[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.367 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien er veel info in de startpost staat lijkt het mij de hoogste tijd voor een inhoudsopgave :+

Disclaimer
Introductie
Wanneer gaat Windows 7 RTM...de geruchten!
Hoe krijg ik een geldige/legale key?
Hoe download ik de Release Candidate?
Hoe download ik XPM en Windows Virtual PC?
Wat is hot in Windows 7?
Hoe installeer ik Windows 7 op de niet standaard manier?
Hoe installeer ik Windows 7 op mijn EEE PC
Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken
Applicaties & Drivers die met een aanpassing wel werken
Hoe fix ik mijn issue met Windows 7?
Waar vind ik nog meer info over Windows 7?
Send Feedback...kan ik dat ook doen?
Patches & Updates
Vorige delen van dit topic
En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?

Het is natuurlijk niet toegestaan om te vragen om keys, illegale varianten van de beta's etc.

Let ook even op de volgende tekst :
The RC will expire June 1, 2010, and the bi-hourly shutdowns will begin on March 1, 2010. In both cases, you’ll need to rebuild your test PC to replace the OS and reinstall all your programs and data.
In normaal Nederlands :
De RC verloopt op 1 juni 2010, vanaf 1 maart 2010 zal een RC systeem zich na 2 uur automatisch afsluiten. In beide gevallen zul je je testpc opnieuw moeten installeren.

Sinds vrijdag 9 januari 2009 is het mogelijk om gratis de nieuwste versie van Windows uit te proberen. Let op : het installeren gebeurt op eigen risico aangezien het gaat om een niet-productie versie. (ik kan het niet vaak genoeg zeggen!)

Over de datum waarop Windows 7 RTM (Release-to-manufacturer) gaat gaan de meest wilde geruchten. De datums varieren vanaf ergens eind juli 2009 tot begin 2010.

Op 1 mei brengt Acer naar buiten dat op 23 oktober 2009 een pc gaat aanbieden waarop Windows 7 is geinstalleerd. Een paar weken hierna bevestigd Microsoft dat Windows 7 nog dit jaar zal worden uitgebracht. Bovendien bericht Brandon LeBlanc op het Windows Team Blog dat, indien er in de RC geen grote bugs meer worden gevonden, we de RTM waarschijnlijk binnen 3 maanden na release van de RC kunnen verwachten. Even snel rekenen verteld ons dat het dus best mogelijk kan zijn dat Windows 7 ergens begin augustus RTM zou kunnen gaan.

Let op : Ik zeg zou kunnen gaan, het zijn dus nog geruchten...de officiele RTM-datum is nog niet naar buiten gebracht.

Voor het verkrijgen van een geldige en volledig legale product key voor Windows 7 bezoek je gewoon even de Windows 7 Customer Experience pagina op de website van Microsoft.

Je kunt Windows 7 RC vanaf nu downloaden via deze link.

Hieronder een paar feiten over de Windows 7:

• Voorgaand aan de versie die in de winkel ligt zijn er twee publieke releases die gratis te downloaden zijn : Windows 7 Beta en Windows 7 RC. Er komt dus geen Windows 7 RC2 of Windows 7 RC3. Dit is ook de reden dat de Release Candidate van Windows 7 eenvoudig Windows 7 RC genoemd wordt en geen Windows 7 RC1
• De Windows 7 RC download zal op z'n minst t/m juni 2009 te downloaden zijn
• Windows 7 Beta is officieel niet te upgraden naar Windows 7 RC!
• Windows 7 RC verloopt op 1 juni 2010 (je kunt de RC dus zowat 13 maanden gebruiken), maar al vanaf 1 maart 2010 zal je computer automatisch elke 2 uur herstarten.

Je kunt Windows XP Mode downloaden vanaf deze pagina bij Microsoft.com.
Als je eerst meer informatie wilt over Windows XP Mode en Windows Virtual PC, kijk dan even op deze pagina.

Hier vindt je een aantal nieuwe en handige features die terug te vinden zijn in Windows (al dan niet in combinatie met andere hardware/software). Aangezien de verschillende features natuurlijk voorzien zijn van afbeeldingen en ik de TS niet onnodig lang wil maken plaats ik ze in de vorm van links :

Play To i.c.m. Xbox 360 Media Center Extender Speel muziek op je laptop af via je DLNA 1.5 compliant device (Xbox 360, PS3, JVC Receiver)
Homegroup (eenvoudig documenten, video, afbeeldingen en printers delen)
Hoe kan ik Aero gebruiken binnen een virtuele Windows 7?
Benader de media op je Windows 7 PC via het internet

Je kunt Windows 7 natuurlijk gewoon 'standaard' installeren vanaf een dvd op een fysieke hardeschijf, maar de echte Tweaker wil natuurlijk meer en installeert Windows 7 vanaf een USB stick (of harddisk) en dan niet op een fysieke schijf, maar op een VHD (die weer als file op een fysieke harddisk staat). Hoe doe je dit? Hieronder even een step-by-step handleiding.

Installeren vanaf een USB Stick
Om Windows 7 goed op een EEE PC te kunnen installeren kun je Windows natuurlijk het beste installeren vanaf een USB stick. Aangezien er met regelmaat nieuwe builds uitkomen is het installeren zowieso een goed alternatief voor het branden van dvd's.
Let op : Je hebt wel een stick van minimaal 4 GB nodig!

• Kopieer de Windows 7 source van de dvd (of uitgepakte iso) naar de USB stick
• Open Command Prompt als Administrator (Start -> type in cmd -> rechtermuisklik op cmd.exe en dan Run as Administrator.
• Run nu [drive:]\boot\bootsect /nt60 [drive:] (Waarbij drive: de driveletter van de USB stick is)
• Start nu de computer opnieuw op en wijzig in de BIOS eventueel nog de opstartvolgorde zodat er wordt opgestart vanaf je USB stick.

Installeer Windows 7 in een VHD (in plaats van op een fysieke harddisk)
Het kan natuurlijk zijn dat je computer maar beschikt over 1 partitie en dat je dit niet kunt (of wilt) aanpassen, maar toch Windows 7 wilt uitproberen. Vanaf Windows 7 (en Windows Server 2008 R2) is het mogelijk om Windows te installeren in een virtuele harddisk. Hierdoor is je hele partitie waar je Windows 7 op installeert niets anders dan 1 fysiek bestand op je harddisk waarbij dus je installatie van Windows Vista (of XP) niet verloren gaat en je geen extra partitie hoeft aan te maken.
LET OP : Zorg ten allen tijde dat je een backup hebt van je bestanden!

• Start de installatie vanaf een USB stick (zie hierboven), of gewoon van de installatie DVD
• Bij het eerste installatiescherm druk je op <Shift>+<F10> waarbij je een Command Prompt scherm krijgt.

Voordat we Diskpart starten maken we eerst een map aan op de C schijf waarin we de VHD gaan maken
• md c:\vhd
• Open nu Diskpart (gewoon Diskpart typen gevolgd door enter)

Aangezien we de oude partitie niet willen verwijderen maken we nu alleen een vhd aan waarbinnen we straks Windows 7 gaan installeren.

Om nu een vhd te maken en te mounten voeren we onderstaande commando's uit:
• Create vdisk file="C:\VHD\Win7.vhd" maximum=30000 type=expandable
• Select vdisk file=C:\VHD\Win7.vhd
• Attach vdisk
We hebben nu een vhd gemaakt met een maximum omvang van 30 GB, je kunt hem natuurlijk naar wens groter of kleiner maken. Hierna hebben we de disk geselecteer en hem gemount.

Sluit dit Command Prompt venster en ga gewoon verder met de setup. In het venster waar je moet selecteren op welke partitie je Windows 7 wilt installeren selecteer je de eerder aangemaakte partitie (waarschijnlijk de enige disk in de lijst met maar 1 partitie, check eventueel de omvang met de omvang van de eerder aangemaakte vhd).

Negeer de eventuele foutmelding waar staat dat de computer misschien niet vanaf deze partitie kan opstarten als de BIOS het niet ondersteund.

Als je Windows 7 nu geinstalleerd hebt zul je zien dat je binnen Windows 7 ineens een 'extra' partitie hebt van (in dit geval) 30 Gb en dat op je 'oude' C schijf in de vhd map een Win7.vhd staat. Wil je de installatie verwijderen omdat je bv. een nieuwe Windows 7 build installeert dan kun je deze vanuit bv. je oude OS gewoon verwijderen. Let er op dat je dan ook even de bootentry moet verwijderen met de daarvoor geschikte tools.

Nu draait Windows 7 het lekkerst op 'Vista Certified' hardware natuurlijk, maar er zijn mensen die Windows 7 ook 'lekker' aan de praat hebben op bijvoorbeeld een Pentium 3, of misschien zelfs wel op een Netbook. Het is natuurlijk leuk om zelf te proberen, vandaar dat hieronder een overzichtje staat met How-To's (Hulde voor de mensen die de tijd hebben dit uit te zoeken/testen!)

Windows 7 op een Asus EEE PC 901

Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.

• Agnitums Outpost Firewall Pro 2009 6.5.2509.366.0663 (BSOD bij installatie)
Alcohol 52%/120%
• Super Antispyware
• AVG Anti-Virus 8 (32-bits versie)
• Symantec Endpoint Protection
• Webroot Spysweeper
• TrendMicro Internet Security 2008
• TrendMicro Internet Security 2009
• Need For Speed Undecover
• Raxco perfect disk 2008 9.00 Build 76

Applicaties waarvan een 'fix' bekend is staan hier genoemd!

Google Chrome met Windows 7 Beta 64-bit
Hoe minimaliseer ik Live Messenger (2009) op de Vista / XP manier?
PunkBuster draaien in Vista Compatibiliteitsmodus (wordt oa. gebruikt bij MultiPlayer CoD4 en BF2, zie hieronder)
• Call Of Duty 4 (Zie oplossing voor Punkbuster)
• Battlefield 2 (Zie oplossing voor Punkbuster)
Ultramon 3.0.4
Creative X-Fi of Auzentech X-Fi Soundcard
Cisco VPN Client

Voor alle overige bekende issues staan in de berichten hieronder de fixes!

Hoe fix ik het desktop.ini/notepad auto-start probleem in Build 7057?

Natuurlijk is dit topic je belangrijkste bron voor Windows 7 ervaringen :+, maar natuurlijk zijn er ook andere zeer interesante bronnen waar je info over Windows 7 kunt vinden.

Official Windows 7 Homepage
Microsoft TechNet Windows 7 Beta Forums
Alles over Windows 7 op het Microsoft IT Pro Community Blog
Microsoft's Engineering Windows 7 Blog
Sevenbits (Nederlandstalige Windows 7 Website)
Springboard Series Homepage
Springboard Series Blog op TechNET
Windows 7 @ Microsoft Partner Portal (Alleen beschikbaar voor Microsoft Partners)

Zoals je misschien wel hebt gemerkt zit er (zowat) bovenin ieder scherm een link met 'Send Feedback'. Je kunt via deze link feedback geven op Windows 7. Nu kun je standaard maar weinig zinnigs melden, maar als je nu beschikt over een TechNET abonnement (Thnx PWM) dan kun je pas echt feedback geven en dus reageren op de feedback van anderen.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback.png

Om e.e.a. te 'koppelen' moet je even inloggen op TechNet Plus (met een geldig Windows Live ID natuurlijk) en dan vervolgens even de instructies lezen op deze pagina

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_technet_feedback2.png

Bij de nieuwere builds van Windows 7 (ik weet overigens niet of ondestaand ook nog werkt bij de Release Candidate) is de Send Feedback link bovenin elk venster verdwenen. Als je onderstaande stappen volgt kun je weer feedback versturen.

Stap 1 : Klik op Start en type : Run gevolgd door enter.
Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run.png

Stap 2 : Vul nu onderstaand commando in gevolgd door enter:
rundll32.exe FeedbackTool.dll, ShowWizard

Stap 3 : Als het goed is wordt de Feedback tool nu geladen, het is nu een kwestie van inloggen met je Windows Live ID

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_feedback_run_feedbacktool.png

De meeste patches worden gewoon via Windows update verspreidt, maar sommige patches kun je beter direct installeren. Hieronder een overzicht (disclaimer : verantwoordelijkheid van het patchen van je systeem ligt natuurlijk ten allen tijde bij jezelf!).

MP3 Fix (32-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
MP3 Fix (64-bit) (Alleen installeren als je Build 7000 installeert!)
KB961367 - An update is available for WMCenter and WMPlayer in Windows 7 Beta

De vorige delen waren:

[rml]Windows 7 ervaringen topic[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 2[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 3[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 4[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 5[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 6[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 7[/rml]
[rml][Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 8[/rml]

Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met betrekking to Windows 7 zolang deze in beta is. Windows 7 biedt een heel aantal veelbelovende features in combinatie met Windows Server 2008 R2, maar voor pure Windows Server 2008 R2 vragen kun je hier terecht:

[rml][Windows Server 2008 R2] Ervaringen en discussies[/rml]

Created by TheVMaster

Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

[ Voor 1% gewijzigd door TheVMaster op 24-05-2009 21:33 . Reden: Cisco VPN Clien toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:43

Matis

Rubber Rocket

Deel 9 alweer, gaat lekker :)

Even ontopic: Heb nu al twee weken de RC1 in VMware draaien en het blijft lekker lopen, wel merk ik dat Win7 (door alle updates e.d.) trager wordt in VMWare.

Ik denk binnenkort over te stappen naar een echte Win 7 machine!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 21:17
Heb het probleem eerder gemeld en heb alles geprobeerd wat er hier verteld is als mogelijke oplossing:
Heb wireless internet met een Linksys kaart. Om het uur valt de verbinding weg en die kan ik pas terug krijgen als ik de computer opnieuw opstart. Als ik probeer probleem op te lossen in configuratiescherm kan het niet worden opgelost. Heb andere virusscanner erop gezet, Eset ipv Avira maar dat helpt ook niets. Ook heb ik de instellingen bij energiebeheer aangepast maar ook dat helpt dus niet. Weet misschien iemand hoe dit kan worden verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat leuk, al die language packs tussen de updates. Sinds wanneer is dat zo, sinds vandaag?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Sinds gister, samen met de test updates. Zit nederlands er ook tussen? (die had ik zelf al geinstalleerd namelijk)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 15:23

EXX

EXtended eXchange

Mijn ervaringen tot nu toe:

Win 7 RC geinstalleerd op mijn nieuwe PC met volgende specs:

• Asus P6T mobo
• Core i7 920 CPU, 3 GB mem
• Gforce GTS250 gfx kaart
• 1 x 150 GB Velociraptor voor OS/Applicaties
• 2 x 1 TB Samsung spinpoint in RAID1 voor data
• Be Quiet! 500W PSU

De installatie ging probleemloos. Asus had alle P6T software voor Win 7 op 5 mei als beta online gezet, dus ook de chipset drivers en RAID diagnostics software liet zich makkelijk installeren.

De RAID array werd door disk management gezien als 1 drive van 1 TB.

Installatie van de GTS250 driver ging ook goed, deze driver is zelfs geen beta meer. Na het installeren en het opnieuw laten vaststellen van de performance index werd automatisch de aero-interface geactiveerd.

Als eerste applicate was de antivirus aan de beurt: zonder antivirus niet het internet op. De door XS4ALL aangeboden versie van McAfee wilde niet installeren. Als alternatief heb ik AVG Free 8.5 genomen. Dat installeerde probleemloos. Alleen geeft Windows 7 aan dat die viruspakket via een verouderde methode communiceert met Windows. De status van de virusscanner in het security center wordt dan ook niet "groen" maar blijft steken op "geel". Updaten van de virusscanner was ook een fluitje van een cent.

Vervolgens was de printer aan de beurt. Het betreft een HP Laserjet 5L, die is aangesloten als netwerkprinter via een Sweex PR001 print servertje. Aangezien er voor de PR001 alleen maar XP software te krijgen is, verwachtte ik daar problemen. Mijn vrees bleek ongegrond. De Sweex software installeerde probleemloos en de functioneert naar behoren. Ook de virtuele printerpoort voor de print server is aanwezig.

Er onstond echter een probleem op de plaats waar ik het niet verwachtte: Windows 7 heeft vreemd genoeg geen driver aan boord voor de HP 5L! Ook niet nadat ik de Windows Update gebruikt had. Ik heb een andere driver geprobeerd van een HP Laserjet 3050 printer die ook PCL5 ondersteunt. De test pagina komt goed uit de printer, maar het is natuurlijk niet zo als het hoort. Op het internet gezocht naar een driver en gevonden, maar die laat zich niet installeren. De driver staat nu in de lijst van printers, maar zonder icoontje ervoor. Als je probeert de driver te installeren, weigert Windows 7 dat.

Wat ik nog moet doen:

• Het installeren van de software voor de Canon Pixma 780 All-in-one. Canon heeft geen Windows 7 versie, wel Vista. Die zal ik dan maar proberen.
• Het installeren van de software voor de Logitech MX700 muis. Er is helaas alleen een XP driver te krijgen.

Edit:
Iets anders wat me opgevallen is: ik heb de PC een keer uitgezet met "sleep" ipv "shutdown". Daarna wilde de PC niet meer booten en heb ik de on/off switch op de voeding moeten gebruiken om de zaak weer aan de praat te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door EXX op 13-05-2009 10:00 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jelmervos schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:56:
Sinds gister, samen met de test updates. Zit nederlands er ook tussen? (die had ik zelf al geinstalleerd namelijk)
Nee, Nederlands zit er niet tussen, wel Frans, Japans en nog 2 andere talen (heb er niet heel erg op gelet, Duits en Italiaans ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

EXX schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:57:
Windows 7 heeft vreemd genoeg geen driver aan boord voor de HP 5L! Ook niet nadat ik de Windows Update gebruikt had. I
Mwa.
Voor een printer uit de vorige eeuw is dat nou niet echt een ramp - dat ding zou je alleen al om ecologische redenen allang afgevoerd horen te hebben ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:10

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

...

Edit:
Iets anders wat me opgevallen is: ik heb de PC een keer uitgezet met "sleep" ipv "shutdown". Daarna wilde de PC niet meer booten en heb ik de on/off switch op de voeding moeten gebruiken om de zaak weer aan de praat te krijgen.
Hiervan heb ik ook last van met mn PC. Gisteravond moest ik zelfs 2x met de voeding aan en uit zetten en toen kreeg ik ineens een BIOS checksum error.

Gek genoeg heeft mn laptop hier dan weer geen last van, maar die gaat dan weer niet uit zichzelf in stand-by of op scherm uit.

Heb al bij alle hardware gecheckt of "this device may wake-up the computer" uitstaat, ook staat WOL uit (zou niet uit moeten maken, probleem doet zich ook voor als laptop niet aan netwerk hangt)

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Een 5L, dat is toch die printer die zo af en toe 100 vel in 1 keer meenam :P

Ik had zelf juist weer een goede ervaring. Mijn moeder heeft een Dell photoprinter. Zo'n klein ding, wat alleen foto's kan printen. Er zijn alleen XP drivers, op Vista heeft het ding nooit gewerkt. Apparaat tegen beter weten in aangesloten en de XP drivers geinstalleerd, mocht natuurlijk niet baten. Printer al weer ontkoppelt en in de kast gestopt, waarna plots rechtsonderin een melding kwam dat er updates klaar stonden. Behalve een IE8 update, stond er bij de optionele: "Dell Photoprinter" _/-\o_

Even geinstalleerd, en alles werkte, inclusief de speciale schermen die voor de printer waren gemaakt *O* Mama ook weer blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

alt-92 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:17:
[...]

Mwa.
Voor een printer uit de vorige eeuw is dat nou niet echt een ramp - dat ding zou je alleen al om ecologische redenen allang afgevoerd horen te hebben ;)
Daar ben ik het niet mee eens. De printer werkt nog prima en ik heb nog een spare tonercartridge in de kast liggen. Ik zie niet in waarom ik een andere printer zou moeten kopen omdat MS besluit geen driver te implementeren. Bovendien is de 5L een vrij standaard PCL5 printer, dus hoe moeilijk kan het zijn.

Als ik op de testpage kijk dan zie ik bij XP:

Driver name: UNIDRV.DLL
Data File: HPLJ5L.GDP
Config File: UNIDRVUI.DLL
Help File: UNIDRV.HLP
Driver Version: 5.00

Bij Windows 7 gebruik ik dus de Laserjet 3050 driver en daar staat op de testpage:

Data File: HPC3050F.GDP
Driver Version: 6.00

Is het niet mogelijk de driver uit XP te "exporteren" en in Win 7 te gebruiken?
PWM schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:24:
Niet meer nadat ik de separation pad kit heb geinstalleerd :)

[ Voor 14% gewijzigd door EXX op 13-05-2009 10:29 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Omdat ik de prestaties van W7 nogal vond tegenvallen (zie vorige topic: ik vond W7 niet 'snappy' en vooral FSX draait erg slecht (fps van zo'n 14 t.o.v. 25 in Vista)) heb ik W7 nog een keer compleet opnieuw geinstalleerd. Deze keer ging ik de boel na elke stap testen (dus voor het installeren of updaten van drivers, software, etc.) om te kijken of er ergens iets was wat de prestaties doet tegenvallen. Resultaat: hetzelfde.

Op zich vind ik het systeem wel goed: diverse opties zijn toegankelijker en er is meer over nagedacht, zal ik maar zeggen. Ik herken ook weer wat meer Apple-handigheidjes (alhoewel ik nog wel meer OS X dingetjes zou willen zien!). Maar ja... zolang de prestaties minder zijn dan onder Vista, blijf ik Vista gebruiken natuurlijk... Toegankelijkheid van opties is leuk, maar die opties gebruik je vaak maar 1 keer om iets aan of uit te zetten, en daarna gaat het toch om het gebruiken van programma's!

Ik laat de partitie lekker op m'n computer staan en zal om de zoveel tijd de boel eens updaten om te zien of een en ander beter gaat lopen, maar voorlopig blijft Vista m'n default OS.

Trouwens... ik heb het idee dat Vista in de loop van de tijd zich toch wel aardig ontwikkeld heeft... Het lijkt alsof vooral lui die overstappen van XP de prestaties van W7 kunnen waarderen terwijl lui die van Vista komen minder vooruitgang zien. M.a.w. zonder dat men het echt door heeft gehad, zijn de prestaties van Vista vooruitgegaan: waar Vista-gebruikers in het begin wat achterliepen op XP-gebruikers wat prestaties betreft, hebben de Vista-gebruikers de XP-ers ingehaald, zonder dat iemand het echt doorhad (want er zijn niet veel XP'ers die later alsnog zijn overgestapt op Vista). En daar komen de XP'ers nu pas achter bij het overstappen op W7. Als jullie begrijpen wat ik bedoel. Of praat ik nonsens? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 135195 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:28:Trouwens... ik heb het idee dat Vista in de loop van de tijd zich toch wel aardig ontwikkeld heeft... Het lijkt alsof vooral lui die overstappen van XP de prestaties van W7 kunnen waarderen terwijl lui die van Vista komen minder vooruitgang zien. M.a.w. zonder dat men het echt door heeft gehad, zijn de prestaties van Vista vooruitgegaan: waar Vista-gebruikers in het begin wat achterliepen op XP-gebruikers wat prestaties betreft, hebben de Vista-gebruikers de XP-ers ingehaald, zonder dat iemand het echt doorhad (want er zijn niet veel XP'ers die later alsnog zijn overgestapt op Vista). En daar komen de XP'ers nu pas achter bij het overstappen op W7. Als jullie begrijpen wat ik bedoel. Of praat ik nonsens? :P
Min of meer. Een hoop mensen hebben vista geprobeerd (al dan niet omdat ze een nieuwe pc kochten met alleen vista erop) vlak na de release. Het hele driver debakel was toen aan de gang, en nee dat was geen pretje. Je hebt toen twee groepen gekregen: mensen die toen vista zijn blijven gebruiken en mensen die teruggegaan zijn naar xp of die sowieso xp nog hadden. Ik ben een van de laatsten.

Vista was in het allerbegin nogal naar, omdat fabrikanten geen drivers hadden, maar is toen het op alle OEM pcs stond snel vooruit gegaan, en na SP1 is het gewoon een prima OS geworden. Voor de meeste mensen, die sowieso al niet snappen hoe een OS werkt, is die prestatie dus idd vrij geleidelijk maar wel een grote stap omhoog gegaan. Die mensen zullen niet heel veel verschil merken met Windows 7, alhoewel W7 wel wat fijner werkt, vooral met UAC bv. Maar een grote reden om over te stappen is er denk ik niet.

De XPers zullen inderdaad wel een wereld van verschil zien. Niet alleen krijg je bv DX10, Aero, een hele sloot werkende drivers (erg goed gedaan MS! Ik was onder de indruk wat allemaal out of the box werkte, en je krijgt ook zo een nieuwe driver aangeboden als die er is!). Verder krijg je een veiliger en robuuster OS. Goed, tot zover ben ik het dus eigenlijk wel aardig met je eens.

Het enige punt is dat de meeste tweakers iig er niet "nu pas achter komen" maar gewoon niet zomaar 150 euro neertellen voor een nieuw OS wat ze niet genoeg verschil brengt. Ik had XP al lange tijd (legaal gekocht voor 30 euro) op mijn desktop. Sinds een half jaar een laptop met Vista SP1 er bij, wat gelijk uitstekend werkt. Ik ben zeer tevreden ook met Vista. Maar ik vond het niet het geld waard om mijn desktop van een update te voorzien. Dat was me iets te duur voor iets te weinig voordelen. (Ik kan nu niet meer voor 30 euro een retail MS OS kopen). Nu Windows 7 komt vind ik het de upgrade wél waard. Ik zal de RC zo lang mogelijk draaien en W7 kopen voor mijn desktop zodra ik het geld heb. Mijn Vista laptop zal ik weer niet updaten, omdat er imo te weinig verschil is. Dus het betekent niet dat Vista gebruikers niet laaiend enthousiast zijn, maar het moet wel de prijs rechtvaardigen. Je ziet overigens dat mensen die de gratis RC installeren vaak ook Vista wel de deur uit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Is een van de beste besturingssystemen ooit! ;) Ik ben er zeer tevreden over, net zoals over XP... Vista nooit positief over geweest, misschien even er bij zetten dat voor RC1 taalpakketen te verkrijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
EXX schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:26:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. De printer werkt nog prima en ik heb nog een spare tonercartridge in de kast liggen. Ik zie niet in waarom ik een andere printer zou moeten kopen omdat MS besluit geen driver te implementeren.
HO. STOP. WACHT!

Dit lees ik nou zo vaak he - meestal niet op t.net gelukkig - maar dit is NIET de taak van microsoft!!
Dat HP geen fatsoenlijke driver wil updaten voor je is de schuld van HP, niet van MS! Helaas zie je het een heeeeeele boel bij vooral printer fabrikanten. Te lui om drivers te schrijven met zo'n houding van 'de klant koopt maar een nieuwe printer'. Het is om te kotsen, maar kots wel op HP, niet op MS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258898

Anoniem: 135195 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:28:
Omdat ik de prestaties van W7 nogal vond tegenvallen (zie vorige topic: ik vond W7 niet 'snappy' en vooral FSX draait erg slecht (fps van zo'n 14 t.o.v. 25 in Vista)) heb ik W7 nog een keer compleet opnieuw geinstalleerd. Deze keer ging ik de boel na elke stap testen (dus voor het installeren of updaten van drivers, software, etc.) om te kijken of er ergens iets was wat de prestaties doet tegenvallen. Resultaat: hetzelfde.

Op zich vind ik het systeem wel goed: diverse opties zijn toegankelijker en er is meer over nagedacht, zal ik maar zeggen. Ik herken ook weer wat meer Apple-handigheidjes (alhoewel ik nog wel meer OS X dingetjes zou willen zien!). Maar ja... zolang de prestaties minder zijn dan onder Vista, blijf ik Vista gebruiken natuurlijk... Toegankelijkheid van opties is leuk, maar die opties gebruik je vaak maar 1 keer om iets aan of uit te zetten, en daarna gaat het toch om het gebruiken van programma's!

Ik laat de partitie lekker op m'n computer staan en zal om de zoveel tijd de boel eens updaten om te zien of een en ander beter gaat lopen, maar voorlopig blijft Vista m'n default OS.

Trouwens... ik heb het idee dat Vista in de loop van de tijd zich toch wel aardig ontwikkeld heeft... Het lijkt alsof vooral lui die overstappen van XP de prestaties van W7 kunnen waarderen terwijl lui die van Vista komen minder vooruitgang zien. M.a.w. zonder dat men het echt door heeft gehad, zijn de prestaties van Vista vooruitgegaan: waar Vista-gebruikers in het begin wat achterliepen op XP-gebruikers wat prestaties betreft, hebben de Vista-gebruikers de XP-ers ingehaald, zonder dat iemand het echt doorhad (want er zijn niet veel XP'ers die later alsnog zijn overgestapt op Vista). En daar komen de XP'ers nu pas achter bij het overstappen op W7. Als jullie begrijpen wat ik bedoel. Of praat ik nonsens? :P
Een beetje niet en een beetje wel.
Door alle updates en servicepacks is het sneller geowrden.
Maar jouw pc wil niet helemaal meewerken of een programma houdt snelheid tegen want windows 7 is wel degelijk sneller. en voelt ook sneller aan..
Misschien je schijf formateren en dan instaleren.
Effe niet al je troep programmas erop zetten..
Want misschien verneukt die alles wel..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJ-Visto schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:13:
Is een van de beste besturingssystemen ooit! ;) Ik ben er zeer tevreden over, net zoals over XP... Vista nooit positief over geweest, misschien even er bij zetten dat voor RC1 taalpakketen te verkrijgen zijn?
Waar zou ik dat bij moeten zetten :+? Ik zie het Nederlandse taalpakket niet staan dus imho niet interessant voor de TS. Overigens is het RC en niet RC1.... :+ Maar goed..dat weet je wel natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-04 08:03
Homegroup vind ik echt ideaal. In het verleden lopen klieren tussen verschillende pc's in het netwerk die niks wouden delen. Nu is het 1x wachtwoord invoeren en het is klaar voor gebruik. Wat ik mij afvraag, als ik een snelkoppeling naar een andere map in bv. Muziek van homegroup zet, is de snelkoppeling 'te volgen' door de gebruiker van een andere pc in de homegroup?

Daarnaast is Live Mesh ook interessant voor bestanden te delen in het netwerk tussen mijn laptop en pc, maar ook tussen bepaalde mappen tussen 2 andere pc's in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 23:23
frankdewildt schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:42:
Heb het probleem eerder gemeld en heb alles geprobeerd wat er hier verteld is als mogelijke oplossing:
Heb wireless internet met een Linksys kaart. Om het uur valt de verbinding weg en die kan ik pas terug krijgen als ik de computer opnieuw opstart. Als ik probeer probleem op te lossen in configuratiescherm kan het niet worden opgelost. Heb andere virusscanner erop gezet, Eset ipv Avira maar dat helpt ook niets. Ook heb ik de instellingen bij energiebeheer aangepast maar ook dat helpt dus niet. Weet misschien iemand hoe dit kan worden verholpen.
http://www.dslreports.com...54g-v41-and-Windows-7-x64
Dat was voor mij de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

twiFight schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:15:
[...]

HO. STOP. WACHT!

Dit lees ik nou zo vaak he - meestal niet op t.net gelukkig - maar dit is NIET de taak van microsoft!!
Dat HP geen fatsoenlijke driver wil updaten voor je is de schuld van HP, niet van MS! Helaas zie je het een heeeeeele boel bij vooral printer fabrikanten. Te lui om drivers te schrijven met zo'n houding van 'de klant koopt maar een nieuwe printer'. Het is om te kotsen, maar kots wel op HP, niet op MS!
In principe klopt dit wel, maar er zat wel een driver in XP en die had men toch gewoon kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades684
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:42
[...]

HO. STOP. WACHT!

Je punt is natuurlijk wel valide. Het komt echter op hetzelfde neer voor de eindgebruiker. Firma X maakt geen driver voor OS Y en daarom blijft user Z :P gewoon bij zijn oude OS, want het werkt niet onder het nieuwe OS, dus het nieuwe OS is stuk.

Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

HO. STOP. WACHT!

Ja en daarnaast, als je zolang met je printer hebt mogen doen, en je komt er bij een OS dat jaaaren later komt achter dat er geen drivertje meer komt, tja dan moet je eens kijken wat anderen is overkomen... Nadat hun tvkaart of webcam etc nog geen 1.5 jaar van de markt is al geen nieuwe driver te bekennen. Kortom EXX heeft nog geluk gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-04 13:11

JapyDooge

NoxiousPluK

Hebben meer mensen de 'test' update gekregen? :P
Hij werkte iig prima :) sinds gisteren ook alle beschikbare language packs geinstalleerd maar Japans is toch niet zo m'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 11:25

@r!k

It is I, Leclerq

EXX schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:25:
[...]

In principe klopt dit wel, maar er zat wel een driver in XP en die had men toch gewoon kunnen gebruiken?
Dan kan microsoft wel alle hardware drivers van 10 jaar en ouder gaan blijven gebruiken. En ze krijgen al zoveel commentaar omdat windows zo bloated is.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou dat bloated zijn, als je ze in de Ms database zet, die met Winupdate te benaderen is? Is nu ook al zo, heleboel drivers moet je via Winupdate binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45

DizzyWeb

Ondertiteld

[...]

Die drivers zijn ook niet door Microsoft zelf gemaakt. Dus voor een Vista of W7 versie is Microsoft net zo goed afhankelijk van derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09

BM

Moderator Spielerij
shades684 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:26:
[...]
Je punt is natuurlijk wel valide. Het komt echter op hetzelfde neer voor de eindgebruiker. Firma X maakt geen driver voor OS Y en daarom blijft user Z :P gewoon bij zijn oude OS, want het werkt niet onder het nieuwe OS, dus het nieuwe OS is stuk.
Volledig mee eens. Wat dan wel weer jammer is, is dat sommige organisatie (Consumentenbond :r) ten tijde van problemen met Vista MS hiervoor op wilden laten draaien. Dit terwijl MS echt riant ruim vantevoren aan aangekondigd had dat het drivermodel ging veranderen. Dat de fabrikanten dan na tig betas en RCs de boel niet op orde hebben mag je niet op MS opschuiven. Iets wat de consumentenbond toentertijd wel probeerde...
Sjah schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:34:
Waarom zou dat bloated zijn, als je ze in de Ms database zet, die met Winupdate te benaderen is? Is nu ook al zo, heleboel drivers moet je via Winupdate binnen halen.
Windows XP drivers werken niet 'zomaar' ook op Vista of W7 :) Vista -> W7 werkt wel, maar XP -> W7 is wel een forse stap. Ik vermoed dat MS alle drivers die ze hebben wel beschikbaar zal stellen via Windows Update ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
[...]

Ik weet niet of je het door hebt, maar XP drivers zijn (in principe) niet te gebruiken op Vista en hoger. Er moeten dus nieuwe drivers gemaakt worden. Die drivers kan MS niet zelf maken, maar dat moet in dit geval door HP gedaan worden. Als HP vandaag Windows 7 drivers uitbrengt dan denk ik dat MS jou met alle plezier via windowsupdate nieuwe drivers aanbiedt. Maar tot die tijd kan MS er zelf ook weinig aan veranderen.

[edit] Oi! Wat BM dus al zei..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

BM schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:55:
[...]

Volledig mee eens. Wat dan wel weer jammer is, is dat sommige organisatie (Consumentenbond :r) ten tijde van problemen met Vista MS hiervoor op wilden laten draaien.
De Consumentengids (mijn ouders hebben die), die over software of hardware praat is altijd een moment van hele hoge bloeddruk. Dit geldt overigens voor zowel Windows als Linux stukken, en in mindere maten Apple die ze blijkbaar wat nader aan het hart ligt. Overigens kan je daar ook wel domme dingen over lezen.

Ze moeten lekker wasmachines testen, dat is al moeilijk genoeg voor ze.

Overigens was er voor Vista een tool die je op XP kon installeren, en die aangaf welke randapparatuur zou werken en welke niet als je een upgrade nam naar Vista. Voor Windows 7 zal er tzt ongetwijfeld hetzelfde verschijnen.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 13-05-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MICROSOFT WINDOWS 7 UPGRADE ADVISOR – BETA VERSION

die is er dus al, neem aan dat die ook in Xp te installen valt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Sjah schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:27:
[...]

Ja en daarnaast, als je zolang met je printer hebt mogen doen, en je komt er bij een OS dat jaaaren later komt achter dat er geen drivertje meer komt, tja dan moet je eens kijken wat anderen is overkomen... Nadat hun tvkaart of webcam etc nog geen 1.5 jaar van de markt is al geen nieuwe driver te bekennen. Kortom EXX heeft nog geluk gehad!
Als het om exotische hardware gaat moet ik je gelijk geven, maar in dit geval gaat het om een vrij standaard PCL5 printertje. Het feit dat ik met de driver van de LJ 3050 ook een fatsoenlijke testpage krijg geeft aan dat het allemaal niet zo moeilijk is. Als je op de testpage kijkt zie je dat dezelfde drivers gebruikt worden als voor de LJ 5L bij XP. Alleen de GRP file is begrijpelijkerwijs anders.

edit:
Na wat speuren op het MS Technet Windows 7 forum blijkt dat anderen na een Windows update wél uiteindelijk een 5L driver krijgen voorgeschoteld. Misschien heeft Win 7 moeite de printer te herkennen omdat deze via een print server is aangesloten?

[ Voor 12% gewijzigd door EXX op 13-05-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
@EXX: Windows 7 is wat dat aangaat niet scheutig met de HP ondersteuning. Voor mijn Laserjet 4000TN heb ik bij gebrek aan beter de 4100 moeten kiezen.
Moet wel wennen aan de diverse "venstersleepgebaren" die in Win7 zitten; bots met een venster tegen de bovenrand en hij wordt fullscreen en tegen de zijkanten wordt ie halfscreen. Ik wil het niet uitschakelen, maar wennen is het wel.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
EXX schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:06:
[...]
edit:
Na wat speuren op het MS Technet Windows 7 forum blijkt dat anderen na een Windows update wél uiteindelijk een 5L driver krijgen voorgeschoteld. Misschien heeft Win 7 moeite de printer te herkennen omdat deze via een print server is aangesloten?
Ik zou zeggen sluit 'm even direct aan en zie of je een update krijgt. Zo ja, installeer die en dan kun je daarna vast wel weer je printserver er tussen zetten.
@EXX: Windows 7 is wat dat aangaat niet scheutig met de HP ondersteuning.
Is W7 niet scheutig met HP ondersteuning, of is HP niet scheutig met W7 ondersteuning?
Het is nog altijd de taak van de fabrikant om drivers te verzorgen, en zoals ik al zei: wanneer HP die heeft zal MS ze met alle plezier op windows update zetten. Ze gaan echt niet HP buitensluiten ofzo. Ik zie een groot gevalletje 'fuck you consumenten, we hebben je geld toch al binnen' van HP aankomen hier...

[ Voor 31% gewijzigd door twiFight op 13-05-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:26
Hyves is grappig :+
Je gebruikt een verouderde versie van Internet Explorer, waardoor Hyves soms niet goed werkt. Download hier de nieuwste versie (incl. de Hyves toolbar!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsg
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-02-2024
Misschien een vraag die al beantwoord is maar ik kon het niet vinden:
is er al een programmaatje dat de grootte van mappen weergeeft in explorer(zonder rechtermuis>properties te hoeven doen)?
ik draai nu de RC en begreep dat het ook in windows 7 niet mogelijk is om dit standaard in te stellen
voor windows xp was er bijvoorbeeld Folder Size 2.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar zie jij die melding? :? Bij mij werkt Hyves gewoon met IE8 enneh..'k krijg die melding niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
TheVMaster schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:24:
[...]

Waar zie jij die melding? :? Bij mij werkt Hyves gewoon met IE8 enneh..'k krijg die melding niet...
Gewoon, als ik naar het hoofdscherm ga. Klik maar eens bovenaan op het Hyves logo.

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 13-05-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie niet in waarom ik een andere printer zou moeten kopen omdat MS besluit geen driver te implementeren.
Err..
Sinds HP geen Vista/Win7 drivers beschikbaar stelt voor integratie?
Maar in de meeste gevallen kun je dan nog wel via de Microsoft Update site aan niet-InBox geleverde drivers komen.

Het niet standaard meeleveren van marginale drivers scheelt al een flink percentage aan driver meukee die niet op je harde schijf staat - al zul je schijnbaar nooit iedereen tevreden kunnen krijgen :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09

BM

Moderator Spielerij
Thijsg schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:21:
Misschien een vraag die al beantwoord is maar ik kon het niet vinden:
is er al een programmaatje dat de grootte van mappen weergeeft in explorer(zonder rechtermuis>properties te hoeven doen)?
ik draai nu de RC en begreep dat het ook in windows 7 niet mogelijk is om dit standaard in te stellen
voor windows xp was er bijvoorbeeld Folder Size 2.4
Folder Size 2.4 werkt niet in W7? (geen idee, software nooit gebruikt).

Dat Windows het standaard niet kan is opzich wel logisch. Voordat de grootte van een map bekend is zal je alle files langs moeten om de filesizes op te tellen. Bij grote mappen duurt dit even, en het is niet echt praktisch om daar op te moeten wachten.
Het zou handig zijn als van elke folder bijgehouden werd hoe groot de content is die er in zit, maar zo is NTFS volgens mij niet echt opgebouwd (tijd voor winfs :+)

@alt-92. Geloof dat ik op de W7 blog ooit eens een leuk grafiekje heb zien staan van wat er met Vista meegeleverd werd. Volgens mij was dat al 1,2GB puur alleen aan drivers :p Vond 't wel grappig om te zien hoe groot dat blok eigenlijk was. Benieuwd hoe zo'n grafiek voor W7 eruit zou gaan zien.
Edit: dit plaatje dus maar even linkje, is beetje groot Is dus zelfs 1,5GB :)

[ Voor 19% gewijzigd door BM op 13-05-2009 12:47 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een sloot printerdrivers, duidelijk wat mies gemiddeld doet met zijn pc, printen...
dus ruim 1.5 gig drivers, van de 2.8 gig DVD. De helft, nah lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
chimo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:25:
[...]
Gewoon, als ik naar het hoofdscherm ga. Klik maar eens bovenaan op het Hyves logo.
Vreemd, ik heb nergens last van? :)
HMC schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:20:
SChief said:
Ghehehe, ik heb lekker net m'n oude SoundBlaster Live! 5.1 weer op gang gekregen op Windows 7.

Ik heb ook een 5.1 live!
Kun je me/ons misschien vertellen hoe je dat hebt gedaan?
Zit weer met mn onboard...verder niet slecht of zo, maar om dat ding zo werkloos op mn desk te zien liggen vind ik zo zonde...
Allereerst mijn excuses voor de late reactie. Dit topic loopt zo snel, dat ik soms gewoon hele pagina's oversla. :)

Ik had een driver-cd meegeleverd gekregen. Deze stop ik erin en ik doe er nog niks mee. Vervolgens Device Manager openen (Windows-toets + Pause/break-toets, aan de linkerkant op Device Manager klikken). Even zoeken naar je SoundBlaster Live! in het lijstje. Vervolgens aanklikken dat je een driver wilt installeren. Aanklikken dat je handmatig wilt zoeken. Als locatie geef je de letter van je drive waar de cd in zit op. Ook aanvinken dat hij in de submappen moet kijken. Vervolgens klikken op volgende, en je driver wordt geïnstalleerd. :)
SChief schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:27:
[...]

Het geintje met IE historie die verdwijnt bij een crash heb ik ook. :+

Ik heb 3 HDD's in totaal, 1x extern, 2x intern. Op een schijf intern staat XP, de ander 7. Nu gaat de XP-schijf elke keer weer uit, aangezien die nu niet gebruikt wordt. Maar als ik in Windows Verkenner zit (Windows 7), dan spint ie automatisch weer op. En precies op dat moment freezed mijn pc, en kan ik dus niks anders doen dan de stroom eraf halen (aan-knop lang ingedrukt houden). Dus ik moet goed oppassen in Verkenner, anders mag ik weer opnieuw opstarten. :+
Om hier even op terug te komen. Ik heb bij de power saving instellingen neergezet dat de interne HDD's nooit mogen gaan slapen. Sinds dien geen last meer gehad van dit probleem. Het is absoluut geen ideale oplossing, maar liever dit dan elke keer opnieuw opstarten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsg
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-02-2024
BM schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:43:
[...]
Folder Size 2.4 werkt niet in W7? (geen idee, software nooit gebruikt).
nee dit werkt niet met windows 7. Het werkt ook al niet met vista, maar misschien weet iemand een alternatief?

uiteraard zal het wat geheugen gebruiken, maar ik dacht als windows toch aan het indexen is kan de grootte van de mappen toch ook wel opgeslagen worden. Als er dan wat toegevoegd / verwijderd wordt uit een map moet de index toch aangepast worden dus zal het maar een kleine moeite zijn om ook de grootte opnieuw te berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

twiFight schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:14:
[...]

Ik zou zeggen sluit 'm even direct aan en zie of je een update krijgt. Zo ja, installeer die en dan kun je daarna vast wel weer je printserver er tussen zetten.
Helaas niet mogelijk ivm het ontbreken van een parallele poort op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ah, zo oud al dus ;)
Hmm je zou zeggen dat windows 'm via de printerhub nog wel moet herkennen, daar is een printerhub toch voor? Zijn die drivers wel 100%? Ik heb Sweex eerlijk gezegd niet al te hoog zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Dat kan ik moeilijk controleren. De applicaties die Sweex erbij geleverd heeft werken wel iig: ik kan de print server configureren en status uitlezen. Als ik bv. kijk wat voor een printer aangesloten is op de parallele poort van de print server, meldt die dat daar een HP Laserjet 5L aangesloten is.

Pingen kan ik het ding ook.

Verder "werkt" het wel met de driver van de LJ 3050: de testpage komt er goed uit.

[ Voor 22% gewijzigd door EXX op 13-05-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Misschien dat het beter werkt met die XPMode? Of is dat alleen voor software en niet voor drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En zit er geen netwerkaansluting op? Dan ben je ook klaar. Zal wel niet, he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Nee. Als er een netwerk aansluiting op de printer had gezeten, had ik geen extern print servertje nodig gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 15:38

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Kan je in een 32Bit XP systeem een 64Bit Windows7 emuleren met VMware?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:13:
Ehh..natuurlijk wel :+ Ligt er natuurlijk aan of je cpu ook 64-bits (VT, etc.) ondersteund...

Ik las het even verkeerd, maar eh...thnx Raven voor de opmerking :+
Raven schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:39:
[...]

Als je processor 64bit ondersteund wel.

[ Voor 44% gewijzigd door TheVMaster op 13-05-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alt-92 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:39:
[...]

Err..
Sinds HP geen Vista/Win7 drivers beschikbaar stelt voor integratie?
Eigenlijk wel sneaky.
Zo kunnen hardwarefabrikanten heel makkelijk consumenten 'dwingen' om nieuwe hardware te kopen simpelweg door geen nieuwe drivers uit te brengen.
('Dwingen' tussen haakjes, omdat niemand je natuurlijk dwingt om een nieuw OS te nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

SChief schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:55:
[...]

Ik had een driver-cd meegeleverd gekregen. Deze stop ik erin en ik doe er nog niks mee. Vervolgens Device Manager openen (Windows-toets + Pause/break-toets, aan de linkerkant op Device Manager klikken). Even zoeken naar je SoundBlaster Live! in het lijstje. Vervolgens aanklikken dat je een driver wilt installeren. Aanklikken dat je handmatig wilt zoeken. Als locatie geef je de letter van je drive waar de cd in zit op. Ook aanvinken dat hij in de submappen moet kijken. Vervolgens klikken op volgende, en je driver wordt geïnstalleerd. :)
Beter laat dan ooit.
Tanx, meteen geprobeerd, hij zat er nog werkloos in...It works !
SB 5.1 LIVE! werkt in W7

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192060

[...]

Daar ben ik het niet mee eens. De printer werkt nog prima en ik heb nog een spare tonercartridge in de kast liggen. Ik zie niet in waarom ik een andere printer zou moeten kopen omdat MS besluit geen driver te implementeren. Bovendien is de 5L een vrij standaard PCL5 printer, dus hoe moeilijk kan het zijn.

Als ik op de testpage kijk dan zie ik bij XP:

Data File: HPLJ5L.GDP
Driver Version: 5.00

Bij Windows 7 gebruik ik dus de Laserjet 3050 driver en daar staat op de testpage:

Data File: HPC3050F.GDP
Driver Version: 6.00

Is het niet mogelijk de driver uit XP te "exporteren" en in Win 7 te gebruiken?

[...]
Niet meer nadat ik de separation pad kit heb geinstalleerd :)
Hier heb ik een windows xp driver gevonden probeer die eens onder windows 7 te installeren klik hier
Ik heb dit ook gedaan namelijk met een wat oudere hp printer die niet meer door windows 7 wordt ondersteund en dit werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:56

JB

Cédric roelt!

Zijn er meer mensen die dit hebben bij de System specs onder Windows 7? Heb er 4 GB inzitten en draai de 32 bit versie dus dan zou het toch net als bij Windows XP 3,25 moeten laten zien? Verder geen problemen, alles draait soepel maar wel vaag dat dit veld leeg is. In de BIOS wordt alles netjes herkend.

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/mem_windows7.jpg

Vind wel een en ander over bugs?

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 13-05-2009 15:32 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

JB schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:31:
Verder geen problemen, alles draait soepel maar wel vaag dat dit veld leeg is.
:D

Ze laten het maar leeg tegenwoordig. Zet je er 4GB in is het niet goed omdat je maar 3.25GB maxx kunt aanspreken in een 32bits versie, zetten ze de daadwerkelijke aanspreekbare hoeveelheid neer is het ook niet goed 'want er zit tenslotte 4GB RAM in' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:56

JB

Cédric roelt!

alt-92 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:35:
[...]

:D

Ze laten het maar leeg tegenwoordig. Zet je er 4GB in is het niet goed omdat je maar 3.25GB maxx kunt aanspreken in een 32bits versie, zetten ze de daadwerkelijke aanspreekbare hoeveelheid neer is het ook niet goed 'want er zit tenslotte 4GB RAM in' :+
Nou daar hoor je mij toch niet over klagen :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Anoniem: 192060 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:24:
[...]

Hier heb ik een windows xp driver gevonden probeer die eens onder windows 7 te installeren klik hier
Ik heb dit ook gedaan namelijk met een wat oudere hp printer die niet meer door windows 7 wordt ondersteund en dit werkt perfect.
Thanx! Dit ga ik zeker eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-05 17:46
Indeling voor installatie windows 7

320 GB SATA drive
50 GB Primair Vista NTFS
50 GB Primair Leeg
200 GB Primair Data

Windows 7 RC ENG x64 op de lege partitie gezet. Ik krijg bij het booten netjes een bootloader met daarin de opties windows 7 en windows Vista. Als ik voor Vista kies wordt vista netjes geboot. Als ik voor windows 7 kiezen krijg ik een zwart scherm en doet mijn computer niks meer (Athlon 64 3000+ met 2 GB DDR mem). Reageert overigens nog wel op CTRL+ALT+DEL. Iemand suggesties?

Windows 7 built 7057 x86 heeft overigens ooit zonder problemen op dit systeem als enig OS gedraaid. F8 kiezen voor advanced windows boot opties resulteerd in hetzelfde zwarte scherm. Ik vermoed dat het iets met het installeren op die 2e partitie te maken heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Terror op 13-05-2009 16:11 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DVD opstarten, en iets in de trant van repair boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anubis_offline
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:21
Heeft er iemand al problemen onder vonden met installeren van games?, krijg onder 7100 rc1 Cod waw niet geinstalleerd zelf na 2 x reinstal van Windows7 blijf hij vast lopen na 4 minuten o response!
7068 was er geen vuitlje aan de de lucht...

B@n@@n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Gebruikt iemand die Sticky Notes eigenlijk? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Laatst online: 05-05 21:17
weet niet of dit het juiste topic is maar: heb momenteel een ATI Radeon X1950 Pro maar daar is nog geen Windows 7 Driver voor. Kan dus geen spellen spelen. Heeft iemand hier nog meer problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
frankdewildt schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:41:
weet niet of dit het juiste topic is maar: heb momenteel een ATI Radeon X1950 Pro maar daar is nog geen Windows 7 Driver voor. Kan dus geen spellen spelen. Heeft iemand hier nog meer problemen mee?
Idd, No Results Returned krijg ik bij ATI. Heb je de Vista drivers geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
chimo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:35:
Gebruikt iemand die Sticky Notes eigenlijk? :D
Weinig inderdaad... dit vond ik bij Vista altijd wel handig omdat je er snel toegang tot had. (sidebar)

Ik heb het nog wel in mijn taskbar staan, maar gebruik het eigenlijk nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Niet online
frankdewildt schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:41:
Ik volg dit topic al een tijdje, omdat ik van plan ben om binnenkort Windows 7 te testen. Ik heb ook een X1950 Pro en kwam er ook achter dat er geen Windows 7 driver is. Deze is wel beschikbaar voor nieuwere kaarten. AMD is deze generatie kaarten als "legacy" gaan beschouwen wat betekent dat we geen, of in elk geval minder vaak nieuwe drivers mogen verwachten. Ik ben er ook nog niet helemaal uit of we nooit een Windows 7 driver zullen krijgen, of dat deze gewoon later komt.
Ik heb AMD gemailt dat ik het toch wel erg jammer vind dat een kaart die (volgens mij) nog goed genoeg is voor Windows 7, geen driver meer krijgt. Daarop kreeg ik als antwoord:
There are no pre HD card drivers for Win7. Perhaps if more people requested this to our feedback crew, this might change.
Kortom, je weet wat je te doen staat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tijgert schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:13:
Als je processor 64bit ondersteund wel.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Woei, weeral een nieuw topic !
Leuk :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-05 17:46
Sjah schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:17:
DVD opstarten, en iets in de trant van repair boot.
Windows startup repair gedaan. Volgens de diagnose is er niks mis en zou alles moeten booten. Echter, nog steeds een zwart scherm nadat ik win 7 in de bootloader geslecteerd heb. Zou het eraan kunnen liggen dat ik geen 200 MB boot partitie heb?

[ Voor 8% gewijzigd door Terror op 13-05-2009 17:57 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Dat install files op USB zetten is handig en werkt goed, maar kan je ook een tweede install cd erbij zetten (bijvoorbeeld XP) en dan via een menu kiezen wat je wilt installeren? :?

Oh... en dat 64Bit emuleren in 32Bit VMware, ik bedoelde of je dan ook je volle geheugen kan aanspreken wat onder XP niet kon. Ik heb bijvoorbeeld 6GB, ziet 64Bit Windows7 in een 32Bit VMware omgeving dan 6GB of enkel wat XP ziet? (2,5Gig)

[ Voor 40% gewijzigd door Tijgert op 13-05-2009 18:25 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Terror schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:55:
[...]

Windows startup repair gedaan. Volgens de diagnose is er niks mis en zou alles moeten booten. Echter, nog steeds een zwart scherm nadat ik win 7 in de bootloader geslecteerd heb. Zou het eraan kunnen liggen dat ik geen 200 MB boot partitie heb?
Dat moet niet kunnen, die 200MB partitie heb ik ook niet en mijn systeem boot ook gewoon. Die 200MB partitie heb je volgens mij alleen nodig als je een repair vanaf je HDD wil doen.

Kun je eens proberen te booten vanaf de USB stick, Shift-F10 en dan met bcdedit /v kijken hoe je BCD eruit ziet? Verwijst de W7 entry naar de juiste partitie? Staan er geen rare dingen in?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Anoniem: 258898 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:17:
[...]

Misschien je schijf formateren en dan instaleren.
Effe niet al je troep programmas erop zetten..
Want misschien verneukt die alles wel..?
Ik heb de schijf beide keren geformatteerd en ik heb nul programma's erop gezet: alleen maar FSX en addons. De laatste keer heb ik steeds 1 ding geinstalleerd en daarna getest. Maar het blijft minder presteren dan Vista. Maar ik moet dan wel zeggen dat ik me daarbij nogal focus op FSX, omdat andere lui dat zo goed vonden lopen.

Nogmaals, als OS is het mooi en zo, maar voor mijn doeleinden zijn de prestaties vooralsnog minder dan Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Komt er over het algemeen ook nog een RC2 of 3? Of blijven we bij 7100 tot Win7 in de winkel ligt?
(Eerder keek ik altijd de boom uit de kat dus heb geen prior experience, maar ik draai nu Win7 sinds 7068 als main OS omdat het chill is.)

[ Voor 44% gewijzigd door Sando op 13-05-2009 18:58 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tijgert schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:24:

Oh... en dat 64Bit emuleren in 32Bit VMware, ik bedoelde of je dan ook je volle geheugen kan aanspreken wat onder XP niet kon. Ik heb bijvoorbeeld 6GB, ziet 64Bit Windows7 in een 32Bit VMware omgeving dan 6GB of enkel wat XP ziet? (2,5Gig)
Je Vmware draait onder een 32bits Windows Client OS met een maximum grens van 2GB geheugen per proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteSize
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-05 16:40
Heeft er nog iemand problemen met slechte video kwaliteit?

Xvid videos vertonen blok vorming (net zoals een slechte mpeg) en ronde randen zijn erg gekarteld.
Ik draai de RC 64-bit met een Radeon HD 4670. Probleem er was direct na een clean install, na installatie van ATI driver 8.600 of 8.612 (9.4) al dan niet in combo met de XVID Codec (Koepi's 1.21), met WMP of VLC.

DVD's of het filmpje "Wildlife in HD" vertonen dit probleem niet.

Iemand met gelijkaardig troubles? En er een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvdp
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-06-2021
Ik heb een dell studio xps 16. In Vista had ik hier de beschikking over een 'multi-touch' touchpad (inzoomen met 2 vingers etc). In Win7 werkt dit niet. Scrollen ed. wel. Heb de vista drivers van Synaptics geinstalleerd en ook de drivers van dell. Geen resultaat. Iemand hetzelfde probleem / of oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door michielvdp op 13-05-2009 19:25 ]

Ontwerp je eigen achterkant van glas voor iPhone 4 of 4S op iPersonalize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

TheVMaster schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:18:
[...]

Waar zou ik dat bij moeten zetten :+? Ik zie het Nederlandse taalpakket niet staan dus imho niet interessant voor de TS. Overigens is het RC en niet RC1.... :+ Maar goed..dat weet je wel natuurlijk...
Stiekem wel ja.. Maarja het zal wel inderdaad niet zoveel intressants op leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Sando schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:57:
Komt er over het algemeen ook nog een RC2 of 3? Of blijven we bij 7100 tot Win7 in de winkel ligt?
(Eerder keek ik altijd de boom uit de kat dus heb geen prior experience, maar ik draai nu Win7 sinds 7068 als main OS omdat het chill is.)
Officieel komt er geen RC2 meer nee ;)

Maar bij MS zelf worden er waarschijnlijk nog wel nieuwe builds gebruikt, en via de niet zo officiele wegen kan je daar meestal wel aan geraken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat install files op USB zetten is handig en werkt goed, maar kan je ook een tweede install cd erbij zetten (bijvoorbeeld XP) en dan via een menu kiezen wat je wilt installeren? :?
Zou ik ook wel willen weten :?

Had laatst al zitten zoeken hoe (alleen) XP vanaf USB stickje geïnstalleerd kon worden, nog geen succes gehad. Maar als het naast Windows 7 kan, dat zou mooi zijn.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pffff..geen van beide. Je moet namelijk (van de 2.5 GB beschikbaar geheugen in XP) geheugen toekennen aan je VMachine....dus max. iets van 2 GB ofzo ;)
Sando schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:57:
Hmm.....jij leest de TS niet volgens mij. Wat denk je...als we over ongeveer 3 maanden de RTM (de versie die in de winkel gaat komen) kunnen verwachten :+
Maar goed..neej er komt dus geen RC2 en/of RC3... deze RC heet niet voor niet gewoon RC en niet RC1....
Raven schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:35:
[...]

Zou ik ook wel willen weten :?

Had laatst al zitten zoeken hoe (alleen) XP vanaf USB stickje geïnstalleerd kon worden, nog geen succes gehad. Maar als het naast Windows 7 kan, dat zou mooi zijn.
Hmm....geen idee eigenlijk. 'k weet me nog een paar DVD's te herinneren waar vanaf je volgens mij diverse Windows smaken kon installeren.....al weet ik dat die dvd's gemaakt zijn door een (ex) Microsoft medewerker geloof ik..dus of het zo 123 zelf te fabriceren is..geen idee eigenlijk :+ Iemand die tijd over heeft? O-)

[ Voor 48% gewijzigd door TheVMaster op 13-05-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[....dubbelpost....]

[ Voor 131% gewijzigd door TheVMaster op 13-05-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nou, als er maar genoeg problemen opduiken dan komt er heus wel een RC2 hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:13:
:+ Ik weet 99,9% zeker dat die er niet komt.....

Overigens heb ik de TS ff aangepast om die discussie elke keer over RC1, RC2, RCx verder te voorkomen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Homer.J schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:36:
[...]

Ik volg dit topic al een tijdje, omdat ik van plan ben om binnenkort Windows 7 te testen. Ik heb ook een X1950 Pro en kwam er ook achter dat er geen Windows 7 driver is. Deze is wel beschikbaar voor nieuwere kaarten. AMD is deze generatie kaarten als "legacy" gaan beschouwen wat betekent dat we geen, of in elk geval minder vaak nieuwe drivers mogen verwachten. Ik ben er ook nog niet helemaal uit of we nooit een Windows 7 driver zullen krijgen, of dat deze gewoon later komt.
Ik heb AMD gemailt dat ik het toch wel erg jammer vind dat een kaart die (volgens mij) nog goed genoeg is voor Windows 7, geen driver meer krijgt. Daarop kreeg ik als antwoord:

[...]

Kortom, je weet wat je te doen staat... :)
Vanaf waar heb je een mailtje naar AMD gestuurd? Ikzelf heb een X1650Pro, en ik zou ook graag Windows 7 drivers willen zien. :) Wat ik zelf had gevonden is: http://emailcustomercare.amd.com/. Geen idee of jij het ook vanaf daar hebt gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Tijgert schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:13:
SP1 ;)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48

Er onstond echter een probleem op de plaats waar ik het niet verwachtte: Windows 7 heeft vreemd genoeg geen driver aan boord voor de HP 5L! Ook niet nadat ik de Windows Update gebruikt had.
Hier overigens geen enkel probleem met mijn HP5L en Windows 7 RC. Oorspronkelijk zat de driver inderdaad niet in de database van Win7, maar als je er voor vervolgens kiest om de drivers te updaten dan vindt 'ie em wel. Werkt prima hier en print zelfs vele malen sneller (het starten van het printen dan) dan met WinXP. Ik heb de mijne overigens ook in het netwerk hangen middels een HP Jetdirect 170x, rechtstreeks aansluiten op de PC was niet nodig. De PC herkende de printer niet uit zichzelf overigens, ik heb ' em moeten selecteren uit een hele lijst met fabrikanten en modellen (net zoals dat in Win95 ging toen er nog geen plug & play was).
alt-92 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:17:
[...]

Mwa.
Niets kwaads over de 5L ;) Mijne 2e hands gekocht in 1995 en still going strong.
PWM schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:24:
Da's geen bug maar een feature ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Schweino op 13-05-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Ik heb hier ook windows 7 build 7100 draaien op een HP 6710B, maar een probleem dat ik heb is dat het geluid om de halve minuut gewoonweg gemute wordt. Al geprobeerd om nieuwe drivers voor audio te installeren ook heb ik de software voor de touchknoppen geinstalleerd maar hij blijft helaas steeds weer muten. Iemand enig idee? Verder bevalt windows 7 mij erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Men kon het vermoeden, maar toch:
Illegale kopieën van Windows 7 zijn besmet met kwaadaardige software, waarmee cybercriminelen een botnet van duizenden pc's hebben gecreëerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch grappig, een botnet van IHA snelle pc's van hobbyisten die ertoch wel wat van af weten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
EXX schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:45:
[...]

Thanx! Dit ga ik zeker eens proberen.
Kan je uit Vista niet ergens de .inf zoeken voor deze printer ?
http://h20000.www2.hp.com...p?objectID=c00808536#ref5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 12:43
Hoe kan je controleren of je een "geïnfecteerde" W7-build hebt? Ik heb een gelekte RC als main OS :$ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:23:
Hoe kan je controleren of je een "geïnfecteerde" W7-build hebt? Ik heb een gelekte RC als main OS :$ .
Volgens mij kan je dat niet controleren, je kan nooit weten wat ze erin gestopt hebben.
De enige manier om zeker te zijn is een officiële build downloaden.

Al vraag ik me af, nu ik dit typ, zou het aan de MD5 ofzo te zien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:23:
Geen idee :+ Maar ik zeg...'format C:' en de official RC ff downloaden en installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:07
anandus schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:26:
[...]
Volgens mij kan je dat niet controleren, je kan nooit weten wat ze erin gestopt hebben.
De enige manier om zeker te zijn is een officiële build downloaden.

Al vraag ik me af, nu ik dit typ, zou het aan de MD5 ofzo te zien zijn?
de officiele MD5hash is bekend.. dus.. ja

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik doe wel gewoon een format denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Icekiller2k6 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:31:
[...]

de officiele MD5hash is bekend.. dus.. ja
Ja, dat weet ik, maar heeft een programaatje van 200kb (ik noem maar wat) invloed op de MD5-hash die gegenereerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
anandus schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:41:
[...]
Ja, dat weet ik, maar heeft een programaatje van 200kb (ik noem maar wat) invloed op de MD5-hash die gegenereerd wordt?
Lijkt me wel, anders is het nut van zo'n md5-hash als verificatie een beetje weg lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

anandus schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:41:
[...]
2kb ;)

Er zijn op internet nog voor de Windows 7 RC officieel werd vrijgegeven RC builds op torrents verschenen met spyware erin verwerkt. Lijkt me dus niks om op te vertrouwen, zeker niet als de RC gewoon op de MS site staat en inmiddels fullspeed binnenkomt.
MarcoC schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:44:
[...]
Lijkt me wel, anders is het nut van zo'n md5-hash als verificatie een beetje weg lijkt me?
Van de Wiki:
In 2007 is het een groep wetenschappers gelukt twaalf verschillende PDF-bestanden te maken met dezelfde hashcode[1]. De auteurs hebben daarmee aangetoond dat MD5 beter niet meer gebruikt kan worden als een verificatiemethode.

[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 13-05-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:37

Twazerty

AVCHDCoder developer

Mijn eerste ervaring met Windows 7 RC is oneindig veel slechter als de eerste aanraking met Vista. Ik kan Windows 7 namelijk totaal niet installeren :+ Booten van de DVD werkte en daarna krijg je het windows logo. Maar blijft helaas opvallend lang op Starting Windows staan.

3 opties:
-Brakke iso
-Windows 7 is niet (Goed) te installeren vanaf USB DVD drive
-Windows 7 is gewoon bagger

Laten we hopen dat het puntje 1 is.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Niet online
SChief schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:42:
[...]Vanaf waar heb je een mailtje naar AMD gestuurd? Ikzelf heb een X1650Pro, en ik zou ook graag Windows 7 drivers willen zien. :) Wat ik zelf had gevonden is: http://emailcustomercare.amd.com/. Geen idee of jij het ook vanaf daar hebt gedaan? :)
Ik heb inderdaad via die URL een mailtje naar AMD gestuurd. In de meuktracker heeft iemand trouwens het volgende ge-copy-pasted bij Catalyst 9.3:
The upcoming release of ATI Catalyst 9.3 will be the last driver to provide a monthly driver update for graphics products predating the R6xx series. What that means is all R300, R400 and R500 series products will be moved to legacy support status - meaning they will be removed from the core Catalyst update and QA testing will be reduced. Moving forward, these products will receive critical fixes if needed as well as updates on a quarterly schedule rather than the monthly schedule adhered to for current products.
Als ik dit zo lees mogen we nog wel nieuwe drivers verwachten, alleen minder vaak. Aangezien Catalyst 9.3 de laatste voor de X1950 generatie, zou de volgende dus pas 9.6 worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twazerty schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:00:
Mijn eerste ervaring met Windows 7 RC is oneindig veel slechter als de eerste aanraking met Vista. Ik kan Windows 7 namelijk totaal niet installeren :+ Booten van de DVD werkte en daarna krijg je het windows logo. Maar blijft helaas opvallend lang op Starting Windows staan.

3 opties:
-Brakke iso
-Windows 7 is niet (Goed) te installeren vanaf USB DVD drive
-Windows 7 is gewoon bagger

Laten we hopen dat het puntje 1 is.
Aangezien het gros van de mensen die Windows 7 draait lijkt het mij inderdaad optie 1 of 2 :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....