Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 74.256 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmmmm sinds ongeveer 21:45 ligt mijn Telfort verbinding eruit. Modem al een schop gegeven, heeft wel een DSL sync, maar krijgt geen IP adres. (reg. Rotterdam).
Meer mensen offline ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hmz, Telfort ligt er hier uit. Was weer even geleden.

Verder heb ik niets te klagen. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Hier net (1min) weer terug.. 3e keer dat ik het gemerkt heb in afgelopen 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297394

Yep, lag er 10 minuten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:39
Ik lag er ook 10 min uit. Ik kreeg geen IP adres. Zuid-holland (groot-ammers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Madshark schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:12:
Hmmmm sinds ongeveer 21:45 ligt mijn Telfort verbinding eruit. Modem al een schop gegeven, heeft wel een DSL sync, maar krijgt geen IP adres. (reg. Rotterdam).
Meer mensen offline ?
hier hetzelfde, zelfde regio. zojuist weer leven in de brouwerij gekreen!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Madshark schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:12:
Meer mensen offline ?
Er was een telefoonstoring in regio Rotterdam, ik kon niet bellen wel internet stond ook op de statuspagina

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
En toen lag het er weer uit 8)7
3e keer vanavond.. Storing vast bellen heeft hier denk ik niet veel mee te maken. Ik bel niet via Telfort, vaste lijn is verder prima, krijg ook een DSL link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
internet lag er net 10 minuten uit, telefoon is nu nog steeds niet te bereiken van buitenaf. Omgeving Breda ~ Roosendaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:11

switchboy

-ruimte te huur-

Rotterdam modem vandaag 3x keer moeten resetten. Voorheen geen problemen. Werkt steeds na reset ong een uur iets minder.

[ Voor 24% gewijzigd door switchboy op 25-06-2009 23:16 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:39
Arsenius schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:13:
internet lag er net 10 minuten uit, telefoon is nu nog steeds niet te bereiken van buitenaf. Omgeving Breda ~ Roosendaal
same hier in zuid-holland groot-ammers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06-2023
Wat is er aan de hand?
Mijn verbinding is net een knipperlicht, om de haverklap vliegt ie eruit....
Landelijk toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

smokesign schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:37:
Wat is er aan de hand?
Mijn verbinding is net een knipperlicht, om de haverklap vliegt ie eruit....
Landelijk toevallig?
zal wel niet landelijk zijn want heb er hier geen last van. (rotterdam)
gisteravond wel eruit gelegen en dat had niets met telefoon te maken want internet deed het ook niet.
half uur later deed alles het weer.
gelukkig nog open wifi in de buurt anders kan je niet eens checken of er storing is of dat je modem gek doet.
als je dus ook telefoon van hun hebt die dan ook niet werkt en geen mobiel.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
Zie wel in mijn logs continue port scan op 8000 7212 9090 9000 8090 iedere keer in die volgorde
van dit ip adres 221.192.199.41
Wat kan dat dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

meer mensen last van zo te zien.
http://forums.techguy.org...port-scans-221-192-a.html

http://forum.worldstart.com/showthread.php?p=1432434

[ Voor 19% gewijzigd door chucky666 op 26-06-2009 12:34 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
Dan ben ik vast niet de enige binnen Telfort/KPN, de oplossing die ze in beide topics aandragen is een ander IP adres nemen. Of de ISP moet het desbetreffende ip 221.192.199.41 al blokkeren.
In beide gevallen kan ik zelf niets ondernemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

smokesign schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:27:
Zie wel in mijn logs continue port scan op 8000 7212 9090 9000 8090 iedere keer in die volgorde
Wat kan dat dan zijn?
heb ik gisteren ook gehad
maar ze komen er toch niet door heen
vooral omdat de zyxel goed beveiligd is en daarachter heb ik extra beveiliging van me server/ciscoswitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
smokesign schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:27:
Wat kan dat dan zijn?
Je bent niet de enige bij wie dit gebeurt.Lees maar even via google op het ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:27
Net even een half uurtje geen internet gehad. Gekke is wel dat ik nu ongeveer 1mbit meer heb gekregen. Trainde eerst in op 18900 kbs en nu op 19922 kbs.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:02

Red Boll

Kick Ass!

Ook hier in de omgeving Roterdam gaat het mis de laatste dagen en net dus weer.
Alle modem lampjes "staan wel op groen" maar er is geen internet/mail verkeer mogelijk.\

Modem uit/aan zetten helpt meestal wel (soms tijdelijk).

Surfen/mailen/usenetten gaat nu weer maar uploaden via FTP gaat nog steeds niet... *BAH*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Red Boll schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 02:26:
Ook hier in de omgeving Roterdam gaat het mis de laatste dagen en net dus weer.
Alle modem lampjes "staan wel op groen" maar er is geen internet/mail verkeer mogelijk.\

Modem uit/aan zetten helpt meestal wel (soms tijdelijk).

Surfen/mailen/usenetten gaat nu weer maar uploaden via FTP gaat nog steeds niet... *BAH*
heb je een router achter de modem van telfort zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

mexel schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 03:08:
[...]
heb je een router achter de modem van telfort zitten
Nee, de lijn komt binnen op de modem/router/switch (Speedtouch) en daarna gaat het naar een "echte" switch.

Ondertussen werkt alles weer naar behoren gelukkig, maar na jaren zonder problemen is verbinding sinds de laatste weken aan het klapperen waar de Speedtouch zelf nooit problemen laat zien: lampjes staan altijd veilig op groen en ook op de ingebouwde webpagina zijn geen problemen te zien.

[ Voor 0% gewijzigd door Red Boll op 27-06-2009 10:59 . Reden: taalfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Red Boll schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 09:06:
[...]

Nee, de lijn komt binnen op de modem/router/switch (Speedtouch) en daarna gaat het naar een "echte" switch.

Ondertussen werkt alles weer naar behoren gelukkig, maar na jaren zon problemen is verbinding sinds de laatste weken aan het klapperen waar de Speedtouch zelf nooit problemen laat zien: lampjes staan altijd veilig op groen en ook op de ingebouwde webpagina zijn geen problemen te zien.
als het op de speedtouch niets mis gaat kan het aan de "echte" switch liggen of de bekabeling van speedtouch naar de "echte" switch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:05
Zijn er meer mensen met een storing op dit moment? Ik internet nu even mobiel, want de verbinding was rond 15.45 ineens weg. Omgeving Groningen. Op de site van Telfort staat niets, vandaar dat ik hier maar even vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

objectief2 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 16:02:
Zijn er meer mensen met een storing op dit moment? Ik internet nu even mobiel, want de verbinding was rond 15.45 ineens weg. Omgeving Groningen. Op de site van Telfort staat niets, vandaar dat ik hier maar even vraag!
Staat er btw ooit iets op die site mbt storingen? Zo ja, een schermprint als bewijs ;)
Heb zelf nergens last van, maar zit dan ook in Zuid Gelderland te koekeloeren?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Hier ook al zeker een uur geen internet meer. Woon in landsmeer(omgeving Amsterdam).

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbot3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:37
pingkiller schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:04:
[...]

Hier ook al zeker een uur geen internet meer. Woon in landsmeer(omgeving Amsterdam).
Oostzaan is ook down maar gelukkig werkt IPB nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Oke, hartelijk dank. Dan kan ik uitsluiten dat het een hardware-probleem is hier tenminste. Het duurt nu al twee uur en een kwartier, maar aangezien het de eerste storing voor mij dit jaar is heb ik geduld:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullit
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:42
Hier in Lemelerveld (8152) is er ook al een paar uur geen internetverbinding. De modem is al een aantal keer herstart, maar dat heeft geen nut. Dus afwachten maar ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Hier ook al paar uur geen internet van Telfort via kpn netwerk in Enschede. Klinkt alsof het niet te herleiden is naar een bepaalde regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Landsmeer is net weer online(19:01). Denk totaal iets van 2.5 uur down geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
In Enschede is het ook weer opgelost. Blijft erg irritant dat de Telfort storingspagina niets vermeldt over een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110950

Hier ook geen internet gedurende ong. 3 uur, sinds 19.15 wel internet echter geen telefonie meer, omgeving 7971, anderen hier ook een problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

mexel schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 09:50:
[...]
als het op de speedtouch niets mis gaat kan het aan de "echte" switch liggen of de bekabeling van speedtouch naar de "echte" switch :P
Nou, er lijkt niets mis te zijn op lijn op zich. Maar wel met de diensten aangeboden door Telfort, deze zijn niet beschikbaar.
Zelfreparende UTP ben ik nog niet tegengekomen dus daar ga ik het niet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Klopt het dat downloads vanaf rapidshare (zowet welke host) rete traag gaat? 33 tot 250KB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:02
Bij mij gaat de internet enorm traag sinds een paar uurtjes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Weer storing hier, zelfde als gistermiddag welke ongeveer 3 uren duurde. Het begint nu toch wel vervelend te worden met Telfort, vooral omdat er ook niks op de website bij onderhoud/storingen staat!

Edit: het werkt (al)weer :>

[ Voor 7% gewijzigd door objectief2 op 28-06-2009 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktervictor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:13
Ik heb een vraagje aan de wat technisch aangelegde mensen en wellicht ook aan Joris.

Ik woon sinds precies 2 jaar in een nieuw opgeleverd appartement in een nieuw gebouwde wijk. Dus nieuwe grondkabels en nieuwe ISRA punten en modem staat op 10 cm van ISRA zonder allerlei meuk eromheen die stoort.
Vanaf het begin heb ik Speedlinq over BBned gehad en op een afstand van 900 meter trainde ik in op 23,8 Mb / 1,27 Mb. Na een maand of 6 werd dat ongeveer 22 / 1,2, nagenoeg perfect dus.

Na overname door Telfort en switch naar Tiscali trainde ik in op 16 / 1. Minder, maar nog steeds OK. Inmiddels 1 akkefietje gehad met Telfort omdat ze me van het kastje naar de muur stuurde mbt niet werkend internet. Na veel aandringen opgelost door monteur in wijkcentrale aangezien iemand daar had lopen housen ofzo. Inmiddels trok mijn Speedtouch van Speedlinq het echt niet meer (aka dood) en heb ik een Linksys WRT ADSL2+ modem voor in de plaats gezet, werkt prima.

Echter 6 maanden geleden trainde ik nog maar op 12 /1 in op ADSL2+ setting en op dit moment nog maar op 8 / 1. In al die tijd is er niets veranderd aan mijn setup / instellingen etc etc.

Nu weet ik dat in zo'n nieuwbouw wijk meer aansluitingen zitten en dat overspraak een issue is. Wellicht is de infrastructuur van de wijkcentrale niet berekend op dat soort zaken ?

Afijn. Na 2 jaar train ik dus nog in op 8 / 1 terwijl ik in den beginne op 24 / 1,3 zat, dit vind ik een fors verschil. Is dit op enige manier te verklaren ??????

Edit: onderburen met Online traint ook in op 9 /1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:37
Als het nieuwbouw is aan een bestaande centrale is er een nieuwe kabel gelegd waarschijnlijk voor dat blok/wijkdeel. Als de afstand inderdaad 900m is zal de kabel lengte tussen 900m en 1800m zijn (aanname) en kan je op een schone/lege kabel de 20Mb wel kunnen halen (dan zal het werkelijk <1500m draad zijn).

Er is of iets met die kabel/bundel aan de hand, misschien beschadigd met vocht in de kabel (bijvoorbeeld). Of hij is omgelegd (weg werkzaamheden of andere bouw) en nu veel langer dan de route die hij eerst volgde. Of iedereen heeft zo'n beetje ADSL in dat blok/wijkdeel waardoor je heel veel meer overspraak hebt in de bundel dan eerst.

Hoe groot is het nieuwbouw project? Hoeveel huizen zijn er nieuw (of gerenoveerd) neergezet?

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 28-06-2009 14:43 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktervictor
De bouw is een geïsoleerd project, en er zijn sindsdien ook geen grondwerkzaamheden meer geweest. Ik heb een progressieve gelijkmatige daling van intrain snelheid over de laatste 2 jaar. Totaal 200-250 wooneenheden in de wijk.

Ik vermoed ook overspraak, maar ik schrik dan wel van het grote effect daarvan. Kan het zijn dat de DSLAM merkt dat er minder capaciteit per aansluiting op de backbone vanuit de wijkcentrale overblijft door het "grote" aantal aansluitingen (de wijkkast bestond tenslotte al vóór de nieuwbouw) en daardoor niet meer de volle capaciteit per aansluiting afgeeft ?

Lijn is verder super stabiel trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door doktervictor op 28-06-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
FWIW, ik heb ook een achteruitgang gezien in de intrainsnelheid. Ik ben van bijna 10Mibit/s naar net iets over de 8Mibit/s gegaan in de afgelopen 4 jaar. Het betreft geen nieuwbouw. Nou kan het ook aan de algehele gaarheid van m'n modem/router liggen (de vorige Zyxel. Ik moet intern netwerk op 10Mibit/s half duplex zetten, 100Mibit/s werkt simpelweg niet meer).

Maar da's toch 20% achteruitgang. Jammer is dat je als klant niet kunt zien of dat komt door cheap-assness van de ISP, of dat het gewoon echt niet beter kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
doktervictor schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:57:
De bouw is een geïsoleerd project, en er zijn sindsdien ook geen grondwerkzaamheden meer geweest. Ik heb een progressieve gelijkmatige daling van intrain snelheid over de laatste 2 jaar. Totaal 200-250 wooneenheden in de wijk.

Ik vermoed ook overspraak, maar ik schrik dan wel van het grote effect daarvan. Kan het zijn dat de DSLAM merkt dat er minder capaciteit per aansluiting op de backbone vanuit de wijkcentrale overblijft door het "grote" aantal aansluitingen (de wijkkast bestond tenslotte al vóór de nieuwbouw) en daardoor niet meer de volle capaciteit per aansluiting afgeeft ?

Lijn is verder super stabiel trouwens.
Een DSLAM doet niets op basis van backbone capaciteit (netwerk naar ISP) en niets op basis van totaal aantal aansluitingen. Immers heeft een DSLAM bijvoorbeeld 100 of 500 aansluitingen en die gaan alle kanten op uit een centrale. Er staan dus gerust >10 dslam's op centrales en er is er niet een specifiek voor een bundel.

Als je modem aan de lijn is aangesloten detecteert die het signaal dat de dslam uitzendt (enkele tone). Als de DSLAM geen profiel heeft wat je bijvoorbeeld op 4Mb limiteert maar bijvoorbeeld 20Mb zal je modem samen met de DSLAM de lijn gaan bekijken en heen en weer communiceren. Per frequentie deel (tone) wordt er gekeken wat de maximale hoeveelheid data is dat getransporteerd kan worden.

Het klinkt als overspraak inderdaad, wijk(je) aan de buitenkant dus de meeste afstand van de centrale?
Fuzzillogic schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:42:
FWIW, ik heb ook een achteruitgang gezien in de intrainsnelheid. Ik ben van bijna 10Mibit/s naar net iets over de 8Mibit/s gegaan in de afgelopen 4 jaar. Het betreft geen nieuwbouw. Nou kan het ook aan de algehele gaarheid van m'n modem/router liggen (de vorige Zyxel. Ik moet intern netwerk op 10Mibit/s half duplex zetten, 100Mibit/s werkt simpelweg niet meer).

Maar da's toch 20% achteruitgang. Jammer is dat je als klant niet kunt zien of dat komt door cheap-assness van de ISP, of dat het gewoon echt niet beter kan...
Ga er maar vanuit dat het echt niet beter kan. Dat een ISP (of telco) lijnsnelheden zou verlagen expres om capaciteit te sparen ergens is totaal niet aannemelijk. Bijvoorbeeld zou je dan mooie afgeronde waardes verwachten en dus ook meer mensen exact dezelfde lijnsnelheid hebben en daar nooit een kbps boven komen na een herstart van modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktervictor
bjck schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:20:
[...]

Een DSLAM doet niets op basis van backbone capaciteit (netwerk naar ISP) en niets op basis van totaal aantal aansluitingen. Immers heeft een DSLAM bijvoorbeeld 100 of 500 aansluitingen en die gaan alle kanten op uit een centrale. Er staan dus gerust >10 dslam's op centrales en er is er niet een specifiek voor een bundel.

Als je modem aan de lijn is aangesloten detecteert die het signaal dat de dslam uitzendt (enkele tone). Als de DSLAM geen profiel heeft wat je bijvoorbeeld op 4Mb limiteert maar bijvoorbeeld 20Mb zal je modem samen met de DSLAM de lijn gaan bekijken en heen en weer communiceren. Per frequentie deel (tone) wordt er gekeken wat de maximale hoeveelheid data is dat getransporteerd kan worden.

Het klinkt als overspraak inderdaad, wijk(je) aan de buitenkant dus de meeste afstand van de centrale?
Dank voor de info over de DSLAM, ik snap het. Telfort zal wel een 20Mb profiel hebben idd. En je hebt ook gelijk met je wijkje t.o.v. de centrale. Ik vermoed dat er relatief veel DSL over die grondkabel gaat, zeker ook gezien het progressieve karakter van de snelheidsachteruitgang. Jammer toch, +/- 1 km van centrale en teruggeworpen worden naar ADSL1 snelheden :) En niet te vergeten het oude argument van point-to-point verbindingen die "geen last van de buren hebben" kan ook overboord.

Zijn er anderen die dit soort dingen meegemaakt hebben, als in zo'n teruggang in snelheid ?? (24/1 --> 8/1)

En zijn er modem/routers (Draytek oid) die wat lomper zijn in het vaststellen van de maximum haalbare snelheid naar de DSLAM ? Danwel instelbaar ?

[ Voor 4% gewijzigd door doktervictor op 29-06-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktervictor
Fuzzillogic schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:42:

Lijkt me dat je eerst probeert een nieuwe modem/router te nemen. 10Mb half duplex is sowiso ruk :)

Elimineren van problemen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Anoniem: 110950 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:34:
Hier ook geen internet gedurende ong. 3 uur, sinds 19.15 wel internet echter geen telefonie meer, omgeving 7971, anderen hier ook een problemen mee?
Same here. Zaterdag middag/avond paar uur geen internet. Telefoon blijft echter dood. Omgeving 6983.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110950

IJsbeer schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:46:
[...]

Same here. Zaterdag middag/avond paar uur geen internet. Telefoon blijft echter dood. Omgeving 6983.
Router gereset naar fabrieksinstellingen en daarna deed de telefoon het weer, alleen klikken op "Register" had dus geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
doktervictor schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:42:
[...]

Lijkt me dat je eerst probeert een nieuwe modem/router te nemen. 10Mb half duplex is sowiso ruk :)

Elimineren van problemen ed.
Natuurlijk is het ruk, maar het hoeft nog niet zo te zijn dat gare etherpoorten meteen ook een gaar ADSL-modem betekent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
doktervictor schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:38:
[...]

Dank voor de info over de DSLAM, ik snap het. Telfort zal wel een 20Mb profiel hebben idd. En je hebt ook gelijk met je wijkje t.o.v. de centrale. Ik vermoed dat er relatief veel DSL over die grondkabel gaat, zeker ook gezien het progressieve karakter van de snelheidsachteruitgang. Jammer toch, +/- 1 km van centrale en teruggeworpen worden naar ADSL1 snelheden :) En niet te vergeten het oude argument van point-to-point verbindingen die "geen last van de buren hebben" kan ook overboord.
Dat is wel heel, heel oud. En toch klopt het nog steeds, je verbinding zelf is qua bandbreedte 1:1. Echter heb je wel hinder van verstoringen van buitenaf en ook van naastgelegen ADSL verbindingen in dezelfde bundel.
Zijn er anderen die dit soort dingen meegemaakt hebben, als in zo'n teruggang in snelheid ?? (24/1 --> 8/1)
Zou dit zo zijn is het ook de hefstigste die ik tot nu toe op GoT gelezen heb qua teruggang. Misschien kan je Joris van Telfort eens vragen of hij het wil laten uitzoeken door techneuten. Waarschijnlijk bevestigt het enkel de vermoedens omdat je zelf terecht ook al aangeeft dat het langzaam gezakt is.

Die 1km, hoe zeker ben je daarvan? Wat is de demping downstream (attenuation) die je in je modem uitleest?
En zijn er modem/routers (Draytek oid) die wat lomper zijn in het vaststellen van de maximum haalbare snelheid naar de DSLAM ? Danwel instelbaar ?
Echt instelbaar is het nooit, dan zou je ook een veel te lage SNR margin krijgen wat eer CRC errors geeft en een vervelende verbinding of zelfs een instabiele verbinding. Sommige combinaties werken net iets beter of slechter, maar zijn wel heel heel veel variabelen en je moet eerst weten op welke DSLAM met welke chipset je bent aangesloten. Zou er niet aan beginnen voor misschien een peer honderder kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktervictor
bjck schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:29:
[...]

Die 1km, hoe zeker ben je daarvan? Wat is de demping downstream (attenuation) die je in je modem uitleest?
Was even zoeken, maar ik heb:

downloadupload
Noise margin3,518,5
Line attenuation8,08,0
Transmit power20,312,3

Wat ik ervan snap is de upload goed, zeker met attenuation van 8.0. Maar de margin op de download is extreem laag met de power ruim aan de hoge kant. Is dit nu typisch gevalletje overspraak ?

[ Voor 25% gewijzigd door doktervictor op 29-06-2009 14:06 . Reden: tabelletje gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300260

doktervictor, zou u mij een dm kunnen sturen met uw gegevens? Zou graag de lijn eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephen.L
  • Laatst online: 26-03-2021
Sorry, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer. Er is overal veel informatie te vinden, maar daarom spreekt het elkaar ook soms tegen.
Ik heb ADSL internet+telefonie van Telfort (voorheen Tiscali), maar omdat ik vrij ver weg van de centrale woon en ook nog eens ADSL over een ISDN lijn heb, is de snelheid ondanks het 20MB abo niet echt super. Omdat ik wil overstappen naar digitale TV, is de keuze om tegelijkertijd ook naar internet over de kabel (Ziggo) over te stappen ook vrij snel gemaakt.
Bij Ziggo heb ik aangegeven gebruik te willen maken van de overstapservice, maar als ik hun goed begrepen heb, porteren ze mijn telefoonnummer en zeggen ze alleen het telefonie abonnement bij Telfort voor mij op. Telefonie en internet zitten bij mij in hetzelfde contract. Wordt dan toch ook mijn internetabonnement opgezegd?
Daarbij dacht ik, dat de overstapservice juist voor internetabonnementen geldt. Of zijn er andere regels, omdat het hier om een overstap van ADSL naar Kabel gaat?
Iemand ervaringen met de overstapservice van Telfort naar Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
doktervictor schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:03:
[...]

downloadupload
Noise margin3,518,5
Line attenuation8,08,0
Transmit power20,312,3

Wat ik ervan snap is de upload goed, zeker met attenuation van 8.0. Maar de margin op de download is extreem laag met de power ruim aan de hoge kant. Is dit nu typisch gevalletje overspraak ?
Lijkt dat er een 1 is afgevallen? Of je modem geeft het foutief weer misschien. Als de upstream 8dB is zou de downstream > 2x meer moeten zijn (dubbele + klein beetje). Die 8dB kan niet, dan woon je naast de centrale. Als je zelf inschat dat het 1km is en de upstream is 8dB zou downstream 18dB aannemelijk zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 29-06-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-06 08:07

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

doktervictor schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:03:
[...]

downloadupload
Noise margin3,518,5
Line attenuation8,08,0
Transmit power20,312,3

Je line attanuation klopt niet. Deze moet een verhouding van 2:1 hebben (down:up).
Dat die van jou 8 up en 8 down heeft geeft vaak aan dat de vbg maar op 1 ader draait. Ik zou als ik jou was eens goed de bekabeling tussen de isra en het modem goed nakijken en in dien nodig vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Anoniem: 110950 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:15:
[...]

Router gereset naar fabrieksinstellingen en daarna deed de telefoon het weer, alleen klikken op "Register" had dus geen effect.
Hmmm, lekker is dat! Ben je al je instellingen kwijt.... Dan meot er toch iets gewijzigd zijn in de instellingen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300260

Stephen.L schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:31:
Sorry, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer. Er is overal veel informatie te vinden, maar daarom spreekt het elkaar ook soms tegen.
Ik heb ADSL internet+telefonie van Telfort (voorheen Tiscali), maar omdat ik vrij ver weg van de centrale woon en ook nog eens ADSL over een ISDN lijn heb, is de snelheid ondanks het 20MB abo niet echt super. Omdat ik wil overstappen naar digitale TV, is de keuze om tegelijkertijd ook naar internet over de kabel (Ziggo) over te stappen ook vrij snel gemaakt.
Bij Ziggo heb ik aangegeven gebruik te willen maken van de overstapservice, maar als ik hun goed begrepen heb, porteren ze mijn telefoonnummer en zeggen ze alleen het telefonie abonnement bij Telfort voor mij op. Telefonie en internet zitten bij mij in hetzelfde contract. Wordt dan toch ook mijn internetabonnement opgezegd?
Daarbij dacht ik, dat de overstapservice juist voor internetabonnementen geldt. Of zijn er andere regels, omdat het hier om een overstap van ADSL naar Kabel gaat?
Iemand ervaringen met de overstapservice van Telfort naar Ziggo?
Als Internet wordt opgezegd, wordt automatisch vast bellen ook opgezegd omdat dit product niet los leverbaar is. Wordt alleen telefonie overgenomen dan loopt het administratieve gedeelte door voor Internet en vast bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktervictor
Hurricane schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:45:
[...]

Je line attanuation klopt niet. Deze moet een verhouding van 2:1 hebben (down:up).
Dat die van jou 8 up en 8 down heeft geeft vaak aan dat de vbg maar op 1 ader draait. Ik zou als ik jou was eens goed de bekabeling tussen de isra en het modem goed nakijken en in dien nodig vervangen.
Ik heb mijn modem ff gefirmwareupdate omdat de gegevens zoals ingetypt echt diegene zijn zoals ze weergegegen worden. Echter ik zit remote en kom er nu niet meer in :) (had ik vantevoren ook wel kunnen bedenken natuurlijk)

Overmorgen weer een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278298

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
|------------------------------------------------------------------------------------------|

|                                      WinMTR statistics                                   |

|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |

|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|

|                           192.168.1.254 -   50 | 38606 | 19329 |    0 |    6 |   47 |   15 |

|           195-240-223-254.ip.telfort.nl -   50 | 38606 | 19318 |    0 |   18 |  281 |   16 |

|                           172.26.43.121 -   50 | 38606 | 19355 |    0 |   17 |   63 |   16 |

|                             172.26.44.6 -   50 | 38606 | 19372 |    0 |   16 |   94 |   15 |

|vpn496-telfort.bcsw3.asd-hp.ip.telfort.nl -   50 | 38606 | 19372 |    0 |   17 |  125 |   16 |

|vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl -   62 | 38606 | 14923 |    0 |   24 |  359 |   16 |

|              195-241-3-42.ip.telfort.nl -   51 | 38606 | 19189 |    0 |   19 |   78 |   15 |

|                            89.30.133.10 -   51 | 38606 | 19264 |    0 |   17 |  172 |   16 |

|               89-18-191-30.pcextreme.nl -   51 | 38606 | 19301 |    0 |   20 |  563 |    0 |

|                       mail.pcextreme.nl -   50 | 38605 | 19310 |    0 |   17 |   78 |   16 |

|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|

WinMTR - 0.8. Copyleft @2000-2002 Vasile Laurentiu Stanimir  ( stanimir@cr.nivis.com )

Meet resultaten van vorige week vrijdag 21:15 tot zaterdag 09:15.(x aantal uur downtime)

Mijn webmail sessies worden met enige regelmaat gereset(sessies die niet meer als 1 geheel aankomen), als ik nieuwe sessie winmtr draai dan krijg ik altijd 30 tot 50% packetloss op vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl Telfort komt er maar niet achter (word morgenvroeg terug gebelt is beloofd).

Iemand een oplossing? Kabels en dergelijke zijn gewoon goed (ISRA met lasdop 5 a 7cm kabel naar modem). Wel heb ik gezien dat in de verdeelkast er een enorme bende is (monteur was 15 a 20minuten bezig om juiste aderpaar te vinden). Alles hangt doorelkaar heen (1 grote kloet kabels) kan dit na loop van tijd een soort van spoel effect krijgen / storing?

Indien Joris er na wil/kan kijken:
Heb je gegevens even weg gehaald en aan Joris gestuurt via een PM, anders weet iedereen waar je woont.

EDIT:
Waardes modem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
SAR Driver Counters Display:
inPkts        = 0x03176690, inDiscards    = 0x00000000
outPkts       = 0x01c8382e, outDiscards   = 0x00001095
inF4Pkts      = 0x00000000, outF4Pkts     = 0x00000000
inF5Pkts      = 0x00000000, outF5Pkts     = 0x00000000
openChan      = 0x00000002, closeChan     = 0x00000000
txRate(Bps)   =          0, rxRate(Bps)   =          0

DSL Line Status:
noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 22 db 
attenuation upstream: 8 db
tone   0- 31: 00 00 00 06 89 aa bb bc cd dd dd dd dc cc bb 98 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 21 db
tone  32- 63: 02 34 55 67 78 99 9a bb bb cc cd dd dd dd dd dd 
tone  64- 95: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc cd 
tone  96-127: dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bc bb bb bb bb bb 
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb aa 
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 224-255: aa aa aa aa aa aa aa aa aa a2 aa aa 9a a9 9a aa 
tone 256-287: 6b bb bb bc bb bc bb cc bc bb bb bb bb bb bb bb 
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 320-351: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa 
tone 352-383: aa aa ab aa aa aa ab ba aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 384-415: aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 416-447: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 88 88 88 
tone 448-479: 78 88 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 66 66 
tone 480-511: 66 66 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 

DHCP: Server
IP Pool Starting Address: 192.168.1.33
Pool Size: 32

ZyNOS Firmware Version: V3.40(ASG.2)

WAN Information:
DSL Mode: ADSL2PLUS
IP Address: 82.170.136.220
IP Subnet Mask: 255.255.248.0
Default Gateway: 82.170.143.254
VPI/VCI: 0/34

code:
1
DSL Up   18053 kbps / 1031 kbps

[ Voor 31% gewijzigd door een moderator op 29-06-2009 20:36 . Reden: meer informatie toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

Het is Maandag en Telfort is weer *RUK*
Men is schijnbaar niet in staat op het netwerk een beetjhe op snelheid te houden.
Daar betaal ik voor een krijg ik niet!

De resultaten hieronder zijn een lachertje.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/506404511.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Even in het "kort", je bent super netjes en uitgebreid!
Anoniem: 278298 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:57:

| 192.168.1.254 -   50 | 38606 | 19329 |    0 |    6 |   47 |   15 |

Meet resultaten van vorige week vrijdag 21:15 tot zaterdag 09:15.(x aantal uur downtime)
Packetloss al op eerste hop, dat zit bij je thuis tussen PC en modem/router. Die 50% blijf je zien tot het eindpunt, dat is logisch. Als de eerste hop maar 50% doorstuurt (of ontvangt) zal de laatste er nooit meer zien dan die 50%.
Mijn webmail sessies worden met enige regelmaat gereset(sessies die niet meer als 1 geheel aankomen), als ik nieuwe sessie winmtr draai dan krijg ik altijd 30 tot 50% packetloss op vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl Telfort komt er maar niet achter (word morgenvroeg terug gebelt is beloofd).
Packetloss meet je eindpunt-tot-eindpunt. Dus een ping naar die host en kijken hoeveel % er wordt geantwoord. Dan neem je overigens wel aan dat je beide kanten onder beheer hebt of de beheerder kent, want als er limitaties op staan ter beveiliging van die machine of netwerk segment op het maximaal aantal ICMP ECHO requests (ping) valt het lager uit zonder dat dit iets zegt.

Dat gezegd is al eerder in (een van de voorgaande of deze) topics uitgelegd dat die router die je aangeeft beveiliging heeft tegen teveel ping verzoeken. Dus hij zal niet alles antwoorden, wat helemaal niet erg is. Dit doet hij immers alleen voor de verzoeken aan deze router zelf gericht (dat doe je met een trace route, je vraagt hem te antwoorden). Alle andere pakketen gaan door de router (worden gerouteerd) en deze hebben geen packetloss. Als hop 4 bijvoorbeeld 50% loss geeft kan hop 6 nooit 20% loss hebben natuurlijk :+
Iemand een oplossing? Kabels en dergelijke zijn gewoon goed (ISRA met lasdop 5 a 7cm kabel naar modem). Wel heb ik gezien dat in de verdeelkast er een enorme bende is (monteur was 15 a 20minuten bezig om juiste aderpaar te vinden). Alles hangt doorelkaar heen (1 grote kloet kabels) kan dit na loop van tijd een soort van spoel effect krijgen / storing?
Als je in tijden van problemen al packetloss ziet naar 192.168.1.254 (je ZyXEL router) en alles erna is ook 50% of hoger zoek het intern.

Ping de doel machine een tijdje, neem die waarde aan als 'loss' en niet uit een winMTR en vooral niet letten op tussenliggende hosts. Daar alleen op letten bij problemen om informatie te vergaren waar het zou kunnen liggen. Een traceroute van A naar B zonder die van B naar A op hetzelfde moment zegt nog niets over de fout locatie overigens (veel gemaakte fout).

Die kluwe kabels is zeker niet goed voor je ADSL signaal. Die kan een lagere snelheid geven (die is prima zie ik onderaan) en ook instabiliteit op je ADSL verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gevonden. Maar kan niets inlezen. Ooo 3.1 zegt dat het alleen gemaakt is om te lezen.Excel gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bjck, dit was een resultaat toen mn modem gewoon compleet op z'n gat werd genaaid vanwege een raar probleem (nog steeds niet er achter)

Een meeting met resultaten die beter overkomen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
|------------------------------------------------------------------------------------------|
|                                      WinMTR statistics                                   |
|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                           192.168.1.254 -    0 |  101 |  101 |    0 |    0 |   16 |    0 |
|           195-240-223-254.ip.telfort.nl -    0 |  100 |  100 |    0 |   18 |  203 |   16 |
|                           172.26.43.121 -    0 |  100 |  100 |    0 |   15 |   47 |   15 |
|                             172.26.44.6 -    0 |  100 |  100 |    0 |   15 |   62 |   16 |
|vpn496-telfort.bcsw3.asd-hp.ip.telfort.nl -    0 |  100 |  100 |    0 |   15 |   47 |   16 |
|vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl -   35 |  100 |   65 |    0 |   26 |  219 |   15 |
|              195-241-3-42.ip.telfort.nl -    0 |  100 |  100 |    0 |   15 |   32 |   16 |
|                            89.30.133.10 -    0 |  100 |  100 |    0 |   15 |   47 |   16 |
|               89-18-191-30.pcextreme.nl -    0 |  100 |  100 |    0 |   18 |   62 |   16 |
|                       mail.pcextreme.nl -    0 |  100 |  100 |    0 |   15 |   31 |   15 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
   WinMTR - 0.8. Copyleft @2000-2002 Vasile Laurentiu Stanimir  ( stanimir@cr.nivis.com )

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
|                           192.168.1.254 -    0 |  101 |  101 |    0 |    1 |   16 |    0 |
|           195-240-223-254.ip.telfort.nl -    1 |  101 |  100 |    0 |   17 |   94 |   31 |
|                           172.26.43.121 -    0 |  101 |  101 |    0 |   15 |   47 |   16 |
|                             172.26.44.6 -    0 |  101 |  101 |    0 |   15 |   31 |   31 |
|vpn496-telfort.bcsw3.asd-hp.ip.telfort.nl -    0 |  101 |  101 |    0 |   15 |   32 |   16 |
|vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl -    7 |  101 |   94 |    0 |   22 |  187 |   16 |
|     vlan507.bcsw1.asd-tc2.ip.telfort.nl -    0 |  101 |  101 |    0 |   27 |  203 |   16 |
|                core1.ams.net.google.com -    0 |  100 |  100 |    0 |   19 |   78 |   16 |
|                           209.85.248.93 -    0 |  100 |  100 |   15 |   19 |   78 |   16 |
|                          209.85.248.183 -    0 |  100 |  100 |   15 |   26 |   94 |   15 |
|                           72.14.232.201 -    0 |  100 |  100 |   15 |   22 |   63 |   32 |
|                           209.85.250.46 -    0 |  100 |  100 |   15 |   27 |   63 |   31 |
|                   fg-in-f104.google.com -    0 |  100 |  100 |   15 |   23 |   93 |   16 |

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
|                           192.168.1.254 -    0 |  101 |  101 |    0 |    0 |   16 |    0 |
|           195-240-223-254.ip.telfort.nl -    0 |  101 |  101 |    0 |   15 |   47 |   15 |
|                           172.26.43.121 -    0 |  101 |  101 |    0 |   15 |   46 |   15 |
|                             172.26.44.6 -    0 |  101 |  101 |    0 |   15 |   32 |   16 |
|vpn496-telfort.bcsw3.asd-hp.ip.telfort.nl -    0 |  100 |  100 |    0 |   15 |   47 |   16 |
|vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl -   34 |  100 |   66 |    0 |   25 |  203 |   15 |
|     vlan507.bcsw1.asd-tc2.ip.telfort.nl -    0 |  100 |  100 |    0 |   22 |  203 |   15 |
|                   No response from host -  100 |  100 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|               Welcome.at.BD1.as24730.nl -    0 |  100 |  100 |   15 |   19 |   63 |   16 |
|             Welcome.at.M40-2.as24730.nl -    0 |  100 |  100 |    0 |   15 |   31 |   15 |
|  rc02-netholding-gige-1.prolocation.net -    0 |  100 |  100 |    0 |   16 |  109 |   15 |
|                              telfort.nl -    0 |  100 |  100 |    0 |   16 |   47 |   16 |

Dit is de enige tool waar ik een beetje uitgebreide output van krijg, of zijn er nog andere meet tools die beter beeld geven?

Verder geeft mn 3com weer dat ik intern geen loss heb, tis dus specifiek vanaf modem tot website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 278298 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:54:
Bjck, dit was een resultaat toen mn modem gewoon compleet op z'n gat werd genaaid vanwege een raar probleem (nog steeds niet er achter)

Een meeting met resultaten die beter overkomen:
code:
1
| mail.pcextreme.nl -    0 |  100 |  100 |    0 |   15 |   31 |   15 |

code:
1
| fg-in-f104.google.com -    0 |  100 |  100 |   15 |   23 |   93 |   16 |

code:
1
| telfort.nl -    0 |  100 |  100 |    0 |   16 |   47 |   16 |

Dit is de enige tool waar ik een beetje uitgebreide output van krijg, of zijn er nog andere meet tools die beter beeld geven?

Verder geeft mn 3com weer dat ik intern geen loss heb, tis dus specifiek vanaf modem tot website.
Ah, dat verklaart een hele hoop van die 50% missend vorige keer dat je modem het probleem gaf al.

Wat je nu laat zien bevestigt exact mijn verhaal, ondanks er onderweg wat routers kunnen zijn die zelf niet altijd antwoorden routeren zij alle pakketten netjes. Aan het einde is immers alles er weer en is er 0% packetloss te zien (eerste getal per regel).

De beste tool om packetloss te meten is gewoon ping vanaf de commandline. Wil je dat over tijd zien kan je bijvoorbeeld Pingplotter gebruiken. Wil je op onderzoek uit waar de oorzaak ligt (pas op met conclusies trekken te snel) kan je (win)MTR of traceroute of pathping (windows) gebruiken.

Je probleem klacht haal ik uit je vorige post, dat betreft:
Mijn webmail sessies worden met enige regelmaat gereset(sessies die niet meer als 1 geheel aankomen)...
Je zoekt nu naar een probleem met packetloss wat inderdaad een oorzaak kan zijn. Echter zie ik dat niet terug in de metingen al hier.

Andere oorzaak is een NAT tabel die de translatie regel (entry) verliest. Of een firewall (bij jezelf of overkant) die de sessie afbreekt door de ingestelde regels. Nog een mogelijkheid is een loadbalancer aan de kant van de hoster die lang openstaande sessies niet goed statisch op de dezelfde machine laat staan (bijvoorbeeld). Zullen nog tal van andere mogelijke oorzaken te vinden zijn. Misschien upload je wel met je maximale snelheid ondertussen, dan kunnen pakketten behorende bij die sessie met je mail host wel eens verloren gaan. Past dan simpelweg niet :)

Je zal met Wireshark aan de gang kunnen gaan, mogelijk dat je daaruit iets kunt ontdekken welke richting je op zou kunnen onderzoeken als eerste. Er komt bijna nooit gelijk een conclusie uit, hooguit een richting waarin je het beste eerst kunt onderzoeken. Vaak zijn er meerdere oorzaken, stop niet bij 1-tje direct.

[ Voor 54% gewijzigd door bjck op 29-06-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De sessie word opgeslagen in een cookie, deze heb ik uitgelezen en miste het laatste stuk er van. Ergens blijft er dus iets hangen! Verder heb ik met een ping ook packetloss, echter is dit 4% op 1000 pakketjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 119722 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:38:
Men is schijnbaar niet in staat op het netwerk een beetjhe op snelheid te houden.

[afbeelding]
Als je ping naar telfort.nl doet zie je dan ook 122ms? En als je naar je modem een ping doet (ping 192.168.1.254)? Je hebt hoge latency en lage snelheid vanaf/naar deze host in deze test en je bent hier op GoT de enige zo te lezen. Doet eerder denken aan een individueel probleem met je aansluiting dan een netwerk probleem bij Telfort.
Anoniem: 278298 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:24:
De sessie word opgeslagen in een cookie, deze heb ik uitgelezen en miste het laatste stuk er van. Ergens blijft er dus iets hangen! Verder heb ik met een ping ook packetloss, echter is dit 4% op 1000 pakketjes.
4% alleen naar mail.pcextreme.nl of ook naar internet.telfort.nl of ping.xs4all.nl? En als je het overal ziet, ook naar je router thuis?

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 29-06-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alle site's idd, doe ik het gewoon op lokale ip dan krijg ik gewoon 100% alles door :) (zoals ik ook al zij dat mn 3com geen enkel pakketje heeft gedropped)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Laatst online: 26-05 15:33
Anoniem: 119722 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:38:

[afbeelding]
Hier gewoon normaal, ik heb eigenlijk nooit problemen met snelheid: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/506451106.png
Mijn modem traint in op 15.029/843, dus zit niet heel ver van het maximum af. Ping lijkt langzaam, maar als ik handmatig ping naar een site (telfort.nl/nu.nl/tweakers.net), komt dat zo rond de 20ms uit, ook niet slecht. Ik heb wel m'n gare Zyxel (2602HW-61C) modem vervangen door een Speedtouch/Thomson ST716v5. Sinds nieuw modem eigenlijk geen problemen met Telfort meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Je kunt ook een pathping doen ipv winmtr te gebruiken. Gewoon vanaf de commandline (start->uitvoeren->cmd) dan pathping mail.pcextreme.nl ofzo.
Met winmtr krijg ik rare dingen. Kan bijna niets pingen en met pathping (Vista) gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

wat een text allemaal...........
4% verlies op de 1000 is toch redelijk
een beetje verlies komt overal voor en dat die vpn verlies geeft dat zal wel normaal zijn aangezien ik het daarbij ook krijg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
|                             192.168.1.1 -    0 |   41 |   41 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|              82-169-3-254.ip.telfort.nl -    0 |   40 |   40 |   15 |   25 |   63 |   16 |
|vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl -   13 |   40 |   35 |   15 |   39 |  250 |   31 |
|               xmr8k-nikhef1.as39556.net -    0 |   40 |   40 |   15 |   25 |   47 |   31 |
|              xmr8k-easynet1.as39556.net -    0 |   40 |   40 |   15 |   26 |   47 |   31 |
|                bi4k-s-core1.as39556.net -    0 |   40 |   40 |   15 |   29 |   78 |   31 |
|                     honk4.domeinhuis.nl -    0 |   40 |   40 |   15 |   28 |   62 |   32 |

kom op nou waar hebben we het over
we betalen maar 20 eurie`s en klagen dan nog dat we wat pakketjes verliezen
ik haal niet de 18MB ik haal er maar 6.9MB

af en toe zou ik wel willen dat het sneller ging maar het is niet anders.
en bjck netjes uitgelegd je laatste post

ook ff test gedaan naar mail.pcextreme.nl en mijn uitvoer is toch heel anders dan die van Attitude

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
|                             192.168.1.1 -    0 |   79 |   79 |    0 |    0 |   16 |    0 |
|              82-169-3-254.ip.telfort.nl -    0 |   78 |   78 |   15 |   25 |   78 |   16 |
|vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl -   17 |   78 |   65 |   15 |   37 |  203 |   31 |
|              195-241-3-42.ip.telfort.nl -    0 |   78 |   78 |   15 |   29 |   62 |   32 |
|                            89.30.133.10 -    0 |   78 |   78 |   15 |   28 |  109 |   31 |
|               89-18-191-30.pcextreme.nl -    0 |   78 |   78 |   15 |   33 |  235 |   62 |
|                       mail.pcextreme.nl -    0 |   78 |   78 |   15 |   26 |   78 |   31 |

[ Voor 107% gewijzigd door Mexel op 30-06-2009 07:24 . Reden: code erbij gedaan en cleanup code ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Anoniem: 119722 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:53:
[...]
Gevonden. Maar kan niets inlezen. Ooo 3.1 zegt dat het alleen gemaakt is om te lezen.Excel gebruik ik niet.
welke waardes heb je in de modem staan dan kan iemand hier het ook wel testren voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:53
Anoniem: 119722 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:53:
[...]

Sla even op en dan weer, ik had het zelfde met ooo3.0

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mexel schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 07:09:
wat een text allemaal...........
4% verlies op de 1000 is toch redelijk
4% vind je redelijk? het is geen signaal verlies waardoor het langzamer gaat... het is pakketverlies waardoor je corrupte data krijgt!
mexel schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 07:09:
ook ff test gedaan naar mail.pcextreme.nl en mijn uitvoer is toch heel anders dan die van Attitude

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
|                             192.168.1.1 -    0 |   79 |   79 |    0 |    0 |   16 |    0 |
|              82-169-3-254.ip.telfort.nl -    0 |   78 |   78 |   15 |   25 |   78 |   16 |
|vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl -   17 |   78 |   65 |   15 |   37 |  203 |   31 |
|              195-241-3-42.ip.telfort.nl -    0 |   78 |   78 |   15 |   29 |   62 |   32 |
|                            89.30.133.10 -    0 |   78 |   78 |   15 |   28 |  109 |   31 |
|               89-18-191-30.pcextreme.nl -    0 |   78 |   78 |   15 |   33 |  235 |   62 |
|                       mail.pcextreme.nl -    0 |   78 |   78 |   15 |   26 |   78 |   31 |
Je uitvoer is anders omdat je op een andere plek woond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Anoniem: 278298 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:36:
[...]
4% vind je redelijk? het is geen signaal verlies waardoor het langzamer gaat... het is pakketverlies waardoor je corrupte data krijgt!
[...]
4% vindt ik wel redelijk maar als je download via news dan is het soms lastig
en ja ik woon idd ergens anders (Zwolle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mexel schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:38:
[...]

Wat denk je van een http download ? Of (waar ik mij dus het meeste aan erger) een webmail sessie die niet helemaal overkomt en je vervolgens de cookies weer mag wegruimen om te kunnen inloggen. (zeer iriritant als je net een lange mail hebt getypt).

Ook de belofte van telfort om mij dinsdagmorgen terug te bellen, heb ik nog weinig van vernomen. Misschien zitten ze in een andere tijdzone ofzo? (het zal vast nog wel ergens ter wereld mrogen zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Anoniem: 278298 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:45:
[...]
Wat denk je van een http download ? Of (waar ik mij dus het meeste aan erger) een webmail sessie die niet helemaal overkomt en je vervolgens de cookies weer mag wegruimen om te kunnen inloggen. (zeer iriritant als je net een lange mail hebt getypt).

Ook de belofte van telfort om mij dinsdagmorgen terug te bellen, heb ik nog weinig van vernomen. Misschien zitten ze in een andere tijdzone ofzo? (het zal vast nog wel ergens ter wereld mrogen zijn?)
ik download nooit van http dus daar geen probs mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 19:55

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb een Zyxel P-2602H-D1A adsl 2+ modem. Heeft één van jullie deze een keer geupgrade middels een firmware? En hoe zit het met VPN? Gebruiken jullie dat, wat zijn jullie ervaringen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Erhnam schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:50:
Ik heb een Zyxel P-2602H-D1A adsl 2+ modem. Heeft één van jullie deze een keer geupgrade middels een firmware? En hoe zit het met VPN? Gebruiken jullie dat, wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb deze niet, nooit geupgrade, gebruik wel VPN. Gaat prima. Het grote minpunt aan deze modem is dat UPNP niet goed werkt, ik heb inmiddels alle poorten die soms open/beschikbaar moeten zijn hard geprogged in het modem.

Edit: Sorry, heb deze: ZyXEL 2602HW (standaard Wireless Modem/Router Telfort)

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 30-06-2009 18:39 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 278298 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:36:
[...]

Corrupte data kan niet met het TCP protocol, daar moet iets anders aan de hand zijn. Dat een sessie verbreekt kan wel komen door packetloss, maar data corruptie niet. En met 4% loss soms kan TCP/IP prima overleven, daar is het robust genoeg voor.

Echter is 4% wel iets wat niet constant op een breedband verbinding zou moeten zitten. Is het naar een enkele host/netwerk/hoster zou nog kunnen natuurlijk, dan ligt de oorzaak niet bij je ISP (kans is klein, enkel dan nog als iedereen bij die ISP hetzelfde heeft naar die host/netwerk/hoster).
[...]

Begin van een traceroute kan voor iedereen verschillen bij een ISP. Ligt er maar net aan hoe, waar via wat je op het netwerk van je ISP bent aangesloten inderdaad.
mexel schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:38:
[...]

Inderdaad packetloss moet je niet meten op een belaste verbinding natuurlijk, dan ga je meer dingen meenemen in de meeting dan enkel de hoeveelheid packetloss tussen A & B ;)

Ik zie overigens 0% loss naar mail.pcextreme.nl eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:57
Hebben we weer een feestje bij Telfort? Maximaal 500kb/s downloaden, en het fluctureert gigantisch. Van 100kb/s max naar 500kb/s max. En dat wanneer ik normaal 1200kb/s makkelijk haal. Zelfs met de 100mb file van Telfort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Xaero schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:36:
Hebben we weer een feestje bij Telfort? Maximaal 500kb/s downloaden, en het fluctureert gigantisch. Van 100kb/s max naar 500kb/s max. En dat wanneer ik normaal 1200kb/s makkelijk haal. Zelfs met de 100mb file van Telfort..
Iets anders dat je verbinding gebruikt in de up- en/of download richting? Modem (en evt switch) even herstart en dan nog het geval? Ik haal mijn maximale 1.3Mb/s vanaf ftp van telfort op de 100megabyte.bin.

Transferred: 100megabyte.bin 100,00 MB in 1 minute 16 seconds (1,30 MB/s)

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 30-06-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
bjck schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:51:
[...]

Iets anders dat je verbinding gebruikt in de up- en/of download richting? Modem (en evt switch) even herstart en dan nog het geval? Ik haal mijn maximale 1.3Mb/s vanaf ftp van telfort op de 100megabyte.bin.

Transferred: 100megabyte.bin 100,00 MB in 1 minute 16 seconds (1,30 MB/s)
Inmiddels al fixed :) Denk een router/switch/whatever bij telfort eruit geknalt Want had ook op een bepaalde hop wat packetloss. Achja, nu werkt het weer en kan ik weer me lijn dicht trekken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Xaero schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 00:23:
[...]

Inmiddels al fixed :) Denk een router/switch/whatever bij telfort eruit geknalt Want had ook op een bepaalde hop wat packetloss. Achja, nu werkt het weer en kan ik weer me lijn dicht trekken :9~
Lees een stukje terug, die hop heeft geen packetoss :+ Maar blijkbaar was je probleem van tijdelijke aart en heeft zich weer opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 01-07-2009 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

riddles schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:49:
[...]

Hier gewoon normaal, ik heb eigenlijk nooit problemen met snelheid: [afbeelding]
Mijn modem traint in op 15.029/843, dus zit niet heel ver van het maximum af. Ping lijkt langzaam, maar als ik handmatig ping naar een site (telfort.nl/nu.nl/tweakers.net), komt dat zo rond de 20ms uit, ook niet slecht. Ik heb wel m'n gare Zyxel (2602HW-61C) modem vervangen door een Speedtouch/Thomson ST716v5. Sinds nieuw modem eigenlijk geen problemen met Telfort meer.
Ik *had* ook geen last toen Telfgort nog Tiscali was. Waar zou ik een nieuw modem moeten aanschaffen? Om een probleem op te lossen dat niet bij het modem zit? Uitkijken naar een nieuwe provider lijkt me beter.
Het blijft zo traag als dunne stront.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/507581524.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Telefoon ligt weer half op zijn gat, bijna elke dag problemen deze week! Wat is er aan de hand! Toch niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ik moet zeggen dat het bij mij al maanden goed is. Geen problemen. Af en toe traint mijn modem opnieuw in maar dat is eens in de 1 a 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktervictor
Er zat idd een klein foutje in de lijndata uit de vorige firmware, hieronder de goede versie. Echter, de snelheid is nog precies hetzelfde gebleven.......

DSL Driver Version:E.25.41.39
DSL VPI/VCI:0/34
DSL Status:Showtime
DSL Mode:ADSL2+
DSL Channel:64
DSL Upstream Rate:1029100
DSL Downstream Rate:8704600

Downup
DSL Noise Margin:8.0 dB8.00 dB
DSL Attenuation:3.5 dB19.0 dB
DSL Transmit Power:20.3 dBm12.3 dBm

Gezien de vorige firmware ook een fuckup had in de tabel, kan ik me heel goed voorstellen bij deze data dat de kolommen Up en Down omgedraaid moeten worden, dan klopt het wat beter denk ik.

[ Voor 51% gewijzigd door doktervictor op 01-07-2009 12:14 . Reden: tabel gefixed en update kolom switch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Heb je iemand in de buurt die ook een adsl-modem heeft die je even mag lenen om daarmee de waardes uit te lezen? Als je eigen modem niet helemaal lekker is kun je dat misschien beter doen. Ook hier klopt de verhouding tussen up en download attenuation voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
Nog meer telefonie problemen? Hier geen kiestoon: regio 0575.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:09
Volgens mij hier, 2405, geen problemen met telefonie.
Alleen vanmiddag werd er gebeld maar de andere kant hoorde ik niet.
Dat wil niet per sé zeggen dat het aan deze kant gelegen zou hebben, ook de beller a/d andere kant
kan een probleem gehad hebben. Zag wel het nummer in display dus dat werkte wel. Daarna
zelf teruggebeld en werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktervictor
Hurricane schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:08:
Heb je iemand in de buurt die ook een adsl-modem heeft die je even mag lenen om daarmee de waardes uit te lezen? Als je eigen modem niet helemaal lekker is kun je dat misschien beter doen. Ook hier klopt de verhouding tussen up en download attenuation voor geen meter.
Ja, maar dat staat los van het feit dat ik een langzaam progressieve snelheidsdaling heb gehad van 24/1 naar 8/1 in 2 jaar zonder iets aan de setup te hebben gewijzigd (modem origineel of Linksys maakt geen verschil)

Telfort en KPN lijnbeheer zijn er al mee bezig, but thnx for the feedback.

De post was in relatie tot dat gegeven, of er op basis van deze gegevens logica te vissen is uit de snelheidsdaling, beeld van overspraak, pulse noise ed.

[ Voor 10% gewijzigd door doktervictor op 01-07-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/507962867.png

Without words!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/508011446.png

Dat gaat gelukkig wel goed..

Telefonie nog steeds niet, eerst maar eens een fd reset dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pennywiser schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:05:
[afbeelding]

Dat gaat gelukkig wel goed..

Telefonie nog steeds niet, eerst maar eens een fd reset dan..
Op twee PC's getest.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/508087761.png

Op de 2E PC is het slecht 322ms, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:46
Tip: volg het blog van het Telfort service team op http://blogs.telfort.nl! Daar staat af en toe best interessante dingen in.

[ Voor 25% gewijzigd door musicfreak op 01-07-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Anoniem: 119722 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:50:
[...]

Op twee PC's getest.

[afbeelding]

Op de 2E PC is het slecht 322ms, lol.
Die hele ping op speedtest klopt van geen kant.. Ik heb +500ms. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/508112594.png

[ Voor 9% gewijzigd door Xaero op 01-07-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06 14:40
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/508110650.png
hmm kwa ping wel goed download moet eigenlijk hoger maar m'n up is geweldig vergeleken met anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/508338603.png

mijn snelheid

en dan na een reset van het modem om hem opnieuw te laten intrainen

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/508340586.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/508421983.png

Wat een rotte verbinding heeft de rest dan in vergelijking.

Alleen sinds een aantal dagen valt random de verbinding en dus het internet en ook de telefonie steeds uit waarna het modem weer opnieuw verbinding maakt. Dit in omgeving Arnhem. Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 3% gewijzigd door JoNaTHaN(NL) op 02-07-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/508427055.png

Ook komt er een monteur langs die de verdeelkast gaat opschonen, die vandaag langs kwam die schrok van de troep die er lag. Voordat mijn aderpaar gevonden was was ie 10minuten verder!

Nu hij met de kabels heeft gekloot is mn packetloss trouwens weg, hoe en wat weten we niet maar waarsch slechte kwaliteit kabels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Om maar even de waarde van die speedtest aan te geven zal ik ook maar even een plaatje posten puur om aan te geven dat die test onzinnig is. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/508495944.png

In de praktijk haal ik gewoon 19Mb/s. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Nog meer mensen last van brakke telefonie? Hoor niemand aan de andere zijde en vanaf deze kant ook niet. Heb het modem al 10x gereset. Ik word er een beetje moe van.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Willen we allemaal stoppen (of ernstig matigen) met het posten van speedtest plaatjes? Meldt het liever in tekst wat je meet en wat de resultaten zijn, houdt het meer leesbaar.