Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 23:40
^^0nMe schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:01:
[...]

Waar Activision waarschijnlijk op doelt zijn hun (toekomstige) verkoop cijfers van games. Als je een veel grotere PS3 userbase hebt (bv door een prijsverlaging of een aantal systemsellers) en de attachment rate blijft constant dan heb je als resultaat nog steeds hogere absolute verkoopaantallen van games. Wat dan net ervoor kan zorgen dat een game naar verwachting winstgevend zal zijn waardoor er meer games op de PS3 platform zal worden uitgebracht.

Op de PS2 was door de enorme userbase voor elk type game wel een niche groep gamers die bereid was hem te kopen waardoor we een enorme aanbod van aparte/unieke/nieuwe franchises hebben gezien. Daarom vrees ik dat de PS3 op de lange termijn het niet zal gaan redden als het op deze manier doorgaat.
Het heeft weinig zin om naar het verleden te kijken omdat deze consolegeneratie compleet anders is gelopen. In alle voorgaande generaties was er 1 grote winnaar die alle gamers naar zich toe trok en alle gamers iets te bieden had. Zowel de PS1 als PS2 hadden casual games, hard core game en niche titels. Omdat het overwicht van de PS1 en PS2 enorm was, kregen ze alle grote titles, het overgrote deel zelfs exclusief omdat er voor uitgevers weinig reden was om de relatief kleine userbases van de N64, Gamecube of Xbox te ondersteunen. De kosten wogen niet tegen de baten op.

In deze consolegeneratie zijn die werelden gescheiden. Casual gamers en Ninendo-fans hebben een Wii, reguliere gamers hebben een Xbox 360, PS3 of PC. De laatste drie platforms worden door bijna alle ontwikkelaars evenredig ondersteund om zo de ontwikkelkosten te spreiden. Daarnaast is er niet een grote winnaar uit de strijd gekomen. De Wii is het populairst maar de console en zijn kopers verschillen zo van de PS3, 360 en PC dat het eigenlijk geen concurrentie is. Daarnaast is het marktoverwicht van de Wii ook niet zo groot als dat van de PS1 en PS2 in vorige generaties. De Xbox en Gamecube waren eigenlijk flops. De PS3 is de nummer drie van deze consolegeneratie, maar heeft in twee jaar tijd al de Gamecube qua verkoopcijfers ingehaald. De Xbox kwam in vijf jaar niet verder dan 24 miljoen verkochte exemplaren, de PS3 zal in zijn derde jaar op 30 miljoen exemplaren komen. Verder komen er voor de PS3 veel meer games uit dan voor de Gamecube en Xbox in hun dagen. Ontwikkelaars hebben de PS3 ook nodig om HD-games te kunnen blijven financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304293

Daar zit ik echt niet over in. Als de ps3 het niet gaat halen, dan gaat sony er echt wel wat aan doen. Die hebben er te veel geld in gestoken om er na 4 jaar met een sisser er mee te stoppen. En anders komen er geen niche-groep-based-exclusive-games uit. Ik wil gewoon toppers :P. Af en toe leuk om iets nieuws te zien ed en Sony gaat first-parties ook genoeg geld toestoppen voor leuke titels en franchises. Dus wees niet bang ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:59

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik mis wel een headset eigenlijk. Jammer dat er niet standaard een headset bij het pakket zit. Ook al was het met kabel, dat boeit me niet zo heel veel, net zoals op de 360. Nu maar de officiele headset gekocht. Vind ik bij de huidige generatie consoles echt een must.

Gamertag: VAS taijyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Over headsets gesproken, ik heb er ook aan zitten denken om een headset te kopen, eisen zijn alleen wel dat het normale oorschelpen zijn ( dus die over je oor heen vallen ) en dat hij draadloos is, en als het ff kan, niet te duur natuurlijk, maar voor het zoeken maakt dat niet uit.

Heb verschillende webwinkels bekeken, maar het zijn allemaal headsets met 1 oortje die je voor je telefoon gebruikt

Wat gebruiken jullie atm ? en hoe bevalt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wauw, wat is Little Big Planet fantastisch _/-\o_

Het leveldesign, de prachtige muziek, de verschillende culturen en thema's, de humor en vooral veel sfeer!
Het doet me denken aan de allereerste keer dat ik Super Mario speelde op de NES. Zelden zoveel plezier gehad in een vrolijke platformer. Ook online lig ik af en toe in een deuk als we met z'n vieren door de levels sjouwen, elkaar meesleuren of een pets verkopen :D

Echt een fijne afwisseling van al dat shooter geweld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-12-2023
kazuka schreef op maandag 22 juni 2009 @ 00:01:
Wauw, wat is Little Big Planet fantastisch _/-\o_

Het leveldesign, de prachtige muziek, de verschillende culturen en thema's, de humor en vooral veel sfeer!
Het doet me denken aan de allereerste keer dat ik Super Mario speelde op de NES. Zelden zoveel plezier gehad in een vrolijke platformer. Ook online lig ik af en toe in een deuk als we met z'n vieren door de levels sjouwen, elkaar meesleuren of een pets verkopen :D

Echt een fijne afwisseling van al dat shooter geweld :)
Gisteren een PS3 gekocht met ook LBP erbij. Samen met vriendin gespeeld en we hebben aardig gelachen met deze game. Zeker toen we stickers kregen en ontdekte dat we die ook op de poppetjes konden plakken :)
Na een kwartiertje beide popptkes flink verneederd te hebben met stickers zijn we in het level verder gegaan :)

LBP aanrader! _/-\o_

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Damien2004 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 08:17:
[...]

Gisteren een PS3 gekocht met ook LBP erbij. Samen met vriendin gespeeld en we hebben aardig gelachen met deze game. Zeker toen we stickers kregen en ontdekte dat we die ook op de poppetjes konden plakken :)
Na een kwartiertje beide popptkes flink verneederd te hebben met stickers zijn we in het level verder gegaan :)

LBP aanrader! _/-\o_
LBP is zeker een spel waarmee je met meerdere spelers echt heel lang kan vermaken.
spoiler:
Je kan ook je medespelers slaan ;) ga naast iemand staan, pak je arm en zwaai met je R3 of L3 knop hard opzij!

Overigens zag ik LBP voor 19.95 bij Bart Smit liggen voor de liefhebbers!
Edit: 29.95 nu :/

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2024
Tussen 25 juni en 2 juli is Super Stardust HD slechts €1,99 !!! als jubileum vor 2 jarig bestaan... Als dit geen reden is om deze brilliant verslavende game aan te schaffen weet ik het ook niet meer.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Only schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:13:
[...]

LBP is zeker een spel waarmee je met meerdere spelers echt heel lang kan vermaken.
spoiler:
Je kan ook je medespelers slaan ;) ga naast iemand staan, pak je arm en zwaai met je R3 of L3 knop hard opzij!

Bij saturn voor 19,95 ter info :)

Het schoppen en slaan had ik ontdekt :D Mijn vriendin vond het minder hehe

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:38

BM

Moderator Spielerij
swopdark schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:29:
Tussen 25 juni en 2 juli is Super Stardust HD slechts €1,99 !!! als jubileum vor 2 jarig bestaan... Als dit geen reden is om deze brilliant verslavende game aan te schaffen weet ik het ook niet meer.
Hehe, een reden om eindelijk die irritante 0% trophy completion weg te werken omdat ik een keer de demo geprobeerd heb :+ Hopelijk fixen ze dat nog wel, beetje vreemd dat demos in je trophy lijst komen :)

Only schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:13:
[...]
Damien2004 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:36:
[...]
Bij saturn voor 19,95 ter info :)
Mocht je in het bezit zijn van een creditcard is amazon.co.uk ook wel een aanrader. Heb daar zowel LBP als GT5:P voor nog geen 10 pond vandaan gehaald :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
BM schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:02:
[...]

Mocht je in het bezit zijn van een creditcard is amazon.co.uk ook wel een aanrader. Heb daar zowel LBP als GT5:P voor nog geen 10 pond vandaan gehaald :)
Ah tnx voor het advies!! Ik ga gelijk effe kijken :) Heb nog een mega lang verlanglijstje hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 11:09
Metal Gear Solid is te koop op US PSN store! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even terug kijkend op de "recente" opmerking van Activision over het feit dat het aantal games per PS3, ook wel bekend als de attach rate, niet al te best is. De PS3 doet het wat dat betreft vrij aardig in Europa en ik heb het idee dat de gemiddelde tweaker een uitzondering op deze lage "attach rate" is, kijkend naar de verschillende posts over koopjes en aankopen.

Ik weet zeker dat ik er een uitzondering op ben, maar dat heeft meer te maken met het feit dat afgelopen winter de valuta koers voor de pond zo voordelig was en ik tevens gebruik heb kunnen maken van een goede aanbieding toen ik mijn PS3 kocht. De valuta koers is echter nu niet meer zo voordelig als toen maar het scheelt nog altijd een flinke hap geld op de meeste nieuwe games en zeker op de wat oudere. Als dit prijsverschil er niet was geweest dan had ik nu significant minder games in de kast staan.

Om deze redenen ben ik wel benieuwd naar hoeveel PS3 / PSN games de tweaker in het bezit heeft en of hij deze ook zou hebben gehad als de games in Nederland zou moeten worden aangeschaft voor de volledige mep. Natuurlijk is o.a. ook de aanschaf datum van de PS3 hier op van invloed, hoe langer de PS3 in bezit is hoe groter het tijdsvlak en de spreiding van de games kan liggen.

Kijkend naar deze beperkte variabelen dan kan ik zeggen dat mijn huidige attach rate aardig hoog ligt (28 PS3 games en 4 PSN) vooral kijkend naar het feit dat ik pas sinds november 2008 beschik over een PS3. Echter had ik nooit deze collectie opgebouwd al had ik de spellen in Nederland moeten kopen. Ik schat dat ik dan maximaal 1/4 van de PS3 games zou hebben aangeschaft.

Hoe zit het bij jullie?

Edit: 1000+ posts tijd voor een nieuw draadje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

pfff ik heb iets van 30-35 orginele game, en stuk of 10 uit de PSN.
Tegenwoordig 'verhandel' ik het nodige op marktplaatst (waarom 60euro dokken, als je 2-3 dagen na release een 2e hands voor 30euro kunt bemachtigen?)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:24:
pfff ik heb iets van 30-35 orginele game, en stuk of 10 uit de PSN.
Tegenwoordig 'verhandel' ik het nodige op marktplaatst (waarom 60euro dokken, als je 2-3 dagen na release een 2e hands voor 30euro kunt bemachtigen?)
of in Engeland voor 20-25 euro soms.

Ik heb trouwens nog steeds Prince of Persia en Uncharted ongespeeld liggen, maar ik ben nu bezig met Oblivion GOTY edition, en die neemt nogal wat tijd in beslag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Lukin schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:21:
Kijkend naar deze beperkte variabelen dan kan ik zeggen dat mijn huidige attach rate aardig hoog ligt (28 PS3 games en 4 PSN) vooral kijkend naar het feit dat ik pas sinds november 2008 beschik over een PS3. Echter had ik nooit deze collectie opgebouwd al had ik de spellen in Nederland moeten kopen. Ik schat dat ik dan maximaal 1/4 van de PS3 games zou hebben aangeschaft.

Hoe zit het bij jullie?
Ik heb ongeveer 40 PS3-games, een stuk of 20 PSN-games plus zo'n 50 Blu-Rays. Het gros is uit de UK, Canada en de VS afkomstig. Ik let heel erg op de koopjes en heb behalve op de dag dat ik mijn PS3 kocht (maart 2007) geen games in reguliere winkels gekocht. 60-70 euro voor een game vind ik absurd, zeker als je door het spel te kopen in het buitenland tientallen euro's goedkoper uit bent.

Enig nadeel van al die onweerstaanbare koopjes is dat een aantal games nog steeds ongespeeld op de plank liggen omdat ik er niet aan toe kom. Luxeproblemen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307149

Even heel iets anders dan de perikelen rond Activision of de prijzen van games, beiden interessante ontwerpen en met name de prijzen van games in het buitenland hebben mijn ogen geopend...

Ik vroeg me even het volgende af, mijn ps3 maakt af en toe een soort van piepend (mechanisch) geluid, alsof hij aan het laden is of iets dergelijks, en hij doet eigenlijk voornamelijk in het ps3 menu, of als ik internet gebruik om messages te verzenden of folding@home gebruik...
Is dit normaal, of probeert m'n ps3 me iets duidelijk te maken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Dat gebeurd bij mij alleen als de PS3 opstart ( na crashen of gewoon ), dan is het peep-peep en dan hoor je de fan aanslaan en de HD worden gestart. Ik heb niet het idee dat het heel erg is als dat bij jouw vaker gebeurd.

[ Voor 25% gewijzigd door Lukin op 22-06-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307149

Lukin schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:05:
Dat gebeurd bij mij alleen als de PS3 opstart ( na crashen of gewoon ), dan is het peep-peep en dan hoor je de fan aanslaan en de HD worden gestart. Ik heb niet het idee dat het heel erg is als dat bij jouw vaker gebeurd.
Yep, dat doet hij bij mij ook, maar dat is een duidelijk en helder piepje, de piepjes die ik hoor, klinken veel minder helder en verschillen ook in volume, de ene keer hoor je het amper, de andere keer weer een stuk duidelijker...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 307149 op 22-06-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Lukin schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:21:
[..]
Ok dan :D. Waar haal je tijd vandaan om al die spellen te spelen? :P Behoorlijk extreem aantal spellen imho ;). Ik haal mijn games ook allemaal in Engeland of via Marktplaats.

Ik heb mijn PS3 sinds december 2008 denk ik en heb nu 10 PS3 games en 7 PSN games. En dan moet ik eerlijk zeggen dat er nog 2 PS3 games in verpakking zitten en ik ook nog niet alle PSN games heb gespeeld. Ik dacht dat ik al veel games had gekocht ;).

Sommige spellen ben je ook best lang mee kwijt.

Overigens merk ik dat ik liever een paar spellen heb en die goed speel dan een heleboel spellen een beetje. Je geniet meer als je echt de tijd neemt voor een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 19:28

scorpie

Supra Addict

Ik heb denk 4 PSN games en een stuk of 12 / 13 Blu-Ray games, en dan nog een stuk of 25 Blu-Ray films. De attach rate is wat mij betreft prima hoor, verlaag de prijzen van die games maar eens, moet je zien wat er gebeurt. Nu snijden ze zichzelf in de vingers, want ze willen de x360 games en ps3 games ongeveer voor hetzelfde geld verkopen ondanks dat de ps3 meer licentiegelden kost. Waarom dan niet games op 50,- zetten en vaker wat minder verdienen?

Maargoed, sowieso gaan er dit jaar weer flink wat games gekocht worden, Uncharted 2, GT5, Fat Princess, misschien Modern Warfare 2 (sorry, maar als je Killzone 2 hebt, is iedere FPS echt een kinderspel geworden), en dan ben ik er vast nog 10 vergeten.

Ik heb trouwens die 2e mappack van CoD: WaW gewonnen, maar telkens als ik dat spel speel lach ik me kapot. Geluid klinkt nergens naar, graphics zijn op zich prima, maar niet boeiend, en de hele gameplay.... ja ik weet het niet, het voelt zoooo arcade aan... Nee, ik ben verwend met Killzone :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
McVirusS schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:18:
[...]
Ok dan :D. Waar haal je tijd vandaan om al die spellen te spelen? :)
Ik heb ook pas 12 PS3 en 3 PSN spellen "uitgespeeld", een aantal heb ik alleen MP gespeeld zoals de CoD's daarnaast zitten een aantal nog gewoon in het plastic wachtend op het moment dat ik ze open maak. Ik heb in der tijd gebruik gemaakt van de lage stand van de pond om een aantal "oude" spellen aan te schaffen zoals MGS4, Uncharted, Assasin's Creed en Battlefield Bad Company.

Tegenwoordig gaat het wat minder rap en kijk ik naar de koopjes en de wat meer moeilijk verkrijgbare titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Ik denk dat als ze de prijzen van games verlagen in Nederland dat er veel meer verkocht worden. Als ik zie hoeveel games de importerende mensen kopen ;).

Je koopt nu eenmaal eerder een game voor 20 - 40 euro dan voor 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
ymmv schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:43:
[...]

Ik heb ongeveer 40 PS3-games, een stuk of 20 PSN-games plus zo'n 50 Blu-Rays. Het gros is uit de UK, Canada en de VS afkomstig. Ik let heel erg op de koopjes en heb behalve op de dag dat ik mijn PS3 kocht (maart 2007) geen games in reguliere winkels gekocht. 60-70 euro voor een game vind ik absurd, zeker als je door het spel te kopen in het buitenland tientallen euro's goedkoper uit bent.

Enig nadeel van al die onweerstaanbare koopjes is dat een aantal games nog steeds ongespeeld op de plank liggen omdat ik er niet aan toe kom. Luxeproblemen. :o
Sinds enkele maanden koop ik ook geen games meer in de winkel, ik wacht liever enkele weken en dan heb je ze zo voor de helft van de prijs uit de UK :)
Misschien dat ik voor Uncharted 2 een uitzondering maak en deze wel meteen koop...

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 22-06-2009 12:52 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

ik ook al lang niet meer , als je hier bij de lokale winkel gta IV wilt hebben betaal je 65 euro , als je call of duty 4 wilt hebben zelfs 75 euro!! , ik haal alles via ebay, play.com, amazon ectr, ik koop hier helemaal niks meer van games , zelf films niet eens meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Net ff uit verveling Bioshock gehaald, zowiezo goede game, op pc ook al gespeeld ( heb ik hem ook origineel dacht ik... ) voor 27 eurie bij de freerecordshop, importeren enzo heb ik allemaal geen zin in, heb ik geen geduld voor, als ik iets wil, wil ik het nu en daarmee basta :P

* Wacht rustig even verder af, zit ondertussen 30 min te wachten tot ie klaar is met updaten en installen. In ieder geval lekker muziekje erbij

[ Voor 4% gewijzigd door Fatal Mind op 22-06-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bioshock vond ik de grootste dissapointment, achjah gelukkig zit er diversiteit in het aanbod games.
Ging dezelfde dag nog terug naar de eplaza (was de game overigens 18,50)

iemand vanavond potje kz2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:09:
Bioshock vond ik de grootste dissapointment, achjah gelukkig zit er diversiteit in het aanbod games.
Ging dezelfde dag nog terug naar de eplaza (was de game overigens 18,50)

iemand vanavond potje kz2
Ik vond KZ2 daarentegen weer de grootste tegenvaller uit de games die ik heb gekocht, ik heb daarentegen veel plezier aan Bioshock beleeft, kan niet wachten op deel 2 :9~ Maar goed er komen het aankomende half jaar een aantal mooie games uit en in 2010 ook. Ben benieuwd of ik het "must have it now!" gevoel een beetje kan weerstaan want er liggen nog meer dan genoeg top games op de plank.

Mijn top 5 games tot nu toe zijn:

1. Valkyria Chronicles
2. Bioshock
3. Demon's Souls
4. Guitar Heroes III: Legends of Rock
5. WipeOut HD

[ Voor 9% gewijzigd door Lukin op 22-06-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Zijn er nog nadelen voor het kopen uit UK? Ik heb de PS3 nog niet zo lang maar een maat van mij die hem langer heeft zei dat er dan problemen kunnen zijn met regio gebonden zaken. Kan het zijn dat je dan bijvoorbeeld geen content kan kopen uit de playstation store ofzo?

Ik denk gewoon simpel UK is EU dus geen problemen alleen geen Nederlandse taal of handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Damien2004 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:49:
Ik denk gewoon simpel UK is EU dus geen problemen alleen geen Nederlandse taal of handleiding.
Inderdaad.

De enige keer dat ik een verschil opmerkte, was met de LE van inFAMOUS. De meegeleverde code bleek alleen in de UK-PSN-winkel in te lossen te zijn. Verder geldt dat je met een UK-editie van een game de DLC uit de Nederlandse winkel kunt gebruiken. Online is er ook geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 22-04 22:23

zAo

GPLv2 Fanboy

Zijn er nog nadelen voor het kopen uit UK? Ik heb de PS3 nog niet zo lang maar een maat van mij die hem langer heeft zei dat er dan problemen kunnen zijn met regio gebonden zaken. Kan het zijn dat je dan bijvoorbeeld geen content kan kopen uit de playstation store ofzo?

Beide consoles hebben als regio EU, dus daar hoef je je geen druk om te maken. Zolang je PSN account een NL adres heeft, kun je gewoon games kopen uit de Benelux-store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online

Dat klopt, geen DLC problemen aangezien UK = EU. Je moet wel even nakijken of de web winkel daadwerkelijk in de UK gelegen is. Volgens mij was er iets met webwinkels die in Jersey lagen waardoor die weer niet in de EU lagen en dus mogelijk de douane moeilijk ging doen.

Persoonlijk geen ervaring mee maar spit het Games Import topic even door zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Veel spellen zijn zelfs in de Nederlandse taal (bv. Little Big Planet). Alleen zit er dan wel een Engelse handleiding bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
BamSlam_ schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:25:
[...]

Veel spellen zijn zelfs in de Nederlandse taal (bv. Little Big Planet). Alleen zit er dan wel een Engelse handleiding bij.
De taal hangt vaak gewoon af van de taal instellingen waarvoor je hebt gekozen toen je je PS3 configureerde, enkele spellen hebben in het spel een optie waardoor je hier van kan afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Lukin schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:35:
[...]

De taal hangt vaak gewoon af van de taal instellingen waarvoor je hebt gekozen toen je je PS3 configureerde, enkele spellen hebben in het spel een optie waardoor je hier van kan afwijken.
Dat snap ik. Het punt is echter dat wanneer je buiten NL een spel koopt, dat niet per sé betekent dat je geen Nederlandse audio of ondertitels hebt. Meestal worden er meerdere talen op de disc geperst.

[ Voor 5% gewijzigd door BamSlam_ op 22-06-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik heb mijn systeem in november '08 gekocht en met kerst was er een shitload aan aanbiedingen in de UK i.c.m. de bijna 1:1 valuta.....in die periode heb ik bijna al mijn games gekocht, allemaal A-titels.

Enige game die ik ooit in de winkel heb gekocht is RE5 voor EUR49, omdat ik niet kon wachten :) Voor de rest heb ik nooit meer dan EUR30 betaald (Stuk of 15 games + enkele PSN titels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225449

Net gebeld met de Sony helpdesk ivm met mijn playstation (60gig) die ik nu al bijna 5 weken geleden heb opgestuurd :| . Vorige week ook al gebeld, toen zeiden ze dat ze een leveringstekort hadden en ook nu kreeg ik dezelfde mededeling te horen. Ze hopen deze week weer een voorraad te krijgen, dus afwachten :X .

Ook belachelijk dat je geen 40 gig model ervoor terug kan krijgen, daar doen ze niet aan. Lekker dan, 600 euro uitgegeven en nu al de 2de keer dat de ps3 kapot is + meer dan 5 weken wachten.
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Anoniem: 225449 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:46:
Net gebeld met de Sony helpdesk ivm met mijn playstation (60gig) die ik nu al bijna 5 weken geleden heb opgestuurd :| . Vorige week ook al gebeld, toen zeiden ze dat ze een leveringstekort hadden en ook nu kreeg ik dezelfde mededeling te horen. Ze hopen deze week weer een voorraad te krijgen, dus afwachten :X .

Ook belachelijk dat je geen 40 gig model ervoor terug kan krijgen, daar doen ze niet aan. Lekker dan, 600 euro uitgegeven en nu al de 2de keer dat de ps3 kapot is + meer dan 5 weken wachten.
;(
Balen man! Misschien moet je even een mail sturen of een aangetekende brief met daarin alle feiten. Misschien dat het iets help? Dunno. Meestal zijn bedrijven nogal stug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

;(
Pffft dat is niks :P
Toen mijn Philips 42" tv kapot was heb ik 78 dagen (!!!!!!!!) moeten wachten tot ik em weer kreeg. Op hun site staan allerlei mooie beloftes, zoals "hebt u een tv van 37" of groter, dan krijgt u van ons een leentoestel aan huis gebracht terwijl u wacht op uw eigen tv." enzo.. ik heb geen reet gezien. Moest ook zelf 10x bellen want het waren echt incapabele rukkers, ook bij het reparatiebedrijf trouwens. "Klant is koning" is tegenwoordig gedegradeerd tot "klant....? zoek het maar uit!"

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeepXJ89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-03-2020
Was deze al voorbij gekomen??:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v305/the_DOCTOR/Timberclad/Heroshot.jpg
Ik zag hem op Gizmodo; hier de link http://brassgoggles.co.uk.../damnation-timberclad-ps3

PS3 80gb met 320gb, PSN tag: Papegaaienflats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online

;(
Er is een apart topic voor problemen met je PS3 --> PS3 defecten topic Deel 1

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225449

OPSLAGHOND schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:22:
[...]

Er is een apart topic voor problemen met je PS3 --> PS3 defecten topic Deel 1
Thanks voor de link. Wist niet dat er topic voor was :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:23
het is weer is tijd voor een nieuw spel, heb mezelf beloofd alleen nog maar goedkope spellen te kopen :D

na Rainbow six vegas 2 (12.50) waarmee ik me goed vermaakt heb, wel kort maar wel een leuk spel...
is het tijd voor een volgende, Drake's fortune of Far cry 2.. of een andere platinum of cheapo... is toch altijd lastig kiezen

dit is dus een mededeling ... niet echt een vraag alhoewel tips altijd mogen..

[ Voor 12% gewijzigd door Reloader op 22-06-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Reloader schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:26:
het is weer is tijd voor een nieuw spel, heb mezelf beloofd alleen nog maar goedkope spellen te kopen :D

na Rainbow six vegas 2 (12.50) waarmee ik me goed vermaakt heb, wel kort maar wel een leuk spel...
is het tijd voor een volgende, Drake's fortune of Far cry 2.. of een andere platinum of cheapo... is toch altijd lastig kiezen

dit is dus een mededeling ... niet echt een vraag alhoewel tips altijd mogen..
Whehe, ik herken je probleem... soms zijn er teveel boeiende games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
het is gewoon niet cool, ga je zoeken

- Drake's fortune lijkt me wel een leuk spel
- Far cry 2: lijkt me ook echt goed
- assasins creed.. maar eigenlijk lijkt me dat niet zo alhoewel het wel lekker free roaming is

ik wil eigenlijk wel een vrolijk spel hahaah

- simpsons the game... maar als k de reviews bekijk is dat alleen voor 14 jaar en jonger haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeepXJ89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-03-2020
Simpsons en Farcry zou ik niet kiezen tenzij het echt goedkoop kan, 15€ of minder.

PS3 80gb met 320gb, PSN tag: Papegaaienflats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Simpsons 16 euro
farcry 19.95
Drake's fortune 19.95
Assasins creed 12.95

far cry een tegenvaller.. stond juist boven aan mijn lijstje, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 23:38

Armada

-Wat wil je weten?-

scorpie schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:22:
Ik heb denk 4 PSN games en een stuk of 12 / 13 Blu-Ray games, en dan nog een stuk of 25 Blu-Ray films. De attach rate is wat mij betreft prima hoor, verlaag de prijzen van die games maar eens, moet je zien wat er gebeurt.
Met mij gaan ze de attach-rate waarschijnlijk niet verhogen. Toen ik net de PS3 had, wilde ik heel graag een aantal titels voor de PS3 (LBP, Ratchet & Clank en Buzz) en heb ik daarnaast een paar multiplatforms expres voor de PS3 gekocht om deze als het ware 'te verantwoorden'. Ik had me ook heilig voorgenomen om Live Gold voor de 360 niet meer te verlengen. De PS3 is stiller, heeft gratis on-line, zou in potentie krachiger zijn, etc. Maar ondertussen merk ik toch dat ik weer naar de 360 neig. Het geluidsniveau is met HDD-installatie nu zeer acceptabel en de controller blijft (in mijn ogen) onovertroffen. Voor een aantal spellen hebben ze toch de DLC (Fallout 3, GTA 4) of op zijn minst een half jaar eerder. En ach voor die zeer goede service van Live heb ik die 35 EUR per jaar wel over. Bovendien is door het puntensysteem van MS (en de import-acties van puntenkaartjes), vaak een behoorlijke korting op de Arcade-spellen mogelijk (voorbeeld: Sam 'n' Max Season 1 voor 14 EUR ipv de standaard 19,20 via een prepaid kaart van gamehubs), waar ik bij PSN altijd weer de hoofdprijs betaal in de EU store. Ik houd de PS3 er wel bij, al was het maar voor de paar exclusives die ik wel wil spelen (voor dit jaar alleen Uncharted 2), de blu-ray en als stille DVD-speler, maar de multiplatformers gaan op conto van de 360.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Reloader schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:44:
Simpsons 16 euro
farcry 19.95
Drake's fortune 19.95
Assasins creed 12.95

Waar ? :P
Fatal Mind schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:48:
Over headsets gesproken, ik heb er ook aan zitten denken om een headset te kopen, eisen zijn alleen wel dat het normale oorschelpen zijn ( dus die over je oor heen vallen ) en dat hij draadloos is, en als het ff kan, niet te duur natuurlijk, maar voor het zoeken maakt dat niet uit.

Heb verschillende webwinkels bekeken, maar het zijn allemaal headsets met 1 oortje die je voor je telefoon gebruikt

Wat gebruiken jullie atm ? en hoe bevalt dat ?
Iemand ?

[ Voor 51% gewijzigd door Fatal Mind op 22-06-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Armada schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:05:
[...]

Met mij gaan ze de attach-rate waarschijnlijk niet verhogen. Toen ik net de PS3 had, wilde ik heel graag een aantal titels voor de PS3 (LBP, Ratchet & Clank en Buzz) en heb ik daarnaast een paar multiplatforms expres voor de PS3 gekocht om deze als het ware 'te verantwoorden'. Ik had me ook heilig voorgenomen om Live Gold voor de 360 niet meer te verlengen. De PS3 is stiller, heeft gratis on-line, zou in potentie krachiger zijn, etc. Maar ondertussen merk ik toch dat ik weer naar de 360 neig. Het geluidsniveau is met HDD-installatie nu zeer acceptabel en de controller blijft (in mijn ogen) onovertroffen. Voor een aantal spellen hebben ze toch de DLC (Fallout 3, GTA 4) of op zijn minst een half jaar eerder. En ach voor die zeer goede service van Live heb ik die 35 EUR per jaar wel over. Bovendien is door het puntensysteem van MS (en de import-acties van puntenkaartjes), vaak een behoorlijke korting op de Arcade-spellen mogelijk (voorbeeld: Sam 'n' Max Season 1 voor 14 EUR ipv de standaard 19,20 via een prepaid kaart van gamehubs), waar ik bij PSN altijd weer de hoofdprijs betaal in de EU store. Ik houd de PS3 er wel bij, al was het maar voor de paar exclusives die ik wel wil spelen (voor dit jaar alleen Uncharted 2), de blu-ray en als stille DVD-speler, maar de multiplatformers gaan op conto van de 360.
Ach, iedereen is anders. Ik heb mijn 360 al vanaf dag 1 en was zeer kritisch over de PS3. Ik heb een jaar lang hard meegelachen met internetmemes als instant weapon change, giant enemy crabs, RIIII-IIDGE RACER!! en $600. Het was dat ik een sucker was voor Blu-Ray en gadgets, anders had ik geen PS3 gekocht. Een dik jaar later en ik ging mijn multiplatform games voor de PS3 kopen omdat ik het systeem zo goed in elkaar vond zitten. Nog een jaar later en ik raak nauwelijks mijn 360 nog aan. Ik had twee jaar Xbox Live gekocht, dat was nou zonde van mijn geld. Ik ging toch al nauwelijks online gamen en als je dan ook al niet je 360 aanzet... Ik vind het verschil tussen de 360 en PS3-controlller veel te klein om dat mijn keuze voor een platform te laten bepalen. Dan eerder het geluidsniveau - hoewel dat met de HD-installatie-optie van NXE vele malen beter is geworden blijft de PS3 stiller. Ik vind de exclusieve PSN-games die ik koop in het algemeen sympathieker geprijsd dan XBLA-games. De belangrijkste reden om de 360 minder speeltijd te geven was de RROD. Ik voorzag al dat mijn 360 er een keer mee op zou houden en ging daarom al mijn games voor de PS3 kopen. De 360 is natuurlijk onder garantie gerepareerd maar ik ben al over de drie jaar heen. Als die nu stuk gaat, moet ik het zelf betalen. Daarom ga ik niet meer investeren in de 360, zeker nu alle multiplatformgames zo goed als evenwaardig zijn en de exclusieve games op de PS3 net dat beetje meer bieden. Ik koop nog wel de belangrijkste 360-exclusives maar voor de rest is het PS3 only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Reloader schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:44:
Simpsons 16 euro
farcry 19.95
Drake's fortune 19.95
Assasins creed 12.95

Uncharted: Drake's fortune is een must-have. Simpele gameplay en fantastische graphics.
Simpsons is wel geinig, maar ook niet veel meer dan dat.
Assasin's Creed is een pareltje om te zien, maar de gameplay is nogal eentonig.
Farcry 2 is leuk in de singleplayer, maar multiplayer ziet de game er verschrikkelijk slecht uit en speelt het naar mijn mening echt waardeloos.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-04 15:00
Ik vond de singleplayer echt verschrikkelijk. Je bent meer aan het rijden dan dat je echt wat mag doen. Daarnaast waren de missies ook super eentonig en had ik het na 2 uur wel gezien. Het was niet eens leuk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:42
Nu ook eindelijk met US accounts en CC doet het dus niet... dit stukje van Ace gelezen over de prepaidkaarten op eBay. Is dit nog steeds mogelijk en veilig? Wil toch wel e.e.a. aanschaffen eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-04 13:18
hemiparo schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 06:48:
Nu ook eindelijk met US accounts en CC doet het dus niet... dit stukje van Ace gelezen over de prepaidkaarten op eBay. Is dit nog steeds mogelijk en veilig? Wil toch wel e.e.a. aanschaffen eigenlijk...
Via Ebay weet ik het niet. Ik bestel ze altijd bij hdmoviesource. Ook een veilige manier om prepaidkaarten te halen. Je kan zelfs naast cc ook met paypal betalen. Het enige wat ik minder had ervaren, was dat ik geen reply kreeg bij een verkeerde code. Pas toen ik een printscreen had meegezonden, kreeg ik ineens een excuus met een nieuwe code. Maar toen was ik al 5 klaag mails verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:38

BM

Moderator Spielerij
Skire schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:32:
Ik vond de singleplayer echt verschrikkelijk. Je bent meer aan het rijden dan dat je echt wat mag doen. Daarnaast waren de missies ook super eentonig en had ik het na 2 uur wel gezien. Het was niet eens leuk eigenlijk.
Heb FarCry2 op de 360 gespeeld. Al is gespeeld een groot woord. Heb er idd een uurtje of 2 rondgereden, en paar missies gedaan, en toen had ik het ook wel weer gezien. Spel ziet er fantastisch uit, maar helaas zijn ze de gameplay vergeten toe te voegen :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
ik gebruik deze logitech headset: http://www.logitech.com/i...n_3/devices/3675&cl=US,EN

Het is niet de meest charmante headset, maar ik gebruik hem dan ook alleen voor de PS3 (je kan hem ook voor je telefoon gebruiken als je dat wil :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
hemiparo schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 06:48:
Ja hoor werkt prima. Heb van de week nog 2 PSN prepaycards gekocht via eBay. Had de codes supersnel binnen via e-mail.

Linkje naar betrouwbare PSN card verkoper op eBay. Als je het niet vertrouwt kan je ze ook via http://www.psncards.nl/ bestellen, al is dat IMHO minder betrouwbaar :).

[ Voor 3% gewijzigd door McVirusS op 23-06-2009 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Armada schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:05:
Met mij gaan ze de attach-rate waarschijnlijk niet verhogen. Toen ik net de PS3 had, wilde ik heel graag een aantal titels voor de PS3 (LBP, Ratchet & Clank en Buzz) en heb ik daarnaast een paar multiplatforms expres voor de PS3 gekocht om deze als het ware 'te verantwoorden'.
Dit stukje tekst was genoeg geweest denk ik, die andere zaken die je noemt zijn op meerdere manieren te weerleggen of te bestrijden wat weer ontluikt in een 360 vs PS3 discussie die uitloopt op een mod warning.

Ikzelf heb:
Zo ff uit men hoofd heb ik:

PSN Games: (9)
Super Stardust HD
Pixeljunk Eden
Pixeljunk Monsters
Lightgame
Burn zombie Burn
GT5 Prologue
Soldner X: Himmelsturmer
Worms
R&C Tools of Destruction

Blu Ray release: (17)
Uncharted: Drake’s Fortune
Motorstorm
Resistance: Fall of man
Resistance 2
Killzone 2
COD 4
DMC 4
MGS 4
Heavenly sword
Tomb Raider: underworld
Burnout Paradise
Viking: Battle of Asgard
Battlefield: BC
Little Big Planet
GTA 4
InFamous
Dead Space

Op de 360 heb ik:
Gears of War
Gears of War 2
Halo 3
Mass Effect

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: http://ps3clan.nl/wp-content/uploads/2009/06/capture.jpg

wat is dat toch met 27-11-09?
maxpayne in die week, gt 5 (?), mgs

http://ps3clan.nl/2009/06...lid-rising-release-datum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Zijn gewoon placeholders, ze hebben er 2, eentje in maart en eentje in november. Wordt de release van een game niet gehaald, dan zetten ze em weer een half jaartje vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 18:54

made

.. made by made ..

Waar kan je momenteel het beste je ps3 vandaan halen ?
Buitenland ? Hoe zit het met de douane en garantie dan ?

TNX !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
zoals de reactie op het door jouw aangehaalde artikel ook al zegt:
Maar natuurlijk………! Ik zal het proberen uit te leggen!

Kojima heeft DUIDELIJK aangegeven dat wij niets van MG Rising zullen horen tot de volgende E3. De E3 van 2010 vind plaats in eind juni.

Hoe kan de release dan nog dit jaar plaatsvinden. Met een beetje speurwerk kom je een heel eind.
Die datums bij play.com zijn dus geen release dates, maar er moet gewoon iets ingevuld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:19

CSB

:D

Ik weet niet waarom sommige mensen zeggen dat Prototype een slechte game is, maar ik heb me de afgelopen 3 dagen kostelijk vermaakt met die game. Het is alleen al cool om de marines te zien op hun Tour Of Duty door New York en het beveiligen van hun territorium tegen de "zombies".

Ik heb voor de gein mezelf eens als Blackwatch soldaat vermomd en meegelopen door de stad om zombies uit te roeien en ik moet zeggen dat dat toch best leuk is, naast het feit dat je de volledige vrijheid hebt om te doen en laten wat je wilt. Er loopt echt een kleine squad van soldaten de straten te sweepen, en op het moment dat het erg druk wordt met zombies roepen ze versterking op.

Ik moet ook zeggen dat de game leuker is als je ook daadwerkelijk de Web of Intrugue volgt. Het verhaal is een beetje warrig maar als je van bijv. Resident Evil conspiracy verhalen houdt dan zit je wel goed.

Ik ga proberen met deze game een Platinum trophy te behalen en daarna pas Infamous te gaan spelen, aangezien over het algemeen Infamous als "beter" wordt afgestempeld.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

made schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:31:
Buitenland ? Hoe zit het met de douane en garantie dan ?
TNX !
in 't verleden kocht is al mijn consoles in duitsland (paar spelletjes er bij)
tegenwoordig is 't makkelijk(er) en goedkoop(er) om deze te importeren.
Sony biedt op haar electronica www (world wide warenty)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
made schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:31:
Bart Smit.. €385,- icnl game
of
game mania € 379,- incl game

ik ben niet zo happig op het importeren van hardware uit het buitenland voor die paar tientjes. Maarja ieder zen eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik ben van plan om een PS3 te kopen, echter lees ik hier en daar dat deze over een maand een stuk goedkoper wordt. Op het werk zeggen ze ook dat ik een maandje beter kan wachten.

Is deze berichtgeving waar of is dat gewoon uit de lucht gegrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 18:54

made

.. made by made ..

himlims_ schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:52:
[...]

in 't verleden kocht is al mijn consoles in duitsland (paar spelletjes er bij)
tegenwoordig is 't makkelijk(er) en goedkoop(er) om deze te importeren.
Sony biedt op haar electronica www (world wide warenty)
Importeren waar vandaan dan ?
Zit er nog een regiocode op of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:28

RaJitsu

B.S.U.R.

Jieve schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:40:
Ik ben van plan om een PS3 te kopen, echter lees ik hier en daar dat deze over een maand een stuk goedkoper wordt. Op het werk zeggen ze ook dat ik een maandje beter kan wachten.

Is deze berichtgeving waar of is dat gewoon uit de lucht gegrepen?
Die berichten gaan al maanden rond. Uiteindelijk wordt hij wel goedkoper (uiteraard), maar wanneer en met hoeveel is maar de vraag. Op de E3 is iig niets aangekondigd, en in de media is ook niets concreets bekend.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

made schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:50:
[...]

Importeren waar vandaan dan ?
Zit er nog een regiocode op of zo ?
voor die paar tientjes zou ik lekker naar de winkel gaan, of in duitsland bestellen.
play.com ? amazone.co.uk ?

als de ps3 goedkoper wordt; zal sony dat op de aziatische e3 (weet zo de echte naam niet) aankondigen denk ik. die is in november/oktober (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Zojuist ff men games bieb uitgebreid met LAIR (€15,-) en Bioshock (€20,-) bij de Bart Smit. Ondanks alle negatieve verhalen over LAIR denk ik toch dat het een bijzondere game is. Zeker voor 15 euri leek het me geen miskoop. Er is een patch waarmee je de game ook zonder motion controls kan spelen. Ik hou jullie op de hoogte.

Bioshock heeft me nooit echt kunnen boeien zowel de demo op 360 als op PS3. Steeds zag ik hem liggen voor 29,- en vandaag ineens 20,- ik dacht: naja dan toch maar meenemen. Al die bijzonder positieve kritieken en 10-nen misschien moet ik er gewoon ff doorheen bijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Coolsnarf schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:05:
[...]

ik gebruik deze logitech headset: http://www.logitech.com/i...n_3/devices/3675&cl=US,EN

Het is niet de meest charmante headset, maar ik gebruik hem dan ook alleen voor de PS3 (je kan hem ook voor je telefoon gebruiken als je dat wil :P).
Ah bedankt, maar ik wil graag zoals ik eerder aangaf een normale headset, dus met 2 oorschelpen die als het kan ook nog eens over je gehele oor heenvallen, en hij moet als het ff kan wel draadloos ( dat is die logitech ook als goed is )

Maar er is zo ontzettend weinig keus als je mij vraagt, alleen maar in de prijsklasse 80 > 100 euro, en dat vind ik te gortig voor iets wat ik niet super veel zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:42

Nemesizz

Untouchable

Demo van Bioshock is erg kort en wat saai. Meteen eigenlijk waar de demo stopt en full-version verder gaat begint pas echt de fun vond ik. Ik heb echter wel de PC versie (al zijn de demo's hetzelfde, heb de PC en PS3 demo en dus PC full version erbij).

Bioshock heeft een super goed verhaal en leuke graphics erbij. Al dat tactische gezwam wat shooters tegenwoordig hebben vind ik niks, een goede ouwe shooter met een goede story heb ik veel liever. Lekker knallen, af en toe een puzzeltje oplossen, veel leuker (smaken verschillen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Laatst online: 31-10-2023
swopdark schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:02:
[...]

Dit stukje tekst was genoeg geweest denk ik, die andere zaken die je noemt zijn op meerdere manieren te weerleggen of te bestrijden wat weer ontluikt in een 360 vs PS3 discussie die uitloopt op een mod warning.

Ikzelf heb:
Zo ff uit men hoofd heb ik:

PSN Games: (9)
Super Stardust HD
Pixeljunk Eden
Pixeljunk Monsters
Lightgame
Burn zombie Burn
GT5 Prologue
Soldner X: Himmelsturmer
Worms
R&C Tools of Destruction

Blu Ray release: (17)
Uncharted: Drake’s Fortune
Motorstorm
Resistance: Fall of man
Resistance 2
Killzone 2
COD 4
DMC 4
MGS 4
Heavenly sword
Tomb Raider: underworld
Burnout Paradise
Viking: Battle of Asgard
Battlefield: BC
Little Big Planet
GTA 4
InFamous
Dead Space

Op de 360 heb ik:
Gears of War
Gears of War 2
Halo 3
Mass Effect
Ratchet and Clank:Tools of destruction is geen PSN-titel. ;) Quest for Booty is dit wel. Heb je Tools of Destruction nog niet en vond je Quest for Booty leuk dan kan ik je deze titel zeker aanraden!

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Fatal Mind schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:52:
[...]

Ah bedankt, maar ik wil graag zoals ik eerder aangaf een normale headset, dus met 2 oorschelpen die als het kan ook nog eens over je gehele oor heenvallen, en hij moet als het ff kan wel draadloos ( dat is die logitech ook als goed is )

Maar er is zo ontzettend weinig keus als je mij vraagt, alleen maar in de prijsklasse 80 > 100 euro, en dat vind ik te gortig voor iets wat ik niet super veel zal gebruiken.
in dat geval denk ik dat het inderdaad lastig wordt. Je hebt wel goede, maar daar betaal je dan ook voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Coolsnarf schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:04:
[...]

in dat geval denk ik dat het inderdaad lastig wordt. Je hebt wel goede, maar daar betaal je dan ook voor!
Ja, daar ben ik dus bang voor, wou hem namelijk draadloos aangezien ik gewoon 5 meter wil kunnen overbruggen ( in realiteit minder, maar beetje speling enzo ) maar denk dat ik maar gewoon voor een bedrade ga met een usb verlengkabel ertussen indien dit nodig blijft te zijn ( lengte's varieren nogal )

Kan in principe toch elke usb headset aansluiten op de ps3 ? of moeten ze nog bepaalde dingen ondersteunen ?

Edit:
http://www.informatique.nl/401016

of

http://www.alternate.nl/h...ARE&l1=Geluid&l2=Headsets

Allebij wel netjes als ik het zo zie.

[ Voor 13% gewijzigd door Fatal Mind op 23-06-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

swopdark schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:32:
[...]

Bart Smit.. €385,- icnl game
of
game mania € 379,- incl game

ik ben niet zo happig op het importeren van hardware uit het buitenland voor die paar tientjes. Maarja ieder zen eigen keuze.
Niet om het een of het ander, maar als je niet goed geïnformeerd bent dan kun je beter niets zeggen. De prijzen wisselen erg en het hangt ook van de koers van de pond af, maar ik heb mijn PS3 voor 390 gekocht + 2 Controllers + Killzone 2 + GTA4 + FiFa 09, de prijzen van de laatste 2 games lagen toentertijd ook nog hoger. Voor dat bedrag kreeg je toen hier een PS3 met 1 Controller en 1 game (lucky actie van 2 games was al weer voorbij.) Dat vind ik wel een groter verschil dan een paar tientjes, zeker als je op woensdag bestelt en vrijdag heb je alles binnen via amazon.co.uk. Maar als de pond niet meer zo voordelig is, moet je ff kijken waar het goedkoper is, amazon heeft iig altijd een goede bundelactie waar je op bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281387

Weet iemand of dit gewoon werkt:

stel ik koop een USA psn card en koop hiermee in de US shop bijv. final fantasy 7, kan ik deze dan gewoon op mn europese psp afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
Fatal Mind schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:11:
[...]

Ja, daar ben ik dus bang voor, wou hem namelijk draadloos aangezien ik gewoon 5 meter wil kunnen overbruggen ( in realiteit minder, maar beetje speling enzo ) maar denk dat ik maar gewoon voor een bedrade ga met een usb verlengkabel ertussen indien dit nodig blijft te zijn ( lengte's varieren nogal )

Kan in principe toch elke usb headset aansluiten op de ps3 ? of moeten ze nog bepaalde dingen ondersteunen ?

Edit:
http://www.informatique.nl/401016

of

http://www.alternate.nl/h...ARE&l1=Geluid&l2=Headsets

Allebij wel netjes als ik het zo zie.
voor zover ik weet doen alle usb setjes het, maar zeker weten doe ik niet. Dan zul je even moeten googlen naar ervaringen van mensen ermee!
Anoniem: 281387 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:15:
Weet iemand of dit gewoon werkt:

stel ik koop een USA psn card en koop hiermee in de US shop bijv. final fantasy 7, kan ik deze dan gewoon op mn europese psp afspelen?
PSP games zijn regio vrij, dus ik denk het wel. Lijkt me niet dat ze een psn psp game in 1x regiolocked maken
check anders deze link ff: http://forums.whirlpool.n...-archive.cfm/1215343.html

[ Voor 21% gewijzigd door Coolsnarf op 23-06-2009 16:44 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Coolsnarf schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:35:
[...]

voor zover ik weet doen alle usb setjes het, maar zeker weten doe ik niet. Dan zul je even moeten googlen naar ervaringen van mensen ermee!

[...]

PSP games zijn regio vrij, dus ik denk het wel. Lijkt me niet dat ze een psn psp game in 1x regiolocked maken
PSP games zijn regiovrij, maar FF7 is een PS1 spel. En ik denk inclusief regiocode. Zeker weten doe ik het niet, maar je aanname is denk ik iets te snel.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
ow, ik edit net een linkje erin.

overigens heb je wel gelijk dat mijn aanname fout was, maar misschien per ongeluk toch nog goed :P

[ Voor 61% gewijzigd door Coolsnarf op 23-06-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Iemand ervaring met: http://www.bestbuy4you.nl ?

Beperkt aanbod, maar wel zeer goedkoop, zit daar te kijken voor overlord 1 ( voordat ik 2 koop :P )

Op google vind ik slechts 3 a 4 revieuws en die zijn allemaal lovend, maar wil even een wat groter publiek hebben die hierover beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271

Topicstarter
swopdark schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:32:
Zojuist ff men games bieb uitgebreid met LAIR (€15,-) en Bioshock (€20,-) bij de Bart Smit. Ondanks alle negatieve verhalen over LAIR denk ik toch dat het een bijzondere game is. Zeker voor 15 euri leek het me geen miskoop. Er is een patch waarmee je de game ook zonder motion controls kan spelen. Ik hou jullie op de hoogte.

Bioshock heeft me nooit echt kunnen boeien zowel de demo op 360 als op PS3. Steeds zag ik hem liggen voor 29,- en vandaag ineens 20,- ik dacht: naja dan toch maar meenemen. Al die bijzonder positieve kritieken en 10-nen misschien moet ik er gewoon ff doorheen bijten.
Lair heb ik gekocht bij de release, en zo slecht vond ik het zeker niet. Het vergt wel geduld om de controls te leren kennen, dit was dan ook het grootste punt van kritiek. Eenmaal je ermee weg was ging het vlot vooruit. Dat journalisten dit spel 15-30 minuten proberen, er niet mee overweg konden en het vervolgens slechte reviews geven kon me geen bal schelen :)

Nu kan je ook met de analoge controllers sturen dus is het best eenvoudig.

Over Bioshock zit ik ook nog te twijfelen, misschien toch eens halen. (Net als Uncharted: Drake's Fortune)

Om nog even terug te komen op de attachrate van de games op een PS3, ik denk ook wel dat ik het gemiddelde naar boven haal.

Blu-ray:

Fifa 08
Fifa 09
NHL 2k7
Beijing 08
Def Jam Icon
Lair
Resistance
Resistance 2
Resident Evil 5
GTA 4
Fallout 3
TES 4: Oblivion (GotY)
Midnight Club: LA
Demon's Souls (onderweg met de boot)
Formula 1 CE 2006 (verkocht)
Assassin's Creed (verkocht)

PSN:
Wipeout HD
Pixeljunk Monsters & Encore
Age of Booty
Savage Moon
Mortal Kombat II
Flow

Mijn top 5 (combinatie van kwaliteit + meest gespeeld)
1. Fifa 09
2. GTA 4
3. Resistance
4. Midnight Club: LA
5. Resident Evil 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Fatal Mind schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:13:
Iemand ervaring met: http://www.bestbuy4you.nl ?

Beperkt aanbod, maar wel zeer goedkoop, zit daar te kijken voor overlord 1 ( voordat ik 2 koop :P )

Op google vind ik slechts 3 a 4 revieuws en die zijn allemaal lovend, maar wil even een wat groter publiek hebben die hierover beslissen.
http://www.budgetgaming.n...rd:+raising+hell_PS3.html

Kijk eerst daar eens, krijg je em nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
idd, scheelt weer een eurie in totaal :P whehe goeie site, had hem eerder gezien, alleen adres kwijt geraakt... thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-03 22:11
Ik vond Lair ook een echt leuk spel om te spelen. De motion controlls waren wennen, maar eenmaal onder de knie vond ik het erg fijn werken. Ook gaf het meer een vlieg ervaring.

Ik vond alle negatieve berichten echt niet te recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271

Topicstarter
Nico111 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:52:
Ik vond Lair ook een echt leuk spel om te spelen. De motion controlls waren wennen, maar eenmaal onder de knie vond ik het erg fijn werken. Ook gaf het meer een vlieg ervaring.

Ik vond alle negatieve berichten echt niet te recht.
Qua verhaal, graphics, soundtrack etc... was de game dik in orde.

En zoals je aangeeft, het bewegen van je draak d.m.v. de motion controls geeft een vliegervaring, iets wat toch een stuk minder is bij het vliegen met de analoge sticks.

Voorlopig heb ik nog steeds geen gelijkaardige game gezien die beter deed, dus die jongens van Factor 5 deden het helemaal niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-04 13:18
Shiver23 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:43:
[...]

PSP games zijn regiovrij, maar FF7 is een PS1 spel. En ik denk inclusief regiocode. Zeker weten doe ik het niet, maar je aanname is denk ik iets te snel.
Ik heb zelf FF7 uit de US Store op mijn ps3 staan. Dan zou ik eerder denken dat het ook werkt op de psp. Ik kijk wel even of het ook werkt op de psp.

edit: Gaat langer duren dan gepland. Ik heb de laatste fw niet op mijn psp staan. En de batterij was ook nog leeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Tjesus op 23-06-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247730

Fatal Mind schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:36:
idd, scheelt weer een eurie in totaal :P whehe goeie site, had hem eerder gezien, alleen adres kwijt geraakt... thx
play.com heeft hem voor ongeveer 12 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Nja, dat importeren duurt me te lang, wil hem gewoon deze week nog hebben, die paar euro maakt me voor de rest ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304293

en als je niets wil met bestellen:

in de mediamarkt ligt overlord Raising Hell gewoon voor 15 euro ^^. Lost planet is daar nog maar 16 btw voor mensen die geïnteresseerd zijn. Ik kijk ook altijd op budgetgaming, maar daarnaast is de mediamarkt ook wel eens handig om langs te wippen. Staat namelijk niet bij budgetgaming maar hebben soms echt wel budgetgames voor een schappelijk prijsje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Nja, mediamarkt ligt hier op 40km afstand, dusja eer dat ik daar met auto ben + tijd ben ik ook wel minimaal 10 euro verder qua benzine ( ja m'n auto zuipt :P whehe ) kan ik hem net zo goed bestellen, enige wat we hier hebben is freerecordshop en dixons en een paar intertoys op 12 km afstand, maar die zijn allemaal nogal duur. maar heb ondertussen 2 overlords besteld ( voor maat ook )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 23:38

Armada

-Wat wil je weten?-

ymmv schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:48:
[...]

Ach, iedereen is anders. De belangrijkste reden om de 360 minder speeltijd te geven was de RROD. Ik voorzag al dat mijn 360 er een keer mee op zou houden en ging daarom al mijn games voor de PS3 kopen. De 360 is natuurlijk onder garantie gerepareerd maar ik ben al over de drie jaar heen. Als die nu stuk gaat, moet ik het zelf betalen. Daarom ga ik niet meer investeren in de 360, zeker nu alle multiplatformgames zo goed als evenwaardig zijn en de exclusieve games op de PS3 net dat beetje meer bieden. Ik koop nog wel de belangrijkste 360-exclusives maar voor de rest is het PS3 only.
Gelukkig wel en het is mooi om een keuze te hebben :D
Maar ja, je hebt nu eenmaal die 360 staan en je hebt er een aardig aantal spellen voor gekocht. ls hij dan nu kapot gaat dan zal je dus of al die spellen gedag moeten zeggen of toch nog investeren.
swopdark schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:02:
[...]

Het gaat mij niet zozeer op de 360 vs ps3 discussie, alhoewel ik toegeef dat het risico weer levensgroot aanwezig is dat dat ontstaat. Wat ik heel interessant vind is hoe de multi-console eigenaren met hun aankoopbeslissingen omgaan. YMMV is duidelijk weg van de PS3 en kiest daarom (tenzij door exclusive gedwongen) voor de PS3 versie. Ik heb dus in het begin meer voor mijn PS3 gekocht, maar neig nu weer meer naar de 360. Een ander zegt misschien, de multiplayers pak ik voor Live/PSN gezien mijn vriendkring, prijs van netwerk, of ervaringen, de singleplayer voor 360/PS3 omdat.., of juist racespel/schietspel voor dat systeem omdat... Puur interesse.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 17:20

Ace

Happy Happy Joy Joy

Armada schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:30:

Het gaat mij niet zozeer op de 360 vs ps3 discussie, alhoewel ik toegeef dat het risico weer levensgroot aanwezig is dat dat ontstaat. Wat ik heel interessant vind is hoe de multi-console eigenaren met hun aankoopbeslissingen omgaan. YMMV is duidelijk weg van de PS3 en kiest daarom (tenzij door exclusive gedwongen) voor de PS3 versie. Ik heb dus in het begin meer voor mijn PS3 gekocht, maar neig nu weer meer naar de 360. Een ander zegt misschien, de multiplayers pak ik voor Live/PSN gezien mijn vriendkring, prijs van netwerk, of ervaringen, de singleplayer voor 360/PS3 omdat.., of juist racespel/schietspel voor dat systeem omdat... Puur interesse.
Ik was ook geen grote PS3 aanhanger in het begin maar sinds begin dit jaar speel ik eigenlijk alleen nog maar op de PS3. Vooral het PSN gedeelte en complete games zoals Burnout Paradise gewoon kant en klaar op je HD hebben staan vind ik heerlijk (geen gedoe met discs wisselen).

Voor multi platform games probeer ik uit te zoeken welke versie het beste is. Red Faction schijnt bijvoorbeeld net iets beter te draaien op de PS3 dan op de 360. Zoiets is meestal wel bekend wanneer de reviews uitkomen. Dan koop ik gewoon de versie die het beste presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

En we gaan weer verder in een nieuw deel: Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 43 :).

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.