De telefoon zit op de "Telefoon" uitgang van de splitter. De kabel die in de "Lijn" zit, komt rechtstreeks van de aansluiting af..bjck schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:37:
[...]
Alle telefonie apparatuur? Dus toestellen, nummer-melders, alarm centrales, extra-bellen, antwoord apparatuur etc achter de splitter? Dus geen (ook niet loze) afsplitsingen meer tussen ISRA en splitter?
Verwijderd
Ik heb het eea nog een aangezien de afgelopen dagen na mij laatste problemen
Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15"
Nog steeds heb ik niet veranderd, aangebracht of weggehaald. Nog geen kabel verlegd.
Dus dat het bij mij zou leggen is TOTAAL uit de lucht gegrepen.
@Jasper Jansen
een heel verhaal.Ik ga het niet helemaal quoten. pak er een paar punten uit.
Jasper. Ik wet hoe je een modem moet resetten hoor!
Ik woon ook niet in een rijtjeshuis.
In de electronica kan "zomaar"iets veranderd. Er hoeft maar een bitje scheef te staan ion welke poort(nand, and of or) dan ook. Ook dat heeft natuurlijk weer een oorzaak. Kabel zitten meestal goed vast gemonteerd.
Het ISRA punt zit bij mij in een gangkastje.
Als ik m'n handen in m'n zak heb kan ik mijn modem niet resetten en dat gebeurd toch zoals verleden week.
Jasper Janssen in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15"
Ik blijf dan ook bij mij eerder gedane uitspraken. Misschien heeft KPN intussen iets gedaan. Niet dat ik daarom gevraagd heb. Ik heb behalve zelf niets gedaan, ook geen contact gehad met KPN hierover.
Ik ga uit van. KPN/Telfort beheren en geven toegang. Als het bij hun mis gaat, waar dan ook heb jij ook een probleem. Aangezien het hier om grote complexe netwerken gaat. Is de kans op problemen ook vele maken groter dan bij de thuisgebruiker. Dat is gewoon logisch. Je kan niet uitgaan van je eigen netwerkje thuis.
Ik heb wel een dusdanige ervaring dat ik wel weet wanneer ik wel en wanneer ik niet contact moet opnemen met KPN/Telfort. En dat is zelden of nooit.En je ziet. Het is weer opgelost. Op naar het volgende probleem
Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15"
Nog steeds heb ik niet veranderd, aangebracht of weggehaald. Nog geen kabel verlegd.
Dus dat het bij mij zou leggen is TOTAAL uit de lucht gegrepen.
@Jasper Jansen
een heel verhaal.Ik ga het niet helemaal quoten. pak er een paar punten uit.
Jasper. Ik wet hoe je een modem moet resetten hoor!
Ik woon ook niet in een rijtjeshuis.
In de electronica kan "zomaar"iets veranderd. Er hoeft maar een bitje scheef te staan ion welke poort(nand, and of or) dan ook. Ook dat heeft natuurlijk weer een oorzaak. Kabel zitten meestal goed vast gemonteerd.
Het ISRA punt zit bij mij in een gangkastje.
Als ik m'n handen in m'n zak heb kan ik mijn modem niet resetten en dat gebeurd toch zoals verleden week.
Jasper Janssen in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15"
Ik blijf dan ook bij mij eerder gedane uitspraken. Misschien heeft KPN intussen iets gedaan. Niet dat ik daarom gevraagd heb. Ik heb behalve zelf niets gedaan, ook geen contact gehad met KPN hierover.
Ik ga uit van. KPN/Telfort beheren en geven toegang. Als het bij hun mis gaat, waar dan ook heb jij ook een probleem. Aangezien het hier om grote complexe netwerken gaat. Is de kans op problemen ook vele maken groter dan bij de thuisgebruiker. Dat is gewoon logisch. Je kan niet uitgaan van je eigen netwerkje thuis.
Ik heb wel een dusdanige ervaring dat ik wel weet wanneer ik wel en wanneer ik niet contact moet opnemen met KPN/Telfort. En dat is zelden of nooit.En je ziet. Het is weer opgelost. Op naar het volgende probleem
Vervolg op Obiter dictum in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15"
Zojuist van de telefoon af met een KCC medewerker van Telfort. Vriendelijke jongen, die zelf ook even bovenstaande post door heeft genomen en dus goed geinformeerd was in de situatie. Eerder vandaag heeft hij al een paar testjes uitgevoerd, met goed resultaat. Na het kost bespreken van deze testjes vlot over tot de orde van de dag; allereerst even kort stilgestaan bij de online gaming probleempjes. Hierna heeft hij de loggegevens van de gemaakte telefoongesprekken erbij gepakt, en inderdaad gezien dat ik in een bepaalde periode inderdaad regelmatig contact heb gezocht met het KCC. Voor het feit dat ik geen reactie heb ontvangen van Telfort op mijn brief excuses aangeboden, en restitutie aangeboden voor de drie weken internetloze periode, en een vergoeding voor de gemaakte telefoonkosten. Exacte bedragen lijken mij hier niet op hun plaats, maar ik ben er tevreden mee.
Aangezien mijn vorige post op een vrijdag viel, is binnen twee werkdagen deze situatie volledig opgelost. Hiervoor hulde voor Joris, en (weer naam vergeten) KCC medewerker van zojuist.
Hoewel het jammer is dat in eerste instantie de zaken zijn gegaan zoals ze zijn gegaan, ben ik van mening dat deze afterservice niet veel beter, sneller of efficienter had kunnen gaan. Dankjulliewel.
originele bericht aangepast met een link naar deze post
Zojuist van de telefoon af met een KCC medewerker van Telfort. Vriendelijke jongen, die zelf ook even bovenstaande post door heeft genomen en dus goed geinformeerd was in de situatie. Eerder vandaag heeft hij al een paar testjes uitgevoerd, met goed resultaat. Na het kost bespreken van deze testjes vlot over tot de orde van de dag; allereerst even kort stilgestaan bij de online gaming probleempjes. Hierna heeft hij de loggegevens van de gemaakte telefoongesprekken erbij gepakt, en inderdaad gezien dat ik in een bepaalde periode inderdaad regelmatig contact heb gezocht met het KCC. Voor het feit dat ik geen reactie heb ontvangen van Telfort op mijn brief excuses aangeboden, en restitutie aangeboden voor de drie weken internetloze periode, en een vergoeding voor de gemaakte telefoonkosten. Exacte bedragen lijken mij hier niet op hun plaats, maar ik ben er tevreden mee.
Aangezien mijn vorige post op een vrijdag viel, is binnen twee werkdagen deze situatie volledig opgelost. Hiervoor hulde voor Joris, en (weer naam vergeten) KCC medewerker van zojuist.
Hoewel het jammer is dat in eerste instantie de zaken zijn gegaan zoals ze zijn gegaan, ben ik van mening dat deze afterservice niet veel beter, sneller of efficienter had kunnen gaan. Dankjulliewel.
originele bericht aangepast met een link naar deze post
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Voor een jaar terug had ik telfort met vast bellen.
Tijdens de telefonie problemen(van vorig jaar) was ik behoorlijk kwaad, omdat het meer niet als wel werkte.
Tevens had ik toen veel last van een klapperlijn.
Na herhaaldelijk niet geholpen te zijn, en veel telefoonkosten armer, heb toen telfort opgezegd.
Gek genoeg had ik bij Tiscali deze problemen NOOIT. Soms uptime van de lijn van 2,5 maand !!
Wat ik mij nu afvraag ... Hoe is de telefonie nu en de stabiliteit van de dsl lijnen ?
Tijdens de telefonie problemen(van vorig jaar) was ik behoorlijk kwaad, omdat het meer niet als wel werkte.
Na herhaaldelijk niet geholpen te zijn, en veel telefoonkosten armer, heb toen telfort opgezegd.
Gek genoeg had ik bij Tiscali deze problemen NOOIT. Soms uptime van de lijn van 2,5 maand !!
Wat ik mij nu afvraag ... Hoe is de telefonie nu en de stabiliteit van de dsl lijnen ?
Tiscali is voortaan Telfort internetfrissie schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 00:14:
Voor een jaar terug had ik telfort met vast bellen.
wat een antwoord

daar is meneer niet bij geholpen
Mijn antwoord :
Telfort heeft de laatste tijd een inhaal slag gemaakt kwa verbetering van de lijnen.
ook wordt er eerder een onderzoek gestart als het mis mog gaan,
echter zal ik zelf geen telefonie nemen, omdat ik zelf van mening ben dat het nog niet optimaal werkt,
wat u het beste kunt doen is een bel budget abo nemen van KPN, (een vaste lijn)
en dan pas internet erbij nemen,
↓ volgende bericht hieronder ↓
Telfort mag wel wat doen aan hun belabberde servicedesk / probleemafhandeling.
Bel je de servicedesk vanwege een klapperende verbinding. Week afwachten .. nog niets. Bel je nog maar een keer en dan wordt er doodleuk gezegd dat er geen melding van is.
Hoop gepuzzel daarna, want "het zit zeker bij u thuis". Wat een ongelofelijke onzin, dat ding werkt al ruim 6 maanden zonder problemen op 12 / 1 mbit en dan blijft men stug volhouden dat ik mijn isra kastje heb opengesloopt om kabeltjes te verwisselen en daarna de servicedesk te bellen. Right.
Beetje vreemd dat Telfort perse wilde dat ik mijn hele isra punt open moest slopen, ondanks dat het een afgesloten, dicht kastje is dat nooit open is geweest. Er zou later even remote naar gekeken worden, uhuh.
Nooit meer iets van gehoord, later die maand is het een en ander wel weer gaan werken, maar ik mijn modem nog regelmatig een trap verkopen aangezien deze nu de neiging heeft om terug te vallen op een 6 / 0,5 mbit verbinding.
Maargoed, nog een paar maanden en dan weg bij die ballenbak.
Bel je de servicedesk vanwege een klapperende verbinding. Week afwachten .. nog niets. Bel je nog maar een keer en dan wordt er doodleuk gezegd dat er geen melding van is.
Hoop gepuzzel daarna, want "het zit zeker bij u thuis". Wat een ongelofelijke onzin, dat ding werkt al ruim 6 maanden zonder problemen op 12 / 1 mbit en dan blijft men stug volhouden dat ik mijn isra kastje heb opengesloopt om kabeltjes te verwisselen en daarna de servicedesk te bellen. Right.

Beetje vreemd dat Telfort perse wilde dat ik mijn hele isra punt open moest slopen, ondanks dat het een afgesloten, dicht kastje is dat nooit open is geweest. Er zou later even remote naar gekeken worden, uhuh.
Nooit meer iets van gehoord, later die maand is het een en ander wel weer gaan werken, maar ik mijn modem nog regelmatig een trap verkopen aangezien deze nu de neiging heeft om terug te vallen op een 6 / 0,5 mbit verbinding.
Maargoed, nog een paar maanden en dan weg bij die ballenbak.
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Werk je bij Telfort omdat je weet dat ze een inhaalslag maken met het verbeteren van de lijnen?
Voor voip moet je ten eerste een betrouwbare verbinding hebben en dat had hij niet met zijn klapperlijn. En ten tweede moet de aanbieder het onder controle hebben, bij de meeste aanbieders is dit nu wel het geval. Het zal voorlopig nog wel minder betrouwbaar zijn als een vaste lijn, maar het is ook een stuk goedkoper en daarom toch interessant (ik heb overigens geen voip via telfort dus dit is geen reactie op frissie)
Voor voip moet je ten eerste een betrouwbare verbinding hebben en dat had hij niet met zijn klapperlijn. En ten tweede moet de aanbieder het onder controle hebben, bij de meeste aanbieders is dit nu wel het geval. Het zal voorlopig nog wel minder betrouwbaar zijn als een vaste lijn, maar het is ook een stuk goedkoper en daarom toch interessant (ik heb overigens geen voip via telfort dus dit is geen reactie op frissie)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
nee ik werk daar niet (meer)Marzman schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 06:30:
Werk je bij Telfort omdat je weet dat ze een inhaalslag maken met het verbeteren van de lijnen?
en idd ze zijn bezig met een inhaal slag
na aanleiding van radar en dat soort meuk
kijk ook maar eens op http://blogs.telfort.nl/
Het Isra punt is van KPN zelf, daar mag je als bewoner niet aankomen, KPN monteurs kunnen je zelfs daarvoor een boete geven!Tyson schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 06:27:
Verwijderd
Dat van die boete heb ik in al die jaren nog nooit meegemaakt, wel verhalen gehoord dat het zou kunnen gebeuren. Maar nog nooit heb ik hier een verhaal gehoord van een klant die er een boete voor kreeg. Dan moet je het wel heel bont maken, monteurs zij over het algemeen heel erg coulant hierin.
Wat de uploadproblemen betreft voor onze klanten die op het KPN netwerk zijn aangesloten, ik heb een modemsetting voor jullie waarmee het mee te verhelpen is.
Log in op de modem:
Network > WAN > Internet Connection > Advanced Setup (button)
Invullen Peak & Sustain Cell Rate 2350 + 32 burst.
Alles opslaan en dan hebben jullie weer meer uploadsnelheid.
Graag wel weer de settings verwijderen als het probleem is opgelost bij ons.
Wat de uploadproblemen betreft voor onze klanten die op het KPN netwerk zijn aangesloten, ik heb een modemsetting voor jullie waarmee het mee te verhelpen is.
Log in op de modem:
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 10:23 ]
Verwijderd
Weer even een update over mijn conflict met Telfort (Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15")
Vorige week 22 kantjes opgestuurd naar de geschillencommissie elektronische communicatiediensten.
Zojuist een brief gekregen dat ze mijn klacht in behandeling kunnen nemen.
Ik heb zojuist het klachtengeld overgemaakt (€ 50,-).
Vorige week 22 kantjes opgestuurd naar de geschillencommissie elektronische communicatiediensten.
Zojuist een brief gekregen dat ze mijn klacht in behandeling kunnen nemen.
Ik heb zojuist het klachtengeld overgemaakt (€ 50,-).
Verwijderd
@AtRi:
Als je terugleest (dus nog voor het hierboven genoemde), zul je zien dat het mij niet om het geld gaat dat ik van Telfort terug meen te moeten krijgen. Als ik verlies, ben ik namelijk het dubbele kwijt. Als ik win, kost het me altijd nog een heleboel tijd. (Een vriend van me die advocaat is, leerde van zijn professor op de universiteit: Wie pleit om een koe, legt er één op toe.)
Het gaat me echter om rechtvaardigheid en om de arrogantie van Telfort die maar eens aan de kaak gesteld dient te worden.
Als je terugleest (dus nog voor het hierboven genoemde), zul je zien dat het mij niet om het geld gaat dat ik van Telfort terug meen te moeten krijgen. Als ik verlies, ben ik namelijk het dubbele kwijt. Als ik win, kost het me altijd nog een heleboel tijd. (Een vriend van me die advocaat is, leerde van zijn professor op de universiteit: Wie pleit om een koe, legt er één op toe.)
Het gaat me echter om rechtvaardigheid en om de arrogantie van Telfort die maar eens aan de kaak gesteld dient te worden.
Bedankt Joris, de "noodoplossing" werkt prima.Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:16:
Log in op de modem:

Heb hier sinds een tijdje een raar probleem: mijn email komt in 3-voud binnen, ook in de webmail.
Kent iemand dit probleem?
Verwijderd
Geen vreemde forwards ingesteld? Een e-mail sturen naar de helpdesk met de uitleg zou genoeg moeten zijn om het aan te melden.
Na ruim 3 jaar Telfort abonnee te zijn geweest (voorheen Tiscali), ben ik nu aan het rondkijken voor een andere provider. Waarom?
Enige tijd geleden had ik zogoed als geen internet (5 KB/s, ala 56k modempje). Contact opgenomen met de Telfort helpdesk, welke het probleem na een aantal standaardprocedures bij de 2e-lijn hebben neergelegd.
De volgende dag werd ik door een 2e-lijns medewerker opgebeld, waarna we wat testjes hebben uitgevoerd. Uiteindelijk heeft hij de kaart in de wijkcentrale een schop gegeven, en direct had ik weer de gebruikelijke bandbreedte tot m'n beschikking.
Helaas duurde dat feest maar een half uur. Daarna stortte de lijn weer in tot 5 KB/s. Opnieuw de helpdesk gebeld, en zij hebben de kaart opnieuw laten herstarten. Weer volledige snelheid, echter opnieuw voor een halfuurtje.
Opnieuw met Telfort gebeld, opnieuw de kaart gereset en ze hadden nog een "andere aanpassing" gedaan. Daarna bleef de lijn wel stabiel. "Mooi!" dacht ik...
Totdat ik er achter kwam dat m'n verbinding nog steeds te traag was. Opnieuw contact opgenomen met Telfort om te vragen hoe dit kan, en wat bleek; ze hebben m'n verbinding gedowngrade tot 11 Mb i.v.m. stabiliteitsproblemen... Ik geef aan dat ik jarenlang stabiel 15 Mb heb gehad, en dat er dus iets met de kaart in de wijkcentrale aan de hand moet zijn, aangezien het na het resetten van dat ding een half uur lang wel goed ging. Nee, dit was allemaal niet zo.
Een paar weken later sprak ik een KPN'er welke zakelijk ADSL kwam aanleggen bij een kleine vestiging van m'n werk. Ik denk "mooi, die weet er veel vanaf", dus ik heb hem mijn privé-probleem eens voorgelegd.
Zijn verhaal; hoogstwaarschijnlijk is de kaart in de wijkcentrale defect. Op een kaart zijn 48 verbindingen aangesloten, en deze wordt pas vervangen als een X aantal van deze abonnees klachten heeft. Dus dan gaan ze de abonnementen van mensen met klachten downgraden om de stabiliteit te waarborgen.
Ik heb nooit 20 Mb gehaald met Telfort, ik zat altijd rond de 15 Mb. Dit zie je wel vaker, die 20 Mb is geen gegarandeerde snelheid, prima geen probleem. Maar dat ze m'n verbinding nog een keer gaan terugschroeven i.v.m. een defect aan hun zijde, dat gaat er bij mij niet in.
Enige tijd geleden had ik zogoed als geen internet (5 KB/s, ala 56k modempje). Contact opgenomen met de Telfort helpdesk, welke het probleem na een aantal standaardprocedures bij de 2e-lijn hebben neergelegd.
De volgende dag werd ik door een 2e-lijns medewerker opgebeld, waarna we wat testjes hebben uitgevoerd. Uiteindelijk heeft hij de kaart in de wijkcentrale een schop gegeven, en direct had ik weer de gebruikelijke bandbreedte tot m'n beschikking.
Helaas duurde dat feest maar een half uur. Daarna stortte de lijn weer in tot 5 KB/s. Opnieuw de helpdesk gebeld, en zij hebben de kaart opnieuw laten herstarten. Weer volledige snelheid, echter opnieuw voor een halfuurtje.
Opnieuw met Telfort gebeld, opnieuw de kaart gereset en ze hadden nog een "andere aanpassing" gedaan. Daarna bleef de lijn wel stabiel. "Mooi!" dacht ik...
Totdat ik er achter kwam dat m'n verbinding nog steeds te traag was. Opnieuw contact opgenomen met Telfort om te vragen hoe dit kan, en wat bleek; ze hebben m'n verbinding gedowngrade tot 11 Mb i.v.m. stabiliteitsproblemen... Ik geef aan dat ik jarenlang stabiel 15 Mb heb gehad, en dat er dus iets met de kaart in de wijkcentrale aan de hand moet zijn, aangezien het na het resetten van dat ding een half uur lang wel goed ging. Nee, dit was allemaal niet zo.
Een paar weken later sprak ik een KPN'er welke zakelijk ADSL kwam aanleggen bij een kleine vestiging van m'n werk. Ik denk "mooi, die weet er veel vanaf", dus ik heb hem mijn privé-probleem eens voorgelegd.
Zijn verhaal; hoogstwaarschijnlijk is de kaart in de wijkcentrale defect. Op een kaart zijn 48 verbindingen aangesloten, en deze wordt pas vervangen als een X aantal van deze abonnees klachten heeft. Dus dan gaan ze de abonnementen van mensen met klachten downgraden om de stabiliteit te waarborgen.
Ik heb nooit 20 Mb gehaald met Telfort, ik zat altijd rond de 15 Mb. Dit zie je wel vaker, die 20 Mb is geen gegarandeerde snelheid, prima geen probleem. Maar dat ze m'n verbinding nog een keer gaan terugschroeven i.v.m. een defect aan hun zijde, dat gaat er bij mij niet in.
Verwijderd
Mag ik misschien uw postcode en huisnummer ontvangen via een DM? Wellicht kan ik u meer tekst en uitleg geven.
Ik had een zelfde soort ervaring. Ook een downgrade na veel storingen. Mijn ervaring leert dat het bij een andere provider dan niet veel beter is!Caponi schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:54:
Na ruim 3 jaar Telfort abonnee te zijn geweest (voorheen Tiscali), ben ik nu aan het rondkijken voor een andere provider. Waarom?
De volgende dag werd ik door een 2e-lijns medewerker opgebeld, waarna we wat testjes hebben uitgevoerd. Uiteindelijk heeft hij de kaart in de wijkcentrale een schop gegeven, en direct had ik weer de gebruikelijke bandbreedte tot m'n beschikking.![]()
Helaas duurde dat feest maar een half uur. Daarna stortte de lijn weer in tot 5 KB/s. Opnieuw de helpdesk gebeld, en zij hebben de kaart opnieuw laten herstarten. Weer volledige snelheid, echter opnieuw voor een halfuurtje.![]()
http://www.xbmcfreak.nl/
Vorige week heb ik mijn Telfort abonnement opgezegd. Niet omdat ik ontevreden ben over Telfort, maar omdat ADSL gewoon gruwelijk achterhaald aan het raken is (voor mensen die snelheid nodig hebben). Ik ben veel bezig met videobewerking. Deze filmpjes moet ik uploaden naar YouTube en consorten. De 1mbit upload van ADSL vind ik gewoon echt niet meer van deze tijd. Daarom gekozen voor een Ziggo kabel abonnement met 50mbit/5mbit. In tegenstelling tot wat iedereen roept haal ik dag en nacht, op welk tijdstip dan ook gewoon de maximale snelheden (kleine afwijking). Ik ben dus heel blij met mijn keuze.
Mensen die aan 20mbit/1mbit genoeg hebben kan ik Telfort aanbevelen. Ik heb in anderhalf jaar tijd 1x een storing gehad die in een middag was opgelost. Verder heeft het altijd prima gewerkt en haalde ik ongeveer 15mbit van de aangeboden 20mbit (ook met BBNED haalde ik die snelheid). Paar keer de klantenservice nodig gehad en die was altijd vriendelijk en adequaat.
Er zijn natuurlijk altijd mensen met problemen maar ik heb in anderhalf jaar tijd nooit problemen gehad. Mocht Ziggo na verloop van tijd toch tegenvallen dan weet ik Telfort weer snel te vinden.
Mensen die aan 20mbit/1mbit genoeg hebben kan ik Telfort aanbevelen. Ik heb in anderhalf jaar tijd 1x een storing gehad die in een middag was opgelost. Verder heeft het altijd prima gewerkt en haalde ik ongeveer 15mbit van de aangeboden 20mbit (ook met BBNED haalde ik die snelheid). Paar keer de klantenservice nodig gehad en die was altijd vriendelijk en adequaat.
Er zijn natuurlijk altijd mensen met problemen maar ik heb in anderhalf jaar tijd nooit problemen gehad. Mocht Ziggo na verloop van tijd toch tegenvallen dan weet ik Telfort weer snel te vinden.
Same here, wou ook meer snelheid (vooral upload) en dat gaat met de huidige ADSL2+ techniek niet lukken. Heb nu Ziggo 20/3 en heb de upgrade naar 50/5 aangevraagd, binnenkort wordt die geupgrade naar 80/10sohus schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:49:
Vorige week heb ik mijn Telfort abonnement opgezegd. Niet omdat ik ontevreden ben over Telfort, maar omdat ADSL gewoon gruwelijk achterhaald aan het raken is (voor mensen die snelheid nodig hebben). Ik ben veel bezig met videobewerking. Deze filmpjes moet ik uploaden naar YouTube en consorten. De 1mbit upload van ADSL vind ik gewoon echt niet meer van deze tijd. Daarom gekozen voor een Ziggo kabel abonnement met 50mbit/5mbit. In tegenstelling tot wat iedereen roept haal ik dag en nacht, op welk tijdstip dan ook gewoon de maximale snelheden (kleine afwijking). Ik ben dus heel blij met mijn keuze.
https://powershellisfun.com
De meeste andere mensen gebruiken die bandbreedte voor torrents en usenet en daar hebben ze minder bandbreedte voor beschikbaar per klant zodat jij lekker video's kan uploadensohus schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:49:
Het is goedkoop inderdaad, en voor de meeste mensen snel genoeg. En de laatste tijd ook best stabiel, vorig jaar had ik nog wel geregeld storingen.Mensen die aan 20mbit/1mbit genoeg hebben kan ik Telfort aanbevelen. Ik heb in anderhalf jaar tijd 1x een storing gehad die in een middag was opgelost. Verder heeft het altijd prima gewerkt en haalde ik ongeveer 15mbit van de aangeboden 20mbit (ook met BBNED haalde ik die snelheid). Paar keer de klantenservice nodig gehad en die was altijd vriendelijk en adequaat.
/▌
Excuus voor de zelf-quote.AtRi schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:45:
Heb hier sinds een tijdje een raar probleem: mijn email komt in 3-voud binnen, ook in de webmail.
Ik heb de helpdesk een berichtje gestuurd, kreeg daarop het volgende antwoord:
Ik kan me niet voorstellen dat dit de oorzaak is.Op 21-08-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Dit komt omdat er teveel mail in uw mailbox staat. Dit kan niet binnen 2 minuten worden gedownload naar uw PC. De oplossing is als volgt:
- Open uw mailprogramma, en laat deze alle mail binnenhalen. Noteer wat de laatste mail is, en sluit uw mailprogramma.
- Log in op http://webmail.telfort.nl en verwijder daar de reeds ontvangen berichten. Log vervolgens weer uit de webmail.
- Open uw mailprogramma, en laat de alle mail binnenhalen. Noteer wat de laatste mail is, en sluit uw mailprogramma.
- Log in op http://webmail.telfort.nl en verwijder daar de reeds ontvangen berichten. Log vervolgens weer uit de webmail.
Deze stappen blijft u herhalen totdat alle mail heeft ontvangen.
Let heel even op dat het verwijderen uit de webmail wat vreemd werkt. U verwijderd de mail in drie stappen, namelijk:
- Vinkje voor de mail zetten
- Klikken op Verwijderen
- Klikken op Prullenbak legen
Hierna is de mail verwijderd.
Als ik een mailtje binnenkrijg, dan is tie er meteen 3x.
Iemand ideeën?
Edit: Ik wilde dit dus terugsturen naar de helpdesk maar dat kan dus niet. Daarom maar hier.
[ Voor 2% gewijzigd door AtRi op 21-08-2009 17:13 . Reden: Toevoeging ]
Je zou wel in de webmail kunnen kijken. Staat daar alles maar een keer dan gaat het fout in je e-mailprogramma. Als dit Outlook is kun je beter Microsoft bellen, die weten daar meer van als Telfort. Of je zet het bewaren van berichten op de server uit, ik weet niet of je daar een reden voor hebt?
/▌
In de webmail staat alles ook 3x.
Toevoeging: Ik laat Gmail ook alle mail ophalen bij Telfort, daar komt elk bericht echter maar 1x.
Toevoeging: Ik laat Gmail ook alle mail ophalen bij Telfort, daar komt elk bericht echter maar 1x.
[ Voor 60% gewijzigd door AtRi op 21-08-2009 17:38 . Reden: Toevoeging ]
Sinds een weekje wil mijn modem niet meer hoger intrainen dan 10 Mbit, voorheen altijd 16Mbit gehad.
kan dit liggen aan de verandering van het netwerk, nl van Fastpath naar interleaved?
of kan het door overspraak komen?
Hebben meer mensen deze ervaringen en wat was de oplossing?
kan dit liggen aan de verandering van het netwerk, nl van Fastpath naar interleaved?
of kan het door overspraak komen?
Hebben meer mensen deze ervaringen en wat was de oplossing?
Dan moet je echt bij Telfort zijn, maar ophalen bij gmail en niet meer op de server van telfort laten staan moet het dan inderdaad oplossen. Ik doe het ook zo, heb het een keer ingevoerd en ik hoop dat Gmail het wachtwoord nooit kwijt raakt want ik weet echt niet meer wat het wasAtRi schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:18:
In de webmail staat alles ook 3x.
/▌
En de reactie van :Caponi schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:54:
De volgende dag werd ik door een 2e-lijns medewerker opgebeld, waarna we wat testjes hebben uitgevoerd. Uiteindelijk heeft hij de kaart in de wijkcentrale een schop gegeven, en direct had ik weer de gebruikelijke bandbreedte tot m'n beschikking.![]()
Helaas duurde dat feest maar een half uur. Daarna stortte de lijn weer in tot 5 KB/s. Opnieuw de helpdesk gebeld, en zij hebben de kaart opnieuw laten herstarten. Weer volledige snelheid, echter opnieuw voor een halfuurtje.![]()
Telfort Joris,Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:19:
Mag ik misschien uw postcode en huisnummer ontvangen via een DM? Wellicht kan ik u meer tekst en uitleg geven.
Wellicht is het in dit geval beter om het resultaat van jouw onderzoek voor iedereen hier duidelijk en compleet te posten. Dit soort problemen komt vaker voor en menig gebruiker zal graag willen weten wat het standpunt / handelswijze van telfort is in dit soort zaken.
Consumenten ADSL is dan misschien wel low budget, maar veel low budget klanten brengen toch een aanzienlijke omzet in de la. Bezuiningen op een kaart in een centrale omdat 1 of 2 klanten een defecte verbinding hebben is m.i. acceptable echter al het er meer worden moet je de kaart wisselen.
het is ook TOT 20MB,Caponi schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:54:
Ik heb nooit 20 Mb gehaald met Telfort, ik zat altijd rond de 15 Mb. Dit zie je wel vaker, die 20 Mb is geen gegarandeerde snelheid,
Iemand anders ook last van storing/veel langzamere verbindingen in Amsterdam Slotervaart?
Altijd 15 MB gehad. Gisterenavond heel erg schommelend (duidelijk te zien in het grabit plaatje)
Nu vanochtend maar 5,6 MB
Modem twee maal softwarematig gereset geen effect
eenmaal hardwarematig gereset (stroom er 5 minuten af) maar helaas ook geen effect
Op de Telfort pagina staat niets?
Altijd 15 MB gehad. Gisterenavond heel erg schommelend (duidelijk te zien in het grabit plaatje)
eenmaal hardwarematig gereset (stroom er 5 minuten af) maar helaas ook geen effect
Same problem here. Ik begon een half jaar terug met 19.3mbit, nu mag ik blij zijn als het modem op 16mbit intraint. Behoorlijk irritant en ik geloof niet dat m'n kabel instant degradeert na tientallen jaren te hebben gelegenJumpman schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:56:
Hier geen noemenswaardige problemen. Mijn snelheid daalt wel erg, woon hier 1,5 jaar en de snelheid was eerst 19.768 Mb's down en 1.038 Mb's up met 10 ms ping.
Eerste computer in de IP range achter de (100MB Category 5e 15 meter) ZyXEL 2602HW (standaard Wireless Modem/Router Telfort), kabel Modem naar ISRA punt 1 meter).
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is meer ruis op de lijn door overspraak, meer ADSL in dezelfde kabelbundel.neographikal schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:18:
[...]
Same problem here. Ik begon een half jaar terug met 19.3mbit, nu mag ik blij zijn als het modem op 16mbit intraint. Behoorlijk irritant en ik geloof niet dat m'n kabel instant degradeert na tientallen jaren te hebben gelegen
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Kan je dat ook zien als een capaciteitsprobleem bij KPN?bjck schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:41:
[...]
Dat is meer ruis op de lijn door overspraak, meer ADSL in dezelfde kabelbundel.
Ik had het probleem dat alle mail 3x binnen kwam. Van de Telfort helpdesk kreeg ik een raar antwoord (vond ik), het zou komen omdat m'n inbox te vol zat. Die moest ik op een ingewikkelde manier leeg gaan maken etc.
Zelf nog maar 'ns verder gaan zoeken, ik ontdekte dat ik nog steeds de tiscali account-instellingen (imap) gebruikte.
Die veranderd naar de Telfort instellingen en nu lijkt het goed te gaan.
Zelf nog maar 'ns verder gaan zoeken, ik ontdekte dat ik nog steeds de tiscali account-instellingen (imap) gebruikte.
Die veranderd naar de Telfort instellingen en nu lijkt het goed te gaan.
Bij capaciteit 'problemen' (je doelt op tekort dan) gaat het over dat er meer verkeer moet stromen dan er simultaan doorheen past. Zegmaar dat je met een tuinslang 4 emmers moet vullen in 1 min omdat daar vraag naar is terwijl je er 2 tegelijk kunt vullen met de straal uit de slang. Dus er is meer vraag naar water dan jij met de slang die je hebt aangelegd kunt leveren.thefxr schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:31:
[...]
Kan je dat ook zien als een capaciteitsprobleem bij KPN?
Overspraak komt door elektrische signalen die tussen de kabels in de bundel 'zenden' en elkaar daardoor hinderen. Het gebeurt ook als niemand download en er dus geen vraag is. Elke verbinding die aan staat verzend elektrische signalen door de draad. Heeft dus niets te maken met hoeveel mensen die tegelijk om data (water) vragen.
Het is een bekend nadeel van ADSL techniek, ook andere telco's zoals Online, Tele2 en BBned hebben er net zoveel hinder van (zeflde techniek). Ook buitenland, zelfde verhaal door gebruik van dezelfde ADSL techniek.
Ik heb sinds vandaag weer iets vreemds met telfort...
Ik heb het standaard zyxel modem weer tijdelijk aangesloten een week geleden, en had zeer nette intrainwaardes (iets bij de 15000 down) Toen ik vanmorgen weer inlogde op het modem, las ik dat de intrainwaarde nog "maar" 9000down bedroeg. Up is wel hetzelfde gebleven.
Zijn er meer met dit zelfde probleem? Mijn buren hebben hetzelfde modem, en die hebben nog steeds 15000 down...
Ik heb het standaard zyxel modem weer tijdelijk aangesloten een week geleden, en had zeer nette intrainwaardes (iets bij de 15000 down) Toen ik vanmorgen weer inlogde op het modem, las ik dat de intrainwaarde nog "maar" 9000down bedroeg. Up is wel hetzelfde gebleven.
Zijn er meer met dit zelfde probleem? Mijn buren hebben hetzelfde modem, en die hebben nog steeds 15000 down...
jep, ik ben van 16 Mbit gegaan naar 10 Mbit,maar zoals hierboven wordt verteld, ligt het aan de ADSL techniekEvoluzione schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:15:
Ik heb sinds vandaag weer iets vreemds met telfort...
Verwijderd
@AtRi, Kunt mij het e-mail adres sturen waar het om gaat.
@Tuut-Tuut, dit zal ik ook zeker doen, hert enige wat ik er nu over kan zeggen is dat de lijn niet op 11Mbit gecapped is. Staat ingesteld op 12288 en traint in op 13394. Ik wacht nog op wat antwoorden over het onderzoek van Caponi. Tevens kan ik u ook melden dat we gerust 1 kaart vervangen als 1 gebruiker er problemen mee heeft. Dit komt overigens zelden voor, er zijn bijna altijd meer gebruikers die dan problemen ondervinden.
@Tuut-Tuut, dit zal ik ook zeker doen, hert enige wat ik er nu over kan zeggen is dat de lijn niet op 11Mbit gecapped is. Staat ingesteld op 12288 en traint in op 13394. Ik wacht nog op wat antwoorden over het onderzoek van Caponi. Tevens kan ik u ook melden dat we gerust 1 kaart vervangen als 1 gebruiker er problemen mee heeft. Dit komt overigens zelden voor, er zijn bijna altijd meer gebruikers die dan problemen ondervinden.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 11:35 ]
ik kan het verhaal van velen hierboven beamen dat de intrainen een stuk lager is dan in het begin.. Ik zat in het begin ook op 17mbit intrain, maar nu kom ik niet hoger dan 10mbit..
Had een paar keer met telfort gebeld. 1 keer gereset vanuit centrale gedaan en had ik weer 17mbit voor 2 dagen en daarna weer naar 10mbit. Kreeg ik bij 2e keer te horen dat de kabel misschien onder teveel water ligt en dus wat storing kan veroorzaken....
Lijkt me onwaarschijnlijk daar ik jaren ervoorheen bij andere providers altijd 15mbit snelheden had. Maar goed ik heb t maar geaccepteerd voor nu en wacht gewoon op andere leuke aanbiedingen om over te stappen, want ik weet gewoon dat he tniet aan me kabel ligt, want er is een monteur langs geweest toen ik pas in het huis kwam en die kon me vertellen dat ik een hele zuivere kabel heb liggen en hoge snelheden kan halen.
Had een paar keer met telfort gebeld. 1 keer gereset vanuit centrale gedaan en had ik weer 17mbit voor 2 dagen en daarna weer naar 10mbit. Kreeg ik bij 2e keer te horen dat de kabel misschien onder teveel water ligt en dus wat storing kan veroorzaken....
Lijkt me onwaarschijnlijk daar ik jaren ervoorheen bij andere providers altijd 15mbit snelheden had. Maar goed ik heb t maar geaccepteerd voor nu en wacht gewoon op andere leuke aanbiedingen om over te stappen, want ik weet gewoon dat he tniet aan me kabel ligt, want er is een monteur langs geweest toen ik pas in het huis kwam en die kon me vertellen dat ik een hele zuivere kabel heb liggen en hoge snelheden kan halen.
Ik haal ook maar 9MBit, heeeeel soms met geluk een keertje 10MB.
Ik weet het niet hoor. De KPN monteur die bij mij is geweest in het begin zei ook dat ik hogere snelheden moet kunnen halen..
Ik weet het niet hoor. De KPN monteur die bij mij is geweest in het begin zei ook dat ik hogere snelheden moet kunnen halen..
Hier nog een Telfort klant met een langzaam zakkende verbinding, van ruim 14Mbit bij aanschaf in 2008 naar een krappe 11Mbit momenteel. Bellen met de servicelijn van telfort kost alleen maar geld en bied geen oplossing, mede hierdoor ben ik ook aan het rondneuzen bij de kabelboer.thefxr schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:20:
[...]
jep, ik ben van 16 Mbit gegaan naar 10 Mbit,maar zoals hierboven wordt verteld, ligt het aan de ADSL techniek
Het lijkt wel of het halve klantenbestand naar de kabelaar wil ivm hogere snelheden.
Ik train derhalve al sinds dat telfort tiscali was in met dezelfde waarden, er zal misschien soms een paar kbps verschil inzitten maar meer niet.
En wat gaat dan telfort tegenover al de weglopers doen??? Er zal toch ook wel iets uitgevonden worden om de klanten te behouden?
Ik train derhalve al sinds dat telfort tiscali was in met dezelfde waarden, er zal misschien soms een paar kbps verschil inzitten maar meer niet.
En wat gaat dan telfort tegenover al de weglopers doen??? Er zal toch ook wel iets uitgevonden worden om de klanten te behouden?
Ik hoop het voor Telfort. Ik merk ook dat de snelheid zakt: het is hier van 1MiB/s netto naar ~820KiB/s gegaan de afgelopen jaren (Tiscali netwerk) Maar ook de latency is gewoon iets van 2x zo hoog als bij kabel, en dat telt toch ook wel door uiteindelijk. Voor sommige protocollen die eigenlijk voor LAN bedoeld zijn, zoals CIFS/SMB, is dat echt een behoorlijke domper. Maar ik kan me voorstellen dat het ook voor P2P, en zeker games een nadeel kan zijn.scofield schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:43:
Het lijkt wel of het halve klantenbestand naar de kabelaar wil ivm hogere snelheden.
Overigens is het me niet duidelijk waarom die latency bij ADSL zo hoog moet zijn. Iemand?
Zoals ik al schreef heb ik het al opgelost. Maar mocht je toch nog nieuwsgierig zijn dan wil ik best mijn mail adres sturen. Maar hoe doe ik dat?Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:48:
Via [Verwijderde gebruiker] kom je op http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/300260.AtRi schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:25:
[...]
Ik zal wel hartstikke blind zijn maar ik zie nergens een knop voor een "personal mail" oid.
Ik zit hier op 10ms ongeveer, da's niet slecht te noemen. Ik heb Telfort ook eens gemaild voor een reset van de centrale, want het zakt langzaam maar zeker steeds verder weg. UPC kan ik nauwelijks een optie noemen met die verplichte lijnhuur van 17,50 per maandFuzzillogic schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:38:
Overigens is het me niet duidelijk waarom die latency bij ADSL zo hoog moet zijn. Iemand?

Klopt die knop zie je pas als je Direct Messages aanzet in je profiel, kwam ik ook onlangs achterAtRi schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:25:
[...]
Zoals ik al schreef heb ik het al opgelost. Maar mocht je toch nog nieuwsgierig zijn dan wil ik best mijn mail adres sturen. Maar hoe doe ik dat?Ik zal wel hartstikke blind zijn maar ik zie nergens een knop voor een "personal mail" oid.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Via KPN of via tiscali?Winkiller958 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:43:
[...]
Hier nog een Telfort klant met een langzaam zakkende verbinding, van ruim 14Mbit bij aanschaf in 2008 naar een krappe 11Mbit momenteel. Bellen met de servicelijn van telfort kost alleen maar geld en bied geen oplossing, mede hierdoor ben ik ook aan het rondneuzen bij de kabelboer.
Verwijderd
Het is gebruikelijk dat ADSL verbindingen na verloop van tijd iets aan snelheid kunnen veranderen. Hierbij gaat het hoogstens om een paar Mbit, bijvoorbeeld wegens overspraak of corrosie. Bij veel verbindingen is dit echter niet aan de orde, ondanks dat het hier lijkt dat er veel mensen last van hebben. Zie ook de rest van het topic over mogelijke oorzaken van snelheidsverlies.
Mocht uw verbinding in zeer korte tijd meer dan een paar Mbit zakken, probeer dan eerst alles met nieuwe bekabeling aan te sluiten. Mocht dat niet helpen, neem dan contact op met de helpdesk zodat wij het verder kunnen onderzoeken.
@AtRi, als alles verder opgelost is, heb ik uw gegevens verder niet meer nodig. Uw post dat u het zelf opgelost heeft, had ik even gemist.
Mocht uw verbinding in zeer korte tijd meer dan een paar Mbit zakken, probeer dan eerst alles met nieuwe bekabeling aan te sluiten. Mocht dat niet helpen, neem dan contact op met de helpdesk zodat wij het verder kunnen onderzoeken.
@AtRi, als alles verder opgelost is, heb ik uw gegevens verder niet meer nodig. Uw post dat u het zelf opgelost heeft, had ik even gemist.
Heb sinds vrijdag dat de telefoon soms in de kiestoon blijft "steken". Je gaat bellen en na het nummer kiezen weer de kiestoon. Moet de Zyxel dan aan/uit zetten om te kunnen bellen. Nu een keer of 5 meegemaakt, wel lastig. Waar ligt dit aan?
[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 25-08-2009 11:39 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Nee, hoor. Ik zit er prima. Klachten hoor je altijd sneller en het gaat in dit topic om maar een beperkt aantal mensen, dat is echt maar een klein gedeelte van het klantenbestand. Tevens stellen de meeste tweakers andere eisen aan het gros van nederlanders.scofield schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:43:
Verwijderd
Wanneer de modem een kiestoon blijft geven, betekent dit dat de modem niet het volledige telefoonnummer heeft ontvangen. Dit kan bijvoorbeeld worden veroorzaakt doordat de accu van het telefoontoestel bijna leeg is, of dat de kiesmethode niet automatisch op toon is ingesteld (sommige DECT toestellen gebruiken een soort auto-sense).OgWok schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:38:
Heb sinds vrijdag dat de telefoon soms in de kiestoon blijft "steken". Je gaat bellen en na het nummer kiezen weer de kiestoon. Moet de Zyxel dan aan/uit zetten om te kunnen bellen. Nu een keer of 5 meegemaakt, wel lastig. Waar ligt dit aan?
Als ook een ander toestel dezelfde problemen geeft, reset dan de modem en stel telefonie opnieuw in.
Beste Joris,Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:48:
Zie onder de reactie van je collega:
Wellicht is die 11 mbit een tikfout, maar het feit blijft dat m'n lijn is gedowngrade.Geachte heer,
Op 16-07-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Na aanleiding van een eerder ticket is uw lijn gedonwgrade naar 11 mbit download/ 1 mbit upload. Dit is gedaan om ervoor te zorgen dat uw stabiel werd.
Helaas is het niet mogelijk uw lijn hoger in te stellen zonder dat deze weer instabiel wordt.
Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.
Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice
[ Voor 3% gewijzigd door mjszwo op 25-08-2009 12:19 ]
Heeft het nog zin om onderstaande instellingen aan te passen?Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:12:
[...]
Wanneer de modem een kiestoon blijft geven, betekent dit dat de modem niet het volledige telefoonnummer heeft ontvangen. Dit kan bijvoorbeeld worden veroorzaakt doordat de accu van het telefoontoestel bijna leeg is, of dat de kiesmethode niet automatisch op toon is ingesteld (sommige DECT toestellen gebruiken een soort auto-sense).
Als ook een ander toestel dezelfde problemen geeft, reset dan de modem en stel telefonie opnieuw in.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Bij mij is al alles onderzocht, ik kreeg het idee, dat KPN er niet alles in wil steken, omdat Telfort een budget ADSL provider is.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:34:
Het is gebruikelijk dat ADSL verbindingen na verloop van tijd iets aan snelheid kunnen veranderen. Hierbij gaat het hoogstens om een paar Mbit, bijvoorbeeld wegens overspraak of corrosie. Bij veel verbindingen is dit echter niet aan de orde, ondanks dat het hier lijkt dat er veel mensen last van hebben. Zie ook de rest van het topic over mogelijke oorzaken van snelheidsverlies.
KPN heeft ook nog hun eigen klanten en XS4ALL, die betalen 50 euro per maand voor dezelfde snelheid.
Wat een non-argument (van KPN dan he).thefxr schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:54:
[...]
Bij mij is al alles onderzocht, ik kreeg het idee, dat KPN er niet alles in wil steken, omdat Telfort een budget ADSL provider is.
KPN heeft ook nog hun eigen klanten en XS4ALL, die betalen 50 euro per maand voor dezelfde snelheid.
Dat is ook geen argument van KPN, dat is het idee dat hij kreeg.
/▌
Ik baseer dat op dit geval/bericht http://tweakers.mobi/nieuws/49953
Het gaat wel over mobiel internet, maar het gaat mij meer om de houding/bedrijfsmentaliteit van KPN en Telfort.
Verwijderd
@thefxr, voor uw lijn is al bijna 2 á 3 keer meer onderzoek gedaan dan normaliter gebeurt voor een DSL lijn, we hebben hier echt veel tijd ingestoken. Dat u ons dan betitelt als een budget provider lijkt mij niet juist en is ook een aanname. KPN maakt geen onderscheid tussen providers en de aan sturingen van hun monteurs.
Binnenkort gaan we een open dag organiseren, wellicht vind u het leuk om langs te komen zodat u ziet hoe het er nu aan toe gaat. Later kan ik hier meer over zeggen.
@Caponi, dit profiel is ingesteld om de stabiliteit van uw verbinding te verbeteren. Uw verbinding viel uit, het enige wat er gebeurd is, is dat het profiel is ingesteld op snelheid die u al haalde (waardoor de lijn stabieler is geworden).
De snelheid waarop u nu bent verbonden, is de maximaal haalbare. Als wij het profiel verhogen, zal uw snelheid dus ook niet verhogen.
@OgWok, het heeft geen zin om deze instellingen in het modem te wijzigen.
Wouter
Binnenkort gaan we een open dag organiseren, wellicht vind u het leuk om langs te komen zodat u ziet hoe het er nu aan toe gaat. Later kan ik hier meer over zeggen.
@Caponi, dit profiel is ingesteld om de stabiliteit van uw verbinding te verbeteren. Uw verbinding viel uit, het enige wat er gebeurd is, is dat het profiel is ingesteld op snelheid die u al haalde (waardoor de lijn stabieler is geworden).
De snelheid waarop u nu bent verbonden, is de maximaal haalbare. Als wij het profiel verhogen, zal uw snelheid dus ook niet verhogen.
@OgWok, het heeft geen zin om deze instellingen in het modem te wijzigen.
Wouter
En wat is volgens jou dan wel een budgetprovider? jullie leveren het goedkoopste ADSL via het netwerk van KPN, alle anderen die over KPN lopen zijn flink duurder.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:24:
@thefxr, voor uw lijn is al bijna 2 á 3 keer meer onderzoek gedaan dan normaliter gebeurt voor een DSL lijn, we hebben hier echt veel tijd ingestoken. Dat u ons dan betitelt als een budget provider lijkt mij niet juist en is ook een aanname. KPN maakt geen onderscheid tussen providers en de aan sturingen van hun monteurs.
Wouter
Hey Telfort Webcare,
is het mogelijk dat er gekeken wordt naar mijn profiel?
Is het wellicht hoger in te stellen?
Ik ben er namelijk nog steeds vast van overtuigd dat er op mijn lijn meer dan 9MB gehaald moet kunnen worden en ik ben bang dat, omdat Alice in het verleden mijn lijn naar beneden heeft bijgesteld (om klapperen tegen te gaan...), die bijstelling wellicht nog steeds in mijn 'profiel' zit..?
Maar ook als dat niet zo is, zijn er dan nog andere mogelijkheden?
[ Voor 26% gewijzigd door AzzKickah op 25-08-2009 16:09 ]
Verwijderd
@thefxr, er is geen verband tussen de abonnementskosten en het leveren van een 'budget' dienst.
@AzzKickah, waarop Alice in het verleden uw profiel heeft ingesteld, heeft geen invloed op uw aansluiting bij ons. Bij het opleveren van uw abonnement is een nieuw (standaard) profiel aangemaakt. Na controleren van uw verbinding lijkt de 9 Mbit inderdaad ook de maximaal haalbare snelheid van uw verbinding.
Wouter
@AzzKickah, waarop Alice in het verleden uw profiel heeft ingesteld, heeft geen invloed op uw aansluiting bij ons. Bij het opleveren van uw abonnement is een nieuw (standaard) profiel aangemaakt. Na controleren van uw verbinding lijkt de 9 Mbit inderdaad ook de maximaal haalbare snelheid van uw verbinding.
Wouter
Verwijderd
Een update over mijn conflict met Telfort (Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15")
De geschillencommissie heeft het geschil verder in behandeling genomen. Ze hebben mijn 22 kantjes doorgestuurd naar Telfort.
Er zijn (kort gezegd) de volgende mogelijkheden:
1. Telfort biedt een schikking aan. Daarbij moet ik rekening houden met het feit dat ik € 50 kwijt ben aan de geschillencommissie. Dus het voorstel moet inclusief dat bedrag zijn.
2. Er komt een verweer van Telfort binnen bij de commissie. Daarvan krijg ik dan een kopie. Komt er geen verweer dan gaan ze verder met het behandelen van het geschil.
3. Vervolgens komt er een zitting waar beide partijen mondeling toelichting kunnen geven.
Daarna komt er een uitspraak in de vorm van een bindend advies.
De geschillencommissie heeft het geschil verder in behandeling genomen. Ze hebben mijn 22 kantjes doorgestuurd naar Telfort.
Er zijn (kort gezegd) de volgende mogelijkheden:
1. Telfort biedt een schikking aan. Daarbij moet ik rekening houden met het feit dat ik € 50 kwijt ben aan de geschillencommissie. Dus het voorstel moet inclusief dat bedrag zijn.
2. Er komt een verweer van Telfort binnen bij de commissie. Daarvan krijg ik dan een kopie. Komt er geen verweer dan gaan ze verder met het behandelen van het geschil.
3. Vervolgens komt er een zitting waar beide partijen mondeling toelichting kunnen geven.
Daarna komt er een uitspraak in de vorm van een bindend advies.
Meestal wissel je ook nog van netwerk en wordt je lijn fysiek omgezet in de centrale naar andere apparatuur of een andere poort.AzzKickah schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:08:
[...]
Ik ben er namelijk nog steeds vast van overtuigd dat er op mijn lijn meer dan 9MB gehaald moet kunnen worden en ik ben bang dat, omdat Alice in het verleden mijn lijn naar beneden heeft bijgesteld (om klapperen tegen te gaan...), die bijstelling wellicht nog steeds in mijn 'profiel' zit..?
Maar ook als dat niet zo is, zijn er dan nog andere mogelijkheden?
[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 25-08-2009 19:18 ]
Is het ook niet zo dat je achter je laatste kiesgetal van het telefoonnummer een hekje moet/kan toetsen zodat je modem weet dat je klaar bent met getallen intoetsen en de verbinding kan gaan maken?Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:12:
[...]
Wanneer de modem een kiestoon blijft geven, betekent dit dat de modem niet het volledige telefoonnummer heeft ontvangen. Dit kan bijvoorbeeld worden veroorzaakt doordat de accu van het telefoontoestel bijna leeg is, of dat de kiesmethode niet automatisch op toon is ingesteld (sommige DECT toestellen gebruiken een soort auto-sense).
Heb ooit ergens eens zoiets gelezen en al m'n voorkeuze nummers staan hier ook in het dect telefoonboek ook als laatste "cijfer" een hekje. # (zo een hekje dus)
ps.@bjck, het gaat erg goed de laatste tijd in "onze" centrale toch?
[ Voor 3% gewijzigd door scofield op 25-08-2009 20:50 ]
Dus als ik ADSL via KPN of XS4ALL neem, dan haal ik dezelfde lage snelheid?Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:26:
@thefxr, er is geen verband tussen de abonnementskosten en het leveren van een 'budget' dienst.
Wouter
Ik heb de laatste dagen ontzettend last van een trage internet verbinding, in de zin van, de webpagina's komen echt traag door. Echter downloaden van bestanden, iso's, enz., gaat vrij snel.
Iemand nog een idee om dit probleem op te lossen?
Alle lokale hardware al een keer herstart, echter blijft het stroperig.Traceroute has started ...
traceroute to tweakers.net (213.239.154.35), 64 hops max, 40 byte packets
1 speedtouch (192.168.2.1) 54.026 ms 95.515 ms 100.114 ms
2 82-169-***-***.ip.telfort.nl (82.169.***.***) 1221.498 ms 328.464 ms 467.425 ms
3 vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl (195.241.4.186) 686.609 ms 698.354 ms 1058.605 ms
4 vlan507.bcsw1.asd-tc2.ip.telfort.nl (195.241.4.54) 1346.267 ms 44.489 ms 41.621 ms
5 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl (195.69.144.171) 50.197 ms 42.744 ms 49.727 ms
6 * * *
7 * * *
8 * * *
De eerste 'hop' is je modem/router thuis, daarheen heb je al een hoge delay (latency, ping). Dat veroorzaakt de 'trage internet' ervaring al. Dat hoort 1ms of <10ms te geven als je doet:.NCK schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:42:
Ik heb de laatste dagen ontzettend last van een trage internet verbinding, in de zin van, de webpagina's komen echt traag door. Echter downloaden van bestanden, iso's, enz., gaat vrij snel.
[...]
1 speedtouch (192.168.2.1) 54.026 ms 95.515 ms 100.114 ms
Alle lokale hardware al een keer herstart, echter blijft het stroperig.
ping 192.168.2.1 -t
[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 26-08-2009 00:10 ]
Ik ben er 100% zeker van dat ik (voordat de plotselinge stabiliteitsproblemen begonnen) stabiel 15 mbit heb gehad. Anders was het mij ook niet opgevallen dat de lijn trager is dan voorheen, en zou uw collega niet aangeven dat de lijn is gedowngrade.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:24:
Maar dit begint op een welles/nietes verhaal te lijken en deze manier van discussiëren draagt er absoluut niet aan bij om mij als klant te behouden, dus stel ik voor deze discussie te beëindigen.
@thefxr - Als alle aansluitingen goed zijn en er geen hardware aan de einden kapot is, wordt het grootste deel van je snelheidsverlies veroorzaakt door de koperdraad. Ofwel de lengte, ofwel de overspraak, ofwel de kwaliteit (ofwel een combi natuurlijk
). En da's eigenlijk niet op te lossen binnen een normale prijsrange.
@.NCK geef dat modem van je eens een rotschop - probleem ligt aan modem of eerder. Niet aan je adsllijn (al kan die ook slecht zijn, je modem is zo brak bezig dat je dat niet op zal merken
@caponi - Ik ben er 100% zeker van dat mijn auto 180 km/uur reed. Tot ik 'm total loss reed... Er is blijkbaar iets niet lekker met de lijn. Ik heb zo'n vermoeden dat jij aan jouw kant *alles* al eens vervangen hebt? Telfort heeft aan de andere kant al flink lopen klooien. Dan blijft er een ding over: de koperen kabel ertussen. Inderdaad verstandig om dan te stoppen met 'discussieren'. Het downgraden waar je over valt is trouwens simpelweg een stabiliteitsverhogende factor. Het modem moet 'minder zijn best' doen en hoeft minder vaak de verbinding opnieuw op te zetten. Als ik een gok mag doen is bij jou de oorzaak drieweg: 1 - lijn wordt ouder, dus niet beter. 2 - ADSL2+ geeft hogere lijnsnelheden op kortere afstand. Maar op langere afstanden is de techniek (vind ik) eigenlijk minder goed. 3 - je buren (of wie dan ook) hebben nu ook adsl op hoge snelheid, dus is er meer overspraak.
@.NCK geef dat modem van je eens een rotschop - probleem ligt aan modem of eerder. Niet aan je adsllijn (al kan die ook slecht zijn, je modem is zo brak bezig dat je dat niet op zal merken
@caponi - Ik ben er 100% zeker van dat mijn auto 180 km/uur reed. Tot ik 'm total loss reed... Er is blijkbaar iets niet lekker met de lijn. Ik heb zo'n vermoeden dat jij aan jouw kant *alles* al eens vervangen hebt? Telfort heeft aan de andere kant al flink lopen klooien. Dan blijft er een ding over: de koperen kabel ertussen. Inderdaad verstandig om dan te stoppen met 'discussieren'. Het downgraden waar je over valt is trouwens simpelweg een stabiliteitsverhogende factor. Het modem moet 'minder zijn best' doen en hoeft minder vaak de verbinding opnieuw op te zetten. Als ik een gok mag doen is bij jou de oorzaak drieweg: 1 - lijn wordt ouder, dus niet beter. 2 - ADSL2+ geeft hogere lijnsnelheden op kortere afstand. Maar op langere afstanden is de techniek (vind ik) eigenlijk minder goed. 3 - je buren (of wie dan ook) hebben nu ook adsl op hoge snelheid, dus is er meer overspraak.
Verwijderd
@Caponi, dat u in het verleden 15Mbit heeft gehaald met de lijn ontkennen wij niet en daarin geloven wij u volledig. Uw verbinding staat zoals reeds gezegd ingesteld op het 12Mb profiel. Dit betekend op ons netwerk maximaal 13664kbps (10% extra). Dat is gedaan voor stabiliteit, maar is tevens ook het maximale van uw verbinding. Die is verbonden op net iets lager: 13394kbps. Er wordt door ons dus eigenlijk niet gelimiteerd.
Als wij uw verbinding nu in zullen stellen op 20Mbit zal de intrainsnelheid gelijk blijven, echter is hij dan wel weer instabiel.
Over het algemeen gaat de kwaliteit van een lijn naar verloop van tijd achteruit, helaas niet vooruit. Zoals wheez50 al aangaf zijn er een aantal externe factoren die daar in meespelen. Dit is erg vervelend omdat u toch gebonden bent aan het koper wat naar uw huis ligt, maar helaas niets aan te doen.
Ik wil nogmaals benadrukken dat ik het erg vervelend vind dat u niet op de hoogte bent gesteld van het afsluiten van het ticket en de genomen beslissing.
Hugo
Als wij uw verbinding nu in zullen stellen op 20Mbit zal de intrainsnelheid gelijk blijven, echter is hij dan wel weer instabiel.
Over het algemeen gaat de kwaliteit van een lijn naar verloop van tijd achteruit, helaas niet vooruit. Zoals wheez50 al aangaf zijn er een aantal externe factoren die daar in meespelen. Dit is erg vervelend omdat u toch gebonden bent aan het koper wat naar uw huis ligt, maar helaas niets aan te doen.
Ik wil nogmaals benadrukken dat ik het erg vervelend vind dat u niet op de hoogte bent gesteld van het afsluiten van het ticket en de genomen beslissing.
Hugo
Nou daar ben ik dan zacht gezegd zeer ontevreden over.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:26:
Wouter
Telfort heeft mij voorgehouden, voordat ik mijn abbo ging aanvragen, dat ik zo tussen de 13 en 16MB zou halen. Monteur heeft dat gezegd, postcode-check gaf dat aan, etc.
En nu zit ik met 9MB
Kan ik net zo goed naar HetNet gaan, 10 euri voor 8MB in de maand.
Bah.
Als je de postcode check goed bekeken heb, zie je dat daar bij staat dat de snelheid in de praktijk lager kan liggen. Dat komt voornamelijk omdat (de meeste) postcodecheck(s) hemelsbreed kijken. Jij weet niet hoe die kabel onder de grond loopt.
De monteur kan dat zeer waarschijnlijk ook niet heel veel over zeggen. Het enige wat hij kan doen is een meting starten, maar het lijkt me zeer sterk dat hij de resultaten daarvan zo uit z'n hoofd op kan zeggen.
Daar komt bij dat bekabeling naarmate deze ouder wordt alleen maar slechter wordt, maar dat is niet de eerste keer dat dat hier gezegd wordt. Als je, net zoals ik, in een huis uit de jaren '70 woont, betekent dat dus dat je bekabeling minstens net zo oud is, dus dik 30 jaar.
Tel daar bij op dat ADSL2+ op dit moment echt op z'n top zit. Meer dan theoretisch 24Mbps valt er niet uit te halen. Deze snelheid wordt snel lager naarmate de fysieke lengte van de kabel langer wordt en de kabel ouder wordt (en de kwaliteit dus lager wordt). Tel daar dan zaken als overspraak e.d. nog een bij en 9Mb is nog niet zo slecht.
Overigens, waar jij vandaan haalt dat HetNet 8Mb voor €10 aanbied weet ik niet, maar ik zie het niet terug op hun site. Ik zie €19,95 en dan nog maar voor het eerste jaar.
P.S. het is Mb (kleine b). b of B scheelt een factortje 8
De monteur kan dat zeer waarschijnlijk ook niet heel veel over zeggen. Het enige wat hij kan doen is een meting starten, maar het lijkt me zeer sterk dat hij de resultaten daarvan zo uit z'n hoofd op kan zeggen.
Daar komt bij dat bekabeling naarmate deze ouder wordt alleen maar slechter wordt, maar dat is niet de eerste keer dat dat hier gezegd wordt. Als je, net zoals ik, in een huis uit de jaren '70 woont, betekent dat dus dat je bekabeling minstens net zo oud is, dus dik 30 jaar.
Tel daar bij op dat ADSL2+ op dit moment echt op z'n top zit. Meer dan theoretisch 24Mbps valt er niet uit te halen. Deze snelheid wordt snel lager naarmate de fysieke lengte van de kabel langer wordt en de kabel ouder wordt (en de kwaliteit dus lager wordt). Tel daar dan zaken als overspraak e.d. nog een bij en 9Mb is nog niet zo slecht.
Overigens, waar jij vandaan haalt dat HetNet 8Mb voor €10 aanbied weet ik niet, maar ik zie het niet terug op hun site. Ik zie €19,95 en dan nog maar voor het eerste jaar.
[ Voor 7% gewijzigd door RvL op 26-08-2009 11:58 ]
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Die 10 euro bij Hetnet is 1,5Mb en geen 8Mb.
Bij de postcode check staat dat de daadwerkelijke snelheid lager kan liggen en als je daar op klikt krijg je de volgende uitleg:
Bij de postcode check staat dat de daadwerkelijke snelheid lager kan liggen en als je daar op klikt krijg je de volgende uitleg:
RvL had het al uitgelegd maar ik denk ik post even de officiële verklaring zoals die te lezen is op Telfort.nl.Maximale snelheid
Telfort internet 20 Mb heeft een maximale downloadsnelheid tot 20 Mb/s en een uploadsnelheid tot 1 Mb/s. Deze snelheden liggen in de praktijk wel eens lager. De maximale snelheid die u kunt behalen is afhankelijk van een aantal externe factoren. Deze factoren kunnen voor vertraging zorgen:
* De kwaliteit en de afstand van de koperlijn van uw huis tot de wijkcentrale
* De kwaliteit en de lengte van de kabels tussen uw modem/router, uw computer en het ISRA-punt
* Uw hardware, zoals modem en computer. Verouderde apparatuur kan uw snelheid omlaag halen.
* Instellingen in uw computer of netwerk
* Uw draadloos netwerk. Plaats het modem zo dicht mogelijk bij uw computer.
* Drukte op het internet, internationale bandbreedte en de capaciteit op het binnenlandse ADSL-netwerk
Mocht u in de praktijk een lagere snelheid ervaren dan is dat dus niet altijd te wijten aan de snelheid van het abonnement. Genoemde snelheden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden.
Only fools are enslaved by time and space.
Een kleine klaagnoot aan het adres van Telfort van mijn kant.
Mijn ouders zijn de afgelopen jaren abbonee geweest bij Tiscali wat door overname werd omgezet in een abbonement van Telfort. Het 4Mbit abbonement van Tiscalli beviel prima met goede snelheden van ongeveer 470 kb/s.
Toen Telfort de Tiscalli abbonementen ging overnemen konden ze voor slechts €5 per maand meer overstappen naar een 20Mbit abbonement, ook was hiervoor een nieuw ZyXEL modem a €20 - €30 voor nodig. Sinds die tijd 'genieten' mijn ouders van een 3,3Mbit verbinding (~400 kb/s). Telefoon-, mail- en briefverkeer met Telfort heeft niets opgeleverd. Overigens geeft Telfort sinds enkele maanden via de postcode-check aan dat er op hun postcode maximaal 2Mbit geleverd kan worden
Wat mij betreft een schandalige behandeling van je klanten.
Mijn ouders zijn de afgelopen jaren abbonee geweest bij Tiscali wat door overname werd omgezet in een abbonement van Telfort. Het 4Mbit abbonement van Tiscalli beviel prima met goede snelheden van ongeveer 470 kb/s.
Toen Telfort de Tiscalli abbonementen ging overnemen konden ze voor slechts €5 per maand meer overstappen naar een 20Mbit abbonement, ook was hiervoor een nieuw ZyXEL modem a €20 - €30 voor nodig. Sinds die tijd 'genieten' mijn ouders van een 3,3Mbit verbinding (~400 kb/s). Telefoon-, mail- en briefverkeer met Telfort heeft niets opgeleverd. Overigens geeft Telfort sinds enkele maanden via de postcode-check aan dat er op hun postcode maximaal 2Mbit geleverd kan worden
Wat mij betreft een schandalige behandeling van je klanten.
Mijn aansluiting/bekabeling binnen is 3 maanden geleden vervangen door een KPN monteur, helaas lag de storing daar niet aan en is er later ergens iets goeds gezet,waardoor ik weer 16Mbit haalde als vanouds.Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:08:
Verder liggen de kabels van de huizen naar de centrale veel langer dan die in huis, hier 55 jaar,maar ook weleens 90 jaar.
Welke zou dan het meeste storing/corrosie opleveren? denk eerder de kabels die buiten liggen.
Toen ik mij aanmeldde gaf de postcode check 19Mbit weer, ook in het hele jaar daarna gaf hij dit weer.
nu zit ik dus op 10Mbit, dat is dus een afwijking van 9Mbit tov de check, in mijn ogen is dat verschil veels te groot.
KPN is ook het moederbedrijf van Telfort, ik denk dat men weinig te zeggen heeft over het netwerk.
Dat van HetNet heb je gelijk in. Echter op het moment dat ik naar Telfort ging had Hetnet wel een aanbieding van 10 euri per maand voor 8Mb (met kleine bRvL schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:56:
Als je de postcode check goed bekeken heb, zie je dat daar bij staat dat de snelheid in de praktijk lager kan liggen. Dat komt voornamelijk omdat (de meeste) postcodecheck(s) hemelsbreed kijken. Jij weet niet hoe die kabel onder de grond loopt.
En verder, ik vind het gewoon 'vreemd' dat ik niet meer kan halen.
Bij het aanleggen van mijn lijn zijn er in 1e instantie heel veel problemen geweest.
Daar heeft KPN toen grondwerkzaamheden voor verricht aan de kabels.
Daarna is de monteur met allemaal peperdure meetapparatuur in mijn huis geweest en is alles doorgemeten en daarbij werd mij aangegeven dat ik +/- 1600 meter van de centrale af zou zitten en dat de verbinding eindelijk stabiel was.
Maar goed. Heeft allemaal geen zin dus.
^^ wat hij zegt.thefxr schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:03:
[...]
Mijn aansluiting/bekabeling binnen is 3 maanden geleden vervangen door een KPN monteur, helaas lag de storing daar niet aan en is er later ergens iets goeds gezet,waardoor ik weer 16Mbit haalde als vanouds.
Verder liggen de kabels van de huizen naar de centrale veel langer dan die in huis, hier 55 jaar,maar ook weleens 90 jaar.
Welke zou dan het meeste storing/corrosie opleveren? denk eerder de kabels die buiten liggen.
Toen ik mij aanmeldde gaf de postcode check 19Mbit weer, ook in het hele jaar daarna gaf hij dit weer.
nu zit ik dus op 10Mbit, dat is dus een afwijking van 9Mbit tov de check, in mijn ogen is dat verschil veels te groot.
KPN is ook het moederbedrijf van Telfort, ik denk dat men weinig te zeggen heeft over het netwerk.
En bij mij is het verschil met de postcodecheck dus 7Mb. Dat verschil is in mijn ogen dus ook veel te groot.
Voelt zelfs gewoon als misleiding.
Natuurlijk heb ik er rekening mee gehouden dat ik die 16Mb nooit zou halen. Maar 12 of 13 had ik wel op gerekend eigenlijk. 9Mb ben ik gewoon totaal niet tevreden mee.
[ Voor 21% gewijzigd door AzzKickah op 26-08-2009 13:06 ]
Ik snap dat je intrain snelheid niet geheel/geheel niet volgens je verwachting is. Het is echter inherent aan ADSL en een andere provider zal dat niet beter kunnen doen.
Gezien de prijs van Telfort zijn er ook nog een weinig alternatieven die voor hetzelfde geld dezelfde snelheid bieden. Kabel is sowieso uitgesloten, want bij zowel Ziggo als UPC moet je verplicht analoge TV erbij nemen omdat ze ander het signaal niet kunnen leveren. Dus als je geen klant bent van ze bent, dan tel er maar dik €16,- bij op...
Gezien de prijs van Telfort zijn er ook nog een weinig alternatieven die voor hetzelfde geld dezelfde snelheid bieden. Kabel is sowieso uitgesloten, want bij zowel Ziggo als UPC moet je verplicht analoge TV erbij nemen omdat ze ander het signaal niet kunnen leveren. Dus als je geen klant bent van ze bent, dan tel er maar dik €16,- bij op...
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Ja precies daar zit ik dus ook mee.RvL schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:14:
Ik snap dat je intrain snelheid niet geheel/geheel niet volgens je verwachting is. Het is echter inherent aan ADSL en een andere provider zal dat niet beter kunnen doen.
Ik heb nu gewoon kabel-tv van de Cogas voor 16 euri in de maand.
Misschien dat ik op korte termijn maar eens ga rondneuzen bij Ziggo naar die TV+Internet pakketten. Want digitale TV is sowieso al de helft goedkoper dan kabelTV dus misschien ontloopt het uiteindelijke maandbedrag elkaar dan niet zoveel
Maar jah, dan moet ik toch eerst nog ruimmm een half jaar wachten tot mn contract bij Telfort afloopt.
[EDIT]Oh ik zie net dat het bij Ziggo helemaal huilen met de pet op is. 1.5Mb begint bij 20 euro per maand

Nou dan slikken we het maar weer en blijven we wel bij Telfort. tjongejongejonge...
[ Voor 8% gewijzigd door AzzKickah op 26-08-2009 14:37 ]
Verwijderd
@StyleWarz, het is inderdaad goed mogelijk dat de modem nu wat lager intraint dan eerder. Als u mij uw gegevens in een DM zou kunnen sturen, kan ik naar uw lijn kijken.
Wouter
Wouter
Helaas, na een periode van stabiele verbinding (heb ik eigenlijk gehad vanaf het begin gelukkig) is nu al een paar dagen dat hier internet soms ineens uitvalt. Soms is het de modem, waarbij alle lampjes ineens uit zijn, behalve power + ethernet. Dan is het ding een schop geven (lees: stekker eruit en erin
) genoeg. Nu helaas een rood 'internet' lampje. Wel een groen DSL lampje. Ik zit hier in Wijchen (vlakbij Nijmegen).
Gelukkig heb ik mijn Nokia met 3G nog!
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Heb er de laatste dagen ook last van....Luuk1983 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:22:
Helaas, na een periode van stabiele verbinding (heb ik eigenlijk gehad vanaf het begin gelukkig) is nu al een paar dagen dat hier internet soms ineens uitvalt. Soms is het de modem, waarbij alle lampjes ineens uit zijn, behalve power + ethernet. Dan is het ding een schop geven (lees: stekker eruit en erin) genoeg. Nu helaas een rood 'internet' lampje. Wel een groen DSL lampje. Ik zit hier in Wijchen (vlakbij Nijmegen).

Nog even wat informatie:
Status is niet veranderd. het gehele netwerk thuis doorgelopen maar nog steeds de performance drain.
hard en software reset gedurende het weekend en door de weeks uitgevoerd maar helaas geen verbetering.
Mijn gemailde stats even opgezocht met daarbij de huidige gegevens
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bericht van 13 feb 2008!
Uit Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6 in Internetproviders en Hosting
Sindsdien perfecte verbinding met bijna nooit performance verlies.
Modem gegevens zijn:
16500 kbps down en 1150 kbps up
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc de ee ee ff ff fe ee ee ed cb 97
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 30 db
tone 32- 63: 42 57 99 bb bb bb bb bb bb cb cc dc dd dd dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dd dd dd dd dd dd cd dd dc dc cc cc bc
tone 128-159: cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb ba bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb ab bb bb bb bb bb bb b2 bb bb b9
tone 256-287: 29 bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: ba 98 8a aa ab aa bb ba 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 352-383: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 87 99 99 88 89 88 87
tone 384-415: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 416-447: 77 77 77 77 77 77 67 77 76 77 76 77 65 66 65 55
tone 448-479: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 44 44 44 44 44
tone 480-511: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 43 43 43 32 22 22
ik had zelf de afstand al uitgerekend via google earth en kwam op 2,3 km
Dus dat klopt wel (30/13,6 =2,21 km).
Heb het basismodem (op 30 cm van het ISRA punt) met daarachter (op de eerste verdieping) een WRT54GC als accesspoint en switch. Ik haal op alle PC's de maximale download (ook draadloos)
(overdrachtsnelheid 1,65 MB/sec, bij download van een 100 MB file)
Verder tevreden met Hitnews als usenetdienst (retentie kan nog wat beter)
Conclusie :
Blij met de overstap (van XS4ALL adsl lite naar Telfort).
Maandlasten +/- 40 euro minder!
NU AUGUSTUS 2009
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 12 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc cd dd ee ee de ed ed dd cb ba 85
noise margin downstream: 9 db
tone 32- 63: 9a bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bd dd dd
tone 64- 95: d2 dd dd dd dc cc cc cc cc bc bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa a9 99 99 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 78 87 88 99 99 99 99 99 87 88 77 87 77
tone 160-191: 77 76 66 55 44 45 55 55 55 55 55 55 54 55 55 55
tone 192-223: 55 44 44 44 33 44 44 33 42 22 22 22 22 22 22 22
tone 224-255: 22 22 22 22 22 21 22 22 22 11 11 11 11 10 11 11
tone 256-287: 40 40 40 40 c0 40 40 40 40 40 40 40 40 c0 40 40
tone 288-319: 40 c0 40 40 40 c0 c0 40 40 c0 40 40 40 c0 c0 c0
tone 320-351: 40 c0 40 c0 40 c0 c0 40 c0 c0 40 40 40 c0 c0 c0
tone 352-383: 40 40 40 c0 40 40 c0 40 c0 40 c0 40 40 40 c0 c0
tone 384-415: 40 c0 c0 40 40 c0 c0 c0 c0 c0 40 40 c0 c0 c0 c0
tone 416-447: 40 40 40 c0 40 c0 c0 40 c0 c0 c0 40 40 c0 40 c0
tone 448-479: 40 40 c0 40 40 40 40 40 c0 40 40 c0 c0 40 40 c0
tone 480-511: c0 c0 40 c0 40 40 40 c0 c0 c0 c0 c0 40 c0 c0 c0
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik zie geen echt grote verschillen??
wat kan hier nu aan de hand zijn?
Kan TELFORT WEBCARE hier iets betekenen?
Status is niet veranderd. het gehele netwerk thuis doorgelopen maar nog steeds de performance drain.
hard en software reset gedurende het weekend en door de weeks uitgevoerd maar helaas geen verbetering.
Mijn gemailde stats even opgezocht met daarbij de huidige gegevens
Bericht van 13 feb 2008!
Uit Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6 in Internetproviders en Hosting
Sindsdien perfecte verbinding met bijna nooit performance verlies.
Modem gegevens zijn:
16500 kbps down en 1150 kbps up
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc de ee ee ff ff fe ee ee ed cb 97
noise margin downstream: 7 db
tone 32- 63: 42 57 99 bb bb bb bb bb bb cb cc dc dd dd dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dd dd dd dd dd dd cd dd dc dc cc cc bc
tone 128-159: cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb ba bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb ab bb bb bb bb bb bb b2 bb bb b9
tone 256-287: 29 bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: ba 98 8a aa ab aa bb ba 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 352-383: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 87 99 99 88 89 88 87
tone 384-415: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 416-447: 77 77 77 77 77 77 67 77 76 77 76 77 65 66 65 55
tone 448-479: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 44 44 44 44 44
tone 480-511: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 43 43 43 32 22 22
ik had zelf de afstand al uitgerekend via google earth en kwam op 2,3 km
Dus dat klopt wel (30/13,6 =2,21 km).
Heb het basismodem (op 30 cm van het ISRA punt) met daarachter (op de eerste verdieping) een WRT54GC als accesspoint en switch. Ik haal op alle PC's de maximale download (ook draadloos)
(overdrachtsnelheid 1,65 MB/sec, bij download van een 100 MB file)
Verder tevreden met Hitnews als usenetdienst (retentie kan nog wat beter)
Conclusie :
Blij met de overstap (van XS4ALL adsl lite naar Telfort).
Maandlasten +/- 40 euro minder!
NU AUGUSTUS 2009
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 12 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc cd dd ee ee de ed ed dd cb ba 85
noise margin downstream: 9 db
tone 32- 63: 9a bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bd dd dd
tone 64- 95: d2 dd dd dd dc cc cc cc cc bc bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa a9 99 99 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 78 87 88 99 99 99 99 99 87 88 77 87 77
tone 160-191: 77 76 66 55 44 45 55 55 55 55 55 55 54 55 55 55
tone 192-223: 55 44 44 44 33 44 44 33 42 22 22 22 22 22 22 22
tone 224-255: 22 22 22 22 22 21 22 22 22 11 11 11 11 10 11 11
tone 256-287: 40 40 40 40 c0 40 40 40 40 40 40 40 40 c0 40 40
tone 288-319: 40 c0 40 40 40 c0 c0 40 40 c0 40 40 40 c0 c0 c0
tone 320-351: 40 c0 40 c0 40 c0 c0 40 c0 c0 40 40 40 c0 c0 c0
tone 352-383: 40 40 40 c0 40 40 c0 40 c0 40 c0 40 40 40 c0 c0
tone 384-415: 40 c0 c0 40 40 c0 c0 c0 c0 c0 40 40 c0 c0 c0 c0
tone 416-447: 40 40 40 c0 40 c0 c0 40 c0 c0 c0 40 40 c0 40 c0
tone 448-479: 40 40 c0 40 40 40 40 40 c0 40 40 c0 c0 40 40 c0
tone 480-511: c0 c0 40 c0 40 40 40 c0 c0 c0 c0 c0 40 c0 c0 c0
ik zie geen echt grote verschillen??
wat kan hier nu aan de hand zijn?
Kan TELFORT WEBCARE hier iets betekenen?
mike4y schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:48:
Iemand anders ook last van storing/veel langzamere verbindingen in Amsterdam Slotervaart?
Als je kijkt naar die tone regels dan zie ik als leek toch best wat verschillen.
De waardes in die regels variëren tussen 1 t/m 9 en van A t//m F waarbij de 1 het slechts is en F het best wbt sterkte van het signaal. [de 0 telt ook mee maar weet even niet of die na de 9 of voor de 1 komt.]
Je eerste voorbeeld uit februari lijkt me een stuk beter dan het 2e voorbeeld, helemaal vanaf tone 256-287 vind ik het vrij vaag worden.
Als je een goed signaal hebt dan loopt het heel langzaam af van F richting de getallen met liefst niet al te grote fluctuaties.
Bovenstaande is zoals ik het ooit begrepen heb en ik word vast wel verbeterd als het niet zo is.
Only fools are enslaved by time and space.
Heb plotseling ook problemen met me Telfort internet abo, sinds zondag middag denk ik.xminator schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:14:
[...]
Heb er de laatste dagen ook last van....
Als ik bijvoorbeeld WoW wil spelen zit ik vaak met hoge latency wat constant verander ene moment is het prima en de andere moment zit je een minute te wachten.
Of als ik web sites wil opzoeken dan duurt de laden wat langer, specifiek de moment je verbinding maakt met de server van de website en niet met de laden zelf.
In de tussentijd staat de storing in Wijchen op de Telfort website bij storingen:
http://klantenservice.int...-vast-bellen-Wijchen.aspx
offtopic:
Toch merk je wel hoe verwend je raakt
Ik heb even een speedtest gedaan met internet dat via mijn Nokia E66 en T-Mobile 3G loopt:
Download: 0,32Mbit/sec
Upload: 0,05Mbit/sec
ping: 185ms
Verassend genoeg is dit heel vloeiend en soepel internetten, had ik nooit verwacht!
Toch merk je wel hoe verwend je raakt
Verassend genoeg is dit heel vloeiend en soepel internetten, had ik nooit verwacht!
[ Voor 43% gewijzigd door Luuk1983 op 26-08-2009 22:07 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Heb hier hetzelfde probleem. Heb de hele avond zitten WoW'en via mijn telefoon. Ging prima.Luuk1983 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:05:
In de tussentijd staat de storing in Wijchen op de Telfort website bij storingen:
offtopic:
Toch merk je wel hoe verwend je raaktIk heb even een speedtest gedaan met internet dat via mijn Nokia E66 en T-Mobile 3G loopt:
Alleen jammer dat ik nog iets moest downloaden. Ik denk niet dat KPN daar zo gelukkig van wordt
Ah, mooi, storing is verholpen. Paar uurtjes zonder gezeten valt me nog mee. Alleen jammer dat het best vaak gebeurd...
[ Voor 6% gewijzigd door Mojo op 27-08-2009 00:13 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
??? Digitale TV ontvang je bij Ziggo gewoon als je een decoder aansluit. Niks gene helft van de kosten. Alleen wellicht als je de kosten per pakket tegen de alles-in-1 pakketten afzet.AzzKickah schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:50:
Misschien dat ik op korte termijn maar eens ga rondneuzen bij Ziggo naar die TV+Internet pakketten. Want digitale TV is sowieso al de helft goedkoper dan kabelTV dus misschien ontloopt het uiteindelijke maandbedrag elkaar dan niet zoveel
Je moet ook niet naar de afzonderlijke internet pakketten kijken, de snelheden bij alles-in-1 liggen vanaf plus een stuk hoger.[EDIT]Oh ik zie net dat het bij Ziggo helemaal huilen met de pet op is. 1.5Mb begint bij 20 euro per maandbijna lachwekkend
Hoe bedoel je? De afzonderlijke internet pakketten beginnen bij 30 euro voor 3Mb.musicfreak schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 04:37:
[...]
??? Digitale TV ontvang je bij Ziggo gewoon als je een decoder aansluit. Niks gene helft van de kosten. Alleen wellicht als je de kosten per pakket tegen de alles-in-1 pakketten afzet.
[...]
Je moet ook niet naar de afzonderlijke internet pakketten kijken, de snelheden bij alles-in-1 liggen vanaf plus een stuk hoger.
De alles-in-1 begint bij 40 euro voor 1.5Mb.
Daar springen mij de tranen gewoon van in de ogen.. Ben er alleen nog niet achter of dat nou van het lachen of huilen is
Verwijderd
@mike4y, de lijn zou stukken hoger moeten kunnen. U heeft de modem al gereset, wanneer u het nog met een andere kabel van ISRA naar uw modem zou kunnen aansluiten heeft u alles gedaan wat de helpdesk u zou kunnen vragen. Als u dan belt naar de helpdesk, zouden ze direct een ticket moeten kunnen aanmaken.
Joris
Joris
Het verschil is niet zo heel groot. Ik heb nu Telfort+bellen voor €29,95 in de maand. Daarnaast betaal ik €16,25 aan Ziggo voor de TV. Totaal dus €46,20. Als ik overstap naar Ziggo Alles-in-1 Plus krijg ik 20Mbps/3Mbps plus televisie voor €49,95. Dan ben ik €3,75 extra in de maand kwijt. Ik kan niet meer gratis naar alle vaste nummers bellen, maar ik krijg wel meer upload (nu ~14Mbps) en download snelheid (nu ~800Kbps). Het verschil in snelheid is me niet groot genoeg om over te stappen. Als Ziggo eventueel de snelheid nog verder verhoogt wil ik het nog wel eens overwegen.AzzKickah schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:37:
Hoe bedoel je? De afzonderlijke internet pakketten beginnen bij 30 euro voor 3Mb.
De alles-in-1 begint bij 40 euro voor 1.5Mb.
Daar springen mij de tranen gewoon van in de ogen.. Ben er alleen nog niet achter of dat nou van het lachen of huilen is
Voorlopig zit ADSL toch aan de limiet qua snelheid. Over de plannen van VDSL uitrol van KPN is het het laatste jaar zo stil geworden dat ik daar niet meer op ga wachten.
Ik heb nu internet van Telfort voor € 19,90 per maand.riddles schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:03:
[...]
Het verschil is niet zo heel groot. Ik heb nu Telfort+bellen voor €29,95 in de maand. Daarnaast betaal ik €16,25 aan Ziggo voor de TV. Totaal dus €46,20. Als ik overstap naar Ziggo Alles-in-1 Plus krijg ik 20Mbps/3Mbps plus televisie voor €49,95. Dan ben ik €3,75 extra in de maand kwijt. Ik kan niet meer gratis naar alle vaste nummers bellen, maar ik krijg wel meer upload (nu ~14Mbps) en download snelheid (nu ~800Kbps). Het verschil in snelheid is me niet groot genoeg om over te stappen. Als Ziggo eventueel de snelheid nog verder verhoogt wil ik het nog wel eens overwegen.
Voorlopig zit ADSL toch aan de limiet qua snelheid. Over de plannen van VDSL uitrol van KPN is het het laatste jaar zo stil geworden dat ik daar niet meer op ga wachten.
Vaste telefoon doe ik niet aan.
Ik lap € 15,95 per maand aan de Cogas voor analoge televee.
Dus ik zit per maand nu op € 35,- (ff afgerond) met 9Mb download en 1Mb up en analoge TV.
Nah... kijk, als ik overstap, wordt het niet goedkoper.
Ik zal er nog eens goed over nadenken
Ik heb sinds het begin van m'n Telfort abbo een irritant probleem:
Als ik m'n modem uit en aan wil zetten (wat niet vaak voorkomt) dan komt ie niet op gang, power lampje gaat een paar keer an en uit en dan...uit ik kan lang wachten maar na 15 mins is ook mijn geduld op
Wat helpt is als ik m'n modem moet restarten, een half uur niet aansluiten (dus stekker eruit) en daarna bidden dat ie het gaat doen. Nou lijkt mij dit een adapter probleem, het lijkt alsof ie net niet genoeg stroom krijgt.
Dit lijkt mij dan ook niet echt normaal, iemand met hetzelde probleem?
Als ik m'n modem uit en aan wil zetten (wat niet vaak voorkomt) dan komt ie niet op gang, power lampje gaat een paar keer an en uit en dan...uit ik kan lang wachten maar na 15 mins is ook mijn geduld op
Wat helpt is als ik m'n modem moet restarten, een half uur niet aansluiten (dus stekker eruit) en daarna bidden dat ie het gaat doen. Nou lijkt mij dit een adapter probleem, het lijkt alsof ie net niet genoeg stroom krijgt.
Dit lijkt mij dan ook niet echt normaal, iemand met hetzelde probleem?
Verwijderd
@wes-, volgens mij heeft u een bruikleenmodem. Heb uw gegevens gevonden, een nieuw modem is onderweg.
Ik ben recentelijk teruggekomen van vakantie en voor enkele dagen nu is de upload-snelheid bij ons ongelofelijk slecht. Het opvragen van internetpagina's duurt hierdoor heel lang, maar een eenvoudige download gaat met de maximale snelheid. In het modem staat wel 'Upstream Speed: 1048 kbps', maar in werkelijkheid kan ik uploaden met ongeveer een halve kbps. Ik heb gepoogd zoals eerder in het topic vermeld staat de Peak en Sustain Cell Rate op 2350 gezet, en de Max Burst Size op 32. Dit loste het probleem niet op. De medewerker van Telfort die ik aan de telefoon had zei dat de lijn er prima uitzag en dat het probleem aan mijn kant zou zijn. Het modem resetten naar factory defaults schoot ook niet op. Weet iemand anders wellicht iets dat ik zou kunnen proberen?
Via WiFi of bekabeld? Sowieso bekabeld proberen en als het kan vanaf twee verschillende computers testen altijd eventjes. Misschien is het een buur die hetzelfde WiFi kanaal (of net eentje ernaast) heeft gekozen tijdens je vakantie. Als je WiFi hebt schakel dat eens uit en test dan eens bekabeld of het nog zo is. Als het dan weg is WiFi kanaal een paar opschuivenKaidence schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:29:
Ik ben recentelijk teruggekomen van vakantie en voor enkele dagen nu is de upload-snelheid bij ons ongelofelijk slecht. Het opvragen van internetpagina's duurt hierdoor heel lang, maar een eenvoudige download gaat met de maximale snelheid. In het modem staat wel 'Upstream Speed: 1048 kbps', maar in werkelijkheid kan ik uploaden met ongeveer een halve kbps. Ik heb gepoogd zoals eerder in het topic vermeld staat de Peak en Sustain Cell Rate op 2350 gezet, en de Max Burst Size op 32. Dit loste het probleem niet op. De medewerker van Telfort die ik aan de telefoon had zei dat de lijn er prima uitzag en dat het probleem aan mijn kant zou zijn. Het modem resetten naar factory defaults schoot ook niet op. Weet iemand anders wellicht iets dat ik zou kunnen proberen?
[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 27-08-2009 21:54 ]
Mijn excuses. Het gaat hier om een bekabelde verbinding, en ik heb het op drie aparte (bekabelde) computers geprobeerd.bjck schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:52:
[...]
Via WiFi of bekabeld? Sowieso bekabeld proberen en als het kan vanaf twee verschillende computers testen altijd eventjes. Misschien is het een buur die hetzelfde WiFi kanaal (of net eentje ernaast) heeft gekozen tijdens je vakantie. Als je WiFi hebt schakel dat eens uit en test dan eens bekabeld of het nog zo is. Als het dan weg is WiFi kanaal een paar opschuiven
Dit topic is gesloten.
Let op:
Willen we allemaal stoppen (of ernstig matigen) met het posten van speedtest plaatjes? Meldt het liever in tekst wat je meet en wat de resultaten zijn, houdt het meer leesbaar.
Willen we allemaal stoppen (of ernstig matigen) met het posten van speedtest plaatjes? Meldt het liever in tekst wat je meet en wat de resultaten zijn, houdt het meer leesbaar.