Ik zit met probleempje, heb opamp circuit met sallen key low pass filter, deze filter alle noise uit het dc signaal van analoog sensor te filteren. Nu heb ik het volgende probleem, als ik zorg voor veel interferentie op de kabel dan krijg ik na tijdje(lees: over tijd van 20 a 30 minuten een voltage drop van 30 a 40mV, haal ik de interferentie weg dan gaat de voltage drop ook weer weg.
Heb de volgende regels aangehouden.
C tussen 100pf en 100nF.
C1 = 2 x C2
C1 47nF en C2 22nF
De twee weerstand waardes zijn beide 1M 0.1% 50ppm panasonic.
Opamp heeft common mode impedance van 10
13 ohm
Het zijn allemaal SMD componenten en zit op een pcb, echt printplaatje geen experiment gaten printje of zo.
Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Zat eerste te denken aan hoge weerstand waarde, als ik het goed begrepen heb geeft een hoge weerstand waarde met input impedance een error, maar toen ik er langer over nadacht klopt dat niet helemaal met effect wat ik ervaar, maar sluit nog niks uit natuurlijk.
Andere puntje waar ik aan denk is type condensator en kwaliteit ervan, zijn ceramische condensators en heb geen idee wel merk, maar heb geen idee of dat veel invloed heeft en of dat dit effect zou kunnen geven?
Ik ga weer verder lezen.
Edit/
Is gewoon standaard sallen key filter.
Daarachter zit nog een inverting opamp met 3 keer versterking en actief filter. Maar voltage drop vind zich al plaats voor de tweede opamp. Maar denk ik meld het er toch maar even bij.
[
Voor 11% gewijzigd door
mad_max234 op 10-03-2014 21:43
]