Iemand nog een adresje voor een goedkope BR laser (wel origineel
) voor de PS3? Mijn slaapkamer-PS3 (40 GB model) heeft een defecte drive, en bij DealExtreme verkopen ze een drive voor 50. Wil er eigenlijk niet veel meer aan uitgeven dan 30, gebruik dat ding met name voor DLNA en wat PSN games.
Of gewoon een brief sturen waarin je Sony vriendelijk verzoekt je PS3 te maken. Enige struikelblok is dan de tijd die je hem kwijt bent, echter viel dat bij mij wel mee.
there's no tweak without the tweaker
Ding is volgens mij één van de eerste PS3's, neem niet aan dat ze die kosteloos repareren? Tijd boeit verder niet; heb er beneden nog eentje staan.virtualJac schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:44:
Of gewoon een brief sturen waarin je Sony vriendelijk verzoekt je PS3 te maken. Enige struikelblok is dan de tijd die je hem kwijt bent, echter viel dat bij mij wel mee.
Wat een luxeExorcist schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:49:
[...]
Ding is volgens mij één van de eerste PS3's, neem niet aan dat ze die kosteloos repareren? Tijd boeit verder niet; heb er beneden nog eentje staan.
Mijne is een 60gig die met een speciaal pakket is aangeschaft, waar je je voor in kon schrijven bij Sony, zodat je hem direct als eerste binnen Nederland kreeg. Uit februari of maart 2007. En die is ook kosteloos gerepareerd.Exorcist schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:49:
[...]
Ding is volgens mij één van de eerste PS3's, neem niet aan dat ze die kosteloos repareren? Tijd boeit verder niet; heb er beneden nog eentje staan.
Dan zou ik er nix aan doen, voor DNLA heb je immer je drive niet nodig.Exorcist schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:35:
Iemand nog een adresje voor een goedkope BR laser (wel origineel) voor de PS3? Mijn slaapkamer-PS3 (40 GB model) heeft een defecte drive, en bij DealExtreme verkopen ze een drive voor 50. Wil er eigenlijk niet veel meer aan uitgeven dan 30, gebruik dat ding met name voor DLNA en wat PSN games.
Laser vervanging kost je snel 80 a 100 E.
Adressen heb ik stukje terug gepost, hier nogmaals de link : http://best-goedkoop.blog...y-lens-ps3-repareren.html
Dan heb je flink mazzel gehad denk ik.virtualJac schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:01:
[...]
Mijne is een 60gig die met een speciaal pakket is aangeschaft, waar je je voor in kon schrijven bij Sony, zodat je hem direct als eerste binnen Nederland kreeg. Uit februari of maart 2007. En die is ook kosteloos gerepareerd.
Heb de mijne gekocht op launch day 23-02-2007 en is van het weekend gestopt met het lezen van blurays. Sony Helpdesk gebeld, kosten 150E. Garantie is voor bepaalde gevallen 2 jaar, en ja hij is nu 3....
[ Voor 31% gewijzigd door HoefMeistert op 23-03-2010 14:19 ]
PSNID : HoefMeistert
Ja, wacht dan wel even tot de drives overal rond de 30 zijn. Zou leuk zijn als ik tzt PS2 games erop kan doen, om daar nu mn PS2's voor uit de doos te trekken is ook weer zo overdreven.
Heb hem defect gekocht hoor, dus geen haast voor de rest. Wacht mn kans wel af
Heb hem defect gekocht hoor, dus geen haast voor de rest. Wacht mn kans wel af
Als je nou heel even de moeite neemt om dit topic te lezen dan zou je gezien hebben dat iedereen deze 'mazzel' heeft... Alleen moet je er wat moeite voor doen... en ja, ook deze 'moeite' staat uitgebreid beschreven in in dit topic

Verwijderd
weet iemand misschien of er verschil zit in de lasers?
ik heb het model 40gb cechg4 , op ebay staan wel lasers maar daar staat alleen bij cechg01?
cechg04 kan ik niet vinden op ebay , verder is het type hetzelfde de kes 400A
ik heb het model 40gb cechg4 , op ebay staan wel lasers maar daar staat alleen bij cechg01?
Als ik me het goed herinner heeft de 60GB model een KES 400A, en de 40GB en 80GB een KES410AVerwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:15:
weet iemand misschien of er verschil zit in de lasers?
*spiekt even bij een shop*
Yup, KES400AAA is alleen de laser voor de 60GB model, KEM400AAA is laser + loopwerk voor 60GB, KES410ACA is alleen de laser voor de 40/80GB en KEM410ACA is laser + loopwerk.
En nu komt daar nog eens KES 450AAA erbij voor de Slimline.
(als ik kijk bij de shop waar ik m'n laser heb gekocht)
Verwijderd
huh? hoe kan dat dan , op de laser zelf staat
KES400A
1201
071024
0830
onderop staan nog een paar nummertjes
120107
10240830
24x73201
r+00t+03 b
tja een hoop nummers ,veel lasers en een hoop verwarring
KES400A
1201
071024
0830
onderop staan nog een paar nummertjes
120107
10240830
24x73201
r+00t+03 b
tja een hoop nummers ,veel lasers en een hoop verwarring

Je moet gewoon dat KESxxx (die andere getallen maken opzich niet zoveel uit) aanhouden.
Vind het wel raar dat je een 40GB model hebt met een KES400, want de 40GB is al zonder BC en minder USB enzo en zou een KES410 moeten hebben.
Dat van KEM staat op het loopwerk (railtje waar de laser doorloopt), ik heb gewoon het loopwerk + laser vervangen omdat het qua kosten bijna niks scheelde (nu heb ik meer voor hetzelfde geld
).
Dubbel check het iig, want als je de foute laser koopt gaat het niet werken.
Vind het wel raar dat je een 40GB model hebt met een KES400, want de 40GB is al zonder BC en minder USB enzo en zou een KES410 moeten hebben.
Dat van KEM staat op het loopwerk (railtje waar de laser doorloopt), ik heb gewoon het loopwerk + laser vervangen omdat het qua kosten bijna niks scheelde (nu heb ik meer voor hetzelfde geld
Dubbel check het iig, want als je de foute laser koopt gaat het niet werken.
Verwijderd
ja, er staat duidelijk op kes400A
zal dan toch moeten werken , voor 5 tientjes is het wel te proberen
op hoop van zege dan maar
edit:
zal dan toch moeten werken , voor 5 tientjes is het wel te proberen
op hoop van zege dan maar
edit:

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 18:38 ]
Bedenk wel dat dat de Amerikaanse chart is en die hebben een aantal andere modellen gehad die hier niet zijn geweest in Nederland.
Het 40GB model dat hier werd verkocht heeft een KES/KEM 410 als ik me niet vergis (kan natuurlijk zijn dat je een import model hebt uit de VS of Japan). "Gewoon" je PS3 los halen, drive open 'breken' en kijken wat er op de laser/loopwerk zelf staat en dat aanhouden.
Opzich kun je het al wel zien, de KES400 heeft één enkele laser, de 410 en de 450 hebben 2 lasers onderelkaar.
Ook opletten als je een laser koopt op een site als e-bay, dat er ook best veel chineze troep lenzen zijn die out-of-the-box al meteen kapot zijn (tuurlijk is er altijd de kans op een DOA, maar e-bay is echt oppassen).
Ik heb m'n lens gewoon bij een Nederlandse shop gekocht (weet niet of ik de naam mag noemen, ze hebben namelijk naast reparatie onderdelen ook "minder legale" dingen voor andere consoles
) en kostte mij destijds 75 euro (nu kosten ze nog iets van 55-65 euro ofzo, afhankelijk van het model).
Het 40GB model dat hier werd verkocht heeft een KES/KEM 410 als ik me niet vergis (kan natuurlijk zijn dat je een import model hebt uit de VS of Japan). "Gewoon" je PS3 los halen, drive open 'breken' en kijken wat er op de laser/loopwerk zelf staat en dat aanhouden.
Opzich kun je het al wel zien, de KES400 heeft één enkele laser, de 410 en de 450 hebben 2 lasers onderelkaar.
Ook opletten als je een laser koopt op een site als e-bay, dat er ook best veel chineze troep lenzen zijn die out-of-the-box al meteen kapot zijn (tuurlijk is er altijd de kans op een DOA, maar e-bay is echt oppassen).
Ik heb m'n lens gewoon bij een Nederlandse shop gekocht (weet niet of ik de naam mag noemen, ze hebben namelijk naast reparatie onderdelen ook "minder legale" dingen voor andere consoles
Verwijderd
op mijn lens staat inderdaad kes400A
ik heb er eentje via ebay besteld , al extra gekeken na een goede beoordeling
ik wacht daar op, en dan kijk ik wel of die het nog wil doen
ik heb er eentje via ebay besteld , al extra gekeken na een goede beoordeling
ik wacht daar op, en dan kijk ik wel of die het nog wil doen
@refresh:
Gewoon laten repareren. Je hebt 2 jaar garantie.
@worran:
Ik zou Sony customer support eens bellen en kijken wat ze zeggen.
Als het antwoord negatief is, de voorbeeldbrief uit dit topic gebruiken.
99% zeker dat het dan wel goed komt.
@baszcore:
Reflowen is in 90% van de gevallen een tijdelijk lapmiddel.
Daarnaast het het onzin om dit te doen als je nog garantie op de PS3 hebt.
Ook is de kans op schade vaak groter dan dat het wél lukt.
Gewoon laten repareren. Je hebt 2 jaar garantie.
@worran:
Ik zou Sony customer support eens bellen en kijken wat ze zeggen.
Als het antwoord negatief is, de voorbeeldbrief uit dit topic gebruiken.
99% zeker dat het dan wel goed komt.
@baszcore:
Reflowen is in 90% van de gevallen een tijdelijk lapmiddel.
Daarnaast het het onzin om dit te doen als je nog garantie op de PS3 hebt.
Ook is de kans op schade vaak groter dan dat het wél lukt.
[ Voor 11% gewijzigd door Sinner op 06-05-2010 11:06 ]
Weet iemand of het kan dat de bluray lens er 'bijna helemaal' mee ophoudt eerst?
Mijn launch 60GB had eerst een paar freezes tijdens Heavy Rain, daarna herkende hij even helemaal niets meer en ging de XMB op tilt als ik iets wilde starten van BR. Een DVD én BR film lopen weer prima! Dus als een film loopt, is de lens niet helemaal kaduuk? Games willen nog steeds niet trouwens, soms start er eentje een paar secondes of zo...
Maar hoe kan een doorgebrande lens nog BR films lezen vraag ik me af...
Zit sowieso te twijfelen wat te doen, wilde eigenlijk al langer een grotere schijf dan 60GB, mischien beter om een slim er omheen te kopen...
Mijn launch 60GB had eerst een paar freezes tijdens Heavy Rain, daarna herkende hij even helemaal niets meer en ging de XMB op tilt als ik iets wilde starten van BR. Een DVD én BR film lopen weer prima! Dus als een film loopt, is de lens niet helemaal kaduuk? Games willen nog steeds niet trouwens, soms start er eentje een paar secondes of zo...
Zit sowieso te twijfelen wat te doen, wilde eigenlijk al langer een grotere schijf dan 60GB, mischien beter om een slim er omheen te kopen...
Bij mij liep hij eerst aantal keer vast. Daarna moest ik de disc er een aantal keer in doen voor hij hem goed las en vervolgens na een tijd een YLOD
Ik leg het even heel simpel uit;WaterFire schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 07:14:
Weet iemand of het kan dat de bluray lens er 'bijna helemaal' mee ophoudt eerst?
In je drive zitten 2 laserdiodes, 1 rode en 1 blauwe. De rode voor CD/DVD, de blauwe voor BR.
Het kan dus gebeuren dat (in jouw geval) de blauwe de geeft geeft terwijl met de rode niets mis is,
dit heeft als resultaat dat je geen BR's meer kan afspelen, maar welprobleemlooos CD/DVD's.
Een andere mogelijkheid is is dat één van de rode/blauwe diode's bijna aan het eind van zijn
latijn is, dan werkt het de ene keer wel en de andere keer niet (of nauwelijks)
Als je nog garantie hebt, gewoon een RMA aanvragen en wij fixen hem voor je. Een grotere harddrive
kan je er makkelijk (met behoud van evt. garantie) zelf in prikken en is een stuk goedkoper dan een
nieuwe PS3'slim kopen. voor zo'n €40 koop je een 250GB HDD en voor ongeveer €60 een 500GB.
Vervangen is ontzettend makkelijk (zelfs een kind kan het) en staat netjes omschreven in de manual.
Vergeet niet dat je een 2.5" HDD moet hebben welke niet hoger is dan 9.5mm. Hoger past echt niet.
Mijn Bluray is 1,5maand terug opnieuw kapot gegaan. In december liep mijn 2 jaar garantie af dus net na de periode. Ik heb gebeld, maar toen konden ze niks voor me doen. 150 euro ging het kosten. In juni is hij ook al is kapot gegaan, toen is hij gemaakt, maar een half jaar later weer kapot is wel erg snel.
Ik ben benieuwd of er iemand een adres voor mij heeft zodat ik een brief kan schrijven om Sony om coulance te vragen, want dit is volgens mij wel heel veel pech hebben...
Ik ben benieuwd of er iemand een adres voor mij heeft zodat ik een brief kan schrijven om Sony om coulance te vragen, want dit is volgens mij wel heel veel pech hebben...
Qyx, dat is inderdaad ontzettend vervelend. Er staat een voorbeeldbrief in de startpost
[ Voor 10% gewijzigd door Sinner op 29-03-2010 22:22 ]
ook maar even hier posten aangezien dit het juiste topic is 
Ik heb enige tijd geleden een 2ehands PS3 gekocht.
Helaas begint het apparaat nu wat kuren te vertonen. Het beeld blijft vaak hangen tijdens het laden van een savegame of tijdens het bladeren door het menu. Het geluid hoor je dan nog even.
Dit is overigens niet constant. Ik kan God of War 3 soms 2 uur achter elkaar spelen zonder problemen.
Ik heb de harde schijf al vervangen en nieuwe koelpasta op de CPU en GPU aangebracht (arctic silver)
Het betreft een PS3 60 gb. Originele aankoop datum 23/3/2007
Iemand nog ideeen? ik zal van Sony waarschijnlijk geen coulance hoeven te verwachten.
Ik heb enige tijd geleden een 2ehands PS3 gekocht.
Helaas begint het apparaat nu wat kuren te vertonen. Het beeld blijft vaak hangen tijdens het laden van een savegame of tijdens het bladeren door het menu. Het geluid hoor je dan nog even.
Dit is overigens niet constant. Ik kan God of War 3 soms 2 uur achter elkaar spelen zonder problemen.
Ik heb de harde schijf al vervangen en nieuwe koelpasta op de CPU en GPU aangebracht (arctic silver)
Iemand nog ideeen? ik zal van Sony waarschijnlijk geen coulance hoeven te verwachten.
Ik heb geen ideeën voor je, maar het lijkt me overduidelijk dat je na die koelpasta-actie niet hoeft te rekenenFrozen-North schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:09:
op enige coulance. (niet meer dan logisch natuurlijk, je hebt zelf al lekker zitten 'hobby-en' met die PS3)
Ik bouw al jaren pc's dus ik wist wat ik deed 
De koelpasta was na 3 jaar ook aardig uitgedroogd. Een vers laagje was dus niet overbodig.
Ik snap dat ik de PS3 direct retour kan krijgen omdat deze open is geweest.
Maar was er uberhaupt nog een kans geweest om deze machine door de RMA aanmelding heen te krijgen? inmiddels is de PS3 de 3 jaar al gepasseerd.
Er zijn overigens genoeg vrienden van me die hun geopende X360 gerepareerd terug kregen. Zelfs als de garantie sticker ontbrak. ik weet echter niet hoe streng de technische dienst van Sony is. De garantie sticker zit er nog keurig op
Werk jij overigens bij de technische dienst? Nog nooit een soortgelijk geval tegen gekomen?
Anders moet ik maar eens op Ebay gaan kijken naar een mobo.
De koelpasta was na 3 jaar ook aardig uitgedroogd. Een vers laagje was dus niet overbodig.
Ik snap dat ik de PS3 direct retour kan krijgen omdat deze open is geweest.
Maar was er uberhaupt nog een kans geweest om deze machine door de RMA aanmelding heen te krijgen? inmiddels is de PS3 de 3 jaar al gepasseerd.
Er zijn overigens genoeg vrienden van me die hun geopende X360 gerepareerd terug kregen. Zelfs als de garantie sticker ontbrak. ik weet echter niet hoe streng de technische dienst van Sony is. De garantie sticker zit er nog keurig op

Werk jij overigens bij de technische dienst? Nog nooit een soortgelijk geval tegen gekomen?
Tenzij je al jaren Playstations bouwt kun je er beter gewoon afblijven. Mijn Playstation zat bij de eerste zending naar Nederland en daar heb ik ook nog coulance op gekregen. Die is inderdaad net 3 jaar geworden.
Ook klinkt je probleem absoluut niet als een moederboard probleem. Ik zou het in je bluray speler zoeken of je gpu.
Misschien kun je beter een 360 kopen dan, maar ik ken alleen maar voorbeelden van mensen die hun x360 terugkregen omdat de sticker beschadigt was.
Ook klinkt je probleem absoluut niet als een moederboard probleem. Ik zou het in je bluray speler zoeken of je gpu.
Misschien kun je beter een 360 kopen dan, maar ik ken alleen maar voorbeelden van mensen die hun x360 terugkregen omdat de sticker beschadigt was.
[ Voor 46% gewijzigd door virtualJac op 30-03-2010 11:46 ]
Verwijderd
hoezo? een playstation is geen rocket science hoorvirtualJac schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:44:
Tenzij je al jaren Playstations bouwt kun je er beter gewoon afblijven. Mijn Playstation zat bij de eerste zending naar Nederland en daar heb ik ook nog coulance op gekregen. Die is inderdaad net 3 jaar geworden.
Het gaat mij niet om het onvermogen om de Playstation te repareren, meer om de moeite en kosten die bespaard kunnen worden door hem ter reparatie aan te bieden bij Sony. Krijg je automatisch weer 3 maanden garantie erbij.
Zover ik weet kun je als doe-het-zelfer geen mobo vervangen. De onderdelen in de PS3 zijn linked aan elkaar (married). Dit zag je nogal eens toen mensen een kapotte drive wilden vervangen door een werkende en vervolgens 0 op het orkest kregen.Frozen-North schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:33:
Bij het reparatiecenter van Sony zullen ze wel de juiste tooltjes hebben om dingen te "unlocken" en onderdelen over te zetten, maar zonder die tooltjes werkt het niet.
(kan er naast zitten, maar las dat her en der).
Oh maar dat geloof ik ook wel hoor. Zo was mijn bericht ook niet bedoeld.. Maar je moet begrijpenFrozen-North schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:33:
Ik bouw al jaren pc's dus ik wist wat ik deed
dat Sony natuurlijk geen PS3 aanneemt als garantie/coulance -geval als de eigenaar deze zelf al uit
elkaar heeft genomen, koelers eraf heeft gehaald en zelf met nieuwe koelpasta heeft zitten smeren.
Hoe goed en professioneel het ook is gedaan. Dat is gewoon bedrijfspolicy, we kunnen moeilijk van
elk hobby-project gaan checken of de uitvoerder ervan wel genoeg kennis van zaken heeft gehad.
Dit laatste is natuurlijk moeilijk te zeggen, maar ik kan je vertellen dat men, na een brief gestuurd teIk snap dat ik de PS3 direct retour kan krijgen omdat deze open is geweest.
hebben (zie startpost), vaak (lees: bijna altijd) tot een positief resultaat komt en de PS3 wordt gefixed.
Bij Microsoft schijnt inderdaad de check wat minder naukeurig te zijn. Ik heb de mijne ook al eensEr zijn overigens genoeg vrienden van me die hun geopende X360 gerepareerd terug kregen. Zelfs als de garantie sticker ontbrak. ik weet echter niet hoe streng de technische dienst van Sony is. De garantie sticker zit er nog keurig op
geflashed en zonder warranty-seal opgestuurd. Netjes gefixed en teruggekregen. Maar dat kan ook
gewoon mazzel zijn geweest. Hoe(grondig) wij dit checken doe ik natuurlijk geen uitspraak over.
Natuurlijk komen we dit soort gevallen tegen, maar het is moeilijk/onmogelijk om zo op afstandWerk jij overigens bij de technische dienst? Nog nooit een soortgelijk geval tegen gekomen?
even te zeggen wat het zou kunnen zijn. Vastlopers kunnen namelijk allerlei redenen hebben..
Pas trouwens op met 2dehands mobo's, ik hoor vaak genoeg dat mensen ermee worden 'genept' en
ze dus een niet goed (werkend) mobo toegestuurd krijgen. Het is maar een tip, doe ermee wat je wil.
Je hebt er niets aan dat je een nieuw mobo koopt, en dat later blijkt dat het toch het BR-board was
welke de geeft heeft gegeven en je dus nog eens een BR-board kunt gaan kopen. Na die 2e aanschaf
blijkt dan waarschijnlijk dat je er niet veel mee kunt omdat de onderdelen niet gekoppeld zijn. Dan zijn
de kosten van "reparatie" (je krijgt gewoon een refurbished PS3) in dat soort gevallen nieteens veel hoger.(€149.50)
Ik heb een YLOD. Is het mogelijk om gewoon de HDD eruit te halen en een andere erin te stoppen? Aangezien het probleem niet met de HDD te maken heeft vind ik het echt zonde dat ze die gaan formateren. Is het ook mogelijk te regelen dat ze gewoon m'n eigen PS3 terugsturen?
En er zit ook nog een bluray-disc in, hoe krijg ik die eruit

[ Voor 11% gewijzigd door Athlon_2o0o op 06-04-2010 14:08 ]
Verwijderd
vandaag de nieuwe blu-ray lens binnengekregen , geïnstalleerd en werkt weer als nieuw , ben nu een uurtje bezig met testen , geen problemen tegengekomen
20 minuten werkt ongeveer , het inbouwen
al met al nog meegevallen , kijken hoe lang die het uithoud
kosten = 40 euro voor de lens
Sony gebeld, maar ze vragen 150 euro. Lekker mee. Daarna ben ik naar de winkelier en die komen zelfs met meer dan 150 euro (!). Mja, de fabrieksgarantie is verlopen dus dat is jammer. Maar ik heb bij de winkelier nog recht op consumentengarantie, dus daar zal ik dan maar m'n poot stijf moeten houden.....Athlon_2o0o schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:07:
Ik heb een YLOD. Is het mogelijk om gewoon de HDD eruit te halen en een andere erin te stoppen? Aangezien het probleem niet met de HDD te maken heeft vind ik het echt zonde dat ze die gaan formateren. Is het ook mogelijk te regelen dat ze gewoon m'n eigen PS3 terugsturen?
Iemand nog andere tips?

Kul. Denk je dat alle apparaten om de paar jaar een 'vers laagje koelpasta' nodig hebben? Het feit dat dat spul droog is, heeft niks met de thermische geleidingscapaciteiten te maken. Het spul is alleen nattig omdat het droog zo rottig uitsmeert en contact maakt. Als het eenmaal contact maakt is het goed.Frozen-North schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:33:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Wat denk je van dit topic lezen?Athlon_2o0o schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:59:
[...]
Sony gebeld, maar ze vragen 150 euro. Lekker mee. Daarna ben ik naar de winkelier en die komen zelfs met meer dan 150 euro (!). Mja, de fabrieksgarantie is verlopen dus dat is jammer. Maar ik heb bij de winkelier nog recht op consumentengarantie, dus daar zal ik dan maar m'n poot stijf moeten houden.....
Iemand nog andere tips?

Mooi dat het toch gelukt isVerwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:21:
vandaag de nieuwe blu-ray lens binnengekregen , geïnstalleerd en werkt weer als nieuw , ben nu een uurtje bezig met testen , geen problemen tegengekomen
Ik zelf had iets minder geluk, de chip onderop de drive was lichtelijk beschadigd waardoor die stopt met lezen van Blurays wanneer die warm word (met een bilgeblower blijft ie wel werken
Verwijderd
Zoals jullie weten heb ik 25 februari 2010 een gerepareerde PS3 60GB van Sony ontvangen.
Wat jullie niet weten is dat deze PS3 kapot is gegaan op 19 maart bij het spelen van mijn gloednieuwe God of War 3 CE. De PS3 maakte trouwens ook ontzettend veel lawaai.
20 maart heb ik meteen RMA telefonisch aangevraagd . Ik heb aangegeven dat ik de Slim 160 GB wil en dat GOW3 vast zat in de PS3.
23 maart mijn PS3 (60GB) op de post gedaan.
Vandaag 6 april heb ik toch een 60GB ontvangen, maar zonder God of War 3.
Kan iemand mij vertellen of Sony GOW3 nog nastuurt? De helpdesk heeft aangegeven dat GOW3 een spel van Sony is en dat het dus geen probleem moet zijn om deze te versturen.
Nu moet ik zeggen dat ik wel een beetje huiverig ben van de 60GB versie. Ik heb nu dus drie van deze modellen in handen gehad. Waarvan 2 kapot gingen.
Wat jullie niet weten is dat deze PS3 kapot is gegaan op 19 maart bij het spelen van mijn gloednieuwe God of War 3 CE. De PS3 maakte trouwens ook ontzettend veel lawaai.
20 maart heb ik meteen RMA telefonisch aangevraagd . Ik heb aangegeven dat ik de Slim 160 GB wil en dat GOW3 vast zat in de PS3.
23 maart mijn PS3 (60GB) op de post gedaan.
Vandaag 6 april heb ik toch een 60GB ontvangen, maar zonder God of War 3.
Kan iemand mij vertellen of Sony GOW3 nog nastuurt? De helpdesk heeft aangegeven dat GOW3 een spel van Sony is en dat het dus geen probleem moet zijn om deze te versturen.
Nu moet ik zeggen dat ik wel een beetje huiverig ben van de 60GB versie. Ik heb nu dus drie van deze modellen in handen gehad. Waarvan 2 kapot gingen.
Je kan aangeven dat je een SLIM 160 gig wil maar deze zul je nooit krijgen. Wel een Fat 160 gig. Dit is een 40gig model met een 160gig schijf.
Verder denk ik dat je gewoon pech gehad hebt met je vorige modellen. Veel 60gigs houden het namelijk wel erg lang uit.
En wat betreft je spel, deze kwam bij mij 3 dagen later volgens mij dan me Playstation zelf. Dus nog even geduld hebben.
Verder denk ik dat je gewoon pech gehad hebt met je vorige modellen. Veel 60gigs houden het namelijk wel erg lang uit.
En wat betreft je spel, deze kwam bij mij 3 dagen later volgens mij dan me Playstation zelf. Dus nog even geduld hebben.
Verwijderd
hallo allemaal,
een paar dagen geleden is onze PS3 60GB zo goed als overleden. als ik een spel doe bv. fifa 09 dan valt na ongeveer 5 minuten spelen alleen het commentaar weg, en daarna loopt ie helemaal vast. dan moet je de PS3 met de schakelaar achter uit zetten, en dan hoor je twee piepjes en gaat ie uit.
als je hem dan weer aan zet, ziet ie de disc die erin zit niet. na een paar keer de disc er opnieuw in te doen ziet de PS3 de disc wel weer, maar als je dan het spel weer gaat doen heb je evenlater weer dezelfde problemen.
nu dachten wij dat de blu-ray lens kapot was gegaan, toen hebben we de lens schoon gemaakt, maar dit hielp niet. we hebben er toen een nieuwe lens ingezet, ook dit hielp niet. wij zijn nu ten einde raad.
naar sony opsturen heeft geen zin meer want hij is al ouder dan twee jaar en hij is opengemaakt. hebben jullie misschien nog ideeën of tips voor wat we nog kunnen doen?
een paar dagen geleden is onze PS3 60GB zo goed als overleden. als ik een spel doe bv. fifa 09 dan valt na ongeveer 5 minuten spelen alleen het commentaar weg, en daarna loopt ie helemaal vast. dan moet je de PS3 met de schakelaar achter uit zetten, en dan hoor je twee piepjes en gaat ie uit.
als je hem dan weer aan zet, ziet ie de disc die erin zit niet. na een paar keer de disc er opnieuw in te doen ziet de PS3 de disc wel weer, maar als je dan het spel weer gaat doen heb je evenlater weer dezelfde problemen.
nu dachten wij dat de blu-ray lens kapot was gegaan, toen hebben we de lens schoon gemaakt, maar dit hielp niet. we hebben er toen een nieuwe lens ingezet, ook dit hielp niet. wij zijn nu ten einde raad.
naar sony opsturen heeft geen zin meer want hij is al ouder dan twee jaar en hij is opengemaakt. hebben jullie misschien nog ideeën of tips voor wat we nog kunnen doen?
Alleen de lens vervangen of gewoon de hele lezer? Klinkt namelijk toch als een probleem van je lezer.Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:35:
hallo allemaal,
Je kan hem ter reparatie aanbieden bij een van de bedrijven genoemd in dit topic. Die repareren hem en geven ook weer een tijdje garantie volgens mij.
Wel een leermomentje, niet zelf aan een PS3 gaan knutselen, want ook na 2 jaar krijg je coulance op je PS3. Nu natuurlijk niet meer aangezien hij open geweest is.
De "coulance" is omruilen voor E150,=virtualJac schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:46:
[...]
Alleen de lens vervangen of gewoon de hele lezer? Klinkt namelijk toch als een probleem van je lezer.
Je kan hem ter reparatie aanbieden bij een van de bedrijven genoemd in dit topic. Die repareren hem en geven ook weer een tijdje garantie volgens mij.
Wel een leermomentje, niet zelf aan een PS3 gaan knutselen, want ook na 2 jaar krijg je coulance op je PS3. Nu natuurlijk niet meer aangezien hij open geweest is.
PSNID : HoefMeistert
Nee met een nette brief is de coulance gratis vervanging.HoefMeistert schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:03:
[...]
De "coulance" is omruilen voor E150,=
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Precies, maar als niemand het topic doorleest kunnen we beter gewoon zeggen dat ze €150 moeten betalen. Verdient Sony er ook nog wat aanMeelobee schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:16:
[...]
Nee met een nette brief is de coulance gratis vervanging.
Waar had je die vandaan? 40 Euro is nog wel te overzienVerwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:21:
Verwijderd
deze koperExorcist schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:22:
[...]
Waar had je die vandaan? 40 Euro is nog wel te overzien
http://cgi.ebay.com/ws/eB...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
Deze week met een pittige handleiding de PS3 opengedraaid met de hoop mijn YLOD (paar weken buiten de garantie) te kunnen repareren.
Eigen PS3 leek maar nauwelijks op die van de handleiding en de filmpjes hielpen ook niet echt.
Toch is het gelukt en ben ik zeer blij met het 2e leven van mijn PS3
Het heeft me 5 euro en veel tijd gekost, maar dat is beter dan 150 euro. De volgende keer denk ik dat de hele operatie in hooguit een uurtje of 3 moet kunnen.
Eigen PS3 leek maar nauwelijks op die van de handleiding en de filmpjes hielpen ook niet echt.
Toch is het gelukt en ben ik zeer blij met het 2e leven van mijn PS3
Het heeft me 5 euro en veel tijd gekost, maar dat is beter dan 150 euro. De volgende keer denk ik dat de hele operatie in hooguit een uurtje of 3 moet kunnen.
PSN ID = Jorco
Beste tweakers,
Heb ongeveer 3 jaar zonder problemen op mijn ps3 kunnen gamen, tot vandaag!
Ik start mijn systeem zonder problemen op, maar dan gooit hij hem na een minuut gewoon uit. Het groene lampje brand dan oranje en wordt daarna gelijk rood. Dit rode lampje knipperd en blijft dit net zo lang doen tot je de aan/uit knop indrukt. Dan wordt het lampje gewoon rood en dit blijft zo zonder knipperen. Druk je nogmaals op de aan/uit knop dan volgt hetzelfde verhaal.
Na een paar keer proberen geeft hij soms ook helemaal geen beeld, en dan kunnen de controllers de ps ook niet meer vinden. Het lampje op de ps3 brand dan wel gewoon groen.
Ik heb voor zover ik weet alles geprobeerd, ik heb de nieuwste systeemsoftware, spellen eruit gehaald. stroom eraf stekkers controleren, af laten koelen enz. Maar niks mocht helpen.
Hoop dat mensen me met dit probleem kunnen helpen, want ik vrees dat me garantie onderhand wel verlopen is.
Alvast bedankt!
Mvg,
Nick
Ik start mijn systeem zonder problemen op, maar dan gooit hij hem na een minuut gewoon uit. Het groene lampje brand dan oranje en wordt daarna gelijk rood. Dit rode lampje knipperd en blijft dit net zo lang doen tot je de aan/uit knop indrukt. Dan wordt het lampje gewoon rood en dit blijft zo zonder knipperen. Druk je nogmaals op de aan/uit knop dan volgt hetzelfde verhaal.
Na een paar keer proberen geeft hij soms ook helemaal geen beeld, en dan kunnen de controllers de ps ook niet meer vinden. Het lampje op de ps3 brand dan wel gewoon groen.
Ik heb voor zover ik weet alles geprobeerd, ik heb de nieuwste systeemsoftware, spellen eruit gehaald. stroom eraf stekkers controleren, af laten koelen enz. Maar niks mocht helpen.
Hoop dat mensen me met dit probleem kunnen helpen, want ik vrees dat me garantie onderhand wel verlopen is.
Alvast bedankt!
Mvg,
Nick
Het is een designfout van de PS3, de zogenaamde "coulance" zou aan de telefoon gegeven moeten worden. In plaats daarvan proberen ze consumenten die slachtoffer zijn van deze designfout 150 euro uit de zak te kloppen. Ik ben naar een zaakje in Uithoorn gegaan die het reflowed heeft. Nu heb ik m'n saves nog, m'n bluray disc die vast zat, ik heb m'n eigen PS3 terug (dus geen refurbished model) en dat in slechts 2 uur voor 35 euro. De volgende keer doe ik het weer zo, want het is mij uitermate goed bevallen. Dat Sony het niet op een vergelijkbare manier afhandelt is uitermate treurig.Meelobee schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:16:
[...]
Nee met een nette brief is de coulance gratis vervanging.
Ik heb het dus over deze verkoper: http://tinyurl.com/y9sx3om .
Topic eens doorlezen.. dan had je zeer waarschijnlijk gelezen dat je een YLOD hebt. Voor 150 euro wordt ie door Sony gerepareerd (en krijg je slechts 3 maanden garantie), voor 5 euro repareer je 'm zelf, of je koopt een nieuwe.nick7 schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:30:
Beste tweakers,
Alvast bedankt!
Mvg,
Nick
PSN ID = Jorco
Heb wat info over dat YLOD gevonden, en wat filmpjes op youtube. Dus ik denk dat ik het maar zelf ga doen. Want aangezien het ding al 3 jaar oud is vind ik het geen 150 euro waard om hem te repareren. Als het fout gaat koop ik maar een nieuwe.
Bedankt, zijn er nog belangrijke tips voor het zelf doen?
Mvg,
Nick
Bedankt, zijn er nog belangrijke tips voor het zelf doen?
Mvg,
Nick
De filmpjes maken het meeste duidelijk. Kleine tip van mijn kant: doe echt extreem voorzichtig met het losmaken van de kabels.. Zeker die je los/vast moet klikken, want die breken al bijna af door er naar te kijken. Heb het zelf gelukkig nog kunnen herstellen.
PSN ID = Jorco
Okee, nouja dan moet het wel lukken hoop ik.
Bedankt voor de tip nog. Maar weet iemand wat je eigenlijk doet als je dat ding dus gaat verwarmen met zon hitteding. Want ik kan nergens vinden wat er dan eigenlijk gebeurd met je cpu en gpu door die hitte.
Alvast bedankt!
Mvg,
Nick
Bedankt voor de tip nog. Maar weet iemand wat je eigenlijk doet als je dat ding dus gaat verwarmen met zon hitteding. Want ik kan nergens vinden wat er dan eigenlijk gebeurd met je cpu en gpu door die hitte.
Alvast bedankt!
Mvg,
Nick
Met een reflow (wat ook goed werkt bij GeForce kaarten en bepaalde RROD's van Xbox360) worden de contact puntjes weer zacht waardoor ze weer goed aanelkaar gaan hechten als het goed is (kleine breukjes in het soldeer is vaak <niet altijd!> de oorzaak).nick7 schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:57:
Okee, nouja dan moet het wel lukken hoop ik.
Het word echter niet zo warm dat het tin smelt, want dan vallen de onderdelen eraf (heb ik gehad met een videokaart
Het voordeel van een oven of heatgun is, dat er geen spanning op de chip zelf staat (zoals bij de Xbox z'n "towel mod" ...dom dom dom), en de chip zonder spanning makkelijk die temperaturen kan hebben van 200ºC.
Bedenk wel, reflowen heeft dus echt alleen nut als contactbreukjes in het tin de oorzaak is. Is er iets anders wat een YLOD (of artefacts bij videokaarten, of RROD bij Xbox) veroorzaakt dan helpt reflowen natuurlijk niet.
Mijn PS3 Slim geeft bij het opstarten een rood scherm. Resetten helpt helaas niet. 
Edit: De NL helpdesk is ma-vr. nog maar tot 20:00 bereikbaar.
Edit: De NL helpdesk is ma-vr. nog maar tot 20:00 bereikbaar.
[ Voor 27% gewijzigd door SR8 op 12-04-2010 21:36 ]
Okee, maar jij noemt rond de 200 graden. maar in dit filmpje --> http://www.youtube.com/watch?v=Vr1zyAGwnuU gebruikt hij een 700 graden ding.Nemesizz schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:03:
[...]
Met een reflow (wat ook goed werkt bij GeForce kaarten en bepaalde RROD's van Xbox360) worden de contact puntjes weer zacht waardoor ze weer goed aanelkaar gaan hechten als het goed is (kleine breukjes in het soldeer is vaak <niet altijd!> de oorzaak).
Het word echter niet zo warm dat het tin smelt, want dan vallen de onderdelen eraf (heb ik gehad met een videokaart).
Het voordeel van een oven of heatgun is, dat er geen spanning op de chip zelf staat (zoals bij de Xbox z'n "towel mod" ...dom dom dom), en de chip zonder spanning makkelijk die temperaturen kan hebben van 200ºC.
Bedenk wel, reflowen heeft dus echt alleen nut als contactbreukjes in het tin de oorzaak is. Is er iets anders wat een YLOD (of artefacts bij videokaarten, of RROD bij Xbox) veroorzaakt dan helpt reflowen natuurlijk niet.
En hoe weet ik dat ik het goed verwarmd heb, of is dat gewoon een kwestie van gokken?
Alvast Bedankt!
Mvg,
Nick
Video vermeld temp. in Fahrenheit.nick7 schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:17:
[...]
Okee, maar jij noemt rond de 200 graden. maar in dit filmpje --> http://www.youtube.com/watch?v=Vr1zyAGwnuU gebruikt hij een 700 graden ding.
En hoe weet ik dat ik het goed verwarmd heb, of is dat gewoon een kwestie van gokken?
Alvast Bedankt!
Mvg,
Nick
400 Fahrenheit = 205 Celsius
Kan je dan niet (net als bij videokaarten) gewoon je Xbox360/PS3 moederbord in de oven leggen?Nemesizz schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:03:
[...]
Met een reflow (wat ook goed werkt bij GeForce kaarten en bepaalde RROD's van Xbox360) worden de contact puntjes weer zacht waardoor ze weer goed aanelkaar gaan hechten als het goed is (kleine breukjes in het soldeer is vaak <niet altijd!> de oorzaak).
Het word echter niet zo warm dat het tin smelt, want dan vallen de onderdelen eraf (heb ik gehad met een videokaart).
Knaap, als de pasta er zo uit ziet:Exirion schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:06:
[...]
Kul. Denk je dat alle apparaten om de paar jaar een 'vers laagje koelpasta' nodig hebben? Het feit dat dat spul droog is, heeft niks met de thermische geleidingscapaciteiten te maken. Het spul is alleen nattig omdat het droog zo rottig uitsmeert en contact maakt. Als het eenmaal contact maakt is het goed.

is het echt wel verstandig om er een vers laagje arctic silver 5 op te smeren.
Ga er maar vanuit dat je PS3 een kortere levensduur heeft als zo nog jaren intensief wilt gamen.
EenschFrozen-North schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:00:
[...]
Knaap, als de pasta er zo uit ziet:
[afbeelding]
is het echt wel verstandig om er een vers laagje arctic silver 5 op te smeren.
Ga er maar vanuit dat je PS3 een kortere levensduur heeft als zo nog jaren intensief wilt gamen.
Yup, heb ik ook al met 2 laptops gedaan met een Geforce chip die vast zat op het moederbord zelf, dus kan gewoonMeltedForest schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:19:
[...]
Kan je dan niet (net als bij videokaarten) gewoon je Xbox360/PS3 moederbord in de oven leggen?
Mocht ik ooit te maken krijgen met een YLOD, dan ga ik dat ook zeker proberen (m'n 60GB heeft toch al geen garantie meer omdat ik zelf de lens heb vervangen, m'n 80GB schat ik de kans laag in dat ie een YLOD krijgt....maarja, je weet nooit tegenwoordig).
Oven klinkt wel wat handiger dan met zo'n heatgun. Maar op hoeveel graden zal ik mijn oven dan zetten, en hoelang erin?Nemesizz schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:34:
[...]
Yup, heb ik ook al met 2 laptops gedaan met een Geforce chip die vast zat op het moederbord zelf, dus kan gewoon.
Mocht ik ooit te maken krijgen met een YLOD, dan ga ik dat ook zeker proberen (m'n 60GB heeft toch al geen garantie meer omdat ik zelf de lens heb vervangen, m'n 80GB schat ik de kans laag in dat ie een YLOD krijgt....maarja, je weet nooit tegenwoordig).
En waar leg je hem dan op, gewoon een bakplaat?
Het niet nodig om bij alle posts de "groeten" te doen hoor
[ Voor 6% gewijzigd door Fuelke op 14-04-2010 14:14 ]
Knaap, je weet niet waar je het over hebt. Als je dat spul aanbrengt is het dun en vochtig om goed uit te vloeien. Zodra een heatsink op z'n plak gedrukt zit, mag het gerust indrogen. Het blijft contact houden met beide oppervlakken en warmte geleiden. En ja, als jij ze uit elkaar trekt dan ziet het er zo uit ja. Maar dat zegt helemaal niks over de warmtegeleidende eigenschappen. Je moet ze alleen niet weer terug op elkaar drukken, dus eenmaal losgetrokken moet er nieuwe koelkpasta op.Frozen-North schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:00:
Knaap, als de pasta er zo uit ziet:
Als het klopte wat jij zegt, dan zouden heel wat apparaten in onze wereld elke paar jaar onderhouden moeten worden met verse koelkpasta. Dat is onzin, en daarom gebeurt het niet. Ik werk in een bedrijf dat chips maakt, dus ik weet toch wel een beetje waar ik over praat.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Als de druk er immers op zit komt het ook niet los / uit zijn vorm.
Maar wat hij zegt klopt ook wel een beetje. Echt uitgedroogde heatsink-compount werkt op ten duur averechts dan dat het goed doet.
Goed voorbeeld is tandpasta. Verse tandpasta geleid nog beter als Artic Silver doet, maar houdt nog geen 2 dagen vol of het brokkelt er al tussen uit. Bij langdurige pasta kan het wel eens zijn dat over de loop van tijd de temperatuur hoger wordt, maar niet bijster gevaarlijk hoor. Een beetje chip hoort ook uit te vallen wanneer die te warm wordt.
Maar wat hij zegt klopt ook wel een beetje. Echt uitgedroogde heatsink-compount werkt op ten duur averechts dan dat het goed doet.
Goed voorbeeld is tandpasta. Verse tandpasta geleid nog beter als Artic Silver doet, maar houdt nog geen 2 dagen vol of het brokkelt er al tussen uit. Bij langdurige pasta kan het wel eens zijn dat over de loop van tijd de temperatuur hoger wordt, maar niet bijster gevaarlijk hoor. Een beetje chip hoort ook uit te vallen wanneer die te warm wordt.
In een hetelucht oven, op 200ºC en dan 10 minuten bakken (eerst voorverwarmen, dan pas het moederbord erin).nick7 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:13:
[...]
Oven klinkt wel wat handiger dan met zo'n heatgun. Maar op hoeveel graden zal ik mijn oven dan zetten, en hoelang erin?
En waar leg je hem dan op, gewoon een bakplaat?
Ik liet vervolgens dan het spul ook afkoelen in de oven (niet meteen eruit halen, is weer een groot verschil in temperatuur).
Ik heb gewoon een bakplaat gebruikt, aluminium folie erover (ding moet ook ooit weer gebruikt worden voor voedselwaar
Wel moet het ding zo kaal mogelijk, dus heatsinks, fans, enz enz er af, anders smelten die (plastic dingen) of kunnen het bord krom trekken (heatsinks).
Wat een moeilijk gedoe.. Ik heb gewoon een heatgun gebruikt op 300 graden Celsius. Op de aangegeven plekken nog geen halve minuut nog geen halve minuut op 1 cm afstand rondjes draaien. Daarna kwartiertje laten afkoelen, dan omdraaien, zelfde procedure en je bent klaar. Komt geen aluminiumfolie of propje bij kijken. Ook verwarm ik geen onnodige plekken en bakplaat kan ik voor eten gebruiken terwijl ik wacht.
PSN ID = Jorco
Niet iedereen heeft een heatgun (heb zelf eens met een fohn* geprobeert, maar dan moet je dagelijks het ding weer fixen), maar bijna iedereen heeft wel een oven.
Oven lijkt ingewikkelder dan het is, duurt misschien iets langer dan een heatgun maar eigenlijk is het nog best simpel.
* = Ja, ik weet dat een fohn geen echte heatgun is
Oven lijkt ingewikkelder dan het is, duurt misschien iets langer dan een heatgun maar eigenlijk is het nog best simpel.
* = Ja, ik weet dat een fohn geen echte heatgun is
Verwijderd
Hey mensen,
gisteren mijn PS3 ivm YLOD opgestuurd naar SCE met RMA nummer. Kwam laat achter door het lezen van dit topic dat je de PS3 ook gratis kan laten repareren buiten de garantie om middels een brief te schrijven.
Nou is mijn vraag of het mogelijk is om achteraf een brief te sturen zodat ik toch die 149,50 euro niet hoef te betalen?
gisteren mijn PS3 ivm YLOD opgestuurd naar SCE met RMA nummer. Kwam laat achter door het lezen van dit topic dat je de PS3 ook gratis kan laten repareren buiten de garantie om middels een brief te schrijven.
Nou is mijn vraag of het mogelijk is om achteraf een brief te sturen zodat ik toch die 149,50 euro niet hoef te betalen?
Oke is heb dus op 8 april mijn PS3 opgestuurd naar sony omdat hij om de 10 minuten vast liep, of ik nou een spel speelde of een film keek. Dus ik heb een opgestuurd en ik keek vandaag op me RMA status, nou staat er dit:
RMA Status Informatie
Completed
RMA aanvraag datum
7-4-2010
Verzend Methode
Spring
Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent?
Thanks anyway!
RMA Status Informatie
Completed
RMA aanvraag datum
7-4-2010
Verzend Methode
Spring
Thanks anyway!
Je kan het altijd proberen, maar ga er maar vanuit van niet. Beetje hetzelfde als een tv kopen en later naar de winkel gaan om af te dingen.Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:07:
Hey mensen,
Vandaag tijdens het spelen ineens allemaal groene bewegende pixels in beeld. Spel gesaved en toen de PS3 opnieuw gestart -> groene pixels bleven in beeld. Gelijk alle saves die ik kon (
) kopiëren op een USB stick gezet.
PS3 staat nu uit (laat em even afkoelen), ik hoop dat het straks niet meer is maar ik ga ervan uit dat ie kapot aan het gaan is.
Als ik de PS3 moet opsturen is het dan slim om mijn account te deactiveren ivm. de 'maximaal 5 downloads per DLC' regel? Of word dit gedaan door Sony als tie niet meer te fixen is?
Update:
Na 2 uur de PS3 weer aangezet en hij werkt nu weer 100%, beeld is nu gewoon normaal (wel HDMI splitter ertussen uit gehaald.)
Maakt het qua koeling veel verschil of de PS3 staat of ligt?
PS3 staat nu uit (laat em even afkoelen), ik hoop dat het straks niet meer is maar ik ga ervan uit dat ie kapot aan het gaan is.
Als ik de PS3 moet opsturen is het dan slim om mijn account te deactiveren ivm. de 'maximaal 5 downloads per DLC' regel? Of word dit gedaan door Sony als tie niet meer te fixen is?
Update:
Na 2 uur de PS3 weer aangezet en hij werkt nu weer 100%, beeld is nu gewoon normaal (wel HDMI splitter ertussen uit gehaald.)
Maakt het qua koeling veel verschil of de PS3 staat of ligt?
[ Voor 19% gewijzigd door Ike. op 18-04-2010 18:06 ]
Verwijderd
Waar vind je die RMA status btw?Florissant schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:50:
Oke is heb dus op 8 april mijn PS3 opgestuurd naar sony omdat hij om de 10 minuten vast liep, of ik nou een spel speelde of een film keek. Dus ik heb een opgestuurd en ik keek vandaag op me RMA status, nou staat er dit:
RMA Status Informatie
Completed
RMA aanvraag datum
7-4-2010
Verzend Methode
Spring
Thanks anyway!
Ik heb mijn ps3 opgestuurd via KIALA (moest van Sony). Daar kan ik het pakket wel 'volgen' .. maar verder dat ie bij de 'verkoper' ligt komt ie nog niet..
Kijk hier eens:Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:52:
[...]
Waar vind je die RMA status btw?
Ik heb mijn ps3 opgestuurd via KIALA (moest van Sony). Daar kan ik het pakket wel 'volgen' .. maar verder dat ie bij de 'verkoper' ligt komt ie nog niet..
https://playstationservice.moduslink.com/HomePage.aspx
Het nummer vind je in 1 van de 2 mails die je van Sony hebt gekregen.
Kan mijn vraag nog niet beantwoord worden?
Playstation is niet zo consequent met het verstrekken van status informatie. Mijn RMA bleef hele periode op deze notificatie staan en mijn Playstation werd ineens bezorgd.Florissant schreef op maandag 19 april 2010 @ 07:52:
[...]
Kijk hier eens:
https://playstationservice.moduslink.com/HomePage.aspx
Het nummer vind je in 1 van de 2 mails die je van Sony hebt gekregen.
Kan mijn vraag nog niet beantwoord worden?
Mijn advies: Vaar niet blind op wat je op hun site leest of wat ze aan de telefoon zeggen, wacht gewoon geduldig af. Tegen mij zeiden ze dat hij elk moment klaar was en duurde het nog een week. Toen zeiden ze dat het nog weken ging duren en een dag later stond hij op de stoep...
Zijn er hier personen wiens PS3 ouder dan 3 jaar toch gratis is gerepareerd door Sony zonder dat het een uitzonderlijk geval betreft, zoals al eens eerder te zijn gerepareerd? Want de Helpdesk van Sony zegt vanwege het zijn verstreken van de garantie- en coulancetermijn niets voor me te kunnen doen, maar ik meen toch echt andere verhalen te hebben gelezen op internet...
Voordat ik vanavond weer naar de klantenservice ga bellen. Eerst hier nog maar eens.
En waarom hoeft dat bij de oudere modellen niet?
Die logica ontgaat mij een beetje.
Moet ik nou ook echt nog een controller en netsnoerkabel meesturen?2. U de volgende attributen opstuurt ter omruiling:
Model 120 GB:
Ouder dan 1 maand: PS3 Console, HardDiskDrive (HDD), Controller,
Netsnoerkabel
[ Voor 4% gewijzigd door SR8 op 22-04-2010 10:27 ]
Omdat ze zeker willen zijn dat deze vrij zijn van fouten. Maak je niet dik, je krijgt waarschijnlijk een nieuw snoer en nieuwe controller terugSR8 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:24:
Voordat ik vanavond weer naar de klantenservice ga bellen. Eerst hier nog maar eens.
[...]
Moet ik nou ook echt nog een controller en netsnoerkabel meesturen?
Mijn ps3 250gb van 4 maanden oud had last van allerlei software problemen en werd veel te warm. Hij is nu al ruim 3 weken geleden bij BCC ingeleverd, maar heb niets meer over gehoord. Voor het vervangen van een 4 maanden oud apparaat is toch geen 8 weken nodig? Kan ik trouwens op enige wijze bij sony zien wat de status is? Of moet ik eerst naar de bcc een RMA nummer aanvragen ofzo?
Sowieso als je iets inlevert bij de BCC zou je direct een RMA nummer moeten krijgen. Deze krijg je van Sony VOORDAT je het product instuurd. BCC zou dit in jouw geval moeten hebben dus. Aan de hand van dat RMA nummer moet je gewoon even bellen naar het Playstation servicenummer (lokaal tarief). Deze zullen een up-to-date statusreport kunnen geven. Website loopt namelijk vaak achter.
Wel vind ik het vreemd dat je moet wachten op een nieuw exemplaar. BCC zou je gewoon een nieuw exemplaar mee moeten geven. Maar goed, ik weet niet in hoe ver je hierop aangedrongen hebt.
Wel vind ik het vreemd dat je moet wachten op een nieuw exemplaar. BCC zou je gewoon een nieuw exemplaar mee moeten geven. Maar goed, ik weet niet in hoe ver je hierop aangedrongen hebt.
Hmm, ik vermoedde al zoiets. Ik vroeg er nog wel naar, leek me een wat een vreemde situatie. De verkoper verzekerde mij dat dit altijd zo ging, heb m maar op z'n woord gelooft. Maar nu het zolang begint de duren vind ik het wel vervelend worden inderdaad. Dus maar boos terug naar BCC.. Je koopt juist bij zo'n winkel ipv op internet voor een beetje snelle en goede service, maar dat kunnen ze dus ook al niet waarmaken.
Bij de BCC geweest, wilden niet een nieuw exemplaar meegeven. Gingen morgenochtend bellen met sony. In hun systeem stond dat ie nu een week bij de reparateur lag, maar het kon nog wel weken duren volgens de medewerker. De medewerker wilde wel informeren of het wat bespoedigd kon worden, ben benieuwd... Volgens ConsuWijzer over reparaties: "Hij moet dit doen zonder dat u daar veel last van hebt. En het
moet niet te lang duren."
En:
De eerste zes maanden staat u extra sterk
Gaat het product in de eerste zes maanden na aankoop kapot? Dan zegt de wet dat het
product al niet goed was toen u het kocht. Wilt u van de verkoper een gratis reparatie of
nieuw product? Dan staat u dus extra sterk. Maar de verkoper kan wel onderzoeken of u het
product op een normale manier gebruikt hebt.
Morgen maar eens iemand van ConsuWijzer bellen om te vragen hoe dat precies zit.
moet niet te lang duren."
En:
De eerste zes maanden staat u extra sterk
Gaat het product in de eerste zes maanden na aankoop kapot? Dan zegt de wet dat het
product al niet goed was toen u het kocht. Wilt u van de verkoper een gratis reparatie of
nieuw product? Dan staat u dus extra sterk. Maar de verkoper kan wel onderzoeken of u het
product op een normale manier gebruikt hebt.
Morgen maar eens iemand van ConsuWijzer bellen om te vragen hoe dat precies zit.
Ik heb sinds eergisteren ook problemen met mijn PS3. Nadat ik last had van regelmatige freezes bij FIFA heb ik geprobeerd om de PS3 naar fabrieksinstellingen terug te zetten. Voor het einde van dat proces herkende hij mijn controllers niet meer (restore eindigt met de vraag om op X te duwen, maar dat lukte dus niet). Daarna de PS3 maar gewoon uit en aan gezet.
Hierna kwam er dus geen beeld meer... Niet via HDMI noch via AV. Na vele pogingen is het toch gelukt om even beeld te krijgen op AV (toen de HDD er niet meer in zat). Daarna is het me niet meer gelukt. Het resetten van de video output met de 2 piepjes lukt alleen als er geen HDD aanwezig is. Zelfs een andere HDD brengt geen soelaas.
Ik heb dit topic zo goed mogelijk doorzocht maar kan niets echt gelijkaardig vinden. Iemand een idee wat er aan de hand is en of ik dit zelf kan oplossen?
Hierna kwam er dus geen beeld meer... Niet via HDMI noch via AV. Na vele pogingen is het toch gelukt om even beeld te krijgen op AV (toen de HDD er niet meer in zat). Daarna is het me niet meer gelukt. Het resetten van de video output met de 2 piepjes lukt alleen als er geen HDD aanwezig is. Zelfs een andere HDD brengt geen soelaas.
Ik heb dit topic zo goed mogelijk doorzocht maar kan niets echt gelijkaardig vinden. Iemand een idee wat er aan de hand is en of ik dit zelf kan oplossen?
Everything is possible if you really want it.
Nou, mijne wilde zijn discs niet meer uitspuwen.
Nog geen 3 maanden oud...
De man aan de telefoon raadde me aan om de PS3 in originele doos op te sturen met daaromheen nog een doos zodat het minder diefstal gevoelig werd.
Vandaag eindelijk opgehaald bij zo'n schijt kiala punt. Kom ik thuis, geen originele doos meer en heb ik één of ander oud barrel dat enkel een nieuwe bovenkap heeft gekregen, voor de rest vol met krassen en viezigheid als nicotine smurrie! Statisch als de pest, trekt alleen maar stof aan!
Mijne was verdorie gloedje nieuw, nog geen vingerafdruk erop! Gelukkig heb ik foto's als bewijs!
Zo'n stom wijf aan de lijn, hartstikke bot! Dat geloof je toch niet! "Wij kunnen geen originele doos voor u regelen, die bent u kwijt en dat is u ook vertelt bij de instructies"
Die schoft adviseerde juist om het in originele doos op te sturen! Dit is echt niet te geloven!
Ik moest maar bewijsfoto's doormailen, nou ik heb er een youtube filmpje van gemaakt!
http://www.youtube.com/watch?v=lxnlXELo0Jo
Ik zit hier nu gewoon met één of andere ouwe ragbak! Voor hetzelfde geld vliegt hij dadelijk ineens in brand! Ik ga toch eens even kijken wat ik hier juridisch mee kan!
De man aan de telefoon raadde me aan om de PS3 in originele doos op te sturen met daaromheen nog een doos zodat het minder diefstal gevoelig werd.
Vandaag eindelijk opgehaald bij zo'n schijt kiala punt. Kom ik thuis, geen originele doos meer en heb ik één of ander oud barrel dat enkel een nieuwe bovenkap heeft gekregen, voor de rest vol met krassen en viezigheid als nicotine smurrie! Statisch als de pest, trekt alleen maar stof aan!
Mijne was verdorie gloedje nieuw, nog geen vingerafdruk erop! Gelukkig heb ik foto's als bewijs!
Zo'n stom wijf aan de lijn, hartstikke bot! Dat geloof je toch niet! "Wij kunnen geen originele doos voor u regelen, die bent u kwijt en dat is u ook vertelt bij de instructies"
Die schoft adviseerde juist om het in originele doos op te sturen! Dit is echt niet te geloven!
Ik moest maar bewijsfoto's doormailen, nou ik heb er een youtube filmpje van gemaakt!
Ik zit hier nu gewoon met één of andere ouwe ragbak! Voor hetzelfde geld vliegt hij dadelijk ineens in brand! Ik ga toch eens even kijken wat ik hier juridisch mee kan!
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Dat is idd erg slecht van Sony, maar begrijp ik het nou goed dat je een ps3 slim had en een ps3 fat terug hebt gekregen? of heb je 3 maanden geleden een fat gekocht?xsive schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:49:
Nou, mijne wilde zijn discs niet meer uitspuwen.
Nee ik heb stad en land afgezocht om nog een nieuwe(!) phat te vinden, zodat ik ook Linux kon installeren, maar ook dat gaat me ontnomen worden door de nieuwe firmware! Ik ben benieuwd hoe Sony gaat reageren op het youtube filmpje!SL65 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:59:
[...]
Dat is idd erg slecht van Sony, maar begrijp ik het nou goed dat je een ps3 slim had en een ps3 fat terug hebt gekregen? of heb je 3 maanden geleden een fat gekocht?
Het is toch van de zotten dat je dan één of ander oud beestje krijgt waarvan zij denken dat hij er weer even tegenkan! Ik ben benieuwd wat hun antwoord is op het moment dat ik aan hun vraag wat de gemiddelde levensduur van een PS3 is! Ik heb hier oude Sega's, oude Nintendo's, etc. die er na 20 jaar nog beter uitzien dan de PS3 die ik heb gekregen afkomstig uit één of ander rokershol! Het is natuurlijk nooit slim geweest van Sony om te kiezen voor een Glossy behuizing! Veel te gevoelig!
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Is het ook. Gewoon direct brief sturen dat je een afvalbak hebt gekregen, direct terugsturen dat ding en compensatie vragen (lees eisen). Niks compenseren, gewoon gelijk terug met die rotzooi.xsive schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:00:
[...]
*knip* Het is toch van de zotten dat je dan één of ander oud beestje krijgt *knip*
Waarom zelf oplossen? Gewoon brief sturen en laten repareren. Tenzij je geen maandje zonder je PS3 kan.Hobbles schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:33:
*knip*. Iemand een idee wat er aan de hand is en of ik dit zelf kan oplossen?
Verwijderd
Ik heb zojuist de systeemupdate gedownload maar heb nu een probleem. Mijn controller wordt niet meer herkend. Hij werkt nu dus enkel nog met kabeltje aan de PS3. Heeft iemand anders dit probleem ook gehad? Of heeft iemand een oplossing?
Reset je controller. er zit een klein gaatje achterop aan de rechterkant.Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:41:
Ik heb zojuist de systeemupdate gedownload maar heb nu een probleem. Mijn controller wordt niet meer herkend. Hij werkt nu dus enkel nog met kabeltje aan de PS3. Heeft iemand anders dit probleem ook gehad? Of heeft iemand een oplossing?
Verwijderd
Het werkt! Dank.Ike. schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:52:
[...]
Reset je controller. er zit een klein gaatje achterop aan de rechterkant.
Ik heb nu de beruchte red light iemand oplossing voor? Geen garantie meer hij komt uit November 2007
Nee, enige oplossing is om een nieuwe te kopen, en 100 euro fooi te geven omdat hij dan blijft werken.Amdwarrior schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:26:
Ik heb nu de beruchte red light iemand oplossing voor? Geen garantie meer hij komt uit November 2007

mannnn.... read the &*#@( topic
doe even rustig ventvirtualJac schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:26:
[...]
Nee, enige oplossing is om een nieuwe te kopen, en 100 euro fooi te geven omdat hij dan blijft werken.![]()
mannnn.... read the &*#@( topic

[ Voor 15% gewijzigd door Amdwarrior op 30-04-2010 12:51 ]
Verwijderd
Als je Hj Console Tuning bedoel, wel ja. Die van mij is daar 3x heen gegaan omdat hij binnen 3, 4 weken er weer mee ophield. Kan gewoon pech zijn, maar heb nu maar wel een nieuwe gekocht. Geen gedonder meer.Amdwarrior schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:37:
[...]
doe even rustig ventIk ga morgen daar even langs die winkel in Leeuwarden die yellow ring of death kan fixen
Iemand ervaring mee?
Ja bij mij zat leiding met tin niet goed meer vast ofzoiets maar je krijgt als het binnen 3 maanden weer gebeurt helft terug anders koop ik gewoon zo kleine heb ik gelijk grote schijf en veel minder verbruikVerwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:10:
[...]
Als je Hj Console Tuning bedoel, wel ja. Die van mij is daar 3x heen gegaan omdat hij binnen 3, 4 weken er weer mee ophield. Kan gewoon pech zijn, maar heb nu maar wel een nieuwe gekocht. Geen gedonder meer.
Het is yellow light of death en er staan tig ervaringen in dit topic! Ook kun je gewoon een brief schrijven zoals ook tig x in dit topic staat. Of idd een 'kleine' nemen die niet veel zuiniger is en je oude waar je ook grote schijf in kan doen weg doen.Amdwarrior schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:37:
[...]
doe even rustig ventIk ga morgen daar even langs die winkel in Leeuwarden die yellow ring of death kan fixen
Iemand ervaring mee?
Ik zal hier nog maar een keer mijn verhaal doen, mijn PS3 las geen Blu Ray films een maand geleden. Toen nog wel games.
Sinds vorige week nu ook geen spellen meer. Ik heb mijn PS3 in november 2007 gekocht bij Bart Smit. Ik heb het vermoeden dat mijn Blu Ray speler kapot is.
Nu las ik dat je recht heb op 3 jaar garantie volgens Tros Radar. Dus belde ik gister Bart Smit en nu moet ik de volgende gegevens mailen:
- Aankoopdatum
- Serienummer
- Probleem beschrijving
En dan gaan hun het aan Sony voorleggen zeggen ze. Maar is het nog niet zeker dat ik geholpen ga worden.
Hebben jullie hier ervaringen mee? En wat kan ik het beste doen.
Sinds vorige week nu ook geen spellen meer. Ik heb mijn PS3 in november 2007 gekocht bij Bart Smit. Ik heb het vermoeden dat mijn Blu Ray speler kapot is.
Nu las ik dat je recht heb op 3 jaar garantie volgens Tros Radar. Dus belde ik gister Bart Smit en nu moet ik de volgende gegevens mailen:
- Aankoopdatum
- Serienummer
- Probleem beschrijving
En dan gaan hun het aan Sony voorleggen zeggen ze. Maar is het nog niet zeker dat ik geholpen ga worden.
Hebben jullie hier ervaringen mee? En wat kan ik het beste doen.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Bart Smit buiten beschouwing laten en je garantie zelf claimen bij Sony middels een brief. Voorbeeld brief en adres kun je uit dit topic halen.
Dat is de brief van de advocaat toch?virtualJac schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:02:
Bart Smit buiten beschouwing laten en je garantie zelf claimen bij Sony middels een brief. Voorbeeld brief en adres kun je uit dit topic halen.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
De advocaat? Er staat gewoon in de topicstart een voorbeeld brief en deze wordt ook nog minstens 2x genoemd in het topic zelf. Als je nou eerst even het topic doorleest?