Ja dat heb ik dus allang gedaan hezakaro schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 18:23:
[...]
vanuit standby druk je op de AAN toets en houdt je m ingedrukt tot je de 2de piepje hoort,dan loslaten.
dit zorgt er namelijk voor dat je de juiste resolutie hebt of je nou via scart,hmdi or whatever hebt aangesloten.
En mijn YLOD is weer terug, een kleine 2 weken heeft 'ie het volgehouden 
Ik ga hem nog één keer fixen zodat ik met de Data Transfer Utility alles kan overzetten, en dan kijken of ik op marktplaats nog iets kan vangen voor een originele 60GB.
Ik ga hem nog één keer fixen zodat ik met de Data Transfer Utility alles kan overzetten, en dan kijken of ik op marktplaats nog iets kan vangen voor een originele 60GB.
vraagje als je hardeschijf kapot is gegaan, en dus ook je save games ( maakt niet zoveel uit) en nu heb ik een nieuwe harde schijf, moet ik dan ook de laatste firmware downloaden en op een stikje zetten ofzo?
Volgens mij niet. Check anders google even, staan heel veel manuals.dantheman94 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:33:
vraagje als je hardeschijf kapot is gegaan, en dus ook je save games ( maakt niet zoveel uit) en nu heb ik een nieuwe harde schijf, moet ik dan ook de laatste firmware downloaden en op een stikje zetten ofzo?
http://www.cnet.com.au/ho...-hard-drive-339282375.htm
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Heeft er nog iemand problemen met NfS Hot Pursuit?
Als ik die game wil spelen dan blijft het hele systeem hangen op de login op de autolog servers.
Dat heeft even gewerkt maar krijg ik nu met geen mogelijkheid meer aan de praat.
Single player zonder netwerk verbinding is geen probleem, maar met netwerkverbinding hangt het hele systeem.
Al geprobeerd zonder router, direct op het modem, geen verschil.
Via systeem herstel de hele HD volledig geformatterd (geen quick format) en dat hielp een keer, maar daarna ook niet meer.
Als er nog iemand is met een goed idee?
Als ik die game wil spelen dan blijft het hele systeem hangen op de login op de autolog servers.
Dat heeft even gewerkt maar krijg ik nu met geen mogelijkheid meer aan de praat.
Single player zonder netwerk verbinding is geen probleem, maar met netwerkverbinding hangt het hele systeem.
Al geprobeerd zonder router, direct op het modem, geen verschil.
Via systeem herstel de hele HD volledig geformatterd (geen quick format) en dat hielp een keer, maar daarna ook niet meer.
Als er nog iemand is met een goed idee?
Verwijderd
is het normaal dat ps3 best luid begint te kraken als de hdd indicater aan het knipperen is?
ik vind het best wel storend, en is pas 2 weken nieuw. ik erger er mij best wel hard aan dat die zoveel lawaai maakt.
maar als ik het recht op zet dat kraakt hij wel iets minder volgens hij.
zou iemand mij kunnen vertellen waarom hij zo hard kraakt? en of het normaal is?
anders ga ik dadelijk gewoon terug na de winkel en omruilen.
ik vind het best wel storend, en is pas 2 weken nieuw. ik erger er mij best wel hard aan dat die zoveel lawaai maakt.
zou iemand mij kunnen vertellen waarom hij zo hard kraakt? en of het normaal is?
Als het zo hard kraakt dan lijkt me dat niet echt normaal.
M'n PS3 fat maakt in ieder geval geen geluid. Heel soms hoor je de ventilator of de DVD speler, maar dat is wat je normaal wel zou verwachten.
M'n PS3 fat maakt in ieder geval geen geluid. Heel soms hoor je de ventilator of de DVD speler, maar dat is wat je normaal wel zou verwachten.
Wat is best luid? Je kan van een korte afstand, zonder omgevingsgeluid de HDD van de PS3 wel horen lezen/schrijven ja. Met een normaal volume geluid hoor ik er helemaal niets meer van en tijdens het afspelen van een film hoor ik het ook niet omdat dan de HDD (bijna) niet gebruikt wordt.
PSN: Shiver23
Gewoon omruilen, hdd hoort niet te kraken. Ik hoor het bij mij in ieder geval niet.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:06:
is het normaal dat ps3 best luid begint te kraken als de hdd indicater aan het knipperen is?
Heb inmiddels mijn PS3 uit elkaar gehaald, de lens leek gewoon schoon dus daar zal het niet aan liggen. Wat is die drive ingewikkeld trouwens met al die radertjes, heb hem 3 keer opnieuw in elkaar moeten zetten voordat de disc weer normaal naar binnen schoof...Chi3F schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:38:
[...]
Mijn post was misschien wat onduidelijk, met dat stuk over grotere HDD bedoel ik inderdaad bij een nieuw gekochte PS3, ik ga er ook vanuit dat ze bij Sony alleen de Bluray drive reviseren/vervangen. Dus die reparatie voor 150 euro vind ik dan niet bepaald een goede deal.
Waarschijnlijk wordt het dus een nieuwe Slim, tenzij iemand hier nog met een lumineuze suggestie komt om nog te proberen deze PS3 te redden...
Heb ook nog de MediaMarkt gemaild om te vragen of zij nog wat kunnen doen, ik heb hem destijds daar gekocht. Maar daar verwacht ik niet veel van natuurlijk.
Hier trouwens de reactie van de MediaMarkt:
Voor die 2 euro korting ga ik hem niet laten repareren denk ik...Geachte meneer Chi3F,
Bedankt voor uw mail. Een Playstation 3 heeft een levensduur van 3 jaar. Dat betekend dat u nog ongeveer een halve maand levensduur heeft. De kosten voor een reparatie zijn via ons net zo hoog als bij Sony, echter heeft u in verband met de levensduur nog recht op een vergoeding van 1/72 van de reparatieprijs (ongeveer 2 euro). Als u het apparaat direct via Sony laat repareren zal de reparatie tijd zeer waarschijnlijk wel korter zijn.
Mocht u er voor kiezen de playstation via ons te laten repareren, dan verzoeken wij u het apparaat en de aankoopbon mee te nemen naar de service afdeling. Hier zal uw apparaat ingeschreven worden ter reparatie.
Met vriendelijke groeten,
Media Markt Arena

Hoe komen ze trouwens aan die verwachte levensduur van 3 jaar, is dat niet wat kort voor een apparaat van 400 euro? Of ik ben zo naief te denken dat een dergelijk apparaat langer mee zou moeten gaan?
PSN: Arienix
Verwijderd
maar hoor jij verder helemaal niks anders dan allen lezen/schrijven?Shiver23 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:22:
Wat is best luid? Je kan van een korte afstand, zonder omgevingsgeluid de HDD van de PS3 wel horen lezen/schrijven ja. Met een normaal volume geluid hoor ik er helemaal niets meer van en tijdens het afspelen van een film hoor ik het ook niet omdat dan de HDD (bijna) niet gebruikt wordt.
ik hoor hem wel ook lezen/schrijven. maar daarnaast dan hoor ik ''soms'' niet altijd een soort van kraakend geluidje,(meestal bij het opstarten van de game het ik er vooral last van)
Let wel op dat je je schijf met de "bruggetjes" in de SATA150 stand zet, anders werkt het niet lekker in je ps3.dantheman94 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:44:
ow okemooi zo, ik dacht dat ik dan een nieuwe ps3 moest kopen
2,5" sata toch?
HP Pavilion dv9645
Hier worden we niet vrolijk van "Mijn verhaaltje met de service van PS3 "
Ik heb in september een PS3 gekocht, deed het perfect tot medio november, na veel gehannes de conclusie samen met het service center gemaakt dat de HDMI poort overleden is. Afijn, RMA aangevraagt, verliep allemaal prima, krijg nu net 45 min geleden bericht dat ik hem mag ophalen, dat heb ik gedaan.
Ik helemaal blij dat ik voor de kerst dat ding van mij weer kan gebruiken. Ik sluit hem aan, start hem op. *tromgeroffel* NIKS, HELEMAAL NIKS.
Ik toch enigsinds boos weer bellen met het service punt, na een gesprek van 4 minuten. conclusie, zekering gesprongen. oplossing ; opsturen voor reparatie....
Met andere woorden, nu ben ik dat ding weer 3 ~ 5 weken kwijt.
Ik krijg nu ter compensatie het spel Uncharted 1 opgestuurd ( niet dat ik daar wat aanheb, aangezien ik nu geen ps3 heb -.-' )
Wat vinden jullie hiervan, dit moet toch eigenlijk niet kunnen? Dat een door de RMA goedgekeurd systeem gewoon (semi)DOA is?
Ik heb in september een PS3 gekocht, deed het perfect tot medio november, na veel gehannes de conclusie samen met het service center gemaakt dat de HDMI poort overleden is. Afijn, RMA aangevraagt, verliep allemaal prima, krijg nu net 45 min geleden bericht dat ik hem mag ophalen, dat heb ik gedaan.
Ik helemaal blij dat ik voor de kerst dat ding van mij weer kan gebruiken. Ik sluit hem aan, start hem op. *tromgeroffel* NIKS, HELEMAAL NIKS.
Ik toch enigsinds boos weer bellen met het service punt, na een gesprek van 4 minuten. conclusie, zekering gesprongen. oplossing ; opsturen voor reparatie....
Met andere woorden, nu ben ik dat ding weer 3 ~ 5 weken kwijt.
Ik krijg nu ter compensatie het spel Uncharted 1 opgestuurd ( niet dat ik daar wat aanheb, aangezien ik nu geen ps3 heb -.-' )
Wat vinden jullie hiervan, dit moet toch eigenlijk niet kunnen? Dat een door de RMA goedgekeurd systeem gewoon (semi)DOA is?
Ik heb hetzelfde probleem, waarschijnlijk is de laser doorgebrand oid. Je kunt natuurlijk proberen om hem alsnog met een wattenstaafje en alcohol schoon te maken (dat hielp wel bij een andere ps3, die ik nu te leen heb).Chi3F schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:19:
[...]
Heb inmiddels mijn PS3 uit elkaar gehaald, de lens leek gewoon schoon dus daar zal het niet aan liggen. Wat is die drive ingewikkeld trouwens met al die radertjes, heb hem 3 keer opnieuw in elkaar moeten zetten voordat de disc weer normaal naar binnen schoof...Maar helaas, nog steeds hetzelfde probleem. Vrees dat ik hem zelf niet kan redden.
Heb hem wel wat gereinigd maar de lens zag er eigenlijk nog blinkend schoon uit.PearlPumpkin schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:29:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, waarschijnlijk is de laser doorgebrand oid. Je kunt natuurlijk proberen om hem alsnog met een wattenstaafje en alcohol schoon te maken (dat hielp wel bij een andere ps3, die ik nu te leen heb).
Inmiddels een nieuwe PS3 320gb met Move gekocht...
PSN: Arienix
Ik heb sinds firmware 3.50 het probleem dat de ps3 niet meer uitgaat. Het gaat om een ps3 slim 250gb welke net nieuw is.
het lampje blijft dan knipperen echter gaat de ps3 niet uit, de ps3 is alleen uit te zetten door de stekker eruit te trekken.
hebben meer mensen op GoT hier last van?
het lampje blijft dan knipperen echter gaat de ps3 niet uit, de ps3 is alleen uit te zetten door de stekker eruit te trekken.
hebben meer mensen op GoT hier last van?
Ik heb sinds september 2009 een PS3 Slim 120GB. Echter valt hij sinds een paar dagen tijdens het spelen zomaar uit en krijg ik hem alleen nog maar aan door de stroomstekker eruit te trekken en na een paar seconden weer in te steken. Er branden verder ook helemaal geen ledjes meer.
Ik heb Sony gebeld en deze zeiden dat ik de PS3 moest herstellen door in het menu voor systeem herstellen te kiezen. Dit heb ik gedaan maar geeft geen resultaat.
Ook heb ik gevraagd hoe het zat met de garantie en toen werd me verteld dat ik hem voor € 150,- op kon sturen en dat ik er dan eentje terug kreeg maar dat het ook een andere kon zijn ipv mijn eigen PS3.
Toen ik zei dat consumenten recht hebben op 2 jaar garantie vertelde ze me dat ik dan maar naar de winkel moest gaan want dit gelde niet voor fabrikanten. Echter heb ik mijn PS3 bij E-R-G (Entertainment Retail Group) gekocht wat inmiddels failliet is.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen of hoe ik mijn PS3 onder garantie kan laten repararen?
Ik heb Sony gebeld en deze zeiden dat ik de PS3 moest herstellen door in het menu voor systeem herstellen te kiezen. Dit heb ik gedaan maar geeft geen resultaat.
Ook heb ik gevraagd hoe het zat met de garantie en toen werd me verteld dat ik hem voor € 150,- op kon sturen en dat ik er dan eentje terug kreeg maar dat het ook een andere kon zijn ipv mijn eigen PS3.
Toen ik zei dat consumenten recht hebben op 2 jaar garantie vertelde ze me dat ik dan maar naar de winkel moest gaan want dit gelde niet voor fabrikanten. Echter heb ik mijn PS3 bij E-R-G (Entertainment Retail Group) gekocht wat inmiddels failliet is.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen of hoe ik mijn PS3 onder garantie kan laten repararen?
Ik heb 2 X een Playstation 3 (ja, wat een luxe he) om HD content te streamen. De laatste heb ik aangeschafte bij de Daily Mania wat onderdeel is van de MediaMarkt (april 2010) PS3 betreft een 80GB variant en heb nog een 40GB variant (juni 2008). Nu vind ik de 80GB variant veel meer lawaai (begint hard te blazen) maken dan de 40GB variant, maar vraag mij af of dit normaal is? Beide PS3 staan vrij en hebben voldoende koeling. Is dit normaal???
Ik heb uiteraard al direct in april/mei contact gezocht met Daily Mania, maar die hebben maar een keer gereageerd dat dit niet bekend is bij hun en verder geen oplossing aanbieden. Ik heb daarna nog 3 keer een email gestuurd, maar natuurlijk geen reactie.
Ik wil deze kwestie nu voor leggen aan Sony, maar ben bang dat ik heb moet opsturen (heb ik geen problemen mee), maar dat ik dan een ander gereviseerde PS3 terug krijg en daar zit ik niet op te wachten.
Wat adviseren jullie mij te doen?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Ik heb uiteraard al direct in april/mei contact gezocht met Daily Mania, maar die hebben maar een keer gereageerd dat dit niet bekend is bij hun en verder geen oplossing aanbieden. Ik heb daarna nog 3 keer een email gestuurd, maar natuurlijk geen reactie.
Ik wil deze kwestie nu voor leggen aan Sony, maar ben bang dat ik heb moet opsturen (heb ik geen problemen mee), maar dat ik dan een ander gereviseerde PS3 terug krijg en daar zit ik niet op te wachten.
Wat adviseren jullie mij te doen?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Dat dat bedrijf failliet is wel minder, maar daarom komt jouw garantie nog niet te vervallen.djberry schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:57:
Gewoon contact opnemen met Sony, leg de situatie uit en zorg dat je (een kopie van) de aankoopbon en/of een afschrift hebt om je aankoop te kunnen bevestigen.
Kun je niet bij Daily Mania langsgaan? Of stuur anders een mail naar Media Markt.Vjenne-ICT schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:38:Ik heb uiteraard al direct in april/mei contact gezocht met Daily Mania, maar die hebben maar een keer gereageerd dat dit niet bekend is bij hun en verder geen oplossing aanbieden. Ik heb daarna nog 3 keer een email gestuurd, maar natuurlijk geen reactie.
[ Voor 34% gewijzigd door OPSLAGHOND op 21-12-2010 09:53 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ik heb Sony gebeld en verteld dat het bedrijf waar ik de PS3 gekocht heb failliet is. Het enigste wat Sony kon zeggen is "Dat is jammer, maar daar kunnen wij niets aan doen". En toen vertelde ze nogmaals dat de fabrieksgarantie maar 1 jaar is.OPSLAGHOND schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:47:
Dat dat bedrijf failliet is wel minder, maar daarom komt jouw garantie nog niet te vervallen.
Gewoon contact opnemen met Sony, leg de situatie uit en zorg dat je (een kopie van) de aankoopbon en/of een afschrift hebt om je aankoop te kunnen bevestigen.
Heb een email naar de media markt gestuurd, dus even afwachten wat die ervan zeggen. Thanks voor de tip!OPSLAGHOND schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:47:
[...]
Dat dat bedrijf failliet is wel minder, maar daarom komt jouw garantie nog niet te vervallen.
[...]
Kun je niet bij Daily Mania langsgaan? Of stuur anders een mail naar Media Markt.
EDIT: Weet iemand het emailadres van de servicedesk/klantenservice van Sony? Ik kan die nergens op het web vinden.......
[ Voor 10% gewijzigd door Vjenne-ICT op 21-12-2010 11:27 ]
Verwijderd
Weet iemand waar je een heatgun kunt kopen? Kan niet echt winkels vinden in de buurt die het verkopen. Kun je heatguns kopen bij winkels als de Praxis en Gamma?
Probeer het eens via: http://support.sony-europ...index.aspx?site=odw_nl_NLdjberry schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:31:
[...]Ik heb Sony gebeld en verteld dat het bedrijf waar ik de PS3 gekocht heb failliet is. Het enigste wat Sony kon zeggen is "Dat is jammer, maar daar kunnen wij niets aan doen". En toen vertelde ze nogmaals dat de fabrieksgarantie maar 1 jaar is.
Graag gedaan, kijk hierboven om contact met Sony op te nemen.Vjenne-ICT schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:22:
[...]Heb een email naar de media markt gestuurd, dus even afwachten wat die ervan zeggen. Thanks voor de tip!
EDIT: Weet iemand het emailadres van de servicedesk/klantenservice van Sony? Ik kan die nergens op het web vinden.......
Je zult zelf nog een beetje moeten zoeken, maar daar moet je het kunnen vinden.
Normaal zou je heatguns bij doe-het-zelf-zaken moeten kunnen krijgen, maar probeer anders eens zaken die apparatuur/gereedschap verhuren zoals bv Borent(.nl).Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:52:
Weet iemand waar je een heatgun kunt kopen? Kan niet echt winkels vinden in de buurt die het verkopen. Kun je heatguns kopen bij winkels als de Praxis en Gamma?
Ik word af en toe zo moe van Sony....
5 updates geleden werkte mijn ps3 als een zonnetje... maar de laatste updates werkt het voor geen meter meer. En ja ik wil ook op PSN dus ik moet de updates wel uitvoeren..
De ps3 60GB zou toch ook ps2 games moeten ondersteunen?
Ik heb vanmiddag de buzz mega quiz (voor ps2) gehaald, maar wanneer ik deze invoer wordt de cd niet eens herkend. (Nee er is niets mis met de laser). Ook ps1 games die ik heb werken..
Mooie eraan is dat ik de cd ook niet kan ejecten nadat deze erin zit, dan moet de ps3 weer uit en moet ik de cd ejecten door de ps3 aan te zetten met de eject knop. Toen ik de ps3 nog niet zo lang had speelde ik er ook wel eens motorstorm op, maar deze game wordt ook niet meer herkend door de ps3.
Ik denk fijn... dan geef ik m'n savegames maar op en formatteer ik dat ding, om te kijken of hij het daarna deed. Maar nee hoor, nog steeds werkt motorstorm niet. (80010006 error).
De ps3 60GB van een vriend speelt geen Uncharted meer....fijn is dat als je games koopt en ze vervolgens niet meer kunt spelen. Iemand anders hier ook last van?
Wat in godsnaam is Sony aan het doen!?

5 updates geleden werkte mijn ps3 als een zonnetje... maar de laatste updates werkt het voor geen meter meer. En ja ik wil ook op PSN dus ik moet de updates wel uitvoeren..
Ik heb vanmiddag de buzz mega quiz (voor ps2) gehaald, maar wanneer ik deze invoer wordt de cd niet eens herkend. (Nee er is niets mis met de laser). Ook ps1 games die ik heb werken..
Mooie eraan is dat ik de cd ook niet kan ejecten nadat deze erin zit, dan moet de ps3 weer uit en moet ik de cd ejecten door de ps3 aan te zetten met de eject knop. Toen ik de ps3 nog niet zo lang had speelde ik er ook wel eens motorstorm op, maar deze game wordt ook niet meer herkend door de ps3.
Ik denk fijn... dan geef ik m'n savegames maar op en formatteer ik dat ding, om te kijken of hij het daarna deed. Maar nee hoor, nog steeds werkt motorstorm niet. (80010006 error).
De ps3 60GB van een vriend speelt geen Uncharted meer....fijn is dat als je games koopt en ze vervolgens niet meer kunt spelen. Iemand anders hier ook last van?
PS3 60gb speelt maar 90% van de PS2 spellen correct af.CrystalViriS schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:02:
Ik word af en toe zo moe van Sony....![]()
Ik heb vanmiddag de buzz mega quiz (voor ps2) gehaald, maar wanneer ik deze invoer wordt de cd niet eens herkend. (Nee er is niets mis met de laser).
Buzz mega quiz werkt niet op de PS3.
http://us.playstation.com/support/compatiblestatus/
Ja maar motorstorm bijvoorbeeld hoort tegenwoordig nog steeds te werken..Ike. schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:11:
[...]
PS3 60gb speelt maar 90% van de PS2 spellen correct af.
Buzz mega quiz werkt niet op de PS3.
http://us.playstation.com/support/compatiblestatus/
Je had jezelf ook beter kunnen (laten) informeren ...
Wat betreft buzz wel ja. Maar goed ik heb m'n ps3 dus geformatteerd nu om Motorstorm dan maar weer te kunnen spelen maar dat gaat ook niet.OPSLAGHOND schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:00:
Je had jezelf ook beter kunnen (laten) informeren ...
Dus daar komt mijn frustratie vandaan...Moet er niet aan denken dat straks andere titels ineens ook niet meer werken terwijl enkele updates geleden er geen problemen waren.
Verwijderd
ik zit nu met een raar probleem...
ik heb gister een move starters pack gekocht en vanochtend ook nog een losse move controller. het werkte allemaal perfect, met z'n tweeën sport champions gedaan
.
maar net wilde ik nog even gaan zitten moven
, dus start de playstation op via de move controller. playstation ging gewoon aan, dus de move had wel verbinding. maar eenmaal opgestart reageert de move nergens meer op.
de andere move-controller werkt gewoon nog.
nou vroeg ik me af of jullie misschien zouden weten wat hier nou precies aan de hand is.
ik heb gister een move starters pack gekocht en vanochtend ook nog een losse move controller. het werkte allemaal perfect, met z'n tweeën sport champions gedaan
maar net wilde ik nog even gaan zitten moven
de andere move-controller werkt gewoon nog.
nou vroeg ik me af of jullie misschien zouden weten wat hier nou precies aan de hand is.
Heb je al geprobeerd om de controller opnieuw te 'syncen'? Verbind de controller via een USB kabel met je PS3 en zet de controller dan aan.
Verwijderd
ja, ook al verschillende malen gereset. de playstation start ook gewoon op als ik op de ps knop druk van die controller. maar als hij dus is opgestart lijkt het net of de knoppen op de controller zijn uitgeschakeld.
erg raar dus...
edit: het is trouwens opgelost
ben net naar de gamemania geweest en daar deed hij het gewoon, en nu doet ie het thuis ook weer. blijft alsnog best wel raar...
erg raar dus...
edit: het is trouwens opgelost
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 16:56 ]
Heb sinds kort dat mijn PS3 Phat 60GB uitvalt als ik een game speel. Dit gebeurt al na 5min gamen, PS3 geeft 3 piepjes, beeld springt op zwart en rode LED op de PS3 blijft knipperen. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb de PS3 al een keer gereset naar default maar zonder resultaat? Is ie kaduuk
Misschien wordt hij te warm?freekweb schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:15:
Heb sinds kort dat mijn PS3 Phat 60GB uitvalt als ik een game speel. Dit gebeurt al na 5min gamen, PS3 geeft 3 piepjes, beeld springt op zwart en rode LED op de PS3 blijft knipperen. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb de PS3 al een keer gereset naar default maar zonder resultaat? Is ie kaduuk
Mijn PS3 net 2 weken oud, (gt5 pack) heeft vaak last bij het opstarten, dan blijven de witte vlokjes maar wat ronddwarrelen en start het systeem niet door. Nu al 2 keer gehad dat tijdens het opstarten de melding verschijnt van : beschadigde data o.i.d en de melding of hij dat mag repareren, het lijkt dat hij daar snel mee klaar is (binnen 5 min), maar daarna blijft het heel lang weer hangen bij de witte vlokjes.
Stekker eruit en opnieuw opstarten helpt wel vaak, maar ben bang dat hij binnenkort echt de pijp uit gaat. Heb alvast mijn GT5 savegame op een usbstick gezet.
Hebben meer mensen dit weleens gehad en zijn het bekende symptomen ?
Stekker eruit en opnieuw opstarten helpt wel vaak, maar ben bang dat hij binnenkort echt de pijp uit gaat. Heb alvast mijn GT5 savegame op een usbstick gezet.
Voordat je die melding kreeg, had je je PS3 wel op de juiste manier uitgezet?
Ik heb mijn PS3 nu al ruim 1,5 jaar en ik heb nog nooit zo'n melding gekregen.
Wat je zou kunnen proberen is de 'game data' van al je spellen verwijderen (NIET de save data), misschien is er een spel niet goed geinstalleerd.
Ik heb mijn PS3 nu al ruim 1,5 jaar en ik heb nog nooit zo'n melding gekregen.
Wat je zou kunnen proberen is de 'game data' van al je spellen verwijderen (NIET de save data), misschien is er een spel niet goed geinstalleerd.
[ Voor 67% gewijzigd door Ike. op 25-12-2010 17:35 ]
Nou, als hij dus soms opstart en hij hangt (bij de bewegende vlokjes tijdens opstarten), is de enige mogelijkheid om de stekker er uit te trekken en opnieuw aan te zetten. Dus kan me wel voorstellen dat daarna data beschadigd is, echter is de reden van het hangen mij niet duidelijk.
edit: Handige tip inderdaad, mogelijk zijn de gt5 installatiebestanden corrupt geraakt.
edit: Handige tip inderdaad, mogelijk zijn de gt5 installatiebestanden corrupt geraakt.
[ Voor 13% gewijzigd door FlyEragon op 25-12-2010 18:29 ]
Mja dat zou heel goed kunnen want er komt ook mega warme lucht uit de achterkant. Morgen maar eens bellen met SonyFlyEragon schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 17:02:
Mijn PS3 net 2 weken oud, (gt5 pack) heeft vaak last bij het opstarten, dan blijven de witte vlokjes maar wat ronddwarrelen en start het systeem niet door. Nu al 2 keer gehad dat tijdens het opstarten de melding verschijnt van : beschadigde data o.i.d en de melding of hij dat mag repareren, het lijkt dat hij daar snel mee klaar is (binnen 5 min), maar daarna blijft het heel lang weer hangen bij de witte vlokjes.
Verwijderd
is het normaal dat mijn ps3, bij het afspelen van cd's begint te rammelen? ofjha soort krakend geluidje.
lijkt wel of de cd er niet goed in zit, speelt het spel wel gewoon af, maar blijft voortdurend lawaai maken, meestal bij het laden van een nieuw lvl. ik vind het best wel storend en vraag mij af of dit normaal is? wand ik heb mijn ps3 net een maand.
horen jullie dat ook?
het is niet de hdd die leest en schrijft. maar wat anders volgens mij licht het probleen in het cd station.(maar dat weet ik niet zeker)
lijkt wel of de cd er niet goed in zit, speelt het spel wel gewoon af, maar blijft voortdurend lawaai maken, meestal bij het laden van een nieuw lvl. ik vind het best wel storend en vraag mij af of dit normaal is? wand ik heb mijn ps3 net een maand.
horen jullie dat ook?
het is niet de hdd die leest en schrijft. maar wat anders volgens mij licht het probleen in het cd station.(maar dat weet ik niet zeker)
Nee, dat is niet normaal.Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 22:39:
is het normaal dat mijn ps3, bij het afspelen van cd's begint te rammelen? ofjha soort krakend geluidje.
horen jullie dat ook?
Is het een nieuwe PS3? Geen tweedehands?
Mijn broertje heeft een red screen op z'n ps3. in de 'safe mode' rebooten werkt wel maar geen van de opties maakt dat de playstation het weer doet. een probleem is dat hij het aankoopbewijs kwijt is. en sony wil niets doen zonder dat aankoopbewijs. weet iemand of ik hier (zelf) nog iets mee kan? of zal ik gewoon moeten betalen voor een reparatie?
verkeerde quoteVerwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 22:39:
horen jullie dat ook?
Vandaag mn ps3 op de post gedaan...
* Convoy is benieuwd hoelang dit grapje gaat duren...
Als hij nog wel weet waar hij deze heeft gekocht dan zou ik eerst met hen contact opnemen, wie weet kunnen zij je helpen aan een bon.Threbez schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:44:
Mijn broertje heeft een red screen op z'n ps3. in de 'safe mode' rebooten werkt wel maar geen van de opties maakt dat de playstation het weer doet. een probleem is dat hij het aankoopbewijs kwijt is. en sony wil niets doen zonder dat aankoopbewijs. weet iemand of ik hier (zelf) nog iets mee kan? of zal ik gewoon moeten betalen voor een reparatie?
Hij kan ook aan de bank om een afschrift vragen als hij het bedrag met de PIN heeft betaald.
@Opslaghond
hij heeft hem bij een telefoonabonnement gekregen. telefoondealer wil een klantnummer en ook dat is hij kwijt. het is best wel een administratief drama. (en ik hem hem al verteld dat hij een verschrikkelijke koekenbakker is dat hij z'n administratie niet op orde heeft). ik vrees dus dat het lastig wordt om via de officiele leveranciers de playstation weer aan de praat te krijgen. maar mocht het een kwestie van een nieuwe harddrive op een bepaalde manier formatteren zijn, dan kan ik dat natuurlijk zelf ook proberen.
ik moet nog proberen om met veel gezeik toch te krijgen wat ik wil maar dat lukt na half5 natuurlijk niet meer.
hij heeft hem bij een telefoonabonnement gekregen. telefoondealer wil een klantnummer en ook dat is hij kwijt. het is best wel een administratief drama. (en ik hem hem al verteld dat hij een verschrikkelijke koekenbakker is dat hij z'n administratie niet op orde heeft). ik vrees dus dat het lastig wordt om via de officiele leveranciers de playstation weer aan de praat te krijgen. maar mocht het een kwestie van een nieuwe harddrive op een bepaalde manier formatteren zijn, dan kan ik dat natuurlijk zelf ook proberen.
ik moet nog proberen om met veel gezeik toch te krijgen wat ik wil maar dat lukt na half5 natuurlijk niet meer.
Verwijderd
is een splinternieuwe ps3 gekocht bij Saturn in Venlo. een maand geleden.OPSLAGHOND schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:21:
[...]
Nee, dat is niet normaal.
Is het een nieuwe PS3? Geen tweedehands?
een aanbieding van 305 euro met GT5 erbij.
maar wat moet ik er nu mee doen? gewoon terug gaan naar de winkel?
en heb ik dan ook recht op een andere nieuwe? wat denk jij?
Ik ken Media Markt, Saturn is daar weer een dochterbedrijf van. Je krijgt niet zomaar een nieuwe mee, de kapotte wordt gewoon opgestuurd voor garantie. Mijn ervaring!Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:51:
[...]
is een splinternieuwe ps3 gekocht bij Saturn in Venlo. een maand geleden.
een aanbieding van 305 euro met GT5 erbij.
maar wat moet ik er nu mee doen? gewoon terug gaan naar de winkel?
en heb ik dan ook recht op een andere nieuwe? wat denk jij?
Het gaat sneller als je zelf Sony belt voor garantie.
Maar of je een nieuwe krijgt is geluk hebben. Ga er maar van uit dat ze 'm repareren.
Eerst Saturn bellen/mailen voor de zekerheid.
Als dat niets wordt of als ze heel erg moeilijk doen zou ik Sony even bellen/mailen.
Maar als je nog een bon/afschrift hebt om je aankoop te "bewijzen" dan moet er ongewtijfeld iets te regelen zijn.
Als dat niets wordt of als ze heel erg moeilijk doen zou ik Sony even bellen/mailen.
Maar als je nog een bon/afschrift hebt om je aankoop te "bewijzen" dan moet er ongewtijfeld iets te regelen zijn.
Na diverse herstel acties bleef het probleem aanwezig, hangen tijdens installatie van gt5 etc. heb ik de ps3 maar teruggebracht en geld terug gehad. Wat een drama-ding..FlyEragon schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 17:35:
Zojuist een probleem met mijn ps3
Het is een 250GB PS3 van maart dit jaar. Een tijdje geleden is een vriend langs geweest met PES 2011, toen heb ik mijn PS3 op de tv beneden aangesloten, werkte perfect, alleen ingame had ik geen geluid...in het XMB menu wel gewoon de klikjes van het menu maar niets in de game zelf...
Verder geen aandacht aan geschonken maar zojuist start ik GT5 op, die ik eerder vandaag nog zonder problemen heb gespeeld, en bij het laden van het spel ineens een snel haperend geluid dat bleef maar gaan...ik heb de PS3 gelijk uit gezet, even laten staan. Ik heb hem op meerdere HDMI poorten op mijn tv aangesloten maar helemaal geen geluid meer...ook niet in het XMB, zelf als ik hem via scart of composiet aansluit heb ik geen geluid.
Komt dit probleem vaker voor?
Toen het geluid haperde en ik bewoog de HDMI kabel een beetje werd het geluid erger/minder
Het gekke is...ik heb hem net 10 minuten laten staan en nu krijg ik weer gewoon geluid uit mijn tv?
Ik heb er niet zoveel zin in dat mijn PS3 straks net buiten de garantie de geest geeft...
Het is een 250GB PS3 van maart dit jaar. Een tijdje geleden is een vriend langs geweest met PES 2011, toen heb ik mijn PS3 op de tv beneden aangesloten, werkte perfect, alleen ingame had ik geen geluid...in het XMB menu wel gewoon de klikjes van het menu maar niets in de game zelf...
Verder geen aandacht aan geschonken maar zojuist start ik GT5 op, die ik eerder vandaag nog zonder problemen heb gespeeld, en bij het laden van het spel ineens een snel haperend geluid dat bleef maar gaan...ik heb de PS3 gelijk uit gezet, even laten staan. Ik heb hem op meerdere HDMI poorten op mijn tv aangesloten maar helemaal geen geluid meer...ook niet in het XMB, zelf als ik hem via scart of composiet aansluit heb ik geen geluid.
Komt dit probleem vaker voor?
Toen het geluid haperde en ik bewoog de HDMI kabel een beetje werd het geluid erger/minder
Het gekke is...ik heb hem net 10 minuten laten staan en nu krijg ik weer gewoon geluid uit mijn tv?
Ik heb er niet zoveel zin in dat mijn PS3 straks net buiten de garantie de geest geeft...
Beste vrienden,
vanavond kwam ik thuis en kreeg te horen dat de PS3 na het spelen van een dvd plots raar is beginnen doen. Als we de PS3 aan zetten, dan maakt hij het geluid alsof hij een schijf wil inslikken. Als we dan echt een schijf er willen in stoppen, dan reageert hij er niet op. Het enige wat ik kan doen om de doel weer aan de praat te krijgen, is een schijfje er in te proppen tot ik aan de eject knop kan. Als ik dan op eject druk, dan spuwt hij de schijf die ik er in heb gepropt uit. Daarna kan werkt alles weer normaal.
Tot de volgende keer dat ik de PS3 terug aanzet...
Iemand ervaring met dit probleem? Ik heb gezocht in dit topic, maar niets gevonden...
vanavond kwam ik thuis en kreeg te horen dat de PS3 na het spelen van een dvd plots raar is beginnen doen. Als we de PS3 aan zetten, dan maakt hij het geluid alsof hij een schijf wil inslikken. Als we dan echt een schijf er willen in stoppen, dan reageert hij er niet op. Het enige wat ik kan doen om de doel weer aan de praat te krijgen, is een schijfje er in te proppen tot ik aan de eject knop kan. Als ik dan op eject druk, dan spuwt hij de schijf die ik er in heb gepropt uit. Daarna kan werkt alles weer normaal.
Tot de volgende keer dat ik de PS3 terug aanzet...
Iemand ervaring met dit probleem? Ik heb gezocht in dit topic, maar niets gevonden...
Update: naar ruim een maand heb ik mn vervangende PS3 nog steeds niet!djjef85 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:07:
Zo, moet ook even zeiken hier, want ben wel een beetje klaar met het merk Sony...
Een paar maanden geleden viel mn PS3 Slim vanzelf uit. Alleen met stekker eruit/erin kan hij weer aangezet worden en dan deed hij het weer een tijd. Drie weken geleden werden de problemen erger en deed hij het niet langer meer dan 1 minuut voordat hij weer uitviel.
Even opzocht. Hier op het forum filmpje gevonden hoe het op te lossen is. Ziet er vrij makkelijk uit, maar wilde er toch niet aan het zelf te doen, mede omdat ik de PS3 nog geen 2 jaar heb (en dus nog consumentengarantie, maar fabrieksgarantie van 1 jaar was verlopen). Dus naar Media Markt gebracht, paar dagen later stond al een prijsopgave klaar met een ruilvoorstel voor een andere PS3, maar ik moest dan 150 euro bijbetalen. Gevraagd aan Media Markt waar dit op sloeg. Ze draaide er beetje omheen maar zeiden uiteindelijk dat het een foutje was en dat ze het verder gingen uitzoeken. Paar dagen later meldde Media Markt dat hun de kosten zouden dragen.
Nu schijnt alleen Sony er bijna een maand over te doen om een andere PS te kunnen leveren. 1 december stuurde media markt het bericht dat zij de kosten zouden betalen. Dacht gister (een week later), laat ik mailen waar dat ding blijft. Bij navraag door Media Markt bij Sony konden ze een datum rond 22 december zeggen. Vrij belachelijk dat het zo lang moet duren als je mij vraagt.
Zo, moest ik ff kwijt. Niet heel schokkend allemaal, maar voor mij is het niet de eerste keer dat ik walg van de service van Sony
Even een tijdslijntje voor de duidelijkheid:
24 nov: PS3 naar Media Markt gebracht voor reparatie
26 nov: Prijsopgaaf van Sony: 150 euro voor een vervangende PS3 (zelfde model natuurlijk). Na enig contact met Media Markt gaan hun het betalen
8 dec: Via internet contact met Media Markt opgenomen over wanneer ze de vervangende PS3 verwachten te hebben. Zelfde dag antwoord: zij hebben contact met Sony opgenomen, Sony zegt vóór 22 december
22 dec: nog geen bericht gehad, dus weer contact opgenomen met Media Markt. Itt vorige keer duurt het lang voor het antwoord
24 dec: nog steeds geen antwoord, dus maar bellen met Media Markt. Druk druk druk, bel 's middags terug dan is het wss rustiger. 's Middags teruggebeld, nog steeds druk, wij nemen vandaag wel contact met je op. Dat gebeurde dan ook 's avonds. Zij hadden contact met Sony gehad; verwachten het toestel volgende week (dus tussen 27 en 31 dec)
29 dec: nog niks gehoord en ik zie de bui al hangen, als ik tot vrijdag (31 dec) wacht kan ik het helemaal schudden. Dus maar alvast contact opgenomen met Media Markt met de vraag of ze er bij Sony op willen aandringen de PS3 er echt voor vrijdag te hebben.
31 dec: niks teruggehoord van Media Markt, dus nu maar is een keer langsgaan. Daar kwam ik erachter dat ze (in de tijd van mn huis naar Media Markt) toch nog een antwoord gestuurd hebben: "zojuist contact gehad met Sony zij geven aan dat uw playstation zo spoedig mogelijk wordt geleverd echter deze modellen moeilijk leverbaar zijn. Ik heb de nadruk gelegd dat dit zo spoedig mogelijk opgelost dient te worden gezien uw lange wachttijd. Excuses voor het ongemak"
*ZUCHT* altijd hetzelfde verhaal/kut-smoesje bij Sony. Met het 60GB was het ook al zo dat mensen 6-8 weken op een vervangend toestel zaten te wachten. M.a.w. als ik hem voor eind januari heb mag ik blij zijn denk ik zo...
Mijn goede voornemens voor het komende jaar: 1) Sony vanaf maandag 3 januari elke dag stalken totdat ze me een vervangend toestel geven. 2) Geen Sony producten kopen. 3) Iedereen afraden Sony producten te kopen.
Fijne jaarwisseling iedereen!
[ Voor 3% gewijzigd door djjef85 op 31-12-2010 19:53 ]
Dag Luitjes,
Heb mijn PS3 nou al sinds de release en wat mij nu dus daadwerkelijk opvalt is gewoon het feit hoe wij met onze ps3 omgaan.
Deze kuren onstaan niet zomaar naar mijn mening.
Hoe ga ik om met mijn PS3...
- Game niet langer dan 3 a 4 uur op een dag aan 1 stuk door. (Deze staat btw wel dan aan)
- Kijk geen Dvd's in mijn PS3 mede, omdat ik daar een DVD speler met surround set heb.
- Kijk amper Blu rays, omdat ik veel video Stream.
- Mijn PS3 staat in een goed geventileerde ruimte.
Het enige wat mij dus opviel tijdens het gamen van God of War III is dat de Bluray hiervan constant aan het laden is. Deze staat waarschijnlijk regelmatig en vaak te draaien. Mijn PS3 gaf hierdoor wel wat meer kuren door. (Vastzitten, niet starten van het spel...) Dus om de 2 uur maar een pauze gehouden voor afkoeling oid.
Correct me if i am wrong maar denk toch eerder dat het aan het gebruik ligt van de User hoe deze met zijn console omgaat.
De Groetten en een fijn game jaar gewenst.
Heb mijn PS3 nou al sinds de release en wat mij nu dus daadwerkelijk opvalt is gewoon het feit hoe wij met onze ps3 omgaan.
- Game niet langer dan 3 a 4 uur op een dag aan 1 stuk door. (Deze staat btw wel dan aan)
- Kijk geen Dvd's in mijn PS3 mede, omdat ik daar een DVD speler met surround set heb.
Het enige wat mij dus opviel tijdens het gamen van God of War III is dat de Bluray hiervan constant aan het laden is. Deze staat waarschijnlijk regelmatig en vaak te draaien. Mijn PS3 gaf hierdoor wel wat meer kuren door. (Vastzitten, niet starten van het spel...) Dus om de 2 uur maar een pauze gehouden voor afkoeling oid.
Correct me if i am wrong maar denk toch eerder dat het aan het gebruik ligt van de User hoe deze met zijn console omgaat.
De Groetten en een fijn game jaar gewenst.
was gisteren FIFA 11 online aan het spelen, ik los even de controller, kijk naar mijn handen en zie dat beiden nogal "zwart" uitzien, blijkbaar laat mijn controller verf los maar heb nooit iets aan de controller gedaan. Zou het kunnen dat manderijnen eten voor de controller vast te nemen er iets mee te maken heeft? Aangezien mandarijn nogal bitter is (schil er maar eens eentje in de buurt van je ogen, je zal het geweten hebben)
Af en toe als ik mijn PS3 opstart krijg ik gewoon het zwarte beeld van mijn TV, het geluid werkt want als ik door PS3-menu blader hoor ik het geluidje. Ik moet dan de HDMI kabel opnieuw door de PS3 laten herkennen terwijl er niks zichtbaars gewijzigd is. Geen HDMI kabel uitgetrokken ondertussen. TV toestel is slechts een dikke maand oud (Philips PFL5605).
verder wil ik aan allen het beste wensen voor 2011
Af en toe als ik mijn PS3 opstart krijg ik gewoon het zwarte beeld van mijn TV, het geluid werkt want als ik door PS3-menu blader hoor ik het geluidje. Ik moet dan de HDMI kabel opnieuw door de PS3 laten herkennen terwijl er niks zichtbaars gewijzigd is. Geen HDMI kabel uitgetrokken ondertussen. TV toestel is slechts een dikke maand oud (Philips PFL5605).
verder wil ik aan allen het beste wensen voor 2011
[ Voor 32% gewijzigd door fANAT1C op 04-01-2011 09:39 ]
Heb ik 2 dingen op aan te merken:DeSeRT104 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:27:
1) Ja, sommige mensen gaan erg slecht met hun hardware om en is het niet verwonderlijk dat consoles (Xbox/PS3) kapot gaan....echter (punt2)
2) Soms heb je gewoon pech dat een onderdeel kapot gaat wat niks heeft te maken of je goed of slecht met je apparaat omging. Lasers gaan gewoon kapot, mijn 60GB PS3 had toevallig een slechte serie lasers (eind 2007 model, gingen massaal de lasers van kapot). Daarnaast zit er een GPU van nVidia in, die net als de GeForce kaarten last kan krijgen van loslatende pinnetjes (wat niet eens te maken hoeft te hebben dat het apparaat te warm werd, spul knapt ook kapot ver onder de maximum temperatuur).
Soms heb je gewoon geluk en/of pech of je apparaat heel blijft of niet, het is echt niet zo dat de kapotte consoles perse een resultaat zijn van hoe de eigenaar er mee omging.
Verwijderd
ik kan geen hd films streamen, als ik dal namelijk doe dan bij de film om de 5 seconden hangen,
kan iemand mij helpen.
kan iemand mij helpen.
Graag wat meer info, wat heb jezelf al geprobeert, welke software gebruik je, error's enz....Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:12:
ik kan geen hd films streamen, als ik dal namelijk doe dan bij de film om de 5 seconden hangen,
kan iemand mij helpen.
Verwijderd
ik gebruik java PS3 media server v1.10.51. en de server zit ook nog lang niet aan de maximale bit/s. als ik aan het streamen ben, maar elke HD film die ik probeer te streamen blijft hangen. (DivX speel die wel gewoon af.)
en ik zou ook niet weten wat ik aan de instellingen moet veranderen, heb er wel na gekeken, maar valt me niks raars op.
en ik zou ook niet weten wat ik aan de instellingen moet veranderen, heb er wel na gekeken, maar valt me niks raars op.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 12:59 ]
Probeer de Subjunk build eens.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:12:
kan iemand mij helpen.
http://ps3mediaserver.org...viewtopic.php?f=14&t=8883
[ Voor 10% gewijzigd door Shiver23 op 04-01-2011 14:43 ]
PSN: Shiver23
Ligt het niet aan de snelheid van je (w)lan?
Graag meer info aub..Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:12:
kan iemand mij helpen.
- Wat voor systeem streamed de applicatie..?
- Wireless/Kabel?
- Juiste Codecs..?
1080p films streamen bekabeld niet lekker deze haperen bij de meeste systemen.
Er schijnt ook iets volgens mij met mencoder te zijn, deze kan maar een bepaalde hoeveelheid omzetten en doorsturen.
[ Voor 12% gewijzigd door DeSeRT104 op 04-01-2011 18:53 ]
Verwijderd
Is de kwaliteit van Deze koelpasta goed genoeg om te gebruiken voor de PS3? (Cooler Master HTK-002-U1-GP)
Zover ik weet voldoet elke koelpasta voor de CPU het.
Haha, vreemd! Zo'n scenario zal hier ongetwijfeld ook wel eens voorgevallen zijn maar dan met een sinaasappel maar nooit iets van gemerkt. Was het een originele Sony controller?fANAT1C schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:28:
was gisteren FIFA 11 online aan het spelen, ik los even de controller, kijk naar mijn handen en zie dat beiden nogal "zwart" uitzien, blijkbaar laat mijn controller verf los maar heb nooit iets aan de controller gedaan. Zou het kunnen dat manderijnen eten voor de controller vast te nemen er iets mee te maken heeft? Aangezien mandarijn nogal bitter is (schil er maar eens eentje in de buurt van je ogen, je zal het geweten hebben)
Moet wel een verschrikkelijke zure mandarijn zijn geweest
Of was de controller zo smerig dat het vuil er spontaan van los weekte?

LoL, de stoffen die de telers tegenwoordig gebruiken om te besproeien tegen insecten etc breken de ps3 controller af.CrystalViriS schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:24:
[...]
Haha, vreemd! Zo'n scenario zal hier ongetwijfeld ook wel eens voorgevallen zijn maar dan met een sinaasappel maar nooit iets van gemerkt. Was het een originele Sony controller?
Moet wel een verschrikkelijke zure mandarijn zijn geweest![]()
Of was de controller zo smerig dat het vuil er spontaan van los weekte?
In nov werkten de blu-rays/ games niet meer.
Nieuwe drive op ebay gekocht en geplaatst> hij deed het weer.
Vrij snel daarna YLOD > open gemaakt en uitgedroogde pasta voor nieuwe vervangen.
Vorige week weer stuk
Beter meteen voor 150 een nieuwe kunnen nemen, drive was ook 65 euro.
Ik mocht kiezen weer een 60gb of een 120gb (ook fat alleen geen 4 usb, backw comp), ik ging maar voor het laatste. Misschien dat deze iets beter in elkaar zit. Kon hem bij postagentschap inleveren en ik was zeker niet de enige zei de winkelier.
Een spelcomputer die je af en toe moeten laten afkoelen/ max. speeltijd is natuurlijk onzin. Bij voldoende koeling/ goed ontwerp kan hij non-stop aanstaan. Moderne vliegtuigen/ noem maar wat zitten vol met electronica die nog veel warmer wordt. Ik vraag me af of een extra koeler erop helpt.
Hij staat bij mij geheel vrij op de tv kast.
Nieuwe drive op ebay gekocht en geplaatst> hij deed het weer.
Vrij snel daarna YLOD > open gemaakt en uitgedroogde pasta voor nieuwe vervangen.
Vorige week weer stuk
Beter meteen voor 150 een nieuwe kunnen nemen, drive was ook 65 euro.
Ik mocht kiezen weer een 60gb of een 120gb (ook fat alleen geen 4 usb, backw comp), ik ging maar voor het laatste. Misschien dat deze iets beter in elkaar zit. Kon hem bij postagentschap inleveren en ik was zeker niet de enige zei de winkelier.
Een spelcomputer die je af en toe moeten laten afkoelen/ max. speeltijd is natuurlijk onzin. Bij voldoende koeling/ goed ontwerp kan hij non-stop aanstaan. Moderne vliegtuigen/ noem maar wat zitten vol met electronica die nog veel warmer wordt. Ik vraag me af of een extra koeler erop helpt.
Hij staat bij mij geheel vrij op de tv kast.
[ Voor 23% gewijzigd door AI0003 op 06-01-2011 09:15 ]
Imac, PS3, HP Pavillion
@djeff85:
Ik denk dat je probleem niet bij sony ligt, maar bij de Media Markt. Ik had hetzelfde probleem, maar heb het via Sony geregeld. Halverwege December de ps3 opgestuurd en kon hem nu alweer ophalen.
Ik denk dat je probleem niet bij sony ligt, maar bij de Media Markt. Ik had hetzelfde probleem, maar heb het via Sony geregeld. Halverwege December de ps3 opgestuurd en kon hem nu alweer ophalen.
djjef85 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:28:
[...]
Update: naar ruim een maand heb ik mn vervangende PS3 nog steeds niet!![]()
Even een tijdslijntje voor de duidelijkheid:
24 nov: PS3 naar Media Markt gebracht voor reparatie
26 nov: Prijsopgaaf van Sony: 150 euro voor een vervangende PS3 (zelfde model natuurlijk). Na enig contact met Media Markt gaan hun het betalen
8 dec: Via internet contact met Media Markt opgenomen over wanneer ze de vervangende PS3 verwachten te hebben. Zelfde dag antwoord: zij hebben contact met Sony opgenomen, Sony zegt vóór 22 december
22 dec: nog geen bericht gehad, dus weer contact opgenomen met Media Markt. Itt vorige keer duurt het lang voor het antwoord
24 dec: nog steeds geen antwoord, dus maar bellen met Media Markt. Druk druk druk, bel 's middags terug dan is het wss rustiger. 's Middags teruggebeld, nog steeds druk, wij nemen vandaag wel contact met je op. Dat gebeurde dan ook 's avonds. Zij hadden contact met Sony gehad; verwachten het toestel volgende week (dus tussen 27 en 31 dec)
29 dec: nog niks gehoord en ik zie de bui al hangen, als ik tot vrijdag (31 dec) wacht kan ik het helemaal schudden. Dus maar alvast contact opgenomen met Media Markt met de vraag of ze er bij Sony op willen aandringen de PS3 er echt voor vrijdag te hebben.
31 dec: niks teruggehoord van Media Markt, dus nu maar is een keer langsgaan. Daar kwam ik erachter dat ze (in de tijd van mn huis naar Media Markt) toch nog een antwoord gestuurd hebben: "zojuist contact gehad met Sony zij geven aan dat uw playstation zo spoedig mogelijk wordt geleverd echter deze modellen moeilijk leverbaar zijn. Ik heb de nadruk gelegd dat dit zo spoedig mogelijk opgelost dient te worden gezien uw lange wachttijd. Excuses voor het ongemak"
*ZUCHT* altijd hetzelfde verhaal/kut-smoesje bij Sony. Met het 60GB was het ook al zo dat mensen 6-8 weken op een vervangend toestel zaten te wachten. M.a.w. als ik hem voor eind januari heb mag ik blij zijn denk ik zo...
Mijn goede voornemens voor het komende jaar: 1) Sony vanaf maandag 3 januari elke dag stalken totdat ze me een vervangend toestel geven. 2) Geen Sony producten kopen. 3) Iedereen afraden Sony producten te kopen.
Fijne jaarwisseling iedereen!
Ik heb een playstation 3 40GB (CECHG, model oktober 2007), helaas is opeens de lens dood 
Ik heb hem 27 december 2010 nog gebruikt voor Gran Turismo 5 prologue.
Vervolgens geupdate naar 3.55 en Gran Turismo 5 gekocht en dan doet mijn lens niks meer.
Ik heb al op internet gezocht en iemand zegt dat het kan komen doordat mijn ps3 gesoftmod is. Ik heb hem 2e hands gekocht dus ik zou niet weten of dat er ooit mee gebeurd is, maar nu is mijn vraag of het door de softmod kan komen en indien het daardoor komt of er een oplossing is om hem weer werkend te krijgen.
Zoniet, dan ga ik proberen de lens te vervangen, ik heb een KES-400AAA lens nodig (al opgezocht)
tips altijd welkom!
handige site over ps3 informatie: http://www.edepot.com/playstation3.html
Ik heb hem 27 december 2010 nog gebruikt voor Gran Turismo 5 prologue.
Vervolgens geupdate naar 3.55 en Gran Turismo 5 gekocht en dan doet mijn lens niks meer.
Ik heb al op internet gezocht en iemand zegt dat het kan komen doordat mijn ps3 gesoftmod is. Ik heb hem 2e hands gekocht dus ik zou niet weten of dat er ooit mee gebeurd is, maar nu is mijn vraag of het door de softmod kan komen en indien het daardoor komt of er een oplossing is om hem weer werkend te krijgen.
Zoniet, dan ga ik proberen de lens te vervangen, ik heb een KES-400AAA lens nodig (al opgezocht)
tips altijd welkom!
handige site over ps3 informatie: http://www.edepot.com/playstation3.html
Die kapotte lens komt waarschijnlijk niet door een softmod, maar door domme pech.
Zover ik begreep (mijn 60GB model van november 2007 had ook de lens kapot) zijn er hele series brakke lenzen in blurayspelers gekomen eind 2007 (gewone blurayspelers hadden het ook). Dat je lens het tot nu toe heeft uitgehouden is dan een gelukkie geweest denk ik (ik snap ook wel dat niet álle lenzen van eind 2007 slecht zijn, maar wel bar veel).
Oplossing is de lens of het gehele loopwerk te vervangen. Zelf heb ik een loopwerk + lens gekocht, maar uiteindelijk m'n eigen loopwerk gehouden, het orginele loopwerk voelde degelijker aan.
Echter is het wel opletten met een lens vervangen:
1) Geen el-cheapo lens kopen, zijn veel brakke lenzen op internet te koop voor een prikkie.
2) Je controllerchip (chip onderop je bluray drive) kan ook kapot/beschadigt zijn, dan zal een nieuwe lens ook binnen no-time weer doorbranden, of (zoals bij mij) stopt ie met lezen van blurays als de chip warm word en doet ie het pas weer wanneer die is afgekoeld (bij mij alleen met blurays, dvd/cd blijft altijd werken).
3) Je 100% zeker weet dat je de goede lens te pakken hebt, kun je het beste bekijken als je de drive open maakt (zijn namelijk ook veel 40GB modellen met een KES410). Als je de foute lens koopt werkt het niet.
Metname punt 3 dubbelchecken, want ik merk dat er vaak verschillende lenzen in een bepaalde serie zitten. Zelf heb ik ook de drive open gemaakt en gechecked wat op de laser zelf stond.
Zover ik begreep (mijn 60GB model van november 2007 had ook de lens kapot) zijn er hele series brakke lenzen in blurayspelers gekomen eind 2007 (gewone blurayspelers hadden het ook). Dat je lens het tot nu toe heeft uitgehouden is dan een gelukkie geweest denk ik (ik snap ook wel dat niet álle lenzen van eind 2007 slecht zijn, maar wel bar veel).
Oplossing is de lens of het gehele loopwerk te vervangen. Zelf heb ik een loopwerk + lens gekocht, maar uiteindelijk m'n eigen loopwerk gehouden, het orginele loopwerk voelde degelijker aan.
Echter is het wel opletten met een lens vervangen:
1) Geen el-cheapo lens kopen, zijn veel brakke lenzen op internet te koop voor een prikkie.
2) Je controllerchip (chip onderop je bluray drive) kan ook kapot/beschadigt zijn, dan zal een nieuwe lens ook binnen no-time weer doorbranden, of (zoals bij mij) stopt ie met lezen van blurays als de chip warm word en doet ie het pas weer wanneer die is afgekoeld (bij mij alleen met blurays, dvd/cd blijft altijd werken).
3) Je 100% zeker weet dat je de goede lens te pakken hebt, kun je het beste bekijken als je de drive open maakt (zijn namelijk ook veel 40GB modellen met een KES410). Als je de foute lens koopt werkt het niet.
Metname punt 3 dubbelchecken, want ik merk dat er vaak verschillende lenzen in een bepaalde serie zitten. Zelf heb ik ook de drive open gemaakt en gechecked wat op de laser zelf stond.
Ik ga morgen bij een goede vriend van me langs die een torx schroevendraaier heeft en daar gaan we hem ontleden. Ik hoop eigenlijk wel dat er een KES410 in zit, want die zijn 35 euro en KES400 is 46 euro (zonder verzendkosten mee gerekend bij de webwinkel waar ik bestel, noem geen namen ivm reclame en ik weet niet of dit is toegestaan op tweakers.net)
Morgen ga ik eerst proberen de lens te reinigen, heb op internet veel mensen gezien waarbij dat ook hielp. Heb bij een drogist een flesje gedenatureerde alcohol gekocht van 70%.
Als ik dat geprobeerd heb en het werkt wel/niet zal ik het posten.
EDIT: Ik denk dat ik zeer waarschijnlijk de KES-400 lens heb zoals ik hierboven al aangaf, omdat mijn ps3 geen enkele disc meer leest (geen dvd/cd/bd) en de KES-400 heeft een enkele lens voor allebei de soorten schijfjes (dvd/cd en bd) en de KES-410 heeft 2 verschillende lenzen, waardoor je als je bd lens kapot is meestal nog wel dvd's kan lezen. Ook blijft het nog steeds mogelijk dat mijn lens vies is en deze gewoon schoongemaakt moet worden. Ik weet niet of dit verhaal correct is maar ik probeer logisch te redeneren
Morgen ga ik eerst proberen de lens te reinigen, heb op internet veel mensen gezien waarbij dat ook hielp. Heb bij een drogist een flesje gedenatureerde alcohol gekocht van 70%.
EDIT: Ik denk dat ik zeer waarschijnlijk de KES-400 lens heb zoals ik hierboven al aangaf, omdat mijn ps3 geen enkele disc meer leest (geen dvd/cd/bd) en de KES-400 heeft een enkele lens voor allebei de soorten schijfjes (dvd/cd en bd) en de KES-410 heeft 2 verschillende lenzen, waardoor je als je bd lens kapot is meestal nog wel dvd's kan lezen. Ook blijft het nog steeds mogelijk dat mijn lens vies is en deze gewoon schoongemaakt moet worden. Ik weet niet of dit verhaal correct is maar ik probeer logisch te redeneren
[ Voor 30% gewijzigd door JobM op 07-01-2011 23:32 ]
Opzich is de torx schroef ook gewoon met een platte schroevendraaier (ik gebruikte een spanningzoeker) los te draaien. Heb de schroef daarna wel vervangen door een ster.
Maar je kan inderdaad het beste eerst proberen de lens schoon te maken voordat je een nieuwe koopt. Bij mij was de lens echt kapot, zat gewoon een kuiltje ingebrand.
Maar je kan inderdaad het beste eerst proberen de lens schoon te maken voordat je een nieuwe koopt. Bij mij was de lens echt kapot, zat gewoon een kuiltje ingebrand.
Let wel op bij het ontleden of de dvd drive de cd nog wel laat draaien... anders haal je namelijk voor niks zo een lens en das ook weer zonde geld. Dan ligt het dus aan je moederbord zeggen ze. Maar succes het zal niet zo moeilijk zijn met al die filmpjes op youtube.JobM schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:46:
Ik ga morgen bij een goede vriend van me langs die een torx schroevendraaier heeft en daar gaan we hem ontleden. Ik hoop eigenlijk wel dat er een KES410 in zit, want die zijn 35 euro en KES400 is 46 euro (zonder verzendkosten mee gerekend bij de webwinkel waar ik bestel, noem geen namen ivm reclame en ik weet niet of dit is toegestaan op tweakers.net)
Als het goed is draait de game nog wel, want als ik de disc van Gran Turismo 5 erin doe hoor ik hem draaien (dat geluid herken ik ook van het cd/dvd laatje van mijn desktop computer), ook hoor ik de lens tweemaal zoeken (dat de lens over het loopwerk beweegt) en vervolgens stopt het schijfje met draaien.
@ DeSeRT104: op youtube kunnen ze alles
EDIT: Ik ben op dit moment zeer blij, ik heb zojuist mijn ps3 gefixt! voor 1 euro en 85 cent (flesje van 110ml 70% alcohol wat ik bij de drogist gehaald heb) heb ik me lens mee schoongemaakt en mijn ps3 leest weer games!
@ DeSeRT104: op youtube kunnen ze alles
EDIT: Ik ben op dit moment zeer blij, ik heb zojuist mijn ps3 gefixt! voor 1 euro en 85 cent (flesje van 110ml 70% alcohol wat ik bij de drogist gehaald heb) heb ik me lens mee schoongemaakt en mijn ps3 leest weer games!
[ Voor 24% gewijzigd door JobM op 08-01-2011 21:31 ]
Edit: removed
[ Voor 99% gewijzigd door alberthagen op 12-01-2011 21:47 ]
De alcohol zal het niet aan liggen denk ik (zelf gebruik ik ook altijd 96%). Zelf heb ik wel eens gehad dat de wattenstaafjes een stofje achterlieten, dan ging ik er gewoon nog een keer over tot de vuiltjes eraf waren (cheap wattenstaafjes
). Maar gezien je het vermoeden hebt dat de disc er niet goed in gaat denk ik dat het iets anders is richting het mechanische deel dat de disc naar binnen slikt.
Weet je zeker dat je de drive weer goed inelkaar hebt gezet? Er zitten allemaal van die plastic clipjes en dergelijke aan die moeten precies goed staan anders slikt ie de disc niet goed in.
Weet je zeker dat je de drive weer goed inelkaar hebt gezet? Er zitten allemaal van die plastic clipjes en dergelijke aan die moeten precies goed staan anders slikt ie de disc niet goed in.
Ik denk dat je de drive niet helemaal correct in elkaar hebt gezet, wat je nu kan doen is je PS3 weer open maken, de drive weer uit elkaar halen, in elkaar zetten en alles weer dicht. ik heb dit probleem ook al 2x gehad toen ik mijn playstation ging openmaken. Gister heb ik mijn lens schoongemaakt waardoor hij het even deed maar inmiddels is hij weer kapot en vervolgens heb ik besloten een nieuwe lens aan te schaffen.
Het zou goed kunnen dat je lazer stuk is als je die error krijgt. dan moet je de KES-410 hebben (je hebt de oude ps3 80gb met 2 lenzen) of de KEM-410 (de KEM-410 is gewoon de lazer KES-410 inclusief loopwerk)
Ik ken een winkel waar je deze goedkoop kan kopen met een goede service, PM me als je de link wilt (mag niet posten ivm reclame)
succes!
PS: lukt het niet om je drive te maken, maak dan even een filmpje en upload het op youtube of iets dergelijks, dan kan ik exact het probleem zien
Het zou goed kunnen dat je lazer stuk is als je die error krijgt. dan moet je de KES-410 hebben (je hebt de oude ps3 80gb met 2 lenzen) of de KEM-410 (de KEM-410 is gewoon de lazer KES-410 inclusief loopwerk)
Ik ken een winkel waar je deze goedkoop kan kopen met een goede service, PM me als je de link wilt (mag niet posten ivm reclame)
succes!
PS: lukt het niet om je drive te maken, maak dan even een filmpje en upload het op youtube of iets dergelijks, dan kan ik exact het probleem zien
Verwijderd
Ik heb sinds vorige week het probleem dat mijn kleuren an de ps3 een groenig geel worden en bij elke beweging in het xmb veranderd (heeft niets met themes te maken) hij doet het bij alles wat ik doe, dus ook gamen/internetten/video.
Wat heb ik gedaan: TV instellingen gereset voor HDMI en Composite, De reset uitgevoerd waarbij je de aan/uitknop vasthoud tot een 2e piepje. Andere HDMI geprobeert en composite verbinding. Ik heb de laatste update erop staan en ook geprobeert de PS3 terug in te stellen op factory settings. Dit laatste werkte totdat ik hem weer had uitgeschakeld (of iig ik was erg blij dat ie het weer deed dat ik verder niet heb getest maar de volgende dag was het probleem terug) andere apparaten op mijn TV hebben dit probleem niet. 't gaat om een Samsung 42" full HD uit december '06 en een Slim 250GB van April '10 (PS3 is aangeschaft bij Funatics in Groningen.)
Heeft iemand enig idee hoe ik dit nog kan oplossen?
Wat heb ik gedaan: TV instellingen gereset voor HDMI en Composite, De reset uitgevoerd waarbij je de aan/uitknop vasthoud tot een 2e piepje. Andere HDMI geprobeert en composite verbinding. Ik heb de laatste update erop staan en ook geprobeert de PS3 terug in te stellen op factory settings. Dit laatste werkte totdat ik hem weer had uitgeschakeld (of iig ik was erg blij dat ie het weer deed dat ik verder niet heb getest maar de volgende dag was het probleem terug) andere apparaten op mijn TV hebben dit probleem niet. 't gaat om een Samsung 42" full HD uit december '06 en een Slim 250GB van April '10 (PS3 is aangeschaft bij Funatics in Groningen.)
Ps3 verkocht
[ Voor 95% gewijzigd door alberthagen op 12-01-2011 21:46 ]
Ha sinds vanmiddag heeft mijn ps3 uit eind 2007 ook problemen. zodra de ps3 op temperatuur is wil hij geen Blu-rays meer lezen laat ik de ps3 even afkoelen door hem helemaal uit te zetten en weer aan, Dan lukt het weer om een blu-rays te lezen maar zodra hij op temperatuur is begint het probleem weer. CD wil hij wel gewoon inlezen.
Mijn vraag is heeft het nu zin om alleen de laser te vervangen of zijn er andere componenten defect?
Mijn vraag is heeft het nu zin om alleen de laser te vervangen of zijn er andere componenten defect?
Vermoedelijk heeft de controllerchip onderop de bluraydrive er moeite mee als die warm word. Zelfde probleem had ik met mijn 60GB PS3. Eerst was de laser doorgebrand, na die vervangen te hebben las die wel weer alle schijfjes totdat de console warm werd dan kon ie geen bluray meer lezen tot ie afgekoeld was.IceClub schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:47:
Ha sinds vanmiddag heeft mijn ps3 uit eind 2007 ook problemen. zodra de ps3 op temperatuur is wil hij geen Blu-rays meer lezen laat ik de ps3 even afkoelen door hem helemaal uit te zetten en weer aan, Dan lukt het weer om een blu-rays te lezen maar zodra hij op temperatuur is begint het probleem weer. CD wil hij wel gewoon inlezen.
Ik heb de drive al uit de console gehaald en een heatsink + fan erop gezet en dan bleef ie gewoon werken, dus het is temperatuur gerelateerd.
Laser vervangen helpt dan niks.
Dat is een kleine tegenvaller, nou ik ga de PS3 vanavond wel even open schroeven. Zal ik effen kijken als het beter gaat met een fan tegen de controllerchip.Nemesizz schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:34:
[...]
Vermoedelijk heeft de controllerchip onderop de bluraydrive er moeite mee als die warm word. Zelfde probleem had ik met mijn 60GB PS3. Eerst was de laser doorgebrand, na die vervangen te hebben las die wel weer alle schijfjes totdat de console warm werd dan kon ie geen bluray meer lezen tot ie afgekoeld was.
Ik heb de drive al uit de console gehaald en een heatsink + fan erop gezet en dan bleef ie gewoon werken, dus het is temperatuur gerelateerd.
Laser vervangen helpt dan niks.
Wilde gewoon even een melding plaatsen.
Tijdje geleden had ik ook veel problemen met het streamen van films vanaf mn pc (Core2Duo E8400 3.0 ghz met 8 GB ram) naar mijn PS3 (FAT 40GB).
Uiteindelijk heb ik afgelopen week compleet nieuwe FTP kabels getrokken vanaf mijn pc naar mn router en vanaf mijn router terug naar mn ps3. Tevens een nieuwe gigabit switch gemonteerd.
Voorheen had ik cat 5e kabels liggen, die blijkbaar toch iets van storing gaven, want heb nu cat 6 kabels liggen en heb gisteren voor het eerst Avatar zonder enige hapering kunnen kijken op full HD (blu-ray iso).
Storing wat betreft streaming hoeft dus niet persé aan de pc of ps3 te liggen, maar al de schakels ertussen zijn stiekem ook best belangrijk
Tijdje geleden had ik ook veel problemen met het streamen van films vanaf mn pc (Core2Duo E8400 3.0 ghz met 8 GB ram) naar mijn PS3 (FAT 40GB).
Uiteindelijk heb ik afgelopen week compleet nieuwe FTP kabels getrokken vanaf mijn pc naar mn router en vanaf mijn router terug naar mn ps3. Tevens een nieuwe gigabit switch gemonteerd.
Voorheen had ik cat 5e kabels liggen, die blijkbaar toch iets van storing gaven, want heb nu cat 6 kabels liggen en heb gisteren voor het eerst Avatar zonder enige hapering kunnen kijken op full HD (blu-ray iso).
Storing wat betreft streaming hoeft dus niet persé aan de pc of ps3 te liggen, maar al de schakels ertussen zijn stiekem ook best belangrijk
*sowieso
Vriend van me heeft dit probleem ook met zijn TV uit 2006 ( wel plasma ) Weet ook niet waar dit aan ligt. Kabels gecontroleerd en vervangen Settings op PS3 reset en op TV gereset. Niks hielp. Misschien binnenkort een nieuwe TV halen denktie maar. Een 3d Led tv maakt het gamen nog pleizierigerVerwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:37:
Ik heb sinds vorige week het probleem dat mijn kleuren an de ps3 een groenig geel worden en bij elke beweging in het xmb veranderd (heeft niets met themes te maken) hij doet het bij alles wat ik doe, dus ook gamen/internetten/video.
Dat vermoeden had ik ook al. Maar om nou ff 1 , 2 , 3 een nieuwe bekabeling door het huis te halenDonJunior schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:48:
Wilde gewoon even een melding plaatsen.

Is dat stopcontact lijntje misschien niet een goed netwerk. Dan zou je ook zo'n router moeten halen tuurlijk

Maar thnx voor de solution waar veel mensen al problemen mee hebben.
BTW in PS3 media server staan instellingen die je kan zetten als je een wifi verbinding hebt om toch nog optimaal te kunnen stream via air-method. Maar kwaliteit wordt wel stukken minder. Succes...
Misschien kan je proberen om in de instellingen (ergens bij beeldinstellingen dacht ik) kleurcorrectie aan te zetten wat regenboogeffecten tegengaat. Anders even mee terug naar de winkel, sony geeft namelijk 2 jaar garantie op de ps3 slim (correct me if i am wrong)
verder succes met het oplossen!
verder succes met het oplossen!
Na een gevalletje YLOD bij de PS3 van mijn neefje, heb ik voor hem de game uit de optische drive gehaald.
Na het opnieuw 'fluxen' van de tin, volgens de beschrijving van Gilsky, is de YLOD opgelost.
Het probleem nu is de optische drive. Deze bluray / blu-ray unit heeft nu twee pallen voor de slot ingang staan, waardoor deze geblokkeerd is. Is er een manier om deze blokkering van de speler op te heffen?
(ik heb gezocht op blokkering, blokkade, unit, slot, speler e.d.)
Na het opnieuw 'fluxen' van de tin, volgens de beschrijving van Gilsky, is de YLOD opgelost.
Het probleem nu is de optische drive. Deze bluray / blu-ray unit heeft nu twee pallen voor de slot ingang staan, waardoor deze geblokkeerd is. Is er een manier om deze blokkering van de speler op te heffen?
Hallo mede PS3 spelers. Ik heb via een vriend een PS3 Fat 40GB aangeboden gekregen die, als ik hem gerepareerd kreeg, hem mocht hebben, geen slechte deal opzich. gelijk even geupdate naar 3.55 draait alleen geen cd/dvd/blu-rays meer.
(deed hij daarvoor al niet, een maand of 8 )
Garantie was al van de console af, dus gelijk maar even open getrokken na een aantal handleidingen te hebben doorgelezen. Als ik een cd invoer, geeft hij in de PS3 geen error code van de cd aan of wat dan ook, het klokje rechts bovenin blijft maar draaien.
Punt is, dat op het moment je de cd er in doet, de laser het wel doet (laser licht op, gaat dan paar keer op en neer op zoek naar de cd) maar hij spint hem niet op. vermoeden is of de motor is kapot, of de laser. Laser wel bekeken, maar is niet 100%vlak, weet niet of dit hoort maar in het midden van de laser zit een bobbeltje, is dit normaal? (type KES-400A)
vraag: wat kan ik het beste doen? nieuwe laser aanschaffen, motor of complete drive vervangen?
hoor graag oplossingen van jullie kant
Garantie was al van de console af, dus gelijk maar even open getrokken na een aantal handleidingen te hebben doorgelezen. Als ik een cd invoer, geeft hij in de PS3 geen error code van de cd aan of wat dan ook, het klokje rechts bovenin blijft maar draaien.
Punt is, dat op het moment je de cd er in doet, de laser het wel doet (laser licht op, gaat dan paar keer op en neer op zoek naar de cd) maar hij spint hem niet op. vermoeden is of de motor is kapot, of de laser. Laser wel bekeken, maar is niet 100%vlak, weet niet of dit hoort maar in het midden van de laser zit een bobbeltje, is dit normaal? (type KES-400A)
vraag: wat kan ik het beste doen? nieuwe laser aanschaffen, motor of complete drive vervangen?
hoor graag oplossingen van jullie kant
Don't dream your life, Live your dreams!
Dat 'klokje' geeft aan dat ie wat zoekt/bezig is, de drive ontvangt het signaal dat er een disc aan komt, de laser gaat op zoek maar vind de disc waarschijnlijk niet dus zal de motor niet draaien en geeft ie het op.
Dit doet ie ook als je een externe DVD drive ofzo gebruikt (die mag de PS3 niet gebruiken, maar weet wel dat er een disc in die drive zit zeg maar). Dit deed mijn 60GB ook toen de laser kadoek was.
Vermoedelijk is de laser gewoon kapot of enorm smerig.
Dus als eerste zou ik proberen de lens schoon te maken met alcohol, als dat niet werkt moet je denk denken aan een andere laser.
Je kan opzich een los loopwerk (dat is een laser+rails+motortje zeg maar, dus eigenlijk alles behalve de drive behuizing) kopen ipv alleen een laser.
Dit doet ie ook als je een externe DVD drive ofzo gebruikt (die mag de PS3 niet gebruiken, maar weet wel dat er een disc in die drive zit zeg maar). Dit deed mijn 60GB ook toen de laser kadoek was.
Vermoedelijk is de laser gewoon kapot of enorm smerig.
Dus als eerste zou ik proberen de lens schoon te maken met alcohol, als dat niet werkt moet je denk denken aan een andere laser.
Je kan opzich een los loopwerk (dat is een laser+rails+motortje zeg maar, dus eigenlijk alles behalve de drive behuizing) kopen ipv alleen een laser.
de laser heb ik idd al gereinigd, maar mocht niet helpen, ik ga even een laser scoren dan
tnx
Don't dream your life, Live your dreams!
Na 3 weken ps3 terug.... zat het spel er niet in. Er was vertelt dat mocht er een spel inzitten deze je bij de nieuwe terug krijgt. Helaas niet dus. De nieuwe ps3 komt uit de UK, de oude wordt in NL gedemonteerd en als ze er genoeg hebben daar worden de verstuurd. Duurde nog 2 weken extra.
Bij mij was de garantie al verlopen, in zo'n geval kan je de beter de schijf zelf uit de PS3 halen. Igv garantie natuurlijk dicht laten !!!
Bij mij was de garantie al verlopen, in zo'n geval kan je de beter de schijf zelf uit de PS3 halen. Igv garantie natuurlijk dicht laten !!!
Imac, PS3, HP Pavillion
Zelf de oplossing gevonden.TNJ schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:15:
Na een gevalletje YLOD bij de PS3 van mijn neefje, heb ik voor hem de game uit de optische drive gehaald.
Beste medetweakers,
Eergister is de PS3 van een vriend van mij kapot gegaan, gaat om een van de eerste Ps3's. Bij het opstarten geeft hij geen YLOD maar een RLOD. In de drive zat nog DragonAge, en die moest eruit. Na veel lezen kwam ik op het volgende truukje: Eject knop en Powerknop indrukken, en dan pas de powersupply knop omzetten. Hierdoor bleef de PS3 langer aanstaan, en kwam gelukkig de cd eruit. Maar wat moet ik nu? Zijn mensen bekend met dit probleem, (en trouwens ook met de manier om nog een cd uit een kapotte ps3 te krijgen?)
de uitdaging om hem zelf te repareren ga ik trouwens graag aan, en de eigenaar ook, aangezien hij zijn eigen ps1 en ps2 ook heeft gefixed.
Eergister is de PS3 van een vriend van mij kapot gegaan, gaat om een van de eerste Ps3's. Bij het opstarten geeft hij geen YLOD maar een RLOD. In de drive zat nog DragonAge, en die moest eruit. Na veel lezen kwam ik op het volgende truukje: Eject knop en Powerknop indrukken, en dan pas de powersupply knop omzetten. Hierdoor bleef de PS3 langer aanstaan, en kwam gelukkig de cd eruit. Maar wat moet ik nu? Zijn mensen bekend met dit probleem, (en trouwens ook met de manier om nog een cd uit een kapotte ps3 te krijgen?)
de uitdaging om hem zelf te repareren ga ik trouwens graag aan, en de eigenaar ook, aangezien hij zijn eigen ps1 en ps2 ook heeft gefixed.
[ Voor 11% gewijzigd door Biersteker op 23-01-2011 17:50 ]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Als er geen garantie meer op zit dan moet je hem inderdaad gewoon zelf repareren. Maar hij gaat hoe dan ook weer kapot na een tijdje. Maar waarschijnlijk kun je na een reparatie er wel weer even tegenaan.Biersteker schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:49:
Beste medetweakers,
[ Voor 3% gewijzigd door danielkraak op 23-01-2011 17:56 ]
Buiten garantie maak het niet uit. Als je repareert en het lukt niet krijg je nog steeds voor 150 een nieuwe. Dus nooit geschoten altijd mis.
Imac, PS3, HP Pavillion
Helaas is vandaag mijn PS3 Slim 160 GB ook kapot gegaan. Heb 'm nog maar 3 maanden.
Als ik de rma bevestigings mail goed gelezen heb krijg ik de dus een vervangend exemplaar.
Nadat de garantie gecontroleerd is.
Maar is dit dan een nieuwe of een refurbished model?
Als ik de rma bevestigings mail goed gelezen heb krijg ik de dus een vervangend exemplaar.
Probly a refurb.Plakjekaas schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:56:
Helaas is vandaag mijn PS3 Slim 160 GB ook kapot gegaan. Heb 'm nog maar 3 maanden.
Verwijderd
Jow Mede-tweakers,
ik ben een aantal jaar in het bezit van een 40GB Phat PS3, nou heeft mijn PS3 heel vaak het probleem dat hij de connectie met mijn controllers verliest....soms connect mijn controller weer nadat ik op de PS toets heb gedrukt, soms ook niet. Wel weer nadat ik de ps3 heb gereboot door hem helemaal uit te swichten aan de achterkant.
Als ik hem dan weer aan switch en op de PS toets druk op mijn controller gaat hij niet aan...hang ik de controller aan USB nadat ik de ps3 heb aangezet dan synct hij wel maar zodra ik de controller van USB afhaal gaan de 4 ledjes op de controller knipperen en sync ie niet meer...
Resetten van de controllers werkt wel maar is maar tijdelijk....controllers getest bij een vriend en daar de hele nacht kunnen gamen zonder enkel probleem.
Het begint nu pas echt vervelend te worden omdat ik sinds kort een headset (originele PS3 headset) heb aangeschaft....
Ook daar verlies ik mijn verbinding mee en als ik dan via Instellingen->randappartuur->randapparatuur beheren kijk, staat mijn headset op actief en kan ik de verbinding niet verbreken.(terwijl ik niets hoor en anderen horen mij oo niet)
Als ik dan mijn headset aan USB hang om hem te laten syncen brandt de power knop van de headset 2 sec. ROOD wat aangeeft dat het syncen mislukt is.(volgens het boekje wat erbij zat)
Als ik de headset helemaal uitzet en dan verwijder via Instellingen->bluetooth apparaten beheren en hem dan opnieuw laat syncen via bluetooth vind mijn ps3 geen hardware of ik kom iets verder en na het ingeven van de PIN code (0000) zegt ie dat het syncen is mislukt....en als ik hem dan weer aan USB hang dan krijg ik rechtsboven in beeld een foutmelding dat het syncen is mislukt (en een foutcode)
Nou heb ik op diverse fora mensen gezien met dit probleem maar die klachten dateren uit 2009 en zijn alleen controller gerelateerd en zijn verschenen nadat Sony Firmware 3.10 had uitgegeven en waren voor de meesten bij 3.15 weer opgelost
Niets lijkt dan ook maar iets gerelateerd te zijn met mijn probleem en er is ook nog geen enkele oplossing wat voor mij gewerkt heeft.....Wat mij doet vermoeden dat het: óf een firmware probleem is óf mijn Bluetooth board is kaduk...
Er gebeurt iets in mijn PS3 dat besluit om de bleutooth verbinding af te sluiten en het maakt niet uit of ik hem net heb aangezet of als ik een paar uur aant gamen ben (dan mag ik van geluk spreken als ik een paar uur zonder problemen heb kunnen gamen)\
Soms gebeurt het 3 keer in een half uur, soms 2 keer op de avond. En het gebeurt met alles wat ik doe: gamen, vidzone bekijken, browsen, in het XMB zelf.
Graag jullie advies want ik word hier knettergek van!!!
ik ben een aantal jaar in het bezit van een 40GB Phat PS3, nou heeft mijn PS3 heel vaak het probleem dat hij de connectie met mijn controllers verliest....soms connect mijn controller weer nadat ik op de PS toets heb gedrukt, soms ook niet. Wel weer nadat ik de ps3 heb gereboot door hem helemaal uit te swichten aan de achterkant.
Als ik hem dan weer aan switch en op de PS toets druk op mijn controller gaat hij niet aan...hang ik de controller aan USB nadat ik de ps3 heb aangezet dan synct hij wel maar zodra ik de controller van USB afhaal gaan de 4 ledjes op de controller knipperen en sync ie niet meer...
Resetten van de controllers werkt wel maar is maar tijdelijk....controllers getest bij een vriend en daar de hele nacht kunnen gamen zonder enkel probleem.
Het begint nu pas echt vervelend te worden omdat ik sinds kort een headset (originele PS3 headset) heb aangeschaft....
Ook daar verlies ik mijn verbinding mee en als ik dan via Instellingen->randappartuur->randapparatuur beheren kijk, staat mijn headset op actief en kan ik de verbinding niet verbreken.(terwijl ik niets hoor en anderen horen mij oo niet)
Als ik dan mijn headset aan USB hang om hem te laten syncen brandt de power knop van de headset 2 sec. ROOD wat aangeeft dat het syncen mislukt is.(volgens het boekje wat erbij zat)
Als ik de headset helemaal uitzet en dan verwijder via Instellingen->bluetooth apparaten beheren en hem dan opnieuw laat syncen via bluetooth vind mijn ps3 geen hardware of ik kom iets verder en na het ingeven van de PIN code (0000) zegt ie dat het syncen is mislukt....en als ik hem dan weer aan USB hang dan krijg ik rechtsboven in beeld een foutmelding dat het syncen is mislukt (en een foutcode)
Nou heb ik op diverse fora mensen gezien met dit probleem maar die klachten dateren uit 2009 en zijn alleen controller gerelateerd en zijn verschenen nadat Sony Firmware 3.10 had uitgegeven en waren voor de meesten bij 3.15 weer opgelost
Niets lijkt dan ook maar iets gerelateerd te zijn met mijn probleem en er is ook nog geen enkele oplossing wat voor mij gewerkt heeft.....Wat mij doet vermoeden dat het: óf een firmware probleem is óf mijn Bluetooth board is kaduk...
Er gebeurt iets in mijn PS3 dat besluit om de bleutooth verbinding af te sluiten en het maakt niet uit of ik hem net heb aangezet of als ik een paar uur aant gamen ben (dan mag ik van geluk spreken als ik een paar uur zonder problemen heb kunnen gamen)\
Soms gebeurt het 3 keer in een half uur, soms 2 keer op de avond. En het gebeurt met alles wat ik doe: gamen, vidzone bekijken, browsen, in het XMB zelf.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 10:56 . Reden: typo's ]
Beste tweakers
Ben van regen naar de drup gegaan, maar wie helpt mij het droog te krijgen.
Heb de PS3 gereflowed, doet het weer goed, op 1 ding na. De blueray drive doet t niet, als in:
- CD gaat er niet in / uit
- Blueray laser geeft geen blauw licht meer (eerst wel, maar na 2 keer open en dicht schoeven niet meer)
- Motor van de drive doet het niet (getest aan pc, op 5v en werkt dan wel)
Montage is helemaal goed, alle kabels herhaaldelijk getest.
Heb zelf een vermoeden dat het controllerboard van de drive niet meer goed is, aangezien het er erg op lijkt dat de powerverdeling in de drive gewoonweg klote is. Zou een reflow hiervan werken?
Ben van regen naar de drup gegaan, maar wie helpt mij het droog te krijgen.
Heb de PS3 gereflowed, doet het weer goed, op 1 ding na. De blueray drive doet t niet, als in:
- CD gaat er niet in / uit
- Blueray laser geeft geen blauw licht meer (eerst wel, maar na 2 keer open en dicht schoeven niet meer)
- Motor van de drive doet het niet (getest aan pc, op 5v en werkt dan wel)
Montage is helemaal goed, alle kabels herhaaldelijk getest.
Heb zelf een vermoeden dat het controllerboard van de drive niet meer goed is, aangezien het er erg op lijkt dat de powerverdeling in de drive gewoonweg klote is. Zou een reflow hiervan werken?
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Net tijdens het spelen van de KZ3 open beta ging mijn ps3 ineens uit.
Nu wil hij ook niet meer opstarten.
Als ik hem wil aandoen schakelt hij direct weer uit.
Kan hij overhit zijn of het een ylod?
het is een 40gb phat model
[ Voor 13% gewijzigd door Silverscope op 04-02-2011 15:13 ]
Just grow old with grace
Joepie!!!! Mijn PS3 is weer terug.
Was een beetje bang dat ik een refurbish model zou krijgen, maar nee, helemaal nieuw!!!!
Mag ook wel, had het ding maar 3 maanden.
Het leuke is dat ik alleen de console moest opsturen. Maar heb een compleet pretpakket terug gekregen.
Voor niks een tweede controller
Was een beetje bang dat ik een refurbish model zou krijgen, maar nee, helemaal nieuw!!!!
Het leuke is dat ik alleen de console moest opsturen. Maar heb een compleet pretpakket terug gekregen.
Voor niks een tweede controller
Al contact opgenomen met Sony?Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:47:
Jow Mede-tweakers,
~ Flink verhaal ~
Ik weet er zelf helemaal niets van, maar in de TS staan een aantal bedrijven die ook PS3's repareren. Wellicht kunnen zij jou (verder) helpen.Biersteker schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 01:43:
Beste tweakers
Welk geluid hoor je en wat doet het lichtje dat groen is als de PS3 aanstaat en rood is als deze standbye staat?Silverscope schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:10:
Net tijdens het spelen van de KZ3 open beta ging mijn ps3 ineens uit.
Plakjekaas schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:29:
Joepie!!!! Mijn PS3 is weer terug.
Voor niks een tweede controller![]()

Zat er nog meer in het pretpakket?
Goede tip! Thnx.Biersteker schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:49:
Na veel lezen kwam ik op het volgende truukje: Eject knop en Powerknop indrukken, en dan pas de powersupply knop omzetten. Hierdoor bleef de PS3 langer aanstaan, en kwam gelukkig de cd eruit.
Vandaag bij het laden van FIFA11 ook de YLOD (PS3 phat uit begin 2008). Sinds ik verhuisd ben in december, heeft de PS3 idd wat minder ruimte en wellicht dus te weinig koeling als oorzaak.
Heb nu iig m'n schijfje eruit. Morgen voor de gein eens openschroeven om te kijken of ik het zelf kan repareren, en anders wordt het misschien toch een nieuwe halen.
Al kan ik Ombouwalmere ook wel proberen voor €50.
[ Voor 4% gewijzigd door Zamorano op 11-02-2011 22:42 ]
Ik zat net een film te kijken op mijn 120g slim, en opeens loopt het beeld vast.
Ps3 opnieuw opgestart, maar hij gaat meteen naar dat beeld toe. Ook als ik de power eraf heb gehaald.
Op de achtergrond kan ik wel in het menu bladeren, dat hoor ik als ik met een controller naar klinks of rechts ga, en ik dan dan een andere film op zetten, hoor ik het geluid ook van alleen ik zie nog steeds dat vastgelopen beeld van die film. Zit geen beweging in,
Iemand een idee of ik nog iets kan doen?
Ps3 opnieuw opgestart, maar hij gaat meteen naar dat beeld toe. Ook als ik de power eraf heb gehaald.
Op de achtergrond kan ik wel in het menu bladeren, dat hoor ik als ik met een controller naar klinks of rechts ga, en ik dan dan een andere film op zetten, hoor ik het geluid ook van alleen ik zie nog steeds dat vastgelopen beeld van die film. Zit geen beweging in,
Iemand een idee of ik nog iets kan doen?
[ Voor 19% gewijzigd door Turfschipper op 16-02-2011 04:57 ]