Sissors schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:50:
Ik heb inspiratie nodig. Ik wil een robot maken. Wants robots zijn cool. Maar wat voor een robot? Er moet wel wat leuks mee te doen zijn. Oftewel twee wielen is niet heel fascinerend. Quadcopter zou kunnen, maar die zijn ook wel beetje standaard tegenwoordig imo. Hexapod (oftewel 6 potige robot) is cool, maar als je beetje kwaliteit wilt hebben ben je een klein fortuin kwijt (je hebt alleen al 18 servos voor de poten nodig).
Oftewel, geef me inspiratie

Ik vind biped's altijd leukste, wil die ook graag nog keertje een maken, maar gebrek aan tijd, teveel projecten al liggen en nog veel meer projecten in mijn hoofd.
Heb zelf wel robottjes met twee wielen, is ook best leuk om mee te spelen. Heb afgelopen jaren ook heel stel andere robot's gemaakt, had veel plezier in mini robot's die op allerlei manier voortbewogen. Heb meeste alleen weer uit elkaar gehaald om er vervolgens weer andere van te maken.
Heb nu nog twee over, kleintje lag onder in doos, oogjes(leds) helemaal verbogen, pcb aangetast door huidvetten. En na al het modden en aanpassen ziet die er ook niet meer uit, heeft zelfs tijdje zonnecel gehad. Maar in huidige staat doet het wel, als goed is zit er een remote controlle code in, niet echt autonoom dus, maar kan die wel, kan er sensoren opzetten. Lithium cel zat onderop geplakt.
Maakt gebruik van attiny45, heeft IR reciever, twee motoren, Piëzo, twee ledjes als ogen, en 240mA lithium cel.
Had er eigenlijk nog hoedje voor willen maken maar daar ben ik niet meer aan toegekomen.
Uiteraard was deze geïnspireerd op de
pingbot
Verder heb ik nog iets grotere, die rijd wat autonoom rond, heeft kompas en afstandssensor die 180graden kan bewegen en zo probeert te bepalen waar die heen kan en waar niet.
Kosten beide weinig en heb er veel plezier van zo nu en dan, ben niet echt robot bouwer maar soms heb ik gewoon zin om weer eens met autootjes te spelen, je blijft toch altijd beetje kind.
[
Voor 3% gewijzigd door
mad_max234 op 19-06-2014 11:49
]