@Telfort Webcare Wouter:
Heb je kabel doorgeknipt, zo kort mogelijk gehouden en op het ISRA aangesloten, zou je nogmaals willen meten?
Heb je kabel doorgeknipt, zo kort mogelijk gehouden en op het ISRA aangesloten, zou je nogmaals willen meten?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 300018
Anoniem: 151007
Thnx, jammer dat Telfort webcare er met geen woord over rept, je mag toch aannemen dat zij op de hoogte zijn van zulke zaken...Wildfire schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:45:
[...]
TweakDSL heeft last van dezelfde storing, aangegeven wordt dat er een glasvezelkabel doormidden is en dat reparatie waarschijnlijk rond middernacht erop zit.
ja en dan gaat het fout natuurlijk.NCK schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:01:
@Telfort Webcare Wouter:
Wildfire schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:45:
[...]
TweakDSL heeft last van dezelfde storing, aangegeven wordt dat er een glasvezelkabel doormidden is en dat reparatie waarschijnlijk rond middernacht erop zit.
Die is echt flauw
Ik kreeg vanavond antwoord op het formulier op telfort.nl wat ik vanmorgen heb ingevuld dat het er toch echt op lijkt dat het aan de bekabeling in of naar het irsa punt ligt. Ik heb daarom besloten om het isra punt open te halen en de actieve kabel naar een andere aansluiting te verplaatsen (isra is van dit type). Daarna een download gestart om te testen of het stabiel bleef, echter na 15 minuten viel de verbinding weer weg. Waarschijnlijk heeft u dan net tijdens het downloaden gemeten, of het was mijn eigen monitoring die u zag. Deze staat nu ook uit.Anoniem: 300018 schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:54:
@thys,
Ik heb uw gegevens ontvangen en de lijn doorgemeten. Zo te zien traint het modem strak in, kan zelfs nog wat hoger. Ik zie echter wel dat de pingtijden aan de hoge kant zijn, download u d.m.v. torrents?
Het dataverkeer is relatief laag, echter wel zeer intensief. De pakketten welke over uw lijn verzonden worden zijn klein, maar in grote hoeveelheden. Zou u het modem kunnen resetten en 1 computer bedraad aan kunnen sluiten (zonder downloadprogramma's e.d.)?
Wouter
[Voor 3% gewijzigd door thys op 14-09-2009 23:19]
Anoniem: 318084
Dank voor je antwoord bjck. Ik heb de modem NIET zelf op ADSL2 gelimiteerd.bjck schreef op maandag 14 september 2009 @ 07:34:
[...]
Heb je misschien zelf je modem op ADSL2 gelimiteerd of doet hij dat vanzelf?
Je kan je verbinding niet 1 op 1 vergelijken met die van een buurman, ook niet als het nieuwbouw is. Zo kan in een deel van de bundel er veer ADSL bij elkaar zitten en jij daar tussen met meer overspraak dan een ander deel van de kabel. Komt ook voor dat je kabels niet evenlang zijn omdat de kabel naar de buur rechtsaf gaat en jouw aansluiting linksaf om het blok heen naar de verdeelkast.
Komt vaker voor met ADSL dat twee buren niet dezelfde maximale snelheid halen, is niet perse reden tot een probleem met je lijn/aansluiting dat opgelost kan worden.
Spijkenisse idem dito.Anoniem: 151007 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 06:50:
16 uur later......................... nog steeds alles down in Krimpen. zucht
- of je stopt de stekker er in -
Regio den bosch volgens mij nergens last van gehad deze keer. In iedergeval niet gemerkt en kan het modem nu gewoon van afstand bereiken..Anoniem: 151007 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 07:33:
op tweak was om 1.06 de eindtijd naar 5.00 bijgwerkt, t is nu half 8, bijna 17 uur. Telfort's site blijft angstvallig stil. Ze leren blijkbaar nog steeds niet van alle feedback die ze krijgen.
Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe
Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs
[Voor 9% gewijzigd door Sgimi op 15-09-2009 10:20]
Wie vraagt wordt overgeslagenSgimi schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:20:
Kun je ze even vragen om de Tilburg vezeltjes als eerste te lassen?
Je hebt pech. De S van Spijkenisse komt nog voor de T van TilburgSgimi schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:20:
Kun je ze even vragen om de Tilburg vezeltjes als eerste te lassen?
Misschien doen ze het in omgekeerde alfabetische volgorde, is Tilburg als eerste aan de beurtVern schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:06:
[...]
Je hebt pech. De S van Spijkenisse komt nog voor de T van Tilburg
Bagger .. ik merkte het gisteravond, wel netjes signaal maar geen IP adres. Net de enige avond dat ik wilde gaan thuiswerken .. hopelijk werkt het vanavond weer.Tb-C (Tilburg-Centrum)
My flight statistics: (423.270km in 114 flights) Next trips: Rio de Janeiro (Brazil)
Ik zeg fiber eruit, utp erin! kroonsteentje ertussen en gaan!Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:30:
Nadat de eindtijd vannacht is bijgesteld naar 05:00 is er daarna nog een update gekomen dat er geen exacte eindtijd gegeven kon worden. Er wordt uiteraard keihard gewerkt om dit allemaal zo snel mogelijk te lassen.
Dit gaat helaas wel fiber voor fiber, een echt monnikenwerk.
[afbeelding]
Hugo
Bedankt voor de info. Wat ik me eigenlijk afvraag, ik begrijp dat de twee fiberuiteindes aan elkaar worden 'gelast'. Het lijkt me dat de kwaliteit van de glasvezel dan toch slechter wordt, of vergis ik me daarin?Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:30:
Nadat de eindtijd vannacht is bijgesteld naar 05:00 is er daarna nog een update gekomen dat er geen exacte eindtijd gegeven kon worden. Er wordt uiteraard keihard gewerkt om dit allemaal zo snel mogelijk te lassen.
Dit gaat helaas wel fiber voor fiber, een echt monnikenwerk.
[afbeelding]
Hugo
Gaat zoveel data door de FIber heen dat het mogelijke verlies gewoon niet te merken is voorlopig op je 20Mbit DSL lijn gok ik.Wildfire schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:43:
[...]
Bedankt voor de info. Wat ik me eigenlijk afvraag, ik begrijp dat de twee fiberuiteindes aan elkaar worden 'gelast'. Het lijkt me dat de kwaliteit van de glasvezel dan toch slechter wordt, of vergis ik me daarin?
[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 15-09-2009 12:10]
Dan zijn ze laat begonnen met lassen zeg...internet viel bij mij uit ergens tussen 14:30-14:45 gistermiddag. Het begint iig knap vervelend te worden zo langzamerhand...Wel dat ze al een stevige 12 uur aan het lassen zijn.
[Voor 34% gewijzigd door Bunta op 15-09-2009 13:30]
Ja ik kan dat dus ook nooit vindenBunta schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:11:
Krijg nou toch de %$^%(&^^* Forum instellingen staan goed maar zie het DM Icoontje nergens
*Edit*
Had per ongeluk een vinkje aangetikt.
U heeft bericht in uw inbox, Telfort Webcare
[Voor 38% gewijzigd door Bunta op 15-09-2009 13:47]
Dank voor de updates.Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:03:
UPDATE:
Onze leverancier meldt dat de verwachtte eindtijd van de fiber storing is bijgesteld naar 16.00 uur vandaag.
Hugo
Sign of my Time
Anoniem: 155599
met een zwangere vrouw thuis zou ik het ook niet laten aan telfortWilfred schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:29:
Met een zwangere vrouw thuis is het geen pretje als je vaste telefoon er opeens uit ligt! Zeker niet als er dan op de site van Telfort zelf alleen aangegeven wordt dat er een storing is en geen indicatie wanneer e.e.a. wordt opgelost of een oorzaak o.i.d. Echt een groot gemis en slecht voor de KTV (Klant tevredenheid)
Echt geweldig dat dat hier op tweakers wel beschikbaar is hoor! Misschien kan er een link geplaatst worden op de meldingen pagina van Telfort? Blijkbaar verschuift de dienstverlening van bedrijven volledig naar social media, zie ook de dienstverlening van UPC op Twitter!
Het probleem met indicaties is dat de gemiddelde klant het niet als een indicatie ziet maar als een absolute deadline. Als het dus om 16:00 uur niet opgelost is zou er dan weer een hele stortvloed aan klachten komen.Wilfred schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:29:
Met een zwangere vrouw thuis is het geen pretje als je vaste telefoon er opeens uit ligt! Zeker niet als er dan op de site van Telfort zelf alleen aangegeven wordt dat er een storing is en geen indicatie wanneer e.e.a. wordt opgelost of een oorzaak o.i.d. Echt een groot gemis en slecht voor de KTV (Klant tevredenheid)
Echt geweldig dat dat hier op tweakers wel beschikbaar is hoor! Misschien kan er een link geplaatst worden op de meldingen pagina van Telfort? Blijkbaar verschuift de dienstverlening van bedrijven volledig naar social media, zie ook de dienstverlening van UPC op Twitter!
Marzman schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:37:
Hoe vaak wordt het modem aan en uitgezet? Sommige mensen zetten zo'n modem alleen aan als ze gaan internetten en daar is het eigenlijk niet voor gemaakt.
Kan iemand dit nader verklaren? Wat is de gedachte hier achter? Want ik moet zeggen dat ik hem zelf ook 'regelmatig' uit zet, en daar vooralsnog geen problemen van ondervind.AzzKickah schreef op maandag 14 september 2009 @ 10:41:
Haha nee hoorDie staat gewoon constant aan.
Heb ik ze zelfs nog gevraagd gisteravond: 'Hebben jullie de modem uitgezet voordat je een weekend weg ging? Want dat moet je niet doen hoor, ook al ga je 2 weken op vakantie. Gewoon aan laten staan.'
Die 16:00 uur is een indicatie, meer niet. De middernacht die gisteren werd genoemd was ook een indicatieSHenge schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:42:
[...]
Om 15:00 nog geen verbinding in Tilburg-Centrum, maar ik lees dat we nog maar een half uur onze adem hoeven in te houdenGroeten uit de lokale bibliotheek!
Gewoon een interpretatie fout van de klant dusWildfire schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:37:
[...]
Het probleem met indicaties is dat de gemiddelde klant het niet als een indicatie ziet maar als een absolute deadline. Als het dus om 16:00 uur niet opgelost is zou er dan weer een hele stortvloed aan klachten komen.
Alhoewel het wel beter is om af en toe statusupdates te plaatsen zodat men iig weet dat er nog aan gewerkt wordt.
Internetten is net als doping. Als je langer dan een halve dag zonder zit krijg je afkickverschijnselen. Je moet dan wanhopig op zoek naar andere bronnen. Helaas is mijn bibliotheekkaart al 25 jaar verlopen.SHenge schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:42:
[...]
[...]
Kan iemand dit nader verklaren? Wat is de gedachte hier achter? Want ik moet zeggen dat ik hem zelf ook 'regelmatig' uit zet, en daar vooralsnog geen problemen van ondervind.
Om 15:00 nog geen verbinding in Tilburg-Centrum, maar ik lees dat we nog maar een half uur onze adem hoeven in te houdenGroeten uit de lokale bibliotheek!
Dan heb je geluk en zit je niet aangesloten op De Reit. Ik wel en bij mij thuis ligt dus inderdaad al sinds gisterenmiddag alles plat.s3. schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:14:
Geen storing gemerkt hier in Tilburg (vlakbij station-west).
[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 15-09-2009 16:30]
mooi spul heAnoniem: 151007 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:47:
INTERNET !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tsjah daar hebben ze zakelijke internetverbindingen voor uitgevondenAnoniem: 151007 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:27:
afkickverschijnselen, tsja... ik heb mn internetverbinding nodig voor mn werk, ik heb dus geen *** uit kunnen voeren hier vandaag. maargoed, dat buiten discussie gelaten zou ik prive ook graag wat dingen opzoeken.
[Voor 6% gewijzigd door Slasher op 15-09-2009 17:18]
Fiber stuk is echt een fiber stuk hoor.. ik gok dat ze daar niet speciaal naar jou fibertje gaan zoeken om die dan als eerste te gaan lassen omdat je een SLA hebt. Volgens mij is het alsnog wel binnen de marge van een gemiddelde SLA opgelost dit probleem?Slasher schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:18:
[...]
Tsjah daar hebben ze zakelijke internetverbindingen voor uitgevonden
Betere uptime garanties en betere responsetijden.
[Voor 12% gewijzigd door scofield op 15-09-2009 18:40]
Heb mijn buik vol van die zakelijke internet verbindingen........Slasher schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:18:
[...]
[Voor 4% gewijzigd door Mafketel op 15-09-2009 18:15]
Dat was ook mijn reactie toen ik Vinsy's reactie las. Als thuiswerker of zelfstandige zou je een zakelijke verbinding moeten hebben.Slasher schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:18:
[...]
Hier in Krimpen werkt het inderdaad alweer naar behoren. Helaas was ik maandag aan het thuiswerken toen de lijn eruit klapte.Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:00:
Kijk eens aan! Lijnen komen inderdaad langzamerhand weer up.
Geschatte eindtijd voor volledige afmelding is nu van 16:00 naar 18:00 verschoven maar er zit schot in de zaak!
Hugo
Ja, zonet viel ik weg ping timeouts naar diverse sites en downloads stopte, maar het signaal blijft up.Squall schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:58:
Ik heb begrepen dat er afgelopen week een bistream storing is geweest.
link
Ik heb het gevoel dat sindsdien mijn internet vaker eruit ligt. Afgelopen zondag 3x dat het eruit lag, maar DSL signaal leek er nog wel te zijn. Op dit moment ligt het er volgens mij ook weer uit.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?
Klopt je hebt ook gelijk, als je in je achterhoofd dat het geen zakelijk abbo is dan kan het best om als zakelijke gebruiker een consumenten abbo te nemenVern schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:37:
[...]
Dat was ook mijn reactie toen ik Vinsy's reactie las. Als thuiswerker of zelfstandige zou je een zakelijke verbinding moeten hebben.
Alleen, terugkijkend: ik heb eigenlijk nooit moeilijkheden met mijn Telfort verbinding gehad. Aanvraagprocedure werd perfect uitgevoerd. En deze storing had toch iedere provider kunnen overkomen ? Voor mij dus een goede prijs-kwaliteit verhouding. Kortom, als ik thuiswerk heb ik nog steeds vertrouwen dat ik de baas tevreden kan stellen.
[Voor 17% gewijzigd door Slasher op 16-09-2009 13:32]
Bedankt voor de update.Anoniem: 300018 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:56:Voor uw verbinding loopt nog steeds een ticket. Deze wordt pas gesloten als de instabiliteit is opgelost.
Op 15-09 is een KPN monteur voor u aangestuurd om de wijkcentrale te onderzoeken. Als deze ook bij u thuis dient te komen wordt er van te voren contact met u opgenomen om een tijdstip kort te sluiten.
ja, ik nog steedsSquall schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:58:
Ik heb begrepen dat er afgelopen week een bistream storing is geweest.
link
Ik heb het gevoel dat sindsdien mijn internet vaker eruit ligt. Afgelopen zondag 3x dat het eruit lag, maar DSL signaal leek er nog wel te zijn. Op dit moment ligt het er volgens mij ook weer uit.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?
[Voor 71% gewijzigd door Axelfoley007 op 16-09-2009 21:07]
Ja hier (Rotterdam) precies hetzelfe. Net weer 10min downtime, zo ook afgelopen nacht, vanochtend, gister.. uuhh.. Ik denk dat het nu ongeveer de 10e keer deze maand.Arsenius schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:01:
Internet lag hier net 10 minuten eruit. De laatste weken erg vaak storingen, vooral deze week.
Duuur.. vind ik dan.Madshark schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:10:
[...]
Ja hier (Rotterdam) precies hetzelfe. Net weer 10min downtime, zo ook afgelopen nacht, vanochtend, gister.. uuhh.. Ik denk dat het nu ongeveer de 10e keer deze maand.
(en aug. had ook al zijn downtimes).
En het ligt absoluut NIET aan mijn modem of DSL verbinding. Heb in de 'downtimes' een aantal keren van modem gewisseld (Fritz, Thompson, Zyxel) en alle 3 hetzelfde euvel. Prima DSL signaal, GEEN ip.
Iedere keer tussen de 10 en 20 minuten, soms een uurtje.
Mijn vrije (game) tijd is mij zeer kostbaar, dan wil ik lekker online gamen, zonder er steeds eruit moeten liggen.
Het begint onderhand echt frustrerend te worden, dat ik nu ga kijken om onder mijn contract uit te komen, dan maar weer terug naar XS4All, had ik dit gezeik temminste niet.
Ik weet dat het een indicatie is/was. Tegen de tijd dat ik thuis kwam, was het in ieder geval verholpen. Verder moet ik zeggen dat eigenlijk verder nooit downtime ervaar. Misschien zit ik niet vaak genoeg achter de PCWildfire schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:45:
Die 16:00 uur is een indicatie, meer niet. De middernacht die gisteren werd genoemd was ook een indicatie
(m.a.w., eerst zien en dan geloven; maar hou goede hoop iig!)
Nee, is geen probleem bij Telfort volgens mij. Ik haal regelmatig die hoeveelheden, maar nog nooit iets over gehoord. Geen zorgen maken dusneographikal schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:15:
Hmz, ik zat net in m'n downloadprogramma te kijken ik zag dat ik de afgelopen maand een beetje enthousiast ben geweest met het downloaden (tegen de 375-390GB in 5 weken). Normaal zit ik onder de 200GB per maand gok ik (helaas heeft Telfort geen gedetailleerde bandbreedtestats). In de vorige topics stond niet zoveel over de datalimiet, dus ik neem aan dat dit geen probleem is?
Jawel hoor.. maar het heeft met hormonen te maken..Anoniem: 155599 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:30:
[...]
met een zwangere vrouw thuis zou ik het ook niet laten aan telfort
kan ze niet met een mobiel overweg?
Sign of my Time
Tja, een RG is gemaakt voor 24/7 bedrijf, de schakelaar die gebruikt wordt is zeker niet gemaakt om 365 keer per jaar aan uit te worden gezet. Vandaar het advies(bij zo'n beetje elke modem) deze gewoon aan te laten en niet constant te herstarten.SHenge schreef op donderdag 17 september 2009 @ 01:23:
[...]
Mijn vraag over het uit en aanzetten van het modem is echter nog niet beantwoord.
SHenge in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15"
Dit topic is gesloten.
Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite
Tweakers vormt samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details