De EL-kroeg - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 122 Laatste
Acties:
  • 593.312 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
ResuCigam schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:16:
Ik voel me zooo ongeloveloos n00b na al deze verhalen: Daar zit ik trots met mijn Arduino met usb kabeltje :$ .
Don't worry. Ik heb het ook allemaal moeten leren. Mijn eerste Arduino was een Arduino Micro, ongeveer 25% groter als een mini, die zie je tegenwoordig veel vaker.

Al snel kwam ik erachter dat ik liever mijn eigen ontwerpjes maak en geen breadboard oplossingen, dus al snel had ik 5 atmega's en een programmer besteld. Meer dan een spanningsregelaar (7805 bijv) een paar weerstandjes en een condensator heb je niet nodig om een arduino-op-maat te maken. Want voor <8Mhz heb je eigenlijk al geen crystal of resonator meer nodig. Een atmega328 kost maar $2, een hele Arduino wel iets meer.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:19:
[...]

heavy investering :9
zal er ook is een mee laten komen tzt hebben jullie nou zo'n zipbordje apart erbij genomen ?
Een ZIF socket? Nee ik doe SMD ;)
RobV schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:38:
Zelf heb ik deze 6-pins versie er ook bij gehaald, aangezien ik op al mijn bordjes een 6-pins ISP header toevoeg

[afbeelding]

Dan hoef ik die 10-naar-6-pins adapter niet steeds op te zoeken.

Deze dingen kosten geen drol, en ik kan er nog eens eentje meesturen naar een beta-tester om de firmware van mijn klokje remote te updaten.
Bedankt voor de tip, wist niet dat die bestonden. Ik had zo'n adaptertje erbij gekocht en omdat die best onhandig is, maar een 10P connector op mijn laatste bordje ontworpen.

Een nadeel is dat de afscherming tussen de aders ontbreekt op de 6P connector, bij de 10P zitten de data lijnen afgewisseld met GND in de flatcable en dat voorkomt capacitieve overspraak. De maximale kabel lengte is dus beperkt, maar hoe lang het mag zijn.... geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 16:01
@ResuCigam
Ik weet nog dat je tijdje geleden bezig was met LCD's aansturen met als enige hulp een datasheet. Je zal het nu inmiddels onder de knie hebben maar toch wil ik je dit even wijzen.
Veel dingen die me niet echt duidelijk waren (zoals RS) wordt hier goed uitgelegd.
Daarna zijn er nog iets van 4 delen. Heb inmiddels op die manier een eerste tekst in beeld gekregen dus dat viel niet tegen :) (16x2 HD44780)

ps, :)F (hup holland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Iemand een goed adresje voor een zwikje montagedraad in verschillende kleuren? Ik heb nu rolletjes liggen van 0,14mm2 maar dat vind ik toch een stukje te iel voor de klus. Het liefst soepel draad, die harde kern ben ik ook niet zo'n fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

@kitao: Ik heb er naar gekeken maar het zegt me niet zoveel, ik blijf voorlopig nog even bij de Arduino C variant :) Mooi dat het je lukt hiermee.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobV schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:10:
Iemand een goed adresje voor een zwikje montagedraad in verschillende kleuren? Ik heb nu rolletjes liggen van 0,14mm2 maar dat vind ik toch een stukje te iel voor de klus. Het liefst soepel draad, die harde kern ben ik ook niet zo'n fan van.
hier koop ik 'doosjes draad , ze hebben naast 0.14 ook 0.25
zeer nette en snelle levering.

verder heb ik deze toko laatst gevonden.. hebben ook veel meuk 8)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb inspiratie nodig. Ik wil een robot maken. Wants robots zijn cool. Maar wat voor een robot? Er moet wel wat leuks mee te doen zijn. Oftewel twee wielen is niet heel fascinerend. Quadcopter zou kunnen, maar die zijn ook wel beetje standaard tegenwoordig imo. Hexapod (oftewel 6 potige robot) is cool, maar als je beetje kwaliteit wilt hebben ben je een klein fortuin kwijt (je hebt alleen al 18 servos voor de poten nodig).

Oftewel, geef me inspiratie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een coole robot met een flinke hoeveelheid intelligentie die zelf ook veel kan en voor weinig geld... hmm is even denken >:) nee sorry

maar ff zonder dollen, ik denk dat er op software gebied nog wel eea te doen is.
stel je robot(jes) voor, die via het net contact met elkaar zoeken en gezellig gaan babbelen.
mijn huisrobot vraagt aan die van jou wat die aan het doen is, of.. komtie.. hoe die iets moet doen. :P

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nou ja, ik wil er wel wat aan uitgeven hoor, maar een fatsoenlijke hexapod kost 1000 euro, en dat gaat me weer wat ver ;). Die intelligentie moet er trouwens niet in zitten, maar het moet er wel aan toe te voegen zijn. Hexapod bijvoorbeeld heeft wel wat berekeningen nodig (en zelf had ik het idee nog dat als je nou accelerometer in zijn lijf gooit je hem ook redelijk stabiel moet kunnen laten lopen, maar ja, 1000 euro). Je random twee-wielig robotje ben je snel op uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 21:57
Misschien een slimme 'muis' voor je kat? :-)

Lijkt me wel iets met twee wieltjes, maar dan robuust, en moet zichzelf weer 'om' kunnen keren en katten ontwijken (of iig een goede jacht geven)

[ Voor 62% gewijzigd door WVL_KsZeN op 18-06-2014 23:38 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Goed idee, maar een kat kopen gaat me weer wat ver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 21:57
maar kost wel een stuk minder dan 1000 euro en is ook nog eens gezellig :-)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

mischien een triple "change" bot ? water/land/lucht ? er is een tijdje een foam bootje geweest dat een motor had waarmee men kon "vliegen" . .. linkje

je kan hier andere vormen meegeven etc .. bv add een airsoft gun ofzo .. :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 wieltjes, 4 wieltjes, rupsbandjes, hexapodje.. het blijft speelgoed zonder zinnige toepassing.
alleen al zo'n ding zelfstandig de omgeving laten verkennen, zelf zijn oplaadpunt vinden en nergens tegenaan botsen is meestal al een hele gecompliceerde technische uitdaging.

ik ben (samen met iemand) is bezig geweest met een metaaldetectorstrandrobotje
een wagentje dat zelf een stukje strand afzoekt naar (verloren) muntjes/sieraden ect.
miljoen technische problemen.. projectje gestaakt 8) door mechanische problemen

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2014 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Sissors schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:50:
Ik heb inspiratie nodig. Ik wil een robot maken. Wants robots zijn cool. Maar wat voor een robot? Er moet wel wat leuks mee te doen zijn. Oftewel twee wielen is niet heel fascinerend. Quadcopter zou kunnen, maar die zijn ook wel beetje standaard tegenwoordig imo. Hexapod (oftewel 6 potige robot) is cool, maar als je beetje kwaliteit wilt hebben ben je een klein fortuin kwijt (je hebt alleen al 18 servos voor de poten nodig).

Iets nieuws maken is gewoon duur. Quadrocopters zijn juist goedkoper geworden doordat er zoveel mensen mee bezig zijn er zoveel goedkope systemen zijn ontwikkeld.
Maar kijk voor inspiratie eens op hackaday.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Stofzuigrobot :p

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Die heb ik al rondrijden :P.

Een omgevingsmappend iets is wel een mogelijkheid die ik al een tijdje heb.

Het klopt dat iets nieuws maken duur is, maar probleem van hexapod is dat je 6 poten hebt, en dus alles in zesvoud erop moet zitten. En het hoeft niks zinnigs te doen verder, maar het moet wel wat gaan doen waar iig iets uitdaging in zit.

Maar die briljante ideeën vallen tot nu toe een beetje tegen hoor :P. Straks moet ik alsnog zelf wat bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:51:
[...]

hier koop ik 'doosjes draad , ze hebben naast 0.14 ook 0.25
zeer nette en snelle levering.

verder heb ik deze toko laatst gevonden.. hebben ook veel meuk 8)
mooi! order gemaakt. ik heb gekozen voor enkele meters van de 0.50mm2 in alle kleuren. ik had gekeken naar de diametertabel voor draaddikten en vond de 0,25mm2 ook wat dunnetjes nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik vind biped's altijd leukste, wil die ook graag nog keertje een maken, maar gebrek aan tijd, teveel projecten al liggen en nog veel meer projecten in mijn hoofd. :D

Heb zelf wel robottjes met twee wielen, is ook best leuk om mee te spelen. Heb afgelopen jaren ook heel stel andere robot's gemaakt, had veel plezier in mini robot's die op allerlei manier voortbewogen. Heb meeste alleen weer uit elkaar gehaald om er vervolgens weer andere van te maken.

Heb nu nog twee over, kleintje lag onder in doos, oogjes(leds) helemaal verbogen, pcb aangetast door huidvetten. En na al het modden en aanpassen ziet die er ook niet meer uit, heeft zelfs tijdje zonnecel gehad. Maar in huidige staat doet het wel, als goed is zit er een remote controlle code in, niet echt autonoom dus, maar kan die wel, kan er sensoren opzetten. Lithium cel zat onderop geplakt.

Maakt gebruik van attiny45, heeft IR reciever, twee motoren, Piëzo, twee ledjes als ogen, en 240mA lithium cel.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/69089896/robot/minirobo1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/69089896/robot/minirobo2.jpg

Had er eigenlijk nog hoedje voor willen maken maar daar ben ik niet meer aan toegekomen.

Uiteraard was deze geïnspireerd op de pingbot

Verder heb ik nog iets grotere, die rijd wat autonoom rond, heeft kompas en afstandssensor die 180graden kan bewegen en zo probeert te bepalen waar die heen kan en waar niet.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/69089896/robot/samen.jpg

Kosten beide weinig en heb er veel plezier van zo nu en dan, ben niet echt robot bouwer maar soms heb ik gewoon zin om weer eens met autootjes te spelen, je blijft toch altijd beetje kind. :D

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 19-06-2014 11:49 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt mij in ieder geval erg leerzaam die robotjes.

kwam net dit tegen :

The end product is an I2C adapter, GPIOs, and LEDs that can be controlled directly from the Linux kernel through an unused video port.
- http://blog.atx.name/twilight-vga-i2c-breakout-board/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
ResuCigam schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:49:
@kitao: Ik heb er naar gekeken maar ik blijf voorlopig nog even bij de Arduino C variant :)
Je hebt me op een idee gebracht, tnx. Genoemd programma onderaan deze pagina ziet er idd wat abstract uit en de schrijver heeft het met de lange variabelennamen ingewikkelder gemaakt dan nodig imo. Lightswitch en Bipolarmood zijn gewoon EN en RS bijvoorbeeld. Wat ik er leuk aan vind is dat het geen gebruik maakt van een library en daardoor beter te volgen is. Ik heb het programma van extra comments voorzien toen ik het doornam en dat scheelt al een stuk. Eén regel moest ik echter schrappen:
C++:
1
2
void Send_A_String(char *string); // DIT WERKT NIET GOED
Send_A_String("Patrick"); // DIT WERKT NIET GOED, GEEFT FOUTMELDING

Dit is de foutmelding:
Error 2 undefined reference to `Send_A_String'
Ben er nog niet uit waar dit aan ligt, volgende hoofdstukjes hoop ik meer daarover te weten anders zal ik ergens anders moeten zoeken.
Bepaalde regels komen ook steeds terug in varianten maar zijn qua structuur steeds hetzelfde. Dit bijvoorbeeld:
C++:
1
MrLCDsControl &= ~1<<BiPolarMood; // =PORTD RS=0 = CMDMODE

Schrijft een 0 op bit "BIPolarMood, meer is het niet (en die bit was eerder defined als zijnde bit 2 in poort D).
In Arduino-C kom je dit ook tegen bij bijvoorbeeld BitRead, BitMask, Port Manipulation etc.
En dat brengt me terug bij het idee, proberen om genoemd programma zo te vertalen dat het binnen de arduino-ide te compileren is. Ik weet niet of het gaat lukken maar is het proberen waard. :)

@Max
Over het eerder genoemde usbasp met zifsocket met bijbehorend plaatje, natuurlijk heeft de zif niets met de programmer te maken en dat het niet paste was niet mijn bedoeling dit aan de programmer te wijten. Ben met je eens dat dat er los van staat. Zoals gezegd heb ik nu een atm32 en programmeren als deze op de zif-socket zit gaat goed.
Over vorige berichten die ik zag met een verloopstukje, die heb ik ook, maar bij mij hadden ze helaas de stekker verkeerd-om erop gezet. (gewaarschuwd mens ...etc ;)
Is te repareren, dat wel.

ps, mijn vermoeden over de foutmelding gaat uit naar het ontbreken van #include<io.stream> (?)
morgen eens proberen, heb vandaag andere bezigheden

[ Voor 3% gewijzigd door kitao op 19-06-2014 15:32 . Reden: ps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:49:
lijkt mij in ieder geval erg leerzaam die robotjes.
Ach het zijn ghetto robotjes, kosten bijna niks maar geven wel plezier. :)

Grote kost +-15 euro en kleintje iets van 5 euro.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:38:
[...]

Ach het zijn ghetto robotjes, kosten bijna niks maar geven wel plezier. :)

Grote kost +-15 euro en kleintje iets van 5 euro.
hahahaha.. wat een term ' ghetto robotjes '
heb is een gesprek gehad met een ex phillips onderzoeker (die nu in Belgie zit) en die waren juist bezig met 'zwermen' mini robotjes om vb in te zetten na een ramp om zo slachtoffers to lokalizeren.
robotjes vormen een netwerk en communiceren met elkaar.. zijn heel eenvoudig en kunnen maar 1 ding.. maar het zijn er wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Zolang ze geen gray goo veroorzaken vind ik het best :+
heb hier trouwens nog een robotwagentje in het plastic liggen met een losse 6-sensor tracking module.
ben er nog niet aan toe gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Die worden doorgaans swarmbots genoemd(engels naam), die zijn best leuk, zeker als je er genoeg hebt. . Pingbot v2 dat is een swarmbot, die kan communiceren met elkaar of mer basis station of wat je ook wilt maken.

http://projectpingbot.weebly.com/version-2.html

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Een vraagje voor de mensen met audio kennis: Ik heb na lang prutsen eindelijk mijn volume regeling op basis van de PGA2311 werkend gekregen maar nu hoor ik een lichte galm (echo) in de output. Komt dit door mijn breadboard opbouw of hebben jullie misschien andere tips/oplossingen die ik zou kunnen proberen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Voor een echo/galm heb je een vertraagde feedback nodig. Die PGA alleen kan dat niet veroorzaken, maar misschien heb je op de een of andere manier een terugkoppeling van de luidsprekers. Ervaar je het probleem ook als je alleen een koptelefoon gebruikt? Wat voor apparatuur zit er nog meer in het hele circuit?

Een paar opties:
- feedback via de voeding.
De PGA heeft een PSRR van 100dB, dus het kan alleen als je een foutje hebt gemaakt in je circuit, bv een spanningsdelertje tussen voeding en ground om je signaal te centreren.
- Een ground probleem.
- inductieve koppeling. (Schakeling zit pal naast de speaker.)
- Mechanische koppeling door Capacitor Microphonics.
- ?

[ Voor 37% gewijzigd door Ploink op 19-06-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

@ Ploink: Ik ga morgen meteen aan de slag met deze informatie, bedankt. Ik zal nog wel even met google aan de slag moeten voor alle moeilijke woorden. :)

En nog wat antwoorden: Ik gebruik de audio uit van mijn telefoon (laag volume) als ingangs signaal en het uitgangs signaal gaat de line-in van mijn pc in. Ik gebruik dit schema als voeding voor het analoge gedeelte, Aan de digitale kant gebruik ik de voeding van de Arduino micro. Verder heb ik het op een breadboard opgebouwd zoals de schakeling in de datasheet. Ik heb alleen geen tantalum condensators gebruikt maar ordinaire elektrolyten.

@ Sebastius: ik begreep juist uit de tekening dat ik alles gescheiden moest houden digitaal/analoog, ik snapte de digitale naar analoge verbinding onder de chip in de datasheet al niet, het leek net of de chip dat deed. Ik ga ook dit morgen proberen (de boel ligt op mijn werk).

Bedankt voor de suggesties ik kan weer even vooruit :)

[ Voor 76% gewijzigd door ResuCigam op 19-06-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

ResuCigam schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:34:
Een vraagje voor de mensen met audio kennis: Ik heb na lang prutsen eindelijk mijn volume regeling op basis van de PGA2311 werkend gekregen maar nu hoor ik een lichte galm (echo) in de output. Komt dit door mijn breadboard opbouw of hebben jullie misschien andere tips/oplossingen die ik zou kunnen proberen? Alvast bedankt!
Heb je de GND's van het analoge en digitale deel met elkaar verbonden? Dat is nodig, anders doet ie raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-08 11:15

Infant

It's a floating Dino!

kitao schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:50:
[...]
C++:
1
2
void Send_A_String(char *string); // DIT WERKT NIET GOED
Send_A_String("Patrick"); // DIT WERKT NIET GOED, GEEFT FOUTMELDING

Dit is de foutmelding:
Error 2 undefined reference to `Send_A_String'
Ben er nog niet uit waar dit aan ligt, volgende hoofdstukjes hoop ik meer daarover te weten anders zal ik ergens anders moeten zoeken.
Ben je er al uit? :) Hij is vrij eenvoudig hoor, als ik de vraag stel:
Wat doet de functie Send_A_String precies, en nog belangrijker... waar staat hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Analog Swiss Army Knife

@ Sissors > http://www.tomsguide.com/...kids-code,news-19015.html :*)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant

Infant

It's a floating Dino!

Dit is werkelijk de sufste presentatie video die ik ooit gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Infant schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:01:
Het zijn techneuten, geen verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobV schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:05:
[...]

pcies.. en een zeer interessant produkt (voor aan mijn arduino :P )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Infant schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:01:
Pfew, gelukkig heb ik 'm niet bekeken :D
Ik heb een hekel aan presentatie video's, zijn alleen nuttig als je echt niet kan slapen ;)
Geef mij maar gewoon de productpagina met datasheet, zonder alle geneuzel er omheen.
MAX11300
PIXI, 20-Port Programmable Mixed-Signal I/O with 12-Bit ADC, 12-Bit DAC, Analog Switches, and GPIO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Cool ding, maar wat een micro-niche probeert dat te bedienen zeg... €20+ in kleine hoeveelheden, >€5@1ku en daarvoor krijg je één redelijk gemiddelde 12-bit 400kSPS SAR ADC en een aantal hele trage GPIOs. Het enige wat het waard maakt is eigenlijk de SPI DAC functionaliteit, of je moet echt een toepassing hebben waar je µC niet toereikend is én je deze combinatie van analoge functionaliteit nodig hebt.

Misschien bedoeld als een expansion chip voor een raspberry pi oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Hij kost € 9,10 bij mouser.
Het is niet goedkoop, maar valt toch wel mee vind ik, sommige 12bit DACs zijn duurder.
Een leuk chippie, maar het is wel Maxim helaas en daar heb ik geen goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
En Mecktronics.nl scooooooooort! Supersnel, betaalbaar en precies wat ik nodig had.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6HsDyscl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Lol, bijna elke dag zie ik hackaday artikelen eerst op hackaday en vervolgens paar uur/dag later zie ik er aantal op forum gepost worden door jou. :D

Edit
Wellicht ook dit blog volgen, krijgen we wat variatie. :+
http://www.electronics-lab.com/blog
mux schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:22:
Cool ding, maar wat een micro-niche probeert dat te bedienen zeg... €20+ in kleine hoeveelheden, >€5@1ku en daarvoor krijg je één redelijk gemiddelde 12-bit 400kSPS SAR ADC en een aantal hele trage GPIOs. Het enige wat het waard maakt is eigenlijk de SPI DAC functionaliteit, of je moet echt een toepassing hebben waar je µC niet toereikend is én je deze combinatie van analoge functionaliteit nodig hebt.

Misschien bedoeld als een expansion chip voor een raspberry pi oid?
Ik snap ook (nog) niet helemaal voor wie dit nu gemaakt is, als ik signaal moet verwerken dan ga je er toch niet zo lomp ding bijhalen, daar maak je dan gewoon een toegewijd circuit voor voor fractie van de kosten.

Wellicht voor mensen die on the fly steeds iets moeten aanpassen, maar denk dat dat maar kleine groep is.

Wat moderne uC's hebben vaak ook al DAC's. En ADC van moderne uC zijn vaak veel beter dan deze in pixi, 400Kbps is gewoon traag, waarschijnlijk is dat ook nog eens ADC klok sample rate en niet daadwerkelijk ADC metingen, moet namelijk ook nog omgezet worden en dat kost ook tijd, vaak aantal ADC klok tikken.

[ Voor 57% gewijzigd door mad_max234 op 20-06-2014 14:52 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dit is de kroeg he.. daar 'praat ' je over dingen die je meemaakt, doet of dingen die opvallen, liefst zaken waar enig verband met electronica is.
dat jij het dan 2x tegenkom of al gehoord heb is erg jammer .. maar that's life , misschien kan jij is wat leuks posten uit dat ander blog (waar ik ook 'rondloop overigens :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Je dumpt maar lekker hoor, ik lees het vaak toch niet eens op hackaday, dit soort artikelen zijn niet interessant voor mij. Maar het patroon viel me alleen op, en vond het wel grappig. :)

En kom het soms veel vaker tegen dan twee keer, veel posten staan op veel verschillende blogs en sites, zeker van dit soort promotie filmpjes die worden gewoon aangedragen bij alle grotere blogs/sites.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mij vallen ook wel bepaalde patronen op .. dat heb je nu eenmaal als je een paar keer per dag hier rondhangt, je kent iedereen wel een beetje... en sommigen sla ik direct over, ik pleit derhalve ook voor een 'ignore' button bij de instellingen, een soort filter :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Infant schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:32:
Wat doet de functie Send_A_String precies, en nog belangrijker... waar staat hij?
Ik ben er nog niet aan toe gekomen, vanwege het wk :)
Heb inmiddels wel het programma in arduino-c draaiend gekregen, hier komt binnenkort een link daarvan naar discussie arduino topic (*hier volgt een link*) Dit is de link
Kan er alvast iets over vertellen, programma in ard.ide gezet en compileerde meteen. Moest alleen de delays aanpassen en natuurlijk de poorten aanpassen van atm32 naar atm328 uno. Bijvoorbeeld, ik had eerst heel poortB vrij op de atm32 maar op de uno wordt die onderbroken door xtal waar geen pin voor is. Dus wat eerst poortB was heb ik poortD van gemaakt (0 t/m7). Volgende probleem was dan om het programma op te laden, want pin 0/1 (rx/tx) kunnen niet op het lcd aangesloten blijven tijdens uploaden want anders krijg je de foutmelding 'niet in sync'.
Verder deze regels verwijderd
asm volatile ("nop"); // PAUSE 500NS
en vervangen door een normale delay. Kortom, vrijwel zonder noemenswaardige aanpassingen draait het nu goed op de uno en dat verbaast me toch enigzins.

[ Voor 4% gewijzigd door kitao op 20-06-2014 15:19 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:54:
mij vallen ook wel bepaalde patronen op .. dat heb je nu eenmaal als je een paar keer per dag hier rondhangt, je kent iedereen wel een beetje... en sommigen sla ik direct over, ik pleit derhalve ook voor een 'ignore' button bij de instellingen, een soort filter :*)
Dan heb je toch al ignore, werkt hier al jaren goed en bij jou zo te zien ook. ;) :+

Overigens had ik het over artikelen op hackaday dat ik daar de artikelen vaak niet eens lees omdat ze niet interessant zijn(voor mij), dus als ze hier gepost worden lees ik ze dus soms voor eerst. Dit geval ook , heb nu dus het filmpje wel gekeken hier op het forum maar op hackaday had ik hem overgeslagen.

Welk patronen zie jij dan? Beetje ouwehoeren in de kroeg hoort er ook bij. :+

Edit/
Volgende probleem was dan om het programma op te laden, want pin 0/1 (rx/tx) kunnen niet op het lcd aangesloten blijven tijdens uploaden want anders krijg je de foutmelding 'niet in sync'.
Je wilt RX en TX ook als GPIO gebruiken voor LCD naast het uploaden? Dat kan, probeer eerst maar eens met 1K-10K weerstand in serie op de LCD lijnen, wellicht is dat al zat impedance om geen foutmelding meer te krijgen,

[ Voor 19% gewijzigd door mad_max234 op 20-06-2014 15:26 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobV schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:05:
En Mecktronics.nl scooooooooort! Supersnel, betaalbaar en precies wat ik nodig had.

[afbeelding]
niks teveel gezegd .. prima toko 8)

@ ploink mocht je meelezen, in het koopjestopic heb ik niet op je gereageerd anders wordt het daar een puinhoop.
maar ik ben wel nieuwsgierig wat voor slechte ervaring jij hebt met dit soort 'power brickjes'

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Het is imitatie. MeanWell gebruikt oude ontwerpen, maar heeft een naam en levert betrouwbare voedingen met een stabiele spanning. De Chinese namaakvoedingen hebben bijvoorbeeld bespaard op isolatie, beveiliging, afvlakking etc. Kans is groot dat de gestelde 2A niet eens gehaald wordt en uiteindelijk gaat het een keer mis en gaat je schakeling in rook op, enkel omdat je maar 3 euro over had voor een voedinkje.

MW is in Nederland best duur, maar bij de Duitsers een stuk vriendelijker geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik kijk naar wat voor soort adapterjes ze leveren bij een router/modem/camera/telefoon of welke electronica dan ook, schrik ik eerlijk gezegd ook wel eens van de 'kwaliteit.

maar ergens moet die lage prijs vandaan komen dus ik geloof best dat het niet toppiejoppie is allemaal, maar 'levensgevaarlijk' ?
ik heb een schakelingetje dat verbruikt 920 Ma / 5 V en ik dacht, zo'n blokje en zo'n DC/DC regelbaar printje ertussen en een filter/zekering aan de net ingang en klaar.. voor weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Zeker voor ons 230v systeem, voor 110v is het vaak voor ontworpen, kruipafstand en isolatie afstand zijn vaak niet naar onze normen, ze volstaan vaak niet eens voor 110v netwerk, volgens mijn hebben veel van die prutsers daar nog nooit gehoord van kruipafstand want sluiven of voldoende ruimte tussen de banen(>5mm of >2mm met sluif) is eerder uitzondering dan regel.

Overigens is dat niet met al het china spul het geval, maar wel met dat goedkope zooi. Ik persoonlijk koop nooit geen voedingen of iets wat op 230v werkt in china, koop het altijd in de EU.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:20:
@ ploink mocht je meelezen, in het koopjestopic heb ik niet op je gereageerd anders wordt het daar een puinhoop.
maar ik ben wel nieuwsgierig wat voor slechte ervaring jij hebt met dit soort 'power brickjes'
Dit gaat over Ploink in "Het grote Elektronica-Koopjes topic".

Deze LED driver bijvoorbeeld:
Ploink in "De EL-kroeg - Deel 3" en verder.
Maar ook als je andere drivers of goedkope netvoedinkjes openschroeft, dan zit alles op elkaar gepropt, heel slordig gesoldeerd, veel te kleine afstand tussen netspanning en DC, of het wordt erg warm... Op DX lees je soms over voedingen die uit elkaar klappen....

Specifiek met deze metal frame voedingen heb ik geen ervaring, maar als jij het aandurft, dan daag ik je uit om er een uitgebreid te reviewen :)

Als je een voeding koopt in een Europese (web)winkel, dan mag je verwachten dat ze voldoen aan de Europese wetgeving wat betreft veiligheid. De importeur of europese fabrikant heeft daar een verantwoordelijkheid.

Het probleem met voedingen van ebay is dat je geen idee hebt waar het vandaan komt en geen enkele garantie hebt. Jij bent de importeur en de verantwoordelijkheid ligt bij jou.

Sowieso zijn voedingen het hart van je systeem. Je kan hele vage problemen krijgen als de voeding niet goed is. Stel je laadt je dure smartphone op met een el-cheapo usb ladertje waarvan het feedback circuit stuk is en er komt ineens 9V uit ofzo, dat wil je ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
mad_max234 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:08:
Je wilt RX en TX ook als GPIO gebruiken voor LCD naast het uploaden? Dat kan, probeer eerst maar eens met 1K-10K weerstand in serie op de LCD lijnen, wellicht is dat al zat impedance om geen foutmelding meer te krijgen,
Klopt, die gebruik ik als I/O. Op de uno is PoortD (pin 0t/m7) gebruikt als datalijnen voor het LCD. Dit is de opstelling :
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/mp9xj4mrf/LCD_FIRST_PROGRAM.jpg
Bedankt voor de tip, ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://s04.tcuniverse.com/vkmedia_store/2014/06/peOAQHqt6REGQlB5/sizes/clean/pic_092_clean_790.jpg

"Shut up and take my money!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow.. cool !! en dan naar deze kroeg ..
Afbeeldingslocatie: http://www.boredpanda.com/blog/wp-content/uploads/2014/06/amazing-restaurant-bar-interior-design-72.jpg

@ ploink - als ik die chinese bricks binnen heb sloop ik er een 8)

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jammer dat de batterij zo zichtbaar is, wel cool met die nixies.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobV schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:05:
[...]

iets voor jouw car ?

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/ODAwWDgwMA==/z/8ncAAOxyuR5TZzSG/$_57.JPG

HUD Projector Head Up 5.5”Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
Volgens mij heb je daar de Russische versie, there i fixed it :+.

Grapje hoor! ;-)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o

nou, ik heb intussen zo'n ' meanwell ' voeding gevonden.. vind ze wel wat aan de grote kant .. 8)

Afbeeldingslocatie: http://bacoarmygoods.cdn.exxtra.net/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/e/meanwell-voeding-7volt.jpg

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2014 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

http://www.meanwell.nl/

Je kan ze gewone via website van meanwell bestellen, komt dan vanzelf bij Koning & Hartman uit in delft. Krijgt daar paar euro extra korting, even kijken welke de goedkoopste is onder aan de streep.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Leuk ding, Borroz. Eens kijken of het wat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 00:18:
:o

nou, ik heb intussen zo'n ' meanwell ' voeding gevonden.. vind ze wel wat aan de grote kant .. 8)

[afbeelding]
Groot? Deze is 150W, die in het koopjes topic was 20W (24 chinese Watt ;) )
Is deze voeding, van een dump shop, een echte Mean Well :?
bizar!
@ ploink - als ik die chinese bricks binnen heb sloop ik er een 8)
Hoeft niet helemaal stuk hoor ;)
Paar goeie foto's van de binnenkant, ripple meting onder load en efficiency meting is al leuk :)

[ Voor 32% gewijzigd door Ploink op 21-06-2014 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobV schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 08:27:
Leuk ding, Borroz. Eens kijken of het wat is!
wellicht heb je dan hier ook wat aan .. want helemaal zelf maken is mogelijk

Afbeeldingslocatie: http://dump.bz/storage0/0614/th_wx6ZciPuc5jCg5SXywZDnOoqGOfJ8v4E.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Een 5 euro ELM327 bluetooth adapter in je CAN socket pluggen, torque app installeren, je mobiel op het dashboard leggen en klaar ben je. Is niet echt rocket science.

[ Voor 3% gewijzigd door Ploink op 21-06-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'rocket science' vind je ook niet op tweakers .. of misschien toch wel, ergens in een verborgen hoekje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Ik ben technisch gezien raketgeleerde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mux schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:36:
Ik ben technisch gezien raketgeleerde...
ja dat geloof ik gelijk :*)

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/c5fpa3j47/ledtactile1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/ipwewn8t9/ledtactile2.jpg

yes dank U meneer eBay .. Tactile Push Buttons met LEDje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 09:40:
[...]

wellicht heb je dan hier ook wat aan .. want helemaal zelf maken is mogelijk

[afbeelding]
Gaat hem niet worden, ik doe geen android. (Is geen bashing, gewoon een keuze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Voor iphone of window kan je dat toch ook wel ontwikkelen, BT module gebruiken icm met uC om data vanuit je boordcomputer(ODBII neem ik aan) naar telefoon te krijgen en dan hoef je alleen maar wat weergaven software te maken. Kost even wat tijd om alles te maken maar kennis om dit te maken is niet zo hoog en vrij beschikbaar.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobV schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:52:
[...]

Gaat hem niet worden, ik doe geen android. (Is geen bashing, gewoon een keuze)
had ik even niet gezien.
er zijn ook wel wat wintools om ODB2 uit te lezen, maar ik bedacht me later , waarschijnlijk zit dat systeem niet eens in je auto :*)
- filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
Infant schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:32:
De functie staat nergens, was gewoon weggevallen. In het volgende hoofdstuk komt die pas ter sprake
C++:
1
2
3
4
5
6
void Send_A_String(char *StringOfCharacters)
{
while(*StringOfCharacters > 0)
{
Send_A_Character(*StringOfCharacters++);
}

Niet echt scherp van mezelf om dit niet te zien, ik moet nog aardig wat oefenen, ook in het lezen van foutmeldingen. Maar bedankt voor het meekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:31:
[...]

had ik even niet gezien.
er zijn ook wel wat wintools om ODB2 uit te lezen, maar ik bedacht me later , waarschijnlijk zit dat systeem niet eens in je auto :*)
- filmpjes
ODB2? Haha, Het meest geavanceerde stuk electronica in mijn auto is mijn eigen dashboard klokje, of nee, toch de Alpine autoradio. Zelfs de afstandsbediening van de deuren haalt het niet.

[ Voor 6% gewijzigd door RobV op 21-06-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant

Infant

It's a floating Dino!

kitao schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:47:
[...]

De functie staat nergens, was gewoon weggevallen. In het volgende hoofdstuk komt die pas ter sprake
C++:
1
2
3
4
5
6
void Send_A_String(char *StringOfCharacters)
{
while(*StringOfCharacters > 0)
{
Send_A_Character(*StringOfCharacters++);
}

Niet echt scherp van mezelf om dit niet te zien, ik moet nog aardig wat oefenen, ook in het lezen van foutmeldingen. Maar bedankt voor het meekijken :)
Heel goed! 10 punten! :)

Ondertussen in mijn keuken klushok:
Afbeeldingslocatie: http://prinsprojects.nl/dprins/tweakers/fietsdebug-th.jpg

It's so close....

[ Voor 14% gewijzigd door Infant op 21-06-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

RobV schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 16:33:
[...]

ODB2? Haha, Het meest geavanceerde stuk electronica in mijn auto is mijn eigen dashboard klokje, of nee, toch de Alpine autoradio. Zelfs de afstandsbediening van de deuren haalt het niet.
Over welke auto praten we dan, want dat moet wel haast een oldtimer zijn dan. :)
Als niet iets van ODB aanboort is dan heeft zo modern display ook niks te zoeken in zo een auto imo, meer dan klokje en uiteraard een asbak hoort er niet in. :D

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Even delen:

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/BB266344-4FE5-4BE1-851B-9DC2AB908EBA_zpssoc9bth5.jpg

Space Invaders boot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l4mb1k
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 17:47
Nice! :-) Maar wel gespiegeld zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ja want de originele game projecteerde op een spiegel en de dipswitch om dat te veranderen is nog niet aangesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Gaaf, altijd leuk om oude games weer werkend te zien. Gaat het om originele space invaders? Heb die heel wat uurtjes gespeeld op atari2600. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
Even een vraagje tussendoor, is er nog iemand die toevallig in de komende weken nog een bestelling gaat doen bij RS of Digikey en een paar microcontrollers mee zou willen bestellen? (Farnell heeft ze niet)
Ik heb een vijftal ATTINY4313's nodig (SOIC) en deze zijn helaas ook niet te samplen bij Atmel.

[ Voor 9% gewijzigd door timleferink op 21-06-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

mad_max234 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 19:29:
Gaaf, altijd leuk om oude games weer werkend te zien. Gaat het om originele space invaders? Heb die heel wat uurtjes gespeeld op atari2600. :)
Dit is een kloon van de originele arcade-game (originele rom, iets andere hardware). Zie mijn sig voor het project :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gefelicteerd .. heel veel werk maar de beloning is daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Bezig een bugje op te lossen in mijn DIY telefoon. Hij had een tijdje in de kast gestaan, en hij ging na het opladen niet meer aan (ERR: No carrier). Ik weet zeker dat hij gewerkt heeft dus voordat ik hem weer uit elkaar haalde heb ik wat gemeten, want: Meten is Weten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/shV4Sb1.jpg

Logic analyser to the rescue. Eerst een de communicate tussen GSM en CPU testen, want helaas kan mijn telefoontje (nog) geen debug log tonen. (Staat wel op de todo-lijst).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hboAw6dl.jpg

En bingo; ik kreeg een antwoordje terug:
code:
1
+COPS: 0\r\n

Hmmm. CREG verlopen. Kennelijk is de SIM kaart registratie verlopen bij het netwerk. Dat schijnen ze te doen na een jaar. Dus ik heb de startup parameters aangepast en +CREG=1 aan de initialise string toegevoegd. Betekend zoveel als 'automatisch aanmelden bij thuisnetwerk'. Reboot. Lopen.

Tjakka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Even de TV andersom neergezet en de datakabel van de graphics-card omgedraaid en dit is het gevolg:

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/IMG_9302_zps58ba96b2.jpeg

En na wat glitchen op de databus heb ik hem hier gekregen :P

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/IMG_5295_zps1241f495.jpeg

(hij zou hier moeten gaan spelen, dat doet ie niet, waarschijnlijk omdat er een flink stuk hardware nog mist)

[ Voor 13% gewijzigd door sebastius op 21-06-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobV schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:19:
Bezig een bugje op te lossen in mijn DIY telefoon.

Hmmm. CREG verlopen. Kennelijk is de SIM kaart registratie verlopen bij het netwerk. Dat schijnen ze te doen na een jaar. Dus ik heb de startup parameters aangepast en +CREG=1 aan de initialise string toegevoegd. Betekend zoveel als 'automatisch aanmelden bij thuisnetwerk'. Reboot. Lopen.

Tjakka.
tja.. ik heb wat 'verlopen prepaidkaartjes weg moeten gooien want ik kan niet ff eea aanpassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
mad_max234 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:53:
[...]

Over welke auto praten we dan, want dat moet wel haast een oldtimer zijn dan. :)
Als niet iets van ODB aanboort is dan heeft zo modern display ook niks te zoeken in zo een auto imo, meer dan klokje en uiteraard een asbak hoort er niet in. :D
DMC-12 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Iemand een tip voor grote (18x30 oid of nog groter) gaatjesprint-platen? Ik heb nu 9x15 en dat werkt eigenlijk niet fijn. Liefst dubbelzijdig en betaalbaar. Enkele eilandjes of stripjes van 3 zijn beiden prima.

[ Voor 19% gewijzigd door sebastius op 22-06-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op zondag 22 juni 2014 @ 11:02:
Iemand een tip voor grote (18x30 oid of nog groter) gaatjesprint-platen? Ik heb nu 9x15 en dat werkt eigenlijk niet fijn. Liefst dubbelzijdig en betaalbaar. Enkele eilandjes of stripjes van 3 zijn beiden prima.
dat zal niet meevallen, de meeste PCB expiprintboeren die ik ken gaan maar tot 120 x 180
zelf een zwikkie laten maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik vind ze nu wel maar ze zijn wel erg aan de prijs zeg: http://www.ebay.nl/itm/18...ash=item5b01666adf&_uhb=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Gaaf hoor, denk dat veel mannen(dertigers) jaloers op je zullen zijn, en dat roest tenminste niet. :D

Edit/
Maar dan nog heeft zo moderne display niks te zoeken in DeLorean, 7 segment op zijn best. :P

[ Voor 19% gewijzigd door mad_max234 op 22-06-2014 13:08 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:06
Ik heb gisteren een aantal GU10 LED-Spots van philips gehaald. Een geweldige bonk met licht maar waarom zijn ze (volgens de verpakking) niet dimbaar? Op youtube vind ik allemaal filmpjes van mensen die alsnog niet-dimbare spots dimmen.

Moet je er dan nog iets tussen zetten?

Is er iemand die toevallig ervaring heeft met deze ledlampen:
http://www.ebay.com/itm/L...Bulbs&hash=item35cf71c904

Ik ben erg benieuwd of het 2.4GHz signaal ongecodeerd is en of ik er dan mijn eigen controller op kan zetten. Zou wel leuk zijn!

[ Voor 39% gewijzigd door LED-Maniak op 22-06-2014 14:10 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:31

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Per toeval op zoek naar een schema kwam ik dit tegen:
http://www.pololu.com/docs/0J48/all

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
LED-Maniak schreef op zondag 22 juni 2014 @ 13:50:
Ik heb gisteren een aantal GU10 LED-Spots van philips gehaald. Een geweldige bonk met licht maar waarom zijn ze (volgens de verpakking) niet dimbaar? Op youtube vind ik allemaal filmpjes van mensen die alsnog niet-dimbare spots dimmen.

Moet je er dan nog iets tussen zetten?
Dimbaarheid hangt af van de elektronica in de lamp en de dimmer. Meestal werkt een dimmer gewoon met fase aansnijding en dat geeft hoge frequentie componenten die voor ongewenste effecten zorgen en zelfs de lamp kunnen beschadigen. Een LED spot vormt geen gewone ohmse weerstand en bovendien heeft een LED niet de traagheid van een gloeidraad en zie je die eerder flikkeren als de stroom niet helemaal stabiel is.
Philips zou het pas dimbaar noemen als het echt goed en stabiel werkt, itt de gemiddelde ebay chinees.

Ik zocht even op GU10 en vond direct filmpje:
Dangerous GU10 LED Spot Light is Cheap and Bright but could kill you
Weer een reden om geen Chinese ebay/DX producten te kopen die op netspanning werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Was ik ook al bang voor. Beetje zonde want nu heb ik 10x GU10 LED-Spots die ik dan alweer moet vervangen. Reserve houden heeft ook niet veel zin want ze gaan nauwelijks kapot :+

Hier zie je echter een video van een niet dimbare GU10 spot die toch gedimd worden:
YouTube: Non dimmable Led bulbs working with a standard dimmer

Vraag ik mij toch af waarom het wel werkt.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:31

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Voor dimbare verlichting werkend op een schakelvoeding heb je een specialde dimmer nodig.

Ik weet even niet hoe zo'n dimmer heet maar hier nog wat uitleg:
http://www.rmverlichting....iles/uitleg-dimmers_1.pdf

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
LED-Maniak schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:01:
Was ik ook al bang voor. Beetje zonde want nu heb ik 10x GU10 LED-Spots die ik dan alweer moet vervangen. Reserve houden heeft ook niet veel zin want ze gaan nauwelijks kapot :+
Er zijn zoveel typen LED spotjes, met verschillende licht karakteristieken en al dan niet dimbaar, je kan idd beter 1 exemplaar van verschillende typen kopen en evalueren voordat je een hele doos koopt die niet voldoen.
Hier zie je echter een video van een niet dimbare GU10 spot die toch gedimd worden:
YouTube: Non dimmable Led bulbs working with a standard dimmer

Vraag ik mij toch af waarom het wel werkt.
Dat zijn GU5.3 12V spotjes in die video. GU10 is 230V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ahh, ik dacht GU10.. Stom maar inderdaad. :)

Spotjes van de philips zijn wel erg mooi qua lichtopbrengst en kleur hoor. Heb 2 relatief wide-beam voor 7.50 per stuk en doen het geweldig. Voor dat bedrag hoef ik geen risico te lopen op elektrocutie door een chinese spot! ;)

Nouja, ik ga dan maar mijn hele huis vol hangen met spotjes zodat ik ze ergens kwijt kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Zo eindelijk na lang wikken, wegen en sparen een nieuwe scope aangeschaft. Mijn projecties werden toch altijd wat tegengehouden door de meetmogelijkheden die ik had. De laatste tijd twijfelde ik vaker aan en zat ik vaker mijn oude Philips scope te repareren dan dat ik er iets nuttigs mee deed. Die mag nu met een welverdiend pensioen. Hier ga ik heel, héél, HEEL veel plezier van hebben.

60MHz 1Gsa/S 1M
Afbeeldingslocatie: http://www.aumiton.com/aum/published/publicdata/AUMITONCAU702/attachments/SC/products_pictures/Handheld-Digital-Oscilloscope-Hantek-DSO1062B_enl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als iemand overigens nog een klein, goedkoop, arm dev boardje wilt hebben: https://www.kickstarter.c...rogrammable-mbed-keychain

Uiteraard kost verzenden relatief veel weer, maar goed je zal er nog niet failliet op gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Sissors op 23-06-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oyster schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:23:
Zo eindelijk na lang wikken, wegen en sparen een nieuwe scope aangeschaft. Mijn projecties werden toch altijd wat tegengehouden door de meetmogelijkheden die ik had. De laatste tijd twijfelde ik vaker aan en zat ik vaker mijn oude Philips scope te repareren dan dat ik er iets nuttigs mee deed. Die mag nu met een welverdiend pensioen. Hier ga ik heel, héél, HEEL veel plezier van hebben.

60MHz 1Gsa/S 1M
[afbeelding]
ja leuk ding ! multimeter scoopje in 1 doosje , heb je hem in china besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Sissors schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:42:
Als iemand overigens nog een klein, goedkoop, arm dev boardje wilt hebben: https://www.kickstarter.c...rogrammable-mbed-keychain

Uiteraard kost verzenden relatief veel weer, maar goed je zal er nog niet failliet op gaan.
Als iemand om een dev bord zit te springen dan kan ik er nog wel één in bruikleen bieden. Cortex M3, LAN, OLED, USB en volgens mij ook nog CAN. Had er wel een toepassing voor, maar daar kom ik voorlopig niet aan toe. Als je hem graag wilt ( en gáát! rapportage verplicht ;) ) gebruiken stuur dan even een DM.

http://www.ti.com/tool/ek-lm3s8962
Afbeeldingslocatie: http://www.ti.com/graphics/tool/EK_LM3S8962_8_09.jpg
Nice! Ik ben in het verleden ook eens bezig geweest met een horloge projectje. Dan met Leds in tristate (charlieplex). Ik kon de bestanden zelfs ook nog vinden. 2009 alweer, waar is de tijd gebleven. Ah well.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FIFDiRb.png
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:18:
[...]

ja leuk ding ! multimeter scoopje in 1 doosje , heb je hem in china besteld ?
Yep, gewoon via eBay. Het is alleen niet de DSO1060, maar de DSO1062B. Is gebaseerd op een nieuwer platform waar de huidige Hantek benchtop scopes ook gebruik van maken.

De 60, 70, 100, 200MHz scopes maken allemaal gebruik van hetzelfde platform. Dus met een vrij eenvoudige hack is die DSO1062B ook op te schroeven naar 200MHz (DSO1202B). Niet echt nodig, maar dat zowel uitgebreide software en hardware informatie beschikbaar is, is erg fijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Oyster op 23-06-2014 12:33 ]

Pagina: 1 ... 108 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.