Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:07

Aight!

'A toy robot...'

En niet te vergeten die Zombie mode bij WaW, hoe geniaal is dat met een paar maten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 14:56
Ik start net mijn PS3 op en wil even game spelen, leest de console helemaal geen schijfjes meer (Blu ray, DVD, CD enz.) Op aankoopbon gekeken en heb de console op 01-02-2008 aangeschaft, dus ben 4 maandjes over garantie heen. Wat is nu de beste methode?

1) Sony KS bellen en vragen of ze em repareren onder mom van 'nu al, kan toch niet, jullie moeten repareren'. Zijn ze zo coulant?
2) Sony laten repareren voor bepaald bedrag? Kan dit en zo ja, hoe duur is dit?
3) Laten repareren door bedrijf die dit ook kan?

Hoop dat Sony em gewoon wil repareren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimmieVelthuis schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:34:
Ik start net mijn PS3 op en wil even game spelen, leest de console helemaal geen schijfjes meer (Blu ray, DVD, CD enz.) Op aankoopbon gekeken en heb de console op 01-02-2008 aangeschaft, dus ben 4 maandjes over garantie heen. Wat is nu de beste methode?

1) Sony KS bellen en vragen of ze em repareren onder mom van 'nu al, kan toch niet, jullie moeten repareren'. Zijn ze zo coulant?

Wat heb je te verliezen door #1 gewoon te proberen? Niets, dus gewoon proberen. Volgens mij geeft Sony sowieso 2 jaar garantie in Nederland (en alleen in Nederland, Europese wetten zijn anders) dus dan zit je wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:37:
[...]

Wat heb je te verliezen door #1 gewoon te proberen? Niets, dus gewoon proberen. Volgens mij geeft Sony sowieso 2 jaar garantie in Nederland (en alleen in Nederland, Europese wetten zijn anders) dus dan zit je wel goed.
Dat lees ik dus op sommige fora (ben nu druk aant zoeken) dat garantie idd 2 jaar is ipv 1. Terwijl Sony op haar website wel gewoon 1 jaar aangeeft...

Ik kijk toch nergens overheen hoop ik? Gewoon lensprobleem toch wat niet door mijzelf te verholpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Zelfs met Europese wetgeving zit je goed. Hoe het precies zit durf ik niet te zeggen, maar komt erop neer dat je mag aannemen dat de levensduur van bijv. een ps3 langer dient te zijn dan anderhalf jaar ofzo en ze je daarom moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Omni superens schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:54:
Zelfs met Europese wetgeving zit je goed. Hoe het precies zit durf ik niet te zeggen, maar komt erop neer dat je mag aannemen dat de levensduur van bijv. een ps3 langer dient te zijn dan anderhalf jaar ofzo en ze je daarom moeten helpen.
Super! Ga het wel op die manier brengen. Bel ze morgenvroeg en zal resultaat posten. Misschien interessant voor sommigen onder ons. Mijn PS3 begon sinds vorige week moeilijk te doen (freeze tijdens game en wilde niet uit, nu leest PS3 dus niks meer :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:47
TimmieVelthuis schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:34:

Dan wil ik je even op het volgende attenderen:
Je recht: http://www.consuwijzer.nl...ettelijke_garantietermijn
De brief: http://www.consuwijzer.nl..._van_ondeugdelijk_product

Ik had laatst ook een dergelijk geval van net over de garantiedatum heen en het is netjes afgewikkeld. Gewoon netjes blijven aan de telefoon en zoveel mogelijk schriftelijk doen (dan staat het geregistreerd). Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Vads schreef op maandag 15 juni 2009 @ 00:00:
[...]

Dan wil ik je even op het volgende attenderen:
Je recht: http://www.consuwijzer.nl...ettelijke_garantietermijn
De brief: http://www.consuwijzer.nl..._van_ondeugdelijk_product

Ik had laatst ook een dergelijk geval van net over de garantiedatum heen en het is netjes afgewikkeld. Gewoon netjes blijven aan de telefoon en zoveel mogelijk schriftelijk doen (dan staat het geregistreerd). Succes!
Vads als ik je kudo's kon geven had ik dat nu meteen gedaan! _/-\o_
Hier heb ik en velen met mij wat aan! Idee in TS om garantiebepalingen oid op te nemen?

Ik ben nette kerel (vind ik zelf :P) dus zal gewoon netjes blijven. Verwacht ook eigenlijk geen problemen, hangt natuurlijk ook van persoon af die je aan lijn hebt en wat die er van af weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Begin gewoon eerst eens met contact met Sony opnemen en te melden wat er aan de hand is.
Al het gepraat over "consumentenrecht" en "een of twee jaar" is overbodig. Gewoon bij stap 1 beginnen en pas als het nodig is eventueel verder kijken.

Er zijn hier op dit forum en elders meer dan genoeg mensen te vinden met een PS3 die ouder dan 1 jaar was en toch gewoon keurig netjes door Sony gerepareerd werden zonder kosten.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:47
Seraphus-Y schreef op maandag 15 juni 2009 @ 00:11:
Begin gewoon eerst eens met contact met Sony opnemen en te melden wat er aan de hand is.
Al het gepraat over "consumentenrecht" en "een of twee jaar" is overbodig. Gewoon bij stap 1 beginnen en pas als het nodig is eventueel verder kijken.

Er zijn hier op dit forum en elders meer dan genoeg mensen te vinden met een PS3 die ouder dan 1 jaar was en toch gewoon keurig netjes door Sony gerepareerd werden zonder kosten.
Klopt ook, je moet niet meteen je beste kaarten op tafel gooien. Daarom zei ik ook, gewoon netjes blijven. Ik zet mezelf (in deze situatie) altijd in de slachtofferrol, medelijden wekken. >:) Maar je nooit laten afwimpelen! Gewoon in je achterhoofd houden dat JIJ de klant bent en dat onacceptabel is dat een apparaat waarvan je kunt verwachten dat het langer dan 5 levensjaren heeft, na 1 jaar niet meer functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Dat sowieso, maar dat vind ik niet meer dan logisch. Bedrijven zijn vaak coulanter dan consumenten vaak schetsen/denken. Ik heb het wel eens meegemaakt dat iemand een verkoper zo ongeveer de huid begon vol te schelden voordat die iets had gezegd... dan gooi je alleen maar je eigen glazen in!

Nu maar hopen dat de reparatie beetje vlotjes verloopt en dat het geen maanden duurt voordat ik em terugkrijg wanneer ie wordt gerepareerd natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Seraphus-Y schreef op maandag 15 juni 2009 @ 00:11:
Als je genoeg geduld hebt zal het uiteindelijk wel goed opgelost worden ja :Z

Kan ff duren....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja van een triple-A bedrijf als Sony verwacht je kwaliteit en service, ik heb aan den lijve mogen ondervinden dat customerservice bij hen niet hoog op de agenda staat. Jammer dat je daarmee een innovator/early adopter in het gezicht spuugt.

In het begin heb ik meerdere malen geprobeerd namens mijzelf en anderen een aantal vragen beantwoordt te krijgen, geen reactie! *knip*, tof dat je zo spontaan reageerde...NOT.

[ Voor 1% gewijzigd door PromoX op 15-06-2009 11:26 . Reden: het noemen van namen voegt niets toe en is ook niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Tom schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:48:
Zojuist Uncharted uitgespeeld. Wat een geniaal spel! :D
Prachtige graphics (ook al is het al uit 2007), leuk verhaal en goede gameplay. Aanrader voor diegene die het nog niet gespeeld hebben. Eind van het jaar ga ik zeker Uncharted 2 halen!
Ook al is die game bijna 2 jaar oud, ik kan op de consoles (met uitzondering van MGS4) geen enkele andere game opnoemen die grafisch zo goed is als Uncharted. En het is inderdaad gewoon een erg leuke game :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

SToRM666 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 00:46:
[...]

Ook al is die game bijna 2 jaar oud, ik kan op de consoles (met uitzondering van MGS4) geen enkele andere game opnoemen die grafisch zo goed is als Uncharted. En het is inderdaad gewoon een erg leuke game :)
Dan doen andere uitgevers het toch slecht hoor, als ze in 2 jaar tijd geen betere game op het grafisch vlak uitbrengen :).

Ik heb gisteren de demo gespeeld van uncharted. Vond het wel een leuke game en zal hem binnenkort ook wel ergens vandaan halen, maar grafisch is dit imho toch al wel enigszins achterhaald door nieuwe games op zowel ps3 als 360?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Ik heb net gebeld met Sony klantenservice en werd zeer vriendelijk geholpen door ene Niek.

Hij stelde mij alleen de standaardvragen (of ik al systeemherstel e.d. had gedaan) en vroeg daarna naar serienummer en aankoopdatum maar zei verder helemaal niks over garantie.

Ik moet mijn PS3 nu opsturen en wordt kosteloos vervangen voor een ander model. Die zal al eerder gerepareerd zijn en dan ontvang ik binnen 15 werkdagen een nieuwe.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimmieVelthuis schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:06:
Ik heb net gebeld met Sony klantenservice en werd zeer vriendelijk geholpen door ene Niek.

Hij stelde mij alleen de standaardvragen (of ik al systeemherstel e.d. had gedaan) en vroeg daarna naar serienummer en aankoopdatum maar zei verder helemaal niks over garantie.

Ik moet mijn PS3 nu opsturen en wordt kosteloos vervangen voor een ander model. Die zal al eerder gerepareerd zijn en dan ontvang ik binnen 15 werkdagen een nieuwe.

Ben benieuwd!
Ja, goede service hebben ze wel daar bij Sony..maar ondertussen wacht ik al bijna 4 weken op mijn PS3 :X . Dus die 15 werkdagen..tjahh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:13:
Ja, goede service hebben ze wel daar bij Sony..maar ondertussen wacht ik al bijna 4 weken op mijn PS3 :X . Dus die 15 werkdagen..tjahh 8)7
Misschien werken ze drie dagen per week ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koopjes van de week:

Steet Fighter IV voor 18 pond
Bionic Commano voor 18 pond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
[...]

Hmm al 4 weken aan het wachten. Welk model Ps3 heb je ingeleverd? Toen ik een RMA aanvroeg voor mijn 60GB gaf de medewerker aan dat een nieuwe zending met opnieuw (??) geproduceerde 60GB onderweg was. Maar hij wist niet hoe lang dat ging duren. Lijkt me toch een raar verhaal, ze sturen je een gereviseerde PS3 maar volgens de klantservice worden er nieuwe 60GB's geproduceerd. Maar dan lijkt mij niet meer dan normaal dat je die dan ook zou verkopen? Of zit ik mis? Waarom zou je ze dan alleen namaken voor reviseren/onderdelen?

Zie zojuist dat dit als status versprongen is naar:

RMA Status Informatie
Completed

Spring verzend status
Voltooid

betekend dat ik een pakketje kan verwachten? Iemand ervaring?

[ Voor 12% gewijzigd door GG---77 op 15-06-2009 13:04 . Reden: toegev ]

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GG---77 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:53:
[...]

RMA Status Informatie
Completed

Spring verzend status
Voltooid

Niet om je ijdele hoop te geven, maar normaal gezien zal er een dezer dagen wel iemand aan de deur staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
[...]

Dat kan idd liggen aan welke versie je hebt. Mij werd verteld dat de 40GB variant die ik heb voldoende op voorraad was en dat het dan maximaal 15 werkdagen duurt. We wachten het wel af, meer kan je niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren voor het eerst mijn PS3 aan m'n nieuwe TV gehangen die, anders dan mijn oude beeldbuis, wel Full HD is, de tering, wat een verschil zeg! :D Nu moet ik Metal Gear en Uncharted maar opnieuw gaan spelen, denk ik zomaar. :D Briljant gewoon, ik had al veel eerder een HD tv moeten kopen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ idd. Ik ging van een gewoon breedbeeld naar een 1080i/720p. Dat was al een shock ^^. wil alleen nog wel een keer een echte full HDTV hebben, maar ja woon nog niet op mezelf en ik ga niet een nieuwe tv kopen voor de rest van de familie xD en er past geen dikke tv in mn eigen kamer. Beetje jammer, maar ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 16:33

Grannd

da Granndest

RMA Status Informatie
Completed

Spring verzend status
Voltooid

Je krijgt een mailtje als het verzonden is.

Volgens mij moest je je juist niets van die status aantrekken, ik kreeg op een gegeven moment 's avonds een mailtje en had hem de volgende dag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Heeft iemand van jullie wel eens MGS4 online geprobeerd? Hij wil een update installeren naar patch 1.32, maar het gaat echt tergend traag, 1% per 5 minuten of iets dergelijks. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaWaWiiiiWa schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:45:
Heeft iemand van jullie wel eens MGS4 online geprobeerd? Hij wil een update installeren naar patch 1.32, maar het gaat echt tergend traag, 1% per 5 minuten of iets dergelijks. Is hier een oplossing voor?
van wat ik gehoord heb wil je het helemaal niet online spelen xD. heb het zelf nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 10:56
WaWaWiiiiWa schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:45:
Volgens mij download de PS3 die update via p2p. De demo deed dat in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Ik heb het volgens mij welgeteld 1x opgestart, op de dag dat het live ging, maar nooit af kunnen krijgen omdat dat downloaden te lang duurde. Toen maar weer met een andere game verdergegaan.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RMA Status Informatie
Completed

Spring verzend status
Voltooid

Bij mij staat ie daar al 2 weken op, zonder bericht dat er iets verstuurd wordt. De 60GB is momenteel niet leverbaar/vervangbaar.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:54:
[...]

Bij mij staat ie daar al 2 weken op, zonder bericht dat er iets verstuurd wordt. De 60GB is momenteel niet leverbaar/vervangbaar.
Dan had ik geluk om hem na 2 weken terug te krijgen, in België hadden ze 'genoeg' 60GB's in stock aldus de telefoniste. Ze voorzag 4 weken maar het was dus de helft.

Als de 'verzend status' op voltooid staat zou hij toch moeten onderweg zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:07:
Als de 'verzend status' op voltooid staat zou hij toch moeten onderweg zijn. :?
Dat zou je denken en hopen ja, maar blijkbaar is dat alleen een opdracht om er eentje te versturen. En als ie er dan niet is, dan gebeurt er nog niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
scorpie schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:53:
Ik heb het volgens mij welgeteld 1x opgestart, op de dag dat het live ging, maar nooit af kunnen krijgen omdat dat downloaden te lang duurde. Toen maar weer met een andere game verdergegaan.
Dat kan je zelf instellen, downloaden via http of torrent. Torrent ging altijd erg langzaam,
Verder vond ik het zeker de moeite waard om te spelen, al doe ik het zelf al een tijdje niet meer.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hmm al 4 weken aan het wachten. Welk model Ps3 heb je ingeleverd? Toen ik een RMA aanvroeg voor mijn 60GB gaf de medewerker aan dat een nieuwe zending met opnieuw (??) geproduceerde 60GB onderweg was. Maar hij wist niet hoe lang dat ging duren. Lijkt me toch een raar verhaal, ze sturen je een gereviseerde PS3 maar volgens de klantservice worden er nieuwe 60GB's geproduceerd. Maar dan lijkt mij niet meer dan normaal dat je die dan ook zou verkopen? Of zit ik mis? Waarom zou je ze dan alleen namaken voor reviseren/onderdelen?
Ja, ik wacht al bijna 4 weken :X. Ik heb de 60gb model ingeleverd. Ik hoor/lees dat er problemen zijn met de leveringen/voorraad etc, maar daar kan de consument bar weinig mee. Ik heb destijds wel 600 euro neergelegd voor de PS3.

Heeft het zin als in de PS helpdesk bel en mijn probleem voorleg :) ? Meer mensen die aan het wachten zijn op hun PS3 60gb model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark8
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-07-2012
Heb het volgende probleem momenteel met de playstation, ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen: Wanneer ik met de playstation online ga om spelletjes te downloaden of online te gamen dan stopt de download na ee minuut of 10. Vervolgens krijg ik een foutmelding met een hele rits cijfers erin. Wanneer ik dan de internetkabel uit mij playstation haal en er weee in doe kan ik weer online. Maar vervolgens word ik er weer na minuut of 10 afgegooid. Erg vervelend dus, weet iemand waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 17:44

Blaasvis

Cidora \o/

Google eens op die code , Er zijn lijsten met psn foutmeldingen waardoor je kunt achterhalen wat er mis gaat.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:40:
Heeft het zin als in de PS helpdesk bel en mijn probleem voorleg :) ? Meer mensen die aan het wachten zijn op hun PS3 60gb model?
Heel veel, en daarom is de leverbaarheid ook zo slecht :+

Ik ben het inmiddels wel spuugzat aan het worden en dit is het enige dat ik nog van Sony koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben een tijdje 'verslaafd' geweest aan MGO, het heeft toch iets speciaals, vooral de modes met stealth enzo.

Mede dankzij de verschrikkelijke online implementatie van Konami ben ik er mee gekapt... Ik wilde bijvoorbeeld de laatste expansion kopen, dat lukte niet eens. Ook dat gezeik met de ID's werd ik zat. Sinds dat ik er mee gestopt ben hebben ze denk ik het een en ander verbeterd, door de aankoop via de PSN store te laten gaan ofzo.
Konami heeft aangekondigd dat er een update voor MGO komt, en dat Shadow Mozes als map speelbaar wordt, echter of dit een update voor de laatste expansion is of voor MGO in het algemeen weet ik niet...
Heb toch wel weer zin om te spelen dus ik wacht het even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Mark8 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:37:
...
Wanneer ik dan de internetkabel uit mij playstation haal en er weee in doe kan ik weer online. Maar vervolgens word ik er weer na minuut of 10 afgegooid. Erg vervelend dus, weet iemand waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt.
Ik heb het wel eens als duplex probleem gehad op een brakke 100Mbit switch. Ik moest toen in de netwerk settings de PS3 port speed hard op 100Mbit full duplex zetten, en niet op autodetect.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

IGN heeft een interessante video online staan over The Last Guardian. Ze gaan wat dieper in op de E3 trailer.

http://ps3.ign.com/dor/ob...rewindtheater_061509.html

Dit spel heeft me doen overhalen deze week een PS3 te gaan halen en naast mijn 360 te zetten. Heb echt ontzettend genoten van Ico en Shadow of the Colossus. Het zijn echt kunstwerkjes vind ik en met niets anders te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark8
Sentry23 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:50:
[...]

Ik heb het wel eens als duplex probleem gehad op een brakke 100Mbit switch. Ik moest toen in de netwerk settings de PS3 port speed hard op 100Mbit full duplex zetten, en niet op autodetect.
Aangezien ik er niet veel verstand van heb nog maar even vraagje hierover. Die settings moet je dat veranderen bij instelling van Playstation of die van je internet via mijn laptop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 00:24

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

kazuka schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:24:
IGN heeft een interessante video online staan over The Last Guardian. Ze gaan wat dieper in op de E3 trailer.

http://ps3.ign.com/dor/ob...rewindtheater_061509.html

Dit spel heeft me doen overhalen deze week een PS3 te gaan halen en naast mijn 360 te zetten. Heb echt ontzettend genoten van Ico en Shadow of the Colossus. Het zijn echt kunstwerkjes vind ik en met niets anders te vergelijken.
Voor zulke games heb ik ook een ps3 gehaald. Flower is bijvoorbeeld, ook al is het een psn spel, niet te vergelijken met enig andere game op een ander platform. Helaas duurt het nog wel even voordat the last guardian uitkomt :|

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Mark8 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:53:
[...]

Aangezien ik er niet veel verstand van heb nog maar even vraagje hierover. Die settings moet je dat veranderen bij instelling van Playstation of die van je internet via mijn laptop??
In de settings van je PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Ik zie dat Bomberman Ultra is verschenen op US PSN (lees ik op internet). Is deze ook al te krijgen via Europese PSN?

Anders maar eens een PSN Card aanschaffen via eBay ;). Kan ik gelijk Comet Crash halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Hmm, heb inmiddels erg handige lijst gevonden op Wikipedia van alle PSN games:

Wikipedia: List of downloadable PlayStation games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McVirusS schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:39:

Anders maar eens een PSN Card aanschaffen via eBay ;). Kan ik gelijk Comet Crash halen.
PSN card? die zijn alleen voor canada toch? of werken die ook hier?

lijkt me sterk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nee die werken in amerika en canada voor zover ik weet, sowieso werkt het niet met de nederlandse psn store.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat betreft die lijst, ik dacht dat GT5:p niet meer beschikbaar was via PSstore?

Die Angels Online lijkt btw een heuze MMO, en dat op de PS3 :D Helaas niet US/EU :(

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
Ik heb gisteravond weer ff FF7 uit de kast gehaald in in mijn PS3 gedrukt waarna ik lekker twee uurtjes via remote play de game heb gespeeld op de PSP. Wat is dat toch een geweldig spel! iedereen die de game niet heeft op disk kan ik de PSN download aanraden!

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij
SinergyX schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:05:
Wat betreft die lijst, ik dacht dat GT5:p niet meer beschikbaar was via PSstore?
GT5:P staat nog wel gewoon in de US en UK store, niet in de NL idd.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:55:
[...]

PSN card? die zijn alleen voor canada toch? of werken die ook hier?

lijkt me sterk :P
Om te gebruiken in de US store dus :). Voor NL store gebruik ik gewoon mijn creditcard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark8
nitpicker schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:32:
[...]

In de settings van je PS3.
Ok dank je wel! Ik heb een gewone internetverbinding van Ziggo. Ik weet niet of dit er mee te maken kan hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:32:
[...]

Ik ben het inmiddels wel spuugzat aan het worden en dit is het enige dat ik nog van Sony koop.
Heb jij al gebeld/geklaagd? Wat was hun antwoord erop :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:32:
[...]

Andersom... Er wachten veel mensen op een 60gb omdat de leverbaarheid slecht is.

Dit moet natuurlijk iedereen zelf weten, maar persoonlijk zou ik zelf voor mezelf nagaan of het waard is 3 maanden te wachten op een 60gb, als je ook binnen 2 weken een 40gb terug kan hebben. (Sony staat dat toe toch?)

En het is echt niet zo dat Sony expres het de klanten moeilijk maakt. Ze weten goed dat het klanten kost dus ze doen echt wel hun best voor je. Het is nu eenmaal erg kostbaar / kost veel tijd om onderdelen te produceren voor een product wat eigenlijk aan het eind van z'n lifecycle is. Ze moeten daarvoor (volgens mij) een hele productielijn stil leggen om enkele tienduizenden (peuleschil dus) onderdelen te produceren voor een 60gb. Het valt mij juist heel erg mee van Sony dat ze nog steeds die moeite nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Laatst online: 15-09 07:55
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:48:
Ben een tijdje 'verslaafd' geweest aan MGO, het heeft toch iets speciaals, vooral de modes met stealth enzo.

Mede dankzij de verschrikkelijke online implementatie van Konami ben ik er mee gekapt... Ik wilde bijvoorbeeld de laatste expansion kopen, dat lukte niet eens. Ook dat gezeik met de ID's werd ik zat. Sinds dat ik er mee gestopt ben hebben ze denk ik het een en ander verbeterd, door de aankoop via de PSN store te laten gaan ofzo.
Konami heeft aangekondigd dat er een update voor MGO komt, en dat Shadow Mozes als map speelbaar wordt, echter of dit een update voor de laatste expansion is of voor MGO in het algemeen weet ik niet...
Heb toch wel weer zin om te spelen dus ik wacht het even af :)
Hetzelfde hier, vond hun hele online gedoe zo bagger als het maar kon, maar de gameplay was wel in orde. Alleen jammer als je team 1 keer verliest, altijd verliest. Dan kan je meestal alleen nog maar de Scorpion kopen en niks anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:27:
[...]

Andersom... Er wachten veel mensen op een 60gb omdat de leverbaarheid slecht is.

Dit moet natuurlijk iedereen zelf weten, maar persoonlijk zou ik zelf voor mezelf nagaan of het waard is 3 maanden te wachten op een 60gb, als je ook binnen 2 weken een 40gb terug kan hebben. (Sony staat dat toe toch?)

En het is echt niet zo dat Sony expres het de klanten moeilijk maakt. Ze weten goed dat het klanten kost dus ze doen echt wel hun best voor je. Het is nu eenmaal erg kostbaar / kost veel tijd om onderdelen te produceren voor een product wat eigenlijk aan het eind van z'n lifecycle is. Ze moeten daarvoor (volgens mij) een hele productielijn stil leggen om enkele tienduizenden (peuleschil dus) onderdelen te produceren voor een 60gb. Het valt mij juist heel erg mee van Sony dat ze nog steeds die moeite nemen.
Ik heb het voorgesteld of ik niet anders een 80GB kon krijgen. Maar dat kon niet. En degene die ik aan de lijn had zei dat de 60 GB zoveel beter (??) was. Dat deze niet vergelijken waren met elkaar. maar verder dan ondersteuning voor Super Audio CD, en backward compatible kom ik niet. Ik vind 2 USB Poorten en een 60 GB HDD nou niet doorslaggevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

Intern verschillen de 60GB en de 40/80Gb nogal van elkaar. De 40/80GB lijken qua uiterlijk op elkaar, maar het binnenwerk is eigenlijk compleet anders, ander procede kleinere koeling, aansluitingen op andere plek enz enz.
Neemt niet weg dat ik het raar vind dat je niet kan kiezen voor een 80GB versie (zit opzich minder is, en is goedkoper te produceren).

Echter dat ze vinden dat de 60GB beter is is puur een persoonlijke mening. Als je graag je PS2 games nog speelt tja dan is een 60GB beter. Wil je puur alleen blu-ray/dvd films kijken en PS3 games spelen is een 40/80GB goed genoeg en biedt een 60GB niks extra's (USB poorten extra kan ook via een HUB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:52
Is het ook niet zo dat enkel de 60GB PS3 de CompactFlash-, Memory Stick- en SD-poorten heeft aan de voorkant?

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Millert schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:30:
Is het ook niet zo dat enkel de 60GB PS3 de CompactFlash-, Memory Stick- en SD-poorten heeft aan de voorkant?
1e 60GB heeft SACD ondersteuning, volledige PS2 bwc, cardreader en 4 usb-ports. Die is hier nooit verkocht. EU 60GB's moeten het doen met halve PS2 bwc, verder wel hetzelfde. Tja 80GB krijg je dan weer een DS3 bij ipv een Sixaxis.

Op dat moment wat PS2 compatibiliteit wel leuk omdat er nog wat weinig PS3 games waren, maar wat je er nu nog mee zou moeten zou ik niet weten. Ik heb het erop zitten maar ik denk al geen jaar meer gebruikt.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:42:
[...]

1e 60GB heeft SACD ondersteuning, volledige PS2 bwc, cardreader en 4 usb-ports. Die is hier nooit verkocht. EU 60GB's moeten het doen met halve PS2 bwc, verder wel hetzelfde. Tja 80GB krijg je dan weer een DS3 bij ipv een Sixaxis.

Op dat moment wat PS2 compatibiliteit wel leuk omdat er nog wat weinig PS3 games waren, maar wat je er nu nog mee zou moeten zou ik niet weten. Ik heb het erop zitten maar ik denk al geen jaar meer gebruikt.
halve ps2 bwc? dan heb ik wel erg geluk want ik heb geen problemen met alle ps2games die ik heb en ik ben niet echt de toppers van de ps2. Ik heb het deze week nog gebruikt voor jak en daxter 3. Had 2 gespeeld en wilde 3 nog ff checken, omdat daxter echt een vette character is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:52:
[...]

halve ps2 bwc? dan heb ik wel erg geluk want ik heb geen problemen met alle ps2games die ik heb

De 1e Amerikaanse/Japanse PS3s hadden zowel de CPU als de GPU van de PS2 op het moederbord zitten. 100% hw-oplossing, 100% compatibel. De 1e Europese PS3s hadden enkel de GPU op het moederbord zitten omdat de CPU softwarematig geemuleerd werd. Dat werd neem ik aan bedoeld met de term 'halve ps2 bwc".

Ik had zelf wel probelemen met PS2-emulatie op mijn PS3. Alle games liepen in principe, maar bepaalde games zoals Ratchet & Clank waren dermate traag dat het gewoon niet leuk was om te spelen. Het is maar goed dat ik een echte PS2 erbij heb. (Extra voordeel is dat ik HD Loader sinds een jaar erop, dat kan niet op een PS3)

[ Voor 24% gewijzigd door ymmv op 16-06-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:09:
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:52:
[...]

halve ps2 bwc? dan heb ik wel erg geluk want ik heb geen problemen met alle ps2games die ik heb

De 1e Amerikaanse/Japanse PS3s hadden zowel de CPU als de GPU van de PS2 op het moederbord zitten. 100% hw-oplossing, 100% compatibel. De 1e Europese PS3s hadden enkel de GPU op het moederbord zitten omdat de CPU softwarematig geemuleerd werd. Dat werd neem ik aan bedoeld met de term 'halve ps2 bwc".

Ik had zelf wel probelemen met PS2-emulatie op mijn PS3. Alle games liepen in principe, maar bepaalde games zoals Ratchet & Clank waren dermate traag dat het gewoon niet leuk was om te spelen. Het is maar goed dat ik een echte PS2 erbij heb. (Extra voordeel is dat ik HD Loader sinds een jaar erop, dat kan niet op een PS3)
is dat softwarematig niet verholpen dan? had namelijk eerst ook problemen met bepaalde ps2-titels, maar dat was na een klein half jaartje ook weer verholpen, maar ach bwc was idd leuk, nu niet echt bijzonder meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:45:
[...]

is dat softwarematig niet verholpen dan? had namelijk eerst ook problemen met bepaalde ps2-titels, maar dat was na een klein half jaartje ook weer verholpen, maar ach bwc was idd leuk, nu niet echt bijzonder meer
Heb zelf een 60gb eu launch versie en moet zeggen dat BC toch heerlijk is om te hebben. Gran Turismo 4, Final Fantasy, Grand Theft Auto etc. Het klopt dat het softwarematig niet perfect is maar meeste werkt en zo nu en dan heb ik gewoon zin in een leuke PS2 game.

Je moet niet vergeten de PS2 heeft een belachelijke grote game library, dat 15% ervan troep is ach ja.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Humm raar probleem hier

Ik heb 20.54 in me wallet.....

Ik wil WipeoutHD kopen voor 19.99

Na de checkout zegt de psn store dat ik niet genoeg funds heb :/

omg laat maar ik ziehet al, TAX :/ 1.67 :/

pffffff

[ Voor 16% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-06-2009 22:14 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:07:
Humm raar probleem hier

Ik heb 20.54 in me wallet.....

Ik wil WipeoutHD kopen voor 19.99

Na de checkout zegt de psn store dat ik niet genoeg funds heb :/

omg laat maar ik ziehet al, TAX :/ 1.67 :/

pffffff
Moet je even je adres gaan wijzigen naar iets in Alaska ofzo dan betaal je geen TAX.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Laatst online: 15-08 14:34
Wow :| ik ben echt weggeblazen door inFamous. Wat een ongelofelijk leuk spel zeg! Het verhaal achter de game vind ik echt geweldig. De missies zijn leuk. Er zit een goede verhouding in de game tussen serieuze en grappige momenten. En het belangrijkste van alles: wanneer je het eenmaal speelt, kun je gewoon niet stoppen.

Okay genoeg getypt, ik ga weer spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:27:

De tering voor ze. Ik heb 600 euro betaald voor een volwaardige PS3 met PS2 emulatie en 60GB, en als ik de PS2-emulatie moet missen dan wil ik minstens een 80GB terugkrijgen. Maar dat wilden ze niet dus dan neem ik geen genoegen met een 40GB. Ik wil gewoon een werkende 60GB, waar ik recht op heb. Dat zij al na 2 jaar geen reparaties van een produkt kunnen uitvoeren is hun eigen onkunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

Exirion schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:27:
[...]

De tering voor ze. Ik heb 600 euro betaald voor een volwaardige PS3 met PS2 emulatie en 60GB, en als ik de PS2-emulatie moet missen dan wil ik minstens een 80GB terugkrijgen. Maar dat wilden ze niet dus dan neem ik geen genoegen met een 40GB. Ik wil gewoon een werkende 60GB, waar ik recht op heb. Dat zij al na 2 jaar geen reparaties van een produkt kunnen uitvoeren is hun eigen onkunde.
Je hebt wat mij betreft gelijk. Normaal gesproken zou een product dat nog steeds verkocht wordt volledig ondersteund moeten worden door de fabrikant. Maar omdat Sony zijn "beleid" aanpast moet men maar genoegen nemen met de goedkoopste versie van het product terwijl er destijds de hoofdprijs voor een volwaardig product is betaald? Echt niet.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Op een auto zit ook garantie, maar zodra je de garage/showroom uitgaat is ie ook meteen een stuk minder waard.
Die 60 Gb wordt toch niet meer geleverd?
In dat geval moet je iets vergelijkbaars krijgen, maar ik weet niet hoe jij gereageerd hebt t.o.v. degene die je hebt gesproken.
Dat kan ook nog wel eens de doorslag hebben gegeven.
Als iemand bij mij de winkel in zou komen voor garantie en blijft correct dan zal ie sneller geholpen worden dan wanneer ie dat niet is. ;)

[ Voor 62% gewijzigd door OPSLAGHOND op 17-06-2009 00:28 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Mijn Sixaxis is er mee opgehouden. Als ik op ps button drukt gaat hij niet aan en ook als ik hem oplaad met de usb kabel doet ie niks meer. Controller is van december 2007. Weet iemand mischien een truukje ofzow om hem weer aan de praat te krijgen? En weet iemand hoe het zit met garantie, want sony doet nogal moeilijk lees ik wel eens. En waar ik moet zijn om hem terug te sturen? Via de sony site kan ik namelijk niks vinden (zal wel aan mij liggen, ik kwam alleen op een rma site voor de playstation zelf niet voor de controller). Kan ook geen emailadres oid vinden voor playstation producten/helpdesk.

[ Voor 25% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 17-06-2009 01:43 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Wat doet die niet ?

Gaan de lampjes branden ?
Werkt die met usbkabel wel ?
Reset ( iets duns in het kleine gaatje aan de achterkant steken ) geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 18:52
Ik zelf heb ook een keer een controller gehad die niet meer werkte en heb deze simpelweg gereset op de volgende manier:
  1. Schakel je PS3 uit.
  2. Reset de controller met een paperclip of een pen voor een aantal seconden (reset-knop zit aan de onderkant van je controller).
  3. Verbind de controller via de usb kabel met de PS3 en zet je PS3 aan via de knop op de console.
  4. Druk tijdens het opstarten van de PS3 op de PS knop van je controller. Als het goed is moet de controller weer herkent worden.
  5. Druk nogmaals op de PS knop en schakel het systeem uit.
  6. Ontkoppel de controller van de usb kabel en schakel de PS3 aan via de PS knop op je controller en je hebt weer een werkende controller :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark8
Sentry23 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:50:
[...]

Gisteravond geprobeerd en het werkte ook bij mij!! Heb hem ook op die 100Mbit full duplex gezet en de verbinding viel op 1 keertje na niet meer weg. Kan iemand mij ook vertellen wat het verschil is tussen die andere keuzemogelijkheden die daar in het rijtje stonden zoals 10Mbit en 1000? Of is dat iets wat je echt moet proberen thuis? Ik heb zelf een standaard verbinding van Ziggo misschien dat dit er iets mee te maken kan hebben?
Alvast hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 01:24:
Mijn Sixaxis is er mee opgehouden. Als ik op ps button drukt gaat hij niet aan en ook als ik hem oplaad met de usb kabel doet ie niks meer.
Dat brengt mij bij de volgende vraag naar boven: weet iemand of het mogelijk is om zelf de accu van de Sixaxis te vervangen wanneer deze door veelvuldig laden/ontladen aan het eind van zijn latijn is? Of moet ik dan maar gewoon een nieuwe controller gaan kopen?

[ Voor 6% gewijzigd door BamSlam_ op 17-06-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

No offence verder, maar kan er geen apart topic aangemaakt worden voor diegene die problemen hebben met hun PS3 om daar over Sony's servicecenter en garantie verder te gaan? Snap dat dit een centraal PS3 topic is maar de laatste twee pagina's gaat er bijna volledig over terwijl dat voor iedereen met een werkende PS3 (het overgrote deel mag ik hopen ;)) niet erg interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:21:
Op een auto zit ook garantie, maar zodra je de garage/showroom uitgaat is ie ook meteen een stuk minder waard.
Die 60 Gb wordt toch niet meer geleverd?
In dat geval moet je iets vergelijkbaars krijgen, maar ik weet niet hoe jij gereageerd hebt t.o.v. degene die je hebt gesproken.
Als iemand bij mij de winkel in zou komen voor garantie en blijft correct dan zal ie sneller geholpen worden dan wanneer ie dat niet is. ;)
Mja, totdat die klant die gewoon recht heeft op reparatie/vergoeding en daar terecht wat pissed over is naar de rechter stapt en jou en je baas op het matje sleept dat je moet nakomen wat je rechtelijk verplicht bent. Jij als verkoper bent niet degene die bepaalt of een klant garantie / hulp krijgt of niet, jij hebt dat maar te doen, period.

Ik begrijp Exirion's frustratie maar al te goed, 2 jaar geleden hetzelfde meegemaakt met een horloge van een zwitsers merk wat ik in 1 jaar welgeteld 2 weken gedragen heb. Daar duurden reparaties ook tergend lang (maaaaanden) en als je in de winkel ging vragen kreeg je van die standaard antwoorden en als je er zat van was en gewoon een andere oplossing wilde kreeg je die niet. Je staat dan als klant behoorlijk machteloos, althans zo voelt het.

Sony moet gewoon een deugelijk product leveren, en aangezien het apparaat 600 euro kostte is het echt aan te nemen dat het langer dan 2 jaar leeft. Sony heeft de boel alleen totaal niet op orde hier in NL zo lijkt het, want het vervangen van een bluray speler kost een particuliere reparateur nog geen uur en sony doet er maanden over.

Het is lastig wat te doen, Exirion zou kunnen kijken of hij een bevriende advocaat een brief zou kunnen laten schrijven die aangeeft dat het genoeg geweest is en pronto een vervangend product eist, maar aangezien het apparaat nog onder reparatie is, kun je ook weer niet hard maken dat sony niets doet, ze doen het alleen niet goed genoeg, en dat is nu juist het grijze gebied waar je als klant niet in terecht wilt komen. Het is dom van sony want ze zijn een klant kwijt en dat kost meer geld dan wat ook (een klant krijgen kost veel geld, een klant houden niet).

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

* himlims_ heeft spijt van zijn PS3

komen gewoonweg TE veel leuke games; wordt me te duur :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

OPSLAGHOND schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:21:
maar ik weet niet hoe jij gereageerd hebt t.o.v. degene die je hebt gesproken.
Ik ben altijd de correctheid zelve en zeg letterlijk dat ik snap dat de degene die bij de telefoon zit er ook niks aan kan doen, maar op een gegeven moment ga ik op een nette manier wel op m'n strepen staan en eisen stellen. Alles zonder degene aan de telefoon aan te vallen. Mag ik hier aub wel m'n frustratie uiten richting het bedrijf dat het verkloot? Sony maakt er echt een zooitje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

BamSlam_ schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:27:
[...]

Dat brengt mij bij de volgende vraag naar boven: weet iemand of het mogelijk is om zelf de accu van de Sixaxis te vervangen wanneer deze door veelvuldig laden/ontladen aan het eind van zijn latijn is? Of moet ik dan maar gewoon een nieuwe controller gaan kopen?
Volgens mij kreeg ik een blaadje bij mijn ps3 waarop stond hoe je die moest vervangen. Dus volgens mij kan je die vervangen, de vraag is alleen of ze bij de handyman ook die accu's verkopen (en of een nieuwe niet goedkoper uitvalt).

Zie http://playstation.joysti...-replace-hdd-and-battery/
Staat een plaatje op (weliswaar erg klein, maar moet dus in de handleiding staan.)

[ Voor 13% gewijzigd door MeNTaL_TO op 17-06-2009 10:16 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Mark8 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 08:51:
[...]
Gisteravond geprobeerd en het werkte ook bij mij!! Heb hem ook op die 100Mbit full duplex gezet en de verbinding viel op 1 keertje na niet meer weg. Kan iemand mij ook vertellen wat het verschil is tussen die andere keuzemogelijkheden die daar in het rijtje stonden zoals 10Mbit en 1000? Of is dat iets wat je echt moet proberen thuis? Ik heb zelf een standaard verbinding van Ziggo misschien dat dit er iets mee te maken kan hebben?
Alvast hartelijk dank.
FF heel kort dan.. Dit hoort denk ik niet zo in dit topic verder te gaan, maar het kan sommige mensen helpen die PS3 netwerk issues hebben: Wired switches/hubs/routers/etc hebben allemaal een bepaalde ethernet snelheid (10 megabit-1000megabit hdx/fdx kan je op PS3 instellen). 100 Mb full duplex is bij de meeste thuis apparatuur de standaard (ziggo ook). (meestal staat het ook netjes op de appratuur, of op de port van je netwerk device)
Er is een protocol (autodetect) dat er voor zorgt dat dit automatisch goed komt te staan (beide moeten hetzelfde hebben), maar in sommige gevallen kunnen de 2 devices hier niet lekker uit komen, en gaat hij regelmatig opnieuw de snelheid testen en weer instellen, zodat de verbinding even verbroken wordt, of er wordt een verkeerde instelling gekozen aan 1 kant, en je krijgt een hele hoop bit errors, en heel weinig data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Jorick schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 02:01:
Ik zelf heb ook een keer een controller gehad die niet meer werkte en heb deze simpelweg gereset op de volgende manier:
  1. Schakel je PS3 uit.
  2. Reset de controller met een paperclip of een pen voor een aantal seconden (reset-knop zit aan de onderkant van je controller).
  3. Verbind de controller via de usb kabel met de PS3 en zet je PS3 aan via de knop op de console.
  4. Druk tijdens het opstarten van de PS3 op de PS knop van je controller. Als het goed is moet de controller weer herkent worden.
  5. Druk nogmaals op de PS knop en schakel het systeem uit.
  6. Ontkoppel de controller van de usb kabel en schakel de PS3 aan via de PS knop op je controller en je hebt weer een werkende controller :) .
Werkt helaas niet, controller blijft zo dood als een pier. Geen een keer dat de lampjes gaan branden. Usb kabel werkt (mijn andere controller wordt er namelijk wel door opgeladen). Vervelend. Weet iemand toevallig hoeveel maanden garantie sony op een controller geeft? Hij is namelijk van december 2007.

[ Voor 5% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 17-06-2009 13:04 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Only schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:22:
[...]

Moet je even je adres gaan wijzigen naar iets in Alaska ofzo dan betaal je geen TAX.
Heb je toevallig een adres in Canada :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:57:
[...]

Werkt helaas niet, controller blijft zo dood als een pier. Geen een keer dat de lampjes gaan branden. Usb kabel werkt (mijn andere controller wordt er namelijk wel door opgeladen). Vervelend. Weet iemand toevallig hoeveel maanden garantie sony op een controller geeft? Hij is namelijk van december 2007.
Volgens de klantenservice één jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

CrankyGamerOG schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:05:
[...]

Heb je toevallig een adres in Canada :P
parlementsgebouw, random pizzaria, macdonalds, bibliotheek? Creatief surfen en je hebt zo een adres :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

adressen; meestal hanteer ik die van een universiteit oid
tipje voor asia account; neem een adres in hongkong; is alles begrijpelijk (lees engelstalig)

Ik heb recentelijk soulcalibur 47 gekocht :+ indien deze update (naar 1.3) gaat me beeld op zwart, en verder nix. Hierdoor de hd moeten opschonen :'( - SC47 opnieuw geprobeerd, updaten > zwart scherm.
Weer HD opgeschoond, nu geen update ... werkt alles perfect.
how to fix?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
Tom schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:27:
No offence verder, maar kan er geen apart topic aangemaakt worden voor diegene die problemen hebben met hun PS3 om daar over Sony's servicecenter en garantie verder te gaan? Snap dat dit een centraal PS3 topic is maar de laatste twee pagina's gaat er bijna volledig over terwijl dat voor iedereen met een werkende PS3 (het overgrote deel mag ik hopen ;)) niet erg interessant is.
Daarnaast gaan veel verhalen ook over situaties die nog helemaal geen feit zijn maar meer fictie en "als ze dit doen dan zou ik" verhalen. Ik heb begrepen dat er in China nog een fabriekje staat die "oude" 60 gig versies in elkaar draait voor onderdelen en volledig nieuwe. Daar komen ze aan de onderdelen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
GG---77 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:08:
[...]

Volgens de klantenservice één jaar!
Weet je toevallig of ze hier coulant mee zijn? Anders kan ik net zo goed zelf meteen een DS3 kopen.

EDIT: Ik was toch nog even bezig met reset knopje en gaf even een klap tegen de controller. Ik stop hem in de usb kabel en jahoor lampjes branden weer. Op hoop van zegen dat ie nu blijft werken.

[ Voor 27% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 17-06-2009 13:23 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:18:
[...]

Weet je toevallig of ze hier coulant mee zijn? Anders kan ik net zo goed zelf meteen een DS3 kopen.

EDIT: Ik was toch nog even bezig met reset knopje en gaf even een klap tegen de controller. Ik stop hem in de usb kabel en jahoor lampjes branden weer. Op hoop van zegen dat ie nu blijft werken.
Ik kreeg het niet voor elkaar en de mijne was toen 1,5 jaar oud. En ik kan echt heel lief zijn (al zeg ik het zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:22
Misschien heeft het te maken met je achternaam?:P

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Only schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:22:
[...]

Dat kan dus niet he :/

Eenmaal US gekozen kun je het LAND niet meer veranderen, adres wel :/
Dus jammer maar helaas dit gaat dan niet werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:58

Snippertje

Light up your life

CrankyGamerOG schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:04:
[...]

Dat kan dus niet he :/

Eenmaal US gekozen kun je het LAND niet meer veranderen, adres wel :/
Dus jammer maar helaas dit gaat dan niet werken....
Alaska is gewoon US? Dan kan je toch gewoon veranderen. Adres in de staat alaska en gaan lijkt me.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Snippertje schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:08:
[...]

Alaska is gewoon US? Dan kan je toch gewoon veranderen. Adres in de staat alaska en gaan lijkt me.
Ow alaska , ik dacht canada :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zoals iemand in een TR schreef, staan er hier veel posts over het vervangen/repareren van Playstations. Omdat dit topic eigenlijk is voor discussie rondom ervaringen met de console zelf, is het misschien een idee om een topic á la "Xbox 360 defecten topic" te openen voor de PS3? :)

Als iemand een topicstart wil maken kan hij z'n gang gaan. Vanzelfsprekend moet het wat inhoud hebben, maar het hoeft echt niet te tippen aan de TS van dit topic. Meld het even in dit topic als je aan de slag gaat, om dubbel werk te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Mocht dit het verkeerde topic zijn, excuus, maar vond het onnodig om een speciale thread hiervoor aan te maken)

Goed, ik zit even met het volgende probleem, ik heb onlangs een PS3 gekocht, maar omdat deze in een "openbare" ruimte staat, is het belangrijk dat ik het geluid via een headset laat gaan (met name snacht's en in de ochtend;)). Vandaar dat ik de volgende headset gekocht heb;

Steelseries Siberia Fullsize Headset (USB): http://www.steelseries.co.../siberia-full/information

Nu heb ik deze dus aangesloten via de soundcard etc. maar het geluid blijft via de tv komen. De microfoon werkt daarentegen wel zoals het moet.
De PS3 is aangesloten via HDMI en ik heb het volgende inmiddels geprobeerd:

- Instellingen van PS3 zelf nagekeken en aangepast
- De 3.5mm jack direct aangesloten op de tv, maar krijg nog altijd geen geluid via de koptelefoon
- Headset aangesloten op pc, om na te gaan of headset uberhaubt werkt, en geluid komt goed over
- threads doorgelezen op GoT en op het volgende uitgekomen;
quote: Philotra
Ikzelf heb de Logitech Digital precision PC (ironisch he?) gaming headset. Deze heeft een convertertje van USB naar 2x3,5mm jack plug (stereo audio en microfoon). Als je deze gebruikt voor je PS3 kan je lekker babbelen door de microfoon, maar omdat in-game audio niet over USB gaat, hoor je alleen de mensen, niet het spel. Je moet dus de 3,5mm jack plug van audio uit de converter halen en via composiet (via een convertertje) op je PS3 aansluiten. Als je nu je play device bij accesoires als composiet instelt en je recording device als USB headset instelt, heb je in-game en voice op je oren en kan je ook nog eens met anderen praten.
Bovenstaande situatie lijkt op die van mij, maar ik vraag mij nu even af over welke converter dat hij het heeft en of deze combi ook werkt met een hdmi aansluiting.

Wellicht weten jullie een andere oplossing om het geluid van de PS3 via een koptelefoon te laten lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde probleem ... beetje jammer, want nu kan ik niet in een clan met Killzone 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.psylins.co.uk/shop/shopimages/products/normal/Cable-470.jpg

zoeen dus, RCA to 3.5mm jack. Google maar. Volgens mij worden de analoge outputs nooit uitgezet, ongeacht welke output wel gebruikt wordt, dus zou ook met hdmi moeten werken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uncharted bestelt op cd wow kheb de tijd dus kan wel ff wachten op levering. Voor 21 euro ben ik best tevreden, Platinum boeit me niet en vond em niet snel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Laatst online: 15-08 14:34
Ik heb ook een SteelSeries 5Hv2 USB headset. Als ik de mic uitgang gewoon in dat usb ding laat en in m'n PS3 stop, en mijn groene uitgang in de TV dan werkt mijn headset gewoon perfect. Je moet wel instellen dan dat je geluid via de TV gaat en niet via je headset in je XMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
EfBe schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:29:
[...]

Mja, totdat die klant die gewoon recht heeft op reparatie/vergoeding en daar terecht wat pissed over is naar de rechter stapt en jou en je baas op het matje sleept dat je moet nakomen wat je rechtelijk verplicht bent. Jij als verkoper bent niet degene die bepaalt of een klant garantie / hulp krijgt of niet, jij hebt dat maar te doen, period.

Ik begrijp Exirion's frustratie maar al te goed, 2 jaar geleden hetzelfde meegemaakt met een horloge van een zwitsers merk wat ik in 1 jaar welgeteld 2 weken gedragen heb. Daar duurden reparaties ook tergend lang (maaaaanden) en als je in de winkel ging vragen kreeg je van die standaard antwoorden en als je er zat van was en gewoon een andere oplossing wilde kreeg je die niet. Je staat dan als klant behoorlijk machteloos, althans zo voelt het.

Sony moet gewoon een deugelijk product leveren, en aangezien het apparaat 600 euro kostte is het echt aan te nemen dat het langer dan 2 jaar leeft. Sony heeft de boel alleen totaal niet op orde hier in NL zo lijkt het, want het vervangen van een bluray speler kost een particuliere reparateur nog geen uur en sony doet er maanden over.

Het is lastig wat te doen, Exirion zou kunnen kijken of hij een bevriende advocaat een brief zou kunnen laten schrijven die aangeeft dat het genoeg geweest is en pronto een vervangend product eist, maar aangezien het apparaat nog onder reparatie is, kun je ook weer niet hard maken dat sony niets doet, ze doen het alleen niet goed genoeg, en dat is nu juist het grijze gebied waar je als klant niet in terecht wilt komen. Het is dom van sony want ze zijn een klant kwijt en dat kost meer geld dan wat ook (een klant krijgen kost veel geld, een klant houden niet).
Wat een onzin!!
Ik zeg niet dat ie geen garantie/vergoeding krijgt, hij mag alleen langer wachten tot hij het krijgt als ie met een grote waffel aankomt.
Mag je serieus pissig worden, stuur ik je naar huis met lege handen en het verzoek geduld te hebben.
Denk jij als consument te kunnen bepalen wanneer dat gedaan moet worden?

@ Admins: Zou 1 van jullie a.u.b. willen verzoeken dat de mensen die wat te klagen hebben dat doen in een daarvoor bestemd topic? Bvd!
Begint hier een beetje té negatief te worden, zo'n zeurtopic interesseert mji namelijk niets, ik wil hier alleen dingen lezen over de ps3(-games/-accesoires etc. etc.). No offence maar tis een beetje teveel van het goede.

[ Voor 0% gewijzigd door OPSLAGHOND op 17-06-2009 20:19 . Reden: Topic aangemaakt! ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

Uit "nieuwsgierigheid" gisteren toch ook maar Prototype gekocht voor op de PS3. Toch de PS3-versie inderdaad, want die 1080p van de XBox is upscaling en de PS3 schijnt sneller te laden.

Maar vind het wel erg overeenkomen met inFamous qua setting. En ook dat je dus powers moet kopen en upgraden. En in beide games van XP welke je verdient door missies te doen en dergelijke.

Al vind ik qua sfeer en graphics inFamous er wel met kop en schouders bovenuit steken.
In beide games leeft de stad waarin je loopt wel, maar heb bij inFamous het idee dat de mensen die rond lopen meer een eigen leven leiden. In Prototype lopen al die mensen er gewoon om als slachtoffer te dienen als je je klauwen eens wil strekken..
Verder is de besturing in inFamous gewoon vele malen beter dan in Prototype. En hetzelfde geldt overigens voor de bewegingen van de hoofdpersoon. Leuk dat je in Prototype tegen gebouwen op kan rennen en je vast kan klampen, alleen glas en steen geven dezelfde soort van visuele schade. Beetje jammer. Ook in de eerste missies als er een gebouw in stort zie je gewoon hele "vlakken" ter aarde storten, beetje PS2-animated dus.

Ik heb geen spijt van mijn aankoop van Prototype overigens.
Alleen als ik tussen inFamous en Prototype zou moeten kiezen zou het inFamous worden...
himlims_ schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:37:
* himlims_ heeft spijt van zijn PS3

komen gewoonweg TE veel leuke games; wordt me te duur :+
Hehe...
Same here en hier staat ook nog eens een XBox waarop leuke exclusives uit gaan komen.
Gewoon nu al geld weg leggen of geen grote aankopen plannen tegen het einde van het jaar.
Want dan komen de meeste toffe games uit...

* FeaR gaat het dus niet redden met dat geld wegleggen, want met Kerst wil ik eigenlijk wel een 5.1 Dali/Focal setje in huis halen om aan de Denon AVR-2809 te hangen >:)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.