Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:41
Service van sony is nu uitstekend ik kon mijn PS3 kosteloos versturen en binnen 1 week had ik een andere _/-\o_
Had niet verwacht dat ik hem zo snel terug zou hebben in de mail stond namelijk binnen 3 weken.

Super service *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik wou mijn PS3 harddisk vergrootte van 60gb naar 500gb.
Daarom heb ik de volgende harddisk gekocht:
Seagate 2.5 HD 500gb 5400rpm. ST9500325AS

Nadat ik hem geinstalleerd heb en mijn PS3 wil opstarten, krijg ik de volgende melding:
"Kan niet starten. De juiste harde schijf is niet aangetroffen"

Ik heb al herhaaldelijk de HD opnieuw erin gedaan maar de foutmelding blijft maar terug komen.
De oude 60gb HD pakt hij wel gewoon.

Tevens heb ik de PS3 proberen te resetten maar ook dan komt de melding weer terug (nog voordat ik in het setup menu kan komen.).

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoewel een PS3 relatief eenvoudig van HDD kan wisselen, moet je wel even opletten wat betreft het type. Ten eerste, de PS3 gebruikt een 2,5” SATA HDD van 9,5 mm dikte. Dat betekent dat het apparaat een SATA (dus niet een IDE) HDD gebruikt, die je normaliter in laptops vindt (SATA II e.d. zijn ook bruikbaar). Zorg dat je zeker weet dat je het goede type HDD hebt, anders past hij fysiek niet. Let hier vooral op bij grotere schijven: deze zullen eerder 12,5 mm dik zijn in plaats van de 9,5 mm die de PS3 aan ruimte heeft.

Ten tweede, je hebt in HDD’s de keus tussen 5400 RPM, 7200 RPM en 15000 RPM schijven. De laatstgenoemden zijn sneller in gebruik, maar tegelijkertijd kunnen ze problemen geven tijdens het vervangen ervan. Er zijn meldingen van HDD’s die überhaupt niet door de PS3 herkent worden. De snelheid die je ervoor terugkrijgt is enkele seconden op een installatie van een kwartier en de schijfsnelheid is zelfs te verwaarlozen tijdens het spelen zelf.

Voeg daaraan toe dat sommige mensen met hogere RPM-schijven claimen dat niet alle games er even lekker mee draaien en dat de schijf een stuk meer warmte afgeeft tijdens het gebruik, en het mag duidelijk zijn dat je een hoge RPM-schijf beter kan ontwijken. Tenzij je precies weet wat je doet is het beter een goedkopere 5400 RPM aan te schaffen.

Oftewel, zoek naar een 2,5” (bij 9,5 mm) SATA 5400 RPM HDD in de gewenste grootte.
Misschien ben je iets vergeten;
http://bashers.nl/hoe-een-playstation-3-hdd-te-vervangen

[ Voor 89% gewijzigd door OPSLAGHOND op 02-09-2009 14:43 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Niet online
Nee, helaas niks vergeten.
Ik zie hier dat ik niet de enige ben met een probleem. Ik kom ook niet eens bij de formateer optie. Als mogelijke oplossing zeggen en ze om de jumpers te wijzigen, alleen wordt dan wel de overdrachtssnelheid verlaagt.
Ik weet niet echt of dit dan een goede oplossing is. Ik kan de -gebruikte- HDD helaas ook niet meer omruilen volgens mijn PC shop (ze zeggen ook dat ze de PS3 niet ondersteunen).

Afbeeldingslocatie: http://www.adtop.nl/bestanden/hdd-klein.jpg
De oude (links - 60gb) en de nieuwe (rechts - 500gb).
De rode pijl wijst op een rondje dat niet op de nieuwe HD zit. Zou dit de oorzaak kunnen zijn van het niet functioneren?

[ Voor 24% gewijzigd door Edman op 02-09-2009 15:38 ]

• Edman
  • Niet online
Heeft niemand een idee hoe ik dit kan oplossen? :'(

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Edman schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:38:

Nadat ik hem geinstalleerd heb en mijn PS3 wil opstarten, krijg ik de volgende melding:
Normaal zou bij een nieuwe HDD een soortgelijke melding moeten komen, maar hij zou ook iets moeten zeggen als:

you've to reinstall system SW, insert removable drive via USB

je moet dan via een USB drive de firmware update in /PS3/UPDATE laden. Na herinstalleren, reboot,
moet ie het weer doen.

HDD zou niet moeten uitmaken. Ik heb zelf een WD 500 GB Scorpio Blue in m'n PS3 slim zitten. Zolang
de HDD maar 9.5 mm hoog is en 5400/7200 rpm. In de nieuwe slim is de HDD cage ook ze gemaakt dat volgens mij alleeen 9.5 mm drives erin passen.

[ Voor 14% gewijzigd door loekf2 op 03-09-2009 13:17 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Edman schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:09:
[...]
De rode pijl wijst op een rondje dat niet op de nieuwe HD zit. Zou dit de oorzaak kunnen zijn van het niet functioneren?
Volgens mij betekent dat rondje/gat niets. Gewoon de HDD behuizing, verder niets.

Heb je deze drive al eens in via USB/SATA connector aan je PC gehangen om te checken of de drive toevallig niet brak is ?

(moet geen USB/SATA stekker/dock hebben, bij Computerland/Paradigit is een 2.5" SATA behuizing voor USB minder dan 10 euro).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Ik had net 2 problemen met mij ps3. Dit waren de eerste problemen met de ps3.
Eerst probleem was bij het opstarten dat ik geen beeld meer had. Ik kon wel op de normale de ps3 uitzetten daarna deed het weer.
2de problemen was tijdens het spelen met gt5p ik koos online mode tijdens het zoeken naar andere spelers liep de ps3 vast ik kon hem alleen via de schakelaar aan de achterkant uitzetten. Daarna deed die het weer.

Hij kan haast niet warm worden hij staat niet in de kast de ps3 kan zijn warmte goed kwijt. Het gaat om de 80 GB versie.

Ik hoop dat het hierbij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Niet online
Heb je deze drive al eens in via USB/SATA connector aan je PC gehangen om te checken of de drive toevallig niet brak is ?
De HD was inderdaad kapot. Heb een nieuwe ontvangen die wel meteen goed werkt. Bedankt voor de tips!

Verwijderd

shit, :(

zet vandaag de ps3 aan , geen beeld , via de 3 tulpstekkers aangesloten wel prima beeld , ps3 weer via de hdmi aangesloten ,niks nope nada

terwijl die de hele week prima op hdmi gewerkt heeft :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 16:16 ]

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Probeer even je aan/uit knop ingedrukt te houden totdat je 2 biepjes hoort.
Dan reset ie zn beeldinstellingen.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Verwijderd

ricost schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:44:
Probeer even je aan/uit knop ingedrukt te houden totdat je 2 biepjes hoort.
Dan reset ie zn beeldinstellingen.
huh? hij doet het weer ineens? wat moet ik me daar bij voorstellen , 8)7

erg raar , als ik zo zie op internet hebben er meer last van

edit: was um al aan het inpakken :')

ben gewoon 15 minuten bezig geweest dat ding weer aan de gang te krijgen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ej, apart topic... had al iets vermeld in het ervaringen topic.

Ik heb een PS3Slim en mijn blu-ray disk zit er vast in. Als ik op de eject-knop druk of even vasthoudt dan doet die niets. De eerste keer is dus meteen raak. Ook zie ik geen disk staan onder video's.

Op de community site van playstation zag ik een reactie dat je binnen een maand de ps3 kunt omruilen in de winkel bij een defect. Klopt dit? Iemand een bron?

Ik heb enkel de doos nog, dus niet het piepschuim ed, hoe kan die het beste opgestuurd worden, of gewoon afleveren bij intertoys?
Hoef zeker niet te verwachten dat die voor het weekend terug is...

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik even navragen bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Dat de fabrikant zo'n policy hanteert wil nog niet altijd zeggen dat de winkel dat ook wil doen. Met een beetje gezeik vaak alsnog wel, maar vraag het ze gewoon even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:28

CSB

:D

DonJunior schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:02:
Nou het is nu wel heel erg..
De PS3 (40GB) begint nu bij DVD's al na 5 minuten als een gek te blazen.
Het is echter pas sinds enkele weken.. kan het zijn dat het gewoon aan het weer ligt?
Het is bij ons thuis standaard 27/28 graden in huis..
Of raden jullie mij aan anders de PS3 eens open te schroeven.. (garantie is toch al voorbij) en een goed schoon te maken?
Ik hoop niet dat je dat serieus gaat doen, want de mijne (60GB, gekocht juli 2007) is ter reparatie opgestuurd begin deze maand (Red blinking light of death) en heb toch garantie.

Heb trouwens Sprint status: Onbekend staan op de RMA site. Enig idee wat dat inhoud? Ik zou graag willen weten of ze hem ontvangen hebben en wat de verwachte reparatiedatum is... daar zal ik voor moeten bellen zeker?

[ Voor 14% gewijzigd door CSB op 22-09-2009 10:45 ]

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Hmm. De status is nog steeds ongewijzigd. Duurt dat daar ZO LANG!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
CSB schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:25:
Hmm. De status is nog steeds ongewijzigd. Duurt dat daar ZO LANG!?
PS3 reparatie duurt altijd wel lang, 2 weekjes volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Hmm. Hij is volgende week een maand weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je, kan natuurlijk altijd even bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

WTF, dit meen je niet. Ik ben net gebeld door m'n vriendin. "Er is een grote doos bij ons bezorgd. Heb jij wat besteld uit Apeldoorn vandaan?" :D
Binnen een maand omgeruild. Valt me nog mee. Nu maar hopen dat ie er een beetje netjes uitziet... De mijne was brandschoon en zonder ook maar één krasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ja hoor... Ik kom thuis, sluit hem aan: zelfde probleem! klassiek DOA-tje. Lekker... Had me erop verheugd om weer te kunnen gamen.
Direct de helpdesk gebeld, de medewerker was verbaasd te horen dat dit voorkwam. (kan ook goed gespeeld zijn hoor, ik geloof best dat dit voorkomt, vooral bij logge bedrijven als Sony.) Ik moest deze maar direct opsturen naar hun hoofdkantoor i.p.v. het reparatiecentrum. Ik zou z.s.m. een ander ontvangen.

Prima. Ik moest alleen ff het serienummer van dit model opgeven. "wacht even, dit is een 60GB model!". Ik zeg, ja, hoezo? Ja, die waren niet meer op voorraad en hadden een levertijd van 6 tot 8 weken!

Ik zei dat ik het daar absoluut niet mee eens was en stelde voor dat zij me dan maar een nieuwe moesten sturen. Na overleg met zijn manager (denk ik) was dit mogelijk, mits deze niet meer te redden was. Ik vermeldde dat ik geen zin had om weer 4 weken te wachten op een vervanging en er werd mij toegezegd dat het niet zo zou zijn. De medewerker kon (op zich logisch) geen datum geven wanneer ik weer een werkende PS3 in huis zou hebben. Wel werd mij gevraagd een briefje mee te sturen met daarin mijn klacht/aanmelding.

Nu ben ik vrij pissig en wil flink in de pen klimmen. Toch realiseer ik mij dat mijn PS3 al 2 jaar oud is en feitelijk borderline garantie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Niet dat ik een PS3 heb, maar het valt me wel op dat er een apart topic voor is over de defecten.

NOFI, maar waarom zie ik dit soort dingen nooit met retro console's ?
Ze proppen er gewoon teveel highend hardware in en bieden het zo klein mogelijk aan de consument.

XBOX360 had al problemen en al vele revisie's
PS3 nu ook al.

Wanneer worden er weer eens degelijke consoles uitgebracht?

Mijn Nes/Snes draait na 24jr / 18jr nog steeds.
De games en de gameplay zijn net zo vet alleen wat minder grafisch geweld.

[ Voor 7% gewijzigd door Zakkenwasser op 29-09-2009 18:56 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De PS3 en de Wii (al helemaal niet) hebben helemaal niet zoveel garantiegevallen als de 360.
Kijk dit topic eens goed door en je ziet slechts een handjevol mensen die ook daadwerkelijk een defect hebben/hadden.
Kijk in het 360-defecten-topic en je ziet vrijwel wekelijks nieuwe gevallen.
Het aparte topic voor de PS3-defecten is alleen maar omdat er een aantal mensen teveel bleven doorzeuren in het playstation3-ervaringen topic.

[ Voor 19% gewijzigd door OPSLAGHOND op 29-09-2009 19:03 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

MrJey schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:54:

Mijn Nes/Snes draait na 24jr / 18jr nog steeds.
De games en de gameplay zijn net zo vet alleen wat minder grafisch geweld.
- Retro heeft geen optische media (zoals dvd/blu-ray) met bewegende onderdelen
- Retro heeft geen netwerk- en of wifi verbinding
- Retro heeft geen bluetooth om controllers te verbinden
- Retro heeft geen aparte opslagmogelijkheid (harddisk)
- Retro heeft geen zware cpu's/grafische processoren die apart gekoeld moeten worden
- enz.
Een ps3/xbox bestaat gewoon uit veel meer componenten, en die kunnen allemaal kapot gaan. Een BMW 7 serie heeft, hoe goed ie ook is, ook sneller last van problemen dan een simpele auto. Simpelweg omdat ie bomvol zit met elektronica, veiligheidssystemen en luxe in tegenstelling tot een simpel wagentje met alleen een stuur (zonder bekrachtiging), remmen en motor.

Dat games op een retroconsole net zo vet zijn is weer een andere discussie (waar je niet uitkomt, ieder z'n voorkeur). Ik heb vroeger ook genoeg games gedaan, erg veel plezier van gehad, maar als ik nu CoD4 speel op m'n full HD tv met prachtige beelden, in combinatie met 5.1 surround waarbij de bommen inslaan en kogels om mij heen lijken te vliegen, dan ga ik ook helemaal op in een spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Even een status update: Na het opsturen van de 2e defecte PS3 heb ik niets meer vernomen. Als ik op tijd thuis ben vandaag zal ik de PS helpdesk maar eens gaan bellen, want na ruim een week gewacht te hebben op een antwoord of dat ding vervangen of gerepareerd gaat worden, begint mijn geduld toch wel op te raken. Vooral als ik daarvoor al 4,5 week gewacht heb om daarna een defecte PS3 te ontvangen... :(

Ik wist dat Sony van het uitstellen/afstellen was, maar dit wordt toch wel redelijk vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een PS3 40GB gekocht in december 2007, heeft het nu ook begeven. Hij speelt geen disc meer af, het gebeurde onder F.E.A.R. Hij bleef hangen onder het laden van een stage. Sindsdien bij elke cd die ik in mijn PS3 doe gebeurdt er niets. Hij wordt ook erg warm (achterkant). Ben meteen op internet gaan zoeken en blijk ik niet de enige te zijn, ga eerst een backup van geheugen maken, dan moet ik volgens PS helpdesk een systeemherstel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibert
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-08 14:27
ik heb m'n PS3 gekocht bij de release (60FB versie) en de HDMI poort doet het niet meer, wss van de zware HDMI to DVI convertor :(
Er staat geen garantie meer op, wat zou ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Sibert schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:15:
ik heb m'n PS3 gekocht bij de release (60FB versie) en de HDMI poort doet het niet meer, wss van de zware HDMI to DVI convertor :(
Er staat geen garantie meer op, wat zou ik doen?
Bellen kan geen kwaad, je hoort wel of het garantie is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:49:
Ik heb een PS3 40GB gekocht in december 2007, heeft het nu ook begeven. Hij speelt geen disc meer af, het gebeurde onder F.E.A.R. Hij bleef hangen onder het laden van een stage. Sindsdien bij elke cd die ik in mijn PS3 doe gebeurdt er niets. Hij wordt ook erg warm (achterkant). Ben meteen op internet gaan zoeken en blijk ik niet de enige te zijn, ga eerst een backup van geheugen maken, dan moet ik volgens PS helpdesk een systeemherstel doen.
Waarschijnlijk is het een kapotte laser. Dit komt metname veel voor bij de modellen van eind 2007* (mijne van Nov 2007 had het ook). Meestal waren het de 60GB modellen met het probleem.

Waarschijnlijk kun je em nog opsturen voor "reparatie" , en gezien het een 40GB model betreft krijg je wss gewoon een nieuwe 80GB terug (de 60GB modellen kun je vaak lang wachten, omdat die niet meer geproduceert worden en je dan moet wachten tot er een refurbished beschikbaar is...althans dat hoor ik meestal). Kapotte laser heeft volgens mij 2 jaar garantie.

Uiteraard eerst systeemherstel proberen, maar in de meeste gevallen helpt dat niet.

*Heb wat onderzoek gedaan bij meerdere forums, en daar bleken vooral de modellen van eind 2007 het te begeven, terwijl modellen die ouder het vaak niet hebben. Zou gaan om een aantal batches slechte lasers die ze bij Sony binnen hebben gekregen. Of het waar is is een 2e, maar viel wel op ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Edman schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:38:

Ik heb al herhaaldelijk de HD opnieuw erin gedaan maar de foutmelding blijft maar terug komen.
De oude 60gb HD pakt hij wel gewoon.

Tevens heb ik de PS3 proberen te resetten maar ook dan komt de melding weer terug (nog voordat ik in het setup menu kan komen.).

Weet iemand hier een oplossing voor?
Misschien is je probleem al opgelost, maar ik geeft toch mijn oplossing even aan:

Je moet even op de site van seagate kijken, het probleem komt door het niet (altijd) goed herkennen van de schijf door de sata aansluiting van de ps3, jouw nieuwe schijf is sata300 en de ps3 gebruikt sata150.

ER moet een jumpertje op de schijf gezet worden, dan zijn je problemen opgelost. De seagate wordt dan gedwongen sata150 te gebruiken.
Oja, dat past gewoon, een jumpertje van een optische drive of oude harddisk.

Succes

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

hm.. Net gebeld voor de status van de reparatie. Ik krijg een 80GB ter vervanging van mijn 60GB i.v.m. onacceptabele levertijden van een 60GB revisie (aangezien mijn 60GB al 5 weken weg was en de DOA 2 weken daarna) maar men wist niet waarom deze nog niet was verzonden... :'(

Treurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Krijg je dan ook een losse Playstation 2 erbij ? Een 80GB heeft geen PS2 support...

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

ricost schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:33:
Krijg je dan ook een losse Playstation 2 erbij ? Een 80GB heeft geen PS2 support...
Ik heb er nog één staan. Daarnaast: ik speel geen PS2 games meer nu ik de PS3 heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Ik heb op 1 september een Slim gekocht, eenmaal een blu-ray gedraaid en toen al kapot. Support gebeld, hebben ze gezegd dat ik een nieuwe zou krijgen. Wacht ik daar nu al twee weken op! Na 15 werkdagen kunnen ze pas wat over de status zeggen... zij hebben dat ding nu al bijna langer dan ik! Zo lang duurt omruilen toch niet?!
Geen goede eerste ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eriksk schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:10:
Ik heb op 1 september een Slim gekocht, eenmaal een blu-ray gedraaid en toen al kapot. Support gebeld, hebben ze gezegd dat ik een nieuwe zou krijgen. Wacht ik daar nu al twee weken op! Na 15 werkdagen kunnen ze pas wat over de status zeggen... zij hebben dat ding nu al bijna langer dan ik! Zo lang duurt omruilen toch niet?!
Geen goede eerste ervaring...
Binnen een maand ofzo zou je um toch gewoon bij de winkel moeten kunnen omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:20:
[...]

Binnen een maand ofzo zou je um toch gewoon bij de winkel moeten kunnen omruilen.
Helaas niet, heb ik geprobeerd. De eigenaar wist er ook niet mee om te gaan en pakte de 'handleiding' van het hoofdkantoor of sony erbij. Stond duidelijk vermeld dat ze geen defecte ps3's mochten aannemen maar moesten verwijzen naar het service center...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Weer een status update:
Dinsdag werd mij verzekerd dat deze week de vervangende PS3 bij mij aangeboden zou worden. De gemiddelde bezorgtijden van een pakketje via DHL zijn 1 tot 2 werkdagen, dus ik ging er vanuit dat donderdag of vrijdag de levering zou zijn.

Net weer even gebeld naar de helpdesk om zeker te zijn dat er uberhaubt iets verzonden was. Maar hoe kon het ook anders: niks verzonden. Ik moest eind volgende week nog maar eens bellen voor de status.

Ik ben er klaar mee. Ik wacht onderhand al 7 weken (!!!) op een omwisselingsactie, want dat is feitelijk wat er moet gebeuren. Als ik 7 weken doe over het omwisselen van een PC dan komt mijn manager met de SLA en een hakbijl onder de arm aan mijn bureau staan om verhaal te halen.

Wat een kutservice, pardon my french. :(

[ Voor 4% gewijzigd door CSB op 16-10-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Wederom een update.
Ik kwam gisteren thuis van het werk. Briefje in de bus van onze vrinden van DHL. "helaas was er niemand thuis". Tijd bezorging: 12.35 uur. GEK HE!? Er zijn mensen die WERKEN rond dat tijdstip.
Goed, ik denk, laat ik maar eens bellen naar DHL en dan regelen we wel wat. Fout gedacht.

De mevrouw aan de andere kant van de lijn meldde mij vriendelijk doch steevast dat het pakket de volgende dag op het zelfde adres zou worden aangeboden. "Nee meneer, we kunnen het adres niet wijzigen en ook het tijdstip van de verzending niet. Excuses voor het ongemak." Met andere woorden: "Wij zijn in het geheel niet klantvriendelijk en niet bereid daar ook maar enige aanzet toe te doen. Wat ons betreft kunt u de kolere krijgen en komt u dat pakketje zelf maar ophalen in ons 'dichtstbijzijnde' distributiecentrum 40 (!!!) km verderop."

Stel dus dat je je PS3 ter reparatie aanbied bij Sony, weet wat je te wachten staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andorig
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 07:56
Over die service bij DHL daar kan Sony niks aan doen. Ik heb hetzelfde ooit meegemaakt met UPS. Bellen naar de info dienst om te regelen hoe laat ik thuis moet zijn voor de levering bleek onmogelijk. De leveranciers in hun busje krijgen ook geen gsm zodat ze je niet even kunnen bellen vlak voordat ze aankomen (ik werk heel dicht bij mijn woonplaats). Ze verplichten je gewoon om een dag verlof te nemen. Enige waar je zeker van bent is dat dag ze komen.

Ook leuk is dat na 3 mislukte leveringen het pakketje terug naar afzender gaat. Ben je dus enkele dagen van huis geweest dan kan je gaan rondbellen om je pakje terug te vinden.

Mijn vriendin werkte vroeger bij DHL en heeft het me gezegd; de reden is heel simpel. Dat soort klantvriendelijkheid vraagt teveel infrastructuur en is dus te duur...

In elk geval, ik begrijp je frustratie maar aan dit laatste kan Sony dus niks doen (behalve een andere courierdienst zoeken)

[ Voor 0% gewijzigd door andorig op 20-10-2009 11:51 . Reden: schrijffoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
andorig schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:08:
Ook leuk is dat na 3 mislukte leveringen het packetje terug naar afzender gaat. Ben je dus enkele dagen van huis geweest dan ken je gaan rondbellen om je pakje terug te vinden.
Ligt maximaal 5 dagen bij hun op een depot. En als je dan te laat bent en belt wie de afzender was, weten ze dat niet! Hoe weet ik dan welk pakketje of wat voor een pakketje ik gemist heb!!??
TNT doet het beter. Eigenlijk kan Sony er dus wel wat aan doen, die moeten naar een andere vervoerder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Helaas. TNT parkeert het pakket dan gewoon op het dichtstbijzijnde postkantoor. Gebruik dan TNT...
edit: ErikSK was me net voor :P

[ Voor 14% gewijzigd door CSB op 20-10-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Mooi. Ik heb gisteravond bij een distributiecentrum van DHL mijn pakketje opgehaald. Hierin zat een NIEUWE PS3 80GB, in retail doos met DS3 controller. Vind ik een goeie deal. Bedankt Sony. Ik heb er jammer genoeg wel erg lang op moeten wachten en ben redelijk teleurgesteld in de efficientie van jullie reparatiedienst. Uiteindelijk kan ik weer gamen, al dan niet geheel kosteloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
wat ik hier allemaal lees baart mij zorgen :X
wie regelt tegenwoordig die reparaties van sony? Sony zelf doet het niet dat weet ik wel.

De klanten service is uiteraard heel kut, maar ja het is een gemixte klantenservice voor meerdere bedrijven.
mijn ervaringen zijn daar niet zo goed mee. Bel je ze op vraag over singstar, weten ze niet wat singstar is :P

Ik ga eens even een mailtje sturen aan mijn grote vriend van sony om te kijken of ik wat info kan vergaren betreffende de reparatie afhandeling.

Als ik wat weer zal ik het hier posten.

7 weken wachten is onacceptabel :(

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 00:51
hai ik heb een yellow light of dead. wat nu????? wie kan ik hiervoor bereiken? ik heb geen bon of wat dan ook :( kan iemand mij een kopie bon sturen van een 60 gig model? heb hem eind oktober 2007 gekocht. bonnetje ben ik kwijtgeraakt. heeft iemand een idee wat ik kan doen? ik heb geen zin om naar sony te bellen. duurt me veel te lang, van al die verhalen hierboven.. ik kan geen week zonder me ps3 :P help help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Canerooo schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 00:27:
heeft iemand een idee wat ik kan doen?
Een bankafschrift van de aankoop is ook een bewijs.
ik heb geen zin om naar sony te bellen. duurt me veel te lang, van al die verhalen hierboven.. ik kan geen week zonder me ps3 :P help help
Sja, niet zo lui zijn. We hebben allemaal moeite moeten doen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

De ENIGE manier om dit gratis opgelost te krijgen is LANG wachten... De snelle en dure oplossing is een nieuwe kopen. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
hmmmm helaas heb ik geen bankafschrift, had hem toen gekocht particulier cash. ik hou niet van pinnen :P op youtube is er een filmpje hoe je het moet doen, maar dat lijkt me erg lastig. op marktplaats zijn er mensen die de YLOD kunnen oplossen. Ik ga vanmiddag wel even bellen. tnx in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9 weken geleden is ook mijn 60GB PS3 defect gegaan (YLOD). Ik had deze in juni 2007 aangeschaft bij de mediamarkt voor bijna 600 euro. Dat was dus zwaar K*T. Ik dacht maar 1 jaar garantie te hebben, maar na een belletje met de helpdesk kwam ik erachter dat deze kostenloos gerepareerd zou worden als ik het aankoopbewijs nog had %$&^% Je raad het al, deze had ik dus niet meer. Ze gaf me aan dat een bankafschrift waar de pin-transactie op zou staan ook goed zou zijn. Nu kan je met Rabo telebankieren niet verder dan ongeveer 15 maanden terug, dus daar had ik ook niets aan. Gebeld met de bank, en voor 15 euro hebben ze me een kopie van de afschriften opgestuurd. Helpdesk gebeld, RMA nummer gekregen en opgestuurd. Ik wacht dus nu al 6 weken, en hoorde dus helemaal niets... Vanmorgen maar gebeld, ze kunnen me vertellen dat ik nog steeds op een wachtlijst sta, maar niet hoe lang die is en wanneer ik een vervangen model ga krijgen. Heb ook gevraagd naar een alternatief model zoals een 80GB versie of zo, maar dat willen ze niet. Ben eigenlijk heel benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, ik hoef geen cardreader, extra USB poorten of PS2 spellen te spelen. Waarom krijg ik geen 80GB ?? Of Slim ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:21:
9 weken geleden is ook mijn 60GB PS3 defect gegaan (YLOD). Ik had deze in juni 2007 aangeschaft bij de mediamarkt voor bijna 600 euro. Dat was dus zwaar K*T. Ik dacht maar 1 jaar garantie te hebben, maar na een belletje met de helpdesk kwam ik erachter dat deze kostenloos gerepareerd zou worden als ik het aankoopbewijs nog had %$&^% Je raad het al, deze had ik dus niet meer. Ze gaf me aan dat een bankafschrift waar de pin-transactie op zou staan ook goed zou zijn. Nu kan je met Rabo telebankieren niet verder dan ongeveer 15 maanden terug, dus daar had ik ook niets aan. Gebeld met de bank, en voor 15 euro hebben ze me een kopie van de afschriften opgestuurd. Helpdesk gebeld, RMA nummer gekregen en opgestuurd. Ik wacht dus nu al 6 weken, en hoorde dus helemaal niets... Vanmorgen maar gebeld, ze kunnen me vertellen dat ik nog steeds op een wachtlijst sta, maar niet hoe lang die is en wanneer ik een vervangen model ga krijgen. Heb ook gevraagd naar een alternatief model zoals een 80GB versie of zo, maar dat willen ze niet. Ben eigenlijk heel benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen, ik hoef geen cardreader, extra USB poorten of PS2 spellen te spelen. Waarom krijg ik geen 80GB ?? Of Slim ??
Ik heb het "voor elkaar gekregen" doordat ze mij eerst een defecte 60GB retour hadden gestuurd. Daarna heb ik gevraagd of ik meteen een andere kon krijgen omdat de levertijd van een PS3 60GB volgens de helpdesk minimaal 6 weken bedraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:09
Mijn PS3 40GB had ook een blu ray laser probleem. Schijfjes werden niet meer herkend.

Op vrijdag 23 oktober verzonden.
Op dinsdag 3 november ontvangen.

Min of meer binnen 7 werkdagen een gerepareerde PS3 binnen gekregen. Prima service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:21:
Tja... ik had ook het zelfde probleem, maar toen ik las dat ik zoooooo ontiegelijk lang moest wachten, heb ik zelf gisteravond maar besloten om actie te ondernemen. Misschien ken je het filmpje YLOD fixt op youtube al. heb precies het zelfde gedaan wat die man ook heeft gedaan. en tadaaaaaaa me 60 gig model werkt!!!! ongelooflijk :D maar me uncharted 2 heb ik in ieder geval eruit _/-\o_ en zo moeilijk was het ook weer niet.. wel 3 uur bezig geweest ivm preciesie. er zat ongelooflijk veel stof in. heb gewoon een heatgun van de karwei gehuurd. :P Me dag kan niet meer stuk!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mensen ook ervaring met kleine reparatie zaakjes zoals modmybox.nl??? Mijn PS3 60 just YLOD on me maar ik wil mijn 320 gig hdd, savegames en disk die nog in de drive zit niet kwijt.

Niemand? een winkel genaamd:
www.ombouwalmere.nl meent je PS3 met YLOD te fixen voor 79 euri.

[ Voor 21% gewijzigd door swopdark op 11-11-2009 20:16 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Hallo Mensen, Mijn PS3 40gb wou niet meer opstarten.

3 wkn geleden opgestuurd, gister ontvang ik een pakket met daarin een PS3 40gb.
Alleen is dat niet die ik opgestuurd had.
Ander serie-nummer en totaal geen krasje of wat dan ook.
Op de bijgevoegde bon staat: "replacement PS3 40gb model"

Dus heb ik nu een nieuwe terug gekregen? Volgens mij wel.

Maar hoe zit het met de garantie nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
swopdark schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:00:
mensen ook ervaring met kleine reparatie zaakjes zoals modmybox.nl??? Mijn PS3 60 just YLOD on me maar ik wil mijn 320 gig hdd, savegames en disk die nog in de drive zit niet kwijt.

Niemand? een winkel genaamd:
www.ombouwalmere.nl meent je PS3 met YLOD te fixen voor 79 euri.
Al geprobeerd je originele HDD terug te zetten in de PS3 en kijken of hij boot? Indien ja, dan is het je 320gig hdd die corrupt is. (dus reformatten).

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helpen de mensen van sony je nog steeds zonder bon als je het lens probleem heb. Ik heb een playstation 3 van ong. 2 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EfBe schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:05:
Al geprobeerd je originele HDD terug te zetten in de PS3 en kijken of hij boot? Indien ja, dan is het je 320gig hdd die corrupt is. (dus reformatten).
Had ik inderdaad al geprobeerd, geen effect. ga em morgenavond bij ombouwalmere brengen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 11:11
iemand ook ervaring met het openmaken van de ps3 en de hardware ik heb namelijk een erg specifieke vraag kan diegene mij misschien pm sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

jocd schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:18:
iemand ook ervaring met het openmaken van de ps3 en de hardware ik heb namelijk een erg specifieke vraag kan diegene mij misschien pm sturen.
misschien helpt het als je wat leestekens gebruikt en hoofdletters zou misschien ook handig zijn want zo'n lange rij woorden zonder begin of eind van een zin leest niet zo handig

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Laatst online: 08-09 21:40
Even een vraagje. Mijn defecte 80GB van de BartSmit actie heb ik gisteren online aangemeld. (leest geen enkele disc meer). RMA label via mail ontvangen en deze op de doos geplakt. Vandaag ging ik de doos afgeven op het postkantoor, daar wilde men een nieuwe streepjescode over de huidige heen plakken. Ik zei dat dat niet nodig was, deze kan men direct scannen. Maar nu heb ik geen verzendbewijs meegekregen. Hij zei dat dit niet kon omdat de streepjescode er al opgeplakt zat. Eventueel wilde hij wel een stempel zetten op een copy daarvan, maar ik had uiteraard geen copy bij.
Hoort dit zo vraag ik me af? Iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:18
bureno schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:20:
Even een vraagje. Mijn defecte 80GB van de BartSmit actie heb ik gisteren online aangemeld. (leest geen enkele disc meer). RMA label via mail ontvangen en deze op de doos geplakt. Vandaag ging ik de doos afgeven op het postkantoor, daar wilde men een nieuwe streepjescode over de huidige heen plakken. Ik zei dat dat niet nodig was, deze kan men direct scannen. Maar nu heb ik geen verzendbewijs meegekregen. Hij zei dat dit niet kon omdat de streepjescode er al opgeplakt zat. Eventueel wilde hij wel een stempel zetten op een copy daarvan, maar ik had uiteraard geen copy bij.
Hoort dit zo vraag ik me af? Iemand meer info?
Nee, die wat jij erop had geplakt is/was uiteraard geldig. Ook behoor je ten alle tijde een nieuw verzendbewijs te krijgen.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

baronruud schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:19:
Hallo Mensen, Mijn PS3 40gb wou niet meer opstarten.

3 wkn geleden opgestuurd, gister ontvang ik een pakket met daarin een PS3 40gb.
Alleen is dat niet die ik opgestuurd had.
Ander serie-nummer en totaal geen krasje of wat dan ook.
Op de bijgevoegde bon staat: "replacement PS3 40gb model"

Dus heb ik nu een nieuwe terug gekregen? Volgens mij wel.
Nieuw of refurbished afhankelijk van de policy van Sony.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steeg370
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:44
Mijn PS3 80Gb was defect, geen output via HDMI.

26/11 RMA aangevraagd
26/11 PS3 verstuurd
01/12 RMA Status 'Completed'
03/12 Vervangende PS3 verstuurd
04/12 PS3 ontvangen (DHL)

Mag niet klagen, in totaal een week voor de RMA afhandeling! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steeg370 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:39:
Mijn PS3 80Gb was defect, geen output via HDMI.

26/11 RMA aangevraagd
26/11 PS3 verstuurd
01/12 RMA Status 'Completed'
03/12 Vervangende PS3 verstuurd
04/12 PS3 ontvangen (DHL)

Mag niet klagen, in totaal een week voor de RMA afhandeling! :)
Wauw! Dat heb ik wel eens heel wat slechter gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Een vriend van mij had een 40gig PS3. Eerste dag gekocht dat hij uit was voor 700 dus uiteraard geen garantie meer.

Nu las hij de laatste tijd moeilijk discs, je moest hem er 3 of 4x instoppen voordat hij hem pakte. Nu afgelopen week kwam hij ineens niet meer uit standbye.

Hij had geen zin om er aan lopen te kloten of met RMA dus hij heeft een nieuwe gekocht en ik heb deze nu.

Hij was heel erg stoffig en ik heb hem gisteren eens uitgeblazen langs de buitenkant gewoon.

Het probleem is dat zodra ik hem aan wil zetten hij heel even op groen sprint, de fan aan slaat en vervolgens gaat hij weer terug naar rood.

Heb ik hier te maken met het YLOD probleem of kan dit iets anders zijn?

Als ik hem nou open maak om hem van binnen helemaal schoon te maken, beschadigt dit dan seals? Zou het aan te raden zijn hem toch nog op te sturen en tegen een vergoeding te laten repareren? Heeft iemand de lens al eens schoongemaakt? Kan dit met zo'n lens cleaner cd met borsteltjes?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

virtualJac schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:10:
Een vriend van mij had een 40gig PS3. Eerste dag gekocht dat hij uit was voor 700 dus uiteraard geen garantie meer.
1. De eerste PS3 was 60GB en was 599 euro
2. De eerste 40GB's waren 499 en al snel 399 euro.
3. De garantie voor de 60GB, die hij waarschijnlijk heeft, is verlengd naar 3 jaar dus nog geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

virtualJac schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:10:

Nu las hij de laatste tijd moeilijk discs, je moest hem er 3 of 4x instoppen voordat hij hem pakte. Nu afgelopen week kwam hij ineens niet meer uit standbye.

Hij had geen zin om er aan lopen te kloten of met RMA dus hij heeft een nieuwe gekocht en ik heb deze nu.

Hij was heel erg stoffig en ik heb hem gisteren eens uitgeblazen langs de buitenkant gewoon.

Het probleem is dat zodra ik hem aan wil zetten hij heel even op groen sprint, de fan aan slaat en vervolgens gaat hij weer terug naar rood.

Heb ik hier te maken met het YLOD probleem of kan dit iets anders zijn?

Als ik hem nou open maak om hem van binnen helemaal schoon te maken, beschadigt dit dan seals? Zou het aan te raden zijn hem toch nog op te sturen en tegen een vergoeding te laten repareren? Heeft iemand de lens al eens schoongemaakt? Kan dit met zo'n lens cleaner cd met borsteltjes?
Die vergoeding is niet klein moet ik je zeggen, hoewel je een "compleet nieuwe" console krijgt, nieuwe kappen alles, dat wel. Ik heb het niet aangedurft om hem open te maken omdat ik het zonde vind :$ Maar je kunt het proberen, zoek anders even op youtube, genoeg filmpjes over YLOD die je mischien kunnen helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
@beide bovenstaand

Oke, hij zei dat hij er 699 voor betaald had, misschien zat hij er 100euro naast. En ik dacht dat het de 40gig was, maar dan zal et wel de 60 zijn.

Hij had het over een vergoeding van 150euro. Deze vergoeding is behoorlijk aan de prijs als hij, zoals jij zegt, nog in de garantie zit.

Ik heb gevraagt of hij mij de aankoopbon ff geeft vanmiddag en dan zal ik zelf wel eens bellen naar Sony.

Mocht het 150 euro zijn dan schroef ik hem zelf wel open, zal dan eens wat filmpjes gaan checken.
Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* 27 dec 2009 - Mijn PS3 viel uit en starte niet meer op.
* 28 dec 2009 - mijn verjaardag - PS3 help desk gebeld.
* 29 dec 2009 - PS3 in doos van postkantoor ingepakt.
* 30 dec 2009 - mijn PS3 bij de postkantoor gebracht en verzendbewijs (bon) ontvangen.
* 6 januari 2009 - datum dat de garantie is verlopen. Mijn PS3 heeft het net geen 2 jaar uitgehouden.

Nu nog maar afwachten of ik een 60GB PS3 terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Exirion schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:26:
[...]

1. ...
2. ...
3. De garantie voor de 60GB, die hij waarschijnlijk heeft, is verlengd naar 3 jaar dus nog geldig.
3 jaar? Dar wist ik niet. Waar staat dat?
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:58:
* 27 dec 2009 - Mijn PS3 viel uit en starte niet meer op.
* 28 dec 2009 - mijn verjaardag - PS3 help desk gebeld.
* 29 dec 2009 - PS3 in doos van postkantoor ingepakt.
* 30 dec 2009 - mijn PS3 bij de postkantoor gebracht en verzendbewijs (bon) ontvangen.
* 6 januari 2009 - datum dat de garantie is verlopen. Mijn PS3 heeft het net geen 2 jaar uitgehouden.

Nu nog maar afwachten of ik een 60GB PS3 terug krijg.
Als het goed is krijg je gewoon een 60GB terug. Kreeg ik ook. Maar wat ik me wel afvraag...zijn er ook mensen dan die andere ervaringen hier mee hebben? Die toch een andere kregen ? Hoe zit het als de 60GB op zijn?..

[ Voor 15% gewijzigd door P.E.No.1 op 12-01-2010 09:48 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem aan dat er nog genoeg ps3 60gb zijn,voor de mensen die garantie hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
@ hierboven

Snap er niks van. De helpdesk vertelde mij doodleuk dat ik maar 1 jaar garantie had op mijn 60gig en ik alleen tegen betaling van 150euro hem op kon sturen. Kon bezwaar aantekenen bij Sony service centre. (heb ik schriftelijk gedaan, nog niets terug).

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen, dat je hem wel op kon sturen? Of betaal je de 149euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Ik heb laatste tijd wat problemen met mijn ps3.
Heb hem nu iets langer dan 2 jaar (precies buiten de garantie...)

Mijn playstation loopt laatste tijd best vaak vast, ik heb dat met 3 games.

Fifa10: tijdens het wisselen van wedstrijd helft.
Eerst valt het geluid van de commentator weg. en dan bij de wissel staat het beeld soort van vast. wanneer je dan game beeiindigen doet loopt hij vast.

Tekken6: tijdens opstarten van de game

Call of duty modernwarfare 2 : Niet op vaste tijden. maar wel altijd tijdens de multiplayer. dan crasht hij helemaal.
Ook hier valt eerst een deel van het geluid weg (stemmen als uav online, capture a bonus geluiden voor extra punten hoor je niet meer)

Heb op internet gelezen dat de meeste YLOD gevallen zo beginnen.

iemand hier ervaing mee of tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Mij ps3 begint kuren te vertonen.
Ik moet soms het beeld opnieuw instellen bij het op starten omdat de ps3 de beeldinstelling kwijt is.
Het geluid valt regelmatig weg ik heb andere kabels geprobeerd maar het helpt niet.

Ik hoop dat dit geen YLOD word is nu een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een PS3 60 GB (eerste model) waar ik € 600,- voor betaald heb destijds.
Nu is deze kapot gegaan, ik zet hem aan en dan gaat er eerst een piepje, groen lampje, en daarna brand dat snel weer oranje/geel en daarna 2 piepjes en zet hij zichzelf meteen weer uit en blijft het rood knipperen.

Sony gebeld. Deze hebben me geprobeerd te helpen door hem te resetten, dit heeft uiteraard niet geholpen.
Vervolgens een RMA opdracht gekregen, er zit geen garantie meer op dus is het volgende gebeurd;

1. Sony zegt dat ze niets repareren maar alleen omruilacties doen (Refurbished PS3 uitleveren)

2. Ze konden me een refurbished ps3 60 GB (nieuw model) leveren tegen een meerprijs van € 149,50

3. Ik merkte op dat ik dan 20GB mis van mijn oude,

4. Dit begreep de persoon en die vroeg of ik dan een PS3 60GB wil krijgen MET een 160 GB Hardeschijf erin ipv 60 GB.

5. Dit heb ik akkoord bevonden en waarna ik in mijn mailbox een RMA opdracht kreeg MET een label om de ps3 kosteloos op te sturen.

6. Meteen de omruilkosten (149,59) overgemaakt en het pakketje verstuurd en me ps3 is de dag erop binnengekomen bij ModusLink BV. (dit bedrijf zorgt voor de verdere afhandeling voor Sony NL).

7. Het zou hooguit 2 weken duren volgens de helpdesk. Ik heb afgelopen zaterdag nog gebeld en hij zei dat ik het eind deze week retour zou moeten krijgen. (Inclusief een game die nog vastzat in me ps3).

Conclusie:
Al met al wel een nette actie lijkt me, hoop nu alleen nog dat ik een goede en onbeschadigde ps3 optijd terug krijg. In afwachting hiervan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Bedoel je een 40GB ipv een 60GB? Anders hou je toch gewoon hetzelfde aantal GB's?

Heb een beetje gemengde gevoelens over die omruil actie zeg maar.
Ten eerste ben je je eigen console kwijt, je krijgt een refurbished terug die van een ander is geweest (en wie weet wat daarmee is gebeurt) en dan (als het inderdaad om een 40GB model gaat) ben je ook backwards compatebility kwijt en je moet er vervolgens nog 150 euro voor betalen.

Heb gehoord dat als je een kapotte 40/80GB opstuurd dat je soms gewoon een nieuwe kreeg (niet altijd, liefste sturen ze je een refurb). Maar die 60GB's zijn moeilijk te leveren, dus moet je of eindeloos wachten of genoegen nemen met een nieuwer model zonder B/C.

Ben opzich wel pro-sony qua producten, maar vind hun service nou niet bepaald geweldig in dit geval.
Maar goed, ik stel dan ook wel hoge eisen aan een service van een best wel duur product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt dat bedoelde ik idd.

En er zit inderdaad geen B/C op de nieuwe maar ja ga jezelf eens na hoevaak speel je Ps1 of Ps2 games nu nog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:49:
Ja klopt dat bedoelde ik idd.

En er zit inderdaad geen B/C op de nieuwe maar ja ga jezelf eens na hoevaak speel je Ps1 of Ps2 games nu nog ?
PS1 games draaien nog wel ook op de nieuwe modellen (leuk voor remote play, maar opzich speel ik idd vrijwel nooit PS1 games meer). PS2 spellen doen het (nog) niet op de nieuwere modellen, en ja, werkelijk waar ik speel die nog vaak, heel vaak (DMC, Resident Evil 4, Soul Reaver enz) :9 .

Maar als je nou niet zoveel PS2 games speelt kun je idd wel gewoon een 40/80/Slim model PS3 nemen.
Al vind ik er 150 euro voor betalen nog steeds veel (geef het niet graag toe, maar op dat gebied doet Microsoft het op het moment beter al was dat ook na een hoop gedoe. Daar krijg je je eigen console weer terug zonder reparatiekosten mits je een RROD hebt binnen 3 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ik had graag een PS3 slim gehad met 120GB, maar ik kon een refurbished 60GB krijgen, mits ik langer als 2 maanden kon wachten. Ik ging uiteraard niet akkoord en eiste dan een 80GB. Dit was wel mogelijk, en ik zou mijn D/C kwijt zijn. So what, ik speel toch geen PS2 games meer nu ik een PS3 heb.
Blijkt de 80GB die ik kreeg ook defect te zijn. Daarna heb ik een gloednieuwe 80GB gekregen, met DS3 controller i.p.v. Sixaxis.
Geluk bij een ongeluk zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heeft mijn Ps3 ook de Yellow light of Death. En natuurlijk is de garantie net verlopen. Volgens de helpdesk gaat reparatie 150e kosten. Nu heb ik op Consuwijzer.nl gevonden dat je ook na je garantie termijn rechten hebt. Aangezien het hier om een bekende produktiefout gaat ben ik benieuwd of iemand zijn Ps3 ook al buiten de garantie termijn gratis heeft kunnen laten repareren? Ik heb gemaild maar nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

CSB schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:29:
Daarna heb ik een gloednieuwe 80GB gekregen, met DS3 controller i.p.v. Sixaxis.
Geluk bij een ongeluk zeg maar.
Ik heb dezelfde oplossing gekregen, maar guess what: vanaf dag 1 tikte de harddisk van dat kreng en hij maakt lawaai. Omdat ik het spuugzat was heb ik er zelf maar een ander schijfje in gezet, maar mijn vertrouwen in Sony is toch wel ernstig gekrompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:25:
Helaas heeft mijn Ps3 ook de Yellow light of Death. En natuurlijk is de garantie net verlopen. Volgens de helpdesk gaat reparatie 150e kosten. Nu heb ik op Consuwijzer.nl gevonden dat je ook na je garantie termijn rechten hebt. Aangezien het hier om een bekende produktiefout gaat ben ik benieuwd of iemand zijn Ps3 ook al buiten de garantie termijn gratis heeft kunnen laten repareren? Ik heb gemaild maar nog geen reactie gehad.
Zoals je ook op Consuwijzer kan lezen moet je dan contact opnemen met de winkel waar je je PS3 gekocht hebt, die betalen dan een gedeelte van de reparatie aan Sony. Voor hen zijn er ook weer mogelijkheden om dit op Sony te verhalen, maar daar heb jij verder niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn PS3 in de VS gekocht een paar jaar geleden, en hij is nu stuk, niet meer te maken.
Ik woon nu in Ierland.
In principe kan ik hem naar de VS sturen om dan een vervangend model te 'kopen' voor $150 maar met de transport kosten komt het dan toch dicht bij de nieuwprijs.

Ik zit er dus aan te denken om er eentje in NL te kopen, omdat ik daar waarschijnlijk in een jaar of zo naar toe verhuis. Maar nou zou ik graag eentje kopen met langere garantie.
Is de garantie termijn in NL 1 of 2 jaar?

Is er een winkel in NL die een garantie termijn van 3 jaar of langer aanbied (voor extra kosten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:05
Als ik dit topic goed gelezen heb krijg ik dus mijn ps3 erg snel terug als ik hem opstuur voor een niet werkende blurayspeler. Kost het dan nog wel wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ik een 2e keer geluk hebt en dat ik weer een 60GB versie krijg.

Mijn PS3 zat bij een Bravia actie. Ik ben één van de laatste mensen die een 60GB versie kreeg. Deze was niet meer in de winkel te krijgen. De Bravia actie was de enige manier. Veel andere mensen hadden minder geluk.

Weet iemand wat dit op mijn RMA betekent "15610-Systeem software problemen"?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:20:
Ik heb mijn PS3 in de VS gekocht een paar jaar geleden, en hij is nu stuk, niet meer te maken.
Ik woon nu in Ierland.
In principe kan ik hem naar de VS sturen om dan een vervangend model te 'kopen' voor $150 maar met de transport kosten komt het dan toch dicht bij de nieuwprijs.

Ik zit er dus aan te denken om er eentje in NL te kopen, omdat ik daar waarschijnlijk in een jaar of zo naar toe verhuis. Maar nou zou ik graag eentje kopen met langere garantie.

Is er een winkel in NL die een garantie termijn van 3 jaar of langer aanbied (voor extra kosten)?
Twee jaar voorzover ik weet

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:20:
Ik woon nu in Ierland.

De standaard garantie is 1 jaar. Daarnaast heb je je consumentenrechten, op een product als de PS3 zouden die zo'n 3 jaar moeten gelden. Dan betaalt de winkel dus een deel van de reparatie. Daarnaast hebben sommige winkels (volgens mij in elk geval Dixons en Mediamarkt wel) de mogelijkheid om garantie bij te kopen, maar dat is dus een beetje dubbel, aangezien je al recht heb op een vergoeding van een deel van de kosten en het extra bijbetaalde bedrag vaak bijna net zo hoog is als het bedrag dat je zelf moet bijbetalen bij reparatie. Maar als er niks kapot gaat hou je dat bedrag dan lekker in je zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, ik zal is met mensen van de Dixons/Mediamarkt praten als ik weer in Nederland ben.
Goeie klantenservice is iets wat ik mis hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Exirion schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:35:
[...]

Ik heb dezelfde oplossing gekregen, maar guess what: vanaf dag 1 tikte de harddisk van dat kreng en hij maakt lawaai. Omdat ik het spuugzat was heb ik er zelf maar een ander schijfje in gezet, maar mijn vertrouwen in Sony is toch wel ernstig gekrompen.
De harddisk wordt niet gemaakt door Sony en als je er melding van had gemaakt had
je meteen een nieuwe HDD gekregen, dus ik zie het probleem (mbt vertrouwen) niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:22:
[...]

De standaard garantie is 1 jaar.
Dit klopt niet, het is 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ah, interessant topic:
Eerder dit jaar (ergens in de zomer) is mijn PS3 (160GB limited.) ook defect geraakt. Ik gebruik hem dan ook niet echt veel, maar tijdens het kijken van een BlueRay resulteerde dit in een vastloper. Na de boel te hebben gereset bleek hij in de XMB niet meer mijn DVD / BlueRays te herkennen. Een systeemreset was ook niet de oplossing.
Vervolgens een RMA gedaan, waarna hij na 1,5 week weer terug was. Zelfde exemplaar :).
HamburgerHenk schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:32:
Als ik dit topic goed gelezen heb krijg ik dus mijn ps3 erg snel terug als ik hem opstuur voor een niet werkende blurayspeler. Kost het dan nog wel wat?
Dat is mijn ervaring, inderdaad :) En het viel nog binnen de garantie.

[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 25-01-2010 09:56 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opa_vertelt schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:46:
[...]

Dit klopt niet, het is 2 jaar.
Nee, Sony geeft niet meer dan 1 jaar fabrieksgarantie. Daarnaast heb je consumentenrechten, maar dat is niet hetzelfde als garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:30:
[...]

Nee, Sony geeft niet meer dan 1 jaar fabrieksgarantie. Daarnaast heb je consumentenrechten, maar dat is niet hetzelfde als garantie.
Wellus/nietus.

Bel ons maar even en vraag eens hoeveel maanden garantie er op je PS3 zit.
Wedden dat je 24 maanden te horen krijgt? 0495 574 817

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opa_vertelt schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:01:
[...]

Wellus/nietus.

Bel ons maar even en vraag eens hoeveel maanden garantie er op je PS3 zit.
Wedden dat je 24 maanden te horen krijgt? 0495 574 817
Kijk hier maar, op de Sony website: http://nl.playstation.com...cture%27s%20Guarantee.pdf
Sony Computer Entertainment Europe Ltd ("SCEE") garandeert dat dit product niet uit defecte materialen of door ondermaats vakmanschap is opgebouwd, dat een productfout kan veroorzaken bij normaal gebruik, zoals hieronder beschreven, en zal, gedurende een periode van 1 (één) jaar vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum, elk onderdeel gratis herstellen of (naar voorkeur van SCEE) vervangen, indien de fout een direct gevolg is van defect materiaal of ondermaats vakmanschap.
Dat is de meest recente versie van de garantievoorwaarden die op de Sony website staat, iets anders is er zwart op wit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:45:
[...]

Kijk hier maar, op de Sony website: http://nl.playstation.com...cture%27s%20Guarantee.pdf

[...]

Dat is de meest recente versie van de garantievoorwaarden die op de Sony website staat, iets anders is er zwart op wit niet.
Op mijn garantiebewijs staat ook 1 jaar. Maar dat is het oude beleid. Ik heb 2 jaar garantie gekregen van Sony, niet op zwart-wit. Dus wat jij nu laat zien is niet meer van deze tijd en dus niet de meest recente versie. Sterker nog precies datzelfde tekst (PDF) staat ook in het boekje dat bij mijn 60GB versie zit. Dus jaren oude tekst laat je nu zien. Je denkt toch niet dat Sony van de daken schreeuwt dat je nu 2 jaar garantie krijgt.

Panasonic geeft ook op hun website aan dat hun plasma HDtv's één jaar garantie hebben. Ondertussen is deze ook verlengd naar 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:27:
[...]

Op mijn garantiebewijs staat ook 1 jaar. Maar dat is het oude beleid. Ik heb 2 jaar garantie gekregen van Sony, niet op zwart-wit. Dus wat jij nu laat zien is niet meer van deze tijd en dus niet de meest recente versie. Sterker nog precies datzelfde tekst (PDF) staat ook in het boekje dat bij mijn 60GB versie zit. Dus jaren oude tekst laat je nu zien. Je denkt toch niet dat Sony van de daken schreeuwt dat je nu 2 jaar garantie krijgt.

Panasonic geeft ook op hun website aan dat hun plasma HDtv's één jaar garantie hebben. Ondertussen is deze ook verlengd naar 2 jaar.
Sony plakt op z'n VAIO laptops grote stickers met "Twee jaar fabrieksgarantie¨, dus waarom zouden ze dat bij de PS3 willen verbergen?

Zo'n tekst wordt overigens sowieso vaak herbruikt, maar als er een update is staat die als eerste online. Kan best zijn dat als je nu een doos in de winkel koopt dat er nog een oud boekje in zit, maar als er formeel 2 jaar garantie is passen ze zo'n tekst echt wel aan. Het zal nu wel een soort "we gaan er soepel mee om" regeling zijn, omdat ze weten dat de leveranciers ook mogelijkheden hebben om kosten weer bij hun te claimen.

Feit blijft: Zwart op wit heb je niet meer dan een enkel jaar. Maar je aanspreekpunt is sowieso de leverancier, niet de fabrikant, laat die het maar lekker oplossen met Sony de komende drie jaar (wat geen harde datum is overigens). Het apparaat moet gewoon een redelijke tijd goed blijven functioneren, en redelijk is een jaar of drie voor een PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ik kan iedereen aanraden om het niet bij een telefoontje naar de helpdesk te laten zitten.

Mijn Playstation wordt na het sturen van een brief naa Sony Computer Entertainment kosteloos gerepareerd Lees gewisseld voor een refurbished.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Inderdaad virtualJac, je moet natuurlijk als je het niet met de helpdeskmedewerker
eens bent (of er niet uit komt) altijd even een brief schrijven. Verstandige tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 14:51
Oh neeeeeee. Sinds gisteren ook het probleem dat de PS3 (60gig) geen discs meer leest. Dus snelle format gedaan zonder succes. Vanavond eens de lange format uitvoeren maar heb er geen goede hoop op. Mijn PS3 iets langer dan 2 jaar en na berekening niet eens meer dan 100 uur discafspeeltijd. Gebruik em meer voor streamen wat nog wel gaat, maar is toch echt balen. Zeker aangezien mn oude PS2 het nog prima doet na 11 jaar trouwe dienst.

De verlengingsopmerking naar 3 jaar zie ik niet ondersteund met ervaringen of linkjes.
Iemand tips en/of ervaring om toch een kosteloze reparatie voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
PaPi36 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:33:
Oh neeeeeee. Sinds gisteren ook het probleem dat de PS3 (60gig) geen discs meer leest. Dus snelle format gedaan zonder succes. Vanavond eens de lange format uitvoeren maar heb er geen goede hoop op. Mijn PS3 iets langer dan 2 jaar en na berekening niet eens meer dan 100 uur discafspeeltijd. Gebruik em meer voor streamen wat nog wel gaat, maar is toch echt balen. Zeker aangezien mn oude PS2 het nog prima doet na 11 jaar trouwe dienst.

De verlengingsopmerking naar 3 jaar zie ik niet ondersteund met ervaringen of linkjes.
Iemand tips en/of ervaring om toch een kosteloze reparatie voor elkaar te krijgen?
Je moet in het topic van TROS Radar even het antwoordnummer opzoeken van SCE en daar een brief naartoe sturen. Met het verzoek of ze je PlayStation willen repareren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

PaPi36 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:33:
Bel gewoon Sony support op. Ik heb aan de telefoon bevestigd gekregen dat de garantie op de drives van de 60GB modellen naar 3 jaar verlengd is, en die van mij was ook 2 jaar oud toen ie onder garantie vervangen werd.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste