Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Probeer een displayreset? PS3 uit en bij het aandoen de knop/sensor indrukken en 10 tot 15 seconden ingedrukt houden tot 'ie begint te piepen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik heb een 80GB, de 65/65nm procedé versie geloof ik. Sinds gister valt het me op dat het Blu-ray armpje/loopwerk/motortje wat geratel maakt. Games laden nog prima, maar het kan zijn dat dit niet lang meer duurt, ondanks dat de laser niet het probleem is. Kan iemand aangeven welk onderdeel het zou kunnen zijn op het plaatje dat dit geratel veroorzaakt door slijtage (of los zittende onderdelen).

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/6555/consoleplaza2781.th.jpg
Voor groter:
Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/6555/consoleplaza2781.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Zo mijn ps3 slim is ook defect, laser lijkt het op te geven.

Sony benaderd en die zeggen heel kil uw garantie is 2 maanden geleden afgelopen.
Ik vind het heel slordig dat een product wat 329,- euro heeft gekost na iets meer dan een jaar faalt en sony doet alsof het slijtage onderhevig zou zijn.

Heb nu via via de operations gebeld en die zou kijken of hij nog wat voor mij kon betekenen.

Maar heb nu al een zuur gevoel erbij.
Hoop dat sony het wil oplossen voor mij en anders zet ik er zelf wel een laser in, want die coulance regeling slaat natuurlijk ook nergens op.

Laser van 60 euro en dan lachend 150 euro rekenen nou dan schroef ik zelf die schroefjes wel los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
Weer eens een tipje:

Regel zulke dingen niet via de telefoon, maar stuur een brief naar CES. 9 op 10x gratis gerepareerd. ;)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
virtualJac schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:24:
Weer eens een tipje:

Regel zulke dingen niet via de telefoon, maar stuur een brief naar CES. 9 op 10x gratis gerepareerd. ;)
Meer info hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:35
Hoezo niet contact opnemen met de winkel?
Mijn playstation is nu 1 maand uit garantie, heb gewoon de mogelijkheid om hem in te leveren bij de mediamarkt. Kosteloze reparatie volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
Ik heb het ook over de mensen die 'net' buiten hun garantie zitten. Winkel doet vaak niks, aan de telefoon zeggen ze ook dat je pech hebt,

Ik heb gewoon een brief gestuurd naar CES met daarin netjes verwoord dat ik het niet vind kunnen dat zo'n apparaat het na zo'n korte periode begeeft en dat ik dat voor een bedrijf als Sony teleurstellend vind.

Dag later (na aankomst brief) werd ik gebeld dat mijn PS3 kosteloos vervangen werd.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Heb de playstation inmiddels al weer draaiend.

Na het schoonmaken van de laser werkt hij beter als dat hij nieuw uit de doos kwam.
Maar ik ga zeker nog een klachtenbrief schrijven over de service bij sony.

Coulance regeling van 150 euro voor het schoonmaken van een drive dat is wel snel verdienen :(

Werd vandaag nog gebeld met de mededeling dat ik de ps3 kon terug sturen voor reparatie, helaas had ik de console zelf al gerepareerd.
Heb wel om een nieuwe laser gevraagd hoop dat deze vraag nog wel gehonoreerd wordt.

[ Voor 26% gewijzigd door TRAXION op 01-03-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met mijn ps3, vanmiddag was hij tijdens de b-spec van gran turismo 5 vast gelopen. De enige manier om hem uit te zetten was door het stroom er af te halen.
Nu start de ps3 helaas niet meer goed op, ik kan een gebruikers account kiezen en vervolgens mag ik eindeloos lang kijken naar een rond draaiend klokje bovenin. Ik kan in dit topic daar verder niet zoveel over vinden (ik heb gezocht op traag/langzaam/gebruiker, maar vond niets relevants in dit topic). Weten jullie waar dit aan kan liggen en hoe het op te lossen is?

edit: Het gaat om een ps3 slim

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 09:56
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:03:
Ik heb ook een probleem met mijn ps3, vanmiddag was hij tijdens de b-spec van gran turismo 5 vast gelopen. De enige manier om hem uit te zetten was door het stroom er af te halen.
Nu start de ps3 helaas niet meer goed op, ik kan een gebruikers account kiezen en vervolgens mag ik eindeloos lang kijken naar een rond draaiend klokje bovenin. Ik kan in dit topic daar verder niet zoveel over vinden (ik heb gezocht op traag/langzaam/gebruiker, maar vond niets relevants in dit topic). Weten jullie waar dit aan kan liggen en hoe het op te lossen is?

edit: Het gaat om een ps3 slim
Ik zou eens naar het recovery menu gaan. (Het menu waar je kunt komen tijdens het opstarten van de ps3).
Hier kun je eens proberen om een system restore te doen van de systeembestanden op je ps3. Misschien is er iets corrupt geraakt tijdens de vastloper... dat gebeurd echt heel vaak bij ps3's.. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn PS3 slim heeft weer dezelfde perikelen als een paar maand terug (hij valt uit, het rode lampje gaat ook uit, en het enige dat helpt is de stekker uit het stopcontact halen en er weer indoen). De ps3 herstellen wat de 1e keer heeft gewerkt bied nu ook geen oplossing.

Ik weet bijna zeker dat het met de temperatuur te maken heeft (in een warme ruimte valt hij aanzienlijk sneller uit dan in een koele ruimte). Maar bij een overheat zou het rode lampje toch moeten gaan knipperen? Ik zit er sterk aan te denken om hem zelf even uit elkaar te halen om te kijken of een ventilator niet draait ofzo, maar ik heb hem nu 1,5 jaar.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Hmm, mijn PS3 is er gisteren mee gekapt na 3 jaar trouwe dienst, ik heb blijkbaar de RLOD te pakken. Ik heb geprobeerd de PS3 op te starten met de originele harde schijf er weer in (ik had een andere erin geplaatst), ook zonder harde schijf geprobeerd, maar maakte niet uit. Ook even de blu-ray speler afgekoppeld en opgestart, symptomen waren nog steeds hetzelfde. Hij start op, beept wat, en gaat uit met het rode lampje knipperend.

De zoekresultaten op internet worden een beetje verdrongen door resultaten over dat je die geweldige PS3 repair kit moet kopen en dat het dan allemaal goed komt, dus het is me niet duidelijk in hoeverre ik zelf wat kan doen hieraan.

Ik kan hem nog wel verder uit elkaar halen en dan overal proberen stof weg te halen, maar de ventilatie gaten zaten niet echt vol met stof, dus dat zal wel meevallen. En het zal ook wel niet helpen want ik vrees dat een belangrijk component is oververhit en beschadigd is.
Welk component gaat dan meestal kapot? Want als het de voeding is kun je die vrij makkelijk in z'n geheel vervangen lijkt me.

Het vreemde is wel dat hij eerst op startte, GTA 4 draaide, kon zelfs even gamen, en daarna sluit hij af. De keren daarna sloot hij steeds sneller af. En nu kom je niet eens in het PS menu, hij weigert uberhaupt op te starten en gaat binnen 1 a 2 seconde weer uit.

Zelf heb ik wel kapotte 60GB versies gezien, welke geen discs meer lezen. De blu-ray drives zullen hetzelfde zijn toch? Dus dan kan ik van 2 Playstation's weer 1 maken, lijkt me?
Dat lijkt me een betere investering dan hetzelfde bedrag uitgeven aan een reparatie waarbij hij na een paar maanden weer kapot gaat?

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 03-03-2011 10:25 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:07

Nemesizz

Untouchable

Met zekerheid kan ik het niet zeggen maar wat nog wel eens gebeurt is dat de koelpasta opdroogt en dat de boel dan vrij snel oververhit raakt, of de videochip gaat kapoet (bekende "microbreukjes" probleem).

Persoonlijk zou ik eerst kijken of de koeler schoon is (heb je al gedaan volgens mij), als dat niet helpt kijken of er nieuwe koelpasta nodig is, mocht dat ook niet helpen is er waarschijnlijk iets ernstigers aan de hand (zoals de videochip). Zelf heb ik al enige ervaring met videochips bakken (in een oven, of met een heatgun), maar het blijft riskant en is een tijdelijke oplossing (meestal gaan ze vrij snel weer kapot).

Betreft die drives en dergelijke uitwisselen. Ik weet niet zeker of alle PS3's het hebben, maar de eerste 60GB modellen kon je de bluray drive niet uitwisselen met een ander. Dit had te maken met een 'mariage chip' (als ik het goed gespeld heb). Onder op de drive zit een klein chipje die gelinkt is aan je moederbord, en op die manier wilde de drive dan niet op een ander moederbord werken tenzij je het presteerde om de chip los te solderen en op een andere drive weer op te solderen (het is een 64-pin BGA chip).

Uiteraard kun je ook de pech hebben dat er gewoon iets kapot is wat niet meer te fixen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nou ja, zoiets als een videochip, dan kan ik dus het moederbord vervangen denk ik dan. Maar ik hoop op de power supply, dat is wat makkelijker en goedkoper te fixen.

Maar bedankt voor de info over de 60gb versies, die kan ik dus niet gebruiken. Ik zal, als ik het niet makkelijk kan fixen, op zoek moeten naar een PS3 40gb, welke geen discs meer leest. Of zelfs YLOD? dat zegt toch ook alleen maar wat over de blu-ray speler of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plakjekaas schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:12:
[...]

Ik ken Media Markt, Saturn is daar weer een dochterbedrijf van. Je krijgt niet zomaar een nieuwe mee, de kapotte wordt gewoon opgestuurd voor garantie. Mijn ervaring!

Het gaat sneller als je zelf Sony belt voor garantie.

Maar of je een nieuwe krijgt is geluk hebben. Ga er maar van uit dat ze 'm repareren.
VENLOOOOOOOOOOOOOOO :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

!null schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:32:
Nou ja, zoiets als een videochip, dan kan ik dus het moederbord vervangen denk ik dan. Maar ik hoop op de power supply, dat is wat makkelijker en goedkoper te fixen.

Maar bedankt voor de info over de 60gb versies, die kan ik dus niet gebruiken. Ik zal, als ik het niet makkelijk kan fixen, op zoek moeten naar een PS3 40gb, welke geen discs meer leest. Of zelfs YLOD? dat zegt toch ook alleen maar wat over de blu-ray speler of niet?
YLOD zegt dat waarschijnlijk je GPU (soms de CPU) geen goed contact meer maakt. Dit komt omdat tegenwoordig omdat lood uit de tin is verdwenen. Op te lossen met een reflow (tijdelijk) of een reball (minder tijdelijk, maar nog steeds kans dat het weer terugkomt). Een reflow kan je zelf doen, een reball zou ik een adresje voor zoeken.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Shiver23 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:22:
[...]

YLOD zegt dat waarschijnlijk je GPU (soms de CPU) geen goed contact meer maakt. Dit komt omdat tegenwoordig omdat lood uit de tin is verdwenen. Op te lossen met een reflow (tijdelijk) of een reball (minder tijdelijk, maar nog steeds kans dat het weer terugkomt). Een reflow kan je zelf doen, een reball zou ik een adresje voor zoeken.
Niet zo moeilijk hoor, neem een goede vloeibare flux en spuit de chipset en gpu in.
Vervolgens de oven in op 200 graden en doormiddel van lasertemp meter chipset temp monitoren tot het hele zwikkie minimaal 180 graden bereikt 2 minuten laten bakken.

Vervolgens uit de oven nemen en even afwassen onder de kraan met een licht ontvettend middel.
En vervolgens doet hij het langer dan de rest van de hardware meegaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ok, die kende ik niet. Afwassen onder de kraan? Klinkt spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Ik heb het moederbord van mijn macbook pro al een keer gereflowed in de oven, en daar was geen reflux bij nodig.
Hij loopt nu koeler dan voorheen met AS5.

Wat ik alleen niet weet wat refluxen is.
Kan iemand me vertellen wat dat precies inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb inmiddels de hele PS3 uit elkaar geschroefd, zat heel weinig stof in, maar toch wat schoongemaakt. Hielp allemaal helemaal niks natuurlijk.

Binnenkort even voeding uitwisselen met die van een vriend, kijken of dat het is. In de oven of met een heat gun zie ik toch echt als laatste optie, als ik toch niks meer te verliezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 10:21
ik heb het probleem dat hij bij het opstarten de juiste firmware niet kan vinden. als ik vervolgens naar recovery menu ga en sluite een usb stick aan met FW 3.56 (wat er al opstond doen hij het wel deed) dan zegt hij dat hij geen juiste firmware kan vinden of een errorcode 8002f225.

ik weet dat sony 3.56v2 heeft gemaak die heb ik ook al gehad. het enige wat ik kan doen is wachten tot de nieuwe firmware uitkomt, tenzij jullie nog geniale ideen hebben

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Wat ik zo snel kan vinden is het (helaas) een bekend probleem geworden dat je de firmware niet kan updaten.
Een aantal mensen komt er mee op de koffie nadat ze een HDD upgrade hebben uitgevoerd en vervolgens de firmware niet kunnen installeren.

Een oplossing kan ik ook zo niet vinden...

(wel een domme blunder van Sony eigenlijk...en dat allemaal om die CFW tegen te gaan nekken ze de legale users mee... 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Je kunt toch gewoon je HDD vervangen? De PS3 zet er dan weer z'n meest basic firmware op automatisch. Of is het anders bij de nieuwere Slim versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 10:21
!null schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:16:
Je kunt toch gewoon je HDD vervangen? De PS3 zet er dan weer z'n meest basic firmware op automatisch. Of is het anders bij de nieuwere Slim versies?
ik heb er al een andere hdd in gehad same problem, het is een fat model.
het enige wat ik kan verzinnen is dat hij 3.56v1 firmware will hebben terwijl die niet meer te krijgen is.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
diehard889 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:34:
[...]

ik heb er al een andere hdd in gehad same problem, het is een fat model.
het enige wat ik kan verzinnen is dat hij 3.56v1 firmware will hebben terwijl die niet meer te krijgen is.
Er zijn echt wel websites te vinden waar je oudere firmware kunt downloaden, gewoon even zoeken. Dan kun je dat uitpakken op een USB stick en op die manier installeren. Ik heb een keer een ps3 op deze manier weer voorzien van werkende firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
!null schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:14:
Ik heb inmiddels de hele PS3 uit elkaar geschroefd, zat heel weinig stof in, maar toch wat schoongemaakt. Hielp allemaal helemaal niks natuurlijk.

Binnenkort even voeding uitwisselen met die van een vriend, kijken of dat het is. In de oven of met een heat gun zie ik toch echt als laatste optie, als ik toch niks meer te verliezen heb.
Een heatgun raad ik eerder af, hiermee zal je namelijk stress op het bord krijgen door ongelijke opwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Heatgun wil best, je moet een beetje een draaiende beweging maken en niet focussen op 1 punt.

Ik heb het voor de grap ook een keer geprobeert door op 1 punt te focussen (op een laptop moederbord, was een stuk dunner dan een desktop moederbord) en ging gewoon goed. Ding boog niet door ofzo.
Echter is het wel aan te raden om het spul gelijdelijk op te warmen, heatgun niet te dicht op de te bakken chip, en beetje bewegen zodat de rest ook een beetje meewarmt (minder stress voor het bord).
M'n heatgun heeft 2 settings, 300 en 600 graden en ik gebruikte dan de 300 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Magic schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:33:
Mijn PS3 slim heeft weer dezelfde perikelen als een paar maand terug (hij valt uit, het rode lampje gaat ook uit, en het enige dat helpt is de stekker uit het stopcontact halen en er weer indoen). De ps3 herstellen wat de 1e keer heeft gewerkt bied nu ook geen oplossing.

Ik weet bijna zeker dat het met de temperatuur te maken heeft (in een warme ruimte valt hij aanzienlijk sneller uit dan in een koele ruimte). Maar bij een overheat zou het rode lampje toch moeten gaan knipperen? Ik zit er sterk aan te denken om hem zelf even uit elkaar te halen om te kijken of een ventilator niet draait ofzo, maar ik heb hem nu 1,5 jaar.
De ventilator moet je kunnen horen draaien, ook hoort er dan een zacht briesje aan de achterzijde van de console te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
Iemand die dit herkent?
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/ubszd.jpg

Het kan ook een corrupte ghost zijn, maar toch. iemand die zoiets eerder eheft gezien?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf het een enorm gemiste kans vinden dat alleen je trophy's zijn behouden na een YLOD.
Of je moet al je PS3 repareren/laten repareren.

Ik heb nu niet echt zin om alles games die gespeeld heb opnieuw te moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:44:
Ik blijf het een enorm gemiste kans vinden dat alleen je trophy's zijn behouden na een YLOD.
Of je moet al je PS3 repareren/laten repareren.

Ik heb nu niet echt zin om alles games die gespeeld heb opnieuw te moeten spelen.
Maak met enige regelmaat een backup, dan voorkom je dat je (de meeste) games helemaal opnieuw moet spelen. ;)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ToFast schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 15:03:
[...]

De ventilator moet je kunnen horen draaien, ook hoort er dan een zacht briesje aan de achterzijde van de console te komen.
Ik hoor de ventilator wel draaien, naar mate hij langer aanstaat steeds iets harder, maar een echt briesje voel ik niet. Er komt meer een soort warme zucht uit, maar dit zou net zo goed door de convectie kunnen komen.

Pas als hij qua geluid merkbaar op zijn hardst draait (en dit is al na 5 minuten XMB) dan pas voel je hem een beetje blazen. De lucht is dan ook te heet om prettig je hand voor te houden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:23:
[...]

Maak met enige regelmaat een backup, dan voorkom je dat je (de meeste) games helemaal opnieuw moet spelen. ;)
Wat heb je aan een backup wanneer je een YLOD hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:19:
[...]Wat heb je aan een backup wanneer je een YLOD hebt?
Dat je deze op een andere PS3 kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:26:
[...]

Dat je deze op een andere PS3 kunt zetten.
Ik dacht dat je savegames versleuteld waren en dat je ze daardoor niet op een andere PS3 kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:37:
[...]Ik dacht dat je savegames versleuteld waren en dat je ze daardoor niet op een andere PS3 kon gebruiken.
Niet allemaal gelukkig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je hulp!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Zojuist fucked-up iets gekregen...

Ik heb een CFW van KMEAW ofzo erop staan voor wat handige tooltjes zoals FTP om afbeeldingen op mijn PS3 te kunnen zetten en muziek. Toen ik een applicatie wilde starten liep hij even vast. Dan moet ik de kabel eruit halen, en weer in steken om op te starten. Ik haal kabel eruit, kabel er weer in. Aan knop ... geen reactie. Andere voedingkabel geprobeerd, aan knop... geen reactie..

Weet iemand wat er met mijn PS3 kan zijn? Hij valt nog wel binnen garantie maar ik vermoed niet dat het op prijs gesteld zal worden als blijkt dat ik er een CFW op heb staan. Ik kan de harde schijf formatteren natuurlijk, maar dan ben ik wel alles kwijt.

Any ideas voor ik naar garantie toe ga?

**edit**

PS3 is een PS3 Slim met 250 GB hard disk, aangekocht op 28 januari 2010

[ Voor 5% gewijzigd door w4rguy op 06-03-2011 21:51 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan voor mijn PS3 met YLOD, 3.41 fw inclusief doos + controller zo'n 70 euries vangen.
Wanneer ik de HDD van de PS3 op de pc aansluit en deze formateer, heb ik dan mijn creditcard+emailadres gegevens gewist?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:29:
Ik kan voor mijn PS3 met YLOD, 3.41 fw inclusief doos + controller zo'n 70 euries vangen.
Wanneer ik de HDD van de PS3 op de pc aansluit en deze formateer, heb ik dan mijn creditcard+emailadres gegevens gewist?
Voor die prijs wil ik hem ook wel overnemen ;)

Maareh als je wat tijd erin wilt steken zou ik hem gewoon in de oven knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Bumpje, ik had gister al gepost maar nog niemand heeft gereageerd en ik wil er toch snel zaak van maken.

de situatie is als volgt:

PS3 met custom firmware 3.55 (KMEAW), liep vast tijdens laden van een applicatie. Kan alleen uit door stekker uit de PS3 te halen. Stekker eruit, stekker erin. Aan knop indrukken, gebeurt niks. Geen enkele vorm van beweging in het ding te krijgen. Ik heb hem gekocht op 28 januari 2010 (net iets ouder als een jaar). Het betreft een PS3 Slim 250GB.

Weet er iemand wat er misschien mee aan de hand kan zijn, en wat zeggen jullie, hard disk formatteren en voor garantie gaan, of zelf repareren ?

Ik hoor niet veel mensen over een kapotte voeding, al denk ik daar wel lichtelijk aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
w4rguy schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:17:
Bumpje, ik had gister al gepost maar nog niemand heeft gereageerd en ik wil er toch snel zaak van maken.

de situatie is als volgt:

PS3 met custom firmware 3.55 (KMEAW), liep vast tijdens laden van een applicatie. Kan alleen uit door stekker uit de PS3 te halen. Stekker eruit, stekker erin. Aan knop indrukken, gebeurt niks. Geen enkele vorm van beweging in het ding te krijgen. Ik heb hem gekocht op 28 januari 2010 (net iets ouder als een jaar). Het betreft een PS3 Slim 250GB.

Weet er iemand wat er misschien mee aan de hand kan zijn, en wat zeggen jullie, hard disk formatteren en voor garantie gaan, of zelf repareren ?

Ik hoor niet veel mensen over een kapotte voeding, al denk ik daar wel lichtelijk aan..
Garantie kan je wel vergeten, doet de ps3 überhaupt nog wel iets ?
Zo nee dan kan het ook de zekering zijn in de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

TRAXION schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:55:
[...]

Garantie kan je wel vergeten, doet de ps3 überhaupt nog wel iets ?
Zo nee dan kan het ook de zekering zijn in de voeding.
Ps3 doet niks maar ik ruik dus ook geen brandlucht, er kwamen ook geen vonken van af (wat er wel gebeurde bij mijn pc voeding die op dezelfde groep zit. Mijn vader heeft de groep op mijn kabel niet geaard (vind ik ook erg leuk *kuch*).

Kan ik die zekering ook zelf vervangen, en waarom denk je dat ik geen garantie krijg, omdat hij ouder is als een jaar of vanwege de CFW? Dan wipe en formatteer ik de HDD namelijk gewoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
w4rguy schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:01:
[...]

Ps3 doet niks maar ik ruik dus ook geen brandlucht, er kwamen ook geen vonken van af (wat er wel gebeurde bij mijn pc voeding die op dezelfde groep zit. Mijn vader heeft de groep op mijn kabel niet geaard (vind ik ook erg leuk *kuch*).

Kan ik die zekering ook zelf vervangen, en waarom denk je dat ik geen garantie krijg, omdat hij ouder is als een jaar of vanwege de CFW? Dan wipe en formatteer ik de HDD namelijk gewoon :).
CFW staat niet op de disk volgens mij maar in de ps3 zelf, daarnaast zou je kunnen proberen een slim voeding ergens te lenen.
Kost zeer weinig moeite om die voedingen om te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

TRAXION schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:28:
[...]

CFW staat niet op de disk volgens mij maar in de ps3 zelf, daarnaast zou je kunnen proberen een slim voeding ergens te lenen.
Kost zeer weinig moeite om die voedingen om te prikken.
Ik zal vanavond eens kijken of ik de PS3 open kan krijgen aangezien er dan toch al geen garantie meer op zit. Heb al zitten kijken naar de aanschaf van een nieuwe voeding en dat is ook de halve wereld niet (4 tientjes ongeveer). Bedankt alvast, ik maak even een V&A aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
w4rguy schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:31:
[...]

Ik zal vanavond eens kijken of ik de PS3 open kan krijgen aangezien er dan toch al geen garantie meer op zit. Heb al zitten kijken naar de aanschaf van een nieuwe voeding en dat is ook de halve wereld niet (4 tientjes ongeveer). Bedankt alvast, ik maak even een V&A aan...
Openmaken is vrij simpel enkel de 3 veiligheidstorx zijn lastig, de rest zijn gewone kruiskop schroevendraaiers.
Zoiezo kan je voor 150 euro een nieuwe krijgen via sony.
Ik zou persoonlijk eerst een nieuwe voeding proberen, je kan ook nog proberen te meten met een multimeter op google zal vast wel staan waar de zekeringen zich bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

TRAXION schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:40:
[...]

Openmaken is vrij simpel enkel de 3 veiligheidstorx zijn lastig, de rest zijn gewone kruiskop schroevendraaiers.
Zoiezo kan je voor 150 euro een nieuwe krijgen via sony.
Ik zou persoonlijk eerst een nieuwe voeding proberen, je kan ook nog proberen te meten met een multimeter op google zal vast wel staan waar de zekeringen zich bevinden.
Hmm, das klote, ik heb dus geen storx schroevendraaier, moet dus even wat zien te regelen...Anyway, vanavond kom ik dus wel even met een reactie. Heb op de V&A een vraagje gedaan naar een kapotte PS3 van iemand, er zal er toch wel ergens 1 zijn, of een reparateur waarmee ik samen even kan kijken, ben niet te lui om zelf wat te doen namelijk :).

Misschien zijn er wel meer mensen met dit probleem (geweest).

[ Voor 22% gewijzigd door w4rguy op 08-03-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Opzich kun je die torx ook losschroeven met een kleine schroevendraaier met een platte kop.
Zelf had ik bij de 1e keer openmaken van m'n PS3 nog geen torx setje, en heb toen een spanningzoeker gebruikt (heeft een kleine platte schroef kop) en dat werkte ook.

Heb er daarna gewoon een ster schroef ingedaan, voor het geval die weer een keer los moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik heb net even zitten kijken. Toevallig had mijn vader torx bitjes bij zijn schroeftol maar die zijn te groot. Ik ga kijken of ik hem morgen mee naar stage mee kan nemen om daar uit elkaar te halen.

Bij consolepro.nl heb ik informatie opgevraagd voor de aps-250 voeding, die is nu niet op voorraad, wanneer ze hem dus weer binnen krijgen. Ik heb ze ook gevraagd of ik de voeding terug mag sturen als blijkt dat de voeding niet het probleem is. Even wachten op antwoord dus.

Trouwens, is er een mogelijkheid om de PS3 te starten zonder de aan/uit knop? Dan kan ik die ook uitsluiten :).

**edit**

vandaag reactie van consolepro.nl gehad. Over 2 weken ongeveer is de voeding weer leverbaar. Heb vandaag (net) even de voeding uit de PS3 gehaald, met een platkop schroevendraaier ging het makkelijker als met torx :). Ik heb gekeken of ik ook nog de cover van de voeding eraf kon krijgen maar dat lukte niet. Nadat ik op internet had gelezen dat de voeding soms ook "dodelijke spanning" kan bevatten heb ik maar besloten om hem dicht te laten.

Weet er iemand nog een adresje waar je eventueel een voeding kan kopen? Heb op google al zitten zoeken maar op ebay vragen ze 65 dollar, terwijl hij bij consolepro 35 euro is :).

[ Voor 35% gewijzigd door w4rguy op 09-03-2011 10:27 . Reden: het is torx, niet storx ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
w4rguy schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:57:
Ik heb net even zitten kijken. Toevallig had mijn vader torx bitjes bij zijn schroeftol maar die zijn te groot. Ik ga kijken of ik hem morgen mee naar stage mee kan nemen om daar uit elkaar te halen.

Bij consolepro.nl heb ik informatie opgevraagd voor de aps-250 voeding, die is nu niet op voorraad, wanneer ze hem dus weer binnen krijgen. Ik heb ze ook gevraagd of ik de voeding terug mag sturen als blijkt dat de voeding niet het probleem is. Even wachten op antwoord dus.

Trouwens, is er een mogelijkheid om de PS3 te starten zonder de aan/uit knop? Dan kan ik die ook uitsluiten :).

**edit**

vandaag reactie van consolepro.nl gehad. Over 2 weken ongeveer is de voeding weer leverbaar. Heb vandaag (net) even de voeding uit de PS3 gehaald, met een platkop schroevendraaier ging het makkelijker als met torx :). Ik heb gekeken of ik ook nog de cover van de voeding eraf kon krijgen maar dat lukte niet. Nadat ik op internet had gelezen dat de voeding soms ook "dodelijke spanning" kan bevatten heb ik maar besloten om hem dicht te laten.

Weet er iemand nog een adresje waar je eventueel een voeding kan kopen? Heb op google al zitten zoeken maar op ebay vragen ze 65 dollar, terwijl hij bij consolepro 35 euro is :).
Die dodelijke klap is ietswat overdreven, als jij zorgt dat je de condensatoren niet aanraakt aan de printkant kan er weinig gebeuren.
En die switch op de voorkant kan je wel bypassen gewoon loshalen en je ziet het printje daar kan je dan gewoon de 2 contacten van de powerswitch doorverbinden,

Maar de ps3 kan je ook aanzetten met je eject knop probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

TRAXION schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:25:
[...]

Die dodelijke klap is ietswat overdreven, als jij zorgt dat je de condensatoren niet aanraakt aan de printkant kan er weinig gebeuren.
En die switch op de voorkant kan je wel bypassen gewoon loshalen en je ziet het printje daar kan je dan gewoon de 2 contacten van de powerswitch doorverbinden,

Maar de ps3 kan je ook aanzetten met je eject knop probeer dat eens.
Had ik al een geprobeerd. Voeding is er nu uit gehaald. duurt 2 weken tot vervanging op voorraad is, andere particuliere reperateurs hebben ze niet op voorraad en anders moet ik het voor meer geld bij dealextreme bestellen (wat ook wel weer even duurt met verzenden). Als ik bij dealextreme bestel kan ik het ook moeilijker terugsturen als dit niet mijn probleem oplost en bij consolepro.nl kan dat binnen 7 dagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Vanmorgen is mijn PS3 ook slachtoffer geworden van een YLOD. Ik vermoed dat het toch een gevalletje oververhitting was.

Voor mijn dochtertje had ik een Nijntje DVD aangezet, na een halfuur het bekende 3 maal piepen en vervolgens ging de rode standby LED knipperen, Bij het aanzetten zag ik even snel de gevreesde gele LED.

Ik ben van plan om hem in Almere te brengen voor reparatie, daar doen ze het voor 50 eurie.

Is er trouwens ook nog kans dat ik mijn savegames kwijt ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Is er trouwens ook nog kans dat ik mijn savegames kwijt ben?
Normaal niet als ze het goed doen.

Maar waarschijnlijk gaan ze de HDD losmaken en dan krijg je auto format

[ Voor 25% gewijzigd door yzx op 13-03-2011 13:52 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb een paar dagen geleden een tweedehands PS3 gekocht via marktplaats, het was een verjaardagscadeau voor een vriend van me. Wij kado geven en hij natuurlijk blij maar helaas konden we er op geen manier een video signaal door de HDMI krijgen maar wel door de SCART aansluiting. We hebben natuurlijk het resolutie reset truukje een aantal keer gedaan. We hebben 3 verschillende tv's gebruikt en 3 verschillende HDMI kabels gebruikt. De PS3 zegt wel "ey je hebt een HDMI aansluiting in de PS3 zitten, wil je deze gebruiken?" maar zodra we ja kiezen wordt het beeld zwart.

We hebben ook een andere PS3 met dezelfde kabel op dezelfde HDMI port op dezelfde tv gebruikt en die doet het wel prima. De jongen waar ik hem van heb gekocht zegt dat de HDMI aansluiting het bij hem nog wel deed toen die hem verkocht, ik had alleen SCART gezien. Morgen ga ik naar de MediaMarkt om daar nog een HDMI kabel te kopen en te proberen maar misschien heeft iemand hier nog een tip?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

MrVegeta schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:47:
Ik heb een paar dagen geleden een tweedehands PS3 gekocht via marktplaats, het was een verjaardagscadeau voor een vriend van me. Wij kado geven en hij natuurlijk blij maar helaas konden we er op geen manier een video signaal door de HDMI krijgen maar wel door de SCART aansluiting. We hebben natuurlijk het resolutie reset truukje een aantal keer gedaan. We hebben 3 verschillende tv's gebruikt en 3 verschillende HDMI kabels gebruikt. De PS3 zegt wel "ey je hebt een HDMI aansluiting in de PS3 zitten, wil je deze gebruiken?" maar zodra we ja kiezen wordt het beeld zwart.

We hebben ook een andere PS3 met dezelfde kabel op dezelfde HDMI port op dezelfde tv gebruikt en die doet het wel prima. De jongen waar ik hem van heb gekocht zegt dat de HDMI aansluiting het bij hem nog wel deed toen die hem verkocht, ik had alleen SCART gezien. Morgen ga ik naar de MediaMarkt om daar nog een HDMI kabel te kopen en te proberen maar misschien heeft iemand hier nog een tip?
Dat verhaal stinkt natuurlijk:

Als er alleen scart beschikbaar was, omdat die gast blijktbaar alleen een scart tv had, dan had hij moeten zeggen, dat hij niet wist of de HDMI het wel of niet deed.

Dit klinkt als een ingestudeerd verhaal van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
ljikt er idd op, en als dit het geval is kun je er weinig mee doen voor zover ik weet. Altijd het nadeel van 2e hands consoles kopen, je weet nooit wat er precies mee gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
MrVegeta schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:47:

Lullig... maar heb al eerder gelezen dat dit vaker voorkomt bij ps3's. Dat mensen zo $#&%( kunnen zijn om zo'n apparaat te verkopen zonder het erbij te vermelden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik denk niet dat de jongen het wist, hij had wel wat meer modellen staan daar dus ja... we mogen hem gaan ruilen bij hem en dan maar even controleren of bij die andere de hdmi wel werkt...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

De zaterdag of zondag, was er 1 in V&A die alles weg deed omdat zijn moederbord gesmolten was, had kappen & voeding te koop gezet misschien zit ie er nog tussen moet je even zoeken
Lullig... maar heb al eerder gelezen dat dit vaker voorkomt bij ps3's. Dat mensen zo $#&%( kunnen zijn om zo'n apparaat te verkopen zonder het erbij te vermelden. :X
Heb wel gemerkt ( maakt niet uit wat je verkoopt ) als je eerlijk bent en zegt wat kapot is dat ze het best wel eerder kopen als de dingetjes die niet werken niet te erg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik heb gemaild met een bedrijf over mijn Yellow LED Of Death.

Nu blijkt dat de kans op het verliezen van de save-data rond de 10 procent ligt, dus dat is een relatief kleine kans. Maar.... volgens dat bedrijf zal de YLOD vrijwel zeker terugkomen, het is dus geen permanente oplossing.
Ik heb recht op 2x terugkomen.

Begin nu toch echt te twijfelen om gewoon een nieuwe te kopen, heb weinig zin om meerdere keren met die PS3 terug te moeten om hem weer te laten fixen. Ik zit alleen met mijn savegames, die kan ik zeker niet overpompen door de HD eruit te halen en bijvoorbeeld aan mijn PC te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Nee, maar je kunt voor zover ik weet wel de harde schijf in een andere PS3 bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
alex3305 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:37:
Nee, maar je kunt voor zover ik weet wel de harde schijf in een andere PS3 bouwen.
Ik zit eraan te denken om dan een nieuwe Slim PS3 te kopen met 120 GB en dan vervolgens de HD's om te gooien. Volgens mij moet dat gewoon kunnen?

Heb verder ook geen zin om 150 eurie te lappen en het via het originele Sony traject te spelen. Dan ben ik hem ook lang kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

alex3305 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:37:
Dan krijg je toch auto format?

Zag wel dat je de save games op je PC kunt zetten, maar je heb 1 of 2 proggs nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Je kan de HDD wel gebruiken, maar de data niet behouden. 2 opties die je hebt zijn of een backup maken van de HDD, maar dan mis je beveiligde savegames, of een nieuwe PS3 halen via lan-transfer alles overzetten van de ene PS3 naar de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hem zelf repareert is het niet zo erg als hij na een paar maanden weer s uitvalt. Ik ben er zelf nu handig in geworden en heb m in zo weer gefixed. Als je daar elke keer €50,= voor moet betalen kan ik me voorstellen dat je daar geen trek in hebt.

Je kan je Hdd inderdaad niet zomaar in een andere ps3 stoppen, dan ben je alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:27:
Als je hem zelf repareert is het niet zo erg als hij na een paar maanden weer s uitvalt. Ik ben er zelf nu handig in geworden en heb m in zo weer gefixed. Als je daar elke keer €50,= voor moet betalen kan ik me voorstellen dat je daar geen trek in hebt.

Je kan je Hdd inderdaad niet zomaar in een andere ps3 stoppen, dan ben je alles kwijt.
Zelf reparatie is toch koelpasta af, bepaalde punten bakken en terug koelpasta er over niet? Of toch in veel gevallen, kost je dan hooguit wat koelpasta en de phön van vrouw/vriendin/dochter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar dan met een verfstripper. Een föhn wordt niet warm genoeg. Er zijn genoeg handleidingen te vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

Ik heb de beschrijving voor het opnieuw 'fluxen' van de tin van Gilsky gebruikt en de YLOD is opgelost. Check de youtube filmpjes maar. Het lastigste is het T9/T10 torx schroefje loskrijgen en de volgorde van de rest van de schroefjes op dezelfde plek later weer terug schroeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Shiver23 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:19:
Je kan de HDD wel gebruiken, maar de data niet behouden. 2 opties die je hebt zijn of een backup maken van de HDD, maar dan mis je beveiligde savegames, of een nieuwe PS3 halen via lan-transfer alles overzetten van de ene PS3 naar de andere.
Ok, stel ik haal een nieuwe PS3 Slim....
Dan kan ik toch helemaal niet meer via een Lan kabel die kapotte PS3 benaderen? Ik kan hem niet aanzetten dus die data kan ik dan ook niet meer overpompen?

Het gaat me puur om de savegames, ik ben al zo ver met Gran Turismo 5 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Vlassie1980 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:41:
Het gaat me puur om de savegames, ik ben al zo ver met Gran Turismo 5 8)
Die backups moet je natuurlijk maken voordat je ps3 de geest geeft. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

TNJ schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:48:
Ik heb de beschrijving voor het opnieuw 'fluxen' van de tin van Gilsky gebruikt en de YLOD is opgelost. Check de youtube filmpjes maar. Het lastigste is het T9/T10 torx schroefje loskrijgen en de volgorde van de rest van de schroefjes op dezelfde plek later weer terug schroeven. :)
Dat heet een camera :P

En de föhn die wij hier hebben liggen haalt 380°C, allee niet echt een föhn meer een hete lucht blazer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

:P OK, maar dan moet je toch elke schroef fotograferen bij het gat waar je hem net uit gehaald hebt. Ik heb een A4 gepakt en een 'uitlijn' getekend van de onderdelen, die op dat moment zichtbaar waren en de schroeven door het papier gedrukt waar ze ongeveer zaten t.o.v. de 'uitlijn'. Dat heeft bijna gewerkt, want ik heb enkele schroefjes overgehouden. |:( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Snowwie schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:52:
[...]

Die backups moet je natuurlijk maken voordat je ps3 de geest geeft. :)
Zucht.... Ja zo ken ik er ook nog wel een paar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de schroeven van elke stap ff in een aparte envelop gestopt met daarop een omschrijving waar ze uit komen. Werkte bij mij heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiggyW
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
Hoi, ik weet niet of dit eerder is gepost maar ik heb een redelijk probleem :P Mijn fat 80Gb PS3 is tijdens een firmware update gecrasht of liever gezegd de stroom viel uit.Nu kan ik het apparaat niet meer opstarten en krijg de melding opnieuw de firmware te installeren.Nu wil dit echter niet lukken,hdd opnieuw geformatteerd echter niks schijnt te helpen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

ZiggyW schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:37:
Hoi, ik weet niet of dit eerder is gepost maar ik heb een redelijk probleem :P Mijn fat 80Gb PS3 is tijdens een firmware update gecrasht of liever gezegd de stroom viel uit.Nu kan ik het apparaat niet meer opstarten en krijg de melding opnieuw de firmware te installeren.Nu wil dit echter niet lukken,hdd opnieuw geformatteerd echter niks schijnt te helpen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik meende een eindje terug in dit topic te hebben gelezen dat er problemen zijn als je de laatste firmware (3.56 volgens mij) probeerd te installeren bij je 1e boot zeg maar (als je nog geen firmware op je PS3 hebt...of hoe je dat ook moet uitleggen).

De oplossing daarvan (zelf niet geprobeert maar van horen zeggen) is dat je een oudere firmware op een USB stick zet en die installeerd zodat je PS3 boot en dan in het XMB vervolgens de laatste firmware download en installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

TNJ schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:45:
[...]

:P OK, maar dan moet je toch elke schroef fotograferen bij het gat waar je hem net uit gehaald hebt. Ik heb een A4 gepakt en een 'uitlijn' getekend van de onderdelen, die op dat moment zichtbaar waren en de schroeven door het papier gedrukt waar ze ongeveer zaten t.o.v. de 'uitlijn'. Dat heeft bijna gewerkt, want ik heb enkele schroefjes overgehouden. |:( :D
Ging er met vloeibare tipex over en zag je witte vlekken op foto dat waren waar de schroeven waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiggyW
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
Nemesizz schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:19:
[...]

Ik meende een eindje terug in dit topic te hebben gelezen dat er problemen zijn als je de laatste firmware (3.56 volgens mij) probeerd te installeren bij je 1e boot zeg maar (als je nog geen firmware op je PS3 hebt...of hoe je dat ook moet uitleggen).

De oplossing daarvan (zelf niet geprobeert maar van horen zeggen) is dat je een oudere firmware op een USB stick zet en die installeerd zodat je PS3 boot en dan in het XMB vervolgens de laatste firmware download en installeerd.
Had dit al geprobeerd maar kreeg een hele "toffe"fout melding namelijk: 8002F281......
Valt niet heel veel over te vinden dus ik dacht ik post mijn probleempje hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik heb ook wat kleine problemen met mijn ps3:

Als ik een potje Bad Company 2 mp aan het spelen ben dan valt soms zomaar het geluid weg.
Ik hoor kort voordat het geluid wegvalt een krggggg geluidje en weg is het geluid. Dan moet ik het spel afsluiten. Ook dit duurt dan langer, want bij het afsluiten piept de ps3 3x en gaat hij weer terug naar het hoofdmenu. Het geluid werkt dan weer.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gisteren mijn PS3 met YLOD naar Multimediapoint gestuurd en voor de permanente reballing fix van 90 euro gekozen. Als ik de recensies op marktplaats mag geloven weten die gasten precies hoe ze hem goed kunnen fixen.

Hopelijk heb ik hem begin volgende week weer terug, heb lang zitten twijfelen om toch maar voor een nieuwe te gaan maar de savegames zijn mij veel waard en die ga ik gelijk backuppen als ik hem weer in bezit heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik heb de laatste tijd last van mijn HDD in de PS3. Hij is enorm aan het laden. GT5 duurt 10 minuten om op te starten, in AC2:brotherhood hapert het geluid in cutscenes en ondertussen blijft het lampje van de HDD maar branden.
Ik heb inmiddels het databestand gereconstrueerd maar dat hielp niets. Iemand tips/suggesties/ideeën. Het liefste zonder format van de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Je harde schijf zal wel aan het sterven zijn. Eventueel kun je hem op de PC testen, met algemene S.M.A.R.T. testen of test programmatjes van de HDD fabrikant zelf.
Maar ik denk dat je gewoon aan een nieuwe HDD moet. Waarom geen format? Je hebt je savegames enzo toch zo gered?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

!null schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:48:
Je harde schijf zal wel aan het sterven zijn. Eventueel kun je hem op de PC testen, met algemene S.M.A.R.T. testen of test programmatjes van de HDD fabrikant zelf.
Maar ik denk dat je gewoon aan een nieuwe HDD moet. Waarom geen format? Je hebt je savegames enzo toch zo gered?
Omdat ik lui ben en een format weer tijd kost :)
Ik lees net op GTPlanet dat het probleem ook kan ontstaan als je veel 'friends' in je friendlist hebt staan. Automatisch aanmelden op PSN kan het verhelpen. Dat zal ik eerst nog proberen. Anders wordt het een restore. PS3 is pas een paar maanden oud, dus zou zonde zijn als de HDD het nu alweer begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Snowwie schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:15:
Ik heb ook wat kleine problemen met mijn ps3:

Als ik een potje Bad Company 2 mp aan het spelen ben dan valt soms zomaar het geluid weg.
Ik hoor kort voordat het geluid wegvalt een krggggg geluidje en weg is het geluid. Dan moet ik het spel afsluiten. Ook dit kost dan langer, want bij het afsluiten piept de ps3 3x en gaat hij weer terug naar het hoofdmenu. Het geluid werkt dan weer.
Had ik een paar dagen terug, maar is pas 1 keer voorgekomen. Ik denk dat het een glitch in het spel is, geen PS3 issue.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Na 1 jaar en 4 maanden gebruik te hebben gemaakt van de PS3 120GB SLIM heeft hij vanaf eergisteren problemen met het lezen van blu ray's.
Gamemania eindhoven waar ik hem heb gekocht zeggen helaas pindakaas de garantie via ons is verlopen, dus sony gebeld, die geven aan op de slim ps3's zit 1 jaar garantie dus helaas pindakaas.
Uit coulance bied men aan hem te repareren voor 149 euro( kuch coulance)
Ik gaf aan maar ik mag toch verwachten dat dit product langer mee zal gaan dan anderhalf jaar? hij gaf aan tja het is elektorinca meneer in heel Nederland zit er maar 1 jaar garantie op alles wat electronica is dus we kunnen helaas niets anders aanbieden dan dit, wel gaf men aan dat een complete format zou kunnen werken( lijkt mij zeer sterk?)

Nou vroeg ik mij af of jullie hier een goedkopere oplossing weten? zijn er bv zoals bij de Xbox/wii cleaners zodat de binnenkant schoon gemaakt kan worden? want het zou stof kunnen zijn.
Als de laser gewoon niet meer goed werkt word het een duurdere grap, ben ik dan niet beter uit met een refubished product van sony a 149 euro?

[ Voor 4% gewijzigd door pino85 op 29-03-2011 13:50 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:29
pino22 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:46:
Na 1 jaar en 4 maanden gebruik te hebben gemaakt van de PS3 heeft hij vanaf eergisteren problemen met het lezen van blu ray's.
Gamemania eindhoven waar ik hem heb gekocht zeggen helaas pindakaas de garantie via ons is verlopen, dus sony gebeld, die geven aan op de slim ps3's zit 1 jaar garantie dus helaas pindakaas.
Ik gaf aan maar ik mag toch verwachten dat dit product langer mee zal gaan dan anderhalf jaar? hij gaf aan tja het is elektorinca meneer in heel Nederland zit er maar 1 jaar garantie op alles wat electronica is dus we kunnen helaas niets anders aanbieden dan dit, wel gaf men aan dat een complete format zou kunnen werken( lijkt mij zeer sterk?)

Nou vroeg ik mij af of jullie hier een goedkopere oplossing weten? zijn er bv zoals bij de Xbox/wii cleaners zodat de binnenkant schoon gemaakt kan worden? want het zou stof kunnen zijn.
Als de laser gewoon niet meer goed werkt word het een duurdere grap, ben ik dan niet beter uit met een refubished product van sony a 149 euro?
Je zou zelf een nieuwe lens voor 50 a 55 euro kunnen kopen, en deze dan zelf vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Helaas ben ik geopereerd en zal dat geen optie zijn voor een langere tijd maar toch bedankt voor de tip.
Ik zal dan anders wellicht in de buurt naar een shop kunnen zoeken(noord brabant) waar men deze reparaties kan uit voeren, en de andere vraag zijn er blu ray reiniging kitjes waar jullie goede ervaringen mee hebben? want dat zal ik natuurlijk eerst proberen.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Nou, mijn PS3 is nog steeds dood dus. Na een inspectie in mijn PS3 en hulp van Cyclonite (yay thx man) zijn we tot de conclusie gekomen dat de elco (condensator) in het 220v circuit in de voeding bol staat, aka: dood en altijd slecht geweest.

Eergister nieuwe elco besteld (400v 100µf) die ik met Cyclonite samen had gezocht die zou passen. Binnekort naar Cyclonite toe en hij gaat dan de elco insolderen en dan hopen dat ie het weer doet :).

Ik heb hem niet voor garantie opgestuurd omdat ik een CFW op mijn PS3 heb gezet. De PS3 gaat namelijk mee naar CampZone en het is handig als je dan via FTP films over kunt zetten ipv DLNA omdat DLNA nog wel eens fouten genereerd. Als ze bij Sony die Ps3 zien met een CFW krijg ik hem nooit meer terug :).

nieuwe voeding zou 35 euro bij consolepro.nl gekost hebben die zij nu niet op voorraad hebben. De elco was nog geen 3 euro, daar kwam dan 6/7 euro verzendkosten bij dus in totaal 8 euro kwijt. Voor Cyclonite heb ik wat anders (A), maar dat is geheim :P
pino22 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:52:
Helaas ben ik geopereerd en zal dat geen optie zijn voor een langere tijd maar toch bedankt voor de tip.
Ik zal dan anders wellicht in de buurt naar een shop kunnen zoeken(noord brabant) waar men deze reparaties kan uit voeren, en de andere vraag zijn er blu ray reiniging kitjes waar jullie goede ervaringen mee hebben? want dat zal ik natuurlijk eerst proberen.
Van wat ik heb gelezen zullen je klachten alleen maar erger worden. Je kunt het wel reinigen maar dan stel je het probleem alleen maar uit, ik raad je ook aan gewoon even de lens te vervangen of te laten vervangen.

[ Voor 25% gewijzigd door w4rguy op 29-03-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Hmm dat ziet er dan wel slecht uit, toch balen op zo'n product dat na nog geen anderhalf jaar deze problemen geeft.. en ik altijd in het verleden vol lof over Sony playstations geweest.. heb ook nooit met welke voorganger dan ook( heb ze allemaal gehad) geen enkel probleem gehad.
Mocht er enkel stof op de lens zitten dan zal het niet erger worden als dit niet het enige is wat er aan de hand is ja dan moet die lens maar vervangen worden.

[ Voor 10% gewijzigd door pino85 op 30-03-2011 12:01 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Iemand een tip voor welke blu ray cleaner goed werkt? dan probeer ik die namelijk eerst alvorens over te gaan tot een nieuwe blu ray lens.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb voor 14,95 een bluray cleaning disk gekocht bij de Media Markt (Nadat m'n PS3 vaak weigerde om disks te lezen.) Ik speel inmiddels alweer ruim een half jaar op dezelfde PS3 :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Ik heb de mijne open geschroefd en schoongemaakt met een wattenstaafje en alcohol hij draait ondertussen al weer 1 maand zonder problemen.

Garantie was toch al verlopen, moet er wel bij zeggen dat ik vaker apparaten open maak om te reinigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 23:03
pino22 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:46:
Na 1 jaar en 4 maanden gebruik te hebben gemaakt van de PS3 120GB SLIM heeft hij vanaf eergisteren problemen met het lezen van blu ray's.

Hopelijk heb je hier wat aan:

http://www.trosradar.nl/i...hulpbrief_pi1[showUid]=30

Een kennis van mij heeft deze brief verstuurd en heeft zijn PS3 (2 jaar en 8 maanden oud) zo kosteloos gerepareerd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Bedankt voor de link en de reactie, ik moet alleen even uitzoeken bij welke geschillen commissie Gamemania is aangesloten vind nu niet zo veel op internet.
Iemand hier die weet waarbij gamemania is aangesloten?

Heeft iemand hier btw ervaring met dit volgende?

http://www.noscratch.nl/p...PvqyoC49qcCFYQm3god5hkLTA

http://www.noscratch.nl/p...y_Lens_Cleaner.php?id=176

http://www.noscratch.nl/p...y_Lens_Cleaner.php?id=180

Met dit bedrijf en de verschillende disc cleaners waar ik naar link? neem aan dat ik de Performance cleaner zou moeten hebben.

[ Voor 123% gewijzigd door pino85 op 30-03-2011 16:10 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

@ pino: ik heb de disk uit de bovenste link.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Die is dus ook geschikt voor de ps3? aangezien men aangeeft dat de 2e link degene zou zijn die ik nodig heb.
Maar dat is dus meer geld klopperij neem ik aan.

[ Voor 18% gewijzigd door pino85 op 30-03-2011 21:01 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Hillie schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 03:00:
[...]

Had ik een paar dagen terug, maar is pas 1 keer voorgekomen. Ik denk dat het een glitch in het spel is, geen PS3 issue.
Bij mij toch al vele malen vaker.

Dan toch wel een veel voorkomende 'glitch'.

Ik heb m'n ps3 uit de tv/audio meubel gehaald en op de dvd toren gezet. Nu staat ie helemaal vrij, voor optimale koeling.

En nee, er zijn geen huisdieren of kleine kinderen die er tegen aan lopen :)

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik speel dus totaal geen blu-ray films af op mijn ps3. Als ik echt persé blu-ray films wil zien dan koop ik me wel een aparte blu-ray speler, maar ik gebruik m'n ps3 er in elk geval niet voor.

[ Voor 18% gewijzigd door Snowwie op 31-03-2011 03:27 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

De ps3 gaat volgende week naar eindhoven toe naar iemand die gaat bekijken of het stof is in de ps3 of er een nieuwe laser in moet, voor 80 euro inclusief de installatie vind ik het nog te veel geld maar het is ook wel eens duurder lees ik, en Sony doet ook niets anders en dan kost het 149 euro.. zonder garantie.. nu krijg ik 6 maanden garantie op de laser.

[ Voor 102% gewijzigd door pino85 op 31-03-2011 23:24 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Heb je het inmiddels al met een cleaning disk geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
pino22 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:56:
De ps3 gaat volgende week naar eindhoven toe naar iemand die gaat bekijken of het stof is in de ps3 of er een nieuwe laser in moet, voor 80 euro inclusief de installatie vind ik het nog te veel geld maar het is ook wel eens duurder lees ik, en Sony doet ook niets anders en dan kost het 149 euro.. zonder garantie.. nu krijg ik 6 maanden garantie op de laser.
Waarom? je hebt volgens radar recht op garantie. Waarom dit dan doen?!

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste