Thanx. Deze week meteen factuur zoeken en bellen. Als het lukt (of niet) laat ik het nog ff weten.
De linker analoge stick van mijn (sixaxis) controller blijft af en toe steken als ik em naar voren druk. Ik denk dat dit een schoonmaak kwestie is, alhoewel ik ook verhalen heb gelezen over een lamme veer.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het uit elkaar halen van de controller en de schoonmaak er van? Zo ja, wat kun je het beste gebruiken? Ik zat zelf te denken aan een piepklein beetje contactspray bij de stick spuiten, maar ik weet niet of dit de controller zelf wel of geen kwaad doet.
Kan natuurlijk ook nieuwe kopen, in 5 verschillende kleuren, maar als ik mijn huidige kan oplappen doe ik het liever.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het uit elkaar halen van de controller en de schoonmaak er van? Zo ja, wat kun je het beste gebruiken? Ik zat zelf te denken aan een piepklein beetje contactspray bij de stick spuiten, maar ik weet niet of dit de controller zelf wel of geen kwaad doet.
Kan natuurlijk ook nieuwe kopen, in 5 verschillende kleuren, maar als ik mijn huidige kan oplappen doe ik het liever.
Snowwie, ook op je controller heb je garantie. Ik dacht iets van 6 maand ofzo (weet het niet uit het hoofd).
Bel voor de zekerheid wel even de servicelijn. Kan maar zo zijn dat het langer is, het komt namelijk niet
vaak voor dat mensen controllers terugsturen.
Bel voor de zekerheid wel even de servicelijn. Kan maar zo zijn dat het langer is, het komt namelijk niet
[ Voor 46% gewijzigd door Sinner op 01-02-2010 17:20 ]
Verwijderd
Ter herrinering
Ik heb de 60GB versie en deze 30 dec 09 verstuurd. Ik heb vandaag gebeld en de 60GB modellen hebben een wachttijd van 6 à 8 weken. Ik moet dus nog maximaal een maand wachten.
Ik heb de 60GB versie en deze 30 dec 09 verstuurd. Ik heb vandaag gebeld en de 60GB modellen hebben een wachttijd van 6 à 8 weken. Ik moet dus nog maximaal een maand wachten.
Bloodstrike, welk probleem had je met je 60GB?
[ Voor 50% gewijzigd door Sinner op 06-05-2010 11:02 ]
hallo,
Ik heb een probleem met mijn ps3, als ik ratchet and clank speel (crack in time en tools of destruction) krijg ik na een tijdje rode pixels aan de rechterkant van mijn scherm. Ik heb dit bij nog geen een andere game opgemerkt. Ligt dit aan mijn ps3 of moet ik de oorzaak zoeken bij mijn tv?
Groet,
Raij
Ik heb een probleem met mijn ps3, als ik ratchet and clank speel (crack in time en tools of destruction) krijg ik na een tijdje rode pixels aan de rechterkant van mijn scherm. Ik heb dit bij nog geen een andere game opgemerkt. Ligt dit aan mijn ps3 of moet ik de oorzaak zoeken bij mijn tv?
Groet,
Raij
SmooK, in welke staat is je CD en met welke andere games/TV heb je getest?
de cd's zijn puntgaaf, ik heb tools of destruction pas 3 weken en crack in time pas 4 dagen en ik heb ze beide gesealed gekocht. Ik heb mijn ps3 op een samsung aangesloten met ongeveer dezelfde specificaties en ik heb op mijn ps3 ondertussen infamous, little big planet en motorstorm pacific rift gespeeld. Owja, als ik teerugkeer naar mijn xmb dan springt de tv even over en dan zijn de rode pixels weer weg. Start ik de game opnieuw dan komen de rode pixel na een paar minuten weer terug. NAast rode pixels komt er soms ook een rijtje met pixels die heel snel van kleur verspringen
[ Voor 31% gewijzigd door RaijRaij op 01-02-2010 23:21 ]
Kan het altijd proberen, heb de PS3 inmiddels een jaar en ongeveer 4 maanden.Opa_vertelt schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:16:
Snowwie, ook op je controller heb je garantie. Ik dacht iets van 6 maand ofzo (weet het niet uit het hoofd).
(PlayStation 3 Service Lijn is 0495-574817). Ik kom er nog op terug of de garantie ook voor controllers geldt.
Als ik het goed begrijp doet hij dus ook op een 2e TV en met die andere games?SmooK schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:19:
de cd's zijn puntgaaf, ik heb tools of destruction pas 3 weken en crack in time pas 4 dagen en ik heb ze beide gesealed gekocht. Ik heb mijn ps3 op een samsung aangesloten met ongeveer dezelfde specificaties en ik heb op mijn ps3 ondertussen infamous, little big planet en motorstorm pacific rift gespeeld. Owja, als ik teerugkeer naar mijn xmb dan springt de tv even over en dan zijn de rode pixels weer weg. Start ik de game opnieuw dan komen de rode pixel na een paar minuten weer terug. NAast rode pixels komt er soms ook een rijtje met pixels die heel snel van kleur verspringen
Heb je het ook al geprobeerd met een andere (video) -kabel?
Als je PS3 trouwens nog garantie heeft kan je hem natuurlijk altijd terugsturen (voor alle zekerheid).
Verwijderd
Heb mijn Ps3 met YloD in mijn woonplaats laten repareren. Heb m terug in de helft van de tijd voor de helft van het geld wat Sony vraagt. Heb mijn eigen Ps3 gewoon weer terug en ook 3 maanden garantie op de reparatie. Blij dat ik m niet opgestuurd heb.
Verwijderd
Bij HJ Consoletuning. Heb t risico maar genomen, was de garantie toch al kwijt.HamburgerHenk schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:09:
Mag ik vragen waar dat precies was?
Nouja als het wat oplevert is het mooi natuurlijk, ik twijfel ook nog wat ik wil gaan doen. Ik kan mijn ps3 wel opsturen maar de garantie ben ik al kwijt denk ik
Waarschijnlijk een reflow gedaan..Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:56:
Heb mijn Ps3 met YloD in mijn woonplaats laten repareren. Heb m terug in de helft van de tijd voor de helft van het geld wat Sony vraagt. Heb mijn eigen Ps3 gewoon weer terug en ook 3 maanden garantie op de reparatie. Blij dat ik m niet opgestuurd heb.
Verwijderd
Voor de mensen met een ylod 60 gieg en die geen garantie meer hebben en die handig genoeg zijn is misschien dit filmpje een oplossing.
http://www.youtube.com/watch?v=U70SgRDVcBo
misschien heb je er ook wat aan als je een 40 of 80 gieg heb aangezien dit met een 60 gieg versie gedaan is en de 40 en 80 gieg aan de binnen kant iets anders eruit ziet als de 60 gieg variant
Ik ga het dit weekend proberen en dan zal ik jullie daarna antwoord geven of het gelukt is of niet
misschien heb je er ook wat aan als je een 40 of 80 gieg heb aangezien dit met een 60 gieg versie gedaan is en de 40 en 80 gieg aan de binnen kant iets anders eruit ziet als de 60 gieg variant
Ik ga het dit weekend proberen en dan zal ik jullie daarna antwoord geven of het gelukt is of niet
Verwijderd
Vond ik een iets te groot risico. Heb t nu laten doen door mensen die al van hun fouten geleerd hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:23:
Voor de mensen met een ylod 60 gieg en die geen garantie meer hebben en die handig genoeg zijn is misschien dit filmpje een oplossing.
Helaas, helaas. Zojuist gebeld naar de service desk. Heb dit gemeld maar kon niet binnen garantie aangemeld worden. Mijn aankoopbon is van 15/10/2007 dus binnen de drie jaar. Daarbij is het overduidelijk het lens probleem. Wel nu het postadres gekregen dus maar eens een brief schrijven dat ik het daar niet mee eens ben. Iemand nog tips wat werkt om te melden in de brief?Exirion schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:10:
[...]
Bel gewoon Sony support op. Ik heb aan de telefoon bevestigd gekregen dat de garantie op de drives van de 60GB modellen naar 3 jaar verlengd is, en die van mij was ook 2 jaar oud toen ie onder garantie vervangen werd.
dan is mijn garantie dus ook verlopen aangezien ik hem sinds dag 1 heb al weet ik niet meer wanneer dat isPaPi36 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:13:
[...]
Helaas, helaas. Zojuist gebeld naar de service desk. Heb dit gemeld maar kon niet binnen garantie aangemeld worden. Mijn aankoopbon is van 15/10/2007 dus binnen de drie jaar. Daarbij is het overduidelijk het lens probleem. Wel nu het postadres gekregen dus maar eens een brief schrijven dat ik het daar niet mee eens ben. Iemand nog tips wat werkt om te melden in de brief?
verwijzen naar je telefoon gesprek dat je doorverwezen bent, zeggen dat je langere levensduur mag verwachten van zon apparaat en dat je verzoekt hem kosteloos te repareren. Worked for mePaPi36 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:13:
[...]
Helaas, helaas. Zojuist gebeld naar de service desk. Heb dit gemeld maar kon niet binnen garantie aangemeld worden. Mijn aankoopbon is van 15/10/2007 dus binnen de drie jaar. Daarbij is het overduidelijk het lens probleem. Wel nu het postadres gekregen dus maar eens een brief schrijven dat ik het daar niet mee eens ben. Iemand nog tips wat werkt om te melden in de brief?
there's no tweak without the tweaker
Ik heb een PS3 met het welbekende lensprobleem.
Hij leest geen spellen en Bluraytjes meer.
Gewoon RMA invullen?
Gewoon RMA invullen?
Nee op de 2e tv heb ik het niet gezien en die andere games geven geen rode pixels op mijn tv, ik heb ook een andere hdmi kabel geprobeert van mijn xbox 360 en ook alle aansluitingen op mijn tvOpa_vertelt schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 07:13:
[...]
Als ik het goed begrijp doet hij dus ook op een 2e TV en met die andere games?
Heb je het ook al geprobeerd met een andere (video) -kabel?
Als je PS3 trouwens nog garantie heeft kan je hem natuurlijk altijd terugsturen (voor alle zekerheid).
[ Voor 9% gewijzigd door RaijRaij op 02-02-2010 17:25 ]
Misschien een foutje in de CD ofzo?SmooK schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:24:
[...]
Nee op de 2e tv heb ik het niet gezien en die andere games geven geen rode pixels op mijn tv, ik heb ook een andere hdmi kabel geprobeert van mijn xbox 360 en ook alle aansluitingen op mijn tv
Je kunt zeker geen screenshot maken.. of wel?
Yep, gewoon RMA invullen. Je hebt je PS3 binnen de kortste tijd terugdanii1986 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:14:
Ik heb een PS3 met het welbekende lensprobleem.
Gewoon RMA invullen?
dat dacht ik ook maar het is toch raar dat het alleen bij beide ratchet and clank games gebeurt, ik zal zometeen eens een foto maken, eens kijken of dat een beetje overkomtOpa_vertelt schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:12:
[...]
Misschien een foutje in de CD ofzo?
Je kunt zeker geen screenshot maken.. of wel?
Oh sorry, ik had begrepen dat het alleen bij 1 R&C game was.
Zou het een feature zijn van Ratchet and Clank?
Zou het een feature zijn van Ratchet and Clank?
haha was dat maar zo, ik heb geprobeerd foto's te maken

Probeer eens met een andere resolutie dan 1080P? (1080i bijvoorbeeld)
Heb net even gegoogled voor je en het schijnt voor te komen (niet vaak), echter
was/bleek het elke keer een instelling v/d TV/PS3 te zijn welke niet goed stond.
Hopenlijk is dat bij jou ook het geval
was/bleek het elke keer een instelling v/d TV/PS3 te zijn welke niet goed stond.
Maar hoelang zit er garantie op dan?Opa_vertelt schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:12:
[...]
Yep, gewoon RMA invullen. Je hebt je PS3 binnen de kortste tijd terug
Bel net de klantenservice en die vertelt mij dat er max 2 jaar op zit.
Mijn ps3 is van september 2007.
Hij is dus 2,5 jaar oud.
Als ik m wil laten opsturen betaal ik er 149,95 voor!
[ Voor 28% gewijzigd door danii1986 op 03-02-2010 13:52 ]
2 jaar, bel maar even.
Bel net de klantenservice en die vertelt mij dat er max 2 jaar op zit.
Hij is dus 2,5 jaar oud.
Ik ben het hier niet mee eens, je verwacht toch wel van zo'n product dat hij langer meegaat dan 2,5 jaar?
Weet iemand wat ik nog doen kan? Adres waar mijn brief heen moet?
Hij is dus 2,5 jaar oud.
Ik ben het hier niet mee eens, je verwacht toch wel van zo'n product dat hij langer meegaat dan 2,5 jaar?
Staat in TS.[/url]danii1986 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:01:
[ Voor 30% gewijzigd door Sinner op 06-05-2010 11:03 ]
Misschien kan dat in de TS? Goede tip
Inderdaad handig om in de TS gezet te worden.virtualJac schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:31:
Misschien kan dat in de TS? Goede tip
Let wel op dat men het onderstaande veranderd naar 2 jaar;
"U hebt deze klacht niet geaccepteerd, omdat de garantietermijn van een jaar is verstreken"
Ik voel me zo ontzettend dom nuOpa_vertelt schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:10:
Probeer eens met een andere resolutie dan 1080P? (1080i bijvoorbeeld)
Ik zet gister de beeldverhouding naar automatisch en hoppa geen rode lijntjes meer. Blijkbaar stond mijn tv op niet in verhouding en moest deze op breedbeeld staan.
In iedergeval bedankt opa verteld voor de hulp en snelle reactie
groeten raij
Graag gedaan SmooK
11 augustus een gerepareerde ps3 ontvangen (bluray was stuk). Nog geen half jaar later en hij is hartstikke dood. Vanmorgen sprong ie na 4 uur full hd streamen opeens uit met een knipperend rood lampje. Ging niet meer aan (dacht aan te hoge temperatuur, ook al is het op de kamer kouder dan normaal). Uurtje later ging ie weer aan voor een kleine 10 minuten en toen hetzelfde verhaal. Nu vanavond weer aangezet, wil ff snel backup maken en toen ging 't weer mis. Fifa is gered godzijdank, maar waarom kun je van Assassin's Creed 2 en CoD:MW2 geen backup maken?! Als ik 'm nu aanzet gaat ie heel snel van groen naar geel en meteen naar rood knipperend. Weg savegames e.d.
Morgen dus maar bellen met Sony (neem aan dat ik opnieuw een jaar garantie heb na de vorige reparatie?!), behuizing kopen voor de harddisk en hopen dat ik een backup kan maken voordat ie ter reparatie wordt opgestuurd.
Vond de harddisk ook erg warm aanvoelen, maar hier heb ik niet eerder op gelet. De PS3 staat in totaal al een goede 2,5 jaar in dezelfde omgeving en nu juist in koelere omstandigheden dan normaal.
Edit: eens geprobeerd met andere (en ook zonder) harddisk. Doet ie precies hetzelfde..
Morgen dus maar bellen met Sony (neem aan dat ik opnieuw een jaar garantie heb na de vorige reparatie?!), behuizing kopen voor de harddisk en hopen dat ik een backup kan maken voordat ie ter reparatie wordt opgestuurd.
Vond de harddisk ook erg warm aanvoelen, maar hier heb ik niet eerder op gelet. De PS3 staat in totaal al een goede 2,5 jaar in dezelfde omgeving en nu juist in koelere omstandigheden dan normaal.
Edit: eens geprobeerd met andere (en ook zonder) harddisk. Doet ie precies hetzelfde..
[ Voor 3% gewijzigd door Jorco op 05-02-2010 00:35 ]
PSN ID = Jorco
Je zou je eigen PS3 gewoon gerepareerd moeten terugkrijgenJorco schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 00:34:
11 augustus een gerepareerde ps3 ontvangen (bluray was stuk).
(als het alleen de bluray drive was), en niet "een gerepareerde".
Hoe lang had je de eerste PS3 (die met die kapotte drive) al?Morgen dus maar bellen met Sony (neem aan dat ik opnieuw een jaar garantie heb na de vorige reparatie?!)
Kan je in de bluray drive van de PS3 een cleaning CD gebruiken? of is dat slecht voor de lens?
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Dit schijnt de beste cleaner voor de PS3-lens te zijn;
http://alatest.nl/reviews...-cleaner/po3-62962975,12/
ps. FAQ-vraagje?
http://alatest.nl/reviews...-cleaner/po3-62962975,12/
ps. FAQ-vraagje?
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Verwijderd
Ben bang dat je een Yellow Light of Death hebt. Helaas is de garantie van Sony na reparatie maar 3 maanden. Ik zou als ik jou was eerst contact met Sony opnemen. De kans is groot dat ze zo'n €150 rekenen voor "reparatie". Dit houdt dus in dat je een reeds gerepareerde Ps terugkrijgt en dat je alles op je harde schijf kwijt bent.Jorco schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 00:34:
11 augustus een gerepareerde ps3 ontvangen (bluray was stuk). Nog geen half jaar later en hij is hartstikke dood. Vanmorgen sprong ie na 4 uur full hd streamen opeens uit met een knipperend rood lampje. Ging niet meer aan (dacht aan te hoge temperatuur, ook al is het op de kamer kouder dan normaal). Uurtje later ging ie weer aan voor een kleine 10 minuten en toen hetzelfde verhaal. Nu vanavond weer aangezet, wil ff snel backup maken en toen ging 't weer mis. Fifa is gered godzijdank, maar waarom kun je van Assassin's Creed 2 en CoD:MW2 geen backup maken?! Als ik 'm nu aanzet gaat ie heel snel van groen naar geel en meteen naar rood knipperend. Weg savegames e.d.
Ik heb er zelf voor gekozen om hem in mijn woonplaats te laten repareren. Ik was de garantie toch al kwijt en nu heb ik mijn eigen playstation weer terug, binnen een week gerepareerd terug en voor de helft van de prijs. En tot nu toe draait hij prima. Dit is een keuze die je voor jezelf moet maken.
En waar heb je jouw PS3 laten maken? Linkje naar website?Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:59:
[...]
Ik heb er zelf voor gekozen om hem in mijn woonplaats te laten repareren. Ik was de garantie toch al kwijt en nu heb ik mijn eigen playstation weer terug, binnen een week gerepareerd terug en voor de helft van de prijs. En tot nu toe draait hij prima. Dit is een keuze die je voor jezelf moet maken.
Dit is wellicht een oplossing voor anderen, dus bij voorbaat dank.
Verwijderd
Ik heb het laten doen bij HJ Console Tuning. Zit in Groningen en Leeuwarden. Voordeel is ook dat hij niet "kwijt" kan raken in de post, omdat je hem in een winkel afgeeft.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 10:20 ]
Net thuis, wil meteen bellen (volgens de site bereikbaar tot 22.00 uur), krijg ik te horen dat ze slechts tot 20.00 uur bereikbaar zijn. Lekker is dat. Mochten ze 150 euro rekenen dan vind ik dat ronduit schandalig, omdat de te hoge temperaturen mogelijk worden gemaakt door hun eigen gebrekkige hardware! Maargoed, maandag nieuwe belpoging..Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:59:
[...]
Ben bang dat je een Yellow Light of Death hebt. Helaas is de garantie van Sony na reparatie maar 3 maanden. Ik zou als ik jou was eerst contact met Sony opnemen. De kans is groot dat ze zo'n €150 rekenen voor "reparatie". Dit houdt dus in dat je een reeds gerepareerde Ps terugkrijgt en dat je alles op je harde schijf kwijt bent.
PSN ID = Jorco
In de meeste gevallen is de consument zelf verantwoordelijk voor de té hoge temperaturen.Jorco schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:25:
[...]
Net thuis, wil meteen bellen (volgens de site bereikbaar tot 22.00 uur), krijg ik te horen dat ze slechts tot 20.00 uur bereikbaar zijn. Lekker is dat. Mochten ze 150 euro rekenen dan vind ik dat ronduit schandalig, omdat de te hoge temperaturen mogelijk worden gemaakt door hun eigen gebrekkige hardware! Maargoed, maandag nieuwe belpoging..
Zet jij echt je PS3 15 min. uit na een uur spelen zoals in de handleiding staat beschreven?• Vermijd langdurig gebruik van het PS3™-systeem. Neem een pauze van 15
minuten elk uur dat u speelt.
Ja = Onwaarschijnlijk.
Nee = Eigen schuld.
• Bron: http://nl.playstation.com.../CECH-2004A-2.75_ITNL.pdf
[ Voor 15% gewijzigd door OPSLAGHOND op 05-02-2010 20:56 ]
Dit heb ik nooit gelezen in de handleiding. Maar niemand doet dit. PS3 moet langdurig aan kunnen staan vol belast zonder te warm te worden. pc's kunnen dit ook.• Vermijd langdurig gebruik van het PS3™-systeem. Neem een pauze van 15
Dan heb je de handleiding niet goed gelezen.Evertt schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:21:
[...]
Dit heb ik nooit gelezen in de handleiding.
Dus zou er eigenlijk niemand mogen klagen mocht er door hitte iets kapotgaan.Maar niemand doet dit.
Het staat er niet voor niets.
90% van alle PC's hebben een veel ruimere behuizing (vergeleken met een PS3) welke veelal met meerdere ventilatoren worden gekoeld (o.a. CPU-fan, videokaart-fan, fan in de voeding) terwijl de PS3 slechts 1 ventilator heeft.PS3 moet langdurig aan kunnen staan vol belast zonder te warm te worden. pc's kunnen dit ook.
Je vergelijking gaat dus niet op.
Maar ga gerust je gang en ga op een hete zomerdag uren spelen, je hebt alleen maar jezelf ermee.
"Een gewaarschuwd mens telt voor twee".
uhm kan me niet voorstellen dat je hem uit moet zetten... het is zo dat je 15 min rust moet nemen omdat je anders kans krijg op kramp in je handen en last van je ogen enzo.... niet omdat je xbox/pc/ps3/wii of wat dan ook overhit raakt
Ze adviseren je hiermee om langdurig gebruik te vermijden m.a.w. niet te lang dat ding aanzetten en om het uur 15 mins. pauze te nemen.• Vermijd langdurig gebruik van het PS3™-systeem. Neem een pauze van 15
Dit staat op pagina 61 (/116) onder het kopje gebruik en behandeling en heeft dus niet direct iets met de consument's veiligheid te maken.
Wat jij bedoeld staat op pagina 58 (/116)
Aanvallen door lichtprikkels (Lichtgevoelige epilepsie)
Als u aan epilepsie lijdt of reeds aanvallen hebt gehad, raadpleeg dan uw arts
voordat u begint te spelen. Sommige personen kunnen last hebben van pijnlijke
ogen, gezichtsstoornissen, migraine, spiertrekkingen, stuipen, tijdelijke
bewusteloosheid, verminderd bewustzijn of verwarring wanneer ze worden
blootgesteld aan flitsende of flikkerende lichten of andere lichtprikkels op een
televisiescherm of bij het spelen van videospellen. Als u tijdens het spelen last
hebt van bovenstaande symptomen, stop het gebruik dan onmiddellijk en
raadpleeg uw arts.
Stop onmiddellijk met spelen als u last krijgt van de volgende symptomen
Als u tijdens het spelen, naast de symptomen hierboven, ook last krijgt van
hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, vermoeidheid, een gevoel van wagenziekte
of als u een onaangenaam gevoel of pijn krijgt in een of ander lichaamsdeel,
zoals ogen, oren, handen, armen of voeten, stop dan onmiddellijk met het
gebruik. Zoek medische hulp als dat gevoel niet verdwijnt.
Wat ik mij het beste kan herinneren is dat er zoveel cm ruimte tussen moet zitten zodat de ventilatie goed mogelijk is. Nou bij mij staat ie ergens bovenop dus er is ruimte genoeg. Daarbij blijft het vreemd, want in de hete zomerdagen had ie helemaal nergens last van en nu wel (als ik het moet schatten is er ongeveer 10 graden verschil in de woonkamer). Waarom ging ie toen niet kapot en nu wel? Kan haast niet anders dan een hoge slijtage wat te wijten valt aan de hardware.
Het argument om langdurig gebruik te vermijden gaat hier ook niet op, want het gebeurde na nog geen 4 uur! Er zijn (weliswaar weinig) films die zo'n speeltijd hebben, dan ga je toch ook niet stoppen en de volgende dag verder? De plasma-tv produceert ook warmte, maar kan toch zonder enige moeite een halve dag of langer aanstaan. Waarom? Omdat de ventilatie gemaakt is op de warmte die de tv produceert. Dit zou bij de PS3 hetzelfde moeten zijn.
Het argument om langdurig gebruik te vermijden gaat hier ook niet op, want het gebeurde na nog geen 4 uur! Er zijn (weliswaar weinig) films die zo'n speeltijd hebben, dan ga je toch ook niet stoppen en de volgende dag verder? De plasma-tv produceert ook warmte, maar kan toch zonder enige moeite een halve dag of langer aanstaan. Waarom? Omdat de ventilatie gemaakt is op de warmte die de tv produceert. Dit zou bij de PS3 hetzelfde moeten zijn.
PSN ID = Jorco
Als je de rest van het topic even leest, Sony zegt ALTIJD dat het buiten de garantie valt als hij ouder dan 2 jaar is of een refurbished zoals jou ouder dan 3 maanden! Leg er geld op in. Laat je je niet direct afpoeieren kun je een brief sturen naar SCE. Dan heb je grote kans dat het wel gratis gebeurt. Zoals je ook meerdere malen had kunnen lezen.Jorco schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:25:
[...]
Net thuis, wil meteen bellen (volgens de site bereikbaar tot 22.00 uur), krijg ik te horen dat ze slechts tot 20.00 uur bereikbaar zijn. Lekker is dat. Mochten ze 150 euro rekenen dan vind ik dat ronduit schandalig, omdat de te hoge temperaturen mogelijk worden gemaakt door hun eigen gebrekkige hardware! Maargoed, maandag nieuwe belpoging..
Beste Volkswagen,Evertt schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:21:
PS3 moet langdurig aan kunnen staan vol belast zonder te warm te worden. pc's kunnen dit ook.
Jullie moeten kostenloos mijn oververhitte motor vervangen omdat mijn VW Golf
langdurig achtereen 230km/h moet kunnen rijden. Porsches kunnen dit ook.
Mvg,
Opa.
Ze zien me aankomen..
Verwijderd
ohh, dus we kunnen de playstation niet langdurig belasten anders wordt die te heet en dan is het de schuld van de consument dat die kapot gaat ?
komop zeg.....
komop zeg.....
Wat mij niet duidelijk is van de voorgaande gamers hier, is of de brief vóór het opsturen van de ps3 is gestuurd (en dus pas na reactie opgestuurd), na de reparatie of juist meteen mét de ps3 is opgestuurd?
PSN ID = Jorco
Gezond is het niet, maar je auto heeft wel een temperatuurmeter waaraan je kunt zien wanneer te stoppen..Opa_vertelt schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:11:
[...]
Beste Volkswagen,
Mvg,
Opa.
Ze zien me aankomen..
PSN ID = Jorco
Voor het opsturen, het opsturen doe je uiteraard pas nadat beide partijen akkoord zijn overJorco schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:46:
Wat mij niet duidelijk is van de voorgaande gamers hier, is of de brief vóór het opsturen van de ps3 is gestuurd (en dus pas na reactie opgestuurd), na de reparatie of juist meteen mét de ps3 is opgestuurd?
de voorwaarden.
Ik weet niet of je het weet maar de meeste PC's zijn geen Porsches in vergelijk met de PS3Opa_vertelt schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:11:
[...]
Beste Volkswagen,
Mvg,
Opa.
Ze zien me aankomen..

Aan de andere kant als je Golf oververhit doordat je volle bak rijd is er ook iets niet goed

Tenzij je dan al in het rood zit met je toerentellertje, dan is het vragen om kokende olie
Zo moet je ook niet een processor ook niet zo (mhz = rpm) 'op zijn staart trappen' (door overklokken of net voldoende koeling) en dan boven de maximale hitte uitkomen. Dat is ook vragen om problemen.
Met dat in acht nemende mag je ervan uitgaan dat men de PS3 ruim genoeg berekent heeft kwa koeling om dit soort dingen te voorkomen. Je gebruikt hem immers ook voor zware spellen die constant volle bak van het beestje verlangen. Ook moet dit kunnen met folding@home zonder dat hij oververhit raakt.
M.a.w. de ps3 is gebouwd als een Porsche, maar de eerst Porsche 911's van jaren terug kan ook niet tegen de nieuwste 911 op, of een Ferrari Enzo.
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Ga er anders allemaal jankend serieus op in.. Jeez. 
Anyway.. Uit de handleiding;

Opgelost. Next!• Vermijd langdurig gebruik van het PS3™-systeem. Neem een pauze van 15
[ Voor 63% gewijzigd door Sinner op 06-02-2010 23:52 ]
Ik game gewoon totdat ik er geen zin meer in hebt.Opa_vertelt schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 23:50:
Ga er anders allemaal jankend serieus op in.. Jeez.
• Vermijd gebruik van het PS3™-systeem. Neem een Xbox360
Opgelost. Next!
En dat is regelmatig langer dan 2 uur achter elkaar.
Als ie daarvan stukt gaat is het gewoon garantie.
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Wat een simplistische gedachtengang (en grammatica).
Je mag blij zijn dat de EU alle consumenten helpt, in mijn ogen had dit anders gemogen.
[edit]Zucht ... slechts een 360-fanboy gezien de aanpassing van de quote.
Je mag blij zijn dat de EU alle consumenten helpt, in mijn ogen had dit anders gemogen.
[edit]Zucht ... slechts een 360-fanboy gezien de aanpassing van de quote.
[ Voor 27% gewijzigd door OPSLAGHOND op 07-02-2010 15:20 ]
Zoals eerder opgemerkt is het wel vreemd dat Sony een applicatie zoals folding@home meeleverd, waarvan het duidelijk de bedoeling is dat de ps3 uren, danwel etmalen achter elkaar aan blijft om die berekeningen uit te voeren. Ik kan mij stress testen herinneren vlak na het uitkomen van de ps3, waarbij het apparaat in een sauna gezet tot het maximale belast werd en daar glansrijk doorheen kwam (itt een niet nader genoemde concurrent).
Lijkt erop dat de ps3 niet in kwaliteit verbeterd is de afgelopen 2 jaar.
Het is niet de bedoeling dat je de PS3 uren aanzet alleen voor F@H, waar heb jij dat vandaan?DCFreak schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:57:
Zoals eerder opgemerkt is het wel vreemd dat Sony een applicatie zoals folding@home meeleverd, waarvan het duidelijk de bedoeling is dat de ps3 uren, danwel etmalen achter elkaar aan blijft om die berekeningen uit te voeren. Ik kan mij stress testen herinneren vlak na het uitkomen van de ps3, waarbij het apparaat in een sauna gezet tot het maximale belast werd en daar glansrijk doorheen kwam (itt een niet nader genoemde concurrent).
Je kunt dit ook in delen doen, niemand die je ergens toe dwingt of iets verplicht.
En waarom is de PS3 niet in kwaliteit verbeterd de afgelopen 2 jaar?
Yamy_Daffy.. God, wat is dat aanpassen van die quote kinderachtig van je man. Triest zelfs.
Nouja, F@H is een applicatie die meerdere uren bezig moet zijn wil het enigzins nut hebben. Strikt genomen heb je gelijk als je zegt: zet hem maar 15 minuten uit na elk uur, want het staat in de handleiding, maar geen mens gaat nog gebruik maken van zoiets als dat de bedoeling is.OPSLAGHOND schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:10:
[...]
Het is niet de bedoeling dat je de PS3 uren aanzet alleen voor F@H, waar heb jij dat vandaan?
Je kunt dit ook in delen doen, niemand die je ergens toe dwingt of iets verplicht.
En waarom is de PS3 niet in kwaliteit verbeterd de afgelopen 2 jaar?
Van een hoop electronische apparaten, zoals computers is het overigens bekend dat de grootste slijtage slag plaats vind tijdens het aanzetten (stroompiek door componenten etc) Dus wellicht dat de passage opgenomen is in de handleiding om de reparatie inkomsten te boosten?
Ook jammer dat ik niet eens meer een volledige film van 1,5/2 uur kan bekijken, so much voor de ps3 als blu-ray speler. Jammer dat men bij Sony zo weinig vertrouwen heeft in het eigen product, als de kwaliteit wel verbeterd zou zijn, hadden ze de passage kunnen schrappen
Ze geven alleen een advies, wat men daarmee doet moet men zelf weten.
Natuurlijk kun je gewoon een film kijken, maar dat wil niet zeggen dat het langdurig gebruiken van je PS3 goed voor het apparaat is.
Een tandarts geeft je ook het advies om zo min mogelijk te snoepen, maar luistert daar iemand naar denk je?
Dat wil niet zeggen dat het niet mag, maar je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor de gevolgen als je dit advies negeert.
Natuurlijk kun je gewoon een film kijken, maar dat wil niet zeggen dat het langdurig gebruiken van je PS3 goed voor het apparaat is.
Een tandarts geeft je ook het advies om zo min mogelijk te snoepen, maar luistert daar iemand naar denk je?
Dat wil niet zeggen dat het niet mag, maar je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor de gevolgen als je dit advies negeert.
[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 07-02-2010 19:59 ]
Die 15 minuten heeft niks met het apparaat te maken hoor, er staat dat je zelf na elk uur 15 minuten pauze moet nemen om vermoeiingsverschijnselen te voorkomen en op die manier het risico van RSI te verlagen. Er staat nergens dat je je PS3 gedurende die tijd uit moet zetten ofzo...DCFreak schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:31:
[...]
Nouja, F@H is een applicatie die meerdere uren bezig moet zijn wil het enigzins nut hebben. Strikt genomen heb je gelijk als je zegt: zet hem maar 15 minuten uit na elk uur, want het staat in de handleiding, maar geen mens gaat nog gebruik maken van zoiets als dat de bedoeling is.
[...]
Jeetje jullie zitten wel heel snel op de kast. Iemand last van gevoelige tenen ofzo?Opa_vertelt schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:25:
Yamy_Daffy.. God, wat is dat aanpassen van die quote kinderachtig van je man. Triest zelfs.
Als sony niet wilt dat de PS3 langer aanstaat dan 2 uur dan hadden ze dat duidelijk in de voorwaarden moeten zetten, of er zelfs een soort van tijdklok in moeten bouwen dat de PS3 zichzelf afsluit 15 min lang na 2 uur gebruik.
Aangezien dat allemaal niet aan de orde is kan je er gerust van uitgaan dat de PS3 zelfs de gehele dag aan zou moeten kunnen staan, wat mij betreft zelfs een hele maand zonder ook maar 1 minuut te moeten uit te zetten om af te koelen.
( En nee hoor ben geen Xbox fanboy ik heb ze alle 3 naast elkaar staan incl de Wii die ook gewoon de hele dag aan kan blijven staan vond het alleen een grappige flauwe quote).
Hij hoeft helemaal niet uit.
Waar staat hier dan precies dat je een playstation 3 uit moet zetten elk uur voor 15 minuten? Ik lees alleen dat de gebruiker elk uur 15 minuten pauze zou moeten nemen. Al wil men bij Sony dat je je PS3 15 minuten om het uur uitzet dan moeten ze dat ook letterlijk vermelden want dat staat hier nu niet, of in ieder geval niet in deze quote.• Vermijd langdurig gebruik van het PS3™-systeem. Neem een pauze van 15
Oke, dus volgens jouw is het niet goed om een film te kijken op een ps3? Ik vind dat Sony dan bij de volgende firmware upgrade een timer in moet bouwen die de ps3 automatisch uitzet na 1 uur gebruikOPSLAGHOND schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:58:
Ze geven alleen een advies, wat men daarmee doet moet men zelf weten.
Natuurlijk kun je gewoon een film kijken, maar dat wil niet zeggen dat het goed voor het apparaat is.
Ja, speel nou ff meeRctworld schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:22:
[...]
Die 15 minuten heeft niks met het apparaat te maken hoor, er staat dat je zelf na elk uur 15 minuten pauze moet nemen om vermoeiingsverschijnselen te voorkomen en op die manier het risico van RSI te verlagen. Er staat nergens dat je je PS3 gedurende die tijd uit moet zetten ofzo...
Inderdaad.Zontar schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:04:
[...]
Waar staat hier dan precies dat je een playstation 3 uit moet zetten elk uur voor 15 minuten? Ik lees alleen dat de gebruiker elk uur 15 minuten pauze zou moeten nemen. Al wil men bij Sony dat je je PS3 15 minuten om het uur uitzet dan moeten ze dat ook letterlijk vermelden want dat staat hier nu niet, of in ieder geval niet in deze quote.
Is gewoon een advies naar de gebruiker, zodat sony geen claim aan d'r broek krijgt als er weer eens een gekke tiener 48 uur achter elkaar door aan het gamen is zonder rust incl eten en drinken.
Heeft niets met de console zelfs te maken, ding zit goed genoeg in elkaar om niet overhit te raken.
Opgelost, zullen we het weer hebben over de defecten?
Brief op de bus met verzoek voor gratis reparatie. Nu maar wachten wat het antwoord wordt.
Over defecten gesproken.....na de formattering te hebben gedaan (zowel quick als uitgebreid) viel me op dat nog steeds firmware 3.15 erop stond. Ik dacht te hebben gelezen dat je dan weer naar de nieuwste versie moest upgraden. Iemand hier info over?
Het lijkt er nu overigens ook op dat bij streamen van videobestanden af en toe geluid niet afspeelt waarna ik de bestanden mbv ps3mediaplayer transcode moet afspelen.
Over defecten gesproken.....na de formattering te hebben gedaan (zowel quick als uitgebreid) viel me op dat nog steeds firmware 3.15 erop stond. Ik dacht te hebben gelezen dat je dan weer naar de nieuwste versie moest upgraden. Iemand hier info over?
Het lijkt er nu overigens ook op dat bij streamen van videobestanden af en toe geluid niet afspeelt waarna ik de bestanden mbv ps3mediaplayer transcode moet afspelen.
De PS3 firmware word niet opgeslagen op de HD, dit word op een aparte chip opgeslagen.PaPi36 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:58:
Brief op de bus met verzoek voor gratis reparatie. Nu maar wachten wat het antwoord wordt.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33394567Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:33:
Playstation is weer in coma, maar weer wegbrengen voor reanimatie
Een reflow is gewoon een tijdelijke oplossing, lekker geld vangen voor al die beunhazen.
Ach, zie het maar als 'leergeld'.
Verwijderd
Ach, ik heb garantie op de reparatie en als het weer gebeurd krijg ik iig de helft van het betaalde bedrag weer terug. Klinkt niet echt als beunhazerij. En er zijn genoeg voorbeelden van vervangende Ps3's direct van Sony die ook de geest geven. T vervelendst is dat ik m nu weer ff kwijt ben.Opa_vertelt schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:40:
[...]
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33394567
Een reflow is gewoon een tijdelijke oplossing, lekker geld vangen voor al die beunhazen.
Ach, zie het maar als 'leergeld'.
Tis triest dat het zo moet en dat er door Sony zelf niet een betere service wordt gegeven op een door foutieve produktie veroorzaakte fout.
Je laat je PS3 bij een derde partij maken en vervolgens ga je zeuren over Sony als ie meteen weer stuk gaat? Volgens mij biedt Sony een prima regeling met defecte Blu-Ray spelers. Misschien niet de snelste manier, maar wel een goeie.Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:13:
[...]
Ach, ik heb garantie op de reparatie en als het weer gebeurd krijg ik iig de helft van het betaalde bedrag weer terug. Klinkt niet echt als beunhazerij. En er zijn genoeg voorbeelden van vervangende Ps3's direct van Sony die ook de geest geven. T vervelendst is dat ik m nu weer ff kwijt ben.
Tis triest dat het zo moet en dat er door Sony zelf niet een betere service wordt gegeven op een door foutieve produktie veroorzaakte fout.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Helemaal mee eens. Je moet er soms wat moeite voor doen, maar mijn ervaring is vrij goed met Sony. Behalve dat het even duurt wel.
Snelheid wordt aan gewerkt.
Verwijderd
Als je goed gelezen hebt heb ik geen last van een defecte Blu Ray maar van een YloD veroorzaakt door slecht werkende koeling. En inderdaad zeur ik op Sony omdat als zij een goede oplossing voor dit probleem hebben (dus niet €150 betalen voor een opgelapte Ps3) je dan helemaal geen derde partij nodig zou hebben. Ik klaag dus niet over die derde partij, maar over het feit dat Sony een productiefout niet onderkend.Meelobee schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:12:
[...]
Je laat je PS3 bij een derde partij maken en vervolgens ga je zeuren over Sony als ie meteen weer stuk gaat? Volgens mij biedt Sony een prima regeling met defecte Blu-Ray spelers. Misschien niet de snelste manier, maar wel een goeie.
Zo twee brieven de deur uitgedaan.
Ééntje naar SCE en ééntje naar de MediaMarkt. Hoop dat ik gauw bericht terugkrijg. Wat zijn de ervaringen hiermee?
Ééntje naar SCE en ééntje naar de MediaMarkt. Hoop dat ik gauw bericht terugkrijg. Wat zijn de ervaringen hiermee?
Ondanks dat iedereen meteen zei dat mn bluray drive defect zou zijn, ben ik toch eigenwijs geweest en heb ik gister bij Mediamarkt een Blu-ray cleaning disk gekocht (€14,95).
Na deze 2x in de PS3 gedaan te hebben en het cleaning process doorlopen te hebben (naja doorlopen, in 2x 10 seconden was het al klaar.) pakt mijn PS3 weer alle games zonder problemen.
En dat terwijl hij daarvoor van de 10x maar 1 of 2x de disk in de drive zag. Hopelijk houdt ie het nou weer een tijdje vol.
Na deze 2x in de PS3 gedaan te hebben en het cleaning process doorlopen te hebben (naja doorlopen, in 2x 10 seconden was het al klaar.) pakt mijn PS3 weer alle games zonder problemen.
En dat terwijl hij daarvoor van de 10x maar 1 of 2x de disk in de drive zag. Hopelijk houdt ie het nou weer een tijdje vol.
Update over de PS3 controller.
Ik kon in feite zo een nieuwe krijgen. Ik moest m'n huidige opsturen naar:
SCE Returns
Antwoordnummer 1533
6000 WB Weert
OVV: het door hem gegeven referentie nummer.
Nou, dat vind ik op zich prima service zo. Hij vroeg me wel wanneer ik de ps3 gekocht had. Ik zei 10 oktober 2008. Wat ik overigens wel even ga doen, voordat ik em verstuur, is het serienummer van deze controller opschrijven. Zo kan ik controleren of ik een nieuwe krijg, of dat deze simpelweg gerepareerd/refurbished wordt.
Ik kon in feite zo een nieuwe krijgen. Ik moest m'n huidige opsturen naar:
SCE Returns
Antwoordnummer 1533
6000 WB Weert
OVV: het door hem gegeven referentie nummer.
Nou, dat vind ik op zich prima service zo. Hij vroeg me wel wanneer ik de ps3 gekocht had. Ik zei 10 oktober 2008. Wat ik overigens wel even ga doen, voordat ik em verstuur, is het serienummer van deze controller opschrijven. Zo kan ik controleren of ik een nieuwe krijg, of dat deze simpelweg gerepareerd/refurbished wordt.
Update...... na een brief te hebben gestuurd ben ik gebeld (voicemail) dat de PS3 60gig toch kosteloos gerepareerd mag worden. Dus contact opgenomen met de helpdesk en het RMA nummer is aangemaakt. Daarbij heb ik de keuze gekregen voor een nieuwe 160gig variant ipv een gereviseerde 60 gig variant. Daar moet ik even over denken maar ik denk dat ik toch maar de 8 weken ga wachten (wat een zware tijd zal worden).
Overigens ook gevraagd over mijn prachtige krasloze versie die ik instuur en wat ik dan terugkrijg. Er is aangegeven dat een gereviseerde een nieuwe kap oa krijgt zodat daar dus geen probleem zal zijn. Klinkt als topservice van Sony nu komende maandag opsturen en dan twee maanden wachten.
Overigens ook gevraagd over mijn prachtige krasloze versie die ik instuur en wat ik dan terugkrijg. Er is aangegeven dat een gereviseerde een nieuwe kap oa krijgt zodat daar dus geen probleem zal zijn. Klinkt als topservice van Sony nu komende maandag opsturen en dan twee maanden wachten.
Dat is wel heel netjes.
Ik heb mijn brief voor mijn PS3 uit september 2007 met het probleem dat hij geen discs leest maandag de deur uitgedaan. Hoop dat ik ook binnenkort goed nieuws te horen krijg.
We wachten het af, zodra ik iets weet zal ik jullie wel een update geven!
Ik heb mijn brief voor mijn PS3 uit september 2007 met het probleem dat hij geen discs leest maandag de deur uitgedaan. Hoop dat ik ook binnenkort goed nieuws te horen krijg.
We wachten het af, zodra ik iets weet zal ik jullie wel een update geven!
Kwamen er extra kosten bij voor die 160? Hoeveel?PaPi36 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:00:
Dus contact opgenomen met de helpdesk en het RMA nummer is aangemaakt. Daarbij heb ik de keuze gekregen voor een nieuwe 160gig variant ipv een gereviseerde 60 gig variant. Daar moet ik even over denken maar ik denk dat ik toch maar de 8 weken ga wachten (wat een zware tijd zal worden).
W.I.P. dudevirtualJac schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 23:33:
Wel vreemd dat ik die keuze niet kreeg voor 160gig.
Daarnaast krijgt niet iedereen de keuze, er zijn ook genoeg mensen die het niet willen.
Ze wachten dan liever op een 60GB omdat die meer mogelijkheden heeft dan een 160GB.
@danii:
Voor zover ik weet komen er geen extra kosten o.i.d. bij voor degenen die dit aanbod krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door Sinner op 13-02-2010 12:48 ]
Brief van SCE is binnen maar onduidelijk. Ga morgen bellen. Misschien dat jullie t snappen.
In de brief staat:
"U mag de Playstation 3 binnen garantie vervangen. We verzoeken u contact op te nemen met de Sony Playstation helpdesk. Uw ref nummer is: blablablaba"
Mijn PS3 is van sept 2007. Is dat dus volgens de brief binnen garantie?
Daarbij heb ik in mijn brief vermeld dat ik Sony verzocht het apparaat kosteloos te vervangen of te repareren.
In de brief staat:
"U mag de Playstation 3 binnen garantie vervangen. We verzoeken u contact op te nemen met de Sony Playstation helpdesk. Uw ref nummer is: blablablaba"
Daarbij heb ik in mijn brief vermeld dat ik Sony verzocht het apparaat kosteloos te vervangen of te repareren.
Normaalgesproken is dat niet binnen garantie, maar ze gaan het zien als een garantiegeval.danii1986 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 00:17:
Brief van SCE is binnen maar onduidelijk. Ga morgen bellen. Misschien dat jullie t snappen.
In de brief staat:
Voor zover ik weet, hoef je dan dus niet te betalen. (is een soort van coulance-regeling)
Maar, zoals de brief ook zegt, bel voor alle zekerheid even met de helpdesk..
Er is niet gesproken over extra kosten en is dan ook een heel net voorstel. Toch denk ik dat ik op een vervangende 60gig wacht omdat het toch enigzins een collectorsitem is en als ik die versie niet meer heb krijg ik spontaan de kriebels om PS2 games te gaan spelen (ook al heb ik die nu niet). Er is overigens aangegeven dat de 160gig een nieuwe betreft dus wellicht ook met controller ed. Iemand hier ervaring mee?danii1986 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 23:59:
[...]
Kwamen er extra kosten bij voor die 160? Hoeveel?
Ik mis namelijk nog een dualshock controller.....
Refurbished/garantie gaat alleen om de console zelf. Het lijkt me niet dat ze je een controller cadeau gaan doen.PaPi36 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:37:
[...]
Er is niet gesproken over extra kosten en is dan ook een heel net voorstel. Toch denk ik dat ik op een vervangende 60gig wacht omdat het toch enigzins een collectorsitem is en als ik die versie niet meer heb krijg ik spontaan de kriebels om PS2 games te gaan spelen (ook al heb ik die nu niet). Er is overigens aangegeven dat de 160gig een nieuwe betreft dus wellicht ook met controller ed. Iemand hier ervaring mee?
Ik mis namelijk nog een dualshock controller.....
wel nice dat dit topic nog bij deel 1 is, geloof dat xbox topic bij deel 1000 is ongeveer? 
heb zelf ook al een ps3 vanaf het begin en nog nooit problemen mee gehad, ben er nog erg happy mee! ( t.o.v mn xdoos die al 4 keer kapot is geweest ).
heb zelf ook al een ps3 vanaf het begin en nog nooit problemen mee gehad, ben er nog erg happy mee! ( t.o.v mn xdoos die al 4 keer kapot is geweest ).
*Update*
Hij wordt vervangen! Alleen ik kreeg ook niet de keus tussen een 60gb en een 160 gb...
Hij wordt vervangen! Alleen ik kreeg ook niet de keus tussen een 60gb en een 160 gb...
Weet er iemand welk adres hiervoor gebruikt wordt, het sturen van deze brieven? Mijn PS3 heeft namelijk weer het loodje gelegd. Net als in juni is de bluray-laser ermee opgehouden. PS3 is van december 2007 en aan de telefoon zeiden ze dat het me even 150 euro ging kosten...Dat ben ik niet van plan.danii1986 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 00:17:
In de brief staat:
Verwijderd
30-dec-2009 mijn PS3 60GB verstuurd.
20 feb-2010 gebeld naar helpdesk (vandaag)
Ik had gevraagd naar wat de status is en dat ik al 7 weken aan het wachten ben.
Er is aangegeven dat de 60GB versie maar 'sporadies' beschikbaar komen en dat het wel maanden kan duren voordat de 60GB versie wordt verzonden. Hoelang het precies kon duren kon niet worden aangegeven. Als alternatief is ook mij een 160GB aangeboden. Ik heb aangegeven nog te willen wachten (nadenken).
Als ik nog lager moet wachten dan koop ik nu wel een 160GB versie. Tegen de tijd dat ik weer een 60GB versie hebt, verkoop ik de 160GB versie of ik geef hem weg aan familie.
20 feb-2010 gebeld naar helpdesk (vandaag)
Ik had gevraagd naar wat de status is en dat ik al 7 weken aan het wachten ben.
Er is aangegeven dat de 60GB versie maar 'sporadies' beschikbaar komen en dat het wel maanden kan duren voordat de 60GB versie wordt verzonden. Hoelang het precies kon duren kon niet worden aangegeven. Als alternatief is ook mij een 160GB aangeboden. Ik heb aangegeven nog te willen wachten (nadenken).
Als ik nog lager moet wachten dan koop ik nu wel een 160GB versie. Tegen de tijd dat ik weer een 60GB versie hebt, verkoop ik de 160GB versie of ik geef hem weg aan familie.
Wat is het nadeel van een 160 gig tegenover de 60gig behalve backwards compability? Alleen de optie om schijf te vervangen?
hallo tweakers....
Ik weet niet of ik een appart topic moest openen... neways hier mijn probleem
2101 error
Mijn ps3 media server van lacie (network 1tb hd) heeft het altijd gedaan met mijn ps3 echter doet hij nu continu connecten en disconnecten...
meeste problemen die ik lees zijn er altijd geweest waarbij mij deze voorheen nooit voorkwamen....
is mijn ps3 de geest aan het begeven"?
/eddit ik heb eerste ps3 60gig backwards compatibility
Ik weet niet of ik een appart topic moest openen... neways hier mijn probleem
2101 error
Mijn ps3 media server van lacie (network 1tb hd) heeft het altijd gedaan met mijn ps3 echter doet hij nu continu connecten en disconnecten...
meeste problemen die ik lees zijn er altijd geweest waarbij mij deze voorheen nooit voorkwamen....
is mijn ps3 de geest aan het begeven"?
/eddit ik heb eerste ps3 60gig backwards compatibility
[ Voor 6% gewijzigd door P-Nut op 21-02-2010 04:34 ]
Geen echte nadelen, alles (behalve backwards compability) wat een 60GB kan, kan een 160GB ook.virtualJac schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 21:35:
Wat is het nadeel van een 160 gig tegenover de 60gig behalve backwards compability? Alleen de optie om schijf te vervangen?
Je mist natuurlijk wel 2 USB-poorten en de cardreader, maar dat is dan ook het enige.