Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:50:
Hallo,

ik heb een ps3 defect, hij leest wel dvd's maar geen spellen
kan iemand mij mischien vertellen hoe ik dit kan repareren?
Alvast bedankt
Dan is waarschijnlijk de Blu-Ray laser defect. Heb je nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee heb geen garantie meer erop het is de eertste ps3 wat uit kwam.
maar kan ik dat niet zelf reparen en hoeveel kost een nieuwe blay-ray laser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:34:
nee heb geen garantie meer erop het is de eertste ps3 wat uit kwam.
maar kan ik dat niet zelf reparen en hoeveel kost een nieuwe blay-ray laser.
30/40 euro op eBay, maar er zijn verschillende lasers gebruikt. Dus je zal eerst erachter moeten komen welke er in je PS3 zit.

Even snel dit filmpje gevonden:
YouTube: How To Find Out What Ps3 BD Laser U Have

[ Voor 7% gewijzigd door Ike. op 28-10-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Voordat je de laser vervangt zou je eerst een Cleaning disk kunnen proberen. Mijn PS3 FAT las ook geen disks meer en na het gebruik van een cleaning disk doet ie het nu al maanden weer prima.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:11
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:50:
Hallo,

ik heb een ps3 defect, hij leest wel dvd's maar geen spellen
kan iemand mij mischien vertellen hoe ik dit kan repareren?
Alvast bedankt
Misschien dat je laser aan het verzwakken is? Het is een erg wilde gok maar misschien dat je laser niet vers genoeg meer is om de hoge dichtheid van Bluray schijven te lezen?

EDIT: ik was wat laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 12:35
Ike. schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:46:
[...]

30/40 euro op eBay, maar er zijn verschillende lasers gebruikt. Dus je zal eerst erachter moeten komen welke er in je PS3 zit.

Even snel dit filmpje gevonden:
YouTube: How To Find Out What Ps3 BD Laser U Have
Bij Ebay moet je wel oppassen dat je er geen koopt met witte sluitklepjes bij de flex kabeltjes (i.p.v. bruin) dat schijnen goedkoop gefabriceerde te zijn die binnen de kortste keer weer zullen doorbranden. (Is een andere fabrikant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Esiq schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:04:
Hoi,

Deze week is ook mijn Playstation 3 Slim kapot gegaan. Precies 1 maand nadat de garantie voorbij was. Kapot is niet helemaal het goede woord, hij bleef maar uitvallen na een tijd. Voornamelijk wanneer ik dingen er mee ging doen als een film spelen of een spel. 150 euro uitgeven aan reparatie was me wat veel, dus ik wilde bijna een nieuwe kopen, maar besloot zelf even te gaan kijken.

Symptomen:
  • Uitvallen na tijd
  • Moet stroom er af halen en dan er weer op zetten voor Ps3 weer aan kan
Dit soort problemen heb ik vaker gehad met mijn computer, dus ik vermoedde dat dit geen oververhitting was. Ik heb de Ps3 open geschroefd en zag ook geen stof er in.
Na een beetje rond te hebben Gegoogled kwam ik dit filmpje tegen:
How to fix your PS3 Slim

Eigenlijk alles wat ik heb gedaan is wat hij zegt in het filmpje, super simpel en kostte maar 15 minuten werk. Daarna heb ik mijn Ps3 2 uur aan laten staan downloaden en ben ik nog wat Darksiders gaan spelen. Hij viel geen enkele keer meer uit.

Mocht je dit zelf proberen; het is compleet op eigen risico. Voor mij werkte het, misschien helpt dit ook voor iemand anders.
Heb hier hetzelfde probleem, 13/11 eindigt mijn 1 jarige garantie periode.
Dan kjan ik beter proberen de ps3 gewoon terug te brengen naar de winkel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:06:
[...]

Heb hier hetzelfde probleem, 13/11 eindigt mijn 1 jarige garantie periode.
Dan kjan ik beter proberen de ps3 gewoon terug te brengen naar de winkel of niet?
Volgens mij heb je 2 jaar garantie én is het sneller om het via Sony zelf te regelen.
Zelfs als de fabrieksgarantie verlopen is, dan kan je nog via het consumentenrecht het een en ander claimen/eisen bij de winkel. Dan moet je dus juist wél bij de winkel zijn.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar misschien zal de winkel mij gewoon een nieuwe geven aangezien het nog binnen het jaar is en het al de tweede ps3 is die ik bij hun heb gekocht dit kapotgaat.
Het gaat om gamemania btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsbbrouwer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 17:46
Vandaag de YLOD op mijn ps3. Iemand ervaring met winkels die het kunnen repareren, bijv. Multimediapoint?
Mijn ps3 is van oktober 2007 dus al 3 jaar oud en geen garantie meer, dus van Sony hoef ik weinig te verwachten. Bovendien heb ik geen zin om 2 maanden te wachten en vervolgens een ander refurbished model te krijgen...

[ Voor 3% gewijzigd door hsbbrouwer op 03-11-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
hsbbrouwer schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:26:
Vandaag de YLOD op mijn ps3. Iemand ervaring met winkels die het kunnen repareren, bijv. Multimediapoint?
Mijn ps3 is van oktober 2007 dus al 3 jaar oud en geen garantie meer, dus van Sony hoef ik weinig te verwachten. Bovendien heb ik geen zin om 2 maanden te wachten en vervolgens een ander refurbished model te krijgen...
Ylod blijft volgens mij altijd wel terugkomen... ook als je hem laat repareren. Iemand die ik ken heeft z'n ps3 weggedaan omdat ie hem al had laten repareren en het ding daarna weer kapot ging, dus was hij het geld voor de reparatie ook nog kwijt.. :-( Heb daarna die ps3 nog een keer aan de praat gekregen met de heatgun maar het bleef terugkomen.

Misschien kun je een andere defecte op de kop tikken met een defecte lens of iets dergelijks. En de lens uit jouw ps3 hier inbouwen. Lijkt me de goedkoopste oplossing, of je koopt een slim (de duurdere oplossing). Rond de kerst zullen er wel leuke aanbiedingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is als de PS3 (November 2007, 80gb PS3 Phat):

1. Geregeld bevriest/vastloopt (het beeld en geluid stopt gewoon met verder lopen, alleen de achterste powerswitch werkt nog, of de stekker uiteraard)

en

2. Er geregeld een "rare" piep/kraak vanuit het apparaat komt (niet het gebruikelijke piepje maar echt vanuit de hardware lijkt het te komen 8)7 |:( :? )

Vaak is het twee voorafgaand aan één maar niet altijd :X ?!

Ik heb het gegoogled maar ik kan NIETS vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Klinkt als een gare laser/drive...

Of loopt hij ook wel eens vast als je geen gebruik maakt van de drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Ja. Bij bijvoorbeeld kijken naar videos (tv-shows in SD kwaliteit dus geen bijster rekenwerk) op zowel intern als externe schijf...

Momenteel even de PS3 aan het volledig "herstellen" nog ongeveer anderhalf uur...

en bij Medal of Honor kwam de freeze sowieso door de DLC... dat is iig al een oorzaak :P (gelukkig maar ook weer helaas voor andere ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

bsmpower schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 08:39:
Een tijdje terug is mijn PS3 Fat ook overleden. Hij las geen disc's meer dus waarschijnlijk de laser. Ik heb gekozen voor het volgende:
  • PS3 Fat 60GB verkocht voor 100,- (wilde zelf niet *kloten* met het vervangen van de laser)
  • Voor 245,- een nieuwe PS3 Slim gekocht. Dus eigenlijk voor 145,-.
  • Daarbij een verzekering gekocht voor 50,-. Dit houdt in dat ik 3 jaar bovenop de standaard 1 jaar (Mediamarkt) garantie krijg. In totaal dus 4 jaar garantie op alles! Dus ook bij eigen schuld schade.
Nu is 50,- qua percentage wel veel, maar ik weet zeker dat ik de komende 4 jaar geen zorgen heb. Daarnaast is het duurder om een laser te vervangen en/of een nieuwe PS3 te halen.
Je hebt wettelijk trouwens 2 jaar garantie, dat je het weet. Winkels doen hief soms wel moeilijk over, maar je hebt er wel recht op.

[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 06-11-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:48
Okey, sinds gisteren ook problemen gekregen met mijn PS3 40GB (FAT). Na het aansluiten van een nieuwe versterker en speakers (deze staan redelijk dicht bij stroomvoorziening) gaat de PS3 bij het afspelen van muziek en video om de zoveel tijd op 'zwart' en geeft ie geen output meer. Vervolgens kan het zo zijn dat ie iets verder in het bestand door gaat, of soms slaat ie het grootste deel over en begint bijvoorbeeld binnen 30sec af te spelen op een punt in de film dat een uur later ligt.

De speakers heb ik al een stukje verwijderd van de stekkerdoos, maar dit lijkt weinig soelaas te bieden. Zelf vrees ik dat of de voeding kapot is, of dat de chip bij tijd te warm wordt en het dan maar laat schieten. Ook de HDD zou het probleem nog kunnen veroorzaken.

Hebben jullie enige ervaring met dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik kreeg vorige week, na een vakantie van 3 weken een YLOD op mijn PS3 (60GB launchmodel). Deze week bij iemand mijn PS3 laten repareren (reflow, nieuwe koelpasta, schoongemaakt) en hij liep weer als een zonnetje. Helaas gaf hij na een paar uur wéér een YLOD. Nu kan ik hem misschien nog wel een keer door hem laten repareren, maar ik denk het vergeefse moeite is. (Ik hoop dat hij na reparatie lang genoeg werkt voor een backup, omdat ik die nu ook niet meer kan maken).

Als ik via Sony een refurbished haal, is dit dan een phat of slim? Ben bang dat bij een phat na verloop van tijd weer hetzelfde probleem zich zal voordoen. Anders toch maar op zoek naar een leuke aanbieding voor een nieuwe.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

@Shiver23

Op het moment dat je hem op stuurt krijg je een referb van het zelfde model terug. Stuur je een 60Gb op, krijg je een 60GB terug. 40GB idem dito. Slim idem dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hmm, zie hier redelijk in de buurt een nieuwe slim voor 200 euro op marktplaats. Refurb kost 150, dat is 50 euro verschil voor een nieuwe én een extra DS3. Even nachtje over slapen, maar denk dat ik dat maar doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat mijn ps3 heeft maybe ook de yrod

Maar als die aan het laden is af en toe dan loopt die vast krijg je alleen nog maar 2 klikjes per 5 seconden te horen. zo'n getik als die aan het laden is.
Kan wel op de ps icon drukken. kan ook op systeem uit drukken maar dat doet die niet. moet dan de stekker uit de muur halen om weer te kunnen gamen. en dan gaat het weer een uur goed. en dan doet die het weer.

Weet iemand wat het is? want kon het niet op internet vinden?
Hij spuugt nu ook de disc uit.

en doet niets meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:38
geen idee.. heel raar.. misschien een reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Dat geklik is vreemd, weet je zeker dat het niet van je drive afkomt? Misschien dat de laser te heftig bezig is om proberen iets te lezen van de blueray disc.
Zit er veel stof in de ps3? Probeer eens zo'n schoonmaak cd of zo?

Er zijn ook ps3's waarbij de chip die de drive aanstuurt wel eens overhit lijkt te raken. Dat zou verklaren waarom hij pas na een tijdje stopt met het lezen van games, als je hem dan even met rust laat zal hij het misschien weer doen. Wat voor ps3 is het? (De 80GB versie?)

Problemen met de drive (falende lasers) veroorzaken ook vaak vastlopers waarbij alleen een harde reset (dus stroom eraf) nog werkt. Maar als dit laatste weer te vaak gebeurd dan krijg je corrupte systeembestanden. (Vrijwel onvermijdelijk bij vastlopende ps3's).

Dus formatteer de hele schijf en laat je ps3 zichzelf opnieuw installeren, zodat je kunt beginnen met schone (niet corrupte) systeembestanden. Misschien heb je dan kans, zoals Thommy ook al aangaf..

[ Voor 6% gewijzigd door CrystalViriS op 10-11-2010 17:12 . Reden: taalfouten :S ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:20
Ik heb sinds kort een probleempje met m'n 80gb PS3 fat. M'n TV geeft tijdens het spelen van een spel eerst een beetje 'sneeuw' door het normale beeld heen. Even later gaat het beeld op zwart en valt ook het geluid weg. Ondertussen gaat het spel gewoon verder en na een paar seconden werkt alles weer.
Dit kan een paar keer per half uur voor komen, en soms heb ik er uren geen last van.

Ik heb dit sinds ik FIFA 11 heb. Dacht eerst dat het aan het spel lag, maar heb nu met Call of duty black ops hetzelfde.

Iemand een idee waar het aan kan liggen/ hoe te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Hoe zit je PS3 aangesloten? Direct op de TV of via een receiver?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:20
M'n PS3 zit direct aan mijn TV aangesloten via een HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 13:53
Helaas is het bij mij ook zo ver gekomen en heb ik last van een red light of dead, Maar ik kan hier weinig info over vinden en of dit nou het zelfde is als een ylod.

De red light of dead kwam opzetten toen hij gewoon stil stond in het hoofdmenu. En wil sinds gister avond dus niet meer aan.

Iemand enig idee wat een red light of dead is? en of dit nog te repareren is?. Heb de PS3 al eerder uit elkaar gehad en het gaat om een launch model 60gb.

edit//

Opengehaald, Koel pasta verwijderd lag ook nog op het bord (sony's koel pasta was wit). Schoongemaakt, stuk gefohnd. Ja echt waar :p. In elkaar gezet OCZ freeze dr tussen en hij loopt weer! (Y) _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Xentor op 16-11-2010 20:08 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week heeft mijn PS3 jammer genoeg de bekende YLOD gekregen. Er zit trouwens ook nog een disc in. Het is een 60GB- versie en heb hem ongeveer 3 jaar en bijna 2 maanden. Zit nu te twijfelen wat ik moet doen:

- "Refurbished" PS3 aanschaffen bij Sony voor 150 euro (ik zou eventueel nog een brief kunnen schrijven en om coulantie vragen, maar ik denk niet dat ze dat geven, omdat ik hem al 3 jaar en 2 maanden heb).
- Laten reparen bij een reparatiebedrijf voor 60-80 euro.
- PS3 (via Youtube-guide en met hulp van vrienden) zelf openhalen en reparen dmv de heatgun-methode.
- Nieuwe PS3 Slim aanschaffen bij een kerstaanbieding (is 200-250 euro dan een reele prijs?).

Wat denken jullie? Als ik hem zelf repareer, schaf ik tijdens de kerst alsnog een nieuwe aan, omdat het, maar een tijdelijk lapmiddel is had ik gehoord. Zijn de wachttijden bij Sony voor een nieuwe 60GB nog steeds zo lang trouwens?

EDIT: Ik heb de disc er al via verschillende methodes geprobeerd eruit te halen (alleen op veilige manieren, geen rare fohn-methodes). Heb alleen de hard-disk er nog niet uit gehaald, is dit het waard om te proberen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als je een refurbished niet accepteert kan je ook een 160gb phat (nieuw) aangeboden krijgen voor die 150 euro. Wel met maar 3 maanden nieuwe garantie.
Ik heb precies dezelfde situatie gehad en heb hem laten repareren. Helaas hielt de mijne het daarna maar een paar uur uit voordat ik hetzelfde probleem kreeg. Zonde van het geld.

Ik heb inmiddels een nieuwe slim besteld omdat ik dan mijn oude kan houden en zelf nog kan proberen er iets van te maken. Plus dat ik zeker nog een backup wil maken als dat ooit nog lukt.
Mijn advies zou dan ook zijn om zolang die nog werkt een backup te maken en later een nieuwe slim in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlPumpkin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10-2024
Helaas sinds gisteren leest mijn Bluray drive geen enkel disc meer :(
Mijn ps3 (40 Gb) is van juli 2008 (dus ongeveer 2 jaar en 5 maanden).

Op advies van de sony helpdesk heb ik de ps3 ook proberen te herstellen, zonder resultaat...

Nu lees ik dat wanneer je een brief schrijft naar Sony vaak nog wel uit Coulance een refurbished ps3 terug kunt krijgen (ipv betalen van 150 euro).
Ik kan in dit topic alleen nergens het antwoordnummer vinden waar ik die brief heen kan sturen. Op internet kom ik meerdere antwoordnummers tegen.
Die coulance, is dat niet via de telefoon te regelen? En als ik die brief ga schrijven, moet ik dan eerst een RMA nummer hebben om naar te verwijzen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik ga binnenkort waarschijnlijk een defecte PS3 kopen met een YLOD, en RLOD. Zijn dit nou dezelfde fouten?
Als ik namelijk op internet kijk zie ik dat ik op dezelfde methode kom om het te maken, met een heat gun en koelpasta. Is deze oplossing eigenlijk wel blijvend zeg maar, heb ook gelezen dat die methode na een tijdje alweer failt...
Dus is het de moeite waard om een defecte PS3 te kopen en te repareren?
En kan ik dan beter voor een YLOD of RLOD of een defecte Blu-Ray drive...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denga
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11-2022

Denga

The riding never stops....

The Great HooD schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:32:
Ik ga binnenkort waarschijnlijk een defecte PS3 kopen met een YLOD, en RLOD. Zijn dit nou dezelfde fouten?
Als ik namelijk op internet kijk zie ik dat ik op dezelfde methode kom om het te maken, met een heat gun en koelpasta. Is deze oplossing eigenlijk wel blijvend zeg maar, heb ook gelezen dat die methode na een tijdje alweer failt...
Maakt op zich niet zoveel uit, maar reflowen zou ik niet laten doen als ik jou was... Heb het zelf ook gedaan en 2 maanden erna had ik weer hetzelfde.
Gelukkig nog garantie en toen een reball laten uitvoeren,. iets bijbetaald en nu al weer een jaar zonder problemen...

Dus totaal 50 euro voor een YLOD betaald, en totaal 90 voor een reball, dus 140 euro en lekker gamen...

Never eat yellow snow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Ik was het van plan om het zelf te doen, dat proces. Dus jij zegt feitelijk dat het beter is om een defecte Blu-Ray PS3 beter is om te halen, dan een YLOD te halen...

Als ik hem op de kop kan tikken voor 50 euro dan wil ik dat risico best nemen,..

Enne wat is een reball?

[ Voor 5% gewijzigd door The Great HooD op 17-11-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlPumpkin
Ik heb zojuist even die voorbeeldbrief doorgenomen. Ik kan mij eigenlijk haast niet voorstellen dat een klantenservice medewerker bij het ontvangen van deze brief meteen in de houding springt en de briefmaker zijn zin geeft.
Zijn er mensen op dit forum die die brief hebben verstuurd en er succes mee hebben gehad? Dus gratis reparatie of een andere (eventueel gereviseerde) playstation 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
The Great HooD schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:32:
Ik zou zeer zeker gaan voor een ps3 met een defecte blue ray drive. En dan nog het liefste een 80GB versie, bij deze is het falen van de lens het allerminst. Dus als je hier een nieuwe in plaatst heb je er denk ik het langst plezier van. (80GB heeft 2 laser-ogen, en de voeding in de 80GB wordt al veel minder warm als in de 60gb versie).

YLOD zou ik niet aan beginnen. Ook al zijn de reparatie kosten relatief laag.. (nieuwe laser kost al snel 50 euro). Maar ylod-fixes die je zelf uitvoert zijn toch vaak tijdelijk en dan zit je er daarna weer mee. Complete reball kan natuurlijk wel, maar dit is bij een ps3 aanzienlijk moeilijker als bij een xbox bijvoorbeeld waardoor het denk ik best duur is om te laten doen.

RLOD is iets minder dramatisch omdat deze fout soms ook veroorzaakt kan worden doordat de heatsinks direct op de processoren niet meer goed zitten/aansluiten. Maar dit weet je nooit zeker dus het is altijd een risico. Heb dit al eens gefixt bij een ps3 met een heatgun. En die deed het daarna weer prima..

[ Voor 7% gewijzigd door CrystalViriS op 17-11-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Dus
1: defecte blu-ray
2: RLOD (iemand hier instructies voor om deze te fixen?)
3: YLOD

Ik heb idd waargenomen dat een reflow bij YLOD meestal maar tijdelijk is en een reball moet uitvoeren, zon 100 euro. Ik ga dan wss voor de defecte blu-ray, ben alleen als de dood dat als ik die koop, daarna met een YLOD of RLOD te maken krijg, als ik hier zo lees zijn alle eerdere modellen niet echt sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlPumpkin
Tja, het kan ook zo zijn dat wanneer je eentje koopt met een YLOD, dat deze daarna een kapotte Blu-ray krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:20
Reflow gaat niet zo lang goed...

Voor de defecte blu-rays:

YouTube: PS3 Blu-ray lens cleaning (ps3 fix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
The Great HooD schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:00:
Dus
1: defecte blu-ray
2: RLOD (iemand hier instructies voor om deze te fixen?)
3: YLOD

Ik heb idd waargenomen dat een reflow bij YLOD meestal maar tijdelijk is en een reball moet uitvoeren, zon 100 euro. Ik ga dan wss voor de defecte blu-ray, ben alleen als de dood dat als ik die koop, daarna met een YLOD of RLOD te maken krijg, als ik hier zo lees zijn alle eerdere modellen niet echt sterk...
Of je moet er één zien te vinden die in een update loop vastzit. Dat gebeurd ook nog wel eens regelmatig waarna de eigenaars hem soms wegdoen omdat ze er geen raad mee weten. Uit de loop halen is in vrijwel alle gevallen wel mogelijk. Het is alleen veel gepruts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
CrystalViriS schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:31:
[...]

Of je moet er één zien te vinden die in een update loop vastzit. Dat gebeurd ook nog wel eens regelmatig waarna de eigenaars hem soms wegdoen omdat ze er geen raad mee weten. Uit de loop halen is in vrijwel alle gevallen wel mogelijk. Het is alleen veel gepruts...
Ok, weet je misschien wat de benaming daarvoor is, dan kan ik het wat makkelijker opzoeken. Lijkt me namelijk wat makkelijker om daar vanaf te komen.
Thanks, daar kan ik wat mee. Hij gebruikt daar lenzenvloeistof, neem aan dat je ook ontsmettingsalcohol kan gebruiken?

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
De laser van mijn 60gb PS3 is kapot nu eindelijk GT5 eraan komt waarvoor ik hem ooooit heb aangeschaft ;(

Ik zat hier een beetje te lezen, maar zo te zien heb ik nodig: KES400AAA voor alleen de laser van de 60GB model, of de KEM400AAA voor de laser + loopwerk voor de 60GB.

Weet hier iemand toevallig nog een goedkope en snelle plek/website om zo'n laser te kopen?

>PC specs<

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Volgens mij zit er een killswitch in de PS3. Vlak voor GT5 uitkomt gaan ze allemaal stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:20
The Great HooD schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:58:
[...]

Ok, weet je misschien wat de benaming daarvoor is, dan kan ik het wat makkelijker opzoeken. Lijkt me namelijk wat makkelijker om daar vanaf te komen.

[...]

Thanks, daar kan ik wat mee. Hij gebruikt daar lenzenvloeistof, neem aan dat je ook ontsmettingsalcohol kan gebruiken?
Dat vraag ik me dus ook af.
Denk echt dat je dat vloeistof nodig hebt oid.
Zoveel kost dat ook niet denk ik :P ?

@
KappeNou schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:24:
De laser van mijn 60gb PS3 is kapot nu eindelijk GT5 eraan komt waarvoor ik hem ooooit heb aangeschaft ;(

Ik zat hier een beetje te lezen, maar zo te zien heb ik nodig: KES400AAA voor alleen de laser van de 60GB model, of de KEM400AAA voor de laser + loopwerk voor de 60GB.

Weet hier iemand toevallig nog een goedkope en snelle plek/website om zo'n laser te kopen?
Zie mijn post

[ Voor 32% gewijzigd door Mr.Joker op 19-11-2010 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denga
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11-2022

Denga

The riding never stops....

CrystalViriS schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:57:
[...]

Maar ylod-fixes die je zelf uitvoert zijn toch vaak tijdelijk en dan zit je er daarna weer mee. Complete reball kan natuurlijk wel, maar dit is bij een ps3 aanzienlijk moeilijker als bij een xbox bijvoorbeeld waardoor het denk ik best duur is om te laten doen.
Klopt Heatgun shit is echt maar tijdelijk, 2 weken max ! Maar een Reball is echt permanent en dat kost je 90 incl versturen... Ik zou het wel weten als ik de keus had...

Never eat yellow snow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik heb die van mij ook weer gefixed met een heatgun. 2e keer. Eerste keer door iemand laten doen voor €50, maar dat was achteraf zonde van het geld. Na een paar uur was het probleem er weer.

Ik heb gisteren iig een backup kunnen maken van mijn PS3 en dat was het belangrijkste. Hoe lang die het volhoud merk ik vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gekeken of de YLOD verholpen kon worden door de harde schijf eruit te halen, maar het heeft niet geholpen. Enige optie die nu overblijft is dus de "heatgun"- methode.

Belangrijkste wat ik wil doen is een back-up maken van mijn harde schijf en de disc uit mijn PS3 halen. Permanent maken is niet mogelijk zonder proffesionele apparatuur waarschijnlijk.

Heb ik perse een heatgun en koelpasta nodig om hem (tijdelijk) te maken, of is er een simpelere manier om hem voor een aantal uren te laten werken (om back-up te maken).

Als ik een back-up maak van mijn harde schijf kan ik dan gewoon verder gaan met mijn save-games op mijn nieuwe PS3 (en zijn die save-games dan trophy-compatible)?

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Ik heb mijn ps3 binnen maar ik moet wat nieuwe koelpasta aanbrengen. Krijg alleen de PS3 niet open omdat de torx die ik heb net niet of net wel pastte. Ik heb nu dat schroefje dus helemaal dood gedraaid. Kan ik dit schroefje er dus nog (geforceerd) eruit krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Schaamteloze bump, waar ik dan ook gebruik van maak om even te vragen wat voor harde schijven je in de PS3 moet doen heb nu 40 Gig maar dat is een beetje te weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
The Great HooD schreef op zondag 21 november 2010 @ 00:35:
Ik heb mijn ps3 binnen maar ik moet wat nieuwe koelpasta aanbrengen. Krijg alleen de PS3 niet open omdat de torx die ik heb net niet of net wel pastte. Ik heb nu dat schroefje dus helemaal dood gedraaid. Kan ik dit schroefje er dus nog (geforceerd) eruit krijgen?
Er zit nog zo'n ijzeren plaatje achter die schroef om alles op z'n plek te houden dus ik denk dat je dan iets kapot moet trekken/breken als je het geforceerd gaat doen. Weet je zeker dat de schroef al dol is? Ik kon er met mijn torx schroevendraaier ook net niet goed bij. Als je zo'n schroevendraaier hebt met van die opzet stukjes kun je proberen iets in het houdertje te doen zodat het opzetstuk niet zo ver in de schroevendraaier valt en de schroevendraaier dus langer is.
The Great HooD schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:02:
Schaamteloze bump, waar ik dan ook gebruik van maak om even te vragen wat voor harde schijven je in de PS3 moet doen heb nu 40 Gig maar dat is een beetje te weinig...
Heb de hardeschijf in mijn ps3 nooit vervangen. Maar op Google kun je er genoeg over vinden welke hardeschijven compatible zijn (en passen) in de ps3. Niet alle schijven passen dus zo maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
CrystalViriS schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:51:
[...]

Er zit nog zo'n ijzeren plaatje achter die schroef om alles op z'n plek te houden dus ik denk dat je dan iets kapot moet trekken/breken als je het geforceerd gaat doen. Weet je zeker dat de schroef al dol is? Ik kon er met mijn torx schroevendraaier ook net niet goed bij. Als je zo'n schroevendraaier hebt met van die opzet stukjes kun je proberen iets in het houdertje te doen zodat het opzetstuk niet zo ver in de schroevendraaier valt en de schroevendraaier dus langer is.

Ok, hoe heb jij hem open gekregen, is het jou uiteindelijk toch gelukt?
Ik heb nu wel namelijk op Ebay een speciale PS3 Torx 10 besteld.
Ik ga de koelpasta even vervangen, als ik een spel aan het spelen ben doet hij nog wel eens wat moeilijk. Ook de lens van de BR ga ik even verschonen. Komt van een roker dus de lens zal wel vol troep zit.

[...]

Heb de hardeschijf in mijn ps3 nooit vervangen. Maar op Google kun je er genoeg over vinden welke hardeschijven compatible zijn (en passen) in de ps3. Niet alle schijven passen dus zo maar.

Ok thanks, ik zal ff Googlen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gekeken of de YLOD verholpen kon worden door de harde schijf eruit te halen, maar het heeft niet geholpen. Enige optie die nu overblijft is dus de "heatgun"- methode.

Belangrijkste wat ik wil doen is een back-up maken van mijn harde schijf en de disc uit mijn PS3 halen. Permanent maken is niet mogelijk zonder proffesionele apparatuur waarschijnlijk.

Heb ik perse een heatgun en koelpasta nodig om hem (tijdelijk) te maken, of is er een simpelere manier om hem voor een aantal uren te laten werken (om back-up te maken).

Als ik een back-up maak van mijn harde schijf kan ik dan gewoon verder gaan met mijn save-games op mijn nieuwe PS3 (en zijn die save-games dan trophy-compatible)?

Iemand?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ja, je hebt per se pasta en een heatgun nodig. Ik heb het alleen met pasta geprobeerd, maar dat maakt 0 verschil.

Als je een backup terugzet zouden in principe je trophies weer verder moeten gaan. Er zijn echter aan paar games waarvan de savegame een kopieerbeveiliging heeft waardoor deze uberhaupt niet overgezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Ik ga binnenkort de pasta verversen, maakt dit dan echt serieus 0 verschil?

Iemand ook miss kleine tut, want ik neem aan dat er nog oude pasta opzit die ik er denk ik niet zo makkelijk vanaf krijg, zijn hier handige tips voor..?

[ Voor 50% gewijzigd door The Great HooD op 22-11-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

The Great HooD schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:48:
Ik ga binnenkort de pasta verversen, maakt dit dan echt serieus 0 verschil?

Iemand ook miss kleine tut, want ik neem aan dat er nog oude pasta opzit die ik er denk ik niet zo makkelijk vanaf krijg, zijn hier handige tips voor..?
Met een papiertje krijg je behoorlijk veel eraf. Met een alcoholdoekje krijg je de rest schoon en vetvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Ok nice, geen verwarmingsprocedure nodig oid?
Ik dacht namelijk aanvankelijk dat je het eraf moest 'krabben'...
Maar ik zie het wel als alles binnenkort binnenkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:25

masauri

aka qwybyte

Ik kon niet direct een apart topic vinden dus don't shoot me als ik verkeerd zit.
Ik heb vandaag men ps3 gekocht en de bijgevoegde controller heeft het volgende probleem:
Mijn L1 knop funtioneerd slecht of niet, en als ik even geen knop indruk dan "schokt/happert/reageerd" men L1 knop.
Ik heb m via een webshop gekocht dus even terug gaan om om te wisselen is niet evident.
Maar dit zit dus wel binnen garantie.
Heeft iemand een idee wat mogelijke oplossingen kunnen zijn?
Zelf heb ik al aardig wat google pagina's doorlopen maar kan niet direct een oplossing vinden.
De standaard oplossing om de controller te resetten werkt niet, het probleem blijft.
Of kan dit opgelost worden door de ps3 naar standaardinstellingen terug te zetten?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
The Great HooD schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:26:
Ok nice, geen verwarmingsprocedure nodig oid?
Ik dacht namelijk aanvankelijk dat je het eraf moest 'krabben'...
Maar ik zie het wel als alles binnenkort binnenkomt...
Sommige koelpasta is zo oud en ingedroogd dat het bijna in poeder is veranderd en je het er zo af kunt "vegen" met een doekje. Anders kun je het er afkrabben met een oude creditcard of zo.

Daarna schoonmaken met alcohol zoals al eerder beschreven dan krijg je gegarandeerd alles er vanaf.
Hoe ik mijn playstations open gekregen heb? Ik heb ooit eens een schroevendraaier set gekocht voor mobiele telefoons, daar zat een torx bij met de goede maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Torx? Mijn 60gb heeft alleen kruiskoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Jammer genoeg heb je bij de 40Gb versie precies weer een Torx nodig om hem open te maken, het is de schroef achter de sticker...

Krijg morgen alles binnen, geef dan wel een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
The Great HooD schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:42:
Jammer genoeg heb je bij de 40Gb versie precies weer een Torx nodig om hem open te maken, het is de schroef achter de sticker...

Krijg morgen alles binnen, geef dan wel een update...
Ik heb 3x een 60gb hier gehad en een 80gb versie en hadden allemaal torx :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn PS3 slim (eerste batch, van 01-09-'09)heeft vanavond bij het installeren van gt5 de pijp aan maarten gegeven, hij schakelt zichzelf uit, en ik moet dan de voedingstekker eruit halen en er in doen om hem weer in te kunnen schakelen. De fan draait al snel op 100%, dus ik vermoed een hitteprobleem.

Ik heb hem bij de mediamarkt gekocht, wat is wijsheid: hem naar de mediamarkt brengen, of hem zelf bij sony aanmelden als rma? Wat is de snelste manier om hem gerepareerd te krijgen?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• CrystalViriS
Magic schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:20:
Mijn PS3 slim (eerste batch, van 01-09-'09)heeft vanavond bij het installeren van gt5 de pijp aan maarten gegeven, hij schakelt zichzelf uit, en ik moet dan de voedingstekker eruit halen en er in doen om hem weer in te kunnen schakelen. De fan draait al snel op 100%, dus ik vermoed een hitteprobleem.

Ik heb hem bij de mediamarkt gekocht, wat is wijsheid: hem naar de mediamarkt brengen, of hem zelf bij sony aanmelden als rma? Wat is de snelste manier om hem gerepareerd te krijgen?
Ik zou eerst naar mediamarkt gaan en daar proberen, misschien geven ze je een nieuwe, (en dan handelen ze het zelf af met Sony). Als jij naar Sony gaat kan het nog wel even duren en krijg je een refurbished model terug.

• The Great HooD
Kleine update:

Ik heb de PS3 uit elkaar geschroefd en nieuwe koelpasta aangebracht.
Ik een nachtje geslapen en vandaag om 7 uur even gespeeld. Kreeg een melding dat de PS3 te warm kreeg en dat ik hem ff uit moest zetten en later verder spelen. Iemand tips?

Ik heb bedacht dat mijn laatste oplossing een usb vent. kopen, PS3 zoveel mogelijk uit elkaar halen en dan de vent op de ps3 richten…

Maar dat is de laatste mogelijkheid...

• The Great HooD
Bumpje, ik heb misschien de koelpasta verkeerd aangebracht.

Ik heb de Artic Silver 5 op de 2 processoren gedaan. Ik heb een lijntje aangebracht en uitgesmeerd. Toen heb ik 5 puntjes als een dobbelsteen aangebracht. Is dit 'gevaarlijk'?

• CrystalViriS
The Great HooD schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:43:
Kleine update:

Ik heb de PS3 uit elkaar geschroefd en nieuwe koelpasta aangebracht.
Ik een nachtje geslapen en vandaag om 7 uur even gespeeld. Kreeg een melding dat de PS3 te warm kreeg en dat ik hem ff uit moest zetten en later verder spelen. Iemand tips?

Ik heb bedacht dat mijn laatste oplossing een usb vent. kopen, PS3 zoveel mogelijk uit elkaar halen en dan de vent op de ps3 richten…

Maar dat is de laatste mogelijkheid...
Had de ps3 hier eerder ook al last van? Voordat je hem voorzien had van nieuwe koelpasta? Misschien heb je het hierover gehad in het topic maar ik het het gemist.

Wanneer kreeg je deze melding? Is de fan wel zeker aangesloten? Stroomt er lucht uit?
En hoeveel koelpasta heb je gebruikt? Je hoort het iig zo te doen dat je zo weinig mogelijk gebruikt en toch de hele oppervlakte voorzien is van koelpasta. Maar dit zul je vast wel weten.

Een usb ventilator kopen en deze aansluiten op de ps3 zelf zou ik niet doen. Omdat de extra stroom die van de ps3 getrokken wordt ook warmte zal generen. Waardoor je min of meer in een cirkel terecht komt en andere componenten op den duur misschien overhit raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
The Great HooD schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:05:
Bumpje, ik heb misschien de koelpasta verkeerd aangebracht.

Ik heb de Artic Silver 5 op de 2 processoren gedaan. Ik heb een lijntje aangebracht en uitgesmeerd. Toen heb ik 5 puntjes als een dobbelsteen aangebracht. Is dit 'gevaarlijk'?
Er is 1 ding gevaarlijker dan geen koelpasta, en dat is teveel koelpasta. ik zou even kijken of het er niet langsheen loopt.

Een update over mijn PS3-perikelen: Nadat ik woensdagavond geen GT5 heb kunnen spelen omdat mijn PS3 elke keer uitviel heb ik rond 11 uur 'savonds de voedingstekker uit mijn ps3 gehaald. (je weet maar nooit of de voeding stuk is, en ik was verder de hele dag weg).

Voordat ik hem in ging pakken en naar de mediamarkt ermee zou gaan wou ik het nog 1x proberen. Ik heb mijn profiel opnieuw ingesteld (ik had de ps3 naar fabrieksinstellingen gebracht). GT5 geinstalleerd, dat ging goed, 2 uurtjes Gt5 gespeeld, prima, alle savegames teruggezet, ook goed.

Al met al heeft ie nu weer zo'n 5 uur zonder problemen gewerkt. :? Ook merk ik dat de ventilator aanzienlijk minder snel aanslaat. Woensdag draaide hij zelfs bij het XMB in no-time op volle snelheid. Mijn vermoeden is dat 1 fan aan zijn einde loopt en woensdag niet kon starten. Maar bij oververhitting zou hij niet compleet de voeding eraf halen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
CrystalViriS schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:05:
[...]

Had de ps3 hier eerder ook al last van? Voordat je hem voorzien had van nieuwe koelpasta? Misschien heb je het hierover gehad in het topic maar ik het het gemist.

Jup, hier had de PS3 ook al last van voordat ik de koelpasta ging vervangen. Ik dacht als ik de koelpasta vervang, dat het dan goed zou komen...

Wanneer kreeg je deze melding? Is de fan wel zeker aangesloten? Stroomt er lucht uit?
En hoeveel koelpasta heb je gebruikt? Je hoort het iig zo te doen dat je zo weinig mogelijk gebruikt en toch de hele oppervlakte voorzien is van koelpasta. Maar dit zul je vast wel weten.

Fan is aangesloten, je hoort het, en er stroomt ook lucht uit. Ik heb idd zo weinig mogelijk gebruikt, uitgesmeerd maar daarna heb ik wel puntjes erop gezet, dus over het uitgesmeerde laagje. Kan dit de oorzaak zijn?

Een usb ventilator kopen en deze aansluiten op de ps3 zelf zou ik niet doen. Omdat de extra stroom die van de ps3 getrokken wordt ook warmte zal generen. Waardoor je min of meer in een cirkel terecht komt en andere componenten op den duur misschien overhit raken.

Ok thx...
Magic schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 08:42:
[...]

Er is 1 ding gevaarlijker dan geen koelpasta, en dat is teveel koelpasta. ik zou even kijken of het er niet langsheen loopt.
Ok dit de oorzaak zijn dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
OK ik heb de PS3 weer uit elkaar, krijg alleen de laatste 2 ónderdelen niet uit elkaar. Dus de green plate en de plaat waar ook de ventilator op zit...

EDIT: ik heb de ps3 weer in elkaar gezet, kreeg de ventilatorhouder en green platr desondanks toch niet uit elkaar. Ik zag dat de vent ook aangesloten moest worden (dúh) maar ik kreeg een gevoel dat ik dt niet eerder heb gedaan. Ik heb gegamed en kon langer gamen als eerst. Toch liep die wel vast, allleen wel zonder waarschuwing oid.…

[ Voor 53% gewijzigd door The Great HooD op 26-11-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik mijn harde schijf uit mijn 60GB PS3 halen en in een 40GB fat PS3/PS3 Slim doen en gewoon verder gaan met mijn savegames en trophy's halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:18:
Kan ik mijn harde schijf uit mijn 60GB PS3 halen en in een 40GB fat PS3/PS3 Slim doen en gewoon verder gaan met mijn savegames en trophy's halen?
nee. nieuwe PS3 zal vragen om een format.
Je kan wel een backup maken en die later in de nieuwe PS3 terug zetten.
Trophies worden online opgeslagen, deze worden weer geladen als je opnieuw synced.
Ik weet niet of je na het 'restoren' van de backup je nog steeds trophies kan unlocken op je 2e PS3

[ Voor 29% gewijzigd door Ike. op 26-11-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
The Great HooD schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:36:
OK ik heb de PS3 weer uit elkaar, krijg alleen de laatste 2 ónderdelen niet uit elkaar. Dus de green plate en de plaat waar ook de ventilator op zit...

EDIT: ik heb de ps3 weer in elkaar gezet, kreeg de ventilatorhouder en green platr desondanks toch niet uit elkaar. Ik zag dat de vent ook aangesloten moest worden (dúh) maar ik kreeg een gevoel dat ik dt niet eerder heb gedaan. Ik heb gegamed en kon langer gamen als eerst. Toch liep die wel vast, allleen wel zonder waarschuwing oid.…
Dus de ventilator was toch niet aangesloten?.. dat is minder. 8)7
Liep hij vast met een freeze?

Weet je zeker dat je alle schroeven heb losgehaald bij de poging van het verwijderen van de heatsink? Kan zijn dat je wel een klein beetje kracht moet zetten, soms "zuigt" de koelpasta en de heatsink zich vast met het moederbord. Vooral als het nog verse koelpasta is, want dan is hij nog op z'n vloeibaarst.
Gewoon niets forceren maar rustig proberen, hij zal heus wel loskomen. Had je er veel koelpasta tussen gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
CrystalViriS schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:30:
[...]

Dus de ventilator was toch niet aangesloten?.. dat is minder. 8)7
Liep hij vast met een freeze?

Weet je zeker dat je alle schroeven heb losgehaald bij de poging van het verwijderen van de heatsink? Kan zijn dat je wel een klein beetje kracht moet zetten, soms "zuigt" de koelpasta en de heatsink zich vast met het moederbord. Vooral als het nog verse koelpasta is, want dan is hij nog op z'n vloeibaarst.
Gewoon niets forceren maar rustig proberen, hij zal heus wel loskomen. Had je er veel koelpasta tussen gedaan?
Hij liep inderdaad vast met een freeze, opkomende YLOD?

Voor mijn gevoel precies goed, maar misschien dat ik het iets overdreven in, ik denk altijd meer is beter als minder...
Maar ik heb besloten om hem op te sturen bij een reparateur op internet. Hij zegt voor 25 het probleem te maken...
Heb trouwens in een domme poging de aansluiting van die platte kabel gemold. Dat schakelaartje heb ik eraf gedrukt. Lijkt me geen al te moeilijke vervanging toch? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga denk ik toch maar proberen hem zelf te fixen. Weet iemand waar ik:
- Goede koelpasta kan kopen
- Een heatgun kan huren/kopen

Dat zijn toch de enige twee producten die ik nodig heb, afgezien van iets om de koelpasta mee te verwijderen (wasbenzine)? Heeft iemand daarnaast nog tips voor de reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik heb mijn heatgun bij de kijkshop gehaald voor 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
The Great HooD schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:53:
[...]

Hij liep inderdaad vast met een freeze, opkomende YLOD?

Voor mijn gevoel precies goed, maar misschien dat ik het iets overdreven in, ik denk altijd meer is beter als minder...
Maar ik heb besloten om hem op te sturen bij een reparateur op internet. Hij zegt voor 25 het probleem te maken...
Heb trouwens in een domme poging de aansluiting van die platte kabel gemold. Dat schakelaartje heb ik eraf gedrukt. Lijkt me geen al te moeilijke vervanging toch? :X
Platte kabel? Bedoel je die naar de blueray drive? :X Ik hoop niet voor je dat de hele connector eraf/ te erg beschadigd is want de kans is er dat het moederbord niet te repareren is. Sommige dingen zijn zo klein (machinaal) gesoldeerd dat je dit niet zomaar terug kunt solderen simpelweg omdat het te klein is.

Bij koelpasta geldt eigenlijk dat je er zo weinig mogelijk op moet doen, maar toch alles bedekt hebt. Meer koelpasta betekend weer dat er meer weerstand is tussen de processor en de heatsink om warmte af te voeren. Dus teveel koelpasta kan een probleem zijn. Koelpasta die naast de heatsinks "druipt" kan weer rare problemen veroorzaken en als er weer vuil/stof bij komt kan het ook makkelijker kortsluiten.
Bij een xbox360 kan dit een zelfs een RROD veroorzaken, dus wellicht ook wel een freeze bij een ps3.

Een freeze hoeft niet perse te betekenen dat er een ylod aan zit te komen. Het kan ook andere oorzaken hebben. (Foute assemblage bijvoorbeeld of problemen met de drive).

Ik zou als je hem opstuurt voor reparatie wel duidelijk laten weten dat die connector er nu dus ook af(?) is.
Niet dat je hem voor niets opstuurt of zo.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 11:42:
Ga denk ik toch maar proberen hem zelf te fixen. Weet iemand waar ik:
- Goede koelpasta kan kopen
- Een heatgun kan huren/kopen

Dat zijn toch de enige twee producten die ik nodig heb, afgezien van iets om de koelpasta mee te verwijderen (wasbenzine)? Heeft iemand daarnaast nog tips voor de reparatie?
Heatguns kosten inderdaad niets, ik heb een kenzo (?) heatgun die het prima doet.
Je mag mijne wel lenen maar ik betwijfel dat je hier in de buurt woont. :+

Koelpasta hebben ze bij de lokale computerwinkel wel. Je kunt er niet echt een miskoop in doen. (De koelpasta van coolermaster is niet zo duur en ze hebben er meestal kleine hulpmiddelen bij om hem aan te brengen wat ik persoonlijk wel fijn vind). En omdat heatgun fixes eigenlijk toch wel tijdelijk zijn (helaas) zou ik geen dure koelpasta kopen zoals artic silver of zo die normaal gebruikt wordt om mee te overclocken. Voor je het weet heb je de ylod terug en kun je er weer dure koelpasta op smeren ;( .

[ Voor 23% gewijzigd door CrystalViriS op 27-11-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
CrystalViriS schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:14:
[...]

Platte kabel? Bedoel je die naar de blueray drive? :X Ik hoop niet voor je dat de hele connector eraf/ te erg beschadigd is want de kans is er dat het moederbord niet te repareren is. Sommige dingen zijn zo klein (machinaal) gesoldeerd dat je dit niet zomaar terug kunt solderen simpelweg omdat het te klein is.

Bij koelpasta geldt eigenlijk dat je er zo weinig mogelijk op moet doen, maar toch alles bedekt hebt. Meer koelpasta betekend weer dat er meer weerstand is tussen de processor en de heatsink om warmte af te voeren. Dus teveel koelpasta kan een probleem zijn. Koelpasta die naast de heatsinks "druipt" kan weer rare problemen veroorzaken en als er weer vuil/stof bij komt kan het ook makkelijker kortsluiten.
Bij een xbox360 kan dit een zelfs een RROD veroorzaken, dus wellicht ook wel een freeze bij een ps3.

Een freeze hoeft niet perse te betekenen dat er een ylod aan zit te komen. Het kan ook andere oorzaken hebben. (Foute assemblage bijvoorbeeld of problemen met de drive).

Ik zou als je hem opstuurt voor reparatie wel duidelijk laten weten dat die connector er nu dus ook af(?) is.
Niet dat je hem voor niets opstuurt of zo.
Het is inderdaad de connector. Daar zit zo'n hendeltje, zodat je die platte kabel kan 'vastklikken'. Die heb dus per ongeluk gesloopt. De connector zelf werkt wel, alleen de kabel valt nu heel makkelijk 'eruit'.
Ik ga inderdaad nog even wat mailtjes sturen.

Geen probleem volgens de reparateur, ga hem dus maandag erheen sturen, ik zal jullie op de hoogte houden...

[ Voor 3% gewijzigd door The Great HooD op 27-11-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Zo, ben ik even een blij man.

Afgelopen vrijdagavond kwam ik thuis, AC: Brotherhood meegenomen uit de stad om te spelen, GT5 met stuur thuis staan.
PS3 60 GB uit 2008 aanzetten...
YLOD
Neeeeeee! Al mijn DLC, gamesaves, GT5 (welke in de console zat) kwijt, niet te vergeten de PS3 zelf.
Ik had al over de YLOD gelezen op het net, maar ging me dus meteen nog iets meer verdiepen, het zou te fixen kunnen zijn, maar de pdf die ik vond zag er toch wel ingewikkeld uit.

Nu vandaag toch maar geprobeerde de PS3 helemaal uit elkaar te trekken, al het stof verwijderd, koelpasta (waar nog maar heel weinig van over was) verwijderd, met een verfstripper over de CPU heen gegaan en nieuwe pasta aangebracht...
En hij werkt weer! Heb meteen mijn disc eruit getrokken uit angst dat de PS3 na een paar minuten weer uit zou vallen, eerst een paar minuten in de XMB rondgehangen, PS3 bleef fluisterstil, toch maar AC Brotherhood erin gegooid en na een uurtje spelen werkt hij nu nog steeds, maar voor de zekerheid heb ik nu wel weer de disc eruit gehaald mocht hij morgenochtend het weer opeens niet meer doen.

Hebben mensen hier ervaring met hoe lang de PS3 meegaat nadat je hem één keer op die manier heb gefixt? Ik hoop dat hij het volhoud tot het eind v/d maand dan ga ik denk ik toch een Slim halen en met de Data Transfer Utility alles overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zet voor de zekerheid alvast alle savefiles die te kopiëren zijn op een USB stick. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Ja, was ik ook al van plan, maar die moet je stuk voor stuk doen en de helft ervan is dan tegen kopiëren beveiligd, toen ik dat merkte vond ik het een beetje te veel werk :P

Heb nu de, voor mij, belangrijkste op een stick gezet. Maar las ik me niet vergis is het met de Data Transfer Utility mogelijk om álle savegames over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:08

Nemesizz

Untouchable

Je kan, als je een nieuwe PS3 koopt, al je data overzetten van de een op de ander.

Mocht ie dus weer een YLOD geven, probeer je hem opdezelfde manier (tijdelijk) te fixen, en dat data overzetten naar een nieuwe PS3. Het is uiteraard een duur grapje, maar kun je wel je data meenemen naar een ander apparaat, wat niet altijd wil via de backup functie of memorypen (stomme copy protected savefiles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:50

JvdM

<---->

Mijn PS3 phat leest geen discs meer, helaas ook geen garantie meer. (heb ook al een brief gestuurd en paar keer gebeld)

Nu heb ik mijn PS3 opengemaakt om de lens schoon te maken (wellicht dat alles dan weer zou werken). Dit alles is allemaal gelukt, echter had ik 1 foutje gemaakt :P. Ik had er nog een disc inzitten toen ik hem openmaakte. Bij het openmaken van de discdrive viel deze er dus uit.

Nu alles weer in elkaar zit start mijn PS3 gewoon goed op echter denkt de discdrive volgens mij nog dat er een disc in zit want een nieuwe disc krijg ik er niet in. Zodra ik er eentje in doe komt ie niet verder dan een halve cm in die gleuf. Nu blijkt er een soort plasticje voor te zitten waardoor ik mijn disc er dus fysiek niet in krijg.

Ik heb m weer uit elkaar gehaald maar krijg die plasticjes niet omlaag (zodat de disc dus doorgang krijgt naar de drive zelf).

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb ook de disc handmatig weer in de drive gezet, maar dat lukt niet. De PS3 gooit hem er dan ook niet uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Wat je kan proberen.

Ps3 uit. Vinger op eject leggen. Ps3 aan de achterkant weer aanzetten. Als je de 40 gb versie hebt maakt die ook nog eens heel veel lawaai maar dat maakt niet uit.

Laat even weten of het gelukt is.

Over mijn eigen PS3, die is gemaakt. Heb hem opgestuurd naar multimediapoint (aanrader als je er niet meer uitkomt). Die hebben hem schoongemaakt en nieuwe BR erin gezet. Binnen 5 dagen was alles gebeurt met verzenden erbij, heeft me 79 gekost. In totaal dus iets minder als 190 een PS3 die uitstekend werkt.

[ Voor 40% gewijzigd door The Great HooD op 08-12-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:50

JvdM

<---->

The Great HooD schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:12:
Wat je kan proberen.

Ps3 uit. Vinger op eject leggen. Ps3 aan de achterkant weer aanzetten. Als je de 40 gb versie hebt maakt die ook nog eens heel veel lawaai maar dat maakt niet uit.

Laat even weten of het gelukt is.

Over mijn eigen PS3, die is gemaakt. Heb hem opgestuurd naar multimediapoint (aanrader als je er niet meer uitkomt). Die hebben hem schoongemaakt en nieuwe BR erin gezet. Binnen 5 dagen was alles gebeurt met verzenden erbij, heeft me 79 gekost. In totaal dus iets minder als 190 een PS3 die uitstekend werkt.
Ga het deze week nog even proberen, moet alles weer ff terugbouwen maar volgens mij heb ik alweer dingen vakkundig gesloopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
Zo, moet ook even zeiken hier, want ben wel een beetje klaar met het merk Sony...

Een paar maanden geleden viel mn PS3 Slim vanzelf uit. Alleen met stekker eruit/erin kan hij weer aangezet worden en dan deed hij het weer een tijd. Drie weken geleden werden de problemen erger en deed hij het niet langer meer dan 1 minuut voordat hij weer uitviel.

Even opzocht. Hier op het forum filmpje gevonden hoe het op te lossen is. Ziet er vrij makkelijk uit, maar wilde er toch niet aan het zelf te doen, mede omdat ik de PS3 nog geen 2 jaar heb (en dus nog consumentengarantie, maar fabrieksgarantie van 1 jaar was verlopen). Dus naar Media Markt gebracht, paar dagen later stond al een prijsopgave klaar met een ruilvoorstel voor een andere PS3, maar ik moest dan 150 euro bijbetalen. Gevraagd aan Media Markt waar dit op sloeg. Ze draaide er beetje omheen maar zeiden uiteindelijk dat het een foutje was en dat ze het verder gingen uitzoeken. Paar dagen later meldde Media Markt dat hun de kosten zouden dragen.

Nu schijnt alleen Sony er bijna een maand over te doen om een andere PS te kunnen leveren. 1 december stuurde media markt het bericht dat zij de kosten zouden betalen. Dacht gister (een week later), laat ik mailen waar dat ding blijft. Bij navraag door Media Markt bij Sony konden ze een datum rond 22 december zeggen. Vrij belachelijk dat het zo lang moet duren als je mij vraagt.

Zo, moest ik ff kwijt. Niet heel schokkend allemaal, maar voor mij is het niet de eerste keer dat ik walg van de service van Sony :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
djjef85 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:07:
Zo, moet ook even zeiken hier, want ben wel een beetje klaar met het merk Sony...

Een paar maanden geleden viel mn PS3 Slim vanzelf uit. Alleen met stekker eruit/erin kan hij weer aangezet worden en dan deed hij het weer een tijd. Drie weken geleden werden de problemen erger en deed hij het niet langer meer dan 1 minuut voordat hij weer uitviel.

Even opzocht. Hier op het forum filmpje gevonden hoe het op te lossen is. Ziet er vrij makkelijk uit, maar wilde er toch niet aan het zelf te doen, mede omdat ik de PS3 nog geen 2 jaar heb (en dus nog consumentengarantie, maar fabrieksgarantie van 1 jaar was verlopen). Dus naar Media Markt gebracht, paar dagen later stond al een prijsopgave klaar met een ruilvoorstel voor een andere PS3, maar ik moest dan 150 euro bijbetalen. Gevraagd aan Media Markt waar dit op sloeg. Ze draaide er beetje omheen maar zeiden uiteindelijk dat het een foutje was en dat ze het verder gingen uitzoeken. Paar dagen later meldde Media Markt dat hun de kosten zouden dragen.

Nu schijnt alleen Sony er bijna een maand over te doen om een andere PS te kunnen leveren. 1 december stuurde media markt het bericht dat zij de kosten zouden betalen. Dacht gister (een week later), laat ik mailen waar dat ding blijft. Bij navraag door Media Markt bij Sony konden ze een datum rond 22 december zeggen. Vrij belachelijk dat het zo lang moet duren als je mij vraagt.

Zo, moest ik ff kwijt. Niet heel schokkend allemaal, maar voor mij is het niet de eerste keer dat ik walg van de service van Sony :r
Ik had precies hetzelfde probleem. Na even bellen met sony kwam de helpdeskmedewerker met in het menu "ps3 systeem herstellen" te kiezen.

Dat heb ik gedaan, (wel alle saves kwijt die ik niet op stick gebackupped had) maar sindsdien werkt hij weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
Magic schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:17:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem. Na even bellen met sony kwam de helpdeskmedewerker met in het menu "ps3 systeem herstellen" te kiezen.

Dat heb ik gedaan, (wel alle saves kwijt die ik niet op stick gebackupped had) maar sindsdien werkt hij weer als een zonnetje.
dat heb ik idd ook geprobeerd, maar als hij binnen een minuut weer uitvalt haalt hij het einde van het systeemherstel niet eens, sterker nog, ik was al blij dat ik uberhaupt bij de optie systeemherstel kon komen :D

[ Voor 7% gewijzigd door djjef85 op 09-12-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Dat is natuurlijk ook waar, die van mij deed het de eerste keer dat ik hem op een dag aanzette ongeveer een half uurtje, waarna het bij elke "crash" minder werd tot het moment dat het xmb niet eens meer kwam.

Liet ik hem dan een nachtje van de stroom dan deed hij het de volgende dag weer een half uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een fix voor geen beeld? Groene lampje doet het gewoon; dus geen ylod.
En uiteraard allang geprobeerd te resetten en op andere tv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dantheman94
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 10:53
Kun je als je hardeschijf kapot is gegaaan van je ps3 fat, gewoon een nieuwe kopen en die erin doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

dantheman94 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:28:
Kun je als je hardeschijf kapot is gegaaan van je ps3 fat, gewoon een nieuwe kopen en die erin doen??
Ja, maar je bent uiteraard wel al je savegames e.d. kwijt. Als je een backup gemaakt hebt kan je die terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dantheman94
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 10:53
ow oke :) mooi zo, ik dacht dat ik dan een nieuwe ps3 moest kopen
2,5" sata toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dantheman94 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:44:
ow oke :) mooi zo, ik dacht dat ik dan een nieuwe ps3 moest kopen
2,5" sata toch?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-12-2024
je moet wel oppassen dat je een interne hdd 2,5 inch koopt met een hoogte van 9,5 mm,want er zijn 2 versies.er is namelijk ook een hdd 2,5 inch van 11 mm hoog en die past dus echt niet!!!
voor de ps3 moet die dus 9,5 mm hoog zijn!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakaro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:46:
Iemand een fix voor geen beeld? Groene lampje doet het gewoon; dus geen ylod.
En uiteraard allang geprobeerd te resetten en op andere tv :P
vanuit standby druk je op de AAN toets en houdt je m ingedrukt tot je de 2de piepje hoort,dan loslaten.
dit zorgt er namelijk voor dat je de juiste resolutie hebt of je nou via scart,hmdi or whatever hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Mijn PS3 (40gb fat, net geen 3 jaar oud) leest sinds enkele dagen helemaal geen discs meer, zowel bluray als DVD en CD.

Hij probeert ze nog wel op te spinnen, als ik mijn oor erbij houd hoor ik dan een paar hele zacht bliepjes uit het binnenwerk komen maar verder gebeurt er niets. Rechtsboven in het scherm laat hij wel zien dat hij bezig is met lezen, maar de disc komt niet tevoorschijn in de XMB.

Net met de klantenservice gebeld, die melden alleen dat ik een systeemherstel kan proberen (maar dat had ik zelf al gedaan) en dat het probleem waarschijnlijk hardwarematig is, ik kan de PS3 opsturen en voor 150 piek laten fixen (nieuw binnenwerk) met 3 maanden garantie. Verder vroegen ze nauwelijks wat over het probleem zelf.

Ik twijfel nog wat ik doe, een nieuwe PS3 heeft natuurlijk wel een veel grotere HD en meer garantie, dus misschien dat ik dat wel doe ondanks het gat wat dan in mijn budget geslagen wordt...

Of heeft iemand nog andere ideeen wat ik eventueel kan proberen? Zou het nog zin hebben hem uit elkaar te halen en kijken of de lens schoongemaakt kan worden?

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 12:50
@Chi3F: Ik geloof niet dat Sony ook je HDD gaat vervangen als ze met je binnenwerk aan de slag gaan hoor. Gewoon nieuw Blu-ray speler erin en dan krijg je hem mooi weer terug. Maar voor €150,- is het dan niet het overwegen waard om een Slim PS3 te kopen?! (ik heb zelf ook de PS3 Fat 40GB, maar als deze het begeeft komt er gewoon een Slim (of helemaal geen meer) die is stukken zuiniger)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

DonJunior schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:31:
@Chi3F: Ik geloof niet dat Sony ook je HDD gaat vervangen als ze met je binnenwerk aan de slag gaan hoor. Gewoon nieuw Blu-ray speler erin en dan krijg je hem mooi weer terug. Maar voor €150,- is het dan niet het overwegen waard om een Slim PS3 te kopen?! (ik heb zelf ook de PS3 Fat 40GB, maar als deze het begeeft komt er gewoon een Slim (of helemaal geen meer) die is stukken zuiniger)
Mijn post was misschien wat onduidelijk, met dat stuk over grotere HDD bedoel ik inderdaad bij een nieuw gekochte PS3, ik ga er ook vanuit dat ze bij Sony alleen de Bluray drive reviseren/vervangen. Dus die reparatie voor 150 euro vind ik dan niet bepaald een goede deal.

Waarschijnlijk wordt het dus een nieuwe Slim, tenzij iemand hier nog met een lumineuze suggestie komt om nog te proberen deze PS3 te redden... :)

Heb ook nog de MediaMarkt gemaild om te vragen of zij nog wat kunnen doen, ik heb hem destijds daar gekocht. Maar daar verwacht ik niet veel van natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chi3F: probeer eens met een schoonmaak cdtje. Is een CD met een soort klein borsteltje erop, doe je in de drive en tijdens het spinnen maakt ie je lens schoon. Heeft me in mn 486 tijdperk, toen CD-rom :+ spelers nog best duur waren, toch een paar keer gered.

EDIT: kan ook met een heel fijn kwastje als je m openmaakt. Maar met bovenstaande methode is dat niet nodig. Mocht je m toch gaan openmaken, check dan ook alle connectoren etc.

[ Voor 25% gewijzigd door noes op 10-12-2010 19:51 . Reden: aaanvullende info ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F

Chi3F

Hax

Misschien wel een optie, maar de discs die ik er nu in doe spinnen zo te horen geeneens op, dus zo'n schoonmaak-cd werkt dan ook niet. Maar ik ga kijken of ik ergens goedkoop zo'n ding kan scoren... :)

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste