[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.628 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:20

RnB

Hm, heb steeds een uitschieter om de zoveel tijd, zie mijn screenie:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/55grbl.jpg

Maar ik heb nergens last van.
Maar wat berekent dat ding eigenlijk precies? Iets met geluid of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
De kans is klein dat iemand het speelt :) Maar heeft iemand Myst V aan de praat gekregen in Windows 7? Alle versies krijg ik aan de praat behalve de laatste :S Ik krijg de volgende error als ik het op start:

Exception type: Access violation
Call stack (14 levels):
0x770A3F39
0x0066C0E9
0x0044A9A8
0x0044255C
0x0044121D
0x0051C793
0x0051BF0E
0x6DA67A31
0x6DA692AB
0x6DA64A38
0x6DA6C0F4
0x6E86D9B4
0x6E86D8A9
0x6DA6B750
<end>

Ik heb van alles geprobeerd, starten in compatibileitsmodus, als admin, etc. Als dit niet gaat werken dan kan Myst V dus ook op het lijstje van niet werkende software op Windows 7 (ook al verwacht ik niet dat veel mensen daar nog iets mee hebben :) ).

Ik heb Windows 7 op zowel mijn laptop (32 bits) als mijn gewone pc draaien (64 bits) en ik heb weinig te klagen. Het draait beter dan Vista, het voelt beter dan Vista... ik ga niet meer terug. Alleen bij het afsluiten krijg je vaak het scherm dat er bepaalde apps voorkomen dat Windows af kan sluiten. Dit doet ie ook bij applicaties als Steam terwijl dit applicaties zijn die bij het opstarten automatisch ook starten. Ik hoop dat ze dit nog wel oppakken (of een update van Steam?). Ook Outlook heb ik standaard altijd open staan (wel verborgen). Als Windows afsluit wordt Outlook dan weer echt bruut gestopt (een soort van afsluiten via de task manager). Als ik de volgende keer Windwos weer opstart en Outlook start krijg ik de melding dat deze niet goed was afgesloten en dat het gegevensbestand wordt gecontroleerd op fouten. Dit ging bij Vista wel altijd goed, die sloot de applicaties volgens mij eerst op een nette manier af alvorens zelf af te sluiten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit topic nog niet lang volg en er misschien al wel oplossingen voor bovenstaande zijn, daar zal ik nog eens naar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
we werken nu ruim 3 weken met windows 7, op een paar kleine driver problemen loopt het als de spreekwoordelijke trein...
alles werk nu zoals het moet, dus ben tevreden.. net zoals met vista xp windows 98 windows 95 windows 3.1
dos 6.0 Oja ook div linux versie's suse ubuntu red hat gedraaid
je moet gewoon de tijd nemen om problemen te verhelpen, niet meteen de boel naar beneden halen.

Dus ik ben de tevreden gebruiker :)

[ Voor 5% gewijzigd door ronaldme op 22-05-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
ThaBuz schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:14:

Ik heb van alles geprobeerd, starten in compatibileitsmodus, als admin, etc. Als dit niet gaat werken dan kan Myst V dus ook op het lijstje van niet werkende software op Windows 7 (ook al verwacht ik niet dat veel mensen daar nog iets mee hebben :) ).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit topic nog niet lang volg en er misschien al wel oplossingen voor bovenstaande zijn, daar zal ik nog eens naar zoeken.
Ik heb Myst V wel gespeeld, maar nog steeds windows 7 RC niet geinstalleerd, behalve onder een virtual machine, maar daar zal ik het sowieso niet aan de praat krijgen. Dus veel zinnigs kan ik er nog niet over zeggen. Maar misschien kan je kijken/posten op www.mystonline.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

Klippy

Still Game

Na mijn BSOD's gisteren had ik er vandaag weer een paar te pakken.
Na even nadenken kwam ik erachter dat ik op het moment van BSOD's altijd aan het downloaden was, vooral torrents of usenet met veel veel connecties gaf problemen.

Oplossing was het installeeren van de Attansic L1 netwerkkaart drivers van de Asus site voor het Asus P5K moederbord.
Sindsdien geen problemen meer mee gehad.

Blijkbaar is de driver in build 7100 dus toch afwijkend.
Bovenstaande is puur ter informatie, mocht iemand tegen hetzelfde probleem lopen.

Ben verder nog bezig met wennen aan de nieuwe startbalk, maar verder werkt het erg lekker allemaal.
Ondanks dat ik Vista nooit echt traag heb gevonden, loopt dit toch net allemaal wat meer soepel :)

Enige puntje is dat ik zag dat folder.jpg bestandjes niet werken in Build 7100, maar ik las al ergens dat dit in 7127 opgelost zou zijn.
Heeft iemand daar een bevestiging van?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:25

Pierre

Van nature lui!

Vraagje,

Gisteren heb ik Windows 7 op mijn nieuwe pc geinstalleerd (met een Core i7 Processor), als goed gegaan. Ik vraag me alleen af moet ik mijn chipset driver nou ook nog installeren.

Pierre

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klippy schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 01:07:
Na mijn BSOD's gisteren had ik er vandaag weer een paar te pakken.
Na even nadenken kwam ik erachter dat ik op het moment van BSOD's altijd aan het downloaden was, vooral torrents of usenet met veel veel connecties gaf problemen.

Oplossing was het installeeren van de Attansic L1 netwerkkaart drivers van de Asus site voor het Asus P5K moederbord.
Sindsdien geen problemen meer mee gehad.

Blijkbaar is de driver in build 7100 dus toch afwijkend.
Bovenstaande is puur ter informatie, mocht iemand tegen hetzelfde probleem lopen.
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik krijg de standaard windows 7 driver niet gedeinstalleerd.

Zodra ik iets van een nieuwsgroep af wil halen krijg ik een bsod.

Je zou bijna denken dat ms een deal met brein gesloten heeft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draai nu bijna 3 weken windows 7 en office 2010 , en alles werkt zonder problemen ,

ben echt te vreden op dit moment 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 22:54
Even een kleine uiting van de enige frustratie die ik had op Windows 7 RC; welke overigens ook nog eens onterecht blijkt te zijn :+ Sinds ik de RC had draaien bleek mijn poorten voor Utorrent gesloten te zijn en ik kwam er maar niet achter wat het was: in Vista met dezelfde instellingen op de pc en in de router werkte alles wel goed.

Ben er net echter gekomen wat het was: na installatie van een programma komt vaak een schermpje van Windows Firewall in beeld: het is belangrijk dat zowel de Communicatie op Particuliere netwerken als zowel Openbare netwerken worden toegestaan: beide vakjes moeten aangevinkt zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Inmiddels een goeie week ook de RC 7100 op mn systeem draaiend. Hiervoor een goeie 2 jaar Vista Home Premium geheel zonder problemen gedraaid, maar Win7 voelt gewoon net wat soepeler aan.
Enige probleem dat ik tegenkom is de standby stand die ik in Vista had. In Vista was het aanklikken en 5 sec later waren HDD's uit, fan's gestopt met draaien, monitor uit en alleen de powerled die blijft knipperen. Opstarten was eveneens in een 5 a 10 sec naar een gebruiksklare desktop.
In Win7 echter heb ik alleen een sleep functie, die zet de fan's niet op stop en komt ook niet meer uit deze slaapstand en een hybernate functie die de pc alleen laat rebooten.

In Bios niets veranderd, alle 'wake up on..' functies staan disabled.

Wat is er met 'standby' gebeurd? En belangrijker, hoe krijg ik dit terug?

aanvulling:
P5K SE
e6750
4 GB RAM (OCZ pc 8500)
2x HDD (Maxtor 200 GB & Seagate 250 GB)
Sapphire HD4850

Volgens apparaatbeheer alleen een uitroepteken bij mn netwerkkaart, een Attansic L1 die overigens zonder problemen functioneerd. Zowel met de Vista driver blijft die een ! aangeven als met de Attansic driver van de Asus website.

[ Voor 17% gewijzigd door AllSeeyinEye op 22-05-2009 10:50 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Weet iemand of Direcotry Opus goed werkt op Windows 7?

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 21:09
Jamaicaman schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:45:
Heeft iemand de Citrix ICA client al aan de praat gekregen? Zodra ik het setup bestandje open blijft hij gewoon in me processen hangen en doet niets.
Bij mij draait 'ie! Althans... de Citrix XenApp Web Plugin (versie 11.0.0.5357).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:27
Jamaicaman schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:45:
Heeft iemand de Citrix ICA client al aan de praat gekregen? Zodra ik het setup bestandje open blijft hij gewoon in me processen hangen en doet niets.
Bij mij draait Citrix ook gewoon netjes. Geen enkel probleem! Wat me wel bijstaat is dat het een beetje vaag ging met het installeren, maar volgens mij gebeurt dat altijd met Citrix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:33
quartex schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:44:
Weet iemand of Direcotry Opus goed werkt op Windows 7?
Doet het (gelukkig!) prima ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Brad Pitt schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:20:
[...]

Doet het (gelukkig!) prima ;)
Ah gelukkig =]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:02:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik krijg de standaard windows 7 driver niet gedeinstalleerd.

Zodra ik iets van een nieuwsgroep af wil halen krijg ik een bsod.

Je zou bijna denken dat ms een deal met brein gesloten heeft ;-)
Ohja klopt, je kan hem ook niet installeren via de normale weg.
Als je die van de Asus site hebt zegt hij dat het OS niet klopt.

Is overigens ook een x64 Win7, dus ik heb de driver uitgepakt en via apparaatbeheer gewoon handmatig een nieuwe driver aangewezen, gewoon de INF uit de Vista_x64 map.
Weet niet of dit probleem ook vorkomt bij de 32 bits.

Datzelfde heb ik trouwens ook gedaan voor de ACPI driver (ATK0110), die wordt standaard niet herkend.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 07:33
Onmisbaar programma sinds de Amiga _/-\o_ Those were the days :'(

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:44:
Inmiddels een goeie week ook de RC 7100 op mn systeem draaiend. Hiervoor een goeie 2 jaar Vista Home Premium geheel zonder problemen gedraaid, maar Win7 voelt gewoon net wat soepeler aan.
Enige probleem dat ik tegenkom is de standby stand die ik in Vista had. In Vista was het aanklikken en 5 sec later waren HDD's uit, fan's gestopt met draaien, monitor uit en alleen de powerled die blijft knipperen. Opstarten was eveneens in een 5 a 10 sec naar een gebruiksklare desktop.
In Win7 echter heb ik alleen een sleep functie, die zet de fan's niet op stop en komt ook niet meer uit deze slaapstand en een hybernate functie die de pc alleen laat rebooten.

In Bios niets veranderd, alle 'wake up on..' functies staan disabled.

Wat is er met 'standby' gebeurd? En belangrijker, hoe krijg ik dit terug?

aanvulling:
P5K SE
e6750
4 GB RAM (OCZ pc 8500)
2x HDD (Maxtor 200 GB & Seagate 250 GB)
Sapphire HD4850

Volgens apparaatbeheer alleen een uitroepteken bij mn netwerkkaart, een Attansic L1 die overigens zonder problemen functioneerd. Zowel met de Vista driver blijft die een ! aangeven als met de Attansic driver van de Asus website.
heb je in de bios de functie op s1/of s3 staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:27:
[...]

heb je in de bios de functie op s1/of s3 staan ?
Zo stond het onder Vista en zo staat het met Win7... Ik bedenk me nu dat t enige verschil met mn Vista installatie en de huidige Win7 installatie, UAC is. in Vista was na de installatie UAC direct uitgezet. Daarna drivers installeren. In Win7 staat UAC op standaard (maar gaat zeker naar beneden daar er nog altijd geen optie is om een bepaald programma aan te vinken als 'always grant these rights' ofzo, en ik het zat ben om meerdere programma's bij het opstarten die toestemming handmatig te moeten verlenen.

Kan dat dus nog proberen, UAC uitzetten en drivers herinstalleren (Catalyst, Attansic, Zboard & Razer)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Laatst online: 04-03 19:33
Johandmc schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 00:46:
[...]

Ik heb Myst V wel gespeeld, maar nog steeds windows 7 RC niet geinstalleerd, behalve onder een virtual machine, maar daar zal ik het sowieso niet aan de praat krijgen. Dus veel zinnigs kan ik er nog niet over zeggen. Maar misschien kan je kijken/posten op www.mystonline.com.
Het lijkt aan de driver te liggen van nVidia (heb een 7800GTX). Goede kans dus dat het uiteindelijk nog wel gaat werken als er betere drivers beschikbaar komen voor Windows 7.

Overigens werken de HP drivers van Vista niet op Windows 7 (maar daar waren al meer mensen achter gekomen geloof ik). Gelukkig kon Windows de boel zelf wel installeren het is alleen zo jammer dat je van HP niet alleen de drivers niet kunt installeren maar ook het hele softwarepakket er omheen. Solution center dus ook niet en kan ik nu mij scanner niet gebruiken. Ook als het om HP gaat dus nog even wachten en dus hou ik mijn oude XP instal er nog wel even naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een verbetering! Ik was nog al sceptisch met het overstappen aangezien er veel gezeik was met FPS bij games maar och mijn fps is bijna verdubbeld op CoD4 van 200 naar 350~ met highest settings. Ik zat eerst op XP 32 bits en nu op W7 64 bits.

Het installeren ging echt soepel, ik zet de install aan ga wat drinken ik kom terug na circa 20 minuten en alles is klaar: incl. de meeste drivers! LAN, vga driver, audio driver allemaal al geinstalled. Nog een vraagje; is er een plugin voor firefox dat je zo'n view krijgt van alle tabbladen zoals bij IE bij startbalk?

Offtopic: Kalimba liedje (standaard liedje van windows) is verslavend :9~

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-10 22:44
Hallo allemaal,

ik heb net windows 7 RC geinstaleerd build 7100 dus maar nu zit ik met 2 problemen.

1: Als ik in mijn bios weer Hard disk als first boot deviece doet kan hij geen bootmgr vinden en als ik hem wel aanzet wel???

2: bij xfire is het rechter schermpje wit hier staan normaal de ip,s waar mensen opzitten in bijvoorbeeld COD4

Mrducky

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:35:
In Win7 staat UAC op standaard maar gaat zeker naar beneden daar er nog altijd geen optie is om een bepaald programma aan te vinken als 'always grant these rights' ofzo, en ik het zat ben om meerdere programma's bij het opstarten die toestemming handmatig te moeten verlenen.
Dan zit je sowieso al met (opstart)programma's te werken die elevated rights vereisen en datzelfde probleem ook al onder Vista zouden hebben (met UAC).
Je kan er wel degelijk wat aan doen, want de compatibility modi van 7 zijn uitgebreid genoeg daarvoor. Ga maar eens kijken wat je bij de executable properties kan opgeven.
(en anders is er altijd nog de mogelijkheid via een startup/logon task het onderdeel te starten via Scheduled Tasks - ook elevated indien gewenst).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@alt-92
I know... dat is ook de reden dat ik in Vista UAC uitgeschakeld heb. Simpelweg omdat ik geen zin heb in de extra klik bijvoorbeeld bij een het laden van de driver van mn Zboard, bij het opstarten van CCleaner, het starten van HWmonitor, zonder admin rechten geen taskbar icon voor de Razer driver / instellingen e.d.
Veel programma's heb ik al aangevinkt voor het standaard elevaten, maar daarmee vervalt niet de vraag of ik het toe wil staan dat ze info weg kunnen schrijven (helaas). Zal wel weer neerkomen op UAC uit, ook al is dat minder veilig...

Blijft toch vreemd, dat ondanks dat dat een van de meest gehoorde kritieken in Vista was, dat in Win7 nog altijd geen optie bestaat om bepaalde toepassingen permanent de rechten te verlenen.

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 22-05-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:21:
Blijft toch vreemd, dat ondanks dat dat een van de meest gehoorde kritieken in Vista was, dat in Win7 nog altijd geen optie bestaat om bepaalde toepassingen permanent de rechten te verlenen.
Dat is niet zo vreemd, want die optie is er wel: uac helemaal uitzetten. Dat heeft hetzelfde effect, met dito beveiligingsrisico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-10 15:21
MrDucky schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:39:
2: bij xfire is het rechter schermpje wit hier staan normaal de ip,s waar mensen opzitten in bijvoorbeeld COD4
Dat klopt, er missen wat bestanden in C:\ProgramData\Xfire\, als je xfire installeerd in C:\ProgramData\Xfire\ is het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:30

Twazerty

AVCHDCoder developer

Nu ik wat langer met Windows 7 bezig ben geweest ben ik op 2 enorm irritante problemen gestuit. Regelmatig als ik mijn pc aanzet heb ik geen geluid via optisch. Moet ik eerst het audiopanel in en een keer switchen tussen de digitale uitgangen. Dan werkt het weer. Ook als er een minuut of 10-20 geen signaal uit word gestuurd valt optisch uit. Wil ik vervolgens bv muziek draaien moet ik eerst weer dat audiopanel in om te switchen tussen de digitale uitgangen.

Verder heb ik nog een DVB-S2 satelliet kaart van Terratec. Regelmatig als ik mijn pc aanzet heb ik enkele seconden beeld waarna het op zwart gaat. Met geen mogelijkheid beeld te krijgen. Oplossing: PC rebooten en dan werkt het weer maar dan blijft het ook werken.

Nog een ergernis nav keuzes die Microsoft heeft gemaakt:
- Wie heeft die irritante geluidjes gemaakt bij het bladeren in mappen. In xp en vista vond ik ze niet irritant maar die in windows 7 zitten... dat is gewoon verschrikkelijk.
- Taakbalk is gewoon een rommelig zooitje. Leuk dat ik de items van volgorde kan verplaatsen(Heb ik altijd al gewild) maar waarom nog steeds groeperen als groeperen uit staat 8)7 Als ik verkenner open en dan rekenmachine en vervolgens verkenner wil ik ze ook in die volgorde op mijn taakbalk en niet de 2 verkenners samen :(

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Twazerty schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 20:09:
Nu ik wat langer met Windows 7 bezig ben geweest ben ik op 2 enorm irritante problemen gestuit. Regelmatig als ik mijn pc aanzet heb ik geen geluid via optisch. Moet ik eerst het audiopanel in en een keer switchen tussen de digitale uitgangen. Dan werkt het weer. Ook als er een minuut of 10-20 geen signaal uit word gestuurd valt optisch uit. Wil ik vervolgens bv muziek draaien moet ik eerst weer dat audiopanel in om te switchen tussen de digitale uitgangen.

Verder heb ik nog een DVB-S2 satelliet kaart van Terratec. Regelmatig als ik mijn pc aanzet heb ik enkele seconden beeld waarna het op zwart gaat. Met geen mogelijkheid beeld te krijgen. Oplossing: PC rebooten en dan werkt het weer maar dan blijft het ook werken.

Nog een ergernis nav keuzes die Microsoft heeft gemaakt:
- Wie heeft die irritante geluidjes gemaakt bij het bladeren in mappen. In xp en vista vond ik ze niet irritant maar die in windows 7 zitten... dat is gewoon verschrikkelijk.
- Taakbalk is gewoon een rommelig zooitje. Leuk dat ik de items van volgorde kan verplaatsen(Heb ik altijd al gewild) maar waarom nog steeds groeperen als groeperen uit staat 8)7 Als ik verkenner open en dan rekenmachine en vervolgens verkenner wil ik ze ook in die volgorde op mijn taakbalk en niet de 2 verkenners samen :(
Die geluidjes kun je gewoon per actie uitzetten. Eenmalig instellen (zolang je niet van thema wijzigt) en eeuwigdurend plezier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Edgarz schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 20:46:
[...]

Die geluidjes kun je gewoon per actie uitzetten. Eenmalig instellen (zolang je niet van thema wijzigt) en eeuwigdurend plezier. :)
Zoals het al kon vanaf Windows 95, of nog sterker, Windows 3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu al een weekje Windows 7 heerlijk op m'n netbook, maar het is me wel opgevallen dat de batterij eerder leeg is; haalde ik eerst rond de 2u - 2,5u onder XP. Onder Windows 7 slechts 1,5u tot 2u: toch een halfuur, zeg maar een kwart minder werktijd.

Is dit meer mensen opgevallen? Mijn powersavings zijn optimaal getweaked. Ik vermoed dat al die grafische pracht toch wat meer stroom trekt op een of andere manier oid, omdat de gpu/proc wat meer moet werken. Maar dan zelfs nog is een halfuur een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Edgarz schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 20:46:
[...]

Dat je dat in kunt stellen weet ik ook wel. Ik beoordeel Windows 7 volgens de standaard instellingen (Lijkt niemand in de gaten te hebben). Slecht gemaakte keuzes tel ik dus ook mee. Ook als dingen middels een workaround geinstalleerd moeten worden is dat een minpunt. (Zoals het installeren van Windows Vista drivers/programmatuur waar nog geen Windows 7 drivers/programmatuur voor is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Twazerty schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:34:
[...]

Dat je dat in kunt stellen weet ik ook wel. Ik beoordeel Windows 7 volgens de standaard instellingen (Lijkt niemand in de gaten te hebben). Slecht gemaakte keuzes tel ik dus ook mee. Ook als dingen middels een workaround geinstalleerd moeten worden is dat een minpunt. (Zoals het installeren van Windows Vista drivers/programmatuur waar nog geen Windows 7 drivers/programmatuur voor is)
Uhm.... dat is geen workaround, dat is gewoon wat er standaard kan, Vista drivers werken in Win-7, daar is niks verkeerds gekozen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ackermans1973 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:54:
[...]

Uhm.... dat is geen workaround, dat is gewoon wat er standaard kan, Vista drivers werken in Win-7, daar is niks verkeerds gekozen aan.
Installatie detecteerde op windows versie en gaf aan dat windows Vista benodigd was oid. Windows 7 herkende hij niet. Installatie word daarna afgebroken. Dan krijg je een vraag van windows. Kies je voor opnieuw installeren oid(Erg vaag voor een leek denk ik want er is niet eens iets geinstalleerd) en het programma/driver word alsnog geinstalleerd. De vraagstelling van windows die ook in Windows vista zit vind ik niet goed genoeg. Een leek zit dan met zijn handen in het haar (denk ik). Aangezien ik niet direct de driver/stuurprogramma kon installeren vind ik het onder workaround vallen. (Fout ligt misschien ook wel bij de installer maar zo beoordeeld een normale consument niet. )

Moet wel zeggen dat ik een nieuw besturingssysteem eerst helemaal tot de grond toe afbrand om het vervolgens te gaan gebruiken. In mijn lijstje staan dus ook echt de kleinste mierenneukerige dingen in. Windows XP spant op dit moment nog de kroon bij mij kwa lengte lijst. Vista en 7 is het lijstje ongeveer even lang.

Wat ik overigens erg smerig vind wat microsoft heeft gedaan is het volgende:
In windows vista was de klassieke status bar bugged. Bij foto's kon de aangegeven bestandsgrootte negatief worden of klopte niet. Telkens F5 veroorzaakte een telling die niet klopt. VB: bestand 2KB en 5x F5 gaf de statusbar 10KB aan. Vond ik gewoon erg slordig van Microsoft dat zelfs in SP1 die bug er nog inzit. Maar wat ze nu hebben gedaan is nog 10x erger. Ze hebben gewoon de bestandsgrootte uit de statusbar gesloopt 8)7 Hoe moeilijk kan dat refresh probleempje nu zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:48
Twazerty schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:26:
[...]
Wat ik overigens erg smerig vind wat microsoft heeft gedaan is het volgende:
In windows vista was de klassieke status bar bugged. Bij foto's kon de aangegeven bestandsgrootte negatief worden of klopte niet. Telkens F5 veroorzaakte een telling die niet klopt. VB: bestand 2KB en 5x F5 gaf de statusbar 10KB aan. Vond ik gewoon erg slordig van Microsoft dat zelfs in SP1 die bug er nog inzit. Maar wat ze nu hebben gedaan is nog 10x erger. Ze hebben gewoon de bestandsgrootte uit de statusbar gesloopt 8)7 Hoe moeilijk kan dat refresh probleempje nu zijn 8)7
Rechtsklik statusbar (formaat klein,middel of groot)
Misschien moet je eens echt het systeem onderzoeken ;)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:31:
Wat een verbetering! Ik was nog al sceptisch met het overstappen aangezien er veel gezeik was met FPS bij games maar och mijn fps is bijna verdubbeld op CoD4 van 200 naar 350~ met highest settings. Ik zat eerst op XP 32 bits en nu op W7 64 bits.

Het installeren ging echt soepel, ik zet de install aan ga wat drinken ik kom terug na circa 20 minuten en alles is klaar: incl. de meeste drivers! LAN, vga driver, audio driver allemaal al geinstalled. Nog een vraagje; is er een plugin voor firefox dat je zo'n view krijgt van alle tabbladen zoals bij IE bij startbalk?

Offtopic: Kalimba liedje (standaard liedje van windows) is verslavend :9~
offtopic:
Welk liedje..? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:50
Ik gok;
C:\Users\Public\Music\Sample Music\Kalimba.mp3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Miguel schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:10:
[...]

Ik gok;
C:\Users\Public\Music\Sample Music\Kalimba.mp3 ;)
Wtf. Via zoeken in het startmenu vond ik em niet. :+ Thanks.

EDIT: Leuk liedje. :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 22-05-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Barfman schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:46:
[...]

Rechtsklik statusbar (formaat klein,middel of groot)
Misschien moet je eens echt het systeem onderzoeken ;)
Misschien beter lezen want ik had het over de klassieke statusbar en hebben ze bewust het zaakje uitgehaald. Ik ben niet achterlijk ofzo. Ik breng links en rechts gewoon feiten naar voor. (Niet alles)
Windows 7:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/e9vfqg.png
Windows Vista:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2whld7n.png

In vista is die status bar dus bugged en in 7 hebben ze hem er gewoon uitgesloopt.

[ Voor 24% gewijzigd door Twazerty op 22-05-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 12:20

RnB

So what, de grootte staat nu gewoon erboven in die infotab. Kan je ook zien in je screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Twazerty schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:21:
[...]

Misschien beter lezen want ik had het over de klassieke statusbar en hebben ze bewust het zaakje uitgehaald. Ik ben niet achterlijk ofzo. Ik breng links en rechts gewoon feiten naar voor. (Niet alles)
Windows 7:
[afbeelding]
Windows Vista:
[afbeelding]

In vista is die status bar dus bugged en in 7 hebben ze hem er gewoon uitgesloopt.
Die mieren, vind je die op straat of laat je die via een escort-bureau komen, want dit slaat echt helemaal totaal nergens op. Dit is geen OS, of enig product, een keer testen, dit is doelgericht zoeken naar dingen om over te zieken, ongeacht HOE pietluttig ze zijn.

En zoals gezegd, het staat er gewoon nog steeds, alleen niet in die locatie. Dus je punt is niet alleen enorm onbelangrijk, het is ook nog eens niet van toepassing.

Heb je al een keer 5 keer F5 gedaan en gekeken of Win7 dan ook die bestandsgrootte vervijfvoudigd? Indien ja, heb je een punt. Indien nee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Sorry Twazerty maar je zeikt gewoon.

Ga je ook Toyota afkraken omdat toen je een nieuwe auto kocht de stoel niet in de voor jou perfecte positie stond? Je hebt opties dus je moet kiezen en W7 geeft je genoeg goede opties. Wat kan daar mogelijk mis mee zijn? En ja, er zijn nog bugs, je gebruikt een beta. Kritisch zijn is prima hoor maar bij mij heb je alle sympathie verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:48
Twazerty schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:21:
[...]

Windows 7:
[afbeelding]
Windows Vista:
[afbeelding]

Dan zit er maar 1 ding op, gauw Windows 7 eraf gooien, want een windows zonder antieke statusbar kan natuurlijk niet 8)7

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even Windows 7 geinstalleerd in een een virtuele omgeving.
Loopt opzicht prima, ik kan alleen abosluut niet leven met die nieuwe startbalk en hoe dat werkt met die quicklaunch incoontjes die veranderen in open taskbar items. Is daar wat aan te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 00:18:
Ik heb even Windows 7 geinstalleerd in een een virtuele omgeving.
Loopt opzicht prima, ik kan alleen abosluut niet leven met die nieuwe startbalk en hoe dat werkt met die quicklaunch incoontjes die veranderen in open taskbar items. Is daar wat aan te veranderen?
Het topic doorzoeken voor een oplossing? ;)
Of eraan wennen, natuurlijk :P

Overigens moet je het meer als dock zien, dan als quick launch.

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 23-05-2009 00:34 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 21:13
Ik heb soms ook dat het geluid even helemaal wegvalt, beetje irritant.

Nog even een vraagje waar ik geen duidelijk antwoord op gevonden heb: Na de installatie van Windows 7 krijg je bij Windows update een wdm1.1 display driver die je kan downloaden. Ik heb dat dus gedaan en daarna de laatste 9.5 drivers van Ati zelf gedownload en geïnstalleerd. Heb ik nu dubbele drivers geïnstalleerd staan of maakt dit niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 00:33:
[...]
Het topic doorzoeken voor een oplossing? ;)
Of eraan wennen, natuurlijk :P

Overigens moet je het meer als dock zien, dan als quick launch.
Zie ik wat ongelovelijk over het hoofd dan? :X Ik heb het topic redelijk doorgelezen naar mijn inzicht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 00:43:
[...]

Zie ik wat ongelovelijk over het hoofd dan? :X Ik heb het topic redelijk doorgelezen naar mijn inzicht. :P
Eerste hit als ik zoek naar 'quick': Verwijderd in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."
En daar staat ook je antwoord (namelijk: http://www.sevenforums.co...aunch-enable-disable.html)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennelijk heb ik onvoldoende gekeken dan. :)

Dit is al een heel stuk beter. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Barfman schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 00:05:
[...]

Dan zit er maar 1 ding op, gauw Windows 7 eraf gooien, want een windows zonder antieke statusbar kan natuurlijk niet 8)7
Ik weet dat ik Beta gebruik. Ik weet dat veel problemen opgelost worden in de final. En ja de kleinste dingen vallen mij direct op. De kleinste dingen vallen mij eerder op als grote veranderingen. En nee ik gebruik de status bar niet in vista omdat die bugged is (anders had ik de nieuwe status bar uitgezet). Ik was nieuwsgierig of de bug opgelost was. Als je dus de moderne status bar uitzet en een bepaalde weergave kiest kun je niet in 1 oogopslag zien hoe groot een bestand is. Ik vind zelf de oude bar beter als de nieuwe. In vista had ik liever ook de oude daar deze sneller is. In 7 is die balk gewoon overbodig aangezien de filesize er niet bijzit.

Ik vergelijk gewoon vista met windows 7. En ik kom gewoon telkens kromme dingen tegen (Ook verbeteringen). Onder andere een view die een fractie achterloopt nadat je input hebt gegeven. Niet zo'n ramp maar viel me direct op. Misschien onderdeel van het design ik zou het niet weten. Ik kan echt vallen over de kleinste dingen maar er zitten zeker goede dingen in Windows 7. Heb al gemerkt dat mijn TV kaart zonder stotteren werkt. Vista stotterde het zaakje en had XP maar geinstalleerd. Blijkbaar was 2GB voor vista niet genoeg en voor Windows 7 wel. (Tevens icm een cpu downgrade) Tijdens de windows installatie klopt de view nu beter. Was in vista waardeloos. (Weer zo'n klein ding wat me direct opviel). Nog een slechte verbetering tegen gekomen. In het control panel hoef je maar 1 keer te klikken om iets te openen. Logischerwijs zou dit net zoals eerst 2x klikken moeten zijn. Of juist niet ligt er maar net aan wat je logisch vind. Verbeterde start menu opties. Devices en Printer: Geniaal. Wordpad geniaal. In de meeste gevallen heb je word niet eens meer nodig. Afdeling systeempictogrammen rechtsonder zit beter in elkaar. Content bij het rijtje naast Details ed. Erg makkelijk. Ook is de preformance beter tov vista maar sommige dingen komen trager over terwijl ze dat waarschijnlijk niet zijn. Netwerk centrum is ook zwaar verbeterd.

Tot op heden ben ik nog niet overtuigd van de noodzaak van 7 boven vista. Ik denk dat windows 7 ook de eerste versie zal zijn die ik ga kopen (Tenzij hij op MSDNAA verschijnt). Ik ga wel altijd direct mee met een nieuwe windows. Ik blijf niet hangen aan ouwe meuk (Tenzij echt vitale delen wegvallen die ik dan niet meer kan gebruiken maar dat zal geen probleem vormen zodra 7 final is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan trouwens aan de beta liggen die ik heb (build 7100) maar ik heb momenteel nog zwaar het idee dat hij meer pc wil dan vista.
Ik heb Windows 7 op exact dezelfde virutele configuratie lopen als voorheen Vista, en vista doet het (na alle updates dat wel) een stuk beter kwa respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 01:24
HMC schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 07:04:
Voor de Soundblaster Live 5.1 kan je dit doen.
Werkt perfect bij mij.

SChief schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:55:

Ik had een driver-cd meegeleverd gekregen. Deze stop ik erin en ik doe er nog niks mee. Vervolgens Device Manager openen (Windows-toets + Pause/break-toets, aan de linkerkant op Device Manager klikken). Even zoeken naar je SoundBlaster Live! in het lijstje. Vervolgens aanklikken dat je een driver wilt installeren. Aanklikken dat je handmatig wilt zoeken. Als locatie geef je de letter van je drive waar de cd in zit op. Ook aanvinken dat hij in de submappen moet kijken. Vervolgens klikken op volgende, en je driver wordt geïnstalleerd.
Hier werkt het in elk geval niet:

Ik heb ook wat andere drivers geprobeerd en hij ziet m'n SB Live 5.1 nu aan voor dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/pkoning/diversen/Capture.png
En stop ik de originele driver cd-rom er in, en dan via Device Manager handmatig zoeken dan zegt W7:
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/pkoning/diversen/Capture1.png
Helaas werkt ie niet.
Appie schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 05:08:
c) Rechtermuisknop - customize notifications icons - en dan links onderin always show all icons in toolbar (of rechtermuisknop - properties - en dan customize notifications).
Dan komen alle iconen in zicht, die je vervolgens niet meer handmatig kunt uitschakelen omdat 'always show icons' aan staat. Maar het is maar een kleinigheidje, die ^ kan ik wel mee leven.

[ Voor 16% gewijzigd door Snowwie op 23-05-2009 01:54 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:13
Ook mijn Win7 test projectje loopt stuk op mijn Creative geluidskaarten... :(

Mijn X-Fi XtremeGamer: Dat is bekend, daar is al genoeg over gezegd

Maar ook mijn Audigy 4 en Live 24bit geven ook teveel problemen om er fijn Win7 mee te draaien.
Hakkelend en/of erg zacht geluid in diverse spellen.

En om nu nog een geluidskaart te kopen terwijl ik hier al 2 prima kaarten (X-Fi en Audigy 4) heb liggen vind ik te zot voor woorden.
Mijn onboard geluid is stuk, dus dat is ook geen optie.

Erg jammer, wat ik zover al van Win7 zag leek erg veelbelovend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ik loop maar te stoeien met het volgende, en het lukt me niet.
Misschien niet genoeg ervaring mee.

Ik wil dat Rivatuner mijn Geforce 9600 underclock't naar minimale waarden bij startup.
Ook als user, zonder dat er om admin passowrd wordt gevraagd.
Geen probleem, kan je in Rivatuner instellen, maar er wordt altijd om password gevraagd door windows.

Heb al gespeeld met die Task Scheduler "Work around", en de permissions settings van de executables, maar ik krijg altijd de UAC popup die om het password vraagt.

is het uberhaubt mogelijk, of moet je UAC op lagere settings zetten?
Dat wil ik eigenlijk niet....ik vind het juist heerlijk dat de anderen die mijn comp gebruiken alles kunnen doen zonder mijn admin password te weten...heerlijk virus vrij en zo...

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Creative verdomde het al om Vista drivers te maken voor de Soundblaster Live! 5.1 kaarten, daarom snap ik niet dat jullie nog verwachtingen hebben voor W7? Creative laat imo erg snel producten vallen, en dat is erg vevelend voor de gebruiker die met een product zit wat goed werkt maar niet gebruikt kan worden. Onder het motto "koop het nieuwe model maar" gaan ze vrolijk verder.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:13
falling_down schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:08:
Creative verdomde het al om Vista drivers te maken voor de Soundblaster Live! 5.1 kaarten, daarom snap ik niet dat jullie nog verwachtingen hebben voor W7? Creative laat imo erg snel producten vallen, en dat is erg vevelend voor de gebruiker die met een product zit wat goed werkt maar niet gebruikt kan worden. Onder het motto "koop het nieuwe model maar" gaan ze vrolijk verder.
Dat van die Live kaart wist ik al, maar dat de Audigy en vooral die X-Fi van nog geen 2 jaar oud het niet lekker willen doen (ook onder Vista dus) vind ik gewoon belachelijk.

Dan heb je dus 2 goede kaarten van 159 euro liggen (60 voor de Audigy, 99 voor de X-Fi) moet je nog weer een kaart erbij kopen. :r

Het is dat die kaarten zo lekker werken onder XP, anders was Creative allang exit bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Zo gaat het met alle producten. Heb hier nog twee mp3 spelers liggen zonder ondersteuning. Ik koop dan ook nooit meer creative.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 11:19
Richub schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:17:
[...]

Dat van die Live kaart wist ik al, maar dat de Audigy en vooral die X-Fi van nog geen 2 jaar oud het niet lekker willen doen (ook onder Vista dus) vind ik gewoon belachelijk.

Dan heb je dus 2 goede kaarten van 159 euro liggen (60 voor de Audigy, 99 voor de X-Fi) moet je nog weer een kaart erbij kopen. :r

Het is dat die kaarten zo lekker werken onder XP, anders was Creative allang exit bij mij...
Gelukkig zijn er nog andere fabrikanten van geluidskaarten die wél support geven op hun producten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:10
Vanmorgen werd Google Chrome bij mij bijgewerkt naar versie 2.0.172.28. Sindsdien werkt Chrome zonder aanpassingen in Win 7 64 bit. Nu kan ik dus eindelijk ook gewoon mijn mail openen via Live messenger etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003

djidee

Mr. Slungel

OvdStelt schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:36:
Vanmorgen werd Google Chrome bij mij bijgewerkt naar versie 2.0.172.28. Sindsdien werkt Chrome zonder aanpassingen in Win 7 64 bit. Nu kan ik dus eindelijk ook gewoon mijn mail openen via Live messenger etc. :)
Ah, nu ook in de non-dev? Ik was geswitched naar de dev/beta builds en toen was dat probleem inderdaad verholpen.. Microsoft heeft trouwens ook iets geupdate, want de weergave problemen met tweetdeck zijn ineens opgelost (en daar is geen update van geweest)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 15:42

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Heb deze week op mijn nieuw gekochte pc de Windows 7 64bit editie geïnstalleerd. De eerste ervaring is dat het allemaal lekker snel werkt (kom vanaf 32bit Windows XP) en de vormgeving is natuurlijk ook stukken beter. De menuutjes werken allemaal lekker en hij speelt HD video stukken soepeler af dan in XP :)

Nu heb ik echter de laatste dagen een probleem gekregen met Windows 7. Nadat ik het besturingssysteem een tijdje gebruikt heb (zeg een half uur) en ik laat hem vervolgens een tijdje 'idle' staan omdat ik wat anders ga doen, dan loopt het besturingssysteem helemaal vast. Het beeld bevriest en vervolgens kan ik er niks meer mee doen. Ik heb al gekeken of het aan een bepaalde driver lag, maar ik kan met mijn beperkte kennis niks vinden. Is dit een bekend probleem dat makkelijk te verhelpen is, of zal ik zelf dieper Windows 7 in moeten duiken?

Daarnaast viel me nog iets raars op. Op de computer heb ik drie partities C (oude versie van windows), D (Windows 7) en E (data). Als ik echter kijk in Windows 7, dan geeft hij aan dat Windows 7 geïnstalleerd staat op de C schijf en dat de oude versie van Windows op de D schijf staat. Mijn vraag, is dit normaal en hebben meer mensen dit bij het installeren van windows 7 op een bepaalde partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 29-09 17:18
Currahee schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:50:
Als ik echter kijk in Windows 7, dan geeft hij aan dat Windows 7 geïnstalleerd staat op de C schijf en dat de oude versie van Windows op de D schijf staat.
Dit is gewoon normaal :) (Als je nu weer met XP zou booten zou daarin windows 7 gewoon op de D staan)
Het werkt gewoon makkelijker dat je Documents & Settings (in 7 de Users map) en de Program Files gewoon altijd op C hebt staan.
(Hier gaat de installatie van een programma ook vaak van uit)

[ Voor 19% gewijzigd door SmiGueL op 23-05-2009 12:22 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Currahee schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:50:
Het beeld bevriest en vervolgens kan ik er niks meer mee doen. Ik heb al gekeken of het aan een bepaalde driver lag, maar ik kan met mijn beperkte kennis niks vinden. Is dit een bekend probleem dat makkelijk te verhelpen is, of zal ik zelf dieper Windows 7 in moeten duiken?
Er zal waarschijnlijk wel ergens een driver lopen te bokken op dat moment, want het klinkt aardig als een soft hang.
http://blogs.technet.com/...erver-hangs-part-one.aspx is wat meer server-specifiek maar geeft wel een paar goede clues hoe je zoiets op kan proberen te sporen.
Daarnaast viel me nog iets raars op. Op de computer heb ik drie partities C (oude versie van windows), D (Windows 7) en E (data). Als ik echter kijk in Windows 7, dan geeft hij aan dat Windows 7 geïnstalleerd staat op de C schijf en dat de oude versie van Windows op de D schijf staat. Mijn vraag, is dit normaal en hebben meer mensen dit bij het installeren van windows 7 op een bepaalde partitie?
Jup, de System partitie krijgt die driveletter. Al hoef je je daar verder niet zo druk om te maken.
Als het werkt, dan werkt het toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anders kan je ook 'Show drive letters' uitvinken in Folder Options :)
(Iets wat imho standaard uit zou mogen staan, trouwens, om verwarringen te voorkomen)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 23-05-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
gstoffers schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 19:51:
[...]

Dat klopt, er missen wat bestanden in C:\ProgramData\Xfire\, als je xfire installeerd in C:\ProgramData\Xfire\ is het probleem verholpen.
Bedankt dat heeft geholpen dat andere heb ik ook al opgelost :)

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richub schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 08:41:
Ook mijn Win7 test projectje loopt stuk op mijn Creative geluidskaarten... :(

Mijn X-Fi XtremeGamer: Dat is bekend, daar is al genoeg over gezegd
..
doet die het niet in Win7? Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currahee
  • Laatst online: 01-10 15:42

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Bedankt voor de reacties. Heb even in de logboeken lopen neuzen en hij geeft als kritieke error aan: Kernel Power met de volgende foutmelding: Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

Heb vandaag het probleem nog niet ondervonden, maar het zal vast nog wel komen. Ik weet zeker dat het probleem niet aan mijn voeding ligt, want onder Windows XP draait alles normaal. Kan het van doen hebben met het energiebeheer?

Update 13:20 En daar gingen we weer. Had openstaan: internetradio stream, firefox en live messenger. Zelfde foutmelding als hierboven. Daarna nog wat foutmeldingen van de processorcore (q9300), maar dat komt waarschijnlijk door de 'harde' reboot.

[ Voor 17% gewijzigd door Currahee op 23-05-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik gebruik Foobar2000 voor het afspelen van MP3tjes.
Ik kan dan een aantal MP3tjes selecteren, rechtsklikken en in het contextmenu verschijnt dan de optie "play in Foobar".
Het merkwaardige is dat die optie niet verschijnt als ik "teveel" MP3tjes selecteer.
En dat teveel is niet hetzelfde bij verschillende aantallen per map.
Bij bv 30 MP3tjes in 1 map kan ik er 14 selecteren om in Foobar af te spelen. Selecteer ik er 15, dan verschijnt de optie "play in Foobar" niet. Heb ik bv 14 MP3tjes in een map, dan kan ik er bv 11 selecteren en in Foobar afspelen.
Dit gebeurt dus alleen met W7, met XP nooit problemen mee gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Zijn er ook mensen die geluidskaarten hebben die met zekerheid wel worden ondersteund door Windows 7? (of beter gezegd hun fabrikanten?)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:13
falling_down schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:23:
Zo gaat het met alle producten. Heb hier nog twee mp3 spelers liggen zonder ondersteuning. Ik koop dan ook nooit meer creative.
Welke Mp3 speler heb je toevallig van Creative. Heb mijn Zen Touch via de originele driver cd toch nog aan de praat weten te krijgen. De basis functionaliteit werkt afdoende, dus kan hem dan ook gewoon gebruiken.

De afgelopen week voor het eerst wat problemen tegengekomen wat betret stabiliteit. Deze waren te wijten aan Newsleecher 4.0.

Zonet de firmware van mijn dvd brander geupdate ivm wat media herkenningsproblemen. Tot mijn schrik dacht ik niet na bij het update van de firmware, maar deze ging ook goed (gelukkig maar). Bij de firmware upgrade stond gelukkig Vista als supported os (LG GSA-H42N brander).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

Snowwie schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 14:10:
Zijn er ook mensen die geluidskaarten hebben die met zekerheid wel worden ondersteund door Windows 7? (of beter gezegd hun fabrikanten?)
Auzentech X-Plosion 7.1 werkt hier prima :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xfi xtreme Audio, breekt de bank niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik heb mijn onboard audio kaart, hetzij met een driver downgrade (tsja, die windows drivers zijn soms brak) aan de praat gekregen onder Windows 7.

Theoretisch zou ik dus geen aparte audiokaart nodig moeten hebben als ik straks over ga naar Windows 7, maar hell, welke tweaker heeft nu geen aparte audio kaart? :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij worden alle onboardjes ook gewoon ondersteunt (Realtek, Soundmax, etc.) :)

edit:
Deze Tweaker heeft geen aparte geluidskaart :+

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 23-05-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Ackermans1973 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:25:
[...]

Zoals het al kon vanaf Windows 95, of nog sterker, Windows 3....
Ja. Maar vond ik iets te confronterend. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003

djidee

Mr. Slungel

anandus schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:06:
[...]
Volgens mij worden alle onboardjes ook gewoon ondersteunt (Realtek, Soundmax, etc.) :)

edit:
Deze Tweaker heeft geen aparte geluidskaart :+
With ^^, de AC'97 werkt perfect... Hangt een 5.1 set aan, wordt keurig herkend en is goed in te stellen.. Native support wordt alleen maar beter vergeleken met XP + AC drivers

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:15
Realtek HD Audio chippies werken prima onder 7! Ik snap niet dat mensen nog losse geluidskaarten kopen terwijl elke modern moederbord een prima geluidskaart onboard heeft. Het is immers voor thuisgebruik en ik hoor nog steeds de vijand uit alle hoekjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:50

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik dacht met geluk een schone gelekte RC te hebben, maar sinds eergister zijn een aantal functies uitgevallen, zo kan ik geen usb-sticks etc meer gebruiken en doet syteemherstel het niet meer. dacht eerst dat het aan MagicDisc lag (had de versie voor Vista geinstalleerd bij gebrek aan die voor 7) maar op mn netbook heb ik dezelfde problemen en die stond sinds maandag uit

Wordt dus een reinstall :(

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niet zoveel ervaring met het installeren van besturingssystemen en het maken van partities op hdd's, dus vraag ik het hier maar even!

Laatst heb ik een externe harde schijf aangeschaft (een WD Black 1TB in een externe behuizing eigenlijk) omdat ik veel tussen twee verschillende computers moet verhuizen. Deze harde schijf heb ik op PC #1 (Vista) in 4 partities onderverdeeld met als doel op 1 partitie Windows 7 te installeren (andere partities zouden voor games, data, ... zijn). Dat is me gelukt, bij het booten kon ik uiteindelijk kiezen tussen Vista (PC #1) en W7 (partitie #1). Nu wou ik die externe hdd aansluiten op PC #2, om daarna ook op PC #2 op dezelfde Windows 7 partitie te kunnen booten. Mijn vraag is dus eigenlijk: is dit ten eerste uberhaupt wel mogelijk? Of zal ik op een andere partitie dan ook windows 7 moeten installeren vanaf PC #2? Nu zie ik namelijk geen windows 7 bij het booten (Windows Boot Manager) op PC #2 uit het verhaal. Ergens denk ik dat dat ook wel een beetje logisch is, maar ik weet niet echt wat ik moet doen :P Of moet ik gewoon voor PC #1 een partitie maken met Windows 7 en dat ook installeren vanaf PC #1, en voor PC #2 een tweede partitie met een andere Windows 7?

Ik wil namelijk graag op alletwee de computers met windows 7 kunnen werken.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
Wat ik niet helemaal begrijp zijn de problemen die gemeld worden met Creative spul. Ik heb een MSI X-Fi Extreme Audio die het vanaf de eerste publieke beta altijd goed gedaan heeft.

Of zitten de problemen in een andere hoek dan "het werkt niet"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:50

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

dat is heel mooi bedacht, maar dat gaat over het algemeen alleen werken als je (zo goed als) identieke pc's hebt. met de meeste games enzo werkt dit wel gewoon, maar windows houd er niet van om 2 verschillende chipset drivers tegelijk geinstalleerd te hebben :P

Het is me een keer gelukt om een XP installatie van een AMD systeem met nVidia kaart te booten op een Intel met ATi

Mocht je echt heel graag een portable OS willen, dan kan je beter Linux gebruiken, ik heb Fedora 7 van mn laptop al een paar keer met succesvol geboot op mn desktop :)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
chimo schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:51:
Realtek HD Audio chippies werken prima onder 7! Ik snap niet dat mensen nog losse geluidskaarten kopen terwijl elke modern moederbord een prima geluidskaart onboard heeft. Het is immers voor thuisgebruik en ik hoor nog steeds de vijand uit alle hoekjes..
Ik heb inderdaad een Realtekkie onboard op m'n Asrock 4core1 ViiV mobo. Maar toch, onboard audio heeft me nooit echt bekoren. Misschien tegen die tijd gewoon maar eens proberen en bekijken hoe het bevalt. Dat krijg je er van als je al meer dan 10 jaar Creative geluidskaarten gebruikt. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CorpseFeaster schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:48:
[...]

dat is heel mooi bedacht, maar dat gaat over het algemeen alleen werken als je (zo goed als) identieke pc's hebt. met de meeste games enzo werkt dit wel gewoon, maar windows houd er niet van om 2 verschillende chipset drivers tegelijk geinstalleerd te hebben :P
Je zegt twee verschillende chipsets, de moederborden zijn een Foxconn A7DA-S en een MSI 790GX-G65, en volgens de websites hebben ze nou exact dezelfde chipset... Zit er dan toch nog een kansje in dat het zou lukken of kan ik het mooi vergeten? :P
Mocht je echt heel graag een portable OS willen, dan kan je beter Linux gebruiken, ik heb Fedora 7 van mn laptop al een paar keer met succesvol geboot op mn desktop :)
Dat is het nou net, mijn doel is eigenlijk gewoon windows 7 uit te proberen, maar ik zit soms enkele dagen op de ene computer, en dan weer enkele dagen op de andere. Dus da's een beetje vervelend dat ik dan heeltijd "onderbroken" wordt :P tis niet echt dat ik een portable OS moet hebben, ik wil gewoon windows 7 proberen en niet alleen op 1 pc... En linux vind ik trouwens niet zo leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mja, met Windows kun je alles verwachten.

Maar aangezien de chipsets hetzelfde zijn, kan (nadruk op kan) het goed gaan, als je heel veel geluk hebt start Windows wel op, of het stabiel draait.... Uitproberen denk ik dan ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitproberen heb ik al gedaan, dus opstarten van de externe hdd (instellen in bios) op PC #2, maar veel gebeurt er niet, k geloof dat ik bij een zwart scherm bleef :P hoe weet de bios eigenlijk, als je instelt dat ie van de externe hdd moet opstarten, van welke partitie hij dan moet opstarten? zou het daaraan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Currahee schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 13:14:
Bedankt voor de reacties. Heb even in de logboeken lopen neuzen en hij geeft als kritieke error aan: Kernel Power met de volgende foutmelding: Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Ik heb hetzelfde gehad toen ik O&O Defrag had aangezet en boodschappen was gaan doen. Bij terugkomst monitor weer aangezet, maar beeld bleef zwart. Ik dacht dat 'ie in sleep ofzo was geschoten en er niet meer uit wou, maar dat weet ik niet zeker. Wat me op viel was dat mijn HDD led continu aan het branden was, ook al deed die verder weinig.

Na reboot in event viewer gekeken en ik had hetzelfde als jij. Gaf aan niet goed afgesloten te zijn, maar de time stamp daarvan was het moment dat ik de reset knop indrukte. Wanneer hij precies vastgelopen was en waarom stond er dus niet in.
Snowwie schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:09:
[...]

Ik heb inderdaad een Realtekkie onboard op m'n Asrock 4core1 ViiV mobo. Maar toch, onboard audio heeft me nooit echt bekoren. Misschien tegen die tijd gewoon maar eens proberen en bekijken hoe het bevalt. Dat krijg je er van als je al meer dan 10 jaar Creative geluidskaarten gebruikt. :)
Same here, maar die gebruikte ik vroeger vooral omdat je dat zo 5%-10% cpu scheelde, maar dat is niet echt meer aan de orde. Afijn, het zal nog wel 1%-2% zijn, maar de meesten hier hebben toch nog wel ergens een cpu coretje over die uit zijn neus te eten zit. Ook geluidskwaliteit van onboard is een tikkeltje minder (niet veel meer, zoals vroeger!) maar als ik eerlijk ben, met mijn setup zal ik daar niks van merken. Ik heb een G51 surround set, niks high ends, en bovendien hoor ik genoeg omgevingsgeluid om er verder niks van te merken.

[ Voor 31% gewijzigd door twiFight op 23-05-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:02
Na veel proberen heb in mijn soundblaster live 5.1 aan de gang maar het geluid vervormd nogal en is dus voor muziek niet te gebruiken.
Ik heb nu rc 7100 daarvoor heb ik de freewaredrivers van het internet moeten halen.
Met de vorige beta van w7 (ik weet helaas niet de versie) deet de geluidskaart het zonder aparte drivers maar ook vervormt.
Het systeem is dual boot en bij xp doet de kaart het perfekt.
De ook in het systeem aanwezige onboort geluids kaart ac97 wordt wel herkent er wordt een driver geinstalleerd maar dan krijg je de foutmelding apparaat start niet, onder xp ook gewoon bruikbaar.
Ik ben dus ook op zoek naar een goedwerkende goedkope geluidskaart voor win7

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snameroc schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:41:

De ook in het systeem aanwezige onboort geluids kaart ac97 wordt wel herkent er wordt een driver geinstalleerd maar dan krijg je de foutmelding apparaat start niet,
(vista) Drivers van de site van je mobo al geprobeerd of van de site van de soundchip makers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:51

Morenoo91

Flexible Mexican

Ik heb dus net de nieuwe 64-bit windows 7 gedownload in het engels, maar mijn vista (home premium) is nederlands dus opgraden kan niet wegens het taalverschil. Is er een manier mijn home premium engels te maken?

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Een schone install is écht niet gewenst? Ik hou er altijd wel van om met een schone lei te beginnen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91

Morenoo91

Flexible Mexican

bartvl schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:03:
Een schone install is écht niet gewenst? Ik hou er altijd wel van om met een schone lei te beginnen.
Het liefst niet, sinds mijn DVD'tjes op zijn dus ik alleen nog CD'tjes heb en ik geen zin heb om een pak DVDs te kopen voor 7 alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Morenoo91 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:08:
[...]

Het liefst niet, sinds mijn DVD'tjes op zijn dus ik alleen nog CD'tjes heb en ik geen zin heb om een pak DVDs te kopen voor 7 alleen
8)7 Je kunt toch ook een DVD RW gebruiken, dat heb ik ook gedaan: het heeft me dozijn met dvds bespaard.

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
je kunt:

a) Engels taalpakket installeren en dan upgraden...
b) Vanuit windows een clean install doen door de image te mounten in bijv. Daemon Tools

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RamO schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:18:
[...]

8)7 Je kunt toch ook een DVD RW gebruiken, dat heb ik ook gedaan: het heeft me dozijn met dvds bespaard.
Zal die wel niet hebben? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91

Morenoo91

Flexible Mexican

bornin7ty2 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:18:
je kunt:

a) Engels taalpakket installeren en dan upgraden...
b) Vanuit windows een clean install doen door de image te mounten in bijv. Daemon Tools
Ik wist helemaal niet dat je een clean install kan doen d.m.v. mounten. Weer iets geleerd.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-09 16:32
Mijn Creative X-FI Titanium Pci-e werkt perfect onder Windows 7 x64.

Heeft ook altijd al goed gewerkt onder Vista x64, zonder ook maar 1 probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:15
Morenoo91 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:21:
[...]

Ik wist helemaal niet dat je een clean install kan doen d.m.v. mounten. Weer iets geleerd.
Bedankt
Yup, zo heb ik 7100 RC geupgrade naar 7127 Beta. Gewoon de iso mounten met PowerISO vanuit Windows en dan setup draaien. Alles blijft behouden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:52
CorpseFeaster schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:51:
Ik dacht met geluk een schone gelekte RC te hebben, maar sinds eergister zijn een aantal functies uitgevallen, zo kan ik geen usb-sticks etc meer gebruiken en doet syteemherstel het niet meer. dacht eerst dat het aan MagicDisc lag (had de versie voor Vista geinstalleerd bij gebrek aan die voor 7) maar op mn netbook heb ik dezelfde problemen en die stond sinds maandag uit

Wordt dus een reinstall :(
Hey... dat klinkt bekend...

Donderdag startte ik m'n pc op (woensdag avond deed ie het nog prima), maar toen begonnen de problemen:
- WoW startte niet normaal op (nja, dat kan dan nog aan WoW liggen)
- Internet deed het niet meer. Nja, internet, beter gedefinieerd: netwerkkaart deed niks meer... Disablen werkte niet. Na een herstart ging dat wel, maar toen kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer aan. System Restore bood ook geen soelaas.
- FireFox liep gewoon vast. Maakt niet uit wat ik open had, hij kapte er gewoon mee, gewoon helemaal vast.
- Kon met geen mogelijkheid meer system settings in oid...

Dat heeft mij vrijdag een hersinstall gekost.
Nu werkt alles weer prima :)

Overigens: ik ben echt supertevreden met Win7 en ben ook niet wars van een herinstall, maar binnen 2 weken, vind ik persoonlijk wat snel...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10 20:19
Grrr, ik heb net 7127 clean geinstalled, en nu krijg ik wéér een melding tijdens een installatie van een programma dat mijn schijfstructuur beschadigd is. Dit had ik bij elke build tot nu toe, behalve 7000 en 7100.
Maar HD Tune zegt dat de HDD nog gewoon goed is.
Dit ligt niet aan de harde schijf, ik heb sinds kort een nieuwe. De builds tm 7100 waren op de oude, dus 7127 op de nieuwe.
Hebben meer mensen dit probleem?

Mijn nieuwe HDD is een Seagate 7200.12 1TB, mn oude is een Seagate 7200.10 250Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

.Johnny schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:38:
[...]

Dat is niet zo vreemd, want die optie is er wel: uac helemaal uitzetten. Dat heeft hetzelfde effect, met dito beveiligingsrisico.
Dat is niet wat ik zei. Ik ken het beveiligingsrisico. Ik opteer echter voor een keuze per toepassing te kunnen beslissen of je wel of niet permanente elevation wil toestaan. Zoals je nu dus wel kunt kiezen per toepassing om admin rechten toe te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik snap je probleem. Ik vind het ook stom om elke keer CCleaner en O&O Defrag te moeten elevaten, terwijl ik die software echt wel vertrouw. Maar ach ik kies er dan persoonlijk voor om niet UAC uit te zetten maar gewoon maar wat vaker te klikken.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....