Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 74.340 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
AzzKickah schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:30:
[...]

Ik heb alle menu-opties gecheckt:

Of moet ik met een ander accountje inloggen? ;) Want die weet ik niet namelijk.
Gewoon met je basis account inloggen en dan via het menu:

Maintenance > Diagnostic

Knopje DSL Line drukken en je ziet je gegevens. Je moet dan kijken naar de attenuation downstream! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Chutney schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:36:
[...]

Gewoon met je basis account inloggen en dan via het menu:

Maintenance > Diagnostic

Knopje DSL Line drukken en je ziet je gegevens. Je moet dan kijken naar de attenuation downstream! :>
Super! Dank u :)

De uitslag: Attenuation Downstream 32dB / 13.8 = 2.3188
Output Power Downstream is 22 dB, als je daar nog wat aan hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb een vraagje/probleem;

In configuratie heb ik een Zyxel modem P-2602H-D1A (192.168.0.254) met op de Lan poort een Draytek router (192.168.0.1) aangesloten. De Zyxel doet geen dhcp meer en dat laat ik over aan de draytek. Tot zo ver gaat alles goed; alle clients hebben netjes verbinding en internet.

Nu wil ik een poort forwarden (vpn- pptp 1723) naar de draytek.

Nu heb ik onder NAT een regel toegevoegd met:

VPN 1723 (start) 1723 (end) 1723 (start) 1723 (end) 192.168.0.1 (Server IP Address)

Verder heb ik onder Firewall

WAN to LAN op Permit gezet
en onder het Rules tabblad een regel toegevoegd WAN to LAN met
any (source) to 192.168.0.1 permit en active service 1723

Het werkt dus helaas niet. Zou iemand een idee hebben wat er verkeerd staat?

nat loopback staat trouwens aan!
Password: *******
Copyright (c) 1994 - 2008 ZyXEL Communications Corp.
adsl-mode> ip nat loopback
NAT loopback: on
adsl-mode>

[ Voor 9% gewijzigd door Erhnam op 11-07-2009 10:17 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Afbeeldingslocatie: http://www.tboekholt.com/PortForwarding.jpg

Onder Network --> NAT
En dat is alles wat ik heb ingesteld het werkt als een tiet :)

[ Voor 38% gewijzigd door AzzKickah op 11-07-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 15:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

AzzKickah schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 10:31:
[afbeelding]

Onder Network --> NAT
En dat is alles wat ik heb ingesteld het werkt als een tiet :)
Ik ben er al uit. Als je dhcp uit handen geeft werkt de port forward functie van de zyxel niet meer. Jammer, maar goed.. Het is dus alles of niets.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:58

OgWok

U.N.C.L.E.

Erhnam schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:21:
[...]

Ik ben er al uit. Als je dhcp uit handen geeft werkt de port forward functie van de zyxel niet meer. Jammer, maar goed.. Het is dus alles of niets.
Eeehm.... zelf heb ik poort 1 tm 65535 geforward naar een server en dhcp op de Zyxel uit staan. Werkt gewoon; firewall en content filter staan ook uit. Wel op de server hard een ip opgegeven en deze ook ingevuld op de Zyxel.

[ Voor 8% gewijzigd door OgWok op 11-07-2009 14:05 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn upload speed is plotseling gezakt van 1mb naar instabiel.
En met instabiel bedoel ik haast niet te meten op speedtest.net
Bijna niks, niks, weer 0.3mb, dan weer een time out.

Edit: bij het testen op mijn pc boven krijg ik wel degelijke uitslagen. 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

AzzKickah schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:45:
[...]

Super! Dank u :)

Output Power Downstream is 22 dB, als je daar nog wat aan hebt :P
Iemand nog suggesties adhv dit ^^ ?

Kan het eventueel zo zijn dat mijn netwerkkaart brak is?
Dat verder op zich alles werkt qua netwerk-gebeuren maar dat het door een brakke kaart allemaal langer duurt en hogere pings tot gevolg heeft? Kan dat uberhaupt of is het simpelweg 'het werkt wel, of het werkt niet' ?

[ Voor 31% gewijzigd door AzzKickah op 13-07-2009 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Ik ben sinds vorige week (onterecht) afgesloten van mijn Telfort abbo, omdat ik zogenaamd een andere provider gekozen zou hebben. Ik heb echter helemaal geen andere provider benaderd.Ik kreeg hierover een aantal weken geleden al een brief, en heb een aantal keer duidelijk aangegeven dat ik geen andere provider heb benaderd. Alles zou geregeld zijn, maar niets bleek minder waar... Nu zit ik dus zonder internet, en telfort kan ook weinig meer doen zeggen ze, aangezien de lijn overgedragen is naar die andere provider. Welke dat is weten ze ook niet, ik kan deze dus ook niet bellen voor opheldering.

Iemand enig idee of vaker met dit probleem te maken gehad? Ik hoor t graag, alvast enorm bedankt voor de info!

Groeten,
Axel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:45:
Beste mensen, ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Ik ben sinds vorige week (onterecht) afgesloten van mijn Telfort abbo, omdat ik zogenaamd een andere provider gekozen zou hebben. Ik heb echter helemaal geen andere provider benaderd.Ik kreeg hierover een aantal weken geleden al een brief, en heb een aantal keer duidelijk aangegeven dat ik geen andere provider heb benaderd. Alles zou geregeld zijn, maar niets bleek minder waar... Nu zit ik dus zonder internet, en telfort kan ook weinig meer doen zeggen ze, aangezien de lijn overgedragen is naar die andere provider. Welke dat is weten ze ook niet, ik kan deze dus ook niet bellen voor opheldering.

Iemand enig idee of vaker met dit probleem te maken gehad? Ik hoor t graag, alvast enorm bedankt voor de info!

Groeten,
Axel
Tja, Telfort moet de lijn overgeven als een nieuwe aanbieder de lijn opeist(uit jouw naam of die van andere klant), Vraag eens bij je directe buren of zij een nieuw abonnement hebben aangevraagd, als je op een adres met huisnummer toevoeging of vakantiepark woont is het vaak op deze manier dat je je lijn kwijt raakt.
Heb je ook een brief gehad dat je lijn t.b.v. nieuwe aansluiting gestopt wordt en dat je contact op dient te nemen met een nummer?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:50:
[...]

Tja, Telfort moet de lijn overgeven als een nieuwe aanbieder de lijn opeist(uit jouw naam of die van andere klant), Vraag eens bij je directe buren of zij een nieuw abonnement hebben aangevraagd, als je op een adres met huisnummer toevoeging of vakantiepark woont is het vaak op deze manier dat je je lijn kwijt raakt.
Heb je ook een brief gehad dat je lijn t.b.v. nieuwe aansluiting gestopt wordt en dat je contact op dient te nemen met een nummer?
Mijn buren zijn wel sinds kort (weer) klant bij telfort nadat ze ook een probleem hadden met Telfort. En ik heb inderdaad een huisnummer toevoeging. Maar dan nog is het buiten mijn "schuld" om gegaan en wil ik graag weer snel aangesloten worden. Heb ook die brief gehad, en netjes gebeld (meerdere keren) om te zeggen dat ik niet op wilde zeggen. Heeft niets geholpen. Ik mag overigens wel tot februari 2010 betalen, dan loopt m'n contract af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Laatste paar dagen is mijn download verbeterd. Van rond de 18 naar > 19 Mbit. Ik merk dit ook tijdens het surfen.. Minder lag en responsiever. Regio 0575. Heeft wellicht te maken met de telefonie update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:45:
Helaas kunnen dergelijke problemen wel eens voorkomen als een andere klant of de nieuwe isp een vergissing maken bij het invoeren van het adres, in dit geval is het waarschijnlijk de toevoeging van het huisnummer waar het mis is gegaan.

Zou je mij je postcode, huisnummer en een mobiel nummer in een DM kunnen sturen?
Ik zal de case dan verder onderzoeken en kijken wat we nog kunnen doen.

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 13-07-2009 13:44 . Reden: groetjes weg gehaald, iets informeler mag wel op een forum. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hey,

kun je me hier ook eens naar kijken?
AzzKickah schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:42:
Over Telfort op zich ben ik wel tevreden :)
Modem aflevering en oplevering van de lijn en alles is in 1x goed gegaan, op de afgesproken datums :)

Wat ik echter wel erg jammer vind is dat ik maar 7MBit download haal, terwijl ik 1300 meter van de centrale af zit. :'( Ik had echt verwacht dat dit hoger zou zijn, vooral omdat bij de postcode-check voor de tijd, hij altijd 16MBit aangaf. Ook de KPN-monteur die in mijn Alice-tijdperk de kabels in de grond moest repareren zei dat ik wel zo'n 13MBit zou moeten kunnen halen.
Kan dit misschien aan een modem-setting liggen? Of kan ik vragen Telfort hier naar te kijken of heeft dat geen zin?

Het enige echte nadeel wat ik tot nu toe heb bij Telfort is dat ik de verbinding vrij langzaam tot stand vind komen.
Zeg maar vanaf het moment dat ik op enter druk na het intypen van een website-adres (of het aanklikken van een bookmark) tot dat ie begint met het downloaden van de site. Daar doet ie rustig 2 a 3 seconden over. Verschrikkelijk. (IE of FF of Chrome, no difference).
Lekker doorklikken dmv linkjes zit er niet bij, kmoet na elke klik minstens een dikke seconde wachten.

Kan dat aan DNS-servers liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:42:
[...]
Hey,
kun je me hier ook eens naar kijken?
[...]
Je hebt het antwoord zelf al gegeven, je lijn is geen 1300 meter, maar over de 2km.
Dit is ook de oorzaak van de "lagere" intrain-snelheid.
Als je wilt, stuur me je postcode en huisnummer is een DM en dan zal ik het nog even voor je dubbelchecken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:37:
[...]

Helaas kunnen dergelijke problemen wel eens voorkomen als een andere klant of de nieuwe isp een vergissing maken bij het invoeren van het adres, in dit geval is het waarschijnlijk de toevoeging van het huisnummer waar het mis is gegaan.

Zou je mij je postcode, huisnummer en een mobiel nummer in een DM kunnen sturen?
Ik zal de case dan verder onderzoeken en kijken wat we nog kunnen doen.
Ik heb je een DM gestuurd, alvast bedankt voor de moeite, hoop dat je eruit komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:58:
[...]

Je hebt het antwoord zelf al gegeven, je lijn is geen 1300 meter, maar over de 2km.
Dit is ook de oorzaak van de "lagere" intrain-snelheid.
Ik heb je een DM gestuurd.

Overigens lijkt het me erg raar dat iemand die 1600 meter van de centrale afzit gewoon supersnel kan internetten en dat het bij mij, 500 meter verderop, 2 seconden duurt voordat ie eindelijk begint met downloaden.
Krijg je er bij mij niet in eerlijk gezegd..

Maar ik hoop dat je wat kunt vinden :)

[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 13-07-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
AzzKickah schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:33:
[...]

Overigens lijkt het me erg raar dat iemand die 1600 meter van de centrale afzit gewoon supersnel kan internetten en dat het bij mij, 500 meter verderop, 2 seconden duurt voordat ie eindelijk begint met downloaden.

Je beschrijving duidt eerder op een DNS-probleem, gebruik je DNS van de Zyxel of handmatig? Bij een vorige ADSL-aansluiting met een twistermodem(zonder DNS-cache dus) moest PC ook eerst met DNS op het net praten en dan pas door naar de juiste pagina. Als er dan iemand aan het downen was zat je ook al gauw te duimendraaien....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Loekie schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:42:
[...]

Je beschrijving duidt eerder op een DNS-probleem, gebruik je DNS van de Zyxel of handmatig? Bij een vorige ADSL-aansluiting met een twistermodem(zonder DNS-cache dus) moest PC ook eerst met DNS op het net praten en dan pas door naar de juiste pagina. Als er dan iemand aan het downen was zat je ook al gauw te duimendraaien....
Nee ik heb zelf niks handmatig aangepast in de modem.
Puur alleen een paar poort-mappings. DNS zit ik niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
AzzKickah schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:33:
[...]

Die twee dingen even los van elkaar zien denk ik, je maximale lijnsnelheid heeft te maken met afstand (draad lengte) en lijn kwaliteit.

Die vertraging in het surfen die je merkt moet iets los staand zijn en kan aparte (meerdere) oorzaken hebben weer. Je vraagt nu twee vragen dwars door elkaar heen die je aan elkaar vast hangt zonder reden :D

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

bjck schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:06:
[...]

Die twee dingen even los van elkaar zien denk ik, je maximale lijnsnelheid heeft te maken met afstand (draad lengte) en lijn kwaliteit.

Die vertraging in het surfen die je merkt moet iets los staand zijn en kan aparte (meerdere) oorzaken hebben weer. Je vraagt nu twee vragen dwars door elkaar heen die je aan elkaar vast hangt zonder reden :D
Oh OK :D
Dan bij deze mijn vragen:

- Wordt de snelheid van maximaal 7MBit veroorzaakt door mijn afstand tot de centrale en is hier niets aan te doen?
- Hoe komt het dat ik een vertraging in het surfen merk en wat kan ik proberen om dit wellicht op te lossen? Ik gebruik geen handmatige DNS, alles staat op default in de modem.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:39:
[...]
Oh OK :D
Dan bij deze mijn vragen:

- Wordt de snelheid van maximaal 7MBit veroorzaakt door mijn afstand tot de centrale en is hier niets aan te doen?
Ik heb de onderstaande gegevens uit de meeting gekregen:
Actuele bitrate (down/up) = 9126.0 kb/s / 1031.0 kb/s
WireLengthMeters="2399"

Op het moment heb je dus een 9Mbit verbinding, meer is er niet uit te halen gezien de afstand tot de centrale.
- Hoe komt het dat ik een vertraging in het surfen merk en wat kan ik proberen om dit wellicht op te lossen? Ik gebruik geen handmatige DNS, alles staat op default in de modem.
Dit kan vele oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld geinstalleerde virus/spampakketten of een volle verbinding door downloaden/uploaden.
Probeer zoveel mogelijk software af te sluiten en probeer het dan nog eens.
Mocht dat niet werken, probeer het eens op een andere computer terwijl je huidige computer uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

MrJayMan schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 23:04:
[...]

dat werkt: internet wordt netjes doorgegeven aan mijn router achter het modem en modem werkt niet meer als dhcp. Echter werkt VOIP ook niet meer. En lukt het niet meer het modem op te komen via de webinterface. Een reset van het modem heeft niets uitgehaald. Is er ook bekend hoe je het modem kan terugvinden? zit ie in een ander subnet oid waardoor ik hem niet meer kan benaderen? De instructies in de handleiding (default IP of hostname suggestie) zijn niet toereikend helaas.
Oei, dat is minder :p Om te kunnen VoIP'en moet je modem inderdaad routeren, stom van me. Reset naar de fabrieksinstellingen zou moeten helpen:
1. Zet het apparaat uit dmv de schakelaar achterop.
2. Houdt de Reset knop ingedrukt en zet het apparaat opnieuw aan. Houdt de Reset knop gedurende 30 seconden ingedrukt. De router zal nu herstarten.
3. Laat de Resetknop los en wacht voor ongeveer 10 seconden tot de router klaar is met zichzelf opnieuw op te starten. De router moet nu terugstaan naar de default firmware instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:19:
[...]

Ik heb de onderstaande gegevens uit de meeting gekregen:
Actuele bitrate (down/up) = 9126.0 kb/s / 1031.0 kb/s
WireLengthMeters="2399"

Op het moment heb je dus een 9Mbit verbinding, meer is er niet uit te halen gezien de afstand tot de centrale.

[...]

Dit kan vele oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld geinstalleerde virus/spampakketten of een volle verbinding door downloaden/uploaden.
Probeer zoveel mogelijk software af te sluiten en probeer het dan nog eens.
Mocht dat niet werken, probeer het eens op een andere computer terwijl je huidige computer uit staat.
OK wat betreft die snelheid houdt het op dan. :(
Snap ik niet waar al die postcode-checks op slaan dan met hun 16MBit. 9 komt niet eens in de buurt man.

Maar die vertraging: ik heb geen virusscanner of andere meuk geinstalleerd. Ook geen firewalls. Er draaien geen P2P programma's en zelfs geen MSN.
Puur Windows 7 RC en op de laptop Vista SP2, zelfde resultaat op beiden.
Of er nou 1 aanstaat of allebei, doesn't matter.

Zoals ik eerder vroeg: kan het zijn dat je netwerkkaart de boel vertraagd maar dat wel alles werkt (downloaden, surfen, gamen, etc.) alleen met vertraging in het begin?

[ Voor 4% gewijzigd door AzzKickah op 13-07-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Het enige echte nadeel wat ik tot nu toe heb bij Telfort is dat ik de verbinding vrij langzaam tot stand vind komen.
Zeg maar vanaf het moment dat ik op enter druk na het intypen van een website-adres (of het aanklikken van een bookmark) tot dat ie begint met het downloaden van de site. Daar doet ie rustig 2 a 3 seconden over. Verschrikkelijk. (IE of FF of Chrome, no difference).
Lekker doorklikken dmv linkjes zit er niet bij, kmoet na elke klik minstens een dikke seconde wachten.

Kan dat aan DNS-servers liggen?
Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Sinds een aantal weken is Telfort hier niet meer zo 'flashy'. Vertragingen van 2 a 3 seconden zijn zeker geen uitzondering. Als de verbinding eenmaal loopt gaat verder alles prima. Hoewel ik laatste weken ook niet meer boven 6 a 7 mbit per sessie uit komt. (16mbit adsl)

In eerste instantie verdacht ik ook de DNS, heb intussen al heel veel geprobeert (DNS van telofrt, DNS van router, DNS van eigen server bij colocation provider, hostfiles etc). Ben intussen tot conclusie gekomen dat de nogal trage verbindingopbouw ook voorkomt als ik rechtstreeks naar IP adressen connect. Is dus toch niet DNS gerelateerd.

Als ik dan op een andere lokatie met een XS4All lijn weer even lekker rondsurf merk je pas echt goed hoe traag het met mijn telfort thuis gaat. Best irritant probleem.

Lijkt er op [aluhoedje-conspiracy-mode] dat Telfort routers eerst een log willen wegschrijven voordat ze pas je request gaan afhandelen, wellicht verband met de door de overheid opgelegde bewaarplicht? :p [aluhoedje-conspiracy-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb daar helemaal geen problemen mee. Moet wel toegeven dat ik de DNS server van OpenDNS heb ingesteld als primary DNS server in mijn modem en daarna pas die van telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
@Telfort Joris:ik heb wel een creditnota ontvangen op papier,maar het geld laat op zich wachten.Omgekeerd duurt het nooit zo lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Madshark schreef op maandag 13 juli 2009 @ 18:20:
[...]

Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Sinds een aantal weken is Telfort hier niet meer zo 'flashy'. Vertragingen van 2 a 3 seconden zijn zeker geen uitzondering. Als de verbinding eenmaal loopt gaat verder alles prima. Hoewel ik laatste weken ook niet meer boven 6 a 7 mbit per sessie uit komt. (16mbit adsl)

In eerste instantie verdacht ik ook de DNS, heb intussen al heel veel geprobeert (DNS van telofrt, DNS van router, DNS van eigen server bij colocation provider, hostfiles etc). Ben intussen tot conclusie gekomen dat de nogal trage verbindingopbouw ook voorkomt als ik rechtstreeks naar IP adressen connect. Is dus toch niet DNS gerelateerd.

Als ik dan op een andere lokatie met een XS4All lijn weer even lekker rondsurf merk je pas echt goed hoe traag het met mijn telfort thuis gaat. Best irritant probleem.

Lijkt er op [aluhoedje-conspiracy-mode] dat Telfort routers eerst een log willen wegschrijven voordat ze pas je request gaan afhandelen, wellicht verband met de door de overheid opgelegde bewaarplicht? :p [aluhoedje-conspiracy-mode]
Kijk dat heb ik dus ook. Op mijn werk vliegt flitst floept alles in 1x door maar hier thuis gewoon niet.
En net wat jij zegt, als de verbinding 1 keer loopt dan is het wel goed.

Ik begin me er nu ook steeds meer aan te ergeren eerlijk gezegd.
Heeft er dan niemand concrete suggesties over wat ik kan proberen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
AzzKickah schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:36:
[...]

Kijk dat heb ik dus ook. Op mijn werk vliegt flitst floept alles in 1x door maar hier thuis gewoon niet.
En net wat jij zegt, als de verbinding 1 keer loopt dan is het wel goed.

Ik begin me er nu ook steeds meer aan te ergeren eerlijk gezegd.
Heeft er dan niemand concrete suggesties over wat ik kan proberen??
Yup, het probleem is heel goed te merken als je sites gaat bezoeken met veel losse objects, zoals een phpmyalbum etc. Je ziet gewoon dat de thumbnails gewoon per 4 a 5 op het scherm verschijnen. Zelfs met UMTS/HSDPA worden deze pagina's sneller opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje een vreemd probleempje, wanneer ik iets ga downloaden (bijv 100 mb test bin van telfort)
begin ik met een snelheid van zo'n 2.8 mb waarna deze na ongeveer 10 sec afgelopen is tot 1.6 mb waar deze vervolgens stabiel op blijft hangen. Ik heb een 20 mbit abbo. Komt dit dan omdat ik gecapped wordt of omdat ik gewoonweg niet sneller kan, ivm de afstand tot de wijkcentrale? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:49:
Ik heb een beetje een vreemd probleempje, wanneer ik iets ga downloaden (bijv 100 mb test bin van telfort)
begin ik met een snelheid van zo'n 2.8 mb waarna deze na ongeveer 10 sec afgelopen is tot 1.6 mb waar deze vervolgens stabiel op blijft hangen. Ik heb een 20 mbit abbo. Komt dit dan omdat ik gecapped wordt of omdat ik gewoonweg niet sneller kan, ivm de afstand tot de wijkcentrale? :?
Applicaties berekenen snelheid in het begin iets ongelukkig en dat geeft hoge waardes. Zoals je ziet stabiliseert zich dat op reële waardes vrij snel. Dat je 1.6Mb/s haalt betekent dat je ADSL verbinding 16000kbps is (kan je zien in je modem) en haal je op jouw adres dus bijna de volle 20Mb zelfs. Snelheden zijn bij ADSL2+ altijd 'tot 20Mb', je zit heel hoog zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, oke. Bedankt voor je snelle reactie:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Padvinder

doet z'n best

Iemand anders met een Telfort 20Mbit lijntje ook last van lagere snelheden dan normaal? Voorheen haalde ik via NewsLeecher gemiddeld 1,6MB/sec... de afgelopen dagen niet eens de helft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Kan ook aan je usenetprovider liggen, hoeft niet speciaal een Telfort probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Padvinder

doet z'n best

Dat snap ik, maar ook via speedtests en andere downloads haal ik lagere snelheden. Ligt dus niet aan XSNews.

Edit:
nvm. Lag aan m'n wireless network. Heb om te testen even de kabel in m'n PC gestopt en nu haal ik weer 1.6 MB/sec

Eens uitzoeken wat er mis is met m'n draadloos...

[ Voor 45% gewijzigd door Padvinder op 14-07-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Weet iemand toevallig hoe lang je telefoonnummer nog porteerbaar is als je telfort opzegt? De opzegtermijn is een maand dus een maand zou ik denken?

Ik wil er best de klantenservice voor bellen overigens, maar als iemand het toevallig weet is het net zo snel, zo niet sneller opgelost :)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niks anders als problemen bij Telfort.
20 mb + vaste telefonie.
eerst ging de snelheid naar beneden en nu al vanaf
vrijdag geen vaste telefoon meer. was ik maar nooit overgestapt, prutsers
En ik moet geduld hebben.
Ze verschuilen zich steeds achter bedrading en centrales.
Dit is gewoon oplichting.
80% van de Telfort klanten hebben het niet eens door.
Moet je zelf is een maand 50% abbonementskosten betalen,
dan zijn ze wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Wat is je punt? Wil je ons waarschuwen dat we geen Telfort moeten nemen? Of wil je ons gewoon vertellen dat jij een slechte ervaring met Telfort hebt? Of probeer je zelf je storing op te lossen en wil je wat ondersteuning van diverse tweakers met telfort?

Zo te horen wordt het tijd voor een klachtenprocedure bij Telfort voor jou.

[ Voor 91% gewijzigd door Hachy op 14-07-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15 heet deze topic

Deel dus even mijn ervaringen met jullie.
Misschien hebben mensen hier dezelfde ervaringen,
en gaat Telfort er misschien wat aan doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Oke, jouw ervaring is dus veel storingen, oplichtingspraktijken en aan-het-lijntje-gehouden worden. Wat ga je er nu mee doen, behalve ze met ons delen?

Want met alleen deze info delen gebeurt er denk ik weinig vanuit Telfort....en is jouw probleem ook niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:48
Hachy schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:46:
Weet iemand toevallig hoe lang je telefoonnummer nog porteerbaar is als je telfort opzegt? De opzegtermijn is een maand dus een maand zou ik denken?

Ik wil er best de klantenservice voor bellen overigens, maar als iemand het toevallig weet is het net zo snel, zo niet sneller opgelost :)
Dat nummer moet bij elke provider minimaal 1 maand in de "cool-down" komen te staan. In die maand hebben andere providers de tijd om het nummer over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Oke dat is gunstig, dan kan ik nu twee Telfort lijnen opzeggen. Thanx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben WEL blij met de service van Telfort! Zoals ik eerder had gepost had ik sinds vrijdag geen internet meer door een administratieve fout (mijn abbo was onterecht overgenomen door andere provider) maar Telfort heeft er alles aan gedaan om het z.s.m. weer goed te krijgen. Dus opnieuw abbo aanvragen, activeren en de KPN die de lijnen weer om moest draaien in de wijkcentrale. En dit alles binnen 4 werkdagen! Ik ben verbaasd, maar het werkt weer! Telfort bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:46:
Ik ben WEL blij met de service van Telfort! Zoals ik eerder had gepost had ik sinds vrijdag geen internet meer door een administratieve fout (mijn abbo was onterecht overgenomen door andere provider) maar Telfort heeft er alles aan gedaan om het z.s.m. weer goed te krijgen. Dus opnieuw abbo aanvragen, activeren en de KPN die de lijnen weer om moest draaien in de wijkcentrale. En dit alles binnen 4 werkdagen! Ik ben verbaasd, maar het werkt weer! Telfort bedankt!
Goh, het kan dus wel allemaal zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktervictor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 22:28
Update van lijnsnelheid van 24 naar 8 Mbit in 2 jaar probleem:

29-06 actie van Joris --> top

03-07 1e kpn monteur: alles doorgemeten thuis, probleem in grondkabel (start grondkabel traject)

04-07 2e kpn monteur: weer alles weer doorgemeten thuis, probleem in grondkabel: ong 6 dB teveel demping

09-07 3e kpn monteur (nu wel van de grondkabel): probleem zit niet in de grondkabel maar provider heeft klapperend apparaat in de centrale hangen, geen kpn probleem zegt ie (bounce weer terug naar Telfort)

Geen geluid van Telfort, geen geluid van KPN, ik niet snap niet meer....

16-07 KPN belt voor afspraak om grondkabel door te meten :? Kerel a/d telefoon weet nergens van maar morgen komt de 4e kpn monteur

Ik wacht met spanning af en houdt jullie op de hoogte......

[ Voor 1% gewijzigd door doktervictor op 16-07-2009 22:50 . Reden: datum goedgezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
NNF schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:34:
[...]
Oei, dat is minder :p Om te kunnen VoIP'en moet je modem inderdaad routeren, stom van me. Reset naar de fabrieksinstellingen zou moeten helpen:
[...]
Nu weet ik niet welke modem je hebt, maar het is niet bij alle modems nodig dat ze routeren om te kunnen voipen. Maakt het overigens wel een heel stuk makkelijker instelbaar en veiliger.

De modem is ook in een bridged config op de interne interface te bereiken. Deze interface wordt gebruikt door de voip, dientengevolge moet je zorgen dat dat die interface dus bij de voip server kan komen.

Grootste probleem hierbij is echter de theoretische mix van private ip adressen op het internet en inherent de veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is het trouwens mogelijk op het modem anonieme nummers te blokkeren?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Als ik ons huis telefoonnummer wil bellen dan wordt er gezegd, "alle lijnen zijn bezet" Ik heb mijn modem al gereset, maar ik denk niet dat het ligt aan de hardware bij ons. Iemand ook last van dit probleem. Voip is echt knudde de afgelopen weken.

Ik kan nog wel naar telefoonnnummers bellen vanaf de telfort huistelefoon. Maar wederom niet bereikt worden. :(

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktervictor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 22:28
Het is eindelijk duidelijk, ook interessant voor de beheerders hier:

In een direct verzorgingsgebied (1300-1400 meter) is met een ADSL2+ lijn een snelheidsdaling van 23,5 naar 9 Mbit mogelijk alleen op basis van overspraak.
Alle andere factoren (bekabeling, DSLAM, vocht, interferentie thuis, etc, etc) zijn namelijk getest en uitgesloten.

Bewijs van hoe mooi en kwetsbaar deze moderne technieken zijn.

Groet en bedankt voor alle feedback en hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Das ook mooi en maar €10 per maand betalen voor het koper waar ze vrolijk zoveel signalen over sturen dat deze niet meer door komen |:(

Ik denk dat ik ipv €10 pm maar €3pm ga betalen ..... dat is namelijk wat ik voor mijn investering terugkrijg. mochten ze besluiten de overboeking op de lijn ongedaan te maken dan gaan we weer voor de volle mep betalen.

p.s. je bent dus niet de enige met wat teruggang.

Wat ik eigenlijk hier kwam melden.
Met alle veranderingen op de voipserver bij tel.telefeniedienst.nl hebben ze onder andere een instelling veranderd waarbij je een van de standaard instelling van asterisk moet veranderen. Ik heb nog geen bericht of feedback gehad welke waarde ze nu eigenlijk willen ervoor, maar proefondervindelijk(vrij grote stappen genomen) kwam er bij deze toevoeging in sip.conf de verbinding weer tot stand
minexpiry=300
maxexpiry=4000
defaultexpiry=1000
die 1000 staat overigens voor 1 sec dus zo erg is het nu ook weer niet(standaard waarde is 120)
ohja en de voipserver was even niet bereikbaar vanmiddag volgens hun website :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mafketel schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 00:54:
Das ook mooi en maar €10 per maand betalen voor het koper waar ze vrolijk zoveel signalen over sturen dat deze niet meer door komen |:(

Ik denk dat ik ipv €10 pm maar €3pm ga betalen ..... dat is namelijk wat ik voor mijn investering terugkrijg. mochten ze besluiten de overboeking op de lijn ongedaan te maken dan gaan we weer voor de volle mep betalen.

p.s. je bent dus niet de enige met wat teruggang.

Wat ik eigenlijk hier kwam melden.
Met alle veranderingen op de voipserver bij tel.telefeniedienst.nl hebben ze onder andere een instelling veranderd waarbij je een van de standaard instelling van asterisk moet veranderen. Ik heb nog geen bericht of feedback gehad welke waarde ze nu eigenlijk willen ervoor, maar proefondervindelijk(vrij grote stappen genomen) kwam er bij deze toevoeging in sip.conf de verbinding weer tot stand
minexpiry=300
maxexpiry=4000
defaultexpiry=1000
die 1000 staat overigens voor 1 sec dus zo erg is het nu ook weer niet(standaard waarde is 120)
Het was even zoeken, had het eerder al eens gevonden voor je.

http://klantenservice.int...-bellen.aspx#openfaq10747

Registratie dus om de 6000 seconden en een sessie expire per 3600s. Je had blijkbaar te lage waardes die niet meer mogen. Stap voor stap verhogen (eerst ver omhoog en langzaam weer omlaag of zo laten) is de beste methode inderdaad :)
ohja en de voipserver was even niet bereikbaar vanmiddag volgens hun website :+
Waar? Ik lees alleen Rotterdam en zie een reactie iets hoger dat bellen mogelijk was gebeld worden niet.

Arsenius in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15"

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 18-07-2009 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Arsenius schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 14:41:
Als ik ons huis telefoonnummer wil bellen dan wordt er gezegd, "alle lijnen zijn bezet" Ik heb mijn modem al gereset, maar ik denk niet dat het ligt aan de hardware bij ons. Iemand ook last van dit probleem. Voip is echt knudde de afgelopen weken.

Ik kan nog wel naar telefoonnnummers bellen vanaf de telfort huistelefoon. Maar wederom niet bereikt worden. :(

:X
woon je toevallig in de regio rotterdam
http://klantenservice.int...llen-Regio-Rotterdam.aspx
Gunner schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:11:
Is het trouwens mogelijk op het modem anonieme nummers te blokkeren?
ja dat is mogelijk
ga naar : Voip >> SIP >> en dan in het rechter blok klik op Advanced Setup
vervolgens onderaan de pagina staat
Call block option >> No Calling Party number

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen is ook mijn Telfort internet (20mbit) opgeleverd.
Gelijk maar een vraagje ;)

Is de (up/down) attentuation een vaste waarde welke in je profiel staat (en mogelijk de eerste keer bij het activeren wordt bepaald?) of is deze variabel?

Ik vraag dit omdat ik op +- 680m (kabellengte, hemelsbreed +-530m) van de centrale zit en ik een down attentuation van 24db (dus zegmaar 1700 m, 2,5 keer zoveel) heb en slechts +- 12mbit haal (Zyxel zelf geeft 14455 kbps / 1014 kbps aan).
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 8 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bb dd dd dd dd dd dd dd dc cb a9 74
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 24 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:56:
Sinds een paar dagen is ook mijn Telfort internet (20mbit) opgeleverd.
Gelijk maar een vraagje ;)

Is de (up/down) attentuation een vaste waarde welke in je profiel staat (en mogelijk de eerste keer bij het activeren wordt bepaald?) of is deze variabel?

Ik vraag dit omdat ik op +- 680m (kabellengte, hemelsbreed +-530m) van de centrale zit en ik een down attentuation van 24db (dus zegmaar 1700 m, 2,5 keer zoveel) heb en slechts +- 12mbit haal (Zyxel zelf geeft 14455 kbps / 1014 kbps aan).

[...]
De attenuation is een realtime getal wat door DSLAM en modem wordt gemeten en aan elkaar wordt doorgegeven (en weer gegeven). Is geen instelling dus en geeft de demping van het signaal (signaal afname) weer van de verbinding. Dit wordt niet alleen door draadlengte, maar ook door het aantal 'lassen' en koppelingen veroorzaakt. Het is dan ook maar een indicatie om 24dB door 13.8 te delen en dan 1700m te zien. Misschien is het wel 1400m met gewoon veel demping en ruis op de lijn waardoor je 14.4Mbps haalt en niet hoger.

Op die demping/afstand is 14.4Mbps halen gewoon wel heel netjes. Je upstrea mdemping is 1/3de van de downstream wat ook prima is en dan ook niet wijst op een lijn of aansluitprobleem.

Het komt heel vaak voor - zie ook dit en eerdere topics - dat men denkt dichtbij een centrale te wonen dat de lijn werkelijk zelfs meer dan 2x langer is dan men verwachtte. Waar haal je die 680m vandaan, alles wijst er op dat het toch een 2x langer is ook bij jou. Als die 680m hemelsbreed is en er ligt een snelweg, kanaal, rivier of spoorlijn tussen kan een kabel wel een stukje omweg nemen.

Behaalde download snelheid is bij ADSL techniek altijd een 15% lager dan de ADSL lijnsnelheid, vandaar de 14.4Mb ADSL verbinding en je gemeten behaalde download snelheid van 12Mb (1500kByte/s).

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 18-07-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 16:03:
[...]

De attenuation is een realtime getal wat door DSLAM en modem wordt gemeten en aan elkaar wordt doorgegeven (en weer gegeven). Is geen instelling dus en geeft de demping van het signaal (signaal afname) weer van de verbinding. Dit wordt niet alleen door draadlengte, maar ook door het aantal 'lassen' en koppelingen veroorzaakt. Het is dan ook maar een indicatie om 24dB door 13.8 te delen en dan 1700m te zien. Misschien is het wel 1400m met gewoon veel demping en ruis op de lijn waardoor je 14.4Mbps haalt en niet hoger.

Op die demping/afstand is 14.4Mbps halen gewoon wel heel netjes. Je upstrea mdemping is 1/3de van de downstream wat ook prima is en dan ook niet wijst op een lijn of aansluitprobleem.

Het komt heel vaak voor - zie ook dit en eerdere topics - dat men denkt dichtbij een centrale te wonen dat de lijn werkelijk zelfs meer dan 2x langer is dan men verwachtte. Waar haal je die 680m vandaan, alles wijst er op dat het toch een 2x langer is ook bij jou.

[sub]Behaalde download snelheid is bij ADSL techniek altijd een 15% lager dan de ADSL lijnsnelheid, vandaar de 14.4Mb ADSL verbinding en je gemeten behaalde download snelheid van 12Mb (1500kByte/s).
Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke antwoord!

Ik woon vrij dicht bij de centrale (Haarlem-Noord, weet waar die zich bevindt) en weet dat het hemelsbreed +- 550m is.
Via iemand die bij Telfort werkt (en geen belang heeft bij mijn abonnement ;)) heb ik laten kijken wat de afstand zou zijn (in hun eigen database oid waar de daadwerkelijke kabellengtes in zouden moeten staan (?). En daar bleek het 680m te zijn.
Ik alleen weet niet in hoeverre hun database klopt.

Het komt er iig op neer dat er niks aan gedaan kan worden?
Leveren op het andere aderpaar misschien?

Edit:
Kleine aanvulling, mijn bovenbuurman (zelfde huis, ander ISRA-punt) heeft 4mbit ADSL van KPN met een speedtouch 716 modem.
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 517 / 4.101
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 14,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 8,5 / 18,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 30,0 / 6,0

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gisteren de grote stap maar genomen om toch voor telfort te kiezen, het is even duur als tele2 als je geen telefoon abonnement hebt. Maar bij telfort krijg je dan de eerste 6 maanden korting..
Nu maar hopen dat ik het goed kan timen i.c.m. verhuizen... en ik heb Joris even een DM gestuurt of hij nog wat in dat process kan betekenen
:) nu maar hopen dat het process goed verloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 16:29:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke antwoord!

Ik woon vrij dicht bij de centrale (Haarlem-Noord, weet waar die zich bevindt) en weet dat het hemelsbreed +- 550m is.
Via iemand die bij Telfort werkt (en geen belang heeft bij mijn abonnement ;)) heb ik laten kijken wat de afstand zou zijn (in hun eigen database oid waar de daadwerkelijke kabellengtes in zouden moeten staan (?). En daar bleek het 680m te zijn.
Ik alleen weet niet in hoeverre hun database klopt.
Dat is de vraag inderdaad, dat kan wel eens ook een hemelsbrede afstand zijn.
Het komt er iig op neer dat er niks aan gedaan kan worden?
Leveren op het andere aderpaar misschien?
Dit is net zo lang, neemt altijd dezelfde route en zit in dezelfde bundel.
Edit:
Kleine aanvulling, mijn bovenbuurman (zelfde huis, ander ISRA-punt) heeft 4mbit ADSL van KPN met een speedtouch 716 modem.

[...]
Je ziet een iets lagere attenuation, maar dat komt doordat het een 4Mb verbinding is via KPN wat alleen gebruik maakt van de G.DMT/ADSL2 frequenties (tot 1.1Mhz) en dan is de demping op dezelfde lengte lager in een meting. Lijn is dezelfde lengte zo lijkt 't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

M'n zusje en haar vriend zijn de afgelopen week samen gaan wonen en daarmee op zichzelf gegaan. Dus ook internet aangevraagd.
Ging allemaal redelijk vlekkeloos. Kleine moeilijkheid gehad bij de levering van de modem maar dit was geen probleem omdat ze er toch nog niet woonden.

Vrijdag-avond heb ik alles aangesloten voor ze. Wireless ingesteld, alles werkte in 1x als een tiet.
Zaterdag, eind van de middag. Ik wil wat bij hun thuis checken op internet.
'Hey, waar is het W-LAN?'

Ik checken: modem staat uit. Stekker zit er wel in. Zit ook stroom op stopcontact.
Paar dingen geprobeerd --> modem kapot (of adapter).
Heeft het dus wel bijna 24 hele uren gedaan.

OK, kan gebeuren.

Vervolgens belt de vriend van mijn zusje vanaf zijn werk naar Telfort vanochtend. Krijgt ie te horen dat ze het MAC-adres van de modem moeten hebben, anders kunnen ze geen nieuwe opsturen?!
Belachelijk :( Klantnummer en alles heeft ie bij zich.
Verder meldde die persoon aan de telefoon ook nog even dat de melding toch pas morgen in behandeling genomen wordt dus als ie vanavond voor 9 uur terugbelt 'maakt dat toch niks uit'.

Heeeeel apart weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
@Joris Telfort:bedankt voor je interventie.Creditnota ontvangen en uitbetaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
AzzKickah schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:15:
M'n zusje en haar vriend zijn de afgelopen week samen gaan wonen en daarmee op zichzelf gegaan. Dus ook internet aangevraagd.
Ging allemaal redelijk vlekkeloos. Kleine moeilijkheid gehad bij de levering van de modem maar dit was geen probleem omdat ze er toch nog niet woonden.

Vrijdag-avond heb ik alles aangesloten voor ze. Wireless ingesteld, alles werkte in 1x als een tiet.
Zaterdag, eind van de middag. Ik wil wat bij hun thuis checken op internet.
'Hey, waar is het W-LAN?'

Ik checken: modem staat uit. Stekker zit er wel in. Zit ook stroom op stopcontact.
Paar dingen geprobeerd --> modem kapot (of adapter).
Heeft het dus wel bijna 24 hele uren gedaan.

OK, kan gebeuren.

Vervolgens belt de vriend van mijn zusje vanaf zijn werk naar Telfort vanochtend. Krijgt ie te horen dat ze het MAC-adres van de modem moeten hebben, anders kunnen ze geen nieuwe opsturen?!
Belachelijk :( Klantnummer en alles heeft ie bij zich.
Verder meldde die persoon aan de telefoon ook nog even dat de melding toch pas morgen in behandeling genomen wordt dus als ie vanavond voor 9 uur terugbelt 'maakt dat toch niks uit'.

Heeeeel apart weer.
Misschien is het modem idd kapot,maar zou dit er niks mee te maken kunnen hebben ?

http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=681976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Scandic2008 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:08:
[...]

Misschien is het modem idd kapot,maar zou dit er niks mee te maken kunnen hebben ?

Nee de modem is gewoon helemaal hartstikke dood.
Geen lampje, niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Scandic2008 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:08:
[...]

Daar bedoelen ze vast niet letterlijk het opstarten van een modem mee, dat kan nooit verband met elkaar hebben. Waarschijnlijk doelt men op het moeten herstarten van je modem als telefonie niet vanzelf terug kwam zoals in de mail stond van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 20 juli 2009 @ 08:30:
Dit is net zo lang, neemt altijd dezelfde route en zit in dezelfde bundel.
Dacht dat dr misschien kans zou zijn dat er minder lassen in zouden zitten.
bjck schreef op maandag 20 juli 2009 @ 08:30:
Je ziet een iets lagere attenuation, maar dat komt doordat het een 4Mb verbinding is via KPN wat alleen gebruik maakt van de G.DMT/ADSL2 frequenties (tot 1.1Mhz) en dan is de demping op dezelfde lengte lager in een meting. Lijn is dezelfde lengte zo lijkt 't.
Vroeg me idd af of een lagere snelheid en een ander netwerk een lagere attenuation tot gevolg zou kunnen hebben. Helaas :'(
Dan ga ik maar een beetje klooien met een speedtouch en de noise-margin.

Bedankt voor je hulp/uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
bjck schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:36:
[...]

Daar bedoelen ze vast niet letterlijk het opstarten van een modem mee, dat kan nooit verband met elkaar hebben. Waarschijnlijk doelt men op het moeten herstarten van je modem als telefonie niet vanzelf terug kwam zoals in de mail stond van Telfort.
Ik ken die e-mail van telfort niet dus zocht ik naar een mogelijke factor die van invloed zou kunnen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:52
Ik ga over drie weken verhuizen en las op de website van Telfort dat een verhuizing 4-6 weken van te voren aangegeven moet worden (ik weet het pas sinds vandaag) en dat het € 59 kost.

Echter, als ik nu mijn abonnement opzeg en opnieuw aanvraag krijg ik in dezelfde termijn (4-6 weken):
- 6 maanden korting (14,95 per maand)
- Een draadloos modem (heb nu een single-pc niet wireless)
- Geen aansluitkosten

De snelheid die op het nieuwe adres is te halen is ook ongeveer hetzelfde.

Wellicht betaal ik nog een maandje 20 euro voor het oude adres, maar dit lijkt me een no-brainer toch :? Zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
AFAIK moet je met telfort doornemen of ze AV bekijken....maar meestal geldt dat niet met exklanten oid of korter dan een jaar geleden nog klant was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:52
LuckyY schreef op maandag 20 juli 2009 @ 18:56:
AFAIK moet je met telfort doornemen of ze AV bekijken....maar meestal geldt dat niet met exklanten oid of korter dan een jaar geleden nog klant was :)
Ik zal de kleine lettertjes nog eens doornemen. Maar als ik het op naam van mijn vriendin aanvraag zou het helemaal geen probleem kunnen worden denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Chillosophy schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:02:
[...]

Ik zal de kleine lettertjes nog eens doornemen. Maar als ik het op naam van mijn vriendin aanvraag zou het helemaal geen probleem kunnen worden denk ik :)
Dan niet nee. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:08
Je raakt alleen je emailadres kwijt. Maar veel mensen gebruiken dat toch al niet meer volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Ik heb vanaf zaterdag een wegvallende internetverbinding, de modem blijft gewoon ingetraind.
De DNS servers zijn weer brak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
thefxr schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:07:
Ik heb vanaf zaterdag een wegvallende internetverbinding, de modem blijft gewoon ingetraind.
Wat valt er 'weg'? Geen problemen met DNS hier, nooit gehad ook eigenlijk met die van Telfort.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 20-07-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:42
Sinds +/- een week heb ik een veel trage internet verbinding van Telfort.

De verbinding heeft het zeker een jaar en 3 maanden goed gedaan (af en toe een modem reset om de DSL opnieuw in te trainen). De verbinding was altijd zo'n 14 / 15 mbit. Iets waar ik tevreden over was.

Echter wanneer ik sinds afgelopen week mijn modem herstart, komt de verbinding niet boven de 8 mbit uit, waarna hij vaak in enkele minuten terug zakt naar 4 mbit.

Het valt me op dat veel mensen hier de afgelopen weken langzamere verbindingen hebben. Heeft telfort iets gewijzigd? Of heeft iemand nog tips? (Modem is enkele keren zonder stroom geweest, DSL line reset gedaan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
  • Laatst online: 02-07-2022
thefxr schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:07:
hier 8501 precies het zelfde verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
bjck schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:11:
[...]

Wat valt er 'weg'? Geen problemen met DNS hier, nooit gehad ook eigenlijk met die van Telfort.
internet valt weg, msn valt weg, voipbuster valt weg, enzovoorts,maar de modem blijft up!
6171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

mexel schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 05:54:
ja dat is mogelijk
ga naar : Voip >> SIP >> en dan in het rechter blok klik op Advanced Setup
vervolgens onderaan de pagina staat
Call block option >> No Calling Party number
Thanks. Het werkt d:)b

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Ik heb in het modem Lan>dhcp>dns nu open dns ip's erin gezet:

1) user defined 208.67.222.222
2) user defined 208.67.220.220

maar het mag niet baten, nog steeds om het half uur verbroken verbinding, zit via KPN op Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:17
Ik heb een 20Mbit lijn van Telfort en mijn modem trainde altijd op 11Mbit. Sinds kort is dit 9Mbit geworden :( Iemand enig idee of en hoe ik mijn oude snelheid terug kan krijgen?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

thefxr schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:51:

maar het mag niet baten, nog steeds om het half uur verbroken verbinding, zit via KPN op Telfort.
Wat heeft een klapperlijn met DNS-servers te doen?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

valt het dsl lampje uit of gaat internet op rood
dns heeft niets met een verbrekende verbinding te maken zoals MensionXL al vertelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem, Internet valt weg, online game (planetside) verliest verbinding, Teamspeak connection valt weg, modem blijft wel up. Dit gebeurt vanaf afgelopen vrijdag en dan vooral s'avonds na 9 uur. De verbinding herstelt zich wel weer met 1-2 minuten. Als ik vanuit het modem DSL reset dan blijft internet rood en krijgt het modem geen IP.

Ook traint mijn modem langzamer in dan voorheen. Ik woon in Assen (9404) en zit op 600 meter van de centrale via Telfort(KPN). had altijd 19000+ en kom nu net boven de 14000. Toch maar ff bellen met de helpdesk, mischien haalt het iets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
MensionXL schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 10:35:
[...]

Wat heeft een klapperlijn met DNS-servers te doen?
nogmaals, de modem blijft gewoon online!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

thefxr schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:36:
[...]
nogmaals, de modem blijft gewoon online!
geef eens meer info hier

heb je al eens het modem gereset en opnieuw ingesteld ??
heb je er een router achter zitten ??
hoe is de modem ingesteld ??

ik heb ook wel eens een verbrekende verbinding gehad maar dat lag aan me router die ik achter de basis modem had hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 12:46
gisteren had ik internetprobleem in amsterdam, modem kreeg geen ip adres.
hadden anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
mexel schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 07:07:
[...]

geef eens meer info hier

heb je al eens het modem gereset en opnieuw ingesteld ??
ja
heb je er een router achter zitten ??
nee
hoe is de modem ingesteld ??
goed

ik heb ook wel eens een verbrekende verbinding gehad maar dat lag aan me router die ik achter de basis modem had hangen.
Het ligt aan Telfort, door mijn storing ben ik inmiddels ADSL expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

thefxr schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 08:27:
[...]
ik probeer je gewoon te helpen. maar als je dat niet wilt bel je de helpdesk maar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 00:41
murata schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 08:15:
Had ik gister ook last van. Tussen 22:00 en 00:00 ongeveer (daarvoor en erna niet geprobeerd eigenlijk)
Vanochtend werkte het gewoon weer. Rood lampje van internet brandde bij mij continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik heb nog steeds dat de verbinding erg langzaam tot stand komt.
Zit gewoon seconden lang te wachten tot de website begint met laden.
Filmpjes worden schokkerig afgespeeld als ze nog niet helemaal zijn binnengehaald en een filmpje van 1 minuut doet ie rustig 45 seconden over om te downloaden.

Dus jah, ik kan nog NET streaming filmpjes kijken, maar dan wel met schokken. En dan heb ik het over filmpjes als YouTube, Dumpert, etc.

Uitzendinggemist dingen kan ik wel vergeten, dan moet ik eerst wachten tot ie het hele filmpje heeft binnengehaald, anders haalt het afspelen toch het downloaden in.

Ik dacht toch dat dit soort dingen met een 9MBit lijntje makkelijk te doen zou moeten zijn. :(
Trouwens, gisteravond wat later was het helemaal erg. Website-adres intypen, enter drukken, rustig 6 tot 8 seconden wachten en dan druppelt de website binnen. Grrrrrrrrrrrrr........

[ Voor 12% gewijzigd door AzzKickah op 22-07-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

AzzKickah schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:03:
Ik heb nog steeds dat de verbinding erg langzaam tot stand komt.
Zit gewoon seconden lang te wachten tot de website begint met laden.
Filmpjes worden schokkerig afgespeeld als ze nog niet helemaal zijn binnengehaald en een filmpje van 1 minuut doet ie rustig 45 seconden over om te downloaden.

Dus jah, ik kan nog NET streaming filmpjes kijken, maar dan wel met schokken. En dan heb ik het over filmpjes als YouTube, Dumpert, etc.

Uitzendinggemist dingen kan ik wel vergeten, dan moet ik eerst wachten tot ie het hele filmpje heeft binnengehaald, anders haalt het afspelen toch het downloaden in.

Ik dacht toch dat dit soort dingen met een 9MBit lijntje makkelijk te doen zou moeten zijn. :(
Trouwens, gisteravond wat later was het helemaal erg. Website-adres intypen, enter drukken, rustig 6 tot 8 seconden wachten en dan druppelt de website binnen. Grrrrrrrrrrrrr........
draadloos ?? al eens gereset ?? bekabeling nagelopen ?? downloads uit ??

graag meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

mexel schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:26:
[...]

graag meer info
Zie eerder in dit topic.
Dit alles heb ik al lang omschreven. :O

[ Voor 7% gewijzigd door AzzKickah op 22-07-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
mexel schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:06:
[...]

ik probeer je gewoon te helpen. maar als je dat niet wilt bel je de helpdesk maar......
leer dan eerst lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Net zoals hier inderdaad:
mexel schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:26:
[...]

graag meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyser
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06-2024
Het ligt niet aan de modem, vanaf het weekend heb ik het probleem ook regelmatig gehad. 2 verschillende routers geprobeerd, niks mocht baten. Om de paar minuten ligt de adsl verbinding eruit, en 2 minuten later was ie er weer....voor even.

Eigenlijk sinds ik bij telfort ben 13 maanden geleden is er wel elke paar maanden een probleem. Dan is 't de sipserver, dan de dns server dan de login server. En nu zal het ook wel weer wat zijn want sinds ik van mijn werk thuis kom doet alles ineens het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Jij weet mensen ook wel aan te moedigen om je verder te helpen. Succes met de helpdesk
[...]

Dat merken we:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
murata schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 08:15:
Storing voor een beperkt aantal aansluitingen op Amsterdam-Osdorp (Asd-Osdp) was er gaande die avond.
[...]

Iets minder kortaf mag wel gaarne. Je maakt een probleem publiek aanhangig en mensen proberen je daarbij te assisteren in je onderzoek. En laat een onderzoek nu zijn dat je stapsgewijs dingen controleert en uitsluit.

Je hebt een lijn probleem gehad in het verleden, niet iedereen heeft dat gevolgd op GoT. Of dat je een expert maakt... zou kunnen. Je meldt dat je verbinding stabiel is, dus daar ligt het niet en heb je al onderzocht en uitgesloten. Blijkbaar stagneert het dataverkeer tijdelijk, oorzaak kan overal liggen.

De gebruiker mexel doet zijn best om je te helpen.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 23-07-2009 12:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

bjck schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:28:
[...]

Storing voor een beperkt aantal aansluitingen op Amsterdam-Osdorp (Asd-Osdp) was er gaande die avond.

[...]

[...]

Iets minder kortaf mag wel gaarne. Je maakt een probleem publiek aanhangig en mensen proberen je daarbij te assisteren in je onderzoek. En laat een onderzoek nu zijn dat je stapsgewijs dingen controleert en uitsluit.

Je hebt een lijn probleem gehad in het verleden, niet iedereen heeft dat gevolgd op GoT. Of dat je een expert maakt... zou kunnen. Je meldt dat je verbinding stabiel is, dus daar ligt het niet en heb je al onderzocht en uitgesloten. Blijkbaar stagneert het dataverkeer tijdelijk, oorzaak kan overal liggen.

De gebruiker mexel doet zijn best om je te helpen.
Maar gebruiker mexel vraagt wel meerdere keren naar de bekende weg en ondertussen heb ik nog van niemand een concrete tip gehad van wat ik zou kunnen proberen.
Ook niet van Telfort Joris.

Natuurlijk stel ik zeer op prijs dat mexel wil helpen maar de vier vragen die hij stelt heb ik daarboven al in een uitgebreide post verteld.

Ik doe mijn best om mijn probleem duidelijk te omschrijven en aan te geven wat ik al geprobeerd heb dus tjah heel eerlijk gezegd heb ik er dan niet zoveel aan als iemand vraagt naar iets wat ik al verteld heb. ;)

Bijvoorbeeld deze:
AzzKickah schreef op maandag 13 juli 2009 @ 09:27:
[...]

Iemand nog suggesties adhv dit ^^ ?

Kan het eventueel zo zijn dat mijn netwerkkaart brak is?
Dat verder op zich alles werkt qua netwerk-gebeuren maar dat het door een brakke kaart allemaal langer duurt en hogere pings tot gevolg heeft? Kan dat uberhaupt of is het simpelweg 'het werkt wel, of het werkt niet' ?
Kan iemand mij daar iets over zeggen?
Heeft het zin om een andere netwerkkaart te proberen?

Nog andere dingen qua modem/dns/settings die ik kan proberen?

[ Voor 54% gewijzigd door een moderator op 23-07-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
AzzKickah schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:31:
[...]

Maar gebruiker mexel vraagt wel meerdere keren naar de bekende weg en ondertussen heb ik nog van niemand een concrete tip gehad van wat ik zou kunnen proberen.
Hulp komt in alle gradaties.
Ook niet van Telfort Joris.
Die is minder aanwezig, vakantie vermoed ik.
Natuurlijk stel ik zeer op prijs dat mexel wil helpen maar de vier vragen die hij stelt heb ik daarboven al in een uitgebreide post verteld.

Ik doe mijn best om mijn probleem duidelijk te omschrijven en aan te geven wat ik al geprobeerd heb dus tjah heel eerlijk gezegd heb ik er dan niet zoveel aan als iemand vraagt naar iets wat ik al verteld heb. ;)
Natuurlijk, ik begrijp thefxr ook heel goed. Echter is een minder kortaf antwoord veel vriendelijker en geeft de lezers niet de indruk dat men elkaar afsnauwt :+

Behulpzaamheid is goed, naar de bekende weg vragen is vervelend en niet lezen nog veel meer. Wijs iemand er vriendelijk op, dat is mijn 'verzoek'.
Bijvoorbeeld deze:

[...]

Kan iemand mij daar iets over zeggen?
Heeft het zin om een andere netwerkkaart te proberen?
Modem heb je herstart neem ik aan?

Als je naar je modem pingt vanaf de command (dos) prompt, zie je dan verspringende hoge waardes of soms geen antwoord?

Doe bijvoorbeeld 1000 stuks en wacht tot het klaar is. Paste dan de eind samenvatting eens als je wilt.

C:\>ping -w 1000 -n 100 192.168.1.254

Hetzelfde kan je doen voor een bestemming op internet waarvan je weet dat hij terug zal antwoorden en daar geen begrenzing op heeft zoals de machine ping.xs4all.nl :+

C:\>ping -w 1000 -n 100 ping.xs4all.nl

[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 23-07-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

bjck schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:39:

Modem heb je herstart neem ik aan?
Yep.
Als je naar je modem pingt vanaf de command (dos) prompt, zie je dan verspringende hoge waardes of soms geen antwoord?

Doe bijvoorbeeld 1000 stuks en wacht tot het klaar is. Paste dan de eind samenvatting eens als je wilt.

C:\>ping -w 1000 -n 100 192.168.1.254

Hetzelfde kan je doen voor een bestemming op internet waarvan je weet dat hij terug zal antwoorden en daar geen begrenzing op heeft zoals de machine ping.xs4all.nl :+

C:\>ping -w 1000 -n 100 ping.xs4all.nl
Kijk, daar kunnen we wat mee.
Die pings zal ik vanavond als ik thuis ben uitvoeren en de uitslag hier neer plempen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog steeds dezelfde problemen (9404, Assen). Heb nu m'n Zyxel op het ADSL1 profiel draaien, echter lost dit het probleem niet op. Modem blijft up maar er is geen internet verbinding gedurende 1 - 2 minuten.

Heb al gebeld met de Helpdesk, advies: modem resetten. Had dit al gedaan, probleem blijft.

Dus mensen van Tefort hier, het lijkt erop dat jullie een probleem hebben in het netwerk. Graag onderzoek...

Dat mijn internet verbinding er soms uitligt vindt ik niet eens zo erg, dat mijn online game zijn verbinding verliest vind ik wel erg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:03:
Hier ook nog steeds dezelfde problemen (9404, Assen). Heb nu m'n Zyxel op het ADSL1 profiel draaien, echter lost dit het probleem niet op. Modem blijft up maar er is geen internet verbinding gedurende 1 - 2 minuten.

Heb al gebeld met de Helpdesk, advies: modem resetten. Had dit al gedaan, probleem blijft.

Dus mensen van Tefort hier, het lijkt erop dat jullie een probleem hebben in het netwerk. Graag onderzoek...

Dat mijn internet verbinding er soms uitligt vindt ik niet eens zo erg, dat mijn online game zijn verbinding verliest vind ik wel erg :p
Dat omzetten van multimode naar ADSL2 naar GDMT heeft dus geen effect. Als je ADSL verbinding gewoon stabiel is zal daar 't ook niet snel in zitten maar goed om even te proberen.

Is het heel specifiek naar die gameserver/netwerk of is het echt je hele verbinding? Dus als je nu op de achtergrond een ping laat lopen (of op andere PC?) zie je dezelfde onderbreking?

Doe dan bijvoorbeeld:

ping -t ping.xs4all.nl

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 23-07-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
  • Laatst online: 02-07-2022
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:03:

Hier 8501 Joure ook nog steeds het zelfde probleem!
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Willen we allemaal stoppen (of ernstig matigen) met het posten van speedtest plaatjes? Meldt het liever in tekst wat je meet en wat de resultaten zijn, houdt het meer leesbaar.