Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-05 03:22

pino85

Im just a Bird in the Sky

SImpele reden, dit kan en in veel gevallen een lange slepende zaak worden waar veel energie in gaat zitten wat ik nu niet heb door de operatie en mensen in mijn omgeving hebben het helaas ondanks tros radar nog niet gewonnen.
En ik wil zo snel mogelijk weer een werkende console terug zeker nu ik de komende 6 weken niet mag lopen en thuis zit met al die films/series.
Meelobee schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:30:
Heb je het inmiddels al met een cleaning disk geprobeerd?
Heb er 1 geprobeerd maar het is helaas toch dat er iets anders mis is en denk dus de laser diode zelf.

[ Voor 50% gewijzigd door pino85 op 01-04-2011 09:57 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Mijn PS3 is ook wat verder van huis...

Cyclonite heeft mij super geholpen! Afgelopen vrijdag ben ik naar hem toe gegaan met mijn voeding. Het bleek niet de elco te zijn van de voeding, dus is hij voor mij gaan meten...

Nu bestaat de voeding uit 2 circuits. 1 van 220V -> 12V en 1 van 220V -> 5.5V.

Het 5.5V circuit stuurt het bedieningspaneel aan (aan/uit knop, disk-tray knop en led). Het 12V circuit de PS3 zelf (moederbord e.d.). Waarschijnlijk is er een regelaar kapot uit het 5.5V circuit waardoor hij dus niet aan/uit wil... great! Dat zijn allemaal kleine priegeldingetjes en het kost teveel moeite om exact uit te zoeken welke het is.

Nu heb ik dus gisteren uit china een APS-250 voeding besteld. Zal wel even duren tot die binnen is...

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilleVC
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-05-2015
Vlassie1980 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:37:
Gisteren mijn PS3 met YLOD naar Multimediapoint gestuurd en voor de permanente reballing fix van 90 euro gekozen. Als ik de recensies op marktplaats mag geloven weten die gasten precies hoe ze hem goed kunnen fixen.

Hopelijk heb ik hem begin volgende week weer terug, heb lang zitten twijfelen om toch maar voor een nieuwe te gaan maar de savegames zijn mij veel waard en die ga ik gelijk backuppen als ik hem weer in bezit heb :)
Die mannen zijn supergoed. Men broer had een YLOD op zijn launch PS3 60GB en geen garantie meer. Ik opzoekwerk gedaan en bij hen uitgekomen. Ik ben speciaal van België daar naartoe gereden (~4uur heen en terug) op een uurtje een reflow gedaan en de PS3 was gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354278

Een kleine algemene vraag.

De blue ray speler van mijn PS3 heeft het begeven. Het gaat niet om de lens, maar ik denk dat ik een mechanisch stukje heb gebroken tijdens het openmaken waardoor de schijf niet meer ronddraait.

Hierdoor zijn natuurlijk wel alle waranty stickers opengemaakt.

Mijn vraag nu is of ik mijn PS3 alsnog voor het welbekende bedrag van 150 euro naar Sony kan opsturen en als ik het goed begrijp sturen ze je dan een gereviseerde op als ze hem niet kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-04 15:34
Waarschijnlijk wel, maar een telefoontje met Sony zal dit uiteraard even bevestigen ;) In feite koop je voor €150,- gewoon een refurbished model, en gaat jouw oude systeem weer de refurbish-pool in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:57
^ Hoe zit het dan met savedata enzo? Worden de schijven dan gewoon verwisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 11:26
Bij reparatie door Sony ben je je savedata kwijt. Harde schijf wordt gewoon geformatteerd of verwisseld met een andere. Dit was voor mij de reden om mijn YLOD te laten fixen door iemand anders, snel een backup te maken van alle gegevens en een nieuwe PS3 te bestellen.

Als je PS3 de reparatie ingaat voor alleen een issue met de lens of blu ray speler, dan kan je meteen al een backup maken van de gegevens op je PS3. Als je het refubirshed systeem in je bezit hebt, kun je eenvoudig een restore uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 07:05
Klopt het dat de voedingen van de 60GB en de 40GB versie soms hetzelfde zijn, maar dus niet altijd?
Ik wil mijn kapotte 40GB PS3 testen, of het de PSU is of niet. Vriend van me heeft 60GB versie die werkt en wil wel meewerken. Maar ik begrijp dat het een geval wordt van open schroeven en kijken of het dezelfde is?
Het hoeft letterlijk gezien niet eens hetzelfde te zijn, zolang de aansluitingen maar het zelfde zijn, dat is goed genoeg voor de test.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

!null schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 08:15:
Klopt het dat de voedingen van de 60GB en de 40GB versie soms hetzelfde zijn, maar dus niet altijd?
Ik wil mijn kapotte 40GB PS3 testen, of het de PSU is of niet. Vriend van me heeft 60GB versie die werkt en wil wel meewerken. Maar ik begrijp dat het een geval wordt van open schroeven en kijken of het dezelfde is?
Het hoeft letterlijk gezien niet eens hetzelfde te zijn, zolang de aansluitingen maar het zelfde zijn, dat is goed genoeg voor de test.
Je moet even checken of de voeding er hetzelfde uit ziet. Reken er wel op dat als je ook zijn Ps3 open haald dat je garantie direct is verlopen, dus ook die van hem.

Als de voeding er hetzelfde uit ziet (kwa format) en het type hetzelfde is van de voeding (staat onder op die cover) is het goed.

Ik heb zelf een ps3 250gb en er zat een APS-250 voeding in. Die ging kapot en is vervangen door een APS-270 voeding, die doet het ook gewoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ok mooi.

Ja ik weet het van de garantie. DIe van hem is meer dan 2 jaar oud, en die van mij al 3 jaar oud (en kapot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 23:55
Graag jullie advies....

Ik heb een PS3 80GB die echt veel lawaai maakt... Als ik de PS3 aanzet en even wat ga doen dan gaat die als een gek blazen (erg irritant).

Wat kan ik het beste doen, deze online aanmelden bij sony of moet ik daarvoor bellen?

Hoe gaat dat online aanmelden in zijn werk, kan ik dan meteen een afspraak plannen wanneer men de PS3 komt ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:15
!null schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:38:
Ok mooi.

Ja ik weet het van de garantie. DIe van hem is meer dan 2 jaar oud, en die van mij al 3 jaar oud (en kapot).
Ik heb hier nog een voeding liggen (werkend) uit een 60GB PS3.
Mocht je eruit zijn of het de voeding was of niet..

edit: Mag je van mij ook lenen hoor, maar ik woon in een uithoek dus waarschijnlijk geen optie.

[ Voor 12% gewijzigd door CrystalViriS op 03-05-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Eerst even uitwisselen met die vriend van me, weet niet wanneer dat gaat gebeuren. Als het de PSU is dan wil ik hem wel van je overnemen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:25
Mijn PS3 was anderhalve maand geleden overleden vanwege een YLOD. Dit is gebeurd op het moment dat de PS3 in onderstaand tv meubel stond, hij overleed tijdens het afspelen van een DVD. Hij stond op de plek waar nu die center speaker staat.

TV Meubel

PS3 is nu gefixt maar ik twijfel of ik hem daar alsnog neer moet zetten en dus niet hetzelfde probleem ga krijgen. Heb wel 6 maanden garantie op de reparatie maar ik wil geen risico lopen.
Denken jullie dat er voldoende airflow is voor de PS3? Heb er bewust geen plaat achter zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Vlassie1980 op 10-05-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-04 21:13
Is oververhitting dan de enige oorzaak van een YLOD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Vlassie1980 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:32:
Mijn PS3 was anderhalve maand geleden overleden vanwege een YLOD. Dit is gebeurd op het moment dat de PS3 in onderstaand tv meubel stond, hij overleed tijdens het afspelen van een DVD. Hij stond op de plek waar nu die center speaker staat.

[afbeelding]

PS3 is nu gefixt maar ik twijfel of ik hem daar alsnog neer moet zetten en dus niet hetzelfde probleem ga krijgen. Heb wel 6 maanden garantie op de reparatie maar ik wil geen risico lopen.
Denken jullie dat er voldoende airflow is voor de PS3? Heb er bewust geen plaat achter zitten.
Ook al is er geen achterkant aanwezig, ik denk dat de warmte teveel blijft hangen in dat meubel. Normaal stijgt warme lucht op maar daar is eigenlijk niet echt plaats voor lijkt het zo. Ook lijkt het me niet gunstig dat de warmte van b.v. die versterker(?) die ernaast staat ook nog toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:56

Nemesizz

Untouchable

Richard_AFC schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:58:
Is oververhitting dan de enige oorzaak van een YLOD?
Nee, helaas niet. Zijn meerdere oorzaken wat een YLOD kan geven.
Oververhitting veroorzaakt wel sneller een YLOD (metname de GPU kan hier slecht tegen).

@Vlassie:
Meubel ziet er wel een beetje krapjes uit om een PS3 in te zetten.
Weet niet welk model PS3 je had, maar metname de oudere (60 en 40GB modellen) konden echt loeiheet worden. Zelf hadden we (m'n broer en ik moesten eerst de PS3 delen) in een ruimer meubel staan met een fan die de warme lucht wegzoog, anders hoopte de hitte op in het kastje.
De PS3 moet echt voldoende ruimte hebben aan de achterkant en aan de zijkant bij de BR-drive (daar komt soms ook lucht uit). De kant van de hardeschijf maakt niet zoveel uit, die zit toch dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Thanks voor de updates, ik heb inmiddels de PS3 staand naast mijn tv neergezet.
Vroeger had ik hem zelfs in een Ikea kastje met gesloten deurtjes staan, je wilt niet weten hoe heet het daarbinnen werd :)

Dat heb ik vrij snel anders gedaan want dat leek me sowieso niet al te gezond.

[ Voor 16% gewijzigd door Vlassie1980 op 11-05-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Aaaarrgggghh... PS3 net een maand terug van een reballing fix en nu weer een YLOD :@
Eerst dat geneuzel met dat PS3 netwerk en dan nu dit weer, ik begin echt doodmoe te worden van Playstation onderhand.

Had mijn PS3 gewoon staand neergezet, niet in een kastje of wat dan ook. Fifa 11 opgestart, menu start op en piep piep piep.

Kan ik hem weer opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:11
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:56:
Graag jullie advies....

Ik heb een PS3 80GB die echt veel lawaai maakt... Als ik de PS3 aanzet en even wat ga doen dan gaat die als een gek blazen (erg irritant).

Wat kan ik het beste doen, deze online aanmelden bij sony of moet ik daarvoor bellen?

Hoe gaat dat online aanmelden in zijn werk, kan ik dan meteen een afspraak plannen wanneer men de PS3 komt ophalen?
Als ie constant als een gek gaat blazen betekend gewoon dat hij in een te warme (afgesloten) omgeving staat. Zet je PS3 es helemaal in een open ruimte en kijk wat er dan gebeurt.

Mijn PS3 stond voorheen in de ruimte waar nu Bad Company 2 toevallig ligt. Hij staat voortaan zo mooi open, en helemaal geen oververhittingsproblemen meer gehad:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/m/7/9721/ps3001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/m/543/5162/ps3002.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Snowwie op 16-05-2011 05:52 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Blijft triest dat je een Fat PS3 gewoon niet op die plek waar Bad Company ligt kunt plaatsen omdat ie te heet wordt. Kijk nou zelf eens naar de ruimte die daar nog is voor airflow, het is gewoon open aan de zijkant en zelfs dan kan je hem er nog niet neerzetten.

Ik neem aan dat dit bij een PS3 slim niet meer zo is? Want ik ben die oververhittingsproblemen echt meer dan zat onderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Vlassie1980 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:25:
Blijft triest dat je een Fat PS3 gewoon niet op die plek waar Bad Company ligt kunt plaatsen omdat ie te heet wordt. Kijk nou zelf eens naar de ruimte die daar nog is voor airflow, het is gewoon open aan de zijkant en zelfs dan kan je hem er nog niet neerzetten.

Ik neem aan dat dit bij een PS3 slim niet meer zo is? Want ik ben die oververhittingsproblemen echt meer dan zat onderhand.
Mijn Ps3 slim is alles behalve echt open opgesteld. De airflow komt vooral er uit via de achterkant. Ik heb nog geen hitte problemen gehad. Mijn voeding is al wel een keer kapot gegaan maar ik vermoed niet dat dat door hitteproblemen is gekomen, hij werd nooit superwarm en stond nooit hard te blazen ofzo.

Na een jaar in een toch best stoffige omgeving was de binnenkant van mijn Ps3 ook nog zo goed als stofvrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402649

Anoniem: 354278 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:40:
Een kleine algemene vraag.

De blue ray speler van mijn PS3 heeft het begeven. Het gaat niet om de lens, maar ik denk dat ik een mechanisch stukje heb gebroken tijdens het openmaken waardoor de schijf niet meer ronddraait.

Hierdoor zijn natuurlijk wel alle waranty stickers opengemaakt.

Mijn vraag nu is of ik mijn PS3 alsnog voor het welbekende bedrag van 150 euro naar Sony kan opsturen en als ik het goed begrijp sturen ze je dan een gereviseerde op als ze hem niet kunnen maken?
Heb dit ook gehad met mijn launch 60gig PS3 een jaartje terug en ik hoefde niks te betalen ik kreeg er zelfs een gratis controler bij :P(ik was em alleen een maand kwijt)

Maar nu mijn probleem me PS3 is overleden iedere keer als ik em aanzet piept ie 3 keer kort achter elkaar en begint het rode lampje te knipperen nou weet ik dat ik 150 euro moet dokken en dat ik me savegames kwijt ben maar er zit ook nog een game in die ik er dus niet uit krijg hoe zit dat dan?
Is er trouwens een andere manier om contact op te zoeken met de playstation helpdesk want ik heb nu als 5 keer een half uur aan de telefoon gehangen zonder dat ik ook maar in contact kom met iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:55
Anoniem: 402649 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:32:
[...]

Maar nu mijn probleem me PS3 is overleden iedere keer als ik em aanzet piept ie 3 keer kort achter elkaar en begint het rode lampje te knipperen nou weet ik dat ik 150 euro moet dokken en dat ik me savegames kwijt ben maar er zit ook nog een game in die ik er dus niet uit krijg hoe zit dat dan?
Is er trouwens een andere manier om contact op te zoeken met de playstation helpdesk want ik heb nu als 5 keer een half uur aan de telefoon gehangen zonder dat ik ook maar in contact kom met iemand
Klinkt als een YLOD.
Staan goede tutorials op youtube hoe je het prima zelf kan fixen.
Ik ben echt niet technisch aangelegd, maar ik heb zonder probleem een reflow uitgevoerd.
Lekker nieuwe koelpasta erop en werken weer!
Koste me 10 euro aan koelpasta en een saucijzenbroodje voor het lenen van de heatgun.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Anoniem: 402649 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:32:
[...]
Dat is de welbekende YLOD waar ik nu dus ook mee te maken heb, ik heb hem doorgestuurd naar een bedrijf in Cuijk ( weet niet of ik naam van de toko hier mag noemen, check Marktplaats en zoek op YLOD ) voor een permanente fix, heeft het 6 weken gedaan maar nu dus weer die YLOD. Heb ze ook gebeld en ik had er 6 maanden garantie bij, dus ik moet hem nu weer opsturen. Ze zeiden dat het bij 1 op de 10 gevallen nog wel eens kan gebeuren.
Hopelijk kunnen ze hem nu wel goed fixen, anders krijg ik mijn geld terug.

Er zijn overigens 2 opties om een YLOD te repareren, ik heb voor de duurste optie gekozen ( Reballing ) omdat bij de andere methode de YLOD weer terug kan komen. Bij reballing zou het permanent gefixt moeten zijn ( behalve bij mij |:( ) maar ik heb er wel vertrouwen in dat het weer in orde komt.

Alleen irritant dat ik hem weer een week kwijt ben. Kosten voor de reballing reparatie zijn overigens 90 euro inclusief verzendkosten retour. Bij de reballing methode ben je overigens meestal je savegames niet kwijt!

[ Voor 3% gewijzigd door Vlassie1980 op 16-05-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
laarsNL heeft het toch over een rood lampje en geen geel? Dus RLOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik denk dat hij het gewoon over een YLOD heeft :)
Het gele lampje gaat maar heel even aan na het opstarten, gevolgd door drie piepjes. Maar het gele lampje is wel de Yellow LED of Death :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402649

EDIT: ja toch een geel lampje maar die gaat zo snel dat het bijna niet opvalt

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 402649 op 16-05-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Klopt, je ziet hem even heel kort. Maar het is dus wel de indicatie dat je PS3 kaduuk is, dus een YLOD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Vandaag heb ik mijn PS3 aangezet en ik krijg de melding:
"Kan niet starten. De juiste harde schijf is niet aangetroffen"

Heeft iemand die melding eerder gehad? En zoja, kan ik zelf nog wat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:49

Grannd

da Granndest

De PS3 heeft eigenlijk helemaal geen geel lampje, het lampje brandt even geel omdat rood en groen tegelijkertijd branden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-05 23:25
Hallo allemaal,
Sinds kort loopt mijn ps3 vast. :'( . Het vreemde is dat alleen het beeld vast loopt en het geluid door blijft werken. Ik vermoed dat het daarom iets met de gpu te maken heeft.

Als hij vast loopt krijg ik dit scherm. Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/113/imag0048zy.jpg
Het gaat om een oude 40 gb versie van de ps3. Ik heb de koelpasta vervangen maar dat hielp ook niks.

gr. John 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Grannd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:14:
De PS3 heeft eigenlijk helemaal geen geel lampje, het lampje brandt even geel omdat rood en groen tegelijkertijd branden :)
Ik maar de hele tijd denken dat RLOD en YLOD twee verschillende dingen waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Je hebt een rsod ( red screen of death) en een ylod. Dat is iets anders. Ik denk dat je ze door elkaar haalt

[ Voor 46% gewijzigd door yesjohn op 19-05-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:47
yesjohn schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:19:
Hallo allemaal,
Sinds kort loopt mijn ps3 vast. :'( . Het vreemde is dat alleen het beeld vast loopt en het geluid door blijft werken. Ik vermoed dat het daarom iets met de gpu te maken heeft.

Als hij vast loopt krijg ik dit scherm. [afbeelding]
Het gaat om een oude 40 gb versie van de ps3. Ik heb de koelpasta vervangen maar dat hielp ook niks.

gr. John 8)7
Hmm dit heb ik ook wel is gehad volgens mij.
Ik heb ook een 40gb fat.
Heb jij ook last van een loeiende ventilator?
Niet gewoon algemene oververhitting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Ik had de koelpasta laatst vervangen en toen zat het stroomsnoertje ertussen. Ik heb dat ook wel eens met mn pc gehad en het geluid was heel anders. Het geluid was echt veel langzamer dan mn pc. Zou mijn koeler kapot zijn?? Kan ik dat testen? Vergeleken met m'n pc draait hij echt heel langzaam tijdens bijvoorbeeld het gamen.

Edit: er komt wel gewoon lucht uit. Heb jij het eigenlijk gefixed??

[ Voor 9% gewijzigd door yesjohn op 20-05-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 13:47
Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven in het volgende.

Mijn PS3 (geen 60Gb versie) is JLOD'ed, nu is mij verteld dat als ik Playstation NL bel en ik vertel dat ik JLOD heb dat ik dan een nieuwe krijg voor 150 euro omdat deze uiteraard buiten garantie valt.

Wat is hier van waar?

Als dit echt zo zou zijn bespaar ik dus 100 euro op een nieuwe plus een extra HDD want ik stuur hem natuurlijk terug dan zonder HDD.

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 21-05-2011 01:28 . Reden: typo plus extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 01:23:

Mijn PS3 (geen 60Gb versie) is JLOD'ed, nu is mij verteld dat als ik Playstation NL bel en ik vertel dat ik JLOD heb dat ik dan een nieuwe krijg voor 150 euro omdat deze uiteraard buiten garantie valt.

Wat is hier van waar?

Als dit echt zo zou zijn bespaar ik dus 100 euro op een nieuwe plus een extra HDD want ik stuur hem natuurlijk terug dan zonder HDD.
Mijn ervaring is dat iedere ps3 reparatie buiten garantie ~120euro kost. Hierbij wordt geen verschil gemaakt tussen een defecte 'fan' van 2euro of een bluray-laser van 80euro - prijs is altijd 't zelfde.

Stel dat sony 't probleem kan herstellen voor 120euro zou ik 't accepteren

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 29-05 13:47
himlims_ schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 01:47:
[...]
Mijn ervaring is dat iedere ps3 reparatie buiten garantie ~120euro kost. Hierbij wordt geen verschil gemaakt tussen een defecte 'fan' van 2euro of een bluray-laser van 80euro - prijs is altijd 't zelfde.

Stel dat sony 't probleem kan herstellen voor 120euro zou ik 't accepteren
Je krijgt dus geen nieuwe maar een refurbisched PS3 (tenminste zo zou ik het doen als ik Sony was)?
Je weet in principe niet wat je krijgt, een slim of een fat ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Ik ben ook bang dat ik moet betalen (http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36066907) Mijn ps3 is helaas open geweest. Kan ik hem dan nog gewoon voor 120 euro laten repareren zonder dat Sony gaat zeuren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 00:32
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sE0co.jpg

Ik neem aan dat dit het begin van het einde is?

De PS3 is in december 3 jaar oud, dus garantie kan ik op mijn buik schrijven. Ik denk dat ik binnenkort maar bezig ga met een verfstripper.

Daarna moet er toch maar een nieuwe komen. Er komen teveel goede games aan om te negeren.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
schumi2004 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 01:23:

Wat is hier van waar?

Ik heb mijn PS3 naar een reparatiebedrijf in Cuijk verzonden, die maken hem voor 90 euro ( reballing ) en je bent ook geen gegevens kwijt van je HDD. Hij moest alleen nog een keer terug want na de reparatie kreeg ik weer een YLOD. Ze hebben dit netjes opgelost, ik kreeg 6 maanden garantie.

Het gaat hier om een 60GB Phat
PjotrStroganov schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:57:
[afbeelding]

Ik neem aan dat dit het begin van het einde is?

De PS3 is in december 3 jaar oud, dus garantie kan ik op mijn buik schrijven. Ik denk dat ik binnenkort maar bezig ga met een verfstripper.

Daarna moet er toch maar een nieuwe komen. Er komen teveel goede games aan om te negeren.
Denk dat de GPU naar de knoppen is :(

[ Voor 22% gewijzigd door Vlassie1980 op 26-05-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 11:16

TDB

arggggh, zit nu alweer een uur te klooien met een zwart scherm. Op mijn tv zie ik netjes 1920x1080i 60hz staan maar met een volledig zwart scherm. Tot nu toe al wat mogelijke oplossingen geprobeerd die ik op internet tegen kom:
- gewone kabel erin, 5 seconden "aan" knop ingedrukt houden, hdmi wordt gesignaleerd, aangeven dat er moet worden overgeschakeld naar hdmi
- andere hdmi kabel geprobeerd
- 6 - 10 seconden "aan" knop ingedrukt, systeem reset

niets werkt en ik weet dat bij de vorige keer het opeens wel gelukt was maar nu niet |:( iemand een idee?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Dag mensen,

na de Welcome Back actie heb ik Infamous en Dead Nation gedownload. Nu heb ik soms als ik ze opstart, dat het beeld net zo wordt als van een stukke videokaart (lees 1 kleur, continue flikkering). Met games op blu-ray (zoals GT5) heb ik geen last. Gaat mijn ps3 dood? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288452

Vandaag blikseminslag gehad en nu doet mijn ps3 slim helemaal niks meer. Heeft t nut om de voeding te vervangen? Er zit een zekering op gesoldeerd dus heeft die de klap opgevangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:15
Ik wordt zo moedeloos van Sony. Dit wordt nu mijn 6de playstation 3 sinds 2007. Het gaat om een 60Gb model. Dit is nu al de derde ps3 binnen anderhalve maand. Elke keer de ylod. Ik weet het niet meer. Wat zouden jullie doen in mijn geval. Dit is toch niet normaal? Ps3 staat vrij op een houten tafeltje. Wordt wel 3D op gespeeld en gekeken. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben? Ik heb het eigenlijk helemaal gehad zoals jullie kunnen begrijpen. Ik weet het echt niet meer. En nee, ik wil geen slim, ik wil persee een werkende 60GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Helaas is mijn EU launch 60GB model nu ook overleden, YLoD. Die van mij gaat ook maar eens richting Cuijk.
Weet alleen nog niet zo goed of ik de gerepareerde moet houden of doorverkopen en zelf een nieuwe halen. De PS2 compatibiliteit gebruik ik niet meer en die USB-poorten geloof ik wel.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
blueface schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:01:
Ik wordt zo moedeloos van Sony. Dit wordt nu mijn 6de playstation 3 sinds 2007. Het gaat om een 60Gb model. Dit is nu al de derde ps3 binnen anderhalve maand. Elke keer de ylod. Ik weet het niet meer. Wat zouden jullie doen in mijn geval. Dit is toch niet normaal? Ps3 staat vrij op een houten tafeltje. Wordt wel 3D op gespeeld en gekeken. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben? Ik heb het eigenlijk helemaal gehad zoals jullie kunnen begrijpen. Ik weet het echt niet meer. En nee, ik wil geen slim, ik wil persee een werkende 60GB.
Dat is zeker niet normaal en ik snap dat je het helemaal hebt gehad. Maar gezien je ervaring lijkt het erop dat een refurbished 60gb ook geen oplossing is, die dingen zijn blijkbaar echt op.
Wat is de reden dat je per se een 60gb wil als ik vragen mag?
Toen die van mij in het eerste jaar een defect aan de laser had heb ik hem na reparatie verkocht en een nieuwe gehaald. BC gebruikte ik toch niet echt en ik heb nog een ps2 staan. Heeft de 60gb verder nog voordelen over de nieuwere consoles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
blueface schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:01:
Dus als ik het goed begrijp heb je sinds 2007 al 6 PS3's versleten? Of heb je hem al 6 keer laten repareren?
Kan me in ieder geval voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Het eerste 60GB phat model is qua cooling gewoon een en al drama.

Maar waarom zou je dan geen PS3 slim aanschaffen? De enige reden die ik me kan bedenken is dat je nog PS2 games speelt?

De mijne heeft 2x een YLOD gehad en maakte na de laatste reparatie een ontzettende herrie, de fan gaat na 5 a 10 minuten ontzettend hard blazen zodat het geluid zelfs boven mijn tv uitkomt, hij is nu dus weer opgestuurd naar Cuijk. Hij klonk zo:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
De reden dat ik persee een 60Gb model wil, is inderdaad dat ik nog ps2 games speel. Ik vind de 4 usb poorten en cardreader ook heel fijn. Ik vind het ook het mooiste model qua uiterlijk. Die chrome afwerking en zo. Ik heb namelijk al een slim. Ik gebruik de slim voor "normaal"gamen en flims. De 60GB gebruik ik voor 3D gaming en 3D films. Dit omdat het goedkoper was dan een nieuwe versterker. Ik heb vanmorgen dan ook de klantenservice gesproken en die hebben mijn een escalatieadres gegeven waar ik mijn verhaal kan doen. De ps3 wordt weer omgeruild voor uiteraard een 60GB model. Voor de geintresseerden: 1ste playstation 3 was de lens kapot. De 2de die ik kreeg was al gelijk kapot de befaamde YLOD. Derde heeft het ongeveer 2 jaar volgehouden en weer de YLOD. De vierde die ik kreeg kreeg ik de indruk dat ik op schiphol rond liep. (ventilator blies altijd op volle kracht). De 5de is dus nu na een maand overleden. YLOD again. Op naar de zesde dus. De grap is dus dat Sony dit ook geld kost, dus ik snap gewoon niet dat die dingen gewoon eerst getest worden, voordat ze naar de klanten worden gestuurd. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Het is gewoon een feit dat de eerste lichting PS3's van 60GB een drama is qua YLOD meldingen.
Misschien een idee om nog ergens een PS2 op de kop te tikken voor je oude games?

Dat je die phat PS3 mooier vind kan ik inkomen, maar dat er in een slim maar 2 USB poorten zitten, hij geen cardreader heeft en geen chrome afwerking zou mij een zorg zijn, als mijn games er maar op draaien en hij niet om de haverklap ermee ophoudt. Zal je een hoop frustratie schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:15

seninha

god's right foot

Heb zelf ook een Phat PS3 welke al een YLOD gehad heeft.
Nu wordt deze voornamelijk gebruikt voor GT5 .

Omdat de PS3 nog al veel herrie maakt (fan wordt luider naar maten je langer speelt :( ) en de kans op weer een YLOD natuurlijk nog steeds bestaat loop ik met de gedachte om alles om te bouwen naar waterkoeling.

Vraag me af of nog iemand al met die gedachten gelopen heeft?

Aangezien ik helemaal geen kaas van waterkoeling heb moet ik me eerst goed in verdiepen ;)

Hoop hiermee levensduur van de PS3 wat langer te maken.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

seninha schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:11:
Omdat de PS3 nog al veel herrie maakt (fan wordt luider naar maten je langer speelt :( ) en de kans op weer een YLOD natuurlijk nog steeds bestaat loop ik met de gedachte om alles om te bouwen naar waterkoeling.

Vraag me af of nog iemand al met die gedachten gelopen heeft?

Aangezien ik helemaal geen kaas van waterkoeling heb moet ik me eerst goed in verdiepen ;)

Hoop hiermee levensduur van de PS3 wat langer te maken.
Ik heb volgens mij wel eens filmpjes gezien van watergekoelde PS3's en Xbox360's. Maar zover ik begreep werden die koelblokjes niet meer gemaakt (weet niet 100% zeker). Opzich zou het best gunstig kunnen zijn voor de levensduur van je apparaat, al moet ik zeggen dat een oude phat (heb er hier 2) wel heel erg heet worden. Grootste probleem is eigenlijk de GPU, waar het soldeer loslaat (zelfde als de 8800 reeks andere nVidia's) dit doen ze helaas ook zelfs als ze niet eens zo extreem heet zijn geweest. (Uiteraard worden niet alle YLOD's veroorzaakt door een kapotte GPU, maar helaas wel het merendeel).

Als je het toch wil proberen, post dan ook wat pics hier op het forum, vind zulke acties altijd wel leuk om te volgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:15

seninha

god's right foot

Denk er over om de PS3 over te zetten naar een eigen gemaakte case.

Case moet eigenlijk een soort la zijn onder mijn bureau. Staat deze ook niet meer in de weg :)

Heb al een beetje rondgekeken maar alle online shops die een PS3 blok aanbieden hebben deze niet op voorraad.
Maar als ik er aan begin zal ik zeker een topic beginnen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 21:04
Voor alle RSOD mensen.... ( En sommige YLOD slachtoffers )

( Gooi je PS3 in service mode middels dongle , <FW3.55 )
Frequent is het op te lossen door 2 lvl2diag.self bestandjes te downloaden.
Vervolgens plemp je self1 + een ps3updat.pup op een USB stick.
Deze prop je in de meest rechter USB port.
Boot de machine, na een tijdje gaat het ledje knipperen.
Nu is het tijd om de 2e .self op de USB stick te plaatsen. ( zonder de eerdere bestanden. )
Laat de PS3 booten....
Haal na de bootprocedure de usb stick er uit & reboot.
*fixed*

Werkt niet altijd, maar is beter dan je een poot uit laten draaien door Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
  • Laatst online: 29-05 02:44
Ok, laser dood. Nieuwe KES-400A besteld, fikt binnen 10 mins door.
Ik zit op 3.55 natuurlijk, maar begin een beetje aan deze fat ps3 te twijfelen.
Nieuwe laser was 57,- en nieuwe drive erbij komt me ook best op kosten.

Dan geef ik misschien liever wat uit aan een nieuwe slim die langer meegaat in theorie :)

Iemand enig idee of er nog ps3's worden verkocht met 3.55 of lager en hoe ik evt. een oude(re) verpakking herken? Bij de xbox360 kon je het zien aan de doos/ mfg codes.. zie ik hier alleen niet online een site voor helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb een probeem dat ik nog niet in dit topic heb kunnen vinden via search (40gb fat). Ik heb geen beeld en audio meer, alleen het groene lichtje brand (geen blauw). Ik heb bij het opstarten ook een paar seconden op de aan/uit knop gedrukt zodat hij zou resetten naar standaard resolutie, maar ik krijg helemaal niks te zien ook niet dat menu van restore system settings etc. HDMI poorten/kabels werken, aangezien andere aangesloten apparaten het gewoon doen. Is dus (nog) geen YLOD, maar vraag me af wat dan wel het probleem is en of het ding nog leeft...

edit:
Ok, hij doet het weer :P . Had hem een paar uur van het stroom gehaald en opnieuw geprobeerd. Startte op in standaard resolutie en werkt weer normaal. Na wat extra google werk ben ik erachter gekomen dat er iets bestaat als het Green Light Of Death. Komt voor bij oververhitting en zijn niet zo heel veel gevallen op fora, vooral oplossingen ontbreken. Gelukje dat ie het weer doet dus, had hem gister zo een 6/7 uur nonstop aanstaan. Ben wel huiverig voor warme weer in de zomer, tikkende tijdbom |:(

[ Voor 35% gewijzigd door KngfCnns op 22-06-2011 15:35 ]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-02 12:17
Hier nog een ontevreden klant. Gisteravond mijn PS3 slim aangezet en werd vrijwel direct verwelkomt door het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/--BUsfDy81Lw/TYzkHB_OwfI/AAAAAAAB3o4/4MEQtHDEzDs/RSOD_PS3.JPG
Natuurlijk is de fabrieksgarantie verlopen :( De PS3 is van 21-09-'09.
Sony gebeld, eerst geprobeerd via safe mode de ps3 te restoren, wou niet. Daarna format hdd, ook niets.
Uiteindelijk op eigen initiatief nog geprobeerd via een USB stick de firmware te updaten, bij ong. 26% werd het beeld zwart, reboot de ps3 en krijg ik wederom het rode scherm te zien.
Enige oplossing is, volgens de medewerker van Sony, om gebruik te maken van de omruilservice en €150,- te betalen voor een refurbished model.
Dat weiger ik want ik vind dat een dergelijk apparaat het minimaal 3 jaar moet volhouden bij normaal gebruik (ik gebruik de ps3 hooguit 1x per week).
Daarnaast geldt er volgens mij in de EU een wet dat er op dergelijke producten 2 jaar consumentengarantie zit (dit is wat anders dan de wettelijke garantie termijn c.q. te verwachten levensduur die genoemd wordt in het BW der Nederlandse Staat.)
Dus ben ik vandaag naar de Intertoys gegaan en heb mijn verhaal gedaan, daar waren ze behulpzaam en ze hebben mijn ps3 ingenomen om hem op te sturen naar Sony, ik ben benieuwd.

De laatste handelingen waren trouwens het updaten naar 3.65 een week terug, afgelopen weekend 2x een uurtje God of War 3 gespeeld en zondagmiddag God of War 3 ge-eject en PES2011 erin gedaan en PS3 gelijk uitgedrukt via de 'gewone' aan/uit knop.
Zou het wellicht iets te maken kunnen hebben met een 'unsafe shutdown' voor zover daar sprake van kan zijn bij een PS3 of is het gewoon toeval?

[ Voor 12% gewijzigd door t!n0 op 23-06-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

t!n0 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:48:
Hier nog een ontevreden klant. Gisteravond mijn PS3 slim aangezet en werd vrijwel direct verwelkomt door het volgende scherm:
[afbeelding]
Natuurlijk is de fabrieksgarantie verlopen :( De PS3 is van 21-09-'09.
Sony gebeld, eerst geprobeerd via safe mode de ps3 te restoren, wou niet. Daarna format hdd, ook niets.
Uiteindelijk op eigen initiatief nog geprobeerd via een USB stick de firmware te updaten, bij ong. 26% werd het beeld zwart, reboot de ps3 en krijg ik wederom het rode scherm te zien.
Enige oplossing is, volgens de medewerker van Sony, om gebruik te maken van de omruilservice en €150,- te betalen voor een refurbished model.
Dat weiger ik want ik vind dat een dergelijk apparaat het minimaal 3 jaar moet volhouden bij normaal gebruik (ik gebruik de ps3 hooguit 1x per week).
Daarnaast geldt er volgens mij in de EU een wet dat er op dergelijke producten 2 jaar consumentengarantie zit (dit is wat anders dan de wettelijke garantie termijn c.q. te verwachten levensduur die genoemd wordt in het BW der Nederlandse Staat.)
Dus ben ik vandaag naar de Intertoys gegaan en heb mijn verhaal gedaan, daar waren ze behulpzaam en ze hebben mijn ps3 ingenomen om hem op te sturen naar Sony, ik ben benieuwd.

De laatste handelingen waren trouwens het updaten naar 3.65 een week terug, afgelopen weekend 2x een uurtje God of War 3 gespeeld en zondagmiddag God of War 3 ge-eject en PES2011 erin gedaan en PS3 gelijk uitgedrukt via de 'gewone' aan/uit knop.
Zou het wellicht iets te maken kunnen hebben met een 'unsafe shutdown' voor zover daar sprake van kan zijn bij een PS3 of is het gewoon toeval?
Balen, maar goed ook dat je bij Intertoys bent geweest. Je consumentenrecht is namelijk alleen van toepassing tussen jou en de verkopende partij. Sony staat daar helemaal buiten.

Overigens denk ik dat het niets te maken heeft met 'verkeerd' uitzetten. Meer een kwestie van pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
Vlassie1980 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:18:
Het is gewoon een feit dat de eerste lichting PS3's van 60GB een drama is qua YLOD meldingen.
Misschien een idee om nog ergens een PS2 op de kop te tikken voor je oude games?

Dat je die phat PS3 mooier vind kan ik inkomen, maar dat er in een slim maar 2 USB poorten zitten, hij geen cardreader heeft en geen chrome afwerking zou mij een zorg zijn, als mijn games er maar op draaien en hij niet om de haverklap ermee ophoudt. Zal je een hoop frustratie schelen.
Heb al een Phat sinds de Release en heeft nog nooit rare dingen gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotje333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:20
Gisteren heb ik mijn 4e(!) Playstation 3 FAT 40GB naar het dichtstbijzijnde Kiala punt gebracht voor reparatie.
Elke keer is het weer een ander probleem, en ik ben eens bij Sony gaan informeren of dit gezeik nou eens ophoudt, en of ik misschien een nieuwe kon krijgen.
Dit was echter niet mogelijk en nu krijg ik een gereviseerde 160GB FAT, hopen dat deze het wel doet dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 10:51
Mijn launch PS3 is gisteren overleden. Nog wel op gespeeld, na de sessie de FW 3.66 update aangezet. 's avonds wou ik nog even snel iets doen.... Groen, kort geel, 3 beeps, knippert rood......
Echt balen.... Nachtje laten staat maar hij gaat nu echt bijna direct uit...

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Mektheb schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:47:
[...]

Heb al een Phat sinds de Release en heeft nog nooit rare dingen gedaan. :)
In dat geval ben ik blij voor je, maar als je hier al de klachten en problemen leest valt er toch niet te ontkennen dat de oudere PS3's erg storingsgevoelig zijn.

Dus klop het maar gauw af 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Vlassie1980 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:43:
[...]
In dat geval ben ik blij voor je, maar als je hier al de klachten en problemen leest valt er toch niet te ontkennen dat de oudere PS3's erg storingsgevoelig zijn.

Dus klop het maar gauw af 8)
Komt ook wel een beetje geluk bij kijken denk ik. Kijk bijvoorbeeld naar de Xbox360, zijn ook nog enkele launch modellen die gewoon nog werken (en die waren écht brak).
Heb hier 2 60GB fats (dus nog met BC en cardreaders) en alleen die van mij (beruchte eind 2007 serie) had een keer een kapotte lens. Voor de rest doen beide het nog (al worden ze wel loeiheet). Ivm niet meer lezen van Blurays heb ik een 80GB fat gekocht en ik hoop dat die het tot de PS4 uithoudt ;) (80fat is aanzienlijk koeler, stiller, en een andere laser, dus hoop maar dat ie zo lang leeft, niet veel zin om een slim te kopen, fats vind ik persoonlijk mooier qua uiterlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nemesizz schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:47:
[...]

Komt ook wel een beetje geluk bij kijken denk ik. Kijk bijvoorbeeld naar de Xbox360, zijn ook nog enkele launch modellen die gewoon nog werken (en die waren écht brak).
Heb hier 2 60GB fats (dus nog met BC en cardreaders) en alleen die van mij (beruchte eind 2007 serie) had een keer een kapotte lens. Voor de rest doen beide het nog (al worden ze wel loeiheet). Ivm niet meer lezen van Blurays heb ik een 80GB fat gekocht en ik hoop dat die het tot de PS4 uithoudt ;) (80fat is aanzienlijk koeler, stiller, en een andere laser, dus hoop maar dat ie zo lang leeft, niet veel zin om een slim te kopen, fats vind ik persoonlijk mooier qua uiterlijk).
Het is inderdaad een kwestie van geluk, maar het blijft natuurlijk een brakke serie. Ik ben van plan om mijn oude Phat te verkopen als ik hem weer terug heb en dan voor een Slim te gaan. Uiterlijk boeit me geen fluit, als hij maar goed werkt en stil is, want dat was mijn Phat al lang niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Net tijdens het spellen inees poef PS3 uit en start niet meer op.
probeer hem te resetten maar krijg direct een piepje en een geel lampje waarnaa er een rood lampje gaat knipperen.
Iemand ervaring hiermee?, einde oefeningen en tijd voor een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288452

noteboeki schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:09:
Is dit een serieuze opmerking? Heb je dit topic doorgelezen? Daar vind je je antwoord nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
noteboeki schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:09:
Net tijdens het spellen inees poef PS3 uit en start niet meer op.
probeer hem te resetten maar krijg direct een piepje en een geel lampje waarnaa er een rood lampje gaat knipperen.
YLOD, genoeg over te vinden in dit topic. Voortaan wel even verder zoeken dan je neus lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeFFeR1208
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 12:37
Beste mensen,

Een vriend van me had nog een oude 60GB launchversie staan en die was kapot zei hij. Knipperde geel en daarna rood en wilde niet meer aan. "De bekende YLOD dus", zei ik tegen hem. Ik dat ding dus mee naar huis genomen en gereflowed, nieuwe koelpasta erop (dat oude spul, WTF) en alles weer in elkaar gezet. PS3 wilde weer opstarten dus dat was prima. Geprobeerd spelletje erin te doen maar hij had toentertijd met wat kracht MW2 eruit getrokken omdat hij die wilde spelen op zijn nieuw aangeschafte slim. De drive was dus nog in veronderstelling dat er nog wat in zat dus die moest ook opnieuw ingesteld worden.

Nu eindelijk alles weer aan de praat, maar de fan van dat ding blaast wel maar niet genoeg. Als je er nu mee gaat spelen is dat ding binnen no time weer overheated en kunnen we weer opnieuw beginnen. Heeft er iemand hier ervaring met het aanbrengen van extra fan's om beter te koelen? En hoe kan ik die het beste aansluiten? Gewoon een USB-poort opofferen voor de stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Even een update. Ik heb dus gisteren mijn "nieuwe" ps3 60 GB opgehaald.
Hij funtioneert prima, maar weer lekker veel lawaai van de fan. Niet te geloven!!
Als antwoord op de escalatie-email kreeg ik het volgende antwoord:

Geachte Heer,

We betreuren het dat uw console zo vaak defect is gegaan dit mag natuurlijk nooit gebeuren!

We willen u graag ter compensatie een ander model console aanbieden namelijk de PlayStation 3 Slim 120 Gb.

Mocht u hier gebruik van willen maken kunt u altijd telefonisch met ons contact opnemen.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

PlayStation Benelux

Dit terwijl ik nadrukkelijk had gezegd, dat ik alleen genoegen nam met een goed funtioneerende ps3 60 GB. |:(
Kunnen ze daar wel lezen vraag ik me af. Ik heb nog nooit zo'n beroerde klantenservice mee gemaakt als die van Sony. Wat ik nu verder doe is afwachten tot deze weer kapot gaat, mijn gevoel zegt duurt niet lang. Het probleem is, al zou ik voor die 120 gb slim gaan, is het dus weer een gerepareerde. Dit zegt de klantenservice dus zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Sinds de release de fat 40gb en nog geen problemen gehad, tot sinds kort.

Wou GT5 opstarten en bij het laden van de save gaf ie een error aan dat er te weinig ruimte had om te saven...
ff gechecked hoeveel ruimte ik vrij had en was meer dan zat vrij.
Toen de eject knop ingedrukt en de game (bluray) komt er niet uit! :(

Is er een manier om hem eruit te krijgen?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Werkt de eject in het XMB ook niet?

Op het schijfje > driehoekje > schijf uitwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Nee, werkt ook niet...je hoort hem wel dat ie hem eruit wil werpen, maar hij komt er niet uit.

edit,

Hij is eruit :) door deze methode

[ Voor 38% gewijzigd door Bullus op 30-06-2011 19:18 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 16:05
Vlassie1980 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:18:
[...]
De mijne heeft 2x een YLOD gehad en maakte na de laatste reparatie een ontzettende herrie, de fan gaat na 5 a 10 minuten ontzettend hard blazen zodat het geluid zelfs boven mijn tv uitkomt, hij is nu dus weer opgestuurd naar Cuijk.
Ik heb dit probleem dus ook, mijn PS3 40gig versie welke ik al 4 jaar heb (vanaf 24 nov 07 om precies te zijn) maakt ook zo'n enorme takkeherie. Dit terwijl hij al 4 jaar op dezelfde plek staat en de temperatuur op mijn kamer nooit hoog is (airco). Heb ook pas de afgelopen 2 weken last van dit probleem.

Heb het zelf al proberen op te lossen, mijn eerste gedachte ging namelijk uit naar de bekende boosdoener: stof. Heb dus maar m'n ps3 helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt, hielp dus ook niet want hij maakt nog altijd evenveel herrie. Heb nu dus geen enkel idee waar het aan ligt.

Dus Vlassie, heb jij al iets gehoord van je opgestuurde ps3?

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackieboy8
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-07-2021
Ik heb een 80GB Phat model. Top apparaat nooit problemen mee. Je hebt soms pech. Heb ook een PS3 Phat 40GB gehad want die was ''Defect''. Heb hem gerestored naar fw waarmee die werd meegeleverd ooit. Daarna update naar 3.41 daar Blue-Ray Drive gefixed met een progje. (JB) toen merkte ik pas dat ie veel klere herrie maakte. (Was voorheen te druk met het maken ervan) Nu alles goed was heb ik alle fans eruit gehaald. Andere fans erin van het laaste uitgegeven phat model (dezelfde als in mijn 80GB) Nou heb ik er dus 1 geruisloze ps3 bij helemaal top. Nog even een updatetje naar CFW 3.55 en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366845

Mijn 80GB Phat, die al een keer is omgeruild door Sony via Dynabyte vanwege defecte BR lens, heeft nu weer (ook) een defecte lens.

De laatste weken herkende hij steeds slechter en slechter BR discs zoals Mass Effect 2 en LA Noire, vandaag herkende hij 3 keer de ME2 disc en elke keer kreeg ik een disc read error als ik naar de Galaxy Map ging. Toen een uur lang geprobeerd een willekeurige DVD erin te stoppen en na een uur had hij hem nog niet herkent. Schoonmaak disc helpt ook niet.

Gisteren nog wel kunnen spelen maar naarmate het later werd merkte ik dat laadschermen steeds langer duurde en de streaming music begon ook te haperen in de Galaxy Map.

Ik denk dat ik maandag maar even een belletje doe naar Multimediapoint in Cuijk en een ritje daar heen maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

Mijn PS3 is gemaakt door Multimediapoint en is afgelopen zaterdag bij hun opgehaald. Jammer alleen dat het track&trace-nummer niet werkt. Heb ze er al uitgebreid over gemaild, maar als het morgen dan nog niet geregeld is, zou ik zelf maar met de pakketdienst contact op moeten nemen.
Volgens mij is dat de omgekeerde wereld. Zij versturen het toch? Als ik tijdig aangeef dat het pakket niet te vinden is met de door hun verstrekte info, hoef ik daar toch niet verder achteraan? Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat het bedrijf er is en de PS3 gemaakt heeft voor een redelijk bedrag, maar communicatief is het bedrijf niet echt sterk.
Maar goed, uiteindelijk gaat het maar om één ding, ik wil weten waar die PS3 nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-02 12:17
Even een update van mijn eerder genoemde probleem met het rode scherm op pagina 43.
Zoals gemeld heb ik de PS3 naar Intertoys gebracht en zij hebben deze voor mij opgestuurd.
Vandaag kreeg ik een telefoontje van een medewerker van Intertoys en die vertelde mij het heuglijke nieuws dat de PS3 was omgeruild door Sony, buiten de garantie om dus.
Goede service van Sony en Intertoys dus! O+
Mijn advies is dan ook, wanneer je een defecte PS3 hebt, binnen of buiten de fabrieksgarantie, ga altijd naar het verkooppunt i.p.v. direct te handelen met Sony (zij gaven dus eerder telefonisch aan dat ik een refurbished kon kopen voor €150,-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Seraphus-Y schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:03:
Mijn PS3 is gemaakt door Multimediapoint en is afgelopen zaterdag bij hun opgehaald. Jammer alleen dat het track&trace-nummer niet werkt. Heb ze er al uitgebreid over gemaild, maar als het morgen dan nog niet geregeld is, zou ik zelf maar met de pakketdienst contact op moeten nemen.
Volgens mij is dat de omgekeerde wereld. Zij versturen het toch? Als ik tijdig aangeef dat het pakket niet te vinden is met de door hun verstrekte info, hoef ik daar toch niet verder achteraan? Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat het bedrijf er is en de PS3 gemaakt heeft voor een redelijk bedrag, maar communicatief is het bedrijf niet echt sterk.
Maar goed, uiteindelijk gaat het maar om één ding, ik wil weten waar die PS3 nu is.
Ik zit met dezelfde situatie, zaterdag verstuurd en een Track & Trace nummer gekregen van Multimediapoint maar kon via post.nl die zending niet vinden, toen even naar Post.nl gebeld en die vertelden dat het pas morgen op de site vermeld wordt omdat er op maandag amper post geleverd wordt.

Denk dat jij met hetzelfde te maken hebt en dat het allemaal wel goed komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

Vlassie1980 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 21:55:
[...]

Ik zit met dezelfde situatie, zaterdag verstuurd en een Track & Trace nummer gekregen van Multimediapoint maar kon via post.nl die zending niet vinden, toen even naar Post.nl gebeld en die vertelden dat het pas morgen op de site vermeld wordt omdat er op maandag amper post geleverd wordt.

Denk dat jij met hetzelfde te maken hebt en dat het allemaal wel goed komt ;)
Wazig. Vooral omdat de verzending zaterdag al opgehaald is. Ik snap dan ook wel dat de verzending diezelfde dag, ook na 20:00, mogelijk niet op de site te vinden is. Maar had dat vandaag dan toch wel verwacht eigenlijk.
Maar dank voor je bericht, geeft weer wat duidelijker beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

offtopic:
Track en Trace werkt wel vaker niet goed. Had laatst iets van een tweaker overgenomen, kreeg netjes een Track&Trace code, maar dag na dag werkte die niet, pas toen de postbode zowat voor de deur stond werkte de code pas.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

Ja, gezeur zit inderdaad ook bij Track&Trace. Vanochtend was de code wel op te vragen en zojuist is de PS3 afgeleverd. Maar goed, een beetje de combinatie van mijn PS3 graag terug willen hebben, de code die niet werkt en de verzender die zoiets heeft van 'zoek het zelf maar uit', zorgde er voor dat ik wat minder happy was.
'Paniek' om niks dus... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Seraphus-Y schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:30:
Ja, gezeur zit inderdaad ook bij Track&Trace. Vanochtend was de code wel op te vragen en zojuist is de PS3 afgeleverd. Maar goed, een beetje de combinatie van mijn PS3 graag terug willen hebben, de code die niet werkt en de verzender die zoiets heeft van 'zoek het zelf maar uit', zorgde er voor dat ik wat minder happy was.
'Paniek' om niks dus... :D
Vandaag werkt mijn Track en Trace nog steeds niet maar we merken het vanzelf wel. Anders staat hij er vast wel morgen op :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Hier móet ik afkloppen misschien, maar mijn 80gb (nieuwe versie met kleiner ontwerp van gpu) werkt ook al 3 jr perfect. De 40gb die ik eerst had werkt ook nog goed en staat bij mijn ex-vriendin. Ken genoeg mensen die nog geen problemen hebben met de ps3, maar ook een aantal die 'constant' problemen hebben (wellicht is veroorzaken een beter woord, ze zullen niet allemaal pech hebben, wat ze verkeerd doenweet ik niet, zoveel kan je ook niet vernachelen zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
ToFast schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:20:
Hier móet ik afkloppen misschien, maar mijn 80gb (nieuwe versie met kleiner ontwerp van gpu) werkt ook al 3 jr perfect. De 40gb die ik eerst had werkt ook nog goed en staat bij mijn ex-vriendin. Ken genoeg mensen die nog geen problemen hebben met de ps3, maar ook een aantal die 'constant' problemen hebben (wellicht is veroorzaken een beter woord, ze zullen niet allemaal pech hebben, wat ze verkeerd doenweet ik niet, zoveel kan je ook niet vernachelen zelf)
Mwoah, als je je PS3 in een ruimte zet waar de ruimte niet weg kan dan kan dat funest zijn. Ik had vroeger ook een Ikea kastje met glazen deurtjes en daar dus mijn PS3 in gezet. Na het spelen wou ik hem uitzetten en kwam ik tot de conclusie dat het wel heel erg warm was daarbinnen. Wist ik veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe zit dat nou eigenlijk met garantie? Mijn PS3 slim is 1 jaar en 8 maanden oud. Hij gaat na een kwartiertje spelen met een klik uit, dus ws. iets met koeling of de voeding. Als ik dat RMA-formulier invul via die link in de startpost van dit topic dan zegt ie op een gegeven moment dat ik vooruit moet betalen omdat ie buiten de garantie is.

De winkel waar ik hem gekocht heb zegt ook dat ze 1 jaar garantie geven. Ik dacht dat er zo'n europese richtlijn was met 2 jaar garantie, maar weet eerlijk gezegd ook niet exact wat ik daarmee kan eisen bij de winkel (vind die richtlijn nogal vaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Ik weet niet of mensen hier iets aan hebben, maar goed:

Mijn PS3 valt buiten de garantie. De laatste tijd begon hij steeds sneller te blazen, zelfs als ik nog geen game gestart had. Ik heb hem opengemaakt om hem stofvrij te maken. Nu viel de hoeveelheid stof enorm mee! Waarschijnlijk omdat ik er al eens een stofzuiger tegenaan heb gehouden en dat ding zelf heb laten blazen.

Toen ik hem toch al helemaal open had liggen heb ik besloten verder te gaan en heb ik koelpasta aangebracht. Daar had ik toevallig nog wat van liggen. Daarna weer dichtgemaakt en voila: Weer helemaal stil.

De koelpasta was ook duidelijk uitgedroogd. Dus hij werd heet en stuurde daarom de fan aan. De hitte werd alleen niet meer goed afgevoerd waardoor de fan snel aanging en niet meer afsloeg. Dat is nu opgelost. Misschien een tip voor mensen die hier ook last van hebben.

Hierbij moet ik wel de waarschuwing meegeven dat je de juiste gereedschappen en een hoeveelheid geduld moet hebben. Het wordt je niet heel eenvoudig gemaakt, maar als je vaker aan appartuur hebt gesleuteld mag het geen probleem zijn. Disclaimer, eigen verantwoordelijkheid, ik ben niet aansprakelijk, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
harlekein schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:07:
Ik weet niet of mensen hier iets aan hebben, maar goed:

Mijn PS3 valt buiten de garantie. De laatste tijd begon hij steeds sneller te blazen, zelfs als ik nog geen game gestart had. Ik heb hem opengemaakt om hem stofvrij te maken. Nu viel de hoeveelheid stof enorm mee! Waarschijnlijk omdat ik er al eens een stofzuiger tegenaan heb gehouden en dat ding zelf heb laten blazen.

Toen ik hem toch al helemaal open had liggen heb ik besloten verder te gaan en heb ik koelpasta aangebracht. Daar had ik toevallig nog wat van liggen. Daarna weer dichtgemaakt en voila: Weer helemaal stil.

De koelpasta was ook duidelijk uitgedroogd. Dus hij werd heet en stuurde daarom de fan aan. De hitte werd alleen niet meer goed afgevoerd waardoor de fan snel aanging en niet meer afsloeg. Dat is nu opgelost. Misschien een tip voor mensen die hier ook last van hebben.

Hierbij moet ik wel de waarschuwing meegeven dat je de juiste gereedschappen en een hoeveelheid geduld moet hebben. Het wordt je niet heel eenvoudig gemaakt, maar als je vaker aan appartuur hebt gesleuteld mag het geen probleem zijn. Disclaimer, eigen verantwoordelijkheid, ik ben niet aansprakelijk, enz.
Ik heb heel toevallig hetzelfde probleem, mijn PS3 is al 2x opgestuurd vanwege een YLOD. De YLOD werd in eerste instantie goed gemaakt maar na een tijdje speelde de YLOD weer op. Sinds de 2e reparatie werkt de PS3 wel maar hij blaast gigantisch en ik vermoed dat het komt door hetgene wat je boven beschrijft.

Zelf heb ik er de guts en het geduld niet voor om het nog verder te bekijken, ik ga hem in de verkoop gooien en een Slim aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeFFeR1208
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 12:37
Vlassie1980 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:34:
[...]

Ik heb heel toevallig hetzelfde probleem, mijn PS3 is al 2x opgestuurd vanwege een YLOD. De YLOD werd in eerste instantie goed gemaakt maar na een tijdje speelde de YLOD weer op. Sinds de 2e reparatie werkt de PS3 wel maar hij blaast gigantisch en ik vermoed dat het komt door hetgene wat je boven beschrijft.

Zelf heb ik er de guts en het geduld niet voor om het nog verder te bekijken, ik ga hem in de verkoop gooien en een Slim aanschaffen.
Als je hem in de verkoop wilt gooien houd ik me aanbevelen ;) Wat voor één is het?

Om nog even terug te komen op mijn vraag van een een paar weken geleden over custom koeling; onderhand heb ik bij een Amerikaanse site een fan controller besteld. Ding is makkelijk te installeren en daarna kun je handmatig de snelheid van je fan instellen. Wel zo handig als je net een PS3 met YLOD hebt gerepareerd, zonder die controller is het een kwestie van weken/maanden tot ie weer oververhit raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 10:51
Wat doet een YLOD launch PS3 op het moment ?
Ik heb er 1 liggen, heb een slim gekocht mede doordat de YLOD terug blijft komen.
Wil even kijken of het handiger is om als YLOD te verkopen of eerst te (laten) "maken".
Als ie echt niets meer waard is blijft ie lekker in de doos zitten, gewoon als aandenken voor 4 jaar gamen :D

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Even weer een update. Ja hoor mijn 6 de! PS3 heeft het begeven, Je raad het al, the fucking YLOD! Disc er niet meer uit te krijgen natuurlijk, Ik heb echt nog nooit wan prestatie apparaat gezien. Wat is sony toch gvd een ruk bedrijf. Ik hoop dat ze een goed op hun bek gaan. Ze leren gewoon niets. Ik voel me gewoon echt beflikkerd! Ja, ja, zogenaamd een nieuwe ps3. Ik had hem vanaf 23 juni. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik doen. Ik weet niet of hjet zin heeft om naar een advocaat te stappen of zo. Ik zou hier graag advies in willen hebben als iemand van jullie dat kan geven. Zou het zin hebben om naar de tv te stappen of zoiets? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
blueface schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:04:
Even weer een update. Ja hoor mijn 6 de! PS3 heeft het begeven, Je raad het al, the fucking YLOD! Disc er niet meer uit te krijgen natuurlijk, Ik heb echt nog nooit wan prestatie apparaat gezien. Wat is sony toch gvd een ruk bedrijf. Ik hoop dat ze een goed op hun bek gaan. Ze leren gewoon niets. Ik voel me gewoon echt beflikkerd! Ja, ja, zogenaamd een nieuwe ps3. Ik had hem vanaf 23 juni. Ik weet eigenlijk niet meer wat ik doen. Ik weet niet of hjet zin heeft om naar een advocaat te stappen of zo. Ik zou hier graag advies in willen hebben als iemand van jullie dat kan geven. Zou het zin hebben om naar de tv te stappen of zoiets? :-(
Amen to that... Sony is echt een rukbedrijf... Ik heb zoveel spelcomputers... van oud tot nieuw en alles werkt altijd.

Mijn ps3 (60 GB versie nog) heeft sinds een jaartje (of langer al) last van een vage foutmelding. (Weet zo eff niet meer welk nummer precies), maar komt er op neer dat de system files van de blueray drive op de HDD en in het flash geheugen beide corrupt zijn geraakt. Dit resulteert bij mij in een ps3 die nog maar enkele games afspeelt. En er is echt geen pijl op te trekken welke games hij nu toevallig wel en welke niet zal afspelen. (Heb L.A. Noir gekregen maar die ligt hier dus al weken zonder dat ik hem kan spelen). Killzone is dan weer geen enkel probleem... Ongeveer de helft van mijn collectie is onspeelbaar.

Sony zegt doodleuk dat het apparaat defect is... maar buiten garantie dus betaal maar 150 euro voor een werkend exemplaar. De firmware is verneukt door een update van hun! Hiervoor kon ik alle games dus wel gewoon spelen! En er is gewoon geen fix voor te vinden! Omdat normaal gesproken corrupte firmware kan worden verholpen door één van de 2 te oveschrijven met een goede. Ik heb dus twee corrupte versies.. en waarom? Geen idee ik zet mijn ps3 altijd netjes uit en nooit via de schakelaar aan de achterkant.

Ik wacht nu nog eff af tot de nieuwe ps3 uitkomt en ze hopelijk een update uitvoeren die opnieuw de drivers voor de blueray drive zal updaten en hiermee mijn probleem verholpen is. Is dit niet zo dan vliegt de ps3 het raam uit. Want ik doe er nu toch al niets meer mee, omdat ik het ding al tig keer geformatteerd heb en dus alle data kwijt ben tijdens pogingen het te fixen maar niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

@CrystalVirus:

Heb je je hardeschijf al eens gecontrolleerd op fouten? Want als de fout daadwerkelijk puur en alleen in de firmware zat zou geen een 60GB model nog goed werken.
Als je hardeschijf (deels) corrupt is, je download firmware, dat word op je hardeschijf gezet en vervolgens in het geheugen geflashed, dat is je firmware al corrupt zo gauw je het op de hardeschijf zet.

Hang je PS3 schijf eens in je PC en doe een grondige test met HDTune of iets dergelijks.

@Blueface:
Het probleem is, dat je steeds weer een 60GB refurb model terug krijgt. En in veel gevallen word die YLOD veroorzaakt door de GPU (nVidia) en dat is gewoon niet te fixen (tijdelijk misschien, maar ding krijgt gewoon weer het probleem dat het soldeersel breekt).
Als jij perse weer een 60GB model terug wil, kan Sony ook niet helpen dat die steeds kapot gaan. In veel gevallen geven ze mensen ook de optie om een (helaas wel refurb) Slim model te nemen ipv een 60GB.

Het 60GB model is helaas niet de meest betrouwbare versie van de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Nemesizz schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:32:
@CrystalVirus:

Heb je je hardeschijf al eens gecontrolleerd op fouten? Want als de fout daadwerkelijk puur en alleen in de firmware zat zou geen een 60GB model nog goed werken.
Als je hardeschijf (deels) corrupt is, je download firmware, dat word op je hardeschijf gezet en vervolgens in het geheugen geflashed, dat is je firmware al corrupt zo gauw je het op de hardeschijf zet.

Hang je PS3 schijf eens in je PC en doe een grondige test met HDTune of iets dergelijks.
Thx voor je suggesties maar ja... ik heb werkelijk alles al geprobeerd. Op youtube etc. worden dit soort dingen ook aangedragen als fix. Probleem is echter dat het aan beide kanten corrupt is. Ik heb mijn hdd in de pc gehangen en urenlang laten controleren.. haalde niets uit. (en was naderhand weer mijn data kwijt |:( )Heb ook weleens gelezen dat je eigenlijk nooit zou moeten updaten met een disc in de drive, omdat het dit soort dingen kan veroorzaken. Maargoed nu is het al gebeurd.

Probleem is ook dat een update alleen dingen aanpast die in die betreffende update aangepast zouden moeten worden. Sinds een bepaalde update is het fout gegaan, dit deel is corrupt geraakt. Alle navolgende updates werken andere dingen bij waardoor het gedeelte voor de drive nog steeds corrupt is. Je kunt niet zomaar een oudere firmware terugzetten... (Ja misschien op een minder legale manier?) maar ik ben inmiddels alweer tot de laatst beschikbare firmware met updaten in de hoop dat dat ooit weer bijgewerkt zal worden maar ik denk dat dat tevergeefs is.

Updaten gaat verder gewoon goed, nooit vastgelopen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
dat proleem met de YLOD is nog steeds sony's probleem. Ik heb 2 60GB modellen gehad die 2 jaar probleemloos gefunctioneerd hebben. Als het aan het soldeersel ligt, dan moet sony maar zorgen dat er gewoon goed spul wordt gebruikt. Als ik de slim zou pakken, ben ik gewoon al die extra functies kwijt. Ik ga om hun fouten geen extra ps2 aanschaffen. Ze gaan in ieder geval contact opnemen met het hoofdkantoor en ik hoor volgende week wat ze gaan doen. Wordt weer vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:24

HenkS

Da_king alias HenkS

vanmorgen begaf mijn ps3 slim het opeens

ik was aan het gamen en hij viel volledig uit...
ff stekker er opnieuw in, en toen brande het rode lampje weer en kon ik hem weer aanzetten, nog ff gamen en hij ging weer volledig uit.

ik heb het vermoeden dat hij opeens te heet wordt, dat er een beveiliging op zit (is dit zo?) en dat hij dan uitspringt.

Ik heb hem ff uit de kast gehaald,open ruimte, andere stekker en stopcontact om alles uit te sluiten, maar na 20 seconden hetzelfde (zonder gamen, gewoon aan en dan heb ik het idee dat hij ook warm wordt, al let ik daar normaal niet zo op..).

Ff de stofzuiger op alle uitgangen gehouden, misschien stof ofzo waardoor ventilator niet goed draait, maar dit hielp niks

nu is mijn vraag, vermoeden jullie ook dat dit de fan is die niet meer draait waardoor hij te warm wordt?
en is nu de enige optie dat ik hem opstuur ter reparatie (heb hem denk ik nu 1 1/2 jaar) of kan ik hem ook zelf eens open maken en kijken of de fan nog draait (kan dit? en los daarvan, heeft dit invloed opd e garantie? al heb ik hem al 1 1/2 jaar, dus denk niet dat ik nog garantie heb.

graag jullie advies
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Meeste moderne hardware (dus ook de PS3 en Xbox360) hebben een beveiliging die zorgt dat de console uitgaat wanneer deze te warm word.

Wat je vaak leest is dat de standaard koelpasta opdroogt en zorgt dat de warmte niet goed word overgedragen aan de heatsink. Dan kan de fan nog zo hard blazen als ie wil het helpt niet veel (echter, dit zou je wel duidelijk moeten horen).

Garantie, er zit als het goed is een sticker aan de zijkant (althans, bij de phats) waarop duidelijk staat "Warranty void if seal is broken". Als je hem los peuterd krijgen je allemaal hologrammen met "void" erop (niet te veel star trek denken nu :P ).
Dus draai je de PS3 los -> weg garantie. Je kan hem dan nog wel opsturen voor reparatie maar dan ben je zeker dat je 150 euro moet betalen (en dan nog krijg je een refurb terug waarschijnlijk).

Overigens, een stofzuiger erop zetten is niet verstandig, dit kan statische lading veroorzaken en/of je fans kapot draaien. Als je hardware van stof wilt ontdoen, lucht blazen (pers lucht uit die flesjes, of compressor) en uiteraard de fans vast zetten dat ze niet als een gek rondspinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

mmm zit geen sticker op.

als je hem open maakt, en het is de koelpasta, kun je dit zelf repareren? kun je dan zien waar je eventueel nieuwe koelpasta kunt plaatsen en is dit zelf te doen?

ik heb namelijk inderdaad het idee dat de fan nog draait want er wordt nog wel warmte naar buiten geblazen als ie even :( aanstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@HenkS, volgens mij heb ik sindskort exact hetzelfde probleem als jij omschrijft (mn PS3 is ook zo'n 1,5 jaar oud). Na ong. een kwartiertje gaat ie met een klik uit en even wachten en na de stekker eruit/erin doen doet ie het weer. Ik vermoedde ook iets met de koeling, maar mn PS3 voelt niet extreem warm aan en de fan draait ook gewoon (ook weer niet loeihard, waardoor ik vermoed dat de temp ook niet te hoog wordt). Na wat googlen kwam ik op deze youtube-tutorial uit: YouTube: ‪Tutorial - How to fix your PS3 Slim shutting down automatically after few minutes of use.‬‏ - YouTube , waarbij iemand het probleem wijdt aan de voeding, wat me best aannemelijk lijkt.

Weet zelf nog niet of ik hem zelf open ga schroeven of het via de officiele weg laat oplossen. Sony geeft maar 1 jaar garantie en het zal dus ws. betalen worden voor reparatie. Heb aan de andere kant ook zoiets dat de winkel het maar moet oplossen, aangezien de verwachte levensduur van een PS3 echt wel wat langer moet zijn dan 1,5 jaar (ben al bij de winkel geweest en die verwezen alleen maar naar de termijn die Sony aangeeft van 1 jaar).

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 16-07-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Palomar schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 23:39:
@HenkS, ...... Na wat googlen kwam ik op deze youtube-tutorial uit: YouTube: ‪Tutorial - How to fix your PS3 Slim shutting down automatically after few minutes of use.‬‏ - YouTube , waarbij iemand het probleem wijdt aan de voeding, wat me best aannemelijk lijkt.

Weet zelf nog niet of ik hem zelf open ga schroeven of het via de officiele weg laat oplossen. Sony geeft maar 1 jaar garantie en het zal dus ws. betalen worden voor reparatie. Heb aan de andere kant ook zoiets dat de winkel het maar moet oplossen, aangezien de verwachte levensduur van een PS3 echt wel wat langer moet zijn dan 1,5 jaar (ben al bij de winkel geweest en die verwezen alleen maar naar de termijn die Sony aangeeft van 1 jaar).
ja ik heb ook wat youtube afgezocht en kom ook heel wat filmpjes tegen met ps3 slim shutting down at once. vervolgens krijg ik heel wat reparatiefilmpjes te zien die volgens mij goed zelf uit te voeren zijn. alleen wordt er bij een paar filmpjes enkel aan 2 schroefjes gedraaid (zie hier: YouTube: ‪How to fix your PS3 Slim part 1‬‏ - YouTube filmpje heet: crashes while not overheating) iemand een idee wat er precies veranderd met deze schroeven.
Enen bij de ander nieuwe koelpasta aangebracht (kan filmpje zo 1-2-3 ff niet vinden).

Mensen hier deze acties al eens zelf gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door HenkS op 17-07-2011 10:00 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste