Gaude et aude
Heb er toch al 1
Gaude et aude
Jij doet veel meer met jouw PS3 dan zou moeten mogen...himlims_ schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:45:
onze liefkozende ps3 console
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Welke reacties dan precies?himlims_ schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:45:
ik leest laatste weken steeds meer reacties van mensen die games gedownload hebben (dan heb ik 't niet over de store) - onze liefkozende ps3 console is toch nog niet gekraakt
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Download net de demo van Super Stardus HD. Krijg bij opstarten de melding dat er een update is, en dat ie die gaat downloaden. Nahja, prima. Is de 'update' gewoon groter dan de demoversie
Zet dan gewoon een nieuwe versie in de store

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Je weet wel, die ene.............
Gaude et aude
Als ze IP`s op basis van land blokkeren had ik toch eerder die melding verwacht dan die van high demand?
Verwijderd
Weet iemand waarom die andere saves niet zijn terug gezet?
De country check kan niet gedaan worden omdat de servers overbelast zijn volgens mij(aangezien de servers dat uit je ipadres halenAce schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:23:
Ik heb Vidzone gedownload uit de UK store en als ik hem opstart krijg ik een Fatal Error due to high demand bladieblabla.
Als ze IP`s op basis van land blokkeren had ik toch eerder die melding verwacht dan die van high demand?
Echt de backup functie gebruikt of gewoon savegame geselecteerd en copy gedaan naar stick?Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:25:
Ik heb net een nieuwe HDD in mijn PS3 gefrommeld. Natuurlijk netjes volgens de tutorial die in de TS staat, maar nou is er volgens mij toch iets niet goed gegaan. Ik had maar een USB-stick van 8GB, dus ik heb alleen mijn savegames gebackuped, maar na het terug zetten van de backup zijn niet alle saves teruggezet. Ik heb alleen de saves van GH:WT, RB2 en DMC4 nog. Ik heb geen foutmelding of iets gehad...
De backup optie hoort opzich (PS3) savegames terug te zetten, zelfs met kopieer beveiliging zolang het nog steeds dezelfde PS3 is (op de HDD na).
Moet wel bij vertellen, dat de backup functie bij mij geen PS1/PS2 savegames meenam (zet ze niet terug iig).
Weet niet welke PS3 versie je hebt (oude 60GB of een nieuwere 40/80GB) en welke games je de saves mist.
Verwijderd
Ik heb/had een 40GB PS3. Ik mis bijna al mijn saves. O.a van GTA IV, PES 2009, everybody's golf, SW:TFU, ratchet & Clack, GH 3, Heavenly Sword, Motor Storm...
Bijna alles dus...
Beetje vreemd zo.
Ook bleef mijn GH:WT hangen op DLC, maar nou heb ik hem opnieuw geinstalleerd en nou doet die het in ieder geval wel.
Is helaas bij wel wat meer (oudere) demos het geval.BM schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:16:
Ok dan...
Download net de demo van Super Stardus HD. Krijg bij opstarten de melding dat er een update is, en dat ie die gaat downloaden. Nahja, prima. Is de 'update' gewoon groter dan de demoversie
Zet dan gewoon een nieuwe versie in de store
Let ook even op onder welke account je het speelt want die demo installeert meteen trophies die vervolgens altijd in je lijstje op 0% zullen blijven staan.
Ok... daar maakt Sony dus dezelfde fout als MS in het begin deed. Trial games als full game in je achievementlijst zetten... jammerNeophyte_NL schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:12:
[...]
Is helaas bij wel wat meer (oudere) demos het geval.
Let ook even op onder welke account je het speelt want die demo installeert meteen trophies die vervolgens altijd in je lijstje op 0% zullen blijven staan.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Met proxys krijg ik nog steeds meldingen dat het country checking process fout gaat. Ze kunnen zo te zien dus niet klagen over gebrek aan aandacht.Rctworld schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:00:
[...]
De country check kan niet gedaan worden omdat de servers overbelast zijn volgens mij(aangezien de servers dat uit je ipadres halen), eerder op de dag kreeg ik wel gewoon een melding dat de service enkel beschikbaar was in UK, Frankrijk, Ierland en Italië als ik het goed zeg
Ach ja.. ff geduld hebben dan maar om te zien of het werkt.
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Voor al het fraais moet je naar gamersyde gaan.
Dat is al sinds augustus 2008 ongeveer. Toen de 80gig kwam.SanderPS3 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:04:
[...]
Kreeg jij een DS3 controller standaard bij je ps3 ?![]()
Heb tot nu toe alleen nog problemen met het geluid wat niet wordt afgespeeld. Video's zijn trouwens 4:3 formaat.
edit: Heb net gelezen dat meer mensen problemen met geluid hebben dus zal wel opstartprobleem zijn.
edit2: Geluid is opgelost, moest bij geluids settings van ps3 5.1 dolby uitzetten. Geen idee of dat aan Vidzone ligt of aan mijn tv en het feit dat ik geen 5.1 set heb. Maar moet zeggen dat het wel een relaxte feature is. Nogmaals ben blij dat ik in Engeland woon
[ Voor 37% gewijzigd door Omni superens op 11-06-2009 21:56 ]
Ik heb hier nog wel een usb-->miniusb kabel liggen is dit ook voldoende? omdat dit toch erg op elkaar lijkt
USB --> miniusb is prima, de kabel bij de ps3 is niet meer dan dat.FulmeN schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:58:
Nu heb ik net via markplaats een ps3 gekocht aangesloten werkt perfect maar nu heb ik er geen usb kabel bij om mijn controller op te laden.
Ik heb hier nog wel een usb-->miniusb kabel liggen is dit ook voldoende? omdat dit toch erg op elkaar lijkt
Verwijderd
ik ben van normale lengte (voor nederland iig) en heb dus dito handen. nu heb ik last van de kleine controller van sony. hebben andere hier ook last van en weet iemand welke controller iets groter is.
Oke dank je wel ga ik hem gelijk maar ff opladen heheOmni superens schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:05:
[...]
USB --> miniusb is prima, de kabel bij de ps3 is niet meer dan dat.
Ben zelf 1.96(ook grote handen), nergens last van, ja misschien kramp na 3 uur onafgebroken gamen, maarja wat verwacht je anders? De XBOX-controllers(zowel die van de originele als die van de 360) lagen mij sowieso al niet vanwege de positionering dus tja, het kan wellicht wel wat beter, maar het valt nog niet tegenVerwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:10:
hoi alvast mijn verontschuldigingen voor het feit dat ik veel te lui ben om het hele forum door te spitten.
ik ben van normale lengte (voor nederland iig) en heb dus dito handen. nu heb ik last van de kleine controller van sony. hebben andere hier ook last van en weet iemand welke controller iets groter is.
Maarja zoals met alles is het vrij persoonlijk
[ Voor 4% gewijzigd door Rctworld op 11-06-2009 22:59 ]
Verder las ik dat je gewoon save games kunt downloaden.. Eigenlijk erg jammer
Wel baal ik ervan dat in MGS4 hij eigenlijk niet automatisch saved. of misschien dat ik een optie heb gemist. Moet nu 2.5 uur overnieuw doen... terwijl ik net blij was dat ik het gehaald heb want vond het nog wel pittig
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Is dat ingame?ymmv schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:02:
Heeft iemand al de nieuwe Wipeout HD Fury-screenshots gezien? Mijn hemel, wat zijn die fraai.....Die plaatjes zijn zo onmogelijk fraai dat je bijna niet kan geloven dat ze uit het spel zelf komen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik speel de laatste tijd regelmatig Rag Doll Kung Fu. Erg leuk spel, maar zeer jammer dat er geen online multiplayer in zit. Dat vind ik echt een grote misser en ik hoop dan ook op een update waar het wel in zit.
Gisteren trouwens een paar uur Worms online zitten spelen met wat mensen uit mijn friendslist. Blijft toch echt een enorm goed spel en er zitten soms hilarische acties bij. Als er mensen zijn die eens zin hebben in een potje, dan mogen ze me altijd uitnodigen!
[ Voor 25% gewijzigd door SToRM666 op 12-06-2009 08:43 ]
PSN id: NL_SToRM
Je kan op elk moment saven, je wordt alleen terug gezet naar het laatste checkpunt.Fatal Mind schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:18:
Klopt, dat is idd voor mij ook wel een ergerpuntje bij msg4... je kan alleen saven bij checkpionts en voor de rest kan je het lekker uitzoeken... kan idd erg frustrerend werken...
Met de browser van de PS3 kun je alleen Flash video's afspelen, geen WMV crap.Mark8 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:19:
Goedemorgen. Misschien een stomme vraag, maar heb sinds gisteren een playstation 3 en probeerde wat te surfen op internet. Vervolgens geprobeerd uitzending gemist pagina te openen mar kreeg daar de melding dat je in de instellingen iets moest veranderen zodat het systeem cookies accepteert. Nou heb ik erg lang gezocht maar niks gevonden om dat te kunnen veranderen. Iemand die hier iets meer over weet?
Krijgt het spel nu ook misschien een prijs verlaging als de expansion pack uit komt?ymmv schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:02:
Heeft iemand al de nieuwe Wipeout HD Fury-screenshots gezien? Mijn hemel, wat zijn die fraai.....Die plaatjes zijn zo onmogelijk fraai dat je bijna niet kan geloven dat ze uit het spel zelf komen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Excuse me? Wipeout HD kost al 3 keer niks voor zo`n geweldig spel. Moet het nu nog goedkoper?Nico111 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:49:
[...]
Krijgt het spel nu ook misschien een prijs verlaging als de expansion pack uit komt?
Misschien dat er een combo prijs komt voor de game + DLC die iets lager is dan wanneer je ze los zou kopen.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ik ook. Maar nog erger is imho dat er zelfs geen afkoel periode is. Als er geen demo van het spel is zit je er dus gewoon aan vast, je kan niet binnen 2 dagen bijvoorbeeld je geld terugkrijgen. Lijkt me overigens ook wel lastig te implementeren maar tochscorpie schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:57:
[..] en ik vind het jammer (maar uiteraard wel begrijpelijk) dat je gekochte content uit de PSN store niet kunt verkopen.
Interessant vraagstuk maar in principe is de afkoelingsperiode verplicht in Nederland (naar mijn weten). Ik heb hier ook aardig vaak gebruik van gemaakt bijv. bij de dixons met software en hardware.McVirusS schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:00:
[...]
Ik ook. Maar nog erger is imho dat er zelfs geen afkoel periode is. Als er geen demo van het spel is zit je er dus gewoon aan vast, je kan niet binnen 2 dagen bijvoorbeeld je geld terugkrijgen. Lijkt me overigens ook wel lastig te implementeren maar toch.
Daarbij valt internet verkoop (PSN ook denk ik) onder de colportagewet (aan de deur verkoop) dus in theorie moet je het volgens mij kunnen retourneren, of zie ik dat fout.
Maar euh ik koop nooit 'zomaar' iets uit de store en baseer ook de aanschaf van games op goed uitzoekwerk zodoende maak ik weinig miskopen.
Dat doe ik ook, maar dan nog heb je weleens een miskoop. Zoals Outrun, hoop goede reviews, maar single player stelt niet zoveel voor. Is volgens mij maar 1 track. Tenzij ik iets over het hoofd zie natuurlijkEgoPro schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:05:
[...]
Maar euh ik koop nooit 'zomaar' iets uit de store en baseer ook de aanschaf van games op goed uitzoekwerk zodoende maak ik weinig miskopen.
Jawel, je moet ze openen in de browser, dan speelt hij wmv af (als je de optie in de settings aan hebt gezet). Bv bij gametrailers.com kun je dan wmv's afspelen. Niet dat het nuttig is, de downloadbuffer van de ps3 videoplayer software is intens klein, dus je hebt chronisch buffer underruns.zAo schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:44:
[...]
Met de browser van de PS3 kun je alleen Flash video's afspelen, geen WMV crap.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Natuurlijk is Outrun maar 1 track. Het is Outrun! Bij de kruising links of rechts en je krijgt andere routes met andere moeilijkheidsgraad.McVirusS schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:23:
[...]
Dat doe ik ook, maar dan nog heb je weleens een miskoop. Zoals Outrun, hoop goede reviews, maar single player stelt niet zoveel voor. Is volgens mij maar 1 track. Tenzij ik iets over het hoofd zie natuurlijk.
PSN: Shiver23
Is dat ook niet min of meer een onderdeel van het probleem met die prepayd kaarten? Volgens mij staat de server waarvan je koopt in Engeland en gaan die eisen van de nederlands wet niet op? Daarnaast lees ik NOOIT de algemen voorwaarden waar zoiets ongetwijfeld in zal staan.EgoPro schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:05:
[...]
Interessant vraagstuk maar in principe is de afkoelingsperiode verplicht in Nederland (naar mijn weten). Ik heb hier ook aardig vaak gebruik van gemaakt bijv. bij de dixons met software en hardware.
Daarbij valt internet verkoop (PSN ook denk ik) onder de colportagewet (aan de deur verkoop) dus in theorie moet je het volgens mij kunnen retourneren, of zie ik dat fout.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Oh ok...dan heb ik het in eerste instantie verkeerd begrepen. Ik dacht dat je met de playstation ook gewoon kon surfen op internet zoals ook met je laptop. Dus filpjes etc. afspelen en bijv. uitzending gemist kijken.EfBe schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:25:
[...]
Jawel, je moet ze openen in de browser, dan speelt hij wmv af (als je de optie in de settings aan hebt gezet). Bv bij gametrailers.com kun je dan wmv's afspelen. Niet dat het nuttig is, de downloadbuffer van de ps3 videoplayer software is intens klein, dus je hebt chronisch buffer underruns.
Ja klopt, dat bedoelde ik ook op een verkapte manier, maar erg nuttig is het niet als je gekochte wapens etc etc na die checkpoint er niet meer zijn enzo...Omni superens schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:04:
[...]
Je kan op elk moment saven, je wordt alleen terug gezet naar het laatste checkpunt.
Edit:
wtf kom ik nu weer tegen, zit ik lekker tralallaa msg4 te doen, zit ik opeens naar een boel pixelige shit te kijken waar geen doorkomen aan is ( beter bekend als msg1 volgens inet ).... wat een grafstuk zeg de tering... hoe verzinnen ze deze onzin ? is daar niet een manier voor om te skippen ofzo, voor mij part een cheat of iets ? dit zuigt HARD
nvm, eindelijk doorheen....
[ Voor 34% gewijzigd door Fatal Mind op 12-06-2009 14:47 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Punt was gewoon dat de camera hoek zo ontiegelijk slecht is ( naar mijn idee ) hierdoor werd ik iedere keer neergeschoten door ventjes die ik helemaal niet kon zien..
Maarja, maakt niet uit, tis al gebeurd.
Ik zit er namelijk aan te denken om de PS3 aan te schaffen en bovenop mijn PC neer te zetten. Voor het beeld sluit ik het aan op mijn 26" monitor, maar voor het geluid heb ik geen versterker in de buurt. Dus toen dacht ik aan een hoofdtelefoon...
Of ik zou steeds het plugje van de speakerset van de PC kunnen omzetten tussen de PC en de PS3. Als deze laatste dus ook daarvoor een uitgang heeft
Of nederlandse aanbieders die niet in de pricewatch voorkomen?
of hier al een draadje over te vinden misschien?
[ Voor 19% gewijzigd door Nilsx op 12-06-2009 17:24 ]
De PS3 heeft geen 3,5 mm jack uitgang.Vads schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:18:
Ik ga een "domme" vraag stellen: heeft de PS3 een uitgang voor een hoofdtelefoon?
Ik zit er namelijk aan te denken om de PS3 aan te schaffen en bovenop mijn PC neer te zetten. Voor het beeld sluit ik het aan op mijn 26" monitor, maar voor het geluid heb ik geen versterker in de buurt. Dus toen dacht ik aan een hoofdtelefoon...
Of ik zou steeds het plugje van de speakerset van de PC kunnen omzetten tussen de PC en de PS3. Als deze laatste dus ook daarvoor een uitgang heeft
Wat je wel kan doen is de AV Multi Out selecteren om vanuit daar je geluid te sturen.
Beeld kan je dan nog gewoon via HDMI versturen.
Dus de PS3 sluit je dan via deze (meegeleverde) kabel aan:

Het geluid komt dan uit de rode en witte RCA stekker.
De gele is voor het beeld, maar die gebruik je niet want daar heeft de PS3 HDMI out voor.
Met behulp van een aantal verloopjes is er dan wel een hoofdtelefooningang van te maken.
Maar echt mooi gaat dit niet worden aangezien je dan twee verloopjes nodig hebt:
Manier 1:
Een 2 x RCA Female- Female adapter

En dan zo'n stekker om van RCA 3,5mm jack te maken:

Manier 2:
Meteen 3,5mm jack maken van de RCA met deze adapter:

En dan nog een 3,5mm jack female - female om een ingang te hebben voor je hoofdtelefoon:

Edit:
Dat zeg ik...tiguan schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:24:
Je kan multi av/out aansluiting hiervoor gebruiken en dan alleen de rode en witte tulp stekkers gebruiken voor het geluid. Dit moet je wel instellen in de PS3 zijn menu. Hij heeft geen hoofdtelefoon aansluiting.
Alleen moet je dan dus wel met adapters gaan werken aangezien een hoofdtelefoonaansluiting male is en de uitgangen van de PS3 ook...
[ Voor 46% gewijzigd door FeaR op 12-06-2009 17:29 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
http://www.play.comNilsx schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:23:
Wat zijn de meest populaire buitenlandse sites waar jullie games aanschaffen?
http://www.dvdboxoffice.com
http://www.playasia.com
Top, inderdaad, zo moet het ook kunnen. Bedankt voor beide antwoorden heren!FeaR1986 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:23:
PS3 heeft geen 3,5 mm jack uitgang.
Wat je wel kan doen is de AV Multi Out selecteren om vanuit daar je geluid te sturen.
Beeld kan je dan nog gewoon via HDMI versturen.
Het geluid komt dan uit een rode en witte RCA stekker.
Met behulp van een aantal verloopjes is er dan wel een hoofdtelefooningang van te maken.
Zie het Games Importeren draadje in het shopping onderdeel van het forum.Nilsx schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:23:
Je kunt het budgetgaming-topic hier op GoT bijhouden:Nilsx schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:23:
Algemeen Budget Games Topic 2
Maar ik heb meer aan www.budgetgaming.nl. Is een soort pricewatch toegesplitst op games
Verwijderd
Ik zou heel erg goed de reviews van diverse site bekijken.Tom schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 18:28:
[...]
Je kunt het budgetgaming-topic hier op GoT bijhouden:
Algemeen Budget Games Topic 2
Maar ik heb meer aan www.budgetgaming.nl. Is een soort pricewatch toegesplitst op games
Ben door schade en schande wijs geworden. Je krijgt de games uiteindelijk (of je geld terug) Maar een weekje of 4 wachten vind ik niet erg fijn... ook al bespaar je daan 10 euri mee uit.
-personal opinion-
PS. mijn bad exeperience: gamevision.nl
Verwijderd
LBP ook voor nog geen 10'tje meegenomen.
Xbox
Sinds vandaag kan ik geen draadloze connectie maken met de controllers. De lampjes op de controllers blijven knipperen als ik de PS knop indruk. Met de usb kabel doen ze het wel en de accu's zijn uiteraard opgeladen.
Iemand een suggestie?
Dat zeg ik!
ymmv schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:23:
Reset je controller door met een paperclip in het gaatje van je Sixaxis of DS3 te drukken. Verbind daarna je controller via USB met je PS3 en druk op de PS-knop zodat de controller met de PS3 gesynchoniseerd wordt.
And I'm the only one and I walk alone.
Xbox
Want Bart Smit laat maar op zich wachten en de prijs is daar toch weer op "normaal" niveau.
Morgen ook maar even Prototype halen, want al zijn veel reviews en meningen niet heel positief het lijkt mij best een brute game. Vooral als ik de preview op Gamekings zie dan spreekt de blood and gore me zeer aan. Dat de graphics minder zijn dan bij inFamous leer ik wel mee leven...
Helaas alleen geen Uncharted 2 Beta bij mijn inFamous, maar daar kom ik ook wel weer overheen
Vind het wel een grappig idee die wedstrijd.
Heb de limited editie gekocht van AmazonUK, en ja, hij doet het het ook in het Nederlands, als dat in je systeeminstelling als taal ingesteld staat.BM schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:17:
Ik kon het zo snel niet vinden: Als ik Buzz uit Engeland haal, kan ik dan het spel gewoon in het nederlands spelen? Niet zozeer voor mij, maar meer voor familieleden die engels niet zo prettig vinden (en stiekem vind ik NL in dit soort gevallen ook wel makkelijk).
Thanks, dat wilde ik wetenYippie schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:11:
[...]
Heb de limited editie gekocht van AmazonUK, en ja, hij doet het het ook in het Nederlands, als dat in je systeeminstelling als taal ingesteld staat.
Xbox
Echt een enorm goeie game, ik had eigenlijk niet verwacht dat ik m zo goed zou vinden.
Mijn Orange Box is zijn 12 euro wel dubbel en dwars waard geweest in ieder geval
PSN id: NL_SToRM
Als je inFamous al hebt kan ik je afraden Prototype te kopen, ik vond er zeker in vergelijking met inFamous erg weinig aan (het boeit allemaal niet wat je doet want je bent toch uber powerful).FeaR1986 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:55:
Net toch maar even de Limited Edition van inFamous gehaald.
Want Bart Smit laat maar op zich wachten en de prijs is daar toch weer op "normaal" niveau.
Morgen ook maar even Prototype halen, want al zijn veel reviews en meningen niet heel positief het lijkt mij best een brute game. Vooral als ik de preview op Gamekings zie dan spreekt de blood and gore me zeer aan. Dat de graphics minder zijn dan bij inFamous leer ik wel mee leven...
Helaas alleen geen Uncharted 2 Beta bij mijn inFamous, maar daar kom ik ook wel weer overheen
inFamous is vele malen leuker en mooier imho.
Ik hoor echt tegenstrijdige verhalen over Prototype.Ace schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:07:
[...]
Als je inFamous al hebt kan ik je afraden Prototype te kopen, ik vond er zeker in vergelijking met inFamous erg weinig aan (het boeit allemaal niet wat je doet want je bent toch uber powerful).
inFamous is vele malen leuker en mooier imho.
De persoon van wie ik inFamous gekocht deed deze weg omdat hij Prototype leuker vond.
Nu heb ik pas een uur of vier in inFamous zitten en snap nu al wat er wordt bedoeld qua herhaling.
Het is vaak hetzelfde qua missies die je moet doen en dergelijke. Het komt veelal neer van beveiligingsapparatuur kapot maken tot mensen redden. Hoop dat er ook nog wat anders komt, want anders krijg ik er wel heel erg een Assassin's Creed-gevoel bij. Maar qua gameplay en verhaal is het voor mij wel wat nieuws. En ik ben een zeikerd qua sfeer, maar dat zit zeker wel goed bij inFamous. Ik vind die beginstukken in het riool echt tien keer zo "eng"/sfeervol als heel Dead Space. Het is dat ik weet dat er niets naar boven kan schieten van een monster, maar anders had ik mijn geluid wel wat zachter gezet
Ik ben er trouwens sowieso nog niet uit op welke console ik Prototype zou moeten halen. De PS3 versie gaat tot 720p en heeft Dolby Digital, maar de XBox versie gaat dus tot 1080p en heeft DTS volgens de logo's op het hoesje... Maar weet eigenlijk niet of ik op die logo's af moet gaan, want ergens anders staat ook weer Dolby Digital voor de XBox-versie. Ik ga de game vandaag toch maar niet halen, eerst even verder met inFamous want dat is tot op heden best vermakelijk. Al denk ik niet dat ik de game nog eens uit ga spelen en dan op de evil manier. Ik doe het nu allemaal netjes en goed en dat bevalt me prima....
Dat is dus 1080p dmv upscaling, niet de native resolutie.FeaR1986 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 15:28:
[...]
Ik ben er trouwens sowieso nog niet uit op welke console ik Prototype zou moeten halen. De PS3 versie gaat tot 720p en heeft Dolby Digital, maar de XBox versie gaat dus tot 1080p en heeft DTS volgens de logo's op het hoesje...
299 voor een 80GB als openingsactie van een aantal Game Mania vestigingen.
Game mania schijnt een onderdeel te zijn van free record shop op dezelfde manier als dat e-plaza bij bart smit hoort. Ik had er zelf nog niet van gehoord.
http://www.budgetgaming.nl/news/1139.html
Maar dan heb je nog steeds dat DTS... dus de PS3 en XBox 360 versie zijn toch niet geheel gelijk. Normaal duiken er nu rond deze tijd wel allemaal van die "XBox vs PS3-filmpjes" op met vergelijkingen, maar die ben ik nog niet tegen gekomen.ymmv schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:37:
[...]
Dat is dus 1080p dmv upscaling, niet de native resolutie.
De informatie op de hoesjes is toch apart. Zo staat er op de XBox 360 versie dat er ingame-reclame zit en op de PS3-versie staat dat niet. Niet dat het me überhaupt uit maakt, maar het is toch wel apart.
Ach, ik vermaak me nu wel eerst met inFamous.
En met de Blu-ray van Bolt die ik net heb gekocht (tesamen met Terminator 2 en Spion van Oranje). Prototype kan wel wachten... nooit gedacht dat te zeggen, want dacht altijd die game meteen te gaan halen zodra die uit was, maar dat is dus niet zo. Iets wat ik met Uncharted 2 en Modern Warfare 2 zeker wel ga doen
Voor de graphics maakt het niet uit want het ziet eruit als 1 van de laatste Xbox1 gamesFeaR1986 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 15:28:
[...]
Ik ben er trouwens sowieso nog niet uit op welke console ik Prototype zou moeten halen. De PS3 versie gaat tot 720p en heeft Dolby Digital, maar de XBox versie gaat dus tot 1080p en heeft DTS volgens de logo's op het hoesje... Maar weet eigenlijk niet of ik op die logo's af moet gaan, want ergens anders staat ook weer Dolby Digital voor de XBox-versie. Ik ga de game vandaag toch maar niet halen, eerst even verder met inFamous want dat is tot op heden best vermakelijk. Al denk ik niet dat ik de game nog eens uit ga spelen en dan op de evil manier. Ik doe het nu allemaal netjes en goed en dat bevalt me prima....
Zonder gekheid...Ace schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 17:01:
[...]
Voor de graphics maakt het niet uit want het ziet eruit als 1 van de laatste Xbox1 games
Zit je nu echt te dollen of is het echt zo slecht?
Dat inFamous qua graphics er beter uit zag wist ik wel (al vind ik Uncharted er beter uit zien). Maar om Prototype nu XBox 1-graphics te geven, dat zou wel heel erg zijn..
Dan wordt het toch een no-go.
heb zelf ook infamous gekocht, vooral na het filmpje van 1up's gamenight, dat heeft me echt heel erg enthousiast gemaakt. enthousiaster dan de demo zelfs, want die vond ik nogal beperkt (logisch: het is tenslotte maar een demo). hier het filmpje: http://link.brightcove.co...1388001?bctid=23859313001
daarnaast is hij maar 39 euro inclusief verzendkosten op www.consoleshop.nl dus dat was ook al een erg mooie prijs
Had nog wel een vraagje over inFamous:
Ik ben nu bezig met die side-missions en daarmee speel je dus delen van het eiland vrij van vijanden en kan je er gewoon rustig rondlopen. Alleen heb ik nu aan de zijkanten van het eiland (nummer één) nog steeds vijandelijke zones, maar daar zijn verder geen side-missies meer beschikbaar. Heb ik iets fout gedaan of kan dat nog komen?
Die prijs van €39,- is inderdaad niet slecht. Ik heb hetzelfde betaald voor mijn Limited Edition, maar daar ben ik wel even voor op en neer moeten rijden naar Eindhoven. Qua benzine kost het niets aangezien we een leaseauto hebben, dus kostte alleen wat tijd.
Je moet de vijandelijke zones in gaan en dan kom je vanzelf wel een keertje Reapers tegen. Zodoende kom je er achter hoe je het veilig moet stellen. Dit is meestal een 'Hidden package' missie.FeaR1986 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:18:
Had nog wel een vraagje over inFamous:
Ik ben nu bezig met die side-missions en daarmee speel je dus delen van het eiland vrij van vijanden en kan je er gewoon rustig rondlopen. Alleen heb ik nu aan de zijkanten van het eiland (nummer één) nog steeds vijandelijke zones, maar daar zijn verder geen side-missies meer beschikbaar. Heb ik iets fout gedaan of kan dat nog komen?
Dat is in ieder geval hoe ik de eerste twee eilanden volledig veilig heb kunnen stellen nadat ik alle side-missions had gedaan
PSN-ID : Cenzer
Verwijderd
en af en toe moet je wat meer hoofdmissies doen voordat je de sidemissies unlocked. Sommige delen van hoofdmissies komen namelijk terug in sidemissies en daarvoor moet je dus eerst de hoofdmissie hebben gedaan xDGopal schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:52:
[...]
Je moet de vijandelijke zones in gaan en dan kom je vanzelf wel een keertje Reapers tegen. Zodoende kom je er achter hoe je het veilig moet stellen. Dit is meestal een 'Hidden package' missie.
Dat is in ieder geval hoe ik de eerste twee eilanden volledig veilig heb kunnen stellen nadat ik alle side-missions had gedaan.
Klopt als busVerwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:53:
[...]
en af en toe moet je wat meer hoofdmissies doen voordat je de sidemissies unlocked. Sommige delen van hoofdmissies komen namelijk terug in sidemissies en daarvoor moet je dus eerst de hoofdmissie hebben gedaan xD

Ik heb nu inderdaad nog wat van die "eilanden" her en der waar het nog niet veilig is. Maar ben dan ook nog niet ver. Heb net pas de ability gehaald dat ik over rails en kabels kan grinden. Scheelt wel weer wat snelheid ten opzichte van het lopen. Maar kan niet wachten totdat ik eindelijk die ability krijg om te zweven door middel van die thrusters. En druk bezig met XP verzamelen om de powers wat up te graden, maar met mensen healen schiet dat niet echt op met maar 3XP per heal. En ik wil er zeker 250 hebben, want die easy trophy wil ik wel...
Thanks voor de tip, das idd een zeer nette prijs. Killzone 2 was hier ook 39 euro dus die heb ik ook maar meteen meegepakt.daarnaast is hij maar 39 euro inclusief verzendkosten op www.consoleshop.nl dus dat was ook al een erg mooie prijs
De stapel nog te spelen loopt zo wel aardig op
3XP vindt ik dan wel weer netjes vergeleken met een execution-drain, als je de Evil kant opgaat, zoals ik. Die levert maar 1XP op. Daarentegen levert het mij ook energie op, dus ik snap ook wel dat het minder XP zal opleveren, omdat het anders niet echt eerlijk is.FeaR1986 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 03:06:
[...]
Ik heb nu inderdaad nog wat van die "eilanden" her en der waar het nog niet veilig is. Maar ben dan ook nog niet ver. Heb net pas de ability gehaald dat ik over rails en kabels kan grinden. Scheelt wel weer wat snelheid ten opzichte van het lopen. Maar kan niet wachten totdat ik eindelijk die ability krijg om te zweven door middel van die thrusters. En druk bezig met XP verzamelen om de powers wat up te graden, maar met mensen healen schiet dat niet echt op met maar 3XP per heal. En ik wil er zeker 250 hebben, want die easy trophy wil ik wel...
Ik heb trouwens gisteren de laatste undiscovered power ontdekt en die is mij toch echt te vet! Ik zal niet tegen je zeggen wat het is, maar die ga je héél leuk vinden
Begint trouwens wel een beetje off-topic te worden
Verwijderd
Sorry dat ik even mezelf quote, maar heeft iemand hier eerder last van gehad of hier een oplossing voor?Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:25:
Ik heb net een nieuwe HDD in mijn PS3 gefrommeld. Natuurlijk netjes volgens de tutorial die in de TS staat, maar nou is er volgens mij toch iets niet goed gegaan. Ik had maar een USB-stick van 8GB, dus ik heb alleen mijn savegames gebackuped, maar na het terug zetten van de backup zijn niet alle saves teruggezet. Ik heb alleen de saves van GH:WT, RB2 en DMC4 nog. Ik heb geen foutmelding of iets gehad...
Welke games gaat het precies om? Een aantal hebben copy-protection op de savegame zitten zoals RE5 en Motorstorm.Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:52:
[...]
Sorry dat ik even mezelf quote, maar heeft iemand hier eerder last van gehad of hier een oplossing voor?
PSN: Shiver23
Verwijderd
Houd dit in dat ze 27 Juni in de game-mania in Zwolle de actie ook hebben?M a r c o schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:50:
kwam het tegen en wilde het toch even delen voor wie nog van plan is een PS3 te halen.
299 voor een 80GB als openingsactie van een aantal Game Mania vestigingen.
Game mania schijnt een onderdeel te zijn van free record shop op dezelfde manier als dat e-plaza bij bart smit hoort. Ik had er zelf nog niet van gehoord.
http://www.budgetgaming.nl/news/1139.html
Want die gaat eerder open dan die in middelburg
RE5 schijnt na de patch van een paar dagen geleden geen copy protection meer te hebbenShiver23 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:04:
[...]
Welke games gaat het precies om? Een aantal hebben copy-protection op de savegame zitten zoals RE5 en Motorstorm.
#FFTB #CRO validator Kingstaker
Toevallig gisteren uitgespeeld, en ben het volledig met je eens. Spelervaring super, zo niet de beste die ik tot nu toe heb gehad. Dit is echt een juweeltjeFatal Mind schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:58:
Daarnet Metal gear solid 4 uitgespeeld, en man man, wat een prachtige game is het ook. over een tijdje nog maar een keer uitspelen, dan standje hoger, denk dat ik er zo'n 20 uur over gedaan heb.
Heb nog 1 vraag aan de kenners, bij het uitspelen zegt die dag ik een "eagle" ben, is dit alleen een typering/omschrijving over wat voor type speler je ben, of houdt het nog meer in.
Weinig ervaring met de voorgaande versie's, maar zie wel dat er vaak een link wordt gelegd naar het verleden vandaar.
Daarna maar even de manual gelezen, en sindsdien kan ik alleen maar WOW zeggen, wat een ervaring. Echt niet normaal hoe ze film en spel combineren. De mogelijkheden in het spel zijn ook nog eens enorm. Bovendien heb ik me rot gelachen om het volgende (gebeurde tijdens het spelen).
http://www.youtube.com/watch?v=fXkAPK25XGQ
Wat een topgame.
Geniale game, dat is het zeker.
RE5 word wel terug gezet als je backup functie gebruikt en de backup terug zet op dezelfde PS3. Maar er staat ook wel bij het terugzetten (of backup maken) dat mogelijk niet alles terug gezet kan worden.Shiver23 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:04:
[...]
Welke games gaat het precies om? Een aantal hebben copy-protection op de savegame zitten zoals RE5 en Motorstorm.
Vind het persoonlijk niet echt een geweldige backup functie, omdat het ene wel en het andere niet terug gezet kan worden. En met die copy-protection is het helemaal "lekker", sommige copy-protected komen wel terug andere niet, ben je mooi klaar mee.
Een backup heb ik het idee van m'n data veilig stellen mocht er wat mis gaan, hier ben je zelfs met backup niet zeker van of je data bewaard blijft

@blu-fox:
Als dat echt zo is moet ik dat meteen checken! Zouden ze het toch eindelijk ingezien hebben dat copy-protection op zo'n game niet handig is?
*edit*
Yup, idd patch en idd copy-protection weg
Kan ik eindelijk m'n save écht veilig stellen *gooit backup save-game op alle PC's*
[ Voor 5% gewijzigd door Nemesizz op 14-06-2009 16:51 ]
Verwijderd
Dit is dus ook precies wat ik gedaan heb. Gewoon via de backup optie vanuit de XMB. Precies volgens de tutorial die in de TS staat. Vandaar dat ik het niet begrijp dat ik toch verschillende save kwijt ben.Skire schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:40:
Sommige save games laten zich inderdaad niet zomaar kopiëren naar een USB stick. Die hebben een soort bescherming hiertegen. De enige manier om deze save files te backupen is door een grote usb stick of externe HDD aan te sluiten en voor de backup optie in de XMB te kiezen.
Het gaat om bijna alle spellen die ik heb. Motorstorm, SW:TFU, Heavely Sword, GTA4, Fallout 3. Al deze saves heeft de PS3 op een of andere manier niet mee terug gekopieerd vanuit de backup.
haha toevallig allemaal ik heb hem gisteren ook uitgespeeldYippie schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:26:
[...]
Toevallig gisteren uitgespeeld, en ben het volledig met je eens. Spelervaring super, zo niet de beste die ik tot nu toe heb gehad. Dit is echt een juweeltje.
Heb nog 1 vraag aan de kenners, bij het uitspelen zegt die dag ik een "eagle" ben, is dit alleen een typering/omschrijving over wat voor type speler je ben, of houdt het nog meer in.
Weinig ervaring met de voorgaande versie's, maar zie wel dat er vaak een link wordt gelegd naar het verleden vandaar.
Prachtige graphics (ook al is het al uit 2007), leuk verhaal en goede gameplay. Aanrader voor diegene die het nog niet gespeeld hebben. Eind van het jaar ga ik zeker Uncharted 2 halen!
Verder heb ik Metal Gear Solid 4 binnen. Daar ga ik maar eens mee beginnen. Ik ben het trouwens wel eens dat het in het begin vrij vaag is hoe je het moet spelen. Zal het boekje eens lezen
Ik zit er trouwens aan te denken om Call of Duty te halen. Die is ook al even uit en betaalbaar, en volgens mij ook een must-have (tot Modern Warfare II uitkomt
[ Voor 24% gewijzigd door Tom op 14-06-2009 17:52 ]
Die gekkigheid in MSG4 is juist het amuserende en verassende, hier nog 1 voor de liefhebbers @0:50.
@Tom heb begin deze week COD:MW binnen gehad en had hem binnen een tijdsbestek van 24u uitgespeeld.
Vind het zeker wel de 1 van de betere shooters, maar verder niet veel bijzonders. Online schijnt die beter (uitgebalanceerd) te zijn, zie het bijbehorende topic: [Multi] Call of Duty: World at War - Deel 2
Vind de COD serie wel duur, en goedkoper worden ze niet echt, ook niet via import. Blijkbaar verkoopt het goed genoeg.
Je moet voor jezelf even bepalen wat je een leukere setting lijkt. Hou je meer van moderne gevechten, met de huidige wapens, of vind je de 2e Wereldoorlog leuker, met de welbekende klassieke wapens?
De singleplayer van CoD4 zelf is inderdaad wat aan de korte kant, zo'n 6 uurtjes was ik er zoet mee als ik me kan herinneren. Maar bij CoD draait het vooral om de multiplayer, en die zit bij deel 4 echt heel goed in elkaar. Heb me er rond de 40 uur online mee vermaakt, en daarna had ik het wel gezien
Wat betreft de balans tussen CoD4 en WaW: ik vind het leveldesign van CoD4 echt veel beter. De maps zijn veel beter gebalanceerd, en je kan bijna overal aan zien dat er goed nagedacht is over de indeling.
Dit topic is gesloten.