dat dit probleem opgelost is. Uiteraard is het ons bekend dat dit een vrij ingrijpende stap is, maar helaas de enige manier om absolute zekerheid te hebben in het verwijderen van dit probleem.

Zodra uw harde schijf geformatteerd is, is het uiteraard wel aan te raden uw computer uit te rusten met antivirussoftware en software tegen antispyware. Tevens is het altijd erg aan te raden om er voor te zorgen dat uw Windowsinstallatie volledig up to date is, met de Windowsupdate-functie. Voorbeelden van beveiligingssoftware vindt u onderaan dit mailbericht.

Mocht het modem welke u gebruikt op uw verbinding een Zyxel2602 of Zyxel D1A zijn, dan kunt u de firewall van de router dusdanig instellen, zodat uitgaand emailverkeer enkel nog via smtp.telfort.nl verzonden kan worden. Hiermee voorkomt u dat er spam via uw computer verzonden wordt, doordat de router dit blokkeert. Dit profiel kunt u downloaden op http://home.telfort.nl/abuse/ZyxeL/diy/diy.htm . Meer informatie vindt u op deze website. Let op dat deze methode enkel is bedoeld om de computer in kwestie te kunnen opsporen, en dat dit geen oplossing is van het probleem. Telfort kan niet zien welke computer in uw netwerk de spam verstuurt, wij kunnen slechts vaststellen dat er spam verzonden wordt vanaf uw aansluiting.

- Vervolg na de oplossing van het probleem

Zodra u alle stappen gezet heeft om het probleem op te lossen is het helaas niet mogelijk voor ons om te kunnen testen of het probleem dan ook daadwerkelijk opgelost is. Het geconstateerde beveiligingsprobleem is een proces op uw computer welke niet altijd actief hoeft te zijn op het moment dat u uw pc aan heeft staan. Telfort baseert incidenten op basis van klachten en daarbij behorende logbestanden om te kunnen vast stellen of dergelijk misbruik op een datum in het verleden daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.

Indien u geen gehoor geeft aan dit bericht bestaat de kans dat wij opnieuw klachten zullen ontvangen. Indien wij 48 uur na verzending nog klachten binnen krijgen over dit probleem zal dit ook voor Telfort als provider zijnde gevolgen gaan hebben, en zijn wij helaas genoodzaakt uw internetverbinding tijdelijk te blokkeren tot het probleem is opgelost. U zult hier niet verder vooraf over bericht worden.

- Extra tips en oplossingen

Zoals gezegd is het formatteren de veiligste optie om het probleem op te lossen. Indien u gebruik maakt van Windows XP is het verstandig om hierna met een gebruikersaccount te werken met beperkte rechten. Standaard doet Windows XP dit niet, terwijl deze maatregel een erg groot aantal beveiligingsproblemen voorkomt. Zie voor meer informatie de pagina van Microsoft hierover waarom dit belangrijk is: http://www.microsoft.com/..._trucs_windowsxp_8.aspx#5

Ook surfen en e-mailen via alternatieve oplossingen draagt bij aan de veiligheid. Doordat Internet Explorer en Outlook (express) vaak slachtoffer zijn van veiligheidslekken, is een alternatieve oplossing wenselijk. Op http://www.mozilla.com/en-US/ kunt u Firefox en Thunderbird downloaden in de Nederlandse taal. Beide programma's zijn in staat favorieten en adressen over te nemen.

- Voorbeelden van beveiligingssoftware

Enkele voorbeelden van beveiligingssoftware zijn de pakketten van Symantec ( http://www.symantec.com/nl/nl/index.jsp ) en McAfee ( http://www.mcafee.com/nl/ ). Ook Telfort biedt haar klanten de mogelijkheid gebruik te maken van Pc-beveiliging Totaal. Zie hiervoor http://internet.telfort.n...pc-beveiligingtotaal.html .

Mocht u na het lezen van dit e-mailbericht nog verdere vragen hebben, of extra informatie willen hebben in de vorm van e-mailheaders, dan kunt u dit per kerende mail kenbaar maken. Ook als u acties heeft ondernomen om dit probleem op te lossen, vernemen wij dit graag van u.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Dennis van Jeveren

Klantenservice internet

http://www.telfort.nl/klantenservice

E-mail: abuse@telfort.nl
Moet ik dit serieus nemen? De hardeschijf formatteren?? Verder mail ik al jaren via de smtp server van XS4ALL en gebruik ik al enige tijd firefox...

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

_Brake_ schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:42:
Ik kreeg vandaag uit het niets een E-mail van Telfort:

[...]

Moet ik dit serieus nemen? De hardeschijf formatteren?? Verder mail ik al jaren via de smtp server van XS4ALL en gebruik ik al enige tijd firefox...
Dat zou ik wel serieus nemen ja als je niet wil dat je internet afgesloten wordt. Je zou nog even in de headers kunnen kijken of het echt via Telfort verzonden is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:27:
@JaP.NeT, dit betreft een (vermoedelijk) niet optimaal aangesloten Speedtouch modem. Heeft u altijd gebruik gemaakt van dit modem? Ik zie dat wij u vorig jaar een nieuw draadloos ZyXEL modem hebben toegezonden, heeft u hier dezelfde problemen mee? Controleer ook even de bekabeling tussen modem en aansluiting, alles even lostrekken en opnieuw aansluiten.

Wouter
De ernstige instabiliteit was vorig jaar niet verholpen door vervanging van het ZyXEL (Tiscali) modem door de nieuwe ZyXEL (door Telfort toegezonden). Om deze reden is er een SpeedTouch neergezet (ZyXEL is teruggezonden) welke een half jaar stabiel op 14mbit heeft gewerkt naar uiterste tevredenheid.

Begin dit jaar begonnen de problemen weer en de verbinding begon te zakken naar 12mbit en enkele maanden terug zelfs 10mbit, internetten zelfs periodiek niet mogelijk en met een zeer instabiele VOIP verbinding. Modem is toen een aantal keren volledig opnieuw aangesloten, gereset etc. maar de eerst zo stabiele 14mbit is nooit meer gehaald. Zojuist modem weer volledig nagekeken qua bekabeling etc. gigabit netwerk ertussenuit en direct op pc, geen resultaat en nog steeds 7mbit.

Het lijkt erop dat het groot onderhoud van Telfort wat onlangs is uitgevoerd mijn verbinding alweer geen goed heeft gedaan, van een tevreden en stabiele Tiscali gebruiker naar een Telfort verbinding die niet weet wat hij wil (met welk modem dan ook), wat gaat/ging er mis? Om over de ooit behaalde 20mbit (het is dus mogelijk) maar te zwijgen. Wellicht dat ik het opnieuw kan proberen met een nieuw generatie Telfort modem? Het moet in ieder geval niet lang meer duren. :/

Alvast bedankt en complimenten voor de WebCare op de fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaidence
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:27:

@Kaidence, ik zie inderdaad ook vanaf hier de problemen op uw aansluiting. Zou u de modem eens kunnen resetten en voor de zekerheid ook de bekabeling even nalopen (probeer eventueel een nieuw kabeltje tussen modem en ISRA).

Wouter
Ik heb zojuist het modem gereset en de kabel naar het ISRA-punt vervangen, maar het probleem is hiermee niet verholpen. Toch bedankt voor uw reactie. Het is fijn te weten dat u ook het probleem kunt zien. Toen ik namelijk de helpdesk belde zag het er uit als een optimale lijn zonder enkele problemen. Ik zit hier nog wel steeds met de handen in het haar, ik heb ongeveer alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:13
Marzman schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:58:
[...]

Dat zou ik wel serieus nemen ja als je niet wil dat je internet afgesloten wordt. Je zou nog even in de headers kunnen kijken of het echt via Telfort verzonden is.
Ik heb ook een reactie van abuse@telfort.nl gekregen dat ik het inderdaad serieus moet nemen. Heb de headers opgevraagd, daarin staat het volgende:
hier stond de mailheader
Ik weet niet of ik door het posten van deze headers (extra) veiligheidsrisico's genereer. Zo ja, dan hoor ik dat graag. Het is wel balen, hoogstwaarschijnlijk is het een van m'n huisgenoten aangezien ik geen Outlook Express / smtp.telfort.nl gebruik... :(

[ Voor 42% gewijzigd door _Brake_ op 31-08-2009 09:40 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

_Brake_ schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:05:
[...]

Ik heb ook een reactie van abuse@telfort.nl gekregen dat ik het inderdaad serieus moet nemen. Heb de headers opgevraagd, daarin staat het volgende:

[...]

Ik weet niet of ik door het posten van deze headers (extra) veiligheidsrisico's genereer. Zo ja, dan hoor ik dat graag. Het is wel balen, hoogstwaarschijnlijk is het een van m'n huisgenoten aangezien ik geen Outlook Express / smtp.telfort.nl gebruik... :(
Ja want je hebt een open proxy en nu ziet iedereen op wel ip dus haal maar weer weg.

Je kan zelf even kijken of je op bekende proxypoorten kan connecten naar je pc.

Dat je geen Outlook Express gebruikt zegt niks want in Outlook Express zit geen proxyserver. Het kan inderdaad om een huisgenoot gaan, ik zou gewoon alle computers afsluiten van internet en weer aansluiten als je weet dat ze schoon zijn (kan een trojan zijn, maar kan ook zijn dat iemand met een proxyserver aan het experimenteren is)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JaP.Net, bij het doormeten van uw lijn zie ik dat u problemen ondervindt bij up- en downstream. In vergelijking met vorig jaar zie ik zelfs dat uw lijn redelijk hetzelfde is gebleven. Weet u zeker dat het modem door middel van een korte kabel (bij voorkeur minder dan 1 meter), direct (dus geen splitter of vertakking) is aangesloten op het ISRA punt?

@Kaidence, zou u mij in een DM een contactnummer kunnen sturen zodat ik dit probleem direct kan aanmelden bij het netwerkbeheer?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
AzzKickah schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:59:
[...]

Alles al herstart neem ik aan? Geen extra router of switch er tussen zitten? Alles herstart inclusief je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

bjck schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:35:
[...]

Alles al herstart neem ik aan? Geen extra router of switch er tussen zitten? Alles herstart inclusief je modem?
Ja absoluut.
O.a. het herstarten van de modem zit ondertussen wel zo vast ingebakken in mijn hoofd dat ik dat al bijna te snel wil doen elke keer.
PC ook gereboot, laptops stonden uit.

En nee geen extra switch of andere prullaria. Echt exact dezelfde situatie als 24 uur daarvoor.

Ik zal vanavond die file downloaden die Telfort Webcare aangeeft iets hierboven (om 9:49 uur).

[ Voor 4% gewijzigd door AzzKickah op 28-08-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaP.NeT
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:26:
@JaP.Net, bij het doormeten van uw lijn zie ik dat u problemen ondervindt bij up- en downstream. In vergelijking met vorig jaar zie ik zelfs dat uw lijn redelijk hetzelfde is gebleven. Weet u zeker dat het modem door middel van een korte kabel (bij voorkeur minder dan 1 meter), direct (dus geen splitter of vertakking) is aangesloten op het ISRA punt?

Wouter
Bedankt voor de snelle reactie, Het modem zit met een 1,5m kabel op het ISRA, korter kan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JaP.NeT, u weet zeker dat deze kabel nergens vertakt en/of door gelust wordt? Ook het ISRA punt zelf, u bent er zeker van dat dit het eerste aansluitpunt na binnenkomst is? Ik zou u adviseren om deze kabel te vervangen, vanuit hier lijkt het een probleem in de interne bekabeling.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atilim
Kaidence schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:04:
[...]

Ja, dit is precies wat ik ook heb. De download is goed bij een speedtest (14mb op een 'tot' 20mb abonnement), maar de uploadtest wordt vaak niet eens uitgevoerd omdat hij blijft hangen. Ook als ik rechtstreeks naar een FTP upload gaat dit met snelheden van onder de 1 kbps. Misschien dat de Telfort Webcare mensen iets hebben aan mijn postcode en huisnummer: 3112BJ 146B.
Heb jij gekeken of je moden/router een beetje warm is? mijne is redelijk warm aan het worden maar het helemaal uit doen en paar uurtjes rust geven heeft het niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Kaidence schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:04:
[...]

Ja, dit is precies wat ik ook heb. De download is goed bij een speedtest (14mb op een 'tot' 20mb abonnement), maar de uploadtest wordt vaak niet eens uitgevoerd omdat hij blijft hangen. Ook als ik rechtstreeks naar een FTP upload gaat dit met snelheden van onder de 1 kbps. Misschien dat de Telfort Webcare mensen iets hebben aan mijn postcode en huisnummer: 3112BJ 146B.
zet je persoonlijke gegevens in een DM naar Telfort webcare,maar niet zo open en bloot in een topic. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaidence
Atilim schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:32:
[...]

Heb jij gekeken of je moden/router een beetje warm is? mijne is redelijk warm aan het worden maar het helemaal uit doen en paar uurtjes rust geven heeft het niet geholpen.
De temperatuur op mijn modem is niets op aan te merken, eigenlijk. Ik voel amper warmte terwijl hij constant draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:06:
@JaP.NeT, u weet zeker dat deze kabel nergens vertakt en/of door gelust wordt? Ook het ISRA punt zelf, u bent er zeker van dat dit het eerste aansluitpunt na binnenkomst is? Ik zou u adviseren om deze kabel te vervangen, vanuit hier lijkt het een probleem in de interne bekabeling.

Wouter
ik vind het erg knap dat je dat van afstand kunt zien,maar ik denk dat het daar toch niet aan ligt.
Het is nl altijd hetzelfde liedje, als er storingen/snelheidsverlagingen zijn, stuurt Telfort altijd aan op interne bekabeling, de ervaringen hier leert, dat het daar zelden aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
thefxr schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:17:
[...]

ik vind het erg knap dat je dat van afstand kunt zien,maar ik denk dat het daar toch niet aan ligt.
Het is nl altijd hetzelfde liedje, als er storingen/snelheidsverlagingen zijn, stuurt Telfort altijd aan op interne bekabeling, de ervaringen hier leert, dat het daar zelden aan ligt.
Komt best wel wat voor dat het daar wel ligt, lees je ook terug in de topics van ADSL ISP's. Controleren kan geen kwaad toch? Kost even tijd en dan zou het vandaag nog opgelost zijn zelfs in plaats dat een monteur het volgende week vaststelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Wij hebben al ruim een jaar Telfort internet+bellen en hebben eigenlijk al sinds het begin probleempjes.
Eens in de zoveel tijd is de verbinding eventjes weg en een minuutje later werkt alles weer. Dan krijg je bij het ipv een website het scherm van de modem te zien, laadt je de site opnieuw dan werkt het weer.
Het is vooral vervelend tijdens het bellen of bij online gamen.

Ik heb de Zyxel modem vervangen voor een Speedtouch 780wl in de hoop minder problemen te hebben. Ik heb al gelezen dat je snr waarden in kunt stellen via dmt maar begrijp daar niet veel van. Op de modem staat ook de nieuwste firmware waarmee dit niet gaat.

In de log van de Speedtouch staat het volgende (modem is op 26 augustus aan en uit geweest):
<173> Aug 26 20:55:56 xDSL linestate down 
<173> Aug 26 20:56:14 xDSL linestate up (downstream: 11857 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 31.5 dB, Up: 15.0 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 12.0 dB) 
<173> Aug 26 22:37:42 xDSL linestate down 
<173> Aug 26 22:38:00 xDSL linestate up (downstream: 12068 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 31.5 dB, Up: 15.0 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 12.5 dB) 
<173> Aug 27 05:07:35 xDSL linestate down 
<173> Aug 27 05:07:53 xDSL linestate up (downstream: 12267 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 31.5 dB, Up: 15.0 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 12.5 dB) 
<173> Aug 27 06:01:40 xDSL linestate down 
<173> Aug 27 06:01:58 xDSL linestate up (downstream: 12283 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 31.5 dB, Up: 15.0 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 12.0 dB) 
<173> Aug 27 20:51:55 xDSL linestate down 
<173> Aug 27 20:52:15 xDSL linestate up (downstream: 11797 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 31.5 dB, Up: 15.0 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 12.5 dB) 
<173> Aug 27 22:24:16 xDSL linestate down 
<173> Aug 27 22:24:36 xDSL linestate up (downstream: 11626 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 31.5 dB, Up: 15.0 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 12.5 dB) 
<173> Aug 28 20:42:42 xDSL linestate down 
<173> Aug 28 20:43:00 xDSL linestate up (downstream: 11933 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 31.5 dB, Up: 15.0 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 12.0 dB) 
<173> Aug 28 21:47:28 xDSL linestate down 
<173> Aug 28 21:47:48 xDSL linestate up (downstream: 11682 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 31.5 dB, Up: 15.0 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 12.0 dB) 

Iemand ideeën? Als ik instellingen moet posten, dan even zeggen welke je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chrizzly schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:32:
Iemand ideeën? Als ik instellingen moet posten, dan even zeggen welke je moet hebben.
Nieuwste firmware heb je al, net als twee modems getest. Prima!

De stappen zijn dan:
  1. Aansluiting binnenshuis controleren, is alles zoals voorgeschreven dus met korte kabel direct op de hoofd aansluiting (ISRA). Zonder afsplitsingen of andere apparatuur (nog) aangesloten.
  2. Melden bij de helpdesk van je ISP, die kan dan onderzoeken of er met de lijn of in de centrale mogelijk iets aan de hand is wat oplosbaar is.
  3. Blijkt er niets specifieks aan de hand maar de verbinding niet stabiel te kunnen zijn bij het zelf afregelen van de maximale snelheid (eigenlijk dus steeds net te hoog) kan een ISP de verbinding lager forceren. In jouw geval bijvoorbeeld op 10000kbps (10Mb) of 8000kbps (8Mb) om hem stabiel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:49:
[...]

Dan is het nogmaals van belang om te weten waar vandaan u die snelheid meet.
Wat zijn de resultaten als u het volgende bestand download?

http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin

Hugo
Nou vandaag is de snelheid (natuurlijk :P ) weer gewoon een dikke 900 kb/sec.
Tijdelijk storinkje oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atilim
Kaidence schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:10:
[...]

De temperatuur op mijn modem is niets op aan te merken, eigenlijk. Ik voel amper warmte terwijl hij constant draait.
Is jouw wel gelukt om bestanden te uploaden via ftp of hotmail bijvoorbeeld, dat lukt bij mij ook al niet meer. Maar was te verachten nadat ik niet eens een upload test kon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaidence
Atilim schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:22:
[...]

Is jouw wel gelukt om bestanden te uploaden via ftp of hotmail bijvoorbeeld, dat lukt bij mij ook al niet meer. Maar was te verachten nadat ik niet eens een upload test kon doen.
Nee, dit is mij ook niet gelukt. Ik heb het idee dat wij een gelijkend probleem hebben =P. Ik hoop dat ik binnenkort weer iets te horen krijg van de kant van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 10:52
Ik gebruik al een hele tijd naar tevredenheid telfort echter heb ik nu een probleem. Na mijn vakantie waarin mijn modem 2 weken heeft uitgestaan heb ik een nieuw IP adres gekregen. Echter is dit IP adres geblocked bij FTD omdat iemand anders misbruik heeft gepleegd via dit IP adres.

Nu heb ik een mail gestuurd naar de helpdesk om te vragen of ze een ander IP adres kunnen toewijzgen alleen zeggen ze dat dit niet kan. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ze kennen ook geen vaste IP adressen toe, dus zou goed kunnen. Heb je het zelf al gevraagd aan de beheerders van FTD en het in een nette mail uitgelegd? Gewoon zoals je het hier schrijft aan hun mailen, misschien eventueel met de link van je post erbij?

Hier staat hoe je contact kunt opnemen met ze, onderaan een hele lijst nicknamesvan FTD moderators.

http://www.ftd.nu/?section=contact

Bovenaan staat link naar de chat, kom je bij set 'gedragsregels' uit en daarna onderaan link naar de chat.

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 31-08-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 10:52
bjck schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:00:
Ze kennen ook geen vaste IP adressen toe, dus zou goed kunnen. Heb je het zelf al gevraagd aan de beheerders van FTD en het in een nette mail uitgelegd? Gewoon zoals je het hier schrijft aan hun mailen, misschien eventueel met de link van je post erbij?

Hier staat hoe je contact kunt opnemen met ze, onderaan een hele lijst nicknamesvan FTD moderators.

http://www.ftd.nu/?section=contact
Dat is ook de stap die ik wil gaan ondernemen maar vind het zo vreemd dat ze geen nieuw kunnen toewijzen maar goed.

Ga de andere weg eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jbcyber,

Als FTD uw IP niet direct wil deblokkeren omdat ze geen zekerheid hebben of u wel of niet de persoon bent die die misbruik heeft gepleegd, kunnen ze contact opnemen met abuse@telfort.nl.

Ik heb onze abuse afdeling net gesproken en die zijn bereid te verklaren aan FTD dat u pas sinds deze week beschikt over dit IP adres.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Ik heb een Telfort Zyxel modem, nu wil ik graag wireless + meerdere ethernet poorten. Moet ik nu die Zyxel vervangen of kan ik daar gewoon een apparaat aanhangen?

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

mind_ schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:24:
Ik heb een Telfort Zyxel modem, nu wil ik graag wireless + meerdere ethernet poorten. Moet ik nu die Zyxel vervangen of kan ik daar gewoon een apparaat aanhangen?
Daar kun je gewoon een apparaat aanhangen. Je zult in je Zyxel configuratie even moeten instellen dat hij enkel als bridge moet dienen en het routeren moet overlaten aan het andere apparaat en daarna kun je gewoon al je pc's in je wireless router pluggen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mind_,

U kunt een draadloze router aanschaffen en deze op uw 2602R aansluiten. Dit is de voordeligste optie.
Echter op het configureren hiervan bieden wij geen ondersteuning. Dit dient namelijk wel even goed te gebeuren om niet met extra ongemakken te komen zitten tijdens het gebruik ervan zoals; een dubbele DHCP server, dubbele NAT/firewall etc.
Let op: Als u uw Zyxel instelt in bridge modus wordt de telefonie functionaliteit uitgeschakeld.

U kunt ook zelf een draadloze modemrouter aanschaffen van een ander merk echter bieden wij daar ook geen ondersteuning op. In het geval u ook vaste telefonie van Telfort hebt houdt er dan rekening mee dat de modemrouter die u aanschaft ook beschikt over tenminste 1 voip poortje.

Een andere optie is om voor 59 euro (+ 14,95 verzend/administratiekosten) een draadloze Zyxel te bestellen bij Telfort. (2602HW)

Hugo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Chrizzly schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:32:
Wij hebben al ruim een jaar Telfort internet+bellen en hebben eigenlijk al sinds het begin probleempjes.
Eens in de zoveel tijd is de verbinding eventjes weg en een minuutje later werkt alles weer. Dan krijg je bij het ipv een website het scherm van de modem te zien, laadt je de site opnieuw dan werkt het weer.
Het is vooral vervelend tijdens het bellen of bij online gamen.

Ik heb de Zyxel modem vervangen voor een Speedtouch 780wl in de hoop minder problemen te hebben. Ik heb al gelezen dat je snr waarden in kunt stellen via dmt maar begrijp daar niet veel van. Op de modem staat ook de nieuwste firmware waarmee dit niet gaat.

In de log van de Speedtouch staat het volgende (modem is op 26 augustus aan en uit geweest):
<173> Aug 26 20:55:56 xDSL linestate down 
<173> Aug 26 20:56:14 xDSL linestate up (downstream: 11857 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 31.5 dB, Up: 15.0 dB; snr Margin Down: 8.5 dB, Up: 12.0 dB) 
---knip---

Probeer eens je zyxel modem van adsl2+ naar adsl2 je verliest snelheid, maar dit heeft bij mij erg geholpen qua stabiliteit. Zie hier onder kopje dsl mode wijzigen hoe je adsl2+ veranderd in adsl2. Later terug veranderen naar adsl2+ kan altijd.

Telnet activeren:
1. log in via de web-interface (http://192.168.1.254)
2. ga naar Advanced > Remote MGMT > Telnet en vul in:
Port = 23, Access Status = LAN, Secured Client IP SELECTED = 192.168.1.xxx (xxx=Jou_pc_IP) en klik op Apply
Nu is de firewall ingesteld om via telnet vanaf lokale pc de router in te stellen.
Afbeeldingslocatie: http://i20.photobucket.com/albums/b209/EdPphoto/ZyXEL/remotemgmt.jpg
Je kunt dan kiezen om het modem te forceren een ander protocol te kiezen, als volgt:
1. log in via de Command Prompt: telnet 192.168.1.254
2. tik in: sys edit autoexec.net
3. druk op i en tik dan in: wan adsl opencmd adsl2
gevolgd door Enter en sluit af met x
4. zet het modem uit en weer aan (via web-interface Maintenance > Tools > Restart)

Je draait nu op ADSL2 je lever snelheid in maar krijg er (hopelijk) meer stabiliteit voor terug.

[ Voor 47% gewijzigd door lt_cmd_data op 01-09-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:41:
@mind_,

U kunt een draadloze router aanschaffen en deze op uw 2602R aansluiten. Dit is de voordeligste optie.
Echter op het configureren hiervan bieden wij geen ondersteuning. Dit dient namelijk wel even goed te gebeuren om niet met extra ongemakken te komen zitten tijdens het gebruik ervan zoals; een dubbele DHCP server, dubbele NAT/firewall etc.
Let op: Als u uw Zyxel instelt in bridge modus wordt de telefonie functionaliteit uitgeschakeld.

U kunt ook zelf een draadloze modemrouter aanschaffen van een ander merk echter bieden wij daar ook geen ondersteuning op. In het geval u ook vaste telefonie van Telfort hebt houdt er dan rekening mee dat de modemrouter die u aanschaft ook beschikt over tenminste 1 voip poortje.
Je kunt ook DHCP/routering in de nieuwe wireless router uitschakelen en alles door de Zyxel laten afhandelen. Je wireless router wordt dan gewoon een simpele switch/AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Species5618,
Dat is precies wat ik bedoel met het goed configureren van de extra draadloze router.
Met een dubbele NAT en DHCP blijven draaien is altijd af te raden.
Dit is echter niet voor iedere gebruiker even gemakkelijk te doen, en dit zal na elke reset van de router weer opnieuw moeten gebeuren.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:48:
Dit is echter niet voor iedere gebruiker even gemakkelijk te doen, en dit zal na elke reset van de router weer opnieuw moeten gebeuren.
Enkel bij een reset naar fabrieksinstellingen, wat voor de meeste gebruikers toch zelden of nooit voorkomt. Routertje uit en weer aan zetten omdat het ding vastgelopen zal de instellingen niet overhoop halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
jbcyber schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:03:
Dat is ook de stap die ik wil gaan ondernemen maar vind het zo vreemd dat ze geen nieuw kunnen toewijzen maar goed.

Net als veel andere providers draait Telfort gewoon een basic DHCP server zonder veel extra koppeling aan abos -- dat betekent dus dat je gewoon op MAC wordt gematcht om iedere keer hetzelfde IP te krijgen, en als je lang genoeg weg bent dat je uit de DHCP server valt krijg je gewoon een nieuw random IP. Sommige andere providers hebben officieel of officieus fixed IPs aan de lijn, waarbij je dus gewoon altijd dezelfde krijgt ook als je een ander modem (=MAC) gebruikt of lang afwezig bent.

Het IP handmatig wijizigen zou behoorlijk moeilijk zijn, je zou dan eigenlijk de cache entry van een bepaald mac moeten kunnen verwijderen, en dan moet je redelijk diep ingrijpen in behoorlijk bedrijfskritische files.

Afgezien daarvan is het oha niet gewenst als internetgebruikers op stel en sprong van IP kunnen wisselen -- de enige reden hiervoor is dat je wat geks hebt gedaan met je ene IP, en hem bijvoorbeeld ergens ge-IPbanned gekregen. Als je dan dat IP met ban achterlaat dan kan de volgende gebruiker (in dit geval ben jij dat) er problemen van krijgen.
Species5618 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:24:
Je kunt ook DHCP/routering in de nieuwe wireless router uitschakelen en alles door de Zyxel laten afhandelen. Je wireless router wordt dan gewoon een simpele switch/AP.
Sommige routers hebben een speciale "Accesspoint mode" waarmee je met een druk op de (webinterface-)knop de routingfuncties uitzet. Dit type is aan te raden voor een dergelijke opstelling.

[ Voor 15% gewijzigd door Jasper Janssen op 01-09-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:00
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:48:
@Species5618,
Dat is precies wat ik bedoel met het goed configureren van de extra draadloze router.
Met een dubbele NAT en DHCP blijven draaien is altijd af te raden.

Hugo
En dat is nu net de reden dat ik niet meer naar de helpdesk bel!

Ik waardeer Hugo zijn taalgebruik en zijn wellevendheid, maar ik durf ondanks dat ik zijn kennis niet lager acht dan die van de gemiddelde Telforter op de helpdesk toc te stellen dat er het 'e'en en ander aan knnis ontbreekt.

Alle lof voor de initiatieven hier maar een investering in capaciteit en stabiliteit binnen het netwerk en kennis intern zouden het bedrijf geen kwaad doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@robbvdb,

Zou ik zo vrij mogen zijn om te vragen waar u dit alles op baseert?

Hugo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

jbcyber schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:03:
[...]

`
het is niet mogelijk
wat je wel kunt doen is een andere modem aansluiten en dan krijg je een andere ip adres
op mac klonen en dan heb je ook een andere ip

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:31
Ik heb mijn verhuizing doorgegeven per 1 september en in een brief te horen gekregen dat ik dan ook afgesloten zou worden (Goh, hoe kan ik dan nu inetten?) en per 3 september kan ik het aansluiten op mijn nieuwe adres. Ondanks dat tie het vandaag dus toch doet, gaat de pc en het modem vandaag de verhuisdoos in, en dan zie ik wel wat er donderdag gebeurd ;)

Net nog even de snelheidstest gedaan: 10-13 Mb haalbaar, zowel op mijn nieuwe als op mijn oude adres. Ik heb de afgelopen twee jaar altijd ingetraint op 15-16 Mb. Dus weer een voordeeltje gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:19
@Mind_,
ik heb zelf nog de zwarte zyxel met 4 ethernetpoorten en niks draadloos wat keuze betreft.
In één van de poorten heb ik een access point van Belkin geprikt, zijn erg goedkoop en toch goed.
Draai al meer dan anderhalf jaar probleemloos draadloos met m'n laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:12

Osxy

Holy crap on a cracker

@Telfort,
Wij hebben al enige tijd Telfort ADSL.
Na een iets wat vervelende start trainde ons modem op een nette 16mbit in.
Dit is de afgelopen tijd ingezakt tot net aan 12mbit, ik vroeg me af waardoor dit komt. Er is namelijk niets aan de hardware en bekabeling veranderd.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Osxy schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:29:
@Telfort,
Wij hebben al enige tijd Telfort ADSL.
Na een iets wat vervelende start trainde ons modem op een nette 16mbit in.
Dit is de afgelopen tijd ingezakt tot net aan 12mbit, ik vroeg me af waardoor dit komt. Er is namelijk niets aan de hardware en bekabeling veranderd.
daar hebben meer mensen last van, waarschijnlijk komt dat het netwerk van KPN behoorlijk vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap ik niet.....
Ben ik nu de enige die sinds een paar dagen HOGER ingetraint is?

(van 12,5 naar 15)

Waar ligt dat dan weer aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:50
ik krijg nu als ik op telecomvergelijker probeer te komen

Not Found

The requested URL /cgi-bin/webcm was not found on this server.
Apache/2.2.8 (Ubuntu) PHP/5.2.4-2ubuntu5.5 with Suhosin-Patch Server at www.telecomvergelijker.nl Port 80

waar ligt dat dan weer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 07:18:
Snap ik niet.....
Ben ik nu de enige die sinds een paar dagen HOGER ingetraint is?

(van 12,5 naar 15)

Waar ligt dat dan weer aan??
Hier ook geen problemen (omgeving Nijmegen), traint netjes in op 18837 kbits/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@huh??,

Dit is zeer waarschijnlijk omdat uw lijn nu op een ander profiel staat.
Als u dat zeker wilt weten heb ik wel wat gegevens van u nodig. Die kunt u per DM naar mij sturen.

@saharoen,

U heeft de webserver wel bereikt, echter ontbreekt de pagina die daar normaal hoort te staan. Geen probleem met uw internetverbinding dus.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:00:
@huh??,

Dit is zeer waarschijnlijk omdat uw lijn nu op een ander profiel staat.
Als u dat zeker wilt weten heb ik wel wat gegevens van u nodig. Die kunt u per DM naar mij sturen.
n.a.v. bovenstaande, nu wordt er weer gesproken over een ander 'profiel' waardoor de snelheid toeneemt.

Kan Telfort Webcare kijken of er een hoger profiel mogelijk is voor mijn lijn? Mijn snelheid is namelijk tot voor een maand of 4 geleden ook hoger geweest dan de 9Mb die ik tegenwoordig nog maar haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike4y
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 13:02
mike4y schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:48:
Iemand anders ook last van storing/veel langzamere verbindingen in Amsterdam Slotervaart?
Altijd 15 MB gehad. Gisterenavond heel erg schommelend (duidelijk te zien in het grabit plaatje)
Nu vanochtend maar 5,6 MB
Modem twee maal softwarematig gereset geen effect
eenmaal hardwarematig gereset (stroom er 5 minuten af) maar helaas ook geen effect
Op de Telfort pagina staat niets?

mike4y schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:49:
Nog even wat informatie:

Status is niet veranderd. het gehele netwerk thuis doorgelopen maar nog steeds de performance drain.
hard en software reset gedurende het weekend en door de weeks uitgevoerd maar helaas geen verbetering.

Mijn gemailde stats even opgezocht met daarbij de huidige gegevens
....
....
....

wat kan hier nu aan de hand zijn?
Kan TELFORT WEBCARE hier iets betekenen?

[...]

Telfort Webcare schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:30:
@mike4y, de lijn zou stukken hoger moeten kunnen. U heeft de modem al gereset, wanneer u het nog met een andere kabel van ISRA naar uw modem zou kunnen aansluiten heeft u alles gedaan wat de helpdesk u zou kunnen vragen. Als u dan belt naar de helpdesk, zouden ze direct een ticket moeten kunnen aanmaken.

Joris
Weliswaar alles afgelopen tijd gecheckt maar niets veranderd.
Tot mijn grote verbazing is vandaag alles weer OK (1,55 MB) >:) >:)

Ik heb dus niets veranderd behalve af en toe een reset van het modem
rara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 20:06
hm... ik heb al een tijdje Telfort internet...
in de modem stond altijd bij DSL mode: ADSL2
ik heb de standaard zyxel modem en nu staat er ADSL2PLUS
vedere informatie even wat er staat:
Host Name: adsl-modem
Model Number: P-2602R-D1A
MAC Address: 00:02:cf:8c:6d:da
ZyNOS Firmware Version: V3.40(ASG.2)
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS

Mijn verbinding is wel nog steeds 8mbit down en 1mbit up..
kloppen de snelheden niet?
of klopt het niet dat in de modem ADSL2PLUS staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 21:30
Lees het topic even door, dat hebben al meer mensen gehad. Ws zit je aangesloten in een gemengde ADSL1/ADSL2(+) centrale, en is daarom je snelheid gecapt op 8/1, of je afstand tot de centrale is evig zo lang dat je precies op 8Mb uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Verhip, die knapen van Telfort hebben mijn lijn nu ook een ADSL2+ profiel gegeven als ik m'n fritzbox zo zie. Zullen ze bijna 2 weken geleden gedaan hebben, toen was verbinding weg en krijg ik op vakantie geen mailtjes meer van m'n modem. Het levert geen enorme verbetering op, maar dat kan aan m'n tweaks hier liggen. Die maar eens terugdraaien...

specs

• Mexel
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

J.Thermaltaker schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:29:
vedere informatie even wat er staat:
Host Name: adsl-modem
Model Number: P-2602R-D1A
MAC Address: 00:02:cf:8c:6d:da
ZyNOS Firmware Version: V3.40(ASG.2)
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS

je zit nog op een oudere centrale daarom heb je nu 8 mb
dat heeft KPN beslist
telfort wil gerust 20 leveren maar kpn geeft aan dat je op 8 mb gezet wordt ivm capaciteit in de WijkCentrale

↓ volgende bericht hieronder ↓

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:12
Ik maak nu al ruim een jaar gebruik van de OpenDNS dns servers, tot volle tevredenheid overigens. Veel sneller laden van pagina's en in tegenstelling tot de dns van telfort ligt hij er nooit uit.
Gister las ik dat OpenDNS servers heeft geplaatst in Amsterdam http://tweakers.net/nieuw...amsterdam-in-gebruik.html

In het nieuwsbericht word het volgende gemeld:
Omdat OpenDNS gebruikmaakt van anycast worden de verzoeken van gebruikers naar de dichtstbijzijnde server geleid. Dat gebeurt automatisch; gebruikers hoeven dus geen nieuwe adressen in te voeren om van de nieuwe locatie te kunnen profiteren.
Ik zou dus niets moeten instellen, en zou automatisch moeten uitkomen op hun amsterdamse server.

Maar als ik een tracert uitvoer vanaf mijn telfort verbinding word ik nog steeds door gestuurd naar hun servers in Londen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
  1    34 ms    98 ms    99 ms  speedtouch.lan [192.168.1.254]
  2    18 ms    18 ms    18 ms  82-168-xxx-xxx.ip.telfort.nl [82.168.xxx.xxx]
  3    21 ms    20 ms    20 ms  172.26.42.33
  4    21 ms    21 ms    20 ms  172.26.44.10
  5    21 ms    21 ms    20 ms  172.26.13.138
  6    21 ms    20 ms    20 ms  172.26.13.110
  7    21 ms    20 ms    20 ms  vpn496-telfort.bcsw3.asd-hp.ip.telfort.nl [195.241.4.185]
  8    21 ms     *       20 ms  vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl [195.241.4.186]
  9    20 ms    20 ms    21 ms  ae2.25-ams20.ip4.tinet.net [77.67.64.1]
 10    21 ms    20 ms    20 ms  xe-4-3-0.ams10.ip4.tinet.net [89.149.185.93]
 11    21 ms     *       48 ms  r22.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [195.69.144.36]
 12    30 ms    30 ms    30 ms  p64-2-0-0.r23.londen03.uk.bb.gin.ntt.net [129.250.4.104]
 13    29 ms    29 ms    29 ms  po-5.r01.londen03.uk.bb.gin.ntt.net [129.250.5.238]
 14    29 ms    29 ms    30 ms  83.231.146.198
 15    29 ms    28 ms    28 ms  resolver1.opendns.com [208.67.222.222]

Dit gebeurt overigens bij hun beide dns servers (208.67.222.222 & 208.67.220.220)
Waar zou dit aan kunnen liggen, en hebben meer mensen hier "last" van?

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Bij mij het zelfde. Met het verschil dat ik op BabyXL netwerk zit en geen hele lading 172* adressen heb.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Verwijderd

Blijkbaar is londen dus voor telfort gebruikers dichterbij/beter qua route dan amsterdam, wat trouwens wel vreemd is aangezien de amsterdamse server rechtstreeks vanaf telfort te bereiken is:

traceroute to 195.69.144.88 (195.69.144.88), 30 hops max, 40 byte packets
 3  vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl (195.241.4.178)  69.597 ms  41.592 ms  219.739 ms
 4  * peer1.rtr1.ams.opendns.com (195.69.144.88)  21.184 ms  22.655 ms

:/

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:47:
Blijkbaar is londen dus voor telfort gebruikers dichterbij/beter qua route dan amsterdam, wat trouwens wel vreemd is aangezien de amsterdamse server rechtstreeks vanaf telfort te bereiken is:

traceroute to 195.69.144.88 (195.69.144.88), 30 hops max, 40 byte packets
 3  vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl (195.241.4.178)  69.597 ms  41.592 ms  219.739 ms
 4  * peer1.rtr1.ams.opendns.com (195.69.144.88)  21.184 ms  22.655 ms

:/
Wat je nu laat zien is een router van hun, dat is een IP van AMS-IX wat op hun router draait. Zegt niet dat ze daar achter ook opendns servers bereikbaar hebben perse.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 03-09-2009 16:09 ]

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:42
Al enige tijd maak ik in m'n studentenhuis gebruik van StudentenADSL.
Dit wordt geleverd via Telfort.
Tegenwoordig is Telfort goedkoper en sneller dan StudentenADSL.
Weet iemand of ik over kan stappen met zo min mogelijk downtime?
Telfort- en StudentenADSL helpdeskmedewerkers geven aan dat ik een compleet nieuwe aanvraag moet doen.
Dit lijkt mij overbodig, het lijkt mij niet meer dan administratieve wijziging.

• bjck
badkuip schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:09:
Telfort- en StudentenADSL helpdeskmedewerkers geven aan dat ik een compleet nieuwe aanvraag moet doen.
Kan technisch wel geleverd zijn door het zelfde netwerk, maar je wordt denk ik van een nieuwe ISP abonnee. Dus kan best dat je in andere systemen wordt opgenomen. Een aanvraag doen bij Telfort gewoon, dat kan toch geen kwaad ook.

• lt_cmd_data
  • Niet online
Er zit een gat in tone 406=0 en 407=1
Kan dat een oorzaak zijn van een klapperende lijn?

tone 32- 63: 00 25 56 77 78 99 99 9a ab aa aa aa aa aa ab ba
tone 64- 95: ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 96-127: 9a 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88 89 89 99 99 89 88
tone 160-191: 89 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 77
tone 192-223: 77 87 77 88 88 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 27 77 77 77 76
tone 256-287: 07 88 98 89 88 99 88 89 98 89 89 88 98 98 88 88
tone 288-319: 88 88 88 88 88 98 89 89 88 88 89 98 99 99 99 99
tone 320-351: 99 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 55 77
tone 352-383: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 67 76 66 66 66 66
tone 384-415: 66 66 66 66 66 66 65 65 55 55 54 01 45 55 55 54
tone 416-447: 45 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44 44 44 44 33 34
tone 448-479: 43 44 43 33 32 32 22 22 00 22 22 22 22 22 22 22
tone 480-511: 22 22 22 21 10 01 11 11 11 00 00 00 00 00 00 00

• Loekie
badkuip schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:09:
Wij hebben een vergelijkbare overstap gemaakt, dat ging zonder probleem.
Bij telfort ADSL aangevraagd met overname van oude lijn, dit met in achtneming van de opzegtermijn bij oude aanbieder. Vervolgens opgezegd bij oude aanbieder met opgave dat lijn wordt overgenomen.
Hier ging dat goed, het is nl aan de vragende partij om deze lijn over te nemen. Waarschijnlijk kom je in geval van telfort over van telfort-wholesale naar telfort-retail en levert het geen enkel probleem op.
In ons geval was de aanbieder UT waarbij de lijn overgenomen had moeten worden door fiberworld, niet de meest ideale situatie.
Downtime bij ons was dat oude modem niet werkte, nwe aansluiten, activeren en gaan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:31
Onze verhuizing is prima verlopen, en zo ook die van de Telfort verbinding, (Snowmiss in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15")

Intrainen 15487 kbps / 1062 kbps, daar waar de test zegt 10-13Mb ;)

Verdere gegevens:

noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 30 db

Deel ik de attenuation downstream van 30 door 13,6 kom ik op 2,21 km. Nu lees ik net dat er tegenwoordig door 13,8 gedeeld wordt, dan blijft het nog 2,17 km
Dus voor zo'n afstand haal ik een mooie snelheid.

Wat ik aan onderstaande precies kan aflezen, weet ik niet meer. iemand die hier een antwoord op heeft?

tone 32- 63: 02 25 67 89 9b bb dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd dc cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb aa aa ab aa aa ab bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb ab bb bb b2 bb bb bb bb ba ba 98
tone 256-287: 19 bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb aa ba aa a9
tone 288-319: a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 320-351: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 87 99 99 99 99 99 99
tone 352-383: 99 99 99 99 99 99 99 98 88 87 88 78 77 77 77 77
tone 384-415: 77 64 67 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 416-447: 77 77 77 77 77 66 66 66 66 54 45 66 65 65 55 55
tone 448-479: 55 55 55 55 55 55 45 54 45 44 44 44 44 44 44 44
tone 480-511: 44 44 44 33 32 22 11 22 32 22 22 22 22 20 21 11

Al met al ben ik nog steeds tevreden met mijn Telfort verbinding. En laat ik het abbo van nu alweer ruim 2 jaar lekker voortlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lt_cmd_data, het gat bij toon 406/407 is waarschijnlijk niet de oorzaak van uw instabiele verbinding. Dit duidt er meer op dat er op deze toon veel verlies (bijv interferentie) van data optreedt. Als ik deze waardes uitlees, lijkt het er meer op dat uw verbinding op een te hoog profiel staat ingesteld. Met deze waarden haalt u waarschijnlijk tussen de 12 en 12,5 Mbit. Als u mij uw gegevens in een DM kan sturen, zal ik dit verder onderzoeken.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

@ Telfort Webcare

Ik heb met Joris al een aantal keer contact gehad over het volgende

op de internetsite van telefoongids.nl en andere zoekmachines staat mijn huisnummer toevoeging nog steeds niet vermeld terwijl dit op mijntelfort wel goed vermeld staat.

Graag zou ik dit asap opgelost zien want nu krijgt mijn onderbuurman veel van mijn post en dit lijkt mij toch niet de bedoeling.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
J.Thermaltaker schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:29:

Zoals anderen ook al gezegd hebben, je zit via het KPN netwerk op een ADSL1 centrale. Je krijgt dan per definitie maximaal een 8/1 profiel Tot voor kort was het zo dat bij een ADSL2+ DSLAM[1] op een 8/1 profiel er ADSL2 geleverd wordt, en inmiddels is dat veranderd naar ADSL2+. De 8 Mbit profielen zijn dacht ik de enige die veranderd zijn, maar dat weet ik niet 100% zeker.

[1] Alle uitbreidingen die gedaan worden aan een ADSL1 centrale zijn wel ADSL2+ DSLAMs, de oude ADSL1 apparatuur wordt niet meer nieuw neergezet. Maar een centrale is pas ADSL2 als *alle* apparatuur is vervangen *en* er een dikkere pijp naar de centrale ligt zodat de vraag naar bitjes ook echt geleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Oke, ik kom er echt totaal niet uit? Op de blauwe en rode kabeltjes krijg ik wel dsl en internet signaal op mijn modem, maar het schijnt dat ik het moet omdraaien?

Wie helpt?
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1901777.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1901778.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1901779.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 12:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb vandaag mijn telfort internet binnen gekregen in mijn nieuwe huisje, nu heb ik alleen een probleem met het aansluiten. De vorige bewoners hadden UPC waarbij er dus 2 van die witte kastjes aan de muur hangen een met TV/FM uitgang en een met een andere aansluiting.
Hoe moet ik de zyxel modem (met wifi functie) aansluiten hierop. Heb nog geen varkenssnuit kunnen vinden. is het nu zo dat ik een monteur moet laten komen om mijn aansluiting om te zetten?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@o rey,
Als u op het 1e aderpaar (rood-blauw) ook een groen internet lampje krijgt is dat het juiste aderpaar.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
o rey schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:00:
Oke, ik kom er echt totaal niet uit? Op de blauwe en rode kabeltjes krijg ik wel dsl en internet signaal op mijn modem, maar het schijnt dat ik het moet omdraaien?

Wie helpt?
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1901777.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1901778.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1901779.html
Je weet dat je simpelweg een stekker had kunnen aansluiten op de poortjes onderin je ISRA2? ;)
Poortje 1 zou dan aderpaar 1 betekenen en als daar je ADSL op werkt ben je klaat...

@Rubman: Als je een kastje vind van KPN/PTT is dat je isra, kan ook een grijze koker/pijp zijn met dunne kabel eruit. Vaak zie je ook iets van een blauwe duimdikke kabel, daar zit aan het uiteinde vaak een ISRA.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:09:
@o rey,
Als u op het 1e aderpaar (rood-blauw) ook een groen internet lampje krijgt is dat het juiste aderpaar.

Hugo
Ik krijg dan wel signaal maar internet zelf werkt niet... En de klantenservice vertelde vervolgens dat ik de kleuren moest omdraaien?

Maar op oranje wit gebeurt niets...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
  • Laatst online: 08-09 17:44
@ Telfort Webcare.

Ik ben erg benieuwd of de snelheid in Duiven (6921EL) al hoger dan 8mbit kan,
volgens de wijzer op de site wel (tussen de 15 en 20 mbit), maar dat zou een half jaar geleden toen ik nog lid was ook al zijn.

Helaas haalde ik toen maar max 8mbit (ook bij andere providers overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 12:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Loekie schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:11:
[...]

@Rubman: Als je een kastje vind van KPN/PTT is dat je isra, kan ook een grijze koker/pijp zijn met dunne kabel eruit. Vaak zie je ook iets van een blauwe duimdikke kabel, daar zit aan het uiteinde vaak een ISRA.
en als ik deze niet kan vinden? cq niet heb

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@o rey,

Helaas is "wel signaal hebben" niet specifiek genoeg. Naast een constant groen brandend DSL lampje is het vooral het internet lampje waar u aan kunt zien of u op het juiste aderpaar aangesloten zit.

Groen DSL lampje en groen internet lampje? -> Juiste signaal, GEEN aderparen gaan wisselen.
Groen DSL lampje maar rood internet lampje? -> Signaal van andere DSL provider, wel aderparen wisselen.

Als u uw gegevens per DM toestuurt kan ik zien of u op de juiste wijze verbonden bent.

@Wreckage1980,

Op die postcode zijn een aantal van onze klanten verbonden met 19,5Mbit download en 1,1Mbit upload, ziet er naar uit van wel dus.

Hugo

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Het kan ook de eerste telefoonaansluiting wezen. Meestal in rijtjeshuizen heb je een telefoonaansluiting in de kamer en 1 boven. En dan is die in de kamer tevens het ISRA.

O rey: Eigenlijk mag je het ISRA niet los halen he? ;) Je krijgt hem nu niet meer goed dicht. Al zullen ze er niet echt moeilijk over doen. Je kan gewoon het modem in 1 van die 2 poortjes steken. Dit is de makkelijkste ISRA die er is! :) Je kan als je WEL het juiste DSL singaal hebt makkelijk die zwarte dingetjes omhoog trekken. Draadjes er uit. en het juiste aderpaar er weer in. Het is OF oranje-wit OF blauw-rood.

[ Voor 17% gewijzigd door Henkie-Jan op 04-09-2009 13:25 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:20:
@o rey,

Helaas is "wel signaal hebben" niet specifiek genoeg. Naast een constant groen brandend DSL lampje is het vooral het internet lampje waar u aan kunt zien of u op het juiste aderpaar aangesloten zit.

Groen DSL lampje en groen internet lampje? -> Juiste signaal, GEEN aderparen gaan wisselen.
Groen DSL lampje maar rood internet lampje? -> Signaal van andere DSL provider, wel aderparen wisselen.

Als u uw gegevens per DM toestuurt kan ik zien of u op de juiste wijze verbonden bent.

@Wreckage1980,

Op die postcode zijn een aantal van onze klanten verbonden met 19,5Mbit download en 1,1Mbit upload, ziet er naar uit van wel dus.

Hugo
Via rood en blauw krijg ik een groen lampje voor dsl en internet... maar geen internet verbinding..? Ik kan wel via cmd pingen naar alle websites

edit: hoe verstuur ik een DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@o ray,

Heeft u wel een activatiepagina gekregen en daarmee de verbinding geactiveerd?
U kunt in de modem uw IP controleren. Een activatie IP begint met 1.xx.xx.xx

Hugo

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
  • Laatst online: 08-09 17:44
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:20:
@Wreckage1980,

Hugo
Oke Dank je wel Hugo, dan zal ik maar weer een poging wagen ;)
Over de kwaliteit had ik nooit wat te klagen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:29:
@o ray,

Heeft u wel een activatiepagina gekregen en daarmee de verbinding geactiveerd?
U kunt in de modem uw IP controleren. Een activatie IP begint met 1.xx.xx.xx

Hugo
Nee de activatiepagina heb ik idd niet gehad...?
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1901890.html
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1901891.html

De waarden van dsl rate zijn ook ontzettend laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@o rey,

Door op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif te klikken onder onze avatar.

Edit:
U zit dus nog op het activatie netwerk met bijbehorend activatie profiel, dit is niet uw uiteindelijke snelheid.
Uw browser hoort u automatisch door te sturen naar connect.adslvandaag.nl of 1.254.254.253
Deze adressen kunt u nu dus ook zelf invoeren en dan hoort de activatiepagina geladen te worden.

Hugo

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:37:
@o rey,

Door op [afbeelding] te klikken onder onze avatar.

Hugo
Ontzettend bedankt maar ik ben echt een loser want het enige dat ik hoefde te doen was de activeer pagina te gebruiken...

Dit is echt stom... hele isra punt uit elkaar gehaald :')

Verbinding werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@o rey,

Ik zie het inmiddels. Stabiel verbonden met 16017kb/s download en 1040 kb/s upload.
Veel plezier er mee.:)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Hugo,
Zou je nog even willen kijken naar mijn vraag?

Slasher in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Is dat de post van Telfort of andere post? En staat je huisnummer-toevoeging wel goed op de adressering?
Luie postbode cq verkeerd genoteerde gegevens elders dan bij Telfort lijken me logischer.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:37:
@o rey,

Door op afbeelding te klikken onder onze avatar.
Toevoeging: Dit icoon zie je alleen als je Direct messages aangezet hebt dat kan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Loekie schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:05:
[...]

Is dat de post van Telfort of andere post? En staat je huisnummer-toevoeging wel goed op de adressering?
Luie postbode cq verkeerd genoteerde gegevens elders dan bij Telfort lijken me logischer.
Post van telfort gaat wel goed toen ik die nog kreeg. Mensen die de site van de telefoongids of een andere telefoongids site zien de huisnummer toevoeging niet staan dus veel post komt bij mijn onderbuurman aan en dat vind ik vervelend.

Op de site van de telefoongids staat mijn huisnummer toevoeging er niet bij. Telfort Joris zei dat het bij telfort ligt en niet 123 op te lossen is blijkbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Slasher op 04-09-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lt_cmd_data, uw lijn is sinds herstart van de modem stabiel gebleven. Ik zie echter wel dat uw modem niet veel hoger dan 12 Mbit komt. Om de stabiliteit te verhogen kan het profiel naar 10 Mbit omgezet worden, waarmee uw modem een snelheid van rond de 11 Mbit zal behalen.

@Slasher, ik heb het probleem met betrekking tot de telefoongids(en) opgepakt. Dit is doorgestuurd en wij gaan het zo snel mogelijk oplossen, excuses voor het ongemak.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:53:
@lt_cmd_data, uw lijn is sinds herstart van de modem stabiel gebleven. Ik zie echter wel dat uw modem niet veel hoger dan 12 Mbit komt. Om de stabiliteit te verhogen kan het profiel naar 10 Mbit omgezet worden, waarmee uw modem een snelheid van rond de 11 Mbit zal behalen.

@Slasher, ik heb het probleem met betrekking tot de telefoongids(en) opgepakt. Dit is doorgestuurd en wij gaan het zo snel mogelijk oplossen, excuses voor het ongemak.

Wouter
De verbinding komt nu niet hoger dan 12mbit omdat het profiel op de centrale op 12mbit adsl2+ staat ingesteld en niet op 20mbit adsl2+, anders had ik 14,5 a 15mbit gehaald op adsl2+.
De onstabiliteit(klapperen) is niet continue en merk ik pas na enkele dagen op adsl2+.

Als ik er voor kies om mijn profiel van 12->10mbit te laten omzetten op adsl2+, verlaag de adsl2 snelheid van 9mbit dan ook?, mocht ik toch voorkiezen om op adsl2 te blijven

Of is een profiel ingesteld per adsl vorm?
Adsl2+ heeft uniek profiel
Adsl2 heeft uniek profiel
Adsl1 heeft uniek profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@It_cmd_data, de snelheid waarop het profiel ingesteld wordt is een bovengrens. De modem mag op 10% hoger intrainen, dus bij 10 wordt dit 11 Mbit. De 9 Mbit welke u op ADSL2 haalde, zal dus niet veranderen aangezien dit onder de grenswaarde blijft.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:22:
@It_cmd_data, de snelheid waarop het profiel ingesteld wordt is een bovengrens. De modem mag op 10% hoger intrainen, dus bij 10 wordt dit 11 Mbit. De 9 Mbit welke u op ADSL2 haalde, zal dus niet veranderen aangezien dit onder de grenswaarde blijft.

Wouter
Bedankt voor je heldere uitleg, stel mijn profiel maar in op adsl2+ 10mbit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Beste Telfort WebCare,

zou u mij alleen even kort kunnen vertellen op welk profiel mijn verbinding staat ingesteld?
Mijn modem geeft wel ADSL2+ aan maar daar is ook een 10Mb-profiel van als ik het goed begrijp?

Omdat ik maar max 960kb/sec download haal namelijk.. En het is me nog steeds niet helemaal duidelijk hoe het hele spulletje nou aan de 'Telfort-kant' is ingesteld.

Bij voorbaat dank. Als je gegevens nodig hebt, let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
lt_cmd_data schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:26:
[...]

Bedankt voor je heldere uitleg, stel mijn profiel maar in op adsl2+ 10mbit. :)
Bedankt ik draai nu 10005 kbps / 1031 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AzzKickah, uw profiel staat ingesteld op 16 Mbit. Uw modem is (stabiel) ingetraind op een snelheid van 10,5Mbit.

Zoals eerder genoemd, de snelheid van het profiel is een bovengrens. Dit heeft niet te maken met de achterliggende ADSL techniek, andersom wel. ADSL 1 en 2 gebruiken alleen de eerste 255 tones, ADSL 2+ gebruikt 511 tones. Een simpele uitleg komt er op neer dat u met een ADSL 2+ verbinding een hogere snelheid haalt, dit is in de praktijk echter niet altijd het geval.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Telfort Webcare,

Ik heb een probleem met de telefonie van Telfort. Ik krijg wel kiestoon maar zodra ik een nummer draai dan krijg ik foutieve triple tone. Waar kan dit aan liggen. Dit speelt al zo'n 5 dagen. Kan je voor mij na gaan of dit te maken heeft met een nummerportering naar ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
Beste Telfort Webcare,

Ik heb (sinds mijn terugkomst van vakantie 1,5 week geleden) een veel lagere snelheid dan voordat ik op vakantie ging. Ik download nu met zo'n 700 KB/s terwijl ik voor de vakantie zo'n 1100 tot 1200 KB/s had. Er is hier in huis in de tussentijd niets veranderd met het internet of het netwerk. Kunnen jullie mij misschien vertellen wat er gebeurt is waardoor mijn internet snelheid zo langzaam is geworden?

Ik heb de snelheid gemeten met downloads van Microsoft MSDN en met speedtest.net.

Met vriendelijke groet,
Nick (meer persoonlijke informatie kunt u vinden in de PM die ik u zojuist gestuurd hebt)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jogabonito20, dit betekend waarschijnlijk dat uw telefoonnummer inmiddels is geporteerd naar Ziggo. Ik zou u adviseren uw nieuwe Ziggo modem aan te sluiten en te controleren of het daar inmiddels werkt. Indien dat ook niet het geval is, controleer of het rebooten van het modem helpt.

@Soepstengel, uw modem is momenteel ingetraind op een snelheid van 10882 kb/s. Dit kunt u ook in de web interface van uw modem terugvinden (hoofdpagina advanced setup). Ik zie echter wel dat ook de upstream niet helemaal optimaal is, probeer een nieuwe kabel tussen de modem en het ISRA punt (bij voorkeur korter dan 1 meter).

Wouter
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Willen we allemaal stoppen (of ernstig matigen) met het posten van speedtest plaatjes? Meldt het liever in tekst wat je meet en wat de resultaten zijn, houdt het meer leesbaar.