[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.628 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morenoo91 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:21:
[...]
Ik wist helemaal niet dat je een clean install kan doen d.m.v. mounten. Weer iets geleerd.
Bedankt
chimo schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 21:45:
[...]
Yup, zo heb ik 7100 RC geupgrade naar 7127 Beta. Gewoon de iso mounten met PowerISO vanuit Windows en dan setup draaien. Alles blijft behouden. 8)
Heel verschil hoor ;) Al is het maar dat bij een clean-install niets behouden blijft, van je vorige install.
Een clean-install vanuit een virtual drive ben ik benieuwd of dat zal werken, aangezien na de eerst reboot Windows de virtual drive kwijt is omdat de virtualisatie software (nog) niet geinstalleerd is in de nieuwe/clean install.
Of de setup moet alles naar een cache/ram/etc wegschrijven voor de eerste reboot.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:32:
Uitproberen heb ik al gedaan, dus opstarten van de externe hdd (instellen in bios) op PC #2, maar veel gebeurt er niet, k geloof dat ik bij een zwart scherm bleef :P hoe weet de bios eigenlijk, als je instelt dat ie van de externe hdd moet opstarten, van welke partitie hij dan moet opstarten? zou het daaraan liggen?
Extern? As in, HDD in case en dan aan USB gehangen?

Dat gaat niet werken, ondersteund Windows (in het algemeen) niet, al ben ik niet zeker van 7.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:25

itarix

404 soul not found

twiFight schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:44:
Ik snap je probleem. Ik vind het ook stom om elke keer CCleaner en O&O Defrag te moeten elevaten, terwijl ik die software echt wel vertrouw. Maar ach ik kies er dan persoonlijk voor om niet UAC uit te zetten maar gewoon maar wat vaker te klikken.
Opzicht doet ccleaner hele engen dingen met je systeem.
Bestanden verwijderen in systeem mappen, register sleutels verwijderen.
Dus ik vind het wel goed dat er iederekeer een vraag wordt gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
itarix schreef op zondag 24 mei 2009 @ 00:34:
[...]

Opzicht doet ccleaner hele engen dingen met je systeem.
Bestanden verwijderen in systeem mappen, register sleutels verwijderen.
Dus ik vind het wel goed dat er iederekeer een vraag wordt gesteld.
Waarom dan? Dat weet ik toch, wanneer ik het geinstalleerd heb? Daar is juist die optie om 'm altijd te elevaten voor. Ik vind wel dat hij wanneer de hash van de exe is veranderd het opnieuw moet vragen (bv na een update) maar voor de rest weet ik wat hij doet, en ik vind het altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
woops, verkeerd gelezen. tis al laat :z

[ Voor 96% gewijzigd door ndsc op 24-05-2009 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Deismyna schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:42:
Meer mensen last van een hoge DPC latency? (kan je checken met deze tool)
[afbeelding]
Gebruik je toevallig Comodo Internet Suite 3.8 of 3.9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:15
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:50:
[...]

[...]

Of de setup moet alles naar een cache/ram/etc wegschrijven voor de eerste reboot.
Dat is inderderdaad wat er gebeurt. Hij kopieert alle nodige bestanden naar een tijdelijke map en installeert vanuit daar alles opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman01
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-03-2023
WOW

Zelfs op mijn

ASUS P4T533C met Intel p4 3.06 HT
1GB RDRam
80Gb HDD Maxtor
loopt Windows 7 build 7127 als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 23:11:
[...]

Extern? As in, HDD in case en dan aan USB gehangen?

Dat gaat niet werken, ondersteund Windows (in het algemeen) niet, al ben ik niet zeker van 7.
Neen, eigenlijk kan je het redelijk intern zien denk ik. Die "externe" hdd zit in een antec MX-1 behuizing met eSata aansluiting en dat zit rechtstreeks op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah :)

Dan zou het moeten werken. Heb je al geprobeerd of het F8 menu werkt? Dat menu waar je veilige modus enzo kunt kiezen, en dan veilige modus eens proberen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 17:50
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:18:
[...]

Dat is niet wat ik zei. Ik ken het beveiligingsrisico. Ik opteer echter voor een keuze per toepassing te kunnen beslissen of je wel of niet permanente elevation wil toestaan. Zoals je nu dus wel kunt kiezen per toepassing om admin rechten toe te kennen.
Hier heeft Microsoft wel bij stilgestaan bij dat idee, het beveiligingsrisico word dan dusdanig groot dat UAC waardeloos wordt, doordat het dan makkelijk te omzeilen is voor virussen en hackers.

De UAC architecture is eigenlijk perfect het ligt namelijk niet aan Microsoft maar de programmeurs moeten netjes de UAC implementeren in de executable zie ook: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb756945.aspx

Simpele voorbeelden hiervan zijn: Firefox, Thunderbird, Google Chrome

Leuk artikeltje over UAC: http://msdn.microsoft.com/en-us/magazine/cc163486.aspx#S2

[ Voor 4% gewijzigd door Turismo op 24-05-2009 12:07 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Dutchman01 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 06:32:
WOW

Zelfs op mijn

ASUS P4T533C met Intel p4 3.06 HT
1GB RDRam
80Gb HDD Maxtor
loopt Windows 7 build 7127 als een trein.
Draai de 7100 sins afgelopen maandag en gaat nog soepeler dan de beta op mijn oude hardware:
Athlon 2600 (333Mhz GSB)
1 GB RAM
WD 2500 Caviar
Radeon 9500 Pro

Ik ben qua performance meer dan tevreden over Win 7. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:31
Ik heb nu al een paar keer gehad dat W7 bevriest als ik hem uit stand-by (sleep) modus haal. Ik zie dan zelfs nog het tijdstip waarop ik mijn laptop in de stand-by modus zette rechtsonderin. Soms als ik een tijdje wacht gaat het alsnog goed, soms ook niet en dan moet ik mijn laptop een harde reboot geven. Iemand dit ook gehad? Met Vista had ik hier geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:11:
Ik heb nu al een paar keer gehad dat W7 bevriest als ik hem uit stand-by (sleep) modus haal. Ik zie dan zelfs nog het tijdstip waarop ik mijn laptop in de stand-by modus zette rechtsonderin. Soms als ik een tijdje wacht gaat het alsnog goed, soms ook niet en dan moet ik mijn laptop een harde reboot geven. Iemand dit ook gehad? Met Vista had ik hier geen problemen mee.
Nope is op mijn netbook nog niet voorgekomen. Ik vermoed een driver probleem en niet zo zeer een Win7 prob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
EricJH schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:59:
[...]
Draai de 7100 sins afgelopen maandag en gaat nog soepeler dan de beta op mijn oude hardware:
Athlon 2600 (333Mhz GSB)
1 GB RAM
WD 2500 Caviar
Radeon 9500 Pro

Ik ben qua performance meer dan tevreden over Win 7. :Y
Ik draai Windows 7 zelfs nog vlotjes met:

- P3 1.13GHz Tualatin
- Asus TUSL2-C (i815)
- 2x 256MB SD-RAM
- GeForce 4 Ti 4200 AGP4x
- Maxtor DiamondMax 120GB

Alleen jammer dat de i815 chipset niet meer dan 512MB RAM ondersteund...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:56:
Ah :)

Dan zou het moeten werken. Heb je al geprobeerd of het F8 menu werkt? Dat menu waar je veilige modus enzo kunt kiezen, en dan veilige modus eens proberen.
Ok. Heel erg bedankt! ;) Als ik op die PC ben dan probeer ik je tip eens. Stel dat F8 met veilig modus werkt, wat dan? Want dan werk ik wel in veilige modus maar niet in gewone modus denk ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Laatst online: 07-03-2023
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:19:
[...]

Ok. Heel erg bedankt! ;) Als ik op die PC ben dan probeer ik je tip eens. Stel dat F8 met veilig modus werkt, wat dan? Want dan werk ik wel in veilige modus maar niet in gewone modus denk ik zo :P
Dan betekent het dat Win7 in miniale modus wel draait, dus zit er iets niet goed met je drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:25:
[...]

Ik draai Windows 7 zelfs nog vlotjes met:

- P3 1.13GHz Tualatin
- Asus TUSL2-C (i815)
- 2x 256MB SD-RAM
- GeForce 4 Ti 4200 AGP4x
- Maxtor DiamondMax 120GB

Alleen jammer dat de i815 chipset niet meer dan 512MB RAM ondersteund...
Juist. Ik draai Windows 7 RC nog vlotjes op een P3-800 met 1GB RAM. De gebruikte chipset ondersteunt meer dan 512MB en met 1GB loopt het nog als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:19:
[...]

Wat ->
Ackermans1973 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:13:
[...]

Dan betekent het dat Win7 in miniale modus wel draait, dus zit er iets niet goed met je drivers.
said.

Als veilige modus wel start dan kun je denk ik het beste even in het logboek van Windows gaan zitten neuzen of daar in staat waardoor ie niet kon opstarten.
Grote kans dat een driver de veroorzaker is, maar dan had je wel een BSOD moeten krijgen en niet een zwart scherm, tenzij het met de videokaart heeft te maken I guess...

Mocht je dat F8 menu niet zien... Dan is er denk ik 1 andere oorzaak.
Als je HDD in die andere pc niet als primairy/1e maar als secundairy/2e gezien wordt, dan probeert ie misschien Windows 7 vanaf de verkeerde HDD op te starten.
(Just thinkin' out loud here...)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:56:
Ik heb nog niet zoveel ervaring met het installeren van besturingssystemen en het maken van partities op hdd's, dus vraag ik het hier maar even!

Laatst heb ik een externe harde schijf aangeschaft (een WD Black 1TB in een externe behuizing eigenlijk) omdat ik veel tussen twee verschillende computers moet verhuizen. Deze harde schijf heb ik op PC #1 (Vista) in 4 partities onderverdeeld met als doel op 1 partitie Windows 7 te installeren (andere partities zouden voor games, data, ... zijn). Dat is me gelukt, bij het booten kon ik uiteindelijk kiezen tussen Vista (PC #1) en W7 (partitie #1). Nu wou ik die externe hdd aansluiten op PC #2, om daarna ook op PC #2 op dezelfde Windows 7 partitie te kunnen booten. Mijn vraag is dus eigenlijk: is dit ten eerste uberhaupt wel mogelijk? Of zal ik op een andere partitie dan ook windows 7 moeten installeren vanaf PC #2? Nu zie ik namelijk geen windows 7 bij het booten (Windows Boot Manager) op PC #2 uit het verhaal. Ergens denk ik dat dat ook wel een beetje logisch is, maar ik weet niet echt wat ik moet doen :P Of moet ik gewoon voor PC #1 een partitie maken met Windows 7 en dat ook installeren vanaf PC #1, en voor PC #2 een tweede partitie met een andere Windows 7?

Ik wil namelijk graag op alletwee de computers met windows 7 kunnen werken.

Bedankt!
Is het misschien een optie om op beide PC's Windows Vista te installeren, inclusief Virtual PC. Hierna Windows 7 installeren in een Virtual Machine en volgens mij moet je die VM dan op beide PC's in Virtual PC kunnen gebruiken.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
snameroc schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:41:
Na veel proberen heb in mijn soundblaster live 5.1 aan de gang maar het geluid vervormd nogal en is dus voor muziek niet te gebruiken.
Ik heb nu rc 7100 daarvoor heb ik de freewaredrivers van het internet moeten halen.
Met de vorige beta van w7 (ik weet helaas niet de versie) deet de geluidskaart het zonder aparte drivers maar ook vervormt.
Het systeem is dual boot en bij xp doet de kaart het perfekt.
De ook in het systeem aanwezige onboort geluids kaart ac97 wordt wel herkent er wordt een driver geinstalleerd maar dan krijg je de foutmelding apparaat start niet, onder xp ook gewoon bruikbaar.
Ik ben dus ook op zoek naar een goedwerkende goedkope geluidskaart voor win7
Heb je de goedkope software effecten uitgezet, die waarschijnlijk standaard aan staan?
Control Panel\Hardware and Sound -> Sound -> Properties van Speakers -> tab 'enchantments' -> disable all.
Software matig geluid veranderen....dat wordt nooit mooi.

ps. Ik heb geen creative kaart oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:58
Wel jammer dat AMD/ATI geen drivers releasen voor me X1950 Pro.. nu kan ik dus gewoon geen Windows 7 draaien? (gamen is niet eens nodig eigenlijk).. Me pa op ze P4 met 7600GS heeft et wel gewoon draaien :P

Zonde.. geen zin om een nieuwe videokaart te kopen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
diabyte schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:26:
Wel jammer dat AMD/ATI geen drivers releasen voor me X1950 Pro.. nu kan ik dus gewoon geen Windows 7 draaien? (gamen is niet eens nodig eigenlijk).. Me pa op ze P4 met 7600GS heeft et wel gewoon draaien :P

Vista drivers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

diabyte schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:26:

De standaard MS WDM drivers voor de X1950 werken prima. Is Catalyst versie 9.2.
HAWX draait perfect op deze drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Installeren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Ook niet in comp mode?

Wel apart, de Forceware Vista drivers werken als een zonnetje, wat is er dan anders in de Catalysts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apokalypse schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:05:
[...]

Heb je de goedkope software effecten uitgezet, die waarschijnlijk standaard aan staan?
Control Panel\Hardware and Sound -> Sound -> Properties van Speakers -> tab 'enchantments' -> disable all.
Software matig geluid veranderen....dat wordt nooit mooi.

ps. Ik heb geen creative kaart oid.
creatives hebben Crystalizer, en ik vind het mooier worden, dus ja soms helpt het toch wel; en ik heb goeie oren en en goeie set (Arcam etc.) dus maak me nou niet gelijk uit voor onwetend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Toch wel veel last van een wegvallende internet verbinding zo nu en dan, met name als er veel dataverkeer is. Hij verliest dan z'n IP adres en even later heeft ie hem weer. Ik download en game veel online en weet zeker dat het de router ligt en niet aan Windows maar ik denk dat Windows zoveel paketten stuurt dat ie hem telkens om zeep helpt, of het heeft met UPNP te maken. Ik zie ook echt miljarden pakketjes bij status van de netwerkkaart, dit was met XP niet zo. In Vista waren het er ook veel maar daar bleef ie draaien.

Denk toch dat het ergens in die nieuwe Devices en printers feature zit. Of zou het met die Homegroup te maken kunnen hebben? Ik heb een Linksys WRT54G2 met de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
JB schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:23:
Hebben meer mensen last van het onthouden van inloggegevens in bijv. FTD en wanneer je naar een netwerkshare gaat?

Heb iedere keer na een reboot als ik mijn server via de Explorer benaderd heb //server/E$ ofzo en ik vul daar de juiste gegevens in om erop te mogen, vink vervolgens aan dat ie de credentials moet onthouden maar na een reboot kan ik dat weer opnieuw doen...
ja na ongeveer een maandje draaien gaat firefox ineens de vinkjes waarmee je aangeeft dat je automatisch ingelogd wil worden of ingelogd wil blijven op bepaalde sites. (zoals je op tweakers bijv aan kan geven dat je een jaar lang ingelogd of automatisch ingelogd wil blijven)
en iedere keer als ik via msn me hotmail wil benaderen moet ik eerst me email account opgeven terwijl normaal gesproken alleen het wachtwoord voldoende was omdat ik had aangeven dat hij me emailadres mocht onthouden.
ook newsleecher kan ineens niet meer de juiste settings onthouden. en ik moet nu iedere keer me key opnieuw copy/paste.
meer voorbeelden kan ik me even niet bedenken. misschien dat er mensen zijn die weten waar dit vandaan komt.
is het een software probleem of een hardware probleem misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
chimo schreef op maandag 25 mei 2009 @ 05:43:
Toch wel veel last van een wegvallende internet verbinding zo nu en dan, met name als er veel dataverkeer is. Hij verliest dan z'n IP adres en even later heeft ie hem weer. Ik download en game veel online en weet zeker dat het de router ligt en niet aan Windows maar ik denk dat Windows zoveel paketten stuurt dat ie hem telkens om zeep helpt, of het heeft met UPNP te maken. Ik zie ook echt miljarden pakketjes bij status van de netwerkkaart, dit was met XP niet zo. In Vista waren het er ook veel maar daar bleef ie draaien.

Denk toch dat het ergens in die nieuwe Devices en printers feature zit. Of zou het met die Homegroup te maken kunnen hebben? Ik heb een Linksys WRT54G2 met de laatste firmware.
heb ik ook last van en ook ik weet zeker dat het niet aan het modem ligt omdat ik vaak samen met me broer game. en we hebben allebei dezelfde wireless netwerk kaart. en hij blijft wel gewoon online en ik niet.
heb het gevoel dat het aan de drivers ligt. ik draai op de standaard drivers die worden geinstalleerd met windows 7 en zodra ik de drivers van de windows update installeer is het helemaal over met internet dan vliegt die er om de vijf minuten uit. ik heb een WAG54GS.
iemand ergens beta drivers tegengekomen op internet die het proberen waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:30

DyStiC

'Atta way, baby!

MasterMike schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:09:
Ik heb hier ook windows 7 build 7100 draaien op een HP 6710B, maar een probleem dat ik heb is dat het geluid om de halve minuut gewoonweg gemute wordt. Al geprobeerd om nieuwe drivers voor audio te installeren ook heb ik de software voor de touchknoppen geinstalleerd maar hij blijft helaas steeds weer muten. Iemand enig idee? Verder bevalt windows 7 mij erg goed.
Ik heb dit inmiddels opgelost op mijn HP 6710b, gewoon door de default drivers te blijven gebruiken die bij install worden geïnstalleerd, en niet de nieuwere die via Windows Update worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Ackermans1973 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 02:19:
[...]

Ook niet in comp mode?

Wel apart, de Forceware Vista drivers werken als een zonnetje, wat is er dan anders in de Catalysts?
9.4 en 9.5 installeren ook in compat. mode niet omdat x1950 legacy is verklaard door ATI. Dus zul je het moeten doen met de standaard WDM drivers. Ik heb nog geen enkele truc gezien die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:48:
[...]

Is het misschien een optie om op beide PC's Windows Vista te installeren, inclusief Virtual PC. Hierna Windows 7 installeren in een Virtual Machine en volgens mij moet je die VM dan op beide PC's in Virtual PC kunnen gebruiken.
Dat zou ideaal zijn. Dan moet ik zelfs niet meer schakelen tussen Windows 7 en Vista door te rebooten, maar kan ik gewoon, als ik eventjes Windows 7 wil proberen, die virtual machine opzetten? Hopelijk lukt het! Ik zei het al: zodra ik toegang heb tot een van die twee pc's probeer ik de tips :)

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Vergeet niet dat je in een virtual machine een hele hoop hardware dingen niet kan testen he. Gamen werkt niet, en je drivers testen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamen in Windows 7 hoeft niet. Kan gerust op Vista blijven gebeuren. Tis gewoon puur om de leuke dingetjes in Windows 7 eens te ontdekken :P dan is zo'n virtual machine wel genoeg denk ik?

Maar wat bedoel je precies met drivers testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:52
iambig schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:46:
[...]

Bij mij kwam deze optie pas tevoorschijn toen ik de tuner setup doorlopen had.
Blijkbaar worden er daarna een aantal registry sleutels aangemaakt voor je uitzendinggemist enzo...
Hij verschijnt dan als een nieuwe optie naast "Extra".

edit:

Ik heb het even voor je nagekeken en zie nu inderdaad een aantal dingen onder de map die je noemde waaronder een map MCESpotlight met een zip en een DLL.
Ik heb inmiddels de tuner-setup doorlopen, maar dat loste het probleem niet op. Gisteren heb ik heel Windows opnieuw geinstalleerd (nieuwe installatie ipv upgrade, maar hij heeft wel veel instellingen overgenomen), maar ook dat was blijkbaar niet de oplossing.
Op mijn andere machine heb ik de optie 'Verkennen' wel. :?

edit:
Ik zie nu dat door het quoten het probleem niet meer duidelijk is. In mis binnen MediaCenter dus de menu-optie 'Verkennen', waar o.a. UitzendingGemist onder zou moeten zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door maikel op 25-05-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ik heb n vervelend probleem gevonden:

als ik op de printer site van tudelft probeer in te loggen in de browser, forceert ie mijn computernaam als domain erbij. (en zo wil ie dus niet inloggen)

Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/casemods/domain.png
zo dus, bij XP was dat niet, vista afaik ook niet. als iemand weet hoe ik dat gefixed krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouyann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 12:23
Dat is ook bij mij zoo, probeer voor je username:
code:
1
domain name\je gebruikersnaam

Als de domain name\of pc naam waar je mee wilt inloggen goed is dan zet die gelijk die naam bij je domain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

pcnaam maakt niets uit waarmee ik inlog, t gaat om de gebruikersnaam.

maar ik heb het gevonden, aburgers@tudelft.net als username verandert het domain in tudelft.net en dan werkt het :) (was ook zo met xp, maar toen werd er niet expliciet aangegeven dat het om een domein ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouyann
  • Laatst online: 03-09 12:23
met username@domainname.nl kan ook, maar je zou ook "domain name\username" kunnen doen is het zelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

nja, bedankt iig :) weer wat geleerd

[ Voor 5% gewijzigd door AlexanderB op 25-05-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:38:
Gamen in Windows 7 hoeft niet. Kan gerust op Vista blijven gebeuren. Tis gewoon puur om de leuke dingetjes in Windows 7 eens te ontdekken :P dan is zo'n virtual machine wel genoeg denk ik?

Maar wat bedoel je precies met drivers testen?
Oh dat je kunt testen of al je apparatuur die nu met XP/Vista werkt ook zal werken in W7.
Maar gezien je post is dat niet je doel, dus dan maakt het niet uit. Je kunt idd prima werken met een virtual machine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
pouyann schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:48:
met username@domainname.nl kan ook, maar je zou ook "domain name\username" kunnen doen is het zelfde effect.
En als je perse zonder domein in kunt loggen, werkt het volgende ook:

\username

(dus gewoon wel de slash, maar geen domeinnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AlexanderB schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:35:
bij XP was dat niet, vista afaik ook niet. als iemand weet hoe ik dat gefixed krijg?
Vista (net als 2008 Servers) doet dat wel ;)
Het één is de NTLM stijl (domain\user), het ander is gebruik maken van je Kerberos style UPN logon. (user @ FQDN )
Overigens hoeft dat dus niet hetzelfde te zijn als een mailadres - kan wel.

En voordat er weer gevraagd wordt 'maar mijn PC in werkgroep modus heeft geen domain' - qua logon kun je het wel zo benaderen, alleen dan heeft elke PC zijn eigen 'logondomain'.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VOFDzrjuSDdnGyZbqVTJ5Qiq/full.png

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 25-05-2009 19:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

nja, achteraf bleek dus dat dr wel n domein op zit, namelijk tudelft.net maar ik kende die structuur verder niet, ik moet ook wel ns inloggen met tudelft.nl als domein blijkbaar.. (geen mailadres dus, dat is voorletter.voorletter.voorletter.naam @student.tudelft.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
Om eerst even terug te komen op het Display Manager syndroom met Ati Catalyst, dat probleem is inmiddels bekend bij ATI, maar ze hebben er nog geen fix voor oid...ze proberen het wel voor de RTM te herstellen, aldus ati user forum.

Nu heb ik echter een merkwaardigheid ontdekt in Win7 zelf.

Ik maak gebruik van een dual-lan moederbord met 2x een gigabit poort erop. Helaas ben ik nog niet in het bezit van een gigabit router, wat dat was tot dusver eigenlijk ook niet nodig (in XP)

Ik was met 1 poort gewoon verbonden aan de router, en de andere poort had ik gewoon gecrosslinked met een cat5e crosskabel naar mijn download server/laptop die ook over een gigabitpoort beschikte.

Zo kon ik gewoon lekker files swappen over het netwerk met 30-40MB/s en internetten.

Met Win7 lukt me dit echter niet meer, ik heb zowel op de laptop/server als pc Win7 geinstalleerd en via Homegroups deel ik mijn bestanden...ik krijg echter d ebestanden niet verzonden via de snelste (gigabit) verbinding...

Hij kiest er altijd voor om het via de router op 100mbit naar de WLan verbinding van mijn laptop te sturen, waardoor ik op N-draft dus maar zo'n 7MB/s haal...

Als ik bij netwerkcentrum kijk ziet dat er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.kleinelaptops.nl/images/Win7-netwerk.jpg

LAN verbinding, (onderste) heeft geen internet verbinding, logisch...crosslinked gigabit.

Maar ik kan dus ook de netwerklocatie niet instellen, het blijft een Onbekend public netwerk.

Schakel ik nou bijvoorbeeld de WLan adapter op de laptop uit (of de internet verbinding naar mijn pc) dan stapt hij wel mooi over naar gigabit snelheden.

Ik kan alles open gooien en ook thuisgroepen openbaar maken voor onbekende publieke netwerken, maar dat is absoluut niet wat ik wil (dan werkt gigabit namelijk wel)

Kortom, het lijkt er dus op dat Win7 altijd alleen verbinding maakt met een thuisgroep indien deze ook een internetverbinding heeft. Heeft je thuisgroep geen internet verbinding dan gaat hij moeilijk doen...

Ik weet niet of het zo helemaal duidelijk is, maar heeft iemand hier een oplossing voor :P!?

Gewoon via windows netwerk heb ik overigens hetzelfde probleem...Win7 kiest automatisch voor de langzaamste weg omdat deze wél een internet verbinding heeft en daardoor verbinding maakt met een Thuisgroep of sowiets...:S

De oorzaak is mij nog niet helemaal duidelijk, maar dit is wat ik er tot nu toe van kan maken...

[ Voor 2% gewijzigd door StraightOn.NL op 25-05-2009 19:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:32
Iemand toevallig windows mobile center aan de praat gekregen? het is mij nog niet gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

Klippy

Still Game

Nog even een heel andere vraag, gebruikt iemand de software voor de ABN AMRO e.dentifier 2 via USB?

Krijg het hier niet echt werkend.
Installatie verloopt normaal, krijg zelfs rechtsonderin de ballon dat de e-dentifier driver geïnstalleerd is en hij staat in apparaatbeheer netjes onder Smartcardreaders, maar in IE wordt hij verder niet herkend.
Werkte wel onder Vista x64 met IE8.

[edit]
Alweer te vroeg geroepen, na het in- en uitschakelen in apparaatbeheer krijg ik nu op de site de melding
"Het gevonden besturingssysteem wordt niet ondersteund om in connected mode te werken."

Zal dus wel even op zich laten wachten :(

[ Voor 32% gewijzigd door Klippy op 25-05-2009 20:02 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Laatst online: 22:22
Voor degene met tussenbuild 7127:

Languagepacks (NL en andere) zijn hier te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StraightOn.NL schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:27:

Nu heb ik echter een merkwaardigheid ontdekt in Win7 zelf.

Ik maak gebruik van een dual-lan moederbord met 2x een gigabit poort erop. Helaas ben ik nog niet in het bezit van een gigabit router, wat dat was tot dusver eigenlijk ook niet nodig (in XP)

*knip* hele verhaal
Ik had ongeveer hetzelfde probleem, hier werd als beide kabels waren ingeplugt het zwevende profiel niet goed opgehaald omdat Win7 de verkeerde kabel koos om de DC te zoeken. Als ik de ene kabel die ergens anders heen gaat er uit haalde ging het wel goed. Oplossing hier was om de netwerkkaart /connection die naar de DC gaat als eerste te zetten, daarna werd wel netjes het profiel en script van de DC gehaalt met beide kabels in de pc.
Wellicht helpt dat bij jou ook.

Op de afbeelding zie je maar 1 netwerkkaart omdat ik nu op een andere pc zit, maar als het goed is heb jij er dus wel 2 instaan en zal de wireless bovenaan staan. Zet dus de andere eens bovenaan en kijk wat die dan doet.

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~geronimo/temp/lan1.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:18:
[...]

Ik had ongeveer hetzelfde probleem, hier werd als beide kabels waren ingeplugt het zwevende profiel niet goed opgehaald omdat Win7 de verkeerde kabel koos om de DC te zoeken. Als ik de ene kabel die ergens anders heen gaat er uit haalde ging het wel goed. Oplossing hier was om de netwerkkaart /connection die naar de DC gaat als eerste te zetten, daarna werd wel netjes het profiel en script van de DC gehaalt met beide kabels in de pc.
Wellicht helpt dat bij jou ook.

Op de afbeelding zie je maar 1 netwerkkaart omdat ik nu op een andere pc zit, maar als het goed is heb jij er dus wel 2 instaan en zal de wireless bovenaan staan. Zet dus de andere eens bovenaan en kijk wat die dan doet.

[afbeelding]
Hmmm van die optie had ik nog geen weet :)

thnx, ziet er wel veel belovend uit...ga zo eens uitproberen!

::edit:: nu haal ik 500kb/s WTF :P

het is allemaal leuk en aardig die homegroups, maar het werkt echt nog niet optimaal...:S

Het lijkt niet aan deze settings te liggen...wellicht na een reboot...maar ik kan de server nu ff niet herstarten...dus dat wordt straks

[ Voor 11% gewijzigd door StraightOn.NL op 25-05-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Laatst online: 25-09 10:11
Bij mij loopt windows 7 minder goed dan vista, alles lijkt net wat trager te reageren ( vensters openen minder vloeiend bijvoorbeeld ). Alle drivers zijn wel up-to-date.

E8400
4GB
8800GTS 512mb

Ook heb ik hier en daar dit:

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/3299/win7.png

Iemand ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Z500 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:52:
Bij mij loopt windows 7 minder goed dan vista, alles lijkt net wat trager te reageren ( vensters openen minder vloeiend bijvoorbeeld ). Alle drivers zijn wel up-to-date.

E8400
4GB
8800GTS 512mb

[afbeelding]

Iemand ook last van?
Nee, wellicht zit er iets niet goed met de drivers. Videokaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL

E8400
4GB
8800GTS 512mb

[afbeelding]

Iemand ook last van?
Dat ziet er helemaal niet goed uit...heb jeje Win7 een beetje van een legit source gehaald? Ik heb al gehoord dat er wat versies rondzwerven met mallware erin, maar nog geen bewijs hiervoor gezien (dit misschien het eerste dan :S ?)

Aanvulling@hierboven:

Het werkt niet...Ook de voorkeurs volgorde van netwerkverbindingen instellen werkt niet. Hij connect nog steeds op de traagste verbinding omdat die verbinding heeft met internet.

Het lijkt wel of Win7 sowieso moeite heeft met crosslinked netwerkjes...gezien hij niet netjes weergeeft dat de verbinding in orde is, maar er blijft een uitroep teken staan dat er geen internet verbinding is (wat meestal is op een crosslink...tenzij je gaat bridgen dus)

Je kan alle soorten netwerken die je wilt instellen via de "guide / menu" van draadloos ad-hoc tot bedraden vpn ... maar gewoon een simpele crosslink niet...beetje vreemd. Lijkt mij toch nog steeds voor de hand liggend, gewoon utp kabeltje trekken en leechen maar...zeker nu bijna alle netwerkkaarten zo'n autosense instelling hebben, waarbij het niet meer uitmaakt of de kabel ook daadwerkelijk cross (straight werkt net zo goed!)

Overigens constateer ik net dat Gbit crossed in Win7 een stuk langzamer is dan in WinXP ! ! !

Tussen 2 Win7 pc's haal ik tussen de 28-35 MB/s bij grote bestanden >4GB

Tussen Win7 en XP haal ik 40-45MB/s

toch vreemd nietwaar? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door StraightOn.NL op 25-05-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

E8400
4GB
8800GTS 512mb

[afbeelding]

Iemand ook last van?
Dat komt omdat je een localized versie hebt van Windows 7. Er is een EN versie RC 7100, die zou dit niet moeten hebben, eventueel wel mogelijk als je een language pack installeert.

Ik heb het ook op mijn NL versie van de 7127 build...
Localized karakters

De Localized versies (daar is ook een EN versie van) die hebben nog niet alles vertaald. Daar vind je die rare tekens terug. In de RTM versie zal je dat niet meer zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Gé Brander op 25-05-2009 22:52 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
bartju schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:01:
Voor degene met tussenbuild 7127:

Languagepacks (NL en andere) zijn hier te vinden :)
Bedankt! Maar nu heb ik ook wat iedereen ook heeft met die gekke tekens. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili

E8400
4GB
8800GTS 512mb

[afbeelding]

Iemand ook last van?
ziet eruit alsof er een Russisch taalpakket ten grondslag ligt aan het Nederlandse taalpakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Petervanakelyen schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:38:
[...]

Nee, wellicht zit er iets niet goed met de drivers. Videokaart ?
Ik vermoed inderdaad de drivers van mijn videokaart. Ik heb wel de laatste van de site van nvidia afgeplukt. Echter bied windows update ook drivers aan, als ik deze wil installeren mislukt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Z500 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:37:
[...]

Ik vermoed inderdaad de drivers van mijn videokaart. Ik heb wel de laatste van de site van nvidia afgeplukt. Echter bied windows update ook drivers aan, als ik deze wil installeren mislukt dit.
Het zijn dus niet je drivers want iedereen heeft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Mili schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:34:
[...]

ziet eruit alsof er een Russisch taalpakket ten grondslag ligt aan het Nederlandse taalpakket
Enkele weken terug tijdens een Windows 7 meeting van Microsoft vertelden Tony & Daniel dat dit met opzet zo gedaan wordt. Woorden die met dat soort tekens verschijnen zijn nog niet vertaald in het language pack en deze hoeven dus ook niet gerapporteerd te worden als bug oid. Woorden met wél gewone letters zouden daarentegen gewoon goed moeten zijn qua spelling etc.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand na een reinstall problemen gehad met het installeren van de ATI display driver via windows update? De eerste keer ging het bij mij goed, de 3 re-installs daarna kreeg ik elke keer de fout "Kan niet installeren omdat de bestanden in gebruik zijn". Je moet dan de drivers zelf installeren en na een dag of 2 verdwijnt de driver dan pas uit windows update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
twiFight schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:33:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad toen ik O&O Defrag had aangezet en boodschappen was gaan doen. Bij terugkomst monitor weer aangezet, maar beeld bleef zwart. Ik dacht dat 'ie in sleep ofzo was geschoten en er niet meer uit wou, maar dat weet ik niet zeker. Wat me op viel was dat mijn HDD led continu aan het branden was, ook al deed die verder weinig.

Na reboot in event viewer gekeken en ik had hetzelfde als jij. Gaf aan niet goed afgesloten te zijn, maar de time stamp daarvan was het moment dat ik de reset knop indrukte. Wanneer hij precies vastgelopen was en waarom stond er dus niet in.
Had het twee keer toen ik een scanner liet lopen bij mijn afwezigheid. Win 7 schakelt vreemd genoeg naar twee schermen waarbij je hoofdscherm uit blijft staan. Ik kon het oplossen door de TV aan te zetten en daar mijn desktop terug te vinden en de settings weer terug aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Help ik heb een probleem! :o

Windows Live Mail

Ik heb na de W7 install Live Essentials gedraaid om Windows Live Mail te installeren. Alles prima. Ik gebruik 4 e-mail accounts. 2 van Online (1 hoofd en 1 alias), mijn ISP, en 2 van GMail. Maar nu merkte ik op mijn laptop, met Vista en Windows Mail aldaar dat ik Online mail binnenkreeg, terwijl die op W7 dus niet binnenkomt. GMail werkt wel op beide. Om een of andere reden werkt mijn Online mail dus niet op W7 en WLM. Ik heb alle instellingen vergeleken met die van Vista, en alles staat hetzelfde?

Oh en weet iemand hoe je mail accounts weer kan samenvoegen? Beide Online addies mogen wel in één inbox, maar ik kan niet vinden hoe, en Google hielp me ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Remco Tr schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:56:
Iemand toevallig windows mobile center aan de praat gekregen? het is mij nog niet gelukt...
Mij wel hoor, gewoon dubbelklik en gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 22:44

djidee

Mr. Slungel

DaSaN schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 10:17:
[...]

Mij wel hoor, gewoon dubbelklik en gaan...
Nog niet eens... Telefoon eraan hangen en hopsaaa.. Makkelijk kan niet (P3700 HTC Touch Diamond)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
chimo schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:47:
[...]
Het zijn dus niet je drivers want iedereen heeft het.
Nee dit ging weer over een ander probleem, namelijk dat win7 wat traag lijkt te reageren. Met name de vensters, als ik bijvoorbeeld "deze computer" open zie ik dat het venster eerst volledig transparant is, en dan pas wordt hij wazig. Dit gaat natuurlijk niet super langzaam maar wel zo dat het merkbaar is, en irritant omdat ik dit met Vista niet heb/merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:03
Z500 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:14:
[...]

Nee dit ging weer over een ander probleem, namelijk dat win7 wat traag lijkt te reageren. Met name de vensters, als ik bijvoorbeeld "deze computer" open zie ik dat het venster eerst volledig transparant is, en dan pas wordt hij wazig. Dit gaat natuurlijk niet super langzaam maar wel zo dat het merkbaar is, en irritant omdat ik dit met Vista niet heb/merk.
tik in de zoekbalk eens in 'visual'. je krijgt dan een wizard 'find and fix problems with transparency blabla...' misschien vind die iets vreemds?
Probeer ook eens 'adjust performance' in te tikken en kijk of je door met die settings te spelen een betere ervaring krijgt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Laatst online: 30-09 21:22

wowi

For example, I have a 750gig NTFS formatted drive with several thousand small files on it. XP sees it just fine and no problems. However when plugged in Vista it first pauses for a long time and looks like it is trying to count files for that pretty display for free space, however it fails and errors out and shows the hard drive as RAW. It is not raw, and many XP machines have zero problems with it at all. I have also tested in several other configurations and Vista continues to have a problem with the drive.

Second example, I have a 1.5 Terabyte drive with several thousand files formatted as Fat32. Vista does eventually find the drive and mount it, slowly, then displays the count of files correctly and the size. I highlighted and deleted 950 gigs and Vista goes chugging away for 4 days. Yes 4 days to delete 10 folders with 950 gigs. Something I do in XP very quickly.

Third problem, when you open a folder and copy files, even with advanced on, it never tells you what files are being copied. If you are copying three folders and then you decided to cancel one, you only see Source and Destination locations of the drives but no info about folder and files being copied. It is like being blind. Who would not have included the copy info?

Iemand dit getest in windows 7?? of die bug er nu eindelijk uit is???
En als je veel bestanden weggooit gaat windows7 dan ook weer rekenen van hoe lang dat gaat duren. In plaats van gewoon weggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Laatst online: 25-09 14:03
Geldt voor Windows 7 hetzelfde rekensommetje voor optimale grootte van je page file als bij andere Windows versies? Ik ga een nieuwe machine aanschaffen en ben aan het nadenken over de indeling van mijn schijven.
Zit nu te denken op op een tweede schijf achteraan op de disk een partitie van 8Gb te reserveren voor de pagefile.

Ik stop 4Gb geheugen in de machine, is een pagefile van 8Gb dan ideaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yanze schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:48:
[...]

Enkele weken terug tijdens een Windows 7 meeting van Microsoft vertelden Tony & Daniel dat dit met opzet zo gedaan wordt. Woorden die met dat soort tekens verschijnen zijn nog niet vertaald in het language pack en deze hoeven dus ook niet gerapporteerd te worden als bug oid. Woorden met wél gewone letters zouden daarentegen gewoon goed moeten zijn qua spelling etc.
Daar over gesproken...ga jij nog naar de Geeknight toe a.s. donderdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 07:33
wowi schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:09:
Iemand dit getest in windows 7?? of die bug er nu eindelijk uit is???
En als je veel bestanden weggooit gaat windows7 dan ook weer rekenen van hoe lang dat gaat duren. In plaats van gewoon weggooien?
Is (helaas) nog steeds zo. Althans, bij mij dan. Onbegrijpelijk dat een hoop bestanden deleten niet gewoon klik-hop-klaar kan zijn.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twiFight schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:48:
Help ik heb een probleem! :o

Windows Live Mail

Ik heb na de W7 install Live Essentials gedraaid om Windows Live Mail te installeren. Alles prima. Ik gebruik 4 e-mail accounts. 2 van Online (1 hoofd en 1 alias), mijn ISP, en 2 van GMail. Maar nu merkte ik op mijn laptop, met Vista en Windows Mail aldaar dat ik Online mail binnenkreeg, terwijl die op W7 dus niet binnenkomt. GMail werkt wel op beide. Om een of andere reden werkt mijn Online mail dus niet op W7 en WLM. Ik heb alle instellingen vergeleken met die van Vista, en alles staat hetzelfde?

Oh en weet iemand hoe je mail accounts weer kan samenvoegen? Beide Online addies mogen wel in één inbox, maar ik kan niet vinden hoe, en Google hielp me ook niet.
Je 2 Online accounts zijn niet toevallig POP3 en je 2 Google accounts IMAP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:03
TheVMaster schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:30:
[...]

Daar over gesproken...ga jij nog naar de Geeknight toe a.s. donderdag?
Ik iig wel, valt me wel op dat er niet veel Tweakers naartoe gaan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noxious schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:05:
[...]

Ik ga zeer zeker ook :+ 'k las net dat Tony z'n auto al vol heeft met demo-spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Noxious schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:05:
[...]

Ik ben donderdag ook van de partij. Ik heb er zin in. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
TheVMaster schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:12:
[...]

Ik ga zeer zeker ook :+ 'k las net dat Tony z'n auto al vol heeft met demo-spul :)
Ow dat is natuurlijk altijd leuk :)
[DevDays 2009] Geek Night

Ontopic: Windows 7 blijft maar stabiel draaien op m'n antieke laptopje :P Samen met Office 2007 en Adobe Photoshop CS4 ben ik er erg tevreden mee :) alleen jammer dat Aero het niet wil doen.

Van de zaak worden zodra dat mogelijk is de eerste licenties aangeschaft zodat ik 'm definitief kan gaan draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 12:08

EXX

EXtended eXchange

Brad Pitt schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:38:
[...]

Is (helaas) nog steeds zo. Althans, bij mij dan. Onbegrijpelijk dat een hoop bestanden deleten niet gewoon klik-hop-klaar kan zijn.
Is dit alleen als je delete via de explorer, of ook als je in een cmd shell een "del *.* /s" uitvoert?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EXX schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:36:
[...]
Is dit alleen als je delete via de explorer, of ook als je in een cmd shell een "del *.* /s" uitvoert?
Hmm....'k weet niet of hij daar vrolijk van wordt :+
Ach..zolang hij het maar niet onder een elevated cmd doet :+

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 26-05-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:48:
[...]

Je 2 Online accounts zijn niet toevallig POP3 en je 2 Google accounts IMAP?
Nee, maar het is inmiddels opgelost door 'm opnieuw toe te voegen.

De laatste vraag staat overigens nog, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
[...]

Het klinkt kort door de bocht maar is je hardware niet te langzaam? Of een driver probleem? Want wat jij beschrijft heb ik totaal geen last van met een AMD Phenom, 4GB en 640GB RAID-0. Alles is instant click en open, geen wachttijden.

BTW: Ik heb die NL language pack er weer afgehaald, vind engels mooier en houd altijd van origineel en ik draai al m'n hele leven engels dus ook gewend. Ik kon ook niet tegen die gekke tekens.. Als Windows 7 origineel in het NL verkrijgbaar is, zou ik het overwegen. Hou gewoon niet van add-ons enzo. :o

[ Voor 17% gewijzigd door chim0 op 26-05-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
chimo schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:23:
[...]
Het klinkt kort door de bocht maar is je hardware niet te langzaam? Of een driver probleem? Want wat jij beschrijft heb ik totaal geen last van met een AMD Phenom, 4GB en 640GB RAID-0. Alles is instant click en open, geen wachttijden.
Lijkt me niet dat het aan de hardware ligt... Ik heb trouwens Windows 7 ook op een laptop geinstalleerd en ook daar openen de vensters minder vloeiend. Lijkt er dus op dat dit gewoon aan Windows 7 ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 04:58

Sa1

[...]

Z500 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:59:
[...]

Lijkt me niet dat het aan de hardware ligt... Ik heb trouwens Windows 7 ook op een laptop geinstalleerd en ook daar openen de vensters minder vloeiend. Lijkt er dus op dat dit gewoon aan Windows 7 ligt...
maar dat is toch gek, iedereen is juist zo lovend over windows 7 dat het zo snel en vlotjes reageert ook al is het een wat tragere computer, en jij vindt dat het langzamer is dan vista.. en dan ligt dit aan windows 7.. gaat er dan ook niet bij je een lichtje branden van "hej.. misschien is het iets anders?"

[ Voor 17% gewijzigd door Sa1 op 26-05-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
[...]

Post gewoon eens, om alle twijfel weg te nemen, de specs van je desktop én van je laptop. En het liefst ook even welke drivers je voor je chipsets ed en de video gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nog een gevalletje XP > Win7:

Ik heb nu al 3 keer bij een BSOD corrupted bestanden van een draaiende app gehad:
Foobar config+library (3x)
Comodo Internet Security config
Pidgin config

Feit is dat ik bij XP 100 meer BSODs heb gehad en nog nooit de config van een permanent draaiende app kwijt was. Ik maak nu voor het eerst backups van configs waar mogelijk omdat het gewoon fecalievervelend is om alles steeds op nieuw in te stellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sando op 26-05-2009 21:36 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
twiFight schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:28:
[...]

Post gewoon eens, om alle twijfel weg te nemen, de specs van je desktop én van je laptop. En het liefst ook even welke drivers je voor je chipsets ed en de video gebruikt.
Misschien heb ik het verkeerd verwoord. Het is niet zo dat Windows 7 langzaam loopt. Ik heb alleen het idee dat de vensters schokkerig / minder vloeiend openen.

Als ik goed kijk wanneer ik een venster open ( niet direct naar full screen ) dan zie ik dat het venster eerst volledig transparant is en vervolgens krijgt hij een "blur". Dit gebeurd in een soort van "schokje". Dit is nogal lastig uit te leggen. Maar dit doet Vista gewoon meer vloeiend, die overgang van volledig transparant naar de "blur".

Dit is op mijn laptop dus hetzelfde.

Toch de specs dan maar:

Laptop:
Asus a6ja:
2GB kingston geheugen
Intel Centrino 1.6ghz
Radeon mob. X1600, 256MB < drivers van Windows update

Desktop:
E8400 3.0ghz
4GB Corsair
Asus 8800GTS (G92) 185.85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
[...]

Ik wil geen welles-nietes discussie starten maar het ligt toch echt aan jou want ik heb, nogmaals, totaal geen last van trage vensters of wat dan ook. Wat zijn de specificaties van je systeem? Alle drivers up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 20:36
Zijn er hier ook mensen die problemen hebben met Adobe Premiere Pro CS 7 onder Windows 7?

Als ik nu een video in het programma heb gezet en het in PP afspeel hapert het enorm, terwijl het geluid wel vloeiend gaat.
Met Windows Vista (net als W7; 64-bits versie) had ik geen enkel probleem ermee en verliep het allemaal erg soepel, en kon me PC het makkelijk aan.

Ben ik de enigste, of hebben meer mensen last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Z500 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:16:
[...]

Misschien heb ik het verkeerd verwoord. Het is niet zo dat Windows 7 langzaam loopt. Ik heb alleen het idee dat de vensters schokkerig / minder vloeiend openen.

Als ik goed kijk wanneer ik een venster open ( niet direct naar full screen ) dan zie ik dat het venster eerst volledig transparant is en vervolgens krijgt hij een "blur". Dit gebeurd in een soort van "schokje". Dit is nogal lastig uit te leggen. Maar dit doet Vista gewoon meer vloeiend, die overgang van volledig transparant naar de "blur".
Mijn laptop staat niet aan dus ik kan het ff niet in Vista zien, maar ik zie wel een soort van 'overgang' in het laden van een window bij Internet Explorer. Niet bij Computer overigens, die gaat te snel. Maar is het echt langzaam cq schokkering, of is het gewoon de animatie die anders verloopt, maar nog steeds wel even snel. Want zelfs mijn IE venster opent snel, en die 'overgang' interpreteer ik gewoon als een soort 'animatie' die W7 doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Weer BSOD gehad, ditmaal VirtualBox.xml en snapshot corrupted... jezus wat maakt Win7 een zooitje bij crashes in tegenstelling tot XP.

[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 27-05-2009 01:32 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn opeens even 27 optionele updates beschikbaar, allen taalpakketten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 12:08

EXX

EXtended eXchange

Gisteren waren er ineens 4 updates toen ik een shutdown uitvoerde. Verspreid MS nu echte updates of zijn het nog steeds test dummie updates?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
27? 4? Ik had alleen Search Enhancement vanochtend :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik kreeg weer 4 nep update's.
Maar het zal nodig zijn he ;)

+ 26 Taalpaketten.
Daar zijn ze dan ook al snel mee.
Ze lopen volgens mij flink op planning voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik heb tijdje terug updates van talen gehad, vier talen ofzo, maar geen 26. In de history staat ook niks. Misschien is het alleen voor de RC?

PS: Niet echt direct met Windows 7 te maken maar meer met IE8 (denk ik) want di.fm werkt niet goed.

http://www.di.fm/

Ga maar met je muis staan op Listen now! Dan komt de lijst links i.p.v. eronder zoals bij IE7 of 6, iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Hier ook 27 talen bij windows update, helaas nog geen Nederlands.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 23:59
Bij mij staat er wel "Dutch language pack" tussen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
crumpler schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:06:
Zijn er hier ook mensen die problemen hebben met Adobe Premiere Pro CS 7 onder Windows 7?

Als ik nu een video in het programma heb gezet en het in PP afspeel hapert het enorm, terwijl het geluid wel vloeiend gaat.
Met Windows Vista (net als W7; 64-bits versie) had ik geen enkel probleem ermee en verliep het allemaal erg soepel, en kon me PC het makkelijk aan.

Ben ik de enigste, of hebben meer mensen last van dit probleem?
Ik gebruik Adobe PP CS4, en heb het probleem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ik gebruik de RC en heb eerder (direct na installatie) iets van 4 of 5 languagepacks en een testupdate gehad.
Gisterenavond had in ineens 27 language packs erbij (inclusief Dutch, werkt prima en m'n vrouw is ook blij dat ze het weer snapt ;) ) en 4 testupdates + een update voor de compatability view in IE8. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bornin7ty2 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:32:
Hier ook 27 talen bij windows update, helaas nog geen Nederlands.
Heb je ooit eerder een NL pack geinstalleerd? Dan komt hij niet meer op de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
PWM schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 11:55:
[...]

Heb je ooit eerder een NL pack geinstalleerd? Dan komt hij niet meer op de update.
8)7 Had ik zelf kunnen bedenken.

Non taken

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....