Over Telfort op zich ben ik wel tevreden

Modem aflevering en oplevering van de lijn en alles is in 1x goed gegaan, op de afgesproken datums
Wat ik echter wel erg jammer vind is dat ik maar 7MBit download haal, terwijl ik 1300 meter van de centrale af zit.

Ik had echt verwacht dat dit hoger zou zijn, vooral omdat bij de postcode-check voor de tijd, hij altijd 16MBit aangaf. Ook de KPN-monteur die in mijn Alice-tijdperk de kabels in de grond moest repareren zei dat ik wel zo'n 13MBit zou moeten kunnen halen.
Kan dit misschien aan een modem-setting liggen? Of kan ik vragen Telfort hier naar te kijken of heeft dat geen zin?
Het enige
echte nadeel wat ik tot nu toe heb bij Telfort is dat ik de verbinding vrij langzaam tot stand vind komen.
Zeg maar vanaf het moment dat ik op enter druk na het intypen van een website-adres (of het aanklikken van een bookmark) tot dat ie begint met het downloaden van de site. Daar doet ie rustig 2 a 3 seconden over. Verschrikkelijk. (IE of FF of Chrome, no difference).
Lekker doorklikken dmv linkjes zit er niet bij, kmoet na elke klik minstens een dikke seconde wachten.
Kan dat aan DNS-servers liggen?
[
Voor 3% gewijzigd door
AzzKickah op 10-07-2009 09:42
]