Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2007/11/gm_customerservice_225.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.playstation-home.nl/wp-content/uploads/playstation3py6.jpg

** Tip: Geef zo veel mogelijk informatie en wees vooral beleefd, de kans is vele malen groter dat je dan geholpen gaat worden. **

Waarom dit topic? :?
Omdat in Het Playstation 3 ervaringen topic steeds meer mensen kwamen die problemen hadden met hun PS3. Er ontstond wat irritatie over het feit dat de meeste posts over de defecte PS3, de reparatie en de compensatie wegens het lange missen gingen.

Wat nu? :?
Kijk eerst eens of je hier je antwoord kunt vinden;
Online Playstation Support: http://nl.playstation.com/help-support/?locale=nl_NL
Online Playstation Support (Engels): http://us.playstation.com/support/index.htm
GOT PS3 FAQ: http://b.zdclan.nl/GOTPS3/ps3_faq_index.htm
Sony Online Support:http://support.sony-europ...index.aspx?site=odw_nl_NL

Ik heb problemen met mijn geluid. Wat nu?
Stel je vraag @ Audio en HiFi, daar is immers genoeg kennis aanwezig.

Waar heb ik recht op?
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie

RMA aanvragen (en status) via:
https://playstationservice.moduslink.com/HomePage.aspx

Ik wil mijn klacht via een brief indienen. Wat nu?
Hier staat een voorbeeldbrief;
http://www.trosradar.nl/i...brief_pi1%5BshowUid%5D=30
Datum, klacht etc. wel even zelf aanpassen.

Kun je het hier niet vinden bel dan naar het onderstaande nummer;
Voor Nederland;
Tel. 0495 574 817
Voor België;
Tel. 011 516 406
Deze service is bereikbaar op:
maandag - vrijdag: 09.00-22.00 uur
zaterdag: 10.00-16.00 uur

Mijn garantieperiode is verlopen, ik wil mijn eigen PS3 behouden en/of mijn PS3 z.s.m. gemaakt hebben. Wat moet ik doen?
Er zijn een aantal bedrijven die jouw PS3 wellicht kunnen repareren voor een relatief klein bedrag;
1]Ombouwalmere in Almere --> http://www.ombouwalmere.nl/Content/content_ps3.html
2]HJStore in Groningen --> http://www.hjconsoletuning.eu/contact/hjstoregroningen.html
3]HJStore in Leeuwarden --> http://www.hjconsoletuning.eu/contact/hjstoreleeuwarden.html

[ Voor 70% gewijzigd door OPSLAGHOND op 15-06-2011 00:30 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Om oeverloos gezever voor te zijn omtrent waar men recht op heeft:
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 23:09
Zijn er statistieken bekend wat betreft deze defecten? Wat is nou het meest stuk gaande component van de PS3? Is dat dan misschien toch wel de blu-ray drive die er in zit, of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Jorn1986 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:17:
Zijn er statistieken bekend wat betreft deze defecten? Wat is nou het meest stuk gaande component van de PS3? Is dat dan misschien toch wel de blu-ray drive die er in zit, of toch niet?
Blu-ray speler volgens mij, dat deze doorbrand, was een keer bij Tros Radar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197857

Rockvee2 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:37:
[...]

Klopt.

Bij is ook een keel de laser kapot gegaan, ik had binnen 3 weken een nieuwe. Precies zoals ze zeiden, was heel netjes afgehandeld.

Overigens had ik met mijn eerste generatie ps2 hetzelfde probleem, ook de laser kapot. Ook toen loste ze het netjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Het probleem dat ik met mijn 60gb had was niet de blu-ray.De PS3 werd erg warm en ik d8 dat het normaal was maar uiteindelijk was ie volgens mij door de hitte stuk gegaan van binnen. Weet niet welke componenten trouwens. Dit wordt helaas voor zover ik weet ook niet aangegeven. Wel raar want als je bijvoorbeeld een tv terug stuurt en laat repareren krijg je een bonnetje met daarop wat gerepareerd is. Dit had ik met een tv en een stofzuiger.
Overigens had ik mijn gereviseerde PS3 netjes binnen drie (onwennige en dan maar op pc gamende ) weken terug.

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 14:19
Ik heb een vraag waarvan ik denk dat die eerder hier thuishoort dan in het algemene PS3 topic;

Ik heb nu een paar weken een PS3 40GB (100,- korting omdat het een oud model is). Ik heb zelf de 40GB HD vervangen door een 160GB exemplaar. Stel nou dat mijn PS3 ermee op zou houden en ik zou hem opsturen naar Sony, hoe gaan zij om met zo'n 'eigen' hd? Zover ik heb begrepen mag je de HD vervangen zonder verlies van garantie op de console. Maar wat je natuurlijk niet wilt is dat je een een gerepareerde of nieuwe console terugkrijgt met een andere HD erin.
Nu heb ik de originele 40GB HD nog, zou ik wel voor iets anders willen inzetten, of kan ik deze beter bewaren voor het geval dat?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
'k zou de originele hdd gewoon bewaren, en mocht je een keer gezeik hebben, die er weer instoppen als ie retour moet, zou nooit een zelf ingezette hdd opsturen, die ben je dan gewoon kwijt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik zou de originele harddisk er in stoppen. Je weet maar nooit en als je hem kwijtraakt is het zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb 3 weken geleden mijn PS3 afgestuurd, en de helpdesk wist mij zojuist te vertellen dat ze geen idee hadden hoe lang het nog ging duren. Maar dat ik wel rekeninig moest houden met weken!!!!
Naar zeggen kwamen de 60Gb montjesmaat binen en ik moest volgende week maar weer informeren. Hoe lang zitten jullie al te wachten?

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:05
Ik heb mijn 60GB PS3 dinsdag 9 juni verstuurd, sinds kort staat de status op,

RMA Status Informatie
Completed

Spring verzend status
Voltooid

Maar naar wat ik her en der heb gelezen hebben ze leveringsproblemen met de 60GB versie, ben benieuwd hoe lang het gaat duren :?

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-04 14:27
5 juni mijn 60GB launch PS3 opgestuurd met YLOD problemen, status was binnen een paar dagen 'completed' en 'within warranty' maar het is nu 23 juni en nog steeds geen andere PS3 en ik begin ongeduldig te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Ollie_NL op 23-06-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165002

Wat is dan precies het defect aan die 60gb ps3's?
Hadden jullie het mankement ineens of traden er langzamerhand wat vage dingen op ?

Ik heb er ook eenvan 60gb , af en toe een vastloper bij KZ2 sind een week.

Iets om zorgen over te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Bij mij schakelde de console zich uit na een speelsessie, hierbij bleef de rode led knipperen. Waarna ik hem hierna weer aan wilde zetten ging het lampje van rood naar groen, en binnen een paar seconde op oranje. Uitzetten gaf weer dezelfde knipperende rode led. Deed niks meer, geen beeld en startte dus niet op.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04 20:34
Rockvee2 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:37:
[...]

Al de PS3's die in de uitzending voorkwam zat in een krappen ruimte waar de PS3 de hitte haast niet kwijt kon, terwijl er duidelijk staat aangegeven in de PS3 handleiding dat dat juist niet mag.

Maar dit waren eigenlijk met de eerste PS3's die verkocht werden vooral de 60GB die had de bluray/hitte probleem. Maar tegenwoordig hoor ik niks meer over defecte ps3's behalve de eerste 60GB'ers die er nog rond zwerven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 19:49

Nemesizz

Untouchable

Opzich had volgens mij alleen die ene gast met dat Samsung scherm de PS3 in een te krappe ruimte. Daar zag je ook dat het beeld zwart werd en hij kon nog wel games starten als ie weer was afgekoeld.

Die andere hadden wel degelijk een laser probleem, en hadden opzich ook ruimte zat om hitte af te voeren.

Zelf heeft mijn 60GB ook een kapotte laser gehad na ongeveer een jaar. Zelf ben ik (extreem) zuinig op m'n spul, en had de PS3 in een goed geventileerde kast plus voor de zekerheid nog 2 extra fans erachter die warme lucht goed afvoerden. Toch na iets meer dan een jaar laser dood.

Ben wat gaan zoeken op internet en blijkt dat enorm veel 60GB'ers van eind 2007 allemaal na ongeveer een jaar de laser kapot hadden. Nu gaan er allerlei geruchten (de waarheid is moeilijk te controleren) dat het over slechte laser batches ging om maar aan de vraag te voldoen tijdens kerst (en bij ons Sinterklaas) verkopen.
Anderen denken dat het door foute firmware komt die de laser verkeerd aanstuurt (geloof ik zelf niet zo, dan zou m'n moeder's PS3 ook kapot moeten zijn, en m'n vervangende laser meteen weer verbrand moeten zijn).

Ik heb uiteindelijk dus een vervangende laser zelf besteld en vervangen (kost maar 1 middagje werk, ik en m'n broer deden alles stap voor stap). Nu had ik de pech dat m'n controller chip (die onderop de bluray drive zit) lichtelijk beschadigt is en dus kon ik na het installeren van m'n nieuwe lens niet lang blurays kijken of PS3 games spelen (tenzij ik een koelblok met ventilator erbij zette die de chip van de drive koelde...al werkt dat nu ook niet meer omdat de thermalpad vernaggelt is 8)7 ). PS2 en PS1 games werken nog perfect en PS3 demo's ook, dus gebruik em nu nog als PS2,5 zeg maar....

Gezien ik zelf aan het "rommelen" ben geweest kon ik uiteraard fluiten naar garantie, dus heb toen maar een nieuwe 80GB gekocht.

Zelf was ik niet gecharmeerd van de RMA verhalen (zoals nu maar weer blijkt) dus heb de gok genomen.
Of het ding is een maand of 2 weg, of ik probeer het zelf te fixen en ben met 1 dag weer klaar. Mijn geval werkte het niet maar bij veel anderen wel. Vervolgens dus een nieuwe gekocht, maar dan kon ik dus vrij snel weer gamen terwijl als ik em had ge-RMA'd dat ik dan 2 maand had moeten wachten.
Snap eigenlijk niet waarom zo'n RMA zo lang moet duren. Een lens vervangen is zo gedaan, een drive evt ook (kunnen ze bij Sony vast wel dat "married" drive systeem omzeilen of iets dergelijk). Een YLOD wil ik niet zeggen, dat kan misschien wat lastiger zijn te verhelpen, maar een lasertje en dan 2 maand ofzo wachten vind ik toch wel slecht van Sony (ben wel Sony fan trouwens, heb bijna alles wel van sony, maar hun service mbt PS3's is niet geweldig).
(Misschien heb je zoiets van: "wtf heb ik daaraan?" maar ik gaf gewoon even mijn kapotte PS3 verhaal en een kleine correctie op de Tros Radar aflevering ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255271

Anoniem: 165002 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:56:

Niet om je bang te maken, maar zo is het begonnen met mijn launch PS3.

Eerst 1 spel die af en toe eens vastliep, enkele weken later nog een spel.

Nog een paar weken later wou ik een game in de PS3 steken, en hij las deze niet. Eerst was het maar 1 spel, maar na een tijd nog een, en nog een. Na een tijd lukt het enkel om nog Fifa te spelen, in het begin moest ik 1 x de schijf insteken, wat later moest ik dat 15 x proberen, dan 30 x.... en plots helemaal niks meer behalve PS2 games en DVD's.

Toen dacht ik er ook aan de BD-unit te vervangen, maar deze was hier moeilijk te verkrijgen en ik wou mijn garantie niet verliezen.

Opgestuurd en 2 weken na het opzenden kreeg ik een gereviseerd toestel, terwijl ze 4 weken voorzagen.(Ik ben een Belg en blijkbaar zijn ze hier iets sneller of zijn er meer 60GB's in stock).

Ik zet mijn PS3 nu alleszinds mooi open en bloot, dat er dan meer moet afgestofd worden nemen we er dan maar bij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Anoniem: 165002 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:56:
Wat is dan precies het defect aan die 60gb ps3's?
Hadden jullie het mankement ineens of traden er langzamerhand wat vage dingen op ?

De eerste keer was het de laser, de tweede keer was ineens dat hij vast liep tijden Zen pinball. geluid liep door maar beeld was "freezed". Na lang wachten en hopen herstel opnieuw opgestart, daarna gaf hij geen beeld meer! (tip: maak af en toe een back up van de save games!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
60GB PS3 hebben last van laser problemen of YLOD, bij mij kwam het zeker niet door stof of teveel warmte want hij staat open en bloot, het is gewoon een contact wat door het opwarmen en afkoelen stuk gaat.

Heb begon met een vastloper, een week later 3 vastlopers en daarna kon hij nog maar een paar seconden aan en op het laatst bleef hij nog geen seconde aan en sprong het lampje van groen naar geel en toen knipperend rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:47
Anoniem: 255271 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:35:
[...]

Niet om je bang te maken, maar zo is het begonnen met mijn launch PS3.

Eerst 1 spel die af en toe eens vastliep, enkele weken later nog een spel.

Nog een paar weken later wou ik een game in de PS3 steken, en hij las deze niet. Eerst was het maar 1 spel, maar na een tijd nog een, en nog een. Na een tijd lukt het enkel om nog Fifa te spelen, in het begin moest ik 1 x de schijf insteken, wat later moest ik dat 15 x proberen, dan 30 x.... en plots helemaal niks meer behalve PS2 games en DVD's.

Toen dacht ik er ook aan de BD-unit te vervangen, maar deze was hier moeilijk te verkrijgen en ik wou mijn garantie niet verliezen.

Opgestuurd en 2 weken na het opzenden kreeg ik een gereviseerd toestel, terwijl ze 4 weken voorzagen.(Ik ben een Belg en blijkbaar zijn ze hier iets sneller of zijn er meer 60GB's in stock).

Ik zet mijn PS3 nu alleszinds mooi open en bloot, dat er dan meer moet afgestofd worden nemen we er dan maar bij O-)
Mijn PS3 had ook erg veel last van vastlopers bij GT5P, maar sinds ik hem aan bedraad internet heb gehangen en geen USB apparaten (lees Logitech Driving Force Pro) gebruik bij het opstarten werkt ie weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Mooi dat er inmiddels een apart topic is :)

In juni 2007 heb ik voor 599 euro een PS3 60GB gekocht en die heeft altijd probleemloos gewerkt. Tot aan 3 maanden geleden toen de Bluray drive precies op de dag dat ik Killzone 2 ontving geen discs meer las. Helemaal niks. Toen begon de ellende.

Sony zei dat repareren niet gedaan werd en dat ik een refurbished 60GB terug zou krijgen, maar uiteraard zou het allemaal helemaal in orde komen. Na veel wachten vanwege leveringsproblemen kreeg ik dan eindelijk een apparaat opgestuurd. Resultaat: DOA. Apparaat deed helemaal niks. Wel ging de fan aan, maar beeld kwam er niet uit.

Dus dan mag je weer achteraan aansluiten en wederom de RMA molen in. Nu na 3 ruim maanden ontving ik gisteren dan eindelijk de volgende kandidaat. En blij werd ik er niet van, want deze 60GB maakt veel meer lawaai dan m'n eerste 60GB. Die hoorde ik zelfs met warm weer en lang gamen amper. De nieuwe begint na een halve minuut al duidelijk hoorbaar te worden en ik hoor 'm aan de andere kant van de kamer.

Nu heb ik dan uiteindelijk het aanbod om de 60GB te laten vervangen door een nieuwe 80GB. Daarmee verlies ik de PS2 emulatie maar ik heb dan (hopelijk) wel een nieuw apparaat dat in orde is. Ik denk er nog even over na wat het wordt...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:02

Maxow

Hidden Sound System

Als ik nu mocht kiezen om m'n 60GB te vervangen voor een nieuwe 80GB dan was de keuze snel gemaakt. Ik baal er een beetje van dat m'n PS3 zo luidruchtig is, terwijl die verder open staat, in plaats van in een kastje. Als ik bij vrienden van me kom die een 40GB model hebben zijn die nauwelijks hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Damn.. verlopen PS3-reparaties via Moduslink? Dat bedrijf verzorgde ook de verzending van XP naar Vista upgrade-discs. Toen hadden ze de zaken ook al niet op orde, getuige dit topic. Ik hoop maar dat mijn PS3 nooit kapot gaat! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:58
Ik heb mijn PS3 opgestuurd naar Sony, mijn vraag is of ik hier nog een mailtje van hen over ontvang. Wanneer zij em hebben ontvangen, wanneer er nieuwe wordt opgestuurd etc.

Kan iemand mij deze procedure vertellen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
TimmieVelthuis schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:50:
Ik heb mijn PS3 opgestuurd naar Sony, mijn vraag is of ik hier nog een mailtje van hen over ontvang. Wanneer zij em hebben ontvangen, wanneer er nieuwe wordt opgestuurd etc.

je krijgt geen bevestiging hiervan, het enige wat je kan doen is zelf de status achter halen via deze site:
https://playstationservice.moduslink.com/ConsumerRMAStatusLogIn.aspx (Staar je niet blind op de status, de mijne staat al 2 weken op completed, maar ben nog steeds in afwachting van... :'( )

En verder kan je bellen naar de klantenservice en wachten. Als ik het goed heb krijg je wel een bevestiging als de refurbisched word verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Maxow schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:28:
Als ik nu mocht kiezen om m'n 60GB te vervangen voor een nieuwe 80GB dan was de keuze snel gemaakt. Ik baal er een beetje van dat m'n PS3 zo luidruchtig is, terwijl die verder open staat, in plaats van in een kastje. Als ik bij vrienden van me kom die een 40GB model hebben zijn die nauwelijks hoorbaar.
Ik ga inderdaad ook voor de 80GB. Toen ik de 60GB kocht heb ik een paar PS2 titels gekocht omdat de PS3 titels nog erg duur waren, en misschien koop ik er nog wel een PS2 bij. Die is zo compact dat ik 'm onzichtbaar weg kan werken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
TimmieVelthuis schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:50:

Nee, je krijgt geen mail als ze hem hebben ontvangen.
Je kan via deze site kijken wat de status is: https://playstationservic...nsumerRMAStatusLogIn.aspx

Als er staat 'Spring verzending voltooid' o.i.d. bovenin betekent het dat Moduslink jouw PS3 heeft ontvangen en in behandeling is.

Volgens mij krijg je wel een mail als zij een PS3 weer naar jou opsturen maar die van ij is 'pas' 3 weken weg dus dat zal nog wel even duren voordat ik er weer één heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216021

Net gebeld voor de status van mn TWEEDE kapoote ps3. knul wist me helaas niks te vertellen, behalve "voorraad problemen". Toen ik vroeg wannneer ik mn ps1 disc of vervangende disc terugkreeg die in de eerste kapotte zat. zei de beste man: huh de ps3 speelt toch helemaal geen ps1 games?!?!
Dat zegt alweer genoeg over het niveau van de helpdesk. Ik koop best wel een en ander aan hardware, maar dat een apparaat zo snel en dan ook nog 2 keer kapot gaat, heb ik zelf nog NOOIT meegemaakt. Probeer fan te blijven van Sony, maar dit maakt het mij erg moeilijk. ik ben zeeer ontevreden. Denk dat dit stukje hardware nooit de 10 jaar zal gaan halen. Zelfs oude spullen zoals mn cd speler en amiga uit begin jaren 90 doen het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Misschien een idee om wat meer info te plaatsen over:
1. Hoe lang zit er garantie op / en wat voor garantie is dit
2. Wanneer heb je recht op een nieuwe PS3
3. Wanneer krijg je een refurbished exemplaar
4. Kan de playstation enkel bij Sony RMA aangeboden worden of kan dit gewoon bij de persoon die jou de PS3 verkocht heeft > dit staat namelijk wel in de link naar consuwijzer

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Ik had zojuist de de PS3 Helpdesk aan de lijn en die wisten mij te vertellen dat ze sinds kort een eigen reperatiecentrum in Nederland hebben opgestart. Dit omdat ze de garantieperiode hadden verlengd (van 1 naar 2 jaar) hierdoor meer PS3 ter reparatie aangeboden werden. Dat was redlijk bekend maar nieuw was voor mij is dat het nederlandse reparatiecentrum de opgestuurde PS3 repareert en je dus je eigen PS3 terug krijgt _/-\o_ .

[ Voor 32% gewijzigd door GG---77 op 30-06-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

GG---77 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:20:
Ik had zojuist de de PS3 Helpdesk aan de lijn en die wisten mij te vertellen dat ze sinds kort een eigen reperatiecentrum in Nederland hebben opgestart. Dit omdat ze de garantieperiode hadden verlengd (van 1 naar 2 jaar) hierdoor meer PS3 ter reparatie aangeboden werden. Dat was redlijk bekend maar nieuw was voor mij is dat het nederlandse reparatiecentrum de opgestuurde PS3 repareert en je dus je eigen PS3 terug krijgt _/-\o_ .
Komen ze nu mee :{ Ik had maar wat graag m'n eigen 60GB gerepareerd teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Exirion schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:33:
[...]

Komen ze nu mee :{ Ik had maar wat graag m'n eigen 60GB gerepareerd teruggekregen.
Ben wel benieuwd of ze dan ook de harde schijf laten voor wat het is. Ik had namelijk een beeld probleem en kon daardoor mijn savegames niet meer redden. Maar dat konden ze me niet vertellen bij de "help"desk, ook niet op welk nummer ik stond of hoe lang de gemmidelde doorlooptijd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
GG---77 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:20:
Damn, als dat zo is baal ik helemaal, ik heb namelijk mijn 320GB schijf eruit gehaald en de originele 60GB schijf erin gedaan, als ik nu mijn eigen PS3 weer terug krijg werkt de 320GB schijf niet meer omdat de 60GB erin is geweest.

Is nu 25 kalenderdagen weg en nog geen PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ollie_NL schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:12:
Is nu 25 kalenderdagen weg en nog geen PS3
Ik zit al meer dan 3 maanden zonder een goed werkende PS3. Ik raad je aan een gepeperde brief naar Sony te sturen, want we kunnen hier allemaal zitten klagen maar het helpt meer als iedereen z'n beklag doet bij Sony. Gewoon zakelijk en netjes de situatie uitleggen en duidelijk maken dat je hier als consument en koper van een duur produkt niet blij mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 13:12
Dat van dat NL reparatie centrum even in de topicstart zetten?

Ik heb zelf geen problemen met de PS3, wel lees ik over verschillende hitte problemen. Ik vraag me af hoe dat bij deze probleem gevallen er aan toe gaat.
Ik heb de PS3 namelijk in een vrij kleine ruime waarvan ik tijdens het spele het voordeurtje open hou. Als ik dan lang game, bijvoorbeeld 3 uur achter elkaar oid, dan krijgt ie het duidelijk te warm en gaat hij echt gigantisch hard blazen. Zo hard dat ik het game geluid een stuk harder moet zetten om nog een beetje leuk te kunnen spelen. Ik vind het niet erg, het is een goeie waarschuwing waarbij duidelijk wordt dat hij het te warm krijgt. Meestal stop ik dan binnen een half uur, of zet ik hem uit het kastje zodat hij beter kan koelen.
Als een PS3 van de hitte kapot gaat moet je hem dus in zo'n kastje hebben staan en het deurtje dicht hebben, dan zal ie zich na een paar uur wel veel te heet maken.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

Ik was aanvankelijk van plan om een PS3 in het buitenland te halen (buiten de EU). Maar na het lezen van alle verhalen over de slechte service van Sony. En dat ze ook niet tegen betalingen (binnen de garantie) defecten wou repareren of vervangen heb ik besloten om dat niet te doen. Dit is werkelijk voor het eerst dat ik lees dat zo'n groot bedrijf haar klanten zo slecht behandeld. Maar dat weerhoudt mij er nog steeds niet van om een PS3 te halen...

Nu hebben ze bij Amazon (UK) een mooie aanbieding en mijn vraag is of de garantie gedekt is in Nederland als je een PS3 in Groot Brittanie haalt. Moet je je PS3 naar GB sturen of kan dit ook in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
Anoniem: 264553 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:11:
Nu hebben ze bij Amazon (UK) een mooie aanbieding en mijn vraag is of de garantie gedekt is in Nederland als je een PS3 in Groot Brittanie haalt. Moet je je PS3 naar GB sturen of kan dit ook in NL?
Dit zou ik ook wel willen weten, in Engeland is een PS3 volgens mij ~GBP 280,= wat ongeveer 328 euro is, toch een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
In Engeland geldt een andere manier van garantie. Daar komt een 'Sony' busje langs die je PS3 ophaalt en gelijk een nieuwe/refurbished afgeeft. In NL waren hier klachten over (waarom die service in UK wel en in NL niet?) echter heeft Sony NL hier (nog) geen opvolging aan gegeven.
Anoniem: 264553 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:11:
Dit is werkelijk voor het eerst dat ik lees dat zo'n groot bedrijf haar klanten zo slecht behandeld. Maar dat weerhoudt mij er nog steeds niet van om een PS3 te halen...
Onthoud dat mensen die klagen eerder zullen posten op een forum dan mensen waarbij de complete RMA procedure succesvol is gelopen. Let ook op dat de langere RMA periode voornamelijk betrekking heeft op de 60 giga modellen omdat deze alleen nog worden gemaakt om te voldoen aan de RMA's.

[ Voor 50% gewijzigd door OCTheEagle op 02-07-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

OCTheEagle schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:53:
Let ook op dat de langere RMA periode voornamelijk betrekking heeft op de 60 giga modellen omdat deze alleen nog worden gemaakt om te voldoen aan de RMA's.
Let ook op dat 60GB-eigenaren de early adopters zijn die 600 euro voor hun console hebben neergeteld.... Daar zou Sony eens aan moeten denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
OCTheEagle schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:53:
In Engeland geldt een andere manier van garantie. Daar komt een 'Sony' busje langs die je PS3 ophaalt en gelijk een nieuwe/refurbished afgeeft. In NL waren hier klachten over (waarom die service in UK wel en in NL niet?) echter heeft Sony NL hier (nog) geen opvolging aan gegeven.
Bedoel je "Continuous Play" ??
Dit is inderdaad zo dat ze hem meteen omruilen maar daar betaal je wel 5 pond per maand voor, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze standaard elke PS3 zomaar omruilen voordat ze gecheckt hebben of het garantie is of niet. (maar misschien ook wel, als dat zo is is het een veel betere regeling dan in NL)

Nog steeds geen PS3, is nu 4 weken weg, stond binnen 1 week al dat het onder garantie viel, dus de levertijd is al zeker > 3 weken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ollie_NL op 02-07-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de eerste keer kreeg ik mn 60 gig binnen de 15 dagen terug. Was zeer te spreken over sony.
Nu wacht ik sinds begin mei!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

Het klopt dat ik vaak verhalen lees over mensen met 60gig. Ik neem aan dat de huidige 80gig een stuk minder problemen heeft (hoop ik). Die is namelijk te koop met InFamous voor 280 pond bij Amazon. Goeie deal lijkt mij.

Maar weet iemand precies of ik dan een defecte PS3 bij Sony NL kan repareren, of het per se bij Sony GB moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
Anoniem: 216021 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:14:
de eerste keer kreeg ik mn 60 gig binnen de 15 dagen terug. Was zeer te spreken over sony.
Al 2 maanden, dat is helemaal balen, ik had nog enige hoop om mijn 60GB PS3 nu toch wel te krijgen maar als jij al 2 maanden wacht heb ik zeker nog een maand te gaan, wat een ***zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 216021 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:14:
Ik ben al 3.5 maand bezig om een fatsoenlijk werkend apparaat terug te krijgen en ik zit momenteel te wachten op een nieuwe 80GB. Zou in voorraad zijn en meteen verstuurd worden zodra mijn opgestuurde PS3 bij ze binnen was. De brakke PS3 is afgelopen zaterdag opgestuurd en eergisteren binnengekomen. De vervanger is nog niet opgestuurd en ze hebben geen idee wanneer dat wel gaat gebeuren... Sony, Sony, wat zijn jullie een klotetoko geworden :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 13:12
Nou inderdaad zeg.
Vroeger met m'n PS2, die ging net voor aflopen van de garantie kapot. Toen werd er een afspraak gemaakt om hem op te halen (dat was alweer buiten de garantieperiode) en kreeg ik bij het afhalen meteen een gerefurbishd ding terug (die nog steeds werkt). Blijkbaar toch sterk achteruit gegaan.
(gelukkig gaan ze wel minder vaak stuk dan Xbox-en als ik het goed heb, maar bepaalde series lijken wel erg vaak kapot te gaan)

[ Voor 17% gewijzigd door !null op 03-07-2009 11:35 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Ollie_NL schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:11:
[...]
Al 2 maanden, dat is helemaal balen, ik had nog enige hoop om mijn 60GB PS3 nu toch wel te krijgen maar als jij al 2 maanden wacht heb ik zeker nog een maand te gaan, wat een ***zooi
Dan zitten we in hetzelfde schuitje, ben ook alweer een maand aan het wachten. Wat ik echt slecht vind is dat ze bij de "help"desk geen enkel idee hebben hoe lang het ongeveer zou gaan duren.

Is er trouwens al een medetweaker welke zijn 80GB heeft op gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja jongens, wat dit betreft is het een beetje machteloos toekijken. Vandaag heb ik wel een disc in de post gekregen met de game die vast zat in de ps3. LET WEL: de disc die vast zat in de EERSTE kapotte ps3 die ik in april al had opgestuurd. Was zo te zien nog de orginele disc ook, want hij zag er niet bepaald nieuw uit. ( ps1 game uit het jaar 0 met de nodige krasjes).
Maargoed we blijven wachten op DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
YYYYYEEEEESSSS, kreeg net een confirmation mail dat mijn PS3 weer verzonden is naar mij toe.

2/6 RMA aangevraagd
5/6 mijn PS3 aangekomen bij Moduslink
7/7 bericht dat hij weer opgestuurd is.

Dus ongeveer 5 weken weggeweest, nu alvast duimen en bidden dat ik een goeie krijg die het een beetje lang volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Vandaag dan een retail 80GB doos met DS3 controller erbij ontvangen *O* Hij is een STUK stiller dan de laatste 60GB die ik ontving dus ik ben blij dat ik die ruil heb gedaan. Uiteindelijk toch nog een nette oplossing en voor 88 euro heb ik er een PS2 bij gescoord dus BC is ook niet meer nodig (al heb ik maar een paar PS2 games liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
En mijn PS3 is bezorgd door DHL, dus vanavond kan ik 20GB gaan downloaden om alle crap weer terug te krijgen.

2 juni RMA aangevraagd
5 juni PS3 aangekomen bij Moduslink
7 juli Bericht dat hij weer opgestuurd is.
8 juli PS3 ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:03
Heren/Dames,
Ik heb een vraagje,
Sinds een week of twee heeft mijn PS3 ineens kuren.
Kuren als van dat de fan na enige tijd (ongeveer 10/15 minuten) begint te stofzuigen.
En dit gaat erg hard. Voorheen nooit problemen mee gehad, het is echt sinds de laatste paar weken.
Ik heb wel, ongeveer sinds dat het 'probleem' zich voordoet, video instellingen gewijzigd van 720p uitvoer via HDMI naar 1080p HDMI uitvoer (nieuwe tv).
Kan het zijn dat de PS3 daardoor van slag is en wat meer overuren moet gaan maken m.b.t. de fan?!

Kan nergens wat vinden of de aangegeven links en faq uit de eerste post. Dus ik dacht.. dan plaats ik het maar even hier. Overigens geen idee of het tijdens het film kijken ook is.. maar wel tijdens het gamen.

Ik dacht, misschien zit er wat teveel stof in.. ondanks het feit dat ik hem met grote regelmaat schoonmaak (wekelijks) kan er natuurlijk altijd stof IN zitten.. dus het truukje toegepast met de on/off switch en dan de eject knop.. (dat hij zichzelf doorblaast) maar dat mag ook niet baten...

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolvingStorm
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-04 10:02
http://ps3explained.com/i...ject-buttons-hidden-uses/

als ik de comments daar zo lees, is 't niet heel verstandig om dat trucje met on/off en eject knop te doen. één persoon had reactie van sony dat het je videokaart kan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SolvingStorm schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:51:
als ik de comments daar zo lees, is 't niet heel verstandig om dat trucje met on/off en eject knop te doen. één persoon had reactie van sony dat het je videokaart kan kosten.
Als je de PS helpdesk opbelt en klaagt dat je PS3 lawaai maakt vragen ze doodleuk of je dit trucje al geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolvingStorm
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-04 10:02
Apart. Ik lees ook verschillende dingen. op het forum van playstation zelf wordt het niet direct afgeraden omdat ie stuk gaat, meer omdat t niet nodig is en dat je met een stofzuiger (lage stand uiteraard) op de ventilatie gaten het ding schoon kan maken (staat in het boekje?:P). Maar nu maar weer on-topic, ik wijk inmiddels een beetje af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Yiihaaa!!
3 Juni RMA aangevraagd
8 Juni ontvangen
7 Juli bericht ontvangen dat deze aangeboden gaat worden!
Ironisch genoeg had ik gisteren een dikke brief geschreven voor Sony en wilde deze vandaag versturen.

Iemand idee wanneer ze pakketten aanbieden? En indien er niemand thuis is welke procedure er gehanteerd word? De volgende dag opnieuw aanbieden of hebben ze savonds nog een mogelijkheid tot aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

GG---77 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:37:
Iemand idee wanneer ze pakketten aanbieden? En indien er niemand thuis is welke procedure er gehanteerd word? De volgende dag opnieuw aanbieden of hebben ze savonds nog een mogelijkheid tot aanbieden?
De mijne kwam via DHL en dan wordt het automatisch de volgende dag weer aangeboden. Wel kun je 's avonds al afhalen bij een DHL Express servicepunt zoals ik gisteren zelf ook heb gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
DonJunior schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:38:
Sinds een week of twee heeft mijn PS3 ineens kuren.
Kuren als van dat de fan na enige tijd (ongeveer 10/15 minuten) begint te stofzuigen.
En dit gaat erg hard. Voorheen nooit problemen mee gehad, het is echt sinds de laatste paar weken.
Ik zou maar snel een backup maken van je savegames.
Kan je veel stof zien op de roosters van je PS3?
Is het bij alle games of heb je een nieuwe game waarbij de PS3 misschien harder moet werken waardoor hij meer lawaai maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
GG---77 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:37:
Yiihaaa!!
3 Juni RMA aangevraagd
8 Juni ontvangen
7 Juli bericht ontvangen dat deze aangeboden gaat worden!
Ironisch genoeg had ik gisteren een dikke brief geschreven voor Sony en wilde deze vandaag versturen.

Had jij ook een 60GB Playstation 3? Ben zelf met de RMA begonnen op 8 juni en heb hem de 9de verstuurd. Gisteren nog gebeld naar de helpdesk en deze konden me helemaal niks vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
Millert schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:39:
Had jij ook een 60GB Playstation 3? Ben zelf met de RMA begonnen op 8 juni en heb hem de 9de verstuurd. Gisteren nog gebeld naar de helpdesk en deze konden me helemaal niks vertellen.
Ik had ook een 60GB launch PS3, opgestuurd op en een paar dagen voor jou verstuurd, dus hopelijk hebben ze nog wat refurbished PS3's ontvangen en krijg je deze week bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
[...]

Ja, ik had/heb ook een 60GB Launch. Maar dan is er nog hoop voor je, heb gisteren ook gebeld met de helpdesk en wederom konden ze me niks nieuws vertellen. Het feit dat ze me helemaal niks konden vertellen stoorde me zo dat ik besloten had om een brief te versturen. Was de brief aan het nalezen voordat ik hem wilde posten en checkte mijn mail en voila.. Mailtje met daar in de verlossende woorden:
"Bij deze informeren wij u dat uw vervangende Playstation bestelling XXX verzonden is. "

Dus ik zou zeggen houd je mail in de gaten.. Maybe it's your lucky day...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ollie_NL schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:01:
[...]
Ik zou maar snel een backup maken van je savegames.
Kan je veel stof zien op de roosters van je PS3?
Is het bij alle games of heb je een nieuwe game waarbij de PS3 misschien harder moet werken waardoor hij meer lawaai maakt?
Net ontdekt dat het alleen in-game bij GTA is. Andere games nog niet geprobeerd..
Maar als ik de PS3 gewoon als mediacenter gebruik (wat ik toch het meeste doe) is er niets aan de hand.
Vanmiddag GTA gespeeld. (met fan dus veel herrie) GTA afgesloten en na een seconden of 30 ging ook de fan weer normaal draaien...
Heel vreemd... Lijkt er dus inderdaad op dat de PS3 op 1080p harder moet werken en dus blijkbaar extreem hard moet gaan koelen.. ?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DonJunior schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:42:
Heel vreemd... Lijkt er dus inderdaad op dat de PS3 op 1080p harder moet werken en dus blijkbaar extreem hard moet gaan koelen.. ?
Is vrij logisch ja, want bij 1080p heb je grofweg 2 keer zoveel pixels als bij 720p. Dat betekent behoorlijk wat extra performance die nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 12:47

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Niet alleen dat natuurlijk, misschien vraagt GTA uberhaupt veel van de hardware.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Nou heb net geprobeerd GTA.. ook op 720p maakt ie de herrie.. duurt het wel wat langer voordat hij aanslaat.. maar hij doet het ook.. dus alleen aan de 1080p ligt het niet..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje mosterd na de maaltijd jongens, aangezien sommigen al hun ps3 terug hebben, maar ik wou jullie gisteren al vertellen dat er een groot aantal ps3 en de deur uit zijn gegaan, met name ook de 60 gigs!!!!!!

Beetje laat , maarja voor de gene die hem nog moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Nog geen mailtje gehad, hoop dat ik deze week nog bericht krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Ik heb gisteren mij refurbished PS3 opgehaald en gisteren getracht eea terug te zetten, maar op een of andere reden krijg ik zowel van Pixel Junk Monsters als van Eden de uitbreidingen (Encore) niet geinstalleerd. Volgens de downloadbalk haalt hij ze binnen, maar dat was dat.

En ik weet niet of dit het juiste topic is maar omdat ik al mijn savegames kwijt ben ben ik op zoek naar enkele savegames, hebben jullie tips? Met name gaat het mij om:
Motorstorm, ergens richting de 25%
Assasin creed
Restistance 1, COD4, COD5, allemaal easy en normaal uitgespeeld
KZ2 alleen easy
GTAIV was zelf op ongeveer 56%
RE5 easy, normal en alle wapens vrijgespeeld en die (ik weet niet hoe het heet) unlocables die poppetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@GG---77: Gewoon lekker over beginnen ;) Dan heb je pas waar van je geld :P hahaha
Mij maakt het persoonlijk nooit zoveel uit als ik mn savegames kwijt ben.. dan begin ik gewoon lekker opnieuw.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DonJunior schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:59:
@GG---77: Gewoon lekker over beginnen ;) Dan heb je pas waar van je geld :P hahaha
Mij maakt het persoonlijk nooit zoveel uit als ik mn savegames kwijt ben.. dan begin ik gewoon lekker opnieuw.
Ik ben ook met alles opnieuw begonnen. En dat terwijl ik bij GT5P eindelijk die onmogelijke ronde op Daytona had gehaald :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Wel raar dat je je oude harddisk niet terug krijgt, ik bedoel: het boeit toch niet welke harddisk in die nieuwe zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

EfBe schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:01:
Wel raar dat je je oude harddisk niet terug krijgt, ik bedoel: het boeit toch niet welke harddisk in die nieuwe zit?
Je oude machine wordt in z'n geheel naar een reparatieafdeling gestuurd en jij krijgt een opgelapte terug. HDs verwisselen doen ze niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Exirion schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:06:
[...]

Je oude machine wordt in z'n geheel naar een reparatieafdeling gestuurd en jij krijgt een opgelapte terug. HDs verwisselen doen ze niet aan.
Triest. En hem opsturen zonder hdd gaat wellicht niet ? Het is al ruk dat je erg lang moet wachten op je PS3, maar dat je een andere HDD terugkrijgt is helemaal brak. Ookal omdat account info op de oude opgeslagen is, wachtwoorden etc. Iemand op het repaircenter kan hem oppakken en ermee PSN games kopen, tenzij je account's portemonee leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
EfBe schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:48:
[...]

Triest. En hem opsturen zonder hdd gaat wellicht niet ? Het is al ruk dat je erg lang moet wachten op je PS3, maar dat je een andere HDD terugkrijgt is helemaal brak. Ookal omdat account info op de oude opgeslagen is, wachtwoorden etc. Iemand op het repaircenter kan hem oppakken en ermee PSN games kopen, tenzij je account's portemonee leeg is.
Ook al zou je HDD eruitschroeven dan schijnt (correct me if i'm wrong) de refurbished deze niet te herkennen en gaat deze formaterren.

Mbt accountgegevens (lees CC-gegevwns) deze kan je aanpassen/verwijderen als je inlogt op de officiele PS3 site. Maar dan moet je wel inlog gegevens hebben..

Ik heb sinds gisteren weer een PS3 refurbished. Maar ik zag op de achterzijde dat ik een andere batch heb. Deze eindigde op CECH04 terwijl mij "oude" eindigde op CECH03.
Zijn er hierover verschillen bekend?

[ Voor 12% gewijzigd door GG---77 op 09-07-2009 16:29 . Reden: Toegev ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309507

DonJunior schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:38:
-knip-
-knip-
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb een jaar geleden een ps3 aangeschaft, en vanaf het begin af aan al gehad dat hij na enige tijd (soms een uur, soms na 10 minuten) als een kleine stofzuiger staat te blazen, harder dan m'n PC. Toen aardig wat gezocht op internet, en het bleek normaal te zijn dat de fan harder gaat blazen naarmate het warmer wordt, wat op zich logisch is. Toch heb ik me altijd afgevraagd of het normaal is dat hij zó hard blaast. Andere mensen in mijn omgeving schenen hier totaal geen last van te hebben.

Hij doet dit zelfs onder het kijken van films.

Hebben meerdere mensen ervaring met dit probleem? Of is het normaal dat hij dit doet? Verder doet hij het prima, afgezien van heel af en toe een vastloper (wat me normaal lijkt? Of is dit ook een slecht teken? Lees wel; heel af en toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 309507 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:46:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb een jaar geleden een ps3 aangeschaft, en vanaf het begin af aan al gehad dat hij na enige tijd (soms een uur, soms na 10 minuten) als een kleine stofzuiger staat te blazen, harder dan m'n PC. Toen aardig wat gezocht op internet, en het bleek normaal te zijn dat de fan harder gaat blazen naarmate het warmer wordt, wat op zich logisch is. Toch heb ik me altijd afgevraagd of het normaal is dat hij zó hard blaast. Andere mensen in mijn omgeving schenen hier totaal geen last van te hebben.

Hij doet dit zelfs onder het kijken van films.

Hebben meerdere mensen ervaring met dit probleem? Of is het normaal dat hij dit doet? Verder doet hij het prima, afgezien van heel af en toe een vastloper (wat me normaal lijkt? Of is dit ook een slecht teken? Lees wel; heel af en toe).
Hoe open staat je PS3 opgesteld? 10 cm ruimte rondom vrij? Open kast, gesloten kast? Deurtje open, deurtje dicht? Ventilatie/temperatuur op de kamer? PS3 op een DVD-speler, receiver, versterker of iets dergelijks gestapeld? Etc. etc.
Ik zie teveel mensen die dit alles zo slecht geregeld hebben en alsnog durven te zeuren dat dat ding herrie maakt als ie gekoeld moet worden (m.a.w. doet wat ie moet doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309507

OPSLAGHOND schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:21:
[...]

Hoe open staat je PS3 opgesteld? 10 cm ruimte rondom vrij? Open kast, gesloten kast? Deurtje open, deurtje dicht? Ventilatie/temperatuur op de kamer? PS3 op een DVD-speler, receiver, versterker of iets dergelijks gestapeld? Etc. etc.
Ik zie teveel mensen die dit alles zo slecht geregeld hebben en alsnog durven te zeuren dat dat ding herrie maakt als ie gekoeld moet worden (m.a.w. doet wat ie moet doen).
Op een tv meubel, staat verticaal, zeker 30 cm aan alle kanten, behalve achter (daar zo'n 20cm). Hij staat dus echt los op een kastje. In m'n kamer kan het inderdaad nogal warm worden, en dan begint hij ook sneller te blazen dan normaal. Vooral nu in de zomer is het ook warmer, en zal hij sneller zo hard gaan blazen.

Maar ik vroeg me gewoon af of dit blazen sowieso normaal is, het is namelijk echt hard, dus misschien dat het niet zo hoort. Mensen die ik ken hebben namelijk nooit last van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is normaal dat als ie echt warm wordt ie harder gaat blazen, alleen moet ie dit niet continue doen.
I.v.m. de warme kamer is het natuurlijk moeilijker om te koelen dan wanneer je een koelere kamer zou hebben.
Het harder blazen van de ventilators is geen probleem zolang de oorzaak hiervan duidelijk is (nu de warmte op je kamer), het geluid is dan misschien wel wat storend/verontrustend, maar zeker niet schadelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
HDD eruit halen en in een refurbished PS3 doen werkt niet, zodra je een nieuwe HDD in een PS3 doet moet je formatteren.

Ik had mijn 320GB eruit gehaald voordat ik mijn PS3 opstuurde met de gedachten om die weer in een nieuwe te doen maar dat is dus niet zo.

Opmerkingen over mijn refurbished PS3:
- Hij lijkt nieuw want er zitten nieuwe kappen met plastic becherming op, maar op de originele HDD zat gewoon aanslag/vuil en het leek net of hij zo heet geworden was dat de sticker verkleurd was.
- Er zit een andere BR-drive in, nu draait de schijf als ik hem erin doe of eruit haal, bij mijn 1e PS3 ging hij recht erin.
- Bij mijn 1e PS3 bleef de fan hard draaien na een game, bij deze gaat de fan ook weer langzamer draaien na stoppen van de game.

[ Voor 0% gewijzigd door Ollie_NL op 10-07-2009 09:47 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ollie_NL schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:46:
- Hij lijkt nieuw want er zitten nieuwe kappen met plastic becherming op
Dat is bij alle refurbished exemplaren zo. Je krijgt er een nieuwe behuizing omheen waar de folie nog op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
[...]

Afgelopen maandag een refurbished exemplaar ontvangen, heb geen mail ontvangen dat hij verzonden zou zijn. Maar ben al blij zat ;) . Heb wel het idee dat hij een stuk meer lawaai maakt dan m'n launch exemplaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Millert schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:09:
Heb wel het idee dat hij een stuk meer lawaai maakt dan m'n launch exemplaar :'(
Dat had ik dus ook. Het schijnt dat ze in de latere 60GB's goedkopere koelers zijn gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
Millert schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:09:
[...]Heb wel het idee dat hij een stuk meer lawaai maakt dan m'n launch exemplaar :'(
Vreemd, mijn refurbished 60GB is net zo stil (luid) en bij mijn originele PS3 bleef de fan ook hard draaien na het sluiten van een game, bij deze gaat de fan langzamer draaien na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ollie_NL schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:41:
Vreemd, mijn refurbished 60GB is net zo stil (luid)
Maar was jouw vorige 60GB ook een release model? Of minder dan 2 jaar oud? De iets latere modellen hadden al een minder stille koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollie_NL
Exirion schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:50:
[...]

Maar was jouw vorige 60GB ook een release model? Of minder dan 2 jaar oud? De iets latere modellen hadden al een minder stille koeling.
Ik had een van de eerste modellen gekocht/besteld op het retailevent in Utrecht in maart 2007 samen met een 40W2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:00

^^0nMe

Got Babana's?

Ik heb gisteren ook eindelijk mijn 2e refurbished 40GB terug. Na de 1e die een stofzuiger geluid maakte werd er beloofd dat de vervanger dmv een versneld traject zou worden verstuurd. Nou, dat heb ik gemerkt, want het duurde precies even lang als de eerste keer (ruim een maand). Gelukkig werkt alles weer naar behoren en heb ik volgens mij weinig gemist. Alleen mijn RE5 saves waren destijds niet te redden. :(

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Ik weet niet goed wat ik moet doen, mijn refurbished PS3 heb ik nu meer dan een week maar ik vind het niet normaal hoeveel lawaai deze maakt. Zijn 2 voorgangers hebben nog nooit zoveel herrie gemaakt. Het lijkt wel of de fan in een overdrive staat als ik een dvd aan het draaien ben, en dan heb ik nog geen game/blu-ray getest.
Maar om hem nu weer 6-8 weken af te staan en dan maar hopen dat de vervanger dat niet doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jongens let vandaag effe op de post als je een 60 giger hebt opgestuurd. Waarschijnlijk heb je dan vandaag goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

Anoniem: 216021 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:48:
Jongens let vandaag effe op de post als je een 60 giger hebt opgestuurd. Waarschijnlijk heb je dan vandaag goed nieuws.
Want wat is dat nieuws dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je ps3 natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

Nouja, zo natuurlijk vind ik dat niet.
Alsof ze alle gerepareerde PS3's opsparen en dan gezamenlijk gaan versturen... onafhankelijk of je nou al 2, 4 of 12 weken aan het wachten bent....

Maar bedankt voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:02
Mijn 40GB PS3 schijf (die stiekem in mijn HTPC draaide :o ) is vandaag half overleden.
Ubuntu liep vast en start niet meer op. Even met Hirens Boot CD gekeken en het blijkt dus dat de schijf zo'n 80 reallocated sectors heeft en ook een aantal damaged blocks.

PS3 zit nog in zijn 2 jaar garantietermijn, maar moet ik nou mijn hele PS3 gaan opsturen alleen omdat de HDD kapot is? Zit ik eigenlijk niet zo op te wachten.

Mensen die hier ervaring mee hebben? Anders bel ik morgen wel ff naar Sony.

[ Voor 3% gewijzigd door Deismyna op 21-07-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-04 22:07
Na 20 maanden wil ook mijn PS3 geen discs meer lezen.

Het begon een week geleden toen ie tijdens Fifa09 bij het laden van de wedstrijd telkens bleef vasthangen. Toen ik die wedstrijd besloot te simuleren en door te gaan naar de volgende was er niks aan de hand, tot na afloop van de wedstrijd, toen bleef ie weer hangen.

Ik dacht het zal wel aan de game liggen, en de volgende dagen ging alles goed. Aangezien ik niks anders speel (en hier ook nauwelijks tijd voor heb) had ik goede hoop dat de game het ging volhouden tot 2 oktober (release Fifa10 :D ).

Nu leest ie dus niks meer, niks Fifa, niks andere game, niks film, echt kapot. Precies op het moment dat ik een paar dagen vrij heb :(

RMA aangevraagd, hopen dat het niet lang gaat duren en ik deze PS3 ook terugkrijg aangezien ie er nog steeds als nieuw uitziet.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Nou het is nu wel heel erg..
De PS3 (40GB) begint nu bij DVD's al na 5 minuten als een gek te blazen.
Het is echter pas sinds enkele weken.. kan het zijn dat het gewoon aan het weer ligt?
Het is bij ons thuis standaard 27/28 graden in huis..
Of raden jullie mij aan anders de PS3 eens open te schroeven.. (garantie is toch al voorbij) en een goed schoon te maken?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 12:47

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Dat is altijd handig natuurlijk, het zaakje een beetje stofvrij houden is nooit verkeerd.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170122

Ik lees hier voornamelijk problemen met de 20/40/60GB PS3's. Zijn er ook (structurele) problemen bekend met de 80GB PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 15:18

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Niet echt structureel denk ik maar ik heb net mn 80GB (infamous pack) verzonden naar Sony.
Ik kreeg een zogenaamd Red Screen Of Death. Andere HDD al geprobeerd maar gaf geen verbetering :(

Achja gelukkig heb ik nog een 40GB staan, alleen die moet ook weer terug omdat ze bij de vorige RMA de bovenkap er scheef op gemonteerd hebben |:(

[ Voor 28% gewijzigd door ricost op 10-08-2009 15:18 ]

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-04 22:07
Vandaag DHL aan de deur met een pakketje voor mij..
Beetje vreemd aangezien ik niet verwachtte dus ik kijk naar de afzender: Sony..

Als een kind zo blij de PS3 uit de doos gehaald en afgezien wat gebruikerssporen aan de onderkant (dat zie je toch niet) doet ie 't zo goed als nieuw.

Een kleine afwezigheid van 2 weken, daar ik al snel vreesde voor minstens een maand.

Goede service van Sony (positieve dingen mogen ook worden gemeld) en ik ben een tevreden mens :D

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:38
Helaas is mijn PS3 vandaag ook overleden tijdens een potje battlefield. Ineens scherm zwart en het rode lampje knipperde op de playstation. Nu start hij heel kort op het lampje wordt geel en daarna rood knipperend (ylod).
Morgen maar eens bellen met de helpdesk.
Jammer dat sony garantie niet zo goed is geregeld als die van microsoft. Daar heb je altijd snel een andere console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Kimo schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:28:
Helaas is mijn PS3 vandaag ook overleden tijdens een potje battlefield. Ineens scherm zwart en het rode lampje knipperde op de playstation. Nu start hij heel kort op het lampje wordt geel en daarna rood knipperend (ylod).
Morgen maar eens bellen met de helpdesk.
Jammer dat sony garantie niet zo goed is geregeld als die van microsoft. Daar heb je altijd snel een andere console.
Hoeveel kassa-uitzendingen waar daar voor nodig?
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste