Om eerst even terug te komen op het Display Manager syndroom met Ati Catalyst, dat probleem is inmiddels bekend bij ATI, maar ze hebben er nog geen fix voor oid...ze proberen het wel voor de RTM te herstellen, aldus ati user forum.
Nu heb ik echter een merkwaardigheid ontdekt in Win7 zelf.
Ik maak gebruik van een dual-lan moederbord met 2x een gigabit poort erop. Helaas ben ik nog niet in het bezit van een gigabit router, wat dat was tot dusver eigenlijk ook niet nodig (in XP)
Ik was met 1 poort gewoon verbonden aan de router, en de andere poort had ik gewoon gecrosslinked met een cat5e crosskabel naar mijn download server/laptop die ook over een gigabitpoort beschikte.
Zo kon ik gewoon lekker files swappen over het netwerk met 30-40MB/s en internetten.
Met Win7 lukt me dit echter niet meer, ik heb zowel op de laptop/server als pc Win7 geinstalleerd en via Homegroups deel ik mijn bestanden...ik krijg echter d ebestanden niet verzonden via de snelste (gigabit) verbinding...
Hij kiest er altijd voor om het via de router op 100mbit naar de WLan verbinding van mijn laptop te sturen, waardoor ik op N-draft dus maar zo'n 7MB/s haal...
Als ik bij netwerkcentrum kijk ziet dat er als volgt uit:
LAN verbinding, (onderste) heeft geen internet verbinding, logisch...crosslinked gigabit.
Maar ik kan dus ook de netwerklocatie niet instellen, het blijft een Onbekend public netwerk.
Schakel ik nou bijvoorbeeld de WLan adapter op de laptop uit (of de internet verbinding naar mijn pc) dan stapt hij wel mooi over naar gigabit snelheden.
Ik kan alles open gooien en ook thuisgroepen openbaar maken voor onbekende publieke netwerken, maar dat is absoluut niet wat ik wil (dan werkt gigabit namelijk wel)
Kortom, het lijkt er dus op dat Win7 altijd alleen verbinding maakt met een thuisgroep indien deze ook een internetverbinding heeft. Heeft je thuisgroep geen internet verbinding dan gaat hij moeilijk doen...
Ik weet niet of het zo helemaal duidelijk is, maar heeft iemand hier een oplossing voor :P!?
Gewoon via windows netwerk heb ik overigens hetzelfde probleem...Win7 kiest automatisch voor de langzaamste weg omdat deze wél een internet verbinding heeft en daardoor verbinding maakt met een Thuisgroep of sowiets...:S
De oorzaak is mij nog niet helemaal duidelijk, maar dit is wat ik er tot nu toe van kan maken...
[
Voor 2% gewijzigd door
StraightOn.NL op 25-05-2009 19:31
. Reden: typo ]