[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.382 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb de RC via TechNet gedownload en daar is gewoon een SHA1 hash beschikbaar.
Duurde trouwens t*ring lang om die te berekenen, terwijl ik dacht dat mijn E6750 nog niet antiek is :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Homer.J schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:02:
[...]

Ik heb inderdaad via die URL een mailtje naar AMD gestuurd. In de meuktracker heeft iemand trouwens het volgende ge-copy-pasted bij Catalyst 9.3:

[...]

Als ik dit zo lees mogen we nog wel nieuwe drivers verwachten, alleen minder vaak. Aangezien Catalyst 9.3 de laatste voor de X1950 generatie, zou de volgende dus pas 9.6 worden?
Aha, goed om te weten. Nu weet ik ook meteen waarom de nieuwe Catalyst niet wou installeren op XP. :+ Ik zal ze btw alsnog een mailtje sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:57
Een ander probleem, weet iemand waarom ik via WiFi niet zulke mooie constante snelheden haal als onder Vista? Het gaat altijd erg op en neer (amplitude van +- 300kb/s). Energie-besparingen staan uit, voor zover ik weet.

[ Voor 13% gewijzigd door MarcoC op 13-05-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Windows 7 ingestalleerd op HP TX2550ed, als 64 bits. Loopt aardig goed, veel hardware herkend. Wacom deel en touch paneel draaien. Ik moet wel zeggen dat installatie proces sneller verloopt dan verwacht. Waar je veel langer overdoet met XP installatie, gaat hier zo in een keer klaar. Ik heb alleen geen Vista installatie gezien, omdat die op laptop preinstalled is.

Wat me opvalt is de nieuwe calibratie proces. De oude proces bestaat uit aantappen van 4 hoeken, maar dat heeft nadeel omdat de rand meer afwijking heeft dan binnenin. Bij Wacom deel is dat goed te merken.
De nieuwe calibratie proces heeft veel meer tap punten: elke hoek 4 tappunten. Totaal 16 keer aantikken. Het lijkt veel, maar het compenseert de afwijking in de randen beter. Een verbetering.

Ik gebruik Vista 64 bits drivers en programma's van HP om ontbrekende delen aan te vullen die W7 niet heeft in huis. Dat gaat voorlopig nog goed.

Ik merk dat 32 bits programma's apart worden gezet, en wel in Program Files (x86) directory.
Windows 7 heeft configuratiedeel iets makkelijker gemaakt, terwijl Vista iets meer moeite heeft. Een positief beeld.

Ga nog even tijdje mee werken. :) Het is nog maar net erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:09
anandus schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:33:
Men kon het vermoeden, maar toch:

[...]
Hier wat meer info. Schijnt dus blijkbaar in de setup.exe van de DVD te zitten. Redelijk makkelijk te controleren als je je installatie DVD nog bij de hand hebt. :) Lijkt bij mij wel allemaal goed te zijn.

Komt als ik het zo zie op het volgende neer:
If the setup.exe on the DVD has a digital signature in its properties then you're fine...
Zolang je de setup.exe op je DVD niet kan openen met winrar en wanneer hij digitaal ondertekend is door Windows schijnt het wel goed te zitten.

[ Voor 25% gewijzigd door Deismyna op 14-05-2009 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 13:15

JB

Cédric roelt!

Twazerty schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:00:
Mijn eerste ervaring met Windows 7 RC is oneindig veel slechter als de eerste aanraking met Vista. Ik kan Windows 7 namelijk totaal niet installeren :+ Booten van de DVD werkte en daarna krijg je het windows logo. Maar blijft helaas opvallend lang op Starting Windows staan.

3 opties:
-Brakke iso
-Windows 7 is niet (Goed) te installeren vanaf USB DVD drive
-Windows 7 is gewoon bagger

Laten we hopen dat het puntje 1 is.
optie 4: je ISO gebakken met Nero?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:30

Grozno

acts without consequence!

Deismyna schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 00:24:
[...]

Hier wat meer info. Schijnt dus blijkbaar in de setup.exe van de DVD te zitten. Redelijk makkelijk te controleren als je je installatie DVD nog bij de hand hebt. :) Lijkt bij mij wel allemaal goed te zijn.

Komt als ik het zo zie op het volgende neer:

[...]

Zolang je de setup.exe op je DVD niet kan openen met winrar en wanneer hij digitaal ondertekend is door Windows schijnt het wel goed te zitten.
Even ter verduidelijking:
Capture

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Laatst online: 13-05 16:00
ByteSize schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:22:
Heeft er nog iemand problemen met slechte video kwaliteit?

Xvid videos vertonen blok vorming (net zoals een slechte mpeg) en ronde randen zijn erg gekarteld.
Ik draai de RC 64-bit met een Radeon HD 4670. Probleem er was direct na een clean install, na installatie van ATI driver 8.600 of 8.612 (9.4) al dan niet in combo met de XVID Codec (Koepi's 1.21), met WMP of VLC.

DVD's of het filmpje "Wildlife in HD" vertonen dit probleem niet.

Iemand met gelijkaardig troubles? En er een oplossing voor gevonden?
Je bent niet de enige met dit probleem. Ik draai sinds vandaag ook Windows 7 RC en gebruik voor het afspelen van HD fillms PowerDVD, ZoomPlayer en Mediaplayer (bewust, omdat ik ook nog een DTS naar mijn digitale versterker wil hebben). HD films zijn erg netjes, echter is het me nog niet gelukt om HD films op mijn grafische kaart (een HD4850) te laten encoden. Mijn CPU (q6600) loopt dus bij het afspelen van HD tegen de 60% gebruk op. Software encoding dus. Zal wel aan mijn codecs liggen denk ik, morgen even naar kijken.

Om op jouw verhaal terug te komen, bij DVD's (video-TSen) die ik in power DVD inlaad zijn beduidend minder van kwaliteit dan ik gewend was van vista. Ik gebruik Power DVD 7.3 ultimate edition, en die zou ik ook willen blijven gebruiken. Geen goedkoop geintje namelijk. Iemand tips/ervaringen?

Btw : Die opstarttijd van windows 7 vind ik wel echt giga snel. Sneller dan ik gewend was van zowel XP als vista! _/-\o_

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006

Twazerty

AVCHDCoder developer

JB schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 00:53:
[...]
Nope ImgBurn 4X

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
[...]
is dat slecht dan. ik heb al mijn windows 7's gebrand met nero op 16x zonder problemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Woa! Ik ben niet zo blij. Net een nieuwe virtual machine aangemaakt met een gestripte W7. Veel drivers, software, etc geinstalleerd, maar toen crashte mijn host OS, en nu ben ik de hele virtual machine kwijt 8)7 Goed, morgen nog een keer.

Iemand anders nog ervaring met het strippen van W7? Ik heb het met vLite gedaan. Nog niet alles schijnt te werken. Mijn install disc ging van 2,5 naar 4,0 gb maar de installatie van W7 zelf krimpte met zo'n 3,5 gb!! Niet dat ik de ruimte hard nodig heb, maar er zit toch een hoop overbodige zooi in. Ik was dus bezig met het testen van alle software, maar ben nu alle progressie kwijt. Dingen die nog goed werkten met een gestripte W7 waren: Total Commander, Irfanview, SetPoint, Impulse, Trustmaster gamepad drivers, Spywareblaster, Antivir, en vast nog wel wat dingen die ik vergeten ben. Ook alles van W7 dat ik kon testen werkte nog: windows update, directx, windows search, etc.

Eén driver krijg ik nog niet werkend: de Samsung SyncMaster 940BW driver. Ook die voor Vista werkt niet, en ook niet in compatibility mode! Niet dat ik er per se een driver voor nodig heb, maar in XP heeft die altijd installed gestaan dus waarom niet voor windows 7?! Maargoed installeren wou dus niet, ook niet door manueel de .inf te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik heb gelukkig naar TheVMaster geluisterd, heb hem van de officiële site gedownload :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

Mijn eerste ervaring met Windows 7 RC is oneindig veel slechter als de eerste aanraking met Vista. Ik kan Windows 7 namelijk totaal niet installeren :+ Booten van de DVD werkte en daarna krijg je het windows logo. Maar blijft helaas opvallend lang op Starting Windows staan.
Langer wachten :P
Serieus, ik heb het ook, al met Vista en nu met Win7 weer. Zal iets zijn in de hardware ofzo want op 2 andere pc's hier heb ik het niet met dezelfde dvd/iso.
Dat scherm (en later nog 1) blijft zeker 5min zo staan zonder enige activiteit, de rest van de setup loopt verder prima en na de install loopt het ook allemaal als een zonnetje.
Dus "gewoon" wat langer wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:50
twiFight schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 02:55:

Eén driver krijg ik nog niet werkend: de Samsung SyncMaster 940BW driver. Ook die voor Vista werkt niet, en ook niet in compatibility mode! Niet dat ik er per se een driver voor nodig heb, maar in XP heeft die altijd installed gestaan dus waarom niet voor windows 7?! Maargoed installeren wou dus niet, ook niet door manueel de .inf te installeren.
Ik heb een Samsung SyncMaster 206BW en via Windows Update installeert ie wel de driver. Heb je Windows Update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Hop! Daarom heb ik ook netjes gewacht op de officiele MS RC release, en niet de torrentversie die al weer eerder uitlekte. Altijd loop je het risico troep mee te krijgen en je wil zeker geen backdoors en keyloggers in je OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
Ik werk nu een week met Windows 7 en ik moet zeggen dat het mij echt bevalt. De peakoptie gebruik ik regelmatig en vind ik wel een aanwinst (kom van XP). Verder is het tot nu toe echt stabiel. Het enige wat momenteel nog niet klopt is Firefox. Ik heb een backup teruggezet van mijn oude xp, maar dat pakt hij schijnbaar niet goed. Maar dat is meer een firefox probleem dan windows 7 gerelateerd.

[ Voor 8% gewijzigd door wisselwerking op 14-05-2009 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Anoniem: 69767 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:11:
[...]

Hop! Daarom heb ik ook netjes gewacht op de officiele MS RC release, en niet de torrentversie die al weer eerder uitlekte. Altijd loop je het risico troep mee te krijgen en je wil zeker geen backdoors en keyloggers in je OS.
Ik heb dus wel een uitgelekte versie gedownload, hoe kan ik controleren of deze goed is. Ik heb de ISO niet meer dus kan geen hash check doen. Heb ook al een scan gedaan met ClamWin, en die heeft niks gevonden.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 18:08

Fab1Man

Live life to the fullest

Is het iemand gelukt om op de RC, Battlefield 2142 te installeren? De installatie lukt eigenlijk, alleen DirectX faalt bij de installatie. Daarna patch 1.50 eroverheen gaat prima. Dan wil ik Northern Strike installeren en hier gaat het mis. Ik moet minimaal versie 1.20 hebben, terwijl ik dus 1.50 heb. Daarnaast als ik dan zonder Northern Strike online ga, wordt ik meteen gekickt met de melding dat een gemodificeerde versie niet toegestaan is.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Net gister Windows 7 geinstalleerd op mijn nieuw in elkaar gezette bakbeest :) Tot op heden geen problemen!

Maar ik ben nu al een tijd aan het surfen en googelen om uit te zoeken hoe ik handig & snel de locatie van mijn userfolders (muziek, documenten etc) van mijn systeempartitie naar een andere partitie kan zetten zonder elke library met de hand over te zetten... Het zou iets heel simpels moeten zijn... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
Het zijn toch maar 4 libraries (ofzo, zit nu achter een xp machine) waarvan je de nieuwe locatie moet opgeven? Of begrijp ik jou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Woodpecker schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:49:
Net gister Windows 7 geinstalleerd op mijn nieuw in elkaar gezette bakbeest :) Tot op heden geen problemen!

Maar ik ben nu al een tijd aan het surfen en googelen om uit te zoeken hoe ik handig & snel de locatie van mijn userfolders (muziek, documenten etc) van mijn systeempartitie naar een andere partitie kan zetten zonder elke library met de hand over te zetten... Het zou iets heel simpels moeten zijn... :?
Open je C:/users folder en verplaats de inhoud naar de nieuwe locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:16
MasterMike schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:09:
Ik heb hier ook windows 7 build 7100 draaien op een HP 6710B, maar een probleem dat ik heb is dat het geluid om de halve minuut gewoonweg gemute wordt. Al geprobeerd om nieuwe drivers voor audio te installeren ook heb ik de software voor de touchknoppen geinstalleerd maar hij blijft helaas steeds weer muten. Iemand enig idee? Verder bevalt windows 7 mij erg goed.
offtopic:
Grappig... ik heb net dat probleem(audio) opgelost met een OSX installatie (die super stabiel draait!) op hetzelfde systeem :X

Ik heb zelf problemen met het werkend krijgen van KPN Mobiel Internet Dashboard (icm internetkaart 820). Vista install laat het helaas afweten met de driver.

[ Voor 3% gewijzigd door Tranzy op 14-05-2009 10:21 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 00:56

artificial_sun

Mazda Rx7

Joolee schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:16:
[...]

Volgens mij gaat alles dan niet mee, ook wordt de nieuwe lokatie niet als de "echte" user lokatie herkend volgens mij. De enige oplosing hiervoor is tot nu toe; rommelen in het register.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Iemand die me kan vertellen hoe ik erachter kom of mijn Adaptec 5805 RAID-controller werkt op Windows 7? Er zijn geen officiele drivers beschikbaar en Adaptec kon mij niet vertellen of dit ging lukken. Wel werd mij verteld dat in de retail versie straks standaard drivers voor adaptec controllers zijn ingebakken..

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-03 20:38
Heb gister W7 RC op mijn MacBook Pro geïnstalleerd en het draait perfect. Bootcamp en alle drivers werkten meteen zonder enige foutmelding of wat dan ook. Alleen ben ik wel een minpuntje tegengekomen. Als je een map aanmaakt waar je snelkoppelingen in zet, kan je de snelkoppelingen niet naar wens sorteren net als in XP en Vista. Alles wordt gewoon op naam gesorteerd en dat kan niet uitgeschakeld worden. Weet iemand een oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Woodpecker schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:49:

Known Folders Browser
http://weblogs.asp.net/ke...sta-and-Beyond_2900_.aspx

Afbeeldingslocatie: http://weblogs.asp.net/blogs/kennykerr/KnownFoldersBrowser/image.png

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-05 09:45
Ik weet niet of het hier al langsgekomen is, ik vind niets met de search, maar ik krijg geen é meer in windows 7. Ook ä werkt niet meer. Moeten we nu terug naar het oude windows tijdperk waar je met alt+ numerieke combinatie moest werken??

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:57
Toetsenbord staat wel ook op International?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
PathFindeR_NL schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:23:
Ik weet niet of het hier al langsgekomen is, ik vind niets met de search, maar ik krijg geen é meer in windows 7. Ook ä werkt niet meer. Moeten we nu terug naar het oude windows tijdperk waar je met alt+ numerieke combinatie moest werken??

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.
Op welke manier bedoel je dan? Met ALT werkt het gewoon en ze staan ook gewoon in de Charcater Map onder Accesoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:53
chimo schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:57:
[...]
Op welke manier bedoel je dan? Met ALT werkt het gewoon en ze staan ook gewoon in de Charcater Map onder Accesoires.
Ik denk dat hij bedoelt de manier gewoon met de tekens en daarna de letter, dus dat je eerst op ' drukt en dan de e bijvoorbeeld. Waarschijnlijk staat je toetsenbord op US ipv US International ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

[...]
Op de ' + e manier (dus gewoon eerst ' intoetsen en daarna de e). Geen idee of het bij mij wel of niet werkt thuis.
Kun je hiermee de hele user map verplaatsen naar bijv. D:/ dat kan ik namelijk niet ze terug vinden in die text? (het pad in het register moet natuurlijk dan ook meegaan)

Edit: Misschien werkt dit http://my.safaribooksonline.com/9780768689280/ch01lev1sec8, Zou iemand dat kunnen checken , ik ben aan het werk dus kan niets doen nu. ik zou aan het werk moeten zijn bedoel ik :+

[ Voor 11% gewijzigd door artificial_sun op 14-05-2009 12:25 ]

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-05 15:19
[...]
Zorg dat je taalinstelling op Nederlands staat (engels kent geen leestekens als deze, dus zul je die ook niet krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:53
DaSaN schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:17:
[...]

Zorg dat je taalinstelling op Nederlands staat (engels kent geen leestekens als deze, dus zul je die ook niet krijgen)
Taalinstelling op Nederlands... Het kan fijn zijn voor sommige mensen, maar ik zou er toch niet aan moeten denken dat alle shift combinaties die ik op mijn toetsenbord zie ergens anders zitten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

JanW schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:32:
[...]

Taalinstelling op Nederlands... Het kan fijn zijn voor sommige mensen, maar ik zou er toch niet aan moeten denken dat alle shift combinaties die ik op mijn toetsenbord zie ergens anders zitten :X
Volgens mij spreken ze hier over taal instellingen en niet de tobo instellingen. Maar weet het verder ook niet.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 14:12
Joolee schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:16:
[...]

:? Ik zou dat dus even op de manier doen die daarvoor is....

Profiel Map

Hij verplaatst dan ook automatisch alle files die in de map staan...

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 14-05-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
chimo schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 08:38:
[...]
Ik heb een Samsung SyncMaster 206BW en via Windows Update installeert ie wel de driver. Heb je Windows Update gedaan?
Uiteraard, sowieso een van de eerste dingen die ik doe na een install, samen met anvivirus :) Ik kreeg op XP altijd wel drivers aangeboden, dus wellicht doen ze dat zodra W7 retail gaat het daar ook wel voor. Ik mis het in principe niet, want zonder driver werkt het ook. Maar als iemand nog een url weet voor een driver die wel werkt dan houd ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
DaSaN schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:17:
[...]

Idd, heb het net getest met Wordpad. Op NL werkt ' + e, op EN niet! 8)

[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 14-05-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
TheVMaster schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:48:
[...]

:? Ik zou dat dus even op de manier doen die daarvoor is....

Hij verplaatst dan ook automatisch alle files die in de map staan...
Ik heb het dus maar op deze manier gedaan, maar dat moet dan wel per map. Het kan dus kennelijk niet in één keer. Goede tip voor Windows 8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Woodpecker schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:12:
[...]

Ik heb het dus maar op deze manier gedaan, maar dat moet dan wel per map. Het kan dus kennelijk niet in één keer. Goede tip voor Windows 8 ;)
Ehh....ik heb niet al mijn mappen op 1 schijf staan. :+ Dus ik vind dat niet erg...hehe..maar goed..op zich zou het wel fijn zijn als je je profiel uberhaupt met 1 druk op de knop kunt wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-05 15:19
artificial_sun schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:35:
[...]

Volgens mij spreken ze hier over taal instellingen en niet de tobo instellingen. Maar weet het verder ook niet.
Inderdaad: taal NL, tobo inst US International

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

TheVMaster schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:23:
[...]

Ehh....ik heb niet al mijn mappen op 1 schijf staan. :+ Dus ik vind dat niet erg...hehe..maar goed..op zich zou het wel fijn zijn als je je profiel uberhaupt met 1 druk op de knop kunt wijzigen.
Het gaat ook niet om de mappen in Users maar om de hele user folder zelf of in ieder geval mijn eigen user map. Zodat ook application data ed. daar gesaved word. Das wel zo makkelijk voor alle prog instellingen en savegames.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

DyStiC

'Atta way, baby!

MasterMike schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:09:
Ik heb hier ook windows 7 build 7100 draaien op een HP 6710B, maar een probleem dat ik heb is dat het geluid om de halve minuut gewoonweg gemute wordt. Al geprobeerd om nieuwe drivers voor audio te installeren ook heb ik de software voor de touchknoppen geinstalleerd maar hij blijft helaas steeds weer muten. Iemand enig idee? Verder bevalt windows 7 mij erg goed.
Ik heb precies het zelfde op een HP 6710b. Al mute hij het geluid niet echt (als je kijkt naar het speaker icoontje in de taakbalk), maar het mute ledje gaat wel branden op de laptop zelf. Zodra je dan iets van geluid probeerd af te spelen gaat het ledje uit en hoor je ook gewoon het geluid, dus je hebt er verder geen hinder van buiten dat het vervelend is dat het ledje telkens gaat branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279127

anubis_offline schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:35:
Heeft er iemand al problemen onder vonden met installeren van games?, krijg onder 7100 rc1 Cod waw niet geinstalleerd zelf na 2 x reinstal van Windows7 blijf hij vast lopen na 4 minuten o response!
7068 was er geen vuitlje aan de de lucht...
Ik heb hetzelfde probleem wat betreft het vastlopen...
Ik draai sinds maandag 7100, nu heb ik gister een 2e partitie aangemaakt en daar ook nog een x 7100 op gezet..
die eerste draait al vanaf maandag zonder problemen!
die 7100 die ik op de 2e partitie heb gezet loopt ook na een paar minuten vast.. eerst stop de muis ermee, dan reageerd alles heel traag en kan ik niets meer afsluiten enzo..
die 2e partitie heb ik al eens opnieuw aangemaakt en 7100 er opnieuw opgezet.. in veilige modus lijkt hij er geen last van te hebben.. ook heb ik al andere video drivers geprobeerd.. zonder succes.....
waar kan ik verder zoeken?

[edit] probleem lijkt hem toch in de video-driver te zitten... raar dat ik hier in mijn eerste boot geen last van heb.....

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 279127 op 14-05-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-03 20:38
Iemand enig idee hoe je snelkoppelingen in een eigen map handmatig kan sorteren zonder dat windows dit doet
voor je??? Kan namelijk het sorteren op naam niet uitschakelen terwijl dit wel in Xp en Vista kon. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296288

Mijn internet doet raar met Windows 7... Hij valt steeds even weg. Ik heb een Livebox van Online (Wanadoo) met 2 switches ertussen. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187361

DickyFR1908, wireless, draad? En wat heb je zelf al onderzocht? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Ik heb een probleem met mijn SB audigy kaartje. De drivers zijn goed geinstalleerd op windows 7 door de automatische updater, maar ik kan niet zoals in XP die creative setup interface vinden waarop ik ook mijn mp3's kon laten emuleren naar een 5.1 geluids weergave. Nu komt het alleen uit de 2 stereo speakers, terwijl als ik in windows 7 mijn speakers op 5.1 zet en een test doe alle speakers het wel gewoon doen!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296288

Anoniem: 187361 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:21:
DickyFR1908, wireless, draad? En wat heb je zelf al onderzocht? :Y)
draad, heb verder niks onderzocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 296288 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:27:
[...]

draad, heb verder niks onderzocht
doe dat dan eerst even? dat voorkomt dat ik in het vervolg loze brainfarts direct ga verwijderen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
hmr schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:24:
Ik heb een probleem met mijn SB audigy kaartje. De drivers zijn goed geinstalleerd op windows 7 door de automatische updater, maar ik kan niet zoals in XP die creative setup interface vinden waarop ik ook mijn mp3's kon laten emuleren naar een 5.1 geluids weergave. Nu komt het alleen uit de 2 stereo speakers, terwijl als ik in windows 7 mijn speakers op 5.1 zet en een test doe alle speakers het wel gewoon doen!
Staat ie niet bij Hidden icons? Ik dacht eerst ook dat m'n Realtek Soundmanager niet geinstalleerd was maar het icoontje stond gewoon bij Hidden icons. Start > bij search intypen "show hide" dan zie je het vanzelf. Ik heb onderaan aangevinkt "Always show all icons"

Heb je ook gekeken onder Devicemanager of het daadwerkelijk de driver is van Creative?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Heb bij de device manager inderdaad gechecked en het is de driver van creative, als ik op automatisch update druk dan zegt hij dat hij up to date is al dateert hij uit 2007? Heb ook enkele drivers geprobeerd vanaf creative.com alleen zegt hij dan bij de instaltie dat er geen ondersteunde apparaten zijn gevonden. De hide items optie bevatte niet de creative instellingen alleen de standaard windows volume aanpassing

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Beta gedraaid, perfect op wat rare dingen na, maar ja, het was een beta.
Nu de RC, en die heeft dikke problemen met internetten. Is zelfs een schonere installatie dan de beta (alleen office), en krijg op heel veel pagina's timeouts. En op het zelfde moment met een laptop of telefoon op hetzelfde wifi netwerk geen enkel probleem op die site. Blijft dus beperkt tot die ene Windows 7 RC laptop.
Heel raar, kan het niet pinpointen. Geen DNS probleem, sites worden wel contacted, en daarna komt de boel op waiting for... te staan. En uiteindelijk timeout.
Hij gaat er af bij mij als ik ff tijd heb. Geen tijd om te troubleshooten iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300737

Ik heb de dvd van Muiz uitgeprobeerd (niks illegaals aan dit keer, geen crack, patch wat dan ook, gewoon een key dat openbaar gebruikt mag worden voor testdoeleinden). Nu wil ik dus verbinding maken met mijn pc waarop Vista Ultimate 64 staat, krijg steeds foutmeldingdat ik niet de juiste rechten heb. Dit had ik niet met mijn vorige 7100 installatie.... Heeft iemand dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
twiFight schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:52:
[...]

Uiteraard, sowieso een van de eerste dingen die ik doe na een install, samen met anvivirus :) Ik kreeg op XP altijd wel drivers aangeboden, dus wellicht doen ze dat zodra W7 retail gaat het daar ook wel voor. Ik mis het in principe niet, want zonder driver werkt het ook. Maar als iemand nog een url weet voor een driver die wel werkt dan houd ik me aanbevolen :)
Deze al geprobeerd?

http://www.samsung.com/nl...0&model_cd=&menu=download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
hmr schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:54:
Heb bij de device manager inderdaad gechecked en het is de driver van creative, als ik op automatisch update druk dan zegt hij dat hij up to date is al dateert hij uit 2007? Heb ook enkele drivers geprobeerd vanaf creative.com alleen zegt hij dan bij de instaltie dat er geen ondersteunde apparaten zijn gevonden. De hide items optie bevatte niet de creative instellingen alleen de standaard windows volume aanpassing
Dan is het of de standaard Windows driver of die Creative driver/software werkt gewoon nog niet onder Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:40

KL643

beeldaandemuur

Anoniem: 300737 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:01:
Ik heb de dvd van Muiz uitgeprobeerd (niks illegaals aan dit keer, geen crack, patch wat dan ook, gewoon een key dat openbaar gebruikt mag worden voor testdoeleinden). Nu wil ik dus verbinding maken met mijn pc waarop Vista Ultimate 64 staat, krijg steeds foutmeldingdat ik niet de juiste rechten heb. Dit had ik niet met mijn vorige 7100 installatie.... Heeft iemand dit kunnen oplossen?
Kijk hier even [win 7] B1 en rc1 netwerk zonder homegroup onbruikbaar

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Iemand al met fusesmb of pyneighbourhood (linux) verbinding met Windows 7 kunnen leggen? Ik krijg het niet voor elkaar.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, maar dat had ik al gedaan. Ik denk dat er iets mis is met Muiz zijn dvd, de vorige dvd die gewoon van microsoft zelf was werkte de bestanden delen gewoon goed. Ik ga maar gewoon naar een schone Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

3 opties:
-Brakke iso
-Windows 7 is niet (Goed) te installeren vanaf USB DVD drive
-Windows 7 is gewoon bagger

Laten we hopen dat het puntje 1 is.
Gelukkig is het optie 5: Defect Rammetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twazerty schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 18:04:
[...]

Gelukkig is het optie 5: Defect Rammetje
Waar is optie 4? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die was geloof ik al voorbij gekomen :P

edit:
[...]

[ Voor 66% gewijzigd door Raven op 14-05-2009 18:16 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O oke, enne... ik heb iets geks met Vista meegemaakt daarnet, ik was vergeten de partitie met W7 te formatteren, installeerde Vista op dezelfde partitie, bij de herstart kreeg ik de keuze uit 2 windows. Vista of Seven. Bij mijn weten kan dit nooit? 2 OS installeren op 1 partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-05 17:15
Wat kan ik nog doen met mijn "contacts"...?

In de map users>'username'>contacts heb ik al mijn contacts uit Vista maar gekopieerd.
Maar waar worden die nog voor gebruikt? Windows Live mail gebruikt ze niet meer en slaat ze ergens online op? Althans ik heb aanpassingen gemaakt en die zijn niet doorgevoerd in die map.

-met welk programma in Windows 7 worden ze gebruikt?
-waar slaat Live mail de contacts op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Kan wel. Als je de nieuwste bootloader het laatste installeerd gaat het zelfs vrij aardig. Als je eerst 7 doet, en daarna bijvoorbeeld XP, dan gaat het helemaal niet juist. Maar 7 (en vista) herkennen eerdere windows versies, en doen dan wat slimme dingen met de bootloader.

Of je de oude vista daadwerkelijk nog kon opstarten is wel de vraag, maar in theorie kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
Na heel wat geïnstalleer heeft ook Windows 7 wat updates gedaan, en opeens kan ik niet meer bij de gadgets (de koppeling bij rechtermuisklik werkt niet meer), en ben ik ook de klok rechtsboven kwijt. Heb alleen ik daar last van? En zo ja, iemand enig idee hoe ik die weer terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Iemand al themes gedownload? Ik heb ze allemaal gedownload maar draai de Isle of Lewis, die vind ik voorlopig het mooist. O+

http://windows.microsoft.com/en-US/Windows7/Personalize

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Mijn eerste ervaring met Windows 7 en ik ben niet bepaald onder de indruk. (Na 20-25 minuten)

De taskbar geeft niet wat je met voorgaande windows versie ook had. Namelijk snel starten. Enigste wat ik heb kunnen vinden en wat in de buurt komt is ieder programma vreselijk irritant aan die taskbar pinnen. Wil je meerdere keren dat programma openen moet je eerst rechtermuisknop doen. Niet bepaald handig (Denk ik). Ook voelt het zaakje zeer log aan. Ook al staan de icons op small. Ben niet scheel ofzo :P

Ook heb ik in deze korte tijd al 2 spontane reboots gehad. Ook mijn eerste gevoel zegt dat het zaakje traag aanvoelt. Heb het gevoel alsof windows Vista vlotter reageerde en vlotter werkte. Met windows 7 heb ik nu 3GB Ram terwijl ik met Windows Vista 2GB had.

Wat mij ook direct opviel is dat het geluid als een gek haperd als ik door de netwerk shares blader. Muziek en/of film worden via netwerk afgespeeld met WMP.

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2GHz
3GB Ram
M2N68
64 bit

Geluid via Coax

Edit: Groepperen heb ik een hekel aan en het pinnen is ook niet geweldig. Dan komt de taakbalk nogal rommelig over vind ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Twazerty op 14-05-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

[b][message=31946961,noline]De taskbar geeft niet wat je met voorgaande windows versie ook had. Namelijk snel starten.
Maak je toch zelf een "quick launch" toolbar aan.
Of je zet de "originele" er neer.
http://www.sevenforums.co...aunch-enable-disable.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Twazerty schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:31:
Mijn eerste ervaring met Windows 7 en ik ben niet bepaald onder de indruk. (Na 20-25 minuten)

De taskbar geeft niet wat je met voorgaande windows versie ook had. Namelijk snel starten. Enigste wat ik heb kunnen vinden en wat in de buurt komt is ieder programma vreselijk irritant aan die taskbar pinnen. Wil je meerdere keren dat programma openen moet je eerst rechtermuisknop doen. Niet bepaald handig (Denk ik). Ook voelt het zaakje zeer log aan. Ook al staan de icons op small. Ben niet scheel ofzo :P

Ook heb ik in deze korte tijd al 2 spontane reboots gehad. Ook mijn eerste gevoel zegt dat het zaakje traag aanvoelt. Heb het gevoel alsof windows Vista vlotter reageerde en vlotter werkte. Met windows 7 heb ik nu 3GB Ram terwijl ik met Windows Vista 2GB had.

Wat mij ook direct opviel is dat het geluid als een gek haperd als ik door de netwerk shares blader. Muziek en/of film worden via netwerk afgespeeld met WMP.

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2GHz
3GB Ram
M2N68
64 bit

Geluid via Coax

Edit: Groepperen heb ik een hekel aan en het pinnen is ook niet geweldig. Dan komt de taakbalk nogal rommelig over vind ik.
Ligt toch aan je hardware denk ik. Mijn specs:

ASUS M3N78
AMD X3 8650
4GB DDR2-800
640GB RAID-0
GTX260

Draait als een zonnetje, gewoon instant klik, geen wachttijden, niks. RAID-0 is wel handig hoor met deze besturingssytemen, is toch een stuk sneller. Vind ik.. :+

[ Voor 69% gewijzigd door chim0 op 14-05-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:10
@Twazerty

juiste drivers geinstalleerd?

want heb het hier ook op een X2 draaien 64bit geen problemen..

is het een torrent versie of van de officiele site...

het taakbalk moet je gewoon worden.. maar na een tijdje gebruikt te hebben word je het zeker gewoon!

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Anoniem: 190494 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:36:
[...]

Maak je toch zelf een "quick launch" toolbar aan.
Of je zet de "originele" er neer.
http://www.sevenforums.co...aunch-enable-disable.html
Kijk dat zochten we maar dat krijg je een normale user nooit uitgelegd. Dat hoort gewoon standaard te activeren zijn. Zonder moeilijk doen.

@Icekiller2k6

Driver geinstalleerd van mijn Ati HD3450. Effe rebootje. Klik programma aan. Pats reboot. Zojuist audiodriver van de asus site gedownload en effe kijke of het me nu wel lukt om 5.1 te activeren.

@hieronder
Nope gewoon onboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 13:15

JB

Cédric roelt!

Dit heb ik ook ooit gehad, heb je een losse geluidskaart erin hangen die in de buurt van je netwerkkaart zit? Zelf had ik toentertijd een losse netwerkkaart en losse geluidskaart in de PCI sloten. Na deze verder uit elkaar te plaatsen in andere sloten was dit weg.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na 20 minuten 7 een reactie geven, vind ik wat snel hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187361

Muziek wil hier ook nog wel eens even stotteren als ik even wat aan het kopiëren ben en/of mappen list vanaf het netwerk. Ondanks het een draadloze verbinding is, had ik dit niet bij Vista, lijkt me toch een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Sjah schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:47:
Ik noem het eerste wat mij opvalt en wat niet werkt. Lijkt me niks mis mee toch? Ik krijg DD en DTS via Coax niet werkend terwijl ik dit perfect werkend had onder Windows XP.

BTW weer een programma gecrashed is niet eens te killen op een normale manier.

Edit:
hebbes DD en DTS werken ook weer.
Haperend geluid ook weer weg.

Maarja de alleereerste indrukken doen het hem vaak.

[ Voor 12% gewijzigd door Twazerty op 14-05-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Sjah schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:47:
Ik heb het meteen. Als je beetje tweaker bent en je hebt enigszins kennis van hardware/software, voel je zulke dingen meteen aan, je kan het niet beschrijven maar je voelt het gewoon. Tuurlijk, het is nieuw en een kwestie van wennen maar het "aanvoelen" van je systeem, ik kan me wel indenken wat ie bedoelt. Hoe beter en sneller je hardware ook, hoe minder je er op gaat letten want alles draait als een trein en alles gaat automatisch, dat ik ook mijn ervaring. Een raceauto op een mooi stuk snelweg rijdt toch anders dan in een weiland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Ik heb zo af en toe een klein probleempje met Windows 7 (nu ook). Heb momenteel continu 95 tot 100 procent CPU gebruik. Wanneer ik bij taskmanager kijk zie ik geen processen die veel CPU gebruiken.

Wanneer ik echter de resourcemonitor open zie ik dat 'System Interrupts' continu meer dan 80% CPU gebruiken. Ik heb dit al eens eerder gehad en toen ging het na een uurtje ongeveer vanzelf over.

Ik heb er vertrouwen in dat dit ook wel weer vanzelf over gaat, maar ik zou toch graag weten hoe dit komt. Ik kan echter nergens vinden waar dit CPU gebruik vandaan komt. Ook google maakt me niet veel wijzer.

Iemand enige idee wat de oorzaak van dit CPU gebruik kan zijn?

..update..
Windows Defender uitschakelen helpt niet
Heb geen antivirus draaien
CPU gebruik van 'System Interrupts' is nu nog zo'n 30 tot 45 procent

[ Voor 10% gewijzigd door urf op 14-05-2009 21:09 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Na wat klachten zijn in het eerste uur ook wat goede dingen opgevallen:
System icons systeem zit lekker in elkaar. Personalizations ook. Werkt een stuk beter zo. Devices en Printers kan denk ik ook wel handig zijn. Voortgang in je taskbar lijkt me ook zeer handig. Alleen nog de vraag of ieder programma er mee om kan gaan.

Het is puur de taskbar waar ik nog niet over te spreken ben. Dat geflip enz. Je word er moe van :9

Naar mijn mening zijn de iconen op klein nog steeds te groot. Ik kan een heel stuk minder icons open hebben staan waarbij ik nog net de eerste letter kan lezen.

Maar het is weer raak. Heb Windows 7 bijna vast laten lopen. 15x explorer geopend met verschillende mappen. Daarna direct achter elkaar Rekenmachine en WMP geopend. Na circa 1 minuut kon ik mijn pijl weer bewegen.

Dat peeken is overigens wel geweldig als je even doorhebt hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Hier draait build 7100 RC 64-bit al een week prima. Na build 7000 en 7048 ook een tijdje geprobeerd te hebben zit ik nu fulltime op mijn computer met de RC versie te werken i.p.v. Vista. Werkt heerlijk, zoals zovelen natuurlijk weten.

Na dit topic en voorgaande topics een beetje mee gelezen te hebben zit ik met een paar vragen/problemen.
1. Grootste ergenis is dat ik standby (S3) niet aan de praat krijg, hij gaat even uit maar springt 10 seconden later weer aan. Ik had bijvoorbeeld al verschillende 'power plans' geprobeerd maar dat lijkt niet te helpen. Misschien iemand hier een oplossing voor om dit mogelijk op te lossen? Als ik de drivers van Nvidia's website download en installeer zou het misschien helpen?
2. Het brakke programma Samsung PC-Studio werkt niet naar behoren, hij detecteert mijn telefoon niet (Samsung U600). Onder Vista werkte het programma ook niet geweldig maar daar kon ik tenminste nog wel bestanden en agenda items syncen, nu niks. Deze reeks topics al doorgezocht maar kon daar niks voor vinden. Hier rept iemand er wel over maar daar kan ik weinig mee.
3. Dit is meer een Windows Media Player instellingen probleem (hopelijk) maar ik vraag 't hier toch even hopende dat iemand er een antwoord voor heeft. Hoe zorg ik ervoor dat hij niet wil gaan syncen of er überhaupt ook maar aan denkt? En waarom onthoud hij niet gewoon dat ik 1 map wil afspelen als ik de computer heb opgestart (bijvoorbeeld D:\Muziek)?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want dan zou ik klaar zijn en de schijf waar Vista opstaat leeg kunnen gooien (bij wijze van spreken dan). Voor de rest is Windows 7 echt voortreffelijk, alhoewel ik nog steeds moet wennen aan die gegroepeerde programma's.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Twazerty, dat klopt niet hoor. Nogmaals, het klik klik klik bij mij. Er zit toch iets niet goed in in je hardware of drivers, denk ik. Heb je Windows update gedaan?

Anyway, ik draai dus die Isle of Lewis theme en als ik peek show desktop doe (rechts onderin) maar alleen met m'n muis erop staan, heb ik soort zonnestralen op m'n bureaublad. Als ik echt op klik, show desktop dus, dan heb ik het niet. Vind het toch wel erg mooi hoor! :9~

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/windows7/7desktop1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/k.petrov/chim0/windows7/7desktop2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174427

Anoniem: 296288 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:10:
Mijn internet doet raar met Windows 7... Hij valt steeds even weg. Ik heb een Livebox van Online (Wanadoo) met 2 switches ertussen. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik heb exact hetzelfde probleem!! Ik heb een belkin routertje. En telkens valt de verbinding even weg. Nooit echt lang, hooguit 2 minuten. Er zit ook geen logisch patroon in. Soms heel vaak, dan weer een tijdje niet. Als dit gebeurd heeft de rest hier geen last (die draaien nog XP).

Het ligt dus echt aan Win7.

Hoef niet opnieuw op te starten oid. De verbinding komt vanzelf weer terug. Heb al geprobeerde de drivers van de onboard lan te updaten. Maar dat hielp niet. Energiebeheer is het ook niet, ook al geprobeerd.

Iemand enig idee hoe dit (best wel irritante) probleem kan worden verholpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 174427 op 14-05-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 18:08

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb zowel in Call of Duty 4 als Battlefield 2142 een vreemd issue. Gewoon random krijg ik voor ongeveer 30-60 seconden een framedrop. Alsof er opeens een zware service begint te draaien. Heeft iemand dit ook en misschien een oplossing?

Ik heb een HP 8530w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

chimo schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:41:
Twazerty, dat klopt niet hoor. Nogmaals, het klik klik klik bij mij. Er zit toch iets niet goed in in je hardware of drivers, denk ik. Heb je Windows update gedaan?

Anyway, ik draai dus die Isle of Lewis theme en als ik peek show desktop doe (rechts onderin) maar alleen met m'n muis erop staan, heb ik soort zonnestralen op m'n bureaublad. Als ik echt op klik, show desktop dus, dan heb ik het niet. Vind het toch wel erg mooi hoor! :9~

[afbeelding]

[afbeelding]
Whoppa. Ben niet eens bezig met de pc en ik heb weer een spontane reboot te pakken. Start op met Windows Error Recovery. Windows geeft zelfs aan dat het een bluescreen is geweest. Hardware is goed want die heb ik werkend overgezet vanuit een meubel in een HTPC behuizing. En geheugen is direct overgeplaatst vanuit een andere pc.

Over een tijdje zal ik nog eens Vista installeren en kijken of ik daar nog problemen tegenkom.

*Werk met een Trust media center toetsenbord zonder echte muis. Dus al dat extra geklik is vreselijk irritant.

Wow Media Center kan gewoon overweg met mijn Sattelite kaart met 3 schotels 8) coole shizzle

[ Voor 3% gewijzigd door Twazerty op 14-05-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nou op een p4 1.8 met 1 gig zou ik nog steeds snel genoeg voelen of Win7 lekker loopt. En ook op de nieuwste cpu zou ik voelen dat Vista soms gewoon sloom is. Dus ja. Ik vind 20 minuten snel, omdat je dan nooit de problemen opgelost hebt die je ontmoet bij een nieuw OS op jouw bak installen. Geef het 3 uur ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

maar helaas kan er geen enkele zender worden gevonden. Handig :(

En bats weer een reboot. Dit werkt gewoon niet. Zal Vista maar weer eens installeren.

[ Voor 40% gewijzigd door Twazerty op 14-05-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10

CoolGamer

What is it? Dragons?

Twazerty schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:21:
En bats weer een reboot. Dit werkt gewoon niet. Zal Vista maar weer eens installeren.
Misschien moet je automatisch rebooten uitzetten wanneer een bugcheck/kritieke fout optreed. Dan kan je misschien zien waardoor de fout wordt veroorzaakt.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Anoniem: 187361 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 19:48:
Muziek wil hier ook nog wel eens even stotteren als ik even wat aan het kopiëren ben en/of mappen list vanaf het netwerk. Ondanks het een draadloze verbinding is, had ik dit niet bij Vista, lijkt me toch een issue.
Ik snap de reacties van de mensen die het toch niet beter dan Vista vinden, maar eehhh niet vergeten dat dit nog een OS is in een ontwikkel stadium. Ook al werkt het bij erg veel mensen snel, ook bij mij zijn nog wel wat kleine oneffenheden....maar goed...je hoort mij niet klagen want voor 98% functioneert het OS gewoon perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

TheVMaster schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:33:
[...]

Ik snap de reacties van de mensen die het toch niet beter dan Vista vinden, maar eehhh niet vergeten dat dit nog een OS is in een ontwikkel stadium. Ook al werkt het bij erg veel mensen snel, ook bij mij zijn nog wel wat kleine oneffenheden....maar goed...je hoort mij niet klagen want voor 98% functioneert het OS gewoon perfect!
RC = Release Candidate.

Dus opzich zou hij zo de schappen inkunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126470

Ik heb zojuist mijn nieuwe Logitech USB Speakphone geinstalleerd, maar ik krijg de microphone met geen mogelijkheid aan de praat. Onder devices staat hij ook geinstalleerd als: "Speakerphone(Disabled)" maar het device zou wel enabled zijn en goed moeten werken. De speakers doen het wel....
Op mijn XP machine doen ie het zonder enig probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Je mag wel wat meer je best doen om problemen op te lossen voordat je post, maargoed jouw mening is net zo valide als elke andere :)
De taskbar geeft niet wat je met voorgaande windows versie ook had. Namelijk snel starten. Enigste wat ik heb kunnen vinden en wat in de buurt komt is ieder programma vreselijk irritant aan die taskbar pinnen.
Dat is makkelijk terug te krijgen, en wist ik zelf na 4 seconden Googlen al...
Wil je meerdere keren dat programma openen moet je eerst rechtermuisknop doen. Niet bepaald handig (Denk ik).
middle mouse button, shift+linkermuisknop. Dat had je zo kunnen googlen of was je wel achter gekomen als je het OS wat langer had gebruikt dan 20 minuten...
Ook heb ik in deze korte tijd al 2 spontane reboots gehad.
Wat zei windows event viewer erover?
Kan ook best een driver issue zijn. Daarom moet je ook wat meer zelf uitzoeken voordat je windows als schuldige aanwijst.

Mijn post klinkt misschien als kritiek op jou, zo boos is het niet bedoeld, maar je trekt wel veel conclusies over windows zonder het uberhaupt een kans te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Twazerty schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:29:
[...]

Naar mijn mening zijn de iconen op klein nog steeds te groot. Ik kan een heel stuk minder icons open hebben staan waarbij ik nog net de eerste letter kan lezen.
[...]
Ben ik het mee eens. Ik heb de taakbalk aan de linkerkant staan omdat dat gewoon lekker easy is mbt de icons zonder tekst...alleen heb ik links en rechts van icons erg veel ruimte over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Twazerty schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:02:
[...]
*Werk met een Trust media center toetsenbord zonder echte muis. Dus al dat extra geklik is vreselijk irritant.
Misschien wat minder klagen en meer lezen/zoeken, Windows 7 is juist op dit punt aanzienlijk verbeterd en heeft meer en handigere keyboard shortcuts. Zo start Windows+1 het eerste op de taakbalk gepinde programma, Win+2 de tweede enzovoort. Shift+Windows+1 opent een nieuw venster van de eerste gepinde shortcut als er al een Windows van open is. Probeer dat maar eens met die antieke quicklaunch :P
dit helpt je verder op weg.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10

CoolGamer

What is it? Dragons?

Zer0 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:42:
[...]

Misschien wat minder klagen en meer lezen/zoeken, Windows 7 is juist op dit punt aanzienlijk verbeterd en heeft meer en handigere keyboard shortcuts. Zo start Windows+1 het eerste op de taakbalk gepinde programma, Win+2 de tweede enzovoort. Shift+Windows+1 opent een nieuw venster van de eerste gepinde shortcut als er al een Windows van open is. Probeer dat maar eens met die antieke quicklaunch :P
Zat overigens ook al in Vista (behalve natuurlijk van dat Shift+.., start elke keer gewoon een nieuw programma).

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
DyStiC schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:09:
[...]

Ik heb precies het zelfde op een HP 6710b. Al mute hij het geluid niet echt (als je kijkt naar het speaker icoontje in de taakbalk), maar het mute ledje gaat wel branden op de laptop zelf. Zodra je dan iets van geluid probeerd af te spelen gaat het ledje uit en hoor je ook gewoon het geluid, dus je hebt er verder geen hinder van buiten dat het vervelend is dat het ledje telkens gaat branden.
Helaas is dat ook meestal het geval maar bij partypoker werkt dit helaas niet. Waarbij het juist net nodig is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Yep, was al de versie die ik had, maar voor de zekerheid nog maar een keer gedownload. Krijg errors tijdens install, ook in compatibility mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

twiFight schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:35:
[...]

Je mag wel wat meer je best doen om problemen op te lossen voordat je post, maargoed jouw mening is net zo valide als elke andere :)
Ik doe mij nu voor als domme consument. Die installeert het en doet constateringen. Ik zeg ook nergens dat Windows 7 slecht is.

[...]

Dat is makkelijk terug te krijgen, en wist ik zelf na 4 seconden Googlen al...
Totaal niet gebruiksvriendelijk om dat in te stellen. Dat het kan is mooi maar zet zo'n feature dan gewoon in het lijstje erbij ipv zelf moeten gaan kloten.

[...]

middle mouse button, shift+linkermuisknop. Dat had je zo kunnen googlen of was je wel achter gekomen als je het OS wat langer had gebruikt dan 20 minuten...
Middle mouse heb ik niet en Shift Linkermuisknop is ook niet altijd even handig want mijn afstandsbediening kent geen shift. Ja ik gebruik ook een remote control om mijn pc te bedienen ;)

[...]

Wat zei windows event viewer erover?
4x Kernel Power Critical Level (Event 41)
reboot na een bugcheck (Event 1001)
en 4 unexpected shutdows (Event 6008)
dat waren ze

[...]

Kan ook best een driver issue zijn. Daarom moet je ook wat meer zelf uitzoeken voordat je windows als schuldige aanwijst.

Mijn post klinkt misschien als kritiek op jou, zo boos is het niet bedoeld, maar je trekt wel veel conclusies over windows zonder het uberhaupt een kans te geven.
Dan moet windows niet voor mij hun eigen brakke driver installeren. Installeer dan geen driver zodat het helemaal niet werkt. Maar lever geen halve driver die niet fatsoenlijk werkt. Dan ben je tenminste genoodzaakt om naar een losse driver op zoek te gaan. Onder vista heb ik dit probleem volgens mij nog nooit meegemaakt. De geleverde driver werkte gewoon en niet half zoals in 7.

De eerste indruk bepaald veel. Ik heb ook bewust nooit de beta's gedraaid. Ik had niet van een RC dit soort problemen verwacht.
Zer0 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:42:
[...]

De taakbalk is zo'n zooitje dat het lastig te zien is welk itemnr het is.

En whoppa weer een blue-screen. Even error code opzoeken. (0x0000007F)

[ Voor 17% gewijzigd door Twazerty op 14-05-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 21:30

EXX

EXtended eXchange

Update op mijn HP 5L installatie: het werkt nu!

Ik heb een nog een poging gewaagd om via windows update de driver binnen te krijgen nadat verschillende mensen hier rapporteerden dat het hun wel gelukt was. En zie daar: nu werd ook mij een driver aangeboden voor de 5L. Geinstalleerd en voila: een prima testpage. Deze kwam er trouwens een stuk sneller uit dan bij XP :)

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:18
Je hebt geen scrollwiel? :P middelste muisknop is scrollwiel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31
twiFight schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:00:
[...]
Yep, was al de versie die ik had, maar voor de zekerheid nog maar een keer gedownload. Krijg errors tijdens install, ook in compatibility mode.
Ben je ingelogd als Administrator of als gebruiker met Administrator rechten ? Bij Vista moest ik ook als Administrator inloggen om de HP software van mijn printer te installeren.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ramon schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:41:
[...]

Je hebt geen scrollwiel? :P middelste muisknop is scrollwiel.
Nope een toetsenbord heeft geen middle mouse button. Wel een scrollwheel. En mijn afstandsbediening heeft geen scroll en geen middle mouse.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....