Ps4/switch gamer
Kheb de PS3 uiteraard al even van de stroom gehad, hielp niets toen sloeg hij weer uit in de checkdisk. Is mijn ps3 overleden of kan het bv ook alleen aan de hd liggen?
Baal hier flink van, kzit helemaal niet op een slim met bovenlader te wachten en ik had mijn geld liever voor de PS4 bewaard!
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Mijn slim viel op een gegeven moment random uit en dan moest ik eerst de stroom eraf halen voordat hij weer aan wilde. (Bij was het de voeding die het begeven had.)
Succes er mee : /
Kheb ook niet het gevoel dat hij heel heet wordt, net even een half uurtje uit laten staan en toen een fan test gedaan, daarna aangezet scandisk kwam dit keer zelfs tot 26% en toen weer piepen en uit
[ Voor 188% gewijzigd door Chaoss op 29-01-2013 22:19 ]
Ik heb net nog even teruggezocht in dit topic, en ik zag dat iemand die ook een kapotte voeding had, het over een 'klikgeluid' had wanneer de console uitviel en geen last van piepjes. Ik kan het me het zelf dus niet meer helemaal herinneren, maar dat zou dan betekenen dat je toch ergens anders last van hebt.
Gevolg is dat je PS3 dan oververhit en uitgaat (piepjes en rode ledjes zijn een aanwijzing).
Als je het aandurft kun je proberen je PS3 los te halen, de CPU, GPU en heatsink goed schoonmaken en nieuwe koelpasta erop.
Dat is mijn eerste ingeving bij piepjes en uitvallen.
Zag dat open maken een behoorlijke klus is,
[ Voor 64% gewijzigd door Chaoss op 30-01-2013 14:18 ]
Bijna alles waar koelpasta tussen zit kan opdrogen, maar 60 en 40 GB modellen worden over het algemeen een stuk warmer en drogen sneller op.Chaoss schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:14:
Dit was een 80gb phat (zit nu een 320gb in) het model van de eerste prijs verlaging naar 399,-. Hebben die dat probleem ook ?
Zag dat open maken een behoorlijke klus is,
Probleem is vaak dat fabrikanten er te veel koelpasta op doen, en vaak goedkope prut gebruiken die opdroogt.
Dit zie je helaas ook vaak bij videokaarten, dikke klodders pasta en soms ook stukken die al opgedroogt zijn (= slechte hitte overdracht > oververhitting).
Als je het zelf niet aan durft om je PS3 los te halen (tja, het is wel even wroeten), kun je het misschien ook laten doen bij bepaalde shops (is meestal goedkoper dan opsturen naar Sony).
Wel eerst backups maken van je data, mocht het mis gaan heb je iig je data nog (al zal dat lastig gaan als je console al uitvalt tijdens HDD check).
Nu heeft hij echter een 80gb cechl04 model en de mijne is een cechg04 40gb model. Zouden deze bluray drives uitwisselbaar zijn?
De phat is blijkbaar geleverd met 2 verschillende lasers, de KES-400A en de KES-410A maar ik kan er niet achter komen welke laser in welke ps3 geleverd is. En ik weet ook niet of het uberhaupt een issue is als ik de complete drive vervang en niet alleen de laser.
Edit:
Als ik deze lijst mag geloven: http://www.ps3devwiki.com/wiki/Bluray_Drive hebben de cechg04 en de cechgl04 inderdaad vetschillende lasers/drives. Zou dit een probleem zijn als ik de complete drives omwissel?
[ Voor 39% gewijzigd door Chaoss op 30-01-2013 17:27 ]
Ja, het kan zelfs zijn dat de flatcable naar het moederbord al anders is. (Dus breder of minder breed).Chaoss schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:02:
Kheb misschien een gemakkelijkere optie, kennis heeft een 80gb phat staan met kapotte Bluray drive, deze kan ik voor 20 euro overnemen. En dan hoef ik dus alleen maar mijn Bluray drive en HD over te zetten wat veel minder werk is dan de koelpaste vervangen.
Nu heeft hij echter een 80gb cechl04 model en de mijne is een cechg04 40gb model. Zouden deze bluray drives uitwisselbaar zijn?
De phat is blijkbaar geleverd met 2 verschillende lasers, de KES-400A en de KES-410A maar ik kan er niet achter komen welke laser in welke ps3 geleverd is. En ik weet ook niet of het uberhaupt een issue is als ik de complete drive vervang en niet alleen de laser.
Edit:
Als ik deze lijst mag geloven: http://www.ps3devwiki.com/wiki/Bluray_Drive hebben de cechg04 en de cechgl04 inderdaad vetschillende lasers/drives. Zou dit een probleem zijn als ik de complete drives omwissel?
De drive is married met het moederbord. Je moet dan het printje onderop de drive overzetten, en dat gaat niet goedkomen als het 2 verschillende drives zijn.
Zomaar een drive wisselen pikt een PS3 hoe dan ook niet, ook weer ivm beveiliging....
Als die 80GB alleen een defecte laser heeft zou ik proberen die op te lappen, de 80GB* phat's zijn beter dan de oude 60/40's omdat ze minder hitte produceren.
Moet je wel eerst kijken of de print onderop de bluray drive niet beschadigd is (verkleurde chip hoef je het niet eens te proberen, dan gaat een nieuwe laser niet veel helpen).
* = EU 80 phats natuurlijk, de Jap/USA versies zijn gelijk aan de EU 60GB versie en hitte monsters
[ Voor 7% gewijzigd door Nemesizz op 30-01-2013 19:02 . Reden: toevingen ]

Misschien is de driveprint niet meer functionerend...Hom3r schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 08:55:
Mijn Ps3 Slim leest geen blurays meer, maar wel dvds. Nou heb ik een nieuwe lens gekocht na het model dat ik heb. Na installatie (wat erg makkelijk was) doet de Ps3 nog steeds het zelfde, leest wel dvds maar geen spellen en blurays. Iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn ??
Die is dus wel zoals hierboven beschreven gekoppeld aan je ps3 moederbord. Als de print defect is zul je de chip moeten overzetten.Hom3r schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:32:
Ja daar zat ik ook al aan te denken, kijken of die print los is te bestellen.
Okay bedankt ga ik me even in verdiepenCrystalViriS schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:57:
[...]
Die is dus wel zoals hierboven beschreven gekoppeld aan je ps3 moederbord. Als de print defect is zul je de chip moeten overzetten.
Op Youtube staat wel een filmpje (waarschijnlijk wel meer dan 1) van iemand die dat doet.
Echter, je moet toch wel goed materiaal hebben. Je moet een 64-pins BGA chip los solderen, reballen (meeste soldeer blijft achter op de print), en dan precies goed op de nieuwe print plaatsen en vast solderen.
Softwarematig is zover ik weet niet mogelijk, dan zou je echt de chip moeten herprogrammeren en dat gaat lastig gezien het een vast gesoldeerde chip is, en niet een chipje in een socket die je in een programmeer apparaat kan drukken. En dan nog, hoe kom je aan de precieze data van je moederbord (de data die je moederbord linkt met de bluraydrive)?
Ik snap er weinig van en ik heb ook geen zin me er in te verdiepen
Het klinkt allemaal wat ingewikkeld, maar wat ik begrijp is het ook (krakkemikkig) vertaald van Spaans naar Engels....hele delen tekst die niet bepaald goed Engels zijn.Chaoss schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:27:
hier staat een softwarematige methode
Ik snap er weinig van en ik heb ook geen zin me er in te verdiepen
Maar wat ik er een beetje van begrijp moet je wel met custom firmware werken, en zo'n jailbreak dongle hebben. Je gaat dan in een servicemenu (volgens mij is die bij latere officiele firmwares uitgeschakeld), en dan reset je de marriagekey via een paar files die je op een USB stick zet (ook weer, niet officiele/legale spullen).
Maar ik zie ook comments dat het niet altijd lukt, sommige hebben al iets van 2 consoles succesvol re-married, maar ook een paar PS3's die niet willen.
Het is dus wel een beetje ingewikkeld, en ALS Sony erachter komt dat je CFW (Custom Firmware) of iets dergelijks hebt gebruikt riskeer je ook een PSN ban (doei account, doei trophies, doei downloaded content).
Weet niet of dat het risico waard is eerlijk gezegt.
Maar vrij snel hoor ik de fan die er inzit moeite hebben en kortdaarna uit helemaal uit geen led, of ander vorm van leven te bekennen.
80GB Fat generatie.
Anno 2009
En er zat nog een disc in
Eigen speculatie is dat de voeding ten einde is, moet hem nog open maken e.d.
[ Voor 14% gewijzigd door Psyonara op 24-03-2013 14:40 ]
Nu wilde ik dus proberen om het systeem in de veilige modus op te starten, of te resetten o.i.d. maar ik krijg mijn controllers niet aan de praat om het menu te bedienen. Ik heb 't op de volgende manier geprobeerd:
1
2
3
4
5
6
7
| Step 1: Turn off the PLAYSTATION 3 by holding the Power button on the front of the unit till the Power light is red. Step 2: 1. Touch and hold the Power button, you will hear the first beep, again for the PLAYSTATION 3 to power on. 2. Continue to hold the Power button and after about 5 seconds, you will hear a second beep for video reset. 3. Continue to hold the Power button and after about another 5 seconds you will hear a quick double beep. At that point release the Power button. If you succeeded in activating Safe Mode, you will see a message on the screen saying, "Connect the controller using a USB cable and then press the PS button." |
Vervolgens krijg ik dit scherm:

Maar het moment dat ik de controller insteek blijven de statuslichtjes knipperen, en op een gegeven moment vallen ze weer uit zonder dat de controller een connectie heeft gehad. Hierdoor kan ik het systeem dus ook niet resetten.
Iemand ideeën / ervaringen hiermee?
p.s. Ik had ook al ergens gelezen dat bij iemand de oorzaak van het probleem was dat er niet de originele kabel van de ps3 gebruikt werd. Dit heb ik ook al geprobeerd, maar helaas zonder resultaat..
M'n broer heeft ook een keer gehad dat de controller niet herkent wilde worden, ook niet met de USB kabel eraan. We hebben toen de controller aan de USB kabel gehangen en gewoon meerdere malen op de reset knop op de controller gedrukt, uiteindelijk deed ie het ineens wel weer (na echt meerdere malen op de reset drukken).
Verder, als je PS3 uitgegaan (stroom eraf) tijdens het afsluiten heb je ook grote kans dat er bad sectors op je hardeschijf zitten. Een PS3 kan daar helaas niet goed mee overweg en zal dus vastlopen of erg traag worden (of andere gekke fouten genereren).
Je kan de HDD in een PC hangen en 'even' testen met HDTune op badsectors (uitgebreide test, niet de fast).
Bij bad sectors help een factory reset overigens niet.
Je kan de schijf eventueel nog in een PC hangen voor extra opslag (een PC markeert bad sectors als het er niet te veel zijn, en schrijft er omheen, een PS3 helaas niet).
Okee, dan ga ik dat proberen! Maar waar staat de OS van de ps3 dan eigenlijk? Wordt de HDD die ik vervang alleen gebruikt voor data van de gebruiker?Nemesizz schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:24:
Als er bad sectors zijn moet je helaas de HDD vervangen.
Je kan de schijf eventueel nog in een PC hangen voor extra opslag (een PC markeert bad sectors als het er niet te veel zijn, en schrijft er omheen, een PS3 helaas niet).
De latere PS3's staat de firmware (en dus OS) op de hardeschijf zelf. Als je daar de hardeschijf in vervangt moet je eerst de nieuwste firmware weer installeren via een USB stick.
superB
Nu is een YLOD wel (tijdelijk) te verhelpen met een reflow, dan kun je eventueel nog proberen wat savegames te redden voordat ie weer kapot gaat, maar een nieuwe halen is zeker een must als je wilt blijven gamen.
Anders ben je inderdaad je savegames kwijt...
W00t! Na 20 minuten de fohn erop, 40minuten in -2 buiten heeft hij het weer een half uur gedaan en heb ik al mijn savegames kunnen redden! Nu is hij alsnog dood, maar de nieuwe ps3 slim is gelukkig al binnen !Nemesizz schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:27:
Ligt eraan of je regelmatig back-ups van je savegames hebt gemaakt.
Nu is een YLOD wel (tijdelijk) te verhelpen met een reflow, dan kun je eventueel nog proberen wat savegames te redden voordat ie weer kapot gaat, maar een nieuwe halen is zeker een must als je wilt blijven gamen.
Anders ben je inderdaad je savegames kwijt...
superB
Anoniem: 406530
Via Playstation Plus kun je je savegames in de cloud opslaan. Ik weet niet of dat voor je het overwegen waard is.inXs schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:43:
[...]
W00t! Na 20 minuten de fohn erop, 40minuten in -2 buiten heeft hij het weer een half uur gedaan en heb ik al mijn savegames kunnen redden! Nu is hij alsnog dood, maar de nieuwe ps3 slim is gelukkig al binnen !
Staan je Savegames dan in de cloud, of "ook" in de cloud.Anoniem: 406530 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 08:13:
[...]
Via Playstation Plus kun je je savegames in de cloud opslaan. Ik weet niet of dat voor je het overwegen waard is.
20*350ZO45°
Het voordeel is, dan mogen copy-protected saves ook (een USB stick mogen copyprotected niet, behalve via de backup functie maar daar heb je bar weinig aan als je PS kapot gaan je toch een nieuwe moet halen).
Beide. Savegames staan dan op je harddisk en in de cloud. Cloud wordt steeds weer bijgewerkt, wanneer je de auto-update functie ingeschakeld hebt.Richard schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:29:
[...]
Staan je Savegames dan in de cloud, of "ook" in de cloud.
Geen spanning meer op de PS3 Slim 320 Gb ander netsnoer werkt ook niet. De PS3 is 22 mnd oud,
Sony gebeld die zegt via ons heb je 1 jaar garantie dat betekend 124 euro betalen voor een omruiler of via
de winkel misschien dan 2 jaar garantie dan heb ik nog 2 mnd. Helaas de winkel in Heemskerk Musicstore
bestaat niet meer. Hoogst waarschijnlijk de voeding defect, zou dit eventueel zelf te repareren zijn.
Bedankt namens mijn zoon.
Hallo Leo 1948. Ik denk dat je niet volledig bent geïnformeerd. Er is namelijk een Europese garantieregeling van twee jaar. Zie onder meer op: Consuwijzer Echter, Nederland schijnt dit niet te hebben gecodificeerd in de wetgeving, waardoor het vaak van de informatie van de fabrikant bij het product afhangt. Daarmee kan Sony best wel eens gelijk hebben. Heb je gezocht in de papieren/garantiebewijs bij de PS3?Leo 1948 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:30:
--------------------------------------------------------------------------------
Geen spanning meer op de PS3 Slim 320 Gb ander netsnoer werkt ook niet. De PS3 is 22 mnd oud,
Sony gebeld die zegt via ons heb je 1 jaar garantie dat betekend 124 euro betalen voor een omruiler of via
de winkel misschien dan 2 jaar garantie dan heb ik nog 2 mnd. Helaas de winkel in Heemskerk Musicstore
bestaat niet meer. Hoogst waarschijnlijk de voeding defect, zou dit eventueel zelf te repareren zijn.
Bedankt namens mijn zoon.
Beste Butch, ik heb contact gehad met Sony en daar uit blijkt dat op Sony produkten tegenwoordig 2 jaarAnoniem: 406530 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:20:
[...]
Hallo Leo 1948. Ik denk dat je niet volledig bent geïnformeerd. Er is namelijk een Europese garantieregeling van twee jaar. Zie onder meer op: Consuwijzer Echter, Nederland schijnt dit niet te hebben gecodificeerd in de wetgeving, waardoor het vaak van de informatie van de fabrikant bij het product afhangt. Daarmee kan Sony best wel eens gelijk hebben. Heb je gezocht in de papieren/garantiebewijs bij de PS3?
garantie zit behalve lees maar:
We bieden, zoals eerder in het telefoon gesprek aangegeven, inderdaad 1 jaar fabrieksgarantie. In de link die u mee stuurt staat dit ook in de dik gedrukte letters vermeld :
"NB: Voor alle producten en accessoires van Sony Computer Entertainment zoals bijvoorbeeld de PlayStation 3, PlayStation Portable, PlayStation Vita en bijbehorende accessoires blijft de garantie service waar u beroep op kunt doen één jaar."
Het enige wat we u aan kunnen bieden is dat we de PlayStation 3 omruilen voor een volledig gereviseerd model met 3 maanden garantie, op het moment van schrijven zijn de kosten hiervoor € 124,50.
Mocht u hiervan gebruik willen maken adviseren we u om telefonisch met ons contact op te nemen.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
dus... zelf maar even kijken waarom de ps3 niets meer doet, voeding vernieuwen moet te doen zijn,
lijkt mij, of heb jij voor mij nog een gouden tip.
Op pagina 50 van dit topic staat wel een link naar Youtube voor een eventuele fix.
Let wel op, dat het alleen werkt bij een specifiek probleem.
Als je voeding echt kapot is (lijkt er wel op) dan kun je em beter vervangen. Dit is lijkt me niet al te lastig, alleen even goed kijken welk model voeding erin moet.
Thx ik heb de voeding eruit, je ziet er niets aan gesoldeerde zekering is in orde. Morgen haal ikNemesizz schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:44:
PS3 Slim modellen hebben vaker last (gehad) van voedings problemen.
Op pagina 50 van dit topic staat wel een link naar Youtube voor een eventuele fix.
Let wel op, dat het alleen werkt bij een specifiek probleem.
Als je voeding echt kapot is (lijkt er wel op) dan kun je em beter vervangen. Dit is lijkt me niet al te lastig, alleen even goed kijken welk model voeding erin moet.
a €45 een nieuwe voeding, en hopelijk is dat het probleem.
Nee helaas niet en ik ben niet technisch onderlegd.Leo 1948 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:39:
[...]
Beste Butch, ik heb contact gehad met Sony en daar uit blijkt dat op Sony produkten tegenwoordig 2 jaar
garantie zit behalve lees maar:
We bieden, zoals eerder in het telefoon gesprek aangegeven, inderdaad 1 jaar fabrieksgarantie. In de link die u mee stuurt staat dit ook in de dik gedrukte letters vermeld :
"NB: Voor alle producten en accessoires van Sony Computer Entertainment zoals bijvoorbeeld de PlayStation 3, PlayStation Portable, PlayStation Vita en bijbehorende accessoires blijft de garantie service waar u beroep op kunt doen één jaar."
Het enige wat we u aan kunnen bieden is dat we de PlayStation 3 omruilen voor een volledig gereviseerd model met 3 maanden garantie, op het moment van schrijven zijn de kosten hiervoor € 124,50.
Mocht u hiervan gebruik willen maken adviseren we u om telefonisch met ons contact op te nemen.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
dus... zelf maar even kijken waarom de ps3 niets meer doet, voeding vernieuwen moet te doen zijn,
lijkt mij, of heb jij voor mij nog een gouden tip.
Dan heeft Sony deze producten dus uitgesloten van een langere garantie en dan is er die regeling. Het is goedkoper dan de aanschaf van een nieuw toestel, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik hoop dat de nieuwe voeding het probleem zal oplossen.
[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 406530 op 28-06-2013 07:31 . Reden: toevoeging ]
Anoniem: 498434
Sinds een half jaar is het niet meer mogelijk om de cd die in de playstation zit eruit te halen.
Wanneer ik op de eject knop druk krijg ik een dubbele piep(zit geen cd in). Maar ik hoor hem wel ratelen alsof hij probeert die cd eruit te halen.. Als ik op de knop heb gedrukt kan ik de game die erin zit niet meer vinden in het hoofdmenu, bij een herstart van de playstation hoor ik de cd terug in de playstation schieten en staat hij weer wel in het menu. In het begin als ik deze knop een tijdlang in had gedrukt floepte de cd er wel uit. Echter doet hij dat nu niet meer. Laatst had iemand per ongeluk er een game ingeduwd en de playstation slokte hem op waardoor er 2 cd's in zaten. Deze heb ik eruit kunnen halen met een pincet maar die andere niet.
Ik heb trouwens de allereerste versie van de playstation.. De 60gb die grote doos.
Heeft iemand advies met wat ik kan doen?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 498434 op 12-08-2013 12:37 ]
Anoniem: 498434
Bedankt voor je reactie, ik ga kijken of dit gaat helpen.TNJ schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:10:
Als ik het me goed herinner, stond ergens een beschrijving op het net. Ik meen dat je de behuizing open moet maken, om toegang te krijgen tot het "manual eject" gaatje en met een paperclip te bedienen.
Blu-ray Drive vervangen. Bij het demoteren, de Blu-ray die erin zit er uit halen.Anoniem: 498434 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:54:
Mijn probleem:
Sinds een half jaar is het niet meer mogelijk om de cd die in de playstation zit eruit te halen.
Wanneer ik op de eject knop druk krijg ik een dubbele piep(zit geen cd in). Maar ik hoor hem wel ratelen alsof hij probeert die cd eruit te halen.. Als ik op de knop heb gedrukt kan ik de game die erin zit niet meer vinden in het hoofdmenu, bij een herstart van de playstation hoor ik de cd terug in de playstation schieten en staat hij weer wel in het menu. In het begin als ik deze knop een tijdlang in had gedrukt floepte de cd er wel uit. Echter doet hij dat nu niet meer. Laatst had iemand per ongeluk er een game ingeduwd en de playstation slokte hem op waardoor er 2 cd's in zaten. Deze heb ik eruit kunnen halen met een pincet maar die andere niet.
Ik heb trouwens de allereerste versie van de playstation.. De 60gb die grote doos.
Heeft iemand advies met wat ik kan doen?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar vrees dat metname phats steeds minder waard worden.Chaoss schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:37:
Iemand enig idee wat een Phat met 320GB en ylod probleem nog waard is?
De Slim modellen zijn al niet zo heel duur meer, plus dat het apparaat ook nog eens defect is (ja, YLOD is tijdelijk te fixen, betrouwbaar word zo'n ding absoluut niet meer).
Zelf zou ik er denk ik niet meer dan 100 euro ofzo aan riskeren (hardeschijf, misschien een paar onderdelen is nog geld waard, maar voor main-systeem gamen is zo'n YLOD machine niet meer geschikt).
't Is net als met andere computers en auto's enzo, in losse onderdelen leveren ze meer op dan het pakketje geheel (wat soms wel jammer is).
Eigenlijk gevalletje WEGEVG (wat een gek er voor geeft
Anoniem: 536649
Alvast bedankt!
Kortom, weet iemand een betrouwbare plek om mijn PS3 te laten repareren
Wel typisch dat 'ie nu net nog even een YLOD moet krijgen voordat de PS4 er is...
Van een PS3 mag je verlangen dat hij langer meegaat als 2 jaar.....
Hoewel ik mij daar inderdaad bewust van ben, heb ik deze Playstation al sinds 2007(!), zelfs het meest klantvriendelijke bedrijf zou deze niet meer binnen een garantieperiode willen repareren.harrytasker schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:01:
Je hebt veel langer garantie als dat ene jaar dat Sony geeft, maar ze proberen je gewoon af te poeieren en in 9 van de 10 gevallen lukt dat ook. Het probleem is dat je als consument voet bij stuk moet houden en veel consumenten hebben daar geen zin in. Staat veel info hierop op consuwijzer en bv tros radar.
Van een PS3 mag je verlangen dat hij langer meegaat als 2 jaar.....
Sony was zelfs ooit nog zo vriendelijk om hem buiten hun officiele garantieperiode te repareren vanwege een defecte blu-raylaser, dus mij zal je niet horen over hun klantenservice.
Dus als je zelf die fix niet kan doen, don't bother, ding gaat dan binnen no-time weer kapot (zelfde als bij nVidia videokaarten, wat overigens hier ook de boosdoener is).
Als je hem fixed, kun je misschien net lang genoeg levend houden om een back-up van je gegevens te maken (of data overzetten naar een nieuwe).
Soms kun je geluk hebben dat ie zo weer een half jaartje speelt, maar in veel gevallen is de pret na een paar weken wel weer over.
http://multimediapoint.nl...83708f4688dd19db7cbdb0e7a
Hij is daar 2 keer naartoe geweest. De YLOD ontstond ergens in maart 2013, vervolgens opgestuurd en laten maken. Maar na 6 weken had ik weer hetzelfde dus opnieuw opgestuurd en laten repareren onder garantie.
Toen ik hem weer terug had bleek dat hij een ontzettende herrie maakte, leek wel of ze iets met de fans hadden gedaan. Geluid was niet om aan te horen. Vervolgens weer opgestuurd om ernaar te laten kijken maar het probleem was niet opgelost ondanks dat ze zeiden dat het wel opgelost was. Daarvoor heb ik wel een compensatie gekregen omdat het inmiddels irritant en een slepende kwestie was geworden.
Ik zou zoals Nemesizz zegt er niet vanuit gaan dat die YLOD repareren verstandig is. Het werkt vaak inderdaad maar tijdelijk of je moet er geluk mee hebben. En bij mij was het dus zo dat het fangeluid abnormaal hard was. Gamen met een stofzuiger ernaast is niet aan te raden kan ik je vertellen.
Ik zou ergens een 2e hands slim PS3 op de kop tikken.
Ik denk dat ik dan maar even wacht en kijk hoe de prijzen voor een tweedehands PS3 dalen naarmate de PS4 er aankomt. In de tussentijd zal ik dan maar verder moeten op de Playstation van mijn vader. Gelukkig heb ik dankzij Playstation Plus in ieder geval al mijn savegames nog!
Ik neem aan dat het niet verstandig is om nog te kijken naar een Phat versie? Ik heb de Slim varianten nooit mooi gevonden helaas
Ik vind de Phats ook veel mooier dan de Slim of Super SlimTrekDude101 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:43:
Ik neem aan dat het niet verstandig is om nog te kijken naar een Phat versie? Ik heb de Slim varianten nooit mooi gevonden helaas
Heb zelf thuis 2 Phat 60GB modellen (1 van mij, half defecte Bluray en 1 van m'n broer) en 1 Phat 80GB.
Phat 80 is een fijn ding, mist wel dingen zoals cardreader en PS2 compatebility, maar is echt aanzienlijk stiller en word lange aan niet zo heet. Phat80 is een beetje de sweet-spot (Phat 40 had ook geen cardreader en backwards compatebility, maar had nog een groter procede chips en werden dus eigenlijk net zo heet als de oude phat 60's). Ik heb het uiteraard wel over Europese modellen, want de US (en JPN) Phat 80 is het zelfde als hier de Phat 60, de Europese Phat 80 was zuiniger en stiller*.
* = kan soms pech hebben dat je een model hebt dat niet stil is, de ene PS3 is de andere niet ookal komen ze uit dezelfde serie.
Ik heb inmiddels dus een andere Playstation gevonden, ééntje met een defecte blu-ray speler waarbij ik dus hoopte mijn blu-ray speler te kunnen installeren. Helaas blijkt dat toch wat moeilijker dan ik had gehoopt.
Ik heb dus mijn blu-ray speler in de nieuwe Playstation zitten, met de controller van de nieuwe Playstation, maar omdat ik destijds zo nodig GTA V uit mijn PS3 moest halen, heb ik dus de blu-ray speler misaligned. Na aardig wat uren prutsen wil de blu-ray speler nu dus blu-rays innemen en uitwerpen, maar op het moment dat de speler dus daadwerkelijk zou moeten gaan lezen, hoor ik alleen de motor lawaai maken en draait de blu-ray dus niet.
Ik weet dat het niet aan de blu-ray lezer ligt, aangezien deze lezer dus uit een werkende blu-ray drive kwam en ik vermoed dat ik nog iets verkeerd inelkaar gezet heb, want ik denk dat de magneet aan de bovenkant van de blu-ray speler te dicht op de motor zit, waardoor er dus teveel frictie is om daadwerkelijk te kunnen spinnen.
Ik heb me al wezenloos gezocht op internet en ik weet echt niet meer wat ik kan doen, heeft iemand hier misschien ideeën?
Die magneet zit volgens mij altijd redelijk dicht op de motor (die de disc klem zet).
Van je oude en 'nieuwe' PS3 zijn wel dezelfde drives? Zijn namelijk heel wat verschillende drives voor verschillende PS3's.
Ik zal de kabels nog even controleren voor de zekerheid, goed idee. De drives komen allebei uit 40GB modellen, maar ik merkte wel wat kleine verschillen. Het gekke is dat van wat ik begrijp, de disc vrij zou moeten kunnen bewegen in de drive, ik heb daar ook genoeg video's van gezien op YouTube, maar die van mij wil dat maar niet doen. Ik denk daarom dus dat daar het probleem zit, aangezien verder alles werkt; ik kan discs er in stoppen, uitwerpen, de blauwe LED geeft aan dat er een disc in de Playstation zit etc.Nemesizz schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:49:
Die ribbon-cables wel goed aangesloten? Die krengen hoeven maar iets scheef te zitten (heb je snel) en het werkt niet (goed).
Die magneet zit volgens mij altijd redelijk dicht op de motor (die de disc klem zet).
Van je oude en 'nieuwe' PS3 zijn wel dezelfde drives? Zijn namelijk heel wat verschillende drives voor verschillende PS3's.
[ Voor 12% gewijzigd door CrystalViriS op 13-10-2013 22:00 ]
Mijn PS3 heeft sinds een week een probleem dat ik al eerder zag langsgekomen hier, maar ik heb het niet op kunnen lossen. Ik heb ook het probleem dat mijn PS3 heel snel uitvalt met een dubbele piep. Vanaf het moment dat ik de console aanzet duurt het tussen 10 seconden en pakweg twee minuten, dan schakelt het systeem ineens uit (met piepjes en ook wel een soort klik). Het powerlampje knippert daarna rood. Als ik de powerknop weer indruk brandt het lampje weer normaal rood, als ik er nog een keer op druk gaat de PS3 weer aan en herhaalt het circus zich. Het gaat hier om een PS3 Slim van een jaar of 3 - 3,5 oud.
Als eerste heb ik 'm maar opengemaakt, en weer aangezet om te controleren of de fan het nog deed. Dat was zo. Ik zag hier later de fix langskomen van het aandraaien van twee schroefachtige dingen op de voeding, dus probeerde ik dat. Youtube was op zich duidelijk, maar alle voedingen die ik daar langs zie komen zijn van het type APS 250, maar de mijne heeft type EADP-220BP. Die schroefdingetjes zitten er bij mij dus gewoon niet op, dus die fix kan ik ook niks mee. Heeft iemand nog slimme ideeën? De voeding vervangen is misschien nog een optie? Alvast bedankt voor het meedenken
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Klinkt opzich wel een beetje als het voeding's probleem van de Slim.
Voeding vervangen is een optie, als ik hier kijk kost zo'n voeding ongeveer €40,- en is op voorraad.
Enige puntje is, als het de voeding niet blijkt te zijn is het wel 40 euro down the drain.
Ik denk dat ik maar eens een voeding ga opsnorren.
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Ja dan klinkt een defecte voeding aannemelijker.GreatDictator schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:31:
Ik moet het apparaat nog even verder uit elkaar halen om de heatsink goed te bekijken. De luchtinlaat was in elk geval stofvrij. Ik las ook over problemen met de koelpasta, maar dan zou ik verwachten dat ik af en toe een crash zou krijgen en dat dat dan steeds vaker gebeurt. Nu was het ineens van de ene op de andere week van een bruikbare PS3 naar altijd crashen.
Ik denk dat ik maar eens een voeding ga opsnorren.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Maar goed, ik probeer te controleren hoe de koelpasta er uitziet, maar de allerlaatste schroef om het moederbord los te krijgen is kapotgedraaid
JaGreatDictator schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:24:
Begonnen de crashes bij jou toen ook van de ene op de andere dag?
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Anoniem: 560104
Ik heb een probleem met mijn ps3 sinds gisteren. Ik heb enkele pagina's hier gelezen en heb mijn defect er niet direct tussen zien staan. Het volgende doet zich voor, ik en mijn vriendin willen een dvd invoeren om naar een film te kijken, ik wil er de dvd die erin zit (fifa 14) uithalen maar dat lukt niet. Enkele keren proberen, het geluid is er wel, maar de disc komt er niet uit. Uiteindelijk geen dvd ingebracht. Nu wil ik het nog eens proberen en de dvd die erin zat komt er meteen uit. Maar nu kan ik er geen andere meer inbrengen? Iemand een idee wat er aan de hand is?
Vriendelijke groeten
Wat doet de drive niet, slikt ie de disc niet in (maar hoor je wel de motortjes lopen), of reageert ie helemaal niet als je een disc voor de gleuf houdt?Anoniem: 560104 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:30:
Ik heb een probleem met mijn ps3 sinds gisteren. Ik heb enkele pagina's hier gelezen en heb mijn defect er niet direct tussen zien staan. Het volgende doet zich voor, ik en mijn vriendin willen een dvd invoeren om naar een film te kijken, ik wil er de dvd die erin zit (fifa 14) uithalen maar dat lukt niet. Enkele keren proberen, het geluid is er wel, maar de disc komt er niet uit. Uiteindelijk geen dvd ingebracht. Nu wil ik het nog eens proberen en de dvd die erin zat komt er meteen uit. Maar nu kan ik er geen andere meer inbrengen? Iemand een idee wat er aan de hand is?
Klinkt namelijk een beetje als een timing van de drive die in de war is. De timing zijn een reeks tandwieltjes en plastic clipjes die op een bepaald moment in een bepaalde stand staan zodat een disc word ingevoerd, de laser (en motortje) omhoog komt en dan de disc vast zet en leest. Als de disc er weer uit moet gaat het andersom, laser gaat omlaag en de disc word weer naar buiten gewerkt.
Soms wil de timing dus in de war komen doordat een disc (iets) te ruig word ingevoerd (te hard aandrukken), of gewoon domme pech dat er ergens een plastic clipje is afgebroken/verschoven.
Timing weer goed krijgen is erg lastig, komt namelijk heel precies aan (je moet bovendien je drive uitelkaar halen, dat is ook bye bye garantie) en kost veel tijd (tenzij je het in 1x meteen goed zet
Het kan ook wel iets anders zijn hoor, maar de timing van de drive is het eerste waar ik zo aan denk.
Bedankt voor het snelle antwoord. Wel eigenlijk maakt de drive geen geluid meer als ik de dvd probeer in te brengen, ik voel wel weerstand. Als de disc er is ingebracht gebeurt er niets, maar als ik dan op de "eject" toets druk hoor ik de motortjes wel en komt de disc er gewoon uit. Maar de disc inbrengen is dus het probleem, normaal gezien "slikt" de ps3 de disc in eens je hem er een beetje insteekt, dat gebeurt nu dus niet meer. Mja mijn garantie zal ik sowieso kwijt zijn ik heb de ps3 nu al 2 jaar. Ik vrees dat ik een nieuwe kan aanschaffen want ik ben ook totaal geen held in deze dingenNemesizz schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:04:
[...]
Wat doet de drive niet, slikt ie de disc niet in (maar hoor je wel de motortjes lopen), of reageert ie helemaal niet als je een disc voor de gleuf houdt?
Klinkt namelijk een beetje als een timing van de drive die in de war is. De timing zijn een reeks tandwieltjes en plastic clipjes die op een bepaald moment in een bepaalde stand staan zodat een disc word ingevoerd, de laser (en motortje) omhoog komt en dan de disc vast zet en leest. Als de disc er weer uit moet gaat het andersom, laser gaat omlaag en de disc word weer naar buiten gewerkt.
Soms wil de timing dus in de war komen doordat een disc (iets) te ruig word ingevoerd (te hard aandrukken), of gewoon domme pech dat er ergens een plastic clipje is afgebroken/verschoven.
Timing weer goed krijgen is erg lastig, komt namelijk heel precies aan (je moet bovendien je drive uitelkaar halen, dat is ook bye bye garantie) en kost veel tijd (tenzij je het in 1x meteen goed zet).
Het kan ook wel iets anders zijn hoor, maar de timing van de drive is het eerste waar ik zo aan denk.
Grappig, een aantal weekjes geleden precies hetzelfde probleem gehad.Anoniem: 560104 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:11:
[...]
Bedankt voor het snelle antwoord. Wel eigenlijk maakt de drive geen geluid meer als ik de dvd probeer in te brengen, ik voel wel weerstand. Als de disc er is ingebracht gebeurt er niets, maar als ik dan op de "eject" toets druk hoor ik de motortjes wel en komt de disc er gewoon uit. Maar de disc inbrengen is dus het probleem, normaal gezien "slikt" de ps3 de disc in eens je hem er een beetje insteekt, dat gebeurt nu dus niet meer. Mja mijn garantie zal ik sowieso kwijt zijn ik heb de ps3 nu al 2 jaar. Ik vrees dat ik een nieuwe kan aanschaffen want ik ben ook totaal geen held in deze dingen
Bij mij begon het dat hij nog wel slikte maar de schijf niet altijd meer uitlas wat dan af en toe uitmondde in een moeilijke eject of niet meer slikken.
Verder net als jij, als je dan op eject drukt hoor je het loopwerk een stukje "verschuiven".
Net zo plots als dat probleem kwam is het ook weer verdwenen bij mij, ik vermoed dat m'n ps3 niet echt schoon meer is van binnen na bijna 6 jaar trouwe dienst en nooit enig defect.
Ik stond op het punt om hem open te schroeven maar dat hoeft dus [voorlopig] [nog] niet.
Als je beslist hem open te maken, er staan genoeg filmpjes op youtube met uitleg, ook over het loopwerk van de drive.
Only fools are enslaved by time and space.
Dus ik ben niet de enige die dit al meegemaakt heeft. Jij hebt dus niets speciaal gedaan, maar het is vanzelf in orde gekomen? Dan geef ik het een paar dagen tijd :-)LoneRanger schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:06:
[...]
Grappig, een aantal weekjes geleden precies hetzelfde probleem gehad.
Bij mij begon het dat hij nog wel slikte maar de schijf niet altijd meer uitlas wat dan af en toe uitmondde in een moeilijke eject of niet meer slikken.
Verder net als jij, als je dan op eject drukt hoor je het loopwerk een stukje "verschuiven".
Net zo plots als dat probleem kwam is het ook weer verdwenen bij mij, ik vermoed dat m'n ps3 niet echt schoon meer is van binnen na bijna 6 jaar trouwe dienst en nooit enig defect.
Ik stond op het punt om hem open te schroeven maar dat hoeft dus [voorlopig] [nog] niet.
Als je beslist hem open te maken, er staan genoeg filmpjes op youtube met uitleg, ook over het loopwerk van de drive.
Alleszins bedankt voor de tip van youtube ik ga het zeker eens bekijken, maar eerst dus even afwachten nog.
Naja niets speciaals, net zolang blijven proberen tot hij weer slikt.Anoniem: 560104 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:14:
[...]
Dus ik ben niet de enige die dit al meegemaakt heeft. Jij hebt dus niets speciaal gedaan, maar het is vanzelf in orde gekomen? Dan geef ik het een paar dagen tijd :-)
Alleszins bedankt voor de tip van youtube ik ga het zeker eens bekijken, maar eerst dus even afwachten nog.
Ik heb nog wel een tijdje last gehad dat hij schijfjes wel gewoon slikte maar niet herkende maar dat ging vrij snel weg en meestal werkte het wel na 2 of 3 keer proberen.
Wellicht helpt dit de situatie versnellen:
Only fools are enslaved by time and space.
Ik heb een probleem met mijn 5 jaar oude ps3 phat 320 gb. Sinds een paar dagen wordt het beeld wordt best vaak voor een paar seconden zwart. Ik heb al op het internet gezocht en daar werd gezegd dat het aan de hdmi kabel zou liggen. Ik heb een andere ps3 superslim 2012 500gb met dezelfde hdmi kabel en dezelfde tv gebruikt, en toen was het probleem er niet. Ook zegt hij soms dat het formaat niet goed is. Ik kan alle spellen er op spelen die ik heb, alleen als ik van gta 5 een update wil installeren dan krijg ik alleen zwart beeld en kan de playstation niet meer uit. Ook loopt hij soms midden in een spel vast en krijg ik hem ook niet meer uit.
Weten jullie er nog oplossingen voor of is mijn playstation nu echt kapot?
[ Voor 5% gewijzigd door raoulv12 op 14-12-2013 20:31 ]
Een HDMI kabel is gewoon alles of niets, je hebt beeld of niet. Ik heb zelf ook wel van die goedkope kabels van de Action gehad. Werkt opzich prima, maar als je ze soms een mm beweegt is je beeld weg (soms een keer perongeluk tegen het bureau aanstoten zorgde al voor zwart beeld). De kabel zelf was in dat geval wel goed, maar de stekkers zijn een beetje lam.
Vastlopers bij GTA 5 is niet heel bijzonder. De game heeft de nodige bugs aan boord.
De update aan het begin moet je eerst overslaan (O indrukken als je gevraagt word om de update te installeren), eerst de game installeren en daarna pas patchen. Dit ging bij ons (m'n broer en ik) ook iedere keer fout. Ingame vastlopers heb ik ook een stuk of wat keren gehad, ligt meer aan de game dan aan de console waarschijnlijk (andere games lopen wel vrolijk door).
Zolang je geen 'artefacts' krijgt en je hardeschijf geen bad sectors heeft denk ik niet dat er wat mis is met je console.
Dit wil nog wel eens helpen.
Uit eigen ervaring, soms moet je meerdere malen proberen op de reset knop te drukken voordat het een keer werkt (met kabel, zonder kabel, enz enz), uiteindelijk zal de controller wel een keer resetten en dan moet de PS3 hem gewoon weer pakken
(als de controller succesvol gereset is, dan uiteraard wel aansluiten met de USB naar de PS3, anders werkt het niet).
Maar gelukt! Hoe eenvoudig kan het zijn en had al plannen om hem naar de winkel te brengen haha. Bedankt!
Ik heb al een beetje zitten kijken, en zie dat een veelvoorkomend defect de lens is. Ik vraag mij echter af of het niet in willen voeren ook hiermee te maken kan hebben?
Het ejecten van de disc's gaat wel gewoon goed. Het motortje is dus niet defect, maar het lijkt of de detectie of er een disc ingevoerd is defect is.
[ Voor 15% gewijzigd door Woy op 25-03-2014 15:36 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Om wat voor PS3 gaat het? Phat (60, 40, 80) Slim of Super Slim? Kan namelijk uitmaken wat voor drive er namelijk inzit.Woy schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:31:
Bij mij pakt mijn PS3 sinds afgelopen weekend geen disc's meer. Als je een disc probeert in te voeren trekt hij hem zeg maar niet meer naar binnen. Als ik echter de disc invoer, en dan de console aanzet voert hij hem wel in, maar hij leest de disc niet meer.
Ik heb al een beetje zitten kijken, en zie dat een veelvoorkomend defect de lens is. Ik vraag mij echter af of het niet in willen voeren ook hiermee te maken kan hebben?
Het ejecten van de disc's gaat wel gewoon goed. Het motortje is dus niet defect, maar het lijkt of de detectie of er een disc ingevoerd is defect is.
Wat nog wel eens wil gebeuren, is dat een aantal plastic clipjes (voor de timing van invoer en dergelijke) verschuiven of afbreken. Het is vaak een hele mikmak van plastic clipjes die precies goed moeten staan zodat ze tegen bepaalde dingen weer op het juiste moment aandrukken zodat een bepaald motortje gaat lopen en dat de laser in positie komt en dergelijke. Probleem is dus vaak dat ergens voorin de drive (bij de disc invoer) al een plastic clipje is afgebroken of verschoven en dan werkt de rest ook niet goed naar behoren.
Verklaard echter niet zo goed dat de disc wel ingevoerd word bij het inschakelen van de console en dat ejecten wel goed gaat. Dat ie geen discs leest is wel een veel voorkomend probleem en dan is meestal de laser wel kapot.
Weet niet of je ook mogelijk kinderen in de buurt hebt lopen, maar die willen er soms ook andere voorwerpen in een drive proberen te drukken, misschien dat er zelfs al een disc in zit (als je hard genoeg drukt passen er meer dan 1 disc in een drive
Het is een Slim ( 250 GB)Nemesizz schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:54:
[...]
Om wat voor PS3 gaat het? Phat (60, 40, 80) Slim of Super Slim? Kan namelijk uitmaken wat voor drive er namelijk inzit.
Ik wil wel zo'n vervangende laser kopen en in bouwen, maar ik vraag mij dus vooral af of dat ook invloed kan hebben op de invoer van de disc. Het is zonde als ik een nieuwe lens kit koop en dat niet het probleem is.Wat nog wel eens wil gebeuren, is dat een aantal plastic clipjes (voor de timing van invoer en dergelijke) verschuiven of afbreken. Het is vaak een hele mikmak van plastic clipjes die precies goed moeten staan zodat ze tegen bepaalde dingen weer op het juiste moment aandrukken zodat een bepaald motortje gaat lopen en dat de laser in positie komt en dergelijke. Probleem is dus vaak dat ergens voorin de drive (bij de disc invoer) al een plastic clipje is afgebroken of verschoven en dan werkt de rest ook niet goed naar behoren.
Verklaard echter niet zo goed dat de disc wel ingevoerd word bij het inschakelen van de console en dat ejecten wel goed gaat. Dat ie geen discs leest is wel een veel voorkomend probleem en dan is meestal de laser wel kapot.
Nee geen kids hier in de buurt. Hij is wel kapot gegaan nadat ik hem een keer vervoerd heb, dus het zou door een lichte schok gekomen kunnen zijn.Weet niet of je ook mogelijk kinderen in de buurt hebt lopen, maar die willen er soms ook andere voorwerpen in een drive proberen te drukken, misschien dat er zelfs al een disc in zit (als je hard genoeg drukt passen er meer dan 1 disc in een drive). Dat wil ook nog wel eens gebeuren (bij disc-drives in het algemeen).
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Kan dus zijn dat de timing van de drive niet goed meer staat.
Voorin bij de gleuf/sleuf van de drive zit ook een heel klein lipje/pennetje die de discinvoer motor aanstuurt, het is echt een heel dun slap ding en kan best zijn dat die wat verschoten is (moet je ook altijd goed opletten als je zo'n drive los haalt, dat dat ding weer goed zit, anders werkt de invoer ook niet goed).
Ik vermoed dat het daar ergens dan zit, maar kan het uiteraard niet met zekerheid zeggen (dan moet je de drive echt voor je neus hebben liggen, en zelfs dan is het soms nog rot zoeken naar het probleem
PSN games (dus zonder disc) starten nog wel? Want als bijvoorbeeld de print onderop de drive kapot is (inc marriage chip) dan werkt dat ook niet meer.
De laser was het inderdaad niet, want die heb ik nu vervangen, en hij doet het nog steeds niet.Nemesizz schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:07:
Met een kapotte laser werkt de invoer normaal gesproken nog wel.
Kan dus zijn dat de timing van de drive niet goed meer staat.
Ik zal hem vanavond nog eens openschroeven en kijken of ik dat goed zie zitten.Voorin bij de gleuf/sleuf van de drive zit ook een heel klein lipje/pennetje die de discinvoer motor aanstuurt, het is echt een heel dun slap ding en kan best zijn dat die wat verschoten is (moet je ook altijd goed opletten als je zo'n drive los haalt, dat dat ding weer goed zit, anders werkt de invoer ook niet goed).
Ik vermoed dat het daar ergens dan zit, maar kan het uiteraard niet met zekerheid zeggen (dan moet je de drive echt voor je neus hebben liggen, en zelfs dan is het soms nog rot zoeken naar het probleem).
PSN games doen het inderdaad wel gewoon, hij eet gewoon geen discs meer, maar als de console start hoor ik wel even de motor van de disc-drive lopen.PSN games (dus zonder disc) starten nog wel? Want als bijvoorbeeld de print onderop de drive kapot is (inc marriage chip) dan werkt dat ook niet meer.
Ik kan heel goedkoop (50€) een ps3 slim van iemand overnemen, maar deze heeft een kapotte blueray laser. Nu ben ik vooral een pc gamer maar ik merk dat mijn pc sommige games niet meer helemaal goed trekt, en voor dit bedrag lijkt me het een leuk probeersel
-Zijn/blijven de ps store games duurder? Bijvoorbeeld gta wordt die na een tijdje net zoals in de winkels afgeprijst?
-Is die blueray speler nog nodig voor iets anders? Heb dvd speler dus ik ga er geen films mee kijken
-Hoe lang verwachten jullie dat er nog nieuwe ps3 games uitkomen?
-Kan ik er een extra hdd aankoppelen, bijvoorbeeld een 500gb externe schijf? Of kan ik de originele vervangen?
-Of toch ff wachten tot de ps4 iets goedkoper is (klein budget
Heel erg bedankt voor jullie reactie!
Het gaat om een Phat 40GB uitvoering (waar ik wel een andere HDD -350GB- in heb gestopt)
Hij staat rechtop op een plank zonder andere apparaten in de buurt.
Moet ik me zorgen maken? Ik vind wel een hoop youtube filmpjes maar het meeste is gericht op een YLOD wat ik dus niet heb.. (hij raakt ook niet daadwerkelijk oververhit volgens mij)
t lijkt mij op iets van een defecte temperatuurmeter ofzo maar is dat ook zelf op te lossen?
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Juist die heb ik gisteren zijn doodschop gegeven. Betreft een slim waarbij de connector voor het front-touch panel afgebroken is. Het ledje werkte al niet goed omdat één zijde niet goed genoeg contact maakte, en bij het ietwat aandrukken braken er pinnen af.
An sich geen ramp, dacht ik: de PS3 kan ik aanzetten met de controller. Getest (terwijl hij open lag), ging aan. Schroef hem dicht, koppel hem aan: niets. Controller blijft zoeken. USB kabel erin, niets; blijft zoeken. Voeding is denk ik nog OK, het Wifi ledje aan de voorzijde (alhoewel ik geen wifi gebruik) brandt groen. Denk echter dat hij op één of andere manier wel klaar is. Kan ik weer op zoek naar een andere
hmm maar de mijne ligt niet.. lijkt me dat deze dan toch wel genoeg lucht moet krijgen?..!null schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:03:
[url=http://ps3fannoise.blogspot.nl/[/url] wordt gesproken over de PS3 anders neerzetten dat hij meer lucht kan pakken. Er wordt onderaan ook gesproken over een andere fan. Ik heb nog een kapotte PS3 liggen, ik kan even kijken wat voor fan daarop zit als een fan zou willen wijzigen?
ik kom ook tegen dat nieuwe koelpasta zal helpen.. misschien probeer ik het wel gewoon
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
nee hij staat op de kant waar de HDD ingeschoven wordt, hier zitten geen roostertjes. Maar ik ga het wel even proberen!!null schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:11:
Nou ja, de zijkant is toch een koel opening of niet?
Maargoed, de 360 nemen ze niet in want die bevatten wel eens fouten... oké gelukkig geen last van. Ruilen jullie dan een Phat PS3 in? moet de medewerkster lachen, je noemt zojuist de enige 2 recente consoles die we niet meer in mogen nemen vanwege problemen..
Snap niet dat Sony daar dan niets mee doet hoor (en MS in t andere geval, al heb ik daar nog nooit echt van problemen over gehoord)
Maargoed, eerst maar eens koelpasta horen en de PS3 anders positioneren dan
Er is een enorme handel in defecte tweedehands PS3's. Vaak weer aan de praat te krijgen, maar een YLOD zal een YLOD blijven, ook na een reflow. Keert hoe dan ook terug, vroeg of laat. Brand daar zelf mijn vingers niet aan, hou me alleen bezig met defecte lasers.
Na een paar minuten loopt die OF vast, en reageert niet meer. Of hij loopt vast (je ziet games dan stotteren en trager worden voor die vastloopt) en gaat uit, met als gevolg een rood knipperend lampje.
Ik kan hem wel direct weer aanzetten. Vaak na een paar keer blijft die gewoon werken en kan ik uren achtereen spelen zonder enige moeite.
Kan dit koelpasta zijn? of zijn er nog andere mogelijkheden?