Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De EL-kroeg - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 122 Laatste
Acties:
  • 594.766 views

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:01:
[...]

bevalt die cam module.. ?
heb er ook 1 besteld

niet dus, dringt nu pas tot mij door 8)7
' Op de TV aangesloten is het beeld prima. Alhoewel daar wel vrij veel ruis in de zwarte delen voorkomt '

[afbeelding]
ik wil die cam gaan monteren aan/op/in deze kijker

heb ook nog wat andere CMOS Camera Boards besteld, en die ik ga testen ism een 940nm IR Filter Quartz Crystal Optical Lowpass stukkie glas en een nog te bouwen IR 'bouwlamp' en een aansluiting voor video goggles.
Op zich wel, wel heel leuk klein. Op de TV geeft hij inderdaad wel ruis, maar als je de lens afdekt is deze ruis er nog steeds en de ruis beweegt niet echt om het zo maar te zeggen. Stel dat ik op een normale videocamera ruis heb dan beweegt die ruis veel meer.
Dus het is wellicht een kwestie van contrast.

Maar de ingangsweerstand wijzigen had geen effect. Met de andere camera had ik wel fatsoenlijk beeld. Moet eigenlijk mijn scoop repareren, dan kan ik eens meten en vergelijken. Heb zo'n DSO nano scoop, maar het schakelaartje is stuk gegaan.
Ploink schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:47:
[...]

Wat is het doel van dat filtertje? Deze blokkeert golflengte > 940nm, maar daar zie ik het nut niet zo van voor een IR camera. Normaal verwijder je juist een filter om de camera IR gevoelig te maken.
De term "lowpass" is niet gebruikelijk voor filters. Ze bedoelen hier dat de golflengte laag is, niet de frequentie. Dit filter is een shortpass filter. Als je alleen IR wil doorlaten en geen zichtbaar licht, dan heb je een longpass filter nodig.
Inderdaad, de eenvoudigste oplossing is dan om een stukje ontwikkeld negatief (je weet wel, analoge foto tijdperk :P ) er voor te doen. Heb ik ook eens gedaan bij een oude digitale camera, bovenstaand filter verwijderd, negatief er in, focus bijstellen en dan lekker foto's maken met een heel mooi effect :P

Verwijderd

Ploink schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 00:42:
Ik had dezelfde 5W led in 850nm uitvoeing, maar kreeg die dikke led niet in het lampje en na meerdere soldeer acties viel hij uit elkaar. Toen heb ik deze gekocht, is veel beter.

Die chinese MCPCB sterren zijn best wel prut, eenvoudig te solderen, dus een slechte thermische geleiding. Een 'echte' MCPCB van ledengin, luxeon, etc, moet je met grote hete bout te lijf gaan en flink stoken anders krijg je geen vloeibaar tin op dat ding, zo goed is die heatsink.
ik heb zo'n Ultrafire 501B 5W 940nm Infrared Radiation IR LED Night Vision Flashlight LAMP ding van een eBay veiling.
Niet echt praktisch want die moet je in je hand houden dus ik was idd al aan het kijken naar van die 'ster IR led's .. maar goed het ander punt is hoe ga je dan eea voeden en bundelen.
Vooralsnog werkt monitortje op 12V / cam op 5
Ik heb een 'gewone' zaklantaarn met een zoom.. zit een soort lensje in.. zou zoiets ook werken op 940nm ?

dit is eigenlijk het leukste/goedkoopste , maar dat type oude video camera's zie je toch niet zo vaak meer

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Die monitortjes werken intern op 5V, er zit een 12V>5V DC-DC converter in.. Ik heb die intern losgekoppeld, en gewoon 5V aangeboden.

Verwijderd

TommyboyNL schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:51:
Die monitortjes werken intern op 5V, er zit een 12V>5V DC-DC converter in.. Ik heb die intern losgekoppeld, en gewoon 5V aangeboden.
cool 8)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 18:50 ]

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:13:
[...]

cool 8)

had voor een familielid tijdje terug een HD dashcammetje besteld
kwam net binnen.. ben benieuwd.. ff testen voordat die opgehaald wordt :P

[afbeelding]
IR blocking filter eruit wippen, IR led erop en klaar ben je ;)

Wat betreft ir led focus... de vraag is of je tele of groothoek wil.
De gemiddelde camera module heeft een groothoeklens en als je zo'n ultrafire lampje gebruikt (of een andere collimator) dan krijg je een groot donker beeld met een overbelichte hotspot in het midden.
Ik heb deze reflectoren, er past precies een star mcpcb op en ze geven een prachtig homogene rechthoekige lichtbundel die mooi past bij de gemiddelde camera.

Sommige PCB camera's en webcam's hebben verwisselbare M12 lensjes, dus je kan een tele lensje kopen. Nog mooier is het om een c-mount/cs-mount camera te gebruiken, is ook veel gevoeliger en er zijn veel goedkope chinese lenzen.

Verwijderd

' IR blocking filter eruit wippen, IR led erop en klaar ben je ' :*)
zitten ook al 4 ir led's op voor dat geld
moet ik opschieten want mijn zus is al onderweg om dat ding op te halen, beeldkwaliteit (via hdmi out) is prima, opnamen niet kunnen testen.

prachtig die reflectoren, maar voor korte afstand .. maar ik wil dus tele, dus een scherpe IR bundel over 50/100 mtr.

C mount heb ik idd naar gekeken omdat je voor weinig oude lenzen kan krijgen.. maar ik had al gezien dat het goedkoper is om een oude camera ter slopen dan om een nieuwe C mount aan te schaffen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x5HOcCx.jpg
dit zijn de beveiligingscamera's specs

maar ik wil eigenlijk een monocular 16 x 52 met een 6.5 hoek 'ombouwen tot 'long range nightvision dingus 8)

en gisteren kwam ik een in/uitschakelbaar dag/nacht filtertje tegen die op de bestelde camera module past.
kan je er een dag/nacht knopje erop zetten.

wat nog verkrijgbaar is in de militaire dump zijn restlicht buizen type P8079HP (ca. 65,-)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 22:42 ]

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 16:28

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Mijn speakerset heeft een leuke feature (ik meen dat de meeste PC-speakersets deze functie kennen), namelijk als ik mijn koptelefoon aansluit op de rechterspeaker komt er geen geluid meer uit de speakerset, maar komt het uit mijn koptelefoon. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe deze oplossing eigenlijk is uitgewerkt, maar ik kom niet veel verder dan "misschien wordt de weerstand tussen 1 van de twee kanalen van de headset en de ground gemeten, als de headset niet is aangesloten is die oneindig, en daarna vast nog wel iets met transistoren". Ik wil eigenlijk de functie nabouwen, zodat ik het op mijn oude CRT TV kan gebruiken. Nu moet ik de hele tijd mijn AV-kabels ompluggen als ik de Playstation 2 wil gebruiken met mijn headset in plaats van de TV zelf. Dat betekent veel rondslingerende kabels en troep op de kabel. Met een nabootsing van die speaker-functie zou alles een stuk netter kunnen krijgen.

Misschien is er hier iemand aanwezig die met een iets meer uitgewerkt idee kan komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Amanoo op 17-03-2014 23:37 ]

• Ploink
Is heel eenvoudig, zo'n socket heeft een ingebouwde schakelaar. Als je de plug insteekt wordt de verbinding met de luidsprekers verbroken. Onderstaande is niet helemaal correct, maar zoiets is het:
Afbeeldingslocatie: http://www.ve3syb.ca/radio/icf2010-phonejack.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Ploink op 17-03-2014 23:44 ]

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-11 16:28

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vind het schema een beetje vaag (WHITE? BLACK? Break circuit here?) maar ik begrijp het algemene idee. Het deel waar "New headphone jack" staat is het belangrijkst. Dan zat ik lekker ingewikkeld te denken. Het lijkt me alleen niet heel makkelijk om zo'n socket te bouwen (nogal priegelwerk, zeker met mijn ondergemiddelde motoriek ondoenlijk). Ik zal eens moeten kijken of ik ergens zo'n socket kan kopen.

Bedenk me ook ineens dat ik misschien een oud speakersetje kan opzoeken op de rommelmarkt. Moet vast wel om te bouwen zijn tot een contraptie met wat tulp-sockets voor op de TV.

[ Voor 3% gewijzigd door Amanoo op 17-03-2014 23:50 ]

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:55
Oh die sockets zijn erg goed verkrijgbaar inderdaad :). Gewoon zoeken op 3.5mm met switch, 3.5mm socket 5 pole, dat soort zoekwoorden. De ground is gedeeld, dus daar gebeurd niks mee. Maar de linker en rechter kanalen hebben 2 contactjes, wanneer er geen plug in de socket zit, worden de 2 contactjes tegen elkaar aan gedrukt. Het signaal loopt dan door de socket, door de contactjes heen, in dat geval is de socket enkel een doorgeefluik en komt het ingaande signaal (door de socket) op de ingebouwde versterker binnen. Plug je een plug in de socket, dan drukt je plug de 2 contactjes uit elkaar, waardoor de versterker niet meer verbonden is. Het inkomende signaal is dan verbonden met de plug van je koptelefoon, maar niet met de versterker.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Ploink
Deze heeft zelfs 3 schakelaars, ook voor ground:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/705830/
Of anders deze:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/734101/
Zijn inderdaad bij de goede elektronica winkels verkrijgbaar, of via ebay.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:31
Ik heb een Uni-Trend UT61E multimeter, nu gebruikt deze BS1362 fuses (6x25mm). Lekker voordelig en handig voor als je in het Verenigd Koninkrijk woont, maar daar woon ik dus niet. Nu heb ik online enkele keramische zekeringen gekocht, waaronder:
  • 'Bussmann' 250V 10A BS1362
  • 'Bussmann' 250V 2A BS1362
  • Atlas 240V 10A BS1362 E07.010-C (made in Germany?)
Ik heb er een paar getest door ze te laten klappen op 12V bij een paar honderd Ampere. De Bussmann gaf een flinke knal, maar bleef heel. De Atlas zekering gaf vrijwel geen geluid en ook deze bleef heel. Bij het meten van de weerstand hebben de Bussmann zekeringen een hogere weerstand dan die van Atlas.

Hierop besloot ik ze maar eens uit elkaar te halen. Beide zekeringen zijn gevuld met Kwartszand, maar van heel verschillende korrelgrootte. De Bussmann zekeringen zijn gevuld met 'zeer fijn zand' (125µm) die van Atlas met 'matig grof zand' (250µm) volgens NEN 5104 gemeten met een zandlineaal.

Bussmann 250V 10A

Atlas 240V 10A

De constructie van de 'Bussmann' zekeringen staat mij niet aan, zoals te zien op de foto is de draad simpelweg geklemd tussen de end-caps. Daarnaast is de weerstand hoger. De afmetingen variëren ook, zowel in lengte als in de diameter. Bij de Atlas zekeringen speelt dit niet, ze zijn uniform, de draad is aan de binnenkant netjes gemonteerd en de weerstand is laag. Over het algemeen zien ze er dus veel degelijker uit.

Bussmann (links) | Atlas (rechts)

Het is opmerkelijk, omdat beide zekeringen aan de BS1362 standaard zouden voldoen. Je verwacht dan een soortgelijke constructie, materiaalgebruik en afmetingen. Nu denk ik dat de 'Bussmann' zekeringen fake zijn en wel hierom: http://www.bs1363.org.uk/...Counterfeit_Fuses_web.pdf.

Real, Fake, Fake.

Voor nu gebruik ik de Atlas zekeringen, misschien een keer op vakantie naar de UK om zekeringen te kopen. In mijn Fluke zitten originele Cooper Bussmann HRC zekeringen, maar die zijn toch net even te duur om te laten klappen (á €15,- p/s) :+.

Meer leesvoer:
http://www.profuseinterna...d-in-Ultra-fast-fuses.pdf
http://www.betterfuse.com...204/20120409133652507.pdf
http://www.ges.cz/sheets/t/tdc180.pdf
http://www.uk-plugs.com/
http://www.bs1363.org.uk/

My favorite programming language is solder.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Op het lijstje dingen van het type "WAAROM???".

Experimenteerprint met 2.50mm pitch in plaats van 2.54mm pitch :S. Gelukkig had ik zelf nog oude liggen (waar soldeertin nauwelijks meer aan wilt gaan zitten), maar meer dan 10 pinnen op een rij krijg je niet op die 2.50mm pitch.

• Ploink
@Puch-Maxi
Leuke test!
Blijkt wel weer dat de chinezen alles namaken. Ik heb dat ook gezien toen ik een lagerhuis zocht. Als je er minimaal zoveel bestelt dan mag je gewoon kiezen welke naam of logo je er op wil hebben.

Wat voor voeding heb je gebruikt, auto accu?
Bij Farnell kost de Busmann €9/10st ex.BTW, ik neem aan dat die wel echt zijn. Farnell is van origine Engels en ze hebben nog veel Engelse producten in hun assortiment.

Verwijderd

in het echt zijn ze echt klein :'(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DKInx4S.jpg
0.008Lux 520TVL Mini CCTV Camera

• Puch-Maxi
Ploink schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:09:
@Puch-Maxi
Leuke test!
Blijkt wel weer dat de chinezen alles namaken. Ik heb dat ook gezien toen ik een lagerhuis zocht. Als je er minimaal zoveel bestelt dan mag je gewoon kiezen welke naam of logo je er op wil hebben.

Wat voor voeding heb je gebruikt, auto accu?
Bij Farnell kost de Busmann €9/10st ex.BTW, ik neem aan dat die wel echt zijn. Farnell is van origine Engels en ze hebben nog veel Engelse producten in hun assortiment.
Goed geraden, heb ze met een flinke accu laten ploffen. Ik kon 1-2-3 geen andere manier bedenken hoe ik ze veilig kan testen met flink wat Ampères. Nu weet ik dat de zekeringen niet voor DC zijn gemaakt, het zijn 100% AC zekeringen. Mijn punt was dan ook, hoe veilig zijn die zekeringen nou eigenlijk? Want laten we eerlijk zijn, een zekering gebruik je voor de bescherming die ze bieden (voor jezelf en de meter).

Nu is de UT61E puur een meter voor op de werkbank en niet geschikt voor industriële omgevingen. Ik zou hem niet eens binnenshuis willen/durven te gebruiken op 400V. 230V dat is echt wel het maximale, dan pak ik wel een Fluke oid.

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 09:10

shades

huh ?

Hallo,

Ik wil samen met mijn zoontje wat simpele dingetje gaan doen op zo'n gaatjesplank (breadboard) en heb zitten zoeken naar een online winkel maar weet niet zo goed welke nu betrouwbaar is. Op http://www.tme.eu/ hebben ze heel veel een zoekt ook makkelijk maar ik heb het idee dat het meer een groothandel is voor leveranciers - Heeft iemand ervaring met tme.eu of andere alternatieven ?

En verder vindt mij zoon (en ik stiekem ook natuurlijk) ledjes - en vooral die cijferdisplays - helemaal te gek dus wilde beginnen met een teller circuitje met een 555 en een bcd/counter maar er zijn er zo veel. Op internet een schema met een icm7217 gevonden. Simpele 4 display up/down multiplex driver ding maar ik kan die nergens vinden in welke winkel dan ook. Zijn er alternatieven of moet ik gewoon een paar 4033 aan elkaar knopen ?

Welke webwinkels dus

[ Voor 5% gewijzigd door shades op 20-03-2014 16:22 ]

https://k1600gt.nl

Verwijderd

waarom geen velleman kitje van een of ander ?

heb je al soldeerspullen dan ?
hoe oud is je zoon ? > http://www.conrad.com/ce/...Solar-Power-Assembly-Kits

hier staan ook wel wat leuke LED kitjes.. enkele zelfs zonder te moeten solderen.

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 16:40 ]

• shades

shades

huh ?

Ook aan zitten denken maar velleman is zoals het is en kan je niet mee spellen. Je soldeert het vast en klaar. Mijn zoon is net 10 geworden

Leuke link die je geeft van budgetronic - ga ik zeker wat halen.. lekker laagdrempelig

Verder nog winkels voor losse componenten ?

• Puch-Maxi
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:51:
in het echt zijn ze echt klein :'(

[afbeelding]
0.008Lux 520TVL Mini CCTV Camera
Geinige camera. Wat ga je er mee doen, is het voor FPV?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xJTpf0gQepMMe1ktbwtFybwM/full.jpg

De postbode is geweest! :P

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:37:
[...]

Geinige camera. Wat ga je er mee doen, is het voor FPV?
De postbode is geweest! :P
- nachtkijker
daar ga je die regelbare voeding mee maken.. gaat wel lukken denk ik 8)

ik kreeg vandaag oa een klein 3.5 inch TFT schermpje binnen.
goedkoop achteruitkijk ding voor in de auto dus ik ben benieuwd :'(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kw1OfKG.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 18:13 ]

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:16

epic_gram

undercover moderator

Losse componenten haal ik altijd gewoon van ebay. Kost toch het minst, en als je het toch voor de hobby doet maakt de kwaliteit en de levertijd niet uit.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• shades

shades

huh ?

Top borroz!
Dank...
Heb al leuke dingen gezien op die budgetronics site die ik gelijk ga bestellen (555 experimenteer en 1 van die andere experimenteer pakketten)

Verwijderd

epic_gram schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:13:
Losse componenten haal ik altijd gewoon van ebay. Kost toch het minst, en als je het toch voor de hobby doet maakt de kwaliteit en de levertijd niet uit.
mijn eBay ervaring , koop gemiddeld 10x per maand iets en schaam me niet om ook een bestelling van 90 cent te doen.. vind ik gewoon leuk :) (en ik heb heel veel vrije tijd)

- levertijd
was aardig aan het oplopen, met vele excuusmailtjes maar de laatste weken gaat het beter, gemiddeld 20 dagen
-kwaliteit
meeste componenten zijn van prima kwaliteit en soms krijg je bagger
ik koop meestal aanbiedingen/veiligen 10 st. 20 st. 500 weerstanden.. dat soort dingen om een voorraadje op te gaan bouwen
-prijs
idd ongelofelijk laag, iets dat hier met verzendkosten 10,- kost, koop je in hong Kong voor 80 cent incl. verzendkosten naar nederland.
- nadeel
geen tot nu toe, 1 x iets niet geleverd en keurig mijn geld (2,90 :'( ) teruggestort.

maar om de lokale economie ook te supporten koop ik ook gewoon regelmatig in Nederland, hik alleen wel eens tegen die 6,75 verzendkosten aan.

praktijk voorbeeld.
onderstaande knutsel waar ik momenteel mee bezig ben heeft minder dan 10,- euro gekost incl. verzendkosten.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fzbxUQQfqd4]

en dat is dus:
3 x relaisbordje
1 x arduino PRO mini 5 v
1 x mic bordje
1 x dc/dc bordje
1 x 2.54 universeelprint
3 x maak schakelaartjes
1 x piezobuzzer

die Hong Kong Chinezen maken knutselen betaalbaar :+

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2014 10:43 ]

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:16

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:20:
[...]

- levertijd
was aardig aan het oplopen, met vele excuusmailtjes maar de laatste weken gaat het beter, gemiddeld 20 dagen
-kwaliteit
meeste componenten zijn van prima kwaliteit en soms krijg je bagger
ik koop meestal aanbiedingen/veiligen 10 st. 20 st. 500 weerstanden.. dat soort dingen om een voorraadje op te gaan bouwen
-prijs
idd ongelofelijk laag, iets dat hier met verzendkosten 10,- kost, koop je in hong Kong voor 80 cent incl. verzendkosten naar nederland.
- nadeel
geen tot nu toe, 1 x iets niet geleverd en keurig mijn geld (2,90 :'( ) teruggestort.

maar om de lokale economie ook te supporten koop ik ook gewoon regelmatig in Nederland, hik alleen wel eens tegen die 6,75 verzendkosten aan.
Maar ik moet ook zeggen dat ik soms in Nederlanse winkels dezelfde troep krijg als van ebay. Kwaliteit in nederlandse winkels is dus niet per definitie beter. :)

En ja, ebay is ook gewoon makkelijk. Je kan _alles_ op 1 site vinden. 8)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Puch-Maxi
Mee eens, het gaat vrijwel altijd goed. Je moet wel even letten op de feedback van de verkoper. Je kunt welhaast net zo goed op Ebay kopen dan bij de grote DX of BIC webwinkels. Ik wacht nog op een paar scope probes van $8,24 :D

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:21
Nadeel is vaak wel dat je het in setjes van 10 ofzo moet kopen (had laatst vermogensweerstanden nodig) terwijl ik er maar 2 nodig had.... :p

Maarja voor die 2 a 3 dollar...

Verwijderd

net LED gadget gekocht (om te slopen en aan arduino te hangen 5,90) 8)
Sound and Music Activated Spectrum VU Meter
bij nader inzien iets te snel besteld, ik lees nu pas een review en dat ding reageert alleen op volume en niet op frequency's zoals ik dacht begrepen te hebben. :'(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2014 17:21 ]

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Leuk, Conrad heeft dit weekend 10% korting. Uitgelezen moment om een Rigol DS1074Z-S (eindelijk) te preorderen.
Helaas duurt het wel ruim een maand voor hij weer op voorraad is..

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11 21:52

Infant

It's a floating Dino!

Hans1990 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 20:37:
Leuk, Conrad heeft dit weekend 10% korting. Uitgelezen moment om een Rigol DS1074Z-S (eindelijk) te preorderen.
Helaas duurt het wel ruim een maand voor hij weer op voorraad is..
Het zou kunnen dat ze op zijn, maar hier heb ik er vorige week eentje opgehaald:
www.arbenelux.com

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:36

ResuCigam

BOFH

Hans1990 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 20:37:
Leuk, Conrad heeft dit weekend 10% korting.
Bij een minimum bestel bedrag van 75 euro..

We do what we must because we can.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tf2WG3G.jpg

echt een dag om iets te slopen :+

• Ploink
Doet ie het nog Borroz?
Leuk project om dan het IR blocking filter te verwijderen, of was dat ook je plan? ;)

Verwijderd

ja hij werkt(e) nog .. was aan het kijken of ik het zoomlensje kon gebruiken.

ben ook nog bezig met een geheim, revolutionair digitaal cameraprototype :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SDhl3Xj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bPFJCnB.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2014 16:07 ]

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:58
Hmmm, ik meen dat ik ooit hier op het forum een topic heb zien rondzwerven over PCB's. In dat topic stond een mooi overzichtje van bedrijven waar je je zelfontworpen PCB's kon laten etsen (en eventueel assembleren). Ik kan hem alleen niet meer vinden, en ben wel benieuwd welk bedrijf jullie raadplegen als je meerdere PCB's nodig hebt.

Verwijderd

bij de 'buren' is wel eea te vinden
- http://www.circuitsonline...w/93077/1/pcb+fabrikanten

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

ik wil in een 2-weg speaker, het scheidingsfilter omzeilen. Kan ik de draden van de tweeter en de woofer op de rood omcirkelde aansluitterminals vast solderen, of is dan de kans groot dat ik iets kapot maak?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fh8hf980Hb7Jo2DkhR8FbBmz/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K76YWdhHb6vYrX4H4ja8QAxQ/medium.jpg
:)

Ik heb 't idee dat het geen kwaad kan, maar ik wil het toch eerst even zeker weten.

[ Voor 7% gewijzigd door Lip op 23-03-2014 18:50 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Tipje: maak nieuwe (maar wel scherpe) foto's.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• Ploink
Waarom zou je het filter verwijderen? Heb je een versterker met actief scheidingsfilter en aparte kabels voor hoog en laag? Anders zou ik het zeker niet doen. Je kan de tweater gemakkelijk vernielen met een sterk bas signaal.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

De receiver waar het omgaat is de Onkyo TX-NR609 die in Bi-amp mode speelt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/W1T97hnANogr6i76VVOsX47s/medium.jpg

Bovenstaande plaatje komt uit de handleiding. Daaruit kan je toch op maken dat er een actief scheidingsfilter in zit?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nee, totaal niet. Het enige wat dat plaatje laat zien is hoe je de boel moet aansluiten.
De meeste fabrikanten gaan ervan uit dat de scheidingsfilters in de luidsprekers zelf voor de scheiding zorgen.

Even de handleiding erbij gepakt: je kunt wel een scheiding aanbrengen, maar dat geldt enkel voor het sublaag. Er zit dus geen actieve crossover in die het signaal in gewoon laag en mid-hoog splitst, dus de passieve filters in je luidsprekers zijn wel degelijk nodig.

[ Voor 40% gewijzigd door Kaj. op 24-03-2014 10:25 ]

• shades

shades

huh ?

Hello,

Ik wil bij electronica online oa wat 7-segments display kopen (B1.N.SC52-11HWA - rood common cat om samen te werken met CD4033) maar ik kan nergens vinden hoeveel spanning er over elk ledje staat - volgens mij moet er 10mA doorheen - is wel handig om te weten welke voorschakelweerstandjes is moet kopen..

Ik heb hier een mega datasheet waat het nummer instaat maar ik kan er geen wijs uit : http://www.datasheets.pl/LEDs/DIODES_LED.pdf

(wordt gevoed met 5v uit ictje)

En ook de 4033 heeft toch common cathode displays nodig ?

[ Voor 3% gewijzigd door shades op 24-03-2014 15:52 ]

• Sissors
  • Niet online
Tada: http://pdf1.alldatasheet....INGBRIGHT/SC52-11HWA.html. (Rode LEDjes hebben altijd rond die waarde aan spanningsdrop).

• shades

shades

huh ?

ah 2v 10mA :D
Dat moet dus 330Ohm (afgerond) zijn per segment als ze gevoed worden met 5V
Wel flippen - hele rij aan weerstanden voor een simpele display.. naja - had al gelezen dat 1 grote weerstand aan de cathode niet echt slim is.. Weerstand array kan zeker ook niet in het kader van ruimte besparing ?

[ Voor 4% gewijzigd door shades op 24-03-2014 17:14 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Eén zo'n weerstandje van 330 Ω verbruikt dan maar ± 18 mW.. Geen idee hoeveel vermogen zo'n weerstandarray kan verwerken?

edit:
Een willekeurige 1 kΩ weerstandarray van Conrad doet "0.125 W". Dus dat zou wel moeten lukken dunkt me?

[ Voor 40% gewijzigd door Osiris op 24-03-2014 17:52 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:36

ResuCigam

BOFH

Dan zou ik er persoonlijk eentje nemen met 8 onafhankelijke weerstanden zoals deze.

We do what we must because we can.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QUtTnBX.jpg

3.7V 750mAh Li-Po plakjes (testing, want die 18650's zijn toch wel erg groot 8) )

heeft er iemand ervaring met zo'n klein zonnepaneeltje ?
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NzIwWDcyMA==/z/oMUAAOxyWmxSXKG9/$%28KGrHqV,!pEFJCqk,1+dBS%28KG8ymyQ~~60_3.JPG

ik wil er 1 uit gaan proberen samen met zo'n solarcharger + lipo
werkt eea zou ik die in een backpack in willen bouwen zodat die onderweg kan laden en dat ik een telefoonnoodoplaadpunt/ledlampje bij me heb ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 18:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:02:
[afbeelding]

3.7V 750mAh Li-Po plakjes (testing, want die 18650's zijn toch wel erg groot 8) )

heeft er iemand ervaring met zo'n klein zonnepaneeltje ?
[afbeelding]

ik wil er 1 uit gaan proberen samen met zo'n solarcharger + lipo
werkt eea zou ik die in een backpack in willen bouwen zodat die onderweg kan laden en dat ik een telefoonnoodoplaadpunt/ledlampje bij me heb ;)
Ja ik heb er zelfs 3 in totaal 8),
Je zult de laadsnelheid van de lader hoogstwaarschijnlijk moeten verlagen omdat anders het voltage erg wegzakt naar 1 / 0.5 volt. Tenminste daar had ik last van.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Iemand ervaring met dit soort st link programmer?
http://www.ebay.com/itm/g...ain_2&hash=item2c78c4bce0

Zit hier nu ook debug functies in?

-Andere hobby- -

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:55:
[...]

Je zult de laadsnelheid van de lader hoogstwaarschijnlijk moeten verlagen omdat anders het voltage erg wegzakt naar 1 / 0.5 volt. Tenminste daar had ik last van.
uh :X

ik dacht dat charger is 4.2V and the current is 200 mA + solarpanel 6V 333mA zo op elkaar kon aansluiten om dan een kleine lipo (750mA) te laden.
Hoe doe ik dat, de laadsnelheid verlagen ?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gXufwwQ.jpg

het is bij nader inzien dit nagemaakte charge printje .. dus dat komt wel goed denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2014 21:23 ]

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:30
6V 333mA betekent dat het paneel 6V levert bij 0mA opgenomen stroom, en 0V bij 333mA stroom (kortsluitstroom). Jij wilt 4.2V uit het paneel halen, en daar hoort een lagere stroom bij dan 333mA (gaat via een bepaalde curve). Door de stroom te beperken kun je dus het voltage bepalen.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Sissors
  • Niet online
mad_max234 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:30:

Geen ervaring, maar zover ik weet hoort STLink inclusief debug opties te zijn.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dus je kan de code draaien op de stm32 en dan in de IDE debuggen? Of is er verschil tussen debuggen van stm32 en avr via jtag?

Ik ga er gewoon eentje bestellen, zover ik kan zien lijken ze inderdaad gewoon alle st link V2 functie te ondersteunen.

-Andere hobby- -

Verwijderd

mad_max234 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:12:

Ik ga er gewoon eentje bestellen, zover ik kan zien lijken ze inderdaad gewoon alle st link V2 functie te ondersteunen.
en ze zijn ook gewoon leuk om te zien :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:05:
[...]

uh :X

ik dacht dat charger is 4.2V and the current is 200 mA + solarpanel 6V 333mA zo op elkaar kon aansluiten om dan een kleine lipo (750mA) te laden.
Hoe doe ik dat, de laadsnelheid verlagen ?

[afbeelding]

het is bij nader inzien dit nagemaakte charge printje .. dus dat komt wel goed denk ik.
Mijne had een weerstand en als je die verhoogde dan werd de snelheid waarmee die laden langzamer
maar die van mij was er zo een http://dx.com/p/1a-lithiu...arging-module-blue-205188

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:45:
[...]

Mijne had een weerstand en als je die verhoogde dan werd de snelheid waarmee die laden langzamer
maar die van mij was er zo een http://dx.com/p/1a-lithiu...arging-module-blue-205188
ja nu snap ik wat je bedoel... zijn deze

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als het die CN3083 IC heeft:
http://seeedstudio.com/wiki/images/4/41/CN3083.pdf
De weerstand aan pin 2 bepaald te laadstroom

Anders even de gebruikte IC achterhalen en de applicatie sheet downloaden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• shades

shades

huh ?

getverderrie - ik heb net een hele zooi leuke spulletjes gekocht maar ik zit net te lezen dat het handig is om zgn ontkoppelcondensatoren te plaatsen naast cmos ictjes (4000 serie) - kan ik in een testopstelling zonder - zijn ze echt nodig ?

[ Voor 4% gewijzigd door shades op 25-03-2014 00:02 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan het proberen maar je kan last krijgen van rare effecten. Zolang er niet veel andere componenten in de buurt zitten die de spanning veranderen zal het waarschijnlijk niet echt uitmaken.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:04

DaWaN

'r you wicked ??

mad_max234 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:30:

Ik verwacht van wel, een tijdje terug heeft iemand de firmware van de ST Link v2 gekraakt en daarmee kan iedereen dus zijn eigen ST Link bouwen.

Ik gebruik overigens gewoon de originele, die zijn maar 22 euro bij Farnell :)
http://nl.farnell.com/stm...for-stm8-stm32/dp/1892523

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Ploink
shades schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:13:
ah 2v 10mA :D
Dat moet dus 330Ohm (afgerond) zijn per segment als ze gevoed worden met 5V
Wel flippen - hele rij aan weerstanden voor een simpele display.. naja - had al gelezen dat 1 grote weerstand aan de cathode niet echt slim is.. Weerstand array kan zeker ook niet in het kader van ruimte besparing ?
Hoeveel digits wil je in het display? Vaak worden 7-segment LED displays multiplexed gebruikt en dan krijg je zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://nzlamb.files.wordpress.com/2010/04/led-multiplex-schematic.png

• memphis
  • Nu online

memphis

shades schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:57:
getverderrie - ik heb net een hele zooi leuke spulletjes gekocht maar ik zit net te lezen dat het handig is om zgn ontkoppelcondensatoren te plaatsen naast cmos ictjes (4000 serie) - kan ik in een testopstelling zonder - zijn ze echt nodig ?
CMOS heeft natuurlijk een vele malen lagere schakelstroom wat minder rotzooi op de lijn zal geven maar de kans bestaat.

Je kunt ook gewoon ergens midden je ontwerp 1 condensator en/of een lage waarde elko plaatsen als je nog iets hebt liggen. Condensatoren van 100nF en elko's van 10uF is bij mij een standaard voorraad voor dit soort werk

Verwijderd

memphis schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:28:
Als het die CN3083 IC heeft:
http://seeedstudio.com/wiki/images/4/41/CN3083.pdf
De weerstand aan pin 2 bepaald te laadstroom

Anders even de gebruikte IC achterhalen en de applicatie sheet downloaden.
ja dat istie zo aan een foto te zien (printje zelf is nog onderweg) .. tnx

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pZ5GoYG.jpg

• Ploink
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:55:
[...]

Dat zou niet nodig moeten zijn met de CN3083:
Features:
 On-chip 8-bit ADC can adjust charging current
automatically based on the output capability of
input power supply

 Suitable for Solar-Powered System
 On-chip Power MOSFET
 No external Blocking Diode or Current Sense
Resistors Required
 Preset 4.2V Regulation Voltage with 1%
Accuracy, adjustable with an external resistor
 Precharge Conditioning for Reviving Deeply
Discharged Cells and Minimizing Heat
Dissipation During Initial Stage of Charge
 Continuous Programmable Charge Current Up
to 600mA
 Constant-Current/Constant-Voltage Operation
with Thermal Regulation to Maximize Charge
Rate Without Risk of Overheating
 Automatic Low-Power Sleep Mode When Input
Supply Voltage is Removed
 Status Indication for LEDs or uP Interface
 C/10 Charge Termination
 Automatic Recharge
 Battery Temperature Sensing
 Available in SOP8 Package
 Pb-free Available

Verwijderd

Ploink schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:23:
[...]

Dat zou niet nodig moeten zijn met de CN3083:

[...]
Zoon boardje dan ook maar is aanschaffen in plaats van de gene die ik nu heb :)

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

DaWaN schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 08:40:
[...]

Ik verwacht van wel, een tijdje terug heeft iemand de firmware van de ST Link v2 gekraakt en daarmee kan iedereen dus zijn eigen ST Link bouwen.

Ik gebruik overigens gewoon de originele, die zijn maar 22 euro bij Farnell :)
http://nl.farnell.com/stm...for-stm8-stm32/dp/1892523
Bedankt voor de info, interessant om door te lezen.

-Andere hobby- -

• shades

shades

huh ?

thx voor de reacties

@memphis: ik heb nog helemaal geen voorraad - moet allemaal nog opgebouwd worden maar ik heb nog wel ergens een paar oude isa-kaarten waar ze op zitten.. die kan ik er wel uithalen met een desolderpomp of wat van dat litze-koper

@ploink: ik heb 10 displays besteld met 10 teller ic's maar ik heb niet een bepaalde doel - gewoon experimenteren. Ik heb inderdaad gezien dat multiplexen de voorkeur geeft maar dan moet je gelijk veel meer kennis in huis hebben van microprocessortjes als de pic/arduino en deze ook nog kunnen programmeren. Dat is me nu even een stap te ver. Ga eerst wel met wat basic dingen aan de gang - wil het graag samen met mijn zoontje doen dus laten we niet te hard van stapel lopen :-)

• Puch-Maxi
Puch-Maxi schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:15:
Mee eens, het gaat vrijwel altijd goed. Je moet wel even letten op de feedback van de verkoper. Je kunt welhaast net zo goed op Ebay kopen dan bij de grote DX of BIC webwinkels. Ik wacht nog op een paar scope probes van $8,24 :D
Ja hoor, daar zijn ze al!

P6100 - 100MHz probes

Verwijderd

netjes toch (hoe kunnen ze het ervoor maken, verzenden en iets verdienen denk ik soms wel eens)
zal ook maar is naar de brievenbus sloffen 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2014 15:22 ]

• Puch-Maxi
Inderdaad, onvoorstelbaar. En het mooiste is, ze werken ook nog! Vrijwel gelijk aan de originele Rigol probes (ook made in China). Er is één verschil, bij deze probes zit de compensatie aan de connector en bij die van Rigol aan de probe zelf. Doe jij ook nog even verslag van jouw GPS-tracker? :*)

• Ploink
Goh die lijken sprekend op mijn Tektronix P6109B probes van 150 euro/st, zaten ook van die gekleurde ringetjes bij.
Als je die dingen op de grond liet vallen dan brak de punt. Je kon de punt er wel weer losjes inschuiven, maar omdat plastic resten bleven zitten kon je geen nieuwe punt meer monteren :(
Toch was de probe wel handig omdat deze een 3e contact heeft, daarmee ziet de skoop dat je een 10x probe aansluit.

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:01:
Doe jij ook nog even verslag van jouw GPS-tracker? :*)
vooralsnog ligt er eea bij de douane.. kreeg net een brief dat ze de waarde niet kunnen bepalen ?? 8)

• Puch-Maxi
Wat zei je, doe maar iets van $30,- joh :P < €22,-

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:08
Hallo
Iemand ervaring met een usb logic analyzer ?
Zag net een tol-08938 in dit filmpje (vanaf min. 25)
YouTube: SparkFun According to Pete 10-15-12: SPI & I2C
Afbeeldingslocatie: http://www.rpelectronics.com/Media/400/tol-08938.jpg
Die zou $150,- kosten maar dat is mij teveel
Op ebay zie ik zulk soort apparaatjes vanaf $12,- t/m $1700,- voorbij komen.
Waar moet je op letten, kortom, iemand een tip ? Tnx :)

[ Voor 2% gewijzigd door kitao op 27-03-2014 11:31 . Reden: foto resize ]

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik heb de $12 uitvoering. De originele software werkt ermee. Ik zat te klooien aan een lcd-scherm dat ik niet aan de praat kreeg en dacht toen "hé, daar heb ik zo ern ding voor!" En binnen 15 wist ik de oorzaak. Mocht deze goedkope versie stukgaan, koop ik direct de originele. Mét tasje, mét probes, mét mooie behuizing.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
RobV schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:32:
Ik heb de $12 uitvoering. De originele software werkt ermee. Ik zat te klooien aan een lcd-scherm dat ik niet aan de praat kreeg en dacht toen "hé, daar heb ik zo ern ding voor!" En binnen 15 wist ik de oorzaak. Mocht deze goedkope versie stukgaan, koop ik direct de originele. Mét tasje, mét probes, mét mooie behuizing.
Ik heb ook een neppe en die doet het inderdaad gewoon goed.

• kitao
Alvast tegenberichtje, ben nog aan het rondkijken.
Zo'n $12,- ebay zit zo te zien geen software bij en RobV heeft z'n software van Sparkfun ? Helaas kan ik om duistere reden nu niet op de SF-site komen.
Prijs lijkt ook evenredig omhoog te gaan met de frequentie.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Software is gewoon te downloaden bij Saleae: http://www.saleae.com/logic16/features

Verwijderd

kitao schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:02:
Alvast tegenberichtje, ben nog aan het rondkijken.
Zo'n $12,- ebay zit zo te zien geen software bij en RobV heeft z'n software van Sparkfun ? Helaas kan ik om duistere reden nu niet op de SF-site komen.
Prijs lijkt ook evenredig omhoog te gaan met de frequentie.
geef is zo'n $12 eBay linkie :z

• JDTeunis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11 23:07
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:25:
[...]

geef is zo'n $12 eBay linkie :z
Ik denk dat zo'n ding bedoeld wordt:

http://www.ebay.com/itm/2...ain_0&hash=item2c75e5f822

Zelf geen ervaring mee overigens, maar ik zit nu wel te overwegen om er eentje te bestellen. Maar eerst maar even wachten op de creditcardrekening van deze maand :> .

Verwijderd

JDTeunis schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:47:
[...]

Ik denk dat zo'n ding bedoeld wordt:

http://www.ebay.com/itm/2...ain_0&hash=item2c75e5f822

Zelf geen ervaring mee overigens, maar ik zit nu wel te overwegen om er eentje te bestellen. Maar eerst maar even wachten op de creditcardrekening van deze maand :> .
tnx , kan NOG goedkoper :9

maar je zal wel fatsoenlijke kabeltjes moet gaan maken met grabbertjes aan 1 kant

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2014 12:57 ]

• kitao
@Borroz
Ebay - usb logic analyzer - price and shipping lowest
dan zie je ze voorbij komen. Ook een pakketje grijpertjes voor $5,-
http://www.ebay.com/sch/i...sb+logic+analyzer&_sop=15
@RobV, bedankt, maar welke heb jij nu precies ?
De originele SF Tol-08938 specs : 8-ch 24MHz 200M samples (die laatste weet niet wat betekent)
http://www.rpelectronics....8-usb-logic-analyzer.html

[ Voor 26% gewijzigd door kitao op 27-03-2014 13:10 ]

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)

• kitao
@RobV
Hartstikke fijn, als dat dan werkt op jouw eerder gelinkte software dan gaat de bestelling de deur uit. Verbaast me overigens dat er bij de te koop staande ULA's geen software bij zit. (of in ieder geval een downloadlink erbij)
Dus als ik goed begrijp werken al die 24 MHz modellen op dezelfde software ?

@post hierna, ik vond het ook verwerpelijk toen mijn werkgever naar azië de produktie verplaatste en $150 of 13,- scheelt nogal wat maar als jij die zakkenvullers wil spekken ga gerust je gang

[ Voor 23% gewijzigd door kitao op 27-03-2014 14:24 . Reden: off-topic discussie in sub ]

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:28

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Ik gebruik de Logic regelmatig en heb zelf ook een Logic16 en die zijn bijzonder fijn. De software is eenvoudig in gebruik en werkt prima. Na veel gebruik ga je verlangen naar meer advanced features in de software, ik hoop dat ze daar in de toekomst nog wat mee gaan doen.
Er komt een nieuw product aan van saleae (volgende week of de week daarop); wat het is zeggen ze nog niet, maar ik denk iets in combinatie met analoog.

Een ebay bordje met saleae software is wel een beetje jammer: die gasten maken een chique apparaatje met goede software; het spul is zijn geld waard. Om dan hun software te gebruiken zonder dat ze er zelf wat voor krijgen vind ik verwerpelijk.

Als je geen zin hebt dat bedrag te betalen kijk dan naar open source alternatieven: buspirate, open bench logic sniffer of gebruik zo'n eBay bordje icm SigRok software.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Cassettebandje schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:51:
Een ebay bordje met saleae software is wel een beetje jammer: die gasten maken een chique apparaatje met goede software; het spul is zijn geld waard. Om dan hun software te gebruiken zonder dat ze er zelf wat voor krijgen vind ik verwerpelijk.
Ik las in een eerdere reactie (elders) dat Saleae zich daar niet zo druk over maakt. Ze hebben zelfs de piracy-blokkade/copieerbeveiliging eruit gehaald. Hiermee maken ze goede reclame voor hun naam. Ze vinden het waarschijnlijk 'wel tof' dat ze gekopieerd worden - dan doen ze toch iets goed. Iedere andere amerikaanse firm gaat gelijk met advocaten en rechtzaken strooien.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:11
Iemand dit al gebruikt:
http://www.icstation.com/...ucts_id=1845#.UzU11Kh5PAk
Lijkt me dat je voor de prijs niet echt zelf kunt maken... zoals zovaak is :)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Verwijderd

* verplaatst naar arduino topic 8)

[ Voor 170% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 14:09 ]

Verwijderd

RobV schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:03:
[...]

Ik las in een eerdere reactie (elders) dat Saleae zich daar niet zo druk over maakt. Ze hebben zelfs de piracy-blokkade/copieerbeveiliging eruit gehaald. Hiermee maken ze goede reclame voor hun naam. Ze vinden het waarschijnlijk 'wel tof' dat ze gekopieerd worden - dan doen ze toch iets goed. Iedere andere amerikaanse firm gaat gelijk met advocaten en rechtzaken strooien.
pcies .. dat gejank altijd is helemaal niet nodig, een student koopt dit wellicht later, als hij een inkomen heeft.
ik ken iemand die vroeger altijd films downloadde.. en nu.. paar jaar later heeft die een flink inkomen en nog steeds films als hobbie.
Hij heeft er nu pakweg 600... gekochte DVD boxen 8)

* update 1 weggehaald - had eroverheen gekeken en 1600 was iets teveel van het goede.. 600 klopt beter en dat is toch een enorme kast vol :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 13:59 ]

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:51:
[...]

pcies .. dat gejank altijd is helemaal niet nodig, een student koopt dit wellicht later, als hij een inkomen heeft.
ik ken iemand die vroeger altijd films downloadde.. en nu.. paar jaar later heeft die een flink inkomen en nog steeds films als hobbie.
Hij heeft er nu pakweg 1600... gekochte DVD boxen 8)
Dat is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht. Maar inderdaad soms accepteren ze het, met als idee dat een hobbyist toch niet hun dure product had gekocht, en ze het van bedrijven moeten hebben. Maar het zou me niet verbazen dat in de kleine lettertjes van hun software nog steeds staat dat het niet mag, en als ze erachter komen dat een groter bedrijf het doet ze wel gewoon een forse rekening presenteren.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:11
@Sissors,

Uiteraard zoals het hoort.. Bij commercieel gebruik gewoon kopen.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• kitao
Deze binnengekregen :
Afbeeldingslocatie: http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/m1B2VwMiPMCCknF3miNYBdw.jpg
Dat trimpotje kan ik eeuwig ronddraaien zonder een eindpunt tegen te komen. Is dat normaal ?

• marty830
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Normaal voel je als je aan het eindpunt komt een kleine "klik". Maar je kan die inderdaad blijven doordraaien.

• kitao
marty830 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:08:
Normaal voel je als je aan het eindpunt komt een kleine "klik". Maar je kan die inderdaad blijven doordraaien.
Tnx, voel idd klikgeluidje in ccw-stand maar in cw-stand niks.
Binnenkort maar eens lossolderen en dan multimeter erop.

• memphis
  • Nu online

memphis

Het is ook een meerslagen potmeter, meestal zijn dat er 10.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

kitao schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:11:
[...]

Tnx, voel idd klikgeluidje in ccw-stand maar in cw-stand niks.
Binnenkort maar eens lossolderen en dan multimeter erop.
Gewoon op de print meten kan ook toch?
Had iets vergelijkbaars met een dc-dc converter printje. Daar zat de pot zover door gedraaid dat het heel wat rondjes draaien kostte voordat er wat spanning op de outputs stond..

• Puch-Maxi
Jup, dat had ik onlangs ook. Aanvankelijk dacht ik dat het printje stuk was, maar nadat ik de pot een fors aantal slagen gaf kwam er leven in :). Aan beide uitersten geeft de pot een hele subtiele klik.

• kitao
@memphis
heb onderhand wel 30x rondgedraaid ;)

@Mr_Gadget
Op de print is wat lastig, soldeerpuntjes zijn erg klein. Bovendien lastig draaien met aan ene kant meetpennetje erop en aan andere kant schroevendraaier.
Ik haal het er gewoon vanaf, kan altijd nog terug zetten en het printje zelf is erg goedkoop ($2,-)

@P_M
Die klik mis ik in kloksgewijze draaistand

[ Voor 7% gewijzigd door kitao op 28-03-2014 13:49 ]

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

even spoelen naar 23:50

Waar kan ik die "50 ohm terminator" kopen , en hoe heten die dingen in het Nederlands?

[ Voor 12% gewijzigd door Lip op 28-03-2014 13:57 ]

Pagina: 1 ... 94 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.