Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchcheesehead
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-04-2022
Ik heb een heel vaag probleem...
Heel af en toe leest mijn ps3 wél spellen, de andere keer weer niet...

(maar volgens mij vaker niet dan wel).

Nou is het probleem dat ik hem 2 jaar geleden gekocht heb, maar het bonnetje niet meer heb,

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Dwazer schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:19:
[...]

Als er nog garantie op zit, zou ik de Sony desk ff bellen met deze "vraag" en vragen wat zij ervan zeggen... Wellicht kan je hem opsturen en checken ze hem voor je...
Ik heb net toevallig een nieuwe PS3 gekocht (dat was toch al de bedoeling) en ook nu blijft het spel weer hangen, dus het ligt waarschijnlijk gewoon aan de schijf van het spel.... :(

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Dutchcheesehead schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 18:54:

Nou is het probleem dat ik hem 2 jaar geleden gekocht heb, maar het bonnetje niet meer heb,

Zou maar proberen om je laser te reinigen met zo'n reinigingsdisc. Als dat het probleem niet verhelpt, is het dikke kans dat je laser z'n beste tijd heeft gehad, vervangen is dan de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Dutchcheesehead schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 18:54:

Heb je ook geen bankafschrift meer waar hij op staat? Deze kun je opvragen bij je bank als je ong. weet wanneer je hem gekocht hebt.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Jonkerman schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:05:
Je bedoelt de brief schrijven? Ik zal eens lezen...
heb je hem al geschreven?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

HvB83 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:08:
[...]

Zou maar proberen om je laser te reinigen met zo'n reinigingsdisc. Als dat het probleem niet verhelpt, is het dikke kans dat je laser z'n beste tijd heeft gehad, vervangen is dan de enige oplossing.
Dat is wel de moeite waard om te proberen. Mijn ps3 wou een paar maanden terug ook amper meer disks lezen. Nadat ik een cleaning bluray (mediamarkt) hab gebruikt doet hij het tot nu toe weer perfect.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo jongens,

Toen ik vanavond zat te internetten met mijn PlayStation 3, ging er iets mis. Het scherm viel uit en ik voelde meteen al dat er iets mis was. Al snel kwam ik er achter dat de beruchte Yellow Light of Dead had toegeslagen. Het lampje knippert rood en wordt vervolgens heel even geel. Jullie weten vast wat ik bedoel.

Mijn PlayStation 3 is een 60 GB versie met Backwards Compatibility en is gekocht in november 2007. Ik ben dan ook bang dat als ik Sony zal bellen, dat zei mij zullen vertellen dat ik geen garantie meer heb en dus €150,- + extra kosten moet gaan neertellen om een nieuwe PS3 te krijgen. Helaas hoor ik van vele kanten dat de reparatieservice van Sony niet goed is.

Helaas zat er een PS3 spel in mijn PlayStation 3 toen de console stuk ging. Deze krijg ik er dan ook momenteel niet meer uit.

Ik zit dan ook met allerlei vragen in mijn hoofd wat ik nu moet gaan doen? Moet ik Sony bellen? Alhoewel de kans groot is dat ze mij zullen wijsmaken dat ik € 150,- moet gaan neerleggen. Ik heb ook verhalen gelezen op het forum dat ik Sony moet vermijden en bij een andere instantie de PS3 moet laten repareren? Moet ik de console open maken om alsnog mijn schijfje eruit te halen?

Alvast bedankt voor jullie support,

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Kijk eens een paar posts terug, naar mijn posts. Of zoek even op garantie in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
De beste manier is om in ieder geval Sony te bellen wat hun voorstel is, of een brief schrijven, nog beter. Dan weet je waar je aan toe bent. Geld ben je hoe dan ook kwijt, of je het nou bij Sony laat doen of ergens anders. Als ik het het en der lees, werkt de reparatie van YLOD eigenlijk nooit langer dan een paar weken. Lijkt me dus sterk dat die reparatiediensten (die meestal dezelfde reparatiemethode gebruiken als die in de diverse fora wordt beschreven, met de verfbrander dus) het veel beter doen. Bij Sony krijg je iig refurbished model, naar ik aanneem eentje waarbij YLOD nog niet heeft opgetreden, want ik zie Sony nog niet met een föhn in de weer om een reparatie uit te voeren... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
HvB83 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:07:
De beste manier is om in ieder geval Sony te bellen wat hun voorstel is, of een brief schrijven, nog beter. Dan weet je waar je aan toe bent. Geld ben je hoe dan ook kwijt, of je het nou bij Sony laat doen of ergens anders. Als ik het het en der lees, werkt de reparatie van YLOD eigenlijk nooit langer dan een paar weken. Lijkt me dus sterk dat die reparatiediensten (die meestal dezelfde reparatiemethode gebruiken als die in de diverse fora wordt beschreven, met de verfbrander dus) het veel beter doen. Bij Sony krijg je iig refurbished model, naar ik aanneem eentje waarbij YLOD nog niet heeft opgetreden, want ik zie Sony nog niet met een föhn in de weer om een reparatie uit te voeren... :P
Ik was alleen wat moeite kwijt. Geen geld. Door de brief te sturen op de manier een paar posts terug beschreven. :) Reparatie door een ander dan Sony is inderdaad niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Sony inmiddels gebeld en zij meldden mij dat ik voor mijn 60GB launchversie gewoon 150 euro moet neerleggen om hem te laten repareren, wat ik dus mooi niet ga doen. De console is 2,5 jaar oud en valt dus buiten de garantie was hun antwoord...

Ik denk dat ik maar een brief ga schrijven zoals ik in veel van jullie posts lees. Hopen dat Sony dan wel een gratis reparatie aanbiedt. Het gaat dus om de voorbeeldbrief in de eerste post? En die moet je als richtlijn nemen voor je eigen brief. Ik heb alleen nog niet gevonden waar ik de brief heen moet sturen. De PlayStation Site geeft geen adres vrij.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Je kan het beste even bellen naar de PS support lijn voor het antwoordnummer waar je je brief aan kan richten. Scheelt je weer een postzegel ook. Ik zou het graag voor je opzoeken, alleen ik heb het momenteel niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 13:37
Mijn ervaring is dat Sony een pesthekel heeft aan alle communicatie die niet via hun telefonische helpdesk loopt. Ik heb mijn correspondentie dan ook gewoon aan het hoofdkantoor van SCE Benelux gericht en daar heeft men mijn klacht uitstekend behandeld. Kost wel een postzegel, maar dat had ik er wel voor over.

SONY COMPUTER ENTERTAINMENT BENELUX B.V.
RMA Support Center
Marathon 2
1213PH Hilversum

Het betrof overigens een game die bij een YLOD in de console bleef steken en ik na vervanging van het apparaat gaarne terug wilde hebben. Mochten meer mensen daarmee te maken hebben, drie dagen na het posten van onderstaande brief lag het schijfje bij mij in de brievenbus. =]
Geachte mevrouw, heer,

Op 22 april 2010 heb ik in verband met een 'yellow light of death'-defect aan mijn PlayStation 3 een RMA-aanvraag ingediend onder het nummer #10005683. Enkele dagen later heb ik de defecte console conform uw instructies ter reparatie of vervanging opgestuurd. Gezien de aard van het defect kon de schijf die zich destijds in de Blu-ray drive bevond niet worden verwijderd zonder het apparaat te openen. Omdat het openen van het apparaat de verzegeling zou verbreken en strijdig is met uw garantievoorwaarden, heb ik de aanwezigheid van de disk vermeld op het RMA-formulier en de console als zodanig opgestuurd. Het betreft, ter informatie, de PS3-game 'Heavy Rain' (BCUS 98164).

Bij ontvangst van het vervangende apparaat bleek deze schijf echter tot mijn teleurstelling te ontbreken. Hoewel u waarschuwt dat abusievelijk toegestuurde toebehoeren niet geretourneerd kunnen worden, ben ik van mening dat deze clausule op de huidige situatie om onderstaande redenen niet toepasbaar is:
  • De schijf is niet per abuis opgestuurd, maar in overeenstemming met uw eigen voorwaarden. Het verwijderen ervan zou hier immers mee in strijd zijn.
  • De expliciete aanwezigheid van een invoerveld betreffende eventuele vastzittende schijven op uw RMA-formulier suggereert een passende afhandeling.
  • Het defect trad binnen twee maanden na aanschaf van de console op, buiten mijn schuld. Dat valt ruim binnen de garantietermijn. De reparatie of vervanging dient dan ook geheel kosteloos plaats te vinden, zowel geldelijk als anderszins.
Derhalve vraag ik u de game 'Heavy Rain' alsnog te leveren of de dagwaarde ervan, € 46,32, te crediteren via rekeningnummer 1234.56.789 ten name van Marcks. Tot slot verzoek ik u vriendelijk verdere communicatie per e-mail af te handelen.

Hoogachtend,
Marcks

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
De brief is dan ook gericht aan SCE Benelux ;) Aangezien PS service geen toezeggingen mag doen ;)

Alleen je krijgt een gratis antwoordnummer aan de PS service lijn van SCE. Ik kreeg binnen 2 dagen na mijn brief een telefoontje met de felicitaties dat mijn PS3 gratis werd gerepareerd en dat mijn game eruit gehaald werd en opgestuurd. Mocht dit niet lukken dan kreeg ik het geldbedrag van mijn game op mijn rekening gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 12:37:
Ik heb Sony inmiddels gebeld en zij meldden mij dat ik voor mijn 60GB launchversie gewoon 150 euro moet neerleggen om hem te laten repareren, wat ik dus mooi niet ga doen. De console is 2,5 jaar oud en valt dus buiten de garantie was hun antwoord...

Ik denk dat ik maar een brief ga schrijven zoals ik in veel van jullie posts lees. Hopen dat Sony dan wel een gratis reparatie aanbiedt. Het gaat dus om de voorbeeldbrief in de eerste post? En die moet je als richtlijn nemen voor je eigen brief. Ik heb alleen nog niet gevonden waar ik de brief heen moet sturen. De PlayStation Site geeft geen adres vrij.
Nou, ben ik de eerste met een afwijkende ervaring. Sony belde mij vandaag dat ze tegemoet willen komen. Delen de kosten...ipv 150 euro moet ik 74,95 betalen en dan krijg ik een "nieuwe" 60Gb. Ben maar akkoord gegaan, wil toch snel weer kunnen gamen...zal wel naderhand nog even een briefwisseling opstarten. Het kan blijkbaar wel gratis als ik andere voorbeelden bekijk namelijk. Mijn PS3 is op dit moment 2 jaar en 7 maanden oud.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
Heeft iemand hier ervaringen met die extra coolers die je kan kopen voor je ps3?
Nuttig of onzin??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HAMMAR schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:03:
Heeft iemand hier ervaringen met die extra coolers die je kan kopen voor je ps3?
Nuttig of onzin??
Zeer slecht voor de PS3!
Airflow wordt vaak alleen maar slechter. ;)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen, ik heb dus ook het bekende probleem. Dus ik zie dat ik nu een brief kan sturen naar mijn leverancier.

Heb hem nu 2.5 jaar, december 2007. Garantie verlopen etc etc. Moet ik nu die voorbeeld brief invullen, uitprinten en dan naar de dixons sturen? daar heb ik hem namelijk gehaald. Heb sony al gebeld, die zeggen dus 150 euro dokken.. Mjaa daar heb ik vanzelfsprekend geen zin aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 15:23:
mensen, ik heb dus ook het bekende probleem. Dus ik zie dat ik nu een brief kan sturen naar mijn leverancier.

Heb hem nu 2.5 jaar, december 2007. Garantie verlopen etc etc. Moet ik nu die voorbeeld brief invullen, uitprinten en dan naar de dixons sturen? daar heb ik hem namelijk gehaald. Heb sony al gebeld, die zeggen dus 150 euro dokken.. Mjaa daar heb ik vanzelfsprekend geen zin aan.
Dixons zal niks voor je doen, garantie is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Bah, de bon is verplicht. Heb net gebelt, en ze zeiden dat de bon verplicht was. Ik kan hem echter echt nergens meer vinden. Waarom bewaar ik die dingen ook nooit es goed. Denk dat ik 'm dan maar ergens anders laat repareren. Betrefd overigens een 60gb versie,

Stom van mezelf overigens dat ik 'm kwijt ben, maar toch.

[ Voor 10% gewijzigd door brambest op 05-07-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

brambest schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:00:
Bah, de bon is verplicht. Heb net gebelt, en ze zeiden dat de bon verplicht was. Ik kan hem echter echt nergens meer vinden. Waarom bewaar ik die dingen ook nooit es goed. Denk dat ik 'm dan maar ergens anders laat repareren. Betrefd overigens een 60gb versie,

Als je via de bank betaald hebt kan je misschien een uitdraai maken van de afschriften waar de betaling van de PS3 opstaat.
En anders ff een briefje naar SCE.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 12:35
Nou.... ik dacht dat de lens van mijn ps3 (60 gb model) ook dood was, maar niets blijkt minder waar.

Eén van de andere printplaatjes in de drive was defect,(niet het logicboard van de drive) waardoor ik precies dezelfde fouten kreeg als bij een defecte lens. Eerst liep het systeem vast, daarna konden er helemaal geen spellen meer worden gelezen of zelfs ook maar herkend in de drive.

Had nog een ander drive mechaniek liggen. Hier heb ik alles nu ingebouwd en alles werkt weer als een trein. Geen vastlopers meer ... niets!

Lijkt er dus op dat niet altijd de lens het begeven heeft als je zulke fouten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
CrystalViriS schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:40:
Nou.... ik dacht dat de lens van mijn ps3 (60 gb model) ook dood was, maar niets blijkt minder waar.

Eén van de andere printplaatjes in de drive was defect,(niet het logicboard van de drive) waardoor ik precies dezelfde fouten kreeg als bij een defecte lens. Eerst liep het systeem vast, daarna konden er helemaal geen spellen meer worden gelezen of zelfs ook maar herkend in de drive.

Had nog een ander drive mechaniek liggen. Hier heb ik alles nu ingebouwd en alles werkt weer als een trein. Geen vastlopers meer ... niets!

Lijkt er dus op dat niet altijd de lens het begeven heeft als je zulke fouten krijgt.
Heb je dit zelf opgelost? Naar een bedrijf verstuurd? Ik denk namelijk dat ik precies hetzelfde probleem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
brambest schreef op zondag 11 juli 2010 @ 00:14:
[...]

Heb je dit zelf opgelost? Naar een bedrijf verstuurd? Ik denk namelijk dat ik precies hetzelfde probleem heb.
Zelf opgelost. Ik sleutel vaker aan defecte playstations en vandaar dat ik hier nog een andere ps3 in onderdelen had liggen. Van het 60gb model waar ik op game heb ik pasgeleden de lens vervangen (had deze eerder defect van iemand overgenomen omdat de lens kapot was) waarna dit probleem al snel begon. Ik was er eigenlijk van overtuigd dat de lens het wéér begeven had, maar kon het niet laten om toch onderdelen te gaan vervangen omdat de drive in mijn playstation best wel rumoerig was.

Wat bij mij ook misging is dat de eject knop af en toe gewoon niet werkte... Cd ging erin, maar kwam er niet meer uit, of het systeem reageerde totaal niet wanneer je een cd wilde invoeren. En dan ineens weer wel... echt heel vaag.

Nu werkt alles weer... en vraag ik me af of dit misschien niet vaker voorkomt waardoor lenzen die defect lijken te zijn eigenlijk gewoon werken doordat het andere printplaatje in de drive het begeven heeft. Want als ik deze playstation had laten repareren hadden ze waarschijnlijk de lens weer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakzz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 20:43
Hier ook een probleem met de ps3 40gb.

Oudere spellen kunnen (bijna) normaal gespeeld worden, terwijl de wat nieuwere games niet eens willen laden.
Bijvoorbeeld, Pro Evo 2008 kan op mijn ps3 normaal worden gespeeld, Ratchet and Clack: Tools of Destruction (ook 2008) kan het eerste level normaal gespeeld worden, maar na het voltooien van het eerste level, wordt de tweede level met een soort van artifacts weergegeven. Wanneer ik dan de PS-knop druk voor ingame-XMB te laten weergeven, verdwijnen de artifacts totdat ik ingame-XMB verlaat. De wat nieuwere games zoals Assassins Creed 2 worden wel gelezen en kunnen worden gestart, maar bij het laadscherm wordt er een zwart scherm weergegeven.

PS3 is rond de 2 jaar oud, maar ik heb helaas de bon niet meer.

Poging wagen bij Sony of kan ik beter een nieuwe lens kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
brambest schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:00:

Inmiddels een kopie van de bon gevonden. Denk dat ik maar eens een brief ga schrijven met de kopie van die bon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
brambest schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:08:
[...]

Inmiddels een kopie van de bon gevonden. Denk dat ik maar eens een brief ga schrijven met de kopie van die bon :)
En? Hoe is het overleg met Sony gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:01
Ik ben bang dat mij blu-ray speler kapot is. Ik kan helaas geen aanspraak meer maken op de garantie omdat ik de ps3 zelf heb open gemaakt. Maar hij is tocht 2.5 jaar oud.

Bij het gamen maakt de blu-ray soms een raar geluid en heb ook een keer gehad dat hij stopte bij het gamen.
Ik heb daarom de ps3 open gemaakt en alles schoon te maken helaas heeft dit niet geholpen.
Zijn er hier mensen die hun eigen ps3 blu-ray zelf heeft repareert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Evertt schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:29:
Ik ben bang dat mij blu-ray speler kapot is. Ik kan helaas geen aanspraak meer maken op de garantie omdat ik de ps3 zelf heb open gemaakt. Maar hij is tocht 2.5 jaar oud.

Bij het gamen maakt de blu-ray soms een raar geluid en heb ook een keer gehad dat hij stopte bij het gamen.
Ik heb daarom de ps3 open gemaakt en alles schoon te maken helaas heeft dit niet geholpen.
Zijn er hier mensen die hun eigen ps3 blu-ray zelf heeft repareert?
Ja ik heb dat zelf gedaan.. vervangen van een blueray lens stelt niet zo heel veel voor, en er zijn ook genoeg tutorials te vinden op het internet.

Wat je misschien sowieso eerst kunt proberen is een system restore via het restore menu. Er zijn enkele gevallen bekend waarbij dit geholpen heeft, kans is erg klein maar niet geschoten is altijd mis. Moet je wel alles back-uppen..

Wat voor ps3 is het? 40/60 GB model?
Daar komt het het meeste bij voor dat de lens het begeeft, de 80GB versie heeft een ander type lens en is iets betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Het gaat om de 80GB versie. Ik heb ook gelezen dat je kan proberen om de lens schoon te maken.
Ik heb al gezocht naar een lens maar er zijn wel inderdaad veel modellen alleen even kijken welke versie ik moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Evertt schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:21:
Het gaat om de 80GB versie. Ik heb ook gelezen dat je kan proberen om de lens schoon te maken.
Ik heb al gezocht naar een lens maar er zijn wel inderdaad veel modellen alleen even kijken welke versie ik moet hebben.
Anders moet je de drive even voorzichtig openmaken, op het metalen frame waar de lens opzit zit ergens een sticker met een QR-code erop, daar staat het type lens ook bij als het goed is.

Als je de lens wilt proberen schoon te maken kun je dat ook voorzichtig doen met een wattenstaafje en alcohol. Misschien dat er ook veel stof in de drive zit en dat hij daarom nog al veel herrie maakt? Hoewel het me niet echt lijkt dat er zich veel stof in zo'n ps3 drive kan ophopen aangezien er ook maar zo'n kleine opening voor de cd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:07

Asphyxion

I am, therefor I think

De fans in mijn PS3 40GB beginnen nu na +- 10 minuten te spelen over te schakelen op de hardste stand - het is net een föhn die je in je kamer hebt staan. Aangezien ik geen garantie meer heb en geen 150,- euro wil betalen voor een refurb heb ik gister maar eens nieuwe koel pasta er op laten zetten. Helaas heeft dat niet geholpen.

Ik overweeg om zo'n Nyko cooler aan te schaffen en die er op te zetten, maar ik twijfel of dat wel nut heeft. Iemand hier ervaring mee? Voor iets meer dan 20,- euro is dat wel het laatste wat ik er aan wil laten doen. Anders wordt het maar een PS3 slim. :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
PS3 twee dagen geleden gestorven. Net na de vakantie bij de foto's kijken viel hij uit en kreeg ik het knipperende rode lampje. Als ik hem aanzet komt inderdaad eerst het gele lampje. Ik denk dat ik de oplossing met de verfdroger en nieuwe koelpasta maar eens ga proberen: Ik weet dat zo'n reparatie-bedrijf hetzelfde doet en ik heb geen zin om 150 euro aan Sony te betalen (PS3 is 3,5 jaar oud, geen enkele voet om op te staan dus bij Sony). Als dat niet werkt koop ik denk ik een slim, ik moet toch wat voor de launch van GT5 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Asphyxion schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:38:
De fans in mijn PS3 40GB beginnen nu na +- 10 minuten te spelen over te schakelen op de hardste stand - het is net een föhn die je in je kamer hebt staan. Aangezien ik geen garantie meer heb en geen 150,- euro wil betalen voor een refurb heb ik gister maar eens nieuwe koel pasta er op laten zetten. Helaas heeft dat niet geholpen.

Ik overweeg om zo'n Nyko cooler aan te schaffen en die er op te zetten, maar ik twijfel of dat wel nut heeft. Iemand hier ervaring mee? Voor iets meer dan 20,- euro is dat wel het laatste wat ik er aan wil laten doen. Anders wordt het maar een PS3 slim. :( ;)
Zo'n externe koeler die stroom trekt van de ps3 zelf? Die zou ik niet kopen.. bij de xbox360 werken deze dingen al alleen maar nadelig omdat de stroom die die fans gebruiken natuurlijk ook warmte genereert en dus alleen maar een grotere kans op een RROD/YLOD. Misschien is er iets mis met je fan waardoor deze gewoon meer herrie maakt dan nodig? Off balance of zo, waardoor je hem wanneer hij een beetje harder spint nog beter hoort? Ik heb hier nog wel een fan liggen uit een sloop ps3, als je interesse hebt Dm me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:02

CeesKees

I rest my Kees

Externe cooler maakt opzich al emer herrie dan de PS3, weet ik uit ervaring. Dus daar hoef je ook niet een te beginnen.

Die van mij maakt alleen in de zomer herrie, in de winter lekker stil!

Maakt het bij jou uit of het apparaat staat of ligt?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PS3 was kapot. Hij sloot niet meer af, groen lampje bleef branden. En ik kon niet op het netwerk. Kreeg steeds een foutmelding. Soms verdwenen de pictogrammen van games muziek vrienden ook ineens.
Ik terug mee naar de saturn, aangezien hij nog net in de garantie valt. Kreeg ik mooi een splinternieuwe PS3 mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:07

Asphyxion

I am, therefor I think

CrystalViriS schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:06:
Zo'n externe koeler die stroom trekt van de ps3 zelf? Die zou ik niet kopen.. bij de xbox360 werken deze dingen al alleen maar nadelig omdat de stroom die die fans gebruiken natuurlijk ook warmte genereert en dus alleen maar een grotere kans op een RROD/YLOD. Misschien is er iets mis met je fan waardoor deze gewoon meer herrie maakt dan nodig? Off balance of zo, waardoor je hem wanneer hij een beetje harder spint nog beter hoort? Ik heb hier nog wel een fan liggen uit een sloop ps3, als je interesse hebt Dm me maar.
Externe cooler maakt opzich al emer herrie dan de PS3, weet ik uit ervaring. Dus daar hoef je ook niet een te beginnen.

Die van mij maakt alleen in de zomer herrie, in de winter lekker stil!

Maakt het bij jou uit of het apparaat staat of ligt?
Horizontaal of verticaal maakt niets uit. Hij staat ook niet in een afgesloten kast, maar gewoon op de grond midden in mijn kamer bij wijze vans spreken.

Ik heb de PS3 inmiddels zelf ook open gemaakt en alles is geheel schoon. Ik lees wel verhalen over heatsinks die niet goed de processoren aanraken, dus morgen haal ik zelf wat Arctic Silver 5 en ga die er op smeren. Ik lees verschillende verhalen van de Talismoon 19 blade fan, dat deze wel of niet helpt. Voor 30,- euro is dat misschien nog het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week ofzo stopt mijn PS3 120Gb (van september 2009, firmware 3.40) er regelmatig mee. Vorige week nog een uurtje aan, niets aan de hand, maar vandaag na een half uur aan gehad te hebben, stopt ie er zomaar mee: een tik en dan uit. Opnieuw aanzetten heeft dan geen effect. De stekker moet er eerst uit en dan weer in. Dit herhaalde zich een paar maal waarbij de tijd tot het spontaan uitgaan daalde tot iets van 2 minuten. Zelfs als ik niets doe met het apparaat.

Update: Het apparaat gaat nu zelfs niet meer aan :(.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en of ik dit zelf kan oplossen? Of gewoon maar terug naar de leverancier ermee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
De PS3 zit zelfs nog binnen het jaar, dan zou ik ZEKER Sony opbellen of terug naar de leverancier gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Mij blu-ray speler doet het weer nadat ik de les goed heb schoongemaakt met alcohol en een wattenstaafje.

Ik ben gelijk bezig geweest met andere koelpasta omdat ik vond dat de ps3 veel geluid maakkte. Het heeft wat geholpen maar niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Evertt schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:07:
Mij blu-ray speler doet het weer nadat ik de les goed heb schoongemaakt met alcohol en een wattenstaafje.

Ik ben gelijk bezig geweest met andere koelpasta omdat ik vond dat de ps3 veel geluid maakkte. Het heeft wat geholpen maar niet echt veel.
Goed om te horen dat hij het weer doet, dat scheelt een hoop ellende met het kopen en plaatsen van een nieuwe lens.

Misschien dat de herrie ook wel gewoon komt door het warme weer. Mijne maakt ook best veel herrie nu, hij is eigenlijk net zo rumoerig als mijn xbox360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Dat denk ik ook dat het door het weer komt. Jammer dat je nergens kan lezen hoe warm de cpu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Las net toevallig over iemand die last had van missende icoontjes en niet opstartende games.
Ik heb dit ook gehad na een crash tijdens modern warfare 2.

Niks meer aan te doen ps3 ging wel aan alleen zwart beeld bij games.
Na een system restore met format was het opgelost... maar ja had ik toen maar eerst me save games opgeslagen CRAP

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Laatst online: 09:08
Hoi, mijn PS3 is laatst vastgelopen tijdens een software-update, na advies van de sony helpdesk heb ik hem toen uitgezet, en geprobeerd naar de veilige modus te booten ( knopje inhouden tot de 2 piepjes ) maar ik krijg helaas nog steeds alleen maar een scherm waarin ik kan kiezen tussen ja en nee bij de vraag of ik de softwareupdate wil installeren.
als ik op ja klik, en ik ga verder gebeurt er niks, als ik op nee klik dan springt hij terug naar het vorige scherm.
Inmiddels gebeld naar de helpdesk, bij proberen te booten naar de veilige modus kom ik helaas alleen nog maar terug bij hetzelfde scherm, waar ik wel nee en geen ja kan toetsen...

weet iemand of, en zo ja, hoe mijn PS3 weer te maken is ?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
J-roenn schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:06:
Hoi, mijn PS3 is laatst vastgelopen tijdens een software-update, na advies van de sony helpdesk heb ik hem toen uitgezet, en geprobeerd naar de veilige modus te booten ( knopje inhouden tot de 2 piepjes ) maar ik krijg helaas nog steeds alleen maar een scherm waarin ik kan kiezen tussen ja en nee bij de vraag of ik de softwareupdate wil installeren.
als ik op ja klik, en ik ga verder gebeurt er niks, als ik op nee klik dan springt hij terug naar het vorige scherm.
Inmiddels gebeld naar de helpdesk, bij proberen te booten naar de veilige modus kom ik helaas alleen nog maar terug bij hetzelfde scherm, waar ik wel nee en geen ja kan toetsen...

weet iemand of, en zo ja, hoe mijn PS3 weer te maken is ?
Alvast bedankt.
Dus je kunt niet in het restore menu komen?
Dat is rot om het te horen (had hier een ps3 die dat ook had) enige manier om hem uiteindelijk (misschien) te laten restoren is via dat menu.

Enige optie om nu in dat menu te komen is om je hdd er even uit te halen en te formatteren in de pc. Als het goed is kun je dan weer in het menu komen. Download vervolgens de update via de pc, zet die op een USB stick in PS3/UPDATE. Probeer zo eens of je de update wel kunt afmaken, en zo niet probeer dan het hele systeem te laten restoren. (Dan komt de oude firmware terug, als het goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
klopt, ik kom niet in het restore menu...

voordat ik mijn ps3 openschroef, wat voor HD zit er in ( dacht een 2,5" s-ata toch ? ) en als welk bestandsysteem moet je hem daarna dan formateren ?

Alvast bedankt voor je hulp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
J-roenn schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:41:
klopt, ik kom niet in het restore menu...

voordat ik mijn ps3 openschroef, wat voor HD zit er in ( dacht een 2,5" s-ata toch ? ) en als welk bestandsysteem moet je hem daarna dan formateren ?

Alvast bedankt voor je hulp !
FAT32 moet goed zijn (volgens mij ondersteund de ps3 nog geen NTFS) en anders kun je hem waarschijnlijk ook wel gewoon zonder partities laten. Een hardeschijf moet als het goed is out-of-the-box ook werken in de ps3.

Site waar ik veel aan gehad heb is:

http://forums.demigodthegame.com/386771

edit: Ik weet niet of jij misschien dezelfde foutmelding hebt gekregen?

[ Voor 5% gewijzigd door CrystalViriS op 17-08-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
* take out the hard drive
* connect hard drive to pc (running windows 7 64bit, but any windows os should work without other software)
* open up disk management - in win7 it asked me to make a master boot record, so I did.
* format in NTSF - that's right, NTSF - don't use quick format
* shut down pc, take out hd, take usb drive too
* put hd back in ps3, put usb stick in ps3
* boot ps3
* a screen will pop-up saying the hard disk have to be formatted
* hold start + Select for 5 sec.
* After formatting the system will restart and the update will start installing
* configure your ps3 setup

en hier kom ik dus helaas weer terecht bij de vraag of ik de gebruikersovereenkomst wil accepteren, en helaas kan ik weer alleen kiezen uit niet accepteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Volgens mij kun je gewoon op X klikken maar voor de zekerheid zou je de hele voorwaarden kunnen doorscrollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
bsmpower schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:01:
Mijn disc laser heeft volgens mij de geest gegeven :(. Een blu-ray film liep eerst vast en na een herstart/reset zie ik niet eens meer dat er een schijf in zit (disc symbooltje). Dit geldt voor zowel blu-rays als games. Ik heb de PS3 al sinds begin 2008 dus buiten de garantie.

Ik heb Sony net gebeld en die hebben me nog aangeraden om een systeemherstel uit te voeren (mocht het een softwarematige fout zijn). Laatste optie was dat ik voor 150,- een gereviseerde PS3 kon krijgen. Mocht het systeemherstel niet helpen dan twijfel ik ook wel over de Slim versie met 320GB en Move bundel (tevens energie zuiniger)...

Edit: Om onverklaarbare redenen doet hij het weer!? Een nacht en dag rust heeft hem blijkbaar goed gedaan :)
En toch weer niet... Ik kon een half uur gamen voordat het spel vastliep en na een herstart weer geen disks kon lezen. Volgens mij staat de laser op het punt om echt kapot te gaan...

[ Voor 26% gewijzigd door bsmpower op 19-08-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
orionpax schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:34:
Volgens mij kun je gewoon op X klikken maar voor de zekerheid zou je de hele voorwaarden kunnen doorscrollen ;)
Volgens mij moet je op dit moment op de D-pad naar rechts "scrollen", links is dan terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Zijn er anderen die sinds laatste update ook veel vastlopers ondervinden wanneer je even surft op het internet ?

Ik kwam er zondag achter toen ik nog even wat op marktplaats wilde opzoeken. Bij het openen van een pagina op marktplaats liep de browser vast, ik kon alleen nog maar via de ps toets de browser stoppen.

Daarnet ging ik even naar uitzending gemist en na 3 min browsen, hele playstation sloeg vast :'(

Het betreft hier overigens de grote variant van 40 Gb

Herkenbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
bsmpower schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:01:
[...]
En toch weer niet... Ik kon een half uur gamen voordat het spel vastliep en na een herstart weer geen disks kon lezen. Volgens mij staat de laser op het punt om echt kapot te gaan...
Ik heb mijn (defecte) PS3 inmiddels verkocht voor 100,-. Voor 145,- extra nu een Slim 120GB gekocht. Waarom?:

A. Ik had geen garantie meer en moest 150,- betalen voor een gereviseerde PS3 (fat 60GB).
B. Ik ben niet technisch genoeg om er zelf een nieuwe laser in te bouwen.
C. Ik wilde hem niet laten maken a 80,- aangezien ik dan max. 3 maanden garantie heb en het daarna misschien weer gebeurt.
D. De 120GB nu in de aanbieding is omdat de nieuwe bundels er aan komen. 120GB is echter al genoeg voor mij (al 2x zoveel als mijn oude).
E. De Slim 50% energie zuiniger is en ik de PS2 support en kaartlezers eigenlijk niet gebruikte van de "fat".
F. Ik heb nu opnieuw garantie (1 jaar garantie via de Mediamarkt en 2 jaar via Sony). *

* Ik heb nog wel 3 jaar extra garantie bij gekocht. Dus 1 jaar + 3 jaar gekocht = 4 jaar totaal. Dit kost me 44,95 maar ik ben dan wel overal voor gedekt! En aangezien ik toch veel verhalen hoor van defecte PS3's buiten de garantieperiode leek me dit een nuttige investering. En over 4 jaar is de PS4 misschien wel uit

Voor nu dus weer een gelukkig PS3 bezitter :*)

[ Voor 9% gewijzigd door bsmpower op 21-08-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:44:
Sinds een week ofzo stopt mijn PS3 120Gb (van september 2009, firmware 3.40) er regelmatig mee. Vorige week nog een uurtje aan, niets aan de hand, maar vandaag na een half uur aan gehad te hebben, stopt ie er zomaar mee: een tik en dan uit. Opnieuw aanzetten heeft dan geen effect. De stekker moet er eerst uit en dan weer in. Dit herhaalde zich een paar maal waarbij de tijd tot het spontaan uitgaan daalde tot iets van 2 minuten. Zelfs als ik niets doe met het apparaat.

Update: Het apparaat gaat nu zelfs niet meer aan :(.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en of ik dit zelf kan oplossen? Of gewoon maar terug naar de leverancier ermee?
Hier nu exact hetzelfde, maar ffe de bon opzoeken en contact opnemen met sony.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:53
De laatste tijd als ik HD films zit te kijken, valt een paar keer, onder het kijken, het videosignaal weg. Is dit probleem bekend of is er een oplossing voor? Ik heb al verschillende HDMI kabels geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik denk dat m'n PS3 kapot is. :( Ik was MW2 aan 't spelen en ineens viel ie uit en bleef het rode stand-by lampje knipperen. Ik heb dan nog een paar keer geprobeerd om opnieuw op te starten. Ik kwam enkele malen op dat "verkeerd afgesloten" scherm, maar als ik dan wilde bevestigen viel ie weer uit. Daarna ben ik nog 1 keer in het MW2 menu geraakt maar toen viel ie weer uit en bleef het rode lampje weer knipperen. Is dit het het zelfde probleem als YLOD ?

Edit: Deze morgen de PS3 nog 's opgestart en het spel eruit gehaald. Daarna probleemloos een spel vanop de harde schijf kunnen spelen, maar toen ik MW2 er terug instak kreeg ik geen beeld en na een tijd weer een paar piepjes en een knipperend rood lampje :(

[ Voor 22% gewijzigd door botech op 01-09-2010 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 22:49
bsmpower schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:29:
[...]

Ik heb mijn (defecte) PS3 inmiddels verkocht voor 100,-. Voor 145,- extra nu een Slim 120GB gekocht. Waarom?:

A. Ik had geen garantie meer en moest 150,- betalen voor een gereviseerde PS3 (fat 60GB).
B. Ik ben niet technisch genoeg om er zelf een nieuwe laser in te bouwen.
C. Ik wilde hem niet laten maken a 80,- aangezien ik dan max. 3 maanden garantie heb en het daarna misschien weer gebeurt.
D. De 120GB nu in de aanbieding is omdat de nieuwe bundels er aan komen. 120GB is echter al genoeg voor mij (al 2x zoveel als mijn oude).
E. De Slim 50% energie zuiniger is en ik de PS2 support en kaartlezers eigenlijk niet gebruikte van de "fat".
F. Ik heb nu opnieuw garantie (1 jaar garantie via de Mediamarkt en 2 jaar via Sony). *

* Ik heb nog wel 3 jaar extra garantie bij gekocht. Dus 1 jaar + 3 jaar gekocht = 4 jaar totaal. Dit kost me 44,95 maar ik ben dan wel overal voor gedekt! En aangezien ik toch veel verhalen hoor van defecte PS3's buiten de garantieperiode leek me dit een nuttige investering. En over 4 jaar is de PS4 misschien wel uit

Voor nu dus weer een gelukkig PS3 bezitter :*)
Dat heb je slim geregeld!

Waar en hoe heb je die extra garantie geregeld? Heb je een link? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinom schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:59:
De laatste tijd als ik HD films zit te kijken, valt een paar keer, onder het kijken, het videosignaal weg. Is dit probleem bekend of is er een oplossing voor? Ik heb al verschillende HDMI kabels geprobeerd.
Het is wel bekend, en ligt dan meestal toch aan de kabel. Vaak zijn het mensen op fora die dan zeggen dat ze een hele dure kabel en het dus daar niet aan kan liggen, die vervolgens toch een goedkope Action kabel van een paar euro proberen en plots zijn alle problemen weg. Hoeveel kabels heb je geprobeerd? Misschien heb je bij toeval heel veel pech en zijn beide kabels defect als je er twee geprobeerd hebt. Zijn je kabels misschien te lang? Dat kan ook problemen geven. Als dat het niet is, klinkt het alsof het toch echt een probleem met de HDMI aansluiting in je TV of op de PS3 is. Probeer je PS3 eens op een andere HDMI TV aan te sluiten bij een kennis (Gewoon opbellen en zeggen "Kom we gaan een mooie Blu-ray kijken!") of een ander HDMI apparaat (mediaspeler, DVD speler, andere PS3, etc) op de TV aan te sluiten. Let er in het laatste geval op dat je wel dezelfde resolutie en dergelijke gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Heb mijn PS3 al een tijdje in rma... maar nu staat de status op completed. Weet iemand wat dat betekend en hoelang het nog duurt?
RMA Status Informatie
Completed

RMA aanvraag datum
24-8-2010

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat zo'n externe fan geen zoden aan de dijk zet.
Ik had van de zomer hetzelfde probleem;
Na 1 potje Uncharted online vanuit de laagste stand ineens een ventilator die zelfs harder gaat als met de fantest.
Ik heb toen fora afgestruind voor een oplossing en die kwam in de vorm van een Talismoon Whisper Fan.

Punt is dat de originele PS3 een 19 blade ventilator had maar later zijn ze overgegaan naar 15 blades welke minder goed koelen en luidruchtiger zijn.
Ik heb deze 19 blade fan er in gezet, de koelpasta opnieuw aangebracht (optioneel) en het probleem is verholpen.
Nu komt het beestje niet hoger als fanstand 2 (welke wel iets hoger is als bij de standaard fan van de 40 GB en in de 1e stand is het niet compleet geruisloos meer maar het koelt zeker beter)
Je moet wel het hele ding uit elkaar halen, wat lastig lijkt maar zodra je het een keer gedaan hebt is het hetzelfde als een PC.
Er zijn hiervoor step-by-step guides te vinden en ook veel Youtube filmpjes.

Deze fan past in alle fat-modellen. Verwacht er geen wonderen van want je ps3 wordt niet voor niets te heet.
Ik ken iemand met een slim welke standaard een 17 blade fan heeft en een veel lager stroomverbruik en zijn PS3 is vele malen stiller.

Ik ben in ieder geval niet ontevreden met de mijne meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 22:49
Reeds al eerder een korte reactie hier gepost, maar wil toch ook even onderstaande met jullie delen.

Ik heb 2 X een Playstation 3 (ja, wat een luxe he) om HD content te streamen. De laatste aangeschafte (april 2010) PS3 betreft een 80gb variant en heb nog een 40GB variant (juni 2008). Nu vind ik de 80GB variant veel meer lawaai (begint hard te blazen) maken dan de 40GB variant, maar vraag mij af of dit normaal is? Beide PS3 staan vrij en hebben voldoende koeling. Is dit normaal???

Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ghostrider schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:59:
Heb mijn PS3 al een tijdje in rma... maar nu staat de status op completed. Weet iemand wat dat betekend en hoelang het nog duurt?

[...]
PS3 is inmiddels weer terug, lijkt op een andere refurbished.

Maar! hij valt nu weer uit na een tijdje gamen of filmkijken :( Gewoon bam uit en geen lampjes meer. Stekker eruit en erin dan wil hij wel weer even :( Iemand nog iets wat ik kan proberen?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ghostrider schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 17:19:
[...]

PS3 is inmiddels weer terug, lijkt op een andere refurbished.

Maar! hij valt nu weer uit na een tijdje gamen of filmkijken :( Gewoon bam uit en geen lampjes meer. Stekker eruit en erin dan wil hij wel weer even :( Iemand nog iets wat ik kan proberen?
Sony bellen en vragen om een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Dat had ik dus ook. Ik kreeg er 1 terug van RMA met hetzelfde probleem dat Ghostrider beschrijft. Dat werd dus weer een RMA. Toch vrij slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ike. schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 17:20:
[...]

Sony bellen en vragen om een nieuwe!
En gebeld, 0 minuten wachttijd. Had hem net zo goed opnieuw via internet voor RMA kunnen aanmelden... iig de aardige dame heeft mij netjes te woord gestaan :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Ik zit met een raar probleem met mijn PS3 van 1,5 jaar oud (40gb fat model) waarvan ik nou niet weet of het een technisch of softwarematig probleem is. Ik heb er ook alleen last van bij blu-ray films (originele en onbekraste).

Als ik een blu-ray film wil kijken dan krijg ik vaak wel het allereerste introscherm of het scherm waar je Nederlands/Francais/English etc. krijgt en als ik dan een selectie maak dan krijg ik daarna alleen nog een zwart scherm. De PS3 doet daarna verder helemaal niets meer, beeld geeft HDMI 1 aan (waar ie op aangesloten zit), blauwe en groene lampje blijven aan, disc kan ik er gewoon uithalen en als ik de uit knop 2-3 seconden indruk dan piept ie na 5 seconden twee keer en gaan ie weer standby.

Dit heb ik vanaf ongeveer update 3.40. Gamen kan ik prima, zowel van de HDD als van discs. Streamen van HD films doet ie dikke prima (zelfs 1080p via PS3 Media server doet ie vlekkeloos). Ik heb dit alleen bij blu-ray films. Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:26
Klinkt mij in de oren als een HDCP-probleem. Probeer eens de composite kabels aan te sluiten en kijk eens of dat beeld geeft? Als dat werkt is het zeer waarschijnlijk je TV, die geen goede HDCP-ondersteuning biedt, waardoor de blu-ray niet wordt weergegeven.

Ik ben het wellicht niet eens met deze gang van zaken, maar daar lijkt het wel op.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

coptician schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:48:
[...]

Klinkt mij in de oren als een HDCP-probleem. Probeer eens de composite kabels aan te sluiten en kijk eens of dat beeld geeft? Als dat werkt is het zeer waarschijnlijk je TV, die geen goede HDCP-ondersteuning biedt, waardoor de blu-ray niet wordt weergegeven.

Ik ben het wellicht niet eens met deze gang van zaken, maar daar lijkt het wel op.
Aha, zeer goed idee, daar had ik nog niet eens aan gedacht. _/-\o_ Ik ben nog wat verder gaan testen en de blu-ray's waarbij ik dit heb komen allemaal van de bibliotheek, daar zou misschien een andere beveiliging/HDCP code op kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1mark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 16:35

me1mark

Shoo-rah!

Het viel me laatst op dat mijn hoofdscherm rare kleuren vertoonde. Als ik het thema op origineel zet, is het midden gewoon paars. Maar onder zit een rare rode 'gloed'. Ik heb al een andere televisie geprobeerd, en daar was het ook zichtbaar. Videokaart die overhit is geraakt is of zo?

SUZ-SWM40 VA2 + ERST20D-VM2D

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mijn fat PS3 40GB heeft helaas ook een YLOD. Hij is 2 jaar en 4 maanden oud, dus ik ga ook maar een brief naar dat antwoordnummer sturen om in aanmerking te komen voor die coulance-regeling.

Het enige waar ik mee zit is mijn savegames. De laatste backup die ik heb gemaakt is een jaar oud, en als ik het goed begrijp werkt die volledige backup dus alleen maar op mijn huidige (nu dus defecte) ps3, omdat die gekoppeld is aan de device-id van mijn ps3.

Ik heb vorig jaar de hdd geupgrade naar een 320GB model, maar die ben ik dus waarschijnlijk kwijt als ik die mee opstuur.

Ik kan ook gewoon weer de originele 40GB schijf erin doen en dan opsturen, maar als ik mijn 320GB schijfje dan weer in een nieuwe/gerefurbishde of zelfs in mijn originele gerepareerde console terug inbouw, dan moet die schijf volgens mij toch eerst geformateerd worden door de PS3.

Dus als ik het goed heb (please correct me if I'm wrong), is een reflow (zelf doen of door een beunhaas) eigenlijk de enige manier om mijn savegames te behouden. Maar het nadeel is dan dat het apparaat waarschijnlijk toch weer binnen afzienbare tijd kapot gaat en dat ik dan sowieso niet meer in aanmerking kan komen voor de garantie coulance-regeling.

Klopt dit verhaal of weet iemand toch nog een manier waarop ik mijn savegames kan behouden zonder een reflow te doen?

En ja, ik weet dat het mijn eigen stomme schuld is dat ik geen backups heb gemaakt. :'(

• Nemesizz
  • Laatst online: 12-09 17:02

Nemesizz

Untouchable

Het klopt dat je schijf word geformatteerd zo gauw je de schijf in een andere PS3 stopt.

Een backup terug zetten, werkt alleen op een andere console als de bestanden niet copy-protected zijn (zelf een paar keer gedaan, copy protected files worden niet overgezet, andere dingen wel).

Er zou een optie moeten zijn, dat je al je gegevens (ook copy-protected) kan overzetten van de ene PS3 naar een andere (nieuwe bijvoorbeeld). Echter, zul je dan wel eerst je oude/defecte weer aan de praat moeten krijgen.
Zelf zou ik een reflow proberen en een nieuwe console kopen, bestanden overzetten (hopen dat de reflow dusdanig gelukt is dat ie het iig zo lang nog vol houd) ...but that's just me.
En ja, ik weet dat het mijn eigen stomme schuld is dat ik geen backups heb gemaakt
Het stomme is, dat je soms geen back-up kan maken vanwege copy protection (ik vind het hinderlijk, dat een stuk of wat games copy-protection op hun savegames hebben). Ik probeer zelf ook zo vaak mogelijk backups te maken, maar betrap me er zelf vaak op dat ik dat al enige maanden niet meer heb gedaan omdat de enige games die ik nog speelde copy protection hebben en dan backuppen dan toch niet wil.

• Mikad0
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-01 20:27
Onlangs is mijn fat ps3 40 GB kapot gegaan en ik kwam er achter dat het de blu-ray lens wel moest zijn.
Nou had een kennis van me nog een kapotte ps3 liggen die (volgens hem) ook zonder spel de hele tijd vastliep, dus ik heb toen de lens uit die van hem gepakt en in die van mij gezet maar na 10min was ook deze kaput...
Hij las de spellen wel (in tegenstelling tot de mijne) maar na een tijdje liepen alle spellen weer eens vast.

Nu wil ik dus graag een nieuwe lens bestellen, maar ik heb geen idee waar ik een goede lens voor een goede prijs kan krijgen. Ik was er al een paar op Dealextreme tegengekomen maar hier stond bij dat sommigen het niet deden 8)7 , en je kon dan niet weer een nieuwe aanvragen dus dat werd 'm niet...

Iemand een suggestie waar ik het beste een nieuwe lens kan halen?

• Mikey5times
  • Niet online
Nemesizz schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:41:
Het stomme is, dat je soms geen back-up kan maken vanwege copy protection (ik vind het hinderlijk, dat een stuk of wat games copy-protection op hun savegames hebben). Ik probeer zelf ook zo vaak mogelijk backups te maken, maar betrap me er zelf vaak op dat ik dat al enige maanden niet meer heb gedaan omdat de enige games die ik nog speelde copy protection hebben en dan backuppen dan toch niet wil.
Ja, ik bedacht me ook al dat al had ik netjes back-ups gemaakt, dan nog was ik van een aantal spellen gewoon m'n saves kwijt geraakt. Dus je bent hoe dan ook genaaid als je ps3 kapot gaat. :/

Eigenlijk zou je die saves gewoon in the cloud of zo op moeten kunnen slaan. En die copy-protection is sowieso gewoon idioot.

• Nemesizz
  • Laatst online: 12-09 17:02

Nemesizz

Untouchable

Mikad0 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:16:
Onlangs is mijn fat ps3 40 GB kapot gegaan en ik kwam er achter dat het de blu-ray lens wel moest zijn.
Nou had een kennis van me nog een kapotte ps3 liggen die (volgens hem) ook zonder spel de hele tijd vastliep, dus ik heb toen de lens uit die van hem gepakt en in die van mij gezet maar na 10min was ook deze kaput...
Hij las de spellen wel (in tegenstelling tot de mijne) maar na een tijdje liepen alle spellen weer eens vast.

Nu wil ik dus graag een nieuwe lens bestellen, maar ik heb geen idee waar ik een goede lens voor een goede prijs kan krijgen. Ik was er al een paar op Dealextreme tegengekomen maar hier stond bij dat sommigen het niet deden 8)7 , en je kon dan niet weer een nieuwe aanvragen dus dat werd 'm niet...

Iemand een suggestie waar ik het beste een nieuwe lens kan halen?
Als die andere lens ook zo snel doorbrand dan is waarschijnlijk de controller chip kapot. Een nieuwe lens zal dan ook binnen no time doorbranden (word ook vaak voor gewaarschuwd). Ik zou er niet veel aan besteden als ik jou was, want die lasers zijn vaak nogal prijzig.

Of...(denkt wat meer na) bedoel je dat de game vastloopt (boel stopt met lezen) maar na even wachten wel weer leest? (reset / afkoelen). Dan kan het nog wel eens hetzelfde zijn als wat ik met m'n 60GB versie heb.
Heb daar ook een nieuwe lens ingezet en ding kon weer discs lezen, echter lopen blurays (games en films) altijd na een paar minuten vast en zijn dan onleesbaar. CD's en DVD's (zowel games als films/muziek) werken wel gewoon. Dan is de controllerchip (chipje onderop de drive) beschadigt en geeft ie het op als ie te warm word. Dit gebeurt gek genoeg alleen bij blurays.
En ja, dat komt door de warmte, heb er een keer een koelribje op de chip gezet en met m'n Bilge Blower (grote radiaal fan) erop en dan blijft ie wel werken. Bilge uit > stopt de drive binnen 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Mikey5times schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:21:
[...]
Eigenlijk zou je die saves gewoon in the cloud of zo op moeten kunnen slaan. En die copy-protection is sowieso gewoon idioot.
Copy protection is volgens mij gedaan zodat niet iedereen elkaars saves kan gebruiken en men dus niet simpel trophies kan 'kopieren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Niet online
Meelobee schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:22:
[...]

Copy protection is volgens mij gedaan zodat niet iedereen elkaars saves kan gebruiken en men dus niet simpel trophies kan 'kopieren'.
Ja daar ben ik me van bewust, maar ze hadden wel een elegantere oplossing kunnen verzinnen toch?

Ook heb ik gelezen dat je van bepaalde spellen de saves wel naar een ander systeem kan kopieren, maar dat je dan de melding krijgt dat je met die save geen trophies meer kan halen (kan hier niet zo snel een bron van vinden).
Da's nog altijd beter dan dat je gelijk al je progress gewoon kwijt bent. Dan maar geen trophies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonkerman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08 10:59
Ik heb de brief gestuurd, ben benieuwd wat voor antwoord ik krijg.

[ Voor 72% gewijzigd door Jonkerman op 19-09-2010 19:12 . Reden: adres toch gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz vreemd, ik was Bayonetta aan het spelen. Spel beeindigd, toen de Fifa 11 demo opgestart, daar bleef ie op een grijs scherm hangen. Uitgedaan en als ik em nu aandoe, start ie volgens mij wel gewoon op qua lampjes enzo, dus geen geel lampje alle indicatoren staan gewoon op aan, zoals ie normaal is. Beetje geflash van de harde schijf lampjes, maar verder geen beeld meer. TV geeft opeens ook aan niet ondersteund ofzoiets. Kan er dus net niets mee....80 Gig versie van ongeveer 1.5 jaar oud, ruk dus. Iemand ideeën of gewoon Sony bellen?

Edit: Na alles gereset te hebben deed ie het weer. Vreemd dat vasthangen dat allemaal kan veroorzaken, hopelijk geen slecht voorteken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 15:54 ]

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:53
Hoi,

Mijn PS3 40gb van geloof bijna 3 jaar oud heeft volgens mij een kapotte eject knop.
Als ik erop druk gebeurd er niks dus de hardware lijkt stuk.

Niks vreemds mee gedaan, nooit gehacked of andere harde schijven ingedaan.
Ineens van de ene op de andere dag doet de knop gewoon niks meer.
AC2 zit er nu vast in, is er misschien een work around ofzo om de game er toch uit te kunnen krijgen zonder schroeven?

Is dit een bekend probleem? Kan ik Sony ofzo aanschrijven?

• Orpheo1975
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-12-2024
[TLT]Lynx schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:27:
Hoi,

Mijn PS3 40gb van geloof bijna 3 jaar oud heeft volgens mij een kapotte eject knop.
Als ik erop druk gebeurd er niks dus de hardware lijkt stuk.

Niks vreemds mee gedaan, nooit gehacked of andere harde schijven ingedaan.
Ineens van de ene op de andere dag doet de knop gewoon niks meer.
AC2 zit er nu vast in, is er misschien een work around ofzo om de game er toch uit te kunnen krijgen zonder schroeven?

Is dit een bekend probleem? Kan ik Sony ofzo aanschrijven?
In XMB naar games druk op driehoek en selecteer eject disc. Zo heb je tenminste je disc terug. Met de eject button op PS3 kan ik je helaas niet helpen.

• Lynx
Orpheo1975 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:32:
[...]

In XMB naar games druk op driehoek en selecteer eject disc. Zo heb je tenminste je disc terug. Met de eject button op PS3 kan ik je helaas niet helpen.
Thx, het dringende probleem is in ieder geval fixed nu.
En ik kan de ps3 toch nog gebruiken...pfew.

• CrystalViriS
[TLT]Lynx schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:37:
[...]

Thx, het dringende probleem is in ieder geval fixed nu.
En ik kan de ps3 toch nog gebruiken...pfew.
Ik had laatst hetzelfde met een 80 GB playstation... alleen via het menu kon je de disc nog ejecten.
Bij mij was het kabeltje van de discdrive naar het moederbord iets teveel los geraakt. Nadat ik het vastgemaakt had deed alles het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Je hebt 'm dus opengemaakt?
Is dat zo simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
[TLT]Lynx schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:28:
Je hebt 'm dus opengemaakt?
Is dat zo simpel?
Op youtube staan wat tuts hiervoor, en anders kom je met google ook een heel eind.
Mijn ervaring is dat ze heel makkelijk in en uit elkaar gaan stuk of 8 schroeven.

Alleen de drive is een apart verhaal die moet je effe doorhebben met alle schuifjes en palletjes.
Maar met de drive heb je niks te maken.
Eject en power is een apart printje.

[ Voor 8% gewijzigd door TRAXION op 28-09-2010 10:00 ]

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Iemand enig idee waar ik terecht kan voor reparatie van een defecte controller?

1 hij gaat niet meer aan.
2 er is een pinnetje intern van de dpad afgebroken.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Destianto schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:54:
Iemand enig idee waar ik terecht kan voor reparatie van een defecte controller?

1 hij gaat niet meer aan.
2 er is een pinnetje intern van de dpad afgebroken.
telefoonnr. en andere gegevens staan in de eerste post

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik had meer een particuliere dienstverlener in gedachte, dit lijkt me niet goedkoop. Heb inmiddels een 2de handse kunnen aanschaffen voor 28 euro.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:53
Waarschijnlijk heeft niemand hier een oplossing voor, maar niet geschoten is altijd mis.
Sinds de update naar firmware 3.50 worden de ondertitels niet meer goed weergeven, ze werken niet eens meer. Ik gebruik Usenet en download daar meestal mijn HD films. Zoals sommige weten is dit in een resolutie van 1920x800. Je hebt dan een zwarte balk waar de ondertitel invalt. Voor firmware 3.50 deed de ondertitel het perfect, maar nu kan ik de ondertitel wel kiezen, maar weergeeft hij hem niet. Terwijl ik 110% zeker ben dat ik het goed heb gedaan. Bij een HD film van 1920x1080 werkte het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Hoi,

Deze week is ook mijn Playstation 3 Slim kapot gegaan. Precies 1 maand nadat de garantie voorbij was. Kapot is niet helemaal het goede woord, hij bleef maar uitvallen na een tijd. Voornamelijk wanneer ik dingen er mee ging doen als een film spelen of een spel. 150 euro uitgeven aan reparatie was me wat veel, dus ik wilde bijna een nieuwe kopen, maar besloot zelf even te gaan kijken.

Symptomen:
  • Uitvallen na tijd
  • Moet stroom er af halen en dan er weer op zetten voor Ps3 weer aan kan
Dit soort problemen heb ik vaker gehad met mijn computer, dus ik vermoedde dat dit geen oververhitting was. Ik heb de Ps3 open geschroefd en zag ook geen stof er in.
Na een beetje rond te hebben Gegoogled kwam ik dit filmpje tegen:
How to fix your PS3 Slim

Eigenlijk alles wat ik heb gedaan is wat hij zegt in het filmpje, super simpel en kostte maar 15 minuten werk. Daarna heb ik mijn Ps3 2 uur aan laten staan downloaden en ben ik nog wat Darksiders gaan spelen. Hij viel geen enkele keer meer uit.

Mocht je dit zelf proberen; het is compleet op eigen risico. Voor mij werkte het, misschien helpt dit ook voor iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-08 12:56
Ik heb nu al 2 keer mijn ps3 gereflowed en allebei de keren met flux.
heb (mijn mening) de beste koel pasta gebruikt IC Diamond 7 Carat Thermal Compound.
de eerste keer klapte hij er naar een week uit.. ik dacht dat dit kwam omdat de eerste keer dat ik hem aanzetten de koeler niet had aangesloten. en hij dus overhit was..

hele process opnieuw uit gevoerd, en dit keer heeft het maar liefst 3 hele weken vol gehouden..
Dit is simpelweg K*T.. zou het niet mogelijk zijn om zelf een behuizing te maken met allerlei koelers er in.
ik heb geen verstand van airflow enzo.. dus graag zou ik met jullie hulp een project willen beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:54
Mijn PS3Fat 40GB is niet kapot te krijgen jammer genoeg. Wil graag een slim hebben i.v.m. stilte en energieverbruik en bitstream mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-08 12:56
Neefdave schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:19:
Mijn PS3Fat 40GB is niet kapot te krijgen jammer genoeg. Wil graag een slim hebben i.v.m. stilte en energieverbruik en bitstream mogelijkheid.
whaha ruilen?

iemand response op mijn bericht hier boven..

Wil graag een project maken van een custom made behuizing PS3

[ Voor 17% gewijzigd door thommy86 op 25-10-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de tweede keer een YLOD :')
Dan maar eens een Slim halen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:06:
Voor de tweede keer een YLOD :')
Dan maar eens een Slim halen :/
Eenmaal een YLOD en je komt er niet meer vanaf. Reparatie ervan is jammer genoeg ook lastiger dan bij een xbox360 (RROD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn PS3 nog niet zo lang (geleden vervangen), een maandje om preciezer te zijn. Nu is één van mijn controllers gisteravond gevallen en de linker analoge stick werkt niet meer goed. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar er zit een barst in de controller net boven de linker analoge stick. Stel dat ik Sony bel en mijn controller opstuur, zullen zij mij dan een nieuwe controller verzenden, of verwachten jullie dat Sony moeilijk gaat doen?

What to do or not to do?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:23:
Ik heb mijn PS3 nog niet zo lang (geleden vervangen), een maandje om preciezer te zijn. Nu is één van mijn controllers gisteravond gevallen en de linker analoge stick werkt niet meer goed. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar er zit een barst in de controller net boven de linker analoge stick. Stel dat ik Sony bel en mijn controller opstuur, zullen zij mij dan een nieuwe controller verzenden, of verwachten jullie dat Sony moeilijk gaat doen?

What to do or not to do?

Bij voorbaat dank.
Het lijkt mij niet de bedoeling dat je om advies vraagt voor het mogelijk gratis vervangen van een controller die je zelf gemold hebt... ;)

Ff serieus; die controller heb je laten vallen, dus zit er geen garantie op, aangezien dit user abuse is (barst).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Een tijdje terug is mijn PS3 Fat ook overleden. Hij las geen disc's meer dus waarschijnlijk de laser. Ik heb gekozen voor het volgende:
  • PS3 Fat 60GB verkocht voor 100,- (wilde zelf niet *kloten* met het vervangen van de laser)
  • Voor 245,- een nieuwe PS3 Slim gekocht. Dus eigenlijk voor 145,-.
  • Daarbij een verzekering gekocht voor 50,-. Dit houdt in dat ik 3 jaar bovenop de standaard 1 jaar (Mediamarkt) garantie krijg. In totaal dus 4 jaar garantie op alles! Dus ook bij eigen schuld schade.
Nu is 50,- qua percentage wel veel, maar ik weet zeker dat ik de komende 4 jaar geen zorgen heb. Daarnaast is het duurder om een laser te vervangen en/of een nieuwe PS3 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:11
bsmpower schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 08:39:
Een tijdje terug is mijn PS3 Fat ook overleden. Hij las geen disc's meer dus waarschijnlijk de laser. Ik heb gekozen voor het volgende:
  • PS3 Fat 60GB verkocht voor 100,- (wilde zelf niet *kloten* met het vervangen van de laser)
  • Voor 245,- een nieuwe PS3 Slim gekocht. Dus eigenlijk voor 145,-.
  • Daarbij een verzekering gekocht voor 50,-. Dit houdt in dat ik 3 jaar bovenop de standaard 1 jaar (Mediamarkt) garantie krijg. In totaal dus 4 jaar garantie op alles! Dus ook bij eigen schuld schade.
Nu is 50,- qua percentage wel veel, maar ik weet zeker dat ik de komende 4 jaar geen zorgen heb. Daarnaast is het duurder om een laser te vervangen en/of een nieuwe PS3 te halen.
Denk dat je dat best goed geregeld hebt zo. 4 Jaar is nogal wat :)

Wat betreft een nieuwe laser, volgens mij zag ik ze laatst op eBay staan voor rond de 30 euro incl. verzenden. Oké, wel refurbished maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
/edit

[ Voor 99% gewijzigd door Ike. op 28-10-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb een ps3 defect, hij leest wel dvd's maar geen spellen
kan iemand mij mischien vertellen hoe ik dit kan repareren?
Alvast bedankt
Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste