Recuva werkt gewoon voor USB-sticks, heb het daar al een aantal keer voor gebruikt. Staat zelfs expliciet op de website vermeldAnoniem: 656975 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:16:
Ik heb een 16gb USB stick waar foto's op staan/stonden. Vervolgens de stick geformateerd voor een memorytest(partitie van 42mb). Nu bleken de foto's toch niet gebackupt dus wil ik ze graag terug.
resultaat na wat geklooi: een USB stick zonder partitie, die ik via windows geen partitie meer kan toekennen.
Ik heb inmiddels een rits aan programma's(testdisk, recuva etc) geprobeerd, maar de meeste beperken zich tot HDD's. programma's als "Jihosoft File Recovery" en "Amazing free data recovery." vinden de foto's wel, echter moet ik betalen om ze te restoren. Nu is het zo dat er veel slechte recensies over beidep programma's te vinden zijn, dus ik vind het vooral riskant om geld over te maken naar organisaties die als scammers te boek staan.
Ik wil prima een paar tientjes neertellen, als ik maar weet dat het probleem daarmee gegarandeerd opgelost is.
Heeft iemand advies over hoe foto's terug te halen van een USB stick zonder partities?
Rail Away!