Om nog even op bovenstaande bericht te komen. Volgens Consuwijzer is dit inderdaad te lang, je moet van te voren eigenlijk een maximale termijn laten vast leggen. Als ze zich daar niet aan houden, kun je de 'overeenkomst' ontbinden en je geld terug eisen. Voor hen die dit ook nog mee gaan maken..sjobiscity schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:48:
Bij de BCC geweest [...]
Ik heb inmiddels al een paar weken terug een brief naar Sony gestuurd, maar ik heb verder niks van ze vernomen. Is er iemand die ervaring heeft met een brief sturen?
Zoja,
- die standaardbrief?
- naar welk adres?
bvd,
Qyx
Zoja,
- die standaardbrief?
- naar welk adres?
bvd,
Qyx
Vandaag las me PS 3 weer wel spellen, lijkt me niet helemaal goed
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Mijn PS3 loopt sinds vandaag continu vast, en wilt ook blu ray's soms niet meer goed slikken. Heb het idee dat hij te warm wordt, aangezien als ik hem een uurtje af laat koelen ik gewoon weer een kwartiertje kan gamen....
Nu heb ik wel gegoogled e.d. maar ik krijg geen rood knipperend lampje oid...
Maargoed, ik zie hier de link voor een RMA van sony, maar is het slimmer om hem terug te brengen naar de mediamarkt of het direct af te handelen met sony?
Edit:
Maargoed, ik zie hier de link voor een RMA van sony, maar is het slimmer om hem terug te brengen naar de mediamarkt of het direct af te handelen met sony?
Edit:
Precies hetzelfde hier, maar dan met BC2 commentaarAnoniem: 354180 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:35:
een paar dagen geleden is onze PS3 60GB zo goed als overleden. als ik een spel doe bv. fifa 09 dan valt na ongeveer 5 minuten spelen alleen het commentaar weg, en daarna loopt ie helemaal vast. dan moet je de PS3 met de schakelaar achter uit zetten, en dan hoor je twee piepjes en gaat ie uit.
[ Voor 34% gewijzigd door Dersan op 06-05-2010 23:30 ]
Ik weet niet of het een defect is, maar wellicht heeft iemand hier de gouden tip:
Ik heb een probleempje:
Gisteren toen ik thuis kwam heb ik snel even een potje MW2 online gespeeld. PS3 daarna uitgezet en de bekerfinale gaan kijken. Tussen het kijken door ben ik met een probleem met de iPhone van mijn vriendin aan de slag gegaan. Deze herkende onze Wi-Fi router niet. Uiteindelijk opgelost doordat er 1 teken fout stond in het MAC adres, en deze optie stond daarnaast ook uitgeschakeld.
Afijn. De PS3 is vanuit de router (klein standaard Belkinnetje) bedraad verbonden. Echter wilde ik na de wedstrijd nog 'n potje gaan spelen, maar mijn verbinding werkte niet meer.
Zowel Wi-Fi als bedraad alle instellingen opnieuw nagelopen. Ik kreeg een paar keer een IP adress time-out. Na deze handmatig ingevuld te hebben, ging het verkrijgen van de het IP wel goed, maar gaf ie een of andere DNS error aan.
Nu weet ik niet of het gepruts met het MAC adres met het uiteindelijke probleem te maken heeft. Weet iemand dit? Ik heb vanochtend nog even snel gekeken of PSN er niet gewoon uit lag, maar hij deed het weer niet.
Al een reset van de router geprobeerd en de router vanaf het begin opnieuw instellen?
Gewoon met Sony zelf regelen. Zou het alleen niet via die RMA link doen maar altijd even bellen naar de Playstation helpdesk. Deze maken RMA voor je aan (als je nog garantie hebt). Als je geen garantie meer hebt kun je daar ook naar het antwoordnummer vragen waar je een brief naartoe kan sturen.Dersan schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:18:toon volledige bericht
Mijn PS3 loopt sinds vandaag continu vast, en wilt ook blu ray's soms niet meer goed slikken. Heb het idee dat hij te warm wordt, aangezien als ik hem een uurtje af laat koelen ik gewoon weer een kwartiertje kan gamen....
Edit:
[...]
Precies hetzelfde hier, maar dan met BC2 commentaar
there's no tweak without the tweaker
Gister kon hij opeens wel weer FIFA afspelen, en vandaag weer geen enkel spel, Helpdesk gebeld, en ze blijven er bij dat ik geen garantie heb,
triest hoor, na 2,5 jaar is je aankoop van 500 euro gewoon 0 waard.
Volgens hun kan het een software probleem zijn, en ben ik de boel maar aan het formatteren
triest hoor, na 2,5 jaar is je aankoop van 500 euro gewoon 0 waard.
Volgens hun kan het een software probleem zijn, en ben ik de boel maar aan het formatteren
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
En ook na een volledige formatie herkent hij in het ps3 menu wel een game. maar start deze hem niet op. Het beeld blijft zwart, tja wat moet ik nu doen.
De voorbeeld brief uit de openingspost als leidraad nemen en een brief schrijven.Mars18 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:32:
En ook na een volledige formatie herkent hij in het ps3 menu wel een game. maar start deze hem niet op. Het beeld blijft zwart, tja wat moet ik nu doen.
Ok, ik probeer het telefoonnummer te vinden om mijn RMA aan te vragen, maar ik kom bij het surfen op de sony site continu op http://nl.playstation.com/ uit.... Weet iemand waar ik moet kijken? Ik word er helemaal gek van.
Inderdaad, vast een extreem lange zoektocht geweestAnoniem: 218213 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:50:
kijk even in de startpost
Ja sorry ik had er niet eens aan gedacht om in de TS te kijken, aangezien je zou verwachten dat zulke info makkelijk te vinden zou moeten zijn op internet.
Maargoed, gebeld en procedure opgestuurd gekregen. Service erg netjes, ook kosteloos opsturen naar hun.
Maar waarom moet ik in vredesnaam mijn controller ook mee opsturen?
Een beetje smerige PS3 terugkrijgen zou ik al kut vinden, maar ik heb al helemaal geen zin in dat ik misschien een stinkende en plakkende controller van een ander terugkrijg
.
Maargoed, gebeld en procedure opgestuurd gekregen. Service erg netjes, ook kosteloos opsturen naar hun.
Maar waarom moet ik in vredesnaam mijn controller ook mee opsturen?
Ik kreeg gister al een reactie van Bart Smit, dat het is doorgezet naar hun service/reparatie afdeling.
En krijg binnenkort bericht,
Ben benieuwd hoe het gaat aflopen.
En krijg binnenkort bericht,
Ben benieuwd hoe het gaat aflopen.
Ze willen controleren of je controller niet kapot is op de een of andere manier. Wees gerust, de enkelen die een smerige PS terugkrijgen die worden ook gecompenseerd. Gebeurt zelden.Dersan schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 00:20:
*knip*
Maar waarom moet ik in vredesnaam mijn controller ook mee opsturen?Een beetje smerige PS3 terugkrijgen zou ik al kut vinden, maar ik heb al helemaal geen zin in dat ik misschien een stinkende en plakkende controller van een ander terugkrijg
.
Ik kreeg echt een spik splinternieuwe waar geen vuiltje/stofje op zat. Gewoon de folie er nog op. Ook aan de binnenkant was hij zo schoon.
Toen mijn huisgenoot thuiskwam nog met hem over gehad, hij had gebeld aangezien ik had druk had. Maargoed, controller toch maar uit de doos gehaald omdat ze expliciet tegen hem hadden gezegd dat dit inderdaad in de brief zou staan maar dit niet de bedoeling was. Beetje vreemd, maargoed, we zullen zien. Hopelijk heb ik weer snel een PS3 terugvirtualJac schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:20:
[...]
Ze willen controleren of je controller niet kapot is op de een of andere manier. Wees gerust, de enkelen die een smerige PS terugkrijgen die worden ook gecompenseerd. Gebeurt zelden.
Ik kreeg echt een spik splinternieuwe waar geen vuiltje/stofje op zat. Gewoon de folie er nog op. Ook aan de binnenkant was hij zo schoon.
Ik had ongeveer dezelfde problemen met mijn 60gb ps3. Bij mij herkende die ook na het schoonmaken van de lens geen discs meer terwijl deze oplossing een half jaar geleden nog wel succes had.Mars18 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:32:
Ik heb via Ebay een nieuw binnenwerk besteld en na 5 weken wachten was gisteren eindelijk mijn pakketje uit Hong Kong aangekomen. Thuis gekomen gelijk het nieuwe onderdeel ingebouwd en toen was het ff nagelbijten. Stekker er weer in en gelijk mijn verslaving Fifa 10 erin gedaan. Disc werkt gelijk herkent en inmiddels zijn er alweer flink wat potje gespeeld.
Totale kosten $45 dollar en ongeveer 1 uurtje geconcentreerd knutselen.
Oke dan, is een optie.TheJuul schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:14:
[...]
Ik had ongeveer dezelfde problemen met mijn 60gb ps3. Bij mij herkende die ook na het schoonmaken van de lens geen discs meer terwijl deze oplossing een half jaar geleden nog wel succes had.
Ik heb via Ebay een nieuw binnenwerk besteld en na 5 weken wachten was gisteren eindelijk mijn pakketje uit Hong Kong aangekomen. Thuis gekomen gelijk het nieuwe onderdeel ingebouwd en toen was het ff nagelbijten. Stekker er weer in en gelijk mijn verslaving Fifa 10 erin gedaan. Disc werkt gelijk herkent en inmiddels zijn er alweer flink wat potje gespeeld.
Totale kosten $45 dollar en ongeveer 1 uurtje geconcentreerd knutselen.
Als het goed is krijg ik binnen enkele dagen bericht van Bart Smit.
OF je regelt het gewoon met Sony zelf. Wellicht minder dan 5 weken wachten en 0,0euro kosten...Mars18 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:52:
[...]
Oke dan, is een optie.
Als het goed is krijg ik binnen enkele dagen bericht van Bart Smit.

Sony wil zelf niks meer regelen, ze zeggen dat ik geen rechten meer heb, 2.5 jaar later en 500 euro weg.virtualJac schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:05:
[...]
OF je regelt het gewoon met Sony zelf. Wellicht minder dan 5 weken wachten en 0,0euro kosten...Maar goed, het is wel tweakerlike om zelf een binnenwerk erin te bouwen
Heb je al een brief gestuurd dan?Mars18 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:43:
[...]
Sony wil zelf niks meer regelen, ze zeggen dat ik geen rechten meer heb, 2.5 jaar later en 500 euro weg.
Anoniem: 209944
Heb nu het probleem dat ik ongeveer 5 minuten kan slepen.
PS3 loopt dan vast, schakelt uit zie een geel lampje en rood lichtje blijft dan knipperen.
PS3 wordt dan te warm is zeker een YLOD?
Staat niet in een kast en heb eerder nooit deze problemen gehad. Heb wel ooit LInux op de PS3 gehad en is met de update uitgeschakelt.
PS3 loopt dan vast, schakelt uit zie een geel lampje en rood lichtje blijft dan knipperen.
PS3 wordt dan te warm is zeker een YLOD?
Staat niet in een kast en heb eerder nooit deze problemen gehad. Heb wel ooit LInux op de PS3 gehad en is met de update uitgeschakelt.
Stuurt Sony ook BD-ROM drives op als je daar om vraagt? (tegen betaling)
Ik zou best een reservedrive willen hebben (just in case), aangezien ik vrij handig ben met die dingen.
Bij de 360 heb ik ook de dvd-laser gecalibreerd (die kon veel lager..) met een digitaal metertje
Ik zou best een reservedrive willen hebben (just in case), aangezien ik vrij handig ben met die dingen.
Bij de 360 heb ik ook de dvd-laser gecalibreerd (die kon veel lager..) met een digitaal metertje
[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 16-05-2010 00:43 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Heb waarschijnlijk de laser unit stuk en heb gekeken maar vind over o.a. console4fun.nl niet zulke positieve posts.
Weet iemand waar de KES-400AAA betrouwbaar te bestellen is ? voor de 60gb versie.
Vind nog een zerogame.nl , iemand daar al besteld?
En google ads laat hier nu consolepro.nl zien.
Toch nog maar wat verder uit elkaar halen en kijken of de fan wel schoon is en goed rond draait.
Hij loopt vast en je hoort de bluray om de paar seconden zachtjes tikken en ejecten doet hij pas
na de reboot.
Weet iemand waar de KES-400AAA betrouwbaar te bestellen is ? voor de 60gb versie.
Vind nog een zerogame.nl , iemand daar al besteld?
En google ads laat hier nu consolepro.nl zien.
Toch nog maar wat verder uit elkaar halen en kijken of de fan wel schoon is en goed rond draait.
Hij loopt vast en je hoort de bluray om de paar seconden zachtjes tikken en ejecten doet hij pas
na de reboot.
[ Voor 51% gewijzigd door Capo op 16-05-2010 21:11 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Om maar even met de deur in huis te vallen ik heb hier een kapotte ps3 staan van een maat van me die geen tijd heeft om hem te repareren.
Het gaat om de eerste generatie ps3 model met cardreader en 4 usb poorten (60gb??). Het probleem is dat deze ps3 geen cd/dvd/blu-ray/ps3 games meer wilt lezen. Normaal gesproken verschijnt er een icoontje als je er een cd/dvd/blu-ray/ps3 game in duwt, maar deze ps3 doet dat zelfs niet meer.
Nu denk ik uiteraard aan de lens. Ik ga nu even sony bellen en kijken of er er nog een gratis reparatie uit kan slepen. Iemand nog tips voor me?
Het gaat om de eerste generatie ps3 model met cardreader en 4 usb poorten (60gb??). Het probleem is dat deze ps3 geen cd/dvd/blu-ray/ps3 games meer wilt lezen. Normaal gesproken verschijnt er een icoontje als je er een cd/dvd/blu-ray/ps3 game in duwt, maar deze ps3 doet dat zelfs niet meer.
Nu denk ik uiteraard aan de lens. Ik ga nu even sony bellen en kijken of er er nog een gratis reparatie uit kan slepen. Iemand nog tips voor me?
Dit topic lezen en hem gratis laten repareren.PuDy schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:19:
*knip* Iemand nog tips voor me?
Anoniem: 257962
Mijn PS3 (40GB model) is ook naar de kl*t*h 
Heb de PS3 al eens open gemaakt ivm reinigen van stof. Garantie is dus geen optie.
Nu zal ik binnenkort dus een nieuwe moeten kopen. Hebben de Slims ook een brakke lens of is dat inmiddels al verbeterd?
Heb de PS3 al eens open gemaakt ivm reinigen van stof. Garantie is dus geen optie.
Nu zal ik binnenkort dus een nieuwe moeten kopen. Hebben de Slims ook een brakke lens of is dat inmiddels al verbeterd?
Ik heb net een aardige medewerker van Sony aan de lijn gehad, maar hij wilde de ps3 niet gratis laten repareren. Nog gerefereerd aan de kassa uitzending etc maar dat mocht niet baten. Is het nu verstandig om de ps3 te laten maken voor 149 euro of hem te verkopen en een PS3 slim te halen?
Heb je het aankoopbewijs nog?PuDy schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:14:
Ik heb net een aardige medewerker van Sony aan de lijn gehad, maar hij wilde de ps3 niet gratis laten repareren. Nog gerefereerd aan de kassa uitzending etc maar dat mocht niet baten. Is het nu verstandig om de ps3 te laten maken voor 149 euro of hem te verkopen en een PS3 slim te halen?
jij ook al.PuDy schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:19:
Om maar even met de deur in huis te vallen ik heb hier een kapotte ps3 staan van een maat van me die geen tijd heeft om hem te repareren.
Wat een dom probleem man. En een slechte zaak van Sony.
Microsoft is veel beter met RROD probleem.
Sony

Ik weet niet of het hier helemaal goed past maar misschien dat iemand hier wel een zinnig antwoord op kan geven. Ik wil mijn ps3 namelijk verkopen...
Wat is een redelijke prijs voor een werkend 60 gb model inclusief kabels (zonder controller) en beschadigingen aan de behuizing? (klepje cardreader mist).
Wat is een redelijke prijs voor een werkend 60 gb model inclusief kabels (zonder controller) en beschadigingen aan de behuizing? (klepje cardreader mist).
Deze playstation is gekocht ivm met die BRAVIA actie toen de tijd, dat is wel meer dan 2 jaar geleden. Ik moet even aan maat vragen of hij hier nog een aankoopsbewijs van heeft (ik ga uit van wel)
Mars18 schreef:
Slechte zaak maar de vergelijking gaat niet echt op. Vier vrienden van mij hebben een xbox360 en die zijn alle 4 kapot gegaan. 3 van de 4 werden gratis gerepareerd en twee daarvan zijn inmiddels alweer kapot.jij ook al.
Sony
[ Voor 35% gewijzigd door Polycom op 17-05-2010 13:32 ]
Dat jij je af laat schepen de eerste keer aan de telefoonMars18 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:22:
[...]
jij ook al.
Sony

Mijn Playstation is na 3 jaar kosteloos gerepareerd. Kosteloos verzending en omdat het iets langer duurde kreeg ik compensatie met gratis spellen. En niet alleen mijne, maar velen zoals je kan lezen in dit topic. Maar goed, als jij te lui/dom bent om het topic te lezen dan moet je inderdaad betalen. Nee hoor, lekker meteen gaan schreeuwen en

Mijne was gekocht in een actie waarin je als eerste in NL een PS3 kon kopen, hierdoor had ik ook geen bon meer. Een kopie van bankafschrift was bij mij genoegPuDy schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:30:
[...]
Deze playstation is gekocht ivm met die BRAVIA actie toen de tijd, dat is wel meer dan 2 jaar geleden. Ik moet even aan maat vragen of hij hier nog een aankoopsbewijs van heeft (ik ga uit van wel)
Oke dat gaat wel lukken dan.
Maar moet ik nu dus beleefd gaan 'drammen' aan de telefoon dat ik mijn ps3 gratis gerepareerd terug wil zien?
Maar moet ik nu dus beleefd gaan 'drammen' aan de telefoon dat ik mijn ps3 gratis gerepareerd terug wil zien?
Nee, als je al belt gewoon het antwoordnummer vragen waar je een brief aan kan richten en dan de standaardbrief die in dit topic staat aanvullen met je eigen gegevens. Zonder postzegel naar het antwoordnummer en het telefoontje na een week afwachten. Of hem tegen betaling laten repareren, nieuwe kopen etc...PuDy schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:50:
Oke dat gaat wel lukken dan.
Anoniem: 257962
De vergelijking gaat wel degelijk. Het gaat natuurlijk niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit. In beide gevallen is er sprake van een bekend defect dat kan optreden. De MS console was in het begin ruk maar dat is een stuk beter geworden en ook heeft MS de garantie termijn opgeschroeft naar 3 jaar. Zou Sony ook moeten doen.PuDy schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:30:
Slechte zaak maar de vergelijking gaat niet echt op. Vier vrienden van mij hebben een xbox360 en die zijn alle 4 kapot gegaan. 3 van de 4 werden gratis gerepareerd en twee daarvan zijn inmiddels alweer kapot.
Dit is gewoon ruk. 500 euro naar de klote binnen 3 jaar. Klote Sony!
Weet iemand trouwens of de status ook nog hoort te veranderen bij RMA status?
Bij mij is het nu 5 werkdagen nadat het pakket is aangeboden nog steeds:
RMA Status Informatie
InProcess
Morgens anders er maar even achteraan bellen, verveling slaat nu soms toe 's avonds zonder ps3
Bij mij is het nu 5 werkdagen nadat het pakket is aangeboden nog steeds:
RMA Status Informatie
InProcess
Morgens anders er maar even achteraan bellen, verveling slaat nu soms toe 's avonds zonder ps3
Een handleiding voor het vervalsen van het aankoopsbewijs is hier niet de bedoeling.
[ Voor 102% gewijzigd door psychoclown op 18-05-2010 11:30 ]
Dit is dus gewoon fraude en volgens mij niet helemaal niet de bedoeling....
Anoniem: 91868
Inmiddels ook de YLOD...
Ga hem maar opsturen hiernaar:
https://www.free-box.nl/p...c03e3a89d64fb88ff7a81c7ec
Dan weet ik tenminste zeker dat ik voor niet al teveel geld alles behoud (m'n skin, saves en hd). Mijn PS3 is toch al over de 2 jaar heen.
Ga hem maar opsturen hiernaar:
https://www.free-box.nl/p...c03e3a89d64fb88ff7a81c7ec
Dan weet ik tenminste zeker dat ik voor niet al teveel geld alles behoud (m'n skin, saves en hd). Mijn PS3 is toch al over de 2 jaar heen.
Ik kreeg vrijdag een PS3 Slim terug van reparatie (had last van het rode scherm-probleem).
Is deze ook kapot.
Hij valt na een 30/45 minuten spelen compleet uit. Om er nog leven in te krijgen moet eerst de stekker er uit. Dan kan ie weer aan en valt ie binnen een paar minuten spelen weer uit. (en hij staat gewoon naast de tv op het meubel, niet ingesloten). Iets met overhitting dus.
Is deze ook kapot.

Hij valt na een 30/45 minuten spelen compleet uit. Om er nog leven in te krijgen moet eerst de stekker er uit. Dan kan ie weer aan en valt ie binnen een paar minuten spelen weer uit. (en hij staat gewoon naast de tv op het meubel, niet ingesloten). Iets met overhitting dus.
Klinkt inderdaad als een brakke sensor ofzo. Goed bezig. Bij welke winkel heb je hem gekocht en hoe lang geleden? Ik zou hem daar gewoon op de toonbank zetten en een nieuwe eisen... In ieder geval compensatie eisen op de een of andere manier.SR8 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:43:
Ik kreeg vrijdag een PS3 Slim terug van reparatie (had last van het rode scherm-probleem).
Is deze ook kapot.
Zojuist een afspraak gemaakt met Freebox voor volgende week, zal laten weten of een nieuwe laser unit het niets meer willen lezen weer oplost! Zou wel humor zijn, 100 euro voor een reparatie terwijl ik inmiddels 550 euro heb uitgegeven aan een 360 en een nieuwe PS3...
combinatie van ongeduld en hebberigheid zullen we maar zeggen...
Zo vandaag gebeld door Playstation. Omdat ik via Bart Smit had gezegd dat mijn Playstation 3 blu ray speler kapot is.
Het kwam er op neer dat ik gewoon pech had, en voor 150 euro kon omruilen. Ik wilde zijn baas spreken maar dat is niet gelukt.
Ik moet nu een brief gaan sturen naar het hoofdkantoor.
Ik snap niet wat jullie dan zeggen over de telefoon hoor???
Playstation 3 service is gewoon uber slecht. Niet normaal.
Het kwam er op neer dat ik gewoon pech had, en voor 150 euro kon omruilen. Ik wilde zijn baas spreken maar dat is niet gelukt.
Ik moet nu een brief gaan sturen naar het hoofdkantoor.
Ik snap niet wat jullie dan zeggen over de telefoon hoor???
Playstation 3 service is gewoon uber slecht. Niet normaal.
Wie zegt er hier iets over de telefoon? Enige wat je in dit topic leest is juist niets via de telefoon regelen, maar via een brief. Misschien toch het topic eens lezen?
Er stond hier zeker iemand die via de telefoon het gelukt was.virtualJac schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:26:
Wie zegt er hier iets over de telefoon? Enige wat je in dit topic leest is juist niets via de telefoon regelen, maar via een brief. Misschien toch het topic eens lezen?
Ik ga de brief sturen, hij moet toch naar het hoofdkantoor van playstation?
Hallo mede PS3 fans/gebruikers,
Ik heb de PS3 60GB versie. Gekocht binnen een half jaar dat hij uit kwam.
Sinds deze week had ik met het spelen van een demo hier en daar wat "lag' ontdekt.
Lokaal 'lag' dus alsof de ps3 hapert en het niet bij kan houden.
Nu bij het opstarten van de PS3 is hij zeer traag. Het rijtje "video" of 'Games" wordt zeer traag opgebouwd en ze zijn eigenlijk niet meer op te starten.
Wel gisteren via een stream nog film kunnen kijken, kortom externe data lijkt prima te gaan.
Geen idee waar dit ineens vandaan komt, maar misschien klinkt het bekend. Op Inet maar 1 andere geval gevonden die 1 mei een post heeft gemaakt, dus misschien is het een recent firmware probleem.
Zie hier
Iemand tips of andere help?
Ga zelf even proberen om alsnog een backup te maken voor het geval hij helemaal stil valt.
Misschien daarna maar eens een format want na al die jaren is dit misschien eens wenselijk.
Hoop dat andere het probleem herkennen en een oplossing weten.
Sinds deze week had ik met het spelen van een demo hier en daar wat "lag' ontdekt.
Nu bij het opstarten van de PS3 is hij zeer traag. Het rijtje "video" of 'Games" wordt zeer traag opgebouwd en ze zijn eigenlijk niet meer op te starten.
Wel gisteren via een stream nog film kunnen kijken, kortom externe data lijkt prima te gaan.
Geen idee waar dit ineens vandaan komt, maar misschien klinkt het bekend. Op Inet maar 1 andere geval gevonden die 1 mei een post heeft gemaakt, dus misschien is het een recent firmware probleem.
Zie hier
Ga zelf even proberen om alsnog een backup te maken voor het geval hij helemaal stil valt.
Misschien daarna maar eens een format want na al die jaren is dit misschien eens wenselijk.
PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX
Beste Tweakers,
Ongeveer een maand geleden wou de ps3 geen cd's meer inslikken.
Even nagekeken toen bleek de sleuf als spaarpot te zijn gebruikt door mijn jongste van 3.
Met grootte voorzichtigheid de PS3 opengemaakt en er 6 euro aan kleingeld uitgevist.
Nu heeft hij het twee weken goed tot redelijk gedaan merkte wel dat het beeld af en toe haperde, maar nu wil de ps3 geen cd's meer lezen.
Al even gekeken op google voor reparatie omgeving amsterdam en iets gevonden in Zuid-oost.
Hier wordt de laser vervangen voor 110 euro.
Ik vraag mijn af of het mogelijk is om ergens op internet een gehele cd/bluray speler te kopen en zo de gehele speler te vervangen.?
met vriendelijke groet
vincent
Ongeveer een maand geleden wou de ps3 geen cd's meer inslikken.
Even nagekeken toen bleek de sleuf als spaarpot te zijn gebruikt door mijn jongste van 3.
Met grootte voorzichtigheid de PS3 opengemaakt en er 6 euro aan kleingeld uitgevist.
Nu heeft hij het twee weken goed tot redelijk gedaan merkte wel dat het beeld af en toe haperde, maar nu wil de ps3 geen cd's meer lezen.
Al even gekeken op google voor reparatie omgeving amsterdam en iets gevonden in Zuid-oost.
Hier wordt de laser vervangen voor 110 euro.
Ik vraag mijn af of het mogelijk is om ergens op internet een gehele cd/bluray speler te kopen en zo de gehele speler te vervangen.?
met vriendelijke groet
vincent
update:_Xenad_ schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:42:toon volledige bericht
Hallo mede PS3 fans/gebruikers,
Zie hier
Restore default hielp niet.
Uiteindelijk de 'format' optie maar gebruikt. Duurde een paar uur, maar gelukkig lukte dit.
Helaas helaas, is de 'stottering' nog steeds aanwezig.
Streaming van pc gaat prima, maar zodra ik op de PS3 een bewerking op de hdd aanroep is het stotteren geblazen.
Alle help is welkom.
PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX
Ook ik had een PS3-40Gb van ruim 2,5 jaar oud met een YLOD. Geen garantie meer helaas dus einde oefening.
Flink wat rondgelezen op tweakers en youtube's bekeken en toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de heatgun methode gaan proberen. Nou ben ik een techneut, dus ik heb er wel een beetje kijk op, zo heb ik al eerder PS2's gerepareerd en ook nat geworden gsm's gereanimeerd dus......
Maar met een heatgun aan de slag op een mainboard vond ook ik behoorlijk riskant.
Van te voren de instelbare heatgun eerst maar eens gekalibreerd met een temp.sensor en precies op 350 gr. afgesteld. Toen de PS3 gedemonteerd en de plekken op het moederboard, gpu/cpu en de ernaast liggende chips verwarmd, zo'n 10 to 15 seconden lang. Dat ging niet goed, want de YLOD bleef.
Persoonlijk vond ik die tijd nogal aan de korte kant, maarja ok, als 'men' het zegt dan doe je dat eerst.
Toen maar eens een ouwe printplaat uit de afvalbak getrokken en die plaatselijk gaan verhitten met de heatgun. Na zo'n 30 seconden werd het soldeer echt vloeibaar.
Dus bij de 2e poging toch maar iets van 25 seconden aangehouden, zooitje weer in elkaar, uiteraard nieuwe warmte geleidende pasta tussen de cpu/gpu en de heatsink, dichtschroeven en jawel, hij doet het weer!
Nu nog even flink duurtesten natuurlijk, ben benieuwd of hij het blijft doen als hij flink gebruikt wordt.
Viel me wel op trouwens dat die fan voor de reparatie altijd zo vreselijk te keer ging, ook dat zullen we nu eens in de gaten houden en dat kan wat mij betreft een voorbode zijn op YLOD.
Die meneer die hier postte dat hij z'n board in de oven legde op 200 gr. Is dat goed gegaan? en doet hij het nog steeds? Die methode kan natuurlijk ook, alleen hoe weet je dat 200 gr. genoeg is? hoe kom je aan dat getal.
Ik zag op YT de filmpjes van de Engelse versie van Radar, 'Watchdog' geheten en die deden het ook in een kleine oven, zij hadden maar liefst een slagingspercentage van 96% vertelden ze. Ben benieuwd naar de temperatuur die ze gebruikten.
Flink wat rondgelezen op tweakers en youtube's bekeken en toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de heatgun methode gaan proberen. Nou ben ik een techneut, dus ik heb er wel een beetje kijk op, zo heb ik al eerder PS2's gerepareerd en ook nat geworden gsm's gereanimeerd dus......
Maar met een heatgun aan de slag op een mainboard vond ook ik behoorlijk riskant.
Van te voren de instelbare heatgun eerst maar eens gekalibreerd met een temp.sensor en precies op 350 gr. afgesteld. Toen de PS3 gedemonteerd en de plekken op het moederboard, gpu/cpu en de ernaast liggende chips verwarmd, zo'n 10 to 15 seconden lang. Dat ging niet goed, want de YLOD bleef.
Persoonlijk vond ik die tijd nogal aan de korte kant, maarja ok, als 'men' het zegt dan doe je dat eerst.
Toen maar eens een ouwe printplaat uit de afvalbak getrokken en die plaatselijk gaan verhitten met de heatgun. Na zo'n 30 seconden werd het soldeer echt vloeibaar.
Dus bij de 2e poging toch maar iets van 25 seconden aangehouden, zooitje weer in elkaar, uiteraard nieuwe warmte geleidende pasta tussen de cpu/gpu en de heatsink, dichtschroeven en jawel, hij doet het weer!
Nu nog even flink duurtesten natuurlijk, ben benieuwd of hij het blijft doen als hij flink gebruikt wordt.
Viel me wel op trouwens dat die fan voor de reparatie altijd zo vreselijk te keer ging, ook dat zullen we nu eens in de gaten houden en dat kan wat mij betreft een voorbode zijn op YLOD.
Die meneer die hier postte dat hij z'n board in de oven legde op 200 gr. Is dat goed gegaan? en doet hij het nog steeds? Die methode kan natuurlijk ook, alleen hoe weet je dat 200 gr. genoeg is? hoe kom je aan dat getal.
Ik zag op YT de filmpjes van de Engelse versie van Radar, 'Watchdog' geheten en die deden het ook in een kleine oven, zij hadden maar liefst een slagingspercentage van 96% vertelden ze. Ben benieuwd naar de temperatuur die ze gebruikten.
Tip voor de mensen die (lang) wachten op hun RMA. Na 15 werkdagen iedere dag gebeld en flink lopen zeuren, gisteren waren ze er goed zat van denk ik, ze zouden er een spoedverzending van maken (eerst zeiden ze dat ze die optie niet hadden). Was gisteren om 3 uur, zonet is DHL aan de deur geweest
. Jammer genoeg was ik naar college maargoed.
Problem solved._Xenad_ schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:02:
[...]
update:
Restore default hielp niet.
Uiteindelijk de 'format' optie maar gebruikt. Duurde een paar uur, maar gelukkig lukte dit.
Helaas helaas, is de 'stottering' nog steeds aanwezig.
Streaming van pc gaat prima, maar zodra ik op de PS3 een bewerking op de hdd aanroep is het stotteren geblazen.
Alle help is welkom.
Had nog een oude laptop liggen met een 40GB schijf.
Deze eruit gehaald en in de PS3 gestopt. Loopt als een zonnetje.
voorlopig tevreden met de capaciteit. Weet in ieder geval dat mijn probleem echt de HDD was.
Binnenkort maar meteen een 250GB erin denk ik zo.
Hmm, mijn ps3 is volgensmijn langzaamaan het sterven. Hij las eerst helemaal geen blu rays meer, toen een paar dagen uit gehad, toen las hij gister wel weer blu ray, even gegamed, en toen liep hij vast en las hij weer geen blu ray. Het zou best oververhitting kunnen zijn denk ik. Hij staat wel gewoon open in me kamer, zonder kastje eromheen, alleen zit ik hier op zolder en is het hier overdag wel 30 graden denk ik, als 't niet warmer is...
Draait de fan constant?brambest schreef op zondag 06 juni 2010 @ 08:56:
Hmm, mijn ps3 is volgensmijn langzaamaan het sterven. Hij las eerst helemaal geen blu rays meer, toen een paar dagen uit gehad, toen las hij gister wel weer blu ray, even gegamed, en toen liep hij vast en las hij weer geen blu ray. Het zou best oververhitting kunnen zijn denk ik. Hij staat wel gewoon open in me kamer, zonder kastje eromheen, alleen zit ik hier op zolder en is het hier overdag wel 30 graden denk ik, als 't niet warmer is...
Nou ik stuur nog die voorbeeld brief naar bart smit.
En anders laat ik hem wel voor 60 euro maken.
Sony heeft echt afgedaan bij mij
Waarom zou je in godsnaam die brief naar de Bart Smit sturen? Dat zal geen nut hebben. Ik kan me hierdoor nog steeds niet voorstellen dat je het topic gelezen hebt. Het is dan ook erg makkelijk om af te geven op Sony. Maar goed, als je zelf geen moeite doet zal Sony inderdaad tegenvallen voor je. Succes ermee in ieder geval.Mars18 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 09:06:
Nou ik stuur nog die voorbeeld brief naar bart smit.
Hoe kan ik dat testen?
Misschien moet ik iets meer informatie geven.
Het begon allemaal een week geleden ongeveer. Ik was lekker borderlands aan het spelen, toen liep hij tot 2x toe vast. Heb ik een ander spel geprobeerd, en toen liep die ook vast. Harde reset gedaan, en toen las hij helemaal geen blu ray meer. DVD's kan hij wel gewoon lezen overigens. Paar dagen gewacht, en hij leest weer blu ray. Weer geprobeerd, maar na een minuut of 5 zelfde issue. Weer paar dagen gewacht, en toen was het vandaag. Net borderlands weer heel ff gespeelt, denk een minuut of 10, en toen stond hij weer vast. Ik dacht dat hij helemaal vast liep, dus had al op de ps button gedrukt, en me vinger op het " eject disc knopje " gehouden. Hij bleek dus na 2 min verder te gaan, maar toen ging hij al de disc uitspugen. Vervolgens dacht ik dat het misschien beter was om even een ander spel te testen, dus ik stop FF XIII erin, en die leest hij dus helemaal niet meer. Het is nu helemaal niet warm op me kamer, dus ik denk niet dat het oververhitting is geweest!
EDIT: Ik zet hem net weer even uit, en daarna weer aan, vervolgens krijg ik de volgende error :
" An error occured during the start operation.
(E80010514) "
[ Voor 6% gewijzigd door brambest op 07-06-2010 15:54 ]
Op internet vind ik verschillende verhalen met de E 80010514 code.brambest schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:51:
[...]
-----------------
EDIT: Ik zet hem net weer even uit, en daarna weer aan, vervolgens krijg ik de volgende error :
" An error occured during the start operation.
(E80010514) "
Ik denk dat je Blu-ray drive kapot is
Heb je nog garantie?
[ Voor 74% gewijzigd door Ike. op 07-06-2010 15:59 ]
Ik ben bang van niet. Heb destijds het pakket gekocht van 60 gb, 2 games 2 controllers voor 600 euro. Ik ben nu ook nog eens het bonnetje kwijt...
Kun je niet de bankgegevens terughalen van die tijd? Een bankafschrift (online mag ook) is voldoende
Ik meen me te herinneren dat ik met contant geld heb betaald destijds, omdat ik minderjarig was en niet meer dan 500,- kon pinnen.
Heb even gezocht op google wanneer dat pakket precies uitkwam, en dat was dus in juli 2007. Ik kan online niet verder komen dan december 2008. Dus dat word goed zoeken naar een papieren bankafschrift, of naar de bon.
Maar, moet je dan persee een bon hebben? Ik dacht dat men kwa hardware altijd alles online registreerde, en aan de hand daarvan je garantie bepaalde? Mits je je console heb geregistreerd natuurlijk.
Heb even gezocht op google wanneer dat pakket precies uitkwam, en dat was dus in juli 2007. Ik kan online niet verder komen dan december 2008. Dus dat word goed zoeken naar een papieren bankafschrift, of naar de bon.
Maar, moet je dan persee een bon hebben? Ik dacht dat men kwa hardware altijd alles online registreerde, en aan de hand daarvan je garantie bepaalde? Mits je je console heb geregistreerd natuurlijk.
[ Voor 67% gewijzigd door brambest op 07-06-2010 17:33 ]
Uit ervaring weet ik dat een aankoopbewijs echt nodig is. Mijne waren ze kwijt geraakt en moest dus ook bij de bank te rade.
Daarna wel gratis gefixt dus
Daarna wel gratis gefixt dus
Ik heb denk ik mazzel gehad, heb namelijk een gloednieuwe PS3 teruggekregen ipv een gebruikte
. Dank u Sony!
Omdat het nota bene uit de startpost komtvirtualJac schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:55:
[...]
Waarom zou je in godsnaam die brief naar de Bart Smit sturen? Dat zal geen nut hebben. Ik kan me hierdoor nog steeds niet voorstellen dat je het topic gelezen hebt. Het is dan ook erg makkelijk om af te geven op Sony. Maar goed, als je zelf geen moeite doet zal Sony inderdaad tegenvallen voor je. Succes ermee in ieder geval.
Met deze brief kunt u een klacht indienen bij de leverancier van uw PlayStation 3.
maarja, van helpen heb jij nog nooit gehoord
[ Voor 4% gewijzigd door Mars18 op 08-06-2010 08:25 ]
Ff een update,
De ps3 doet het, na de reflow-actie vorige week, nog steeds.
Het apparaat heeft bijna een week lang muisstil gedraaid, zo stil dat ik bang was dat ik de fan vergeten was aan te sluiten. Maar nu gaat na een half uurtje de fan alweer loeien, en dat is slecht nieuws denk ik, het wordt gewoon te heet daar binnen.
Iemand hier al een de heatsink gemodificeerd?
Er moet iets gebeuren anders is het binnenkort weer over en sluiten vrees ik........
De ps3 doet het, na de reflow-actie vorige week, nog steeds.
Het apparaat heeft bijna een week lang muisstil gedraaid, zo stil dat ik bang was dat ik de fan vergeten was aan te sluiten. Maar nu gaat na een half uurtje de fan alweer loeien, en dat is slecht nieuws denk ik, het wordt gewoon te heet daar binnen.
Iemand hier al een de heatsink gemodificeerd?
Er moet iets gebeuren anders is het binnenkort weer over en sluiten vrees ik........
Het staat misschien niet goed verwoord in de topicstart dan. Ik zal het nog even voor je samenvatten.Mars18 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:24:
[...]
Omdat het nota bene uit de startpost komt
Met deze brief kunt u een klacht indienen bij de leverancier van uw PlayStation 3.
maarja, van helpen heb jij nog nooit gehoord
Stel een brief op waar je je beklag in doet over het niet goed functioneren van de Playstation 3 en waarin je verzoekt om hem gratis te repareren.
Bel naar de Playstationlijn, nummer staat hier in topic om het antwoordnummer te vragen waar je je brief GRATIS aan kan richten. Of zoek het antwoordnummer even op.
Stuur je brief en wacht het af. Playstation is een Sony product en je moet dus ook de garantie bij Sony regelen.
Ga niet lopen schelden, dreigen of wat dan ook, daar schiet je zelf niks mee op. Gewoon een correcte brief met daarin waarom jij denkt dat je Playstation gratis reparatie moet krijgen.
Dit staat ook meerdere malen allemaal in het topic, als je gewoon even had gezocht had je dit ook geweten.
Simpele zoektocht op 'brief': PS3 defecten topic Deel 1
Het gaat er niet om dat ik je niet wil helpen, maar ik vind dat je zelf ook wat actie moet ondernemen. Mensen die alleen maar (onterecht) lopen vitten op Sony irriteren me een beetje. Ik kan wel alles lopen voorkauwen zoals ik nu weer gedaan heb, maar op tweakers verwachten we ook wat eigen initiatief.
[ Voor 15% gewijzigd door virtualJac op 08-06-2010 11:45 ]
Ik heb vandaag ook een nieuwe (!) harddisk erin gezet. Helaas blijft bij mij de stottering nog steeds aanwezig. Met name Red Dead Redemption is bijna niet te spelen, zwaar irritant!_Xenad_ schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:00:
[...]
Problem solved.
Had nog een oude laptop liggen met een 40GB schijf.
Deze eruit gehaald en in de PS3 gestopt. Loopt als een zonnetje.![]()
voorlopig tevreden met de capaciteit. Weet in ieder geval dat mijn probleem echt de HDD was.
Binnenkort maar meteen een 250GB erin denk ik zo.
ik heb me ps3 met ylod gefixed met heatgun en nieuwe koelpasta voorzien, maar me ps3 gaat na een half uur of een uur soms afhankelijk van de koud of warm weer de fan op max draaien.
lijkt net alsof een stofzuiger aangaat.
is dit te fixen of niet hebben er meer mensen last van?
Mijn stotter was extreem en het gele hdd lampje was ook continu aan het knipperen/branden. Verder had ik juist problemen met demo's die op de hdd stonden dus de 'laser' was uitgesloten.Djurbus schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:53:
[...]
Ik heb vandaag ook een nieuwe (!) harddisk erin gezet. Helaas blijft bij mij de stottering nog steeds aanwezig. Met name Red Dead Redemption is bijna niet te spelen, zwaar irritant!Zou de stottering in mijn geval dan toch aan de lens kunnen liggen?
@Brambest.
Eerst wat mij opviel is de stofkast welke de ps3 inmiddels was. Alle ventilatiegaten zaten vol stof. Check dit even bij jouw versie want op je zolder met 30 graden kan hij elke opening goed gebruiken.
Oké, het gestotter bij mij gebeurt vaak ook in periodes, en dan kan ook zeker wel extreem zijn. Ook mijn hdd lampje is tijdens het gestotter continue aan het knipperen/branden. Het inbouwen van een andere hdd heeft de problemen niet verholpen, dus ik zal de oorzaak dan ook ergens anders moeten zoeken. Wellicht dat de aanstaande nieuwe firmware update het één en ander zou kunnen verhelpen? Dat wacht ik dan ook nog even af, en anders zal ik m'n geliefde PS3 helaas even moeten missen ter reparatie..._Xenad_ schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:38:
[...]
Mijn stotter was extreem en het gele hdd lampje was ook continu aan het knipperen/branden. Verder had ik juist problemen met demo's die op de hdd stonden dus de 'laser' was uitgesloten.
Mijn PS3 is vorige week gerepareerd (niet met heatgun maar prof. industriële apparatuur) en die fan gaat na een tijdje ook enorm hard opeens.codplayer schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 00:12:
ik heb me ps3 met ylod gefixed met heatgun en nieuwe koelpasta voorzien, maar me ps3 gaat na een half uur of een uur soms afhankelijk van de koud of warm weer de fan op max draaien.
Ik vind het ook een beetje eng.
dus jij hebt bij een bedrijf laten maken?Anoniem: 91868 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 20:48:
[...]
Mijn PS3 is vorige week gerepareerd (niet met heatgun maar prof. industriële apparatuur) en die fan gaat na een tijdje ook enorm hard opeens.
emh als dat dan zo is dan kan het misschien niet aan mezelf liggen dat ik iets verkeerd heb gedaan ofzo.
want ik had hem zelf eerst helemaal stofvrij gemaakt en daarna oude koelpasta eraf gehaald.
daarna met heatgun, nieuwe koelpasta en laast in elkaar gezet
Ben benieuwd naar je prof. industriele apparatuur., share eens?Anoniem: 91868 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 20:48:
[...]
Mijn PS3 is vorige week gerepareerd (niet met heatgun maar prof. industriële apparatuur) en die fan gaat na een tijdje ook enorm hard opeens.
Even op voorgaande reacties wat betreft mensen met een PS3 Slim:
Ging het hier om een CECH2004 of een CECH2104?
Ging het hier om een CECH2004 of een CECH2104?
http://tinyurl.com/34plrwkHAMMAR schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:04:
[...]
Ben benieuwd naar je prof. industriele apparatuur., share eens?
Ja, maar er staat 'proffesioneel' !! jeweettoch...
Heb een keer een ombouwshop gezien, waarbij ze adverteerden met 'professioneel' en vervolgens de verzegeling met een 'professioneel' stanleymes losmaakten...

Ik had btw een nieuwe drive nodig..dus geen ombouw zelf

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Luister eens vriend, jij blaat hier dat je de playstation met prof. apparatuur hebt gerepareerd.
Dat vind ik interessant en maakte mij nieuwschierig want tot nu toe zag ik alleen de heatgun- en de ovenmethode.
Het enige wat je doet is een link dumpen naar een site die reparaties doet. Dan ben ik niet onder de indruk, sorry......
Zucht, mijn laser heeft ook de geest gegeven. Heb gister met de klantenservice gebeld, leverde niks op. Kwam vervolgens op dit topic terecht, dus ga straks nog ff keertje bellen en daarna brief richting Sony...sjonge jonge, dat dit nu net moet gebeuren tijdens mijn vakantie! Baal echt, zou bijna de 100 euro betalen om hem direct te repareren elders, maar goed. RMA-en via Sony duurt grofweg 6-8 weken of niet?
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
mijn ps3 heeft weer de ylod maarjah toen gewoon verkocht aan een winkel. en nieuwe slim gehaald niet echt waard om hem in de winkel te laten maken want hij gaat denk ik vroeg of laat toch weer stuk.
hopelijk dat de slim beter is
hopelijk dat de slim beter is
Het heeft een tijd wat langer geduurd, dit omdat de voorraad erg schaars was bij Sony. Momenteel gaat dit een stuk sneller. Toch minimaal 2 weken in gedachten houden. (En een paar dagen toch je reactie op je brief krijgt)Shailesh schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:01:
Zucht, mijn laser heeft ook de geest gegeven. Heb gister met de klantenservice gebeld, leverde niks op. Kwam vervolgens op dit topic terecht, dus ga straks nog ff keertje bellen en daarna brief richting Sony...sjonge jonge, dat dit nu net moet gebeuren tijdens mijn vakantie! Baal echt, zou bijna de 100 euro betalen om hem direct te repareren elders, maar goed. RMA-en via Sony duurt grofweg 6-8 weken of niet?
Ik lees op internet heel veel over de YLOD, en bij velen ook dat die vaak snel terugkeert nadat het met de verfbrander is 'gefixt'. Aangezien mijn lens een paar weken geleden kapot is gegaan en ik niet wilde wachten op reparatie via Sony, heb ik dit maar zelf gerepareerd. Garantie is dus toch al vervallen.
Nu is de gangbare theorie dat de YLOD voornamelijk optreedt door hitte die de soldeerverbindingen achteruit laat gaan, veelal ook doordat de koelpasta niet goed op de gpu's is aangebracht. Nu zal het simpel gedacht zijn, maar is het dan niet beter om die koelpasta al te vervangen voordat het probleem zich überhaupt een keer heeft geopenbaard? Daarmee voorkom je in mijn ogen dat het probleem de kop op steekt, in plaats van het daarna proberen te fixen.
Toch heb ik een aantal topics over dit onderwerp doorgelezen, maar ik hoor er eigenlijk niemand over. Durven ze hun PS3 gewoon niet open te maken voordat de garantie verlopen is, of is er een andere reden voor?
Nu is de gangbare theorie dat de YLOD voornamelijk optreedt door hitte die de soldeerverbindingen achteruit laat gaan, veelal ook doordat de koelpasta niet goed op de gpu's is aangebracht. Nu zal het simpel gedacht zijn, maar is het dan niet beter om die koelpasta al te vervangen voordat het probleem zich überhaupt een keer heeft geopenbaard? Daarmee voorkom je in mijn ogen dat het probleem de kop op steekt, in plaats van het daarna proberen te fixen.
Toch heb ik een aantal topics over dit onderwerp doorgelezen, maar ik hoor er eigenlijk niemand over. Durven ze hun PS3 gewoon niet open te maken voordat de garantie verlopen is, of is er een andere reden voor?
Zelf je ps3 openmaken voor de garantie verlopen is vind ik niet slim. Je krijgt 'm immers gerepareerd bij Sony maar natuurlijk niet als je er zelf aan gesleuteld hebt!HvB83 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:14:
Ik lees op internet heel veel over de YLOD, en bij velen ook dat die vaak snel terugkeert nadat het met de verfbrander is 'gefixt'. Aangezien mijn lens een paar weken geleden kapot is gegaan en ik niet wilde wachten op reparatie via Sony, heb ik dit maar zelf gerepareerd. Garantie is dus toch al vervallen.
Hmmm, Ik had de pasta ook vervangen na de heatgun reparatie en het apparaat was nog nooit zo stil geweest, dus ik ging er vanuit dat het gefixed was. Dat het maar tijdelijk helpt had ik ook gelezen.
Na een weekje begon de fan alweer voorzichtig te blazen, verdomd warme lucht trouwens!
Er wordt iets gruwelijk heet daarbinnen, zo heet dat een verbinding los komt of door smelten van het tin, of door vonk-erosie van een contactje. We zullen het fijne ervan wel nooit te weten komen. Ik ga iig die heatgun methode nogmaals proberen , nu met soldeerflux. Ben benieuwd......
Rond vorige week begon mijn Playstation opeens raar te doen als ik Red Dead Redemption aan het spelen was (ik weet niet of het relevant is). Het leek net of de game nog in de fase zat waar programmeurs aan het spel werken en waar later pas de details worden toegevoegd. Ook reed ik op mijn paard rond terwijl plots de game lagde en ik met hakkelende beelden vooruit bleef gaan, de interface van de game was ook weg. De Playstation na een tijdje toch verkeerd af moeten zetten (de powerknop) en daarna weer geprobeerd. Maar nu bleeft RDR hangen op het menu om de singleplayer te kiezen, opnieuw op moeten starten. Nu startte de game niet meer en kreeg ik de error 80010514. Na gelezen te hebben wat het was, al het mogelijke geprobeerd om mijn PS3 van de dood te redden. Meerdere keren formatteren, meerdere keren bestandsysteem herstellen. Niets helpt meer. Nu geef hij de error ook niet meer, maar kan hij gewoon niets meer lezen. Ik heb de helpdesk opgebeld maar aangezien hij als 2,5 jaar oud is, zit er geen garantie meer op (ik heb de 40GB versie). Nu mijn vraag...
Wordt het; A. De PS3 omruilen bij Sony voor €149,50 met 3 maanden garantie, maar daarna nog wel het risico dat ik de error weer krijg. B. Ergens een nieuwe laser erin te laten zetten kosten rond de 40 - 100 euro of C. Een nieuw systeem kopen voor 270 - 320 euro.
Optie C. is natuurlijk het veiligst, maar ook het duurst en dat zeker voor een scholier die ook nog op vakantie moet, naar festivals moet gaan en bier moet drinken. Ik hoop dat jullie wat hulp en tips kunnen geven.
- Jonkerman
Wordt het; A. De PS3 omruilen bij Sony voor €149,50 met 3 maanden garantie, maar daarna nog wel het risico dat ik de error weer krijg. B. Ergens een nieuwe laser erin te laten zetten kosten rond de 40 - 100 euro of C. Een nieuw systeem kopen voor 270 - 320 euro.
Optie C. is natuurlijk het veiligst, maar ook het duurst en dat zeker voor een scholier die ook nog op vakantie moet, naar festivals moet gaan en bier moet drinken. Ik hoop dat jullie wat hulp en tips kunnen geven.
- Jonkerman
Ik zou gaan voor optie D. Het topic eens lezen.
Je bedoelt de brief schrijven? Ik zal eens lezen...
Heb je gelijk in, maar ik had net na 6 weken eindelijk weer een tv terug en wilde die avond gewoon lekker burgerlijk een filmpje met m'n vriendin gaan kijken. Daarnaast had een vriend het ding gewonnen bij een prijsvraag, dus voordat ik dáár de bon van had achterhaald, waren we ook weer een week of 2 verder, om vervolgens op Sony te moeten wachten tot ze het zouden repareren. Dan maar het risico nemen.HAMMAR schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:53:
[...]
Zelf je ps3 openmaken voor de garantie verlopen is vind ik niet slim. Je krijgt 'm immers gerepareerd bij Sony maar natuurlijk niet als je er zelf aan gesleuteld hebt!
Dat YLOD later weer terugkomt als het eenmaal is geweest, zou goed kunnen. Als het echt klopt dat ergens verbindingen degraderen door een te hoge temperatuur, dan is die schade vaak blijvend. Repareren met een hetelucht fohn is natuurlijk hetzelfde als gaan jagen op muggen met een jachtgeweer, en dan maar hopen dat je ze allemaal raakt. In mijn theorie ga ik er vanuit dat je al ruim voordat het zo ver is een veel lagere temperatuur binnen de ps3 probeert te realiseren, waardoor het nooit zo ver komt dat er dingen beschadigen.
Aangenomen dat het inderdaad door de te hete gpu komt die het bord om zich heen te heet laat worden, dan voorkom je dat (als het al te voorkomen zou zijn...) denk ik vooral door die hitte zo snel en goed mogelijk af te voeren. Met de foto's van de dotjes koelpasta die ik her en der op internet heb gezien, lijkt het niet alsof Sony daar bij de productie erg veel aandacht aan besteedt...
Vandaag een poging gedaan om de 2e keer YLOD te fixen en zowaar weer gelukt met de heatgun-methode.
Maar helaas heb ik nu een ander probleem, de fan draait niet meer.
Om dat ding even te testen hing ik 'm aan een externe voeding, 12V 2,2A stond erop, ook de + en - kleur van de draadjes wordt aangegeven. draaide prima dus dat was een geruststelling.
Het hele zooitje weer in elkaar gezet en jawel, de YLOD was foetsie, maar na een tijdje viel hij gewoon uit door de hitte, daar is hij tegen beveiligd. Even de fantest geprobeerd maar nix hoor.......
Weer uit elkaar, fan eruit, opnieuw aangesloten op de externe voeding maar nee, geer reactie, KUT!!!!!!
Fan uit elkaar gehaald en ook daar blijkt een kleine printplaat met wat elektronica verstopt, waarschijnlijk ook voor de temperatuursensor die er ook op zit. Verder niet bereikbaar zonder de boel te slopen dus goede raad is duur. Een nieuwe fan heb ik al gezien voor 25 euro maar omdat weer te investeren voor een ps3 die waarschijnlijk over een week of 2 weer de geest geeft, ik weet niet.
Nu had ik nog een paar fans liggen, eens gesloopt uit oude computers en voedingen ook alemaal met een temp.sensor. Die maar eens aangesloten maar helaas, waarschijnlijk communiceerd de elektronica van de vreemde fan niet met die van de ps3.
Als iemand hier nog een tip heeft?? GRAAG!!!
Maar helaas heb ik nu een ander probleem, de fan draait niet meer.
Om dat ding even te testen hing ik 'm aan een externe voeding, 12V 2,2A stond erop, ook de + en - kleur van de draadjes wordt aangegeven. draaide prima dus dat was een geruststelling.
Het hele zooitje weer in elkaar gezet en jawel, de YLOD was foetsie, maar na een tijdje viel hij gewoon uit door de hitte, daar is hij tegen beveiligd. Even de fantest geprobeerd maar nix hoor.......
Weer uit elkaar, fan eruit, opnieuw aangesloten op de externe voeding maar nee, geer reactie, KUT!!!!!!
Fan uit elkaar gehaald en ook daar blijkt een kleine printplaat met wat elektronica verstopt, waarschijnlijk ook voor de temperatuursensor die er ook op zit. Verder niet bereikbaar zonder de boel te slopen dus goede raad is duur. Een nieuwe fan heb ik al gezien voor 25 euro maar omdat weer te investeren voor een ps3 die waarschijnlijk over een week of 2 weer de geest geeft, ik weet niet.
Nu had ik nog een paar fans liggen, eens gesloopt uit oude computers en voedingen ook alemaal met een temp.sensor. Die maar eens aangesloten maar helaas, waarschijnlijk communiceerd de elektronica van de vreemde fan niet met die van de ps3.
Ik heb sinds kort een probleem met m'n fat PS3 80GB. De HDD heb ik vrij snel na aanschaf vervangen voor een 320GB HDD.
Het probleem begon een tijd geleden al bij het spelen van Fallout 3 dat na een uur of 4 gamen de PS3 vast hing, meestal tijdens de autosave. De enige remedie daartegen was de PS3 opnieuw opstarten door de power schakelaar aan de voorkant ingedrukt te houden totdat hij een pieptoon ter bevestiging gaf.
Een tijdje geleden heb ik Uncharted 2 gekocht en deze vertoonde dezelfde symptomen, maar bij deze game staken ze eerder de kop op, na een of 3-4 ongeveer.
Nu heb ik sinds een week de GOTY editie van Fallout 3 en daar is op de een of andere manier vrijwel niet mee te spelen. De laadtijden zijn erg lang en het beeld blijft tijdens het gamen zelf gewoon voor een aantal seconden hangen. Ik heb het zelfs zo erg gehad dat net wanneer ik een gevecht met een aantal tegenstanders tegelijk aanging, het beeld gewoon voor een halve minuut vastzat waarbij er allerlei verticale strepen door het beeld zaten, net alsof de GPU het totaal niet bij kon benen.
Het vreemde is echter dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer, de laatste keer begon het al binnen een uur met bovenstaande symptomen tot gevolg. Na de restart heb ik daarna weer gewoon dik 2 uur kunnen spelen totdat hij weer eens bevroor en niet meer verder wilde.
Ik moet het nog eens testen met wat andere games, maar weet iemand misschien toevallig waardoor dit probleem wordt veroorzaakt?
Het probleem begon een tijd geleden al bij het spelen van Fallout 3 dat na een uur of 4 gamen de PS3 vast hing, meestal tijdens de autosave. De enige remedie daartegen was de PS3 opnieuw opstarten door de power schakelaar aan de voorkant ingedrukt te houden totdat hij een pieptoon ter bevestiging gaf.
Een tijdje geleden heb ik Uncharted 2 gekocht en deze vertoonde dezelfde symptomen, maar bij deze game staken ze eerder de kop op, na een of 3-4 ongeveer.
Nu heb ik sinds een week de GOTY editie van Fallout 3 en daar is op de een of andere manier vrijwel niet mee te spelen. De laadtijden zijn erg lang en het beeld blijft tijdens het gamen zelf gewoon voor een aantal seconden hangen. Ik heb het zelfs zo erg gehad dat net wanneer ik een gevecht met een aantal tegenstanders tegelijk aanging, het beeld gewoon voor een halve minuut vastzat waarbij er allerlei verticale strepen door het beeld zaten, net alsof de GPU het totaal niet bij kon benen.
Het vreemde is echter dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer, de laatste keer begon het al binnen een uur met bovenstaande symptomen tot gevolg. Na de restart heb ik daarna weer gewoon dik 2 uur kunnen spelen totdat hij weer eens bevroor en niet meer verder wilde.
Ik moet het nog eens testen met wat andere games, maar weet iemand misschien toevallig waardoor dit probleem wordt veroorzaakt?
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Gaat je fan steeds harder draaien tijdens het gamen?? Volgens mij zit hier gewoon een vette YLOD aan te komen. 'K hoop 't niet trouwens voor je.......
Ik hoor de fan zelf niet harder draaien, dus dat durf ik niet te zeggen.
Er zit nog garantie op het apparaat, dus zo heel erg is het niet. Leuk is anders natuurlijk, maarja....
De lucht die eruit komt gewaaid is wel vrij warm, maar niet echt bijzonder heet naar mijn mening.
Er zit nog garantie op het apparaat, dus zo heel erg is het niet. Leuk is anders natuurlijk, maarja....
De lucht die eruit komt gewaaid is wel vrij warm, maar niet echt bijzonder heet naar mijn mening.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Je bent niet vreemd van solderen gelukkigHAMMAR schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:51:
[...]
Vraag is alleen of dat minder moeite/tijd/geld kost dan deze €25,- die je hebt gezien voor een eventuele andere fan...
Als er nog garantie op zit, zou ik de Sony desk ff bellen met deze "vraag" en vragen wat zij ervan zeggen... Wellicht kan je hem opsturen en checken ze hem voor je...SpongeRob schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:18:
Ik hoor de fan zelf niet harder draaien, dus dat durf ik niet te zeggen.
Jah, idd. moeite/tijd kost niets hoor, materiaal wel maar dat heb ik genoeg voorhanden hier. Ik kom alleen niet bij het printplaatje dat op de fan zit. Het zit zo gemonteerd dat ik de boel moet gaan slopen en wellicht niet meer in elkaar krijg zoals het eerst was (perspassing enzo....)Dwazer schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:18:
[...]
Je bent niet vreemd van solderen gelukkig, je zou eventueel zelf een printje in elkaar kunnen zetten met een thermostaatje erbij?
Vraag is alleen of dat minder moeite/tijd/geld kost dan deze €25,- die je hebt gezien voor een eventuele andere fan...
En die 25 euro voor een nieuwe fan vind ik dan weer teveel voor een ps3 die het misschien weer 4 weken uithoud. Frustrerend dit, heb ik het ene gefixt, gaat het andere weer kapot.