Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 74.035 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pennywiser schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:05:
[afbeelding]
Telefonie nog steeds niet, eerst maar eens een fd reset dan..
Wat bij mij heeft geholpen is het wachtwoord op de telfort site en in het modem opnieuw in te voeren. Daarna kon ik eerst nog niet registreren, maar was een modem reset voldoende. Daarna ging het phone1 lampje weer aan.
Geen idee waarom het wachwtoord niet goed meer zou zijn, of dat het toch wat anders was, maar het hielp wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 09:15

OgWok

U.N.C.L.E.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/508592288.png
Nou moet ik blij zijn?? Ping is ook niet super; duidelijk merkbaar bij BF1942 !! 3,5 sterren ??

[ Voor 22% gewijzigd door OgWok op 02-07-2009 16:23 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 17:31
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/508644469.png
modem traint in met 16500/1030 of daaromtrent. Geen idee wat de vergelijkingswaarde is btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overv
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-05 14:15
Ik heb nu de 20 Mb verbinding van Tiscali en heb net de Zyxel 2602R router ontvangen. Probleem is dat DSL probeert te verbinden, dan gaat Internet ook na een tijdje branden, dan is er zo'n 2 seconden lang een zeer trage verbinding en dan valt alles uit en gaat ie opnieuw verbinden.

Heeft iemand dit probleem ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

scofield schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:22:
[afbeelding]
modem traint in met 16500/1030 of daaromtrent. Geen idee wat de vergelijkingswaarde is btw.
Nou met jouw snelheden zou ik tevreden zijn !! Bij Demon had ik gewoon pings van 20. Toch maar gaan overstappen naar andere provider.

[ Voor 6% gewijzigd door OgWok op 02-07-2009 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 16:07
musicfreak schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:06:
Tip: volg het blog van het Telfort service team op http://blogs.telfort.nl! Daar staat af en toe best interessante dingen in.
Tja, vooral het volgende viel me op:
Aanvulling op het bericht voor de experts onder ons: "We stellen de lijn niet lager in. Wel versturen we pakketten die minder fouten geven dan de methode die we voorheen hanteerden."
In het gedeelte over verandering van QoS-instelling van cell-discard naar frame-discard, no offence, maar 'experts'?
Nou ja, hoop dat het niet betekent dat straks m'n modem(niet std) straks als gevolg trager intraint over ADSL-only lijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:49
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/508786572.png

Ik zit dan toch wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Loekie schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:24:
[...]

Tja, vooral het volgende viel me op:

[...]

In het gedeelte over verandering van QoS-instelling van cell-discard naar frame-discard, no offence, maar 'experts'?
Nou ja, hoop dat het niet betekent dat straks m'n modem(niet std) straks als gevolg trager intraint over ADSL-only lijn.
Ik snap sowieso niet op welke onstabiliteit ze doelen. 'Andere prioriteiten dan voorheen maken' klinkt in ieder geval verdomd veel als traffic shaping en als ik daar iets van merk dan ben ik als de wiedeweerga weg bij Telfort. Maar gelukkig zit ik niet op het KPN netwerk dus als het goed is ga ik niets van de veranderingen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 179986 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:29:
[...]

Ik snap sowieso niet op welke onstabiliteit ze doelen. 'Andere prioriteiten dan voorheen maken' klinkt in ieder geval verdomd veel als traffic shaping en als ik daar iets van merk dan ben ik als de wiedeweerga weg bij Telfort. Maar gelukkig zit ik niet op het KPN netwerk dus als het goed is ga ik niets van de veranderingen merken.
Ach verwachten dat er geen traffic-shaping wordt toegepast is nogal naïef als je het mij vraagt, als ik er een beldienst via Telfort bij zou hebben zou ik dat ook moeten willen. Misschien kan ik dat ook gebruiken, ik meen dat m'n fritzbox voip-priority kan toevoegen aan de packets om deze voorrang te laten geven.
Wellicht is dat ook het verschil tussen KPN WLR en Tiscali netwerk en heb jij die trafficshaping al ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Loekie schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:50:
[...]

Ach verwachten dat er geen traffic-shaping wordt toegepast is nogal naïef als je het mij vraagt, als ik er een beldienst via Telfort bij zou hebben zou ik dat ook moeten willen. Misschien kan ik dat ook gebruiken, ik meen dat m'n fritzbox voip-priority kan toevoegen aan de packets om deze voorrang te laten geven.
Wellicht is dat ook het verschil tussen KPN WLR en Tiscali netwerk en heb jij die trafficshaping al ;)
Merk geen reet van mogelijke traffic shaping op het moment dus als ze het op die manier toepassen dan maakt het me werkelijk niets uit. En als ik daadwerkelijk iets wil traffic shapen dan stel ik dat wel mooi op mijn router in, buiten thuisnetwerk om is onnozel want de providers hebben toch meer dan genoeg capaciteit. Behalve UPC, maar die ISP zuigt dan ook flink...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktervictor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:52
Update van het 24/1 terug naar 8/1 probleem:

Attenuation mismatch klopt en is geverifieerd door KPN netservices. Er zit extreem veel ruis op de grondkabel wat voor 4-6 dB extra demping op de downstream zorgt. Nu wordt KPN grondkabel beheer ingeschakeld..... ik ben benieuwd en wacht af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Loekie schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:50:
[...]

ADSL modems kunnen dit voornamelijk goed in de upstream om telefonie voorrang te geven en met wat 'truken' ook de downstream. Wat ze kunnen doen is de download afremmen door wat pakketten weg te gooien zodat TCP afremt bijvoorbeeld.

Een ISP zorgt voor de voorrang van telefonie in de downstream naar je toe, dus telefonie voorrang boven internet verkeer. Daar zal het wel over gaan lijkt me, meest logisch ook mijn inziens.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Xaero schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:17:
[...]

Die hele ping op speedtest klopt van geen kant.. Ik heb +500ms. :)

[afbeelding]
Ik weet het ook niet meer. Het begon mij te lang te duren, de problemen. En ben eens op onderzoek uitgegaan.Op de tweede PC en m'n ASUS 900HD bleek alles wel goed te lopen. Ik heb uiteindelijk m'n netwerk kaart op deze PC verwijderd en opnieuw geinstalleerd.Wat er precies aan de hand is geweest weet ik tot op heden nog niet. Ik zag niets vreemds. In iedergeval zit ik op snelheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/509258719.png

Bij deze is Telfort van alle blaam gezuiverd vwb de laatstgenoemde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Als ik in mijn Speedtouch modem kijk zie ik dat momenteel ingetrainde snelheid het volgende is:

Total Available Bandwidth Cells/s kbit/s
Downstream : 37419 15866
Upstream : 2014 854

echter, daaronder zie ik staan:

Intrinsic/Actual and Maximum Bandwidth % kbit/s
Downstream : 87 18112
Upstream : 91 932

Waarom train ik niet op die waarden in? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Henkie-Jan op 03-07-2009 15:09 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:22

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

jeuj :( na t onweer van gisteren, de helft van mn snelheid over, en een smerig instabiele verbinding. Modem + kabels al vervangen, maar geen resultaat... Mn lijn doet nu 4,5 mbit tegenover 11 donderdag :P Regio 7543 btw

zo maar eens met de ks bellen, hopen dat ze dit keer wel terugbellen nadat er een ticket is aangemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

_Mystikal_ schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 09:37:
jeuj :( na t onweer van gisteren, de helft van mn snelheid over, en een smerig instabiele verbinding. Modem + kabels al vervangen, maar geen resultaat... Mn lijn doet nu 4,5 mbit tegenover 11 donderdag :P Regio 7543 btw

zo maar eens met de ks bellen, hopen dat ze dit keer wel terugbellen nadat er een ticket is aangemaakt ;)
Zo laat je nog de centrales Es-c en Es-wsb over met die postcode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

lol, das waar ook :P ES-Wsb it is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304034

Zojuist heb ik de klacht ingediend bij de geschillencommissie. Jammer dat het mogelijk 4 tot 6 maanden gaat duren.
Desgevraagd heb ik de volgende eisen gesteld:
Telfort geeft toe dat per 1 mei het gehele abonnement beëindigd is.
Telfort stort alle bedragen die te veel zijn berekend terug.
Telfort betaalt alle door mij gemaakte kosten sinds het ontstaan van het conflict.
Telfort biedt op haar website en haar forum excuses aan voor de gemaakte fouten.

(Met "haar forum" bedoel ik uiteraard het oude Tiscali-forum).
De commissie raadde aan eventuele uitstaande rekeningen wel te betalen. Dat heb ik dus maar gedaan.
Ik heb er vertrouwen in dat ik dat geld terugzie.

NB. Deze post is niet bedoeld om een nieuwe discussie op te starten, maar als een voorlopig laatste update.
NNB. Als er nog mensen zijn die dit volgen, het gaat hier over: Anoniem: 304034 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 14"

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 304034 op 04-07-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Overv schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:30:
Ik heb nu de 20 Mb verbinding van Tiscali en heb net de Zyxel 2602R router ontvangen. Probleem is dat DSL probeert te verbinden, dan gaat Internet ook na een tijdje branden, dan is er zo'n 2 seconden lang een zeer trage verbinding en dan valt alles uit en gaat ie opnieuw verbinden.

Heeft iemand dit probleem ook gehad?
Hier hetzelfde probleem sinds een week :'(
Nu weer even niet, maar gisteren de hele dag last van gehad. Lijkt wel of het te druk is op het netwerk van Telfort
en nu iedereen aan het werk is gaat het goed (ik heb zelf vakantie ;) )
Heb al een ander modem geprobeerd, zelfde type, zonder resultaat. Het ligt dus echt aan het Telfort lijntje lijkt me.
Ik zit in omgeving Roosendaal en jij? Als het probleem weer komt, maar een poging wagen aan de helpdesk.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Maandagmorgen net geen half tien
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/511053359.png
Nou Telfort nu nog even aan de ping sleutelen

[ Voor 13% gewijzigd door OgWok op 06-07-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Laguna

Connaisseur

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/511235018.png

Ping is hier wel goed.

Intrainwaardes:
15688 kbps / 1031 kbps

Attenuation downstream: 23 db

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/511354387.png

Prima dusch.

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 06-07-2009 18:31 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/511361707.png
Helaas niet prima dusch..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

Je weet zeker dat er op dat moment geen ander verkeer over je lijn gaat? En je gebruikt geen wireless?
edit:

Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen hoe betrouwbaar speedtest sites zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 39403 op 06-07-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Anoniem: 39403 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:58:
[...]

Je weet zeker dat er op dat moment geen ander verkeer over je lijn gaat? En je gebruikt geen wireless?
edit:

Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen hoe betrouwbaar speedtest sites zijn?
ja/nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Henkie-Jan schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:08:
Als ik in mijn Speedtouch modem kijk zie ik dat momenteel ingetrainde snelheid het volgende is:

Total Available Bandwidth Cells/s kbit/s
Downstream : 37419 15866
Upstream : 2014 854

echter, daaronder zie ik staan:

Intrinsic/Actual and Maximum Bandwidth % kbit/s
Downstream : 87 18112
Upstream : 91 932

Waarom train ik niet op die waarden in? ;)
De onderste zou wel eens de 'maximaal haalbare' zijn in de weergave, echter is dat vaak bij een zodanig lage SNR (signal to noise ratio) dat je lijn instabiel is. Daarom stellen de xDSL netwerk aanbieders op de apparatuur iets in tussen 6 en 9dB om voldoende ruimte te creëren zodat verstoringen opgevangen kunnen worden en je verbinding niet onderuit gaat.
Test die in Portugaal eens? Netwerk technisch lijkt die dichterbij te zijn bij het Telfort netwerk (locatie zegt niets over netwerk verbindingen immers).

[ Voor 67% gewijzigd door bjck op 06-07-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

HIer blijft de verbinding met regelmaat hangen.
Zit er toch maar aan te denken om weer terug naar Ziggo te gaan,
Kan ik ook echt 20mb of 50mb down krijgen, zou jammer zijn altijd tevreden geweest over adsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/511553051.png
Portugaal heeft een betere ping, da's zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/511761508.png
Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2193/8520/speed.io.png
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206812

even melden dat na tussenkomst van Telfort Joris de facturen nu wel allemaal verrekend zijn zoals het al moest bij rekeningen vanaf juni

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-05 15:51
Kan iemand mij vertellen of Telfort het L2TP protocol blokkeert?
Ik ben wat aan het experimenteren met verschillende VPN services/providers en krijg met L2TP geen verbinding met de VPN servers.
Met PPTP lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
jwjol schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:38:
Kan iemand mij vertellen of Telfort het L2TP protocol blokkeert?
Ik ben wat aan het experimenteren met verschillende VPN services/providers en krijg met L2TP geen verbinding met de VPN servers.
Met PPTP lukt het wel.
Bij mijn weten doen ze dat niet maar wellicht dat Joris Telfort dat 100 % kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/511847131.png
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 27 db

Kan ik hier tevreden mee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300260

Wij blokken geen poorten op ons netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Anoniem: 300260 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:35:
Wij blokken geen poorten op ons netwerk.
Beste Joris,

Kan jij mij misschien informatie geven waarom het niet mogelijk is om het zelf installatie pakket op een ander adres dan het huis adres te ontvangen.

Want als ik Telfort wil bestellen kan ik het alleen laten bezorgen op het huis adres van de nieuwe aansluiting, echter is dat een enkeltje 2,5 uur van mijn huidige woning.
Dat is niet echt handig te noemen, een aangezien jullie geen exacte datum van het pakket kunnen geven zit ik met een probleem.
Of het pakket missen of 3 of 4 weken zonder internet zitten.
Heeft u enig advies hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Artikeltje over de administratie van Telfort: Wéér een brief voor meneer N.V.T. :P

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Modbreak:Willen we allemaal stoppen (of ernstig matigen) met het posten van speedtest plaatjes? Meldt het liever in tekst wat je meet en wat de resultaten zijn, houdt het meer leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

OgWok schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:07:
[afbeelding]
Portugaal heeft een betere ping, da's zeker
Poortugaal ;)

Dinsdagmiddag statistics, 3061

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/511949212.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/511947567.png

Daar doe ik het wel voor.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 07-07-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuckyY schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:24:
[...]

Beste Joris,

Kan jij mij misschien informatie geven waarom het niet mogelijk is om het zelf installatie pakket op een ander adres dan het huis adres te ontvangen.

Want als ik Telfort wil bestellen kan ik het alleen laten bezorgen op het huis adres van de nieuwe aansluiting, echter is dat een enkeltje 2,5 uur van mijn huidige woning.
Dat is niet echt handig te noemen, een aangezien jullie geen exacte datum van het pakket kunnen geven zit ik met een probleem.
Of het pakket missen of 3 of 4 weken zonder internet zitten.
Heeft u enig advies hierover?
Omdat onze leverstraat hier niet op ingericht is, het is technisch niet mogelijk voor ons.

Ik kan wel voor u kijken of ik u kan informeren wanneer het verstuurd wordt en u een track en trace code geven. Dan heb ik wel uw gegevens nodig, kunt u die naar sturen via een DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Anoniem: 300260 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:01:
[...]

Omdat onze leverstraat hier niet op ingericht is, het is technisch niet mogelijk voor ons.

Ik kan wel voor u kijken of ik u kan informeren wanneer het verstuurd wordt en u een track en trace code geven. Dan heb ik wel uw gegevens nodig, kunt u die naar sturen via een DM?
Zodra ik de keuze gemaakt heb voor Telfort zou ik een DM sturen.

Momenteel ben ik echter nog aan het twijfelen tussen Tele2 en Telfort.....

Er zijn de zelfde Feature's behalve de prijs naar X aantal maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:02
LuckyY schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:24:
[...]
Pakket word geleverd met TNT Post, dus kan je het daarna afhalen bij het postkantoor wanneer je een papiertje in de bus hebt liggen? (na 2 afleverpogingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas wil de postbode het pakket nog wel eens bij een lieve buur achterlaten en geen briefje in de bus doen. Maar gelukkig gaat het 9 van de 10 keer wel goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 300260 op 07-07-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Mijn Voip blijft maar doodgaan.. Op Sip 1 hoor ik niemand praten als ik gebeld word en de andere kant hoort ook niks. Op Sip 2 werkt het voor een halve dag en dan werkt het ineens niet meer, Register Fail zegt tie.

Is het modem kaduuk of hebben meerdere mensen ervaring met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat "soms" wil helpen is, de firmware nog eens erop zetten, modem resetten naar factory default en dan alle settings opnieuw erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
Anoniem: 300260 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:47:
Wat "soms" wil helpen is, de firmware nog eens erop zetten, modem resetten naar factory default en dan alle settings opnieuw erin zetten.
je mag van telfort zelf de firmware upgraden van het modem? staat de laatste firmware ergens op een telfort support pagina?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
okay zal het eens proberen als Voip weer eruit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je dit soort hele bijzondere klachten hebt waar je niet iedereen over hoort even je modem resetten naar de fabrieks instellingen en opnieuw telefonie instellen daarna. Als hij aanstaat het reset knopje met een ballpoint ingedrukt houden tot het power lampje knippert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Vraagje aan : Telfort Joris

Ik ben klant bij telfort en maak veel gebruik van de mail
ik zag dat ik laatst geen mail aliassen meer kon aanmaken

ik kijken hoeveel ik er had en ik had er 25
is er een mogelijkheid om dit te vergroten naar 100

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 18:59
Ik volg dit topic nog niet echt, maar ik wilde gewoon eens even mijn ervaringen met Telfort internet posten, daar gaat het immers om in dit topic, nietwaar? :)

Ik heb sinds ongeveer een maand of 2 internet via Telfort. Mijn huis is toen opgeleverd. Ik heb toen Telfort via internet aangevraagd (in mijn ouderlijk huis, waar ik al internet had natuurlijk ;)). Ik heb voor Telfort gekozen omdat het toch de laagste prijs is uiteindelijk en omdat bellen naar vaste nummers altijd gratis is, behalve dan de startkosten. Tele2 was ook een optie, maar die was toch duurder. In zeker zin was het een gok, want Telfort is de laatste tijd minder positief in het nieuws.

De levertijd zou ongeveer 3 tot 4 weken zijn, omdat ook mijn telefoonlijn nog geactiveerd moest worden, maar na een week of 2 werkte het eigenlijk al. Ik heb meteen telefonie ingesteld en daar heb ik tot nu toe ook geen enkel probleem mee gehad. Een hele verademing!

De modem traint in op ongeveer 15Mbit down en 1Mbit up. Al met al behoorlijk nette waardes. Een speedtest komt ook ongeveer tot die waarden, met een ping van rond de 30ms.

Ik heb tot nu toe geen enkel probleem gehad met Telfort. Internet is stabiel en snel, telefonie heeft geen problemen gegeven. Ik zou gebaseerd op mijn ervaringen Telfort aan iedereen aanraden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Zijn er meer mensen die de afgelopen nacht geen internet hebben gehad? (van ongeveer middernacht tot half acht 's morgens - deels zelf meegemaakt, deels weet mijn pc het)

Ik heb de laatste weken ineens vaker last van hikjes in de verbinding. Soms tien minuten, soms een uur. Dit was met ongeveer 7,5 uur wel de langste tot nu toe. Ik woon in Rotterdam, zag ook al wat andere mensen uit de buurt die de laatste tijd ook ineens problemen hadden.

Mijn modem zegt iedere keer dat de ADSL-lijn gewoon up is, met een redelijke verbindingskwaliteit (zelfde SNR/attenuation als voorheen, althans). Alleen op IP-niveau gebeurt er ineens van het ene op het andere moment niets meer. Zo krijg ik bijvoorbeeld geen enkele reactie meer van de DHCP-server. Het maakt niet uit of ik m'n eigen modem of het standaardmodem gebruik.

Pleegt Telfort onderhoud of zijn er storingen zonder dat daarover bericht wordt? Of is er een structureler probleem? Ik weet niet alles, maar wel vrij zeker dat het niet mijn schuld is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mexel, het is niet mogelijk om dit te verhogen.

@Kjev, er lag een netwerkonderdeel eruit van 02:00 tot ca. 07:00. Op die tijden is niemand aanwezig om dit actief te melden op de site. We zijn wel aan het kijken naar een oplossing hiervoor, zodat buiten de openingstijden onze klanten op de hoogte kunnen blijven van storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Anoniem: 300260 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:30:
@Kjev, er lag een netwerkonderdeel eruit van 02:00 tot ca. 07:00. Op die tijden is niemand aanwezig om dit actief te melden op de site. We zijn wel aan het kijken naar een oplossing hiervoor, zodat buiten de openingstijden onze klanten op de hoogte kunnen blijven van storingen.
Dat zou inderdaad best handig zijn ;) Verder bedankt voor de info. Maar klopt het dat de afgelopen weken vaker soortgelijke problemen aan de orde zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat heeft u goed, de laatste week zijn er soms wat problemen geweest met wat delen in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Weer even een ping test gedaan: 111 ms (ook op server Portugaal). Dat gaat de verkeerde kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

OgWok schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:02:
Weer even een ping test gedaan: 111 ms (ook op server Portugaal). Dat gaat de verkeerde kant op.
elke keer berichten met je ping enz enz helpen niet

wees iets duidelijker en plaats nuttige info
zoals tracerts en hoe alle bij u aangesloten is
routers enz enz.

en wat zegt de ping in cmd
speedtest is aardig maar niet echt betrouwbaar.

Hopelijk kun je hier nu iets mee en plaats je nuttige info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 20:55
Hebben jullie sinds afgelopen weekend ook last van wat hogere pings dan normaal ingame? De ping schommelt nu rond 45-65 ms, normaal is het steady 31-33 ms (cod2).
Niet dat het een probleem is (merk er tot nu toe nog niks van), maar ik vind het wel raar..

[ Voor 22% gewijzigd door loopezz op 08-07-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@Kjev

Ik zit zelf ook in Rotterdam (zuid, IJsselmonde), en ik merk dat mijn Telfort verbinding sterk achteruit aan het gaan is.

Heb deze lijn sinds half feb. 2009, eerste maanden was het eigenlijk perfect. Ik host regelmatig Battle.net games (Dota) en had eigenlijk nooit geen klachten over lags ed.
Sinds laatste 3 weken is het steeds slechter gaan worden. Met games hosten krijg ik vaak klachten over spikes en lags, ik merk zelf ook dat gewoon 'surfen' een stuk minder vlot gaat. Lijkt er soms op dat je even 'in de wacht' gezet wordt. Zie je vooral goed met sites en veel foto's, dan stopt ie soms even, en even later komt alles dan alsnog binnen. En dat gebeurt op random tijden op random sites.

Speedtest.net metingen blijven bijna altijd steken op 6 a 7 mbit, terwijl dit totvoor een maand geleden 13mbit was. (Fritzbox 7170 traint op 15281 kBit / 1031 kBit )

Pings naar 194.109.6.66 geeft op een hele nacht pingen zo'n 0.5% loss. (niet veel, maar had hiervoor 0%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 17:40

itsalwaysme

Graast voor DB

dat heb ik hie rin Den Bosch ook, dat mijn verbinding achteruit gaat. En het erge is dat ik steeds vaker te horen krijg van vrienden dat ze me niet op mijn telfort lijn kunnen bereiken. Dan krijgen ze het mooie bandje dat het nummer niet bestaat.
Als ik hierover met de klantenservice van Telfort mail, dan krijg ik direct een antwoord dat het niet aan hun ligt, maar aan de ander. Als mijn vrienden erover naar de klantenservice telecom-provider gaan, krijgen ze een antwoord dat het een bekend probleem van Telfort is.
Na die antwoorden heb ik weer contact gehad met de klantenservice van Telfort, en na een hoop gezeur van mij en hun, komt het erop neer dat Telfort er niets aan kan doen en dat ik er maar mee moet leven. :S

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervelde
  • Laatst online: 13-05 09:40
loopezz schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:12:
Hebben jullie sinds afgelopen weekend ook last van wat hogere pings dan normaal ingame? De ping schommelt nu rond 45-65 ms, normaal is het steady 31-33 ms (cod2).
Niet dat het een probleem is (merk er tot nu toe nog niks van), maar ik vind het wel raar..
Jep same here, als ik www.google.nl ping (dit was normaal altijd 15 - 20 ms)-->
Afbeeldingslocatie: http://www.freakz-squad.nl/mvdv25/hogeping.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
itsalwaysme schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 01:33:
dat heb ik hie rin Den Bosch ook, dat mijn verbinding achteruit gaat. En het erge is dat ik steeds vaker te horen krijg van vrienden dat ze me niet op mijn telfort lijn kunnen bereiken. Dan krijgen ze het mooie bandje dat het nummer niet bestaat.
Als ik hierover met de klantenservice van Telfort mail, dan krijg ik direct een antwoord dat het niet aan hun ligt, maar aan de ander. Als mijn vrienden erover naar de klantenservice telecom-provider gaan, krijgen ze een antwoord dat het een bekend probleem van Telfort is.
Na die antwoorden heb ik weer contact gehad met de klantenservice van Telfort, en na een hoop gezeur van mij en hun, komt het erop neer dat Telfort er niets aan kan doen en dat ik er maar mee moet leven. :S
Wel typisch, dat probleem hebben wij ook een tijd gehad! Regelmatig kregen we te horen dat we nooit bereikbaar zouden zijn (ging wel over aan de andere kant) of dat het nummer idd niet goed was. De laatste tijd werkt het echter weer zonder problemen bij ons!
Op het blog van telfort geven ze aan flink bezig te zijn met de lijnen en voip, dus wellicht dat het daar wat mee te maken heeft? Of dat jij nog niet overgezet bent en ik, toevallig (?), wel? Of zoiets?

[ Voor 8% gewijzigd door IJsbeer op 09-07-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

mvandervelde schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 01:39:
[...]

[afbeelding]
Er is zeker wat aan de hand met de Telfort ping tijden. Het werd duidelijk doordat ik oa. regelmatig van game-servers wordt gekickt vanwege een te hoge ping....... zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Anoniem: 300260 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:22:
Dat heeft u goed, de laatste week zijn er soms wat problemen geweest met wat delen in het netwerk.
Kun je ook wat meer informatie geven omtrent de problemen en wat men daar aan gaat doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

OgWok schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:15:
[...]
Er is zeker wat aan de hand met de Telfort ping tijden. Het werd duidelijk doordat ik oa. regelmatig van game-servers wordt gekickt vanwege een te hoge ping....... zo simpel is het.
lees je wel alles van het topic
ook mijn reactie op je berichten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scandic2008, er lag een bras verbinding tussen Telfort en KPN onderuit. Die is weer up nu. Alleen de 1400 klanten die via het KPN netwerk zijn aangesloten in deze verbinding hadden hier hinder van.

Wat voice betreft, volgende week vind er groot onderhoud plaats wat de telefoniediensten hopelijk aanzienlijk zal verbeteren.
http://klantenservice.int...-vast-bellen-netwerk.aspx

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 300260 op 09-07-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 300260 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:34:
scandic2008, er lag een bras eruit. Die is weer up nu. Alleen klanten die op het KPN netwerk zitten hebben daar last van.
Wat is een bras? :?

Overigens zit ik ook op het KPN-netwerk, voor zover ik het heb gemerkt heb ik geen last gehad.
Wat voice betreft, volgende week vind er groot onderhoud plaats wat de telefoniediensten hopelijk aanzienlijk zal verbeteren.
http://klantenservice.int...-vast-bellen-netwerk.aspx
Laten we het hopen, het wordt tijd dat het verbeterd. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

zucht... naar aanleiding van mijn post over een instabiele verbinding zaterdag en maandag maar eens gebeld met de KS. er is een 2e lijns melding aangemaakt en de oplossing duurt 5-10 werkdagen :O
Uiteraard alles netjes rechtstreeks op IS/RA getest.

@TelfortJoris: Het probleem zit of in de buitenbekabeling (brakke las), of in corrossie op DSLAM aansluiting. echter, ik verwacht op de DSLAM aangezien er bij KPN geen storingsmeldingen zijn over een brakke kabel in Enschede (en dat weet ik zeker, omdat ik daar zelf werk). Is er niet een mogelijkheid om dit wat sneller op te lossen? Ik overdrijf niet als ik zeg dat het modem soms 6x per 10 minuten resynced. De snelheid blijft ook rond dezelfde waardes hangen, en bij kabeldegradatie verwacht ik toch een langzame afname van de max haalbare bitrate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-05 22:34
Mijn verbinding is ook brak de laatste weken, hoge pings, lage snelheden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:47:
[...]

Wat is een bras? :?

Overigens zit ik ook op het KPN-netwerk, voor zover ik het heb gemerkt heb ik geen last gehad.
Ik heb mijn reactie aangepast, bras is een verkeerde woordkeuze. Het betrof 1 van de vele verbindingen met KPN waarin 1400 aansluitingen zitten die hinder hadden van deze verstoring. Klanten allemaal in Zuidwest Nederland voornamelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Afbeeldingslocatie: http://www.kitz.co.uk/adsl/images/maxdsl.gif

Data Rate (bRAS profile)

The Data Rate is the fastest speed (throughput) that you will be able to download at and is profiled by BT at the bRAS.
A maximum throughput level is needed to stop more data than your line can physically achieve being sent down the backhaul and being dropped at the DSLAM.

For more information see bRAS / IP profile page.

The Data Rate should not be confused with the MSR.
Some ISPs allow you to check your Data Rate. PlusNet customers can view their Data Rate here.

Bron : http://www.kitz.co.uk/adsl/maxdsl2.htm

als het goed is is dit de techniek bras
ff gevonden met google

[ Voor 5% gewijzigd door Mexel op 09-07-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
mvandervelde schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 01:39:
[...]

[afbeelding]
Google is veel meer dan 1 IP als ze er een niet meer uit een datacenter dichtbij (netwerk technisch dichtbij vanaf Telfort gezien) tussen stoppen kan je dus een hogere latency ervaren terwijl een ander dat niet ziet omdat die een andere machine pingt :) Of die machine is wat drukker, kan ook nog.

Slecht voorbeeld dus om google te pingen :)

Ping iets bij Telfort zelf zoals internet.telfort.nl of een naastgelegen netwerk zoals ping.xs4all.nl als machine. Dan meet je de latency van je verbinding zelf zonder (al te veel) andere netwerken door te moeten en dus 'netwerk technische afstand' te meten.
Bras is gewoon een algemene term voor een router waarin meerdere verbindingen van netwerk A(dsl) een koppeling maken met netwerk B(isp).

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 09-07-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Mystikal_, kunt u mij uw postcode en huisnummer doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

mexel schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:43:
[...]

lees je wel alles van het topic
ook mijn reactie op je berichten. |:(
Als ik wist dat er hier bij mij thuis een probleem was zou ik het oplossen. Dus het is geen wireless verbinding en als ik aan het gamen ben, ben ik de enige die de verbinding gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:04

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand of het mogelijk is de ZyXEL 2602 modem als DMZ te laten werken. Ik heb een tweede router die goed overweg kan met vpn. Alleen als ik het met portforwarding instel krijg ik twee subnets. Liever heb ik dat mijn ZyXEL 2602 geen dhcp doet, maar gewoon het internet ip aan de eerste de beste pc of router geeft. Kan dit met de ZyXEL 2602?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
Nu begin ik het wel te merken dat Telfort ping problemen heeft.
Net in Call of Duty 2 een war gedaan, een van de tegenstanders had ook een hoge ping en ook hij heeft Telfort. Het ligt dus niet aan ons: steeds dezelfde ping, mijn ping daalde > zijn ping daalde, enz. Het was nu rond de 100-130 ms, merkbaar met gamen (alles heeft vertraging).

[ Voor 15% gewijzigd door loopezz op 09-07-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kunt u het ip van de gameserver plaatsen en een traceroute?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Erhnam schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:16:
Weet iemand of het mogelijk is de ZyXEL 2602 modem als DMZ te laten werken. Ik heb een tweede router die goed overweg kan met vpn. Alleen als ik het met portforwarding instel krijg ik twee subnets. Liever heb ik dat mijn ZyXEL 2602 geen dhcp doet, maar gewoon het internet ip aan de eerste de beste pc of router geeft. Kan dit met de ZyXEL 2602?
Dan moet je 'm in bridge mode zetten (bij Network > WAN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
Anoniem: 300260 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:14:
Kunt u het ip van de gameserver plaatsen en een traceroute?
84.243.201.151:27961 (private server)
84.243.201.132:28960 (public server)
Bij beide servers had ik altijd een stabiele ping van 31-33 ms.

Wat mij nu wel opvalt is dat ik bij die 2 servers een hoge ping heb (bijna zelfde IP) en bij de meeste andere servers niet. Aan de server ligt het niet, denk ik, omdat mijn medespelers er geen last van hebben.
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2r602ur.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door loopezz op 09-07-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
loopezz schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:19:
[...]

84.243.201.151:27961 (private server)
84.243.201.132:28960 (public server)
Bij beide servers had ik altijd een stabiele ping van 31-33 ms.

Wat mij nu wel opvalt is dat ik bij die 2 servers een hoge ping heb (bijna zelfde IP) en bij de meeste andere servers niet. Aan de server ligt het niet, denk ik, omdat mijn medespelers er geen last van hebben.
[afbeelding]
Ken je een beheerder van (een) server daar? Kan die een traceroute maken naar jou toe (haal laatste getal van je eigen IP even weg voordat je post)?

De heen route lijkt normaal en kort, de hoge latency moet verklaarbaar worden door de route terug naar Telfort. Dat het omhoog springt is duidelijk, maar probleem zit niet perse daar. Dat zegt een traceroute niet, wel staat de server in NL en verkeer heeft een route rechtstreeks zo te zien erheen en terug zou je dezelfde verwachten. Een omweg terug (via USA bijvoorbeeld) zou terug verklaren of een probleem bij een van beide (of tussen beide).

router#traceroute 84.243.201.132

Type escape sequence to abort.
Tracing the route to game-srv01-alp.mvr-servers.eu (84.243.201.132)

1 82-168-151-254.ip.telfort.nl (82.168.151.254) 28 msec 24 msec 28 msec
  2 vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl (195.241.4.186) 24 msec 28 msec * 
  3 vlan507.bcsw1.asd-tc2.ip.telfort.nl (195.241.4.54) 24 msec 28 msec 24 msec
  4 10ge-telfort.xmr16-2.ams5.as5580.net (80.94.64.142) 148 msec 128 msec 140 msec
  5 1ge-grafix.alphen.as5580.net (80.94.66.34) 152 msec 152 msec 136 msec
  6 rtr-1.ams-tc2.grafix.nl (217.67.247.1) 132 msec 156 msec 128 msec
  7 game-srv01-alp.mvr-servers.eu (84.243.201.132) 148 msec 132 msec 124 msec
router#

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 09-07-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Last login: Thu Jul  9 10:00:01 on ttys000
McWind:~ oXXX$ traceroute 84.243.201.132
traceroute to 84.243.201.132 (84.243.201.132), 64 hops max, 40 byte packets
 1  super-moem.lan (10.0.0.1)  4.059 ms  2.247 ms  2.361 ms
 2  192.168.1.254 (192.168.1.254)  2.809 ms  2.563 ms  2.483 ms
 3  82-169-23-254.ip.telfort.nl (82.169.23.254)  68.488 ms  21.630 ms  21.820 ms
 4  vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl (195.241.4.178)  24.669 ms *  23.982 ms
 5  vlan507.bcsw1.asd-tc2.ip.telfort.nl (195.241.4.54)  23.360 ms  23.668 ms  22.620 ms
 6  10ge-telfort.xmr16-2.ams5.as5580.net (80.94.64.142)  120.174 ms  116.157 ms  133.653 ms
 7  1ge-grafix.alphen.as5580.net (80.94.66.34)  167.158 ms  146.202 ms  128.930 ms
 8  rtr-1.ams-tc2.grafix.nl (217.67.247.1)  151.259 ms rtr-1.ams-tc2.grafix.nl (217.67.247.17)  123.866 ms rtr-1.ams-tc2.grafix.nl (217.67.247.1)  121.742 ms
 9  game-srv01-alp.mvr-servers.eu (84.243.201.132)  142.178 ms *  147.129 ms
McWind:~ oXXX$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmeg
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 20:13
Ik heb een vraagje..
Ik woon aan het einde van de telefoonlijn 5 km + van de schakelkast, en kon destijds ADSL van Tiscali krijgen. (bij de buren 200 meter verderop lukte het adsl al niet meer) Meet met speedtest 31 kb/s, dus dat is niet echt heftig. Heb een post gevonden hoe je snelheidswinst kunt boeken door via Telnet commanda van dsl2+ naar adsl 2 te gaan. Ik gebruik echter een Mac. Weet iemand hoe je met een Mac die verandering teweeg kunt brengen? Alvast bedankt voor de reactie(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
Hier in het noorden van Nederland ook problemen met de snelheid. Haal nu een stabiele 8 mbit terwijl dat normaal altijd de maximale 20 mbit is. Ik merk het eigenlijk pas sinds ik vandaag weer usenet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hoe goed zijn de DNS-servers van Telfort tegenwoordig? Ik heb die ooit in het DNS-gebeuren van mijn Speedtouch opgenomen, maar heb eigenlijk het idee dat dat niet zo veel meer toevoegt.

Overigens weet ik niet hoe ik die DNS-servers uit mijn Speedtouch weg krijg, maar dat is weer een ander verhaal. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwa293
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:29
Ik herken dit wel.
Pings zijn niet erg stabiel meer.

C:\Documents and Settings\Schwarz>ping 82.136.223.254

Pinging 82.136.223.254 with 32 bytes of data:

Reply from 82.136.223.254: bytes=32 time=95ms TTL=254
Reply from 82.136.223.254: bytes=32 time=27ms TTL=254
Reply from 82.136.223.254: bytes=32 time=51ms TTL=254
Reply from 82.136.223.254: bytes=32 time=59ms TTL=254

Ping statistics for 82.136.223.254:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 27ms, Maximum = 95ms, Average = 58ms

C:\Documents and Settings\Schwarz>tracert 82.136.223.254

Tracing route to 82-136-223-254.ip.telfort.nl [82.136.223.254]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 9 ms 1 ms 192.168.1.254
2 82 ms 62 ms 50 ms 82-136-223-254.ip.telfort.nl [82.136.223.254]

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Laguna

Connaisseur

Ping is hier prima, dus probleem zit blijkbaar niet overal in het netwerk.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Ping-statistieken voor 84.243.201.132:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 14ms, Maximum = 16ms, Gemiddelde = 14ms

Ping-statistieken voor 82.136.223.254:
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 8ms, Maximum = 10ms, Gemiddelde = 8ms

1     1 ms     1 ms     2 ms  192.168.1.254
  2    10 ms     8 ms     8 ms  195-240-223-254.ip.telfort.nl [195.240.223.254]

3     9 ms     8 ms     8 ms  172.26.43.121
  4     8 ms    10 ms     8 ms  172.26.44.6
  5     9 ms     8 ms     8 ms  vpn496-telfort.bcsw3.asd-hp.ip.telfort.nl [195.2
41.4.185]
  6     9 ms     8 ms     *     vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl [195.2
41.4.186]
  7    10 ms     8 ms     8 ms  vlan507.bcsw1.asd-tc2.ip.telfort.nl [195.241.4.5
4]
  8    19 ms     8 ms    15 ms  10ge-telfort.xmr16-2.ams5.as5580.net [80.94.64.1
42]
  9    11 ms    19 ms    49 ms  1ge-grafix.alphen.as5580.net [80.94.66.34]
 10    18 ms    20 ms    21 ms  rtr-1.ams-tc2.grafix.nl [217.67.247.1]
 11    23 ms    21 ms    23 ms  game-srv01-alp.mvr-servers.eu [84.243.201.132]

[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 09-07-2009 23:48 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DelTorro schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:02:
Hier in het noorden van Nederland ook problemen met de snelheid. Haal nu een stabiele 8 mbit terwijl dat normaal altijd de maximale 20 mbit is. Ik merk het eigenlijk pas sinds ik vandaag weer usenet gebruik.
Modem al herstart?
pven schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:04:
Hoe goed zijn de DNS-servers van Telfort tegenwoordig? Ik heb die ooit in het DNS-gebeuren van mijn Speedtouch opgenomen, maar heb eigenlijk het idee dat dat niet zo veel meer toevoegt.
Ik gebruik ze gewoon, nooit andere ingevuld dan ik gewoon via DHCP krijg van Telfort.
schwa293 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:24:
Ik herken dit wel.
Pings zijn niet erg stabiel meer.

C:\Documents and Settings\Schwarz>ping 82.136.223.254

Pinging 82.136.223.254 with 32 bytes of data:

Reply from 82.136.223.254: bytes=32 time=95ms TTL=254
Reply from 82.136.223.254: bytes=32 time=27ms TTL=254
Reply from 82.136.223.254: bytes=32 time=51ms TTL=254
Reply from 82.136.223.254: bytes=32 time=59ms TTL=254

Ping statistics for 82.136.223.254:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 27ms, Maximum = 95ms, Average = 58ms

[...]
Je pingt naar je default-gateway, dat heeft redenen waarom je dat niet zou moeten doen om daar conclusies aan te verbinden omdat dit een router is. Routers hebben begrenzingen ingesteld staan over hoeveel ze mogen antwoorden en het heeft de laagste prioriteit. Het is verkeer voor de router zelf (hij moet antwoorden) die iets moet gaan doen en niet verkeer door de router heen wat meer prioriteit heeft altijd.

Wat je hier ziet is hoogst waarschijnlijk een verbinding waarop nog downloads of zelfs heftige uploads bezig zijn? Dan schommelt het rond deze waardes inderdaad, altijd allleen meten (pingen, traceroute etc) als je verbinding (zo goed als) onbelast is.
Laguna schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:47:
Ping is hier prima, dus probleem zit blijkbaar niet overal in het netwerk.
Of er is iets veranderd, misschien de terug route. Of het is het tijdstip, minder verkeer van/naar die machine of ergens waardoor het nu beter gaat. Blijft gissen... Interessant of het morgen (avond) weer terug is.

Die 2de pingen heeft niet veel zin, dat is zo te zien een IP van de gateway waar schwa293 achter is aangesloten. Als zijn verbinding de oorzaak is zie jij niet hetzelfde.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 10-07-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
Ik heb net nog even de ping ingame getest op de genoemde twee servers: schommelt nu rond de 31-33 ms.
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/711/ping1r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/492/tracem.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door loopezz op 10-07-2009 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Die MvR servers/netwerk is ook niet goed te noemen ik heb vaker problemen met hun netwerk gehad.

U:\>tracert 84.243.201.132

Bezig met het traceren van de route naar game-srv01-alp.mvr-servers.eu [84.243.201.132]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  172.29.8.1
  2     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.6.1
  3    12 ms    12 ms    12 ms  kpn2.dcn2.routit.net [84.246.25.229]
  4    16 ms    19 ms    16 ms  gig22.colo1.dc2.routit.net [84.246.25.107]
  5    12 ms    13 ms    18 ms  te13.core2.tc2.routit.net [84.246.25.136]
  6    17 ms    17 ms    12 ms  gig46.inet1.tc2.routit.net [84.246.25.44]
  7    13 ms    15 ms    13 ms  rtr1.ams-ix.ams-tc2.grafix.nl [195.69.144.239]
  8   101 ms    55 ms    13 ms  game-srv01-alp.mvr-servers.eu [84.243.201.132]

De trace is voltooid.

Persoonlijk zou ik voor het pingen een iets stabielere server pakken zoals tweakers.net of xs4all.nl (dit komt niet van een telfort lijn maar zoals je ziet gaat het pas in GRAFix fout.....

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 10-07-2009 09:16 . Reden: traceroute tussen tags ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Modbreak:Graag traceroutes posten tussen [ pre ] en [ /pre ] of gewoon in de tekst, niet als plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Laatst online: 21:51
Sinds kort ook problemen met mijn snelheid (noorden van het land). Ik ben afkomstig van speedlinq en had daarom altijd een 6 Mbit verbinding. Sinds kort lijkt het echter niet meer boven de 4 Mbit uit te komen. Iemand anders ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Rendier2710 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:32:
Sinds kort ook problemen met mijn snelheid (noorden van het land). Ik ben afkomstig van speedlinq en had daarom altijd een 6 Mbit verbinding. Sinds kort lijkt het echter niet meer boven de 4 Mbit uit te komen. Iemand anders ook deze ervaring?
Wat zegt je modem dat je ADSL lijnsnelheid is? Daar kun je zien of het specifiek jouw ADSL verbinding is waar je naar moet kijken/zoeken of dat je behaalde snelheid lager is het niet aan je lijn zelf ligt.

En als je lijnsnelheid lager is verbonden wat de lagere snelheid zou verklaren herstart dan even je modem/router, of laat hem even opnieuw de verbinding opbouwen door de lijn er even 10 seconde uit te halen zodat het DSL lampje uit gaat.

Altijd even je modem herstarten (lijn opnieuw opbouwen) en bekabeling opnieuw aandrukken/nalopen als je lijnsnelheid lager is dan verwacht of dan eerder.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 10-07-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 04:30

AzzKickah

06-CENSORED

Over Telfort op zich ben ik wel tevreden :)
Modem aflevering en oplevering van de lijn en alles is in 1x goed gegaan, op de afgesproken datums :)

Wat ik echter wel erg jammer vind is dat ik maar 7MBit download haal, terwijl ik 1300 meter van de centrale af zit. :'( Ik had echt verwacht dat dit hoger zou zijn, vooral omdat bij de postcode-check voor de tijd, hij altijd 16MBit aangaf. Ook de KPN-monteur die in mijn Alice-tijdperk de kabels in de grond moest repareren zei dat ik wel zo'n 13MBit zou moeten kunnen halen.
Kan dit misschien aan een modem-setting liggen? Of kan ik vragen Telfort hier naar te kijken of heeft dat geen zin?

Het enige echte nadeel wat ik tot nu toe heb bij Telfort is dat ik de verbinding vrij langzaam tot stand vind komen.
Zeg maar vanaf het moment dat ik op enter druk na het intypen van een website-adres (of het aanklikken van een bookmark) tot dat ie begint met het downloaden van de site. Daar doet ie rustig 2 a 3 seconden over. Verschrikkelijk. (IE of FF of Chrome, no difference).
Lekker doorklikken dmv linkjes zit er niet bij, kmoet na elke klik minstens een dikke seconde wachten.

Kan dat aan DNS-servers liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 10-07-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
AzzKickah schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:42:
Over Telfort op zich ben ik wel tevreden :)
Modem aflevering en oplevering van de lijn en alles is in 1x goed gegaan, op de afgesproken datums :)

Wat ik echter wel erg jammer vind is dat ik maar 7MBit download haal, terwijl ik 1300 meter van de centrale af zit. :'( Ik had echt verwacht dat dit hoger zou zijn, vooral omdat bij de postcode-check voor de tijd, hij altijd 16MBit aangaf. Ook de KPN-monteur die in mijn Alice-tijdperk de kabels in de grond moest repareren zei dat ik wel zo'n 13MBit zou moeten kunnen halen.
Kan dit misschien aan een modem-setting liggen? Of kan ik vragen Telfort hier naar te kijken of heeft dat geen zin?
Die lengte, waar haal je die vandaan? Kijk eens naar je modem naar de downstream attenuation van je verbinding (onder diagnostics) en deel die eens door 13.8, dat is (goede aanname) van de afstand in kilometers. Waarschijnlijk is het veel langer dan je denkt, want op die afstand zou die monteur wel 16 tot 20Mb hebben geantwoord en geen 13Mb.
Het enige echte nadeel wat ik tot nu toe heb bij Telfort is dat ik de verbinding vrij langzaam tot stand vind komen.
Zeg maar vanaf het moment dat ik op enter druk na het intypen van een website-adres (of het aanklikken van een bookmark) tot dat ie begint met het downloaden van de site. Daar doet ie rustig 2 a 3 seconden over. Verschrikkelijk. (IE of FF of Chrome, no difference).
Lekker doorklikken dmv linkjes zit er niet bij, kmoet na elke klik minstens een dikke seconde wachten.

Kan dat aan DNS-servers liggen?
Dat kan aan 1001 dingen liggen, als jij bijvoorbeeld DNS servers gebruikt van een andere ISP die in de USA staan (hoge latency) of die 'traag' antwoorden kan je dat inderdaad ervarren. Gebruik gewoon die van Telfort, die staan dichtbij en daarvan weet je dat ze je antwoorden altijd (en geen limiet van X per seconde hebben).

'k Heb nog niemand zien schrijven dat het 2 a 3 seconde duurt met browsen, dus zal niet aan de Telfort DNS servers liggen. Die kans is daarmee heel klein geworden.

Mogelijk iets op je PC met virusscanner zou ook goed mogelijk zijn of een volledig volle verbinding, dus een up- en/of download die je verbinding volledig belast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

bjck schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:29:
[...]

Die lengte, waar haal je die vandaan? Kijk eens naar je modem naar de downstream attenuation van je verbinding (onder diagnostics) en deel die eens door 13.8, dat is (goede aanname) van de afstand in kilometers. Waarschijnlijk is het veel langer dan je denkt, want op die afstand zou die monteur wel 16 tot 20Mb hebben geantwoord en geen 13Mb.
Sorry, ik bedoelde 1600 meter. Zat ff in de war met die afstanden en aantal MBits.
Het is dus 1600 meter. Postcode-checks geven 16MBit aan, monteur gaf 13MBit aan.

Hij heeft dat gemeten door een apparaat (zo'n spannend meet-ding met 94762 toeters en bellen :P ) aan mijn ISRA-punt te knopen en toen ging dat ding meten.
Eerste keer kwam ie maar tot 63 meter, toen is de grond-kabel gerepareerd en toen was de afstand naar de centrale 1600 meter.

Ik ben nu op mijn werk maar ik zal vanavond die modem attenuation meteen checken!
Dat kan aan 1001 dingen liggen, als jij bijvoorbeeld DNS servers gebruikt van een andere ISP die in de USA staan (hoge latency) of die 'traag' antwoorden kan je dat inderdaad ervarren. Gebruik gewoon die van Telfort, die staan dichtbij en daarvan weet je dat ze je antwoorden altijd (en geen limiet van X per seconde hebben).

'k Heb nog niemand zien schrijven dat het 2 a 3 seconde duurt met browsen, dus zal niet aan de Telfort DNS servers liggen. Die kans is daarmee heel klein geworden.

Mogelijk iets op je PC met virusscanner zou ook goed mogelijk zijn of een volledig volle verbinding, dus een up- en/of download die je verbinding volledig belast?
Ik heb zelf nog nooit de DNS-servers aangepast dus ik neem aan dat ie standaard gewoon de Telfort-DNS gebruikt? Virusscanner of andere meuk heb ik niet geinstalleerd staan. Het gebeurd ook als ik niet aan het downloaden ben en alleen MSN aan heb staan.
Het is een vrij constant probleem. Het valt me meteen op als een site wel direct na 'het op enter drukken' begint met downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
C:\Users\Ron>ping 84.243.201.132

Pingen naar 84.243.201.132 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 84.243.201.132: bytes=32 tijd=79 ms TTL=60
Antwoord van 84.243.201.132: bytes=32 tijd=81 ms TTL=60
Antwoord van 84.243.201.132: bytes=32 tijd=106 ms TTL=60
Antwoord van 84.243.201.132: bytes=32 tijd=78 ms TTL=60

Ping-statistieken voor 84.243.201.132:
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 78ms, Maximum = 106ms, Gemiddelde = 86ms

C:\Users\Ron>tracert 84.243.201.132

Traceren van de route naar game-srv01-alp.mvr-servers.eu [84.243.201.132]
via maximaal 30 hops:

1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.254
  2    10 ms    10 ms    10 ms  82-169-63-254.ip.telfort.nl [82.169.63.254]
  3    12 ms    11 ms    11 ms  172.26.43.125
  4    12 ms    11 ms    11 ms  172.26.44.6
  5    10 ms    11 ms    10 ms  vpn496-telfort.bcsw3.asd-hp.ip.telfort.nl [195.2
41.4.185]
  6    13 ms    11 ms     *     vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl [195.2
41.4.186]
  7    11 ms    11 ms    10 ms  vlan507.bcsw1.asd-tc2.ip.telfort.nl [195.241.4.5
4]
  8    71 ms    73 ms    74 ms  10ge-telfort.xmr16-2.ams5.as5580.net [80.94.64.1
42]
  9    72 ms    73 ms    74 ms  1ge-grafix.alphen.as5580.net [80.94.66.34]
 10    67 ms    58 ms     *     rtr-1.ams-tc2.grafix.nl [217.67.247.1]
 11    52 ms    48 ms    48 ms  game-srv01-alp.mvr-servers.eu [84.243.201.132]

De trace is voltooid.

C:\Users\Ron>

Zo ziet het er nu uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
NNF schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:00:
[...]
Dan moet je 'm in bridge mode zetten (bij Network > WAN).
dat werkt: internet wordt netjes doorgegeven aan mijn router achter het modem en modem werkt niet meer als dhcp. Echter werkt VOIP ook niet meer. En lukt het niet meer het modem op te komen via de webinterface. Een reset van het modem heeft niets uitgehaald. Is er ook bekend hoe je het modem kan terugvinden? zit ie in een ander subnet oid waardoor ik hem niet meer kan benaderen? De instructies in de handleiding (default IP of hostname suggestie) zijn niet toereikend helaas.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
MrJayMan schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 23:04:
[...]

dat werkt: internet wordt netjes doorgegeven aan mijn router achter het modem en modem werkt niet meer als dhcp. Echter werkt VOIP ook niet meer. En lukt het niet meer het modem op te komen via de webinterface. Een reset van het modem heeft niets uitgehaald. Is er ook bekend hoe je het modem kan terugvinden? zit ie in een ander subnet oid waardoor ik hem niet meer kan benaderen? De instructies in de handleiding (default IP of hostname suggestie) zijn niet toereikend helaas.
vziw via het externe IP....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
Loekie schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 23:55:
[...]

vziw via het externe IP....
m'n externe ip wordt 1 op 1 doorgegeven aan m'n router waardoor deze niet (meer) verwijst naar het modem, helaas..

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 20:37
Telfort VOIP onderhoud de 14de, duseh.. opgelet ;) Kreeg deze brief in de mail..
Beste klant,

Bij Telfort vinden we het belangrijk om voortdurend te werken aan de verbetering van onze producten en diensten. Neem bijvoorbeeld het netwerk voor vast bellen. Om te zorgen dat dit netwerk kwalitatief verder verbetert, hebben we hier werkzaamheden voor gepland. Door het onderhoud ’s nachts te laten plaatsvinden, hopen we de overlast voor u zoveel mogelijk te beperken.

De werkzaamheden worden tussen 14 juli 00:01 uur en 14 juli 07:00 uur uitgevoerd. U kunt tijdens deze uren niet bellen of gebeld worden. Let op, ook het alarmnummer 112 kan dan niet gebeld worden! Zorg daarom dat uw mobiele telefoon is opgeladen en binnen handbereik is.

Zodra we klaar zijn met het onderhoud wordt uw verbinding met het netwerk voor vast bellen automatisch hersteld. Is dit niet het geval, volg dan de volgende stappen.
• Zet het modem uit met de aan/uitknop of haal de stekker uit het stopcontact. Wacht een paar minuten totdat het modem echt uit is;
• Zet het modem weer aan met de aan/uitknop of steek de stekker in het stopcontact;
• Wacht tot het modem gestart is (de lampjes moeten gaan branden) en probeer of vast bellen weer werkt. Als het nog niet werkt, wacht dan nog een paar minuten en probeer dan nogmaals of u kunt bellen.

Mocht u na bovenstaande handelingen nog steeds niet kunnen bellen, neem dan contact op met onze klantenservice, 0900-9596. U betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15, - per gesprek) plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Deze kosten kunt u vinden op de website van uw mobiele aanbieder.

Met deze werkzaamheden hopen we u een nog beter netwerk te kunnen bieden. Onze excuses als u in deze periode ongemak ondervindt.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

bjck schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:29:
[...]

Ik heb alle menu-opties gecheckt:
Afbeeldingslocatie: http://www.tboekholt.com/Images/modemoptions.jpg

Maar ik kan nergens iets over downstream attenuation vinden?
Sowieso erg weinig informatief tbh, dat hele ding :?

Of moet ik met een ander accountje inloggen? ;) Want die weet ik niet namelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door AzzKickah op 11-07-2009 00:32 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Willen we allemaal stoppen (of ernstig matigen) met het posten van speedtest plaatjes? Meldt het liever in tekst wat je meet en wat de resultaten zijn, houdt het meer leesbaar.