Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 74.342 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik ben vorige week verhuisd en heb voor mijn nieuwe woning een nieuwe ADSL-aansluiting (zonder vaste lijn bij KPN) bij Telfort aangevraagd. De gehele aanvraagprocedure verliep zeer soepel en de lijn zou nu al moeten werken; ware het niet dat het DSL-lampje op mijn modem niet gaat branden. Uiteraard al van alles met de telefoonaansluiting geprobeerd, maar niets heeft mogen baten. Ik heb toen afgelopen maandag Telfort gebeld en zou worden teruggebeld voor het maken van een monteursafspraak, echter is dit tot op heden nog niet gebeurd. Ik word het internetten via UMTS onderhand wel zat :P Mijn kabeltelevisieaansluiting werkte overigens ook niet, UPC stuurde binnen 1 dag (waarvoor hulde) een monteur die het euvel fixte, was iets met kastje buiten op straat of zo.

Heeft iemand hier enig idee hoe lang het ongeveer duurt voordat Telfort contact met je opneemt voor het maken van een monteursafspraak?

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb je telfort al terug gebeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

LuckyY schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:48:
Heb je telfort al terug gebeld :+
Nope, dat niet. Voordat ik naar dat betaalde nummer bel leek het me handig om te onderzoeken of het normaal is dat zoiets relatief lang duurt :P

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Famoso schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:46:
Ik ben vorige week verhuisd en heb voor mijn nieuwe woning een nieuwe ADSL-aansluiting (zonder vaste lijn bij KPN) bij Telfort aangevraagd. De gehele aanvraagprocedure verliep zeer soepel en de lijn zou nu al moeten werken; ware het niet dat het DSL-lampje op mijn modem niet gaat branden. Uiteraard al van alles met de telefoonaansluiting geprobeerd, maar niets heeft mogen baten. [...]
Moet er bij een "nieuwe" koperdraad niet altijd een monteur langskomen om te controleren of de lijn werkt? voordat deze kan worden opgeleverd. Anders gezegd moet niet iemand de wijkkast/telefooncentrale in om de dslam aan het juiste draadje naar jouw isra te koppelen.
Dit mis ik namelijk in je verhaal.

Verder kunnen als het goed is alle werkzaamheden vanaf kantoor gedaan worden, als alle draadjes goed zijn aangesloten dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Mafketel schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:16:
[...]

Moet er bij een "nieuwe" koperdraad niet altijd een monteur langskomen om te controleren of de lijn werkt? voordat deze kan worden opgeleverd. Anders gezegd moet niet iemand de wijkkast/telefooncentrale in om de dslam aan het juiste draadje naar jouw isra te koppelen.
Dit mis ik namelijk in je verhaal.

Verder kunnen als het goed is alle werkzaamheden vanaf kantoor gedaan worden, als alle draadjes goed zijn aangesloten dan ;)
Zoiets dacht ik ook ja, maar dit zou Telfort dan toch zelf moeten regelen lijkt me? Of moet je daar zelf achteraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

Laguna

Connaisseur

Schweino schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:23:
Ik heb het vreemde probleem dat ik één bepaalde internet site niet kan bereiken via Telfort, terwijl anderen dit wel kunnen via andere providers. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Het gaat om www.barker-shoes.co.uk en ik krijg in FireFox de volgende melding: "The connection has timed out
The server at www.barker-shoes.co.uk is taking too long to respond."
Vreemd iets niet alleen mensen met Telfort kunnen die website niet bereiken, maar ook mensen met andere providers. Alleen met sommige providers is de website weer wel te bereiken. Misschien ergens een brakke switch, aangezien er niet bij elke provider voor dezelfde route wordt gekozen.

[ Voor 16% gewijzigd door Laguna op 31-07-2009 11:53 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
welke providers hebben hier nog meer last van dan? Ik heb KPB via m'n blackberry geprobeerd en dat gaat goed, Ziggo gaat goed en Surfnet ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07-2022
Storing is weer terug: last van uitval en een lage/fluctuerende snelheid; postcode 8501

[ Voor 5% gewijzigd door joepboris op 31-07-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storing is niet terug, als ik uw lijn ping heb ik 0% packetloss. Mocht het erger worden laat het aub weten.

HuHu, heeft u al contact opgenomen met de helpdesk?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
joepboris schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:46:
Storing is weer terug: last van uitval en een lage/fluctuerende snelheid; postcode 8501
Wat heb je zefl al gedaan om zeker te weten dat het niet bij jou ligt? Achterover leunen en wachten tot andere het voor je oplossen werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

IJsbeer schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:28:
[...]

Wat heb je zefl al gedaan om zeker te weten dat het niet bij jou ligt? Achterover leunen en wachten tot andere het voor je oplossen werkt niet.
BIj elk kleine kut wissewasje dat je internet niet goed functioneert altijd meteen de oorzaak bij jezelf zoeken terwijl je niks hebt veranderd in je setup, nee dat schiet op.

Hier en daar een storing, ok, dat is nou eenmaal niet anders.
Maar ik vind wel dat je in 2009 mag verwachten dat 95% van de tijd je internet 'gewoon werkt'.

Dus ja, laat Telfort het maar oplossen terwijl wij achterover leunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:02:
Storing is niet terug, als ik uw lijn ping heb ik 0% packetloss. Mocht het erger worden laat het aub weten.

De helpdesk heeft mij gisteravond gebeld naar aanleiding van mijn klacht en sinds gistermiddag 13:00 uur waren er geen problemen meer, echter nu gaat de snelheid er weer uit en af en toe een onderbreking.
Hier heb ik alles nagekeken, kabels modem ISRA resetten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Nee, want ik kan niet bellen, dat is nu juist het probleem. De beider buren zijn op vakantie en daar kan ik ook niet heen. En ik heb momenteel niet genoeg beltegoed om 0,30 € per minuut te kunnen betalen voor een helpdesk. Dat heb ik al eens eerder gedaan en na 20 minuten in de wacht verbreekt dan de verbinding omdat m'n prepaid op is. Ik gok dat ik niet binnen 20 minuten iemand heb gesproken die het kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetgeennnaam
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09-2024
Beste allemaal,

Misschien dat iemand van jullie mij kan helpen?

Sinds enkele weken is mijn upload snelheid gehalveerd naar ca. 350 kbit/s, wat voorheen ca. 750 kbit/s was.
Ik ben aangesloten via het KPN netwerk.

Acties die ik al gedaan/gecontroleerd heb zijn:
  • Getest met een andere PC, zowel bedraad als wireless.
  • Modem gereset naar fabrieks instellingen.
  • Modem is aangesloten bij ISRA punt met een kabel van 20 cm.
  • Met een ander modem geprobeerd.
  • Kabeltje van 20 cm vervangen.
  • ADSL lijn is stabiel.
  • Download snelheid is ook prima, ca. 15225 kbit/s.
  • Intrain waarden van het modem zijn: 18889 kbps / 1031 kbps
Waarde DSL line:
noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 11 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 26 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

weetgeennnaam schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:16:
.......upload gehalveerd naar ca. 350 kbit/s, wat voorheen ca. 750 kbit/s was.
Ik ben aangesloten via het KPN netwerk.

[u]Acties die ik al......................
• Intrain waarden van het modem zijn: 18889 kbps / 1031 kbps
[/list]

Waarde DSL line:
noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 11 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 26 db
Begrijp ik het nou niet goed of..?

[ Voor 32% gewijzigd door AzzKickah op 31-07-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HuHu, in dat geval kunt u mij uw mobiele nummer sturen en uw postcode en huisnummer. Dan zal ik een ticket voor u aanmaken vanwege de omstandigheden.

weetgeennaam, u zou uw netwerkkaart kunnen optimaliseren met TCP/IP optimizer. Ook zou u eens een laptop van iemand anders kunnen aansluiten en dan kijken of het daarmee ook aanwezig is.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Dat zou heel fijn zijn Joris, ik heb je een berichtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetgeennnaam
  • Laatst online: 25-09-2024
AzzKickah schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:18:
[...]

Begrijp ik het nou niet goed of..?
Beste AzzKichah,

Ja je begrijpt het goed.
Het modem traint in op 1031 kbps.

Maar als ik bijv. een snelheidstest via Nuria of www.speedtest.net doe dan is mijn upload snelheid dus rond de 350 kbps wat voorheen ca. 750 kbps was.

Beste Telfort Joris,

Ik heb, zoals je adviseerde, de TCP/IP optimizer gebruikt, echter geen effect. Upload snelheid blijft te laag.
Ook heb ik de upload snelheid getest met een andere laptop, met hetzelfde resultaat.

Heeft iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24

mijn storing is ook vandaag weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

weetgeennnaam schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:09:
[...]

Beste AzzKichah,

Ja je begrijpt het goed.
Het modem traint in op 1031 kbps.

Maar als ik bijv. een snelheidstest via Nuria of www.speedtest.net doe dan is mijn upload snelheid dus rond de 350 kbps wat voorheen ca. 750 kbps was.
OK, nu snap ik 'm :)
Dat probleem had ik hier dus ook maar dan met de download. Maar dat is opgelost.

Speedtest resultaten geven op dit moment:
9.5MB download
0.70MB upload

hmmz.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Snelheids problemen heb je als je packetloss hebt sowieso, ik zie meerdere mensen dat de storing weer terug lijkt? Dan heb je een mindere down- en upload snelheid dus test dat eerst (op een onbelaste verbinding).

Algemeen online (web) speedtest informatie

Verbind nooit conclusies enkel aan online (grafische browser) snelheids tests zoals speedtest.nl of .net. Een belaste computer, firewall, virusscanner of een browser die druk is met andere dingen of filters hebben al invloed. Net als applicaties die op de achtergrond de down- en/of upload gebruiken net als andere PC's die dat doen.

't Is leuk zo'n online grafische test in je browser, maar zijn heel veel factoren die de resultaten beïnvloeden ondanks er niets met je verbinding mis is. Eigenlijk alleen testen op een onbelaste verbinding door een FTP upload te doen bijvoorbeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 31-07-2009 20:13 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11-2024

rmfloris

Kowalski: Kaboeeem??

Ik zit met een soortgelijk probleem als "weetgeennaam". Sinds deze week heb ik een probleem met mijn internet verbinding. Downloaden is snel zoals vanouds, maar het laden van webpagina's is niet stabiel/langzaam.

Spyware: gechecked, niks
Virus scan: Wekelijks, niks gevonden
Firewall: Niks aan veranderd, de windows firewall staat aan.

Nu heb ik een andere PC er ook bijgehaald, welke geen problemen heeft. Nu lijkt het dus aan mijn PC te liggen.

Wat extra informatie:
Laden van sites als Youtube duurt zowel in IE als vuurvos minuten, terwijl het telfort BIN bestand met 1.3MB/s wordt gedownload. De verschillende sites blijven laden terwijl er niks groots op de pagina staat. Bijv je ziet onderaan dat Google analytics nog aan het laden is, hij ads ophaalt van een server.

Ik heb alle progs in het geheugen gechecked wat het is/wat het doet en geen van alle zou de verbinding moeten beinvloeden.

Zou iemand mij in de juiste richting kunnen helpen door aan te geven waar ik het probleem kan/moet zoeken of welke acties ik kan ondernemen om het precieze probleem vast te stellen?

Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

rmfloris schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 00:04:
Ik zit met een soortgelijk probleem als "weetgeennaam". Sinds deze week heb ik een probleem met mijn internet verbinding. Downloaden is snel zoals vanouds, maar het laden van webpagina's is niet stabiel/langzaam.

Spyware: gechecked, niks
Virus scan: Wekelijks, niks gevonden
Firewall: Niks aan veranderd, de windows firewall staat aan.

Nu heb ik een andere PC er ook bijgehaald, welke geen problemen heeft. Nu lijkt het dus aan mijn PC te liggen.

Wat extra informatie:
Laden van sites als Youtube duurt zowel in IE als vuurvos minuten, terwijl het telfort BIN bestand met 1.3MB/s wordt gedownload. De verschillende sites blijven laden terwijl er niks groots op de pagina staat. Bijv je ziet onderaan dat Google analytics nog aan het laden is, hij ads ophaalt van een server.

Ik heb alle progs in het geheugen gechecked wat het is/wat het doet en geen van alle zou de verbinding moeten beinvloeden.

Zou iemand mij in de juiste richting kunnen helpen door aan te geven waar ik het probleem kan/moet zoeken of welke acties ik kan ondernemen om het precieze probleem vast te stellen?
Nou dit is dus echt _precies_ hetzelfde probleem als wat ik heb. Tot op de details, ook dat met die filmpjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En als je die PC met problemen nu eens start met bijvoorbeeld een Ubuntu CD? Dus van CD (of USB stick) booten, de liveCD zegmaar zonder installatie. Laadt het dan wel snel allemaal gewoon?

Als je pingt naar je modem met onderstaande commando werkt dat gewoon?

ping -t -f -l 1472 192.168.1.254

Stoppen met <ctrl>+c of zet er -n 100 of -n 1000 tussen om een vast aantal pogingen te doen.

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 01-08-2009 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris

rmfloris

Ik heb de ping optie geprobeerd, helaas weinig succes:
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/3826/command.png

veel time outs. Als ik via de laptop (welke wel werkt) hetzelfde command geef, krijg ik in eerste instantie de melding: "Packet needs to be fragmented but DF set.". Als ik dan ping zonder de -f, gaat het goed.

M.b.t. het opstarten van de CD, die moet je me een keer goed uitleggen. Ik draai op Vista (waar geen CD bij zit). Ik neem aan dat ik een CD moet maken, waar haal ik die vandaan? Of kan ik het systeem opstarten van mijn externe HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
rmfloris schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 10:03:
Ik heb de ping optie geprobeerd, helaas weinig succes:
[afbeelding]

veel time outs. Als ik via de laptop (welke wel werkt) hetzelfde command geef, krijg ik in eerste instantie de melding: "Packet needs to be fragmented but DF set.". Als ik dan ping zonder de -f, gaat het goed.
die -f is belangrijk omdat je hiermee max pakket grootte kunt bepalen. Nu weet ik niet uit mijn hoofd de instellingen voor windows maar hier heb je die internet optemizers voor(niet mijn stijl en zal ze nooit gebruiken stel het liever zelf in) ipv de -f weglaten moet je het pakket kleiner maken totdat je geen foutmelding krijgt maar antwoorden.(dus die 1472 verlagen)

Het feit dat je met de pc wel kunt versturen met grootte pakketten vind ik vreemd aangezien met de laptop niet kan. pakketloss is het probleem en dit ligt ergen tussen pc en modem.
sluit je pc aan op de modem zoals nu je laptop zit. geen packetloss volgend de stap is even je netwerk config doorgeven zodat er een oplossing kan worden gezocht(ik weet nu niet hoe het zit aangesloten)
Nog steeds packetloss, volgende stap is netwerk kaart vervangen pc. Of iemand moet mij vertellen dat je door windows software packetloss kunt krijgen.
M.b.t. het opstarten van de CD, die moet je me een keer goed uitleggen. Ik draai op Vista (waar geen CD bij zit). Ik neem aan dat ik een CD moet maken, waar haal ik die vandaan? Of kan ik het systeem opstarten van mijn externe HD?
Van ubuntu cd opstarten is simpel. Let hierbij even op het woordje ubuntu en als je niet weet wat dit betekent dan even googlen. Anyway als je de ubuntu livecd hebt, dan deze in de pc doen en vanaf opstarten, niet de optie installeren kiezen! Maar kies de optie livecd.
dan staat boven aan je scherm een klein icoontje wat er uitziet als de dosbox waar je een plaatje van hebt gemaakt. klick erop en u kunt pingen ;) commando
ping -s 1472 -M do 192.168.1.254

ps ipv plaatjes kun je ook gewoon alleen de tekst selecteren in de dosbox
pps als ik een foutmelding krijgt en ik weet wat dat betekent dan zoek ik dat op met mijn vriend google. als ik het dan niet begrijp na meerdere uitleggen gelezen te hebben dan ga ik pas dingen vragen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mafketel op 02-08-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris

rmfloris

Even een update. Ik heb de PC nu opgestart via Ubuntu. Als ik dan de ping uitvoer heb ik ook tussen de 11% (packetsize =10) en 79% (packetsize =1472) packetloss.

De laptop loopt normaal via wireless, nu aangesloten via de kabel. Ik heb de packet terug gebracht naar 10, waarbij ik 8% packetloss krijg. Hoe hoger het getal, hoe meer packetloss.

Als ik dan voor een derde test de laptop via wireless laat gaan en deze met een packetsize 10 ping, krijg ik geen loss. De draden zijn niet dezelfde, maar wel via dezelfde router. Ook omwisselen van de netwerkkabels (pc <> laptop) heeft hetzelfde resultaat.

Nu begin ik richting de conclusie te gaan dat het niet aan de netwerk kaart ligt, maar aan de modem van Telfort? De modem is ook al 4-5 jaar oud. Is dit een logische conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
rmfloris schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:08:
Nu begin ik richting de conclusie te gaan dat het niet aan de netwerk kaart ligt, maar aan de modem van Telfort? De modem is ook al 4-5 jaar oud. Is dit een logische conclusie?
Mijn Tiscali-modem (die zwarte ZyXEL) is ook gaar. Ik merkte dat door verbindingen die stokten, packet loss, en dat verkeer tussen desktop en server wel heel erg sloom werd. Nu ik het netwerk geforceerd heb terguggebracht naar 10Mibit half duplex werkt het verder weer "normaal". Aangezien mijn lijnsnelheid toch geen 10Mibit/s haalt maakt dat verder weinig uit. Dat verkeer naar huisserver nu baggertraag gaat is uiteraard wel vervelend.

Ik heb het modem laatst opengemaakt, en de bolle condensatoren, verkleurde printplaat doen mij vermoeden dat de voeding gewoon aangetast is, misschien omdat deze structureel veel te warm werd. Want warm wordt-ie wel.

Overigens gaf wireless geen problemen, het was specifiek het wired gedeelte dat problemen gaf. Maar wifi gebruik je liever ook niet als je ook kabel kunt gebruiken imo..

De modem kan zelf ook pingen IIRC, daarmee kun je wellicht nog verder testen en het lokale netwerk helemaal uitsluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door Fuzzillogic op 02-08-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Je conclusie kan een of de juiste zijn, maar voordat je mag concluderen dat deze de (of een van de) uiteindelijke is zou ik eerst nog een testje doen en wellicht lost het je probleem op.

Wat je nu hebt vastgesteld is dat je blijkbaar packetloss hebt al tussen PC en modem, dus alles van/naar internet heeft dezelfde hinder. Focus dus eerst op het oplossen van die packetloss. Andere punt is de 1472bytes payload die eigenlijk wel zou moeten werken, dat betekent dat je een PC hebt die een MTU heeft van lager dan 1500byte (payload + IP header). Kan een reden zijn (icm andere fout) dat je sommige websites dan niet kunt openen op die PC of sommige erg traag laden doordat bepaalde onderdelen niet openen.

Packetloss eerst dus.

Als je nu je modem eens reset naar de fabrieks instellingen, heb je het dan nog steeds? Installeer de laatste firmware (opnieuw als je die al had) en reset hem dan nog een keer naar fabrieks instellingen. Als het dan nog zo is met meerdere PC's bekabeld aangesloten op alle 4 de netwerk poorten lijkt hij mij ook defect. Vooral het meerdere combinaties proberen en meerdere PC's + kabels testen is even belangrijk natuurlijk in het uitsluit proces :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
Even een update. Ik heb de PC nu opgestart via Ubuntu. Als ik dan de ping uitvoer heb ik ook tussen de 11% (packetsize =10) en 79% (packetsize =1472) packetloss.

De laptop loopt normaal via wireless, nu aangesloten via de kabel. Ik heb de packet terug gebracht naar 10, waarbij ik 8% packetloss krijg. Hoe hoger het getal, hoe meer packetloss.

Als ik dan voor een derde test de laptop via wireless laat gaan en deze met een packetsize 10 ping, krijg ik geen loss. De draden zijn niet dezelfde, maar wel via dezelfde router. Ook omwisselen van de netwerkkabels (pc <> laptop) heeft hetzelfde resultaat.
Als ik het goed begrijp .... pc ---- wireless modem ---- laptop en een wireless van laptop naar modem.
Heeft een van de twee pc's een auto mdx netwerk kaart? dan kun je de twee pc's diect aan elkaar verbinden voor een kabeltest.
tevens wat doet pingen van pc naar laptop en visa versa? zowel over kabel als kabel wireless.
Tis in ieder geval niet je windows installatie....
Logische conclusie kun je pas trekken als je andere dingen hebt uitgesloten of de fout direct hebt geconstateerd. Je hebt nu uitgesloten windows install en waarschijnlijk hardware pc en laptop. alle andere hardware weet je nog niet al teveel over. En van de netwerkkaarten ben je pas zeker als je ze werkend hebt getest.
Fuzzillogic schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:39:
[...]

Mijn Tiscali-modem (die zwarte ZyXEL) is ook gaar. Ik merkte dat door verbindingen die stokten, packet loss, en dat verkeer tussen desktop en server wel heel erg sloom werd. Nu ik het netwerk geforceerd heb terguggebracht naar 10Mibit half duplex werkt het verder weer "normaal". Aangezien mijn lijnsnelheid toch geen 10Mibit/s haalt maakt dat verder weinig uit. Dat verkeer naar huisserver nu baggertraag gaat is uiteraard wel vervelend.
snelle oplossing hang er een gigabit switch tussen ;) en de modem kun je zelf 10mbit forceren
Ik heb het modem laatst opengemaakt, en de bolle condensatoren, verkleurde printplaat doen mij vermoeden dat de voeding gewoon aangetast is, misschien omdat deze structureel veel te warm werd. Want warm wordt-ie wel.
Hoort niet kan een probleem zijn hoeft niet.
Overigens gaf wireless geen problemen, het was specifiek het wired gedeelte dat problemen gaf. Maar wifi gebruik je liever ook niet als je ook kabel kunt gebruiken imo..
Dat is apart om te horen. in laptops is het altijd de wireless connectie die meer stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mafketel schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:38:

[...]
Dat is apart om te horen. in laptops is het altijd de wireless connectie die meer stroom verbruikt.
Zou kunnen als er een onderdeel defect raakt door spanning problemen en de wireless interface hier niet de dupe is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris

rmfloris

@Mafketel, de opstelling is
PC-------------\
Laptop--------- Router

De PC via een vaste lijn, de laptop via wireless (en voor het testen ook via een vaste lijn).

De reset van de modem heeft geen effect gehad, het probleem blijft. Ik probeer nu de laatste firmware versie op de modem te zetten, maar door de gebrekkige verbinding wil het niet echt lukken. Ik kan hier dus nog geen update over geven.

Of het aan de reset heeft gelegen weet ik niet, maar ik krijg nu onder vista ongeveer dezelfde ping resultaten als bij Ubuntu, wat een verbetering is, maar nog niet perfect (verre weg).

Nu even op zoek naar goede manieren om packet loss te testen (Google, here i come.....)

To be continued........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
rmfloris schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:46:
@Mafketel, de opstelling is
PC-------------\
Laptop--------- Router

De PC via een vaste lijn, de laptop via wireless (en voor het testen ook via een vaste lijn).

De reset van de modem heeft geen effect gehad, het probleem blijft. Ik probeer nu de laatste firmware versie op de modem te zetten, maar door de gebrekkige verbinding wil het niet echt lukken. Ik kan hier dus nog geen update over geven.

Of het aan de reset heeft gelegen weet ik niet, maar ik krijg nu onder vista ongeveer dezelfde ping resultaten als bij Ubuntu, wat een verbetering is, maar nog niet perfect (verre weg).

Nu even op zoek naar goede manieren om packet loss te testen (Google, here i come.....)

To be continued........
Packetloss meten is het meest perfect gewoon met ping eigenlijk. Voordelen uit applicaties en webserver tools zijn dat ze vaak grafieken maken en history bij houden. Maar voor een onderzoek naar een probleem is dat nergens voor nodig, alleen voor bewaking/monitoring.

Had je alle 4 de poorten op je modem getest en zowel de PC als laptop ook even aan een andere kabel (niet met 1 kabel en 2PC's testen, wat nu als het de kabel is...) verbonden?

Als je niet de laatste software op je modem (zwarte?) hebt probeer dat een paar keer, met Windows en IE moet dat een keer slagen. Als je kan surfen moet dat ook lukken, herstart je modem even voor een poging.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 02-08-2009 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Mafketel schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:38:
[...]
snelle oplossing hang er een gigabit switch tussen ;) en de modem kun je zelf 10mbit forceren
Ehm, hoe? Ook in de console-mode en handleiding heb ik niets daarvan gezien eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris

rmfloris

Had je alle 4 de poorten op je modem getest en zowel de PC als laptop ook even aan een andere kabel (niet met 1 kabel en 2PC's testen, wat nu als het de kabel is...) verbonden?
Beide PC's hebben last van het probleem, zelfs na wisselen van kabels. Ik heb zelfs een brand-new kabel uit de verpakking gehaald om het te testen. Dus lijkt het niet aan de hardware van de PC's te liggen (laptop is vrijdag nog gebruikt op kantoor, zonder problemen, wireless gaat soepel). De kabels lijken ook goed te zijn. De instellingen op de router zijn terug naar fabrieksinstellingen en zouden dus goed moeten zijn.
Als je niet de laatste software op je modem (zwarte?) hebt probeer dat een paar keer, met Windows en IE moet dat een keer slagen. Als je kan surfen moet dat ook lukken, herstart je modem even voor een poging.
Modem herstart en de nieuwe firmware erop proberen te zetten, maar hij blijft een time out geven (zowel IE als Firefox). Ik blijf dat nog een paar keer proberen, hopelijk lukt het een keer.

Morgen toch maar even bellen met Telfort, misschien dat zij mij verder kunnen helpen (nieuwe modem misschien?). Mocht je nog tips hebben, dan hoor ik het graag.

p.s. Heeft iemand het 020 nummer van telfort?

[ Voor 4% gewijzigd door rmfloris op 02-08-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

rmfloris schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:44:
[...]

Beide PC's hebben last van het probleem, zelfs na wisselen van kabels. Ik heb zelfs een brand-new kabel uit de verpakking gehaald om het te testen. Dus lijkt het niet aan de hardware van de PC's te liggen (laptop is vrijdag nog gebruikt op kantoor, zonder problemen, wireless gaat soepel). De kabels lijken ook goed te zijn. De instellingen op de router zijn terug naar fabrieksinstellingen en zouden dus goed moeten zijn.

[...]

Modem herstart en de nieuwe firmware erop proberen te zetten, maar hij blijft een time out geven (zowel IE als Firefox). Ik blijf dat nog een paar keer proberen, hopelijk lukt het een keer.

Morgen toch maar even bellen met Telfort, misschien dat zij mij verder kunnen helpen (nieuwe modem misschien?). Mocht je nog tips hebben, dan hoor ik het graag.

020 2004448 :)

Bron

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
Fuzzillogic schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:30:
[...]

Ehm, hoe? Ook in de console-mode en handleiding heb ik niets daarvan gezien eigenlijk.
Cli handleiding, hoofdstuk 11 pag 63 en 64
ftp://ftp2.zyxel.com/P-66...ce_guide/P-660HN-F1_1.pdf
Succes, Ik had overigens geen idee hoe maar over het algemeen kunnen alle modems het. Overigens moet ik zeggen dat die zyxel modems configureerbaarder zijn dan de speedtouch die ik heb.
Verder helpen wordt wat lastig aangezien ikzelf dus geen zyxel heb en verder ook geen ervaring daarmee.

ether driver config
[0|1=auto|normal] [0|1=10|100]
[0|1=HD|FD] <ch-name>
Sets an interface’s connection speed and duplex mode.
This command is for a ZyXEL Device with one Ethernet
LAN port only.

ether switch speedDuplex <port-
id> [a|m =auto|manual] [10|100]
[h|f =half|full-duplex]
Sets an Ethernet port’s connection speed and duplex
mode. This command is for a ZyXEL Device with a four-
port switch only.
port-id: all|1|2|3|4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

020 nummer bellen heeft geen zin, daar kunnen ze u niet helpen. Ik begrijp dat u de fw niet erop krijgt, ook niet als u DSL eruit haalt en het dan nog eens probeert?

Fuzzillogic, ziet u kans een high-res foto te maken en mij daarvan de link te geven via een DM? Ik zie wel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Telfort Joris: heb je nog een oplossing of oorzaak kunnen achterhalen waarom sommige sites niet bereikbaar zijn via een Telfort verbinding, maar wel via andere providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef het door aan ons NOC, ik heb ook mijn technische beperkingen. Zij zoeken het dan uit, desnoods met de hoster van de site.
Niet alle subnets van alles ISP's zijn getest, de conclusie dat het bij alle andere ISP's wel werkt is daarom wat voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris

rmfloris

Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:43:
020 nummer bellen heeft geen zin, daar kunnen ze u niet helpen. Ik begrijp dat u de fw niet erop krijgt, ook niet als u DSL eruit haalt en het dan nog eens probeert?
@ Joris: Het probleem is niet zozeer de FW die erniet op komt. Het probleem is dat de verbinding slecht werkt (zoals hierboven beschreven) en daardoor ik ook niet de mogelijkheid heb om de FW erop te zetten. Nu kan je zien dat ik een hoop stappen al heb ondernomen om het een en ander te testen waar de fout kan liggen. Zou jij, vanuit Telfort, nog punten kunnen toevoegen waar het aan kan liggen en/of mij verder helpen met het zoeken naar een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunt u mij uw gegevens via een dm sturen? Het lijkt erop dat de modem defect is, dan kan ik kijken of die vervangen kan worden als het een bruikleenmodem is. Als dit niet zo is dan is een gratis 1 poorts modem 14,95 en de draadloze 59 euro + de 14,95 voor de administratie- en verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Mafketel schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 10:40:
[...]

Cli handleiding, hoofdstuk 11 pag 63 en 64
Thanks!

Maar nu weet ik ook weer dat ik dat al eens geprobeerd had, maar dat het niets veranderde aan mijn situatie. Ik moet de NICs van PC's nog steeds forceren naar 10Mibit, en met een (fast ethernet) switch ertussen werkt het helemaal niet.

Ah well, heb toch een nieuwe router nodig binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
AzzKickah schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:30:
[...]

BIj elk kleine kut wissewasje dat je internet niet goed functioneert altijd meteen de oorzaak bij jezelf zoeken terwijl je niks hebt veranderd in je setup, nee dat schiet op.

Hier en daar een storing, ok, dat is nou eenmaal niet anders.
Maar ik vind wel dat je in 2009 mag verwachten dat 95% van de tijd je internet 'gewoon werkt'.

Dus ja, laat Telfort het maar oplossen terwijl wij achterover leunen.
Dan is het toch typisch dat ik bijna nooit storingen heb. In de anderhalf jaar dat ik Telfort heb, heb ik 2 maal een storing gehad. Waarbij 1 keer de DSL lijn dood was, en dus vrij makkelijk te conluderen dat het niet bij mij ligt. De tweede keer was wat ge-etter met de telefoonlijn, wat uiteindelijk wel aan de modem te liggen (had ik achteraf zelf moeten oplosen ipv hulp zoeken met helpdesk/forum).

Dus ik kan zeker concluderen dat het minstens 95% van de tijd werkt, wel veel meer. Voor die twee storingen heb ik 1 keer hulp van Telfort gehad (Telfort Joris bedankt :) ), dus ik vind dat je zelf ook wel eerst de standaard dingen mag controleren. Zo vaak komt het niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste telfort joris, heeft u enig idee wanneer de ADSL centrales in Nederland worden geüpdatet naar adsl 2+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aanhef is niet nodig hoor, ik gebruik de U vorm omdat ik toch met klanten communiceer, jullie mogen mij best tutoyeren.

Het is mij niet bekend wanneer er nog iets omgebouwd wordt, ik vermoed dat dit niet gebeurd aangezien KPN druk bezig is met zijn All-IP netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb een bericht van Telfort ontvangen dat ik binnen 48u afgesloten wordt als de problemen niet opgelost zijn.
Er blijkt spam vanaf mijn adres verstuurd. Waarschijnlijk een spambot.

Ik maak gebruik van anti-virus pakket (avira) die dit soort dingen wel opspoort maar niet verwijderd (blijkbaar).
Vanuit Telfort wordt er een format geadviseerd voor 100% zekerheid.
Ik zit daar, vanzelfsprekend, niet om te springen.

Heeft iemand hierover tips welke programma's (liefst gratis, maar daar zal ik wel niet onderuit kunnen) ik hiervoor het beste kan gebruiken? Dus voor het uitschakelen van die spambot?

Is bijv. Hitman voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:26
Ik heb sinds vrijdag problemen met mijn vaste telefoonaansluiting van telfort.

Bellen gaat prima, is niets mee aan de hand. Gebeld worden, dat is anders... De telefoon gaat wel over, maar zodra ik dan opneem, geeft hij aan: oproep beëindigd.

Iemand hier die er een mogelijke oplossing voor weet? Ik gebruik een Speedtouch 784 als modem. Deze werkte voorheen prima en heb geen instellingen gewijzigd ofzo. Ook het standaard zyxel modem heeft het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien de telefoon die de problemen veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:26
Ik heb net ook een andere telefoon geprobeerd. Hiermee heb ik het zelfde probleem. Ook werkt onze telefoon bij de buren wel (op een mult pc modem van telfort...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
MauriX schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:29:
Ik heb een bericht van Telfort ontvangen dat ik binnen 48u afgesloten wordt als de problemen niet opgelost zijn.

Ik maak gebruik van anti-virus pakket (avira) die dit soort dingen wel opspoort maar niet verwijderd (blijkbaar).

Heeft iemand hierover tips welke programma's (liefst gratis, maar daar zal ik wel niet onderuit kunnen) ik hiervoor het beste kan gebruiken? Dus voor het uitschakelen van die spambot?

deze is heel goed en gratis
http://www.malwarebytes.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Vanochtend is de KPN-monteur langsgeweest, tenminste, hij belde me op dat hij eea in de centrale in orde gemaakt had en warempel, de verbinding werkte. Aan de waardes zou je zeggen dat ik IN de centrale woon :P

20836kbps/1070kbps

[ Voor 9% gewijzigd door Famoso op 04-08-2009 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evoluzione, dan zou ik uw sip account ook even bij de buren invullen en kijken of daar hetzelfde gebeurt. Het lijkt mij een lokaal iets. Alles moet hierbij worden uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX

@Joris Telfort, zou jij hier 's op willen reageren? Zit ECHT niet te wachten op een volledige format. Welke maatregelen adviseer jij nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is staat in de e-mail beschreven wat u allemaal kunt doen om het te verhelpen. Begrijpelijk dat u niet op een format zit te wachten, dat is wel de enigste 100% garantie dat het weg zou zijn.

Persoonlijk zou ik alle tools zoeken met Google die er te zijn om mijn HD te cleanen, daarbij wetende dat ik nooit voor 100% zeker kan zijn dat dit het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je spam verstuurt gaat dat niet via mail programma? Start elk mail programma op met de inet verbinding uit. En verwijder alle mail accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:48
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:17:
Als je spam verstuurt gaat dat niet via mail programma? Start elk mail programma op met de inet verbinding uit. En verwijder alle mail accounts.
Nee, een spambot is meestal eerder een soort virus wat zich verstopt in je computer en spam verstuurd. Heeft dus niets met mailprogramma's als Outlook e.d te maken.

@MauriX
Gooi anders poort 25 in je firewall (van je PC en van je modem) dicht, dan zou er helemaal geen mail meer verstuurd moeten kunnen worden. Daarna beginnen met een aantal virusscanners draaien en antispyware programma's op alle computers die aangesloten zitten.

Zorg ook dat je draadloos netwerk als je daar gebruik van maakt beveiligd is, misschien zit er iemand anders op je verbinding die spam verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Bedankt voor de tip.

Nou zit ik met het volgnde probleem. Ik heb een Speedtouch 780 aangesloten. Volgens de helpdesk moets ik die destijds instellen als 'bridge'.
Het gevolg is dat mijn gateway nu 195.240.7.254 is (telfort dus?) en ik mijn router niet meer kan benaderen via de website (192.168.1.254). Iemand enig idee hoe dit te omzeilen is, of moet ik eerst mijn modem weer resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bridge kun je alleen weer benaderen als je inderdaad een reset uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Ik was direct na een herinstallatie van mijn systeem(om andere redenen) ook geïnfecteerd met een rootkit die spam stuurt, ik heb talloze rootkit verwijderaars geprobeerd, maar het probleem ging niet weg. Ik kwam er in de eerste instantie achter doordat mijn internet langzaam was, waarna ik Wireshark startte en een shitload aan SMTP verkeer tegenkwam.
Ik heb toen in de router al het uitgaande SMTP verkeerd geblokkeerd, misschien is dit een optie voor je terwijl je naar een oplossing zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
MauriX schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:47:
Bedankt voor de tip.

Nou zit ik met het volgnde probleem. Ik heb een Speedtouch 780 aangesloten. Volgens de helpdesk moets ik die destijds instellen als 'bridge'.
Het gevolg is dat mijn gateway nu 195.240.7.254 is (telfort dus?) en ik mijn router niet meer kan benaderen via de website (192.168.1.254). Iemand enig idee hoe dit te omzeilen is, of moet ik eerst mijn modem weer resetten?
Wanneer je je modem als bridge hebt ingesteld krijgen je PC's er achter een publiek internet IP van Telfort. Je hebt dan dus geen router en geen firewall functie (doet router ook automatisch) die je PC's beschermt voor verbindingen van buitenaf.

Niet heel gek dat je dan een keer slachtoffer wordt :)

De helpdesk bedoelt niet 'bridge' met instellen als bridge. De instellingen voor een modem zijn de encapsulatie als RFC11483Bridged IP LLC. Die heb je nodig ook om je apparaat als router in te kunnen stellen.

Je kan hem niet via de webinterface instellen, dan eindig je inderdaad met een bridge zoals nu.

http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=13&Itemid=29

Hier staat een link & uitleg hoe je hem instelt voor Internet. Kiess voor 'All-in', dan heb je de juiste/zelfde instellingen die ook voor Telfort werken voor internet. Wel eerst je modem resetten naar fabrieks instellingen, anders kan ook die tool niet bij je modem vanaf je PC!

Je kan wel een paar uur moeten wachten tot je modem als router een IP adres krijgt. Je PC's hebben nu adressen aangevraagd die moeten eerst verlopen voordat je met een ander apparaat (je router) een IP gaat krijgen.

Als je meerdere PC's had aangesloten hadden die een ander internet IP adres gekregen, misschien kan je bij Telfort navragen welke van die IP's het probleem was en zo weet je ook welke PC je naar moet kijken. Geluk bij een ongeluk.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 04-08-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Top, hij werkt nu idd als router.

Hoe kan ik in een ST716 port 25 blokkeren? Ik gebruik hem toch niet.
Mijn firewall in de speedtouch kan alleen op disabled, standaard(huidige setting) en block all zetten.

Ik zou toch ergens een poort moeten kunnen blokkeren? Ik kan wel poorten open zetten voor games en applications. Ook daar is het niet mogelijk een poort te blokkeren.

Kan ook zo gauw op de site van speedtoch of google vinden hoe dit in z'n werk gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door MauriX op 04-08-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
MauriX schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:30:
Top, hij werkt nu idd als router.

Hoe kan ik in een ST716 port 25 blokkeren? Ik gebruik hem toch niet.
Mijn firewall in de speedtouch kan alleen op disabled, standaard(huidige setting) en block all zetten.

Ik zou toch ergens een poort moeten kunnen blokkeren? Ik kan wel poorten open zetten voor games en applications. Ook daar is het niet mogelijk een poort te blokkeren.

Kan ook zo gauw op de site van speedtoch of google vinden hoe dit in z'n werk gaat.
Ik heb het even nagekeken met een SP780 (het lijkt me dat dat ongeveer op dezelfde manier moet gaan). In de webinterface ga ik naar Toolbox, dan Firewall, dan bovenaan naar Configureren, dan heb je inderdaad die 3 niveaus maar helemaal onderaan zit de optie "Nieuw beveiligingsniveau maken" dan zou je daar een "row" moeten kunnen toevoegen waar je poort 25 in blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
OK! Heb het al. Had oude firmware. Nu nieuwe en is het mogelijk.
Blokkeer ik op deze manier smtp voldoende?? Ik kan geen specifieke poort opgeven namelijk.

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2hfndl3.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door MauriX op 04-08-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
MauriX schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:06:
OK! Heb het al. Had oude firmware. Nu nieuwe en is het mogelijk.
Blokkeer ik op deze manier smtp voldoende?? Ik kan geen specifieke poort opgeven namelijk.

[afbeelding]
Ja, dit lijkt mij voldoende te zijn. Je zou het nog even kunnen testen door met Outlook proberen een e-mail te versturen, dat zou namelijk ook niet moeten werken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Heb dat getest en geeft idd probelemen.
Kan ik er vanuit gaan dat die mailbots/spambots ook gewoon poort 25 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ja, het SMTP protocol gebruikt namelijk poort 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Laatst online: 12-09 21:07
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:50:
Een bridge kun je alleen weer benaderen als je inderdaad een reset uitvoert.
Of soms je iNet kabel eruittrekken en je pc inprikken ;)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maurix, als u mij uw postcode en huisnummer stuurt kan ik wel achterhalen op welke pc de bot actief was aan de hand van het ip.

Nu zult u niet worden afgesloten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Ik heb een ander modem aangeschaft. En die krijgt natuurlijk ook een ander IP. Is het mogelijk om het zelfde ip aan dat modem te (laten) koppelen?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
Henkie-Jan schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:12:
Ik heb een ander modem aangeschaft. En die krijgt natuurlijk ook een ander IP. Is het mogelijk om het zelfde ip aan dat modem te (laten) koppelen?
Telfort kent je een IP toe aan de hand van het MAC adres van het modem. Met een ander modem heb je dus een ander MAC adres en krijg je dus ook een ander IP. Je zou het MAC adres van het vorige modem kunnen klonen, de meeste modem's hebben wel zo'n optie.

Hou er wel rekening mee dat een MAC niet zomaar een nummer is wat maar een keer voorkomt en dat dus problemen kan geven als je het oude modem ook nog wilt gaan gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Spacespider op 04-08-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Misschien dat Telfort Joris zo vriendelijk is en kan/wil dat in de DHCP pool aan te passen? :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Henkie-Jan schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:24:
Misschien dat Telfort Joris zo vriendelijk is en kan/wil dat in de DHCP pool aan te passen? :) O-)
Denk niet dat een ISP die DHCP gebruikt 'dynamisch' en dus per netwerk segment gewoon een blok heeft (berg IP reeksen) voor één aansluiting iets gaat configureren.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 04-08-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klonen is niet aan te raden, dan is er kans dat de ip-politie langskomt en alles dicht zet wanneer het mac-adres dubbel in ons netwerk wordt ontdekt.

Ik kan helaas niet iets voor u betekenen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:36:
Klonen is niet aan te raden, dan is er kans dat de ip-politie langskomt.
Afbeeldingslocatie: http://www.waynecounty.com/mygovt/sheriff/newsroom/imgs/computerPolice.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:40
iemand anders last van hoge ping??

nvm: al gefixed

[ Voor 21% gewijzigd door mvandervelde op 04-08-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:28
@Telfort Joris:
Ik heb nog steeds geen factuur voor juli ontvangen (reeds per e-mail en telefonisch gemeld aan de helpdesk). Zou jij eens kunnen kijken wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U heeft in het verleden teveel betaald, dit wordt nu verrekend. Daardoor krijgt u geen factuur voor de maand juli.

Factuur is inmiddels binnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ok, jammer meneer Telfort Joris. Dan zit ik dus aan een nieuw IP vast. ;) Tis niet anders... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Spacespider schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:16:Telfort kent je een IP toe aan de hand van het MAC adres van het modem. Met een ander modem heb je dus een ander MAC adres en krijg je dus ook een ander IP. Je zou het MAC adres van het vorige modem kunnen klonen, de meeste modem's hebben wel zo'n optie.

Hou er wel rekening mee dat een MAC niet zomaar een nummer is wat maar een keer voorkomt en dat dus problemen kan geven als je het oude modem ook nog wilt gaan gebruiken.
Zo lang je het andere modem maar nergens gebruikt kan het op zich geen kwaad, heb je wel 2 dezelfde mac adressen actief op 1 netwerk dan heb je grote hommeles. Overigens, het Zyxel modem kan *geen* mac klonen. Routers kunnen dit meestal wel, adsl modem/routers vaak ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:11:
U heeft in het verleden teveel betaald, dit wordt nu verrekend. Daardoor krijgt u geen factuur voor de maand juli.
Beste Telfort Joris,

Dan nog zou wel wel graag een factuur met creditering ontvangen, aangezien ik mijn internet abbonement (en niet mijn gestaakte telefoon abbonement waarvoor ik te lang heb betaald) declareer bij mijn werkgever. Zonder factuur kan ik niet declareren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Sikkek schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:45:
[...]Dan nog zou wel wel graag een factuur met creditering ontvangen, aangezien ik mijn internet abbonement (en niet mijn gestaakte telefoon abbonement waarvoor ik te lang heb betaald) declareer bij mijn werkgever. Zonder factuur kan ik niet declareren....
Ik denk dat als je een maandje wacht je een factuur ontvangt waarop abo-kosten van de twee maanden en de creditering zijn te zien. Kun je dan alsnog declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Grrr, nu heb ik een ip adres dat misbruikt is voor vandalisme op wikipedia! :( Dynamische adressen blijf ik vreselijk vinden. Maar tis niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Jasper Janssen schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:04:
[...]
Ik denk dat als je een maandje wacht je een factuur ontvangt waarop abo-kosten van de twee maanden en de creditering zijn te zien. Kun je dan alsnog declareren.
Dat zou prima zijn... Heb je dat zelf ook gehad? Of doe je een gokje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Sikkek schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:31:
[...]
Dat zou prima zijn... Heb je dat zelf ook gehad? Of doe je een gokje...
Ik heb daarvan wel eens een voorbeeld gezien, ik weet het vrij zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sikkek, U krijgt de factuur nog is mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Fijn, dank je voor de inspanning!

EDIT:

Inderdaad de factuur ontvangen voor twee maanden internet en een creditering voor mijn VoIP abbonement. Helaas klopt het bedrag van de creditering niet.
@Telfort Joris: ik heb je even een DM gestuurd met de gegevens, kun je daar eens een blik op werpen?

[ Voor 80% gewijzigd door Sikkek op 06-08-2009 14:52 . Reden: Nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Telfort ADSL is bij mij een kwartier geleden uitgevallen (regio Flevoland).
Zijn er meer mensen of is mijn modem aan de warmte bezweken?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Laatst online: 30-08 11:58
3 dagen geleden: geen internet. Zo nu en dan krijg ik connectie, maar dat duurt iets van een paar seonden. Gebeld met Telfort en kreeg te horen dat mijn lijn in huis te lang is. Ok, zit wat in, maar gezien het altiojd werkte, lijkt het me stug dat dat de oorzaak is. Maar ben de beroerdste niet en heb het modem in de meterkast geplaatst.

Ah, iets beter. 8 pingetjes gaan goed en daarna 4 weer niet. Soms begeeft de lijn het weer helemaal en moet ik mijn modem aan en uit doen om weer instabiel te kunnen internetten (maar ik kan tenminste weer wat). Gebeld met Telfort omtrent dit verhaal.

Mijn modem staat in bridged mode en dat kan verstoring veroorzaken. Wat? Dat heeft altijd gewerkt... Ach ja, ben weer de beroerdste niet. Ik heb nog een 716 speedtouch liggen en ga deze wel even conrform standaard inrichten. Mijn vraag is nu:

Heeft iemand voor mij de standaard instellingen voor telfort (ex speedlinq) voor een speedtouch 716i? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

716 pagina

Hier kunt u alles vinden wat u ervoor nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

MrJayMan schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:38:
Telfort ADSL is bij mij een kwartier geleden uitgevallen (regio Flevoland).
Zijn er meer mensen of is mijn modem aan de warmte bezweken?
mijn lijn is nog steeds dood :( Joris, jou iets bekend?
gister gelijk melding ingeschoten bij Telfort, maar geen response daarop.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een ticket is aangemaakt staan daar 5-10 werkdagen voor, dit is een indicatie. Het kan korter of langer duren. Ik neem aan dat u met een melding bedoelt dat er een ticket is aangemaakt. Als u mij uw postcode en huisnummer stuurt kan ik wel even kijken, het is toch rustig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
En ook dat werkt niet :-( Weer bellen...

Gebeld. Komt weer de vraag hoe lang de kabel is. Onvoorstelbaar... Nu 5-10 dagen wachten. Had 3 dagen geleden al gemoeten :(
Rendier2710 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:15:
3 dagen geleden: geen internet. Zo nu en dan krijg ik connectie, maar dat duurt iets van een paar seonden. Gebeld met Telfort en kreeg te horen dat mijn lijn in huis te lang is. Ok, zit wat in, maar gezien het altiojd werkte, lijkt het me stug dat dat de oorzaak is. Maar ben de beroerdste niet en heb het modem in de meterkast geplaatst.

Ah, iets beter. 8 pingetjes gaan goed en daarna 4 weer niet. Soms begeeft de lijn het weer helemaal en moet ik mijn modem aan en uit doen om weer instabiel te kunnen internetten (maar ik kan tenminste weer wat). Gebeld met Telfort omtrent dit verhaal.

Mijn modem staat in bridged mode en dat kan verstoring veroorzaken. Wat? Dat heeft altijd gewerkt... Ach ja, ben weer de beroerdste niet. Ik heb nog een 716 speedtouch liggen en ga deze wel even conrform standaard inrichten. Mijn vraag is nu:

Heeft iemand voor mij de standaard instellingen voor telfort (ex speedlinq) voor een speedtouch 716i? _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Rendier2710 op 07-08-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet gek dat dit gevraagd wordt, als er aannames worden gedaan of een collega noteert iets niet goed ontstaat er een verkeerd beeld. Door alles na te lopen krijg je een goed beeld en kun je een kwalitatief ticket aanmaken waar de klant niet de dupe van wordt doordat er niet kloppende informatie in staat door aannames.

Als de modem in bridge staat kan het ook de pc zijn die het veroorzaakt, daarom is u gevraagd de modem routed in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
Kijk, met een dergelijk antwoord kan ik leven. Maar geef dat dan gelijk aan zodat je als klant niet 3 keer hoeft te bellen. Ik begrijp ook dat niet elke gebruiker evenveel kennis heeft.

Afijn, net gebeld en zeer correct te woord gestaan. Storingen komen nou eenmaal voor, daar kunnen we ook niks aan doen tenslotte. Ben benieuwd wat er aan de hand is.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:09:
Het is niet gek dat dit gevraagd wordt, als er aannames worden gedaan of een collega noteert iets niet goed ontstaat er een verkeerd beeld. Door alles na te lopen krijg je een goed beeld en kun je kwalitatief ticket aanmaken waar de klant niet de dupe van wordt doordat er niet kloppende informatie in staat door aannames.

Als de modem in bridge staat kan het ook de pc zijn die het veroorzaakt, daarom is u gevraagd de modem routed in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Telfort Joris, ben je nog wat wijzer geworden met betrekking tot het niet kunnen bereiken van enkele websites via een telfort verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Rendier2710 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:15:

Wat is de ruismarge in je modem? Misschien is het isra punt wat brak of heeft corrosie op de contacten. Een instabiele verbinding is vaak te wijten aan een slechte ruismarge, waardoor er veel verlies optreed. Hierbij kan het zo zijn dat het modem gaat re-synchen. Een te lange kabel of slechte contactpunten kunnen een nadelige impact hebben op de ruismarge. Bij een 20Mbit verbinding wil je een ruismarge van minimaal 7dB hebben en dat is al redelijk laag. De oorzaak kan heel goed buiten je huis of in het modem zelf liggen, maar dat is vele malen duurder om na te kijken en daarbij kost het veel meer tijd. Probleemanalyse is weinig anders dan alles bij langs lopen en uitsluiten waar het in kan zitten. Dat de helpdesk daarbij naar de kabellengte vraagt is vrij normaal, wordt daar a.u.b. niet boos over. In de regel hoe je na twee meter telefoonkabel vanaf het ISRA geen ADSL signaal meer te verwachten, met een UTP kabel wordt dit al meer, maar stel dat je bij je ISRA een draadloze energiemeter hebt (OXXIO heeft deze geloof ik geleverd) dan kun je het met je ADSL signaal shaken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:23:
Telfort Joris, ben je nog wat wijzer geworden met betrekking tot het niet kunnen bereiken van enkele websites via een telfort verbinding?
We hebben het vorige week aangekaart bij de hoster, helaas reageren zij niet. Al meerdere dingen zijn uitgeprobeerd, maar alles lijkt goed te staan bij ons. Route loopt via Easynet en die zeggen ook dat alles bij ons ok is.
Wie weet helpt het als er ook klanten hun beklag doen bij Hosting UK de eigenaar van de site. (hint)

Volgende week zullen weer proberen contact met hen te zoeken, al reageerden ze ook niet op eerdere verzoeken inzake dit probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris

rmfloris

rmfloris schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:44:

Vandaag mijn modem thuis gestuurd gekregen. Gelijk geinstalleerd en internet werkt als een zonnetje!!
Lag dus aan de modem. iedereen bedankt voor de hulp.

@Joris, hartelijk dank voor de snelle opvolging.

P.s. een klein puntje, ik belde gisteren met de klantenservice, deze konden mij geen order nummer geven danwel een TNT track and trace nummer want het was nog niet aangeboden bij TNT. (dat was donderdag 16.30). Schijnbaar hebben ze het nog als laatste van de dag verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:38:
[...]

We hebben het vorige week aangekaart bij de hoster, helaas reageren zij niet. Al meerdere dingen zijn uitgeprobeerd, maar alles lijkt goed te staan bij ons. Route loopt via Easynet en die zeggen ook dat alles bij ons ok is.
Wie weet helpt het als er ook klanten hun beklag doen bij Hosting UK. (hint)

Volgende week zullen weer proberen contact met hen te zoeken, al reageerden ze ook niet op eerdere verzoeken inzake dit probleem.
Bedankt voor de update, jullie kunnen het probleem dus reproduceren begrijp ik?
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Willen we allemaal stoppen (of ernstig matigen) met het posten van speedtest plaatjes? Meldt het liever in tekst wat je meet en wat de resultaten zijn, houdt het meer leesbaar.