Ik heb de RC via TechNet gedownload en daar is gewoon een SHA1 hash beschikbaar.
Duurde trouwens t*ring lang om die te berekenen, terwijl ik dacht dat mijn E6750 nog niet antiek is

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik heb de RC via TechNet gedownload en daar is gewoon een SHA1 hash beschikbaar.
Aha, goed om te weten. Nu weet ik ook meteen waarom de nieuwe Catalyst niet wou installeren op XP.Homer.J schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:02:
[...]
Ik heb inderdaad via die URL een mailtje naar AMD gestuurd. In de meuktracker heeft iemand trouwens het volgende ge-copy-pasted bij Catalyst 9.3:
[...]
Als ik dit zo lees mogen we nog wel nieuwe drivers verwachten, alleen minder vaak. Aangezien Catalyst 9.3 de laatste voor de X1950 generatie, zou de volgende dus pas 9.6 worden?
[ Voor 13% gewijzigd door MarcoC op 13-05-2009 23:53 ]
Hier wat meer info. Schijnt dus blijkbaar in de setup.exe van de DVD te zitten. Redelijk makkelijk te controleren als je je installatie DVD nog bij de hand hebt.
Zolang je de setup.exe op je DVD niet kan openen met winrar en wanneer hij digitaal ondertekend is door Windows schijnt het wel goed te zitten.If the setup.exe on the DVD has a digital signature in its properties then you're fine...
[ Voor 25% gewijzigd door Deismyna op 14-05-2009 00:35 ]
optie 4: je ISO gebakken met Nero?Twazerty schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:00:
Mijn eerste ervaring met Windows 7 RC is oneindig veel slechter als de eerste aanraking met Vista. Ik kan Windows 7 namelijk totaal niet installerenBooten van de DVD werkte en daarna krijg je het windows logo. Maar blijft helaas opvallend lang op Starting Windows staan.
3 opties:
-Brakke iso
-Windows 7 is niet (Goed) te installeren vanaf USB DVD drive
-Windows 7 is gewoon bagger
Laten we hopen dat het puntje 1 is.
Mijn boefje is liev!
Even ter verduidelijking:Deismyna schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 00:24:
[...]
Hier wat meer info. Schijnt dus blijkbaar in de setup.exe van de DVD te zitten. Redelijk makkelijk te controleren als je je installatie DVD nog bij de hand hebt.Lijkt bij mij wel allemaal goed te zijn.
Komt als ik het zo zie op het volgende neer:
[...]
Zolang je de setup.exe op je DVD niet kan openen met winrar en wanneer hij digitaal ondertekend is door Windows schijnt het wel goed te zitten.
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Je bent niet de enige met dit probleem. Ik draai sinds vandaag ook Windows 7 RC en gebruik voor het afspelen van HD fillms PowerDVD, ZoomPlayer en Mediaplayer (bewust, omdat ik ook nog een DTS naar mijn digitale versterker wil hebben). HD films zijn erg netjes, echter is het me nog niet gelukt om HD films op mijn grafische kaart (een HD4850) te laten encoden. Mijn CPU (q6600) loopt dus bij het afspelen van HD tegen de 60% gebruk op. Software encoding dus. Zal wel aan mijn codecs liggen denk ik, morgen even naar kijken.ByteSize schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:22:
Heeft er nog iemand problemen met slechte video kwaliteit?
Xvid videos vertonen blok vorming (net zoals een slechte mpeg) en ronde randen zijn erg gekarteld.
Ik draai de RC 64-bit met een Radeon HD 4670. Probleem er was direct na een clean install, na installatie van ATI driver 8.600 of 8.612 (9.4) al dan niet in combo met de XVID Codec (Koepi's 1.21), met WMP of VLC.
DVD's of het filmpje "Wildlife in HD" vertonen dit probleem niet.
Iemand met gelijkaardig troubles? En er een oplossing voor gevonden?
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Nope ImgBurn 4X
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Anoniem: 190494
Langer wachtenTwazerty schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:00:
Mijn eerste ervaring met Windows 7 RC is oneindig veel slechter als de eerste aanraking met Vista. Ik kan Windows 7 namelijk totaal niet installerenBooten van de DVD werkte en daarna krijg je het windows logo. Maar blijft helaas opvallend lang op Starting Windows staan.
Ik heb een Samsung SyncMaster 206BW en via Windows Update installeert ie wel de driver. Heb je Windows Update gedaan?twiFight schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 02:55:
Eén driver krijg ik nog niet werkend: de Samsung SyncMaster 940BW driver. Ook die voor Vista werkt niet, en ook niet in compatibility mode! Niet dat ik er per se een driver voor nodig heb, maar in XP heeft die altijd installed gestaan dus waarom niet voor windows 7?! Maargoed installeren wou dus niet, ook niet door manueel de .inf te installeren.
Anoniem: 69767
Hop! Daarom heb ik ook netjes gewacht op de officiele MS RC release, en niet de torrentversie die al weer eerder uitlekte. Altijd loop je het risico troep mee te krijgen en je wil zeker geen backdoors en keyloggers in je OS.
[ Voor 8% gewijzigd door wisselwerking op 14-05-2009 09:20 ]
Ik heb dus wel een uitgelekte versie gedownload, hoe kan ik controleren of deze goed is. Ik heb de ISO niet meer dus kan geen hash check doen. Heb ook al een scan gedaan met ClamWin, en die heeft niks gevonden.Anoniem: 69767 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:11:
[...]
Hop! Daarom heb ik ook netjes gewacht op de officiele MS RC release, en niet de torrentversie die al weer eerder uitlekte. Altijd loop je het risico troep mee te krijgen en je wil zeker geen backdoors en keyloggers in je OS.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Open je C:/users folder en verplaats de inhoud naar de nieuwe locatie.Woodpecker schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:49:
Net gister Windows 7 geinstalleerd op mijn nieuw in elkaar gezette bakbeestTot op heden geen problemen!
Maar ik ben nu al een tijd aan het surfen en googelen om uit te zoeken hoe ik handig & snel de locatie van mijn userfolders (muziek, documenten etc) van mijn systeempartitie naar een andere partitie kan zetten zonder elke library met de hand over te zetten... Het zou iets heel simpels moeten zijn...
MasterMike schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:09:
Ik heb hier ook windows 7 build 7100 draaien op een HP 6710B, maar een probleem dat ik heb is dat het geluid om de halve minuut gewoonweg gemute wordt. Al geprobeerd om nieuwe drivers voor audio te installeren ook heb ik de software voor de touchknoppen geinstalleerd maar hij blijft helaas steeds weer muten. Iemand enig idee? Verder bevalt windows 7 mij erg goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Tranzy op 14-05-2009 10:21 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Volgens mij gaat alles dan niet mee, ook wordt de nieuwe lokatie niet als de "echte" user lokatie herkend volgens mij. De enige oplosing hiervoor is tot nu toe; rommelen in het register.Joolee schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:16:
[...]
Open je C:/users folder en verplaats de inhoud naar de nieuwe locatie.
Stadia was beter....
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Known Folders BrowserWoodpecker schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:49:
Maar ik ben nu al een tijd aan het surfen en googelen om uit te zoeken hoe ik handig & snel de locatie van mijn userfolders (muziek, documenten etc) van mijn systeempartitie naar een andere partitie kan zetten zonder elke library met de hand over te zetten... Het zou iets heel simpels moeten zijn...
Nickname does not reflect reality
Op welke manier bedoel je dan? Met ALT werkt het gewoon en ze staan ook gewoon in de Charcater Map onder Accesoires.PathFindeR_NL schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:23:
Ik weet niet of het hier al langsgekomen is, ik vind niets met de search, maar ik krijg geen é meer in windows 7. Ook ä werkt niet meer. Moeten we nu terug naar het oude windows tijdperk waar je met alt+ numerieke combinatie moest werken??
Ik hoop dat iemand een oplossing weet.
Ik denk dat hij bedoelt de manier gewoon met de tekens en daarna de letter, dus dat je eerst op ' drukt en dan de e bijvoorbeeld. Waarschijnlijk staat je toetsenbord op US ipv US Internationalchimo schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:57:
[...]
Op welke manier bedoel je dan? Met ALT werkt het gewoon en ze staan ook gewoon in de Charcater Map onder Accesoires.
Op de ' + e manier (dus gewoon eerst ' intoetsen en daarna de e). Geen idee of het bij mij wel of niet werkt thuis.chimo schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:57:
[...]
Op welke manier bedoel je dan? Met ALT werkt het gewoon en ze staan ook gewoon in de Charcater Map onder Accesoires.
Kun je hiermee de hele user map verplaatsen naar bijv. D:/ dat kan ik namelijk niet ze terug vinden in die text? (het pad in het register moet natuurlijk dan ook meegaan)Yanze schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:59:
[...]
Known Folders Browser
http://weblogs.asp.net/ke...sta-and-Beyond_2900_.aspx
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door artificial_sun op 14-05-2009 12:25 ]
Stadia was beter....
Zorg dat je taalinstelling op Nederlands staat (engels kent geen leestekens als deze, dus zul je die ook niet krijgen)chimo schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:57:
[...]
Taalinstelling op Nederlands... Het kan fijn zijn voor sommige mensen, maar ik zou er toch niet aan moeten denken dat alle shift combinaties die ik op mijn toetsenbord zie ergens anders zittenDaSaN schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:17:
[...]
Zorg dat je taalinstelling op Nederlands staat (engels kent geen leestekens als deze, dus zul je die ook niet krijgen)
Volgens mij spreken ze hier over taal instellingen en niet de tobo instellingen. Maar weet het verder ook niet.JanW schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:32:
[...]
Taalinstelling op Nederlands... Het kan fijn zijn voor sommige mensen, maar ik zou er toch niet aan moeten denken dat alle shift combinaties die ik op mijn toetsenbord zie ergens anders zitten
Stadia was beter....
Joolee schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:16:
[...]
Open je C:/users folder en verplaats de inhoud naar de nieuwe locatie.
[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 14-05-2009 12:51 ]
Uiteraard, sowieso een van de eerste dingen die ik doe na een install, samen met anviviruschimo schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 08:38:
[...]
Ik heb een Samsung SyncMaster 206BW en via Windows Update installeert ie wel de driver. Heb je Windows Update gedaan?
Idd, heb het net getest met Wordpad. Op NL werkt ' + e, op EN niet!DaSaN schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:17:
[...]
Zorg dat je taalinstelling op Nederlands staat (engels kent geen leestekens als deze, dus zul je die ook niet krijgen)
[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 14-05-2009 12:56 ]
Ik heb het dus maar op deze manier gedaan, maar dat moet dan wel per map. Het kan dus kennelijk niet in één keer. Goede tip voor Windows 8TheVMaster schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:48:
[...]
Ik zou dat dus even op de manier doen die daarvoor is....
Hij verplaatst dan ook automatisch alle files die in de map staan...
Ehh....ik heb niet al mijn mappen op 1 schijf staan.Woodpecker schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:12:
[...]
Ik heb het dus maar op deze manier gedaan, maar dat moet dan wel per map. Het kan dus kennelijk niet in één keer. Goede tip voor Windows 8
Inderdaad: taal NL, tobo inst US Internationalartificial_sun schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:35:
[...]
Volgens mij spreken ze hier over taal instellingen en niet de tobo instellingen. Maar weet het verder ook niet.
Het gaat ook niet om de mappen in Users maar om de hele user folder zelf of in ieder geval mijn eigen user map. Zodat ook application data ed. daar gesaved word. Das wel zo makkelijk voor alle prog instellingen en savegames.TheVMaster schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:23:
[...]
Ehh....ik heb niet al mijn mappen op 1 schijf staan.Dus ik vind dat niet erg...hehe..maar goed..op zich zou het wel fijn zijn als je je profiel uberhaupt met 1 druk op de knop kunt wijzigen.
Stadia was beter....
Ik heb precies het zelfde op een HP 6710b. Al mute hij het geluid niet echt (als je kijkt naar het speaker icoontje in de taakbalk), maar het mute ledje gaat wel branden op de laptop zelf. Zodra je dan iets van geluid probeerd af te spelen gaat het ledje uit en hoor je ook gewoon het geluid, dus je hebt er verder geen hinder van buiten dat het vervelend is dat het ledje telkens gaat branden.MasterMike schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:09:
Ik heb hier ook windows 7 build 7100 draaien op een HP 6710B, maar een probleem dat ik heb is dat het geluid om de halve minuut gewoonweg gemute wordt. Al geprobeerd om nieuwe drivers voor audio te installeren ook heb ik de software voor de touchknoppen geinstalleerd maar hij blijft helaas steeds weer muten. Iemand enig idee? Verder bevalt windows 7 mij erg goed.
Anoniem: 279127
Ik heb hetzelfde probleem wat betreft het vastlopen...anubis_offline schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:35:
Heeft er iemand al problemen onder vonden met installeren van games?, krijg onder 7100 rc1 Cod waw niet geinstalleerd zelf na 2 x reinstal van Windows7 blijf hij vast lopen na 4 minuten o response!
7068 was er geen vuitlje aan de de lucht...
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 279127 op 14-05-2009 16:17 ]
Anoniem: 296288
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Anoniem: 296288
draad, heb verder niks onderzochtAnoniem: 187361 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:21:
DickyFR1908, wireless, draad? En wat heb je zelf al onderzocht?
doe dat dan eerst even? dat voorkomt dat ik in het vervolg loze brainfarts direct ga verwijderen.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Staat ie niet bij Hidden icons? Ik dacht eerst ook dat m'n Realtek Soundmanager niet geinstalleerd was maar het icoontje stond gewoon bij Hidden icons. Start > bij search intypen "show hide" dan zie je het vanzelf. Ik heb onderaan aangevinkt "Always show all icons"hmr schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:24:
Ik heb een probleem met mijn SB audigy kaartje. De drivers zijn goed geinstalleerd op windows 7 door de automatische updater, maar ik kan niet zoals in XP die creative setup interface vinden waarop ik ook mijn mp3's kon laten emuleren naar een 5.1 geluids weergave. Nu komt het alleen uit de 2 stereo speakers, terwijl als ik in windows 7 mijn speakers op 5.1 zet en een test doe alle speakers het wel gewoon doen!
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Anoniem: 300737
Deze al geprobeerd?twiFight schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:52:
[...]
Uiteraard, sowieso een van de eerste dingen die ik doe na een install, samen met anvivirusIk kreeg op XP altijd wel drivers aangeboden, dus wellicht doen ze dat zodra W7 retail gaat het daar ook wel voor. Ik mis het in principe niet, want zonder driver werkt het ook. Maar als iemand nog een url weet voor een driver die wel werkt dan houd ik me aanbevolen
Dan is het of de standaard Windows driver of die Creative driver/software werkt gewoon nog niet onder Windows 7.hmr schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:54:
Heb bij de device manager inderdaad gechecked en het is de driver van creative, als ik op automatisch update druk dan zegt hij dat hij up to date is al dateert hij uit 2007? Heb ook enkele drivers geprobeerd vanaf creative.com alleen zegt hij dan bij de instaltie dat er geen ondersteunde apparaten zijn gevonden. De hide items optie bevatte niet de creative instellingen alleen de standaard windows volume aanpassing
Kijk hier even [win 7] B1 en rc1 netwerk zonder homegroup onbruikbaarAnoniem: 300737 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:01:
Ik heb de dvd van Muiz uitgeprobeerd (niks illegaals aan dit keer, geen crack, patch wat dan ook, gewoon een key dat openbaar gebruikt mag worden voor testdoeleinden). Nu wil ik dus verbinding maken met mijn pc waarop Vista Ultimate 64 staat, krijg steeds foutmeldingdat ik niet de juiste rechten heb. Dit had ik niet met mijn vorige 7100 installatie.... Heeft iemand dit kunnen oplossen?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Bedankt, maar dat had ik al gedaan. Ik denk dat er iets mis is met Muiz zijn dvd, de vorige dvd die gewoon van microsoft zelf was werkte de bestanden delen gewoon goed. Ik ga maar gewoon naar een schone Vista.
Gelukkig is het optie 5: Defect RammetjeTwazerty schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:00:
3 opties:
-Brakke iso
-Windows 7 is niet (Goed) te installeren vanaf USB DVD drive
-Windows 7 is gewoon bagger
Laten we hopen dat het puntje 1 is.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
[ Voor 5% gewijzigd door Twazerty op 14-05-2009 19:36 ]
Anoniem: 190494
Maak je toch zelf een "quick launch" toolbar aan.[b][message=31946961,noline]De taskbar geeft niet wat je met voorgaande windows versie ook had. Namelijk snel starten.
Ligt toch aan je hardware denk ik. Mijn specs:Twazerty schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:31:
Mijn eerste ervaring met Windows 7 en ik ben niet bepaald onder de indruk. (Na 20-25 minuten)
De taskbar geeft niet wat je met voorgaande windows versie ook had. Namelijk snel starten. Enigste wat ik heb kunnen vinden en wat in de buurt komt is ieder programma vreselijk irritant aan die taskbar pinnen. Wil je meerdere keren dat programma openen moet je eerst rechtermuisknop doen. Niet bepaald handig (Denk ik). Ook voelt het zaakje zeer log aan. Ook al staan de icons op small. Ben niet scheel ofzo![]()
Ook heb ik in deze korte tijd al 2 spontane reboots gehad. Ook mijn eerste gevoel zegt dat het zaakje traag aanvoelt. Heb het gevoel alsof windows Vista vlotter reageerde en vlotter werkte. Met windows 7 heb ik nu 3GB Ram terwijl ik met Windows Vista 2GB had.
Wat mij ook direct opviel is dat het geluid als een gek haperd als ik door de netwerk shares blader. Muziek en/of film worden via netwerk afgespeeld met WMP.
AMD Athlon 64 X2 3800+ 2GHz
3GB Ram
M2N68
64 bit
Geluid via Coax
Edit: Groepperen heb ik een hekel aan en het pinnen is ook niet geweldig. Dan komt de taakbalk nogal rommelig over vind ik.
[ Voor 69% gewijzigd door chim0 op 14-05-2009 19:37 ]
Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be
Kijk dat zochten we maar dat krijg je een normale user nooit uitgelegd. Dat hoort gewoon standaard te activeren zijn. Zonder moeilijk doen.Anoniem: 190494 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:36:
[...]
Maak je toch zelf een "quick launch" toolbar aan.
Of je zet de "originele" er neer.
http://www.sevenforums.co...aunch-enable-disable.html
Dit heb ik ook ooit gehad, heb je een losse geluidskaart erin hangen die in de buurt van je netwerkkaart zit? Zelf had ik toentertijd een losse netwerkkaart en losse geluidskaart in de PCI sloten. Na deze verder uit elkaar te plaatsen in andere sloten was dit weg.Twazerty schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:31:
Wat mij ook direct opviel is dat het geluid als een gek haperd als ik door de netwerk shares blader. Muziek en/of film worden via netwerk afgespeeld met WMP.
Mijn boefje is liev!
Anoniem: 187361
Ik noem het eerste wat mij opvalt en wat niet werkt. Lijkt me niks mis mee toch? Ik krijg DD en DTS via Coax niet werkend terwijl ik dit perfect werkend had onder Windows XP.Sjah schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:47:
Na 20 minuten 7 een reactie geven, vind ik wat snel hoor.
[ Voor 12% gewijzigd door Twazerty op 14-05-2009 20:07 ]
Ik heb het meteen. Als je beetje tweaker bent en je hebt enigszins kennis van hardware/software, voel je zulke dingen meteen aan, je kan het niet beschrijven maar je voelt het gewoon. Tuurlijk, het is nieuw en een kwestie van wennen maar het "aanvoelen" van je systeem, ik kan me wel indenken wat ie bedoelt. Hoe beter en sneller je hardware ook, hoe minder je er op gaat letten want alles draait als een trein en alles gaat automatisch, dat ik ook mijn ervaring. Een raceauto op een mooi stuk snelweg rijdt toch anders dan in een weilandSjah schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:47:
Na 20 minuten 7 een reactie geven, vind ik wat snel hoor.
[ Voor 10% gewijzigd door urf op 14-05-2009 21:09 . Reden: update ]
Graag gedaan.
Anoniem: 174427
Ik heb exact hetzelfde probleem!! Ik heb een belkin routertje. En telkens valt de verbinding even weg. Nooit echt lang, hooguit 2 minuten. Er zit ook geen logisch patroon in. Soms heel vaak, dan weer een tijdje niet. Als dit gebeurd heeft de rest hier geen last (die draaien nog XP).Anoniem: 296288 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:10:
Mijn internet doet raar met Windows 7... Hij valt steeds even weg. Ik heb een Livebox van Online (Wanadoo) met 2 switches ertussen. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 174427 op 14-05-2009 20:46 ]
Whoppa. Ben niet eens bezig met de pc en ik heb weer een spontane reboot te pakken. Start op met Windows Error Recovery. Windows geeft zelfs aan dat het een bluescreen is geweest. Hardware is goed want die heb ik werkend overgezet vanuit een meubel in een HTPC behuizing. En geheugen is direct overgeplaatst vanuit een andere pc.chimo schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:41:
Twazerty, dat klopt niet hoor. Nogmaals, het klik klik klik bij mij. Er zit toch iets niet goed in in je hardware of drivers, denk ik. Heb je Windows update gedaan?
Anyway, ik draai dus die Isle of Lewis theme en als ik peek show desktop doe (rechts onderin) maar alleen met m'n muis erop staan, heb ik soort zonnestralen op m'n bureaublad. Als ik echt op klik, show desktop dus, dan heb ik het niet. Vind het toch wel erg mooi hoor!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Twazerty op 14-05-2009 21:05 ]
nou op een p4 1.8 met 1 gig zou ik nog steeds snel genoeg voelen of Win7 lekker loopt. En ook op de nieuwste cpu zou ik voelen dat Vista soms gewoon sloom is. Dus ja. Ik vind 20 minuten snel, omdat je dan nooit de problemen opgelost hebt die je ontmoet bij een nieuw OS op jouw bak installen. Geef het 3 uur ofzo.
[ Voor 40% gewijzigd door Twazerty op 14-05-2009 21:22 ]
Misschien moet je automatisch rebooten uitzetten wanneer een bugcheck/kritieke fout optreed. Dan kan je misschien zien waardoor de fout wordt veroorzaakt.Twazerty schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:21:
En bats weer een reboot. Dit werkt gewoon niet. Zal Vista maar weer eens installeren.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Ik snap de reacties van de mensen die het toch niet beter dan Vista vinden, maar eehhh niet vergeten dat dit nog een OS is in een ontwikkel stadium. Ook al werkt het bij erg veel mensen snel, ook bij mij zijn nog wel wat kleine oneffenheden....maar goed...je hoort mij niet klagen want voor 98% functioneert het OS gewoon perfect!Anoniem: 187361 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:48:
Muziek wil hier ook nog wel eens even stotteren als ik even wat aan het kopiëren ben en/of mappen list vanaf het netwerk. Ondanks het een draadloze verbinding is, had ik dit niet bij Vista, lijkt me toch een issue.
RC = Release Candidate.TheVMaster schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:33:
[...]
Ik snap de reacties van de mensen die het toch niet beter dan Vista vinden, maar eehhh niet vergeten dat dit nog een OS is in een ontwikkel stadium. Ook al werkt het bij erg veel mensen snel, ook bij mij zijn nog wel wat kleine oneffenheden....maar goed...je hoort mij niet klagen want voor 98% functioneert het OS gewoon perfect!
Anoniem: 126470
Je mag wel wat meer je best doen om problemen op te lossen voordat je post, maargoed jouw mening is net zo valide als elke andereTwazerty schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:31:
Mijn eerste ervaring met Windows 7 en ik ben niet bepaald onder de indruk. (Na 20-25 minuten)
Dat is makkelijk terug te krijgen, en wist ik zelf na 4 seconden Googlen al...De taskbar geeft niet wat je met voorgaande windows versie ook had. Namelijk snel starten. Enigste wat ik heb kunnen vinden en wat in de buurt komt is ieder programma vreselijk irritant aan die taskbar pinnen.
middle mouse button, shift+linkermuisknop. Dat had je zo kunnen googlen of was je wel achter gekomen als je het OS wat langer had gebruikt dan 20 minuten...Wil je meerdere keren dat programma openen moet je eerst rechtermuisknop doen. Niet bepaald handig (Denk ik).
Wat zei windows event viewer erover?Ook heb ik in deze korte tijd al 2 spontane reboots gehad.
Kan ook best een driver issue zijn. Daarom moet je ook wat meer zelf uitzoeken voordat je windows als schuldige aanwijst.Wat mij ook direct opviel is dat het geluid als een gek haperd als ik door de netwerk shares blader. Muziek en/of film worden via netwerk afgespeeld met WMP.
Ben ik het mee eens. Ik heb de taakbalk aan de linkerkant staan omdat dat gewoon lekker easy is mbt de icons zonder tekst...alleen heb ik links en rechts van icons erg veel ruimte overTwazerty schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:29:
[...]
Naar mijn mening zijn de iconen op klein nog steeds te groot. Ik kan een heel stuk minder icons open hebben staan waarbij ik nog net de eerste letter kan lezen.
[...]
Misschien wat minder klagen en meer lezen/zoeken, Windows 7 is juist op dit punt aanzienlijk verbeterd en heeft meer en handigere keyboard shortcuts. Zo start Windows+1 het eerste op de taakbalk gepinde programma, Win+2 de tweede enzovoort. Shift+Windows+1 opent een nieuw venster van de eerste gepinde shortcut als er al een Windows van open is. Probeer dat maar eens met die antieke quicklaunchTwazerty schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:02:
[...]
*Werk met een Trust media center toetsenbord zonder echte muis. Dus al dat extra geklik is vreselijk irritant.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Zat overigens ook al in Vista (behalve natuurlijk van dat Shift+.., start elke keer gewoon een nieuw programma).Zer0 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:42:
[...]
Misschien wat minder klagen en meer lezen/zoeken, Windows 7 is juist op dit punt aanzienlijk verbeterd en heeft meer en handigere keyboard shortcuts. Zo start Windows+1 het eerste op de taakbalk gepinde programma, Win+2 de tweede enzovoort. Shift+Windows+1 opent een nieuw venster van de eerste gepinde shortcut als er al een Windows van open is. Probeer dat maar eens met die antieke quicklaunch
dit helpt je verder op weg.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Helaas is dat ook meestal het geval maar bij partypoker werkt dit helaas niet. Waarbij het juist net nodig isDyStiC schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:09:
[...]
Ik heb precies het zelfde op een HP 6710b. Al mute hij het geluid niet echt (als je kijkt naar het speaker icoontje in de taakbalk), maar het mute ledje gaat wel branden op de laptop zelf. Zodra je dan iets van geluid probeerd af te spelen gaat het ledje uit en hoor je ook gewoon het geluid, dus je hebt er verder geen hinder van buiten dat het vervelend is dat het ledje telkens gaat branden.
Yep, was al de versie die ik had, maar voor de zekerheid nog maar een keer gedownload. Krijg errors tijdens install, ook in compatibility mode.chimo schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:05:
[...]
Deze al geprobeerd?
http://www.samsung.com/nl...0&model_cd=&menu=download
Dan moet windows niet voor mij hun eigen brakke driver installeren. Installeer dan geen driver zodat het helemaal niet werkt. Maar lever geen halve driver die niet fatsoenlijk werkt. Dan ben je tenminste genoodzaakt om naar een losse driver op zoek te gaan. Onder vista heb ik dit probleem volgens mij nog nooit meegemaakt. De geleverde driver werkte gewoon en niet half zoals in 7.twiFight schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:35:
[...]
Je mag wel wat meer je best doen om problemen op te lossen voordat je post, maargoed jouw mening is net zo valide als elke andere
Ik doe mij nu voor als domme consument. Die installeert het en doet constateringen. Ik zeg ook nergens dat Windows 7 slecht is.
[...]
Dat is makkelijk terug te krijgen, en wist ik zelf na 4 seconden Googlen al...
Totaal niet gebruiksvriendelijk om dat in te stellen. Dat het kan is mooi maar zet zo'n feature dan gewoon in het lijstje erbij ipv zelf moeten gaan kloten.
[...]
middle mouse button, shift+linkermuisknop. Dat had je zo kunnen googlen of was je wel achter gekomen als je het OS wat langer had gebruikt dan 20 minuten...
Middle mouse heb ik niet en Shift Linkermuisknop is ook niet altijd even handig want mijn afstandsbediening kent geen shift. Ja ik gebruik ook een remote control om mijn pc te bedienen![]()
[...]
Wat zei windows event viewer erover?
4x Kernel Power Critical Level (Event 41)
reboot na een bugcheck (Event 1001)
en 4 unexpected shutdows (Event 6008)
dat waren ze
[...]
Kan ook best een driver issue zijn. Daarom moet je ook wat meer zelf uitzoeken voordat je windows als schuldige aanwijst.
Mijn post klinkt misschien als kritiek op jou, zo boos is het niet bedoeld, maar je trekt wel veel conclusies over windows zonder het uberhaupt een kans te geven.
De taakbalk is zo'n zooitje dat het lastig te zien is welk itemnr het is.Zer0 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:42:
[...]
Misschien wat minder klagen en meer lezen/zoeken, Windows 7 is juist op dit punt aanzienlijk verbeterd en heeft meer en handigere keyboard shortcuts. Zo start Windows+1 het eerste op de taakbalk gepinde programma, Win+2 de tweede enzovoort. Shift+Windows+1 opent een nieuw venster van de eerste gepinde shortcut als er al een Windows van open is. Probeer dat maar eens met die antieke quicklaunch
dit helpt je verder op weg.
[ Voor 17% gewijzigd door Twazerty op 14-05-2009 22:35 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Je hebt geen scrollwiel?Twazerty schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:11:
heel verhaal
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ben je ingelogd als Administrator of als gebruiker met Administrator rechten ? Bij Vista moest ik ook als Administrator inloggen om de HP software van mijn printer te installeren.twiFight schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:00:
[...]
Yep, was al de versie die ik had, maar voor de zekerheid nog maar een keer gedownload. Krijg errors tijdens install, ook in compatibility mode.
Nope een toetsenbord heeft geen middle mouse button. Wel een scrollwheel. En mijn afstandsbediening heeft geen scroll en geen middle mouse.Ramon schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:41:
[...]
Je hebt geen scrollwiel?middelste muisknop is scrollwiel.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq