Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Opa_vertelt schreef op maandag 22 februari 2010 @ 08:02:
[...]

Geen echte nadelen, alles (behalve backwards compability) wat een 60GB kan, kan een 160GB ook.
Je mist natuurlijk wel 2 USB-poorten en de cardreader, maar dat is dan ook het enige.
Vroeg het omdat er veel mensen zijn die toch bewust heel lang wachten op een 60gig terwijl ze ook voor een nieuwe slim konden kiezen. Was wel benieuwd wat hun drijfveer hierachter is.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 14:51
virtualJac schreef op maandag 22 februari 2010 @ 08:19:
[...]

Vroeg het omdat er veel mensen zijn die toch bewust heel lang wachten op een 60gig terwijl ze ook voor een nieuwe slim konden kiezen. Was wel benieuwd wat hun drijfveer hierachter is.
Is overigens geen slim die me aangeboden is maar de PS3 fat 160gig. Specifiek gevraagd omdat ik de glimmend zwarte buitenkant vele malen mooier vind dan de matte slim. Wat ik nog wel ga vragen is of nieuw betekent dat het de toenmalige bundel met 4 games ter download en een dual shock controller is. Dat zou de keuze iets meer richting de 160 gig versie doen gaan. Anders wacht ik lekker op de vervangende 60 gig versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

PaPi36 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:53:
[...]

Is overigens geen slim die me aangeboden is maar de PS3 fat 160gig. Specifiek gevraagd omdat ik de glimmend zwarte buitenkant vele malen mooier vind dan de matte slim. Wat ik nog wel ga vragen is of nieuw betekent dat het de toenmalige bundel met 4 games ter download en een dual shock controller is. Dat zou de keuze iets meer richting de 160 gig versie doen gaan. Anders wacht ik lekker op de vervangende 60 gig versie.
Als je een fat neemt krijg je volgens mij geen nieuwe, maar een refurbished PS3. Ik denk ook niet dat je er 4 games bij krijgt. Ze vervangen enkel de PS3.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Tja, ik heb maar 1 PS2 game en dat is God of War waarvan ik toch de PS3 variant ga kopen. Ik hecht weinig waarde aan de BC functie dus ik zou best open staan voor de 160gig. Die USB poorten zullen me ook een worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

virtualJac schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:18:
Tja, ik heb maar 1 PS2 game en dat is God of War waarvan ik toch de PS3 variant ga kopen. Ik hecht weinig waarde aan de BC functie dus ik zou best open staan voor de 160gig. Die USB poorten zullen me ook een worst wezen.
Bellen, vragen waarom het zo lang moet duren en zeggen dat je niet zo lang wil wachten omdat
het onredelijk is. Je weet nooit.. Kan maar zo zijn dat je geluk hebt en ze je wat aanbieden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Net even gebeld.
Als ik zou kiezen voor de 160 gig variant dan is dat alleen de console en niet een bundel zoals die ooit verkocht is.
Ik wacht dus (on)rustig af op de vervangende 60gig variant.

Trouwens geweldig dat ze (weer) direct opnemen bij de servicedesk en je kunt bellen naar een lokaal nummer........pluim voor Sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
PaPi36 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:08:
Net even gebeld.
Als ik zou kiezen voor de 160 gig variant dan is dat alleen de console en niet een bundel zoals die ooit verkocht is.
Ik wacht dus (on)rustig af op de vervangende 60gig variant.

Trouwens geweldig dat ze (weer) direct opnemen bij de servicedesk en je kunt bellen naar een lokaal nummer........pluim voor Sony!
Ik heb net ook gebeld. De medewerker ging overleggen met de technisch director ofzo en deze verwachte een levering 60gig op korter termijn binnen.

Verder wat jij zegt, goede service! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt de Optische uitgang bij mn ps3 60 gig model erg slecht!
met afspelen van Blu ray discs geen probleem.
afspelen van ps3 games ook geen probleem.
maar in het menu (XMB) hoor ik geen klikjes, alleen als ik door een lange lijst scroll hoor ik pas wat.
en bij het spelen van DVD's of een PS2 spel geeft hij maar zo nu en dan geluid!
wat zou dit kunnen zijn? en wat adviseren jullie mij om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:11:
Bij mij werkt de Optische uitgang bij mn ps3 60 gig model erg slecht!
met afspelen van Blu ray discs geen probleem.
afspelen van ps3 games ook geen probleem.
maar in het menu (XMB) hoor ik geen klikjes, alleen als ik door een lange lijst scroll hoor ik pas wat.
en bij het spelen van DVD's of een PS2 spel geeft hij maar zo nu en dan geluid!
wat zou dit kunnen zijn? en wat adviseren jullie mij om te doen.
Dat ligt niet aan de PS3 maar aan het apparaat (tv, receiver) waar de PS3 op aangesloten zit. Zodra er geen geluid wordt verstuurd gaat deze 'verbinding' dicht. Zodra de PS3 weer een geluid verzend dan duurt het op het ontvangende apparaat even voordat de verbinding weer open is, en dat duurt voor de klikjes in het XMB net te lang, het geluidje is al voorbij voordat de verbinding weer open is.
Ikzelf heb het ook met een HDMI verbinding naar m'n receiver en heb dus maar de geluidjes uitgezet in de opties van de PS3.
Dat geldt alleen voor de klikjes in het menu, waarom je geen geluid hebt met DVD of PS2 games zou ik zo niet durven zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Meelobee op 22-02-2010 15:50 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Vandaag Sony gebeld, snel iemand aan de lijn.

Heb een 60GB PS3 van september 2007. Deze geeft sinds afgelopen zaterdag een 80010514 melding bij het spelen van Blu Ray films of games.

Aanbod: 150 euro betalen voor een reparatie. Als het niet lukt krijg ik een 160GB PS3 voor hetzelfde geld. Daarnaast natuurlijk 3 weken geen PS3.

Daar ben ik natuurlijk niet gelukkig mee. Zit nu te twijfelen tussen:

1) brief schrijven met verzoek om coulance en kijken wat er mogelijk is.
2) Zelf laten repareren voor 100
3) een nieuwe bestellen voor 270

Laat het even bezinken en bel morgen een reparateur in Almere om wat te overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Azqi schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:05:
Gewoon doen, de rest kan altijd nog.

[ Voor 35% gewijzigd door Sinner op 06-05-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberE
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-03 14:23
November 2009 gaf mijn 60GB PS3 (aankoop Oktober 2007) het op om alles wat maar rond was te lezen. Net 2 maanden buiten de garantie periode, dus er moest nog eens 150 euro gelapt worden. Toch besloten dit maar te doen, aangezien je voor 150 euro geen nieuwe playstation hebt, en al helemaal niet de oude met 4 USB poorten en backwardscompatibility.

Na 4 weken gewacht te hebben, kreeg ik toch wel de kriebels en heb Sony gebeld. Deze vertelde mij dat er leveringsproblemen waren met de 60GB versie en dat het wel eens 6 tot 8 weken zou duren. Ter compensatie kreeg ik een game opgestuurd.

Afgelopen vrijdag kwam dan eindelijk de PS3 weer naar huis, na een reparatie bij Sony. Nou ja, niet mijn oude vertrouwde PS3, maar een refurbished model. Ik had expres gevraagd naar mijn eigen PS3, serie nummer en alles er bij, maar evengoed kreeg ik een gerepareerd model. Evengoed in mijn nopjes zette ik het apparaat aan en begon te gamen.

Na 20 minuten ging de ventilator een tandje harder. Ik dacht nog:"Hmm, dat deed die van mij nooit, maar hij zal wel wat warm zijn." Enkele minuten later ging ie nog een tandje harder, en daarna nog iets en nog iets, totdat na een uur gamen het geluid mijn surround set overstemde. Dit kan niet goed zijn...toch?!

Ik vind het werkelijk van de zotten dat ik niet gewoon mijn eigen PS3 terug krijg, met een nieuwe laser. Als ik zelf voor 120 euro een laser had gekocht en deze er in had geschroefd, dan had ik klaar geweest, de garantie was toch al verlopen. Daarbij komt ook nog, dat wanneer Pietje zijn PS3 opstuurt met een defecte ventilator, deze word op de grote reparatie hoop gegooid, de fan wordt vervangen, maar ik krijg bijvoorbeeld die van Pietje, maar 3 maanden en 1 dag (net 1 dag buiten de verlengde garantie) houdt de laser van het oude apparaat van Pietje er mee op. Dan kan ik dus weer 150 euro naar Sony overmaken. Dat is toch krankzinnig?!

Nu mag ik dus voor de 2e keer, 6 tot 8 weken wachten, omdat ik een 60GB versie heb, waar leveringsproblemen mee zijn en Sony niet gewoon de reparatie van mijn eigen apparaat kan afhandelen, maar alle defecten op een grote hoop gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

CyberE schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:48:
November 2009 gaf mijn 60GB PS3 (aankoop Oktober 2007) het op om alles wat maar rond was te lezen. Net 2 maanden buiten de garantie periode, dus er moest nog eens 150 euro gelapt worden. Toch besloten dit maar te doen, aangezien je voor 150 euro geen nieuwe playstation hebt, en al helemaal niet de oude met 4 USB poorten en backwardscompatibility.

Na 4 weken gewacht te hebben, kreeg ik toch wel de kriebels en heb Sony gebeld. Deze vertelde mij dat er leveringsproblemen waren met de 60GB versie en dat het wel eens 6 tot 8 weken zou duren. Ter compensatie kreeg ik een game opgestuurd.
Als het goed is wordt er elke 60GB-eigenaar bij een RMA aanvraag verteld dat er een wachttijd is voor de
60GB -modellen. Nou kan het zijn dat ze dat bij jou vergeten zijn te zeggen, het staat echter bovenaan hun lijst.
Welke game kreeg je eigenlijk toegestuurd? Een platinum-versie van een tientje of een game van enige waarde?
Afgelopen vrijdag kwam dan eindelijk de PS3 weer naar huis, na een reparatie bij Sony. Nou ja, niet mijn oude vertrouwde PS3, maar een refurbished model. Ik had expres gevraagd naar mijn eigen PS3, serie nummer en alles er bij, maar evengoed kreeg ik een gerepareerd model.
Als dit het geval is, was er meer aan de hand dan alleen de bluray drive. Bij binnenkost van een RMA wordt
deze uitvoerig getest op meer dan 40 punten en als blijkt dat het meer is dan een kapotte bluray drive wordt
er gewoon een refurbished model naar die klant gestuurt. Als het alleen de bluray drive blijkt te zijn, wordt deze
geswapped en krijgt de klant zijn eigen PS3 terug. (met een beetje geluk nog binnen 5 werkdagen na ontvangst)
Evengoed in mijn nopjes zette ik het apparaat aan en begon te gamen.
Na 20 minuten ging de ventilator een tandje harder. Ik dacht nog:"Hmm, dat deed die van mij nooit, maar hij zal wel wat warm zijn." Enkele minuten later ging ie nog een tandje harder, en daarna nog iets en nog iets, totdat na een uur gamen het geluid mijn surround set overstemde. Dit kan niet goed zijn...toch?!
Als alles klopt, weet je dat je 3 maanden garantie hebt op deze refurbished PS3 en dat je deze dan dus
gewoon kan terugsturen ter reparatie. Alhoewel een refurbished console met uiterste zorg is samengestelt,
kan het natuurlijk gebeuren dat er een foutje in is geslopen. Dit is echter een miniem percentage van alle
refurbished consoles die de deur uitgaan. Je hoor en lees echter (helaas) nooit iets van mensen welke er
wél tevreden mee zijn, de enige geluiden welke men hoort zijn die van de klanten waarbij iets niet goed zit.
Ik vind het werkelijk van de zotten dat ik niet gewoon mijn eigen PS3 terug krijg, met een nieuwe laser. Als ik zelf voor 120 euro een laser had gekocht en deze er in had geschroefd, dan had ik klaar geweest, de garantie was toch al verlopen. Daarbij komt ook nog, dat wanneer Pietje zijn PS3 opstuurt met een defecte ventilator, deze word op de grote reparatie hoop gegooid, de fan wordt vervangen, maar ik krijg bijvoorbeeld die van Pietje, maar 3 maanden en 1 dag (net 1 dag buiten de verlengde garantie) houdt de laser van het oude apparaat van Pietje er mee op. Dan kan ik dus weer 150 euro naar Sony overmaken. Dat is toch krankzinnig?!
Zoals gezegd, er moet meer aan de hand zijn geweest met jouw PS3, anders had je die van jezelf wel
gerepareerd en wel terug gekregen. Als je wil mag je me je RMA nummer sturen met een DM, dat kan
ik het voor je natrekken.

Over dat "pietje" -verhaal;
Zo werkt het niet. Elke PS3 wordt uit elkaar gehaald en elk onderdeel wordt afzonderlijk getest.
Van alle goed bevonden onderdelen worden de refurbished modellen gemaakt en er komt altijd
een nieuwe behuizing omheen. Daarnaast had Pietje niet 3 maanden moeten doorspelen op zijn
refurbished PS3 als deze na 20 minuten van ontvangst al meer herrie maakte als pietje's surround
set.. Als pietje iets slimmer was geweest had pietje de PS3 meteen teruggestuurd en waarschijnlijk
al een nieuwe ervoor in de plaats gehad met een paar spellen om de pijn te verzachten. Maarja, Pietje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ik heb gisteren nogmaals gebeld en een meisje wat behoorlijk open tegen me was zei dat ik moest rekenen op 6 weken vanaf nu. Ik heb toen maar gekozen voor de 160 gig versie aangezien ik maar 1 ps2 game heb en de usb poorten toch niet gebruik.

Wat ik wel hoorde is dat het niet om een out of da box 160gig gaat maar om een nieuwe 40gig waar ze een 160gig schijfje in zetten. Nu heb ik gehoord dat de 40gig minder stil is als de rest? Zijn dit indianen verhalen of is het waar dat deze console wat minder is? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberE
Opa_vertelt schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:26:
[...]
Als het goed is wordt er elke 60GB-eigenaar bij een RMA aanvraag verteld dat er een wachttijd is voor de 60GB -modellen. Nou kan het zijn dat ze dat bij jou vergeten zijn te zeggen, het staat echter bovenaan hun lijst. Welke game kreeg je eigenlijk toegestuurd? Een platinum-versie van een tientje of een game van enige waarde?
Er is inderdaad verteld dat de wachttijd wat lang zou zijn. Echter, na enkele keren gebeld te hebben met de supportdesk werd mij op een zekere dag gemeld dat mijn PS3 een deze dagen wel zou binnen komen, na dat moment heeft het nog zeker 3 weken geduurd. Ik blijf mij gewoon verbazen over het feit dat men geen accurate status kan aangeven. Het gaat hier natuurlijk niet om een pakje boter.

De game was overigens Ratchet & Clank Tools of Destruction. Een iets oudere game, maar daarom niet minder leuk.
[...]
Als dit het geval is, was er meer aan de hand dan alleen de bluray drive. Bij binnenkost van een RMA wordt deze uitvoerig getest op meer dan 40 punten en als blijkt dat het meer is dan een kapotte bluray drive wordt er gewoon een refurbished model naar die klant gestuurt. Als het alleen de bluray drive blijkt te zijn, wordt deze geswapped en krijgt de klant zijn eigen PS3 terug. (met een beetje geluk nog binnen 5 werkdagen na ontvangst)
Dan nog, waarom krijgt de klant niet standaard zijn eigen apparaat terug?
[...]
Als alles klopt, weet je dat je 3 maanden garantie hebt op deze refurbished PS3 en dat je deze dan dus gewoon kan terugsturen ter reparatie. Alhoewel een refurbished console met uiterste zorg is samengestelt, kan het natuurlijk gebeuren dat er een foutje in is geslopen. Dit is echter een miniem percentage van alle refurbished consoles die de deur uitgaan. Je hoor en lees echter (helaas) nooit iets van mensen welke er wél tevreden mee zijn, de enige geluiden welke men hoort zijn die van de klanten waarbij iets niet goed zit.
Het refurbished model is inmiddels weer onderweg naar Sony, maar evengoed het is een hoop rompslomp voor iets wat verre van mijn schuld is. Zo een apparaat zou niet na twee jaar al de geest moeten geven.
[...]
Zoals gezegd, er moet meer aan de hand zijn geweest met jouw PS3, anders had je die van jezelf wel gerepareerd en wel terug gekregen. Als je wil mag je me je RMA nummer sturen met een DM, dat kan ik het voor je natrekken.
Je hebt een PM/DM
[...]
Over dat "pietje" -verhaal;
Zo werkt het niet. Elke PS3 wordt uit elkaar gehaald en elk onderdeel wordt afzonderlijk getest. Van alle goed bevonden onderdelen worden de refurbished modellen gemaakt en er komt altijd een nieuwe behuizing omheen. Daarnaast had Pietje niet 3 maanden moeten doorspelen op zijn refurbished PS3 als deze na 20 minuten van ontvangst al meer herrie maakte als pietje's surround set.. Als pietje iets slimmer was geweest had pietje de PS3 meteen teruggestuurd en waarschijnlijk al een nieuwe ervoor in de plaats gehad met een paar spellen om de pijn te verzachten. Maarja, Pietje..
In dit geval mis je het punt van het "Pietje verhaal". Ik leg dit nu niet terug op mijn situatie. Mijn refurbished apparaat is al onderweg naar Sony vanaf dat ik hem binnen kreeg.
Het gaat er om dat men niet de troep van iemand anders krijgt na zo een reparatie en je na 3 maanden toch een verborgen gebrek hebt en wederom 150 euro moet betalen voor een RMA.

[ Voor 3% gewijzigd door CyberE op 23-02-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02

Nemesizz

Untouchable

virtualJac schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 08:52:
Ik heb gisteren nogmaals gebeld en een meisje wat behoorlijk open tegen me was zei dat ik moest rekenen op 6 weken vanaf nu. Ik heb toen maar gekozen voor de 160 gig versie aangezien ik maar 1 ps2 game heb en de usb poorten toch niet gebruik.

Wat ik wel hoorde is dat het niet om een out of da box 160gig gaat maar om een nieuwe 40gig waar ze een 160gig schijfje in zetten. Nu heb ik gehoord dat de 40gig minder stil is als de rest? Zijn dit indianen verhalen of is het waar dat deze console wat minder is? :|
Las eerder verhalen van (kapotte) 40GB modellen die werden vervangen door (nieuwere) 80GB modellen.
Ze zijn bijna identiek (geen B/C, 'slechts' 2 USB poorten, geen cardreader), echter de 80GB is volgens mij iets zuiniger.

Heb thuis 2 oude 60GB modellen en 1 (fat) 80GB model, en de 80GB model is echt aanzienlijk stiller en word zelfs na een paar uur gamen nog niet zo warm als een 60GB alleen al word in het XMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik heb m'n controller teruggekregen. Er zat een briefje bij, dat het product niet in aanmerking kwam voor garantie. Blijkbaar omdat het ouder is dan een jaar.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Snowwie schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 00:32:
Update over de PS3 controller.

Ik kon in feite zo een nieuwe krijgen. Ik moest m'n huidige opsturen naar:
SCE Returns
Antwoordnummer 1533
6000 WB Weert
OVV: het door hem gegeven referentie nummer.

Nou, dat vind ik op zich prima service zo. Hij vroeg me wel wanneer ik de ps3 gekocht had. Ik zei 10 oktober 2008. Wat ik overigens wel even ga doen, voordat ik em verstuur, is het serienummer van deze controller opschrijven. Zo kan ik controleren of ik een nieuwe krijg, of dat deze simpelweg gerepareerd/refurbished wordt. :)
Snowwie schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:03:
Ik heb m'n controller teruggekregen. Er zat een briefje bij, dat het product niet in aanmerking kwam voor garantie. Blijkbaar omdat het ouder is dan een jaar.
Kijk, dit klinkt misschien raar (omdat het niet om een groot bedrag gaat), maar zoiets
vindt ik dus echt slecht geregeld! Eerst een nieuwe beloven, daarna erop terugkomen.
Customer support heeft volgens mij nog een lange weg te gaan..

Snowwie, heb je dat ref.nr. nog? Zo ja, DM mij die even aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danii1986
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10-2024
Heb mijn PS3 teruggestuurd en zie op de RMA status site nu staan:

RMA Status Informatie
Completed

RMA aanvraag datum
15-2-2010

Spring verzend status
Voltooid

Wat houdt dit nou eigenlijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsloyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06 18:42
Raar dat sommigen zo lang moeten wachten.
Toen mij Xdoos het begaf kwam UPS hem maandag halen en vrijdag een splinternieuwe terugbrengen.
Raar dat Sony dit dan niet kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
thijsloyez schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:19:
Toen mij Xdoos het begaf kwam UPS hem maandag halen en vrijdag een splinternieuwe terugbrengen.
Ach bij mij heeft het met me xdoos 7x geduurd voor ze het apparaat daadwerkelijk gefixed hadden..

krijg je hem terug binnen 3dagen, speel je 10min en olee weer rrod..
bij de 7e x ging die uit het raam ( letterlijk )
En de Ps3 doet het nogsteeds, dus mja persoonlijke kwestie blijkbaar de 1 duurt het eeuwen en de ander heel snel is bij elke fabrikant zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Tja een Suzuki Alto is nou eenmaal makkelijker te vervangen dan een Lamborghini :+ (kiddin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
"Raar dat Sony dit dan niet kan" is wel redelijk kort door de bocht (sorry Sven).
Er kunnen pas uitspraken worden gedaan als er gekeken wordt naar statistieken. Simpel zat.
Wees blij dat je Xbox er weer snel was, maar ga er dan neit gelijk vanuit dat het altijd zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Opa_vertelt schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 07:14:
Kijk, dit klinkt misschien raar (omdat het niet om een groot bedrag gaat), maar zoiets
vindt ik dus echt slecht geregeld! Eerst een nieuwe beloven, daarna erop terugkomen.
Customer support heeft volgens mij nog een lange weg te gaan..

Snowwie, heb je dat ref.nr. nog? Zo ja, DM mij die even aub.
Vind ik ook, erg vreemd met elkaar.

DM gestuurd.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

De mijne;
1 keer kapot RROD, xdoos 2.5 maand weg (waren ze kwijt)
12 dagen na ontvangst weer RROD, toen 3 weken weg
bijna 3 maand na ontvangst RROD voor 3e keer, 4.5 weken weg
2 maand na ontvangst begaf de drive het (unreadable disc).

Drive zelf maar besteld bij DX voor 3 tientjes en gefixed. Werkt tot nu toe goed.

Maar back on-topic;
Snowwie, ik ga wat voor je regelen. ;)

• CyberE
danii1986 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:11:
Heb mijn PS3 teruggestuurd en zie op de RMA status site nu staan:

RMA Status Informatie
Completed

RMA aanvraag datum
15-2-2010

Spring verzend status
Voltooid

Wat houdt dit nou eigenlijk in?
Dit betekend alleen maar, dat jouw apparaat is aangekomen bij hun en dat het eventuele bedrag voldaan is. Meer dan dat betekend het niet.

Wat mij betreft heeft de support service hier ook nog een lange weg in te gaan. Het doorgeven van juiste en accurate status is in dit toch wel heel belangrijk voor de klant. Als ex-servicedesk medewerker (niet bij Sony overigens) weet ik dat uit ervaring.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:26

ericplan

5180 Wp PV

Net een nieuwe slimline PS3 en direct al videoproblemen. Bij het opstartscherm leek er gezocht te worden naar de juiste videomodus, maar uiteindelijk een zwart scherm. Het vreemde was, dat als je snel genoeg was om een game te starten dat het dan verder goed ging. HDMI <-> HDMI kabel was in eerste instantie niet verdacht, omdat die eerder zonder problemen was gebruikt op een oudere Playstation. Kabel kwam van de Action oid. Kabel toch maar vervangen door een duurder exemplaar. Problemen direct verdwenen.

A'dam PVOutput

• Sinner

Sinner

ericplan schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:08:
Net een nieuwe slimline PS3 en direct al videoproblemen. Bij het opstartscherm leek er gezocht te worden naar de juiste videomodus, maar uiteindelijk een zwart scherm. Het vreemde was, dat als je snel genoeg was om een game te starten dat het dan verder goed ging. HDMI <-> HDMI kabel was in eerste instantie niet verdacht, omdat die eerder zonder problemen was gebruikt op een oudere Playstation. Kabel kwam van de Action oid. Kabel toch maar vervangen door een duurder exemplaar. Problemen direct verdwenen.
Dus de PS3 was niet defect?
*kijkt met schuin oog naar topictitel

Verwijderd

Update

27 december 2009 mijn PS3 60GB kapot (dag voor mijn verjaardag)

30 december 2009 verzonden naar Sony voor reparatie

22 februari 2010 gebeld voor wat de status is van mijn PS3 na 7 weken wachten. Als antwoord kreeg ik dat het misschien nog maanden kan duren.

22 februari 2010 een PS3 120GB gekocht, omdat ik dacht dat het nog heel lang zal duren.

Vandaag 25 februari 2010 een PS3 60Gb ontvangen.

Totale wachttijd dus echt 8 weken.

Resultaat: ik heb nu twee PS3's 60GB (FAT) en 120GB (slim)

Conclusie: Sony helpdesk niet zomaar geloven.

Dit was mijn verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:00
Geldt een brief schrijven ook voor de beroemde ylod. De mijne heeft sinds een week of 2 dit. (ben al 2 weken de schijf aan het uithalen) Ik ga echt geen €150 betalen voor een ps3 60 gb van 2007. De ps3 heeft altijd boven op de kast gestaan. Nooit rechtop en de kids mogen hooguit een uurtje per dag achter de ps3.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
pinokkia schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:20:
Geldt een brief schrijven ook voor de beroemde ylod. De mijne heeft sinds een week of 2 dit. (ben al 2 weken de schijf aan het uithalen) Ik ga echt geen €150 betalen voor een ps3 60 gb van 2007. De ps3 heeft altijd boven op de kast gestaan. Nooit rechtop en de kids mogen hooguit een uurtje per dag achter de ps3.
Jazeker, ik had namelijk hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
virtualJac schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:25:
[...]

Jazeker, ik had namelijk hetzelfde probleem.
Ik heb heel internet afgezocht. maar zie niet het email adres van SCE. Wie kan me dat email adres hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
pinokkia schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:42:
[...]

Ik heb heel internet afgezocht. maar zie niet het email adres van SCE. Wie kan me dat email adres hier neerzetten.
Gaat niet werken via e-mail. Gaat alleen werken via de post. Adres en antwoordnummer enzo staan hier in het forum. Volgens mij zelfs nog op de vorige pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
virtualJac schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:53:
[...]

Gaat niet werken via e-mail. Gaat alleen werken via de post. Adres en antwoordnummer enzo staan hier in het forum. Volgens mij zelfs nog op de vorige pagina.
Ben ik nou zo kippig. Maar zie wel een voorbeeldbrief. Ik zie geen adres staan. Heb internet afgezocht. Maar zie iedere keer verschillende adressen. Welk adres heb jij je brief naartoe gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Weet het adres ook niet precies meer, maar ik heb het van die TROS radar site. Je kan ook gewoon Playstation lijn ff bellen voor het adres.

Kleine update van mijn kant:

Maandag gebeld, toen werd me verteld dat het nog weken ging duren en toen heb ik gekozen voor de 160gig regeling.

Krijg ik net een pakketje binnen! Een Playstation! Jeej!

Ik controleren... wat vaag... 4 USB poorten aan de voorkant? Is het toch een 60gig!

Er is dus hoop voor degene die wachten op een 60gig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danii1986
virtualJac schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:01:

Ik controleren... wat vaag... 4 USB poorten aan de voorkant? Is het toch een 60gig!

Hoelang heb je uiteindelijk moeten wachten voordat je PS3 thuis afgeleverd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
danii1986 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:06:
[...]

Hoelang heb je uiteindelijk moeten wachten voordat je PS3 thuis afgeleverd werd?
ongeveer 6 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

virtualJac schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:01:
Weet het adres ook niet precies meer, maar ik heb het van die TROS radar site. Je kan ook gewoon Playstation lijn ff bellen voor het adres.

Kleine update van mijn kant:

Maandag gebeld, toen werd me verteld dat het nog weken ging duren en toen heb ik gekozen voor de 160gig regeling.

O-)

Veel plezier ermee gozer! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danii1986
Dan gaat t voor mij nog wel even duren.. Achja hopen dat hij zo snel mogelijk afgeleverd wordt.. Krijg je een mail zodat je weet dat hij eraan komt?

Jij veel plezier in ieder geval.

[ Voor 15% gewijzigd door danii1986 op 27-02-2010 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:34:
Ik heb een PS3 60 GB (eerste model) waar ik € 600,- voor betaald heb destijds.
Nu is deze kapot gegaan, ik zet hem aan en dan gaat er eerst een piepje, groen lampje, en daarna brand dat snel weer oranje/geel en daarna 2 piepjes en zet hij zichzelf meteen weer uit en blijft het rood knipperen.

Sony gebeld. Deze hebben me geprobeerd te helpen door hem te resetten, dit heeft uiteraard niet geholpen.
Vervolgens een RMA opdracht gekregen, er zit geen garantie meer op dus is het volgende gebeurd;

1. Sony zegt dat ze niets repareren maar alleen omruilacties doen (Refurbished PS3 uitleveren)

2. Ze konden me een refurbished ps3 60 GB (nieuw model) leveren tegen een meerprijs van € 149,50

3. Ik merkte op dat ik dan 20GB mis van mijn oude,

4. Dit begreep de persoon en die vroeg of ik dan een PS3 60GB wil krijgen MET een 160 GB Hardeschijf erin ipv 60 GB.

5. Dit heb ik akkoord bevonden en waarna ik in mijn mailbox een RMA opdracht kreeg MET een label om de ps3 kosteloos op te sturen.

6. Meteen de omruilkosten (149,59) overgemaakt en het pakketje verstuurd en me ps3 is de dag erop binnengekomen bij ModusLink BV. (dit bedrijf zorgt voor de verdere afhandeling voor Sony NL).

7. Het zou hooguit 2 weken duren volgens de helpdesk. Ik heb afgelopen zaterdag nog gebeld en hij zei dat ik het eind deze week retour zou moeten krijgen. (Inclusief een game die nog vastzat in me ps3).

Conclusie:
Al met al wel een nette actie lijkt me, hoop nu alleen nog dat ik een goede en onbeschadigde ps3 optijd terug krijg. In afwachting hiervan.....
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb alleen besloten meteen naar de winkel te gaan om een nieuwe playstation op te halen. Nu mijn dilemma: ik probeer alle liedjes die ik op mijn oude harde schijf had (van defecte ps3) over te zetten naar de harde schijf van mijn nieuwe ps3. Hier ben ik al de hele tijd mee bezig, maar ik kan maar niet in de harde schijf van mijn oude ps3 komen. Wat ik al heb geprobeerd:
-Harde schijf via Sata-kabel aangesloten op moederbord
-Een externe harde schijf case gekocht, en de harde schijf met usb-verbonden
-Harde schijf aangesloten via usb en sata terwijl ik linux draaide (dit zou blijkbaar wel werken volgens sommigen)
-Harde schijf via usb aansluiten op nieuwe ps3
-Harde schijf in nieuwe ps3 stoppen

Geen van deze dingen hielp echter. De PC herkent wel dat er een harde schijf is aangesloten en dat deze een grootte van 60Gb heeft, maar ik kan maar geen lettertje in Mijn Computer tevoorschijn halen. Toen ik de schijf in mijn nieuwe ps3 stopte, kreeg ik de melding dat ik deze eerst moest formatteren voordat ik hem kon gebruiken. Werkte dus ook niet.

Ik heb echt een hoop muziek en foto's op die schijf, die ik niet mag kwijtraken. Kan iemand mij helpen met het terughalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Bij deze een grote pluim voor de rma afhandeling van Sony. Ook een pluim voor opa_vertelt die me door deze playstationloze dagen heeft heen geloodst en mij (als insider bij Playstation) wat inside info kon geven.

Nu maar hopen dat mijn 'nieuwe' 60gig het weer lang volhoud.

Voor iedereen die problemen heeft met zijn PlayStation, neem rustig (schriftelijk) contact op met Sony en wacht geduldig af. Het is de moeite waard.

[ Voor 22% gewijzigd door virtualJac op 01-03-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danii1986
Update van mijn kant.

Topservice van Sony, buiten de garantie gratis gerepareerd.

Vorige week maandag opgestuurd en vandaag terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in Januari 2008 mijn 40 gig playstation3 aangeschaft bij Dixons.

Na iets meer dan 2 jaar trouwe dienst heeft de playstation het nu begeven en is het (uiteraard) zo dat het geen discs meer kan lezen / vastloopt.

Nou is de garantie verlopen, is de bon inmiddels helemaal vaal geworden (en niet leesbaar) en kan ik met internetbankieren maar iets langer dan een jaar terugkijken. Is er nog een kans dat ik de ps3 alsnog kosteloos kan laten repareren? Het is immers een bekend probleem en een ps3 zou toch langer dan 2 jaar moeten mee gaan!

Weliswaar is het zo dat ik geen bon/aankoopbewijs meer heb, maar zouden ze niets kunnen doen met een nummer dat op de playstation staat?

Graag reacties / ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Aan de hand van je serienummer doen zE niks, maar je kan bij je bank gewoon de gegevens van de betreffende dag/maand/week enzo opvragen. Beetje verweerde factuur zal ook geen probleem zijn. Daarna brief schrijven zoals gezegt in dit topic! Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:38:
Nou is de garantie verlopen, is de bon inmiddels helemaal vaal geworden (en niet leesbaar) en kan ik met internetbankieren maar iets langer dan een jaar terugkijken.
Gewoon even bij je bank naar binnen gaan en om een afschift van betreffende datum vragen, klaar.
Daarna de servicedesk van Sony bellen en vriendelijk vragen of er enige coulance is, ik ken genoeg
verhalen waarbij de PS3 werd gerepareerd of vervangen buiten de garantietermijn om.

Mocht dat niet werken, kan je altijd nog de welbekende brief sturen.

Succes ermee! :)

P.S.
Als je helemaal geen betalingsbewijs hebt, zie ik het somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:18:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb alleen besloten meteen naar de winkel te gaan om een nieuwe playstation op te halen. Nu mijn dilemma: ik probeer alle liedjes die ik op mijn oude harde schijf had (van defecte ps3) over te zetten naar de harde schijf van mijn nieuwe ps3. Hier ben ik al de hele tijd mee bezig, maar ik kan maar niet in de harde schijf van mijn oude ps3 komen. Wat ik al heb geprobeerd:
-Harde schijf via Sata-kabel aangesloten op moederbord
-Een externe harde schijf case gekocht, en de harde schijf met usb-verbonden
-Harde schijf aangesloten via usb en sata terwijl ik linux draaide (dit zou blijkbaar wel werken volgens sommigen)
-Harde schijf via usb aansluiten op nieuwe ps3
-Harde schijf in nieuwe ps3 stoppen

Geen van deze dingen hielp echter. De PC herkent wel dat er een harde schijf is aangesloten en dat deze een grootte van 60Gb heeft, maar ik kan maar geen lettertje in Mijn Computer tevoorschijn halen. Toen ik de schijf in mijn nieuwe ps3 stopte, kreeg ik de melding dat ik deze eerst moest formatteren voordat ik hem kon gebruiken. Werkte dus ook niet.

Ik heb echt een hoop muziek en foto's op die schijf, die ik niet mag kwijtraken. Kan iemand mij helpen met het terughalen?
Alle gegevens op je PS3 zijn versleuteld opgeslagen, dus dat gaat je niet lukken. Ook is het een filesysteem van Sony zelf, dus daarom krijg je geen driveletter en kun je in Linux de partitie niet mounten. Je zou wel de partititie kunnen kopieren, maar bij de gegevens kun je niet komen zonder ze te ontsleutelen. En dat kan alleen je kapotte PS3. Met PS3 datatransfer zou je het dan wel van de ene PS3 naar de andere over kunnen zetten, dus als alleen je blu-ray drive kapot is ofzo kan je het op die manier doen.

De oude harddisk in de nieuwe PS3 stoppen om alsnog een backup te maken kan ook niet, door de encryptie. Dus ik hoop voor je dat je die belangrijke fotos ook ergens gebackupped hebt, want anders ben je ze simpelweg kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ozu er mee terug gaan naar de winkel, bij normaal gebruik heb je recht op tenminste 2 jaar garantie. Sony zelf heb je niks mee te maken, de winkel is je aanspreekpunt. Overigens beweerde Opa_vertelt hier dat Sony ook 2 jaar zou geven, maar kennelijk is dit dus maar op een deel van je aanschaf en niet op het hele product. Wettelijk heb je in elk geval wel recht op vervanging, maar van de leverancier en niet van Sony. De leverancier kan het verder met Sony afhandelen of zelf afhandelen, maar dat maakt voor jou niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:04:
Ik ozu er mee terug gaan naar de winkel, bij normaal gebruik heb je recht op tenminste 2 jaar garantie. Sony zelf heb je niks mee te maken, de winkel is je aanspreekpunt. Overigens beweerde Opa_vertelt hier dat Sony ook 2 jaar zou geven
Opa is wel een dagje ouder, maar nog niet seniel. Over controllers zei ik het volgende:
Opa_vertelt schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:16:
Snowwie, ook op je controller heb je garantie. Ik dacht iets van 6 maand ofzo (weet het niet uit het hoofd).
Dus Sannr, de volgende keer dat je iets beweerd aub wel eerst even teruglezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die controllers zijn wel snel stuk tegenwoordig (meestal na 6 maanden :P)

Ik heb er nu 4, waarvan 1 recent gekocht en nog optimaal werkt.

Van controller 1 komt R2 niet helemaal terug, dus ik moet R2 met een vinger 'vasthouden' anders hou ik R2 zogezegd constant in. Fifa en shootergames zijn de schuldige denk ik.

Controller 2&3 hebben problemen met driehoekje en vierkantje die 'vast' blijven te zitten bij gebruik. Wat op zich best vreemd is! Ik dacht dat zoiets kwam door te buttonbashen (Beijing 2008 :) ) maar daar zit je net op X en O te rammen. Bizar dat je dan problemen hebt met de andere twee knoppen.

2 jaar garantie op een controller zou Sony veel geld kosten imho. Misschien is het maar een gedacht, maar die van de PS2 gingen gemiddeld toch langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 03:38:
Die controllers zijn wel snel stuk tegenwoordig (meestal na 6 maanden :P)

Misschien is het maar een gedacht, maar die van de PS2 gingen gemiddeld toch langer mee.
Opgelost. :+

Zo, en nu gaat Opa een dutje doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opa_vertelt schreef op zondag 07 maart 2010 @ 03:41:
[...]

Opgelost. :+

Zo, en nu gaat Opa een dutje doen. :P
Ik kan die site hier (werk) niet openen, maar zo'n converter heb ik thuis al liggen (misschien een primitiever model, zo eentje uit klei :P). Ergens gekocht in het PS3-launch tijdperk maar nooit gebruikt. Eenmaal draadloos, wil je geen draden meer die in de weg liggen :)

Te rusten :w

Ik moet nog wachten tot ik mijn uiltje kan knappen -O-

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Update:
Vrijdag stond ineens DHL voor de deur met een flinke doos. Wat blijkt...binnen drie weken mn PS3 terug en werkt weer als een zonnetje. Wat een verrassing en wat balen dat ik direct een weekendje weg moest zodat ik gisteren pas weer van optimale multimedia kon genieten.
Blijkbaar klopt het verhaal van de medewerker dat, als alleen de lens kapot is, deze dan direct vervangen wordt en getest en je dan dus de PS3 veel sneller terug is. Als het goed is ook mijn originele PS3 maar dat moet ik met het serienummer nog even opzoeken en checken.
Wederom een pluim voor Sony voor uitstekende Service verlening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Azqi schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:05:
Vandaag Sony gebeld, snel iemand aan de lijn.

Heb een 60GB PS3 van september 2007. Deze geeft sinds afgelopen zaterdag een 80010514 melding bij het spelen van Blu Ray films of games.

Aanbod: 150 euro betalen voor een reparatie. Als het niet lukt krijg ik een 160GB PS3 voor hetzelfde geld. Daarnaast natuurlijk 3 weken geen PS3.

Daar ben ik natuurlijk niet gelukkig mee. Zit nu te twijfelen tussen:

2) Zelf laten repareren voor 100
3) een nieuwe bestellen voor 270

Laat het even bezinken en bel morgen een reparateur in Almere om wat te overleggen.
Het is uitendelijk optie 2 geworden. Proconsoles in Almere heeft voor 99 euro de laser voor mij vervangen. Klaar terwijl je wacht.

Opa: bedankt voor je hulp, maar heb besloten, dat ik geen paar weken zonder mijn PS3 wilde zitten en dus niet wilde wachten op een eventuele coulance reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Azqi, jammer dat het niet kon. Maarja, niet geprobeerd is altijd mis.
Persoonlijk zou ik toch even de brief opsturen, maar ik begrijp dat
je daar (als je haast hebt) geen tijd/zin in hebt.

[ Voor 77% gewijzigd door Sinner op 06-05-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
haha, volgens mij kijgen die als straf dromen dat een ps3 cd's op ze afschiet ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Hey's das een bekende disc die platinum, ik heb er ook een die zo heet. :)
Die vent zeker denken als ik er platinums erin doe, dat ik ze ook als trophy terug krijg.....

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Hier ook steeds uitval van beeld op mijn HD-TV. Bleek toch aan mijn cheape HDMI kabel te liggen. Na vervanging door een "dure goede" was alles weer goed.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ROFL, dat is het beste verhaal sinds een docent op de HEAO waar ik studeerde een jaartje of 20 terug een Betamax band in een VHS-recorder propte. De concierge had nog gezegd dat mechanisme wat stroef was en hij een beetje moest doorduwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Opa_vertelt schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:01:
"Ja, maar de PS3 kan toch ook films afspelen?
Dat staat ook in de handleiding. Jullie moeten het gratis repareren anders ga ik naar kassa en radar
". :(
In dit geval hoef men zich niet druk te maken om Kassa en Radar. Garantie is alleen bij "normaal" gebruik. Vier cd's in de drive proppen valt niet onder "normaal" gebruik.

Dus garantie vervalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Plakjekaas schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:47:
[...]

In dit geval hoef men zich niet druk te maken om Kassa en Radar. Garantie is alleen bij "normaal" gebruik. Vier cd's in de drive proppen valt niet onder "normaal" gebruik.

Dus garantie vervalt :)
Goed om te weten, ik noteer het even. :+
Maar zonder dollen, dit zijn wel vaak de klanten welke morgen een topic aanmaken op kassa met iets in de
trant van "ik doe een DVD in de nieuwe PS3, deze komt vast te zitten en Sony wil nu dat ik €149.50 betaal!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Laatst online: 25-06 08:18
Ik heb een 60Gb PS3, deze is aangesloten met een componentkabel via de 7.1 versterker naar de TV en het geluid gaat via glas.

Nu doet deze iets vreemds: ongeveer iedere 10 minuten (soms wat vaker) is het beeld 2 a3 seconden weg: TV geeft dan ook "no signal" aan. Verder blijft alles gewoon werken, beeld komt ook weer terug, maar als je niet uitkijkt (Uncharted bijv.) lig je al in een gat.... iemand enig idee wat ik hiermee kan, of waar het vandaan komt?

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Heb je dat probleem ook zonder de versterker ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
Opa_vertelt schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:03:
Heb je dat probleem ook zonder de versterker ertussen?
Nog niet geprobeerd, maar ik heb via dezelfde kabels een 360 aangesloten (ik switch dus tussen beide systemen door de kabels om te prikken) en daar heb ik dit nog nooit meegemaakt. Het probleem doet zich gewoon tijdens het gamen voor, er zouden dus gewoon gegevens naar de TV moeten gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Misschien de connector van je HDMI kabel, veel switchen is niet zo leuk voor poorten van beide consoles.
Kijk voor een HDMI switchbox?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:53:
Misschien de connector van je HDMI kabel, veel switchen is niet zo leuk voor poorten van beide consoles.
Kijk voor een HDMI switchbox?
Lijkt me sterk, ik haal geen kabel uit de console, maar switch de component tulp aansluitingen halverwege de kabel (koppelstukje vrouwtje- vrouwtje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Sluit anders gewoon even de PS3 direct op de tv aan en kijk eens of het dan ook voorkomt.
Ik heb zelf zo'n vermoeden dat het hier niet om een defect aan de PS3 gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@opa

_O-

echt, je zal wel een leuke dag gehad hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

VinnieV schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:44:
Ik heb een 60Gb PS3, deze is aangesloten met een componentkabel via de 7.1 versterker naar de TV en het geluid gaat via glas.

Nu doet deze iets vreemds: ongeveer iedere 10 minuten (soms wat vaker) is het beeld 2 a3 seconden weg: TV geeft dan ook "no signal" aan. Verder blijft alles gewoon werken, beeld komt ook weer terug, maar als je niet uitkijkt (Uncharted bijv.) lig je al in een gat.... iemand enig idee wat ik hiermee kan, of waar het vandaan komt?
Ik heb een 80GB PS3 via HDMI aansloten op mijn Panasonic plasma en daar heb ik soms ook wel eens dat het beeld een paar seconde weg is en daarna weer terug komt. Krijg dus heel even een zwart scherm en daarna is het beeld weer terug. HDMI kabel is geen el cheapo ding (a la 2 euro bij de action) maar gewoon een degelijke kabel, was iets van 20 euro ofzo bij de MM.

Zwaar vervelend overigens als je online MW2 aan het spelen bent. Soms heb ik er totaal geen last van, soms gebeurd het een paar keer op een avond. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

DJ-sannieboy, al eens een andere kabel of andere poort op je TV geprobeerd?
99 v/d 100 keer blijkt het dat toch echt te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
Opa_vertelt schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:08:
Sluit anders gewoon even de PS3 direct op de tv aan en kijk eens of het dan ook voorkomt.
Ik heb zelf zo'n vermoeden dat het hier niet om een defect aan de PS3 gaat..
Ga ik doen, thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opa_vertelt schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:02:
[...]

Maar zonder dollen, dit zijn wel vaak de klanten welke morgen een topic aanmaken op kassa met iets in de
trant van "ik doe een DVD in de nieuwe PS3, deze komt vast te zitten en Sony wil nu dat ik €149.50 betaal!!"
Nou ja, als die eerste schijf het gewoon goed had gedaan was er niks aan de hand geweest natuurlijk :p

Overigens is het voor een leek wel moeilijk te beoordelen of er een CD wissel mechanisme in zit of niet, dus zo gek is het nog niet gedacht opzich. Wij weten dat het niet zo is, maar m´n broer had ooit een cd speler van Sony met een normaal laadje die je iedere keer weer opnieuw open kon doen en een schijfje in kon stoppen, dat ging door tot een schijfje of 6 geloof ik. Was altijd wel een beetje mysterieus waar ie ze nou liet en spannend of je ze ooit nog terug ging zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:31:
[...]

Ik heb een 80GB PS3 via HDMI aansloten op mijn Panasonic plasma en daar heb ik soms ook wel eens dat het beeld een paar seconde weg is en daarna weer terug komt. Krijg dus heel even een zwart scherm en daarna is het beeld weer terug. HDMI kabel is geen el cheapo ding (a la 2 euro bij de action) maar gewoon een degelijke kabel, was iets van 20 euro ofzo bij de MM.

Zwaar vervelend overigens als je online MW2 aan het spelen bent. Soms heb ik er totaal geen last van, soms gebeurd het een paar keer op een avond. 8)7
Haal voor de gein eens een el cheapo kabel bij de Action en kijk of het daar ook mee gebeurt. Alle meldingen hier van dergelijke problemen zijn altijd de kabel geweest en ook een dure kabel kan kapot gaan (en een goedkope kabel een even goed beeld geven trouwens), de kans is alleen minder groot omdat ze met meer nauwkeurigheid gefabriceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 11:30:
[...]

Nou ja, als die eerste schijf het gewoon goed had gedaan was er niks aan de hand geweest natuurlijk :p
De eerste schijf was een PC-CDROM.. :D
Overigens is het voor een leek wel moeilijk te beoordelen of er een CD wissel mechanisme in zit of niet, dus zo gek is het nog niet gedacht opzich. Wij weten dat het niet zo is, maar m´n broer had ooit een cd speler van Sony met een normaal laadje die je iedere keer weer opnieuw open kon doen en een schijfje in kon stoppen, dat ging door tot een schijfje of 6 geloof ik. Was altijd wel een beetje mysterieus waar ie ze nou liet en spannend of je ze ooit nog terug ging zien :D
Die laatste zin doet hem 'em! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Opa_vertelt schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:21:
[...]

De eerste schijf was een PC-CDROM.. :D

[...]

Die laatste zin doet hem 'em! _O-
Ik ben zo een keer mijn leuke CD van 'ome Henk' kwijt geraakt bij me oom. CD erin... geluisterd... alles dusver prima. Wij klaar met luisteren... 'cd uitwerpen'... verdorie.. komt de lade leeg naar buiten. CD kwait :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opa_vertelt schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:02:
[...]

Dan moet je ook geen DVD's / CD's in je PS3 knallen... daar heb je een pc / laptop voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaand heb ik gepost begin Januari 2010. Na iets meer als 2 maanden met de "nieuwe" ps3, is deze refurbished KAPOT! Nu is deze weer opgestuurd (wel garantie) en wacht nu op een nieuwe.
Dit kan toch niet!!??

Oude Post Januari 2010:
Ik heb een PS3 60 GB (eerste model) waar ik € 600,- voor betaald heb destijds.
Nu is deze kapot gegaan, ik zet hem aan en dan gaat er eerst een piepje, groen lampje, en daarna brand dat snel weer oranje/geel en daarna 2 piepjes en zet hij zichzelf meteen weer uit en blijft het rood knipperen.

Sony gebeld. Deze hebben me geprobeerd te helpen door hem te resetten, dit heeft uiteraard niet geholpen.
Vervolgens een RMA opdracht gekregen, er zit geen garantie meer op dus is het volgende gebeurd;

1. Sony zegt dat ze niets repareren maar alleen omruilacties doen (Refurbished PS3 uitleveren)

2. Ze konden me een refurbished ps3 60 GB (nieuw model) leveren tegen een meerprijs van € 149,50

3. Ik merkte op dat ik dan 20GB mis van mijn oude,

4. Dit begreep de persoon en die vroeg of ik dan een PS3 60GB wil krijgen MET een 160 GB Hardeschijf erin ipv 60 GB.

5. Dit heb ik akkoord bevonden en waarna ik in mijn mailbox een RMA opdracht kreeg MET een label om de ps3 kosteloos op te sturen.

6. Meteen de omruilkosten (149,59) overgemaakt en het pakketje verstuurd en me ps3 is de dag erop binnengekomen bij ModusLink BV. (dit bedrijf zorgt voor de verdere afhandeling voor Sony NL).

7. Het zou hooguit 2 weken duren volgens de helpdesk. Ik heb afgelopen zaterdag nog gebeld en hij zei dat ik het eind deze week retour zou moeten krijgen. (Inclusief een game die nog vastzat in me ps3).

Conclusie:
Al met al wel een nette actie lijkt me, hoop nu alleen nog dat ik een goede en onbeschadigde ps3 optijd terug krijg. In afwachting hiervan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:30:
Onderstaand heb ik gepost begin Januari 2010. Na iets meer als 2 maanden met de "nieuwe" ps3, is deze refurbished KAPOT! Nu is deze weer opgestuurd (wel garantie) en wacht nu op een nieuwe.
Dit kan toch niet!!??
Electronica kan kapot gaan, waarom zou dat niet kunnen? Mijn Thinkpad tablet (X200) van
1330 euro is ook al 2x kapot geweest. (ik snap trouwens niet wat de toenmalige nieuwprijs
ermee te maken heeft, maarja..) Dat het vervelend is snap ik volledig, kan je ons ook zeggen
wat er precies kapot aan is? (bluray niet werkend, ylod, iets anders)

DM me anders even je RMA-nummer, zet ik er wat vaart achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn ps3. Spellen opstarten doet die gewoon, maar na een tijd te zitten gamen valt het geluid weg (bijv. commentaar bij FIFA10). Bijvoorbeeld bij FIFA10, dan heb ik een wedstrijd gespeeld en wil ik de volgende wedstrijd spelen. Dit hoort natuurlijk niet, maar is niet het ergste.. Op het moment namelijk dat ik de volgende wedstrijd wil spelen, wordt het beeld zwart en hoor je nog wel geluiden maar verder gebeurt er niks..

Heeft iemand hier ervaring mee, zo ja, wat kan ik eraan doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09
Opa_vertelt schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:01:
Azqi, jammer dat het niet kon. Maarja, niet geprobeerd is altijd mis.
Persoonlijk zou ik toch even de brief opsturen, maar ik begrijp dat
je daar (als je haast hebt) geen tijd/zin in hebt.

WTF-moment van de dag;

Klant stuurt PS3-slim terug omdat en CD er vast in zit. Nou is dat natuurlijk
vervelend en geen enkel probleem. Wij halen dan de CD eruit, doen er een nieuwe
BR-drive in en sturen het geheel terug naar de klant. Gewoon garantie natuurlijk.

Echter is het geen garantiegeval meer als er niet 1, geen 2 of 3, maar gewoon 4 CD's (!!!) in 1 drive zitten.
Nou krijgt men er nog wel 3 in (met een beetje kracht), maar die 4e moet er echt in worden geramd!

Klant laten bellen door CS voor tekst en uitleg.
En wat denk je? Klant wou een spel spelen (NFS PC-CDROM nota bene) en toen dat niet werkte
heeft hij er maar een audio-CD in gedaan. Toen dat ook niet werkte (duh, zitten 2 CD's in) heeft
hij nog maar een audio-CD geprobeerd welke "wel móet werken, want het is een originele"...
Natuurlijk werkte ook dat niet en probeerde hij een filmpje op te zetten (4e CD). Op de vraag of hij niet merkte
dat die 4e CD er nauwelijks/niet inging, antwoorde hij "Ja, maar de PS3 kan toch ook films afspelen?
Dat staat ook in de handleiding. Jullie moeten het gratis repareren anders ga ik naar kassa en radar
". :(

Echt, soms.. :')

[afbeelding]
NO WAY :D Echt het grappigste helpdesk verhaal dat ik ooit gehoord heb. Zet je toch wel weer aan het denken, meestal ben ik vrij negatief over een helpdesk omdat je zo snel als klant wordt afgescheept en vaak niet serieus wordt genomen. Maar blijkbaar heeft dat toch zo zijn redenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:20
Ik wou gister eindelijk Final Fantasy 13 spelen...Doe mijn PS3 aan, zwart beeld...Ik heb nog een oude 40GB ps3, ik heb hem totaal in uren misschien 150 uur aan gehad in de 2-3 jaar dat ik hem heb.

Ik heb de stroom kabel en HDMI kabel vervangen, dat hielp niet. Ook direct aangesloten op mijn tv ipv via mijn versterker. Ik heb hem ook met scart aangesloten maar dit hielp ook niet. Ik heb ook ergens gelezen dat vervangen van HD in sommige gevallen ook de oplossing bied, maar dit ga ik als laatste proberen ofc

Oh ja op youtube staan allerlei filmjes dat je de power button x aantal seconden moet vasthouden en wachten op een 2e piep zodat je de restore functie kan gebruiken, maar geen 2e piep en dus ook geen restore functies etc.

http://www.youtube.com/watch?v=AqACMhLQNeo

Heeft iemand een suggestie wat misschien de oplossing is? Ik heb Sony gebeld, het enige wat ze mij hebben laten proberen is het 2e piepje test door de aan knop 10+- seconden in te drukken, maar bij mij gaat hij dan gewoon uit en doet verder niets. Oplossing was opsturen voor 150 euro... Dat ding heeft mij toen 200 euro gekost ivm Bravia HDTV actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week vrijdag avond ook een YLOD op mijn PS3. Zat toentertijd 2 weken over de garantieperiode (2e jaar) heen. Inmiddels een week verder, wat telefoontjes gepleegd richting Sony zelf. Die geeft aan dat de winkelier het 2e jaar geeft.

Dus ik naar de winkelier (welke tevens mijn werkgever is). Maar die zeggen je kan het ook gewoon via Sony zelf doen, die moeten (?) ook 2 jaar garantie geven. Dus ik nogmaals gebeld, toen kreeg ik wel een beleefder (!) persoon aan de andere kant van de lijn, die gaf aan dat het idd 2 jaar is. Maar daar boven ook totaal niks meer gedaan werd.

Tevens heb ik een maat met een PS3 60GB model die dik een jaar gelee ook een paar weken (4 ! ) boven de verlopen garantie zat. En die werd zonder problemen en zonder kosten gerepareerd. Dus die man vertelde me dat er wel eens een uitzondering op de regel gemaakt werd. En zodoende Sony moest schrijven d.m.v. een brief. Aangezien ik nog wat feiten had betreffende mijn PS3 welke genoteerd stonden bij Sony en daarom misschien nog wel aanspraak kon maken op een kosteloze vervanging.

Die brief ga ik zo schrijven, en daarnaast stellig hopen dat ie gerepareerd wordt. Want de kosten voor reparatie wil ik als student zijnde niet zo 1 2 3 ophoesten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Laatst online: 06-09 17:23
vanaf afgelopen weekend lees mijn PS3 geen (of zeer moeizaam) blu-rays meer... Soms ziet ie de game nog wel maar blijft ie hangen tijdens het laden.
DVD's en audio CD's werken nog wel. Conform Sony Helpdesk een rebuild gedaan, hellaas geen oplossing.
Maar eens kijken wat ze te bieden hebben, en belangrijker hoe lang ben ik mijn PS3 kwijt....

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

HoefMeistert schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:47:
vanaf afgelopen weekend lees mijn PS3 geen (of zeer moeizaam) blu-rays meer... Soms ziet ie de game nog wel maar blijft ie hangen tijdens het laden.
DVD's en audio CD's werken nog wel. Conform Sony Helpdesk een rebuild gedaan, hellaas geen oplossing.
Maar eens kijken wat ze te bieden hebben, en belangrijker hoe lang ben ik mijn PS3 kwijt....
Als het echt alleen de drive is wordt je PS3 dezelfde dag dat wij hem binnenkrijgen gerepareerd en teruggestuurd.
Met een beetje mazzel heb je hem, als je bijvoorbeeld vandaag nog verstuurd, vrijdag weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Opa_vertelt schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:25:
[...]

Als het echt alleen de drive is wordt je PS3 dezelfde dag dat wij hem binnenkrijgen gerepareerd en teruggestuurd.
Met een beetje mazzel heb je hem, als je bijvoorbeeld vandaag nog verstuurd, vrijdag weer terug.
Kan ik em niet gewoon ff langs brengen dan :)
Tis wel de 60GB launch edition

[ Voor 4% gewijzigd door HoefMeistert op 22-03-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Klonk als mijn probleem: Ik had de error 80010514 daarbij.
Bij mij was het vervangen van de laser de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Je moet oppassen, want dit is vaak de voorloper van een YLOD. Bij mij deed hij dit ook een paar dagen voordat hij niet meer aan ging. Mijn advies is om je savegames en data te backuppen en hem vervolgens aan te bieden voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Azqi schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:28:
[...]

Klonk als mijn probleem: Ik had de error 80010514 daarbij.
Bij mij was het vervangen van de laser de oplossing.
Die code heb ik ook gekregen ja.
Heb jij em opgestuurd of het via een andere reparateur laten uitvoeren ?
virtualJac schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:42:
[...]

Je moet oppassen, want dit is vaak de voorloper van een YLOD. Bij mij deed hij dit ook een paar dagen voordat hij niet meer aan ging. Mijn advies is om je savegames en data te backuppen en hem vervolgens aan te bieden voor reparatie.
Save games zijn al backedup. Die had ik gedaan voor ik de rebuild uitvoerde... Wel mn copyprotected saves kwijt... :S gelukkig had ik die games alwel uitgespeeld (NFS:Shift & ACII). Rest staan allemaal lekker op de SD card.

[ Voor 46% gewijzigd door HoefMeistert op 22-03-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

HoefMeistert schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:44:
[...]

Die code heb ik ook gekregen ja.
Heb jij em opgestuurd of het via een andere reparateur laten uitvoeren ?
[...]
Azqi in "PS3 defecten topic Deel 1"

Laten repareren, je kan er op wachten. Geen TNTers die met je PS3 gooien etc.
In mijn geval ook goedkoper, dan Sony.(ook 60GB launch model)

[ Voor 7% gewijzigd door Azqi op 22-03-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je ook zonder factuur aanspraak maken op garantie?

ik heb namelijk van een medetweaker ps3 overgenomen in augustus vorig jaar , en nu leest die geen blu-ray's meer

ding is gvd nog geen 3 jaar oud :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:08:
kan je ook zonder factuur aanspraak maken op garantie?

ik heb namelijk van een medetweaker ps3 overgenomen in augustus vorig jaar , en nu leest die geen blu-ray's meer

ding is gvd nog geen 3 jaar oud :/
Je kan €150 euro dokken en hem laten repareren, ander niet. Kun je geen factuur/betaalbewijsje fixen bij je mede-tweaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

Ik heb een probleem,
ik heb de originele hdd van mijn 80gb ps3 vervangen door een 320gb hdd wat werkte.
Maar door omstandigheden heb ik die hdd eruit moeten halen (die was van mijn laptop maar die moet worden hersteld en alle onderdelen moeten origineel zijn) en wou ik terug de originele hdd van 80gb terug steken.
Ik heb daarna de ps3 opgestart, de hdd geformateerd en toen kwam er op dat de ps3 niet kon worden gestart (wat normaal is na een formatering). ik moest dus een usb stick met update 3.15 of hoger in de ps3 steken.
Maar als hij dus wil gaan updaten komt er te staan bezig met het voorberiden van de update.. en dat gaat tot 99%. Dan doet die niets meer(je ziet wel nog steeds het laadicoontj vanboven bewegen en de hdd indicator brand ook). Zou iemand me hiermee kunnen helpen.
Dankje by voorbaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Ik heb sinds een tijdje erg last van grafische bugs op mijn ps3, standaard op het home scherm heb ik nu bovenin 3 groene blokjes staan. Daar kan ik nog mee leven maar er ontstaan ook veel bugs in spellen die ik speel. Met name Battlefield Bad Company 2;

Ik weet 100% zeker dat het aan mijn ps3 ligt, ik hem ook al met andere kabels en andere monitor getest maar nog steeds hetzelfde probleem. Het ligt ook niet aan het spel aangezien ik het ook met Heavy Rain heb.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/25iqbv8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/16b0adc.jpg

Ook hangt hij zich wel eens op, hij reageert dan nergens meer op en dan moet ik hem met de aan-uit knop uitzetten.

Wat kan ik het beste doen..Omruilen, laten maken, bij de verkoper (dixons) of meteen naar sony bellen.
Of is het zelf ook op te lossen.

Ik heb hem nu anderhalf jaar en denk niet dat er nog garantie op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:59:
[...]

Je kan €150 euro dokken en hem laten repareren, ander niet. Kun je geen factuur/betaalbewijsje fixen bij je mede-tweaker?
nee, denk het niet zal eens vragen ,

edit: volgens mij had die garantie tot februari 2010 :')

wat een crap allemaal

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een bericht gestuurd.
Thnx! _/-\o_
Opa_vertelt schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:47:
[...]

Electronica kan kapot gaan, waarom zou dat niet kunnen? Mijn Thinkpad tablet (X200) van
1330 euro is ook al 2x kapot geweest. (ik snap trouwens niet wat de toenmalige nieuwprijs
ermee te maken heeft, maarja..) Dat het vervelend is snap ik volledig, kan je ons ook zeggen
wat er precies kapot aan is? (bluray niet werkend, ylod, iets anders)

DM me anders even je RMA-nummer, zet ik er wat vaart achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:45:
[...]

nee, denk het niet zal eens vragen ,

edit: volgens mij had die garantie tot februari 2010 :')

wat een crap allemaal
Check deze site : http://best-goedkoop.blog...y-lens-ps3-repareren.html er staan diverse adressen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks , wel een handige site :) (is intussen afgekoeld :P )

het gekke is ook dat die random soms 2x piepte als ik een game wilde afsluiten, geen idee of dat iets met de blu-ray lens te maken heeft ,

nja , kan 2 dingen doen , de tweaker achterhalen van wie ik de ps3 gekocht heb, of er zelf een nieuwe lens inzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:56:
[...]

thanks , wel een handige site :) (is intussen afgekoeld :P )

het gekke is ook dat die random soms 2x piepte als ik een game wilde afsluiten, geen idee of dat iets met de blu-ray lens te maken heeft ,

nja , kan 2 dingen doen , de tweaker achterhalen van wie ik de ps3 gekocht heb, of er zelf een nieuwe lens inzitten
Of em als media server gebruiken, en streamen vanaf je pc's heb je de hele drive niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, maar het is de bedoeling dat er nog ooit games op gespeeld worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:37:
ja, maar het is de bedoeling dat er nog ooit games op gespeeld worden ;)
Ja dan is het een ander verhaal

"mektheb is anti console gamer" vandaar het niet in me op kwam ! haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Een YLOD is zelf ook te verhelpen. Staan genoeg instructies op over op internet, een vriend van me had dat ook en die heeft hem toen zelf opengeschroeft en gefixed! Was overigens een PS3 80GB van nog geen 2 jaar oud, maar hij had geen zin om em op te sturen dus had ondertussen ook al een nieuwe gekocht en die oude zelf gemaakt. Doet het overigens nog steeds perfect zonder enkele problemen. Is inmiddels een kleine maand geleden dat dit gebeurd en opgelost is.
Overigens lijkt het mij verstandiger om hem wel gewoon op te sturen als je nog garantie hebt maar mocht je geen garantie meer hebben dan is het mogelijk nog wel een optie voor mensen, bespaard je sowieso een hoop geld, je hebt alleen een speciale föhn nodig die je kan instellen op een bepaalde temperatuur.

Mogelijk dat dit al eerder gepost is hoor, maar ik was eventjes te lui om hiernaar terug te zoeken.
Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste