@ wesleytjuh
hebben !
toch komen er ook gewoon batterijen binnen .. ook per luchtpost
toch komen er ook gewoon batterijen binnen .. ook per luchtpost

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 35% gewijzigd door mad_max234 op 19-07-2014 10:42 ]
Is dat die met gestapelde plaatjes die als mesjes dienen? Ik herinner mij dat die inderdaad het beste automatisch stripte van alles wat ik tot nu toe gebruikt heb (die stripper met stelschroef komt op een goeie tweede plaats), toch eens een bestellen dan misschien...wesleytjuh schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:55:
Als je op zoek naar een automatische bent kan ik deze van harte aanraden:
Weidmuller Stripax.
[ Voor 25% gewijzigd door wesleytjuh op 19-07-2014 10:53 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Quote mompel mompel, alsof het iets uitmaakt.. Tegenwoordig halen ze een vliegtuig gewoon neer, hoeft geen bom meer mee aan boord..mad_max234 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:34:
Lithium mogen gewoon verstuurd worden, alleen zitten er paar regels aan. De post moet dan gemarkeerd worden en mag niet mee in passagiersvliegtuig. Ze stoppen nog wel eens wat post in passagiersvliegtuig als er nog ruimte over is, dat mag dus niet met lithiumcellen. Maar ze mogen gewoon per vrachtvliegtuig vervoerd worden.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
[ Voor 36% gewijzigd door mad_max234 op 19-07-2014 22:16 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
druk en typefouten voorbehouden
mux schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:13:
Voor powercycle hadden wij ook een stuk of 800 cellen besteld en laten afleveren uit Amerika.
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
cancelled, productie van een kleinere serie gaf teveel problemen. Het kwam erop neer dat de cases die we ervoor wilden maken (alu extrusie) >80 euro per stuk gingen kosten. Helaas, maar we gaan gewoon door met andere productenWVL_KsZeN schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:47:
[...]
offtopic:
Hoe staat het nu met je powercycle?
Lees de post van twee posten terug van mij, enige wat moet gebeuren is sticker erop dat er bepaalde stoffen inzitten en dus niet in bepaalde vliegtuigen mag.wesleytjuh schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:18:
Het kan ook wel verzonden worden (enkel via FedEX in dit geval). Maar was gewoon erg duur, dat zal wel mede door die verzekering komen.
[ Voor 67% gewijzigd door wesleytjuh op 19-07-2014 22:28 ]
[ Voor 35% gewijzigd door mad_max234 op 20-07-2014 00:51 ]
Gewoon uit een oude HDD slopen
[ Voor 24% gewijzigd door Damic op 20-07-2014 19:59 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Verwijderd
mad_max234 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:12:
Ik ben opzoek naar goedkope pcb rf blikjes, liefst met dekseltje, maar moet goedkoop zijn dus zonder mag ook. iemand goed adresje?
Ik kom maar aantal websites tegen, zoek op RF shield, PCB shield, etc. Op ebay dacht ik wat te kunnen scoren maar daar kom ik er maar paar tegen, wellicht zoek ik niet op de best zoekterm?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 15:04 ]
Verwijderd
met een canbus simulatorDamic schreef op zondag 20 juli 2014 @ 20:02:
Ik zoek dus een teller unit met can bus dan kan ik wat spelen met de AT90can, anders hoe moet ik code testen
hoe zet je die dingen vast aan de print, zitten daar pinnen voor aan de onderkant?Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:44:
[...]
[afbeelding]
* ff gezocht, heb 2 soorten, komplete (met los 'tussenschotje) en een soort bouwpakketje die je volledig zelf dicht moet solderen.
bedoelde je wel zoiets ?
die bouwpakket RF blikjes komen hier vandaan (kijk onder 'behuizingen)
en die komplete bij conrad.
Verwijderd
Ja dat zijn ze min of meer, maar dan veel kleiner, voor smd en met pcb bevestigingspunten. Had gekeken maar hij heeft alleen grote vertinde doosjes.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:44:
[...]
[afbeelding]
* ff gezocht, heb 2 soorten, komplete (met los 'tussenschotje) en een soort bouwpakketje die je volledig zelf dicht moet solderen.
bedoelde je wel zoiets ?
die bouwpakket RF blikjes komen hier vandaan (kijk onder 'behuizingen)
en die komplete bij conrad.
[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 22-07-2014 16:43 ]
Ik acht de kans dat je zulke shields los gaat vinden vrij klein.mad_max234 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:25:
[...]
Ja dat zijn ze min of meer, maar dan veel kleiner, voor smd en met pcb bevestigingspunten. Had gekeken maar hij heeft alleen grote vertinde doosjes.
Heb nu deze en die is perfect, precies de juiste maat en type die ik wil hebben.
[afbeelding]
[afbeelding]
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door maikel op 23-07-2014 12:03 ]
Laat even weten als je wat gaat bestellen. Kan ik ook gebruiken.mad_max234 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:12:
Ik ben opzoek naar goedkope pcb rf blikjes, liefst met dekseltje, maar moet goedkoop zijn dus zonder mag ook. iemand goed adresje?
Ik kom maar aantal websites tegen, zoek op RF shield, PCB shield, etc. Op ebay dacht ik wat te kunnen scoren maar daar kom ik er maar paar tegen, wellicht zoek ik niet op de best zoekterm?
Kan ook zijn dat je niet van je PC de usb hub controller op "Allow the computer to turn of this device to preserve power" oid hebt staan. Staat bij de devicemanager instellingen dan de hub controller kiezen en dan power management tabjemaikel schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:01:
........ lang verhaal over usb com poort zaken
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
[ Voor 5% gewijzigd door lutkeveld op 23-07-2014 14:53 ]
Hmm, dat is inderdaad ook een goeie. Het stond inderdaad aan.Guldan schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:49:
[...]
Kan ook zijn dat je niet van je PC de usb hub controller op "Allow the computer to turn of this device to preserve power" oid hebt staan. Staat bij de devicemanager instellingen dan de hub controller kiezen en dan power management tabje,
Ik ga er eens eentje openmaken, heb paar oude liggen die ze niet meer terug wilde naar het vervangen met nieuw type modem.Oyster schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:44:
Trouwens wel een enorm rijke bron van onderdelen
Nevermind, gevonden. Na 4 keer mijn ebin doorgegraven te hebben kwam ik uiteindelijk bij een flatbed scanner terecht. Daar zitten er zelfs 5 in. 1 ronde en 4 flat in twee verschillende maten.Oyster schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:44:
Heeft iemand toevallig nog een rechthoekig ferriet kraaltje voor een flatcable? Omgeveer 25mm x 1mm opening oid. Ik dacht dat ik nog wat had liggen, maar kan het niet vinden. Ook nog even een paar kabelmodems opengemaakt, maar helaas niets te vinden. Trouwens wel een enorm rijke bron van onderdelen zo'n kabelmodem. 128M DRAM, connectoren, SMD spoeltjes, etc.
Dan lijkt mij zo'n 'bakplaat' wel handig. Gewoon opstoken en aftikken. Hmmm ...mad_max234 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:44:
[...]
Ik ga er eens eentje openmaken, heb paar oude liggen die ze niet meer terug wilde naar het vervangen met nieuw type modem.
[ Voor 20% gewijzigd door Oyster op 23-07-2014 19:04 ]
[ Voor 15% gewijzigd door PE4000 op 23-07-2014 21:28 ]
Is dat een CR2032 munt cel? Die dingen kosten geen drol bij de Action. Acht stuks voor iets van 1.79 meen ik me te herinneren.Djesse8999 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:29:
Even een noobvraag: ik heb hier zo'n oude digitale agenda. nu is de batterij daarvan leeg (3 volt knoopcel).
Ik zou dus gewoon die 3 volt knoopcel kunnen vervangen door 2x een AA batterij in serie?
Volgens mij kan dat wel gewoon toch?
Is dat code voor op je PC of voor een Atmega oid?Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:44:
had per ongeluk 8 draadjes in spiegelbeeld aangesloten
vond ik als snelste oplossing deze 'bit reverse:
unsigned char b; // reverse this (8-bit) byte
b = (b * 0x0202020202ULL & 0x010884422010ULL) % 1023;
- http://graphics.stanford....ks.html#BitReverseObvious
het werkt
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| byte bitreverse(byte b) { byte result; asm volatile ( "ld __tmp_reg__,%1 \n\t" "ror __tmp_reg__ \n\t rol %0 \n\t" "ror __tmp_reg__ \n\t rol %0 \n\t" "ror __tmp_reg__ \n\t rol %0 \n\t" "ror __tmp_reg__ \n\t rol %0 \n\t" "ror __tmp_reg__ \n\t rol %0 \n\t" "ror __tmp_reg__ \n\t rol %0 \n\t" "ror __tmp_reg__ \n\t rol %0 \n\t" "ror __tmp_reg__ \n\t rol %0 \n\t" : "=&r" (result) : "r" (b) ); return result; } |
[ Voor 63% gewijzigd door Ploink op 24-07-2014 00:38 ]
Verwijderd
ja dat was juist het puntRobV schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 07:07:
Met de tijd die dit kost wat het wellicht simpeler geweest om gewoon de draadjes om te solderen
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 10:12 ]
[ Voor 81% gewijzigd door sebastius op 24-07-2014 09:45 ]
Gaat natuurlijk ook om de hobby en om iets van te leren.RobV schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 07:07:
Met de tijd die dit kost wat het wellicht simpeler geweest om gewoon de draadjes om te solderen
Verwijderd
ja idd kwam ik dat aspect (FFT) nogal tegen bij het googlenPloink schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:03:
[...]
Gaat natuurlijk ook om de hobby en om iets van te leren.
Bitreverse heeft ook andere toepassingen zoals FFT, dus het komt vast nog wel eens van pas
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 10:58 ]
Die zat er zeker bij! Ik had een adapter printboard besteld maar die was niet goed. Zelf een boardje etsen kan ik niet, en om er nou 10 in china te laten maken vond ik ook sneu. nou ja, ik loop ook maar wat te knutselen hier.sebastius schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:10:
Die Wavecom is echt niet zo lastig hoorMaar je hebt er wel even een custom printje voor nodig. Ik had de connector toch meegestuurd?
[ Voor 4% gewijzigd door RobV op 24-07-2014 14:23 ]
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met een aardlus door een usb rs232 adapter, dat heb ik toen opgelost met een 10 ohm weerstand in serie met de gnd lijn op rs232, dat zou je hier ook met de rs485 lijn kunnen doen.maikel schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:01:
Ik heb nu een tijdje mijn LED-strip drivers in gebruik en het werkt vrij goed, maar ik nog niet perfect. De verlichting kan ik zelf ook aan/uit schakelen door middel van de schakelaar in de muur. Hiermee wordt gewoon direct de 230V voeding van de modules geschakeld.
Nu krijg ik na een aantal keer aan/uit schakelen van de verlichting in Windows ineens foutmeldingen op de COM-poort: Access to the port is denied
Dit is een bekend issue wanneer de COM-poort niet correct wordt afgesloten voordat de USB->Serial adapter wordt ontkoppeld. Hier is ook wel omheen te werken: zoals hier wordt geschreven.
Echter, die adapter wordt helemaal niet ontkoppeld. Het probleem is dus dat bij het aan/uitschakelen van de modules de adapter ergens een 'tik' krijgt en zichzelf reset. Windows geeft dan ook aan dat het device ontkoppeld wordt.
De vraag is nu dus hoe ik dit in de modules (zo eenvoudig mogelijk) kan opvangen.
De modules hebben het volgende schema:
[afbeelding]
Vervolgens zijn alle modules via een drie-aderige kabel met een RS232->RS485 adapter verbonden met de USB->RS232 adapter (met FTDI-chip).
Is dit eenvoudig op te lossen (misschien toch ergens een pull-down op de RS485-bus?) of kan ik beter op zoek gaan naar een andere adapter? De huidige adapter is een goedkoop dingetje van eBay, maar er zijn ook varianten van enkele tientallen euro's.
[ Voor 6% gewijzigd door bobo1on1 op 24-07-2014 21:06 ]
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Zoals?RobV schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:36:
Sommige dingetjes kun je echt alleen bij SparkFun.com vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door RobV op 25-07-2014 23:05 ]
[ Voor 19% gewijzigd door wesleytjuh op 26-07-2014 15:56 ]
Hee die kende ik nog niet. Helaas zal het merendeel voor eagle 6 zijn en ik gebruik nog 5.Mr_gadget schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 15:41:
Hoe doen jullie dat als je printje ontwerpt. Voor eagle heb je design rules en componenten libraries nodig. Gebruik nu die van sparkfun maar dan zit je met componenten selectie ook een beetje aan hun vast. Zie dat Farnell ook dingen heeft, maar dan heb je gelijk erg grote bibliotheek..
http://www.element14.com/...eagle/eagle_cad_libraries
Fijnste vind ik hete lucht, dat gaat makkelijkste voor smd onderdelen, zit namelijk meestal veel onderdelen op die niet tegen hoge hitte kunnen, die zijn na reflowen erop gezet, zoals bepaalde connectors, heb ook wel eens in de oven gedaan om onderdelen eraf te halen. Gaat goed maar stinkt wel, met hete lucht kan je gericht onderdelen eraf halen zonder plastic te smelten, of als het gaat om grote TH onderdelen is desoldeerbout met pompje ook wel handig.Oyster schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:03:
[...]
Dan lijkt mij zo'n 'bakplaat' wel handig. Gewoon opstoken en aftikken. Hmmm ...
[ Voor 19% gewijzigd door mad_max234 op 27-07-2014 13:03 ]
[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 27-07-2014 16:00 ]
28-amp voeding nog wel, wow!
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Verwijderd
ok.. dat snap ik, rest van je verhaal na nog 2 bakkiesSissors schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:28:
Gisteren gelukt om een LPC1114 in lage power mode te krijgen van 3.7uA verbruik, en daarna met 6uA in een mode dat hij ook weer met timer wakker kan worden eruit.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
[ Voor 22% gewijzigd door Sissors op 28-07-2014 10:28 ]
Dat is bij cpu ook zo, vroeger berekende ze gewoon de TDP per cpu model door de voltage en mhz te berekenen, net zoals we doen bij uC's. Zet maar eens 0.1v meer vcore op je cpu, dan zal je tdp behoorlijk oplopen zonder dan je mhz sneller draait.Ben er wel achter gekomen dat de spanning waar je je uC op draait vrij relevant is: ik ben van 100 naar 21uA gegaan door de uC op 2.8V te laten draaien ipv de LiIon-celspanning.
[ Voor 90% gewijzigd door mad_max234 op 28-07-2014 10:35 ]
[ Voor 33% gewijzigd door mad_max234 op 28-07-2014 10:46 ]
Die heeft hij dus niet. Welke hij wel heeft is:This chapter describes the Windowed WDT available on all parts of the LPC1100L and
LPC1100XL series.
En bij de reguliere WDT is de interrupt feature:The WDT block (not windowed) is available for parts LPC111x and LPC11Cxx
Oftewel dat is een eenmalige interrupt, niet heel praktisch om hem uit slaap modus te halen.WDINT The Watchdog interrupt flag is set when the Watchdog times out. This flag is
cleared when any reset occurs. Once the watchdog interrupt is serviced, it can be
disabled in the NVIC or the watchdog interrupt request will be generated indefinitely. The
intent of the watchdog interrupt is to allow debugging watchdog activity without resetting
the device when the watchdog overflows.
Oftewel je kan hem instellen om niet je chip te resetten.1 WDRESET Watchdog reset enable bit.
WDINT The Watchdog interrupt flag is set when the Watchdog counter reaches the value
specified by WDWARNINT. This flag is cleared when any reset occurs, and is cleared by
software by writing a 1 to this bit.
[ Voor 15% gewijzigd door mad_max234 op 28-07-2014 13:58 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 28-07-2014 14:22 ]
[ Voor 10% gewijzigd door RobV op 28-07-2014 18:24 ]
Verwijderd
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2014 19:11 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq