Op zich wel, wel heel leuk klein. Op de TV geeft hij inderdaad wel ruis, maar als je de lens afdekt is deze ruis er nog steeds en de ruis beweegt niet echt om het zo maar te zeggen. Stel dat ik op een normale videocamera ruis heb dan beweegt die ruis veel meer.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:01:
[...]
bevalt die cam module.. ?
heb er ook 1 besteld
niet dus, dringt nu pas tot mij door![]()
' Op de TV aangesloten is het beeld prima. Alhoewel daar wel vrij veel ruis in de zwarte delen voorkomt '
[afbeelding]
ik wil die cam gaan monteren aan/op/in deze kijker
heb ook nog wat andere CMOS Camera Boards besteld, en die ik ga testen ism een 940nm IR Filter Quartz Crystal Optical Lowpass stukkie glas en een nog te bouwen IR 'bouwlamp' en een aansluiting voor video goggles.
Dus het is wellicht een kwestie van contrast.
Maar de ingangsweerstand wijzigen had geen effect. Met de andere camera had ik wel fatsoenlijk beeld. Moet eigenlijk mijn scoop repareren, dan kan ik eens meten en vergelijken. Heb zo'n DSO nano scoop, maar het schakelaartje is stuk gegaan.
Inderdaad, de eenvoudigste oplossing is dan om een stukje ontwikkeld negatief (je weet wel, analoge foto tijdperkPloink schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:47:
[...]
Wat is het doel van dat filtertje? Deze blokkeert golflengte > 940nm, maar daar zie ik het nut niet zo van voor een IR camera. Normaal verwijder je juist een filter om de camera IR gevoelig te maken.
De term "lowpass" is niet gebruikelijk voor filters. Ze bedoelen hier dat de golflengte laag is, niet de frequentie. Dit filter is een shortpass filter. Als je alleen IR wil doorlaten en geen zichtbaar licht, dan heb je een longpass filter nodig.