Ik heb een lollig projectje; ik ben
dit ding aan het bouwen. Tot nu toe in de uitzoekfase, maar so far, so good en ik heb een stuk print waar ik de displays en dergelijke op kwijt kan.
Echter, de maker heeft er ook nog een "wijzerplaat" omheen zitten epibreren; 60 LED's die de seconden aangeven, aangestuurd door een MAX7219. Ik ken dat ding wel; erg handig dingetje om in één klap een bult LED's aan te sturen, en ik heb er toevallig ook nog eentje liggen.
Nu zegt die bouwer dat hij daar geen schema voor heeft gemaakt, aangezien dat toch al in de
datasheet staat. Maar daar raak ik het kwijt: het is volgens mij niet zo enorm simpel als een puls op de DIN-pen te zetten om die secondenwijzer te pakken; daar komt een datastroompje bij kijken.
De bestanden met broncode bevatten ook een clockface.c-bestand, derhalve ga ik ervan uit dat die ondersteuning er in de .bin ook al bij zit. (ik heb in de behuizing geen ruimte voor een NE2000 netwerkkaart, dus dat laat ik onaangesloten; kan zelfs een aantal dingen, zoals het geheugen, de MAX232 en dergelijke op die manier gewoon weglaten)
Ik kan alleen uit het schema niet afleiden waar de 7219 moet komen.
Of denk ik te ver door en gooi ik die "gewoon" op de I2C-bus, parallel aan de displayprint?