Ik zit nergens mee, wil alleen maar helpen, en geeft het notabene zelf ook al aan dat zo 230v soldeerbout niet echt meewerkt.
En lukt je toch gewoon,(BT module, smd, etc), dus je ogen zijn nog goed zat, anders was het je ook niet gelukt.
Hoeft overigens geen soldeerstation te kopen van 300+ euro. <100 euro weller is meer dan zat voor jou lijkt me, kan je leven mee vooruit als je er beetje lief voor bent.
Zelfs die aoyue 936(hakko clone) soldeerstations van 30 a 35 euro zal al wereld van verschil met zo 230v soldeerbout, al is het maar dat instelbaar is en je dunne siliconekabel aanzit en je goede kwaliteit punten kan gebruiken, aoyue is dan wel clone maar hoeft niet de aoyue punten te gebruiken je kan gewoon originele hakko, al zullen de punten dan evenduur zijn als solderstation.
@Sissors
Geef andere ervaren mensen ook even kans om te reageren zul je zien dan ze allemaal beamen dat goed weller tegenover goedkope bout zonder regeling, slechte punten, stugge kabel, etc een wereld van verschil zal uitmaken, is echt niet mijn ervaring alleen hoor, is vrij algemene bekend. Zou zeggen probeer het zelf uit, koop 18 euro conrad bout en goed weller en kijk welke beste soldeert, weet zeker dat je de weller zal zeggen, daar twijfel ik niet aan.
@CrashOverDrive
Ja dat is een oplossing, moet die wel even zijn auto verkopen of iets anders duurs, want dat gaat je hoop geld kosten, dave jones heeft er eentje, manta of zo, dacht dat die 10K kosten.
Edit/
Is mantis ipv manta.
En kost iets minder dan 10K, rond de 3.5K, nog steeds erg veel geld.
Review
http://www.eevblog.com/20...-elite-microscope-review/
[
Voor 35% gewijzigd door
mad_max234 op 10-05-2014 17:13
]