Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 73.973 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:05
@Telfort Webcare Wouter:

Heb je kabel doorgeknipt, zo kort mogelijk gehouden en op het ISRA aangesloten, zou je nogmaals willen meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300018

@.NCK,

Bedankt, deze waardes zien er even slecht uit. Ik zal dit doorzetten naar het netwerkbeheer. Zou u mij per DM een (mobiel) nummer kunnen sturen, waarop u overdag bereikbaar bent?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151007

Wildfire schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:45:
[...]

TweakDSL heeft last van dezelfde storing, aangegeven wordt dat er een glasvezelkabel doormidden is en dat reparatie waarschijnlijk rond middernacht erop zit.
Thnx, jammer dat Telfort webcare er met geen woord over rept, je mag toch aannemen dat zij op de hoogte zijn van zulke zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-05 14:25
Net ook alweer een half uur zonder internet gezeten dat is al voor zover ik het doorheb de 4e keer deze week :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn internet is deze avond aantal keer weg gevallen. Het signaal blijf up maar webpagina's kunnen niet geladen worden. Ook kan er niet gebeld worden. Tijdens het restarten van het modem moest er lang gewacht worden op een IP van dhcp server.
(Adsl centrale: Poortugaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
.NCK schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:01:
@Telfort Webcare Wouter:

Heb je kabel doorgeknipt, zo kort mogelijk gehouden en op het ISRA aangesloten, zou je nogmaals willen meten?
ja en dan gaat het fout natuurlijk O-)
Wildfire schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:45:
[...]

TweakDSL heeft last van dezelfde storing, aangegeven wordt dat er een glasvezelkabel doormidden is en dat reparatie waarschijnlijk rond middernacht erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:05
Mafketel schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:08:
[...]
ja en dan gaat het fout natuurlijk O-)
Die is echt flauw ;) Heb ik de verkeerde eindjes aan elkaar geknoopt ;)

Toch blij dat er nog iemand van Telfort actief is in dit topic.
Ik zal, als het probleem is verholpen, nog wel even een update plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-05 19:54
Anoniem: 300018 schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:54:
@thys,

Ik heb uw gegevens ontvangen en de lijn doorgemeten. Zo te zien traint het modem strak in, kan zelfs nog wat hoger. Ik zie echter wel dat de pingtijden aan de hoge kant zijn, download u d.m.v. torrents?
Het dataverkeer is relatief laag, echter wel zeer intensief. De pakketten welke over uw lijn verzonden worden zijn klein, maar in grote hoeveelheden. Zou u het modem kunnen resetten en 1 computer bedraad aan kunnen sluiten (zonder downloadprogramma's e.d.)?

Wouter
Ik kreeg vanavond antwoord op het formulier op telfort.nl wat ik vanmorgen heb ingevuld dat het er toch echt op lijkt dat het aan de bekabeling in of naar het irsa punt ligt. Ik heb daarom besloten om het isra punt open te halen en de actieve kabel naar een andere aansluiting te verplaatsen (isra is van dit type). Daarna een download gestart om te testen of het stabiel bleef, echter na 15 minuten viel de verbinding weer weg. Waarschijnlijk heeft u dan net tijdens het downloaden gemeten, of het was mijn eigen monitoring die u zag. Deze staat nu ook uit.

Ik heb het modem nu herstart en 1 apparaat aangesloten zonder dat de verbinding verder gebruikt wordt, kunt u misschien nog eens kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door thys op 14-09-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318084

bjck schreef op maandag 14 september 2009 @ 07:34:
[...]

Heb je misschien zelf je modem op ADSL2 gelimiteerd of doet hij dat vanzelf?

Je kan je verbinding niet 1 op 1 vergelijken met die van een buurman, ook niet als het nieuwbouw is. Zo kan in een deel van de bundel er veer ADSL bij elkaar zitten en jij daar tussen met meer overspraak dan een ander deel van de kabel. Komt ook voor dat je kabels niet evenlang zijn omdat de kabel naar de buur rechtsaf gaat en jouw aansluiting linksaf om het blok heen naar de verdeelkast.

Komt vaker voor met ADSL dat twee buren niet dezelfde maximale snelheid halen, is niet perse reden tot een probleem met je lijn/aansluiting dat opgelost kan worden.
Dank voor je antwoord bjck. Ik heb de modem NIET zelf op ADSL2 gelimiteerd.

Nog enig advies? Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

16 uur later......................... nog steeds alles down in Krimpen. zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 12:51

Vern

technoob

Anoniem: 151007 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 06:50:
16 uur later......................... nog steeds alles down in Krimpen. zucht
Spijkenisse idem dito.

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op tweak was om 1.06 de eindtijd naar 5.00 bijgwerkt, t is nu half 8, bijna 17 uur. Telfort's site blijft angstvallig stil. Ze leren blijkbaar nog steeds niet van alle feedback die ze krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-05 08:26
Anoniem: 151007 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 07:33:
op tweak was om 1.06 de eindtijd naar 5.00 bijgwerkt, t is nu half 8, bijna 17 uur. Telfort's site blijft angstvallig stil. Ze leren blijkbaar nog steeds niet van alle feedback die ze krijgen.
Regio den bosch volgens mij nergens last van gehad deze keer. In iedergeval niet gemerkt en kan het modem nu gewoon van afstand bereiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 23:12

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ter info: Tilburg lag een uur geleden ook nog steeds plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34

Wildfire

Joy to the world!

Ik begrijp vanuit #tweakdsl op irc.tweakers.net dat er in Rotterdam een heel kabelbed kapot is en dat reparatie nog enige tijd gaat vergen. Ik vermoed dat we er maar niet van moeten uitgaan dat het vandaag nog is opgelost.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-04 18:21
Oh wow, had al een tijdje niet meer gekeken in de Telfort topic, wist niet dat er helpdesk personeel aanwezig was hier _/-\o_ _/-\o_ . Leuke service :) .

Nu heb ik ook wel iets dan. Toen ik nog in mijn oude casa woonde had ik echt een super slechte verbinding, maarja wat wil je als dik 3KM van de centrale zit.

Sindsdien verhuist, koophuis alles lekker nieuw en Att.downstr.10dB/13.81x1000=724 Meter van de centrale 8). Was altijd een redelijke snelheid downstream 1.2mb en dat werd langzaam minder, 1.1 toen 900kb tegenwoordig zit ik op 650 plusminus (Alle gegeven waarden via nieuwsgroepen). Modem traint in met 18105/1070. (deze waarde is altijd constant geweest). Modem staat in meterkast direct aan ISRA geen poespas er tussen.

Snelheid bekabeld op een Vista machine 650kb/s
Snelheid bekalbeld op een XP laptop idem, diezelfde laptop WiFi........ook idem als voorgaande. 100mb.bin van ftp.telfort.nl plusminus 360kb/s :9 (net nog even gedaan). (Bekabeling, Draka Cat5e zelf getrokken en aangesloten)

Ik heb er nooit een probleem van gemaakt omdat ik altijd maar dacht dat je voor 20 euro niets te klagen had, maar ik zie hier mensen piepen omdat ze "maar" 1mb/s halen en op 14mb intrainen 8)7 8)7.

Rara wat is dat :?

-Bas

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

en nog steeds down in Spijkenisse :(

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas kan ik jullie vertellen dat het glas nog steeds niet allemaal gelast is.
Er is een partij bij graafwerkzaamheden door een groot aantal fibers heen gegaan. :(
Verwachte eindtijd was vannacht 00:00, echter bleek de schade groter dan gedacht.
Dit treft dus niet alleen de provider Telfort maar iedereen die van die fibers gebruik maakt.

De getroffen colo's zijn:
Hlv (Hellevoetsluis)
Kmpn-C (Krimpen-Centrum)
Kmpn-Lgld (Krimpen-Langeland)
Spij-C (Spijkenisse-Centrum)
Spij-Ak (Spijkenisse-De Akkers)
Tb-C (Tilburg-Centrum)
Tb-Reit (Tilburg-De Reit)
Tb-Hekt (Tilburg-Heikant)
Tb-Reh (Tilburg-Reeshof)

Ik zal jullie op de hoogte houden met elk stukje informatie wat ik tot mijn beschikking kan krijgen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05 00:41
Kun je ze even vragen om de Tilburg vezeltjes als eerste te lassen?

[ Voor 9% gewijzigd door Sgimi op 15-09-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
Sgimi schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:20:
Wie vraagt wordt overgeslagen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern

Vern

technoob

Sgimi schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:20:
Je hebt pech. De S van Spijkenisse komt nog voor de T van Tilburg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ben blij dat ik niet de enige ben die er last van heb. Vanmorgen toen ik wegging heb ik het modem weer aangedaan en had ik weer internet. Maar blijkbaar zijn er nog steeds problemen? (omgeving krimpen)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Vern schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:06:
[...]

Je hebt pech. De S van Spijkenisse komt nog voor de T van Tilburg >:)
Misschien doen ze het in omgekeerde alfabetische volgorde, is Tilburg als eerste aan de beurt :)

Ben benieuw hoe snel het opgelost is. Ben dan wel geen Telforter maar een TweakDSL'er maar mijn verbinding is door dezelfde storing getroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:38

Tys

Tb-C (Tilburg-Centrum)
Bagger .. ik merkte het gisteravond, wel netjes signaal maar geen IP adres. Net de enige avond dat ik wilde gaan thuiswerken .. hopelijk werkt het vanavond weer. :)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nadat de eindtijd vannacht is bijgesteld naar 05:00 is er daarna nog een update gekomen dat er geen exacte eindtijd gegeven kon worden. Er wordt uiteraard keihard gewerkt om dit allemaal zo snel mogelijk te lassen.
Dit gaat helaas wel fiber voor fiber, een echt monnikenwerk.

Afbeeldingslocatie: http://www.breedbandarnhem.nl/blog/wp-content/uploads/2009/01/glaslassen.jpg

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:30:
Nadat de eindtijd vannacht is bijgesteld naar 05:00 is er daarna nog een update gekomen dat er geen exacte eindtijd gegeven kon worden. Er wordt uiteraard keihard gewerkt om dit allemaal zo snel mogelijk te lassen.

[afbeelding]

Hugo
Ik zeg fiber eruit, utp erin! kroonsteentje ertussen en gaan! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:30:

[afbeelding]

Hugo
Bedankt voor de info. Wat ik me eigenlijk afvraag, ik begrijp dat de twee fiberuiteindes aan elkaar worden 'gelast'. Het lijkt me dat de kwaliteit van de glasvezel dan toch slechter wordt, of vergis ik me daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee hoor geen zorgen, dit is mogelijk zonder kwaliteitsverlies.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hugo,

is de prognose wel dat het bijvoorbeeld nog de hele middag en/of avond gaat duren? dan weten we namelijk dat we niet meer hoeven te hopen op internet vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 20:37
Wildfire schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:43:
[...]

Bedankt voor de info. Wat ik me eigenlijk afvraag, ik begrijp dat de twee fiberuiteindes aan elkaar worden 'gelast'. Het lijkt me dat de kwaliteit van de glasvezel dan toch slechter wordt, of vergis ik me daarin?
Gaat zoveel data door de FIber heen dat het mogelijke verlies gewoon niet te merken is voorlopig op je 20Mbit DSL lijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn de kosten van dongel gebruik op telfort te verhalen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@vinsy,

Zo'n prognose kan ik u helaas echt niet geven. Ik weet bijvoorbeeld niet hoeveel procent van de fibers nu al hersteld zijn.
Wel dat ze al een stevige 12 uur aan het lassen zijn.
Kosten van mobiel internet via dongle kunnen we u helaas niet vergoeden.

Hugo

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 15-09-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

okee, jullie krijgen dus niet tussendoor een update van de voortgang? het is knap lastig in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
Wel dat ze al een stevige 12 uur aan het lassen zijn.
Dan zijn ze laat begonnen met lassen zeg...internet viel bij mij uit ergens tussen 14:30-14:45 gistermiddag. Het begint iig knap vervelend te worden zo langzamerhand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand het inbelnummer van tiscali/telfort nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
WTF? Inbellen? Wat is dat? :P

Ik denk dat je dit zoekt?

http://klantenservice.int...n-inbelverbinding-XP.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tiscali gratis: 06760 60000
Tiscali compleet: 06760 60001

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Bunta,

Kunt u mij per DM uw klantgegevens toesturen? Ik zal de lijn dan onderzoeken.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ook tweakdsl weet het niet meer, daar staat dat de eindtijd onbekend is. Ik ben echt benieuwd of we vandaag nog internet krijgen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Krijg nou toch de %$^%(&^^* Forum instellingen staan goed maar zie het DM Icoontje nergens 8)7

*Edit*
Had per ongeluk een vinkje aangetikt.

U heeft bericht in uw inbox, Telfort Webcare

[ Voor 34% gewijzigd door Bunta op 15-09-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 20:55
ik heb last van buitenlandse websites die het niet doen, regio limburg, is daar iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:41
Ik lees een pagina terug iets over een storing bij iemand in Portugaal waarbij het DSL signaal up bleef maar er geen verbinding mogelijk was.

Nu heb ik dat afgelopen week al een keer gehad en afgelopen zondag nog 3x (Zierikzee, Schouwen-Duiveland).
Is dit iets landelijks ?
Een collega van mij in Middelharnis meldde vorige week dat er een bitstream storing was geweest .... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 22:26

AzzKickah

06-CENSORED

Bunta schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:11:
Krijg nou toch de %$^%(&^^* Forum instellingen staan goed maar zie het DM Icoontje nergens 8)7

*Edit*
Had per ongeluk een vinkje aangetikt.

U heeft bericht in uw inbox, Telfort Webcare
Ja ik kan dat dus ook nooit vinden :D
Ik ga altijd naar mijn pushmessages en dan klik klik en dan kom ik in mijn berichtenbox.
Dan kan ik een nieuwe discussie starten en dan moet ik de ontvanger handmatig intypen...

Het werkt iig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Bunta,

Uw lijn traint goed en stabiel in:

Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 20480/1024
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 18105/1070

Met de 100MB.bin van onze ftp zou u 1,8MB per seconde download moeten kunnen halen en niet de 675KB/s die u nu ziet.
Bent u toevallig tegelijkertijd iets anders aan het down-/uploaden? Updates? Torrents?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunta
Die 675 die jij nu waarschijnlijk ziet is van een downstream van een nieuwsgroep O-)

Die download van de FTP die ik eerder vernoemd heb was zonder enige verdere bandbreedte verbruik btw.

[ Voor 38% gewijzigd door Bunta op 15-09-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UPDATE:
Onze leverancier meldt dat de verwachtte eindtijd van de fiber storing is bijgesteld naar 16.00 uur vandaag.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 23:12

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:03:
UPDATE:
Onze leverancier meldt dat de verwachtte eindtijd van de fiber storing is bijgesteld naar 16.00 uur vandaag.

Hugo
Dank voor de updates. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Laatst online: 22-08-2022
Met een zwangere vrouw thuis is het geen pretje als je vaste telefoon er opeens uit ligt! Zeker niet als er dan op de site van Telfort zelf alleen aangegeven wordt dat er een storing is en geen indicatie wanneer e.e.a. wordt opgelost of een oorzaak o.i.d. Echt een groot gemis en slecht voor de KTV (Klant tevredenheid)

Echt geweldig dat dat hier op tweakers wel beschikbaar is hoor! Misschien kan er een link geplaatst worden op de meldingen pagina van Telfort? Blijkbaar verschuift de dienstverlening van bedrijven volledig naar social media, zie ook de dienstverlening van UPC op Twitter!

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Wilfred schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:29:
Met een zwangere vrouw thuis is het geen pretje als je vaste telefoon er opeens uit ligt! Zeker niet als er dan op de site van Telfort zelf alleen aangegeven wordt dat er een storing is en geen indicatie wanneer e.e.a. wordt opgelost of een oorzaak o.i.d. Echt een groot gemis en slecht voor de KTV (Klant tevredenheid)

Echt geweldig dat dat hier op tweakers wel beschikbaar is hoor! Misschien kan er een link geplaatst worden op de meldingen pagina van Telfort? Blijkbaar verschuift de dienstverlening van bedrijven volledig naar social media, zie ook de dienstverlening van UPC op Twitter!
met een zwangere vrouw thuis zou ik het ook niet laten aan telfort :P
kan ze niet met een mobiel overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wilfred schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:29:

Het probleem met indicaties is dat de gemiddelde klant het niet als een indicatie ziet maar als een absolute deadline. Als het dus om 16:00 uur niet opgelost is zou er dan weer een hele stortvloed aan klachten komen.

Alhoewel het wel beter is om af en toe statusupdates te plaatsen zodat men iig weet dat er nog aan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHenge
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Marzman schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:37:

Hoe vaak wordt het modem aan en uitgezet? Sommige mensen zetten zo'n modem alleen aan als ze gaan internetten en daar is het eigenlijk niet voor gemaakt.
AzzKickah schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:41:

Haha nee hoor :) Die staat gewoon constant aan.

Heb ik ze zelfs nog gevraagd gisteravond: 'Hebben jullie de modem uitgezet voordat je een weekend weg ging? Want dat moet je niet doen hoor, ook al ga je 2 weken op vakantie. Gewoon aan laten staan.' :)
Kan iemand dit nader verklaren? Wat is de gedachte hier achter? Want ik moet zeggen dat ik hem zelf ook 'regelmatig' uit zet, en daar vooralsnog geen problemen van ondervind.

Om 15:00 nog geen verbinding in Tilburg-Centrum, maar ik lees dat we nog maar een half uur onze adem hoeven in te houden :) Groeten uit de lokale bibliotheek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SHenge schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:42:

[...]

Om 15:00 nog geen verbinding in Tilburg-Centrum, maar ik lees dat we nog maar een half uur onze adem hoeven in te houden :) Groeten uit de lokale bibliotheek!
Die 16:00 uur is een indicatie, meer niet. De middernacht die gisteren werd genoemd was ook een indicatie :)

(m.a.w., eerst zien en dan geloven; maar hou goede hoop iig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Wildfire schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:37:
[...]

Het probleem met indicaties is dat de gemiddelde klant het niet als een indicatie ziet maar als een absolute deadline. Als het dus om 16:00 uur niet opgelost is zou er dan weer een hele stortvloed aan klachten komen.

Alhoewel het wel beter is om af en toe statusupdates te plaatsen zodat men iig weet dat er nog aan gewerkt wordt.
Gewoon een interpretatie fout van de klant dus :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4 uur en kirmpen nog steeds dood :S achja komt mn dongel ook nog eens op haha.

Hopen dat die 4 uur niet morgenmiddag 4 uur is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Tilburg ook nog steeds plat... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern

Vern

technoob

SHenge schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:42:
[...]

[...]

Kan iemand dit nader verklaren? Wat is de gedachte hier achter? Want ik moet zeggen dat ik hem zelf ook 'regelmatig' uit zet, en daar vooralsnog geen problemen van ondervind.

Internetten is net als doping. Als je langer dan een halve dag zonder zit krijg je afkickverschijnselen. Je moet dan wanhopig op zoek naar andere bronnen. Helaas is mijn bibliotheekkaart al 25 jaar verlopen. ;) I luv my iPhone, maar dat gepriegel ben ik nu wel zat.

Zonder gekheid, de bereikbaarheid van de vaste telefoon vind ik net zo belangrijk. Ik weet het, Telfort is eigen keus. Hoewel verantwoordelijk voor de kwaliteit ligt dit wat mij betreft enigzins buiten hun macht. 't Is goed dat wij hier via webcare op de hoogte gehouden worden, maar niet iedereen heeft of weet niet van die mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-04 13:23

s3.

Geen storing gemerkt hier in Tilburg (vlakbij station-west).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

s3. schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:14:
Geen storing gemerkt hier in Tilburg (vlakbij station-west).
Dan heb je geluk en zit je niet aangesloten op De Reit. Ik wel en bij mij thuis ligt dus inderdaad al sinds gisterenmiddag alles plat.

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

afkickverschijnselen, tsja... ik heb mn internetverbinding nodig voor mn werk, ik heb dus geen *** uit kunnen voeren hier vandaag. maargoed, dat buiten discussie gelaten zou ik prive ook graag wat dingen opzoeken.

telfort, hoe staat het ermee? Lijkt me trouwens in het kader van klantvriendelijkheid wel goed als telfort de gedupeerde klanten een mail stuurt met een kleine uitleg en excuses, het zet geen zoden aan de dijk maar is in ieder geval een gebaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geschatte eindtijd door leverancier lijkt inderdaad niet gehaald te zijn. We wachten in spanning af.

Hugo

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 15-09-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

INTERNET !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 22:26

AzzKickah

06-CENSORED

mooi spul he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Ook up in Tilburg-centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Woei! 't Leeft weer!

* Wildfire z'n werkdag zit erop en gaat naar huis

Net op tijd gefixed dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk eens aan! Lijnen komen inderdaad langzamerhand weer up.
Geschatte eindtijd voor volledige afmelding is nu van 16:00 naar 18:00 verschoven maar er zit schot in de zaak! :)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Anoniem: 151007 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:27:
afkickverschijnselen, tsja... ik heb mn internetverbinding nodig voor mn werk, ik heb dus geen *** uit kunnen voeren hier vandaag. maargoed, dat buiten discussie gelaten zou ik prive ook graag wat dingen opzoeken.
Tsjah daar hebben ze zakelijke internetverbindingen voor uitgevonden ;)

Betere uptime garanties en betere responsetijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Slasher op 15-09-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Slasher schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:18:
[...]

Fiber stuk is echt een fiber stuk hoor.. ik gok dat ze daar niet speciaal naar jou fibertje gaan zoeken om die dan als eerste te gaan lassen omdat je een SLA hebt. Volgens mij is het alsnog wel binnen de marge van een gemiddelde SLA opgelost dit probleem?

En anders is het overmacht.. iets waar de ISP niets aan kan doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:11
Is het slimmer om je modem aan je isra te knopen door dan je platte telefoon snoer door te knippen en de goeie kleuraders direct aan je isra te schroeven? Ik las dat dat 3 of 4 pagina's terug werd aangedragen.
Heb het hier nu eerst vanuit de isra naar een contactdoos (10 cm kabel) en via die contactdoos met de welbekende platte RJ stekker naar het modem. Zie pagina 44 het linkse isra punt.
Misschien dat de webcare hier z'n licht op wil laten schijnen?

[ Voor 12% gewijzigd door scofield op 15-09-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
Voor scofield .... stekkers geven weerstand en reflectie des te minder des te beter, maar ze zijn wel handig soms ;)
[...]

Heb mijn buik vol van die zakelijke internet verbindingen........

Voor de prijs van die dingen kun je heel wat connecties maken met de niet zakelijke lijnen en een hogere uptime krijgen.

Ik geef toe als je voor een zakelijke lijn belt wordt over het algemeen direct een call opengezet en niet eerst gezegd dat je je kabeltje moet vervangen.... Maar om nu te zeggen dat een call sneller wordt behandelt.... Nee de telfort webcare heeft het al drie dubbel en dwars gewonnen.... en dat voor €30 in de maand.

Dus zakelijk?
Koop een router met multiple wan poorten ...... aangezien drie prettig plus analoge lijn is zit je vast aan een pc met 3 modems....
regel een kpn lijn(inc analoge telefoon bel budget) een bbned lijn en de lokale kabelboer.....

Webpresence nodig gebruik webhost tot colo.

Mocht je een serieuze lijn nodig hebben -> glas + colo + een andere cheapo lijn die een andere route naar je toko heeft als backup en test.

[ Voor 4% gewijzigd door Mafketel op 15-09-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, zo van levensbelang is mn verbinding ook niet. Ik gaf aan dat het irritant was, niet dat het dramatische gevolgen zou hebben. Zit ergens wel te overwegen om een 2e dsl te nemen, maar dat heeft andere redenen. Gelukkig heb ik die mogelijkheid ook, heb telfort op een dsl only lijn en heb daarnaast nog een isdn lijn waar ik iets op kan laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern

Vern

technoob

[...]

Dat was ook mijn reactie toen ik Vinsy's reactie las. Als thuiswerker of zelfstandige zou je een zakelijke verbinding moeten hebben.

Alleen, terugkijkend: ik heb eigenlijk nooit moeilijkheden met mijn Telfort verbinding gehad. Aanvraagprocedure werd perfect uitgevoerd. En deze storing had toch iedere provider kunnen overkomen ? Voor mij dus een goede prijs-kwaliteit verhouding. Kortom, als ik thuiswerk heb ik nog steeds vertrouwen dat ik de baas tevreden kan stellen.

:9

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:17

Red Boll

Kick Ass!

Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:00:
Kijk eens aan! Lijnen komen inderdaad langzamerhand weer up.
Geschatte eindtijd voor volledige afmelding is nu van 16:00 naar 18:00 verschoven maar er zit schot in de zaak! :)

Hugo
Hier in Krimpen werkt het inderdaad alweer naar behoren. Helaas was ik maandag aan het thuiswerken toen de lijn eruit klapte.

Tja, een gevalletje van overmacht. Fijn dat er hier vanuit Telfort statusupdates & wat meer details over de storing te vinden waren. d:)b *TOP*

@scofield,

In principe zou het op beide manieren moeten werken. Het geval wat u beschreef, diende echter om alle andere mogelijke problemen uit te sluiten. Normaal gesproken zou een RJ-11 aansluiting geen problemen moeten geven, maar als de lijn instabiel is kan het geen kwaad.

Wouter

• scofield
Volgens mij traint mijn lijn behoorlijk stabiel in tussen de 16000 en 16500 down en up tussen de 1050 en iets daarboven soms.
Overigens idd na tcp optimizer komt hier het 100 mbit bestand van telfort ftp binnen varierend van 1.6 tot 1.7 Mbps. Wel even de isra opengemaakt en idd op 1a zit rood, 1b blauw, 2a en 2b zijn overigens ook aangesloten.
Weet niet of het aan te raden is om die twee los te schroeven?

@scofield,

Het modem "luistert" eigenlijk alleen naar de middelste twee aders van de RJ-11 stekker. Dit is doorgaans rood/blauw, bij 2-aderige stekkers kan dit ook rood/groen zijn. Effectief zal het dus niet veel uitmaken als u 2a, 2b loskoppelt.
Bij een korte, untwisted kabel zal er ook niet veel meer ruis/overspraak ontstaan indien u deze aders heeft aangesloten. In het geval van uw up- en downstream, zou ik u adviseren het gewoon zo te laten.

Wouter

• scofield
Dankjewel voor de heldere uitleg, isra is al weer dicht.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:41
Ik heb begrepen dat er afgelopen week een bistream storing is geweest.
link

Ik heb het gevoel dat sindsdien mijn internet vaker eruit ligt. Afgelopen zondag 3x dat het eruit lag, maar DSL signaal leek er nog wel te zijn. Op dit moment ligt het er volgens mij ook weer uit.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Squall schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:58:
link

Ik heb het gevoel dat sindsdien mijn internet vaker eruit ligt. Afgelopen zondag 3x dat het eruit lag, maar DSL signaal leek er nog wel te zijn. Op dit moment ligt het er volgens mij ook weer uit.
Ja, zonet viel ik weg ping timeouts naar diverse sites en downloads stopte, maar het signaal blijft up.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Vern schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:37:
[...]

Dat was ook mijn reactie toen ik Vinsy's reactie las. Als thuiswerker of zelfstandige zou je een zakelijke verbinding moeten hebben.

Alleen, terugkijkend: ik heb eigenlijk nooit moeilijkheden met mijn Telfort verbinding gehad. Aanvraagprocedure werd perfect uitgevoerd. En deze storing had toch iedere provider kunnen overkomen ? Voor mij dus een goede prijs-kwaliteit verhouding. Kortom, als ik thuiswerk heb ik nog steeds vertrouwen dat ik de baas tevreden kan stellen.
Klopt je hebt ook gelijk, als je in je achterhoofd dat het geen zakelijk abbo is dan kan het best om als zakelijke gebruiker een consumenten abbo te nemen

[ Voor 17% gewijzigd door Slasher op 16-09-2009 13:32 ]

• thys
Telfort Webcare,

De verbinding is nogsteeds niet stabiel ook al traint deze wel netjes in. Misschien kunt u nog eens meten? De verbinding wordt nu niet gebruikt en ik heb zoals gevraagd 1 apparaat bekabeld aangesloten op het modem.

@thys,

Voor uw verbinding loopt nog steeds een ticket. Deze wordt pas gesloten als de instabiliteit is opgelost.
Op 15-09 is een KPN monteur voor u aangestuurd om de wijkcentrale te onderzoeken. Als deze ook bij u thuis dient te komen wordt er van te voren contact met u opgenomen om een tijdstip kort te sluiten.

Hugo

• thys
Anoniem: 300018 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:56:Voor uw verbinding loopt nog steeds een ticket. Deze wordt pas gesloten als de instabiliteit is opgelost.
Op 15-09 is een KPN monteur voor u aangestuurd om de wijkcentrale te onderzoeken. Als deze ook bij u thuis dient te komen wordt er van te voren contact met u opgenomen om een tijdstip kort te sluiten.
Bedankt voor de update.

Helaas is de adapter van het modem dat ik van jullie ontvangen heb overleden bij de activatie (stekker eruit, stekker erin en er gebeurde niets meer). Ik heb dit ook reeds twee weken terug telefonisch doorgegeven en er zou een nieuw modem gestuurd worden. Ik gebruik nu de adapter van iemand anders maar die hebben hem binnenkort zelf weer nodig, kunt u misschien ook eens opzoeken of dit nog in behandeling is?

@thys,

Ik laat een nieuwe adapter (voor de draadloze modem) verzenden. Naar verwachting zal deze net na het weekend arriveren.

Wouter

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 20:55
Squall schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:58:
link

ja, ik nog steeds

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-12-2023

hgp

Volgens mij heb ik daar ook last van. Op willekeurige momenten valt ineens de verbinding weg terwijl alles normaal lijkt in het modem. En na een reset duurt het een tijd voordat ik m'n ip-adres weer terug krijg.

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Internet lag hier net 10 minuten eruit. De laatste weken erg vaak storingen, vooral deze week. ;(

• Axelfoley007
Hier ook net, 15 min ongeveer

Ik vind dit wel erg slecht hoor, zo maanden lang vanaf het moment van activeren geen problemen tot echt 6 a 7 storingen in 7 dagen :N }:| .

[ Voor 71% gewijzigd door Axelfoley007 op 16-09-2009 21:07 ]

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Ook hier (2651CT) regelmatig problemen de afgelopen dagen.

IP duurt soms lang voordat die uitgereikt wordt.

Meerdere resets van het modem soms nodig.

• Madshark
  • Niet online
Arsenius schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:01:
Internet lag hier net 10 minuten eruit. De laatste weken erg vaak storingen, vooral deze week. ;(
Ja hier (Rotterdam) precies hetzelfe. Net weer 10min downtime, zo ook afgelopen nacht, vanochtend, gister.. uuhh.. Ik denk dat het nu ongeveer de 10e keer deze maand.
(en aug. had ook al zijn downtimes).
En het ligt absoluut NIET aan mijn modem of DSL verbinding. Heb in de 'downtimes' een aantal keren van modem gewisseld (Fritz, Thompson, Zyxel) en alle 3 hetzelfde euvel. Prima DSL signaal, GEEN ip.
Iedere keer tussen de 10 en 20 minuten, soms een uurtje.

Mijn vrije (game) tijd is mij zeer kostbaar, dan wil ik lekker online gamen, zonder er steeds eruit moeten liggen.
Het begint onderhand echt frustrerend te worden, dat ik nu ga kijken om onder mijn contract uit te komen, dan maar weer terug naar XS4All, had ik dit gezeik temminste niet.

• Axelfoley007
Madshark schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:10:
[...]

Ja hier (Rotterdam) precies hetzelfe. Net weer 10min downtime, zo ook afgelopen nacht, vanochtend, gister.. uuhh.. Ik denk dat het nu ongeveer de 10e keer deze maand.
(en aug. had ook al zijn downtimes).
En het ligt absoluut NIET aan mijn modem of DSL verbinding. Heb in de 'downtimes' een aantal keren van modem gewisseld (Fritz, Thompson, Zyxel) en alle 3 hetzelfde euvel. Prima DSL signaal, GEEN ip.
Iedere keer tussen de 10 en 20 minuten, soms een uurtje.

Mijn vrije (game) tijd is mij zeer kostbaar, dan wil ik lekker online gamen, zonder er steeds eruit moeten liggen.
Het begint onderhand echt frustrerend te worden, dat ik nu ga kijken om onder mijn contract uit te komen, dan maar weer terug naar XS4All, had ik dit gezeik temminste niet.
Duuur.. vind ik dan.

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-05 10:39
Ja ik ook in Rotterdam. Dacht dat het aan me fritzbox lag. Blijkbaar niet :(

• Mafketel
Deze keer wel een melding op de telfort website ;)

ongeveer een uur geleden een 15 minuten niet verbonden en zo ook 10 uur geleden.

Is de laatste week wel vaak idd. Al heb ik het idee dat de verbinding normaal wel minder packetloss heeft dan een tijdje terug.

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmz, ik zat net in m'n downloadprogramma te kijken ik zag dat ik de afgelopen maand een beetje enthousiast ben geweest met het downloaden (tegen de 375-390GB in 5 weken). Normaal zit ik onder de 200GB per maand gok ik (helaas heeft Telfort geen gedetailleerde bandbreedtestats). In de vorige topics stond niet zoveel over de datalimiet, dus ik neem aan dat dit geen probleem is? :)

Anoniem: 297394

Zoowww, ben weer online na een halve dag... Geen ip gekregen.

• SHenge
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Wildfire schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:45:

Die 16:00 uur is een indicatie, meer niet. De middernacht die gisteren werd genoemd was ook een indicatie :)

(m.a.w., eerst zien en dan geloven; maar hou goede hoop iig!)
Ik weet dat het een indicatie is/was. Tegen de tijd dat ik thuis kwam, was het in ieder geval verholpen. Verder moet ik zeggen dat eigenlijk verder nooit downtime ervaar. Misschien zit ik niet vaak genoeg achter de PC ;)

Mijn vraag over het uit en aanzetten van het modem is echter nog niet beantwoord.

SHenge in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15"

• jeroenvdnberg
neographikal schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:15:
Hmz, ik zat net in m'n downloadprogramma te kijken ik zag dat ik de afgelopen maand een beetje enthousiast ben geweest met het downloaden (tegen de 375-390GB in 5 weken). Normaal zit ik onder de 200GB per maand gok ik (helaas heeft Telfort geen gedetailleerde bandbreedtestats). In de vorige topics stond niet zoveel over de datalimiet, dus ik neem aan dat dit geen probleem is? :)
Nee, is geen probleem bij Telfort volgens mij. Ik haal regelmatig die hoeveelheden, maar nog nooit iets over gehoord. Geen zorgen maken dus :)

Gisteren was er inderdaad helaas weer een storing voor Ridderkerk en Rotterdam.
Het betrof ook hier een fiber breuk, echter nu niet zo'n hele grote. Het duurde helaas wel even voor de breuk gevonden was. Daarna is er direct een lasploeg op af gestuurd en die hebben ook die fiber weer gelast.

@neographikal en jeroenvdnberg,

Onze fair use policy komt neer op het zorgen dat andere gebruikers of onze netwerkapparatuur geen abnormaal last hebben van het dataverkeer van 1 enkele gebruiker.
Dit is echter nog niet voorgekomen en kan me niet heugen dat er ooit iemand is aangesproken op zijn dataverbruik.

Hugo

• Wilfred
  • Laatst online: 22-08-2022
Anoniem: 155599 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:30:
[...]

met een zwangere vrouw thuis zou ik het ook niet laten aan telfort :P
kan ze niet met een mobiel overweg?
Jawel hoor.. maar het heeft met hormonen te maken..

Sign of my Time

@Squall,

De link welke u post, betreft een storing van Solcon. Dat zij een storing op het Bitstream netwerk ondervinden, betekend niet dat dat ook voor alle andere ISP's geld.
Met betrekking tot uw wegvallende verbinding, is dit nog steeds het geval? Er waren zondag en afgelopen week een aantal storingen, welke nu weer verholpen zijn.

Wouter

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 14:38
SHenge schreef op donderdag 17 september 2009 @ 01:23:
[...]

Mijn vraag over het uit en aanzetten van het modem is echter nog niet beantwoord.

SHenge in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15"
Tja, een RG is gemaakt voor 24/7 bedrijf, de schakelaar die gebruikt wordt is zeker niet gemaakt om 365 keer per jaar aan uit te worden gezet. Vandaar het advies(bij zo'n beetje elke modem) deze gewoon aan te laten en niet constant te herstarten.
Maar af en toe uit en weer anzetten is geen probleem, evt via stroomvoorziening. Laat het apparaat wel iets van een minuut uit, speedtouches hebben bijv de neiging in de soep te draaien met een snelle herstart.

specs

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Willen we allemaal stoppen (of ernstig matigen) met het posten van speedtest plaatjes? Meldt het liever in tekst wat je meet en wat de resultaten zijn, houdt het meer leesbaar.