Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 74.349 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:21
Ik zit nu 2 jaar bij speedlinq/telfort(20 Mbit) ik ben vorig jaar verhuisd (hemelsbreed 500M naar een nieuwbouwwijk, mijn modem trainde altijd netjes op 17 MBit, echter nu (ook naar overgang naar telfort) kom ik niet verder dan een beschamende 9 Mbit(zie gegevens hieronder) hierover al contact gehad met telfort alleen deze zeiden dat er geen hogere snelheid beschikbaar was, ik zit +- nu 2 km van de centrale. (voorheen dus +- 1.4km)

Ik vind dit momenteel erg bagger tevens veel disconnects kan niet wachten om telfort eruit te werken, gelukkig start er eind van het jaar een glasvezelproject via onze lokale kabelboer waarvan ik gebruik ga maken (heb kabel al in meterkast). Hebben meer mensen deze ervaring na overstap naar telfort, is misschien verbinding nog iets op te kietelen ?

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 12:23:04
Speedtouch 780
Modulatie: G.992.5 Annex A

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 17,0 / 34,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,0 / 8,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 2 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 2.753 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 36 / 144

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 450 / 86

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 23:09
Je geeft zelf al aan dat je nu verder van de centrale woont, wat een prima verklaring is voor de lagere snelheid. Die disconnects zou ik zo niet weten. Misschien dat Telfort Joris je kan helpen.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
500 M verder maximaal mag geen 60% minder snelheid op leveren lijkt mij, gezien Db verlies 34,5 ziu 9-12 Mbit wel kloppen. of slechte lijn koper verbinding

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 23:23
Justin2000 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 11:14:
500 M verder maximaal mag geen 60% minder snelheid op leveren lijkt mij, gezien Db verlies 34,5 ziu 9-12 Mbit wel kloppen. of slechte lijn koper verbinding
500 meter hemelsbreed wil niet zeggen dat de koperkabel ook 'maar' 500 meter langer is. Misschien loopt de kabel wel heel anders of misschien zit je nu zelfs wel op een hele andere wijkcentrale aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Sikkek schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:34:
Fijn, dank je voor de inspanning!

EDIT:

Inderdaad de factuur ontvangen voor twee maanden internet en een creditering voor mijn VoIP abbonement. Helaas klopt het bedrag van de creditering niet.
@Telfort Joris: ik heb je even een DM gestuurd met de gegevens, kun je daar eens een blik op werpen?
Mijn creditering klopt ook niet. Had 3 maanden teveel betaald aan vast bellen en krijg maar 2 maanden geld retour. De beëindiging is per 1 mei, maar de betaling was vooraf al in april. Wisten ze zelf niet dat het innen van het abonnementsgeld vooraf gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:58
PhatFish schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:23:
[...]

Wat is de ruismarge in je modem? Misschien is het isra punt wat brak of heeft corrosie op de contacten. Een instabiele verbinding is vaak te wijten aan een slechte ruismarge, waardoor er veel verlies optreed. Hierbij kan het zo zijn dat het modem gaat re-synchen. Een te lange kabel of slechte contactpunten kunnen een nadelige impact hebben op de ruismarge. Bij een 20Mbit verbinding wil je een ruismarge van minimaal 7dB hebben en dat is al redelijk laag. De oorzaak kan heel goed buiten je huis of in het modem zelf liggen, maar dat is vele malen duurder om na te kijken en daarbij kost het veel meer tijd. Probleemanalyse is weinig anders dan alles bij langs lopen en uitsluiten waar het in kan zitten. Dat de helpdesk daarbij naar de kabellengte vraagt is vrij normaal, wordt daar a.u.b. niet boos over. In de regel hoe je na twee meter telefoonkabel vanaf het ISRA geen ADSL signaal meer te verwachten, met een UTP kabel wordt dit al meer, maar stel dat je bij je ISRA een draadloze energiemeter hebt (OXXIO heeft deze geloof ik geleverd) dan kun je het met je ADSL signaal shaken.
Dat van die 2 meter telefoonkabel na je ISRA kan ik niet erkennen. Hier beneden vanaf het ISRA tot het modem boven een telefoonkabel van om en nabij 10 meter, en ik haal gewoon m'n 10mbit/sec (2338 meter van centrale :( )

@Justin2000: die 9mbit die je nu haalt is een realistische snelheid voor ±2km van de centrale.

Ander lame voorbeeld: klant van mijn werkgever kijkt letterlijk op het wijkverdeelpunt, maar omdat er tussen hen en het verdeelpunt een sloot zit, loopt de kabel een slordige 3km om.

[ Voor 8% gewijzigd door magiel op 08-08-2009 11:57 ]

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Spacespider schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 11:26:
[...]

500 meter hemelsbreed wil niet zeggen dat de koperkabel ook 'maar' 500 meter langer is. Misschien loopt de kabel wel heel anders of misschien zit je nu zelfs wel op een hele andere wijkcentrale aangesloten.
Ik zit op zelfde wijk centrale, er is hier in deze stad maar 1 hoofdcentrale. toen de lijn in mijn nieuwbouwwoning werd opgeleverd, trainde hij op 12 MBit. heel erg vreemd.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
na met dmt tool wat aanpassingen te hebben gedaan staat i nu op 10,1 MBit, wat weer ten koste zal gaan van disconnects ben ik bang. Nog maar even roeien met de riemen :D

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:32
Hm... Telfort heeft deze maand een cadeau gegeven: ipv 20,44 eraf kregen wij 20,44 (7-8-09; NONREF als opmerking).

Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen, of die het ook heeft? Ik ga uiteraard geen helpdesk bellen die mij geld kost om nog meer geld terug te moeten betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 14:33
Justin2000 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:46:
Ik zit nu 2 jaar bij speedlinq/telfort(20 Mbit) ik ben vorig jaar verhuisd...
Ik ben ook onlangs verhuisd. Voorheen zat ik op de volle 20MBit op 300 meter van de wijkcentrale. Op dit moment zit ik op bijna 3km, op dezelfde centrale. Bij het verhuizen gaf de Telfort site al aan dat ze niet meer dan 7MBit konden garanderen, maar ik zit eerder rond de 1 a 2 en soms valt de verbinding zelfs weg voor enkele seconden. Dat is niet grappig als je zelf al jarenlang tevreden een eigen server hebt draaien op het telfort netwerk.
Ik moet nog kijken of de kabel binnenshuis door de vorige bewoners aangelegd niet de bottleneck is, maar ook 7MBit vind ik niet acceptabel, aangezien ik nu centraal in de drukstbevolkte wijk van Apeldoorn woon (De Maten). Ik kan mij niet voorstellen dat er geen wijkcentrale dichterbij is en dat half Apeldoorn maar max. 7MBit adsl zou kunnen krijgen.

Grappig is trouwens dat volgens de adsl-check van Tele2 wordt aangegeven dat ik 12MBit zou moeten kunnen halen. Dat lijkt mij raar, aangezien ik dan toch nog steeds op dezelfde wijkcentrale terecht zou komen...?

Goed, ik ga dus eerst kijken of de bekabeling hier thuis wel voldoende is (ligt een kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer, daar zit de modem/router op). Dus tot zover nog geen klachten over Telfort, behalve misschien de afstand tot de centrale. Kan iemand daar iets over zeggen?

PS: Ik heb overigens:
code:
1
Downstream Line Attenuation:    44 db

Is dat de storing op de lijn die max rond de 7db mag liggen? (Heb nog niet zoveel kaas gegeten van verbindingen)

[ Voor 6% gewijzigd door prutsger op 08-08-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:00
prutsger schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:03:
[...]

Ik ben ook onlangs verhuisd. Voorheen zat ik op de volle 20MBit op 300 meter van de wijkcentrale. Op dit moment zit ik op bijna 3km, op dezelfde centrale. Bij het verhuizen gaf de Telfort site al aan dat ze niet meer dan 7MBit konden garanderen, maar ik zit eerder rond de 1 a 2 en soms valt de verbinding zelfs weg voor enkele seconden. Dat is niet grappig als je zelf al jarenlang tevreden een eigen server hebt draaien op het telfort netwerk.
Ik moet nog kijken of de kabel binnenshuis door de vorige bewoners aangelegd niet de bottleneck is, maar ook 7MBit vind ik niet acceptabel, aangezien ik nu centraal in de drukstbevolkte wijk van Apeldoorn woon (De Maten). Ik kan mij niet voorstellen dat er geen wijkcentrale dichterbij is en dat half Apeldoorn maar max. 7MBit adsl zou kunnen krijgen.

Grappig is trouwens dat volgens de adsl-check van Tele2 wordt aangegeven dat ik 12MBit zou moeten kunnen halen. Dat lijkt mij raar, aangezien ik dan toch nog steeds op dezelfde wijkcentrale terecht zou komen...?

Goed, ik ga dus eerst kijken of de bekabeling hier thuis wel voldoende is (ligt een kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer, daar zit de modem/router op). Dus tot zover nog geen klachten over Telfort, behalve misschien de afstand tot de centrale. Kan iemand daar iets over zeggen?

code:
1

Is dat de storing op de lijn die max rond de 7db mag liggen? (Heb nog niet zoveel kaas gegeten van verbindingen)
Apeldoorn de maten is niet best! Ik heb er al weer jaren dezelfde lijn, zit 2200mtr van de wijkcentrale (eendenweg Apeldoorn zuid, zal jij ook op zitten ) , en boven de 6 mb ga ik niet meer komen!

Totdat het Telfort was ( ik ben ingestapt toen het Tiscali was ) draaide de boel op 12 mb, stabiel en Voip voor mekaar. Sinds het Telfort is geworden en ik naar hun ip-range ben omgezet is de lijn huilen met de pet!

Eerst de Zyxel teruggezet handmatig via telnet op 4 mb; nu onlangs maar een speedtouch 780 aan de lijn gehangen die wel stabiel blijft maar niet sneller dan 6 mb gaat trekken ( gemiddeld 5,5 mb ).

Sja, Apeldoorn is gek, dat we de centrale voor de maten op de eendenweg in Zuid hebben zitten! De maten is een relatief moderne wijk ( veel moderner dan zuid ) maar schijnbaar niet interessant genoeg voor een investering.

Ook bij mijn ouders in de parken waar de kabels in de grond net zo antiek zijn als de huizen draait alles wel vol 20mb down.

Telfort Joris mag btw eens uitleggen waarom na overzetting van Tiscali naar Telfort de zaak zowel kwa intrainen als kwa stabiliteit zo ontzettend veel slechter is geworden. Andere hardware ( lijnkaarten?), ander netwerk ( telfort-ip ), meer overboeking?

Dat het toeval is gaat er bij mij niet in, 8 voormalig tiscali-klanten hier in de omgeving hebben allemaal hetzelfde vanaf de overgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Justin2000 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 11:14:
Spacespider schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 11:26:
[...]

Je hebt 34dB demping wat overeenkomt met een een kabel lengte van 2500m. Als je eerst een 17Mbit haalde kan dat best als het minder dan 1500m was. Daar boven gaat het heel snel zakken qua snelheid bij ADSL2+ en met deze demping is 9 a 10Mb heel erg netjes op je nieuwe adres.

Je hebt het maximale van ADSL2+ techniek op die lijnlengte. Nieuwbouw wijken aan de rand van de stad welke op de bestaande centrale(s) worden aangesloten hebben vaak lijnen van deze lengte en snelheden.
prutsger schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:03:
[...]

Een lijn gaat naar een centrale, dat is vast. Die hele wijk hangt aan Apeldoorn-Zuid (Ap-Z) wat inderdaad tussen 2.5 en 4.5km kan zijn als ik even vlug op Google maps kijk.

code:
1

Dat is de demping van het signaal, de signaal afname. Voor een afstand van 3km klopt dat wel, komt door de lengte van de draad. Je kan nog kijken of je intern signaal verliest of onnodig ruis op de lijn meepakt door je modem direct op ISRA aan te sluiten en zien of de snelheid daar (behoorlijk) hoger is.

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 09-08-2009 13:27 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn contract loopt af en ik vroeg mij of er een standaard brief hier rond gaat op tweakers? Tevens wordt mijn nieuwe provider ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Standaardbrief waarvoor, opzeggen? Dat kun je gewoon telefonisch doen, of je kunt het je nieuwe provider laten doen, die hebben meestal een Overstapservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zaterdag mijn modem aangesloten... en het werkte direct *O*
Geen gezeur niks, dus binnenkort komen de ervaringen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:31
Zo, net even mijn verhuizing doorgegeven. Ben benieuwd hoe het gaat lopen (en laat dat hier ook weten).
Tot nu toe al ruim twee jaar tevreden over mijn verbinding (kleine storingen daargelaten), ik hoop dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Laatst online: 17:50
De lijn is zaterdag doorgemeten en dat lijkt allemaal in orde. Ook een ander modem maakte geen verschil. KPN wordt nu ingeschakeld.

Ik word ook niet boos om het feit dat het gevraagd wordt (tenslotte kan het probleem net zo goed bij mij zitten, maar de manier waarop dit gebeurd is niet netjes in mijn ogen. Vertel dan gelijk dat ik mijn modem in de meterkast moet aansluiten in routed mode. En niet elke keer iets anders als ik bel. Tenslotte krijg ik te horen dat ik veel download en dat dat problemen kan geven. Slijt mijn kabel van de pakketjes dan?

Overigens ben ik wel zeer tevereden hoe de call verder in behandeling is genomen. Er worden tests uitgevoerd en aan de hand daarvan wordt bepaald hoe verder. Netjes en vriendelijk.

Ookis hetzo dat er bij oudere woningen geen voorziening is om je modem in de meterkast aan te sluiten. Je kunt niet van iedereen verwachten dat ze de lasdop verwijderen en het modem hier rechtstreeks op aan gaan sluiten.
PhatFish schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:23:
[...]

Wat is de ruismarge in je modem? Misschien is het isra punt wat brak of heeft corrosie op de contacten. Een instabiele verbinding is vaak te wijten aan een slechte ruismarge, waardoor er veel verlies optreed. Hierbij kan het zo zijn dat het modem gaat re-synchen. Een te lange kabel of slechte contactpunten kunnen een nadelige impact hebben op de ruismarge. Bij een 20Mbit verbinding wil je een ruismarge van minimaal 7dB hebben en dat is al redelijk laag. De oorzaak kan heel goed buiten je huis of in het modem zelf liggen, maar dat is vele malen duurder om na te kijken en daarbij kost het veel meer tijd. Probleemanalyse is weinig anders dan alles bij langs lopen en uitsluiten waar het in kan zitten. Dat de helpdesk daarbij naar de kabellengte vraagt is vrij normaal, wordt daar a.u.b. niet boos over. In de regel hoe je na twee meter telefoonkabel vanaf het ISRA geen ADSL signaal meer te verwachten, met een UTP kabel wordt dit al meer, maar stel dat je bij je ISRA een draadloze energiemeter hebt (OXXIO heeft deze geloof ik geleverd) dan kun je het met je ADSL signaal shaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielson schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:58:
Standaardbrief waarvoor, opzeggen? Dat kun je gewoon telefonisch doen, of je kunt het je nieuwe provider laten doen, die hebben meestal een Overstapservice.
Thanks voor je antwoord. Ik heb alleen geen vertrouwen in overstapservice van Ziggo. Zou ik telfort zelf kunnen bellen en opzeggen maar doorgeven dat het nummer wordt overgenomen door Ziggo? Dadelijk zegt Ziggo het abonnement te laat op en heb ik dubbele kosten, omdat je een maand opzegtermijn hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
weetgeennnaam schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:09:
[...]

Beste AzzKichah,

Ja je begrijpt het goed.
Het modem traint in op 1031 kbps.

Maar als ik bijv. een snelheidstest via Nuria of www.speedtest.net doe dan is mijn upload snelheid dus rond de 350 kbps wat voorheen ca. 750 kbps was.

Beste Telfort Joris,

Ik heb, zoals je adviseerde, de TCP/IP optimizer gebruikt, echter geen effect. Upload snelheid blijft te laag.
Ook heb ik de upload snelheid getest met een andere laptop, met hetzelfde resultaat.

Heeft iemand nog suggesties?
Dit heb ik ook al enige weken nu. Modem traint in op 1.029 / 18.753 en haal wel 16Mbit download (zeer netjes) en de upload is slechts 30-65 Kb/s. De upload was voorheen altijd 95-99Kb/s en veel stabieler. Wel is het vreemde dat de upload zo nu en dan wel uitschieters heeft naar de 80-99Kb/s!

Dit zijn mijn lijnwaarden:
  • Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 16,5
  • Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 15,0
  • SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,0 / 6,5
Ik weet niet op welk netwerk ik nu zit, voorheen hadden we bbned via speedlinq, toen werd het telfort kpn of nu tiscali?

[ Voor 3% gewijzigd door ToFast op 11-08-2009 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:14:
[...]

Thanks voor je antwoord. Ik heb alleen geen vertrouwen in overstapservice van Ziggo. Zou ik telfort zelf kunnen bellen en opzeggen maar doorgeven dat het nummer wordt overgenomen door Ziggo? Dadelijk zegt Ziggo het abonnement te laat op en heb ik dubbele kosten, omdat je een maand opzegtermijn hebt.
Heb je ook telefonie? Want dan is het erger als je het abonnement te vroeg op zegt, dan kan Ziggo namelijk het telefoonnummer niet meer overnemen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:27:
[...]

Bedankt voor de update, jullie kunnen het probleem dus reproduceren begrijp ik?
Ja, maar de hoster blijft niet reageren in het ticket wat we bij hen hebben aangemaakt. We kunnen het dus niet voor jullie oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:28:
[...]

Ja, maar de hoster blijft niet reageren in het ticket wat we bij hen hebben aangemaakt. We kunnen het dus niet voor jullie oplossen.
Helaas, erg bedankt voor de moeite.

ik blijf het overigens een apart verhaal vinden dat dit in mijn geval alleen in combinatie met een Telfort verbinding optreedt en met de 3 andere providers die ik heb geprobeerd wel zonder problemen de pagina kan worden opgevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Mag ik vragen om welke websites het gaat? Ik heb zelf ook Telfort, maar heb nooit last van websites die structureel down lijken te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:14:
[...]
Ik heb alleen geen vertrouwen in overstapservice van Ziggo.
Als je al geen vertrouwen hebt in een provider VOORDAT je overstapt, waarom stap je dan nog over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@magiel, www.barker-shoes.co.uk om deze site ging het.

Deze reeksen bij ons hebben er last van:
82.168.*/ 82.169.*/ 82.170.* en 82.171.*

Misschien helpt het als er een mail naar de eigenaar van de site wordt gestuurd. Niet naar de hoster zoals ik gisteren suggereerde.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:36
IJsbeer schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:02:
[...]

Als je al geen vertrouwen hebt in een provider VOORDAT je overstapt, waarom stap je dan nog over?
Gokje: Ziggo kan een hogere snelheid leveren? En wat Ziggo betreft, technisch hebben ze het wel voor elkaar, administratief alleen niet altijd, dus ik zou hetzelfde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 03:50:
[...]

Heb je ook telefonie? Want dan is het erger als je het abonnement te vroeg op zegt, dan kan Ziggo namelijk het telefoonnummer niet meer overnemen.
Jawel overnemen van nummer is gewoon nog mogelijk, omdat het contract eindigt op zijn officieele datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:03:
@magiel, www.barker-shoes.co.uk om deze site ging het.

Deze reeksen bij ons hebben er last van:
82.168.*/ 82.169.*/ 82.170.* en 82.171.*

Misschien helpt het als er een mail naar de eigenaar van de site wordt gestuurd. Niet naar de hoster zoals ik gisteren suggereerde.
humz, dat is het hele 82.168/14 subnet ...

handig om 262142 potentiele klanten uit te sluiten van toegang tot je site :P

//Kleine update, als ik vanaf een ander, niet telfort ip adres, die site wil bezoeken, kan ik hem nogsteeds niet openen. Ik denk dat de beheerder wel grotere problemen heeft dan alleen deze /14...

[ Voor 16% gewijzigd door magiel op 11-08-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:45:
[...]

Jawel overnemen van nummer is gewoon nog mogelijk, omdat het contract eindigt op zijn officieele datum.
Het kan problemen opleveren als Ziggo om een of andere reden later porteert en oplevert (na de officiële datum)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update (zonder de discussie die hier over gevoerd is te willen voortzetten) over een dit en het Tiscali-forum uitvoerig besproken probleem met Telfort.

Het gaat over een conflict dat ik heb met Telfort over het stopzetten van het abonnement wegens het invoeren van het starttarief voor telefonie per 1 mei 2009. Telfort vond eerst dat telefonie en internet niet op die datum konden worden opgezegd, maar alleen telefonie en pas per 1 juni internet (omdat op die datum internet ook duurder werd). Later vond Telfort dat zowel telefonie als internet pas op 1 juni mochten worden opgezegd omdat telefonie in mijn abonnement gratis zou zijn geweest.

Ik heb intussen een klacht ingediend bij de geschillencommissie. Ze willen van alles in chronologische volgorde kopieën. Dat wordt dus even uitzoeken.

Ik schrok even, want het originele contract heb ik niet meer. Gelukkig heb ik in april 2007 mijn toenmalige T4 abonnement omgezet in T12 en dat is het abonnement wat Telfort heeft overgenomen. Dat contract heb ik nog wel.
Daarin kwam ik ook deze zin tegen: Tiscali Telefonie basis behoort standaard tot het nieuwe Tiscali ADSL-abonnement. U betaalt vanaf het moment dat uw abonnement is omgezet dan ook geen abonnementskosten voor Tiscali Telefonie Basis.
Precies waar de hele discussie al die tijd om is gegaan. Ik vond dat telefonie en internet één pakket waren, waarbij je dus alles kunt opzeggen als er een prijsverhoging is. Telfort vond eerst dat het twee losse zaken waren, waarbij ieder onderdeel afzonderlijke regels had. Later vond Telfort dat telefonie gratis was en dat je dat niet op kon zeggen wegens het invoeren van het starttarief.
Hier blijkt dus duidelijk dat dit niet klopt.

Ik ga dus ook vol vertrouwen verder.
Intussen heb ik op aanraden van de commissie wel het bedrag dat Telfort van me tegoed meende te hebben aan ze overgemaakt.

Een leuke opsteker kreeg ik vorige week. Een lid van het Tiscali/Telfort forum bood een bijdrage aan in de “oorlogskas”. Hartverwarmend. Ik heb zijn aanbod afgeslagen, maar waardeer deze geste erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Ik kom net terug van een weekje amerika om te zien dat mn telfort connectie ermee is opgehouden.
De modem geeft aan dat er dsl en internet verbinding is, heeft zelfs een ip enzo, maar geen enkel systeem op het netwerk kan het internet bereiken.
Heb klantenservice al aan de lijn gehad, hardware reset gedaan enzo maar niets helpt. Aan de configuratie van zowel de systemen als het modem is niets veranderd.
ook al ander isra pair geprobeert aangezien daar een paar maanden geleden wat problemen mee waren.
Ze sturen een monteur langs maar dat duurt 5-15 werkdagen. Heeft iemand een soortgelijke ervaring of een oplossing? Ik zit vanaf mn telefoon te posten, dus excuss als dit al behandeld is.
Modem is een zyxel p-2602h-d1a.
Attn up/dn 21/45

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Ik zou me ook kunnen voorstellen dat er enige tijd zit tussen het aanbieden en het daadwerkelijk invoeren van de T&T code in de systemen die de helpdesk kan inzien. Sowieso is een T&T code pas geldig op de TPG website nadat het pakket voor het eerst gescand is, en dat is altijd pas de dag nadat hij is aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Rendier2710 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:05:
Ookis hetzo dat er bij oudere woningen geen voorziening is om je modem in de meterkast aan te sluiten. Je kunt niet van iedereen verwachten dat ze de lasdop verwijderen en het modem hier rechtstreeks op aan gaan sluiten.
De lasdop mag je ook niet verwijderen, wat je moet doen (blijkens de handleiding) is op korte afstand na de lasdop de binnenkabel doorknippen. Dat mag je verwachten van een installatiemonteur en dus ook van mensen die een doe-het-zelf pakket verkiezen waarmee ze aangeven dat ze het zelf kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wussie, Mag ik vragen hoe u de modem gereset heeft, pennetje of factory defaults vanuit de interface? U zou die laatste echt moeten proberen, ook al raakt u dan alle aangepaste instellingen kwijt op de modem.
Zou u mij misschien uw postcode en huisnummer kunnen sturen, dan kan ik kijken of ik wat kan betekenen voor u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:42:
@Wussie, Mag ik vragen hoe u de modem gereset heeft, pennetje of factory defaults vanuit de interface? U zou die laatste echt moeten proberen, ook al raakt u dan alle aangepaste instellingen kwijt op de modem.
Zou u mij misschien uw postcode en huisnummer kunnen sturen, dan kan ik kijken of ik wat kan betekenen voor u.
Ik heb beide methodes ondertussen geprobeert, zonder resultaat. Postcode/huisnr is ****/**.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bevestiging van opzegging binnen. Het is toch zo dat de modem in bruikleen is? Ik heb geen informatie gekregen dat ik deze moet terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wussie,Ik heb ze binnen, beter om de gegevens even weg te halen. Het lijkt erop alsof wat instellingen in de modem niet juist staan, maar als die gereset is zal dit niet zo zijn. We gaan ermee verder, raad u wel aan om de gegevens weg te halen.
[update]
Wordt een nieuw modem verstuurd, lijkt niet meer te functioneren. Het bleek dat de lijnkaart wat hulp nodig had, ik krijg weer antwoord van uw modem.

@Jogabonito20, Modem mag terug, hoeft niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:07:
@wussie,Ik heb ze binnen, beter om de gegevens even weg te halen. Het lijkt erop alsof wat instellingen in de modem niet juist staan, maar als die gereset is zal dit niet zo zijn. We gaan ermee verder, raad u wel aan om de gegevens weg te halen.
[update]
Wordt een nieuw modem verstuurd, lijkt niet meer te functioneren. Het bleek dat de lijnkaart wat hulp nodig had, ik krijg weer antwoord van uw modem.

@Jogabonito20, Modem mag terug, hoeft niet.
Je bent een held, hij doet het weer _/-\o_ Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Laatst online: 17:50
Damn...

@ Joris, kun je de lijnkaart aan mijn kant ook even helpen dan ;)
Wussie schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:11:
[...]

Je bent een held, hij doet het weer _/-\o_ Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine kans dat het daar in zal zitten, zelf heb ik daar geen invloed op hoor, daar hebben we NOC voor. Stuur uw postcode en huisnummer in een DM aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@Telfort Joris:

ik heb niet echt een probleem maar wel iets vaags. :P
Vandaag kreeg ik een voicemail waarin het leek alsof ik naar Essent belde.
Je kent dat wel, muziekje en daarna een vrouwenstem die netjes zei dat ze van essent was en waar ze me mee kon helpen gevolgd door een korte stilte en een halo?
Het vreemde is dat er hier niemand thuis was rond dat tijdstip en het modem uit stond, zelfs van het stroom af.
Overigens is het niet de eerste keer dat ik een voicemail ontving waarin het leek alsof ik iemand/bedrijf belde.
Ik doe verder geen zaken met Essent en voor zover ik weet is er met mijn telefoon nog nooit naar hun gebeld, ze staan iig niet in het geheugen van mijn telefoon, ook niet als gebeld.
Ik denk dat je er vrij weinig mee kunt maar ik vroeg me af of zoiets al eens vaker was voorgekomen.

Only fools are enslaved by time and space.

Verwijderd

Dan zullen we in de logs even na moeten gaan of u gebeld bent. Kunt u misschien uw voip nummer via een DM naar mij sturen?
Helemaal onbekend klinkt het niet.

Verwijderd

Telfort is vandaag weer niet in staat om de betalende klant een blijvende verbinding te geven.

5min modem-reset, 20 a 30 sec. verbinding

en zo gaat dat nu alweer uren.In een van die schaarse momenten xdat ik weer even verbiding heb typ ik dit snel even in.Om vervolgende te wachten om dat hety modem weer reset totdat m'n "dsl"en "Internet"weer eens aangaan.Een treurig zooitje hoor dat Telfort.

• IJsbeer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:29:
Telfort is vandaag weer niet in staat om de betalende klant een blijvende verbinding te geven.

en zo gaat dat nu alweer uren.In een van die schaarse momenten xdat ik weer even verbiding heb typ ik dit snel even in.Om vervolgende te wachten om dat hety modem weer reset totdat m'n "dsl"en "Internet"weer eens aangaan.Een treurig zooitje hoor dat Telfort.
Ik zou toch eens op zoek gaan naar problemen aan jou kant? Probeer de 'standaard' dingen eens, hier in ieder geval geen problemen en zie ook nog geen storing op de site staan.

Verwijderd

Ik heb net de lijn van u doorgemeten en de waarden die daarbij terug krijg geven al aan dat er iets niet goed zit. Ziet u kans de lijn kaal te maken vanaf 15:30 voor een half uurtje? Dan kan ik een betere meting doen waardoor we kunnen uitsluiten waar het probleem zich bevindt. Dan mag er niets aangesloten zijn op het isra punt.
Kan dit?

Verwijderd

IJsbeer schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:50:
[...]

Ik zou toch eens op zoek gaan naar problemen aan jou kant? Probeer de 'standaard' dingen eens, hier in ieder geval geen problemen en zie ook nog geen storing op de site staan.
Nou dat hoef niet want hij is er alweer. Zonder dat ik ook maar iets gedaan hebt. Handig toch. Nee dat ligt gewoon aan telfort.Neem dat nou maar van mij aan.Als jij geen storing hebt of het niet op telforts website staat betekent dat natuurlijk niet dat ze er niet zijn. Er zijn wel vaker storingen die niet of niet direct vermeld worden. Daarbij. Woon je naast me? Ik mag toch hopen van niet:)

@Telfort Joris tegen wie heb je het nou?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 15:01 ]

Verwijderd

Ik heb net een reset op de poort uitgevoerd, dus helemaal vanzelf is het niet in orde gekomen. We zien nog waardes die duiden op een aansluitfout. Om uit te sluiten dat dit bij u thuis aanwezig is moet die kaal gemeten worden. Het is aan u.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:00:
Ik heb net een reset op de poort uitgevoerd, dus helemaal vanzelf is het niet in orde gekomen. We zien nog waardes die duiden op een aansluitfout. Om uit te sluiten dat dit bij u thuis aanwezig is moet die kaal gemeten worden. Het is aan u.
Het modem kan ik eraf gooien. Maar dan nog. Ik beheer de "koperen"draad niet! De telefoon niet want ik moet bereikbaar zijn voor het ziekenhuis.
Overigens heb ik ook een onderbreking (0,5 sec) in de kiesstoon van de telefoon. Dus zal de KPN wel aan het knoeien zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 15:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:29:

Ik denk dat het treurige zooitje word veroorzaakt door een combi aan factoren.
Heb zelf Tiscali/telfort vanaf 2003 en heb in die 6 jaar 2 x uitval gehad.

Moet er wel bij zeggen dat ik nog de oude Zyxel 2602 ( de platte zwarte) gebruik en bijzonder weinig vertrouwen heb in de zilveren variant hiervan.

Daarnaast vind ik het niet echt terecht om de schuld gelijk bij telfort neer te kwakken , als jij bijvoorbeeld een slechte grondkabel heb dan kan telfort hoog en laag springen maar toch niets kunnen bereiken.
Met andere woorden , een typische kort door de bocht opmerking van een typische telfort klant

Verwijderd

Ook de telefoon zou los moeten voor de kale meting, als u er echt van overtuigd bent dat alles thuis juist is aangesloten zou u ook de KPN storingsdienst kunnen bellen voor uw KPN telefonie. En dan kunnen ze hopelijk de fout eruit halen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:12:
[...]

Ik denk dat het treurige zooitje word veroorzaakt door een combi aan factoren.
Heb zelf Tiscali/telfort vanaf 2003 en heb in die 6 jaar 2 x uitval gehad.

Moet er wel bij zeggen dat ik nog de oude Zyxel 2602 ( de platte zwarte) gebruik en bijzonder weinig vertrouwen heb in de zilveren variant hiervan.

Daarnaast vind ik het niet echt terecht om de schuld gelijk bij telfort neer te kwakken , als jij bijvoorbeeld een slechte grondkabel heb dan kan telfort hoog en laag springen maar toch niets kunnen bereiken.
Met andere woorden , een typische kort door de bocht opmerking van een typische telfort klant
Ik heb geen ENKELE storing gehad (vanaf 2006) tot jan. 2008 toen Telfort de zaak overnam van Tiscali

Aan grondkabels kan ik niets doen.Of moet ik ze zelf gaan uitgraven?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:19:
[...]

Ik heb geen ENKELE storing gehad (vanaf 2006) tot jan. 2008 toen Telfort de zaak overnam van Tiscali

Aan grondkabels kan ik niets doen.Of moet ik ze zelf gaan uitgraven?
Nee grondkabels zeker niet zelf uitgraven 8)7 , dat kost een hoop geld als de KPN de boel moet herstellen.
Je zou kunnen proberen bij KPN aan te kloppen maar die helpen je alleen nog echt als je een tel abbo van ze hebt of zo.

Voor DSL only klanten doen ze niets want daar verdienen zij niets aan (ook al is telfort van KPN)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:24:
[...]

Nee grondkabels zeker niet zelf uitgraven 8)7 , dat kost een hoop geld als de KPN de boel moet herstellen.
Je zou kunnen proberen bij KPN aan te kloppen maar die helpen je alleen nog echt als je een tel abbo van ze hebt of zo.

Voor DSL only klanten doen ze niets want daar verdienen zij niets aan (ook al is telfort van KPN)
Ik heb een abo bij ze.Als KPN geen fout constateert na een meting komen ze ook niet of op mijn kosten.

Overigens loopt het nu weer al 20min. aan een stuk. En nog steeds heb ik hier helemaal niets gedaan. Geen kabeltje aangeraakt. Geen modem gereset. Alleen dat geeft al aan dat het niet bij mij ligt. Maarja. Dat wist ik al!;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:27:
[...]

Ik heb een abo bij ze.Als KPN geen fout constateert na een meting komen ze ook niet of op mijn kosten.

Overigens loopt het nu weer al 20min. aan een stuk. En nog steeds heb ik hier helemaal niets gedaan. Geen kabeltje aangeraakt. Geen modem gereset. Alleen dat geeft al aan dat het niet bij mij ligt. Maarja. Dat wist ik al!;)
Heb je ook kpn telefoon problemen soms?
Als dat zo is dan zou ik op grond daarvan gaan klagen bij de KPN en eisen dat er een grondkabel onderzoek komt, wel volhouden want alleen aanhouders winnen daar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:37:
[...]

Heb je ook kpn telefoon problemen soms?
Als dat zo is dan zou ik op grond daarvan gaan klagen bij de KPN en eisen dat er een grondkabel onderzoek komt, wel volhouden want alleen aanhouders winnen daar.
Lezen is ook een FAQ :+
Overigens heb ik ook een onderbreking (0,5 sec) in de kiesstoon van de telefoon. Dus zal de KPN wel aan het knoeien zijn.
Als KPN geen fout constateert na een meting komen ze ook niet of op mijn kosten.
Die "tik" op de telefoonlijn is nog aanwezig. Internet loopt als daarvoor, goed sinds 15:27 heeft het modem er nog een keertje uitgelegen, tenminste kwam in een reset terecht en er weer uit. Daarna niet meer gereset.

Ik ben er van 500% overtuigd dat het niet bij mij ligt. Ik geloof ook niet dat het aan KPN ligt. Het "tikje"kan ook hier in de buurt of in m'n huis gegenereerd worden.

Ik heb nog steeds niets gedaan.Geen reset gedaan. Geen kabeltje verlegd. Niet aan het modem gezeten.
Helemaal niets. Lijkt mij voldoende bewijs. Het legt gewoon aan Telfort.

• IJsbeer
  • Niet online
Maar als ze van telfort een meting willen doen, wil je niet meewerken... Pffff! En als je ook een hickup hebt op je kiestoon, hoe weet je dan zeker dat het niet aan KPN ligt maar aan telfort?

Vaag verhaal hoor!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb een beetje een vreemd probleem, ik heb ook een Telfort 20mbit abonnement met een Zyxel P-2602HW-D1A.

Waarvan de dhcp nu niet meer goed lijkt te werken. Eerst hadden de Windows7 laptops er last van. Een slechte internet verbinding die telkens weg viel terwijl ik met mijn xp laptop die gewoon er naast staat nergens last van had. Daarna de Vista laptop die telkens hun verbinding verloor. De xp laptop bleef wel gewoon goed werken.
Na een tijdje konden de vista en windows7 laptops niet eens meer verbinding maken MITS ze een vast ip adres en dns adres instellen.
Dat was +- 2 maand zo, en nu kan ik met mijn xp laptop ook niet meer verbinden zonder vast ip adres.

Nou is dit voor ons allen erg vervelend want iedereen moet telkens na zijn werk en na school de boel weer op een vast ip adres zetten.

De modem resetten heeft geen enkele nut. Ook hebben de windows7 en vista laptops regelmatig last van een haperende verbinding terwijl ik met xp nergens last van heb.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Heb vandaag by mijn vader thuis een Airport Extreme willen aansluiten in combinatie met een Zyxel P-2602HW-D3A van Telfort. Heb een vreemd probleem. Ik wil namelijk de Zyxel op bridge mode zetten, zodat ik alleen de modem functionaliteit van de Zyxel gebruik. Ik heb zelf ook een Zyxel en een Airport en dit werkt bij mij thuis perfect.

Echter na het instellen blijft hij niet op bridge staan, maar gaat hij weer terug naar routing. Zyxel heeft de laatste Telfort firmware. Het resultaat is momenteel dat het niet werkt. Twee DHCP servers in een netwerk geeft natuurlijk problemen. Helaas kan ik de DHCP server van de Airport niet uitzetten en de DHCP server van de Zyxel heb ik nodig op het moment dat hij niet in bridge mode staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Zware Unit op 13-08-2009 23:22 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@koekoek2003nl, wat er kan gebeuren om het op te lossen is, netwerkkaarten op 100 instellen ipv auto. Ook kwam ik ergens tegen dat ipv6 uitschakelen ook een oplossing zou kunnen zijn. Hopelijk helpt dit.

@Zware Unit, als u de modem op bridge heeft ingesteld, zet u hem dan wel uit/aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morguh Joris,

Leveren julie nog steeds die grijze zyxels uit of is er inmiddels een keuze voor klanten?
En wat doen jullie met klanten die al 6 jaar lid zijn en inmiddels een nieuw modem kunnen gebruiken?
Is er inmiddels coulance of moet ik nog steeds eerst opzeggen en dat ik dan gebeld word door retentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:41:
@koekoek2003nl, wat er kan gebeuren om het op te lossen is, netwerkkaarten op 100 instellen ipv auto. Ook kwam ik ergens tegen dat ipv6 uitschakelen ook een oplossing zou kunnen zijn. Hopelijk helpt dit.

@Zware Unit, als u de modem op bridge heeft ingesteld, zet u hem dan wel uit/aan?
Wanneer ik het instel en op apply druk lijkt het erop dat hij de instelling opslaat, maar wanneer ik naar een ander scherm ga en weer terug dan is er niks opgeslagen. De Zyxel opnieuw opstarten help niet, aangezien de instelling niet is opgeslagen.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zware jongen, Dan zou ik hem eerst even resetten naar factory default en het dan nogmaals proberen.

@Magneto II, stuur even de postcode en huisnummer waar de aansluiting aanwezig is. We leveren nog steeds die grijze Zyxels uit.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:57:
@zware jongen, Dan zou ik hem eerst even resetten naar factory default en het dan nogmaals proberen.
Heb hem al een aantal keer gereset om het probleem op te lossen, maar heeft geen resultaat. Heb de reset uitgevoerd door het knopje op de Zyxel in te drukken en door middel van de web interface.

Misschien kan ik de laatste firmware nogmaals flashen. Kan helaas geen link vinden naar de huidige firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De link naar de fw ( AOA2D0)
Daarna wederom een reset vanuit de interface uitvoeren. Zoals het door u uitgelegd wordt lijkt alles juist te worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Firmware flash aantal keer geprobeerd, maar geen succes. Het apparaat accepteert de firmware, maar de update niet. Lijkt me nu duidelijk dat deze Zyxel gaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste tip is dan: modem uit/aan(anders blijft het geheugen vol zitten van de modem), dan met een andere browser proberen dan er nu gebruikt is. Liefst IE gebruiken voor het uploaden van de fw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n zus heeft een nieuwe Telfort verbinding (gister aangesloten), eens in de zoveel tijd valt hij uit. Een van de lampjes gaat dan uit. Soms gaat hij na een tijdje weer uit, soms pas na het resetten van de modem. Ik heb niet gezien wat de exacte melding was in de webinterface, maar ze zei dat er (ongeveer) stond dat het DSL signaal weg was en dat ze de kabels moest controleren.

De kabels die er liggen, doen het al jaren prima, dus daar kan het niet aan liggen. Iemand een idee wat het kan zijn? Ik gok dat we bij een telefoontje naar Telfort te horen krijgen dat we de kabels moeten checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:34:
M'n zus heeft een nieuwe Telfort verbinding (gister aangesloten), eens in de zoveel tijd valt hij uit. Een van de lampjes gaat dan uit. Soms gaat hij na een tijdje weer uit, soms pas na het resetten van de modem. Ik heb niet gezien wat de exacte melding was in de webinterface, maar ze zei dat er (ongeveer) stond dat het DSL signaal weg was en dat ze de kabels moest controleren.

De kabels die er liggen, doen het al jaren prima, dus daar kan het niet aan liggen. Iemand een idee wat het kan zijn? Ik gok dat we bij een telefoontje naar Telfort te horen krijgen dat we de kabels moeten checken.
Je zal altijd even alles grondig moeten nalopen en als het niet is aangesloten zoals geadviseerd kan Telfort ook niet een onderzoek starten op de kabels buiten of in de centrale.

Als je overstapt en via een andere ISP een verbinding had reeds via ADSL, vaak met lagere snelheid dan maximaal tot 20Mb, zegt dat niet perse dat je aansluiting inorde is. Had je bijvoorbeeld een 6Mb verbinding bij XS4all en nu een 'tot 20Mb' bij Telfort vergt dat veel meer kwaliteit van je kabels en je aansluiting.

Een 6Mb verbinding kan nog wel omgaan met verstoringen op de kabel, slecht contact of lange dunne verleng kabel met tussen stukken en koppelingen. Een verbinding zoals Telfort waar alles uit een ADSL verbinding wordt gehaald wat er op dat adres in zit valt dan om.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 14-08-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:57:
[...]

Je zal altijd even alles grondig moeten nalopen en als het niet is aangesloten zoals geadviseerd kan Telfort ook niet een onderzoek starten op de kabels buiten of in de centrale.

Als je overstapt en via een andere ISP een verbinding had reeds via ADSL, vaak met lagere snelheid dan maximaal tot 20Mb, zegt dat niet perse dat je aansluiting inorde is. Had je bijvoorbeeld een 6Mb verbinding bij XS4all en nu een 'tot 20Mb' bij Telfort vergt dat veel meer kwaliteit van je kabels en je aansluiting.

Een 6Mb verbinding kan nog wel omgaan met verstoringen op de kabel, slecht contact of lange dunne verleng kabel met tussen stukken en koppelingen. Een verbinding zoals Telfort waar alles uit een ADSL verbinding wordt gehaald wat er op dat adres in zit valt dan om.
Ze hadden eerst Wannadoo/Orange/Online, was ook gewoon 20mbit en die viel vrijwel nooit uit. Dat was nog met zo'n antieke Livebox. Lijkt me dus niet dat het probleem daar kan liggen. Lijkt me eerder een fout bij Telfort of van de Modem. Misschien dat een firmware upgrade kan helpen, of is dat per definitie nutteloos om te proberen?

Verder zal ik de modem wel eens verplaatsen en de bijgeleverde kabel gebruiken, om het uit te sluiten. Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat dit hetzelfde resultaat opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Hoewel enige tijd geleden ondertussen, toch even mijn ervaring delen.

Short story here;
3 weken zonder werkbaar internet (~3 à 4 kb/s down) , klein fortuin aan helpdeskkosten verbeld en geen enkele reactie op een brief naar het hoofdkantoor. Schandalige gang van zaken.

Long (er) story here;
Regelmatig, grofweg 3 wekelijks, ervaren we hier kortdurende (~3 uur) internetstoringen. Toen hier weer een keer sprake van was keek ik dus ook niet raar op, "zal wel weer werken vanavond". Na een aantal dagen echter nog steeds niets, dus nadat mijn huisgenoot in verband met haar verslag noodgedwongen naar haar ouders (internet) was gevlucht, toch maar even gebeld. Het probleem was dat de modem niet in de meterkast was aangesloten. Dit vond ik raar, aangezien hij altijd (2 à 3 jaar) in de slaapkamer van mn huisgenoot stond, en altijd prima werkte verder. Maargoed, totdat het modem in de meterkast was aangesloten, vertikte klanten"service" me verder te helpen, dus op een gegeven moment maar toegegeven. "O, nu hebben we helemaal geen signaal meer meneer". Logisch, zo vertelde mijn huisbaas me later, het signaal kwam in de slaapkamer het huis binnen.

Zeer regelmatig met de klantenservice gebeld. Één of twee keer werkte internet daarna weer kortstondig, maar dan was het ook direct weer klaar met de pret. Het probleem was, aldus verschillende medewerkers, de bekabeling in huis. Niet Telfort's "pakkie an", zo werd eenmaal letterlijk tegen mij gezegd.

Het vervelendste was dat elke keer dat ik opbelde, ik probeerde de medewerker duidelijk te maken dat ik al standaardprocedure's ettele malen uitgevoerd heb. Ik moest ze echter keer op keer opnieuw doen. Tot ik op een gegeven moment een medewerker op de helpdesk trof, die zou zorgen dat iemand van de technische dienst mij terug zou bellen. Wauw. Dat was nog eens netjes, en in mijn ogen ook zoals het hoort; lukt het de "simpele" frontdeskmedewerker niet, dan regelen we een callback met een expert.

De technische dienst medewerker was een held. Hij had zeer duidelijk onvoorstelbaar veel kennis van zaken, en begeleide mij stap voor stap door het proces heen. Hij nam uitgebreid zijn tijd voor de kwestie, en het was zelfs voor hem een uitdaging het probleem te constateren. Wat ik erg op prijs stelde, en bij de andere medewerkers miste, was zijn "drive" een oplossing te vinden; niet letten op de gesprekstijd of wat dan ook, hij was er echt om het probleem te verhelpen. Uiteindelijk bleek het wel degelijk een probleem van de zijde van Telfort te zijn. Wat hij uiteindelijk precies heeft gedaan weet ik niet meer, het was iets in de centrale wat gereset is. Wat ik me er van kan herinneren, is dat de buren tijdens deze reset zelfs geen internet meer hadden.

Het schandaligste van alles is dat door alle medewerkers constant het probleem bij mij werd neergelegd; het zou aan mijn bekebaling / router / pc / instellingen liggen, en het was dus ook mijn probleem. Door deze stugge houding heb ik dus heel erg lang aan de telefoon gehangen, en had verwacht voor deze onnodige kosten (en ze waren pittig) een financieële vergoeding te krijgen van Telfort, temeer omdat de kosten absoluut niet nodig waren. Op mijn brief naar het hoofdkantoor zelfs geen ontvangstbevestiging gekregen. Ronduit schandalig.

Tegenwoordig lijkt het wat beter met de verbinding, hoewel online gamen geen optie is; bij elk spel dat ik tot nu toe gespeeld heb wordt zonder duidelijke melding de verbinding verbroken na hooguit 30 seconden gamen, of loopt alles opeens heel stotterig. Opzich weer schandalig dat het zo moet, maar ik durf de telefoon niet meer op te pakken om het telfort KCC te bellen. Dan maar niet online gamen.

Technische dienst man, mocht je meelezen... _/-\o_

Edit@ Marzman in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15"
Voorzover ik heb begrepen is in mijn flat bij alle appartementen de aansluiting uit de meterkast verwijderd en via de muren getrokken na een fout in de bouw van het gebouw. Bij tenminste twee van mijn buren is het precies dezelfde situatie, mijn huisbaas had het ook direct over de slaapkamer als toegangspunt voor internet. De meterkastaansluiting geeft geen enkel singnaal, dat is gewoon een dode lijn.

Overigens snij je hier wel aan wat ik bedoel met "stugge medewerkers", ze namen keer op keer mn woord niet dat in de meterkast een dode lijn hing. Dan gaat er niet alleen veel tijd overheen als je elke keer weer, volledig loos, je modem moet verplaatsen, het is ook niet goed voor mijn irritatieniveau (hoewel ik, in de regel genomen, toch altijd netjes ben gebleven)

Edit2; Binnen twee werkdagen heeft Telfort contact met mij gezocht en is de zaak naar tevredenheid afgehandeld. Lees het vervolg hier.

[ Voor 12% gewijzigd door Obiter dictum op 18-08-2009 18:00 . Reden: reply ]

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Telefonie komt nooit in de slaapkamer binnen. Aangezien je het over een huisbaas hebt en een huisgenoot denk ik dat je in een studentenhuis woont. Waarschijnlijk zal er wat verlegd zijn aan de telefoonlijn zodat die op de kamer van je huisgenoot binnen komt omdat het zijn telefoonlijn is, maar dit is niet het israpunt. Het kan inderdaad jarenlang goed gaan, maar het zit gewoon niet goed aangesloten wat extra ruis en storingen op de lijn kan geven. 9 van de 10 keer dat klanten bellen is dit ook het probleem, dus is het niet zo gek dat Telfort je niet verder helpt tot het goed is aangesloten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:13:
[...]

Ze hadden eerst Wannadoo/Orange/Online, was ook gewoon 20mbit en die viel vrijwel nooit uit. Dat was nog met zo'n antieke Livebox. Lijkt me dus niet dat het probleem daar kan liggen. Lijkt me eerder een fout bij Telfort of van de Modem. Misschien dat een firmware upgrade kan helpen, of is dat per definitie nutteloos om te proberen?

Verder zal ik de modem wel eens verplaatsen en de bijgeleverde kabel gebruiken, om het uit te sluiten. Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat dit hetzelfde resultaat opleverd.
Is er ook KPN telefonie aanwezig op die lijn? Want in de livebox zit de splitter en bij Telfort is die los, misschien dat daar dan iest verschillends is nog. Verder zou je inderdaad verwachten dat het zou werken, mits natuurlijk Online wat meer 'voorzichtige instellingen' gebruikt op de verbinding waardoor hij het wel stabiel pakte met iets lagere snelheid bijvoorbeeld.
Obiter dictum schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:39:
Uiteindelijk bleek het wel degelijk een probleem van de zijde van Telfort te zijn. Wat hij uiteindelijk precies heeft gedaan weet ik niet meer, het was iets in de centrale wat gereset is. Wat ik me er van kan herinneren, is dat de buren tijdens deze reset zelfs geen internet meer hadden.
De kans dat je op dezelfde apparatuur bent aangesloten als buren is echt nihil bij ADSL, meestal als buren tegelijk een onderbreking ervaren of een storing zit het in het kopernetwerk tussen huis/straat en centrale.

Maar alles is mogelijk natuurlijk, je zal die 1ne uit een miljoen net zijn :+
Marzman schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:11:
Telefonie komt nooit in de slaapkamer binnen. Aangezien je het over een huisbaas hebt en een huisgenoot denk ik dat je in een studentenhuis woont. Waarschijnlijk zal er wat verlegd zijn aan de telefoonlijn zodat die op de kamer van je huisgenoot binnen komt omdat het zijn telefoonlijn is, maar dit is niet het israpunt. Het kan inderdaad jarenlang goed gaan, maar het zit gewoon niet goed aangesloten wat extra ruis en storingen op de lijn kan geven. 9 van de 10 keer dat klanten bellen is dit ook het probleem, dus is het niet zo gek dat Telfort je niet verder helpt tot het goed is aangesloten.
Dat kan wel degelijk voorkomen. Bijvoorbeeld in Den Haag in portiek woningen komt hij in de portiek omhoog en is afgewerkt in de (voor)slaapkamer boven de portiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:03:
[...]

Is er ook KPN telefonie aanwezig op die lijn? Want in de livebox zit de splitter en bij Telfort is die los, misschien dat daar dan iest verschillends is nog. Verder zou je inderdaad verwachten dat het zou werken, mits natuurlijk Online wat meer 'voorzichtige instellingen' gebruikt op de verbinding waardoor hij het wel stabiel pakte met iets lagere snelheid bijvoorbeeld.
Dat is een goeie. Het signaal van de KPN zit (of zat inmiddels) nog op de lijn en voor zover ik me kan herinneren zat er bij de Livebox geen splitter. De telefonie van KPN gaat er af, maar zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 12:38
Telefonie komt nooit in de slaapkamer binnen.
Hier in the middle of nowhere komt de kabel in de slaapkamer op de benedenverdieping binnen. Dit is al die jaren al een slaapkamer geweest. Waarschijnlijk is er voor gekozen omdat de meterkast aan de achterkant van het huis zit, en vroegah mocht het niet teveel koper kostten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:52:
[...]

Dat is een goeie. Het signaal van de KPN zit (of zat inmiddels) nog op de lijn en voor zover ik me kan herinneren zat er bij de Livebox geen splitter. De telefonie van KPN gaat er af, maar zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Hoe heb je daar nu dan een toestel op aangesloten? Want als je die nu op de lijn hebt bij-gezet zonder ADSL splitter als eerste op de lijn gaat het inderdaad mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bjck schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:17:
[...]

Hoe heb je daar nu dan een toestel op aangesloten? Want als je die nu op de lijn hebt bij-gezet zonder ADSL splitter als eerste op de lijn gaat het inderdaad mis.
Heeft die Livebox geen lifeline? De Zyxel 2602 kan dat ook dus in theorie kan je een telefoon gewoon op de eerste voippoort aansluiten in plaats van op de splitter. Er staat zelfs in de handleiding dat dit ook blijft werken als de stroom er af is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Marzman schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:39:
[...]

Heeft die Livebox geen lifeline? De Zyxel 2602 kan dat ook dus in theorie kan je een telefoon gewoon op de eerste voippoort aansluiten in plaats van op de splitter. Er staat zelfs in de handleiding dat dit ook blijft werken als de stroom er af is.
De ZyXEL heeft deze mogelijkheid niet en dus ook geen inbouwde splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:57:
Nou dat hoef niet want hij is er alweer. Zonder dat ik ook maar iets gedaan hebt. Handig toch. Nee dat ligt gewoon aan telfort.Neem dat nou maar van mij aan.Als jij geen storing hebt of het niet op telforts website staat betekent dat natuurlijk niet dat ze er niet zijn. Er zijn wel vaker storingen die niet of niet direct vermeld worden. Daarbij. Woon je naast me? Ik mag toch hopen van niet:)
Wegvallende DSL ligt nooit en kan nooit liggen aan een algemene storing bij willekeurig welke provider . Dit is altijd een probleem ergens tussen de DSLAM in de wijkcentrale, de kruisdraden aldaar, de aderparen, het IS/RA, de bekabeling thuis, of het DSL modem.

In orde van waarschijnlijkheid is het meestal de bekabeling thuis of het IS/RA punt zelf, de modem, de kruisdraden, of lassen/aders in de rest van de lijn.

Het enige van die lijst die iets van algemeenheid kan hebben is als niet alleen jouw modem in de DSLAM stuk is, maar meteen een hele lijnkaart (meestal 24 poorten) of een hele DSLAM (stuk of 12/16 lijnkaarten). De kans daarop is minuscuul, als er iets dergelijks aan de hand is zijn de symptomen oha iets heel anders dan wegvallend DSL.

Niets in de keten is iets dat "zomaar vanzelf" verandert, behalve dat de kabels waar je aderparen door lopen soms bijv 'lek' kunnen zijn waardoor er met hevige regenval vocht binnenkomt die dan de karakteristieken slechter maakt. Ook EMI/RFI kan de kwaliteit beinvloeden. Dit zijn beiden dingen die gewoon terugkomen. Dus iedere keer dat je zegt "Ik heb nu ALWEER een storing!" bedoel je dus eigenlijk "ik heb nog steeds dezelfde storing die weer teruggekomen is want ik heb er nog niets aan gedaan".

ADSL loopt -- als je tot de hoogst mogelijke snelheid wil komen -- op z'n achterste benen. En dan kan het zo maar zijn dat diverse random factoren ervoor zorgen dat je soms net onder en soms net boven de grens zit -- want die grens is maar heel nauw.
koekoek2003nl schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:11:
Ik heb een beetje een vreemd probleem, ik heb ook een Telfort 20mbit abonnement met een Zyxel P-2602HW-D1A.
Wifi verbindingen neem ik aan? Probeer het eens wired, als eliminatiestap.

Als je DHCP gebruikt is de PC na een zeer korte onderbreking van de (al dan niet wifi) verbinding meteen z'n IP kwijt, en moet dat weer opnieuw ingesteld worden. Met een vast IP omzeil je dat en kan het mogelijkerwijs zo zijn dat je weliswaar iedere keer korte onderbrekingen hebt, maar dat (bij dingen als browsen iig) gewoon niet zo merkt. Het lijkt dus mogelijk een defect/slecht wifigedeelte, mits de rest van de waarnemingen daarmee kloppen.

De volledige reset heb je wel al een keer echt geprobeerd? Dus echt resetgaatje prikken tot (bijna) alle lampjes uitgaan, of via Tools -> Configuration -> Default? Als hij echt helemaal geen dhcp meer doet dan zou dat eerder duiden op een misconfig dan een defect.
Het IS/RApunt is ZELDEN in de slaapkamer. Bij bepaalde types aansluitingen kunnen helpdeskmedewerkers gewoon zien wat de IS/RAspecs zijn, dus waar KPN denkt dat het aangesloten is[2], en de mededeling "SLAAPKMR" bestaat wel degelijk (net zo goed als, trouwens, "TOILET", maar dat terzijde). Alle perversies zijn wel eens langsgekomen. Het hangt ook af van de indeling van een appartement (het gaat bijna altijd om een appartement in dit soort gevallen, rijtjeshuizen zijn iets voorspelbaarder), waar de kabels lopen (voor de flat, achter de flat, ingebouwd bij de bouw of later toegevoegd langs buiten, etc.etc), en dergelijke consideraties. Ook de tijd van aanleg maakt uit. In de jaren 70 gebeurde het met name bij flats en dergelijke wel eens dat de grondkabel/buitenkabel gewoon direct achterin een wandcontactdoos kwam.

*Meestal*, in een rijtjeshuis, is een wandcontactdoos doorverbonden vanuit (in oorsprong) een lasdop, soms later vervangen door iets moderners. Maar zelfs daar niet altijd, en in flats is het niet eens meer meestal.

Er lopen hier twee tegenstrijdige belangen: Aan de ene kant is het (oa) voor een zo snel mogelijke afhandeling belangrijk dat er gecontroleerd wordt in huis of daar niet iets fout zit, want als je dat kan fixen ben je in een keer van het probleem af, zonder te wachten op een monteur, zonder dat de monteur zegt "ja, het lag toch echt aan uw bedrading, mijn bezoek gaat in rekening gebracht worden", zonder dat er x dure mensen bij Telfort allerlei nutteloze tests gedaan hebben, etc. Ook scheelt dit in de kosten, en als je als budgetprovider de prijs laag wilt houden, moet je daar nu eenmaal op letten.

Aan de andere kant is het natuurlijk *nooit* de bedoeling dat de klant iets zegt en een helpdeskmedewerker hem dan niet gelooft of, erger nog, hem voor leugenaar uitmaakt. Vooral niet op basis van aannames. Als jij zegt "Ik heb dat geprobeerd, en toen deed hij helemaal niets", dient een medewerker niets meer te zeggen dan "OK." en door te gaan naar de volgende stap op z'n checklist, tenzij hij echt concrete plannen heeft om jou dat modem daar te laten aansluiten en dan een lijntest te doen. En dan nog. De klant is voor zo veel als mogelijk is koning, terwijl je hem ook zoveel mogelijk beschermd van fouten maken doordat de klant over het algemeen niet zoveel weet van ADSL als jij[1] (als het goed is).

[1] Zeg nooit "Ik ben een systeembeheerder, dus ik weet alles ervan!", want a) systeem beheerders weten geen fluit van ADSL normaal gesproken, hoe bedreven ze ook zijn in Ethernet en Windows Small Business Server en b) iemand die het echt weet hoeft het niet te *zeggen*.

[2] Indien ingevuld klopt het bijna altijd.
bjck schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:03:
Een van mijn hot buttons: Je bedoelt "tenzij", niet "mits". Je zegt nu precies het tegenovergestelde van wat je bedoelt. "Iets klopt, mits het waar is" en "Iets klopt, tenzij het een leugen is". Mug is gezift nu :)

[ Voor 55% gewijzigd door bjck op 16-08-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

MrJayMan schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:19:
[...]

mijn lijn is nog steeds dood :( Joris, jou iets bekend?
gister gelijk melding ingeschoten bij Telfort, maar geen response daarop.
ik wist de lijn te herstellen door het modem anders in te stellen; desalniettemin concludeerde Telfort dat mijn modem het beste vervangen kon worden. Ik kreeg dan ook binnen 3 dagen een nieuw exemplaar toegezonden.
Top actie en verder erg tevreden over de uptime.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetgeennnaam
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09-2024
ToFast schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 02:58:
[...]

Dit heb ik ook al enige weken nu. Modem traint in op 1.029 / 18.753 en haal wel 16Mbit download (zeer netjes) en de upload is slechts 30-65 Kb/s. De upload was voorheen altijd 95-99Kb/s en veel stabieler. Wel is het vreemde dat de upload zo nu en dan wel uitschieters heeft naar de 80-99Kb/s!

Dit zijn mijn lijnwaarden:
  • Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 16,5
  • Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 15,0
  • SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,0 / 6,5
Ik weet niet op welk netwerk ik nu zit, voorheen hadden we bbned via speedlinq, toen werd het telfort kpn of nu tiscali?
Ik ben blij dat ik blijkbaar niet de enigste ben met dit probleem.
Zoals ik al eerder heb gepost is de upload snelheid die ik heb sinds enkele weken gehalveerd, van ca. 0,8 Mb/s naar 0,4 Mb/s. Download snelheid is nog steeds prima, ca. 16 Mb/s.

Als ik terug ga kijken in de logs dan is dit gebeurt ergens tussen 11 juli en 18 juli.

Sinds het begin dat ik Telfort internet genomen heb (maart 2008) tot 11 juli jl. had ik nog een upload snelheid van 0,88 Mb/s :
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/515423549.png

Sinds 18 juli jl. is de upload snelheid gehalveerd naar 0,44 Mb/s:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/520057796.png

Ik heb inmiddels al 2 keer contact opgenomen met de klantenservice van Telfort, maar kom met hun antwoorden niet verder met het oplossen van het probleem.

Antwoord van 28 juli was:
Op 27-07-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Uw ADSL lijn staat hier nog keurig netjes op 20Mbit/1Mbit, wat dus duid op een download snelheid van 2MByte en een upload snelheid van 100kByte. Wij kunnen hiervandaan dus niets vreemds zien aan uw lijn. Mochten de problemen blijven bestaan, dan kunt u onderstaande punten controlleren:
- Zit er een splitter voor uw modem?
Zoja, verwijder deze door de kabel die nu in de LIJN van de splitter zit in de DSL van het modem te steken.
- Zit uw modem op het ISRA punt (punt waar telefonie het huis binnenkomt)?
Zonee, sluit het modem op het ISRA punt aan, gebruik indien nodig een langere netwerkkabel voor de PC.
- Zit uw modem met een korte kabel op het aansluitpunt?
Zonee, sluit het modem met een kabel van maximaal één meter aan, gebruik indien nodig een langere netwerkkabel voor de PC.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,

Telfort klantenservice

Antwoord van 31 juli was:
Op 30-07-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

als de uploadsnelheid aan de lage kant is komt dat door iets op uw computers. u kunt zien dat het modem intraint op 1mbit (1031kbps). dus de snelheid komt goed binnen en die word ook zo naar uw pc doorgegeven. en die maakt er dan weer iets anders van. waardoor de snelheid lager uitvalt.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,

Telfort klantenservice
  • Mijn modem zit direct aangesloten op het ISRA punt, met een kabeltje van 20 cm lengte.
  • Ik heb het getest op meerdere PC’s, zowel bedraad als onbedraad.
  • Ik heb ook een laptop van een ander geleend en dit op mijn ADSL aansluiting getest, met dezelfde resultaten.
  • Modem heb ik reeds gereset naar de fabrieksinstellingen, maar dit helpt ook niet.
  • Ik heb een ander modem geprobeerd, maar hetzelfde resultaat.
  • Ondanks dat het probleem zich ook voordeed met de laptop van iemand anders heb ik voor de zekerheid ook op spyware gescand, maar niks gevonden.
  • Op aanraden van Telfort Joris heb ik ook nog TCP Optimizer gedraaid, maar dit gaf ook geen resultaat.
Volgens mij heb ik nu alles aan mijn kant gedaan wat ik kon doen.

Het vreemde vind ik wel dat op het blog van Telfort een bericht staat (10 juni) dat het profiel van de ADSL lijnen omgezet word van frame discard naar cell discard. En dat de pilot van het omzetten duurt tot eind juli/begin augustus.
Dit valt dan wel in de periode dat mijn upload snelheid gehalveerd is (tussen 11 en 18 juli).
Zou dit er iets mee te maken hebben of is het puur toeval?

Telfort Joris weet jij nog een oplossing?

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Het ligt niet aan jouw, ik heb ook mindere snelheid zowel up als download
10.00 Mb/s down en 0.47 Mb/s up.
1031 kbps belt/traint de modem in.
Kan aan Telfort liggen of KPN
Heb je Telfort via KPN of via tiscali?, ik heb het via KPN.

[ Voor 14% gewijzigd door thefxr op 17-08-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weetgeennnaam schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:49:

Zoals ik al eerder heb gepost is de upload snelheid die ik heb sinds enkele weken gehalveerd, van ca. 0,8 Mb/s naar 0,4 Mb/s. Download snelheid is nog steeds prima, ca. 16 Mb/s.

Als ik terug ga kijken in de logs dan is dit gebeurt ergens tussen 11 juli en 18 juli.

Sinds het begin dat ik Telfort internet genomen heb (maart 2008) tot 11 juli jl. had ik nog een upload snelheid van 0,88 Mb/s :
Sinds 18 juli jl. is de upload snelheid gehalveerd naar 0,44 Mb/s:

Probeer eens een andere server. Als ik in Amsterdam test, zakt na 1 seconde mijn upload ook helemaal in naar 0,44 Mbs. Op een andere server blijft het wel gewoon 0,89.
Of probeer het hier eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetgeennnaam
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09-2024
thefxr,

Ik heb Telfort ook via KPN.
Modem traint bij mij ook dus ook in op 1031 kbps voor up.

Stinger Burns,

Ik heb meerdere servers van Speedtest geprobeerd, het resultaat blijf hetzelfde, upload snelheid is te laag ( rond de 0,44 Mb/s ).
Ook heb ik getest via Nuria, van IPing Research, upload snelheid is hier ook te laag. Varieert dan van 0,30 Mb/s tot 0,45 Mb/s.
Ik denk dus dat het niet ligt aan de test servers, het lijkt me puur de verbinding van Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als er nou geen test wordt gebruikt, maar er echt een file wordt geupload naar een ftp server. Krijgen jullie dan ook deze snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:12
Ik heb ook sinds het weekend last van een trage upload, rond de 0,42 Mb/s. Maar zo te lezen hebben er meer mensen last van. Ook heb ik sinds dit weekend een ADSL2+ verbinding ipv ADSL2, de intrain snelheden zijn sneller geworden vooral m'n download. Voorheen had ik rond de 7500kbps en nu 8006kbps, dus ADSL2+ haalt weer wat meer uit m'n verbinding. Maar of ik daar nu zo blij mee moet zijn weet ik nog niet, een aantal zaken zijn mij opgevallen.

- Ping is ongeveer verdubbeld (van 10ms naar 20ms)
- Grote hoeveelheid aan errors: FEC Errors (Up/Down): 0 / 117.447.590
- ADSL staat nu op interleaved ipv van FastPath (dit veroorzaakt waarschijnlijk de hogere ping?)
- Effectieve upload is laag (zoals vermeld rond de 0,42 Mb/s, voorheen 0,85 Mb/s)

Als modem gebruik ik de Speedtouch 780WL, heb ook nog even het standaard Zyxel modem er bij gepakt om te kijken hoe die het doet. Maar die traint ruim 1Mbit lager in (6700kbps vs 8006kbps), vond ik nogal een groot verschil tussen twee modems.
De verbinding was altijd zeer stabiel ondanks de grote afstond tot de centrale (3km), maar nu zal ik toch moeten afwachten of de lijn na deze veranderingen stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Prolution schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:14:
[...] heb ook nog even het standaard Zyxel modem er bij gepakt om te kijken hoe die het doet. Maar die traint ruim 1Mbit lager in (6700kbps vs 8006kbps) [...]
Behalve een verschil in intraintijd, is de uploadsnelheid ook minder van het Zyxel modem?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
@MrJayMan: De upload train bij de Zyxel op 1031kbps in, de effectieve upload is hetzelfde als van de Speedtouch.

@Telfort Joris: Zal zo ook nog even een file uploaden via FTP naar m'n webhoster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:59:
En als er nou geen test wordt gebruikt, maar er echt een file wordt geupload naar een ftp server. Krijgen jullie dan ook deze snelheden?
ja, ik krijg dezelfde lage snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Prolution schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:14:

- Grote hoeveelheid aan errors: FEC Errors (Up/Down): 0 / 117.447.590
- ADSL staat nu op interleaved ipv van FastPath (dit veroorzaakt waarschijnlijk de hogere ping?)
Hier komen een paar dingen samen inderdaad. Door de interleaving gaat latency iets omhoog, maar ook de mogelijkheid om fout correctie toe te passen. Die FEC zijn geen errors als in fouten, maar gecorrigeerde fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
@bjck: Oke dan weet ik dat ook weer :)

Ben nog bezig met het upload van een 100mb.bin test file naar de FTP van m'n webhoster, en zag al direct dat de uploadsnelheid erg fluctueert. En ook soms gewoon even stopt, voorheen had ik (een nagenoeg) stabiele lijn. Zie onderstaande grafiek:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4a89412faea16/4a89412fae247-TCP-Z.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Prolution schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:41:
@bjck: Oke dan weet ik dat ook weer :)

dat de uploadsnelheid erg fluctueert. En ook soms gewoon even stopt, voorheen had ik (een nagenoeg) stabiele lijn. Zie onderstaande grafiek:

[afbeelding]
normaal is het ook een stabiele lijn/rechte streep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie voor het aandragen van de voorbeelden en het aangeven van het probleem.

Het lijkt erop dat we het kunnen reproduceren, zal nu even wat mensen af moeten gaan om er een officïele storing van te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:03

Mnstrspeed

Aw, Snap!

De link uit de TS voor het berekenen van de afstand naar de wijkcentrale is dood. Heeft iemand toevallig een vervanger bij de hand? Nu ik besloten heb het overstappen naar UPC Fiber Power voorlopig uit te stellen, wil ik toch nog eens kijken of mijn downloadsnelheid bij Telfort wel pluis zit.. Ik haal 'slechts' 1,62mb/s met pieken naar 1,65mb/s, wat neerkomt op zo'n 13-14mbit van de 20.

Alvast bedankt :)

Ehhh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Naar aanleiding van mijn vorige bericht heeft Joris contact met me gezocht en aangeboden dat het KCC contact met mij hierover opneemt. Omdat ook de goede ervaringen gezegd mogen worden, ik vind het erg netjes van Telfort dat zij zullen proberen alsnog een voor beide partijen acceptabele oplissing te vinden. Het balletje rolt dus weer, en ik hou jullie op de hoogte.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Obiter dictum schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:39:
Edit@ Marzman in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15"
Voorzover ik heb begrepen is in mijn flat bij alle appartementen de aansluiting uit de meterkast verwijderd en via de muren getrokken na een fout in de bouw van het gebouw. Bij tenminste twee van mijn buren is het precies dezelfde situatie, mijn huisbaas had het ook direct over de slaapkamer als toegangspunt voor internet. De meterkastaansluiting geeft geen enkel singnaal, dat is gewoon een dode lijn.

Overigens snij je hier wel aan wat ik bedoel met "stugge medewerkers", ze namen keer op keer mn woord niet dat in de meterkast een dode lijn hing. Dan gaat er niet alleen veel tijd overheen als je elke keer weer, volledig loos, je modem moet verplaatsen, het is ook niet goed voor mijn irritatieniveau (hoewel ik, in de regel genomen, toch altijd netjes ben gebleven)
Dat kan ik me voorstellen, maar ik zie hierboven dat het verder loopt :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mnstrspeed schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:35:
De link uit de TS voor het berekenen van de afstand naar de wijkcentrale is dood. Heeft iemand toevallig een vervanger bij de hand? Nu ik besloten heb het overstappen naar UPC Fiber Power voorlopig uit te stellen, wil ik toch nog eens kijken of mijn downloadsnelheid bij Telfort wel pluis zit.. Ik haal 'slechts' 1,62mb/s met pieken naar 1,65mb/s, wat neerkomt op zo'n 13-14mbit van de 20.

Als je 1.65Mb/s kan halen aan download snelheid is 1650kByte/s (inderdaad effectief 13,2Mbit/s). Echter zit er 11 tot 15% protocol overhead in en je ADSL lijnsnelheid zal dan ook een 16500kbps zijn wat je in je modem ziet. Dat noemt men 16Mb en geen 13Mb als verbindings snelheid.

De 20Mb die je noemt is de maximale ADSL lijnsnelheid en heeft een protocol overhead (ADSL/ATM/Ethernet totaal) van een 11% (bij 1500byte packets). Dus de maximaal haalbare download snelheid in Mb/s is 2,2Mb/s wat 2225kByte/s is.

De lijn of verbindings snelheid is dus altijd hoger dan de effectieve download snelheid die je in een applicatie meet. Die kijkt naar IP pakketen en soms zelfs alleen naar de payload (werkelijke data) per seconde. Kijk je naar de pakketen (frames) op je verbinding is het:

ADSL overhead (fout correctie) (<1%) + ATM header (5bytes) + ATM payload (43bytes). Hiermee worden 1500byte IP pakketen getransporteerd die zijn voorzien van een Ethernet header (14bytes). Totaal kom je uit op 36 van die cellen die samen dus 1 IP pakket transporteren. In een IP pakket zit een payload (voor jou werkelijke data) van 1460bytes.

:+

Lang verhaal, je hebt een 16Mb ADSL2+ verbinding als je 1650kByte/s download snelheid haalt.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 17-08-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:17:
[...]

De telefoon zat er inderdaad op zonder splitter. Deze zit er nu wel tussen, maar toch viel hij net al weer uit. Heel er raar dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:24:
[...]

De telefoon zat er inderdaad op zonder splitter. Deze zit er nu wel tussen, maar toch viel hij net al weer uit. Heel er raar dus...
Alle telefonie apparatuur? Dus toestellen, nummer-melders, alarm centrales, extra-bellen, antwoord apparatuur etc achter de splitter? Dus geen (ook niet loze) afsplitsingen meer tussen ISRA en splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Het is eindelijk gelukt om de Zyxel op bridging mode te krijgen. Blijkbaar kan de webinterface van de Zyxel niet goed met Safari overweg. Een Windows systeem met IE8 deed wonderen. Hierna was het aansluiten van de Airport Extreme een fluitje van een cent.

Nu ook een lekkere snelheid thuis trouwens, maar is wel eens een stukje sneller geweest.
Afbeeldingslocatie: http://files.me.com/maartendevries/gjrotg

[ Voor 23% gewijzigd door Zware Unit op 18-08-2009 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik haal altijd wel rond de 16/17 mbit. Doe je niks met de voippoorten? (omdat je de zyxel op bridging hebt gezet). Ik heb zelf mijn router achter de Zyxel op bridging gezet, dat werkt net zo goed.
Mnstrspeed schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:35:

Dat is toch netjes voor ADSL? Maar je zou op http://pcdb.bbned.nl kunnen kijken.

[ Voor 89% gewijzigd door Marzman op 18-08-2009 00:08 ]

/▌

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Willen we allemaal stoppen (of ernstig matigen) met het posten van speedtest plaatjes? Meldt het liever in tekst wat je meet en wat de resultaten zijn, houdt het meer leesbaar.