Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb jij ook al contact opgenomen met Sony? Denk dat ik binnenkort even hun servicelijn bel om te kijken wat ze daar zeggen. Het kan toch niet zo zijn dat het ding na 1,5 jaar al kapot gaat en je dan de volle mep kunt betalen om hem te repareren?

Misschien dat er nog iets als coulance bestaat... meer mensen hier ervaring mee? Of houdt SOny zich hard aan die 1-jaar garantietermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
Palomar schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:07:
Heb jij ook al contact opgenomen met Sony? Denk dat ik binnenkort even hun servicelijn bel om te kijken wat ze daar zeggen. Het kan toch niet zo zijn dat het ding na 1,5 jaar al kapot gaat en je dan de volle mep kunt betalen om hem te repareren?

Misschien dat er nog iets als coulance bestaat... meer mensen hier ervaring mee? Of houdt SOny zich hard aan die 1-jaar garantietermijn?
Volgens mij houden ze zich gewoon aan dat ene jaar over het algemeen. Maar het ligt er denk ik ook een beetje aan wie je te spreken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:11

Nemesizz

Untouchable

Meestal moet je ook aankloppen bij het verkoop punt (dus niet Sony zelf), die moeten (wat ik begrijp) 3 jaar garantie geven.
Probleem is, in je rechts staan en je recht krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Het verkoop punt heeft geen zin om voor de kosten op te draaien en weten volgens mij ook maar al te goed dat:
1) veel mensen hun rechten niet kennen (ik ook niet allemaal)
2) mensen die hun rechten wél kennen ook vaak weten dat wanneer je er een rechtszaak van maak het veel meer kost dan een gloednieuwe PS3 halen.

Daarom krijg je dan ook vaak al snel de reactie van de verkoper "los het maar op bij Sony".

Dan heb je ook nog de "ik ga naar Tros Radar/Avro Kassa" mensen, maar daar gaat ook vaak veel tijd overheen, vaak moet je alsnog zelf dingen oplossen enz en helpt vaak niet echt in individuele zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
CrystalViriS schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:00:
[...]

Volgens mij houden ze zich gewoon aan dat ene jaar over het algemeen. Maar het ligt er denk ik ook een beetje aan wie je te spreken krijgt.
Ligt ook een beetje aan je 'geschiedenis'.
Ik heb twee ps3's gehad met een bluray laser probleem. Toen mijn 3e ps3 (slim) opgestuurd moest worden vanwege een probleem met de voeding, hebben ze deze buiten de 1jarige garantie termijn kosteloos voor me gerepareerd. (ik was uiteraard ook niet met minder akkoord gegaan; het was net 1 a 2 maanden buiten de 1jarige termijn, die sowieso veel te kort is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Nemesizz schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:59:
Meestal moet je ook aankloppen bij het verkoop punt (dus niet Sony zelf), die moeten (wat ik begrijp) 3 jaar garantie geven.
Probleem is, in je rechts staan en je recht krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Het verkoop punt heeft geen zin om voor de kosten op te draaien en weten volgens mij ook maar al te goed dat:
1) veel mensen hun rechten niet kennen (ik ook niet allemaal)
2) mensen die hun rechten wél kennen ook vaak weten dat wanneer je er een rechtszaak van maak het veel meer kost dan een gloednieuwe PS3 halen.

Daarom krijg je dan ook vaak al snel de reactie van de verkoper "los het maar op bij Sony".

Dan heb je ook nog de "ik ga naar Tros Radar/Avro Kassa" mensen, maar daar gaat ook vaak veel tijd overheen, vaak moet je alsnog zelf dingen oplossen enz en helpt vaak niet echt in individuele zaken.
Precies, ik ben ook eerst naar de winkel gegaan. Die begon meteen over dat ik naar Sony moest bellen en dat ik maar 1 jaar garantie heb. Ik zeg dat ik de PS3 toch echt bij hen heb gekocht en Sony geen partij is hierin. Ook gemeld idd dat er zo'n Europese richtlijn is van 2 jaar garantie, echter zei de verkoper (terecht) dat die regel heel vaag is en dat zij daarom voor het gemak de termijn van Sony aanhouden. Aangezien ik die EU-richtlijnen eigenlijk ook niet exact weet hebben we maar afgesproken dat ik eerst nog even met Sony contact opneem. Mocht dat niks opleveren dan ga ik wel weer terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Een maat van me heeft een tijdje geleden z'n 80GB fat gratis gerepareerd terug gekregen terwijl deze net geen 2 jaar oud was. De netwerkpoort van z'n PS3 was defect, een update downloaden duurde gewoon makkelijk 10 uur.
Hij was terug gegaan naar de winkel waar hij hem had gekocht (Dynabyte) en daar zei men dat er gewoon 2 jaar garantie op zat.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
SpongeRob schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:25:
Een maat van me heeft een tijdje geleden z'n 80GB fat gratis gerepareerd terug gekregen terwijl deze net geen 2 jaar oud was. De netwerkpoort van z'n PS3 was defect, een update downloaden duurde gewoon makkelijk 10 uur.
Hij was terug gegaan naar de winkel waar hij hem had gekocht (Dynabyte) en daar zei men dat er gewoon 2 jaar garantie op zat.
De winkel waar ik hem heb gekocht dus niet (waar ik me bij nader inzien wel een beetje gen**id door voel, want heb de ps3 juist bij een gameshop gekocht en niet bij een dozenschuiver als mediamarkt, omdat ik van een gameshop wat betere ondersteuning verwacht). En juist die gameshop verwijst me gewoon rechtstreeks door naar Sony, terwijl een Mediamarkt of Dynabyte misschien veel makkelijker was qua garantie.

Overigens net even met Sony gebeld, maar die doen uiteraard niks als ie ouder is dan een jaar. Helpdeskmedewerker gaf me nog wel een adres om een brief heen te sturen met motivatie... misschien dat ik dat dan nog maar probeer, al wordt dat vast een langdurig proces..

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 18-07-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blueface schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:04:
Even weer een update. Ja hoor mijn 6 de! PS3 heeft het begeven, Je raad het al, the fucking YLOD! Disc er niet meer uit te krijgen natuurlijk,
Die disk is er nog makkelijk uit te halen door de "fan-test" te activeren.

1) PS3 helemaal uit (switch op achterkant)
2) eject-button op voorkant ingedrukt houden
3) PS3 weer aanzetten met de switch op de achterkant
4) wachten tot de fan een hoop herrie gaat maken
5) eject knop loslaten
6) eject knop nog een keer indrukken

Dan heb je in ieder geval je disk weer terug. De ps blijft natuurlijk wel dood.

I feel your pain. Zojuist is mijn PS3 fat voor de 2e keer overleden. Eerste keer viel ik binnen de garantie.

Nu kost het met 150 euro en een hoop tijd. Ik twijfel of ik zo'n bedrijfje het laat doen voor 50 euro. Of een nieuwe PS3 Slim voor 260 euro, maar dat is die hufters belonen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:21:
[...]

Nu kost het met 150 euro en een hoop tijd.
Heb gisteren een brief geschreven aan Sony. Zal wel even laten weten of het nog resultaat boekt (lees: geen 150 euro betalen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad overwogen om een brief te sturen maar zelfs in de Tros Radar brief staat dat je PS3 max 3 jaar oud mag zijn. Die van mij is van november 2007 (RMA december 2007). Dus ik maak daar geen kans op. Ik lees net dat in Engeland een wet is waar consumenten 6 jaar beschermd worden. Jammer dat we zoiets in Nederland niet hebben.

Ik lees ook dat de PS3 Slim OOK YLOD kan krijgen. De kans is kleiner, maar het kan wel. Ook begrijp ik dat aangezien de hard drive encrypted is, ik m'n data vaarwel kan zeggen als ik een nieuwe PS3 koop en de HD overzet.

Er is voor mij helaas maar 1 conclusie mogelijk: ik ga een xbox kopen.

MS mag dan wel een slechte naam hebben. Toen de xbox begon te falen hebben ze het toegegeven en het probleem verholpen. Sony ontkent en lost niets op. Zo'n bedrijf ga ik niet belonen met een nieuwe aankoop.

Hoe oud is jouw PS3? In ieder geval succes met de procedure!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ja, >3 jaar is misschien wel een beetje oud idd. Die van mij is maar 1,5 jaar oud. Vertik het om dan al 150 euro neer te leggen voor reparatie, terwijl je mag verwachten dat zo'n ding jaren mee gaat. Bovendien heb ik hem helemaal niet veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ipv laten repareren kan je het ook zelf doen. Ik ben zelf niet super technisch, maar met behulp van youtube en een beschrijving op internet is het me wel gelukt. Gewoon rustig aan stap voor stap doen en t moet lukken. Het is geen permanente oplossing, ik haal die van mij om de 3 of 4 maanden nog eens uit elkaar, maar ik heb het nu dan ook in een half uurtje gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ai was even vergeten dat XBox geen blu-rays afspeelt. Dat is toch wel erg onhandig, zeker aangezien bijna alle "DVDs" die ik de afgelopen paar jaar heb gekocht blu-rays zijn. Xbox is dus toch geen optie.

@ Palomar: 3,5 jaar lijkt tegenwoordig misschien al snel beetje oud, maar ik verwacht dat als ik bijna 500 euro aan een console uitgeef, dat die het ook wel MINIMAAL een jaartje of 10 blijft doen (zoals bij mijn oude Nintendo's). Zeker bij normaal gebruik.

Maar wat me kwader maakt is dat Sony niet toegeeft dat er een ontwerpfout in hun consoles zit die veroorzaakt dat ze bij normaal gebruik kapot kunnen gaan. Mijn eerste PS3 al na 2 maanden kassie! En ik ben super zuinig op al mijn hardware. Bijna geen stof, schijfjes zonder krassen een vetvrij enz. enz. En die hufters geven niet toe dat ze het ding verkeerd ontworpen hebben en laten je 150 euro betalen voor een "reparatie" die alleen wat warmte en wat koelpasta kost!

@eggy99: welke youtube guide heb jij gebruikt?

Ik ga het inderdaad zelf proberen. Ik heb niet meer getweaked sinds ik Celerons overclockte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: ‪PS3 40gb YLOD Fix/ Tutorial 1/2‬‏ - YouTube
YouTube: ‪PS3 40gb YLOD Fix/ Tutorial 2/2‬‏ - YouTube

geeft wel een goed idee van wat er moet gebeuren. Verder zelf goed kijken, hij zit best wel logisch in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:17:
@ Palomar: 3,5 jaar lijkt tegenwoordig misschien al snel beetje oud, maar ik verwacht dat als ik bijna 500 euro aan een console uitgeef, dat die het ook wel MINIMAAL een jaartje of 10 blijft doen (zoals bij mijn oude Nintendo's). Zeker bij normaal gebruik.
Klopt idd. Een console koop je voor het gemak (itt pc's waar je aan systeemeisen moet voldoen en drivers e.d. up to date moet houden). Het ding moet dus iig gedurende de tijd dat er spellen voor uitkomen gewoon werken. En als hij kapot gaat moet Sony hier soepel in zijn en de gebruikers faciliteren door een gratis/goedkope oplossing te bieden. Immers, het gaat om de games die je koopt en waar ze hun geld wel mee binnenkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:21:
[...]
Het probleem is dat de 60GB die optie niet heeft. Werkt pas vanaf de 40GB. Dat foefje heb ik zo'n 20 keer geprobeerd. Werkt dus niet. De helpdesk bevestigde dit. Dus ze sturen de disc met de post terug. Afwachten maar weer dus. Ik heb volgende week vakantie en ben toch weg, dus boeit nu toch even niet.

Die disk is er nog makkelijk uit te halen door de "fan-test" te activeren.

1) PS3 helemaal uit (switch op achterkant)
2) eject-button op voorkant ingedrukt houden
3) PS3 weer aanzetten met de switch op de achterkant
4) wachten tot de fan een hoop herrie gaat maken
5) eject knop loslaten
6) eject knop nog een keer indrukken

Dan heb je in ieder geval je disk weer terug. De ps blijft natuurlijk wel dood.

I feel your pain. Zojuist is mijn PS3 fat voor de 2e keer overleden. Eerste keer viel ik binnen de garantie.

Nu kost het met 150 euro en een hoop tijd. Ik twijfel of ik zo'n bedrijfje het laat doen voor 50 euro. Of een nieuwe PS3 Slim voor 260 euro, maar dat is die hufters belonen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeFFeR1208
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 08:15
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:59:
Ipv laten repareren kan je het ook zelf doen. Ik ben zelf niet super technisch, maar met behulp van youtube en een beschrijving op internet is het me wel gelukt. Gewoon rustig aan stap voor stap doen en t moet lukken. Het is geen permanente oplossing, ik haal die van mij om de 3 of 4 maanden nog eens uit elkaar, maar ik heb het nu dan ook in een half uurtje gefixed.
Koop zo'n fan controller en je hoeft hem niet om de paar maanden uit elkaar te halen omdat ie ook niet meer oververhit raakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
Palomar schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:05:
[...]

Klopt idd. Een console koop je voor het gemak (itt pc's waar je aan systeemeisen moet voldoen en drivers e.d. up to date moet houden). Het ding moet dus iig gedurende de tijd dat er spellen voor uitkomen gewoon werken. En als hij kapot gaat moet Sony hier soepel in zijn en de gebruikers faciliteren door een gratis/goedkope oplossing te bieden. Immers, het gaat om de games die je koopt en waar ze hun geld wel mee binnenkrijgen.
Daarom is de prijs ook "relatief" laag. als je 4 jaar geleden keek, koste alleen een videokaart die PS3 kwaliteit kon outputten al 500E. De PS3 is dan ook lang onder kostprijs verkocht en kwamen de inkomsten uit games,

Neemt niet weg dat het balen is natuurlijk, maar om 10jaar (of langer) te "eisen" gaat imo een beetje ver...

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Helaas zit ik met een probleem. 3 weken terug ben ik overgestapt van een 360 naar een PS3 (PS3 slim 320). PS3 is aangesloten op mijn TV met een HDMI kabel. Na een kwartiertje spelen begint het beeld te flikkeren en gaat het voor een paar seconden op zwart en daarna komt het beeld weer gewoon terug en na ca. 5 min begint het beeld werderom dezelfde symptonen. Dit is bij alle games/activiteiten zo.

Nu weet ik niet waar het aanligt, heb een andere hdmi kabel gebruikt, maar dat heeft tot op heden nog niets verholpen. Het rare is dat hij het pas na een half uur deze symptonen laat zien.

Voor jullie beeldvorming, PS3 staat op zijn zij naast de tv, en ongeveer 25cm van de achterkant van de kast. Lijkt mij niet dat de airflow echt in het geding komt.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeFFeR1208 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:57:
[...]

Koop zo'n fan controller en je hoeft hem niet om de paar maanden uit elkaar te halen omdat ie ook niet meer oververhit raakt ;)
Hier zijn de meningen wat over verdeeld geloof ik, maar misschien ga ik t nog wel s proberen. Het is inmiddels toch mijn Ps voor erbij geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
Blonde Tux schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:37:
Helaas zit ik met een probleem. 3 weken terug ben ik overgestapt van een 360 naar een PS3 (PS3 slim 320). PS3 is aangesloten op mijn TV met een HDMI kabel. Na een kwartiertje spelen begint het beeld te flikkeren en gaat het voor een paar seconden op zwart en daarna komt het beeld weer gewoon terug en na ca. 5 min begint het beeld werderom dezelfde symptonen. Dit is bij alle games/activiteiten zo.

Nu weet ik niet waar het aanligt, heb een andere hdmi kabel gebruikt, maar dat heeft tot op heden nog niets verholpen. Het rare is dat hij het pas na een half uur deze symptonen laat zien.

Voor jullie beeldvorming, PS3 staat op zijn zij naast de tv, en ongeveer 25cm van de achterkant van de kast. Lijkt mij niet dat de airflow echt in het geding komt.
Klantenservice al gebeld ?

Zou sowieso je save's backuppen (dan leeggooien en omwisselen bij de winkel waar je em gekocht hebt :-)

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 23:37
HoefMeistert schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:26:
[...]

Daarom is de prijs ook "relatief" laag. als je 4 jaar geleden keek, koste alleen een videokaart die PS3 kwaliteit kon outputten al 500E. De PS3 is dan ook lang onder kostprijs verkocht en kwamen de inkomsten uit games,
Onzin. De PS3 heeft een Nvidia 7800 gebaseerde graka. In 2006 is de 7900GT al gereleased met een MSRP van $200

Zoveel mensen zijn blijven steken in de tijd dat een pc steeds geüpgraded moest worden of drivers moesten worden geüpdated..

Zal ik je eens vertellen dat mijn graka drivers nog van juni 2010 stammen?! En dat Steam ze zelfs automatisch wil updaten..

Dat ik mijn pc in 2008 heb gekocht voor nog geen €500 en ik moeiteloos elke console eruit speel en daarnaast nog verslagen kan maken.

Nee, voor de prijs van een PS3 mag je veel meer verwachten dan wat Sony de consument biedt. En ja, voor een PS3 mag toch wel een verwachte levensduur zijn van 5 jaar.
Ik bedoel..
Mijn NES van 1989 werkt nog
Mijn SNES van 1993 werkt nog
Mijn N64 van 1998 werkt nog
Mijn Game&watch van 1984 werkt nog..

Mijn PS3 van 2009 werkt ook nog, maar wat ik allemaal lees over problemenafhandeling van Sony, dan kots ik daar echt op.
Mijn X360 van 2009 werkte ook nog, maar heb laatst wel even een slim als vervanger gekocht.

[ Voor 51% gewijzigd door GAIAjohan op 21-07-2011 11:19 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Leve de milieumaffia. Omdat ze geen lood meer in de tin mogen doen gaan heel veel apparaten veel eerder stuk dan vroeger.
http://www.suite101.com/c...d-the-environment-a361175

En je vergelijking met de NES e.d. is niet helemaal eerlijk. De complexiteit en het aantal onderdelen is vele malen kleiner. Dan kan er ook minder stuk.

[ Voor 26% gewijzigd door Shiver23 op 21-07-2011 11:26 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb eerder het idee dat bedrijven consoles zien als consumptiegoed, terwijl het vroeger een product moest zijn dat het altijd moest blijven doen. Tis nu meer van: Ach, na 3 jaar is ie kapot, dan moet de consument maar een nieuwe kopen; en het gekke is dat veel mensen daar niet eens tegen protesteren.

In plaats van lood wordt tegenwoordig bismut gebruikt voor tin-soldeer. Bismut heeft zelfs een lager smeltpunt waardoor t nog handiger is voor solderen, en het is niet giftig. Bovendien houdt bismut net als lood de groei van die tin-naalden tegen.

Het is echter aan de fabrikant om pure tin te gaan gebruiken of een tin-bismut legering. Het kan dus zeker wel beter dan pure tin te gaan gebruiken :/ De enige reden om geen tin-bismut legering te gebruiken in consoles en videokaarten is om het een consumptiegoed te maken.. :/

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 21-07-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

M'n 486's en Pentium 1 PC's doen het ook nog, m'n huidige PC uit 2006 is al aan z'n 3e videokaart toe omdat ze gewoon zo snel kapot gaan (zonder overklok of oververhitting)...waren wel nVidia's (7900 en 8800).

Zelfde heb je nu dus met de Xbox360 en PS3, snel sneller sneller dan snel, maar ok snel kapot, maar dat gaat bij de PC net zo alleen dan hoor je niemand klagen als ze (weer) 150-300 euro moeten uitgeven aan een nieuwe videokaart 8)7

Het grootste probleem van de hele PS3 is eigenlijk die GeForce 7800 chip die loslaat (in de meeste gevallen, tuurlijk kunnen voeding en drive ook wel eens kapot gaan) voor de rest is het een best degelijk apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Nemesizz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:43:
M'n 486's en Pentium 1 PC's doen het ook nog, m'n huidige PC uit 2006 is al aan z'n 3e videokaart toe omdat ze gewoon zo snel kapot gaan (zonder overklok of oververhitting)...waren wel nVidia's (7900 en 8800).

Zelfde heb je nu dus met de Xbox360 en PS3, snel sneller sneller dan snel, maar ok snel kapot, maar dat gaat bij de PC net zo alleen dan hoor je niemand klagen als ze (weer) 150-300 euro moeten uitgeven aan een nieuwe videokaart 8)7

Het grootste probleem van de hele PS3 is eigenlijk die GeForce 7800 chip die loslaat (in de meeste gevallen, tuurlijk kunnen voeding en drive ook wel eens kapot gaan) voor de rest is het een best degelijk apparaat.
Ik heb zelf t idee dat er hardwaretechnisch iets niet helemaal fris zit bij nvidia. Hoe destijds mijn 6600GT-chip zomaar stierf zonder enige reden gaat er bij mij niet in.
Vreemd genoeg is ATi bij mij nog nooit kapot gegaan, behalve 1x kapot geheugen (DOA) die gratis is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
De oplossing van het hoofdkantoor is dus om te janken. Ik kon een gratis spel uit de keuzelijst maken of een controller krijgen. Dat is dus het trieste aanbod van het hoofdkantoor nadat je de ps360GB 6 keer kapot is geweest. Die mogen ze dus van mij ergens heel diep in duwen waar de zon nooit schijnt! Zeg de medewerker ook nog, ja 6 keer is wel erg veel. Na veel discussie kwam het er op neer dat het de 3d functie was en dat mijn 3DTV dus de chip molde op het moederbord van de playstation. Ik vind dit echt van de pot gepleurd! Ze zijn gewoon echt achterlijk daar. Komen ze er niet meer uit , dan maar de tv de schuld geven. Ten eerste zitten er ongeveer 6 apparaten op het tv toestel, ten tweede die apparaten hebben nog nooit problemen vertoond, waaronder een xbox360 uit 2007 die nog nooit kapot is geweest. Dus heel nederland is gewaarschuwd. Sony scheept je gewoon weg af. Wat een KUT service. Ik hoop dat Sony dit leest. Ik heb in ieder geval een email naar radar gestuurd over dit gebeuren en hoop dat hun hier wat in kunnen betekenen. Nog even voor de mensen die gelijk zeggen, ja dan speel je er te veel op. Die laatste 3 playastations hebben bij elkaar nog geen 30 uur aangestaan! Als ik dus de vervangende ps3 krijg, mag ik die NIET 3D aansluiten! Ik wou dat de xbox een blu-ray drive had. Dan zou ik dit geval bij sony's hoofdkantoor dwars door de ramen flikkeren!

Ik snap dat je boos bent en je frustaties kwijt wilt maar probeer niet teveel uit je slof te schieten.

[ Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 23-07-2011 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over mijn PS3 en de afhandeling bij de klantenservice. Even wat tegenwicht bieden je leest zo vaak enkel klachten...(en afkloppen op hout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Zou je zo'n refurbished model ook los kunnen kopen bij Sony?

Of moet je toch een aankoop bon van een kapotte PS3, uiteraard buiten garantie, laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Zie niet echt in waarom je een refurb zou willen kopen, ze zijn nou niet bepaald betrouwbaar eigenlijk.
Over het algemeen kun je ook 2e hands kopen van sites zoals MP of hier in V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Laatst online: 10-07-2024
€ 150 vind ik wel een leuk prijsje voor een tweede PS3 voor in de woonkamer. Als media center maar natuurlijk ook voor gaming.

Wat ik zo heb gelezen zijn ze gewoon nagekeken, met 3 maanden garantie.

€200 (op Marktplaats) vind ik een beetje duur voor tweede hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
Vandaag zet ik mijn PS3 80GB aan om verder te gaan met Uncharted 2. Helaas ontdek ik dat ik het icoon van mijn Blu-ray Drive mis. Na opnieuw opstarten, laden van een originele Blu-ray disc, en een originele CD lijkt de speler de disc wel te lezen, maar de PS3 laat niets zien.

Ik heb even gezocht maar dit symptoom zie ik niet bij YLOD.

Heef iemand boven staand probleem ook al eens gehad, dus geen geel of groen licht, maar alleen geen icoon?

Meteen de Sony helpdesk maar gebeld, morgen maar eens een gehele recovery doen. Iemand goede ervaringen met een gehele recovery?

Moet je je systeem deactiveren voor de restore, of pas als je deze voor reparatie op gaat sturen?

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 22-07-2011 20:14 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Heef iemand boven staand probleem ook al eens gehad, dus geen geel of groen licht, maar alleen geen icoon?
Dit deel vind ik een beetje raar in je omschrijving, je geeft aan dat je PS3 wel start, maar geen groen lichtje geeft? En vervolgens zou die geen discs lezen.

Een startende PS3 geeft altijd een groen lichtje (als die doorstart en in xmb komt), geel is meestal een hardware defect, en rood is standby.

Wat ik vermoed, is dat je drive kapot is (de bluray drive), want ik begrijp dat je nog wel in het xmb komt.
Meestal is het dan de laser die het opgeeft maar soms is het ook gewoon vuil dat op de laser zit.
Als je de console opstuurd kost het je iig 150 euro en krijg je een refurb terug (grote kans niet je eigen), je kan ook proberen om zelf de laser te vervangen/laten vervangen, is vaak goedkoper dan opsturen én je behoud je eigen console.
Kleine kans dat de drive zelf kapot is (de chip op de drive zelf) dan helpt een nieuwe laser ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Ps3 slim geeft ook wat problemen.
Voornamelijk bij de Assassins creed spellen. Hij staat tijdens het spelen continue vast om te laden, en ook de conversaties worden niet altijd afgespeeld.
Eerder dacht ik dat het misschien een bug in de AC spellen was (Op het internet zijn er veel geluidsproblemen te vinden met AC), maar die problemen zijn allemaal net even anders dan wat ik heb en de oplossingen werken ook niet.

Nu zat ik te denken dat het misschien aan de hardeschijf zou kunnen liggen, aangezien de AC games geïnstalleerd staan op de hardeschijf.
Zou dit inderdaad aan de hd kunnen liggen, en is er een manier om de hd te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Nu een backup aan het maken op een 8GB USB Stick. Ik ben eerst twee uur bezig geweest met Gamedata verwijderen en PSN games te verwijderen tot ik op een grootte kwam dat op een USB stick paste. En dan heb ik nog maar een 80GB PS3, moet je nagaan wat je moet doen als je een redelijk volle 320GB PS3 hebt.

Ik had natuurlijk ook een USB HDD aan kunnen sluiten, maar ik download alles straks wel weer opnieuw, dan komt alles wat ik niet meer nodig heb er ook niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INGKING
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:06
Ik heb dit topic doorgelezen.

Mijn PS3 werkt niet meer (fatboy met 80 gig), op TV krijg ik de boodschap geen video signaal.
Hij is aangesloten met HDMI. Ik heb de resolutie trick gedaan (knop indrukken, twee beeps) maar er gebeurt niks.

Als ik 'm aanzet hoor ik 'm kort opstarten (oplopende zoem), na 2-3 seconden wordt het stil.
PS3 blijft aanstaan (groen licht) maar er gebeurt niks. Eject werkt nog prima.

Iemand een idee, moederbord stuk o.i.d.?

Bedankt (en sorry I'm a noob)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Kijk even of je in het PS3 Recovery Menu kan komen:

YouTube: ‪How to get the Recovery Menu on your PS3‬‏ - YouTube

Ik zou dan eerst 'Instellingen Herstellen' proberen.

Of je dan voor 'Systeem Herstellen' moet kiezen, laat ik over aan jou. Als je deze optie kiest ben je al je data kwijt op de PS3 (savegames, niet gesynchroniseerde Trophies, foto's, muziek, videos, etc.).

Lukt dit ook niet, dan is de PS3 kapot en zal hem op moeten sturen, laten repararen, of zelf moeten repareren afhankelijk van je garantie (2 jaar).

[ Voor 51% gewijzigd door Jumpman op 24-07-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INGKING
Thanks geprobeerd, werkt niet. Ik zie ook het blauwe lichtje niet. Hij gaat alleen van rood naar groen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INGKING
Mmm, geen garantie weer. Ik ben bang dat ik dan maar een nieuwe moet kopen. Ik neem aan dat ik zo 100-150 kwijt ben voor een reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Kijk even op de Kassa website of het forum, daar staat een voorbeeldbrief dat een spelcomputer zeker 3 jaar mee moet gaan. het is al menigeen gelukt om (zelfs binnen 3 jaar) een Refurbished PS3 te krijgen zonder € 150,00 te betalen. Ik zou het proberen, ook is het bij jou misschien geen Blu-ray drive probleem (echter weet je dat niet, omdat je helmaal niet meer in je PS3 kan komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 08:17
Heeft iemand toevallig deze gebruikt bij een ylod http://www.gamma.com/asso...pistool-gamma-hg-2000lcd/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hoeveel kans heb ik, dat ik mijn eigen (boven, onder, zijkant geen enkel krasje) PS3 80GB terug krijg na reparatie (Blu-ray drive is defect)?

Iemand ervaring, en hoe lang het duurt ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even nog een update van mijn kant. Heb mijn PS3 met YLOD laten repareren door Ombouw Almere (zie opening post). Was binnen een uurtje gepiept. Prima service dus.

Mijn PS3 maakt nu alleen echt super veel herrie als de fan aanslaat. Die heeft het vroeger wel even gedaan, maar toen dus ruim 3 jaar niet. Bij ombouw Almere raden ze ook aan om je PS3 niet meteen uit te zetten na het gamen, maar gewoon het spel af te sluiten en even te wachten tot die grote fan stopt met koelen. Ik hoop dat dit een goede tip is voor iedereen met een PS3 fat.

Als jouw PS3 dus geen herrie maakt kan ik je aanraden om 'em even open te schroeven en het stof uit je grote fan the halen zodat die het weer gaat doen, misschien dat je op die manier een YLOD kunt voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Niet specifiek die, maar wel zoiets (van de kijkshop). Daarmee kon ik mijn PS3 lang genoeg draaiend houden om een transfer te doen naar een nieuwe PS3. Geen langdurige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Jumpman schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:26:
Hoeveel kans heb ik, dat ik mijn eigen (boven, onder, zijkant geen enkel krasje) PS3 80GB terug krijg na reparatie (Blu-ray drive is defect)?

Iemand ervaring, en hoe lang het duurt ongeveer?
Ik ken niemand, die zijn eigen PS3 terugkreeg bij reparatie door Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Gisteravond mijn PS3 (PS3 60GB launch van 599 euro) overleden. Hier al eens voor 100 euro de Bluray Drive aan laten repareren. Nu de YLOD.

Ik twijfel nog tussen reballen of een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Azqi schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:49:
Gisteravond mijn PS3 (PS3 60GB launch van 599 euro) overleden. Hier al eens voor 100 euro de Bluray Drive aan laten repareren. Nu de YLOD.

Ik twijfel nog tussen reballen of een nieuwe.
Hoe zit het met je savemages? ;)
Mijne is nu ook na een heel even knipperend geel lampje en daarna rood knipperend naar de reparatie.
Zit toch wel te denken om plus te nemen om de savegames in de cloud te stoppen. Dan was namelijk gewoon op m'n andere PS3 verder gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De vraag is werken alle savegames uit de cloud wel vlekkeloos op het andere systeem? Ik lees ook berichten dat als je sommige savegames overzet op een andere PS3, ook al heb je dezelfde accountnaam en ben je ingelogd onder hetzelfde PSN account en ongeacht of je de save los of met een back-up hebt overgeplaatst dat deze dan als nog niet doet of geen Trophies meer registreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai,

het beeld van mijn ps3 blijft op en neer gaan, gaat van onder naar boven om vervolgens weer onder in beeld te verschijnen en wer naar boven te gaan enz enz enz. dit gaat heel snel.
hij is aangesloten met een HDMI kabel, maar als ik de gewone 3 kleuren kabel weer aansluit, krijg ik helemaal geen beeld meer. ik kan de instellingen niet aanpassen gewoon omdat het beeld zo ontzettend snel op en neer gaat.
een spel of film laden kan wel, maar het effect blijft hetzelfde.
ik heb nog altijd de 60gb versie van Maart 2007, ja was een van de eerste met zon ding, nooit geen problemen mee gehad maar nu dus wel.
veel geschreeuw en gehuil van mijn zoontje want die kan zijn spelleke nu nie spelen :( ( en ik ook niet trouwens)

iemand een goede raad?????

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Dat ie geen beeld geeft op de "3 kleuren kabel" kan kloppen, omdat de PS3 nog steeds "denkt" dat hij het signaal via de HDMI moet versturen.

Wat ik als eerste zou proberen is een andere HDMI kabel, of een andere HDMI poort op je TV (of een andere TV met een HDMI, puur om dingen uit te sluiten). Want het probleem hoeft niet perse in je PS3 te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Tweak15KW schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:57:
[...]

Hoe zit het met je savemages? ;)
Mijne is nu ook na een heel even knipperend geel lampje en daarna rood knipperend naar de reparatie.
Zit toch wel te denken om plus te nemen om de savegames in de cloud te stoppen. Dan was namelijk gewoon op m'n andere PS3 verder gegaan :P
Mijn save games zijn hasta la vista :-(. Zuur, want was bijna Platinum.
Jumpman schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:50:
De vraag is werken alle savegames uit de cloud wel vlekkeloos op het andere systeem? Ik lees ook berichten dat als je sommige savegames overzet op een andere PS3, ook al heb je dezelfde accountnaam en ben je ingelogd onder hetzelfde PSN account en ongeacht of je de save los of met een back-up hebt overgeplaatst dat deze dan als nog niet doet of geen Trophies meer registreert.
Dat heb ik ook begrepen. Je kan wel verder, maar geen Trophies meer behalen met die savegames.

[ Voor 38% gewijzigd door Azqi op 06-08-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:14
Weet iemand waar je PS3 Slim onderdelen kan bestellen? Maat van mij heeft een voeding nodig betreft een slim versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Psyonara schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:07:
Weet iemand waar je PS3 Slim onderdelen kan bestellen? Maat van mij heeft een voeding nodig betreft een slim versie?
offtopic:
Geen idee of het mag...reclame maken
maar ik haalde m'n onderdelen bij ConsolePro. Gewoon een Nederlandse shop met een boel onderdelen voor reparaties van consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Dank je zal het door sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Gisteren mijn PS3 80GB terug gekregen van Sony na reparatie. Inderdaad een ander serienummer (over een ander nummer heen geplakt). Ook had de nieuwe console nieuwe kappen (in plastic). Echter bij de aansluitingen zat er nog stof in de connector en de HDMI aansluiting was zelfs licht beschadigd. Dit terwijl ik een zo goed als nieuwe (zonder krassen en al helemaal zonder beschadigingen) PS# 80GB had opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb begin juli een brief gestuurd naar Sony vanwege mn 1,5 jaar oude defecte ps3, maar uiteraard nog niks meer van gehoord. Echt waardeloos. Aan de telefoon zetten ze alleen een of andere uitzendkracht die niks mag toezeggen en als je Sony zelf wilt bereiken kan dat alleen met een papieren brief :')

Als ik de komende weken niks hoor ga ik mn ps3 wel zelf openschroeven. Ws. de voeding die constant uitvalt. Koop ik wel een nieuwe voeding voor 45 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVSint
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 06:29
Zojuist mijn PS3 slim ge-update naar versie 3.70.

Wat blijkt: NOS journaal is verdwenen. :(

In de plaats is een MUBI share iets gekomen wat apart geïnstalleerd moet worden. Bij installeren komt de foutmelding dat er reeds een nieuwere versie is geïnstalleerd. Lekker bezig.

Hoe krijg ik mijn NOS TV journaal weer terug ?

Dat MUBI is van mij niet zo nodig. Werkt niet.

Iemand betere ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaffe
  • Laatst online: 08-05 17:55
Ik heb een probleem met mn Ps3

Tijdens het spelen gaat hij ineens uit alsof de stroom uit valt. De rode stand by led is dan ook uit.

Als ik de stekker in en uit het stopcontact haal doet hij het weer maar vaak valt ie dan binnen een paar minuten weer uit.

Ik dacht eerst dat het door de warmte komt maar ook buiten de kast treedt hetzelfde probleem op.

Heeft iemand hier een oplossing voor.

Hij is gekocht in september 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Klinkt als een voedings probleem maar weet ik niet zeker? is het een Slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Dat probleem van Jaffe heb ik ook. Heb ook een Slim. Vermoed ook een voedingsprobleem. Zie ook mijn vorige posts. Die van mij is ook van eind 2009, dus misschien een slechte batch qua voedingen? Misschien een idee dat jij ook contact opneemt met de helpdesk en een brief stuurt, misschien dat Sony het probleem dan serieus neemt...?

[edit] en HenkS heeft zo te lezen ook hetzelfde probleem. Lijkt erop dat die Slim's het na 1,5-2 jaar massaal begeven ;)

Ik had een paar weken geleden al een brief gestuurd, maar nog niks van gehoord. Misschien dat ik er alsnog even een brief achteraan stuur met een link naar dit topic en specifiek de reacties van mensen met dit probleem. Lijkt me toch echt een productiefout als dit bij meerdere mensen gebeurt na dezelfde periode.

[ Voor 45% gewijzigd door Palomar op 20-08-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaffe
Palomar schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:10:
Dat probleem van Jaffe heb ik ook. Heb ook een Slim. Vermoed ook een voedingsprobleem. Zie ook mijn vorige posts. Die van mij is ook van eind 2009, dus misschien een slechte batch qua voedingen? Misschien een idee dat jij ook contact opneemt met de helpdesk en een brief stuurt, misschien dat Sony het probleem dan serieus neemt...?

[edit] en HenkS heeft zo te lezen ook hetzelfde probleem. Lijkt erop dat die Slim's het na 1,5-2 jaar massaal begeven ;)

Ik had een paar weken geleden al een brief gestuurd, maar nog niks van gehoord. Misschien dat ik er alsnog even een brief achteraan stuur met een link naar dit topic en specifiek de reacties van mensen met dit probleem. Lijkt me toch echt een productiefout als dit bij meerdere mensen gebeurt na dezelfde periode.
Bij de helpdesk dachten ze ook voeding. Maar ze konden verder niks doen wegens hun 1 jaars garantie. Toen naar bol.com gebeld en die gaan het oplossen omdat zij als verkoper wettelijk gezien 2 jaar garantie moeten geven. Het is wel irritant dat het geen constant probleem is hierdoor is het lastig om zon ding kapot te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik kan het niet laten, maar is het iemand opgevallen dat er over de Xbox 360 al 3 delen zijn gemaakt over defecten, en hierover nog maar één deel? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
@voedingsproblemen: ik heb hetzelfde gehad met mijn slim, was inderdaad de voeding toen. Sony heeft hem toen voor mij gerepareerd (net 1jaar oud toen volgens mij)

Daarmee kan ik ook gelijk leuk aanhaken op Uniciteit's bericht: Elke ps3 die ik heb gehad is kapot gegaan: mijn 60gb phat, mijn 40gb phat en mijn slim. Een failure rate van 100% dus in mijn geval :( En het is echt niet zo dat ik er vreemde dingen mee doe. Ze hebben altijd op mijn tv meubel gestaan, helemaal vrij. Daarnaast heb ik geen huisdieren en hou ik van een schoon huis. De phats hadden trouwens beide een kapotte bluray en de slim dus een voeding probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
Uniciteit schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:59:
Ik kan het niet laten, maar is het iemand opgevallen dat er over de Xbox 360 al 3 delen zijn gemaakt over defecten, en hierover nog maar één deel? :9
En toch... heb ik nog nooit ook maar één probleem gehad met mijn 360 (oudere generatie). Alles werkt altijd het downloaden van updates gaat veel sneller als op mijn ps3. En het installeren van diezelfde updates ook.

Ook weigert mijn ps3 sinds een update van Sony ineens verschillende games te lezen. Dus het apparaat is gewoon doodleuk softwarematig "defect" geraakt. Sony doet gewoon alsof haar neus bloedt. Ik heb bergen games liggen die het niet meer doen. Maar daar hoor je niets over... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor, als een defecte popcorn hour a200, een issue met mijn Hawk 560GTX TI nog niet genoeg is: Ik sluit mijn PS3 aan na 6 maanden stof te verzamelen, en wat gebeurt er? Na 30 sec valt de ps3 uit. Geen ledjes, niets. Gewoon een compleet dooie ps3.

Dus wat doe ik, ik sluit de stroomkabel opnieuw aan en hij doet het weer... voor 30seconden... :(

Iemand idee wat dit zou kunnen zijn?

Je hoort ook een klik als hij uitvalt.
keer en keer opstarten zorgt ervoor dat hij korter aan blijft staan tenzij je hem daarna koelt. Vergelijkbaar met YLOD?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( oops

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Uniciteit schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:59:
Komt ook wel een beetje doordat de Xbox360 (de eerste paar generaties) grove designfouten had waardoor ze erg snel kapot gingen, daardoor ging het topic rap qua posts (ook deels omdat MS het in eerste instantie ontkende, en heb je dus ook veel van die "Kassa" en "Radar" posts er tussen).
Neemt niet weg dat ik persoonlijk de betrouwbaarheid van beide consoles (zowel Xbox360 als PS3) nogal vind tegenvallen, al is dat met PC hardware ook een beetje. Snel sneller snelst, maar ook vaak erg snel kapot.

@DreamCatchers:
Klinkt een beetje alsof die oververhit raakt, misschien is de koelpasta opgedroogd.
YLOD geeft ie ook echt een YLOD en word veroorzaakt door een hardwarematig defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nemesizz schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:21:
[...]

Komt ook wel een beetje doordat de Xbox360 (de eerste paar generaties) grove designfouten had waardoor ze erg snel kapot gingen, daardoor ging het topic rap qua posts (ook deels omdat MS het in eerste instantie ontkende, en heb je dus ook veel van die "Kassa" en "Radar" posts er tussen).
Neemt niet weg dat ik persoonlijk de betrouwbaarheid van beide consoles (zowel Xbox360 als PS3) nogal vind tegenvallen, al is dat met PC hardware ook een beetje. Snel sneller snelst, maar ook vaak erg snel kapot.

@DreamCatchers:
Klinkt een beetje alsof die oververhit raakt, misschien is de koelpasta opgedroogd.
YLOD geeft ie ook echt een YLOD en word veroorzaakt door een hardwarematig defect.
Hmmm dan maar eens een druppel Diamond7 erop gooien...

Verwijderd

Wilde ook melding maken van YLOD, althans, via filmpjes van semi-profs op Youtube, denk ik dat het dat is. Heb mijn PS3 helemaal uit elkaar gehaald, wat een stof heeft dat ding verzameld... en mijn vriendin is erg netjes.

Gebeld met Sony Playstation Nederland "de-student-heeft-geen-zin-om-te-werken-en-zal-me-niet-helpen" gaf aan dat ik voor 150 euro een PS3 terugkrijg als ik die van mij opstuur, als ik een bon heb en binnen de garantie zit. Poehee... heb hem 2 jaar geleden op marktplaats gekocht, oke tweedehands is vaak meuk, maar met Nintendo heb ik nog nooit last van gehad.

Heb ook een brief gestuurd aan Nintendo Nederland of ze ervoor willen zorgen dat games voortaan op hun systeem beschikbaar komen en dat ik dan voor het kinderlijke uiterlijk ga kiezen, dan heb ik tenminste kwaliteit. En voor de dude die de berichten leest over wat er geschreven wordt over de PS3, zoek een andere baan, ze gaan binnenkort reorganiseren en Sony gaat waarschijnlijk failliet hieraan.

Wie koopt er nog een PS4? Als die er ooit komt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:27:
Wilde ook melding maken van YLOD, althans, via filmpjes van semi-profs op Youtube, denk ik dat het dat is. Heb mijn PS3 helemaal uit elkaar gehaald, wat een stof heeft dat ding verzameld... en mijn vriendin is erg netjes.

Gebeld met Sony Playstation Nederland "de-student-heeft-geen-zin-om-te-werken-en-zal-me-niet-helpen" gaf aan dat ik voor 150 euro een PS3 terugkrijg als ik die van mij opstuur, als ik een bon heb en binnen de garantie zit. Poehee... heb hem 2 jaar geleden op marktplaats gekocht, oke tweedehands is vaak meuk, maar met Nintendo heb ik nog nooit last van gehad.

Heb ook een brief gestuurd aan Nintendo Nederland of ze ervoor willen zorgen dat games voortaan op hun systeem beschikbaar komen en dat ik dan voor het kinderlijke uiterlijk ga kiezen, dan heb ik tenminste kwaliteit. En voor de dude die de berichten leest over wat er geschreven wordt over de PS3, zoek een andere baan, ze gaan binnenkort reorganiseren en Sony gaat waarschijnlijk failliet hieraan.

Ik niet, dat ding van mij is al met al maar 100 uur aangeweest en dan deze zooi al. Maar ik koop geen enkele console meer hierna: Xbox 360 maakte krassen, de PS3 nu die constant uitvalt. Het is troep, het enige wat nog werkt is de Wii, misschien koop ik daar nog een opvolger van. Eerst maar eens kijken of hij over 1-2 jaar nog werkt..

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:34:
Ik niet, dat ding van mij is al met al maar 100 uur aangeweest en dan deze zooi al. Maar ik koop geen enkele console meer hierna: Xbox 360 maakte krassen, de PS3 nu die constant uitvalt. Het is troep, het enige wat nog werkt is de Wii, misschien koop ik daar nog een opvolger van. Eerst maar eens kijken of hij over 1-2 jaar nog werkt..
Dan heb je wel pech zeg! Kheb al een PS2 sinds release, doet 't nog steeds. Ook mijn PS3 (80GB versie) van 4 jaar oud (en na heeeel veel gebruik) doet 't nog steeds prima. Wel een Xbox360 meteen weer teruggebracht naar de winkel omdat ie meteen vast liep (met GTA4). Heeft ook meteen mijn vertrouwen in Xbox hardware geschaad. Dus ik begrijp je standpunt wat dat betreft prima :-)

This is a Rapture reminder..

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:34:
[...]

Ik niet, dat ding van mij is al met al maar 100 uur aangeweest en dan deze zooi al. Maar ik koop geen enkele console meer hierna: Xbox 360 maakte krassen, de PS3 nu die constant uitvalt. Het is troep,
idd, die indruk krijg ik ook. Ik speelde tot 1,5 jaar geleden altijd games op de pc en heb nooit een console aangeraakt. Op een gegeven moment begon mijn pc wat ouder te worden en heb ik een ps3 aangeschaft om daar games op te spelen en tevens films op te kijken. Een console zou immers allemaal beter en makkelijker zijn. Maar ben er nooit enthousiast over geweest. Games als bijv. GTA4 zijn lelijker en draaien trager dan op mijn oude pc. Films streamen van pc naar ps3 ging ook nooit lekker. Verder moet je op de pc vaak updates en nieuwe drivers installeren, wat als nadeel wordt beschouwd. Op de ps3 blijk je in de praktijk ook zowat elke keer als je het ding aanzet weer updates te moeten installeren of afhankelijk te zijn van het playstation network wat er geregeld uitligt. En dan gaat het ding ook nog eens kapot na 1,5 jaar, wat je dik geld en moeite gaat kosten om weer gefixt te krijgen. Als zoiets met mn pc gebeurde dan kon ik het zelf 9 van de 10 keer goedkoop fixen.

Ben niet enthousiast en al helemaal niet meer nadat Sony geen garantie geeft op een 1,5 jaar oud apparaat.

• nioz
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:27:

Ach, ik wel denk ik :)
van mijn vrienden ben ik de enige die last en pech heeft gehad met kapotte ps3's. Gelukkig zijn ze bij mij allemaal gratis onder garantie gerepareerd. Daarnaast heb ik met mijn pc ook voldoende meegemaakt: kapot geheugen, kapotte hdd's, voeding die de halve pc (o.a. de graka) meenam in zijn ondergang. Daarnaast vind ik veel playstation games echt geweldig (heavy rain, uncharted, ratchet & clank, god of war etc) en is couch co-op met vrienden ook leuk. Dan is de pc geen geweldig alternatief.
PC gaming is gelukkig de laatste jaren wel wat goedkoper geworden, maar dat zal ook wel deels te danken zijn aan de vele multiplatform releases die weinig van de pc eisen omdat ze ook op consoles moeten draaien.

Ik koop mijn electronica trouwens altijd nieuw, juist vanwege garantie. Je weet met 2ehands vaak niet wat de historie is (gevallen, nat geweest, refurbished?) en veel apparaten zijn tegenwoordig dermate complex dat de kans op defecten ook gewoon wat groter is.

• Jaffe
Ik heb mijn playstation geupdate naar 3.70 en vandaag de hele middag gespeeld en hij is niet uitgevallen. Wacht nog wel even met opsturen. Het is ook een lekker vaag probleem dat ie uitvalt soms en soms niet.

• Baatje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Palomar schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:25:
[...]
. En dan gaat het ding ook nog eens kapot na 1,5 jaar, wat je dik geld en moeite gaat kosten om weer gefixt te krijgen. Als zoiets met mn pc gebeurde dan kon ik het zelf 9 van de 10 keer goedkoop fixen.

Ben niet enthousiast en al helemaal niet meer nadat Sony geen garantie geeft op een 1,5 jaar oud apparaat.
Hebben we niet gewoon wettelijk recht op 2 jaar garantie? Heeft Sony jou gemeld dat je geen garantie hebt?

Als ik jou was zou ik de rechtsbijstandverzekering maar inschakelen.

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 22:18
Beetje vreemd probleem hier(in China), heb een witte PS3 Slim 160GB uit Hong Kong(+/- 1 jaar oud) en deed het altijd perfect tot hij gisteren vastliep toen ik probeerde van het automatisch downloaden(PS+) terug te gaan naar het XMB. Aangezien de aan/uit knop ook niet meer wilde helpen maar de stekker uit het stopcontact getrokken en sindsdien wilde hij niks meer...

Uiteindelijk wel in recovery modus kunnen komen en file system herstel gedaan waarna hij weer opstartte en de en melding gaf dat de HDD corrupt was en hersteld moest worden. Helaas was hij na 12 uur nog steeds op 48% waarna ik besloot de PS3 maar weer te resetten en in de recovery modus voor PS3 system restore te gaan welke weliswaar niet vastliep(status icoontje bewoog nog steeds) maar ook niet op leek te schieten na een paar uur bezig te zijn geweest met het herstellen van de standaardinstellingen. Dus opnieuw reset met de hoop dat opnieuw installeren van de firmware zou helpen(nooit aan toegekomen)... Helaas kwam ik niet meer in de recovery modus terecht aangezien hij sindsdien zegt "Juiste hardeschijf niet gevonden", zowel bij normaal opstarten als de recovery modus... :( (Sony ook met die besparingen op die paar flash chips voor de firmware 8)7 )

Logischerwijs is het mij vrijwel zeker dat de HDD kapot is of iig de filesystem serieus beschadigd, heb wel gelezen dat formatten in een computer kan helpen maar die heb ik hier helaas niet voor handen(alleen een laptop, en na 3 laptops met E-SATA die ik nooit gebruikte heb ik er nu één zonder terwijl het nu best van pas zou komen). Weet iemand wat het beste is om momenteel te doen? Toch proberen te formatten?

Sony levert hier helaas geen garantie, aangezien PlayStation hier officieel niet bestaat. Wel is de winkel waar ik hem vandaan heb redelijk in de buurt en die had beloofd dat als er problemen waren dat hij wel soort van garantie wilde leveren, alleen het is natuurlijk ook geen Service Center... Ik wil liever eerst zelf het probleem duidelijk krijgen en hem vragen om bijvoorbeeld een nieuwe harddisk te leveren dan dat hij hem straks eigenhandig helemaal open schroeft voor niks... :P

Ter informatie: PS3 heeft altijd OFW gedraaid, momenteel 3.70 geloof ik

[ Voor 3% gewijzigd door Rctworld op 05-09-2011 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Laatst online: 13-08 15:04
In 2007 heb ik een PS3 aangeschaft. Deze is binnen het jaar defect geraakt en ik heb hiervoor netjes een nieuwe gehad.

Nu is 2 maanden geleden mijn PS3 weer stuk gegaan buiten de garantie, omdat deze niet word verlengd bij een vervangende machine. Ik heb voor de reparatie 150 euro betaald en heb ongeveer sinds 3 weken een nieuwe.
Nu wilde ik vanavond een potje assasins creed 2 spelen en liep mijn playstation met een rood knipperend lampje vast en gaat vervolgens niet meer aan. Zover ik wat kan vinden geeft dit een koelings probleem aan. Ook als de machine volledig van het stroom is geeft deze nog voor een korte tijd een soort van piep, wat lijkt op een bol staande condensator (?). Ik heb al verrschillende dingen geprobeert maar geen oplossing die te vinden is op google werkt.

Nu is dus mijn vraag of Sony het kan maken om wederom van mij 150 euro te vragen voor een reparatie? Of dat ik dit niet moet accepteren en voor niks een nieuwe moet eisen?
Ik heb ze helaas nog niet kunnen bellen omdat ze gesloten zijn. Misschien dat er iemand is die dit ook als is heeft meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 21:59
Als 'ie na drie weken alweer stuk is, dan zou ik inderdaad geen genoegen nemen met een betaalde reparatie. Heb je de PS3 wel genoeg vrij staan? Want dat kan natuurlijk ook koelproblemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het lastige is enkel dat je betaald hebt voor een reparatie die niets met dit probleem te maken heeft. Je krijgt meestal garantie op reparaties, niet op apparaten. Kijk even welke voorwaarden Sony er bij stelt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
alex3305 schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:06:
Als 'ie na drie weken alweer stuk is, dan zou ik inderdaad geen genoegen nemen met een betaalde reparatie. Heb je de PS3 wel genoeg vrij staan? Want dat kan natuurlijk ook koelproblemen veroorzaken.
Playstation staat netjes bovenop mijn TV meubel en krijgt dus voldoende koeling. De andere 2 apparaten hadden ook een ander defect, deze kon geen discs meer lezen.

De playstation maakt na het loshalen van de stroomkabel ook een raar piepend geluid als je je oor ertegenaan houd. Het klinkt als een bol staande condensator.

[ Voor 14% gewijzigd door Kupauw op 13-09-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik dacht dat je 90 dagen garantie kreeg op je vervangende PS3, dus ik zou even contact opnemen met Sony om het te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
Shiver23 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:28:
Ik dacht dat je 90 dagen garantie kreeg op je vervangende PS3, dus ik zou even contact opnemen met Sony om het te regelen.
Nou goed nieuws, net gebeld en kreeg te horen dat je inderdaad 90dagen garantie krijgt op vervangende hardware. Nu moet ik alleen wel even de pakbon opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:07:
Het lastige is enkel dat je betaald hebt voor een reparatie die niets met dit probleem te maken heeft. Je krijgt meestal garantie op reparaties, niet op apparaten. Kijk even welke voorwaarden Sony er bij stelt.
Probleem is dat je bij een PS3 geen repair krijgt, maar een vervangend exemplaar. Dat is ook meteen mijn reden waarom ik geen repair wil: Al mijn data en safegames kwijt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:57:
[...]

Probleem is dat je bij een PS3 geen repair krijgt, maar een vervangend exemplaar. Dat is ook meteen mijn reden waarom ik geen repair wil: Al mijn data en safegames kwijt. :(
Als je een externe HDD of USB stick heb dan kan je makkelijk alles backuppen, mits je PS3 nog aan gaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Jasperklaren schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:17:
[...]
Als je een externe HDD of USB stick heb dan kan je makkelijk alles backuppen, mits je PS3 nog aan gaat natuurlijk.
Maar er zijn een aantal games waren backuppen van savegames niet is toegestaan, en die ben je dan dus kwijt. Anderen werken wel, maar kun je online scores niet meer bijwerken of geen achievements/trophies meer halen. Copy-protection op savegames heb ik zelf altijd de balen van, want dan is je save-game eigenlijk niet safe...en als dan je console ermee ophoudt of je hdd crashed kun je weer opnieuw beginnen en dat is bij sommige moeilijke games best frustrerend.

• Palomar
  • Niet online
nioz schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:13:
@voedingsproblemen: ik heb hetzelfde gehad met mijn slim, was inderdaad de voeding toen. Sony heeft hem toen voor mij gerepareerd (net 1jaar oud toen volgens mij)
Voedingsprobleem lijkt bij mij plotseling te zijn verdwenen. Mn PS3 een tijdje niet meer gebruikt (omdat ie toch na 15 minuten uitvalt). Om uit te sluiten dan het aan de stroomvoorziening in mijn huis lag heb ik de PS3 eens meegenomen naar het huis van mn ouders. Daar werkte hij gewoon langer dan een uur achter elkaar. Meerdere keren. Dacht dus dat het aan de stroom in mijn huis lag, echter toen ik hem thuis weer aansloot kon ik ook weer gewoon uren spelen zonder uitval. Echt vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
"Ben bang dat mijn ps3 stuk is, telkens valt de stroom uit, meestal na ongeveer een half uurtje spelen, soms sneller. Nu gaat hij zelfs niet meer aan. Ik heb meerdere stopcontacten geprobeerd..."

Postte ik n weekje terug in het ervaringen topic, het lijkt er dus op dat ik ook bij die groep september-oktober 2009 hoor, tenminste zo te zien hebben jullie hetzelfde probleem: Je speelt (bij mij meestal 15-30 min) en dan ineens lijkt het of de stroom uitvalt, geen lampjes, geen melding, gewoon bam > uit.

Iemand al stappen ondernomen? Iemand het apparaat buiten Sony om laten repareren?

Ik zit namelijk niet te wachten om 150 euro te dokken voor een apparaat wat ik net geen 2 jaar heb. Daarnaast, voor 220 euro heb je een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ja hoor. Ik zet mijn PS3 net aan om een dvdtje te kijken, BAM! YLOD...

Het is wel een 60gb maar het nare is dat ik hem op mp had staan omdat ik hem zo weinig gebruikte. En ik nog wel patsen dat hij nooit defecten heeft vertoond. Nu krijg ik er geen kak meer voor.

Ik twijfel of ik em zelf met de heatgun behandel en verkoop (naar voor de koper) of dat ik hem laat reballen (naar voor mij, is duur).

[ Voor 3% gewijzigd door Blaat op 19-09-2011 23:11 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
PascalvE schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:38:
"Ben bang dat mijn ps3 stuk is, telkens valt de stroom uit, meestal na ongeveer een half uurtje spelen, soms sneller. Nu gaat hij zelfs niet meer aan. Ik heb meerdere stopcontacten geprobeerd..."

Postte ik n weekje terug in het ervaringen topic, het lijkt er dus op dat ik ook bij die groep september-oktober 2009 hoor, tenminste zo te zien hebben jullie hetzelfde probleem: Je speelt (bij mij meestal 15-30 min) en dan ineens lijkt het of de stroom uitvalt, geen lampjes, geen melding, gewoon bam > uit.

Iemand al stappen ondernomen? Iemand het apparaat buiten Sony om laten repareren?

Ik zit namelijk niet te wachten om 150 euro te dokken voor een apparaat wat ik net geen 2 jaar heb. Daarnaast, voor 220 euro heb je een nieuwe.
itt mijn bericht boven die van jou blijkt die van mij tóch nog steeds kapot. Gisteren het ding een tijdje aan laten staan en toen ik terugkwam was ie weer compleet uitgeschakeld (geen brandende lampjes meer).

Die van mij is van november 2009. Zelfde periode dus. Had al gebeld met helpdesk en op hun advies een brief gestuurd (in juli), maar nooit meer iets van gehoord. Volgens mij is het gewoon een productiefout met de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 23:35
Had mijn 60 GB versie al vanaf aller eerste release. Dikke €600,- voor betaald en gelukkig deed hij het voor 5 jaar zonder problemen. Totdat ik maandje geleden YLOD had gekregen, zag ik wel aankomen na alle verhalen van wat ik had gehoord. Nou heb ik besloten om geen 150 euro voor een reparatie te laten dokken. Heb het zelf laten repareren maar helaas was een ''fohn'' niet genoeg. Nou maar wachten voor de Slim White Edition in November. Wat zal ik met de oude 60 GB versie doen? Onderdelen verkopen of ergens repareren voor een klein prijsje waarna hij het na een paar maanden het niet meer doen? Zag dat de Blu Ray drive wel minimaal €50,- waard is ... Iemand enige voorstel?

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
Palomar schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:26:
[...]

itt mijn bericht boven die van jou blijkt die van mij tóch nog steeds kapot. Gisteren het ding een tijdje aan laten staan en toen ik terugkwam was ie weer compleet uitgeschakeld (geen brandende lampjes meer).

Die van mij is van november 2009. Zelfde periode dus. Had al gebeld met helpdesk en op hun advies een brief gestuurd (in juli), maar nooit meer iets van gehoord. Volgens mij is het gewoon een productiefout met de voeding.
Raar dat je niks meer gehoord hebt... Ga je verder nog stappen ondernemen? Als ik 150 euro moet dokken voor een vervangend model ga ik het toch eerst proberen te laten repareren, betaal dan desnoods liever 220 euro voor een gloednieuwe. Maar eerst maar eens de helpdesk bellen, maar ik vrees dat er weinig uit gaat komen als ik zo alle reacties (ook buiten dit forum) op dit bekende probleem zie.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Lashrom schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:54:
Had mijn 60 GB versie al vanaf aller eerste release. Dikke €600,- voor betaald en gelukkig deed hij het voor 5 jaar zonder problemen. Totdat ik maandje geleden YLOD had gekregen, zag ik wel aankomen na alle verhalen van wat ik had gehoord. Nou heb ik besloten om geen 150 euro voor een reparatie te laten dokken. Heb het zelf laten repareren maar helaas was een ''fohn'' niet genoeg. Nou maar wachten voor de Slim White Edition in November. Wat zal ik met de oude 60 GB versie doen? Onderdelen verkopen of ergens repareren voor een klein prijsje waarna hij het na een paar maanden het niet meer doen? Zag dat de Blu Ray drive wel minimaal €50,- waard is ... Iemand enige voorstel?
Je zou hem nog kunnen laten fixen voor 90 euro, dan zou hij het nog even uit moeten houden. Bij mij was het alleen zo dat hij na de reparatie een ontzettende takke herrie ging maken doordat de fan heel hard ging blazen. Om die reden heb ik hem verkocht, en een slim 160 aangeschaft. Anders had ik hem gerust nog langer gehouden.

Verwijderd

Weet iemand waarom de ps3 van 120gb amper te koop is? Uit de handel gehaald omdat die dingen kut zijn? >:)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2011 10:50 ]

• Palomar
  • Niet online
PascalvE schreef op woensdag 21 september 2011 @ 00:08:
[...]

Raar dat je niks meer gehoord hebt... Ga je verder nog stappen ondernemen?
Om eerlijk te zijn heb ik daar niet echt zin in. Zou ook niet weten wat ik nog kan doen.

Denk dat ik hem maar gewoon ga openschroeven en eens aan die schroefjes in de voeding ga draaien (zie eerder dit topic) of een nieuwe voeding ga kopen voor 5 tientjes oid.

• Jaffe
Palomar schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:29:
[...]

Voedingsprobleem lijkt bij mij plotseling te zijn verdwenen. Mn PS3 een tijdje niet meer gebruikt (omdat ie toch na 15 minuten uitvalt). Om uit te sluiten dan het aan de stroomvoorziening in mijn huis lag heb ik de PS3 eens meegenomen naar het huis van mn ouders. Daar werkte hij gewoon langer dan een uur achter elkaar. Meerdere keren. Dacht dus dat het aan de stroom in mijn huis lag, echter toen ik hem thuis weer aansloot kon ik ook weer gewoon uren spelen zonder uitval. Echt vaag.
Ik had hetzelfde. Tot ie ineens weer uitviel. Heb hem gister opgestuurd laatste 3 dagen van de garantie.

Ook eind 2009 model. Je hebt via de winkelier trouwens recht op 2 jaar garantie. Is wettelijk geregeld vanuit de EU.

Kan je niet naar de winkel gaan waar hij vandaan komt?

[ Voor 11% gewijzigd door Jaffe op 22-09-2011 15:33 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jaffe schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:30:
Ook eind 2009 model. Je hebt via de winkelier trouwens recht op 2 jaar garantie. Is wettelijk geregeld vanuit de EU.
Wettelijk geregeld vanuit Europa maar niet zo door de Nederlandse overheid overgenomen. Wij hebben een eigen garantiesysteem die welliswaar minder duidelijk is maar consumenten wel beter beschermt. Hier wordt uitgegaan van een te verwachten levensduur.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jaffe schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:30:
[...]

Ik had hetzelfde. Tot ie ineens weer uitviel. Heb hem gister opgestuurd laatste 3 dagen van de garantie.

Kan je niet naar de winkel gaan waar hij vandaan komt?
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik vermoed bijna een lekke condensator, maar ik heb hem nog niet open gemaakt.

Mijn PS3 is echter een release-model van 1 September 2009, ik had een aantal maanden terug hetzelfde probleem, maar na een software-reset was het weer opgelost. Tot 5 September, toen kon ik ineens nog maar een paar minuten spelen.

Omdat ik ervoor al 2x eerder contact heb gehad over precies dit probleem en dus bij Sony bekend was dat er een probleem met mijn PS3 was ben ik van mening dat ik gewoon recht heb op garantie. :/ Nu doen ze moeilijk over die 4 dagen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:37:
[...]

Wettelijk geregeld vanuit Europa maar niet zo door de Nederlandse overheid overgenomen. Wij hebben een eigen garantiesysteem die welliswaar minder duidelijk is maar consumenten wel beter beschermt. Hier wordt uitgegaan van een te verwachten levensduur.
idd, met zoiets kwam de winkel ook waar ik uiteraard als eerste aanklopte. Ze hanteerden dezelfde termijn als Sony (1 jaar), omdat die wet vaag is. Misschien als ik heel erg op mijn strepen ga staan dat die winkel hem inneemt voor reparatie, maar wat is de te verwachten levensduur van een PS3 en wat moet ik zelf betalen aan die reparatie van een inmiddels 1 jaar en 10 maanden oude PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is inderdaad het lastige, hiervoor zou je Sony moeten contacteren en vragen wat de te verwachten levensduur van een PS3 is.

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste