Dat ziet er niet goed uit. Probeer eens een andere 2,5" sata hard-disk mocht je die hebben liggen. Een nieuwe hard-disk kopen lijkt mij een veel betere optie dan een nieuwe ps3. Het is alleen jammer dat de prijzen van losse hard-disks sindskort de lucht in zijn geschoten, maar 50 euro voor een 320GB moet misschien ergens nog wel te doen zijn.
Die rode blokjes geven beschadigde sectoren aan, aangezien het er zoveel zijn en op het eind nog meer worden, is het vermoeden van nemesizz bevestigd. Je hardeschijf is kapot, waarschijnlijk al zou je er een nieuwe inhangen moet hij het gewoon weer doen.Scott10 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:04:
Benchmark(?) scan;
http://i40.tinypic.com/1zw19xy.jpg
En de error scan;
http://i43.tinypic.com/2ih1h6o.jpg
Blijft al een minuut of 20 hierop hangen. Tijd blijft ook zo staan.
Formerly known as Ragdoll
En anders een externe disk scoren en de behuizing open breken.Satch schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:08:
Dat ziet er niet goed uit. Probeer eens een andere 2,5" sata hard-disk mocht je die hebben liggen. Een nieuwe hard-disk kopen lijkt mij een veel betere optie dan een nieuwe ps3. Het is alleen jammer dat de prijzen van losse hard-disks sindskort de lucht in zijn geschoten, maar 50 euro voor een 320GB moet misschien ergens nog wel te doen zijn.
Hartelijk dank voor de reacties!
Heb helaas geen andere 2,5'' Sata HDD liggen. Alhoewel... volgens mij zit er in het kleine mini laptopje hier een in. Wil hem alleen niet geformatteerd hebben, maar kan hem natuurlijk gewoon aan de PS3 hangen, om te kijken of die hem überhaupt ziet, en dan vraagt naar een format.
Zat even wat rond te neuzen ja voor een nieuwe HDD, dacht dat het een euro of 50 kostte, maar zie gewoon prijzen van 80+ euro! man man. Ik ga maar eens goed rondkijken. 50/60 euro lijkt me een mooi bedrag. Game alleen op dat ding, dus zoveel GB heb ik niet nodig.
Nogmaals, bedankt.
Heb helaas geen andere 2,5'' Sata HDD liggen. Alhoewel... volgens mij zit er in het kleine mini laptopje hier een in. Wil hem alleen niet geformatteerd hebben, maar kan hem natuurlijk gewoon aan de PS3 hangen, om te kijken of die hem überhaupt ziet, en dan vraagt naar een format.
Zat even wat rond te neuzen ja voor een nieuwe HDD, dacht dat het een euro of 50 kostte, maar zie gewoon prijzen van 80+ euro! man man. Ik ga maar eens goed rondkijken. 50/60 euro lijkt me een mooi bedrag. Game alleen op dat ding, dus zoveel GB heb ik niet nodig.
Nogmaals, bedankt.
Succes in ieder geval, die HD prijzen zijn de laatste tijd inderdaad omhoog geschoten door die overstromingenScott10 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:24:
Hartelijk dank voor de reacties!
Nogmaals, bedankt.
Hmm, met bloed zweet en tranen de HDD uit de mini laptop gekregen. Inmiddels weer terug erin. Aangesloten op de PS3, kreeg de melding dat ik de controller via de kabel moest aansluiten, en vervolgens dat de software niet meer goed werkte.(Precies hetzelfde ook al eens gekregen op de oude HDD.)
Verder niks gedaan, weet nog steeds niet of het dus puur de HDD is die stuk is, of iets anders.
En oja, heb 1 van de 4 schroeven zover doorgedraaid, dat het nog een hele klus gaat worden om de HDD van de PS3 uit het hoesje/behuizing te krijgen...
Edit;
Ga toch maar de HDD van mini laptop gebruiken, om er zeker van te zijn. Ik heb geen andere keus.
Verder niks gedaan, weet nog steeds niet of het dus puur de HDD is die stuk is, of iets anders.
En oja, heb 1 van de 4 schroeven zover doorgedraaid, dat het nog een hele klus gaat worden om de HDD van de PS3 uit het hoesje/behuizing te krijgen...
Edit;
Ga toch maar de HDD van mini laptop gebruiken, om er zeker van te zijn. Ik heb geen andere keus.
[ Voor 9% gewijzigd door Scott10 op 18-11-2011 18:36 ]
Dat je die melding krijgt kan te maken hebben dat latere PS3's de firmware op de hardeschijf hebben staan (de oude phats draaiden de firmware van onboard ROM geloof ik). Deze melding geeft mijn Phat 80GB model (een van de laatste phats) ook als je hardeschijf wisseld.
Nu staat er dus nog geen firmware op die hardeschijf en daarom moet je eerst er weer firmware opzetten (de PS3 zal de schijf waarschijnlijk eerst formateren, en dan de firmware op de schijf zetten).
Let op! Je raakt al je data kwijt die momenteel op je hardeschijf staan
Na een format en firmware installatie zou die gewoon moeten werken (tenzij die andere hardeschijf ook bad sectors heeft...maar schat de kans klein in).
Nu staat er dus nog geen firmware op die hardeschijf en daarom moet je eerst er weer firmware opzetten (de PS3 zal de schijf waarschijnlijk eerst formateren, en dan de firmware op de schijf zetten).
Let op! Je raakt al je data kwijt die momenteel op je hardeschijf staan
Na een format en firmware installatie zou die gewoon moeten werken (tenzij die andere hardeschijf ook bad sectors heeft...maar schat de kans klein in).
Hij werkt! Gaat opeens veel sneller dan ik gewend was.
Mini laptop was van moeders, die er niet heel veel op zat. Hebben we maar afgesproken dat die weer in gebruik gaat worden wanneer een HDD zo'n 40-50 euro kost.
Mini laptop was van moeders, die er niet heel veel op zat. Hebben we maar afgesproken dat die weer in gebruik gaat worden wanneer een HDD zo'n 40-50 euro kost.
Zoals meer mensen heb ik ook een probleem met mijn ps3. Het is een slim versie van 250 gb. Ik had hem goedkoop overgenomen waarbij al aangegeven was dat hij geen dics meer las. De verkoper zelf dacht dat het door zijn kinderen kwam, die een beetje te ruw een cd hadden ingebracht, maar een andere oorzaak is ook mogelijk (firmware bv?)
Het probleem is denk ik dat de laser zelf niet detecteert dat er een disc inzit. maar ik weet dit niet helemaal zeker. (Omdat er 2 lasers in zitten zou ik verwachten dat ze allebei een check doen). De foto's op deze webpagina laten zien hoe mijn "laser kop" eruit ziet: http://gametronix.net/gtx...side-look-gametronix.html (bedankt voor de tip om die security torx schroefjes er uit te krijgen trouwens!)
Hieronder volgen wat symptomen:
Het probleem is denk ik dat de laser zelf niet detecteert dat er een disc inzit. maar ik weet dit niet helemaal zeker. (Omdat er 2 lasers in zitten zou ik verwachten dat ze allebei een check doen). De foto's op deze webpagina laten zien hoe mijn "laser kop" eruit ziet: http://gametronix.net/gtx...side-look-gametronix.html (bedankt voor de tip om die security torx schroefjes er uit te krijgen trouwens!)
- Wanneer er een disc in de ps3 gestopt wordt, wordt deze goed ingenomen en komt hij er ook goed uit als er op de eject knop gedrukt wordt. De disc gaat alleen fysiek nooit draaien.
- Terwijl de disc in de machine zit, draait rechtsboven op de televisie wel een spinnend disc icoontje
- Het maakt niet uit wat voor type disc (spel of audio cd) ik in de ps3 stop
- Er is zo om de 5/10 seconde wel een mechanisch geluid te horen, maar ik weet niet precies waar dit vandaan komt
- Als ik de cd, terwijl hij in de discdrive zit, een zetje geef heeft dit verder geen effect (ik voel geen frictie)
- De drive ligt op dit moment al wel open en ik zie eigenlijk nooit de laser oplichten. Heeft iemand enig idee wanneer de laser zou moeten oplichten? Bij het aanzetten al, of alleen wanneer de disc wordt ingebracht?
- De laser zelf schuift wel naar de neutrale stand als ik hem van te voren verschuif en pas daarna de ps3 aanzet
Scott10 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:12:
offtopic:
Of anders een el-cheapo SSD scoren
.
Of anders een el-cheapo SSD scoren
pricewatch: Acer HDD 500GB ZwartScott10 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:12:
Koop zoiets, en breek de behuizing open.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
oke fijn, sinds vanochtend na het wisselen van de BF3 disc (net gespeeld) voor SR3 dus dezelfde problemen met mijn Slim 250Gbsjaak34 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 00:29:
- Wanneer er een disc in de ps3 gestopt wordt, wordt deze goed ingenomen en komt hij er ook goed uit als er op de eject knop gedrukt wordt. De disc gaat alleen fysiek nooit draaien.
- Terwijl de disc in de machine zit, draait rechtsboven op de televisie wel een spinnend disc icoontje
- Er is zo om de 5/10 seconde wel een mechanisch geluid te horen, maar ik weet niet precies waar dit vandaan komt
iemand hier ervaring mee?
update1: bluray kan ik wel afspelen
update2, alles maar even gebackupt en verwijderd, ps3 uitgezogen, games werken weer behalve dus die nieuwe sr3, dus die gaat in de refund bij amazon, hopen dat het daar aan ligt.
nu eerst maar weer eens bf3 doen, kijken of die dat houdt
[ Voor 16% gewijzigd door F350-maniac op 23-11-2011 15:32 . Reden: update1 en 2 ]
PSN Headless_Pumpkin
Gezien je de drive los hebt liggen, kun je proberen de lenzen even schoon te maken (met 96% alcohol ofzo), als dat nog geen invloed heeft vrees ik toch dat er iets kapot is.sjaak34 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 00:29:
- Als ik de cd, terwijl hij in de discdrive zit, een zetje geef heeft dit verder geen effect (ik voel geen frictie)
- De drive ligt op dit moment al wel open en ik zie eigenlijk nooit de laser oplichten. Heeft iemand enig idee wanneer de laser zou moeten oplichten? Bij het aanzetten al, of alleen wanneer de disc wordt ingebracht?
- De laser zelf schuift wel naar de neutrale stand als ik hem van te voren verschuif en pas daarna de ps3 aanzet
Dat je de laser niet ziet oplichten kan kloppen, ik heb zelf bij normale drives (CD/DVD/Bluray) nog nooit echt iets zien oplichten (de laser is er wel, maar fysiek volgens mij niet zichtbaar).
(nu pas ik ook wel erg op met lasers, ze kunnen je ogen ernstig beschadigen, dus nooit inkijken als er spanning op de drive staat!) *edit* zie toevoeging onderaan
Lasers kunnen kapot gaan na een firmware update, dit gebeurde met een aantal phats van eind 2007, die na een bepaalde firmware update (waarin de voltage van de laser iets werd opgeschroefd) het begaven...mede ook omdat er eind 2007 een hoop slechte lasers in drives zaten.
Dat de laser weer "reset" als je hem verschoven hebt komt gewoon omdat er van die kleine switches zitten, dit doen defecte drives ook gewoon.
Indien mogelijk, probeer eens vanuit een bepaalde hoek (met voldoende licht) de lens (lenzen) van de drive te bekijken. Als het goed is staan ze een beetje bol en zijn ze mooi helder. Als ie is doorgebrand zit er een klein kuiltje in (heel moeilijk te zien, maar vanuit een bepaalde hoek met voldoende licht is het te zien).
Mechanisch geluid kan zijn dat de lens probeert te focussen, dit doen ze normaal als je een disc in de drive stopt (de lens gaat dan heel iets op en neer), echter doen ze dit een paar seconden en daarna niet meer (normaal spint de disc dan ook).
Controleer ook of het kabeltje (zo'n ribbon-cable, meestal bruin/oranje) van het motortje of die nog goed vast zit (gaat van motortje naar de printplaat op de drive).
@F350:
Kan zijn dat je lens iets smerig is (of de disc zelf).
EDIT
@Sjaak
Kleine toevoeging, blijkbaar is de laser idd wél te zien, ik ben gewoon iets te voorzichtig met m'n ogen bij die apparaten (discdrives) als ze los liggen
[ Voor 5% gewijzigd door Nemesizz op 23-11-2011 18:57 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
Ik heb niet zo zeer een defect te melden, maar het is toch een probleem.. De laatste tijd lijkt het geluidsniveau tijdens games plotseling enorm te dalen. In eerste instantie geprobeerd dit op te vangen door het volume van mijn geluidsboxen omhoog te draaien. Helaas kwam het geluid korte tijd later weer terug op normale sterkte. (wat mijn oren niet al te erg waardeerden..)
Nu had ik de vraag of iemand hier eerder ook al ervaring mee gehad heeft. Ligt dit aan mijn PS3 of is mijn 5.1 systeem aan het overlijden? (Wat vreemd zou zijn, omdat ik hier verder bij mijn computer geen problemen mee heb.)
Nu had ik de vraag of iemand hier eerder ook al ervaring mee gehad heeft. Ligt dit aan mijn PS3 of is mijn 5.1 systeem aan het overlijden? (Wat vreemd zou zijn, omdat ik hier verder bij mijn computer geen problemen mee heb.)
Bedankt voor de tips, ik heb het net even gecontroleerd, en de lens zelf ziet er volgens mij gewoon goed uit, niet fysiek doorgebrand. Het is ook gek dat geen enkele disc het meer doet, geen game, maar ook geen muziek cd's. En überhaupt dat de discs gewoon niet gaan spinnen.
Hoe goed is die laser te zien? Als je er van de zijkant naar kijkt is hij dan zichtbaar? Of is hij alleen zichtbaar in het donker?
Als ik nu zeker wist dat er wat met de blu-ray unit was zou ik wel een nieuwe bestellen en hem vervangen, maar ik weet het gewoon niet helemaal zeker =/
Hoe goed is die laser te zien? Als je er van de zijkant naar kijkt is hij dan zichtbaar? Of is hij alleen zichtbaar in het donker?
Als ik nu zeker wist dat er wat met de blu-ray unit was zou ik wel een nieuwe bestellen en hem vervangen, maar ik weet het gewoon niet helemaal zeker =/
zou alleen de laserunit vervangen, het logicboard is gekoppeld aan het mobo van je ps3, als je goed zoekt kan je die wel vinden voor 4 a 5 tientjes, let op er zijn veel verschillende modellensjaak34 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:03:
Bedankt voor de tips, ik heb het net even gecontroleerd, en de lens zelf ziet er volgens mij gewoon goed uit, niet fysiek doorgebrand. Het is ook gek dat geen enkele disc het meer doet, geen game, maar ook geen muziek cd's. En überhaupt dat de discs gewoon niet gaan spinnen.
Hallo jongens,
Ook mijn PS3 FAT 60GB heeft een RLOD gekregen. Gisteravond nog even een nieuwe gehaald bij de MediaMarkt, met Move voor vriendin.
Het probleem is alleen dat Uncharted 3 nog in de drive zit. Die moet er natuurlijk uit, en als er nog een backup te maken valt van de saves zou dat helemaal goed zijn.
Het volgende heb ik geprobeerd:
1. Fan test mode (Power switch off / Hold Eject button / Power switch on). Resulteert in RLOD (Dus geen fan test).
2. Föhn 15 minuten achterzijde, hoogste & warmste stand. Mocht helaas niet baten.
Nu zou er ook nog een paperclip dingetje zijn om de PS3 misschien weer de disc uit te laten spugen. Iemand hier ervaring mee?
Is het verstandig (kapot is ie toch al) om gewoon de PS3 op de keukentafel te leggen, de fohn aan en erachter en een uurtje te laten blazen ofzo?
Ook mijn PS3 FAT 60GB heeft een RLOD gekregen. Gisteravond nog even een nieuwe gehaald bij de MediaMarkt, met Move voor vriendin.
Het probleem is alleen dat Uncharted 3 nog in de drive zit. Die moet er natuurlijk uit, en als er nog een backup te maken valt van de saves zou dat helemaal goed zijn.
Het volgende heb ik geprobeerd:
1. Fan test mode (Power switch off / Hold Eject button / Power switch on). Resulteert in RLOD (Dus geen fan test).
2. Föhn 15 minuten achterzijde, hoogste & warmste stand. Mocht helaas niet baten.
Nu zou er ook nog een paperclip dingetje zijn om de PS3 misschien weer de disc uit te laten spugen. Iemand hier ervaring mee?
Is het verstandig (kapot is ie toch al) om gewoon de PS3 op de keukentafel te leggen, de fohn aan en erachter en een uurtje te laten blazen ofzo?
Een fohn werkt zo goed als niet om zo'n apparaat aan de praat te krijgen, helemaal niet als de heatsink nog op de chip zit (warmte word te snel afgevoerd). Een fohn word overigens ook niet warm genoeg.
Als je zo'n ding wilt reflowen moet je echt de console uitelkaar halen, heatsink eraf en echt op de chip zelf mikken met een heatgun (of in een over leggen).
RLOD kan overigens ook inhouden dat de processor te warm word (YLOD is meestal een hardware defect), misschien dat alleen nieuwe koelpasta al voldoende is (bij sommige modellen droogt het op).
Mocht het allemaal niet helpen, kun je altijd nog de drive losdraaien (voorzichtig uiteraard als de drive verder nog goed is) en de disc eruit pakken. Met een paperclip of iets dergelijks krijg je de disc er niet uit, dat is metname voor drives met lades (de gemiddelde PC cd/dvd/bluray speler).
Als je zo'n ding wilt reflowen moet je echt de console uitelkaar halen, heatsink eraf en echt op de chip zelf mikken met een heatgun (of in een over leggen).
RLOD kan overigens ook inhouden dat de processor te warm word (YLOD is meestal een hardware defect), misschien dat alleen nieuwe koelpasta al voldoende is (bij sommige modellen droogt het op).
Mocht het allemaal niet helpen, kun je altijd nog de drive losdraaien (voorzichtig uiteraard als de drive verder nog goed is) en de disc eruit pakken. Met een paperclip of iets dergelijks krijg je de disc er niet uit, dat is metname voor drives met lades (de gemiddelde PC cd/dvd/bluray speler).
Nouja, als je hem aandoet gaat hij direct op RLOD. Het is dus niet zo dat je nog 1 minuut iets kan doen ofzo. Dus dan zal het wel serieus zijn lijkt mij.
Hier in de buurt ook geen reflow-adressen (Nijkerk/Amersfoort) waar hij heen kan. In Alkmaar vond ik er één op marktplaats, echter neemt die al dagen zijn telefoon niet op.
Hier in de buurt ook geen reflow-adressen (Nijkerk/Amersfoort) waar hij heen kan. In Alkmaar vond ik er één op marktplaats, echter neemt die al dagen zijn telefoon niet op.
Ja, ik denk dat ik dat maar ga doen. Ik kwam trouwens dit filmpje tegen waarop hetzelfde probleem te zien is dat ik ook heb: YouTube: Ps3 blu ray drive problem, not spinning or reading
Disc spint niet, maar wel dat "focus"geluidje.
Disc spint niet, maar wel dat "focus"geluidje.
Verwijderd
Als je hem niet meer gaat gebruiken zou ik het zelf doen. Tube koelpasta voor een euro of 3 kopen en een handleiding op internet volgen. Als je dat doet draait hij sowieso lang genoeg om te backuppen en een disk eruit te halen. Heb het nu een keer of 3 zelf gedaan en hij draait nu alweer een half jaar sinds de laatste keer.RedHat schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:52:
Nouja, als je hem aandoet gaat hij direct op RLOD. Het is dus niet zo dat je nog 1 minuut iets kan doen ofzo. Dus dan zal het wel serieus zijn lijkt mij.
Zucht......Zucht en nog eens zucht. Vandaag de ps3 60gb van 20 juli door Sony toegestuurd weer zo dood als een pier. De ylod dus. Die vent van de klantenservice: Wat doe jij er mee? Ik zeg normaal gebruiken en ik vroeg hem: Waarom repareren jullie die dingen zo waanzinnig slecht? Had ie geen antwoord op, maar het zou dus aan mij liggen. Ik zou hem te warm hebben staan en dergelijke. Nu worden hun dus ook geirriteerd. Even voor degene die niet weten waar het over gaat. Dit is dus de 8ste keer dat ik een ps3 moet retour sturen omdat ie niet deugt. Nou heb ik ze precies waar ik hebben wil. Nu worden hun ook niet goed van mij. Ik heb ondertussen al een 2de slim gekocht. Ik heb veel geduld. Ze zullen mnij gewoon een fatsoenlijke werkende ps3 leveren. Hoe ze dat doen, boeit me niet. Ik heb al gezegd stuur een slim met een ps2 op. Doen ze natuurlijk niet. Dus wordt weer een ps3 60GB. Ben benieuwd of ik al de gene ben met de meeste reparaties. Zal ondertussen wel. Wordt weer vervolgd......
Verwijderd
Beste mensen,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:
Sinds enkele dagen loopt mijn ps3 continue vast, de Phat 60GB versie. Wanneer ik de PS3 opstart, gaat dat ding na 5 minuten meteen hangen in xmb menu en komen er vervolgens gekleurde blokjes in beeld. Kortom er gebeurd verder niets. Door uit knop ingedrukt te houden, is dit de enige mogelijkheid om de PS3 af te sluiten. Maar wanneer ik de PS3 AAN knop ingedrukt hou en vervolgens de melding komt dat er een hdmi is gedetecteerd en ik laat hem daarop staan loopt mijn PS3 niet vast. Maar wel wanneer ik de controller inschakel om de hdmi te activeren.
Ik ben bereid de PS3 open te maken als de probleem hardware matig is. Iemand suggesties?
I
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:
Sinds enkele dagen loopt mijn ps3 continue vast, de Phat 60GB versie. Wanneer ik de PS3 opstart, gaat dat ding na 5 minuten meteen hangen in xmb menu en komen er vervolgens gekleurde blokjes in beeld. Kortom er gebeurd verder niets. Door uit knop ingedrukt te houden, is dit de enige mogelijkheid om de PS3 af te sluiten. Maar wanneer ik de PS3 AAN knop ingedrukt hou en vervolgens de melding komt dat er een hdmi is gedetecteerd en ik laat hem daarop staan loopt mijn PS3 niet vast. Maar wel wanneer ik de controller inschakel om de hdmi te activeren.
Ik ben bereid de PS3 open te maken als de probleem hardware matig is. Iemand suggesties?
I
Ik denk dat dit artefacts zijn, die duiden op oververhitting van de GPU of een defecte GPU (niet geheel ongebruikelijk). Echter, omdat je aangeeft dit "pas" na 5 minuten gebeurt denk ik eerder aan oververhitting.gekleurde blokjes in beeld
Kan zijn dat er stof in de heatsink zit of dat de koelpasta is opgedroogd.
Misschien dat je eventueel een foto (of filmpje) kan maken van de "gekleurde blokjes".
Verwijderd
Hallo,
Een vraagje...
PS3 van de kids is kaduk....2 x laten maken maar heeft het weer begeven.
Ik wil/ga deze niet meer maken/laten maken.
Wij zijn dus op zoek naar een nieuwe PS3,maar dan zonder enige accessoires.
Ik kan helaas geen Kale ps3 vinden op inet.
Iemand enig idee...?
Alvast bedankt,
Jordy
Een vraagje...
PS3 van de kids is kaduk....2 x laten maken maar heeft het weer begeven.
Ik wil/ga deze niet meer maken/laten maken.
Wij zijn dus op zoek naar een nieuwe PS3,maar dan zonder enige accessoires.
Ik kan helaas geen Kale ps3 vinden op inet.
Iemand enig idee...?
Alvast bedankt,
Jordy
Ik heb hetzelfde; wel CD's en DVD's lezen maar geen bluerays' (en spellen). Ik heb de playstation op zijn kant gezet dat leek even te werken maar bleek niet echt DE oplossing. Vroeger ook weleens zoiets gehad met een cd speler toen was het opgelost door het lensje schoon te maken. Dat ook bij de PS3 geprobeerd niet echt een verbetering.sjaak34 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 00:29:
Zoals meer mensen heb ik ook een probleem met mijn ps3. Het is een slim versie van 250 gb. Ik had hem goedkoop overgenomen waarbij al aangegeven was dat hij geen dics meer las. De verkoper zelf dacht dat het door zijn kinderen kwam, die een beetje te ruw een cd hadden ingebracht, maar een andere oorzaak is ook mogelijk (firmware bv?)
Hieronder volgen wat symptomen:Alvast bedankt voor jullie input!
Tot nu toe werkt hetvolgende het beste; tijdens het "inslikken" van de schijf hou ik de schijf even tegen, vervolgens leest hij de blueray/spel goed.
Verwijderd
Ook mijn playstation3 slim (250 gb) geeft problemen.
Ergens begin dit jaar liep hij een keertje vast tijdens Gran Turismo 5, waarna hij niet meer op wilde starten. Dat is toen verholpen door een volledig systeem herstel te doen.
Maar ook na het systeem herstel liep het nog niet erg soepel. GT5 deed nu wat langer over het laden, vervelend maar niet rampzalig.
Ergens in Juni ben ik begonnen met Assassin's Creed 2, daarbij kwam als probleem naar voren dat de ps3 erg veel problemen had met het afspelen van gesproken tekst, af en toe kwam de tekst later (waardoor het door de er op volgende tekst heen liep) en soms ook gewoon niet. Ook liep de ps3 vaak vast tijdens het laden. Ondanks dit heb ik AS2 nog wel uitgespeeld en wilde ik daarna beginnen met AS Brotherhood.
Bij AS:B liep hij nog vaker vast tijdens het laden, geeft hij nog meer problemen met de tekst, en hapert hij ongelooflijk bij de gameplay. Dus toch nog maar eens een volledige systeem reset geprobeerd, en warempel, hij deed het weer helemaal goed! Tot mijn broertje DC universe downloade en hij tijdens het installeren weer vast liep. Gelijk waren alle fouten weer terug en dit keer hielp een systeem herstel ook niet meer.
Ikzelf denk dat het aan de HD ligt, dus nu heb ik die er uit gehaald en op de pc aangesloten en in HD Tune geeft hij wel een paar warnings onder health, maar hij kan de hd niet zien onder "deze computer". Hoe kan ik nu zien of de hardeschijf inderdaad de oorzaak van de problemen is?

Bij de error scan lijkt hij overigens (weer) vast te lopen, dit keer na 4 blokjes waarvan er 2 rood zijn...
Ergens begin dit jaar liep hij een keertje vast tijdens Gran Turismo 5, waarna hij niet meer op wilde starten. Dat is toen verholpen door een volledig systeem herstel te doen.
Maar ook na het systeem herstel liep het nog niet erg soepel. GT5 deed nu wat langer over het laden, vervelend maar niet rampzalig.
Ergens in Juni ben ik begonnen met Assassin's Creed 2, daarbij kwam als probleem naar voren dat de ps3 erg veel problemen had met het afspelen van gesproken tekst, af en toe kwam de tekst later (waardoor het door de er op volgende tekst heen liep) en soms ook gewoon niet. Ook liep de ps3 vaak vast tijdens het laden. Ondanks dit heb ik AS2 nog wel uitgespeeld en wilde ik daarna beginnen met AS Brotherhood.
Bij AS:B liep hij nog vaker vast tijdens het laden, geeft hij nog meer problemen met de tekst, en hapert hij ongelooflijk bij de gameplay. Dus toch nog maar eens een volledige systeem reset geprobeerd, en warempel, hij deed het weer helemaal goed! Tot mijn broertje DC universe downloade en hij tijdens het installeren weer vast liep. Gelijk waren alle fouten weer terug en dit keer hielp een systeem herstel ook niet meer.
Ikzelf denk dat het aan de HD ligt, dus nu heb ik die er uit gehaald en op de pc aangesloten en in HD Tune geeft hij wel een paar warnings onder health, maar hij kan de hd niet zien onder "deze computer". Hoe kan ik nu zien of de hardeschijf inderdaad de oorzaak van de problemen is?

Bij de error scan lijkt hij overigens (weer) vast te lopen, dit keer na 4 blokjes waarvan er 2 rood zijn...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 13:51 ]
Je moet (helaas) wel de errorscan doen, soms kan ie erg lang hangen op 1 blokje (metname als die beschadigt is).
Maar rode blokjes = brakke schijf, en afhankelijk van hoeveel het er zijn kan het soms zijn dat een schijf niet meer bruikbaar is.
Ik heb schijven (wel in een PC) met een paar bad sectors die nog perfect werken, maar heb ook schijven met een paar bad sectors die helemaal niks meer willen (zelfs niet in een PC).
Gezien je al aangeeft dat games veel problemen geven zou ik heel snel je data backuppen nu het nog kan, en kijken naar een nieuwe hardeschijf.
*edit*
Dat je de schijf niet in "Deze Computer" ziet klopt, komt omdat de PS3 een ander filesystem gebruikt dan dat Windows ondersteund, dit is normaal.
Maar rode blokjes = brakke schijf, en afhankelijk van hoeveel het er zijn kan het soms zijn dat een schijf niet meer bruikbaar is.
Ik heb schijven (wel in een PC) met een paar bad sectors die nog perfect werken, maar heb ook schijven met een paar bad sectors die helemaal niks meer willen (zelfs niet in een PC).
Gezien je al aangeeft dat games veel problemen geven zou ik heel snel je data backuppen nu het nog kan, en kijken naar een nieuwe hardeschijf.
*edit*
Dat je de schijf niet in "Deze Computer" ziet klopt, komt omdat de PS3 een ander filesystem gebruikt dan dat Windows ondersteund, dit is normaal.
[ Voor 12% gewijzigd door Nemesizz op 07-12-2011 14:09 ]
Ok, ik heb het topic even doorgelezen en zit met een heel vaag probleem:
ik heb een PS3 Slim 120 GB met laser/ drive KEM 450 AAA
deze wil ineens geen discs meer pakken, alleen nog maar elke 10 seconden ejecten.
ik heb al 3 verschillende drives in het apparaat gezet, inclusief nieuwe lasers, nieuwe uitwerpmechanismes en alles. Ik heb verder op internet nog nergens dit probleem gelezen, dus weet er echt even geen raad mee.
ik heb ook de power/eject knop gechecked, of dat deze blijft hangen o.i.d. omdat het interval van de eject 10 seconden is (met 10 sec eject indrukken force je een eject namelijk) maar dit is ook niet aan de orde.
heeft iemand een tip of oplossing voor me?
ik heb een PS3 Slim 120 GB met laser/ drive KEM 450 AAA
deze wil ineens geen discs meer pakken, alleen nog maar elke 10 seconden ejecten.
ik heb al 3 verschillende drives in het apparaat gezet, inclusief nieuwe lasers, nieuwe uitwerpmechanismes en alles. Ik heb verder op internet nog nergens dit probleem gelezen, dus weet er echt even geen raad mee.
ik heb ook de power/eject knop gechecked, of dat deze blijft hangen o.i.d. omdat het interval van de eject 10 seconden is (met 10 sec eject indrukken force je een eject namelijk) maar dit is ook niet aan de orde.
heeft iemand een tip of oplossing voor me?
Als het goed is werken andere drives iig niet, de drive (printplaat aan de onderkant van de drive) is married met het mainboard. Je kan de drive alleen vervangen, maar dan moet je de "oude" orginele printplaat onderop de drive ook overzetten.
Bij m'n phat 60 kon je gewoon het kabeltje van de eject knop loslaten, dat al geprobeert? (je kan discs ejecten in het XMB door op driehoekje te drukken als je cursor op de disc staat).
Bij m'n phat 60 kon je gewoon het kabeltje van de eject knop loslaten, dat al geprobeert? (je kan discs ejecten in het XMB door op driehoekje te drukken als je cursor op de disc staat).
bij de slim zit er een pcb voor power en eject bij elkaar, aanzetten kan ook wel met de controller, maar dit werkte uiteindelijk niet.
en uiteraard heb ik de printplaat vervangen
maar helaas, het wil niet baten
en uiteraard heb ik de printplaat vervangen
Verwijderd
bedankt voor jouw replyNemesizz schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:36:
[...]
Ik denk dat dit artefacts zijn, die duiden op oververhitting van de GPU of een defecte GPU (niet geheel ongebruikelijk). Echter, omdat je aangeeft dit "pas" na 5 minuten gebeurt denk ik eerder aan oververhitting.
Kan zijn dat er stof in de heatsink zit of dat de koelpasta is opgedroogd.
Misschien dat je eventueel een foto (of filmpje) kan maken van de "gekleurde blokjes".
Ik heb afgelopen weekend de PS3 opengemaakt, vervolgens stofvrij gemaakt en koelpasta aangebracht artic silver 3,5gram. De PS3 start nu gewoon op zonder problemen, echter zodra ik een spel opstart komen de blokjes helaas weer in beeld en loopt mijn PS3 vast.
Ik zal vanavond een foto maken van de gekleurde blokken in beeld
Verwijderd
hier bij de fotoVerwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:18:
[...]
bedankt voor jouw reply
Ik heb afgelopen weekend de PS3 opengemaakt, vervolgens stofvrij gemaakt en koelpasta aangebracht artic silver 3,5gram. De PS3 start nu gewoon op zonder problemen, echter zodra ik een spel opstart komen de blokjes helaas weer in beeld en loopt mijn PS3 vast.
Ik zal vanavond een foto maken van de gekleurde blokken in beeld
http://i40.tinypic.com/oiuhco.jpg
Ja, hoor weer een update van mij. Ik heb met Sony een dieptepunt bereikt. Ik afgelopen vrijdag de omgeruilde ps3 opgehaald. Superblij dat het zo snel ging. Dat duurde heel kort jammer genoeg. Sinds 18 november mag je maar 2 playstations geactiveerd hebben op 1 account. Je raad het al dus kon de nieuwe ps3 dus niet activeren. Gebeld met de klantenservice. 40 minuten later snapte die vent eindelijk wat ik bedoelde. Ik kan namelijk niet via de website van sony deactiveren. Dit is namelijk al mijn 8ste omgeruilde ps3. Dus nu heb ik 3 ps3's op mijn account wat niet kan ivm content. Dus vandaag hadden ze als uitzondering de defecte ps3 gedeactiveerd. Kom thuis vanavond. Je gaat het niet geloven, de verkeerde op non actief gezet!
Weer gebeld met de klantenservice. Leidinggevende wil niets meer doen, omdat dit al een uitzondering was. Ik zeg, dus door jullie fout moet ik nu boeten. Ja, dat valt te betwisten zegt de medewerkster.
Ik heb het echt gehad met deze zeer slechte service. Het is te hopen dat ik die leidinggevende nooit tegen kom.
Nu hebben ze allebei mijn ps3's op non actief staan dus. Kan ze ook niet meer activeren, want ik heb in de afgelopen dagen te veel geprobeerd om te activeren. Moet nu tot woensdagavond wachten. dan pas wordt de blokkade er af gehaald. Ben echt ten einde raad.
[ Voor 9% gewijzigd door blueface op 12-12-2011 20:36 ]
Duidelijk artefacts. Gezien je de heatsink al stofvrij hebt gemaakt én nieuwe koelpasta vrees ik dat de GPU kadoek is (of het geheugen ervan, maar meestal de GPU zelf).Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 17:52:
[...]
hier bij de foto
http://i40.tinypic.com/oiuhco.jpg
En net als bij PC's kunnen symptonen soms zijn dat ie eerst wel doet en steeds slechter, of meteen artefacts geven, of helemaal niks meer (PC zwart beeld, bij PS3 een YLOD).
Je kan em eventueel reflowen, maar is maar een tijdelijke fix (en uiteraard altijd de kans dat het mislukt).
Vandaag dus te horen gekregen dat de blokkade op het account niet 48 uur duurt maar dus 1 week. Zucht. Ik mag er dan maar 1 activeren. Ik heb nu een advocaat aan het werk gezet. Ik ben het echt helemaal zat. De mensen aan de telefoon willen wel, maar de supervisor is zo'n klootzak dat ie zijn poot stijf houd. Dus mensen koop lekker meerdere playstations, dan weet je zeker dat je flink genaaid wordt. Je mag niets van sony. Voor hun fouten draai jij altijd op. Jij hebt het altijd gedaan. Voor mij dus NOOIT, maar dan ook NOOIT meer Sony. Wat een kut bedrijf zeg! Daar ben je dan jaren lang fan van geweest. Altijd netjes altijd van gekocht en geen illegale shit op gedraaid. XBOX FTW. Zo he he, dat lucht op.
Tijd voor een mooie xbox dan! Ik heb hier ook een ps3 staan waarvan na een update van Sony de firmware voor de drive corrupt is geraakt. Heb nu dat sommige games het niet meer doen. Sony zegt doodleuk de hardware is defect. Geef ons 150 euro en we repareren het, owja het is eigenlijk uitgesloten dat je je eigen onbeschadigde ps3 terugkrijgt.blueface schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:50:
Vandaag dus te horen gekregen dat de blokkade op het account niet 48 uur duurt maar dus 1 week. Zucht. Ik mag er dan maar 1 activeren. Ik heb nu een advocaat aan het werk gezet. Ik ben het echt helemaal zat. De mensen aan de telefoon willen wel, maar de supervisor is zo'n klootzak dat ie zijn poot stijf houd. Dus mensen koop lekker meerdere playstations, dan weet je zeker dat je flink genaaid wordt. Je mag niets van sony. Voor hun fouten draai jij altijd op. Jij hebt het altijd gedaan. Voor mij dus NOOIT, maar dan ook NOOIT meer Sony. Wat een kut bedrijf zeg! Daar ben je dan jaren lang fan van geweest. Altijd netjes altijd van gekocht en geen illegale shit op gedraaid. XBOX FTW. Zo he he, dat lucht op.
Mijn 360 daar heb ik werkelijk geen klachten over. Update na update werkt dat ding nog steeds perfect.
Weet niet of het hier hoort (aangezien de PS3 niet echt defect is...) maar sinds de update naar 4.0 vertikt mijn ps3 het om op mijn netwerk te gaan.
Ik gebruik een Fritzbox van xs4all en een Fritzbox repeater, PS3 ziet het netwerk gewoon en als ik het netwerk instel en test lijkt het ook gewoon te werken (IP en internet connectie slaagt tijdens de test) maar wanneer ik daarna probeer te verbinden lukt dat niet, en bij een nieuwe test failed hij dan weer om te connecten. Iemand anders ook problemen sinds de update?
Ik gebruik een Fritzbox van xs4all en een Fritzbox repeater, PS3 ziet het netwerk gewoon en als ik het netwerk instel en test lijkt het ook gewoon te werken (IP en internet connectie slaagt tijdens de test) maar wanneer ik daarna probeer te verbinden lukt dat niet, en bij een nieuwe test failed hij dan weer om te connecten. Iemand anders ook problemen sinds de update?
Had met mijn PS3 Slim uit november 2009 sinds een tijdje het probleem dat ie willekeurig helemaal uit ging (brandde dan ook geen lampje meer en stekker moest eruit en erin om hem weer aan te krijgen). Aangezien het soms al na een paar minuten gebeurde en soms ook pas na bijna een uur vermoedde ik al dat het geen oververhitting was, maar ws. iets met de voeding. Kwam toen op onderstaande fix uit. Heb dat uitgevoerd (2 potmetertjes iets bijstellen) en het probleem heeft zich na 2 dagen nog niet voorgedaan. Lijkt er dus op dat deze fix gewerkt heeft
Wellicht een tip voor mensen die hetzelfde probleem ervaren.
YouTube: PS3 Slim power Problem fix part 1
YouTube: PS3 Slim power Problem fix part 2
Wel op eigen risico uiteraard, want hierdoor zul je wel wat extra stroom door de componenten jagen, waarvan ik niet weet wat het effect daarvan op de lange duur is... Verder vervalt uiteraard je garantie, maar daar deed Sony toch al niet echt aan...
YouTube: PS3 Slim power Problem fix part 1
YouTube: PS3 Slim power Problem fix part 2
Wel op eigen risico uiteraard, want hierdoor zul je wel wat extra stroom door de componenten jagen, waarvan ik niet weet wat het effect daarvan op de lange duur is... Verder vervalt uiteraard je garantie, maar daar deed Sony toch al niet echt aan...
[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 25-12-2011 23:32 ]
Heb het probleem niet op m'n PS3's, maar wel een soort gelijk probleem op m'n laptop. Ziet het netwerk wel, maar je komt er met geen mogelijkheid meer op. Ligt em waarschijnlijk aan de modem (wij hebben zo'n ^%@# experiabox, oplossing hier was een linksys router erbij achter te gooien, daar kon ie wel op verbinden).LordLynx schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:37:
Weet niet of het hier hoort (aangezien de PS3 niet echt defect is...) maar sinds de update naar 4.0 vertikt mijn ps3 het om op mijn netwerk te gaan.
Weet niet zeker hoe het zit met de Fritzbox, maar de Experiabox krijgt af en toe (regelmatig) updates van de provider. Zo vliegt bij ons de verbinding om de haverklap tussen NAT 2 en NAT 3.
Onze TV's met internet (draadloos, verbonden met de experiabox) hebben er ook al last van dat je iedere keer weer de netwerk-code moet invoeren (na iedere miezerige update van die experiabox).
Kan dus zijn dat het probleem daarin zit.
Daarnaast kun je misschien (tijdelijk) even een bekabeld netwerk proberen. M'n 80GB Phat had van het begin af aan al draadloze problemen sinds we de experiabox gebruikten. Hij verbind altijd wel enzo, maar is ontzettend traag dan (met de linksys nooit echt problemen gehad, maar gebruik nu bekabeld en dat is hoe dan ook sneller en werkt hier altijd).
@Palomar:
Die oplossing is al een keer voorbij gekomen in dit topic en blijkt inderdaad een PS3 Slim weer tot leven te wekken (of beter gezegt, in leven te houden).
Soms moet je de risico's maar voor lief nemen, heb nog geen verhalen gehoord dat de PS3 na die fix ermee ophield (of het moet zo extreem mis zijn gegaan dat niemand het kan na vertellen
[ Voor 22% gewijzigd door Nemesizz op 26-12-2011 12:35 . Reden: toevoeging ]
Ook bij mij is de bluray laser uitgevallen. Leest geen bluray's meer maar wel DVD en Audio CD's. Heb de klantenservice gebelt 2x. Beide keren gehoord dat de garantietermijn 1 jaar oftewel 12 maanden is en dat de 24 maanden niet geld voor de fabriek.
De 24 maanden geld voor de tussenhandel, ik moet dus 124 euro betalen voor GARANTIE?
Bij mij gaat hem om een PS3 Slim 120GB die exact 25 maanden oud is.
De 24 maanden geld voor de tussenhandel, ik moet dus 124 euro betalen voor GARANTIE?
Ja, dat klopt. Je moet naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Ik denk dat je in de winkel ook niet veel kans maakt. je kunt proberen of de winkel en jij samen tot een oplossing kunnen komen door middel dat jij een gedeelte betaald en de rest de winkel van de reparatie.mduran schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:16:
Ook bij mij is de bluray laser uitgevallen. Leest geen bluray's meer maar wel DVD en Audio CD's. Heb de klantenservice gebelt 2x. Beide keren gehoord dat de garantietermijn 1 jaar oftewel 12 maanden is en dat de 24 maanden niet geld voor de fabriek.
Wellicht dat je met onderstaande informatie een winkel wel zo ver kan krijgen om je probleem op te lossen. Het is namelijk niet zo dat je als consument standaard 2 jaar garantie hebt op elektronische producten .mduran schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:16:
De wettelijke garantieperiode in Europa
[ Voor 9% gewijzigd door Perkouw op 01-01-2012 22:34 ]
Ik heb inmiddels een nieuwe bluray laser besteld voor 16 euro, eens kijken wat het wordt.
gisteren tijdens het gamen viel mijn ps3 ineens uit. Kreeg een rood knipperend lichtje en dat was het. Ik heb verder niet meer geprobeerd om op te starten, maar betekend dit nu dat het einde in zicht is?!?
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb namelijk nogal wat savegames staan die ik echt niet kwijt wil raken (ook ivm trophies, dus zomaar kopieren op usb zal wel niet werken?).....dus ik durf hem eigenlijk niet aan te zetten.
Ik heb namelijk nogal wat savegames staan die ik echt niet kwijt wil raken (ook ivm trophies, dus zomaar kopieren op usb zal wel niet werken?).....dus ik durf hem eigenlijk niet aan te zetten.
Betreft het een Phat of een Slim PS3?Coolsnarf schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:33:
gisteren tijdens het gamen viel mijn ps3 ineens uit. Kreeg een rood knipperend lichtje en dat was het. Ik heb verder niet meer geprobeerd om op te starten, maar betekend dit nu dat het einde in zicht is?!?
Bij Slim's kan het ook de voeding zijn (zoals een paar keer beschreven in het topic).
Uiteraard kan het ook oververhitting zijn, mogelijk door (veel) stof in de heatsinks.
Savegames moet je gewoon regelmatig backups van maken (bij sommige games mag dat helaas niet en dat is dan pech). Trophies zijn gelinkt aan je account, dus als je gewoon regelmatig je trophies gesynced hebt online blijf je die gewoon houden.
het is een Phat.... Backups maken, tja ik zeg al een maand tegen mezelf dat ik dat moet doen
had serieus gister bedacht om vandaag een usb stick te gaan kopen....en dan nu dit
Maar dan nog, je mag inderdaad niet alle save games kopieren (misschien wel via de backup utility?). Waar het dan ook vooral om gaat is dat je trophies kan blijven halen nadat je de save games terug zet. Ik weet nog steeds niet of dat nou wel of niet kan?
Ik ben ook bang dat het oververhitting is (als ik google moet geloven). Ik heb hem al die tijd wel goed schoongehouden, maar het kan natuurlijk altijd zijn dat er stof gekomen is...
Maar dan nog, je mag inderdaad niet alle save games kopieren (misschien wel via de backup utility?). Waar het dan ook vooral om gaat is dat je trophies kan blijven halen nadat je de save games terug zet. Ik weet nog steeds niet of dat nou wel of niet kan?
Ik ben ook bang dat het oververhitting is (als ik google moet geloven). Ik heb hem al die tijd wel goed schoongehouden, maar het kan natuurlijk altijd zijn dat er stof gekomen is...
Ik heb 2 X een Playstation 3 (ja, wat een luxe he) om HD content te streamen. De laatste heb ik aangeschafte bij de Daily Mania wat onderdeel is van de MediaMarkt (april 2010) PS3 betreft een 80GB variant en heb nog een 40GB variant (juni 2008). Nu vind ik de 80GB variant veel meer lawaai (begint hard te blazen) maken dan de 40GB variant, maar vraag mij af of dit normaal is? Beide PS3 staan vrij en hebben voldoende koeling. Is dit normaal???
Ik heb uiteraard al direct in april/mei contact gezocht met Daily Mania, maar die hebben maar een keer gereageerd dat dit niet bekend is bij hun en verder geen oplossing aanbieden. Ik heb daarna nog 3 keer een email gestuurd, maar natuurlijk geen reactie.
Ik wil deze kwestie nu voor leggen aan Sony, maar ben bang dat ik heb moet opsturen (heb ik geen problemen mee), maar dat ik dan een ander gereviseerde PS3 terug krijg en daar zit ik niet op te wachten.
Wat adviseren jullie mij te doen?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Ik heb uiteraard al direct in april/mei contact gezocht met Daily Mania, maar die hebben maar een keer gereageerd dat dit niet bekend is bij hun en verder geen oplossing aanbieden. Ik heb daarna nog 3 keer een email gestuurd, maar natuurlijk geen reactie.
Ik wil deze kwestie nu voor leggen aan Sony, maar ben bang dat ik heb moet opsturen (heb ik geen problemen mee), maar dat ik dan een ander gereviseerde PS3 terug krijg en daar zit ik niet op te wachten.
Verdorie. 13 dagen in bezit en nu al kaduuk. Alles doet het behalve bluray/ dvd laden.
Schijfje gaat erin, klokje draait maar dan niks. Schijfje komt er gewoon uit met eject.
Binnen de maand dus hopelijk gelijk een nieuwe.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt en verschillende keren is de vraag gesteld maar geen duidelijk antwoord gevonden: brengen naar de winkel (Mediamarkt) of RMA via Sony - Moduslink?
Schijfje gaat erin, klokje draait maar dan niks. Schijfje komt er gewoon uit met eject.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt en verschillende keren is de vraag gesteld maar geen duidelijk antwoord gevonden: brengen naar de winkel (Mediamarkt) of RMA via Sony - Moduslink?
Als je nog snel naar de mediamarkt gaat, ruilen ze hem misschien nog om. Je hebt daar 14 dagen om het apparaat terug te brengen/ruilen. Bij sony krijg je een nieuwe als ie nog geen 1 maand oud is. Ik ga voor de mediamarkt.Dazsur schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:23:
Verdorie. 13 dagen in bezit en nu al kaduuk. Alles doet het behalve bluray/ dvd laden.
Mediamarkt geeft een nieuwe binnen 14 dagen, mits niet gebruikt en ongeopend.blueface schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:39:
[...]
Als je nog snel naar de mediamarkt gaat, ruilen ze hem misschien nog om. Je hebt daar 14 dagen om het apparaat terug te brengen/ruilen. Bij sony krijg je een nieuwe als ie nog geen 1 maand oud is. Ik ga voor de mediamarkt.
De clou in dit geheel is:
Inleveren via MM en dan een nieuwe of een gerepareerde via Sony-Moduslink?
of
Opsturen naar Sony-Moduslink en dan gelijk een nieuwe?
Als je gaat opsturen, krijg je 99% zeker een refurbished terug. Dus niet jouw eigen PS3.Vjenne-ICT schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:29:
KNIP
Als het goed is ruilen ze hem om. Ook nadat je de verpakking geopend hebt. Ik ken iemand die had gezeik met zijn xbox360 na een week en ging terug, kreeg gewoon een nieuwe xbox360 mee. Ik zou het toch via de mediamarkt proberen. Dat gaat sneller en nee heb je, ja kun je krijgen.Dazsur schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:43:
[...]
Mediamarkt geeft een nieuwe binnen 14 dagen, mits niet gebruikt en ongeopend.
De clou in dit geheel is:
Inleveren via MM en dan een nieuwe of een gerepareerde via Sony-Moduslink?
of
Opsturen naar Sony-Moduslink en dan gelijk een nieuwe?
zoals eerder gemeld is mijn oude (heb ondertussen een nieuw gekocht) ps3 kapot. Lijkt me een ylod te zijn.
Nu wil ik eigenlijk dat ding weer even (al is het maar een dag) aan de praat krijgen om een backup te maken, mijn accounts af te melden en de data over te zetten naar mijn nieuwe ps3.
Zelf ben ik helaas niet heel handig (althans nog nooit eerder gedaan) in solderen en dat soort dingen en heb ik uberhaupt niet de juiste spullen ervoor. Dus nu mijn (brutale) vraag: Is er iemand die mij (eventueel tegen een kleine vergoeding) hierbij wil helpen? Ik kom dan wel langs met mijn ps3 en misschien leer ik er dan ook nog wat van!
(je kunt ook via dm een berichtje sturen)
Nu wil ik eigenlijk dat ding weer even (al is het maar een dag) aan de praat krijgen om een backup te maken, mijn accounts af te melden en de data over te zetten naar mijn nieuwe ps3.
Zelf ben ik helaas niet heel handig (althans nog nooit eerder gedaan) in solderen en dat soort dingen en heb ik uberhaupt niet de juiste spullen ervoor. Dus nu mijn (brutale) vraag: Is er iemand die mij (eventueel tegen een kleine vergoeding) hierbij wil helpen? Ik kom dan wel langs met mijn ps3 en misschien leer ik er dan ook nog wat van!
(je kunt ook via dm een berichtje sturen)
Solderen is toch ook niet nodig met een YLOD?
Een vriend van me (die daar ook niet ervaren mee is), heeft laatst gewoon zijn ps3 (60gb) open gemaakt, beetje lopen fohnen en nieuwe koelpasta erop, daarna deed hij het gewoon weer. Ik snap dat je een beetje huiverig bent, maar voor zover ik weet hoef je in ieder geval niets te solderen et cetera
Een vriend van me (die daar ook niet ervaren mee is), heeft laatst gewoon zijn ps3 (60gb) open gemaakt, beetje lopen fohnen en nieuwe koelpasta erop, daarna deed hij het gewoon weer. Ik snap dat je een beetje huiverig bent, maar voor zover ik weet hoef je in ieder geval niets te solderen et cetera
kijk dat is mooi om te horen (ik dacht dat je contacten moest solderen ofzo)!
Ik heb al iemand gevonden die het wil doen voor 4 tientjes. Ik weet dat ik het waarschijnlijk voor minder zelf kan doen, maar dan moet ik dus wel eerst de gereedschappen zien te krijgen...
Dus iemand voor 40 euro die en een uur van zijn tijd en zijn eigen gereedschap gebruikt, dat is toch wel een aardige deal. Nu maar hopen dat het ook een goede deal wordt
Daarbij heb ik net een nieuwe ps3 gekocht als vervanging van die oude...dan kan dat beetje geld er ook nog wel bij om mijn 380 uur WKC, 100 uur FF XIII en 50 uur Dark Souls (en dan nog de rest van mn saves) veilig te stellen
(ik had best zelf het willen proberen als ik niet al die data erop had staan...maar het is me nu gewoon net te tricky)
een kleine update:
ben vandaag even snel langs geweest bij degene die mij ps3 zou maken en nu doet hij het weer
! Die gast zei wel dat het een tijdelijke oplossing is (hij zei dat het langste wat hij wist 1,5 jaar was), maar nu kan ik wel alles overzetten (is de ps3 nu mee bezig)!
Ik heb al iemand gevonden die het wil doen voor 4 tientjes. Ik weet dat ik het waarschijnlijk voor minder zelf kan doen, maar dan moet ik dus wel eerst de gereedschappen zien te krijgen...
Dus iemand voor 40 euro die en een uur van zijn tijd en zijn eigen gereedschap gebruikt, dat is toch wel een aardige deal. Nu maar hopen dat het ook een goede deal wordt
Daarbij heb ik net een nieuwe ps3 gekocht als vervanging van die oude...dan kan dat beetje geld er ook nog wel bij om mijn 380 uur WKC, 100 uur FF XIII en 50 uur Dark Souls (en dan nog de rest van mn saves) veilig te stellen

(ik had best zelf het willen proberen als ik niet al die data erop had staan...maar het is me nu gewoon net te tricky)
een kleine update:
ben vandaag even snel langs geweest bij degene die mij ps3 zou maken en nu doet hij het weer
[ Voor 24% gewijzigd door Coolsnarf op 05-01-2012 16:01 ]
Gister starte ik mijn PlayStation op en hij vroeg om een update.
Ik dus update downloaden en installeren.
Aangezien dat meestal wel ff duurt ben ik tv gaan kijken, een half uur later wou ik kijken of hij klaar was.
Zie ik dat een beeld op zwart staat en het rode standby lampje knipperen. GVD wat is dit nou weer.
Ik PlayStation bellen, ja meneer die is kapot. Hardware probleem...
Of ik 124,95 wil betalen krijg ik een andere.
Jaa later dat gaan we niet doen.
Kwam ik op YouTube een kerel tegen die het zelfde had, hij legt z'n PlayStation op zijn kop
En ging er 35 min met een föhn in de achterkant blazen.
Ik dat vanochtend ook gedaan, 20 min af laten koelen.
Stekker der in en hoppa weer werken
Heeft iemand het zo al eerder gedaan? Zoja hoelang hield hij het nog vol?
Aangezien dat meestal wel ff duurt ben ik tv gaan kijken, een half uur later wou ik kijken of hij klaar was.
Zie ik dat een beeld op zwart staat en het rode standby lampje knipperen. GVD wat is dit nou weer.
Kwam ik op YouTube een kerel tegen die het zelfde had, hij legt z'n PlayStation op zijn kop
Stekker der in en hoppa weer werken

Je hebt waarschijnlijk een YLOD gehad, die methode kan een tijdje werken maar ook de volgende dag niet meer werken. Neem aan dat het om dikke PS3 gaat?bounzzzzz schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:18:
Gister starte ik mijn PlayStation op en hij vroeg om een update.
Stekker der in en hoppa weer werken![]()
Heb mijn oude PS3 laten reballen voor 95 euro, maar die was toen al 3 jaar oud toen het euvel begon.
Ja het is inderdaad een ouwe, ik heb hem bijna vanaf het begin. Denk nu een jaar of 4
Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om hem te laten reballen, hij heeft het daarna weer 6 weken gedaan en toen kreeg ik die YLOD weer. Aangezien ik garantie had op de reparatie heb ik hem weer opgestuurd om te laten fixen.bounzzzzz schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:28:
Ja het is inderdaad een ouwe, ik heb hem bijna vanaf het begin. Denk nu een jaar of 4
Vervolgens werkte hij weer maar maakte de cooling fan een ongelofelijke takke herrie, niet een beetje maar echt storend! Hele discussie gehad met het bedrijf dat hem gefikst en uiteindelijk een gedeelte van de gemaakte kosten retour gekregen.
Ik heb hem vervolgens verkocht omdat ik me mateloos irriteerde aan het harde geluid en een Slim PS3 gekocht.
Als ik je een tip mag geven: Maak sowieso zsm een backup van je PS3 voordat je besluit hem te laten repareren of een nieuwe te kopen. Dan kan je altijd nog bij je data mocht hij nogmaals een YLOD geven.
Hahaha dat ben ik kwijt.....
Het gebeurde tijdens het updaten, dus dacht dat misschien de hardeschijf naar de tering was.
Dus die had ik aan de pc gehangen en geformateerd.
Maar daarna deed hij het nog niet....
Toen ben ik gaan googlen.
Het gebeurde tijdens het updaten, dus dacht dat misschien de hardeschijf naar de tering was.
Dus die had ik aan de pc gehangen en geformateerd.
Maar daarna deed hij het nog niet....
Toen ben ik gaan googlen.
Hey, heb een 60Gb launch model dus garantie zit er niet meer op maar heb destijds wel verzekering op afgesloten (Dynabyte verzekering) maar vroeg me gewoon af of ze daar bij sony 60Gb fixen of niet?
Tuurlijk doen ze dat als je maar betaalt zo was het teminste bij mijn ps3 60gb. Maar dat feest ging niet door!IssY_I schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 03:36:
Hey, heb een 60Gb launch model dus garantie zit er niet meer op maar heb destijds wel verzekering op afgesloten (Dynabyte verzekering) maar vroeg me gewoon af of ze daar bij sony 60Gb fixen of niet?
Okay ik heb ook begrepen dat ze je ook de mogelijkheid geven om hem in te ruilen voor een Refurb 120 Gb Slim, klopt dit? het enige wat me tegenhoud is dat deze eerste generatie slims ook lijden aan de bekende YLOD.. of niet..? de wat nieuwere modellen slims zijn toch de betere en betrouwbaarder dacht ikCrystalViriS schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:08:
[...]
Tuurlijk doen ze dat als je maar betaalt zo was het teminste bij mijn ps3 60gb. Maar dat feest ging niet door!
Ja de nieuwere modellen worden sowieso veel minder warm en hebben een dubbele lens in de blueray drive wat voor minder uitval zorgt. Mij hebben ze dit in ieder geval niet aangeboden hem te ruilen voor een 120 GB model. Het was dat geld betalen voor een andere ps3 (60gb).. of gewoon een nieuwe halen in de winkel.IssY_I schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:36:
[...]
Okay ik heb ook begrepen dat ze je ook de mogelijkheid geven om hem in te ruilen voor een Refurb 120 Gb Slim, klopt dit? het enige wat me tegenhoud is dat deze eerste generatie slims ook lijden aan de bekende YLOD.. of niet..? de wat nieuwere modellen slims zijn toch de betere en betrouwbaarder dacht ik
Verwijderd
Hey mensen,
Ik heb dus de laatste tijd van vastlopers tijdens het gamen voornamelijk bf3 en skyrim, dit gebeurt niet 1 keer of 2 maar soms wel 5 keer op een avondje spelen.
Kan dit het einde betekenen ? het is de phat versie en is al een paar jaar oud (3 jaar denk ik) .
Voor de rest heb ik er niet niets raars mee uitgespookt en staat op een open plek zodat ie zijn warmte kwijt kan, kan ook op internet mijn probleem niet zo vinden .
Wat kan en moet ik voor de rest doen voor het te laat is ?
Ik heb dus de laatste tijd van vastlopers tijdens het gamen voornamelijk bf3 en skyrim, dit gebeurt niet 1 keer of 2 maar soms wel 5 keer op een avondje spelen.
Kan dit het einde betekenen ? het is de phat versie en is al een paar jaar oud (3 jaar denk ik) .
Voor de rest heb ik er niet niets raars mee uitgespookt en staat op een open plek zodat ie zijn warmte kwijt kan, kan ook op internet mijn probleem niet zo vinden .
Als het alleen met die 2 games is, kun je denken dat het een bug in de game is (zover ik weet zijn BF3 en Skyrim ports van een ander platform, en dat geeft wel vaker de nodige problemen).Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:43:
Hey mensen,
Gewoon even een andere game een tijdje proberen en kijken of die daar ook vast loopt.
Bij een hitte probleem zal het scherm meestal op zwart gaan en gaat het rode ledje van je PS3 branden (ook zal die niet meteen weer opstarten totdat ie voldoende is afgekoeld).
Bij een hardwarematig probleem (meestal de GPU) krijg je vaak gekke kleuren/strepen/spikkels in beeld. Defecte laser kan de console ook vastlopen, maar leest daarna geen schijfjes meer (gezien je de game weer kan starten is dat het probleem niet denk ik).
Gewone vastlopers komen vaker voor bij multi-platform games. Die zijn gemaakt voor de Xbox360 of PC en worden dan zo goedkoop mogelijk (voor de ontwikkelaar/uitgever) omgezet naar een ander platform zoals de PS3. Gevolg is dat de performance vaak ondermaats is en dat je soms vastlopers krijgt. De Xbox360 en de PC hebben meer geheugen tot hun beschikking (de X360 een pool van 512MB verdeeld over het systeem en GPU, en een PC tot 2GB per applicatie). Als een game niet goed geport is, kan het zijn dat de game meer dan de 256MB RAM van de PS3 wil gebruiken, en dan crashed de boel gewoon.
Dragon Age had dit ook (is volgens mij gepatched), kreeg je last van een "memory leak" waardoor het geheugen langzaam volliep totdat de game crashte (console loopt dan vast en moet gereset worden).
Hopelijk is het een beetje duidelijk zo
[ Voor 0% gewijzigd door Nemesizz op 10-01-2012 12:12 . Reden: typo's ]
Verwijderd
Mijn ps3 leest geen disc meer 15 maanden oud .
Sony helpdesk gebeld en te horen gekregen dat hij buiten de garantie valt en het me 124.50 euro gaat kosten .
Sony helpdesk gebeld en te horen gekregen dat hij buiten de garantie valt en het me 124.50 euro gaat kosten .
Als ik jou was zou ik lekker via internet een ander bedrijf zoeken die je eigen PS3 kan maken. Ik heb dit 1,5 jaar geleden met mijn 60gb PS3 ook gedaan en hij werkt weer als een zonnetje. Het was en goedkoper en je krijgt gewoon je eigen PS3 weer terug.
Edit: Ik weet niet of ik een link mag plaatsen van de winkel waar ik het heb laten doen dus dat wellicht kan iemand dat aangeven?
Edit: Ik weet niet of ik een link mag plaatsen van de winkel waar ik het heb laten doen dus dat wellicht kan iemand dat aangeven?
[ Voor 20% gewijzigd door Baatje op 24-01-2012 07:43 ]
Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....
Verwijderd
Dank je maar heb al iets gevonden was niet van plan sony te gaan sponseren met hun belachelijke garantie voorwaardenBaatje schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 07:41:
Als ik jou was zou ik lekker via internet een ander bedrijf zoeken die je eigen PS3 kan maken. Ik heb dit 1,5 jaar geleden met mijn 60gb PS3 ook gedaan en hij werkt weer als een zonnetje. Het was en goedkoper en je krijgt gewoon je eigen PS3 weer terug.
Goed om te horen. Succes ermee en mocht je weten waar ik heb laten doen dan kan je me ook mailen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 07:56:
[...]
Dank je maar heb al iets gevonden was niet van plan sony te gaan sponseren met hun belachelijke garantie voorwaarden
Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....
Herhaling van eerdere berichten.Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 06:35:
Mijn ps3 leest geen disc meer 15 maanden oud .
Consumentenrecht, contact opnemen met winkel, niet met Sony.
Als je een doos eieren koopt en er is er één stuk ga je ook terug naar de winkel en niet klagen bij de kip.
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
Verwijderd
Het is natuurlijk te belachelijk voor woorden dat als je Sony belt over een Sony apparaat en dan gewoon hoort dat 12 mnd garantie alles is en je dus gewoon moet gaan betalen .Seraphus-Y schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:55:
[...]
Herhaling van eerdere berichten.
Consumentenrecht, contact opnemen met winkel, niet met Sony.
Als je een doos eieren koopt en er is er één stuk ga je ook terug naar de winkel en niet klagen bij de kip.
Als je dan gaat aandringen en/of vervelend begint te doen gaan ze je vertellen dat er een soort van coulance afdeling is waar je naar kunt gaan emailen .
Het is zonder twijfel de bedoeling van de firma Sony om iedereen af te schepen en vervolgens te laten betalen .
Het zou een bedrijf als Sony eens goed doen op het moment dat ze als je ze belt ze aan de tel gelijk vertellen dat er wel degelijk mogelijkheden zijn ipv iedereen met een kluitje in het riet te sturen !!
Daarom hebben we ook consumentenrecht en zal je bij de winkel moeten zijn. Wat Sony zegt/doet/wil is niet zo boeiend. Je hebt een koopovereenkomst met de winkelier en je hebt recht op een deugdelijk functionerend product.
Dat Sony als fabrikant ook garantie levert in de vorm van fabrieksgarantie is prettig voor de winkelier. Die hoeft er dus verder niet tussen te zitten. Is die fabrieksgarantie niet afdoende/verlopen, dan moet je dus bij de winkel zijn.
Maar dit punt is in dit topic al zo vaak voorbij gekomen, het zou toch onderhand bekend moeten zijn.
Dat Sony als fabrikant ook garantie levert in de vorm van fabrieksgarantie is prettig voor de winkelier. Die hoeft er dus verder niet tussen te zitten. Is die fabrieksgarantie niet afdoende/verlopen, dan moet je dus bij de winkel zijn.
Maar dit punt is in dit topic al zo vaak voorbij gekomen, het zou toch onderhand bekend moeten zijn.
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
Oh jeeh, ik hoop niet dat dit een voorbode is van eventuele problemen met mijn PS3 dit jaar.
Het bestandssysteem is mogelijk beschadigd en het is nu aan het controleren voor beschadigingen. Indien gevonden, dan kan de 'reparatie' wel 3 uur duren! Nou, ben benieuwd.
Ik hoop dat het iets eenmaligs is want ik heb nog nooit mijn PlayStation moeten laten repareren. Sterker nog, mijn PlayStation 2 werkt tot op de dag van vandaag nog prima: het is een model uit 2001.
-------------------
Controle op beschadigingen is klaar. Schijnbaar is er niks gevonden want ik kan beginnen.
Het bestandssysteem is mogelijk beschadigd en het is nu aan het controleren voor beschadigingen. Indien gevonden, dan kan de 'reparatie' wel 3 uur duren! Nou, ben benieuwd.
Ik hoop dat het iets eenmaligs is want ik heb nog nooit mijn PlayStation moeten laten repareren. Sterker nog, mijn PlayStation 2 werkt tot op de dag van vandaag nog prima: het is een model uit 2001.
-------------------
Controle op beschadigingen is klaar. Schijnbaar is er niks gevonden want ik kan beginnen.
@Darksine: Dat is geen defect aan de playstation en die vraag kun je dan beter stellen in een ander topic.
@Uniciteit: Bestandssyteem problemen duiden eerder op een stervende hardeschijf dan problemen met de Playstation zelf.
Je kan de schijf eventueel in een PC hangen en met HDTune een (uitgebreide) errorscan laten doen.
Windows kan opzich niet overweg met het bestandssysteem maar dat maakt niet uit, het gaat immers alleen over een oppervlakte controle.
Ook zou ik als ik jou was backups maken van belangrijke savegames (indien dat kan).
@Uniciteit: Bestandssyteem problemen duiden eerder op een stervende hardeschijf dan problemen met de Playstation zelf.
Je kan de schijf eventueel in een PC hangen en met HDTune een (uitgebreide) errorscan laten doen.
Windows kan opzich niet overweg met het bestandssysteem maar dat maakt niet uit, het gaat immers alleen over een oppervlakte controle.
Ook zou ik als ik jou was backups maken van belangrijke savegames (indien dat kan).
Verwijderd
Ik heb zelf een YLOD gerepareerd, tenminste, de PS3 start nu weer op, maar leest geen discs en start ook geen demo meer op. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ken
Ken
Vergeten de BR drive weer correct aan te sluiten misschien??Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:09:
Ik heb zelf een YLOD gerepareerd, tenminste, de PS3 start nu weer op, maar leest geen discs en start ook geen demo meer op. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ken
Ik heb overigens ook 3 weken geleden mijn PS3 met een YLOD weer gefixed.
Fingers crossed dan maar...
[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 09-02-2012 10:47 . Reden: typo's ]
Wat ik heb gedaan om zo'n YLOD te fixen bij een gekregen 60GB Playstation is het hele ding uit elkaar gehaald en daarna alleen het moederbordje 5 minuten op 200 graden in de oven
. Gejat uit dit topic Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten en dacht dat dit bij die PS3 ook wel zou werken. Ik denk dat dit wat beter werkt dan een fohn, in ieder geval werkt hij weer. En tja nu ben ik ook eigenaar van zo'n ding.
Hallo
Hallo,
Mijn PS3 is stuk gegaan aan een YLOD.
Nu wil ik hem verkopen via marktplaats, alleen al mijn savedata en volgens mij ook mijn CC-gegevens staan er nog op. Ik wil hem zeg maar even formateren. Is dat nog mogelijk op een of andere manier?
Gr.
Onno
Mijn PS3 is stuk gegaan aan een YLOD.
Nu wil ik hem verkopen via marktplaats, alleen al mijn savedata en volgens mij ook mijn CC-gegevens staan er nog op. Ik wil hem zeg maar even formateren. Is dat nog mogelijk op een of andere manier?
Gr.
Onno
Hardeschijf in een PC hangen en formateren. Dit kan in Windows onder schijfbeheer.
De schijf is dan wel zichtbaar, de partitie niet (Windows kan niet overweg met PS3 filesystem), maar gewoon schijf aanklikken en formateren (eventueel eerst een FAT32/NTFS partitie maken, dan moet je iig formateren).
Van de data afkomen is vrij simpel
De schijf is dan wel zichtbaar, de partitie niet (Windows kan niet overweg met PS3 filesystem), maar gewoon schijf aanklikken en formateren (eventueel eerst een FAT32/NTFS partitie maken, dan moet je iig formateren).
Van de data afkomen is vrij simpel
Dat is een beetje kort door de bocht, want in theorie is de data op de manier die jij noemt nog wel redelijk eenvoudig te recoveren
Zijn CC gegevens aan je account gebonden of aan je PS3? Anders zou ik even naar me broer moeten om het daar uit te schakelen
Nou, lekker. Mijn PS3 Slim had ik overgekocht van een FOK!'er. Doet het een half jaar prima, maar geeft nu een YLOD. Volgens mij is die net over de garantie. Kassabonnetje had die vriendelijke meneer er bij gegeven, maar die heb ik denk ik met mijn stomme kop weggegooid.
Nu weet ik dus niet of de garantie verlopen is of niet. Daarnaast baal ik als een stekker.
De verkoper neem ik trouwens niets kwalijk.
Nu weet ik dus niet of de garantie verlopen is of niet. Daarnaast baal ik als een stekker.
De verkoper neem ik trouwens niets kwalijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Bladion op 27-02-2012 19:09 ]
Garantie loopt eigenlijk via de winkel waar de PS3 is gekocht. Zonder bonnetje gaat het wat moeilijker, maar eventueel een bankafschrift kan ook (al denk ik niet dat de persoon die je de PS3 heeft verkocht dat zo snel geeft).
Via Sony opsturen kan ook, maar dan kun je er gif op innemen dat je 150 euro moet betalen en krijg je een refurb terug. Persoonlijk vind ik dat duur (voor een 2e hands ding) en zou zelf eerder een nieuwe halen.
Via Sony opsturen kan ook, maar dan kun je er gif op innemen dat je 150 euro moet betalen en krijg je een refurb terug. Persoonlijk vind ik dat duur (voor een 2e hands ding) en zou zelf eerder een nieuwe halen.
Bedankt.Nemesizz schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:21:
Garantie loopt eigenlijk via de winkel waar de PS3 is gekocht. Zonder bonnetje gaat het wat moeilijker, maar eventueel een bankafschrift kan ook (al denk ik niet dat de persoon die je de PS3 heeft verkocht dat zo snel geeft).
Tja, een jaartje garantie is echt niets. Wat dat betreft mag Sony wel een voorbeeld nemen aan Microsoft.
Ik ben ontzettend bang (ondanks dat de kans erg klein is) dat als ik een nieuwe koop, dat het probleem nog een keer voorkomt.

De garantie hoort ook te lopen via het verkooppunt (winkel) en die moet (wat ik begrijp uit de soms wat vage EU regels) 2 a 3 jaar garantie geven. Probleem is, winkel schuilen zich weer achter de 1 jaar garantie van Sony.
Recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen helaas.
Overigens, Microsoft gaf ook pas 3 jaar garantie op RROD na veel media gedoe (in NL oa Kassa en Radar). Daarvoor probeerden ze het probleem gewoon te ontkennen en moest je ook gewoon betalen voor je reparaties.
Recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen helaas.
Overigens, Microsoft gaf ook pas 3 jaar garantie op RROD na veel media gedoe (in NL oa Kassa en Radar). Daarvoor probeerden ze het probleem gewoon te ontkennen en moest je ook gewoon betalen voor je reparaties.
Ik heb ook last van een vastlopende PS3. Echter niet bij games (tenminste niet dat ik mee heb gemaakt). Die speel ik haast nooit. Maar bij het opstarten al. Of bij het bedienen van het menu, vaak ook als ik Vidzone wil opstarten. Eigenlijk heel basic zaken.
Ik doe er vrij weinig mee. Het is meer mijn mediaserver waarmee ik foto's bekijk en muziek luister. Draai netjes de update wanneer daarom gevraagd wordt etc...
PS3 is nu kleine 2 of 2,5 jaar oud.
Is er iets als een reset of nieuwe installatie mogelijk? Ik vind het bij de PS3 wel vreemd. Op andere apparaten wil ik nogal eens tweaken of zelf prutsen. Dat heb ik bij de PS3 niet gedaan.
Ik doe er vrij weinig mee. Het is meer mijn mediaserver waarmee ik foto's bekijk en muziek luister. Draai netjes de update wanneer daarom gevraagd wordt etc...
PS3 is nu kleine 2 of 2,5 jaar oud.
Is er iets als een reset of nieuwe installatie mogelijk? Ik vind het bij de PS3 wel vreemd. Op andere apparaten wil ik nogal eens tweaken of zelf prutsen. Dat heb ik bij de PS3 niet gedaan.
Loopt de PS3 alleen vast of krijg je ook dat ie uitvalt? (rode led, of evt een gele?)
Betreft het een oude phat of al een slim model?
Want sommige Slim modellen hebben een probleem met de voeding (staat ergens in dit topic wel een oplossing voor).
Daarnaast kan het ook iets zijn als een falende hardeschijf. Je kan de schijf eventueel testen door em in een PC te hangen en dan met een programma zoals HDTune een uitgebreide oppervlakte scan laten doen.
(je hoeft je schijf niet te formateren, het gaat puur om de schijf niet om het bestandssysteem).
Betreft het een oude phat of al een slim model?
Want sommige Slim modellen hebben een probleem met de voeding (staat ergens in dit topic wel een oplossing voor).
Daarnaast kan het ook iets zijn als een falende hardeschijf. Je kan de schijf eventueel testen door em in een PC te hangen en dan met een programma zoals HDTune een uitgebreide oppervlakte scan laten doen.
(je hoeft je schijf niet te formateren, het gaat puur om de schijf niet om het bestandssysteem).
Het is een ps3 slim. Nee, hij valt niet uit. Sterker nog, ik krijg hem niet eens uit zonder de stekker eruit te trekken. Groene lampje blijft branden. Als ik de aan- uitknop inhoudt, hoor ik 3 snelle piepjes en dan blijft het rode lampje knipperen. Als ik bijvoorbeeld eenmaal Vidzone heb opgestart werkt dat prima. Het is tot nu alleen bij handelingen in het hoofdmenu.
Kan het geen kwaad om de schijf eruit te halen?
Verwijderd
Als je PS3 over zijn garantie is of je bent de kassabon kwijt gewoon even rechtsbijstand inschakelen of Consuwijzer. 1 jaar garantie is leuk maar je hebt recht op een deugdelijk product en de wet verteld ons dat je van electronica uit mag gaan van een langere levensduur dan 1 jaar. Hoeveel precies staat nergens beschreven maargoed dat is weer uit te rekenen etc.
Oftewel 150 euro NIET betalen.
Nee, kan geen kwaad (tenzij je met een breekijzer te werk gaatreadytoflow schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:13:
Ik zou toch eens een schijfcontrole laten doen met HDTune.
Een PC markeerd over het algemeen bad-sectors en schrijft er omheen, de PS3 doet dat volgens mij niet met gevolg dat het systeem kan vastlopen zo gauw die wil lezen/schrijven op een bad sector.
Ik zeg niet dat het 100% zeker zo is, maar op het moment verdenk ik de hardeschijf wel dat die niet helemaal goed meer is.
Dus schijf uit je PS3 in een PC hangen (is gewoon een laptop s-ata schijf), schijf NIET formateren/partitioneren (Windows kan er niet opkijken, maar je kan wel gewoon de schijf scannen met programma's als HDTune), uitgebreide foutcontrole van HDTune doen (niet de quick-scan)...dit kan overigens wel een tijdje duren.
Als je toch zo veel van de wet meent te wetenVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 02:26:
Als je PS3 over zijn garantie is of je bent de kassabon kwijt gewoon even rechtsbijstand inschakelen of Consuwijzer. 1 jaar garantie is leuk maar je hebt recht op een deugdelijk product en de wet verteld ons dat je van electronica uit mag gaan van een langere levensduur dan 1 jaar. Hoeveel precies staat nergens beschreven maargoed dat is weer uit te rekenen etc.
Maar idd 1 jar garantie is onzin en ins trijd met de nl wet.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Stel je koopt hem 2dehands en er is geen kassabon meer? Maar je weet wel dat het apparaat laten we zeggen 1,5 jaar oud is?Chaoss schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:17:
[...]
Als je toch zo veel van de wet meent te wetendan moet je ook weten dat je de garantie dient te claimen bij de partij waar je het product hebt gekocht oftewel de winkel en niet bij de producent. Je bent een koopovereenkomst met de winkel aan gegaan Sony is jouw als consument niets verplicht.
Maar idd 1 jar garantie is onzin en ins trijd met de nl wet.
Overdraagbaarheid van garntie is in nederland ook zo'n enorm vaag iets. Ik heb de voorwaarden van Sony (playstation) nog nooit gelezen maar de kans is groot dat daar in staat dat de garantie niet overdraagbaar is en dus alleen geld voor de eerste eigenaar. En aangezien je met de fabrikant geen overeenkomst bent aangegaan mag die allerhande beperkingen aan deze "fabrieksgarantie" hangen.
Als je goede garantie wilt moet je iets nieuw kopen zodat je garantie bij de verkopende partij kunt claimenn, van de verkopende partij mag je verwachten dat ze je een deugdelijk product leveren met een bepaalde levensduur je gaat met hun een koopovereenkomtst aan. Als je een 2'de hands product koop dan staat sony in zijn recht om zich te beperken tot de 1 jaar fabrieksgarantie.
Als je goede garantie wilt moet je iets nieuw kopen zodat je garantie bij de verkopende partij kunt claimenn, van de verkopende partij mag je verwachten dat ze je een deugdelijk product leveren met een bepaalde levensduur je gaat met hun een koopovereenkomtst aan. Als je een 2'de hands product koop dan staat sony in zijn recht om zich te beperken tot de 1 jaar fabrieksgarantie.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
heb een 60Gb "fat" PS3 die 1 op de 5 tot 10 pogingen nog een disk leest, zowel films als games...
(de speler lijkt dan ook niet te gaan draaien, er is iig een duidelijk verschillend geluid te horen wanneer de disk wel gelezen word)
ik heb hdd drives vervangen, recovered, loopwerken vervangen, ylod gerepareerd dus dat zal het probleem niet zijn, maar is het eigenlijk prijstechnisch nog wel aantrekkelijk om dit soort dingen te gaan fixen vraag ik mij af?
het is niet de nieuwste (het is 1 van de eerste PS3's) meer en een nieuwe drive kost ook 80 euro, voor iets meer dan het dubbele heb je een 160GB slim zag ik...
dus, wat is wijsheid?
bvd!
(de speler lijkt dan ook niet te gaan draaien, er is iig een duidelijk verschillend geluid te horen wanneer de disk wel gelezen word)
ik heb hdd drives vervangen, recovered, loopwerken vervangen, ylod gerepareerd dus dat zal het probleem niet zijn, maar is het eigenlijk prijstechnisch nog wel aantrekkelijk om dit soort dingen te gaan fixen vraag ik mij af?
het is niet de nieuwste (het is 1 van de eerste PS3's) meer en een nieuwe drive kost ook 80 euro, voor iets meer dan het dubbele heb je een 160GB slim zag ik...
dus, wat is wijsheid?
bvd!
Verwijderd
Uhmm nee zo werkt het niet. Tijdje terug was bij KASSA! het item over auto's die allerlei mankementen vertoonden en de mensen werden allemaal doorverwezen naar de winkel, uiteindelijk bleek dat de fabrikant weldegelijk een deugdelijk product moest afleveren en die eindverantwoordelijk zijn.Chaoss schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 00:43:
Overdraagbaarheid van garntie is in nederland ook zo'n enorm vaag iets. Ik heb de voorwaarden van Sony (playstation) nog nooit gelezen maar de kans is groot dat daar in staat dat de garantie niet overdraagbaar is en dus alleen geld voor de eerste eigenaar. En aangezien je met de fabrikant geen overeenkomst bent aangegaan mag die allerhande beperkingen aan deze "fabrieksgarantie" hangen.
Er zijn misschien 2 of 3 redenen om bij een (oude 60GB) phat te blijven;Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:21:
heb een 60Gb "fat" PS3 die 1 op de 5 tot 10 pogingen nog een disk leest, zowel films als games...
dus, wat is wijsheid?
bvd!
- PS2 backwards compatible
- card reader
- looks (ik vind phats persoonlijk mooier dan Slim's
Boeien je die 3 punten niks? Kun je beter een Slim halen.
Oude 60GB phat is een hitte monster, en dat is niet altijd even gunstig voor de levensduur (we hebben hier thuis 2 phat 60's, en een phat 80, waarbij de phat 80 aanzienlijk stiller, koeler en zuiniger is dan de 60GB phats).
Als mijn apparaat nu kapot zou gaan (ylod) zou ik voor een nieuwe gaan, discdrive (laser) misschien nog vervangen, maar als die vaker kuren geeft met discs lezen (wss de print onderop de drive brak) dan kun je beter een nieuwe PS3 halen. Drives zijn niet zomaar uit te wisselen, want dan moet je de print van de "oude" drive hergebruiken....en als daar nou net het probleem in zit schiet je niks op.
Over het algemeen is het makkelijker een nieuwe te halen. Zelf repareren (na een paar keer) of opsturen is bijna net zo duur als een nieuwe....