Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bij mij pakt mijn PS3 sinds afgelopen weekend geen disc's meer. Als je een disc probeert in te voeren trekt hij hem zeg maar niet meer naar binnen. Als ik echter de disc invoer, en dan de console aanzet voert hij hem wel in, maar hij leest de disc niet meer.

Ik heb al een beetje zitten kijken, en zie dat een veelvoorkomend defect de lens is. Ik vraag mij echter af of het niet in willen voeren ook hiermee te maken kan hebben?

Het ejecten van de disc's gaat wel gewoon goed. Het motortje is dus niet defect, maar het lijkt of de detectie of er een disc ingevoerd is defect is.

[ Voor 15% gewijzigd door Woy op 25-03-2014 15:36 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:42

Nemesizz

Untouchable

Woy schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:31:
Bij mij pakt mijn PS3 sinds afgelopen weekend geen disc's meer. Als je een disc probeert in te voeren trekt hij hem zeg maar niet meer naar binnen. Als ik echter de disc invoer, en dan de console aanzet voert hij hem wel in, maar hij leest de disc niet meer.

Ik heb al een beetje zitten kijken, en zie dat een veelvoorkomend defect de lens is. Ik vraag mij echter af of het niet in willen voeren ook hiermee te maken kan hebben?

Het ejecten van de disc's gaat wel gewoon goed. Het motortje is dus niet defect, maar het lijkt of de detectie of er een disc ingevoerd is defect is.
Om wat voor PS3 gaat het? Phat (60, 40, 80) Slim of Super Slim? Kan namelijk uitmaken wat voor drive er namelijk inzit.

Wat nog wel eens wil gebeuren, is dat een aantal plastic clipjes (voor de timing van invoer en dergelijke) verschuiven of afbreken. Het is vaak een hele mikmak van plastic clipjes die precies goed moeten staan zodat ze tegen bepaalde dingen weer op het juiste moment aandrukken zodat een bepaald motortje gaat lopen en dat de laser in positie komt en dergelijke. Probleem is dus vaak dat ergens voorin de drive (bij de disc invoer) al een plastic clipje is afgebroken of verschoven en dan werkt de rest ook niet goed naar behoren.

Verklaard echter niet zo goed dat de disc wel ingevoerd word bij het inschakelen van de console en dat ejecten wel goed gaat. Dat ie geen discs leest is wel een veel voorkomend probleem en dan is meestal de laser wel kapot.

Weet niet of je ook mogelijk kinderen in de buurt hebt lopen, maar die willen er soms ook andere voorwerpen in een drive proberen te drukken, misschien dat er zelfs al een disc in zit (als je hard genoeg drukt passen er meer dan 1 disc in een drive :P ). Dat wil ook nog wel eens gebeuren (bij disc-drives in het algemeen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Nemesizz schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:54:
[...]
Om wat voor PS3 gaat het? Phat (60, 40, 80) Slim of Super Slim? Kan namelijk uitmaken wat voor drive er namelijk inzit.
Het is een Slim ( 250 GB)
Wat nog wel eens wil gebeuren, is dat een aantal plastic clipjes (voor de timing van invoer en dergelijke) verschuiven of afbreken. Het is vaak een hele mikmak van plastic clipjes die precies goed moeten staan zodat ze tegen bepaalde dingen weer op het juiste moment aandrukken zodat een bepaald motortje gaat lopen en dat de laser in positie komt en dergelijke. Probleem is dus vaak dat ergens voorin de drive (bij de disc invoer) al een plastic clipje is afgebroken of verschoven en dan werkt de rest ook niet goed naar behoren.

Verklaard echter niet zo goed dat de disc wel ingevoerd word bij het inschakelen van de console en dat ejecten wel goed gaat. Dat ie geen discs leest is wel een veel voorkomend probleem en dan is meestal de laser wel kapot.
Ik wil wel zo'n vervangende laser kopen en in bouwen, maar ik vraag mij dus vooral af of dat ook invloed kan hebben op de invoer van de disc. Het is zonde als ik een nieuwe lens kit koop en dat niet het probleem is.
Weet niet of je ook mogelijk kinderen in de buurt hebt lopen, maar die willen er soms ook andere voorwerpen in een drive proberen te drukken, misschien dat er zelfs al een disc in zit (als je hard genoeg drukt passen er meer dan 1 disc in een drive :P ). Dat wil ook nog wel eens gebeuren (bij disc-drives in het algemeen).
Nee geen kids hier in de buurt. Hij is wel kapot gegaan nadat ik hem een keer vervoerd heb, dus het zou door een lichte schok gekomen kunnen zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Met een kapotte laser werkt de invoer normaal gesproken nog wel.
Kan dus zijn dat de timing van de drive niet goed meer staat.

Voorin bij de gleuf/sleuf van de drive zit ook een heel klein lipje/pennetje die de discinvoer motor aanstuurt, het is echt een heel dun slap ding en kan best zijn dat die wat verschoten is (moet je ook altijd goed opletten als je zo'n drive los haalt, dat dat ding weer goed zit, anders werkt de invoer ook niet goed).

Ik vermoed dat het daar ergens dan zit, maar kan het uiteraard niet met zekerheid zeggen (dan moet je de drive echt voor je neus hebben liggen, en zelfs dan is het soms nog rot zoeken naar het probleem :+ ).

PSN games (dus zonder disc) starten nog wel? Want als bijvoorbeeld de print onderop de drive kapot is (inc marriage chip) dan werkt dat ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Nemesizz schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:07:
Met een kapotte laser werkt de invoer normaal gesproken nog wel.
Kan dus zijn dat de timing van de drive niet goed meer staat.
De laser was het inderdaad niet, want die heb ik nu vervangen, en hij doet het nog steeds niet.
Voorin bij de gleuf/sleuf van de drive zit ook een heel klein lipje/pennetje die de discinvoer motor aanstuurt, het is echt een heel dun slap ding en kan best zijn dat die wat verschoten is (moet je ook altijd goed opletten als je zo'n drive los haalt, dat dat ding weer goed zit, anders werkt de invoer ook niet goed).

Ik vermoed dat het daar ergens dan zit, maar kan het uiteraard niet met zekerheid zeggen (dan moet je de drive echt voor je neus hebben liggen, en zelfs dan is het soms nog rot zoeken naar het probleem :+ ).
Ik zal hem vanavond nog eens openschroeven en kijken of ik dat goed zie zitten.
PSN games (dus zonder disc) starten nog wel? Want als bijvoorbeeld de print onderop de drive kapot is (inc marriage chip) dan werkt dat ook niet meer.
PSN games doen het inderdaad wel gewoon, hij eet gewoon geen discs meer, maar als de console start hoor ik wel even de motor van de disc-drive lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-04 17:34
Hallo,
Ik kan heel goedkoop (50€) een ps3 slim van iemand overnemen, maar deze heeft een kapotte blueray laser. Nu ben ik vooral een pc gamer maar ik merk dat mijn pc sommige games niet meer helemaal goed trekt, en voor dit bedrag lijkt me het een leuk probeersel :) .mijn vraag is: is het de moeite waard? de ps heeft een hdd van 120 gb dus daar zou ik ruimte genoeg aan hebben als ik een paar spellen download (minecraft, BO2, Gta V) aangezien er geen losse disks inkunnen. Deze kopen of nog wachten tot de mijn pc'tje het begeeft en dan een nieuwe pc/ps4 kopen? Nu heb ik ook ff op marktplaats gekeken, en daar staan dezelfde soort ps3's voor 100€, maar dan niet kapot. Dus wat ik wil weten :P :
-Zijn/blijven de ps store games duurder? Bijvoorbeeld gta wordt die na een tijdje net zoals in de winkels afgeprijst?
-Is die blueray speler nog nodig voor iets anders? Heb dvd speler dus ik ga er geen films mee kijken :P
-Hoe lang verwachten jullie dat er nog nieuwe ps3 games uitkomen?
-Kan ik er een extra hdd aankoppelen, bijvoorbeeld een 500gb externe schijf? Of kan ik de originele vervangen?
-Of toch ff wachten tot de ps4 iets goedkoper is (klein budget :P) of over een (paar) jaar een nieuwe pc?
Heel erg bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-04 13:15
Sinds het weekend heb ik een PS3 en gisteren eindelijk een beetje kunnen gamen.. Echter na 10 tot 20 minuten gaat de fan aan, zo luid dat deze over mijn TV audio uit komt.. Beetje googlen en kom tegen dat veel mensen klagen over hun fan, ik vind hierbij bijvoorbeeld de fantest.. Dit gedaan en dit blazen is identiek zo hard als het blazen tijdens het gamen.. Dit lijkt me dus niet goed? Hij loopt echter niet vast en aan als ik de luchtstroom voel is deze wel iets warm maar totaal niet heet. (zeker niet eens de helft zo warm zoals mn GFX in mijn PC wordt)

Het gaat om een Phat 40GB uitvoering (waar ik wel een andere HDD -350GB- in heb gestopt)
Hij staat rechtop op een plank zonder andere apparaten in de buurt.

Moet ik me zorgen maken? Ik vind wel een hoop youtube filmpjes maar het meeste is gericht op een YLOD wat ik dus niet heb.. (hij raakt ook niet daadwerkelijk oververhit volgens mij)
t lijkt mij op iets van een defecte temperatuurmeter ofzo maar is dat ook zelf op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 13:12
[url=http://ps3fannoise.blogspot.nl/[/url] wordt gesproken over de PS3 anders neerzetten dat hij meer lucht kan pakken. Er wordt onderaan ook gesproken over een andere fan. Ik heb nog een kapotte PS3 liggen, ik kan even kijken wat voor fan daarop zit als een fan zou willen wijzigen?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Argh. Heb in totaal 7 PS3's in huis: 3 slims en 4 phats. Vier waren er daadwerkelijk in gebruik (woonkamer, slaapkamer, gameroom en een tweede daar die ik "behandeld" had voor retro-doeleinden).

Juist die heb ik gisteren zijn doodschop gegeven. Betreft een slim waarbij de connector voor het front-touch panel afgebroken is. Het ledje werkte al niet goed omdat één zijde niet goed genoeg contact maakte, en bij het ietwat aandrukken braken er pinnen af.

An sich geen ramp, dacht ik: de PS3 kan ik aanzetten met de controller. Getest (terwijl hij open lag), ging aan. Schroef hem dicht, koppel hem aan: niets. Controller blijft zoeken. USB kabel erin, niets; blijft zoeken. Voeding is denk ik nog OK, het Wifi ledje aan de voorzijde (alhoewel ik geen wifi gebruik) brandt groen. Denk echter dat hij op één of andere manier wel klaar is. Kan ik weer op zoek naar een andere :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
!null schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:03:
[url=http://ps3fannoise.blogspot.nl/[/url] wordt gesproken over de PS3 anders neerzetten dat hij meer lucht kan pakken. Er wordt onderaan ook gesproken over een andere fan. Ik heb nog een kapotte PS3 liggen, ik kan even kijken wat voor fan daarop zit als een fan zou willen wijzigen?
hmm maar de mijne ligt niet.. lijkt me dat deze dan toch wel genoeg lucht moet krijgen?..

ik kom ook tegen dat nieuwe koelpasta zal helpen.. misschien probeer ik het wel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 13:12
Nou ja, de zijkant is toch een koel opening of niet?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
!null schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:11:
Nou ja, de zijkant is toch een koel opening of niet?
nee hij staat op de kant waar de HDD ingeschoven wordt, hier zitten geen roostertjes. Maar ik ga het wel even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Mooi..en dat wist ik niet. Als je PS3 niet aangaat, ook niet met controller (los dan wel gekoppeld met USB) kun je ook een disc erin schuiven en het ding gaat aan. Warempel, start weer op. Het blijft een halfgaar ding nu, maar prima voor mijn doeleinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
haha, zojuist nedgame gebeld, ik dacht: ik ruil mn Xbox360 plus toebehoren in voor een nieuwe PS3 slim.
Maargoed, de 360 nemen ze niet in want die bevatten wel eens fouten... oké gelukkig geen last van. Ruilen jullie dan een Phat PS3 in? moet de medewerkster lachen, je noemt zojuist de enige 2 recente consoles die we niet meer in mogen nemen vanwege problemen..

Snap niet dat Sony daar dan niets mee doet hoor (en MS in t andere geval, al heb ik daar nog nooit echt van problemen over gehoord)

Maargoed, eerst maar eens koelpasta horen en de PS3 anders positioneren dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
De eerste series 360 konden een ramp zijn (met alleen component) totdat de Jaspers kwamen. Ja, natuurlijk kon je nog een RRoD krijgen maar dat was veel meer uitzondering dan regel in plaats van andersom. Zelfde geldt voor de Phats, in mindere mate de 80GB maar zeker de 60GB: laserproblemen. Eerste series slims met YLOD's, phats met YLODS, en door Sony is daar mijns inziens nooit adequaat op gereageerd.

Er is een enorme handel in defecte tweedehands PS3's. Vaak weer aan de praat te krijgen, maar een YLOD zal een YLOD blijven, ook na een reflow. Keert hoe dan ook terug, vroeg of laat. Brand daar zelf mijn vingers niet aan, hou me alleen bezig met defecte lasers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56
2 weken terug een Phat op de kop getikt (eerste versie volgens mij, hij speelt ook PS1 games). heeft die 2 weken goed gedraait, maar sinds kort problemen.

Na een paar minuten loopt die OF vast, en reageert niet meer. Of hij loopt vast (je ziet games dan stotteren en trager worden voor die vastloopt) en gaat uit, met als gevolg een rood knipperend lampje.

Ik kan hem wel direct weer aanzetten. Vaak na een paar keer blijft die gewoon werken en kan ik uren achtereen spelen zonder enige moeite.

Kan dit koelpasta zijn? of zijn er nog andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Wordt te warm. Kan pasta zijn, kan sowieso geen kwaad deze opnieuw aan te brengen en de koeling strak aan te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:39
Mijn PS3 de harde schrijf is niet helemaal heel chill, is er een manier om alle saves games makellijk in de cloud ergens op te slaan (dropbox, drive, PS Account?)
Want ben helaas wel verschillende save games kwijt geraakt bij mij crash van voor het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-03 19:45

TNJ

Frugalite

Joostje123 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:44:
Mijn PS3 de harde schrijf is niet helemaal heel chill, is er een manier om alle saves games makellijk in de cloud ergens op te slaan (dropbox, drive, PS Account?)
Want ben helaas wel verschillende save games kwijt geraakt bij mij crash van voor het weekend.
IIRC kun je de nieuw te plaatsen schijf met een USB adapter aan de PS3 hangen, en in het menu kiezen voor backup. Daarna vervang je de schijf en kunt verder waar je gebleven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 22:00
Paar dagen terug FIFA14 gekocht bij de Gamemania (tweedehands) omdat we het toch wel zonde vonden dat de PS3 (Phat, 320GB) eigenlijk te vaak niet gebruikt wordt, maar hij blijft steeds hangen bij allerlei (verschillende) laadschermen. We hebben één keer een wedstrijd kunnen beginnen nadat ik de FIFA14-update heb verwijderd en deze opnieuw heb geïnstalleerd. Nadat we hem op Pauze gezet hebben kon ie niet meer verder, freezede weer.

Andere spellen hebben geen probleem, maar de disc van FIFA ziet er nog gewoon goed uit. Kan dit aan de PS3 liggen of is het toch de disc?
We hebben hem verder nog niet gereset oid, en de software is up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Joostje123 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:44:
Met PS+ kun je savegames (ook met copy protection) online opslaan.
Paar dagen terug FIFA14 gekocht bij de Gamemania (tweedehands) omdat we het toch wel zonde vonden dat de PS3 (Phat, 320GB) eigenlijk te vaak niet gebruikt wordt, maar hij blijft steeds hangen bij allerlei (verschillende) laadschermen. We hebben één keer een wedstrijd kunnen beginnen nadat ik de FIFA14-update heb verwijderd en deze opnieuw heb geïnstalleerd. Nadat we hem op Pauze gezet hebben kon ie niet meer verder, freezede weer.

Andere spellen hebben geen probleem, maar de disc van FIFA ziet er nog gewoon goed uit. Kan dit aan de PS3 liggen of is het toch de disc?
We hebben hem verder nog niet gereset oid, en de software is up-to-date.
Kan ook gewoon aan de game zelf liggen, dat er bugs inzitten. Gezien je aangeeft dat andere games geen problemen hebben denk ik dus niet dat het aan de PS3 zelf ligt. Als er op de disc geen diepe krassen opzitten en het label (onder het label zit de data) is niet beschadigd, dan denk ik niet het aan de disc ligt.

Bepaalde games hebben gewoon bugs. Want heb ook wel een paar games die regelmatig vastlopen en dergelijke, en zolang het alleen bij die game gebeurt ligt het niet aan de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 22:00
Zonet omgeruild en deze werkt wel. Zaten geen krassen op dus geen idee wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Exorcist schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:28:
Wordt te warm. Kan pasta zijn, kan sowieso geen kwaad deze opnieuw aan te brengen en de koeling strak aan te draaien.
Gedaan (artic Silver 5) maar helaas. zelfde probleem...

Heeft het nog nut om te Reflowen? (moederbord in de oven op 200 graden 10 minuten)
En moet ik dan de koelpasta opnieuw toepassen?

Wel balen, ps3 heb ik nu een maand in huis... heeft misschien 6 game-uren gedraait.

Heb een reflow gedaan, maar dat mocht niet baten. Helaas bij re-assemble is de flat-cable connector op het moederbord afgebroken. Dus is sowieso einde oefening. Door wat te wiebelen met de flatcable zag de PS3 de drive gelukkig nog wel, en kon ik de disc er nog uit krijgen via het menu.

Zou het de power supply nog kunnen zijn? gezien ik geen YLOD heb, maar alleen rode knipperende lampjes. En is het dan de power supply zelf of de kabel?

[ Voor 30% gewijzigd door Waah op 04-11-2014 15:15 ]

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 15:32
Beste forummers,

Ik heb een PS3 (van december 2008; CECHL04) maar sinds dat ik Sims 3 wilde draaien, weigert hij schijven te laden. Bij Sims 3 laadde hij wel maar tijdens het laden in het spel van de wereld (was de eerste keer) hoorde je de schijf wel elke keer gaan (het geluid dat een schijf geraadpleegd wordt) maar bleef het hangen. Op een gegeven moment (na 45 min wat m.i. aan de lange kant is) heb ik het spel afgebroken. Via gewoon afsluiten ging het niet dus moest ik wel de schijf via eject eruit krijgen wat lukte. Maar sinds die tijd laad geen enkele schijf meer. Ik heb 4 verschillende getest.

Zover heb ik via veilige modus file restore gedaan en toen het niets uitmaakte de reset via veilige modus (het volledig verwijderen van alles; uiteraard na backup). Na deze laatste stap heb ik de backup teruggeplaatst maar 0,0. De schijven worden wel geaccepteerd en krijg je ook eruit met eject, maar na het innemen van de schijf zie je alleen het draaiende logo rechtsboven maar bij games verschijnt geen disc of meer.

Mocht ik de ps3 moeten laten repareren (ik ben zelf niet technisch) kent iemand een adres? Ik woon tussen Utrecht en Den Bosch in en wil liever een adres om hem zelf te brengen.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

De laser van je Bluray drive is waarschijnlijk kapot, dit gebeurt helaas wel eens.

Adres voor reparatie weet ik zo niet.

• martwoutnl
Ik ben zelf twee zaken tegengekomen via Marktplaats (na lezen van de reviews eronder). Het zijn de volgende. Kent iemand ze?

http://www.it-ok.nl/reparaties-ps3.html
http://consoleombouwutrecht.nl/

Ze zitten beiden in de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Inmiddels vandaag met de ps3 naar de 2e link hierboven geweest. Ik heb net een schijf erin gestopt en hij start het spel op na het tonen van de bekende schijflogo (tenminste eerst de update die er is). Dus 1e indruk: reparatie geslaagd.

[ Voor 18% gewijzigd door martwoutnl op 15-12-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:17
Is dit issue bekend? PS3 phat 80GB
1. Ik speelde F1 2013
2. Na een race als het menu moet verschijnen gebeurt het volgende:

1. PS3 gaat volledig uit
2. Geen rode led meer aan de voorkant

Voeding uit/aan -> Led werkt weer. Hij voelt totaal niet warm.

//edit 10 minuten Beyond 2 souls, en hetzelfde gebeurt..

Het lijkt heel erg op een oud issue, en toen had hij een koelpastaprobleem. Dit was ongeveer 4 jaar geleden.. Toen heb ik zelf nieuwe koelpasta erin gedaan, en het probleem was weg. Al knipperde er toen volgens mij een rode led..

[ Voor 37% gewijzigd door GAIAjohan op 24-12-2014 02:33 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Als ie uitvalt en helemaal geen rode led weergeeft denk ik toch dat er wat mis is met de voeding.

Bij oververhitting doet ie toch een 'soft off' en gaat ie naar standby (rode led).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 09:15

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Klinkt als defecte condensatoren maar ik weet het niet zeker. En voor degenen die denken dat je kan reflowen in een gewone oven: kom alsjeblieft eens kijken bij iemand met een hete-lucht-soldeerapparaat en de kennis erover. Er zijn meerdere tweakers die het aanbieden (oa ikzelf, tha_bulldog en nog wel een paar). Veel betrouwbaarder dan de oven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52904

Hallo,

Een paar dagen geleden sprong in één keer de aardlek schakelaar eruit. Na diverse apparaten geprobeerd te hebben bleek dit door mijn PS 3 te komen. Tenminste sinds die stekker uit het stopcontact is, heb ik geen probleem meer en er hangt nu iets anders aan diezelfde wand contact doos en de aardlek blijft er in. Zit dus denk ik echt in de PS3. Iemand enig idee wat er mis mee kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:16
Kortsluiting in de voeding

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
GAIAjohan schreef op woensdag 24 december 2014 @ 01:38:
Is dit issue bekend? PS3 phat 80GB
1. Ik speelde F1 2013
2. Na een race als het menu moet verschijnen gebeurt het volgende:

1. PS3 gaat volledig uit
2. Geen rode led meer aan de voorkant

Voeding uit/aan -> Led werkt weer. Hij voelt totaal niet warm.

//edit 10 minuten Beyond 2 souls, en hetzelfde gebeurt..

Het lijkt heel erg op een oud issue, en toen had hij een koelpastaprobleem. Dit was ongeveer 4 jaar geleden.. Toen heb ik zelf nieuwe koelpasta erin gedaan, en het probleem was weg. Al knipperde er toen volgens mij een rode led..
Steeds kortere periode kunnen gamen is meestal hitteprobleem. Nieuwe pasta en schroeven voor de koeler weer even goed vastdraaien, makkelijk te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Ik heb een PS3 Slim (160Gb model) die sinds een tijdje helemaal niet meer aan gaat. Er branden dus ook geen lampjes. Nu heb ik al het een en ander opgezocht en geprobeerd maar tot op heden geen succes helaas. Wat ik tot nu toe heb geprobeerd is:

- De binnenkant van de ps3 goed schoongemaakt, er zat aardig wat stof in namelijk.
- De PSU voedingsunit heeft als typenummer APS-250 dus toen heb ik als eerste de "draai de witte schroefjes truuk" zoals hier te zien: https://www.youtube.com/watch?v=C5hWaux5AMw geprobeerd.
- Toen dat geen effect had was mijn, wellicht kort door de bocht genomen, conclusie dat de unit kapot was. Dus ik heb een nieuwe besteld en die er gisteravond in gezet.

Dat heeft dus niet gewerkt en nu hoop ik dat jullie misschien nog wat tips voor me hebben of dat ik professionele hulp moet zoeken. (voor de ps3 dan he ;))
Ik heb dit topic doorgelezen en ga in ieder geval proberen of ik een ander stroomsnoer heb (hoewel deze er goed uit ziet) en proberen de ps3 aan te zetten met de controller (niet aan gedacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-04 13:56
Euh doe eerst wat je in gedachten had.
Dan: Heb (had, heb je nu niet meer) je garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
themonsman schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:30:
Ik heb een PS3 Slim (160Gb model) die sinds een tijdje helemaal niet meer aan gaat. Er branden dus ook geen lampjes. Nu heb ik al het een en ander opgezocht en geprobeerd maar tot op heden geen succes helaas. Wat ik tot nu toe heb geprobeerd is:

- De binnenkant van de ps3 goed schoongemaakt, er zat aardig wat stof in namelijk.
- De PSU voedingsunit heeft als typenummer APS-250 dus toen heb ik als eerste de "draai de witte schroefjes truuk" zoals hier te zien: https://www.youtube.com/watch?v=C5hWaux5AMw geprobeerd.
- Toen dat geen effect had was mijn, wellicht kort door de bocht genomen, conclusie dat de unit kapot was. Dus ik heb een nieuwe besteld en die er gisteravond in gezet.

Dat heeft dus niet gewerkt en nu hoop ik dat jullie misschien nog wat tips voor me hebben of dat ik professionele hulp moet zoeken. (voor de ps3 dan he ;))
Ik heb dit topic doorgelezen en ga in ieder geval proberen of ik een ander stroomsnoer heb (hoewel deze er goed uit ziet) en proberen de ps3 aan te zetten met de controller (niet aan gedacht).
Klinkt gek, maar probeer hem eens aan te krijgen door er een disc in te doen (vanuit uit-stand). Als het power-board niet goed meer werkt gaat hij niet aan met de powerknop en brandt het ledje niet meer. Kleine kans, maar niet geschoten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
Bedankt voor de reacties! (had eigenlijk een mailtje verwacht wanneer er 1 zou zijn)

Ik heb de truuk die Excorcist ook aangeeft geprobeerd en kwam er zo achter dat het inderdaad de power/eject board was die stuk is. Inmiddels vervangen en hij werkt weer als een zonnetje! :)

@Xfade: nee ik had geen garantie meer inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
themonsman schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:07:
Bedankt voor de reacties! (had eigenlijk een mailtje verwacht wanneer er 1 zou zijn)

Ik heb de truuk die Excorcist ook aangeeft geprobeerd en kwam er zo achter dat het inderdaad de power/eject board was die stuk is. Inmiddels vervangen en hij werkt weer als een zonnetje! :)

@Xfade: nee ik had geen garantie meer inmiddels
Als iemand je quote, zoals nu, hoor je rechtsboven een notificatie te zien (als alarmbelletje). Geen mail.

Maar, goed om te horen! Dan kun je met minimale uitgaves weer even vooruit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
Ja ik zag het inderdaad aan het alarmbelletje toen ik net op de site keek. Maar er zijn wel eens dagen dat ik niet op Tweakers kom zoals bijvoorbeeld in het weekend. Vandaar dat mijn reactie wat trager was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Laatst online: 23-04 07:33
Ik had gister voor de 3e keer (in 1.5 jaar tijd) een YLOD op mijn dikke PS3. ik heb zelf de HDD vervangen voor een exemplaar van 500GB waar nu z'n 160 van gebruikt is.
Ik heb inmiddels een PS3 ultraslim 12gb gekocht.

Nu had ik altijd begrepen dat er naast de HDD ook gegevens worden bewaard op het systeem zelf (accountgegevens, trophies, ed.) kan ik nu gewoon de nieuw ps3 activeren door in te loggen en vervolgens de hdd van 500gb erin doen? ik ben dan alleen de trophies van gister kwijt....

of moet ik de oude ps3 voor de 3e keer reflowen, de 500gb hdd backuppen op een externe hdd, de 40 gb schijf erin doen en zorgen dat ik onder de 12 gb kom en het hulpprogramma gebruiken voor data overdracht? dan zou de nieuwe ps3 moeten werken en kan dan de 500 gb harde schijf in de nieuwe ps3 doen.

ik hoop dat iemand mij kan adviseren of een beter id heeft om geen gegevens kwijt te raken!

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

De problemen waar je tegenaan loopt (of gaat lopen) zijn een beetje het volgende:

- Als je de 500GB schijf in je nieuwe PS3 doet, word deze geformateerd
- Als je een backup maakt (dus eerst reflow en dan backup functie) word niet alle content overgezet als je die backup 'terug' wil zetten op je nieuwe PS3. Alleen content zonder copyprotection word over gezet, de rest niet.
(er is overigens wel een andere functie die data wel geheel overzet, maar dan moet je al een 500GB schijf in je nieuwe PS3 hebben zitten, dan word alle data overgezet, je oude PS3 gedeactiveerd en je nieuwe geactiveerd, deze optie werkt anders dan de gewone backup functie).
- Online aankopen (games/addons) blijven wel geldig maar je moet ze wel weer opnieuw downloaden. Ook moet je mogelijk je oude PS3 deactiveren (kan volgens mij online op je PC gewoon inloggen op je PSN account), en je nieuwe als main activeren. Terug zetten via de backup functie werkt niet (zelfde als met copy protection spul, dat zet ie alleen terug als je de backup op dezelfde PS3 terug zet, wil je het op een andere PS3 zetten werkt dat niet).

Om savegames te redden is de beste optie om de savegames online op te slaan. Heb je wel PS+ voor nodig, maar dan kun je ook copyprotected savegames ook op een andere PS3 weer gebruiken (uiteraard op je eigen account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-04 16:40
Vraagje waar ik volgens mij het antwoord wel op weet :S

Ik heb een kapotte PS3 fat die ik nu tijdelijk heb weten te reflowen, kan ik in ieder geval mijn GT6 savegame nog redden. Daarnaast kan ik heel goedkoop een PS3 slim overnemen waar de bluray van kapot is... Zijn beide te combineren? Dus de bluray van de fat in de slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
wheeler schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:53:

Ik heb een kapotte PS3 fat die ik nu tijdelijk heb weten te reflowen, kan ik in ieder geval mijn GT6 savegame nog redden. Daarnaast kan ik heel goedkoop een PS3 slim overnemen waar de bluray van kapot is... Zijn beide te combineren? Dus de bluray van de fat in de slim?
Nee er zitten verschillende drive's in. Die zijn zover ik weet niet compatible ( Zoek maar eens op een vervangende drive, daar wordt altijd gevraagd welk model je hebt ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

wheeler schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:53:

Nee, zijn verschillende drives, en komt bij dat de drive 'married' is met het moederbord, en drives dus ook niet onderling zomaar uit te wisselen zijn (kan wel, moet de drive van hetzelfde type zijn, en moet je de printplaat met de 'marriage chip' overzetten, word echter een probleem als die print juist beschadigd is).

En zonder aangesloten Bluraydrive starten gedownloade games ook niet op (drive kan heus kapot zijn, maar moet wel aangesloten zijn).

Maar bij die Slim, wat is er precies kapot aan de drive? Als het alleen de laser is is dat nog wel eens een keer simpel (relatief) te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Duidelijk verhaal, had al zo'n vermoeden. Toch zonde dat er zoveel PS3's stuk gaan. Van binnen zit het allemaal ingenieus in elkaar en de Cell processor is nog steeds een stuk work-of-art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

wheeler schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:55:
Duidelijk verhaal, had al zo'n vermoeden. Toch zonde dat er zoveel PS3's stuk gaan. Van binnen zit het allemaal ingenieus in elkaar en de Cell processor is nog steeds een stuk work-of-art.
Dat er zoveel kapot gaan komt metname door de GPU. Je ziet dit bij PC's ook overigens, high-end GPU's hebben niet altijd een lang leven. En de GPU van PS3 komt een beetje uit het beruchte tijdperk van nVidia GPU's die een vrij hoge failure-rate hebben (Geforce 6000, 7000, en metname 8000) door problemen met het soldeer.

Metname de oude phats (60 en 40) konden echt enorm heet worden, en het verschil tussen warm en koud (heel heet worden, dan weer afkoelen, heet worden afkoelen) zorgt ervoor dat het soldeer kapot gaat.
Veel van die GeForce chips uit die periode hebben daar erg veel last van.

Ding nooit uitzetten is een optie, maar is zo ongunstig voor de energie rekening })

Kapotte lasers komt bij allerlei apparaten voor, alleen bij game consoles hoor je er meer over omdat mensen dan sneller op forums gaan klagen. Maar bij gewone DVD of Bluray spelers komt het net zo goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-04 13:56
Mijn 40gb phat pruttelt nog steeds lekker door anders :+ Enige nwe is hdd en sixaxis ( yep geen ds :D ) batterij. Alsof ie altijd van een oud vrouwtje is geweest :). Denk dat eerder de 60gb Chrome trim versies voor die van mij met card readers enzo problemen gaven.

[ Voor 23% gewijzigd door Xfade op 18-06-2015 04:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Xfade schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 04:21:
Mijn 40gb phat pruttelt nog steeds lekker door anders :+ Enige nwe is hdd en sixaxis ( yep geen ds :D ) batterij. Alsof ie altijd van een oud vrouwtje is geweest :). Denk dat eerder de 60gb Chrome trim versies voor die van mij met card readers enzo problemen gaven.
Mijn phat 60 doet het ook nog wel.
Maar helaas, is echt alle phats met hogere sterfkans (<kans, je ziet ook mensen waarbij hun GeForce 8000 kaart in de PC nog werkt, meeste zijn wel dood na 3 jaar).

PS3 Slim weet ik niet helemaal zeker, maar denk dat die er net zo goed last van hebben, ze hebben immers nog altijd dezelfde GPU aan boord (tenzij ze dus echt dingen verbeterd hebben in het hele process, maar verwacht er eigenlijk niet zoveel van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Volgens mij had Sony het productieproces nog niet op orde bij de eerste versies. Ylod zie je ook lang zo vaak niet (if any) bij de Slim.

Probleem is, heb ik ergens gelezen, dat ze loodvrije soldeertin moesten gaan gebruiken. Die heeft een iets lagere smelttemperatuur, en met de warmte die de PS3 genereert, krijg je dus dat de GPU los komt van het bord. Na afkoeling maakt deze wel weer verbinding.

Bij de Slim hebben ze wel degelijk hardwarewijzigingen doorgevoerd. Waarschijnlijk hebben ze de PS3 zo ingericht dat dit probleem nu te voorkomen is. De nieuwere Playstations zijn namelijk ook zuiniger dan de oude playstations.

Ik heb nu maar een slim gekocht, nadat de Phat het binnen anderhalve maand begeven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
De reflow heeft 40 minuten gewerkt :( Ik heb nog moment overwogen om via Marktplaatst een andere phat te halen waar de laser van kapot is maar na doorlezen van dit topic toch maar uit te zien naar een slim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Probleem is, heb ik ergens gelezen, dat ze loodvrije soldeertin moesten gaan gebruiken. Die heeft een iets lagere smelttemperatuur, en met de warmte die de PS3 genereert, krijg je dus dat de GPU los komt van het bord. Na afkoeling maakt deze wel weer verbinding.
Dit deel klopt helaas niet helemaal. Het probleem zit wel in het soldeer, maar niet door de warmte zelf, maar door het verschil van opwarmen en afkoelen (heatcycle), hierdoor krijg je uiteindelijk een soort metaal moeheid waardoor het soldeer kapot gaat.
Het spul smelt pas rond de 300ºC (300+), zo warm word (zelfs) een phat PS3 never nooit niet, bij 200ºC (de oventruc temperatuur) gaat het 'agen' , niet geheel gesmolten, maar word wat zacht wat in veel gevallen je apparaat weer tijdelijk kan fixen, ook zo warm word een PS3 niet, temperaturen daaronder kan het soldeer wel tegen.
Verbindingen die weer contact maken na afkoelen klopt ook niet, als je apparaat weer werkt na afkoelen komt dat puur omdat ie boven de maximum temperatuur kwam, heeft verder niks te maken met het soldeer.

De oude phat 60's en 40's zijn er gevoeliger voor omdat die aanzienlijk warmer werden (groter verschil tussen warm en koud), phat 80 al een stuk minder, en de slim modellen nog minder, maar ze kunnen er wel degelijk nog steeds problemen mee krijgen.

Overigens komt het probleem niet alleen bij GPU's voor, ik heb het ook al in monitoren gezien, en andere apparaten (mainboards in moderne TV's bijvoorbeeld) die best warm worden (overigens nooit in de buurt komen van smelt temperaturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-04 01:15
Om nog iets preciezer te zijn; de tin smelt bij ~220C. De oventruuk heeft een iets ander effect dan wat jij beschrijft. Door de heatcycles barst de tin waardoor er geen contact meer is tussen de chipcarrier en de pcb. Deze breuk is niet glad, vergelijk het met de structuur van schuurpapier. Na verloop van tijd gaat de tin in de breuk oxideren waardoor er geen goed contact meer is. Doe je nu de overtruuk dan zet door de ongelijke verwarming 1 kant van de breuk sneller uit dan de andere kant waardoor je een beweging krijgt over de breuk. Dat zorgt ervoor dat de oxidatie deels verwijderd wordt door schuren, en mogelijk er zelfs wat kleine korrels tin klem komt te zitten in de breuk. Resultaat is dat de verbinding weer (tijdelijk) is hersteld.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Laatst online: 13-02 07:32
Hoe denken mensen erover om op voorhand koelpasta te vervangen om hitte problemen vroegtijdig tegen te gaan? Heb zelf recent een PS3 slim gekocht en vind dat deze toch wel een enorme berg herrie maakt zonder dat de lucht echt 'heet' te noemen is. Uit elkaar halen van consoles vind ik geen probleem en eerste keer koelpasta vervangen is het voor mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

sander0 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:10:
Hoe denken mensen erover om op voorhand koelpasta te vervangen om hitte problemen vroegtijdig tegen te gaan? Heb zelf recent een PS3 slim gekocht en vind dat deze toch wel een enorme berg herrie maakt zonder dat de lucht echt 'heet' te noemen is. Uit elkaar halen van consoles vind ik geen probleem en eerste keer koelpasta vervangen is het voor mij ook niet.
Is een beetje een afweging die je zelf zal moeten maken.
Als je denkt dat het lawaai verminderd, en het eventueel verlies van garantie niet uitmaakt (of als echte tweaker dingen gewoon graag los haalt >:) ) gewoon doen :P .
Bij m'n eigen PS3's (en PS4, waarvan de laatste echt herrie maakt) nooit gedaan. M'n phat 80 PS3 is ook altijd nog redelijk stil, zelfs onder load. Al m'n playstations komt overigens best wel hitte uit, dus wat dat betreft zou de overdracht van chip naar heatsink wel goed zitten.

Valt me wel op, als je video's kijkt waar mensen hun PS3 uitelkaar halen, dat er vaak van de fabriek uit, veel te veel koelpasta tussen de chip en heatsink zit, een dikke klodder waar je zowat 3 PS3's van koelpasta had kunnen voorzien. Dus in dat opzicht, zou het niet eens verkeerd zijn om er gewoon nieuwe (dun laagje) koelpasta op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:54

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Heeft er hier iemand ervaring met de ps3 en the red screen of death? Ik heb meteen met opstarten een rood scherm met een hoop verschillende talen die je vertellen dat het een ernstige fout is. Ik kom in veilige modus maar geen van de restore opties werkt. Heb de laatste versie kunnen installeren, maar ook dat hielp niet. Er is veel te vinden op het web maar niks werkt tot nu toe. Zelfs het xxx.self bestand laad hij niet.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

kromme schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:24:
Heeft er hier iemand ervaring met de ps3 en the red screen of death? Ik heb meteen met opstarten een rood scherm met een hoop verschillende talen die je vertellen dat het een ernstige fout is. Ik kom in veilige modus maar geen van de restore opties werkt. Heb de laatste versie kunnen installeren, maar ook dat hielp niet. Er is veel te vinden op het web maar niks werkt tot nu toe. Zelfs het xxx.self bestand laad hij niet.
Welk model PS3? (en hoe oud is die)
Heb je de HDD al in een PC geprobeerd? (even controleren op fouten, met HDTune of iets dergelijks. schijf kun je gewoon in je PC hangen, is immers gewoon een s-ata laptop schijfje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Nemesizz schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:16:
[...]

Welk model PS3? (en hoe oud is die)
Heb je de HDD al in een PC geprobeerd? (even controleren op fouten, met HDTune of iets dergelijks. schijf kun je gewoon in je PC hangen, is immers gewoon een s-ata laptop schijfje).
Toevallig vandaag gedaan. Geen fouten, en geformatteerd.morgen terug plaatsen.
Ps3 fat, 60gig.leeftijd geen idee.
Nog andere ideen?

[ Voor 3% gewijzigd door kromme op 31-03-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

kromme schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:38:
[...]

Toevallig vandaag gedaan. Geen fouten, en geformatteerd.morgen terug plaatsen.
Ps3 fat, 60gig.leeftijd geen idee.
Nog andere ideen?
Want wat ik zo heb kunnen vinden word de red screen meestal veroorzaakt door een fout op de schijf.
Als dat niet het geval is, is de kans groot dat er hardwarematig (CPU/GPU) wat mis mee is en dan is het waarschijnlijk einde verhaal (vind het overigens wel raar, maar dat is wat ik zo heb kunnen vinden).

Misschien een keer de laatste firmware opnieuw installeren?
Bij de Phat 60's staat dit nog op een chipje op de console zelf, bij de latere PS3's staat de firmware op de hardeschijf (en daarom werken die soms na een format wel weer, omdat de firmware dan ook gewist is en opnieuw geinstalleerd word).
Is misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Heb de HD volgeschreven met nullen....geformatteerd..... Nieuwste software op stick gezet...deze op HD gezet....wederom rsod.....kan toch niet zijn dat die zo stuk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

kromme schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:44:
Heb de HD volgeschreven met nullen....geformatteerd..... Nieuwste software op stick gezet...deze op HD gezet....wederom rsod.....kan toch niet zijn dat die zo stuk is...
Ik vrees van wel. Heb nog even wat verder gegraven, en als al die fixes niet helpen (zoals gezegd, bij de latere modellen staat de FW op de schijf zelf, dan helpt een goede format, bij de 60GB phats staat de FW op een stukje flash geheugen en dan helpt een format niet veel), is er hardwarematig iets serieus mis.

Heel vaak zie je dat de GPU verdacht word (zou ik raar vinden, dan krijg je immers de YLOD, Yellow Led of Death). Maar een andere boosdoener (die ik dan veel logischer vind) is dat het flash gedeelte beschadigt is. Gezien de firmware opnieuw installeren niet geholpen heeft, vrees ik toch dat het flash gedeelte beschadigt is, en beyond repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Nemesizz schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:08:
[...]

Ik vrees van wel. Heb nog even wat verder gegraven, en als al die fixes niet helpen (zoals gezegd, bij de latere modellen staat de FW op de schijf zelf, dan helpt een goede format, bij de 60GB phats staat de FW op een stukje flash geheugen en dan helpt een format niet veel), is er hardwarematig iets serieus mis.

Heel vaak zie je dat de GPU verdacht word (zou ik raar vinden, dan krijg je immers de YLOD, Yellow Led of Death). Maar een andere boosdoener (die ik dan veel logischer vind) is dat het flash gedeelte beschadigt is. Gezien de firmware opnieuw installeren niet geholpen heeft, vrees ik toch dat het flash gedeelte beschadigt is, en beyond repair.
Die kan Sony alleen maken dus...?

Ik zie trouwens dat er een 80gb schijf in zit.
Halverwege de update bij 47% schiet hij naar 100%. Ook van de laatste update van Sony op stick.

[ Voor 8% gewijzigd door kromme op 02-04-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

kromme schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:18:
[...]

Die kan Sony alleen maken dus...?

Ik zie trouwens dat er een 80gb schijf in zit.
Halverwege de update bij 47% schiet hij naar 100%. Ook van de laatste update van Sony op stick.
Vaak als je zo'n ding opstuurt krijg je een refurbished (andere gebruikte) terug.
(al is dat ding al ruim buiten garantie, en nieuwe halen is volgens mij voordeliger)

Heeft je PS3 2 of 4 USB poorten voorin? want je kan natuurlijk ook gewoon een 80GB schijf in een 60GB hebben zitten, maar de échte 60GB model had nog 4 USB poorten en de Phat 40/80 hadden er slechts 2.

Want als het een Phat 40/80 is dan staat de firmware op de hardeschijf, bij een 60 dus op een stukje flash geheugen.

Dat die progressie indicator ineens doorschiet gebeurt wel vaker en is wel normaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Nemesizz schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:04:
[...]

Vaak als je zo'n ding opstuurt krijg je een refurbished (andere gebruikte) terug.
(al is dat ding al ruim buiten garantie, en nieuwe halen is volgens mij voordeliger)

Heeft je PS3 2 of 4 USB poorten voorin? want je kan natuurlijk ook gewoon een 80GB schijf in een 60GB hebben zitten, maar de échte 60GB model had nog 4 USB poorten en de Phat 40/80 hadden er slechts 2.

Want als het een Phat 40/80 is dan staat de firmware op de hardeschijf, bij een 60 dus op een stukje flash geheugen.

Dat die progressie indicator ineens doorschiet gebeurt wel vake en is wel normaal ;)
Ik heb 2 USB poorten, dus stond de firmware op schijf?
Zelfs met een andere hd geen geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Nemesizz schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:04:
[...]

Dat die progressie indicator ineens doorschiet gebeurt wel vaker en is wel normaal ;)
Deels waar, latere modellen hadden de firmware deels op de HDD staan maar nog steeds 16MB op de (NAND) chip van de PS3.

Maar een rood scherm duidt vaak op HDD problemen óf die met de FW/chip. Als je deze niet opgelost krijgt met een andere HDD kun je hem feitelijk weggooien. Heb hier ook nog een paar 60GB's met dezelfde fout.

Troost je echter, koop een tweedehandsje van 40 Euro en je kunt er weer tegenaan. Koop er één met een defecte laser en vervang deze door je eigen laser van je eigen PS3 en je bent voor een tientje klaar met wat geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Ik had deze juist op de kop getikt. Een stemmetje in mij zegt dat dit niet het einde kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafidel36
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-02 16:12
Dag allemaal,
Ik heb een PS3 phat waar ik het defect niet echt van kan plaatsen. Als ik de stroomkabel erin stop en de hoofdschakelaar omzet slaat de PS3 direct aan (groen lampje, fan branden). De HDMI output is echter leeg. ( gaat wel van 'geen kabel' naar 'geen signaal') en de aan/uit knop heeft geen functie meer. De eject knop piept nog wel 3 keer als ik erop druk om aan te geven dat er geen disc in zit.

Ik kom dus niet in safe mode omdat de aan/uit knop niets doet en ik de ps3 ook niet uit krijg.

Iemand enig idee waar ik kan beginnen met zoeken, of heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Hafidel36 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:23:
Dag allemaal,
Ik heb een PS3 phat waar ik het defect niet echt van kan plaatsen. Als ik de stroomkabel erin stop en de hoofdschakelaar omzet slaat de PS3 direct aan (groen lampje, fan branden). De HDMI output is echter leeg. ( gaat wel van 'geen kabel' naar 'geen signaal') en de aan/uit knop heeft geen functie meer. De eject knop piept nog wel 3 keer als ik erop druk om aan te geven dat er geen disc in zit.

Ik kom dus niet in safe mode omdat de aan/uit knop niets doet en ik de ps3 ook niet uit krijg.

Iemand enig idee waar ik kan beginnen met zoeken, of heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Ding is a los geweest? Klinkt een beetje alsof niet alle kabeltjes goed zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafidel36
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-02 16:12
Niet dat ik weet. Ik heb m zo gekregen in een partij! Ik zal dan maar beginnen met open schroeven, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Gisteren nog de hele avond liggen graven op internet. De enige oplossing wat ik nog kan proberen is met een e3 flasher de NOR opnieuw flashen. Anders is het einde oefening. Denk dat de vorige eigenaar hem heeft proberen te downgraden ofze en dit is misgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
kromme schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:13:
Gisteren nog de hele avond liggen graven op internet. De enige oplossing wat ik nog kan proberen is met een e3 flasher de NOR opnieuw flashen. Anders is het einde oefening. Denk dat de vorige eigenaar hem heeft proberen te downgraden ofze en dit is misgegaan.
No go. Met de E3 Flasher zul je dan eerst een (goede) dump moeten maken van je NOR-chip, welke ws. al (deels) corrupt is. Als je deze dan al succesvol krijgt teruggeflasht heb je exact hetzelfde probleem. Je kunt verder ook niet een willekeurige andere NOR-dump terugflashen, dan ben je nog verder van huis.
Hafidel36 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:23:
Dag allemaal,

Videosettings die niet overeenkomen met je setup waardoor je geen beeld krijgt, maar om deze te resetten zal je front-panel moeten werken (namelijk het indrukken van de powerknop vier seconden bij aanzetten). Lukt het met een composietkabel wel om beeld te krijgen? Dan kun je namelijk vanuit het menu de juiste HDMI settings selecteren vermits deze niet goed staan.

Als het een origineel 60GB model is, deze hadden nogal eens last van een front-panel wat ineens niet meer functioneert. Dan zou je met openschroeven moeten kijken of het mechanisme nog OK is.

[ Voor 48% gewijzigd door Exorcist op 09-04-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Exorcist schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 10:56:
[...]

No go. Met de E3 Flasher zul je dan eerst een (goede) dump moeten maken van je NOR-chip, welke ws. al (deels) corrupt is. Als je deze dan al succesvol krijgt teruggeflasht heb je exact hetzelfde probleem. Je kunt verder ook niet een willekeurige andere NOR-dump terugflashen, dan ben je nog verder van huis.
Ik heb hem verkocht, de koper heeft al aangegeven hem geflashed te hebben en dat hij prima werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
kromme schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:01:
[...]

Ik heb hem verkocht, de koper heeft al aangegeven hem geflashed te hebben en dat hij prima werkt ;)
Vreemd, dan gooi ik de PS3 met dezelfde error vooralsnog nog maar niet weg. Al flash ik geen Phats bij voorkeur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Exorcist schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:07:
[...]

Vreemd, dan gooi ik de PS3 met dezelfde error vooralsnog nog maar niet weg. Al flash ik geen Phats bij voorkeur :+
Zoek op facebook e3 flasher. Is een jong gastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
kromme schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:15:
[...]

Zoek op facebook e3 flasher. Is een jong gastje.
Thanks, maar ik vogel het zelf wel uit, heb een stuk of 15 PS3's dus heb er geen haast mee/baat bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-11-2024
Hallo,

M'n PS3 is reeds 2 jaar stuk. Het betreft een PS3 60 GB FAT.
Ik heb het vermoeden dat hij YLOD heeft. Toen ik na een tijdje terug op mijn PS3 wou spelen, moest ik een systeemupdate doen. Maar na een tijdje viel de PS3 uit. Dit werd gevolgd door een paar piepjes, en een geel lampje dat even oplichtte waarna het rode lampje bleef knipperen. Het gaat hier over een PS3 met 60 GB. Ik had destijds reeds met Sony contact opgenomen, maar ze verwijderen bij reparatie gewoon alles van de HDD om privacyredenen.

Nu kwam ik op de startpost de link naar ombouwalmere.nl Heeft iemand ervaring met deze winkel om YLOD te repareren? Ik besef zelf dat het probleem na een tijd weer de kop op kan steken, zoals ook op hun site vermeld staat. Maar het gaat me vooral erom dat ik toch nog m'n spelvooruitgang en dergelijke kan redden d.m.v een onmiddellijke back-up wanneer ik m'n PS3 terugkrijg. En dan zo lang mogelijk erop te spelen tot hij het weer begeeft en vervolgens een nieuwe PS3 te kopen voor zo'n €200 waarop ik m'n back-up terugzet.

Een probleem is wel dat ik Belg ben, ik woon in Vlaams-Brabant dus Almere is wat ver om naartoe te rijden. Dus waarschijnlijk moet ik hem per post opsturen waar ik niet zo happig op ben.

M'n belangrijkste vraag is dus of er iemand ervaring

Alvast bedankt,
Mylan

[ Voor 0% gewijzigd door Mylan Piron op 12-04-2016 22:43 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Mylan Piron schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:42:
Hallo,

Ik heb het vermoeden dat hij YLOD heeft. Toen ik na een tijdje terug op mijn PS3 wou spelen, moest ik een systeemupdate doen. Maar na een tijdje viel de PS3 uit. Dit werd gevolgd door een paar piepjes, en een geel lampje dat even oplichtte waarna het rode lampje bleef knipperen. Het gaat hier over een PS3 met 60 GB. Ik had destijds reeds met Sony contact opgenomen, maar ze verwijderen bij reparatie gewoon alles van de HDD om privacyredenen.

Nu kwam ik op de startpost de link naar ombouwalmere.nl Heeft iemand ervaring met deze winkel om YLOD te repareren? Ik besef zelf dat het probleem na een tijd weer de kop op kan steken, zoals ook op hun site vermeld staat. Maar het gaat me vooral erom dat ik toch nog m'n spelvooruitgang en dergelijke kan redden d.m.v een onmiddellijke back-up wanneer ik m'n PS3 terugkrijg. En dan zo lang mogelijk erop te spelen tot hij het weer begeeft en vervolgens een nieuwe PS3 te kopen voor zo'n €200 waarop ik m'n back-up terugzet.

Een probleem is wel dat ik Belg ben, ik woon in Vlaams-Brabant dus Almere is wat ver om naartoe te rijden. Dus waarschijnlijk moet ik hem per post opsturen waar ik niet zo happig op ben.

Alvast bedankt,
Mylan
Die wat ik zei zit in gent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan Piron
kromme schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:27:
[...]

Die wat ik zei zit in gent...
Is dat diegene die je net hierboven noemde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan Piron
Is YLOD geen hardwarematig probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Mylan Piron schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:07:
In de meeste gevallen wel (en dan bijna altijd de videochip die kapoet is / kapoet aan het gaan is).
Helpt een firmware flash niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Mylan Piron schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:07:
Yep, de videochip laat langzaam los van het mainbord door de enorme schommelingen in temperatuur. Tijdelijk op te lossen met een reflow of reball optie, maar vroeg of laat zit je in hetzelfde schuitje. Wel ideaal om alsnog je data veilig te stellen/trophies te syncen. De Phat serie staat hierom bekend en dan met name de lichting 60GB modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Mylan Piron schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:42:
Hallo,

Alvast bedankt,
Mylan
Gewoon zelf proberen, er staan genoeg video's op youtube en het in en uit elkaar halen is vrij eenvoudig. Moeite van het proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan Piron
Exorcist schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:14:
[...]

Yep, de videochip laat langzaam los van het mainbord door de enorme schommelingen in temperatuur. Tijdelijk op te lossen met een reflow of reball optie, maar vroeg of laat zit je in hetzelfde schuitje. Wel ideaal om alsnog je data veilig te stellen/trophies te syncen. De Phat serie staat hierom bekend en dan met name de lichting 60GB modellen.
Jup, da's precies wat ik wil doen. Gewoon alles back-uppen en dan nog zo lang mogelijk erop spelen :+
ilfamo schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:20:
[...]

Gewoon zelf proberen, er staan genoeg video's op youtube en het in en uit elkaar halen is vrij eenvoudig. Moeite van het proberen waard
Ik laat het liever aan iemand over die het eerder gedaan heeft, vooral omdat ik m'n PS3 niet mag beschadigen want ik moet die back-up gewoon hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Mylan Piron op 14-04-2016 20:41 . Reden: Extra quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan Piron
Iemand anders die een goede PS3 YLOD reparateur kent in België (of Nederlands Limburg kan eventueel ook nog) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-04 10:58
Is iemand bekend met het repareren van je ps3 via deze site: http://www.playstation3reparatie.nl/ ?

Heb wss een YLOD en wil deze niet wegdoen. Of als iemand anders een tip heeft voor een reparateur hoor ik het graag.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Een paar dagen geleden ook het YLOD probleem gekregen bij mijn 8 jaar oude PS3 40GB :(
Ik denk dat ik maar eens een heat gun ga halen en zelf een poging doen om dat ding te repareren.

Wel bizar want het gebeurde net na het opstarten dus niet na x uur gamen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Twister336 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:55:
Een paar dagen geleden ook het YLOD probleem gekregen bij mijn 8 jaar oude PS3 40GB :(
Ik denk dat ik maar eens een heat gun ga halen en zelf een poging doen om dat ding te repareren.

Wel bizar want het gebeurde net na het opstarten dus niet na x uur gamen oid.
Het komt ook door heatcycles (opwarmen > afkoelen > opwarmen > afkoelen), niet zozeer door hitte zelf.
Vandaar dat ze ook meestal kapot gaan nadat ze weer zijn afgekoeld (dus problemen geven bij het inschakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Nemesizz schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:28:
[...]

Het komt ook door heatcycles (opwarmen > afkoelen > opwarmen > afkoelen), niet zozeer door hitte zelf.
Vandaar dat ze ook meestal kapot gaan nadat ze weer zijn afgekoeld (dus problemen geven bij het inschakelen).
Ik heb eigenlijk nooit lang na elkaar de PS3 gebruikt behalve de eerste 2-3 jaar.

Mijn poging om het ding te herstellen is vastgelopen. Ik krijg het moederbord er niet uit. Blijkbaar is 1 koelelement losgekomen en zit het ander nog vast. Dat lijkt me niet zo goed...

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/apjre8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Kan komen doordat de koelpasta koud is (dan is het wat hard, en dan blijft een koelblok er vaak aankleven).
Proberen het ding wat op te warmen dan zou het wel los moeten komen.

Hard aan trekken vermijden, want dan kun je de chip (deels) losbreken van de printplaat in het ergste geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Nemesizz schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:20:
Kan komen doordat de koelpasta koud is (dan is het wat hard, en dan blijft een koelblok er vaak aankleven).
Proberen het ding wat op te warmen dan zou het wel los moeten komen.

Hard aan trekken vermijden, want dan kun je de chip (deels) losbreken van de printplaat in het ergste geval.
Gelukt. Een beetje opgewarmd met de heat gun en dan kwam het vrij vlot los.
Daarna koelpasta weggehaald, heat gun 15-20 sec op 300 graden op de 4 chips, nieuwe koelpasta er op en daarna werkte het weer.
Voor een uurtje althans. De dag erna een DVD opgezet en na een minuut weer dezelfde fout :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Denk dat 15-20 sec ook een beetje kort is. Met een heatgun is het wat moeilijker te bepalen hoe lang, maar ietsje langer en dan bewegend over de verschillende chips (niet constant op 1 punt bakken, dan kan de boel verbranden of teveel smelten, ook kan de print krom trekken).

Bij laptopmoederborden (met defecte en vastgesoldeerde videochip) deed ik altijd met een beetje een draaiende beweging boven de GPU, even over het hele bord (warmte spreiden, zodat niet 1 punt van de printplaat heet word en de rest niet waardoor die krom trekt), dan weer even draaiend boven de GPU, hele print, enz enz.
Niet echt een vaste tijd, maar in totaal wel langer dan 20 seconden. Over het algemeen werkte zo'n ding dan weer een tijdje (variërend soms een paar dagen, soms een paar weken).

Het is en blijft ook een tijdelijk lapmiddel helaas, vroeg of laat (meestal weer te vroeg) gaat ie toch weer kapot.

Maar het kan bijvoorbeeld handig zijn (als die goed genoeg gereflowed is) om een kopie te maken van de oude PS3 naar een nieuwe (is een optie voor, systeem overzetten, ideaal voor een stervende console).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Een YLOD verhelpen met heatgun of oven is ALTIJD tijdelijk. Wat je kunt doen is wat flux laten stromen onder de heatsink op de chips en dan verhitten, dat zou dan nog enigszins "permanent" kunnen zijn. Blijft behelpen met die dingen en ook het enige wat ik niet eens probeer te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 09:09

JK

Mijn PS3 Phat 40GB is er na 8,5 jaar ook mee opgehouden. Laatste paar jaren nog maar weinig op gespeeld. Wilde 'm vandaag weer eens aanzetten en dacht bij mijzelf 'ik ben benieuwd wanneer deze nou eens kapot gaat'. Dat antwoord kreeg ik binnen 5 seconden.

Had er net een schijf in gedaan... ding open gemaakt om te zien of ik zo die schijf er uit kon halen, maar vond al een ander trucje op YT. Aangezien ik er niet meer mee speel, flikker ik het ding weg en verkoop ik dan maar alle games en controllers. De 320GB schijf die ik er in had gezet jaren terug, gebruik ik weer voor wat anders.

Nu maar hopen dat mijn PS4 het op z'n minst net zo lang doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-01 21:58

The_Bird

Meneer de Raaf

Mijn PS3 heeft kuren mbt de Bluray drive die ik deze keer zelf niet kan fixen. (Hij denkt continue dat er een disc in zit, zelfs als de schuifjes in de drive zelf goed zijn gezet)

Zat er daar om aan te denken om nog net een nieuwe te halen, ook voor de langere termijn gezien ik al een oude Ps3 (phat) heb. Goed idee of gewoon de Bluray vervangen?
Dat zeggende, is het makkelijk om jouw gegevens van de ene ps3 naar de andere over te zetten?
En waar kan je uberhaupt nog een ps3 halen voor een redelijke prijs?

Thanks voor de replies.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

The_Bird schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:05:
Mijn PS3 heeft kuren mbt de Bluray drive die ik deze keer zelf niet kan fixen. (Hij denkt continue dat er een disc in zit, zelfs als de schuifjes in de drive zelf goed zijn gezet)

Zat er daar om aan te denken om nog net een nieuwe te halen, ook voor de langere termijn gezien ik al een oude Ps3 (phat) heb. Goed idee of gewoon de Bluray vervangen?
Dat zeggende, is het makkelijk om jouw gegevens van de ene ps3 naar de andere over te zetten?

Thanks voor de replies.
Als je hem zelf niet kan repareren, dan zou ik een nieuwe halen en niet aan het vervangen van de Bluray beginnen. Tenzij je weet waar je aan begint.

De data van je PS3 kun je overzetten door de gebruikershandleiding te raadplegen. :+

Google even op PS3 data overzetten (manuals.playstation.net is de eerste link, als het goed is). Het is niet heel ingewikkeld. Volgens mij zijn er via deze methode ook geen savegames die niet overgezet kunnen worden (i.v.m. restricties tegen kopiëren). Een andere methode zou zijn om je savegames in de cloud op te slaan, wanneer je een Playstation Plus abonnee bent. Dan hoef je je op de nieuwe PS3 alleen maar aan te melden via je account en kun je de savegames downloaden vanuit de cloud naar je PS3.

Er zijn nog genoeg winkels die PS3 consoles verkopen via de pricewatch van Tweakers of de lijsten van Budgetgaming kun je wel winkels vinden. Ik laat het aan jouw oordeel over of je de vraagprijs redelijk vind. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Thanks voor de reply. Ik had al op Budgetgaming gekeken maar ze hikken vooral rond de 200 euro aan wat toch wel erg veel is gezien de prijs van de ps4. Aan de andere kant heb ik wel een hele bibliotheek aan ongespeelde PS3 games...keuzes...keuzes...

Ik heb geen PS+ (vond ik niet echt de moeite waard op Ps3) maar mooi dat het overzetten zo makkelijk gaat. Dat van die savegames heb ik al eens eerder gemerkt dus daar ben ik me bewust van.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

The_Bird schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:49:
Thanks voor de reply. Ik had al op Budgetgaming gekeken maar ze hikken vooral rond de 200 euro aan wat toch wel erg veel is gezien de prijs van de ps4. Aan de andere kant heb ik wel een hele bibliotheek aan ongespeelde PS3 games...keuzes...keuzes...

Ik heb geen PS+ (vond ik niet echt de moeite waard op Ps3) maar mooi dat het overzetten zo makkelijk gaat. Dat van die savegames heb ik al eens eerder gemerkt dus daar ben ik me bewust van.
Ik ben het eens dat de prijs voor de PS3 nog relatief hoog ligt. Wellicht kun je tweehands overwegen of eventueel informeren in je kennissenkring of iemand hem van de hand wil doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
The_Bird schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:05:

Thanks voor de replies.
Je kunt niet zomaar de drive verwisselen van een PS3. De drive heeft een "relatie" met het moederbord en zijn aan elkaar gekoppeld. Een andere drive zal alleen werken als het hetzelfde model is en je de printplaat overzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Exorcist schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:56:
[...]

Je kunt niet zomaar de drive verwisselen van een PS3. De drive heeft een "relatie" met het moederbord en zijn aan elkaar gekoppeld. Een andere drive zal alleen werken als het hetzelfde model is en je de printplaat overzet.
Kijk, dat wist ik niet. Dacht dat je simpelweg een nieuwe BD drive er in kon zetten. (uiteraard van het goede model) DAT is een erg goede aanvulling, thanks!

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
The_Bird schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:34:
[...]

Kijk, dat wist ik niet. Dacht dat je simpelweg een nieuwe BD drive er in kon zetten. (uiteraard van het goede model) DAT is een erg goede aanvulling, thanks!
No problem :)

Met jouw omschrijving kan het meerdere zaken zijn overigens, van een defecte sensor tot een kabeltje op het moederbord. Heb er zelfs 's eentje gehad die uit en aan bleef gaan, bleek ook een defecte sensorbalk (op een Slim). Leuk prullen :+

Anyway, op MP kun je kale PS3's vinden voor om en nabij de 50 Euro..zo no way een nieuwe kopen voor zoveel geld. Dan zou je beste gooi een slim zijn (minder gevoelig voor YLOD's, nog wel laser-issues). Dan ben je op zich klaar voor de prijs van een spel.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste