Toon posts:

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:
  • 72.316 views

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 14:22
Marzman schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:13:
[...]

Zit je nou serieus te miepen over een ping van 19 miliseconden?
dat dacht ik ook al, de meeste problemen zijn echt serieus, geen verbinding of ene vette snelheidsverlaging.

Anoniem: 274567

@Telfort Webcare

Mijn abonnement zou beeindigd worden per 10 september, maar heb tot nu toe nog gewoon internet. Kan het zo zijn dat dit pas na morgen wordt afgesloten of is de beeindiging niet goed doorgekomen? Heb wel bevestiging van opzegging gekregen.

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 12:24
lt_cmd_data schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:26:
[...]

Jah één van de dingen die ik op internet doet ik online gamen en daar is latency vrij belangrijk, ik heb 1jaar lang 0 problemen gehad met de latency van telfort maar van één op de andere dag is de latency verhoogd.
Hier met de ZyXEL 2602R serie op het "Tiscali netwerk" naar ping.xs4all.nl het volgende;

code:
1
2
3
4
Ping statistics for 194.109.21.51:
    Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 20ms, Maximum = 22ms, Average = 21ms

Pingen naar jou 2602HW ging ook prima :), zonder packetloss of iets..

code:
1
2
3
4
Ping statistics for 82.168.191.254:
    Packets: Sent = 175, Received = 175, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 21ms, Maximum = 33ms, Average = 24ms

[Voor 18% gewijzigd door Chutney op 10-09-2009 22:35]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 07:32
lt_cmd_data schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:10:
[...]

Dan zal ik mezelf straks instellen op adsl2 profiel kijken of dat een lageren latency geeft. Vorig jaar zat ik op adsl2+ met 15mbit en had ik stabiel 9-10ms kunt u dat verklaren? Alleen mijn verbinding klapperde enorm.
Of je hem nu op ADSL2+, ADSL2 of gdmt laat verbinden zal misschien daar 't verschil niet zitten in je latency. Dat zijn instellingen op apparatuur aan de centrale kant. Misschien dat gdmt (ADSL1) je iets lager geeft, maar dan verlies je wel snelheid.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 22:51
@Telfort webcare :*) :
wiebjuh16 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:05:
Misschien kan Telfort webcare hier naar kijken? ik had ongeveer een jaar geleden excact hetzelfde, heb dat toen gemeldi via het Tiscali forum. En toen was het probleem binnen een dag opgelost! ;) Als ik nu vol down en upload, heb ik nog steeds een super telefoon verbinding, zonder dat bandwith gedoe, wat onnuttig is in princiepe :)
Kunnen jullie wellicht iets betekenen voor mijn probleem? (moet data-traffic afknijpen tot <70% van de bandbreedte om nog te kunnen VOIP'en)

Anoniem: 300018

@It_cmd_data,

Uw lijn staat momenteel in monitoring. De latency blijft wel stabiel op gemiddeld 19,1ms.
Er wordt gelet op de gaten en spikes die u constateerde om te kijken of dit een in of extern probleem is, hieruit moet duidelijk worden of het signaal wegvalt op DSL of IP niveau.
Uw lijn is gedowngrade van 12 naar 10Mbit. Mocht hij nu opnieuw instabiel worden dient er een ticket aangemaakt te worden.

@stefimke,

Grote hoeveelheden data kopiëren tussen WiFi en bekabeld levert inderdaad hoge CPU belasting op, dat is normaal gedrag voor dit apparaat. De WiFi verbinding gebruiken voor internet gebruik zal niet tot 100% CPU load opleveren.
Dat downloaden bekabeld 100% load oplevert kan alleen komen als de firewall druk is of bandwith management aanstaat. Zou u willen controleren of bandwith management echt weer uitgeschakeld staat? Dit is ook voor gebruik van de interne VoIP poorten in combinatie met Telfort bellen ook niet nodig en zelfs af geraden te gebruiken.
Indien u een andere VoIP aanbieder gebruikt of onze telefonie niet in het modem maar er achter (SIP toestel bijvoorbeeld) gebruikt kan het gebeuren dat het hapert tijdens downloaden, dat is normaal en verwacht gedrag.

Kunt u uw gegevens per DM toesturen?

Hugo

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 11-09-2009 13:09]

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:55
Anoniem: 179986 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:29:
[...]

De meerderheid van de mensen die Telfort gebruiken heeft minimaal 20 ms latency aangezien dat aan het gebruikte netwerk ligt. Ik vraag me sterk af of je het verschil zou merken als je de cijfers niet zou zien.
Ik had in t begin dat ik telfort had (vorig jaar) altijd stabiele ping van rond de 14 - 18 (altijd de volle 20Mbit), nu zit ik op een gemiddelde ping tussen 30 - 60 (nu tussen de 10 - 20 Mbit) in, t lijkt er ook op dat mijn verbinding wel eens wegvalt. (precies zelfde wat hier boven ook is met de ping/hops).

Ik speel dan ook shooters online, die zien mij gewoon teleporteren (geen draadloos.)

@mvandervelde,

Kunt u per DM uw gegevens toesturen? Ik zal de lijn dan onderzoeken.

Hugo

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:55
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:15:
@mvandervelde,

Kunt u per DM uw gegevens toesturen? Ik zal de lijn dan onderzoeken.

Hugo
DM?

Ik was aan het zoeken wat het was, maar kon niet echt wat vinden hierover of ik moet er overheen gelezen hebben.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 19:29

AzzKickah

06-CENSORED

mvandervelde schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:53:
[...]

DM?

Ik was aan het zoeken wat het was, maar kon niet echt wat vinden hierover of ik moet er overheen gelezen hebben.
Direct Message
prive berichtje dus :)

• bjck
Onder het usericon (avatar) staat een logo per gebruiker: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 20:57
bij mij in venlo heb ik s'avonds wel halve uur geen internet.
het is nu al 3e keer deze week

weet niet of het aan de modem ligt of telfort.

dsl lijn (LED) is groen.
internet (LED) is rood.

in de modem ontvang is geen ip adres van telfort. 0.0.0.0
terwijl ik bij modem - maintance - diagnostic- dsl line - dsl line status = geen gekke waarden heeft.
toch ^ ATM status pkts in en out 0 is

is mogelijk dat mijn modem niet goed doet?

iemand advies?

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

• bjck
sf2 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:25:

weet niet of het aan de modem ligt of telfort.

iemand advies?
Storings pagina kijken?

http://klantenservice.int...-Eindhoven-Den-Bosch.aspx

En later een storing met 'diverse locaties', misschien viel je daar ook onder.

[Voor 30% gewijzigd door bjck op 11-09-2009 15:28]

@Telfort webcare

Mijn abonnement zou eigenlijk 10 sept zijn afgelopen, maar heb nog gewoon internet. Hoe kan dit? Op de site van telfort kan ik niet meer inloggen alleen nog webmail?

@Jogabonito20,

Graag ontvang ik uw gegevens per DM om te controleren of de opzegging goed is verlopen.

Hugo

@Jogabonito20,

Facturatie is per 10-09-09 gestopt.
Toegang tot diensten en DSL signaal blijven tot 13-09-09 up.

Geen probleem dus.

Hugo

Dankje!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06 17:11
Zou u willen controleren of bandwith management echt weer uitgeschakeld staat? Dit is ook voor gebruik van de interne VoIP poorten in combinatie met Telfort bellen ook niet nodig en zelfs af geraden te gebruiken.
Begrijp ik hieruit dat het beter is dat je bandwith management geheel uitzet, dus nergens een vinkje?
En dus ook niet voip zgn voortrekken???

@scofield,

Dat is inderdaad het geval, u kunt het beste alle instellingen van de ZyXEL modem in factory default laten staan (met uitzondering van telefonie).
Bandwidth management vraagt veel van de CPU, wat voor onnodige problemen kan zorgen. Binnen ons netwerk wordt er nu voor gezorgd dat telefonie voorrang krijgt boven ander dataverkeer.

Wouter

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-06 14:37
@Telfort Webcare

Misschien stomme vraag, maar waarom is de webmail functionaliteit van telfort niet standaard over een beveiligde verbinding (https)? Volgens mij zijn jullie 1 van de weinige internetproviders die dat niet standaard heeft?

@jeroenvdnberg,

Ik begrijp uw vraag en zal dit gaan uitzoeken, vermoedelijk is de redirect niet goed ingesteld.

Wouter

• bjck
scofield schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:29:
[...]

Begrijp ik hieruit dat het beter is dat je bandwith management geheel uitzet, dus nergens een vinkje?
En dus ook niet voip zgn voortrekken???
Je ZyXEL geeft in de router sowieso al voorrang aan uitgaande telefonie (VoIP) pakketten, inkomend doet Telfort het vanaf de andere kant. Je hebt in je modem niets nodig dan om bandbreedte vrij te houden of voorrang te geven. Kost alleen maar onnodig CPU kracht en kan het zelfs slechter maken dan beter dan.

Tijdje terug las ik ook zo iets van iemand die na het uitzetten het probleem oploste wat hij eigenlijk zelf had gecreëerd bij het zoeken naar een oplossing.

• scofield
OK, dan is dan duidelijk.
Zou de webcare dan eens een lijn controle kunnen doen bij mij.
Ik heb nog steeds naar mijn mening een lage download. Zeker als je ziet waar m'n modem op intraint.
nl 16750/1092. M'n hoogste downsnelheid is ong 1.1 Mbps. De pc zit rechtstreeks aan het modem en ook ee tcp optimizer gedraaid. Dit maakt niets uit hier btw.

• Chutney
scofield schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 08:49:
Ik heb nog steeds naar mijn mening een lage download. Zeker als je ziet waar m'n modem op intraint.
nl 16750/1092. M'n hoogste downsnelheid is ong 1.1 Mbps. De pc zit rechtstreeks aan het modem en ook ee tcp optimizer gedraaid. Dit maakt niets uit hier btw.
Heb je Windows XP of een nieuwere versie? TCPoptimizer werkt alleen goed onder XP of lager.

Probeer de instellingen van TCPoptimizer eens alsvolgt.. dan zal je denk ik wel hard gaan:

• bjck
Goede test hierboven van Chutney.

Verder nog: andere kabel geprobeerd voor je netwerk? Andere PC(s) hetzelfde? Netwerk verbinding niet op 10Mb ipv 100Mb?

Sla je configuratie van je modem op en reset hem naar defaults. Als dat verschil maakt oude configuratie niet terug zetten, bij geen verschil terug zetten en dan was dat het probleem ook niet.

Waar en hoe test je? Niet ook iets uploaden tijdens de test, volledig upload gebruik remt de download. Pak je iets als deze om te testen? http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin

[Voor 13% gewijzigd door bjck op 12-09-2009 10:58]

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-06 12:30
Hi! Ik heb een probleem met spam. Het schijnt dat wij van ons adres uit spam versturen, maar ik heb zo'n beetje alles al gescanned wat er te scannen valt. Kan iemand hier misschien helpen, aangezien het een telfort aansluiting betref?

Dit is de mailheader die ik van abuse@telfort heb gekregen: de XX-XXX staat voor mijn ip :)

Received: from 82-169-XX-XXX.ip.telfort.nl ([82.169.XX.XXX])
by pascal.junkemailfilter.com with esmtp (Exim 4.69)
id 1MhOj8-0001yp-1J on interface=65.49.42.60
for ashadow@acelogic.com; Sat, 29 Aug 2009 07:16:22 -0700
From: eabredef2006@964-rock.com
To: ashadow@acelogic.com
Subject: To ashadow
Content-Type: text/html; charset="ISO-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 7bit
MIME-Version: 1.0
X-Sender-Domain: telfort.nl
X-Spamfilter-host: pascal.junkemailfilter.com -
http://www.junkemailfilter.com
X-Mail-from: eabredef2006@964-rock.com
X-Spam-Class: SPAM-HIGH-VERY - MULTI-BLACKLIST -
82-169-XX-XXX.ip.telfort.nl [82.169.XX.XXX] - [S=8 - cbl.abuseat.org
bl.spamcop.net bb.barracudacentral.org] - OurBl BlList - X=pascal
H=82-169-XX-XXX.ip.telfort.nl [82.169.XX.XXX]
HELO=[82-169-XX-XXX.ip.telfort.nl] F=[eabredef2006@964-rock.com]
T=[ashadow@acelogic.com] S=[To ashadow]
X-Honeypot: Yes - MULTI-BLACKLIST - 82-169-XX-XXX.ip.telfort.nl
[82.169.XX.XXX] - [S=8 - cbl.abuseat.org bl.spamcop.net
bb.barracudacentral.org] - OurBl BlList - X=pascal
H=82-169-XX-XXX.ip.telfort.nl [82.169.XX.XXX]
HELO=[82-169-XX-XXX.ip.telfort.nl] F=[eabredef2006@964-rock.com]
T=[ashadow@acelogic.com] S=[To ashadow]
X-Abuse-email:
X-Abuse-email: abuse@telfort.nl
X-Sender-Host-Address: 82.169.XX.XXX
X-Sender-Host-Name: 82-169-XX-XXX.ip.telfort.nl
X-Original-helo: 82-169-XX-XXX.ip.telfort.nl

Zou het ook in een ander systeem kunnen zitten, dan een windows computer? We hebben namelijk ook een paar sweex routers en een synology diskstation aan het netwerk hangen. Ik had gezocht op "esmtp (Exim 4.69)" en wat ik o.a. in de resultaten zag dat exim een unix systeem is. Vandaar m'n vraag of het ook ergens anders kan liggen.

'k heb ondertussen m'n firewall geconfigureerd in m'n router, hopelijk houdt dat 't e.e.a. tegen. Als het goed is wel, maar ik kan natuurlijk niet alles dicht zetten. Er zijn nu slechts een paar poorten naar buiten toe die open staan, het meeste staat nu dicht. :)

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-06 19:40
Misschien dat het probleem zich bevindt met de netwerkkaart stuurprogramma.
Controleer eventueel op de laatste versie van je netwerkkaart stuurprogramma(driver) deze kan je vinden bij de fabrikant van je moederbord/notebook.
Soms is de laatste versie niet de stabielste in dat geval kan je in winxp/vista/win7 eenvoudig terug naar de vorige versie: Kies dan bij Apparaatbeheer(device manager) "vorige stuurprogramma" (roll back driver).

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06 19:52
Anoniem: 300260 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:02:
@wes-, volgens mij heeft u een bruikleenmodem. Heb uw gegevens gevonden, een nieuw modem is onderweg.
Waar is Telfort Joris eigenlijk gebleven? Zijn laatste reactie is in augustus geweest.
Misschien op vakantie?

My favorite programming language is solder.

• scofield
Chutney schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 09:34:
[...]

Heb je Windows XP of een nieuwere versie? TCPoptimizer werkt alleen goed onder XP of lager.

Probeer de instellingen van TCPoptimizer eens alsvolgt.. dan zal je denk ik wel hard gaan:

[afbeelding]
Heb XP pro SP 3, en heb tcp optimizer gedraaid zoals ie bij jouw ingesteld staat, waarom overigens op 10000 is me even een vraag aan jouw.
iig heb m'n netwerk kaart voorzien van de nieuwste drivers en voila die ftp test van telfort van 100 Mb die pak ik nu met 80% 1.7 Mb en 20 % met 1.6 Mbps, dus het is nu al een succes, kom er later op terug, moet nu echt weg.

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-03 18:58
born2tweak schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 11:45:
Hi! Ik heb een probleem met spam. Het schijnt dat wij van ons adres uit spam versturen, maar ik heb zo'n beetje alles al gescanned wat er te scannen valt. Kan iemand hier misschien helpen, aangezien het een telfort aansluiting betref?

Dit is de mailheader die ik van abuse@telfort heb gekregen: de XX-XXX staat voor mijn ip :)

[..weinig relevante info of je moet in de logs van de mailserver kunnen kijken...]

Zou het ook in een ander systeem kunnen zitten, dan een windows computer? We hebben namelijk ook een paar sweex routers en een synology diskstation aan het netwerk hangen. Ik had gezocht op "esmtp (Exim 4.69)"
De Exim draait op het ontvangende systeem. Voor jou niet van belang.
en wat ik o.a. in de resultaten zag dat exim een unix systeem is. Vandaar m'n vraag of het ook ergens anders kan liggen.

'k heb ondertussen m'n firewall geconfigureerd in m'n router, hopelijk houdt dat 't e.e.a. tegen. Als het goed is wel, maar ik kan natuurlijk niet alles dicht zetten. Er zijn nu slechts een paar poorten naar buiten toe die open staan, het meeste staat nu dicht. :)
Het enige wat ik je zo 123 kan aanraden is poort 21 dicht te gooien zowel uitgaand als ingaand, yep dat betekent dat jezelf ook geen mail kan versturen of ontvangen ;).
En dan in de logs van de firewall kijken welk ip probeert kontakt te maken op poort 21.
Lukt dit niet met de huidige firewall gebruik dan een oude pc met een linux firewall (of een gewone pc met een livecd)

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 14:22
Puch-Maxi schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:03:
[...]

Waar is Telfort Joris eigenlijk gebleven? Zijn laatste reactie is in augustus geweest.
Misschien op vakantie?
Waarschijnlijk vervangen door anderen die hier reageren namens telfort.

• born2tweak
  • Laatst online: 22-06 12:30
Mafketel schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:27:
Het enige wat ik je zo 123 kan aanraden is poort 21 dicht te gooien zowel uitgaand als ingaand, yep dat betekent dat jezelf ook geen mail kan versturen of ontvangen ;).
En dan in de logs van de firewall kijken welk ip probeert kontakt te maken op poort 21.
Lukt dit niet met de huidige firewall gebruik dan een oude pc met een linux firewall (of een gewone pc met een livecd)
Tnx, ik heb nu poort 25 (smtp) dicht gezet in de router, die heeft ook 'n firewall.
Ik heb eigenlijk zo'n beetje alles dicht gezet, alleen een paar poorten open. De log van de router / firewall loopt helemaal vol met allerlei zooi, van m'n synology, m'n pc en nog andere pc's in het netwerk. En allemaal op poorten die ik niet ken. 12783 bijvoorbeeld... iemand een idee :S

Misschien moet ik dit ook niet hier posten, maar 'n topic aanmaken ergens anders ofzo :)
tnx voor de hulp

• LoneRanger
  • Niet online
thefxr schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 16:25:
[...]

Nee, Wouter, Hugo en Joris gebruiken alle 3 het Telfort Webcare account.
Joris weet ik niet 100% zeker maar die andere 2 wel. :)

Only fools are enslaved by time and space.

• Mafketel
born2tweak schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 17:32:
[...]

Tnx, ik heb nu poort 25 (smtp) dicht gezet in de router, die heeft ook 'n firewall.
LOL geef ik een advies zet ik een verkeerd nummer neer .... ftp blokeren heeft idd niet zo heel veel zin ;)
Ik heb eigenlijk zo'n beetje alles dicht gezet, alleen een paar poorten open. De log van de router / firewall loopt helemaal vol met allerlei zooi, van m'n synology, m'n pc en nog andere pc's in het netwerk. En allemaal op poorten die ik niet ken. 12783 bijvoorbeeld... iemand een idee :S
Kun je filteren op smtp? ..... anders is een dedicated firewall gezien het feit dat je meerdere pc's hebt waarschijnlijk de snelste en efficiëntste manier. Overigens kun zowel op een windows bak als andere ossen alle netwerk connecties zien met behulp van cli commando's(programma's) zoals bijvoorbeeld netstat.
Misschien moet ik dit ook niet hier posten, maar 'n topic aanmaken ergens anders ofzo :)
tnx voor de hulp
Er zijn idd waarschijnlijk een hoop andere topic's waar meer info hierover instaat.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06 19:52
thefxr schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 16:25:
[...]
Beetje jammer als je hem een status-update via DM stuurt welke niet wordt gelezen. :z

My favorite programming language is solder.

• bjck
scofield schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:16:
[...]

Heb XP pro SP 3, en heb tcp optimizer gedraaid zoals ie bij jouw ingesteld staat, waarom overigens op 10000 is me even een vraag aan jouw.
iig heb m'n netwerk kaart voorzien van de nieuwste drivers en voila die ftp test van telfort van 100 Mb die pak ik nu met 80% 1.7 Mb en 20 % met 1.6 Mbps, dus het is nu al een succes, kom er later op terug, moet nu echt weg.
Die 10000 geeft een iets kleiner window size, maar heeft ook een goed effect. Het aanklikken van alle netwerkkaarten zodat de juiste wordt aangepast en je driver update hebben het opgelost zo te lezen :)
born2tweak schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 17:32:
[...]

Beter als je dit specifiek in Beveiliging & Virussen post met dit verhaal. Dan kunnen meer gespecialiseerde mensen je ook helpen die daar vooral meelezen wat dit is en hoe te onderzoeken. Goed mogelijk dat je PC's een onderdeel van een botnet zijn en zo opdrachten krijgen iets te gaan doen (zoals spammen).

[Voor 37% gewijzigd door bjck op 13-09-2009 00:26]

• Chutney
scofield schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:16:
[...]

Precies wat BJCK zegt, de window size past het beste bij een 20Mbit connectie. Uiteraard heb ik dat zelf ook ondervonden omdat ik hem meteen op 20000 had gezet :) Toen merkte ik dat mijn downloadsnelheid niet maximal was en dat wanneer ik begon te uploaden m'n download halveerde.

Nu is dat met 10000 geen probleem, de downloads gaan hard en zelfs tijdens volledige upload blijft de download stabiel en maximaal doorpompen.

Goed dat het bij jou ook gewerkt heeft, denk dat je probleem hierdoor opgelost is _/-\o_

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
zit inmiddels al 2 uur zonder internet :| heb verbinding maar ik krijg geen IP adress regio Groot-ammers (alweer) meer mensen last van ? (lang leve de dongel van KPN)

http://i31.tinypic.com/xge89e.jpg :'(

[Voor 15% gewijzigd door Axelfoley007 op 13-09-2009 13:02]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb ik storing of ligt de dhcp-server van Telfort er uit? Op de storingspagina zie ik geen melding staan.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 15:02
Axelfoley007 schreef op zondag 13 september 2009 @ 12:42:
zit inmiddels al 2 uur zonder internet :| heb verbinding maar ik krijg geen IP adress regio Groot-ammers (alweer) meer mensen last van ? (lang leve de dongel van KPN)
Ja hier ook regio Tilburg. Daarnet kreeg ik af en toe nog een ip adres die na een minuut weer weg was maar dat gebeurt nu ook niet meer.

[Voor 51% gewijzigd door hgp op 13-09-2009 12:54]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier verbinding in orde (regio Flevoland). Lijkt me dus geen landelijke issue.

~

Anoniem: 277206

Hier (in Landgraaf) verbinding in orde, alleen kan ik sommige websites niet bereiken (ziggo.nl bijvoorbeeld).

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 277206 op 13-09-2009 13:06]

• Shengstah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:26
Om 12 uur toen ik achter de pc ging, had ik geen IP adres. Inmiddels werkt alles weer, hopelijk ook voor de andere mensen die hier last van hebben.

• NimRod1337
  • Laatst online: 24-06 21:16
Hier was ook n hickup.. Dacht dat het mijn eigen DNS server was, dus Linux bak een reboot gegeven, maar het was definitely Telfort. Mag niet klagen, eerste keer in maanden.

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hier ook problemen (regio Roosendaal / Breda) Paar keer kon ik geen verbinding krijgen met het internet, 10 minuten uitgevallen, deed het weer, toen weer 5 minuten eruit. Nu weer stabiel lijkt het.

• pven
  • Niet online
Via mijn GSM @ T-mobile internetten werkt niet prettig, excuses voor de spuit11-post!

Het werkt inmidddels weer. :)

[Voor 5% gewijzigd door pven op 13-09-2009 13:34]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• lt_cmd_data
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:00:
@It_cmd_data,

Uw lijn staat momenteel in monitoring. De latency blijft wel stabiel op gemiddeld 19,1ms.
Er wordt gelet op de gaten en spikes die u constateerde om te kijken of dit een in of extern probleem is, hieruit moet duidelijk worden of het signaal wegvalt op DSL of IP niveau.
Uw lijn is gedowngrade van 12 naar 10Mbit. Mocht hij nu opnieuw instabiel worden dient er een ticket aangemaakt te worden.

-knip-
Hugo
Ik zag dat de lijn ingetraind staat op 15407 kbps / 1031 kbps. :)
Zaterdag haalde ik 1,5mB per sec van ftp://ftp.telfort.nl/
Zondag 17:30 haalde ik strak 1,00mB per sec vanaf de ftp zonder uitschieters met dezelfde ingetrainde waarde van 15407 kbps, hoe kan dit :?
De latency is 17-18ms naar tweakers.net

• Anoniem: 119722
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
born2tweak schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 11:45:
Heb ik ook last van gehad.
www.nucia.nl hebben ze me goed geholpen.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 13-09-2009 19:03]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Sinds kort zijn mijn zusje en d'r vriend gaan samenwonen. Internet erbij aangevraagd blabla.
De 1e modem heeft het toen <24 uur gedaan.
Is een nieuwe modem voor opgestuurd.

Die modem doet sinds vandaag (ong. 3 of 4 weken later) ook niet meer. Dat wil zeggen: Als je de adapter eruit haalt en er weer in doet, gaat het power-lampje knipperen, dan alle andere lampjes een keer, en daarna gaat alles uit.

Is er een storing bij Telfort of is ook deze modem naar z'n grootje? Postcode 7574.
(ik woon zelf 3 straten verder (zelfde postcode cijfers ook) en ik heb nergens last van. Ja ook Telfort :P )

Anoniem: 318084

Na twee jaren gebruikt te maken van Telfort post ik hierbij de volgende vraag:

Sinds het begin is mijn downstream speed: 7785 kbps. Diverse buren in mijn omgeving hebben echter een downstream speed 14000 kbps :'( .

Hierbij de volgende informatie:
- We maken allemaal gebruik van een P-2602HW-D1A modem van Telfort.
- WAN Information DSL Mode: ADSL2
- ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.5)
- DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
- Nieuwbouw huizen in een nieuwbouw wijk.
- Onze voordeuren staan 10 meter van elkaar.
- Modem van de buurman heb ik getest op mijn verbinding.
- Mijn verbinding is door de Helpdesk teruggezet op een 8 mbit snelheid, omdat anders de lijn instabiel wordt.

Ik heb al diverse keren met de Helpdesk van Telfort gebeld en bovenstaand probleem aangegeven. De Helpdesk meldt mij dat het waarschijnlijk ligt aan de kabel die van de centrale naar mijn huis loopt. Ik heb ze gevraagd om naar de fysieke lijn te laten kijken door KPN, maar dat willen ze niet doen. Kosten die Telfort moet betalen aan KPN als netwerk operator.

Wie o wie heeft hier ook last van gehad :? Alvast bedankt voor de reactie!!!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 318084 schreef op maandag 14 september 2009 @ 01:02:
Na twee jaren gebruikt te maken van Telfort post ik hierbij de volgende vraag:

Sinds het begin is mijn downstream speed: 7785 kbps. Diverse buren in mijn omgeving hebben echter een downstream speed 14000 kbps :'( .

Hierbij de volgende informatie:
- We maken allemaal gebruik van een P-2602HW-D1A modem van Telfort.
- DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
- Onze voordeuren staan 10 meter van elkaar.
- Modem van de buurman heb ik getest op mijn verbinding.
- Mijn verbinding is door de Helpdesk teruggezet op een 8 mbit snelheid, omdat anders de lijn instabiel wordt.

Ik heb al diverse keren met de Helpdesk van Telfort gebeld en bovenstaand probleem aangegeven. De Helpdesk meldt mij dat het waarschijnlijk ligt aan de kabel die van de centrale naar mijn huis loopt. Ik heb ze gevraagd om naar de fysieke lijn te laten kijken door KPN, maar dat willen ze niet doen. Kosten die Telfort moet betalen aan KPN als netwerk operator.

Wie o wie heeft hier ook last van gehad :? Alvast bedankt voor de reactie!!!
Je hebt het belangrijkste er niet bijgezet. De bekabeling tussen de isra en het modem (splitter? lengte? andere kabel geprobeerd?)

Als er echt iets met je lijn is dan kan alleen Telfort je helpen, maar die lopen hier ook rond :)

[Voor 3% gewijzigd door Marzman op 14-09-2009 01:11]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Anoniem: 318084

Marzman schreef op maandag 14 september 2009 @ 01:10:
[...]

Je hebt het belangrijkste er niet bijgezet. De bekabeling tussen de isra en het modem (splitter? lengte? andere kabel geprobeerd?)

Als er echt iets met je lijn is dan kan alleen Telfort je helpen, maar die lopen hier ook rond :)
Marzman dank voor je snelle reactie :*) . Antwoorden op je vragen zijn:
splitter?: Maak ik geen gebruik meer van.
lengte?: Halve meter
andere kabel geprobeerd?: Ja die van de buurmannen

• bjck
Anoniem: 318084 schreef op maandag 14 september 2009 @ 01:02:

Heb je misschien zelf je modem op ADSL2 gelimiteerd of doet hij dat vanzelf?

Je kan je verbinding niet 1 op 1 vergelijken met die van een buurman, ook niet als het nieuwbouw is. Zo kan in een deel van de bundel er veer ADSL bij elkaar zitten en jij daar tussen met meer overspraak dan een ander deel van de kabel. Komt ook voor dat je kabels niet evenlang zijn omdat de kabel naar de buur rechtsaf gaat en jouw aansluiting linksaf om het blok heen naar de verdeelkast.

Komt vaker voor met ADSL dat twee buren niet dezelfde maximale snelheid halen, is niet perse reden tot een probleem met je lijn/aansluiting dat opgelost kan worden.

[Voor 48% gewijzigd door bjck op 14-09-2009 07:37]

@lt_cmd_data,

Uw lijn is beter gaan presteren, waardoor ik uw profiel op een hogere snelheid kon instellen (zonder verlies van stabiliteit). Ik ga ervan uit dat uw lijn nu stabiel blijft.

@AzzKickah,

Als het powerlampje niet continue blijft branden, zit het modem vast in zijn opstart cyclus. Om de modem hieruit te bevrijden, moet u deze op een specifieke manier resetten:

1. Alle kabels behalve stroom, loskoppelen
2. Modem uitzetten met het knopje achterop
3. Met pen of paperclip het resetgaatje goed indrukken (en tot het einde vast houden)
4. Modem aanzetten met het knopje achterop
5. 30 seconden wachten (reset nog steeds ingedrukt)
6. Modem uitzetten met het knopje achterop
7. Het resetgaatje weer loslaten

Als u de modem hierna weer aanzet, zou het PWR lampje na enkele minuten stabiel moeten gaan branden (en blijven branden). Mocht dit niet het geval zijn, is het modem toch defect. Aangezien het andere modem ook al snel kapot ging, zou het mij niet verbazen als er iets mis is met de stroomtoevoer. Heeft u de oude adapter voor het nieuwe modem gebruikt, of ook de nieuwe? Als u de nieuwe adapter heeft gebruikt, kan het zijn dat een stroom piek de boosdoener is.

@Axelfoley007, pven, hgp, Shengstah, Vinzz, Arsenius,

Er heeft zich gisterenmiddag inderdaad een korte storing voorgedaan. Ik heb van ons netwerkbeheer vernomen dat de verbindingen weer stabiel zijn, echter houden zij het nog wel in monitoring.

Wouter

• jeroenvdnberg
Anoniem: 300018 schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:40:

@Axelfoley007, pven, hgp, Shengstah, Vinzz, Arsenius,

Er heeft zich gisterenmiddag inderdaad een korte storing voorgedaan. Ik heb van ons netwerkbeheer vernomen dat de verbindingen weer stabiel zijn, echter houden zij het nog wel in monitoring.

Wouter
Dat er een storing voor heeft gedaan is wel duidelijk, maar hoe kan het dat er de laatste tijd weer zoveel van deze storingen zijn? Elke keer is het de DHCP server die er mee stopt volgens mij.. :(

Kan hier nu niet eens een goede oplossing voor neergezet worden? :)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

@AzzKickah,

Als het powerlampje niet continue blijft branden, zit het modem vast in zijn opstart cyclus. Om de modem hieruit te bevrijden, moet u deze op een specifieke manier resetten:

3. Met pen of paperclip het resetgaatje goed indrukken (en tot het einde vast houden)

Als u de modem hierna weer aanzet, zou het PWR lampje na enkele minuten stabiel moeten gaan branden (en blijven branden). Mocht dit niet het geval zijn, is het modem toch defect. Aangezien het andere modem ook al snel kapot ging, zou het mij niet verbazen als er iets mis is met de stroomtoevoer. Heeft u de oude adapter voor het nieuwe modem gebruikt, of ook de nieuwe? Als u de nieuwe adapter heeft gebruikt, kan het zijn dat een stroom piek de boosdoener is.
Bedankt voor de snelle respons.

De stroom-toevoer is al doorgemeten en dergelijke. Dit hadden we zelf ook al bedacht nu deze 2e modem er ook mee ophield maar met de stroomtoevoer is niks mis.
Er zit zelfs een grotendeels nieuwe meterkast in hun huis en de modem zit samen met de vaste telefoon zelfs op 1 aparte groep. Hier kan het niet aan liggen.

Toen de nieuwe (huidige) modem is ontvangen, hebben we het uiteraard geprobeerd met de adapter van die oude modem. Die deed het nog gewoon.
We hebben echter wel de oude adapter ook mee teruggestuurd met de defecte modem (om alles origineel bij elkaar te houden).

In ieder geval heb ik de reset-procedure nu net per telefoon laten proberen door mijn zusje en de modem blijft nu aan, het DSL-lampje brandt, alsmede het internet-lampje.
Ik ga ervan uit dat de modem nu weer doet maar dit is natuurlijk wel ontzettend irritant.
Mocht dit op korte termijn weer voorkomen dan zal ik deze modem aanmelden als zijnde defect.

• pven
  • Niet online
jeroenvdnberg schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:59:
[...]

Dat er een storing voor heeft gedaan is wel duidelijk, maar hoe kan het dat er de laatste tijd weer zoveel van deze storingen zijn? Elke keer is het de DHCP server die er mee stopt volgens mij.. :(

Kan hier nu niet eens een goede oplossing voor neergezet worden? :)
Om te beginnen zou ik het al prettig vinden dat er iets op de storingspagina wordt gemeld. ;)

@pven,

Ik heb dit inmiddels aangepast op de storingspagina. Normaal gesproken wordt dit direct geupdate, deze storing vond echter buiten openingstijden van de klantenservice plaats. Wij zijn aan het kijken naar alternatieve mogelijkheden om de storingspagina up to date te houden.

Wouter

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

AzzKickah schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:02:
[...]

Bedankt voor de snelle respons.

De stroom-toevoer is al doorgemeten en dergelijke. Dit hadden we zelf ook al bedacht nu deze 2e modem er ook mee ophield maar met de stroomtoevoer is niks mis.
Er zit zelfs een grotendeels nieuwe meterkast in hun huis en de modem zit samen met de vaste telefoon zelfs op 1 aparte groep. Hier kan het niet aan liggen.

Toen de nieuwe (huidige) modem is ontvangen, hebben we het uiteraard geprobeerd met de adapter van die oude modem. Die deed het nog gewoon.
We hebben echter wel de oude adapter ook mee teruggestuurd met de defecte modem (om alles origineel bij elkaar te houden).

In ieder geval heb ik de reset-procedure nu net per telefoon laten proberen door mijn zusje en de modem blijft nu aan, het DSL-lampje brandt, alsmede het internet-lampje.
Ik ga ervan uit dat de modem nu weer doet maar dit is natuurlijk wel ontzettend irritant.
Mocht dit op korte termijn weer voorkomen dan zal ik deze modem aanmelden als zijnde defect.
Hoe vaak wordt het modem aan en uitgezet? Sommige mensen zetten zo'n modem alleen aan als ze gaan internetten en daar is het eigenlijk niet voor gemaakt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Marzman schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:37:
[...]

Hoe vaak wordt het modem aan en uitgezet? Sommige mensen zetten zo'n modem alleen aan als ze gaan internetten en daar is het eigenlijk niet voor gemaakt.
Haha nee hoor :) Die staat gewoon constant aan.

Heb ik ze zelfs nog gevraagd gisteravond: 'Hebben jullie de modem uitgezet voordat je een weekend weg ging? Want dat moet je niet doen hoor, ook al ga je 2 weken op vakantie. Gewoon aan laten staan.' :)

@jeroenvdnberg,

Het is niet ons DHCP platform dat stopt, deze heeft al een hele lange tijd (net als DNS) geen storing gekend. Door een netwerk storing is voor uw aansluiting dit platform tijdelijk niet bereikbaar, hierdoor krijgt u geen IP adres omdat simpelweg uw verzoek niet aankomt bij het DHCP platform (servers).

Wouter

• jeroenvdnberg
Anoniem: 300018 schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:32:
@jeroenvdnberg,

Het is niet ons DHCP platform dat stopt, deze heeft al een hele lange tijd (net als DNS) geen storing gekend. Door een netwerk storing is voor uw aansluiting dit platform tijdelijk niet bereikbaar, hierdoor krijgt u geen IP adres omdat simpelweg uw verzoek niet aankomt bij het DHCP platform (servers).

Wouter
Uiteindelijk worden zulke storingen, als het niet aan de DHCP server zelf ligt, dan toch opgelost door back-up routes te configureren? Misschien beetje kort door te bocht, maar het kan toch niet zo zijn dat er tegenwoordig redelijk vaak storingen zijn m.b.t. hetzelfde probleem?

En dan te bedenken dat het niet bij 1 regio blijft, maar dat heel veel regio's hier last van hebben..

Andere vraag: Wordt er nog gekeken naar het webmail "probleem"? Aangezien deze standaard niet over een beveiligde verbinding gaat als er ingelogd wordt? Niet een echt groot probleem natuurlijk, maar vind het toch opvallend dat het gedaan wordt, omdat er (voordat je inlogt bij webmail) gezegd wordt "Wist u dat u bij Telfort ook terecht kunt voor de beveiliging van uw e-mailbox?" 8)7
(ookal gaat dat natuurlijk over spam en virussen, maarja er staat "Beveiliging" :+ )

[Voor 3% gewijzigd door jeroenvdnberg op 14-09-2009 11:45]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

@AzzKickah,

Wouter
In vervolg op mijn vorige reply:

De telefoon werkt nu niet. Er is geen kiestoon en de lampjes van Phone branden niet op de modem.
Waar ligt dit nu aan?

(Ik moet zeggen dat dit alles nou niet ten positieve bijdraagt aan de ervaring Telfort. Bij de oplevering deed de telefoon ook al niet door een fout van Telfort.)

• krizzziz
  • Laatst online: 24-06 10:31
Excuses. Verkeerde topic...

[Voor 88% gewijzigd door krizzziz op 14-09-2009 12:06. Reden: Foute post]

ehhhh..HOI

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 14:54
AzzKickah schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:03:
[...]

In vervolg op mijn vorige reply:

De telefoon werkt nu niet. Er is geen kiestoon en de lampjes van Phone branden niet op de modem.
Waar ligt dit nu aan?

(Ik moet zeggen dat dit alles nou niet ten positieve bijdraagt aan de ervaring Telfort. Bij de oplevering deed de telefoon ook al niet door een fout van Telfort.)
Het modem is nu toch gereset? Dan zul je telefoongegevens weer opnieuw moeten inkloppen.

specs

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Loekie schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:13:
[...]

Het modem is nu toch gereset? Dan zul je telefoongegevens weer opnieuw moeten inkloppen.
Zelf inkloppen? Herinner ik me niet van de vorige keer?

Vorige keer is gebeld met Telfort en toen hebben zij het 'opengezet'.
Ik ga ervan uit dat ze het ook nu weer moeten 'open zetten'?

Zucht.

• jeroenvdnberg
AzzKickah schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:16:
[...]

Zelf inkloppen? Herinner ik me niet van de vorige keer?

Vorige keer is gebeld met Telfort en toen hebben zij het 'opengezet'.
Ik ga ervan uit dat ze het ook nu weer moeten 'open zetten'?

Zucht.
Neem toch aan dat je zelf even in het modem zal moeten inloggen, je telefoon nummer in moet kloppen het bijbehorende wachtwoord (wat in de brief staat die je krijgt bij oplevering), daarna zal het weer moeten werken denk ik..

Staat toch ook in de handleiding vermeld die je hebt gekregen bij je pakket? Dus lijkt me dat je dat de eerste keer ook hebt moeten doen!

En anders hierbij de installatie handleiding:
http://downloads.telfort.nl/telfort/handleiding/Vast%20bellen%2004-10-2007.pdf

[Voor 13% gewijzigd door jeroenvdnberg op 14-09-2009 13:01]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

jeroenvdnberg schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:44:
[...]

Neem toch aan dat je zelf even in het modem zal moeten inloggen, je telefoon nummer in moet kloppen het bijbehorende wachtwoord (wat in de brief staat die je krijgt bij oplevering), daarna zal het weer moeten werken denk ik..

Staat toch ook in de handleiding vermeld die je hebt gekregen bij je pakket? Dus lijkt me dat je dat de eerste keer ook hebt moeten doen!

En anders hierbij de installatie handleiding:
http://downloads.telfort.nl/telfort/handleiding/Vast%20bellen%2004-10-2007.pdf
Met alle respect, maar als het zo simpel was, waarom klop ik hier dan aan als hetzelfde probleem zich voor de 2e keer voor doet?

Het gaat allemaal niet zo soepeltjes hoor. Brief met wachtwoord voor telefonie is helemaal nooit ontvangen.
Probeer je telefonie te activeren, staat er dat je in moet loggen met de gegevens uit de brief.
Bel je naar Telfort, zeggen ze u kunt uw wachtwoord wijzigen op de site. 8)7 Hallo hoe log ik dan in?!

Daarbij, nogmaals, de eerste keer dat de telefonie is geactiveerd heb ik ook niet zelf iets in lopen stellen op die modem. Telfort heeft 'een knopje omgezet' en toen werkte het spul. (Het had al moeten werken bij oplevering van internet maar daar was dus iets fout gegaan bij Telfort. Misschien ook de reden dat die brief er nooit is geweest?)

Gebruikersnaam en toegangscode zijn dus NIET bekend.
jeroenvdnberg schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:24:
Als je die gegevens niet hebt / niet hebt gekregen, dan zul je toch echt moeten wachten totdat iemand van de Telfort Webcare je kan helpen..Of misschien de helpdesk, maar zou dan eerder even wachten totdat de webcare reageert.
Dat was ook in eerste instantie al mijn idee maar toen gaf jij die tips.

[Voor 11% gewijzigd door AzzKickah op 14-09-2009 13:38]

• jeroenvdnberg
Als je die gegevens niet hebt / niet hebt gekregen, dan zul je toch echt moeten wachten totdat iemand van de Telfort Webcare je kan helpen..Of misschien de helpdesk, maar zou dan eerder even wachten totdat de webcare reageert.

Succes in elk geval dan maar..

• bjck
AzzKickah schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:09:
[...]

Het gaat allemaal niet zo soepeltjes hoor. Brief met wachtwoord voor telefonie is helemaal nooit ontvangen.
Probeer je telefonie te activeren, staat er dat je in moet loggen met de gegevens uit de brief.
Bel je naar Telfort, zeggen ze u kunt uw wachtwoord wijzigen op de site. 8)7 Hallo hoe log ik dan in?!
Je kan met je telfort.nl hoofd adres en wachtwoord (van je mail) inloggen en je telefonie instellingen veranderen. Daar kan je ook je telefonie wachtwoord veranderen.

https://internet.telfort.nl/telefonie/login.html

Dan heb je nummer (=login) + wachtwoord voor telefonie die je in je modem kunt zetten. Scheelt je een brief aanvragen en wachten op een brief.

• jeroenvdnberg
bjck schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:39:
[...]

Je kan met je telfort.nl hoofd adres en wachtwoord (van je mail) inloggen en je telefonie instellingen veranderen. Daar kan je ook je telefonie wachtwoord veranderen.

Dan heb je nummer (=login) + wachtwoord voor telefonie die je in je modem kunt zetten. Scheelt je een brief aanvragen en wachten op een brief.
Zoals ik zijn verhaal begreep (het was niet helemaal duidelijk geschreven..) weet hij het wachtwoord ook niet waarmee hij online kan inloggen bij telfort (dus zijn eigen mail wachtwoord niet zeg maar..)

Maar het kan zijn dat ik het verkeerd begrepen had natuurlijk, zoals ik zijn eerste vraag ook verkeerd begrepen had schijnbaar ;)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

jeroenvdnberg schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:49:
[...]

Zoals ik zijn verhaal begreep (het was niet helemaal duidelijk geschreven..) weet hij het wachtwoord ook niet waarmee hij online kan inloggen bij telfort (dus zijn eigen mail wachtwoord niet zeg maar..)

Maar het kan zijn dat ik het verkeerd begrepen had natuurlijk, zoals ik zijn eerste vraag ook verkeerd begrepen had schijnbaar ;)
Jawel die van de (web)mail is wel bekend. Sorry als dat niet duidelijk was.
Maar als we daarmee inlog-den en gingen kijken naar telefonie gedeelte, dan vroeg hij om die toegangscode (dit was bij de oplevering, waarna Telfort na een tijdje klooien de telefonie heeft aangezet vanaf hun kant). Maar die toegangscode hebben we niet. Ook niet toendertijd alsnog gekregen of zo.

Nu het verhaaltje hieronder:
bjck schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:39:
[...]

Dit is wat ik te zien krijg:

Daar kan ik toch niks mee verder? :? (toegangscodes hebben we niet/nooit gehad/zijn niet bekend)
Staat niks bij in de trant van (her-)activeren of iets dergelijks.

Lijkt me ook vreemd. Het IS toch al ge-activeerd. Zou toch raar zijn als dat elke keer aan de Telfort-kant opnieuw gedaan moet worden na een modem-reset?

Dan lijkt 't me dat ze een complete dagtaak zouden hebben aan het activeren van telefoons. Er worden dagelijks tig modems gereset lijkt me, om wat voor reden dan ook.

[Voor 31% gewijzigd door AzzKickah op 14-09-2009 14:27]

• jeroenvdnberg
AzzKickah schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:23:
[...]

Jawel die van de (web)mail is wel bekend. Sorry als dat niet duidelijk was.
Maar als we daarmee inlog-den en gingen kijken naar telefonie gedeelte, dan vroeg hij om die toegangscode. Maar die hebben we niet.

Nu het verhaaltje hieronder:

[...]

Dit is wat ik te zien krijg:

[afbeelding]

Daar kan ik toch niks mee verder? :? (toegangscodes hebben we niet/nooit gehad/zijn niet bekend)
Staat niks bij in de trant van (her-)activeren of iets dergelijks.

Lijkt me ook vreemd. Het IS toch al ge-activeerd. Zou toch raar zijn als dat elke keer aan de Telfort-kant opnieuw gedaan moet worden na een modem-reset?

Dan lijkt 't me dat ze een complete dagtaak zouden hebben aan het activeren van telefoons. Er worden dagelijks tig modems gereset lijkt me, om wat voor reden dan ook.
wordt met die toegangscode niet het wachtwoord van het voip gedeelte bedoeld? Als je daar een nieuwe toegangscode invult, geeft hij dan verder nog een melding dat je eerst een oude in moet vullen of kun je die gelijk aanpassen?

Als je die nu eens invult, en dan in je modem probeert om je voip te activeren a.d.v. username = telefoonnummer en wachtwoord = toegangscode?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

'een nieuwe toegangscode' ?
Zelf eentje verzinnen dus? :?

Ja ik vraag maar... :)

• jeroenvdnberg
AzzKickah schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:41:
'een nieuwe toegangscode' ?
Zelf eentje verzinnen dus? :?

Ja ik vraag maar... :)
Inderdaad zelf eentje verzinnen ja..

Als je op dat mooie "i" tje klikt wat ervoor staat komt er bovenin dit te staan:

"Met deze optie kun u uw toegangscode voor dit telefoonnummer wijzigen. Als u de toegangscode voor uw telefoonnummer hier wijzigt, dient u dit ook te wijzigen in uw internetmodem. Anders kunt u niet meer bellen of gebeld worden op dit nummer. Kijk hiervoor in de handleiding Telfort vast bellen bij 'Eenmalig instellen van uw Telfort internetmodem'."

Dus ik denk dat je probleem wel kan oplossen ja..dus tja..ik zeg maar :)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

jeroenvdnberg schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:46:
[...]

Inderdaad zelf eentje verzinnen ja..

Als je op dat mooie "i" tje klikt wat ervoor staat komt er bovenin dit te staan:

"Met deze optie kun u uw toegangscode voor dit telefoonnummer wijzigen. Als u de toegangscode voor uw telefoonnummer hier wijzigt, dient u dit ook te wijzigen in uw internetmodem. Anders kunt u niet meer bellen of gebeld worden op dit nummer. Kijk hiervoor in de handleiding Telfort vast bellen bij 'Eenmalig instellen van uw Telfort internetmodem'."

Dus ik denk dat je probleem wel kan oplossen ja..dus tja..ik zeg maar :)
Super, duidelijk. Ga ik meteen proberen vanmiddag om 18:00 uur.
Nu net al wel vast een toegangscode ingesteld.

Bedankt voor je snelle replies! d:)b

(Toch gek dat Telfort helpdesk het dan nog nooit op deze manier heeft uitgelegd. Had een bult gescheeld.)

[Voor 9% gewijzigd door AzzKickah op 14-09-2009 14:57]

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 14:54
AzzKickah schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:56:
[...]

Super, duidelijk. Ga ik meteen proberen vanmiddag om 18:00 uur.
Nu net al wel vast een toegangscode ingesteld.

Bedankt voor je snelle replies! d:)b

(Toch gek dat Telfort helpdesk het dan nog nooit op deze manier heeft uitgelegd. Had een bult gescheeld.)
Tja op elke helpdesk heb mindere goden rondlopen, dat zal bij Telfort niet anders zijn.

specs

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Loekie schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:11:
[...]

Tja op elke helpdesk heb mindere goden rondlopen, dat zal bij Telfort niet anders zijn.
mwoaaahhh dan zijn de grotere goden daar wel erg zeldzaam aangezien er meerdere keren contact is geweest met die helpdesk. Maar goed, ook dat zal bij andere bedrijven wel hetzelfde zijn.. en wij blijven rustig slikken met z'n allen :)
jeroenvdnberg schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:16:
[...]
Wat ik daarnaast wel goed vind van Telfort, is dat ze redelijk actief (al zou het soms wat meer mogen) zijn op dit forum en dat ze ook punten aanpakken zoals bijvoorbeeld een lijn nakijken, terwijl ze dit (volgens mij) nooit zouden doen als je het via de helpdesk speelt.
Dat ben ik idd met je eens, da's een goede zaak dat ze hier ook rond 'zwerven' :)

[Voor 35% gewijzigd door AzzKickah op 14-09-2009 15:17]

• jeroenvdnberg
Loekie schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:11:
[...]

Tja, je kunt niet altijd geluk hebben met een helpdesk he..Zelf heb ik helaas ook niet altijd goede ervaringen met de helpdesk van Telfort.
Maar gelukkig is er een mooi topic in het leven geroepen voor Telfort problemen.

Wat ik daarnaast wel goed vind van Telfort, is dat ze redelijk actief (al zou het soms wat meer mogen) zijn op dit forum en dat ze ook punten aanpakken zoals bijvoorbeeld een lijn nakijken, terwijl ze dit (volgens mij) nooit zouden doen als je het via de helpdesk speelt.

Nu maar hopen dat het werkt vanavond bij je, heb het zelf nog nooit hoeven te gebruiken dus laat het even weten hier :)

[Voor 7% gewijzigd door jeroenvdnberg op 14-09-2009 15:20]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

jeroenvdnberg schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:16:
[...]

Nu maar hopen dat het werkt vanavond bij je, heb het zelf nog nooit hoeven te gebruiken dus laat het even weten hier :)
Dat zal ik zeker doen.

• lt_cmd_data
@lt_cmd_data,

Uw lijn is beter gaan presteren, waardoor ik uw profiel op een hogere snelheid kon instellen (zonder verlies van stabiliteit). Ik ga ervan uit dat uw lijn nu stabiel blijft.

-knip-
Wouter
Ik ben benieuwd of de lijn stabiel blijft maar hoe kan ik met een ingetrainde 15mbit maar 10mbit halen?

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-06 09:57
Heeft iemand misschien nog tips voor het stabiel krijgen van mijn nieuwe Telfort ADSL verbinding? De lijn zou sinds 24 augustus opgeleverd moeten zijn maar een stabiele verbinding lukt nogsteeds niet. Uiteraard al meerdere malen contact gehad met de telefonische helpdesk maar daar kom ik niet echt verder mee, komt erop neer dat ze eigenlijk niets kunnen zeggen over de status.

Op het email formulier via de website lijkt af en toe wel beter gereageerd te worden, alleen is het lastig om daar echt een gesprek te voeren omdat er geen antwoord gestuurd kan worden.

Ons huis staat op ongeveer 850 meter van de centrale en de verbinding valt continu weg. Vaak al 5 seconden na intrainen, maar heel af en toe pas na een paar uur. Aan de status pagina van het modem te zien lijkt het profiel te zijn aangepast van 20mbit naar 16mbit maar ook dit levert nog geen stabiele lijn op.

Bekabeling tussen ISRA en modem heb ik uiteraard al gecontroleerd, kabel zo kort mogelijk gehouden (~30cm) en heb alleen internet dus gebruik geen splitter. Tips zijn zeer welkom.

• jeroenvdnberg
thys schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:19:
Heeft iemand misschien nog tips voor het stabiel krijgen van mijn nieuwe Telfort ADSL verbinding? De lijn zou sinds 24 augustus opgeleverd moeten zijn maar een stabiele verbinding lukt nogsteeds niet. Uiteraard al meerdere malen contact gehad met de telefonische helpdesk maar daar kom ik niet echt verder mee, komt erop neer dat ze eigenlijk niets kunnen zeggen over de status.

Op het email formulier via de website lijkt af en toe wel beter gereageerd te worden, alleen is het lastig om daar echt een gesprek te voeren omdat er geen antwoord gestuurd kan worden.

Ons huis staat op ongeveer 850 meter van de centrale en de verbinding valt continu weg. Vaak al 5 seconden na intrainen, maar heel af en toe pas na een paar uur. Aan de status pagina van het modem te zien lijkt het profiel te zijn aangepast van 20mbit naar 16mbit maar ook dit levert nog geen stabiele lijn op.

Bekabeling tussen ISRA en modem heb ik uiteraard al gecontroleerd, kabel zo kort mogelijk gehouden (~30cm) en heb alleen internet dus gebruik geen splitter. Tips zijn zeer welkom.
Vraag aan de telfort webcare in dit forum of hij je verbinding tijdelijk naar 10mbit wil zetten, en kijk of hij dan wel stabiel blijft. Ik heb hetzelfde probleem gehad als je nu verteld, en nadat mijn lijn helemaal terug is gezet blijft hij wel "redelijk" stabiel.

Het is het proberen waard natuurlijk.. :)

Dit werd er bij mij gezegd met dezelfde problemen
"Aan de hand van uw storingsmelding voor het wegvallende DSL signaal is deze lijn van 16Mbit profiel gedowngrade naar 10Mbit waarop de lijn stabiel is geworden. De lijn upgraden zal dus weer instabiliteit tot gevolg hebben."

[Voor 8% gewijzigd door jeroenvdnberg op 14-09-2009 16:32]

Anoniem: 151007

Grrrr.... al 3 uur geen internet in Krimpen aan den IJssel............ lang goed gegaan, maar had gehoop dat ze dit toch wel snel weer in de lucht hadden. Uiteraard geen prognose op de site. Lang leve de dongel.

@AzzKickah,

De manier waarop hierboven is uitgelegd hoe u de telefonie gegevens zelf kunt instellen, is correct. Dit zou volledig moeten werken, mocht dit niet het geval zijn ontvang ik graag uw (mobiele) telefoonnummer per DM zodat ik het voor u kan instellen.

@thys,

Als u mij uw gegevens in een DM toezend, zal ik uw lijn eens nameten. Waar nodig kan ik het profiel aanpassen, indien dat ten goede komt aan de stabiliteit van uw lijn.

@jeroenvdnberg,

Netwerk redundantie is automatisch, zelfs zonder dat u er iets van merkt als klant. Echter kan niet alles altijd redundant, uw aansluiting komt door een KPN verbinding heen. Als precies die verbinding of die machine (een van beide kanten) een probleem heeft, valt het dataverkeer tijdelijk uit.
Dat sommige storingen een aantal keer voorkomen voordat ze volledig zijn opgelost, kan wel eens voorkomen. Het is (helaas) niet zo eenvoudig als een losse stekker weer vastdrukken, mijn collega's van het netwerk beheer zijn druk bezig deze problemen te voorkomen.
De opmerking met betrekking tot de webmail heb ik intern aangekaart.

Wouter

• Mafketel
Anoniem: 300018 schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:32:
@jeroenvdnberg,

Wouter
Van de problemen van van het weekend zou ik zeggen dat er wel meer aan de hand was dan de dns en dhcp niet bereikbaar.
Mijn modem was netjes met de dslam verbonden en zei dat ie nog een ethernet verbinding had.

Maar bij de volgende makkelijke controle voor mij op de ip laag hielt de verbinding toch echt op na de modem.....
Ik bedenk mij nu dat ik nog een test op mac adres had kunnen doen maar ...... dan moet ik nu wel het mac van de volgende machine even ergens opschrijven ;0.
Overigens had mijn pc nog steeds een ip(modem als bridge ingesteld)

p.s. arping helps en anders ip neighbour(welke ik toch wel erg sympathiek vind)

[Voor 3% gewijzigd door Mafketel op 14-09-2009 18:27]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:02

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 151007 schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:33:
Grrrr.... al 3 uur geen internet in Krimpen aan den IJssel............ lang goed gegaan, maar had gehoop dat ze dit toch wel snel weer in de lucht hadden. Uiteraard geen prognose op de site. Lang leve de dongel.
TweakDSL heeft last van dezelfde storing, aangegeven wordt dat er een glasvezelkabel doormidden is en dat reparatie waarschijnlijk rond middernacht erop zit.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

@thys,

Ik heb uw gegevens ontvangen en de lijn doorgemeten. Zo te zien traint het modem strak in, kan zelfs nog wat hoger. Ik zie echter wel dat de pingtijden aan de hoge kant zijn, download u d.m.v. torrents?
Het dataverkeer is relatief laag, echter wel zeer intensief. De pakketten welke over uw lijn verzonden worden zijn klein, maar in grote hoeveelheden. Zou u het modem kunnen resetten en 1 computer bedraad aan kunnen sluiten (zonder downloadprogramma's e.d.)?

Wouter

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

jeroenvdnberg schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:28:
[...]

wordt met die toegangscode niet het wachtwoord van het voip gedeelte bedoeld? Als je daar een nieuwe toegangscode invult, geeft hij dan verder nog een melding dat je eerst een oude in moet vullen of kun je die gelijk aanpassen?

Als je die nu eens invult, en dan in je modem probeert om je voip te activeren a.d.v. username = telefoonnummer en wachtwoord = toegangscode?
Anoniem: 300018 schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:51:
@AzzKickah,

De manier waarop hierboven is uitgelegd hoe u de telefonie gegevens zelf kunt instellen, is correct. Dit zou volledig moeten werken, mocht dit niet het geval zijn ontvang ik graag uw (mobiele) telefoonnummer per DM zodat ik het voor u kan instellen.
Ik heb het geprobeerd, zonder resultaat.

Bij de SIP Settings voor SIP1 heb ik Active SIP Account aangevinkt.
Number heb ik het telefoonnummer incl. netnummer (incl. de 0 ) ingevuld. 2e keer ook zonder geprobeerd.
Bij username ook het volledige tel.nr. en bij password de toegangscode die ik vanmiddag verzonnen had bestaande uit 8 cijfertjes (oeioei wat moeilijk :P )
Daarna ook nog op Register geklikt bij SIP1 op de status-pagina.

Wat is er niet goed?

[Voor 16% gewijzigd door AzzKickah op 14-09-2009 18:59]

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05:29
Bij het telefoneren via Telfort gaat hier het een en ander flink mis, we kunnen maximaal 59 seconden bellen, waarna het gesprek opeens stilvalt. Nu heb ik al i.p.v. het speedtouch modem een Zyxel getest en een Siemems C450IP. Het probleem blijft echter bestaan. Weet iemand hier zo 1,2,3 een oplossing voor? Zelfs gesprekken met de klantenservice houden het niet langer vol dan 40 seconden...

@.NCK,

Ik meet zeer veel fouten op uw lijn. Heeft u het modem direct op het ISRA punt aangesloten, of zit er nog andere apparatuur tussen (bijv splitter en/of telefoon toestellen)? Zou u een nieuw kabeltje (korter dan 1 meter) aan kunnen sluiten tussen het ISRA punt, en de modem? Hoe ziet uw ISRA punt er overigens uit, betreft het een zgn. varkenssnuit (4-punts telefoonstekker)?

Wouter

• .NCK
Anoniem: 300018 schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:55:
@.NCK,

Ik meet zeer veel fouten op uw lijn. Heeft u het modem direct op het ISRA punt aangesloten, of zit er nog andere apparatuur tussen (bijv splitter en/of telefoon toestellen)? Zou u een nieuw kabeltje (korter dan 1 meter) aan kunnen sluiten tussen het ISRA punt, en de modem? Hoe ziet uw ISRA punt er overigens uit, betreft het een zgn. varkenssnuit (4-punts telefoonstekker)?

Wouter
Het modem is direct op het isra aangesloten via een 4 aderige kabel die niet plat is, zo als kpn ze leverde bij het IPB pakket. De kabel is nu ook al ontzettend kort, hij kan niet korter....

Update: De kabel opnieuw op het ISRA punt aangesloten, zou je nog een meting willen doen om te kijken of het verbeterd is?

[Voor 8% gewijzigd door .NCK op 14-09-2009 20:21. Reden: update m.b.t aansluiting op ISRA.]

• Mafketel
AzzKickah schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:58:
[...]

[...]

Ik heb het geprobeerd, zonder resultaat.

Bij de SIP Settings voor SIP1 heb ik Active SIP Account aangevinkt.
Number heb ik het telefoonnummer incl. netnummer (incl. de 0 ) ingevuld. 2e keer ook zonder geprobeerd.
Bij username ook het volledige tel.nr. en bij password de toegangscode die ik vanmiddag verzonnen had bestaande uit 8 cijfertjes (oeioei wat moeilijk :P )
Daarna ook nog op Register geklikt bij SIP1 op de status-pagina.

Wat is er niet goed?
Misschien is je password te lang ;) ...... Ik weet niet de maximale lengte is die je in kunt vullen maar in een speedtouch706 bij sommige firmware's is die behoorlijk gelimiteerd.

@.NCK,

Er gaat iets heel erg mis op uw lijn, zou u de ZyXEL modem eens aan kunnen sluiten? Ik zie namelijk weerstands- en dempingswaarden welke uw modem in staat zouden moeten stellen om de volle 20 Mbit te halen. Uw modem komt echter niet hoger dan 5 Mbit, waarbij meer dan de helft van de (data) pakketten verminkt aan komen.

Wouter

• .NCK
Anoniem: 300018 schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:29:
@.NCK,

Er gaat iets heel erg mis op uw lijn, zou u de ZyXEL modem eens aan kunnen sluiten? Ik zie namelijk weerstands- en dempingswaarden welke uw modem in staat zouden moeten stellen om de volle 20 Mbit te halen. Uw modem komt echter niet hoger dan 5 Mbit, waarbij meer dan de helft van de (data) pakketten verminkt aan komen.

Wouter
Ik heb het Zyxel modem aangesloten.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Is er ook iets bekend of telfort met snelheids verhogingen komt? ze vallen nu een beetje in het water bij ziggo met z'n 50Mbit wat 80Mbit word en die over een tijd zelf 100Mbit aan gaan bieden...

• .NCK
-

[Voor 100% gewijzigd door .NCK op 14-09-2009 20:48. Reden: overbodig]

@.NCK,

Ik krijg pingtijden tussen 0,5 - 2 seconden terug, als ik uw lijn ping. Hoe ziet uw ISRA punt er uit? Als de aansluiting in de muur zit, kunt u deze van binnen controleren. Wat bij oudere aansluitingen nogal vaak voorkomt is een zogenaamde B-EB lus. Dit is een kruisverbinding tussen 2 van de binnenkomende draden, normaal gesproken blauw en wit.
Als u een varkenssnuit (4-punts telefoonstekker) aansluiting heeft, zou deze van rechtsboven naar rechtsonder kunnen zijn. Hiervoor is het het handigst om het hele aansluitblokje er uit te schroeven (er staat geen stroom op). U kunt vervolgens het korte draadje compleet verwijderen en weggooien. Indien mogelijk zou ik u ook aanraden om een nieuwe telefoonkabel tussen ISRA en modem, te testen.

@koekoek2003nl,

KPN heeft het uitrollen van VDSL voor 2010 op de planning staan, hiermee zullen hogere snelheden gehaald kunnen worden. Zie ook eerder in deze topic.

Wouter

• .NCK
@Telfort Webcare Wouter:

Het isra punt is gelijk aan het linker exemplaar:

Helaas heb ik geen krimptang bij de hand om een nieuw RJ11 stekkertje op een kabel te knijpen.
De dunne platte telefoonkabels lijken me het signaal ook geen goed doen of zie ik dat verkeerd?

@.NCK,

Het is ook mogelijk om een van de (platte) kabels uit het aansluitpakket door te knippen, en de rode/blauwe ader op rood/blauw (1a-1b, de 2 meest linker schroefjes) in het ISRA punt aan te sluiten. Ik zou deze meetwaarden graag nog even zien, alvorens ik dit probleem direct doorzet naar het netwerkbeheer.

Wouter
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Willen we allemaal stoppen (of ernstig matigen) met het posten van speedtest plaatjes? Meldt het liever in tekst wat je meet en wat de resultaten zijn, houdt het meer leesbaar.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee