Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:16:
Dat is inderdaad het lastige, hiervoor zou je Sony moeten contacteren en vragen wat de te verwachten levensduur van een PS3 is.
Denk alleen niet dat je iemand aan de lijn krijgt die daar uitspraken over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 20:43
Mijn PS3 heeft last van wat hitte problemen, na slechts een half uur gamen begint hij al op te stijgen (lees: fans beginnen te draaien op 100%). Dit is niet prettig voor mijn buren, ik zet gewoon het geluid van de TV wat harder.

Garantie is al lang verlopen gezien dit nog mijn eerste ps3 is uit 2007 (afkloppen). Heb hem een maand geleden al uit elkaar gehaald om alle stof er uit te halen, de hoeveelheid stof viel me trouwens reuze mee. Nu wil ik een stapje verder gaan en de koelpasta vervangen, is er een bepaald merk koelpasta dat goed is of werkt alles gewoon? Ik was namelijk van plan de Arctic Silver Ceramique Thermal Compound Koelpasta te halen.

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:11

Nemesizz

Untouchable

Meeste koelpasta is wel goed (heb slecht een paar keer een cheap no-name pasta gehad dat slechter presteerde dan geen pasta 8)7 ). Alleen opletten dat je het er niet te dik op doet (dit doen ze soms vanuit de fabriek al fout...dikke klodders pasta wat alleen maar isoleerd ipv goed geleid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Laatst online: 11-08 20:43
Ja ik lees overal niet meer dan een rijstkorreltje en dat verspreiden dus dat komt wel goed. Bedankt voor het antwoord ;-)

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theburninglink schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:06:
Ja ik lees overal niet meer dan een rijstkorreltje en dat verspreiden dus dat komt wel goed. Bedankt voor het antwoord ;-)
Verspreiden moet je niet doen, ontstaan luchtbellen door. Op youtube staan veel video's en de rijstkorrel door de heatsink laten verspreiden als je deze erop drukt is het beste.

Zelf heb ik diamond7 gekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Iedereen,

Sinds kort heb ik een groot probleem met mijn PS3. Er zijn periodes dat mijn Playstation vastloopt en dat er horizontale strepen door het beeld verschijnen. Nou was dit vaak op te lossen met een stofzuiger. Echter heb ik het laatst weer gedaan, maar wanneer ik mijn Playstation weer aan zetten zei hij dat er een probleem was. Dit heb ik door de Playstation laten herstellen en dacht dat het probleem was opgelost. Nee dus! Nu is het zo dat elke keer wanneer ik de PS3 aan zet het misschien 30 sec. goed gaat en hij daarna steeds harder gaat blazen. Als het waren steeds een niveau hoger, als een soort fan test. Totdat hij oververhit raakt. Nieuwe firmware installeren of systeeem resetten is hierdoor dus ook niet mogelijk. Iemand een tip, want vind het zonde om 'm weg te doen! Het betreft een Playstation Phat 40 GB. ALSJEBLIEFT HULP!

Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:00:
Beste Iedereen,

Sinds kort heb ik een groot probleem met mijn PS3. Er zijn periodes dat mijn Playstation vastloopt en dat er horizontale strepen door het beeld verschijnen. Nou was dit vaak op te lossen met een stofzuiger. Echter heb ik het laatst weer gedaan, maar wanneer ik mijn Playstation weer aan zetten zei hij dat er een probleem was. Dit heb ik door de Playstation laten herstellen en dacht dat het probleem was opgelost. Nee dus! Nu is het zo dat elke keer wanneer ik de PS3 aan zet het misschien 30 sec. goed gaat en hij daarna steeds harder gaat blazen. Als het waren steeds een niveau hoger, als een soort fan test. Totdat hij oververhit raakt. Nieuwe firmware installeren of systeeem resetten is hierdoor dus ook niet mogelijk. Iemand een tip, want vind het zonde om 'm weg te doen! Het betreft een Playstation Phat 40 GB. ALSJEBLIEFT HULP!

Mijn dank is groot!
Je zou kunnen proberen om de koelpasta te vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn 60GB phat is ook overleden gister, YLOD. De gamedisk (just cause2, how appropriate ;)) krijg ik er niet uit, de eject trick werkt niet. Nu heb ik geen heatgun, dus dat wordt wat lastig. Wil wel graag mn zwaar bevochten demon's souls savegames terug!

Wat mateloos irritant is zijn die die losers die een 'fix' aanbieden in de vorm van een pakketje, je komt meer van die sites tegen dan tutorials hoe het te fixen. Heb niet zo'n vertrouwen in handmatige fix voor YLOD gezien het feit dat velen weer opnieuw falen, het is alleen ruk dat je de harddisk content kwijt bent (savegames, non-synced trophies)

Is het een optie om de 'beste' tutorials voor het oplossen van YLOD in de startpost op te nemen? tig pagina's doorploegen in dit forum is leerzaam maar ook tijdrovend ;)

(edit) ifixit's guide gebruikt om hem te disassembleren: http://www.ifixit.com/Gui...ght-of-Death-Repair/3654/ . ironisch detail: de enige schroef die niet los wilde en dol-draaide was de hdd schroef. :/ Juist die moet los kunnen, zou je denken. Met veel tang-geweld toch gelukt. Echt een bak koelpasta naast de IC's, niet normaal meer. Het was er ook onder gelopen, wat denk ik de error heeft gegeven. Niet veel stof. Met terpetine een 'pre-flow' gedaan voor de koelpasta zodat het onder de IC's weg is. Ik ga zo een geleende heat-gun proberen om hem weer aan de praat te krijgen.

(edit) alles weer in elkaar, werkt weer. Behalve de BR drive :(. Dit verwachtte ik al, want de flatcable clamp voor de BR drive brak af (zoals bij zovelen), en mn ducktape reparatie hielp kennelijk niet. Behoorlijke domper, maar goed, het was te proberen. Backup van content werkt wel dus mn savegames/accounts etc. kon ik wel backuppen.

(edit) Ok! :D Clamp nog maar eens geprobeerd, en hem plat gelegd op de ribbon cable, toen met een schroevedraaier hem op zn plek geduwd. Flop! vast zoals hij hoort. PS3 aan, doet het weer als vanouds. Voor hoelang, dat is de vraag, maar voor nu ben ik erg blij :)

[ Voor 45% gewijzigd door EfBe op 07-10-2011 15:26 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 20:57
Geloof dat de playstation van mijn broertje net is overleden :X . Ik kreeg voor de tweede keer de error code 80010017, welke betekend dat de blueray game niet gelezen kan worden. We hebben al een tijdje niet veel meer gespeeld en het leek er op dat het probleem zich alleen voordoet met fifa. Mijn broertje gaat straks nog even controleren of er met andere ook problemen zijn.

Iemand ervaringen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Hier ook een PS3 Slim die zomaar compleet uitvalt na xx aantal minuten. Deze is van dec 2009, en eigenlijk zeer weinig gebruikt (heb maar 3 spellen). Zelfde verhaal als hierboven, Sony helpdesk gebeld en maar 1 jaar garantie, reparatiekosten zijn 125 euro (helft van een nieuwe), dat is dus geen optie. Ik heb de winkel waar ik hem gekocht heb gemaild, hopelijk bieden zij wel de 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 20:57
December 2011 moet nog komen eh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
2009 uiteraard ;), ik heb mail terug gehad en ook zij zeggen, alleen 1 jaar fabrieksgarantie. Lekker dan... Iemand ervaring met consolepro.nl, mbt het repareren van de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
DeepSeven schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:08:
[...]

2009 uiteraard ;), ik heb mail terug gehad en ook zij zeggen, alleen 1 jaar fabrieksgarantie. Lekker dan... Iemand ervaring met consolepro.nl, mbt het repareren van de voeding?
1 jaar garantie is te weinig voor een apparaat van 200+ euro, zie de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:44
Deepseven, ik zit nog steeds met hetzelfde probleem als jij hebt. Als je een goede oplossing gevonden hebt hoor ik het graag. 125 wil ik nog overwegen (gelukkig is dat naar beneden gegaan met de prijs). Externe reparatie wil ik ook wel overwegen.

Update: net een mailtje teruggehad van Ombouw Almere (staat getipt in de openingspost), het probleem is bekend bij hun en ze vragen 40 euro reparatiekosten. Ga ik toch eens overwegen.

[ Voor 27% gewijzigd door PascalvE op 11-10-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:12

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Twee weken terug liep m'n (3 jaar oude) PS3 40GB vast tijdens het kijken van een blu-ray.
Vervolgens de console opnieuw opgestart en opnieuw geprobeerd de bluray te starten. Helaas herkende de
PS3 geen disc meer, het "disc reading" icoontje rechts bovenin bleef ook heel de tijd draaien.

Te vergeefs nog geprobeerd een andere disc te lezen (CD, DVD, PS3 game enz...) en uiteindelijk nog de volgende stappen ondernomen:
- PS3 database rebuilden
- HDD geformateerd
- PS3 systeem hersteld naar standaardinstellingen

Helaas hadden deze maatregelen geen effect. Uiteindelijk besloten de PS3 open te maken en er zo achter gekomen dat de laser defect was. Online een nieuwe (nouja, refurbished) laser besteld voor een euro of 60 en deze redelijk makkelijk kunnen vervangen.

Inmiddels werkt m'n PS3 weer naar behoren, hij leest alle soorten discs weer. Ik heb me wel voorgenomen een losse blueray speler aan te schaffen, om zo de lens wat te ontzien.

Het enige wat me wel opviel tijdens het openmaken van m'n PS3 was de immense hitte die van het moederbord afkomt, is dit normaal? De blu-ray drive ligt bovenop het moederbord, dus ik kan me voorstellen dat dit ook niet goed is voor de drive...

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Ja, die hitte (metname bij de oude 40 en 60GB modellen) is normaal. Ook gaat de hitte nog onder de drive door (air outtakes aan de zijkant en achterkant, bij de latere 80GB modellen alleen nog aan de achterkant).

Opzich is de hitte niet dusdanig erg dat het onder normale omstandheden voor problemen zorgt voor de drive, echter als de controllerchip onderop de drive beschadigd (zoals bij mijn 60GB) wil het voor problemen zorgen wanneer deze te warm word (alleen bij Bluray afspelen, dvd en cd niet).
Dit merk je gauw genoeg, games valt het geluid (meestal muziek) weg en uiteindelijk wil die niet meer laden van disc, films lopen na een aantal minuten vast en de drive reageert dan niet meer totdat de chip is afgekoeld/minder heet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:16:
[...]

1 jaar garantie is te weinig voor een apparaat van 200+ euro, zie de startpost.
Een rechtszaak om die beslissing aan te vechten kost ook meer dan 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeepSeven schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:08:
[...]

Hoe weet je dat het voeding is? Als hij na tijdje uitvalt had ik het idee dat het misschien koelpasta is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:03:
[...]
Een rechtszaak om die beslissing aan te vechten kost ook meer dan 200 euro
Hoeft helemaal niet. Je kunt altijd naar een bureau voor rechtshulp en als je in je recht staat heb je grote kans het te winnen en dan betaal je ook niets. Vaak is overigens een brief van een advocaat al voldoende om bedrijven te pushen alsnog te doen wat ze moeten doen.

Overigens is Sony niet de partij waar je moet klagen, maar de winkel. Het is in nederland alleen zo ruk geregeld dat wanneer de winkelbediende tegen jou zegt "Nee, en nou oprotte" je weinig meer kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
PascalvE schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:14:
Deepseven, ik zit nog steeds met hetzelfde probleem als jij hebt. Als je een goede oplossing gevonden hebt hoor ik het graag. 125 wil ik nog overwegen (gelukkig is dat naar beneden gegaan met de prijs). Externe reparatie wil ik ook wel overwegen.

Update: net een mailtje teruggehad van Ombouw Almere (staat getipt in de openingspost), het probleem is bekend bij hun en ze vragen 40 euro reparatiekosten. Ga ik toch eens overwegen.
Ik heb de webshop waar ik hem heb gekocht nogmaals gemaild, dat ik op zo'n product meer dan een jaar garantie zou moeten krijgen en daarbij de link uit de startpost. Vervolgens sturen ze me een mail met uitleg hoe ik Sony kan contacteren voor de garantie (wat natuurlijk geen nut heeft, want die roepen gewoon 1 jaar fabrieksgarantie). En dat als ik die service van Sony niet wil gebruiken, contact moet opnemen met hun eigen helpdesk.

Alleen nu is de playstation niet meer uitgevallen sinds zondag (met een paar gamesessies van elk 2 uur), dus hopelijk blijft het probleem weg. Ik kijk het nog even af of de ps3 weer uitvalt, anders laat ik het zo.

Als jouw garantie nog onder de 2 jaar zit zou ik het bij de winkel waar je hem gekocht hebt nog eens proberen, duidelijk wijzend op je rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Roland_EM25 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:12:
Twee weken terug liep m'n (3 jaar oude) PS3 40GB vast tijdens het kijken van een blu-ray.
Vervolgens de console opnieuw opgestart en opnieuw geprobeerd de bluray te starten. Helaas herkende de
PS3 geen disc meer, het "disc reading" icoontje rechts bovenin bleef ook heel de tijd draaien.

Te vergeefs nog geprobeerd een andere disc te lezen (CD, DVD, PS3 game enz...) en uiteindelijk nog de volgende stappen ondernomen:
- PS3 database rebuilden
- HDD geformateerd
- PS3 systeem hersteld naar standaardinstellingen

Helaas hadden deze maatregelen geen effect. Uiteindelijk besloten de PS3 open te maken en er zo achter gekomen dat de laser defect was. Online een nieuwe (nouja, refurbished) laser besteld voor een euro of 60 en deze redelijk makkelijk kunnen vervangen.

Inmiddels werkt m'n PS3 weer naar behoren, hij leest alle soorten discs weer. Ik heb me wel voorgenomen een losse blueray speler aan te schaffen, om zo de lens wat te ontzien.

Het enige wat me wel opviel tijdens het openmaken van m'n PS3 was de immense hitte die van het moederbord afkomt, is dit normaal? De blu-ray drive ligt bovenop het moederbord, dus ik kan me voorstellen dat dit ook niet goed is voor de drive...
Mijn broertje heeft dit zelfde probleem, maar heeft ervoor gekozen een nieuwe te kopen. Aangezien ik het nog wel leuk vind wat te klussen, kan ik die oude van hem overnemen. Hij wil er 50 euro voor hebben. Waarvan ik niet weet of dit redelijk is. Daarnaast probeer ik te weten te komen in hoeverre de PS3 te gebruiken is zonder de Blu-ray speler? Oftewel ik laad en speel de spellen direct vanaf de harde schijf. Is dit uberhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 14-09 01:12
Geloof het niet, volgens mij moet je altijd nog het spel ter controle in de PS3 stoppen. Als 'ie niet gelezen kan worden zal het waarschijnlijk niet werken. En zelfs al zou het wel werken zonder schijf, dan moeten de spellen wel eerst geïnstalleerd staan :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Je kan er gewoon alles mee wat niet optische-schijf gerelateerd is. Dus dingen van PSN plukken kan nog wel, die games kun je dan ook draaien. Films en muziek die je op de interne hardeschijf zet werken ook gewoon.

Ik heb bij m'n 60GB model de laser wel vervangen, en dat is nog altijd goedkoper dan een nieuwe console of reparatie door sony. Kans is wel dat je laser meteen weer kapot gaat (dan is de controllerchip op de drive kapot) of niet alles goed leest (dan is de controller chip beschadigt en faalt ie wanneer die te warm word).

Vind 50 euro nog niet eens zo gek voor een verder goede console (bij YLOD of een ander ernstiger probleem had ik er zelf geen 50 euro meer voor over, maar alleen een defecte laser is 50 euro een koopje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50 is geen geld... Als mij dat aangeboden word zou ik hem strippen en in onderdelen verkopen, verdiep je volgens mij 100 euro mee.

Om een PS3 open te schroeven heb je daar een speciale torx schroevendraaier voor nodig? D'r zit een inkeping in... :{ Erg Irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:33:
Om een PS3 open te schroeven heb je daar een speciale torx schroevendraaier voor nodig? D'r zit een inkeping in... :{ Erg Irritant!
Geen probleem, heb ooit zo'n setje bij de Aldi gekocht waar dergelijke "rare" bits in zitten waarvan ik toen nog niet begreep waarvoor die te gebruiken waren. Dus ook die. Bedankt voor je info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS3 open geschroefd, koel vast gekoekte pasta verwijderd. Diamond7 geplaatst: Geen resultaat, slaat na paar minuten af en als je power eraf haalt en dan weer aanzet: Steeds korter en korter.

Heb mijn hand op behuizing en omgevingen gehouden: Nergens is het warm.
Voeding open gemaakt: Niet heet.

Kortom ik snap het niet meer??

Misschien eens een actie doen als PS3 fucked up owners: Met zijn allen in een bus zitten en langs het hoofdkantoor van PS3 nederland rijden en dan allemaal onze fucked up PS3's door de ramen gooien? Heb d'r zin an. D'r zal geen raam meer heel zijn. :P ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Kan ook een brakke voeding zijn, hoeft ie niet eens heet voor te worden om uit te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:17:
PS3 open geschroefd, koel vast gekoekte pasta verwijderd. Diamond7 geplaatst: Geen resultaat, slaat na paar minuten af en als je power eraf haalt en dan weer aanzet: Steeds korter en korter.
Ook met een verfafbrander bewerkt (op low/250graden) ? Alleen de koelpasta eropnieuw op zetten fixt niet een breuk in de connectors van de ICs.
Zie: http://www.ifixit.com/Gui...ght-of-Death-Repair/3654/
voor een guide, stelt op zich niet veel voor, maar het kan helpen.

Je krijgt geen piepjes of iets dergelijks? Gaat gewoon uit?

Open schroeven kan met standaard schroevendraaiers, behalve de startschroef, dat is een 6-kant, maar die kun je open krijgen met een normale spanningszoeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nemesizz schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:10:
Kan ook een brakke voeding zijn, hoeft ie niet eens heet voor te worden om uit te vallen.
Je hebt gelijk, en ik heb het meteen opgelost.
Voor guide zie hier:

YouTube: Tutorial - How to fix your PS3 Slim shutting down automatically after few minutes of use.

Inmiddels heb ik besloten multiman te gaan draaien, mijn goodwill hebben ze niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

GRmmmmbl.

Mijn PS3 Slim is ook stuk. Na wat googlen denk ik dan mn diskdrive/lens stuk is. DVD's worden nog wel gelezen, games niet meer.
Ik dacht -2-3 weken terug al iets te merken tijdens het opstarten steeds wat getok uit het apparaat. Maar ik ga er vaak alleen op internet dus heb er verder geen aandacht aan besteed.

Vandaag wilde ik dus een potje GT5 spelen, niet dus.
Bon opgezocht net 2 weken over datum.
Figuren aan de telefoon bieden ook alleen 1jaar fabrieksgarantie en daarna consumenten garantie/regeling die inderdaad inhoud dat het je 125 euro kost om een vervanger te krijgen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

DopdeDouwer schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:20:
GRmmmmbl.

Mijn PS3 Slim is ook stuk. Na wat googlen denk ik dan mn diskdrive/lens stuk is. DVD's worden nog wel gelezen, games niet meer.
Ik dacht -2-3 weken terug al iets te merken tijdens het opstarten steeds wat getok uit het apparaat. Maar ik ga er vaak alleen op internet dus heb er verder geen aandacht aan besteed.

Bon opgezocht net 2 weken over datum.
Figuren aan de telefoon bieden ook alleen 1jaar fabrieksgarantie en daarna consumenten garantie/regeling die inderdaad inhoud dat het je 125 euro kost om een vervanger te krijgen. :(
Of je neemt contact op met de winkelier en beroep je je op het consumentenrecht. Je hebt met de winkelier een koopovereenkomst, niet met Sony.

De meesten laten zicht echt te snel af houden door de fabrieksgarantie van 1 jaar van Sony. Dat is het probleem van de winkelier, niet van jou als consument. Alleen zal je vaak flink moeten praten, maar de winkelier is diegene die je probleem moet oplossen.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
7 oktober heb ik mn phat ps3 gefixed met de heat-cannon trick (zie boven), maar helaas... hij begaf het net opnieuw, opnieuw YLoD. Wat een droevenis, moet ik hem demonteren om de disc eruit te krijgen, en de game progress sinds de laatste backup (ook 7 oktober) zijn pleitos, plus ik moet nu een nieuw apparaat kopen en geen PS2 compatibility meer.

Even geen mooie woorden van mijn kant over Sony en Playstation. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Kun je beter gaan klagen bij nVidia, die leverden massaal willens en wetens brakke chips (staat ergens een artikel in het 8800 defecten topic, is een onderzoek geweest en blijkt dat geforce chips vanaf 6000 serie tot en met 9000 serie het iig hebben, ook een aantal NB/SB chipsets).

Helaas heeft nVidia het alleen toegegeven bij een aantal mobiele chips onder druk van een paar OEM's, de rest (dus ook de 7800 in de PS3) word nog altijd ontkent.

Er zijn uiteraard ook andere zaken waardoor je PS3 kapot kan gaan, maar het merendeel van de oude-phat sterfgevallen (YLOD) is te wijten aan de videochip en die fout ligt bij nVidia niet bij Sony.

EDIT
Link naar artikel (met grote lap text): http://www.overclock.net/...pu-defects-explained.html

[ Voor 9% gewijzigd door Nemesizz op 18-10-2011 19:21 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

lees nu het topic even door... heb al een halfjaartje een ps3 met ylod: is twee keer gerepareerd in almere (je mag 2x gratis terugkomen). Ik zou nog wel een keer gratis kunnen, maar ik ben helemaal zat van dat rotding (fat uit 2007 ofzo, weet ik niet precies meer). Ik game wel ff door op m'n kantoorpc....

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deraco96 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:30:
lees nu het topic even door... heb al een halfjaartje een ps3 met ylod: is twee keer gerepareerd in almere (je mag 2x gratis terugkomen). Ik zou nog wel een keer gratis kunnen, maar ik ben helemaal zat van dat rotding (fat uit 2007 ofzo, weet ik niet precies meer). Ik game wel ff door op m'n kantoorpc....
Een pc is ook superieur aan PS3 en Wii en Xbox: als er iets kapot is dan is het vaak 1 onderdeel vervangen en klaar.

Mijn eerder genoemde oplossing werkt nogsteeds en inmiddels heb ik multiman draaien. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Nemesizz schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:17:
Kun je beter gaan klagen bij nVidia, die leverden massaal willens en wetens brakke chips (staat ergens een artikel in het 8800 defecten topic, is een onderzoek geweest en blijkt dat geforce chips vanaf 6000 serie tot en met 9000 serie het iig hebben, ook een aantal NB/SB chipsets).

Helaas heeft nVidia het alleen toegegeven bij een aantal mobiele chips onder druk van een paar OEM's, de rest (dus ook de 7800 in de PS3) word nog altijd ontkent.
Er zijn uiteraard ook andere zaken waardoor je PS3 kapot kan gaan, maar het merendeel van de oude-phat sterfgevallen (YLOD) is te wijten aan de videochip en die fout ligt bij nVidia niet bij Sony.

EDIT
Link naar artikel (met grote lap text): http://www.overclock.net/...pu-defects-explained.html
Als de GPU kapot zou zijn gegaan zou de reball actie niet hebben gewerkt, en hij heeft het toch 1.5 weken uitgehouden daarna (iedere 2-3 dagen gegamed). Het kan zijn hoor dat het een chip-fout is, het is dan alleen raar dat de reballing werkte. Anyway, heb maar een slim besteld... hopelijk blijft die het langer doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Het punt is, dat de GPU zelf niet zozeer defect raakt (alsin; kapot/doorbrand), maar de pinnen loslaten/breken waardoor die niet meer reageert. Dit is te wijten aan nVidia die de verkeerde materialen heeft gebruikt op de chip/die waardoor het té snel loslaat. Daarom werkt een reflow/reball ook maar tijdelijk, hij heeft weer even contact totdat de boel weer loslaat/breekt.

Het staat heel duidelijk in het artikel omschreven wat ik in m'n vorige post linkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

Ik heb, na een tijdje geleden een YLOD re-flux te hebben uitgevoerd, nu ook een terugkeer van het probleem. Een gevalletje "blinking red light" met de eerste 'blink' half oranje. Wordt nog eens opniew fluxen en niet meer koud starten in een ijskoude kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nemesizz schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:09:
Het punt is, dat de GPU zelf niet zozeer defect raakt (alsin; kapot/doorbrand), maar de pinnen loslaten/breken waardoor die niet meer reageert. Dit is te wijten aan nVidia die de verkeerde materialen heeft gebruikt op de chip/die waardoor het té snel loslaat. Daarom werkt een reflow/reball ook maar tijdelijk, hij heeft weer even contact totdat de boel weer loslaat/breekt.

Het staat heel duidelijk in het artikel omschreven wat ik in m'n vorige post linkte.
En dat vind ik dus het rare: Nvidia heeft inferieure soldering gebruikt, maar als je je eigen reball doet met beter materiaal... dan zou het toch opgelost moeten zijn?

Ik vraag mij ook af waarom er dan zo veel partijen zijn die een YLOD machine kopen: Fixen ze die en verkopen ze die voor 150 euro weer aan een arme ziel die er over 5 weken weer mee zit?

Vandaag heb ik een PS3 erbij gekocht die een defecte bluray heeft, kan ik mooi gebruiken als een 3.7 firmware systeem voor de nieuwere legale games. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

nVidia heeft niet alleen inferieure soldering gebruikt, ook het underfill is brak. Dus al doe je er beter tin tussen, "pakt" het nog steeds niet goed met de 'die' zelf. Daarom helpt een reball ook maar tijdelijk, net als bakken in een oven.

Dat mensen defecte PS3's opkopen, oplappen en weer doorverkopen voor 150 euro zie je wel met meer dingen. Dat ze dan na een relatief korte tijd weer kapot gaan zal een groot deel van die verkopers worst zijn (ik zeg niet dat alle verkopers zijn, maar zijn zeker veel mensen die puur wat geld er proberen uit te slaan). Dit gebeurt met meerdere producten en zal altijd ook zo blijven helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:44
Sinds een week of twee merk ik dat mijn PS3 met een aantal dingen heel traag is. Soms laad hij onderdelen van het menu niet of heel langzaam. Ook heb ik al twee keer een harde piep uit mijn PS3 gehoord, de tweede keer dat het gebeurde schrok ik me wezenloos.

Met FIFA 12 lijkt het bij het opstarten soms of hij vast zit, maar dan moet ik even wachten en gaat hij weer verder. In FIFA gaat hij ontzettend traag door de menu's. Ook tijdens een potje merk ik dat het traag is, bijv. een bal afleggen voor de goal zodat je in kunt tikken lukt me bijna niet meer omdat hij de bal veel later geeft dan dat ik druk.

In GT5 duurt het lang voordat ik het start geluid van een auto hoor wanneer ik een andere auto kies. Zodra ik een race start laadt hij wel normaal, maar zodra hij bij het circuit is zie je rechts boven in de namen van de andere coureurs deze zijn eerst grijs (niet actief) dan gaat hij ze één voor één laden. Je ziet ze dan per dikke seconde wit (actief) worden.

Gaat mijn PS3 hier langzaam dood? Wat kan ik doen om niet mijn data te verliezen. (Savegames van GTA4, GT5, FIFA 10, 11 en 12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Lijkt er op dat je HDD bad sectors heeft. De PS3 kan daar slecht mee overweg. Enige optie is een andere HDD.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 dagen geleden laatste reactie gekregen van degene die mij een PS3 met defecte bluray zou sturen, wanneer vinden jullie dat je naar Marktplaats moet gaan? Hij heeft het geld al 7 dagen op zijn rekening staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96

deraco96

Altijd.

Ik heb er geen verstand van, maar volgens mij is Marktplaats niet verantwoordelijk... De oplossing voor dit soort dingen is ophalen of geld pas storten nadat je het ding in handen hebt.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deraco96 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:04:
Ik heb er geen verstand van, maar volgens mij is Marktplaats niet verantwoordelijk... De oplossing voor dit soort dingen is ophalen of geld pas storten nadat je het ding in handen hebt.
Marktplaats banned de gebruiker, geeft ip details aan justitie voor aangifte en haalt alle advertenties offline... Ik vraag me af: Na hoeveel tijd is het reeel om dit te melden.

En verzenden zonder betaling is iets wat niemand doet op marktplaats. En ophalen is ook niet reeel over een afstand van 115km.

Het is ook gewoon jaren goed gegaan, meerdere handelingen gedaan en dan kom je zo iemand tegen. Kan je altijd gebeuren, maar nu zit ik ermee. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96

deraco96

Altijd.

Ok dat doen ze goed bij marktplaats dan. Ik zou hem nog een dringende mail sturen waarin je zegt dat je hem anders bij Marktplaats rapporteert en vraagt of hij op zijn minst nog van hem laat horen.

[ Voor 5% gewijzigd door deraco96 op 25-10-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:58
Volgens mij is mijn PS3 kaduuk.

Hij is absoluut niet warm ofzo.
Maar hij valt gewoon uit, en wil nu niet opstarten.

Bij het indrukken van de aan/uitknop gaat het groene ledje een halve seconde branden, één bliepje, daarna wordt ie weer rood.. :{ Garantie is net 2 weken verlopen..

//edit
Hij start weer..
Ik ga maar ff al mijn data backuppen.

//edit2 en baf daar ging ie weer.

Iig GT5 kunnen backuppen..

Ik hoor ook een klik als ik op de aan/uitknop druk.

[ Voor 32% gewijzigd door GAIAjohan op 25-10-2011 17:50 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:32:
Volgens mij is mijn PS3 kaduuk.

Hij is absoluut niet warm ofzo.
Maar hij valt gewoon uit, en wil nu niet opstarten.

Bij het indrukken van de aan/uitknop gaat het groene ledje een halve seconde branden, één bliepje, daarna wordt ie weer rood.. :{ Garantie is net 2 weken verlopen..

//edit
Hij start weer..
Ik ga maar ff al mijn data backuppen.

//edit2 en baf daar ging ie weer.

Iig GT5 kunnen backuppen..

Ik hoor ook een klik als ik op de aan/uitknop druk.
PS3 open schroeven, voeding eruit halen en open schroeven. Daar zitten bij sommige modellen 2 witte schroefjes van wit plastic. Zijn kruis kopjes met een blauw streepje erop. Er staat iets bij zoals regulator oid, heb deze toen 5-10 graden naar links gedraaid (echt minimaal). Gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:02:
[...]

PS3 open schroeven, voeding eruit halen en open schroeven. Daar zitten bij sommige modellen 2 witte schroefjes van wit plastic. Zijn kruis kopjes met een blauw streepje erop. Er staat iets bij zoals regulator oid, heb deze toen 5-10 graden naar links gedraaid (echt minimaal). Gefixed.
Deze heb ik al een paar weken in mijn bookmarks staan, Sony wil mijn PS3 niet repareren, dus moet ik nog even tijd vinden om het te proberen:

YouTube: Tutorial - How to fix your PS3 Slim shutting down automatically after few minutes of use.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:07:
[...]

Deze heb ik al een paar weken in mijn bookmarks staan, Sony wil mijn PS3 niet repareren, dus moet ik nog even tijd vinden om het te proberen:

:) En anders wil ik hem wel overkopen voor 50 euro als ie niet is open geweest. :D
Ik wil nog een systeem met 3.7 firmware hebben... -O- Helaas nog steeds geen reactie van de marktplaats verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Wat wel handig is, is dat de mijne het laatste fat-model is.

Ok, er zit een zwarte PSU in.
heb alle 4 schroeven losgehaald, maar krijg de PSU er niet uit..

//edit het waren er 5 :+
Type voeding is EADP 260BB

[ Voor 59% gewijzigd door GAIAjohan op 26-10-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:15:
[...]

:) En anders wil ik hem wel overkopen voor 50 euro als ie niet is open geweest. :D
Ik wil nog een systeem met 3.7 firmware hebben... -O- Helaas nog steeds geen reactie van de marktplaats verkoper.
Ik moet je teleurstellen. ik had gisteravond ineens wat tijd omdat Battlefield 3 op de xbox zat te klooien met de verbindingen, shame on you EA! ) dus ik heb hem losgedraaid en de potmeter een tikkie bijgesteld (een potmeter was al een klein beetje kloksgewijs van de markering afgedraaid :S ). Nu heeft hij in ieder geval gisteravond de hele avond gewerkt waar hij eerder na max 5 minuten uitviel :)

[ Voor 9% gewijzigd door Magic op 28-10-2011 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Laatst online: 22:48
Gisteravond na 5 jaar gedraaid te hebben is mijn 2006 60gb Fat edition ter zielen gegaan, met de gewraakte YLOD.
( is er een hobbyist in the house, die wat wil knutselen?)

tijdens het kijken van een DVDtje, freeze, strepen en dan uit, waarna niet meer wilde opstarten.
ik heb gelukkig met wat friemelen de DVD er nog uit kunnen halen :)

en vandaag maar een slim 320GB gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:06:
[...]

Ik moet je teleurstellen. ik had gisteravond ineens wat tijd omdat Battlefield 3 op de xbox zat te klooien met de verbindingen, shame on you EA! ) dus ik heb hem losgedraaid en de potmeter een tikkie bijgesteld (een potmeter was al een klein beetje kloksgewijs van de markering afgedraaid :S ). Nu heeft hij in ieder geval gisteravond de hele avond gewerkt waar hij eerder na max 5 minuten uitviel :)
Yup, de fix is echt een piece of a koekje. :) Maar wie niet wil knutselen... :P

Afbeeldingslocatie: http://thekidscabaretonline.com/wp-content/uploads/2010/04/we-want-you.jpgr
ps3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb nergens pot-achtige dingen kunnen vinden in mijn psu. Ook geen witte schroefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Een FAT heeft een totaal andere voeding dan een Slim, kan zijn dat je daarom die potmeters/"witte schroefjes" niet kan vinden.
Daarnaast, zijn er bij FAT's onderling ook nog weer verschillende voedingen (qua uiterlijk hetzelfde, maar voor de rest anders en onderling ook niet altijd compatible).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste iedereen,

Laatst ook al een berichtje gepost over de koelpasta. Dit is helemaal opgelost, maar nu iets anders! Wanneer ik mijn PS3-systeem aan zet krijg ik een donkergrijs beeld met daarop de tekst dat ik op de PS knop moet drukken om de controller te verbinden met de PS3. Als ik dit gedaan heb verschijnt er een volgend beeld met daarop een lap tekst waarin staat dat mijn systeemsoftware niet goed functioneert en ik het besturingssysteem opnieuw moet installeren. Ik dus braaf de nieuwste besturingssoftware downloaden, maar wanneer ik een usb stick in de PS3 stop is hij heel even bezig met controlleren en daarn geeft hij aan dat er geen bruikbare updatedata is gevonden.

Iemand enig idee en/of tips?
Nieuwe harde schijf misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96

deraco96

Altijd.

Ik heb nu nog een kapotte PS3 fat 40GB met ylod: heb er al eerder over gepost en hij is twee keer gerepareerd. Maar dan het goede nieuws: er komt rond het begin van december een man met een mijter langs bij ons (ik heb nog een zusje van 8 ) en die komt een nieuwe playstation brengen, dus ik ben wel weer blij. :) Maar zou ik nog wat met die oude kunnen? Ik heb wel eens (ik geloof hier) dat ze die dingen oplappen zodat hij het nog 2 maandjes doet en verpatsen aan een onwetende die er meer dan 100 euro voor moet betalen. (Dat is dus niet de bedoeling, want dat vind ik wel best lullig.) Ik dacht dat hij misschien nog nuttig zou zijn voor reserveonderdelen.

Als er iemand is die er nog wat mee kan moet hij/zij maar een dm sturen (zal ik dadelijk even aanzetten). Bijvoorbeeld de blu-ray brander is maar weinig gebruikt: voor games natuurlijk, maar niet zo vaak, en films zijn er nooit op afgespeeld. Ik kan hem ook nog wel op V&A zetten. Wat kan ik er trouwens nog voor vragen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

deraco96 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:13:
Ik heb nu nog een kapotte PS3 fat 40GB met ylod: heb er al eerder over gepost en hij is twee keer gerepareerd. Maar dan het goede nieuws: er komt rond het begin van december een man met een mijter langs bij ons (ik heb nog een zusje van 8 ) en die komt een nieuwe playstation brengen, dus ik ben wel weer blij. :) Maar zou ik nog wat met die oude kunnen? Ik heb wel eens (ik geloof hier) dat ze die dingen oplappen zodat hij het nog 2 maandjes doet en verpatsen aan een onwetende die er meer dan 100 euro voor moet betalen. (Dat is dus niet de bedoeling, want dat vind ik wel best lullig.) Ik dacht dat hij misschien nog nuttig zou zijn voor reserveonderdelen.

Als er iemand is die er nog wat mee kan moet hij/zij maar een dm sturen (zal ik dadelijk even aanzetten). Bijvoorbeeld de blu-ray brander is maar weinig gebruikt: voor games natuurlijk, maar niet zo vaak, en films zijn er nooit op afgespeeld. Ik kan hem ook nog wel op V&A zetten. Wat kan ik er trouwens nog voor vragen :?
Zet hem op V&A voor een veiling vanaf een laag bedrag met een duidelijke beschrijving. Mijn 60GB fat met ylod bracht 55 euro op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb mijn PS3 nu geheel open gehad.
80GB versie..
En wat schertst mijn verbazing. Er zit bijna geen koelpasta op.. Bovendien is het zo hard als steen..
Hopelijk dat ie na een koelpasta update weer goed werkt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:56
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:59:
Beste iedereen,

Laatst ook al een berichtje gepost over de koelpasta. Dit is helemaal opgelost, maar nu iets anders! Wanneer ik mijn PS3-systeem aan zet krijg ik een donkergrijs beeld met daarop de tekst dat ik op de PS knop moet drukken om de controller te verbinden met de PS3. Als ik dit gedaan heb verschijnt er een volgend beeld met daarop een lap tekst waarin staat dat mijn systeemsoftware niet goed functioneert en ik het besturingssysteem opnieuw moet installeren. Ik dus braaf de nieuwste besturingssoftware downloaden, maar wanneer ik een usb stick in de PS3 stop is hij heel even bezig met controlleren en daarn geeft hij aan dat er geen bruikbare updatedata is gevonden.

Iemand enig idee en/of tips?
Nieuwe harde schijf misschien?
Heb je op deze site gekeken?
Op je USB-stick moet je de mappenstructuur PS3\UPDATE hebben en de file moet PS3UPDAT.PUP.
Had je dit allemaal?

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96

deraco96

Altijd.

Azqi schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:15:
[...]

Zet hem op V&A voor een veiling vanaf een laag bedrag met een duidelijke beschrijving. Mijn 60GB fat met ylod bracht 55 euro op.
Bedankt door de tip: ik zal nog even wat foto's nemen en dan zal ik hem op V&A zetten. Denk je dat ik de HDMI-kabel er ook bij moet doen? Dan hoef ik die niet meer te kopen voor de nieuwe (of hij moet er tegenwoordig wel standaard bij zitten) en bovendien heb ik laatst ontdekt (eigenlijk vanmiddag) dat zelfs op mijn budget-videokaart een hdmi-uitgang zit, dus dat lijkt me nog wel eens een keer leuk voor bij de tv... films draaien ofzo (hee dan had ik daar die nieuwe ps3 eigenlijk al niet meer voor nodig... 8)7 ) Het is nog wel leuk om af en toe met mijn vader film te kijken, eerst deden we dat altijd via de externe HD, waar toch al mijn films al op staan omdat mijn computer nogal verouderd is, ook op gebied van opslag. :/ Maar nu moest dat weer via de computer maar het kon dus ook anders. In ieder geval heb ik weer wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Nou, de mijne doet het weer, de blu-ray speler was nog het lastigst, en nu maar eens kijken hoe lang hij het volhoudt. moest verder natuurlijk de koelblokken en de cpu+gpu cleanen.
Werkt hij weer maar 1-4 uur. Dan is het wmb de voeding.

Uitgedroogde koelpasta:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FmLSU.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NBiRk.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door GAIAjohan op 30-10-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Laatst online: 20:48
deraco96 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:57:
[...]

Bedankt door de tip: ik zal nog even wat foto's nemen en dan zal ik hem op V&A zetten. Denk je dat ik de HDMI-kabel er ook bij moet doen? Dan hoef ik die niet meer te kopen voor de nieuwe (of hij moet er tegenwoordig wel standaard bij zitten) en bovendien heb ik laatst ontdekt (eigenlijk vanmiddag) dat zelfs op mijn budget-videokaart een hdmi-uitgang zit, dus dat lijkt me nog wel eens een keer leuk voor bij de tv... films draaien ofzo (hee dan had ik daar die nieuwe ps3 eigenlijk al niet meer voor nodig... 8)7 ) Het is nog wel leuk om af en toe met mijn vader film te kijken, eerst deden we dat altijd via de externe HD, waar toch al mijn films al op staan omdat mijn computer nogal verouderd is, ook op gebied van opslag. :/ Maar nu moest dat weer via de computer maar het kon dus ook anders. In ieder geval heb ik weer wat te doen.
Bij de Action heb je HDMI-kabels net onder de 2 meter voor 2 euro 40. Zijn lekker flexibel en werken naar behoren! (:
Meestal hebben de nieuwe eigenaars van jouw ylod-ps3 ook wel een kabeltje liggen om beeld te krijgen... Dus kan je het kabeltje beter houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:31:
Ik heb mijn PS3 nu geheel open gehad.
80GB versie..
En wat schertst mijn verbazing. Er zit bijna geen koelpasta op.. Bovendien is het zo hard als steen..
Hopelijk dat ie na een koelpasta update weer goed werkt!!
Is bij elke ps3 volgens mij, heb nu 2 ps3's open gemaakt en altijd is koelpasta net steen. Gelukkig gaat het wel weg met een beetje alcohol en veel poetsen.

Ik zit er over na te denken om mijn slim te gaan modden. Wat gaatjes boren boven de koeler om invoer van lucht te bevorderen. Zou dat helpen denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azqi schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:15:
[...]

Ik zou hem uit elkaar trekken en de voeding en bluray verkopen. Bluray spelers zie ik verkocht worden voor 40 tot 50 euro en voeding heb ik nog niet gezien maar is wel interesant voor mensen zoals mij die voeding issue's gehad hebben. Hdd kan je dan ook nog verkopen. Fannetje... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burnedphoenix schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:44:
[...]

Heb je op deze site gekeken?
Op je USB-stick moet je de mappenstructuur PS3\UPDATE hebben en de file moet PS3UPDAT.PUP.
Had je dit allemaal?
Ik heb inderdaad wel de nieuwste updatedata op een usb-stick gezet, maar niet speciaal in die map. Gewoona los op de stick. Dit zal het wel zijn dan. Ik ga het vanmiddag thuis even proberen! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96

deraco96

Altijd.

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:11:
[...]

Ik zou hem uit elkaar trekken en de voeding en bluray verkopen. Bluray spelers zie ik verkocht worden voor 40 tot 50 euro en voeding heb ik nog niet gezien maar is wel interesant voor mensen zoals mij die voeding issue's gehad hebben. Hdd kan je dan ook nog verkopen. Fannetje... :)
Heb ik zeker weer zo'n rare schroevendraaier nodig. Nee, dat laat ik aan de koper over denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Die "tamper-proof" torx is niet nodig, je kan de schroef er ook gewoon met een spanningszoeker uitdraaien (beetje smalle kop past perfect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96

deraco96

Altijd.

geen idee wat dat is, maar die hebben we hier vast ook niet... Mn vader heeft wel een gereedschapskist maar het is niet zo'n enorme klusser dus verder dan 4 kruiskop- en platte schroevendraaiers komen we hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Een smalle platte past precies!:) Effe goed aandrukken dat ie er goed inzit en gaan met die banaan.
Zodra die ene Torx eruit is, heb je alleen nog twee kruiskops nodig. Een kleine en een grotere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 17:59
Voor wie zijn ps3 wil weggooien, voor enkele tientjes doet hij het weer voor de komende 5 jaar als je hem laat rebellen. Dan soldeer je alles opnieuw en heb je geen problemen meer met alle wazige hitteproblemen.

Dus als je je defecte ps3 kwijt wilt, stuur mij een pm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jantje112 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:52:
Voor wie zijn ps3 wil weggooien, voor enkele tientjes doet hij het weer voor de komende 5 jaar als je hem laat rebellen. Dan soldeer je alles opnieuw en heb je geen problemen meer met alle wazige hitteproblemen.

Dus als je je defecte ps3 kwijt wilt, stuur mij een pm!
Is hierboven een paar keer gezegd: Dit is pure oplichting. Hij werkt een paar maanden at max... De ps3 bestaat nog geen eens 5 jaar, dus waar je deze termen vandaan haalt?

Ow en mijn marktplaats oplichter gaat vrijuit, ze hebben maar 1 klacht gekregen (van mij) en pas bij meerdere gaan ze actie ondernemen. Dus elke slimme pipo kan elke keer een account aanmaken per oplichting om onder Marktplaats zijn acties uit te komen. Het hele "Marktplaats werkt samen met justitie" is dus een wassen neus

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook maar eens gebeld met de Sony service lijn en een RMA aangevraagd.
Nu dat ding nog naar 1 of ander punt brengen een eind hier vandaan pff..
In de winkel beweren ze vrolijk dat Sony hem komt ophalen..gezeik altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Laatst online: 14-09 10:56
Ik heb sinds kort uit het niks een defecte controller, ik kan echter op het internet niet vinden wat er mis zou kunnen zijn met de controller en of het te repareren valt. De controller werkt prima, maar opladen doet hij niet meer. Als ik de controller bedraad aansluit en op de PS button druk verschijnt het volgende logo rechtsboven: Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/7666/imag0339n.jpg
Een logo wat ik verder ook nergens op internet tegen ben gekomen en/of in de manual.

Ik heb verschillende USB kabels geprobeerd, andere USB poorten (ook PC), nieuwe batterij geprobeerd, batterij uit wel werkende controller geprobeerd, controller gereset. Allemaal zonder resultaat.

Zie ik iets over het hoofd of is het einde controller?

[ Voor 11% gewijzigd door Neophyte_NL op 08-11-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:10
Neophyte_NL schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:41:
Ik heb sinds kort uit het niks een defecte controller, ik kan echter op het internet niet vinden wat er mis zou kunnen zijn met de controller en of het te repareren valt. De controller werkt prima, maar opladen doet hij niet meer. Als ik de controller bedraad aansluit en op de PS button druk verschijnt het volgende logo rechtsboven: [afbeelding]
Een logo wat ik verder ook nergens op internet tegen ben gekomen en/of in de manual.

Ik heb verschillende USB kabels geprobeerd, andere USB poorten (ook PC), nieuwe batterij geprobeerd, batterij uit wel werkende controller geprobeerd, controller gereset. Allemaal zonder resultaat.

Zie ik iets over het hoofd of is het einde controller?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou zeggen dat het kruisje aangeeft dat je accu defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
absrnd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:30:
Gisteravond na 5 jaar gedraaid te hebben is mijn 2006 60gb Fat edition ter zielen gegaan, met de gewraakte YLOD.
Ook hier een 2006 60gb Fat naar de Eeuwige Jachtvelden. ;w
Sinds gistermiddag bij het aanzetten 3 piepjes en daarna een knipperende Rode LED.

Is dit eigenlijk hetzelfde als de YLOD, of betekent het toch iets anders? :?

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Wat ik zo snel kan vinden kan de oorzaak van de 3 beeps en rode led mogelijk iets anders betekenen.
Meeste gevallen duid het op oververhitting, dit komt nog wel eens voor bij oude FAT's (60GB en 40GB modellen metname, en evt de US/JPN 80GB en 120GB modellen, die gelijk zijn aan de 60GB van hier).

Sommigen kregen de PS3 weer aan de praat met de FAN test (zorgt ervoor dat de fan op 100% gaat draaien, weet echter niet of dat nog kan, want meende dat Sony een paar functies eruit heeft gehaald in latere firmwares).
Soms wil uitstoffen of nieuwe koelpasta ook helpen, de orginele pasta wil nog wel eens uitdrogen.

Uitstoffen raad ik wel aan om geen stofzuiger te gebruiken, maar perslucht of iets dergelijks, en proberen de fan vast te zetten (met een saté prikker ofzo) zodat die niet kapot draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Laatst online: 14-09 10:56
manmetdehamer schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:23:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou zeggen dat het kruisje aangeeft dat je accu defect is?
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar ik heb een nieuwe accu geprobeerd in de kapotte controller met hetzelfde resultaat/logo. Ook deed de accu uit de kapotte het in een andere controller prima en was het gebruikelijke oplaadlogo te zien.

Het lijkt te duiden op iets in de oplaadverbinding, de verbinding zelf doet het namelijk gewoon want de controller werkt bedraad normaal. Zou er ergens in de keten tussen de werkende USB poort op de controller en de batterij een component ermee opgehouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
Elke keer na een nieuwe populaire game schieten de YLODS de grond uit. Ik zeg conspiracy! :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 21:59
virtualJac schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:18:
Elke keer na een nieuwe populaire game schieten de YLODS de grond uit. Ik zeg conspiracy! :)
Dat roepen al een tijdje meer mensen. Ik denk echter dat het aan een van de twee volgende oorzaken ligt:
[list=1]
• Mensen gaan hun PS3 ineens een stuk meer gebruiken of zelfs ineens wéér gebruiken. Waardoor eventuele eerdere problemen nu plots aan het licht komen.
• Nieuwe PS3 spellen hebben meer cpu en grafische kracht nodig, waardoor foutieve modellen sneller aan het licht komen.

Waarbij ik eerder neig naar oorzaak nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

DopdeDouwer schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:20:
GRmmmmbl.

Bon opgezocht net 2 weken over datum (2jaar en 2 weken dus).
Aangezien ik toch geen garantie meer heb, heb ik de de drive eruit gehaald en de lens schoongemaakt. Heeft nog niet echt geholpen.
In horizontale stand werk het in ieder geval niet, als hij op zn kant staat soms. Ik heb het idee dat als ik de disk een beetje tegenhoud tijdens het innemen dat hij het dan vaker wel doet. DVD's doen het wel altijd. Bluerays en games niet. :(
Anyway, ik ga een zoeken naar een vervangende drive, mits iemand nog een gouden tip heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:32:
[...]

Dat roepen al een tijdje meer mensen. Ik denk echter dat het aan een van de twee volgende oorzaken ligt:
[list=1]
• Mensen gaan hun PS3 ineens een stuk meer gebruiken of zelfs ineens wéér gebruiken. Waardoor eventuele eerdere problemen nu plots aan het licht komen.
• Nieuwe PS3 spellen hebben meer cpu en grafische kracht nodig, waardoor foutieve modellen sneller aan het licht komen.

Waarbij ik eerder neig naar oorzaak nummer 1.
Ik neig naar een combinatie van deze twee factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang duurt een RMA behandeling/onderzoek/reparatie tegenwoordig gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Een vriend van mij heeft een slim 320gb, als je er een nieuwe disc (game, dvd, cd) in probeert te doen dan reageert het apparaat voor geen meter, ook handmatig verder duwen heeft geen zin. Het motortje om de disc in te slikken werkt niet.
Als ik op de eject knop druk dan spuugt hij de disc als die voor de uitgang zit wel uit, het motortje hoor je draaien. Als de disc verder in de drive zit dan reageert hij niet op de eject knop.
De ps geeft ook niet aan dat er een disc in zit.

Is dit de brdrive, laser of is er meer aan de hand?

Er zit overigens geen garantie meer op en hij is al een keer open geweest omdat er een kern (dat kleine zwarte dingetje waarmee de disk op zijn plek word gehouden) van een cdrom drive een keer is meegegaan en blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
Alieunited schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:02:
Een vriend van mij heeft een slim 320gb, als je er een nieuwe disc (game, dvd, cd) in probeert te doen dan reageert het apparaat voor geen meter, ook handmatig verder duwen heeft geen zin. Het motortje om de disc in te slikken werkt niet.
Als ik op de eject knop druk dan spuugt hij de disc als die voor de uitgang zit wel uit, het motortje hoor je draaien. Als de disc verder in de drive zit dan reageert hij niet op de eject knop.

Er zit overigens geen garantie meer op en hij is al een keer open geweest omdat er een kern (dat kleine zwarte dingetje waarmee de disk op zijn plek word gehouden) van een cdrom drive een keer is meegegaan en blijven hangen.
Ik denk dat het oogje aan de ingang van de drive niet meer (goed) werkt. (misschien stof of een sleche kabel?) Dat controleert of je er een disc induwt. Als dat niet werkt reageert het apparaat verder niet als je een disc invoert. De eject knop stuurt echter direct het mechanisme aan en daarom zou het ejecten van een disc nog wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Ik heb hier een PS3 Slim die zomaar uitvalt. Deze is van m'n neef en soms valt de PS3 ook wel eerder uit.
Geen lampje of whatsoever. Iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alieunited schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:02:

ik heb dit probleem zins vandaag ook. Die van mij wil ook geen cd's inslikken maar wel uitwerpen.
Ik heb de ps3 uit elkaar gedraait en beetje gekeken en ik zag dat de grote witte tandwiel niet meer bij het zwarte plastic mechanisme komt.
Ik heb op google gezocht voor dat plastic mechanisme met witte plastic onderdeeltjes om het nieuw te bestellen. Maar kan het nergens vinden
Iemand die het wel weet

Laser Drive Unit Cover

http://gametronix.net/gtx...side-look-gametronix.html

de zesde foto kun je zien wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
BlackthunderAwf schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:34:
Ik heb hier een PS3 Slim die zomaar uitvalt. Deze is van m'n neef en soms valt de PS3 ook wel eerder uit.
Hoe oud is ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Ik meende dat die rond eind september 2009 was aangekocht. Kan ook 2010 zijn. Is dat een bepaalde periode dat er wat aan de hand was met de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
BlackthunderAwf schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:34:
Ik had hetzelfde probleem, en heb het zelf gefixed.
Magic schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:07:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
Magic schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:50:
[...]
Ik had hetzelfde probleem, en heb het zelf gefixed.
[...]
Ik had hem al eens eerder gezien, maar wist niet zeker of het de juiste oplossing was!

Ik ga het zo proberen, thanks iig!

Edit: Uitgevoerd. Ik ga nu even kijken of die het een avond volhoudt ;D.

[ Voor 11% gewijzigd door BlackthunderAwf op 14-11-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:53

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

hm nog in het bezit van een oude 40GB PS3 hier.
Zit al langer te spelen met de gedachte om de console open te schroeven en schoon te maken en evt Koelpasta te vervangen door arctic silver 5. Dat schoonmaken zal altijd wel nut hebben alleen de koelpasta, zou dat nog enig effect hebben. Weet niet of Sony van fabriek uit een fatsoenlijke koelpasta gebruikt. Ding vertoond nog geen kuren maar he, tis beter te voorkomen dan te genezen right ;)

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Nou niet altijd....soms is het : "Don't fix it if it aint broken" .

De koelpasta van Sony (althans die ze gebruiken) is waarschijnlijk niet monsterlijk goed (gezien een aantal mensen aangeven dat het opgedroogd was), maar zo lang je console nog niet over verhit zou ik het mooi laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nemesizz schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:45:
Nou niet altijd....soms is het : "Don't fix it if it aint broken" .

De koelpasta van Sony (althans die ze gebruiken) is waarschijnlijk niet monsterlijk goed (gezien een aantal mensen aangeven dat het opgedroogd was), maar zo lang je console nog niet over verhit zou ik het mooi laten zitten.
Persoonlijk heb ik het wel vervangen. Er is bij de PS3 geen waarschuwing, je krijgt een ylod en het is over. Het is dus van belang om ervoor te zorgen dat de warmte weg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Maar bij oververhitting gaat ie gewoon uit (rode led, stand-by led). YLOD is een hardware defect (9/10x veroorzaakt door de GPU). En dan is het niet zozeer de hitte het probleem, maar heat-cycles (warm worden en afkoelen). En die heat cycles hoeft het apparaat heus geen 100+ºC te worden, dit gebeurt ook al bij 60ºC of 70ºC dus ook bij goede koelpasta.

De fan geeft wel een redelijk goeie indicatie of je console te heet word of niet. Begint ie erg snel echt als een straaljager te blazen in een korte tijd, dan is de kans groot dat de koeling (of koelpasta) niet goed meer is.
De oude 60 en 40GB modellen zullen toch wel gaan blazen na korte tijd, maar niet als een straaljager, en dan is het ook niet verstandig om het apparaat dan los te halen.

Ik heb bij mijn 60GB model nog niet meegemaakt dat de fan op 100% ging draaien vanwege hitte, en ik gebruik het apparaat toch nog wel regelmatig voor PS2 games en/of experimenten met Linux (gebruik oude firmware nog).

Maar goed, mijn mening is "don't fix it, if it ain't broken", maar mensen moeten zelf maar weten wat ze met hún PS3 doen. Als ze het prefentief willen vervangen, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nemesizz schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 15:09:
Maar bij oververhitting gaat ie gewoon uit (rode led, stand-by led). YLOD is een hardware defect (9/10x veroorzaakt door de GPU). En dan is het niet zozeer de hitte het probleem, maar heat-cycles (warm worden en afkoelen). En die heat cycles hoeft het apparaat heus geen 100+ºC te worden, dit gebeurt ook al bij 60ºC of 70ºC dus ook bij goede koelpasta.

De fan geeft wel een redelijk goeie indicatie of je console te heet word of niet. Begint ie erg snel echt als een straaljager te blazen in een korte tijd, dan is de kans groot dat de koeling (of koelpasta) niet goed meer is.
De oude 60 en 40GB modellen zullen toch wel gaan blazen na korte tijd, maar niet als een straaljager, en dan is het ook niet verstandig om het apparaat dan los te halen.

Ik heb bij mijn 60GB model nog niet meegemaakt dat de fan op 100% ging draaien vanwege hitte, en ik gebruik het apparaat toch nog wel regelmatig voor PS2 games en/of experimenten met Linux (gebruik oude firmware nog).

Maar goed, mijn mening is "don't fix it, if it ain't broken", maar mensen moeten zelf maar weten wat ze met hún PS3 doen. Als ze het prefentief willen vervangen, prima.
Ik denk dat iedere tweaker wel begrijpt dat er bij chips een wezenlijk verschil is tussen 100c. en 60c. ;) In dit geval vind ik het geen overbodige luxe, en baat het niet schaadt het niet. Is mijn redenatie. :)

• Scott10
  • Laatst online: 20-02 08:41
Beste,

Laat ik gelijk maar even zeggen dat ik het zo kort mogelijk probeer te houden, haha.

Goed, mijn PS3 slim is dus stuk(denk ik) Laat ik maar even bij het begin beginnen. Ik kocht mijn eerste PS3 in november 2007, die is 2x opgestuurd, omdat ie defect was. Na de 2de keer direct verkocht en een slim gehaald.(Inmiddels dus in bezet van een 3de systeem) Die kocht ik in januari 2010. Maar sinds een paar dagen terug lijkt hij het ook te hebben begeven. Systeem liept vast, en na een herstart kreeg ik de melding dat de software beschadigd was, en ik een format moest doen wanneer het niet meer werkte. Het XMB menu ging ontiegelijk sloom en hing telkens vast. Niet te doen dus. Ok, ik heb hem toen via de PS3 geformatteerd(Deed een uur of 5) maar nee, ook toen was het nog steeds sloom, en vastlopers.

Ok, Sony dus gebeld, kreeg een mail met stappen die ik moest volgen. (files system herstellen en dat soort mogelijkheden) Maar niks mocht baten. Ok, dus ik had het al opgegeven, maar ik merkte dat games spelen(MW3) eigenlijk geen probleem was, maar als ik eenmaal in het XMB menu kwam, hij vast ging lopen(om de 10 seconden)

Nu vanmiddag liept ie weer vast(en fataal denk ik) Hij zegt telkens dit; Kan niet starten. De juiste harde schijf is niet aangetroffen.

Ik heb de HDD eruit gehaald, geformatteerd op de PC (In FAT32, wat nog een hoop gedoe was) en weer terug geplaatst, maar nee, ik blijf de melding krijgen.

Dus, wat denken jullie? Is ie echt overleden, en moet ik weer een nieuwe kopen? Vind het in ieder geval erg apart dat ie het wel weer even heeft gedaan. En schandalig dat ik waarschijnlijk nu aan me 4de PS3 ga beginnen, ben er zo zuinig mee. Ik bewaar bewijs van spreken het papier waar alle kabels in zaten…

En oja, opsturen is voor mij in ieder geval geen optie. Geef ik liever 200 of iets meer uit voor een hele nieuwe met een jaar garantie, en een nieuwe controller.

Groeten,

Scott

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Klinkt bijna dat gewoon de hardeschijf kapot is en niet zozeer de PS3 zelf. Je geeft al aan dat het bij de PC ook al zo'n gedoe was. Check de schijf eens met een programma als HDTune (uiteraard moet je de schijf dat weer in je PC hangen).

• Scott10
  • Laatst online: 20-02 08:41
Benchmark(?) scan;

http://i40.tinypic.com/1zw19xy.jpg

En de error scan;

http://i43.tinypic.com/2ih1h6o.jpg

Blijft al een minuut of 20 hierop hangen. Tijd blijft ook zo staan.
Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste