@WVL_
mooi apparaat zeg. Duurde dat zo lang dan ? Is gewoon op voorraad staat
hier
Je hebt 14 dagen retourrecht maar ik denk dat Conrad dit foutje wel recht zal zetten.
Mag ook wel voor die prijs

Ja, is nu idd op voorraad, maar de afgelopen maand niet :-). Retourneren heeft geen zin, volgens het A4-tje van Rigol dat in de doos zit hoort er inderdaad de RP3300A in de doos te zitten, dus het is niet zo dat per ongeluk de verkeerde in de doos zijn gestopt. Echter :
- op de website van Conrad staat dat er RP3300 probes geleverd worden
- in de handleiding (PDF) op de website van Conrad staat dat de RP3300 probes standaard zijn
- op de website van Rigol staat een lijst met de standaard geleverde probes bij alle scopes, en daar staat RP3300
kortom : Rigol heeft gewoon besloten te bezuinigen en voortaan andere probes te leveren, alleen wordt dat nergens vermeld (afgezien van op het papiertje, dat IN de doos zit). Kortom, ik wil andere probes van onze grote duitse broeder. (Als ik al 1:1 probes had liggen, had ik het laten zitten, want de ingangscapaciteit van de geleverde zijn iets lager, wat wel prettig is. Ik heb echter zelf geen 1:1 probes en ben ook niet van plan ze te gaan kopen..)
Offtopic : ik vind wel dat de fan behoorlijk wat lawaai maakt zeg. Daar ga ik nog een keertje een stillere in stoppen, hier wordt ik aardig gestoord van. Verder ziet alles er goed uit, apparaat voelt goed aan, werkt lekker snel. Alleen dat selectieknopje waarmee je door de menus kan bladeren vind ik nogal fiddly. Hij schiet nogal eens eentje verder/terug als ik hem indruk. Wel superblij met de update rate van het scherm, met een goedkoper modelletje mis je toch die snelheid een beetje.
Eerste zaak waar ik nu al niet uitkom : ik heb de trial periode nog lopen, en ben de geheugendiepte aan het testen. Ik snap echter niet hoe ik nu meer dan 14Mpts kan meten, de 56Mpts optie is actief, maar ik kom op geen enkele schaal hoger dan 14Mpts. Doe vast iets verkeerd of ik snap het niet. Na nog flink wat prutsen lijkt het erop dat je de 56Mpts alleen manueel kan inschakelen via het Acquisition menu.
[
Voor 32% gewijzigd door
WVL_KsZeN op 23-11-2013 16:05
]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..