Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361785

@nemesis
ik vind de fat ook "mooier" ;)
cardreader en PS2 compatibiliteit misschien 1 keer gebruikt sinds de PS3 op de markt kwam volgens mij, dus dat is voor mij geen spelbreker...

de genoemde zaken die ik gerepareerd heb waren btw niet bij mn eigen PS3 het geval, ik doe dat soort reparatie oa voor mn werk (en meld het om aan te geven dat ik een evt reparatie zelf kan doen), mijn fat is zo ongeveer de enige fat in mijn vriendenkring die nog leeft en verder nog nooit open geweest is.

maar lang verhaal kort, ik begrijp je punten en ben het er eigenlijk ook wel mee eens, prijstechnisch komt het me slecht uit maar gezien de leeftijd, 60GB HDD en erg grote kans op meer problemen op korte termijn (HDD, koeling, YLOD, enz) is het eigenlijk best wel onaantrekkelijk om nog te gaan repareren...

hartelijk bedankt voor je antwoord, ik kijk het nog een paar dagen aan in de ijdele hoop dat het probleem nog niet zo ernstig is als gedacht, maar in feite weet ik al voldoende en kan ik dus beter alvast beginnen te sparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Anoniem: 244101 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:22:
[...]

Uhmm nee zo werkt het niet. Tijdje terug was bij KASSA! het item over auto's die allerlei mankementen vertoonden en de mensen werden allemaal doorverwezen naar de winkel, uiteindelijk bleek dat de fabrikant weldegelijk een deugdelijk product moest afleveren en die eindverantwoordelijk zijn.
Deugdelijk product, ja, maar je koopt bij een winkel, daarmee ga je de overeenkomst aan en dus ook de garantieovereenkomst. De leverancier is verantwoordelijk voor het leveren van het product. Vaak is het coulance als een producent jou die service wil bieden. Vaak gebeurt dit nadat een winkel failliet is gegaan. De winkel is er dus voor verantwoordelijk dat je een deugdelijk product krijgt. Hoe de winkel dat verder afhandelt is zijn eigen probleem

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

w4rguy schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:38:
[...]

Deugdelijk product, ja, maar je koopt bij een winkel, daarmee ga je de overeenkomst aan en dus ook de garantieovereenkomst. De leverancier is verantwoordelijk voor het leveren van het product. Vaak is het coulance als een producent jou die service wil bieden. Vaak gebeurt dit nadat een winkel failliet is gegaan. De winkel is er dus voor verantwoordelijk dat je een deugdelijk product krijgt. Hoe de winkel dat verder afhandelt is zijn eigen probleem
Je leest mijn reply niet goed. Als er meerdere mensen zijn met exact hetzelfde probleem is de fabrikant UITEINDELIJK verantwoordelijk. Dat is toch vrij logisch? Die maken het product, niet de winkel. Ik heb het hier over doorverkochte Playstations he dus geen nieuwe die je in de winkel koopt. Sony dient deze gewoon te repareren, maar vaak weigeren ze of krijg je een dikke rekening en zo hoort het dus niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even inbreken op het garantieverhaal hierboven:

ik weet van een kameraad dat hun winkel die ook playstation en xbox verkoopt dat de garantie bij die winkel alleen maar direct via sony of microsoft gaat, en dat die sony/microsoft dat zelfs het liefst hebben...

in het geval van sony worden er dan bepaalde standaard bedragen aangehouden voor reparaties buiten de garantie, en dat reparaties binnen garantie kosteloos gedaan worden, mits er aangetoond kan worden dat het apparaat minder dan 2 jaar geleden aangeschaft is (op basis van productiedatum of kassabon), deze 2 jaar is wettelijk gegarandeerd door de EU en is van toepassing op alle elektronica, van wekkerradio tot spelconsoles, van computers tot printers...

en naast deze bepalingen is er inderdaad door diezelfde EU ook bepaald dat je mag verwachten dat je apparaten een bepaalde levensduur hebben, en dat deze verwachte levensduur niet gelijk is of korter is dan de wettelijk bepaalde garantietermijn van 2 jaar, mocht je vinden dat dit het geval is dan gaat dat via de fabrikant en niet via de verkoper, en in dat geval is het aan de fabrikant om met een schappelijk aanbod te komen, is een bepaald probleem structureel aanwezig en dus gewoon een (productie)fout in het apparaat dan mag je alsnog een gratis reparatie claimen, de problemen met de eerste x360's zijn daar een heel goed voorbeeld van en op basis daarvan besloot microsoft ook om de standaard garantie uit te breiden (en hoogstwaarschijnlijk ook om een aanklacht door de EU voor te blijven)

samengevat:
-binnen garantie (aantoonbaar)? gratis reparatie
-buiten garantie (structureel probleem of productiefout aantoonbaar)? mogelijk gratis reparatie (in overleg m. fabrikant)
-alle andere gevallen? reparatie op je eigen kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361785 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:01:
even inbreken op het garantieverhaal hierboven:

ik weet van een kameraad dat hun winkel die ook playstation en xbox verkoopt dat de garantie bij die winkel alleen maar direct via sony of microsoft gaat, en dat die sony/microsoft dat zelfs het liefst hebben...

in het geval van sony worden er dan bepaalde standaard bedragen aangehouden voor reparaties buiten de garantie, en dat reparaties binnen garantie kosteloos gedaan worden, mits er aangetoond kan worden dat het apparaat minder dan 2 jaar geleden aangeschaft is (op basis van productiedatum of kassabon), deze 2 jaar is wettelijk gegarandeerd door de EU en is van toepassing op alle elektronica, van wekkerradio tot spelconsoles, van computers tot printers...

en naast deze bepalingen is er inderdaad door diezelfde EU ook bepaald dat je mag verwachten dat je apparaten een bepaalde levensduur hebben, en dat deze verwachte levensduur niet gelijk is of korter is dan de wettelijk bepaalde garantietermijn van 2 jaar, mocht je vinden dat dit het geval is dan gaat dat via de fabrikant en niet via de verkoper, en in dat geval is het aan de fabrikant om met een schappelijk aanbod te komen, is een bepaald probleem structureel aanwezig en dus gewoon een (productie)fout in het apparaat dan mag je alsnog een gratis reparatie claimen, de problemen met de eerste x360's zijn daar een heel goed voorbeeld van en op basis daarvan besloot microsoft ook om de standaard garantie uit te breiden (en hoogstwaarschijnlijk ook om een aanklacht door de EU voor te blijven)

samengevat:
-binnen garantie (aantoonbaar)? gratis reparatie
-buiten garantie (structureel probleem of productiefout aantoonbaar)? mogelijk gratis reparatie (in overleg m. fabrikant)
-alle andere gevallen? reparatie op je eigen kosten
Je verhaal is niet geheel kloppend. Nederland doet namelijk niet mee aan de Europese garantieregeling ;) In Nederland is er geen minimum of maximum zie onder andere Consuwijzer.nl

Daarbij is het verhaal van de kassabon een groot lariekoek verhaal. Ik heb zelf bij een gamesstore gewerkt en wij moesten bij het afrekenen altijd de doos van de PS3 inscannen. In ons scherm stond dan de prijs van het product en het SERIENUMMER. Sony kan dit ten alle tijden zien, dus laat je niet afschepen met het verhaaltje; Zonder kassabon geen reparatie. Want Sony kan deze serienummers altijd zelf controleren intern. Zo weten ze ook precies hoeveel consoles er worden verkocht etcetera. Dus Sony heeft ten alle tijden zelf het serienummer en kunnen precies zien waar je hem gekocht hebt etcetera, ook al willen ze je via de telefoon anders doen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@xbox2go
en ik kan zo ongeveer hetzelfde verhaal houden, ik ken genoeg gevallen waarbij het toch echt ging zoals ik het vertel, sterker nog, dat wij van de fabrikanten te horen kregen dat het op die manier moest... (ook in het geval van die 2 jaar garantie die je in nederland toch echt hebt, en het is toch echt ook de verantwoordelijkheid van de klant om zijn kassabon te bewaren, elke andere variant daarop valt onder service of coulance, niet onder garantie)

en voor de rest ga ik me niet in je discussie mengen, wat jij in de winkel waar jij gewerkt heb gedaan heb zal allemaal best zo zijn, maar dat wil niet zeggen dat het de enige manier is, en ook dat kan ik bevestigen uit eigen ervaring ;)

laten we het samenvatten als zijnde dat de garantiebepalingen en rechten allemaal heel erg onduidelijk zijn, zo heb ik ook al meermalen vergelijkbare discussies met HP gehad zonder een duidelijke uitkomst, om eens een voorbeeld te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361785 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:52:
@xbox2go
en ik kan zo ongeveer hetzelfde verhaal houden, ik ken genoeg gevallen waarbij het toch echt ging zoals ik het vertel, sterker nog, dat wij van de fabrikanten te horen kregen dat het op die manier moest... (ook in het geval van die 2 jaar garantie die je in nederland toch echt hebt, en het is toch echt ook de verantwoordelijkheid van de klant om zijn kassabon te bewaren, elke andere variant daarop valt onder service of coulance, niet onder garantie)

en voor de rest ga ik me niet in je discussie mengen, wat jij in de winkel waar jij gewerkt heb gedaan heb zal allemaal best zo zijn, maar dat wil niet zeggen dat het de enige manier is, en ook dat kan ik bevestigen uit eigen ervaring ;)

laten we het samenvatten als zijnde dat de garantiebepalingen en rechten allemaal heel erg onduidelijk zijn, zo heb ik ook al meermalen vergelijkbare discussies met HP gehad zonder een duidelijke uitkomst, om eens een voorbeeld te noemen...
Als je het via een rechtsbijstand aanvecht win je het altijd, alleen je moet er maar zin in hebben. Dat zegt voldoende denk ik. Bekijk eens Consuwijzer.nl staat veel op over garantie in NEDERLAND. Nederlandse garantiebepaling is heel anders dan de rest van EU en Sony kan wel zeggen; Ja onze bepalingen zijn geldig, dat is nonsens. Apparaat is in Nederland gekocht dus de Nederlandse wetgeving is bindend en niet de Algemene Voorwaarden van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@xbox2go
ik handel al snel tientallen garantiegevallen per jaar af voor een elektronicawinkel, maar dat zijn geen consoles want die vallen onder sony entertainment en dat mogen wij niet verkopen, ik heb het dan over tv's enz, vaio laptops en dergelijke, en dat gaat zeer zeker zoals ik aangeef...

wat ik zeg over consoles is ook op basis van een vriend die bij een muziek/mediawinkel werkt en hier ook veel mee te maken heeft, bij hun word elke kapotte console direct naar de fabrikant verwezen, en dat is ook nog nooit anders geweest bij die winkel.

en zelfs bij andere producten waar een fabrikant maar 1 jaar garantie op geeft moeten wij als winkel toch echt 2 jaar garantie aanbieden, waarbij het 2de jaar dus het risico van mijn werkgever is, met die reden verkopen we dat soort meestal budget producten (bijvoorbeeld HP/compaq) niet meer, dat leer je wel af na een paar keer op eigen kosten te mogen vervangen...

ik weet btw dat sony de wet niet bepaald, en wat ik zeg is dus op basis van wat wij als winkel onder de neus gewreven krijgen en ook zelf uitgezocht hebben, en zelfs als je gelijk zou hebben dan nog is het geen goed idee om als winkelier 1 van je klanten aan te klagen ;) (ik zie het dus vanuit het winkeliersperspectief)

en nu laat ik het er echt bij hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361785 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:12:
@xbox2go
ik handel al snel tientallen garantiegevallen per jaar af voor een elektronicawinkel, maar dat zijn geen consoles want die vallen onder sony entertainment en dat mogen wij niet verkopen, ik heb het dan over tv's enz, vaio laptops en dergelijke, en dat gaat zeer zeker zoals ik aangeef...

wat ik zeg over consoles is ook op basis van een vriend die bij een muziek/mediawinkel werkt en hier ook veel mee te maken heeft, bij hun word elke kapotte console direct naar de fabrikant verwezen, en dat is ook nog nooit anders geweest bij die winkel.

en zelfs bij andere producten waar een fabrikant maar 1 jaar garantie op geeft moeten wij als winkel toch echt 2 jaar garantie aanbieden, waarbij het 2de jaar dus het risico van mijn werkgever is, met die reden verkopen we dat soort meestal budget producten (bijvoorbeeld HP/compaq) niet meer, dat leer je wel af na een paar keer op eigen kosten te mogen vervangen...

ik weet btw dat sony de wet niet bepaald, en wat ik zeg is dus op basis van wat wij als winkel onder de neus gewreven krijgen en ook zelf uitgezocht hebben, en zelfs als je gelijk zou hebben dan nog is het geen goed idee om als winkelier 1 van je klanten aan te klagen ;) (ik zie het dus vanuit het winkeliersperspectief)

en nu laat ik het er echt bij hoor :)
Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net weer gebeld omtrend mijn eigen PS3. Zeer onvriendelijke dame aan de telefoon die overkwam zo van; Tja deal with it. PS3 kunnen ze nog niet retour sturen want ze hebben geen voorraad? Ik heb een 320GB Slim. Daarbij ook geen coulance regeling of een kortingsbon, werkelijk NUL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:55
Ik heb vanavond een systeemupdate geinstalleerd naar 4.11 of 4.12, weet het niet meer precies.
Na de update wilde ik FIFA opstarten en poef de playstation valt uit.. alle lampjes zijn ook uit. Na nog 2x proberen precies hetzelfde verhaal.

Geprobeerd een systeemherstel uit te voeren, dit lukte wel maar sindsdien nog steeds hetzelfde verhaal. Playstation valt constant uit. Nu lees ik dus dat de playstation gewoon kapot is maar hoe kan het gisteravond nog wel gewerkt hebben en na het installeren van een update niet meer.

Ik heb Sony gebeld en die zeggen doodleuk, playstation is ouder als een jaar en het kost je 124 euro dan mag je de playstation opsturen.. is toch fucking belachelijk dat mijn playstation ermee stopt na het installeren van een update? gisteravond heb ik nog gewoon FIFA kunnen spelen.. Is lekker kut dus dit .. eikels

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:15

Nemesizz

Untouchable

sjorremans schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:50:
Ik heb vanavond een systeemupdate geinstalleerd naar 4.11 of 4.12, weet het niet meer precies.
Na de update wilde ik FIFA opstarten en poef de playstation valt uit.. alle lampjes zijn ook uit. Na nog 2x proberen precies hetzelfde verhaal.

Geprobeerd een systeemherstel uit te voeren, dit lukte wel maar sindsdien nog steeds hetzelfde verhaal. Playstation valt constant uit. Nu lees ik dus dat de playstation gewoon kapot is maar hoe kan het gisteravond nog wel gewerkt hebben en na het installeren van een update niet meer.

Ik heb Sony gebeld en die zeggen doodleuk, playstation is ouder als een jaar en het kost je 124 euro dan mag je de playstation opsturen.. is toch fucking belachelijk dat mijn playstation ermee stopt na het installeren van een update? gisteravond heb ik nog gewoon FIFA kunnen spelen.. Is lekker kut dus dit .. eikels
Slim of Phat? Bij een Slim kan het de voeding zijn, staat ergens in dit topic wel hoe dat eventueel (zelf) is op te lossen.
Want als de lampjes ook uitgaan heeft het niet meer met firmware te maken (dan zou die immers op standby gaan aka rode led).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Nemesizz schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:02:
[...]

Slim of Phat? Bij een Slim kan het de voeding zijn, staat ergens in dit topic wel hoe dat eventueel (zelf) is op te lossen.
Want als de lampjes ook uitgaan heeft het niet meer met firmware te maken (dan zou die immers op standby gaan aka rode led).
PS3 slim 120GB
Ik heb gister de PS3 op een andere wandcontactdoos aangesloten en toen bleef deze het wel goed doen. Nu heb ik misschien wel een vermoeden wat het kan zijn geweest.

Bij ons in huis zit je krap met het aantal contactdozen in de muur.
We hebben er 1tje naast de bank zitten waar een mini koelkast opzit en een verlengdoos naar de tv waar de tv/cisco decoder/WII/PS3 opzit. Nu was het gister wat warmer boven vanwege het lekkere weer dus ik denk dat de koelkast wat meer vermogen trok waardoor de PS3 misschien uit valt. Heb gister gewoon 2 potjes FIFA kunnen spelen zonder dat de PS3 uit is gevallen.

Ben benieuwd of deze het blijft doen, anders ben ik toch bang voor de voeding :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

DopdeDouwer schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:50:
[...]

Aangezien ik toch geen garantie meer heb, heb ik de de drive eruit gehaald en de lens schoongemaakt. Heeft nog niet echt geholpen.
In horizontale stand werk het in ieder geval niet, als hij op zn kant staat soms. Ik heb het idee dat als ik de disk een beetje tegenhoud tijdens het innemen dat hij het dan vaker wel doet. DVD's doen het wel altijd. Bluerays en games niet. :(
Het creatief invoeren bleek bijgeloof. Hij pakte hoe langer hoe vaker steeds slechter de blu Ray en game schijfjes. Nu worden die helemaal niet meer gepakt, na 20x invoeren ben ik het wel zat.
Anyway, ik ga een zoeken naar een vervangende drive, mits iemand nog een gouden tip heeft.
Ik heb een shop gevonden:
http://www.consoleservice.nl/ps3-c-37.html
Ik moet alleen nog even kijken welke onderdeel ik nu precies nodig heb (heb de vorige keer niet genoteerd welke type drive ik had).
Iemand tips? gaat om een PS3 slim trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
sjorremans schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:10:
[...]

PS3 slim 120GB
Ik heb gister de PS3 op een andere wandcontactdoos aangesloten en toen bleef deze het wel goed doen. Nu heb ik misschien wel een vermoeden wat het kan zijn geweest.

Bij ons in huis zit je krap met het aantal contactdozen in de muur.
We hebben er 1tje naast de bank zitten waar een mini koelkast opzit en een verlengdoos naar de tv waar de tv/cisco decoder/WII/PS3 opzit. Nu was het gister wat warmer boven vanwege het lekkere weer dus ik denk dat de koelkast wat meer vermogen trok waardoor de PS3 misschien uit valt. Heb gister gewoon 2 potjes FIFA kunnen spelen zonder dat de PS3 uit is gevallen.

Ben benieuwd of deze het blijft doen, anders ben ik toch bang voor de voeding :+
Ben bang dat het toch je voeding is. Heb hetzelfde probleem gehad. Soms leek ie het weer even langere tijd te doen, maar het probleem bleef uiteindelijk toch weer terugkomen (meestal uitval na +- 15 minuten). Zelfs PS3 in een ander huis neergezet om problemen in mijn eigen elektriciteitsinstallatie uit te sluiten.
Heb zo'n guide gevolgd om de potmetertjes in de voeding iets bij te stellen (zie ook eerder in dit topic) en dat werkte, al weet je natuurlijk niet of dat zorgt voor meer slijtage van andere componenten. Maar hij doet het iig nu alweer een half jaar :)

Gezien het aantal mensen dat deze problemen heeft zit er volgens mij een enorme productiefout in die voedingen. Of iig de modellen die rond november 2009 verkocht zijn. Sony zei bij mij ook doodleuk dat ik 1 jaar garantie heb en daarmee klaar. Kon alleen een brief sturen als ik het er niet mee eens was :') ___! (nooit antwoord op gehad). Valt me enorm tegen. Koop nooit meer een playstation.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 28-03-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

voor wie nog een PS3-Slim voeding zoekt, ik heb er hier een werkende liggen :)
PB voor meer info ;)

on-topic,
mijn ps3 had idem artifacts gekregen en idem 5 minuten na opstarten ps3.
helaas was het al vaker voorgekomen dat ik bij het opstarten een soort hangend beeld kreeg en het geluid even bleef hangen.
PS3 stond trouwens op een vrijstaande kast dus warmte kan het niet geweest zijn.

aangezien ik meer op de weg ben als thuis en de ps3 misschien hooguit 2 dagen per week aan had, soms zelfs maanden niet vind ik het ronduit belachelijk dat hij het begeeft (PS3 ca 3 jaar in bezit gehad waarvan misschien net een half jar totaal gebruikt te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Palomar schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:06:
[...]

Ben bang dat het toch je voeding is. Heb hetzelfde probleem gehad. Soms leek ie het weer even langere tijd te doen, maar het probleem bleef uiteindelijk toch weer terugkomen (meestal uitval na +- 15 minuten). Zelfs PS3 in een ander huis neergezet om problemen in mijn eigen elektriciteitsinstallatie uit te sluiten.
Heb zo'n guide gevolgd om de potmetertjes in de voeding iets bij te stellen (zie ook eerder in dit topic) en dat werkte, al weet je natuurlijk niet of dat zorgt voor meer slijtage van andere componenten. Maar hij doet het iig nu alweer een half jaar :)

Gezien het aantal mensen dat deze problemen heeft zit er volgens mij een enorme productiefout in die voedingen. Of iig de modellen die rond november 2009 verkocht zijn. Sony zei bij mij ook doodleuk dat ik 1 jaar garantie heb en daarmee klaar. Kon alleen een brief sturen als ik het er niet mee eens was :') ___! (nooit antwoord op gehad). Valt me enorm tegen. Koop nooit meer een playstation.
ik ben bang dat je gelijk hebt.. de PS3 heeft weer even goed gedaan totdat ik gisteren weer een potje FIFA wilde gaan spelen.. na 10 minuten sloeg de PS3 dus weer uit..

Hij heeft vorige week nog een hele nacht gedaan met een toernooitje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-02 18:17
Ik heb hier een controller die bij een CoD pakket hoorde. De controller doet het echter niet, maar het lijkt niet iets te zijn waardoor hij echt stuk is.

De 4 lampjes blijven knipperen en hij maakt dus nooit verbinding. Dit schijnt vaker voor te komen als ik de resultaten van Google bekijk, maar de gangbare oplossingen (1.aansluiten met usb, ps3 aan, ps knop indrukken / 2. de resetbutton indrukken) werken niet.

Iemand enig idee wat hier nog meer de oorzaak van kan zijn en hoe dit te fixen? Kan de batterij gewoon dood zijn?

Oja, hij is helemaal opgeladen en laadt ook op als je 'm aan de console hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Polen schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:45:
Ik heb hier een controller die bij een CoD pakket hoorde. De controller doet het echter niet, maar het lijkt niet iets te zijn waardoor hij echt stuk is.

De 4 lampjes blijven knipperen en hij maakt dus nooit verbinding. Dit schijnt vaker voor te komen als ik de resultaten van Google bekijk, maar de gangbare oplossingen (1.aansluiten met usb, ps3 aan, ps knop indrukken / 2. de resetbutton indrukken) werken niet.

Iemand enig idee wat hier nog meer de oorzaak van kan zijn en hoe dit te fixen? Kan de batterij gewoon dood zijn?
M'n broer had het zelfde probleem laatst met een "gewone" DS3 controller. Aan de PS3 hangen werkte niet (via USB wel, maar zo gauw kabel los ging was verbinding weer weg), reset werkte eerst ook niet.
Na een aantal keren resetten en alle mogelijke opties (console uit, PS knop drukken, reset. Console aan, ps knop en reset. console uit, usb kabel, ps knop reset enz) deed ie het ineens wel een keer.
Probleem is, weet niet meer precies welke van alle dingen nou de controller weer tot leven wekte.
Misschien de reset knop van de controller een paar seconden indrukken (ook een van de dingen die we geprobeert hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262068

Hallo,

Vraagje over de laser van m'n ps3: nadat m'n ps3 geen disc's meer wilde lezen heb ik hem open geschroefd om te kijken wat er aan de hand was. Ik heb nu de blu-ray drive helemaal opengemaakt en weer aangesloten. Als ik m'n ps3 aan zet terwijl er een disc in zit, knippert de laser 3 maal rood en houdt er dan mee op. De disc zelf gaat nooit draaien. Betekent dit dat de laser kapot is, of alleen het spinning mechanisme, of kan er nog iets anders aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Anoniem: 262068 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:22:
Hallo,

Vraagje over de laser van m'n ps3: nadat m'n ps3 geen disc's meer wilde lezen heb ik hem open geschroefd om te kijken wat er aan de hand was. Ik heb nu de blu-ray drive helemaal opengemaakt en weer aangesloten. Als ik m'n ps3 aan zet terwijl er een disc in zit, knippert de laser 3 maal rood en houdt er dan mee op. De disc zelf gaat nooit draaien. Betekent dit dat de laser kapot is, of alleen het spinning mechanisme, of kan er nog iets anders aan de hand zijn?
Is het een model met dubbele laser? (sommige modellen hebben 2 lasers ipv 1). Kan zijn dat alleen de rode (DVD) laser nog werkt. Probeer eens een DVD (dus geen bluray) en kijk wat die dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262068

Nemesizz schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:47:
[...]

Is het een model met dubbele laser? (sommige modellen hebben 2 lasers ipv 1). Kan zijn dat alleen de rode (DVD) laser nog werkt. Probeer eens een DVD (dus geen bluray) en kijk wat die dan doet.
Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Het is een 'fat' ps3 van ongeveer 4 jaar oud. Bij dvd's en cd's en games doet die hetzelfde. Het feit dat de disc niet gaat spinnen lijkt wel alsof die denkt dat er geen disc in zit terwijl het laad icoontje toch blijft verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid-Oo
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-04 09:02
Tis al weer even geleden dat de laatste gereageerd had, maar na 4 of 5 jaar trouwe dienst heeft mn oude ps3 60gb Fat ook de geest gegeven. (deze staat bij mn broertje)

Mijn eigen 80gb FAT begon van de week ook al te loeien, zo hard heb ik nog niet meegemaakt, was tijdens GT5 en heb hem toen maar gauw afgesloten... (was al na een half uurtje spelen..) Dus daar gaat de cooling ook nog wel verbeterd worden!

Wist al van de YLOD dus ik zo'n manual er bij gegoogled en open gemaakt.. stof viel inderdaad erg mee maar de Koelpasta was gewoon volledig uitgehard en er tussenuit gedrukt...

Nu nog even nadenken of ik het moederbord in de oven gooi of even de heteluchtpistol er opzet, en dan testen en dan misschien wel eens watercooling er opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Als je opzich nog geen YLOD hebt (met je phat 80) zou ik alleen de pasta (en in jouw geval, de koeling) vervangen, maar niet bakken. Bakken alleen doen bij een YLOD.

Het valt me wel op (als ik oa de filmpjes op YT zie) dat er zo enorm veel pasta tussen die heatsinks gesmeerd word. Ook onder de heatspreader van de GPU, ene dikke klodder pasta.
Ook zie ik dit wel bij gewone PC videokaarten, dat fabrikanten er zo enorm veel pasta tussendrukken dat het meer issoleerd dan dat het goed hitte afvoerd.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid-Oo
Mijn broertjes ps3 (60gb) heeft een YLOD en die ga ik even stoven. (doe het dan wel met een heteluchtpistool)
Dan test ik of tie aan gaat. Zo ja dan bouw ik daar waterkoeling op, zo niet dan moet ie een nieuwe kopen. En dan bouw ik mijn ps3 (80gb Fat) om preventief naar waterkoeling. Kitje heb ik hier bij V&A gescoord. Nog even een heatsink scoren op aquatuning.nl en dan bouwen maar... Mooi hobby project.

Dr zit inderdaad belachelijk veel pasta tussen gesmeerd. T zat helemaal tussen het moederbord en de afscherming daar om heen (metalen rooster)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid-Oo
Zo PS3 doet het weer. heatgun er op en nieuwe koelpasta en hij draait weer. Heb ondertussen de waterkoeling deels binnen, moet nog wat fans en koelblok voor de CPU/GPU bestellen, samen met wat kleine meuk en dan gaan we hem ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Fid-Oo schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:32:
Zo PS3 doet het weer. heatgun er op en nieuwe koelpasta en hij draait weer. Heb ondertussen de waterkoeling deels binnen, moet nog wat fans en koelblok voor de CPU/GPU bestellen, samen met wat kleine meuk en dan gaan we hem ombouwen.
Ik ben wel benieuwd naar de resultaten daarvan *kuch* foto's! *kuch* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 462774

Mijn ps3 maak krassen op games maar is nu net 3 maanden buiten garantie (13 maande) ik merkte het gisteravond toen ik een nieuw spel had gehaald er zijn meer games bekrast mw2,3 black ops,red dead redemption ik ben altijd super zuinig op me games ik speel wel elke avond maar wat is het opeens verder doet het prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Het laden van die controllers kan ook via de PC ofzo?

Vind het een beetje zonde van de energie om een PS3 in idle te laten om controllers op te laden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:23
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 03:36:
Het laden van die controllers kan ook via de PC ofzo?

Vind het een beetje zonde van de energie om een PS3 in idle te laten om controllers op te laden :P
Ja dat kan. Gewoon usb-kabel in de pc en ze worden opgeladen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inderdaad, of als je ze hebt liggen een 220=>usb adapter. Heck, ik heb de controllers wel eens via de sigaretaansteker van m'n auto opgeladen :) Heerlijk die standaardisatie :)

[ Voor 10% gewijzigd door Magic op 14-06-2012 09:01 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cool. Heb nog een 5V usb charger liggen, kan ik voor de controllers gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid-Oo
Edit: verkeerd berichtje gequote, ging over foto's

Nog even geduld, ben op de spullen aan het wachten. Dan nog even verzinnen hoe ik hem mooi kan bouwen.
Maar zal wel wat foto's schieten van het hele verhaal.

[ Voor 67% gewijzigd door Fid-Oo op 19-06-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288999

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 288999 op 02-06-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Stuifzuigen van elektronica is overigens niet verstandig (vanwege statische lading die gegenereerd word aan de mond van de stofzuiger). De fan zal er ook niet al te blij mee zijn (PC/Laptop/Console uitblazen > fan vast zetten).

Kan zijn dat de koelpasta is opgedroogd, dit zie je helaas nog wel eens voorbij komen (bij zowel oude phats als nieuwere slims). Enige manier om dat op te lossen is de boel loshalen (heel karweitje) en dan dunnetjes nieuwe pasta aanbrengen (eerst oude verwijderen, vaak zit dat er ook te dik op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288999

-

[ Voor 152% gewijzigd door Anoniem: 288999 op 02-06-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401230

hey mede tweakers
Ik zit met een probleem
ik krijg mij ps3 niet geinstalleerd.
Ik moest mij HDD helemaal formatteren en dat heb ik gedaan op FAT32 en zo mijn usb ook
ik heb het nieuwe software gedownload van de playstation site. Firmware 4.21.
Want hij vraagt om software 4.20 of hoger.
Dus die heb ik op me usb gezet in deze volgorde PS3/UPDATE/PLAYUPDAT.PUP
En als ik me HDD in de PS3 druk en me usb. Dan vraagt de ps3 dat ik de controller aan moet sluiten op me usb kabel en druk op de ps knop. Dus zo gezegd zo gedaan. En dan vraagt hij dat ik op start en select moet drukken voor de installatie. Hij begint dan zijn controle te doen en begint zijn werk te doen tot 99% en geen steek verder. En dan zegt die dat er geen juiste bruikbare update aanwezig is op de mediaopslag. :S
Terwijl dat ik hem toch op de usb heb gezet in de juiste manier. En als ik het op een andere manier doe. Dan doet hij helemaal niks
Ik heb veel gezocht via google en youtube maar kom der niet uit |:(
Misschien dat een van jullie enig idee hebben

Alvast bedankt

Groetjes Wesley Wientjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Tenzij het veranderd is, maar bij m'n phat 80 moest de update in de map:
PS3\UPDATE\PS3UPDAT.PUP (dus PS3UPDAT en geen PLAYUPDAT)

Zorg ook dat de memorystick niet té groot is (kan soms problemen geven icm fat32, gebeurt niet vaak maar het kan). Minder dan 16GB moet opzich wel goed gaan (normaal hoort ie ook groter te pakken, maar soms geeft dat problemen om de een of andere reden).

offtopic:
m'n "b" "/b" codes doen het niet meer?

[ Voor 12% gewijzigd door Nemesizz op 16-07-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

usbtje is maar 2gb en zoals jij dat zegt staat die ook dus PS3UPDAT.PUP.
Maar dat is ook niet echt de probleem. Want hij begint ook wel met de voorbereiding van de update
maar bij 99% zegt hij dat er niks opstaat en dan kan ik weer start en select drukken. Maar dan gaat het verhaaltje opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Heb je misschien nog een andere USB stick waar je het mee kan proberen?

Heb nog het een en ander proberen op te zoeken, het probleem komt blijkbaar vaker voor, maar tot nu toe nog nergens een echt duidelijke oplossing (helaas). Ook omdat het probleem random blijkt te zijn, zowel bij phat's als bij slims komt het voor. Bij sommige staan 2 PS3's thuis, de ene update gewoon de ander blijft hangen op 99%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat heb ik ook geprobeerd maar ook de zelfde verhaal

Ik denk dat ik de probleem heb gevonden.
Ik heb de HDD van de ps3 nog is geprobeerd te formatteren en blijft alleen maar hangen op 79%.
Dus ik denk dat de HDD zwaar beschadigd is waardoor je hem niet volledig 100% op FAT32 krijgt

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 401230 op 16-07-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

FAT32 voor de HDD is opzich niet nodig (PS3 gebruikt een ander filesysteem voor de interne schijf).

Maar doe eens een uitgebreide foutcontrole met HDTune (kan overigens wel even duren).
Gewoon de HDD in de PC hangen, HDTune downloaden, en uitgebreide oppervlakte scan doen.

Over het algemeen kunnen PS3's slechter overweg met bad sectors dan PC's (al moet je daar ook niet teveel hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik heb zo'n 1,5 jaar geleden een PS3 slim gekocht bij Dynabyte. Helaas is de slim sinds een tijdje defect: hij leest geen Blurays meer. Ik had de 2 jaar garantie in mijn hoofd die mij vanzelfsprekend leek en heb dus een mail naar Dynabyte gestuurd. Wat nu: Dynabyte beweert dat Sony slechts 1 jaar garantie hanteert en dat ik dus even 125 euro moet neerleggen voor een gereviseerd exemplaar. Als antwoord hierop een mail gestuurd met daarin mijn mening over de zaak: het product in kwestie was niet 'deugdelijk' en dus is Dynabyte verantwoordelijk: zij moeten het product vervangen/repareren. Hierop kreeg ik als antwoord dat ik een 'non-conformiteit' moet indienen die zij vervolgens naar de leverancier zullen sturen. De leverancier zal vervolgens de Playstation repareren of vervangen. Nu is mijn vraag: is dit de juiste manier om dit aan te pakken? En: ontdoet Dynabyte zich hier niet van haar verantwoordelijkheid die is ontstaan met de koopovereenkomst die ik gesloten heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
@heine: http://www.dynabyte.nl/klantenservice
Ze passen dus niet eens hun eigen regels toe.

En anders http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa

En even klikken op de link onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nemesizz schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:05:
FAT32 voor de HDD is opzich niet nodig (PS3 gebruikt een ander filesysteem voor de interne schijf).

Maar doe eens een uitgebreide foutcontrole met HDTune (kan overigens wel even duren).
Gewoon de HDD in de PC hangen, HDTune downloaden, en uitgebreide oppervlakte scan doen.

Over het algemeen kunnen PS3's slechter overweg met bad sectors dan PC's (al moet je daar ook niet teveel hebben).
Oke ik ga het is proberen met HDtune en format op ntfs.
Je hoort van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Anoniem: 401230 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:40:
[...]
Oke ik ga het is proberen met HDtune en format op ntfs.
Je hoort van me
NTFS of wat voor filesystem maakt opzich niet uit, de PS3 gebruikt niet de gebruikelijke filesystems maar een eigen filesystem (dus geen FAT, NTFS, exFAT, EXT4 of wat dan ook).
FAT32 is alleen nodig voor externe opslag (memorystick, externe HDD, enz).

Maar laat HDTune maar runnen, en dan de uitgebreide test (kan erg lang duren, metname als er fouten zijn).

Overigens, viel me op dat de meeste mensen met problemen, een HDD hadden van meer dan 320GB.
Opzich kan een grotere schijf werken (zoals velen bewezen hebben), maar toen de eerste PS3 uitkwam was 320GB ofzo het maximum ondersteunde (als ik me niet vergis).

Sommige "trucjes" die mensen deden was de update proberen, PS3 uit, kleinere HDD erin, update installeren, PS3 weer uit (na update) en dan grotere schijf er weer in. In hoeverre dat echt werkt weer ik niet, zelf twijfel ik er een beetje aan, gezien de latere PS3's de firmware op de HDD zetten en alleen de oudere de firmware op hun interne geheugen opsloegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nemesizz schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:49:
[...]

NTFS of wat voor filesystem maakt opzich niet uit, de PS3 gebruikt niet de gebruikelijke filesystems maar een eigen filesystem (dus geen FAT, NTFS, exFAT, EXT4 of wat dan ook).
FAT32 is alleen nodig voor externe opslag (memorystick, externe HDD, enz).

Maar laat HDTune maar runnen, en dan de uitgebreide test (kan erg lang duren, metname als er fouten zijn).

Overigens, viel me op dat de meeste mensen met problemen, een HDD hadden van meer dan 320GB.
Opzich kan een grotere schijf werken (zoals velen bewezen hebben), maar toen de eerste PS3 uitkwam was 320GB ofzo het maximum ondersteunde (als ik me niet vergis).

Sommige "trucjes" die mensen deden was de update proberen, PS3 uit, kleinere HDD erin, update installeren, PS3 weer uit (na update) en dan grotere schijf er weer in. In hoeverre dat echt werkt weer ik niet, zelf twijfel ik er een beetje aan, gezien de latere PS3's de firmware op de HDD zetten en alleen de oudere de firmware op hun interne geheugen opsloegen.
Ik heb net even een quickscan gedaan hij gaf zijn eerste rode blokje bij 208gb. En had in totaal 4 blokjes. Dus 0,2 damage. Ik ben nu een volledige scan aan het doen. Dat duurt idd lang bijna een blokje in 1 minuut.
Ik heb trouwens een 250gb hdd. Maar je kunt je hdd toch verdelen? Bv dat ik maar 150 gb formatteer en dat ik de rest van 100gb onbenut laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Ja dat kan, maar opzich moet 250GB gewoon altijd werken (heb ik zelf ook).
Maar rode blokjes is wel een probleem. Want een PS3 kan daar niet echt goed mee overweg.

Een PC wil die nog markeren en schrijft er dan gewoon omheen (tenzij er echt heel veel bad sectors zijn, dan leest/schrijft die ook niet meer), maar met een PS3 krijg je dan last van extreme vertragingen en vastlopers.
Metname als HDTune een minuut per blokje bezig is is de schijf in een zeer slechte staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nemesizz schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:20:
Ja dat kan, maar opzich moet 250GB gewoon altijd werken (heb ik zelf ook).
Maar rode blokjes is wel een probleem. Want een PS3 kan daar niet echt goed mee overweg.

Een PC wil die nog markeren en schrijft er dan gewoon omheen (tenzij er echt heel veel bad sectors zijn, dan leest/schrijft die ook niet meer), maar met een PS3 krijg je dan last van extreme vertragingen en vastlopers.
Metname als HDTune een minuut per blokje bezig is is de schijf in een zeer slechte staat.
Ik haal morgen even de harde schijf van me broertje's ps3 op en dan ff testen op mij ps3. Zo dat ik zeker weet dat het daar aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Anoniem: 401230 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:07:
[...]

Ik haal morgen even de harde schijf van me broertje's ps3 op en dan ff testen op mij ps3. Zo dat ik zeker weet dat het daar aan ligt
Bedenk wel dat die hardeschijf gewist word! Je kan niet zomaar een schijf van de ene PS3 in de andere zetten zonder dataverlies! Dus zorg wel voor een backup van savegames en dergelijke anders krijg je mogelijk een fikse ruzie met je broertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan doe ik het wel andersom. Mijn hdd in zijn ps3 drukken en kijken als de zelfde probleem voordoet als op mijn ps3. Of gaat dat ook niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Kun je beter proberen, die schijf die jij gebruikt is toch al leeg (verlies je verder dus geen data mee).

Want als je die schijf van je broertje in jouw PS3 drukt, dan wil de PS3 altijd als eerste formateren voordat je de schijf kan gebruiken. Dan ben je dus alle data op die schijf kwijt en dat word je niet in dank afgenomen :P (denk ik).

Maar ik verwacht niet al te veel van, omdat je al aangaf dat HDTune fouten vond. Kan zijn dat je broertje z'n PS3 iets verder komt, maar zo gauw die bij een bad sector komt (voor lezen en/of schrijven) krijg je gegarandeerd problemen (vertraging/vastlopen/data corruptie). Verder overigens niet schadelijk voor de machine zelf hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat klopt. Maar dan weet ik zeker dat het dat het aan de hdd ligt of niet. Dadelijk ligt het wel aan de ps3. En dan wordt het zo duur in onderdelen. Dan kan ik netzo goed een nieuwe aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:26
Anoniem: 401230 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:13:
dan doe ik het wel andersom. Mijn hdd in zijn ps3 drukken en kijken als de zelfde probleem voordoet als op mijn ps3. Of gaat dat ook niet werken?
Ghehehe, werkt precies hetzelfde hoor... Als de schijf uit de PS3 gaat, betekent dat opnieuw installeren als je er een andere (of dezelfde) terug steekt..

Dus het maakt niet uit of je de HDD van je broertje in jouw PS3 drukt of jouw HDD in de PS3 van je broertje, je zal toch opnieuw moeten installeren.. zowel die van jou als die van je broertje..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mr_zippey schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 19:34:
[...]

Ghehehe, werkt precies hetzelfde hoor... Als de schijf uit de PS3 gaat, betekent dat opnieuw installeren als je er een andere (of dezelfde) terug steekt..

Dus het maakt niet uit of je de HDD van je broertje in jouw PS3 drukt of jouw HDD in de PS3 van je broertje, je zal toch opnieuw moeten installeren.. zowel die van jou als die van je broertje..
Dus als ik zijn HDD uit zijn PS3 trek en weer terug druk moet die ook weer formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Nee dat hoeft niet (paar keer gedaan, hoefde nooit de orginele HDD te formateren). Maar zo gauw je een schijf in een andere PS3 stopt moet ie geformateerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:25
Nemesizz schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 00:27:
Nee dat hoeft niet (paar keer gedaan, hoefde nooit de orginele HDD te formateren). Maar zo gauw je een schijf in een andere PS3 stopt moet ie geformateerd worden.
Die hardeschijf wordt gekoppeld aan het moederbord op het moment dat ie in een ps3 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke thnx voor het helpen. Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mij ps3 doet het weer. Ik heb een nieuwe HDD gekocht. Want de oude was te zwaar beschadigd dat je er helemaal niks mee kan.

Onwijs veel dank voor het helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Nemesizz schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 00:27:
Bij jou blijkbaar niet.. zal een ander soort PS3 zijn dan.. Bij mij is het namelijk elke keer.. :)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

mr_zippey schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 10:58:
[...]
Bij jou blijkbaar niet.. zal een ander soort PS3 zijn dan.. Bij mij is het namelijk elke keer.. :)
Bij was het een oude phat 60GB model. Misschien dat de latere versies iets anders zijn, dat kan.
M'n phat 80 deed er volgens mij ook niet moeilijk over (al weet ik dat niet helemaal zeker, want heb de 80GB schijf toen vervangen door de 250GB van m'n "oude" phat 60, en toen moest ik hoe dan ook formateren, kan me daarna niet herinneren de schijf er een keer uit gehad te hebben...maar weet het ook niet zeker meer).

Goede reden om regelmatig backups van savegames te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Nemesizz schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:10:
[...]

Bij was het een oude phat 60GB model. Misschien dat de latere versies iets anders zijn, dat kan.
M'n phat 80 deed er volgens mij ook niet moeilijk over (al weet ik dat niet helemaal zeker, want heb de 80GB schijf toen vervangen door de 250GB van m'n "oude" phat 60, en toen moest ik hoe dan ook formateren, kan me daarna niet herinneren de schijf er een keer uit gehad te hebben...maar weet het ook niet zeker meer).

Goede reden om regelmatig backups van savegames te maken :P
Ik heb een phat 60 (met 320 Gb).. En voor die saves is een PLUS abbo handig.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb nog de oude ps3 en gisteren is spontaan de blue-ray drive er mee opgehouden, een bekend probleem. Maar nu lijk ik een andere blu-ray drive (bd410) in de ps3 te hebben dan elke tutorial die ik kan vinden, in zowat elke tutorial wordt geproken over een bd400 drive. Heeft de bd410 hetzelfde probleem en zal het ook gewoon de lens zijn waardoor de disk niet spint? Ik heb de lens al schoongemaakt maar dit had helaas geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Als je na de lens schoonmaken nog geen teken van leven hebt, is de lens/laser waarschijnlijk kapot.
Dit gebeurt helaas af en toe.

Opzich is de tutorial hetzelfde voor optische drives, je moet alleen het juiste type laser aanschaffen.
Dus als jouw BD-drive een KES410 heeft, moet je ook weer een KES410 aanschaffen.

Bepaalde series hebben bepaalde lasers, je moet dus goed opletten welke je nu hebt.
Als je geluk hebt is alleen de laser kapot, als je pech hebt is de print onderop de drive kapot en dan is het zo goed als einde verhaal (of je moet heel kunnig zijn met solderen, en de marriage chip overzetten naar een andere drive).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301603

Vandaag is mijn ps3 phat 60gb (launchmodel cardreader en 4x usb) voor de tweede keer overleden. 8)7

Net als de vorige keer leest hij geen discs meer, lijkt er echter deze keer op dat de drive helemaal niet opspint...

Vorige keer de hele drive train vervangen (jaar of 2 geleden) door een orgineel rep, setje van sony, vind het echter wel een beetje maf dat nu weer hetzelfde probleem optreed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-05 11:08

Cidious

The Bloody Gent

Ik heb een NIEUWE PS3 320gb Slim zojuist uit de doos gehaald.. Na het instellen van de basis settings loopt hij telkens vast bij het startscherm..

Aangesloten via HDMI op Samsung UE40C6000
Netwerk kabel op ubee box van Ziggo

Verder niks geks.

Iemand enig idee? Heb er nog NIKS mee gedaan of kunnen doen..

EDIT: Hij blijft nu een melding geven dat de harddrive corrupted is en vraagt of ik het wil herstellen.. maar deze shit blijft loopen.. niks gefixt..

[ Voor 19% gewijzigd door Cidious op 14-08-2012 14:57 ]

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Hang de schijf eens in een PC en doe HDTune uitgebreide oppervlakte scan.
Klinkt als gevalletje dooie hdd namelijk.

En ja, je mag je hardeschijf eruit halen zonder verlies van garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-05 11:08

Cidious

The Bloody Gent

Ga ik doen! Thnx. Had al geprobeerd nieuwe systeem 4.21 opnieuwe te installeren vanaf USB maar hij blijft telkens hangen op 99%..

Ga de HDD eens even uitpluizen.. Intussen tik ik even een andere op de kop of het probleem zich daarmee blijft voordoen.

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442010

Goedendag mensen,

Ik heb een probleem met mijn PS3 80GB (fat dus).

Ik ben vorige weeknaar een Gameshop gegaan vanwege het feit dat mijn PS3 bij het opstarten en spelen van games ontzettend veel geluid maakt. In de Gameshop hebben ze hem helemaal schoongemaakt en soort pasta spul of zo bijgewerkt, maar hij kon het probleem niet oplossen.

Die vent vertelde me dat er een volgens hem een fout zat in een chip die de temperatuur moet regelen. Hij denkt dat de PS3 warmer is dan hij werkelijk is en daarom zo gaat blazen. Het kan geen kwaad volgens hem, maar ik vind het zwaar vervelend dat geluid.

Weet iemand waar ik dat probleem kan laten oplossen en wat dat kost? Als het heel duur kost, koop ik een wel een nieuwe en probeer ik deze te verkopen, want hij werkt nog prima. Alleen het geluid vind ik zwaar vervelend.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Als de koeling is schoon gemaakt en de pasta vervangen (en dit daadwerkelijk goed is gebeurt, dus geen dikke klodder pasta over de oude heen bijv) kan het inderdaad een defecte temperatuur sensor zijn.

Denk niet dat het (goedkoop) te fixen is, als het uberhaubt al te fixen is.

Je ziet wel dat sommige mensen een water koeler op de CPU en GPU van de PS3 zetten, maar dan moet je wel in de behuizing gaan zagen enzo (of je PS3 mainboard buiten de behuizing laten, oogt niet zo mooi).
Maar welke waterblokken passen en wat dat kost durf ik niet te zeggen. Met de bijbehorende risico's denk ik dat je beter af bent met een nieuwe PS3 (die kosten de wereld ook niet meer tegenwoordig).

Of als beetje tweaker probeer je (als simpeler alternatief voor water cooling) zelf een fancontroller aan de fan te zetten ;) Moet je alleen niet vergeten de RPM omhoog te gooien wanneer het beesie warm begint te worden :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442010

Haha iets te technisch voor mij allemaal, heb er niet heel veel verstand van:O.

Toch bedankt:), als hij niet meer te maken valt, denk je dat er mensen interesse zullen hebben om hem nog te kopen voor de onderdelen ofzo? Hij doet het nog wel goed hoor, alleen dat geluid:( zeer irritant omdat ik graag films kijk erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 13:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Oh jazeker, daar hebben we V&A voor en spullen 'voor de knutselaar' gaan altijd snel weg als je een nette prijs vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Pffft weer een tijdje geleden hier iets te melden.. Maar m'n schijf geeft toch weer problemen..

Telkens blijven downloads 'wachten'.. leuke hoor slechte sectoren.. jammer genoeg kan de PS3 er niet fatsoenlijk mee om gaan. (scannen, markeren en overslaan)
Heb via recovery menu nog geprobeerd 'corrupte' data te herstellen maar bracht geen oplossingen. Vorige keer lukte dat wel.. Dus deze keer in plaats van formatteren en opnieuw downloaden, eerst bij de lokale computerboer maar een 500GB WD scorpio black besteld. Kan ik daarna weer door 556 items in de download lijst gaan spitten wat ik wil installeren..

Gelukkig ook + lid, dus hoef geen savegames te missen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300946

Ik heb sinds 2008 een PS3 Fat 40GB. Echter maakt hij de laatste tijd veel lawaai. 15 minuten na aanzetten gaat de fan hard blazen, na een half uur nog harder. Dit alles zonder iets met de PS3 te doen, compleet idle. Ik heb hem al schoongemaakt en de koelpasta op de gpu en cpu vervangen Dit heeft het probleem helaas niet verholpen. Weet iemand hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 300946 op 04-11-2012 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:17
Anoniem: 300946 schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:37:
Ik heb sinds 2008 een PS3 Fat 40GB. Echter maakt hij de laatste tijd veel lawaai. 15 minuten na aanzetten gaat de fan hard blazen, na een half uur nog harder. Dit alles zonder iets met de PS3 te doen, compleet idle. Ik heb hem al schoongemaakt en de koelpasta op de gpu en cpu vervangen Dit heeft het probleem helaas niet verholpen. Weet iemand hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?
Zo heb ik hier ook nog een FAT PS3 liggen die hetzelfde doet alleen niet dat laatste, nog harder blazen. Deze FAT gaat na 15 min idle of spelen harder blazen (geluid iets harder en je heb er geen last van :P ) Ook gereinigd wat niet eens nodig leek was goed schoon van binnen, pasta vervangen en weer netjes in elkaar gezet. Maar probleem bleef. Echter heeft ie nog nooit een vastloper gehad of wat dan ook wat met temperatuur te maken heeft, warmte wordt ook netjes afgevoerd hij maak alleen iets meer geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphie85
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04 12:14
Heb ook last van YLOD. Weet iemand of het noodzakelijk is een Heteluchtpistool te hebben of mag dit ook een haardroger zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:17
ralphie85 schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:02:
Heb ook last van YLOD. Weet iemand of het noodzakelijk is een Heteluchtpistool te hebben of mag dit ook een haardroger zijn ?
Of de oven truuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Haardroger kan, maar word meestal niet echt warm genoeg. Het kan werken, maar heel erg kort.
Heb zelf ooit een keer of 2 een laptop gefixd met een föhn, maar dat werkte meestal maar voor een dag, hooguit 5 dagen.

Heteluch pistool of oven werkt "langduriger" (beetje luck based) omdat het soldeer beter zacht word.
Let wel op, het moet niet helemaal smelten (vandaar dat ook rond de 200ºC word aangeraden, smeltpunt ligt richting de 300 a 350ºC ofzo als ik me niet vergis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphie85
Ga van de week proberen mijn YLOD te fixxen met de oven truuk, koelpasta en flux. Zijn er hier mensen die die hem lang hebben kunnen gebruiken of is de YLOD weer snel terug gekomen ?

Vrees anders dat een nieuwe de enige goede oplossing voor mij is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:42
Mijn PS3 is stuk gegaan toen ik een update deed! Hij gaf steeds een foutmelding en één keer lukt het wel, hij sluit zich vanzelf af (wat ik gevraagd had) en ik wou hem terug opstarten en hij viel gewoon terug uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Robin Verbeek schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:07:
Mijn PS3 is stuk gegaan toen ik een update deed! Hij gaf steeds een foutmelding en één keer lukt het wel, hij sluit zich vanzelf af (wat ik gevraagd had) en ik wou hem terug opstarten en hij viel gewoon terug uit!
Hoe snel valt ie uit na het opstarten? Geeft ie nog wel bijvoorbeeld piepjes of iets dergelijks of helemaal niks meer?
En is het een oud model (60GB, 40GB phat, 80GB phat, of een van de Slim modellen)?
De oudere kunnen bricken bij een foute firmware update, de latere modellen hebben firmware op de HDD staan en is misschien nog te redden (mogelijk raak je wel data kwijt, durf ik niet met zekerheid te zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zou iemand uberhaubt een locked console willen waterkoelen?

Ik zit op ruim 8 meter afstand van mijn PS3 slim en is de ventilator het laatste waar ik me zorgen over zou maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Anoniem: 58485 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:29:
[...]
Waarom zou iemand uberhaubt een locked console willen waterkoelen?
Het alom bekende antwoord: because you cán :P

Is met zoveel dingen zo, nuttig is het niet altijd, maar gewoon de uitdaging om iets aparts te doen (mijn PS3's zijn overigens nog gewoon lucht gekoeld).

Maar het is misschien ook iets koeler te krijgen met vloeistof, en dat de temperatuur verschil wat kleiner is wat eventueel de levensduur kan verlengen (verwacht het eigenlijk niet zo extreem, maar het is een theorie ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphie85
Heb hem mijn YLOD kunnen fixxen nu het het volgende.

Enige probleem is dat ik mijn netwerkkaart niet werkend krijg. Hij blijft de melding (80010201) aangeven.
PS3 ook al keer terug gezet naar fabrieksinstellingen maar blijft aangeven dat er geen kabel is aangesloten.

[ Voor 81% gewijzigd door ralphie85 op 09-11-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidaltje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-01-2023
Mijn PS3 liep vandaag vast. Kabel eruit getrokken en toen weer aangedaan.
Kreeg ik systeem herstel optie, heb ik aangevinkt.
Het probleem is dat ik zeker 10 min voor elke percentage wacht vanaf de 37%.
Na een tijdje was mijn beeld zelfs op zwart gegaan.
Weer aangedaan, weer systeemherstel, weer hetzelfde probleem. Ik wacht al zeker half uur voor maar 5%
Iemand suggesties om dit aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Nidaltje schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:35:
Mijn PS3 liep vandaag vast. Kabel eruit getrokken en toen weer aangedaan.
Kreeg ik systeem herstel optie, heb ik aangevinkt.
Het probleem is dat ik zeker 10 min voor elke percentage wacht vanaf de 37%.
Na een tijdje was mijn beeld zelfs op zwart gegaan.
Weer aangedaan, weer systeemherstel, weer hetzelfde probleem. Ik wacht al zeker half uur voor maar 5%
Iemand suggesties om dit aan te pakken?
Ten eerste: het is zeer onverstandig de powerkabel eruit te trekken wanneer de console nog aanstaat...vastgelopen of niet. Af en toe leest/schrijft de hardeschijf nog iets en als je dan de power eruit trekt dan heb je een zeer grote kans op bad sectors op je schijf.

Ik heb zelf ook laatst een vastloper gehad, en moest de powerknop (die naast de bluray, niet de schakelaar achterop) toch een seconde of 20 ingedrukt houden voordat de console pas uitging ('soft-off' aka standby).

Mooie tip dus (ook voor anderen die het moge lezen), gewoon de powerknop lang genoeg ingedrukt houden, maar nooit de stroom er af halen wanneer het apparaat aanstaat!

Dan punt 2: ik vrees dat je hardeschijf nu een of meerdere bad sectors heeft, en daar kunnen PS3's erg slecht mee over weg. Je kant proberen de hardeschijf in een PC te hangen en HDTune een (uitgebreide) oppervlakte scan laten doen. Als daar bad sectors uitkomen kun je een andere hardeschijf gaan halen, want zoals gezegt PS3's kunnen niet met bad sectors overweg (een PC markeert ze en schrijft er omheen, een PS3 doet dat helaas niet).

Als je een later model PS3 hebt (na de 80GB phat, of de slim/ultra slims) kun je misschien de schijf formateren en opnieuw de firmware erop zetten en hopen dat dat voldoende is (vanuit gaande dat alleen je firmware nu corrupt is, en je geen bad sectors op je schijf hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidaltje
Achteraf gezien had ik dat niet moeten doen.
Ik heb een Slim model. Hoe gaat doet formateren in zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Nidaltje schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:29:
Achteraf gezien had ik dat niet moeten doen.
Ik heb een Slim model. Hoe gaat doet formateren in zijn werk?
Ik zou eerst kijken of je geen bad sectors hebt (met HDTune).

Formateren kan via de PC in Windows (onder configuratiescherm, computerbeheer > schijfbeheer).
Windows maakt er dan een FAT32 of NTFS van (maakt niet uit, de PS3 formateerd hem vervolgens toch weer naar het eigen file-system).

Let wel op dat je dan alle data op die schijf kwijt bent, savegames, alles (goede reden om vaak backups te maken...al schiet dat er bij mij ook vaak in).

Als je de geformateerde schijf (FAT/NTFS) weer in de PS3 plaatst, dan zal de PS3 zelf aangeven dat de schijf geformateerd moet worden. Ook moet je dan een USB stick met de laatste firmware bij de hand hebben, want die moet ook opnieuw geinstalleerd worden (wel in de juiste map zetten; x:\PS3\UPDATE\ ,met hoofdletters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidaltje
Zo he, een hele lijst. Is het misschien makkelijker om het gewoon via de garantie regeling te doen?
Bedankt voor je info en uitleg op deze late zondagavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostOutside
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-03-2023
Hallo,

Ik heb hier een PS3 Slim elke keer als ik hem opstart valt hij even later uit, en het de lampjes gaan ook uit. Volgens mij ligt het aan de voeding. Ik zou deze graag zelf vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-05 20:40
Ik heb nu een paar weken een nieuwe slim. Mijn oude 40GB is overleden. Nu heb ik met mijn nieuwe PS3 het volgende probleem. Hij geeft soms een zwartbeeld voor 2 a 3 seconden tijdens het gamen. Ook krijg ik in het beeld witte streepjes (3cm breed en een paar mm hoog) die snel komen en weer weg gaan.

Wat heb ik gedaan om het probleem al op te lossen.
- PS3 gerest (aan knop paar seconden in duwen)
- Nieuwe HDMI kabels gekocht bij de action. Oude waren ook nog prima, maar voor de zekerheid(gaven bij de Phat ook geen problem).
- Verschillende HDMI poorten op de tv geprobeert.
- Geprobeert zonder reciever, dus recht streek op de tv.
- gespeeld met de beeld instellingen.

Alleen een andere tv proberen blijft zeker over? Of heeft iemand anders een oplossing? Google heeft mij nog niet een oplossing gegeven. Of is mijn PS3 gewoon stuk?

Alvast bedankt voor de hulp. Wordt gek van het probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door Nico111 op 07-12-2012 20:52 ]

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 22:50
Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem.

Mijn ps3 heeft sinds kort last van haperingen. Zo vaak dat het onmogelijk is om normaal te spelen. Ik speel enkel Fifa 13, en het doet zich zowel online als offline voor. Ook in het overgaan naar de menu's enzo komt het voor. Beeld die hapert is vaak gepaard met geluid die ook hapert.

Heb al heel wat soortegelijke gevallen gelezen op internet, maar nog geen enkele degelijk oplossing.

Ps3 volledig herinstalleren heb ik reeds gedaan en helpt dus niet.

Zijn er tips wat ik kan doen om deze haperingen weg te krijgen? Ik speel al jaren zonder problemen en plots dit... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 19:32

nlboy

Alles kitz?

Helaas heeft mijn PS3 het begeven na het stofvrij maken er van (kon het dus beter niet doen). Wat me opvalt is dat het zo moeilijk is om een console winkel te vinden die reparaties doen. Vroeger was er een overvloed en nu allemaal particulieren. Heeft iemand ervaring met www.playstation3reparatie.nl in Amsterdam?

Edit: Ondertussen doet ie t opeens weer. 8)7

Verder kwam ik deze echte shop tegen in Arnhem: http://www.consoleplaza.nl/content/Reparaties

[ Voor 18% gewijzigd door nlboy op 30-12-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76022

Hoi allemaal,

Ik heb een klassiek gevalletje van YLOD te pakken, en niet voor het eerst. Mijn PS3 is al eens op de YLOD toer gegaan, toen liep hij duidelijk warm. Hij startte dan na afkoelen even op, je kon een spelletje opstarten, maar na 10-15 minuten viel hij weer uit. Ik heb de koelpasta op de CPU en GPU vervangen, en door een mannetje een knopje laten plaatsen om de ventilator manueel te kunnen instellen (vergelijkbaar met deze video, met het verschil dat ik hem nu dus zonder open te maken kan instellen. Hierna was het probleem een maandje of wat opgelost, maar gister gebeurde het nog eens. Wederom kwam er enorm warme lucht uit de ventilatorroosters, dus ik ga er vanuit dat ik de ventilator te laag had ingesteld. Ik heb hem nu helemaal opengedraaid, maar de PS3 komt niet uit de YLOD stand. Hij gaat even aan (en stijgt bijna op, de ventilator draait maximaal), maar valt na het kort tonen van de YLOD toch weer uit en blijft rood knipperen. In feite is dit precies wat er de vorige keer ook gebeurde, maar ondanks dat ik het probleem zo goed mogelijk verholpen heb (koelpasta is ZGAN, alles stof-vrij, ventilator staat op maximaal, ding produceert een puike luchtstroom), start de PS3 niet op. Vergeet ik hier een bepaalde stap? Een harde reset kan niet, want hij valt uit voordat ik hier de kans toe krijg. Of speelt er nu een ander probleem? Wat is de volgende stap, ik las iets over 10 min. op 200 graden in de oven?

TL;DR? --> Hoort een PS3 met YLOD als gevolg van overhitting gewoon weer op te starten als het probleem verholpen is, of dient er nog iets van een reset-achtig proces plaats te vinden?

Bedankt voor jullie reacties/suggesties/tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Als het puur oververhitting is, dan hoort de PS3 na een afkoel periode weer gewoon te starten.

Is het een YLOD waar deze niet meer uitkomt ("koud" of niet) dan heb je wss last van microbreukjes (berucht bij bepaalde videochips, oa die in de PS3 zit).
Je kan dan proberen het moederbord te bakken (GPU zit immers op het moederbord), 10 min op 200ºC, of met een heatgun op de GPU mikken (iets korter, gezien heatguns vaak warmer worden).

Echter, dit is helaas alleen een tijdelijk lapmiddel, vroeg of laat (meestal vroeg) komen de breukjes weer.
Enige goede oplossing is het apparaat te vervangen (dit word bij PC's en laptops ook aangeraden, omdat het probleem gewoon telkens terug komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76022

Ok, bedankt voor je reactie. Ik zal dat binnenkort dan gaan proberen, maar bereid me voor op het ergste.

Kan ik zo'n chip zelf vervangen, of kan je dat beter uitbesteden? Ben op zich best handig en niet bang om zoiets zelf te proberen, maar heb het nog nooit gedaan. Zijn die chips los verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Anoniem: 76022 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:42:
Ok, bedankt voor je reactie. Ik zal dat binnenkort dan gaan proberen, maar bereid me voor op het ergste.

Kan ik zo'n chip zelf vervangen, of kan je dat beter uitbesteden? Ben op zich best handig en niet bang om zoiets zelf te proberen, maar heb het nog nooit gedaan. Zijn die chips los verkrijgbaar?
Je vervangt de chip niet, je laat het soldeer 'agen' (het word zacht, maar niet totaal gesmolten zodat de chip eraf valt). Doordat het soldeer weer zacht word, 'plakken' de breukjes weer aan elkaar en doet de chip het weer voor een tijdje (totdat de breukjes terug komen).

Hoe het een en ander inelkaar zit word een beetje uitgelegt in de GeForce 8000 defecten topic (was oorspronkelijk alleen GF8000 kaarten, maar veel andere kaarten blijken hetzelfde probleem en dezelfde tijdelijke oplossing te hebben, oa PS3 GPU's).

Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

[ Voor 3% gewijzigd door Nemesizz op 06-01-2013 17:54 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:29

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Vorige week een defecte ps3 gekocht van een vriend voor € 25,- Een slim 120GB versie (cech-2004a). Hij ging gewoon aan en deed alles wat ie moet doen behalve het lezen van discs. Ik heb toen een nieuwe laser besteld voor € 35,- en gister de laser in de blu ray drive vervangen. Echt een peace of cake voor de gemiddelde tweaker. Je kan ook de gehele blu ray drive vervangen maar dat kost natuurlijk een stuk meer (€ 75,-). Nu dus een 120GB PS3 voor € 60,-. Ding werkt weer perfect. Weer helemaal verliefd op Heavy Rain! :D

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
grr, mijn ps3 is nu ook YLOD (60 gb), echter zit far cry 3 er nog in, maar krijg deze er met geen mogelijkheid uit. Lijkt de enige optie te zijn heel de ps3 en blu-ray drive uit elkaar te halen om de disc er uit te halen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:29:
grr, mijn ps3 is nu ook YLOD (60 gb), echter zit far cry 3 er nog in, maar krijg deze er met geen mogelijkheid uit. Lijkt de enige optie te zijn heel de ps3 en blu-ray drive uit elkaar te halen om de disc er uit te halen.
"1. First shut down the system by flipping the power switch in the back off.
2. Hold down the eject disc button.
3. While still holding down the eject button, flip the power switch to turn back on your PS3.
4. When the green light comes on, wait a few seconds then tap the eject button a couple times. The fan will run on full power and the disc will eject."
Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste