Asphyxion schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:38:
De fans in mijn PS3 40GB beginnen nu na +- 10 minuten te spelen over te schakelen op de hardste stand - het is net een föhn die je in je kamer hebt staan. Aangezien ik geen garantie meer heb en geen 150,- euro wil betalen voor een refurb heb ik gister maar eens nieuwe koel pasta er op laten zetten. Helaas heeft dat niet geholpen.
Ik overweeg om zo'n Nyko cooler aan te schaffen en die er op te zetten, maar ik twijfel of dat wel nut heeft. Iemand hier ervaring mee? Voor iets meer dan 20,- euro is dat wel het laatste wat ik er aan wil laten doen. Anders wordt het maar een PS3 slim.

Denk dat zo'n externe fan geen zoden aan de dijk zet.
Ik had van de zomer hetzelfde probleem;
Na 1 potje Uncharted online vanuit de laagste stand ineens een ventilator die zelfs harder gaat als met de fantest.
Ik heb toen fora afgestruind voor een oplossing en die kwam in de vorm van een Talismoon Whisper Fan.
Punt is dat de originele PS3 een 19 blade ventilator had maar later zijn ze overgegaan naar 15 blades welke minder goed koelen en luidruchtiger zijn.
Ik heb deze 19 blade fan er in gezet, de koelpasta opnieuw aangebracht (optioneel) en het probleem is verholpen.
Nu komt het beestje niet hoger als fanstand 2 (welke wel iets hoger is als bij de standaard fan van de 40 GB en in de 1e stand is het niet compleet geruisloos meer maar het koelt zeker beter)
Je moet wel het hele ding uit elkaar halen, wat lastig lijkt maar zodra je het een keer gedaan hebt is het hetzelfde als een PC.
Er zijn hiervoor step-by-step guides te vinden en ook veel Youtube filmpjes.
Deze fan past in alle fat-modellen. Verwacht er geen wonderen van want je ps3 wordt niet voor niets te heet.
Ik ken iemand met een slim welke standaard een 17 blade fan heeft en een veel lager stroomverbruik en zijn PS3 is vele malen stiller.
Ik ben in ieder geval niet ontevreden met de mijne meer.