Dat klokprintje is toch goed van pas gekomen, kon ik gelijk m'n nieuwe metaalfiguurzaag erop testen

klik
Dat laatste werkte trouwens prima.
Ik hou het op prutsgesoldeer, hoewel ik alles heb doorgefloten en uiteindelijk geen 'lek' meer kon ontdekken.
(na wat gecorrigeer met stanleymes)
Op uno werkte alles goed, maar op print kreeg ik het niet voor elkaar. Dus maar een eind eraan gemaakt.
Mogelijke oorzaak : print niet ontvet en vooral die draadjes waren lastig, Als de print scheef ligt dan vloeit het soldeer natuurlijk ook naar 1 kant. Met die IC-voetjes ging het prima al zou ik graag een vast opgesteld vergrootglas willen hebben.
Even een vraagje, hoe test je dat 16 MHz kristal ?
Met een scoop ? En wat krijg je dan te zien, een blokgolf ?
Ben er vandaag niet meer aan toe gekomen dit zelf te proberen.
Jij had toch al een luxe matrix looplichtklok gemaakt met allerlei foefjes ?

klik
Dat laatste werkte trouwens prima.
Ik hou het op prutsgesoldeer, hoewel ik alles heb doorgefloten en uiteindelijk geen 'lek' meer kon ontdekken.
(na wat gecorrigeer met stanleymes)
Op uno werkte alles goed, maar op print kreeg ik het niet voor elkaar. Dus maar een eind eraan gemaakt.
Mogelijke oorzaak : print niet ontvet en vooral die draadjes waren lastig, Als de print scheef ligt dan vloeit het soldeer natuurlijk ook naar 1 kant. Met die IC-voetjes ging het prima al zou ik graag een vast opgesteld vergrootglas willen hebben.
Even een vraagje, hoe test je dat 16 MHz kristal ?
Met een scoop ? En wat krijg je dan te zien, een blokgolf ?
Ben er vandaag niet meer aan toe gekomen dit zelf te proberen.
Is dat niet een beetje onder je stand Borroz ?Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:37:
ik heb inmiddels zo'n zelfde RTC printje binnen
Jij had toch al een luxe matrix looplichtklok gemaakt met allerlei foefjes ?
[ Voor 19% gewijzigd door kitao op 28-11-2013 17:56 . Reden: toevoeging ]