[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.487 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
arutten schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:45:
[...]

Ben je ingelogd als Administrator of als gebruiker met Administrator rechten ? Bij Vista moest ik ook als Administrator inloggen om de HP software van mijn printer te installeren.
Ik run 'm als admin.

Ik krijg eerst een 'parameter incorrect' error popup, daarna een popup met 'installed correct, daarna weer een popup zonder message maar de window heeft tietel 'SetupDiOpenDeviceInfo', daarna weer dezelfde popup met 'parameter incorrect' en daarna de laatste popup met 'driver not installed succesfully'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
WhiteRaver schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:38:
2. Het brakke programma Samsung PC-Studio werkt niet naar behoren, hij detecteert mijn telefoon niet (Samsung U600). Onder Vista werkte het programma ook niet geweldig maar daar kon ik tenminste nog wel bestanden en agenda items syncen, nu niks. Deze reeks topics al doorgezocht maar kon daar niks voor vinden. Hier rept iemand er wel over maar daar kan ik weinig mee.
Ik krijg 'm in RC ook niet meer aan de praat. Ik heb mijn Windows wel gestripped met vLite, maar niet bijster spannende dingen weggehaald. Ik snap niet waarom het niet meer werkt. Ik had overigens precies hetzelfde probleem ook al heel vaak in XP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:40
twiFight schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:52:
[...]

Ik run 'm als admin.

Ik krijg eerst een 'parameter incorrect' error popup, daarna een popup met 'installed correct, daarna weer een popup zonder message maar de window heeft tietel 'SetupDiOpenDeviceInfo', daarna weer dezelfde popup met 'parameter incorrect' en daarna de laatste popup met 'driver not installed succesfully'.
Log eens in als Administrator en probeer dan nog eens te installeren.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Twazerty schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:29:
System icons systeem zit lekker in elkaar.
Het idee wel, maar sommige apps komen er weer veelvoudig in. Als ik een paar keer pidgin opstart met een andere status dan staat pidgin steeds opnieuw genoemd in dat optie menu van show: icon and notifications.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 22:57
1. Grootste ergenis is dat ik standby (S3) niet aan de praat krijg, hij gaat even uit maar springt 10 seconden later weer aan. Ik had bijvoorbeeld al verschillende 'power plans' geprobeerd maar dat lijkt niet te helpen. Misschien iemand hier een oplossing voor om dit mogelijk op te lossen? Als ik de drivers van Nvidia's website download en installeer zou het misschien helpen?
Kijk eens naar de opties onder het tabje Energiebeheer van je netwerkkaart in Apparaatbeheer. Ik heb daar al eens eerder over gepost in het vorige deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:46

Umbrah

The Incredible MapMan

Even tussen wat problemen door, vandaag weer wat positieve ervaringen opgedaan. Na een niet-door-mij veroorzaakt probleem wat m'n vista installatie verziekte in de zin van dat ik mogelijk wel een half uur nodig had om hem weer werkbaar te krijgen, W7 RC op mijn laptop geinstalleerd. Hoewel ik al geruime tijd W7 op mijn desktop draai, en het op een hele schaal hardware heb geprobeerd, vallen veel dingen nu pas op bij dagelijks gebruikt.

M'n inspiron 1525 heeft een paar stukjes hardware die als 'vaag' vallen te kwalificeren, de Wlan kaart bijvoorbeeld werd af-installatie goed gepakt, maar wat me het meest verbaast is de GMA 3100/965Express IGP die in deze laptop zit.

Er was na installatie gelijk een 'expirimentele' WDM1.1 driver beschikbaar in Windows Update, die de snelheid behoorlijk omhoog gooide, maar wel wat foutjes had, heel af en toe in de transparante effecten een trillend gedeelte van een ander venster, en soms werd de taskbar doormidden gehakt.

Vandaag (14-5-2009) stond er vanavond ineens een nieuwe WDM1.1 driver online, wat mij toch aardig verbaasde. Ik heb nu 2 uur op deze driver gewerkt, en tot nu toe lijkt het opgelost. Door de dingen als W-key+P is dat (vage) Intel configuratiescherm niet meer nodig, wat mij heel erg bevalt, want ik hou wel van "basic", dingen als Catalyst Control Panel E.D. zal ik liever ook niet zien, maar goed, in de games zelf staat het niet, en Windows bied het (helaas) ook niet aan in de instellingen (hoewel dat leuk zou zijn in de entertainment folder), dus dat tolereer ik.

Ook muisdrivers, dat is een verhaal opzich. Normaal installeer ik nooit muisdrivers, maar touchpads zijn een uitzondering; misschien een leuke tip:

Voor degenen die een Inspiron 1525 of andere Dell laptop gebruiken met een dergelijk touchpad, 64-bit drivers zijn wél beschikbaar als je opgeeft dat je een Inspiron 1545 gebruikt, die werken wel gewoon. Dell gaat er van uit dat een 1525 niet met een 64-bit OS geleverd word dus stellen ze daar de driver niet voor beschikbaar.

Nog iets positiefs: Ik moest iets inscannen vandaag voor school, en sommigen herkennen dat wel: de studeerkamer-PC van mijn ouders waar de HP scanner aan hangt is in gebruik door een moeder die liever niet aan de kant gaat. Normaal is er een ~170MB driver nodig voor Vista/XP om het te laten werken, maar ik dacht, Ik draai W7, ik jas die USB kabel in mijn laptop, en zie wat het doet. De Laptop begint een 1,5MB groot drivertje te installeren, en zegt "hardware has been installed". Ik denk, laat ik eens op een knop drukken van de scanner, en een alleraardigst klein venstertje opent, met eigenlijk alles wat je wilt aan een stuk scansoftware. Véél lichter dan de HP bloatware. Het enige wat het mist is OCR. Maar alles van de scanner wordt gepakt, inclusief de transparanten adapter. Om heel eerlijk te zijn, ik was, zoals de Engelsen dat zo mooi noemen, Baffled.

Het enige waar ik even voor moest werken, en dat vond ik mild jammer, was het installeren van een 3rd-party WiFi security provider om op het W-Lan te komen van mijn Opleiding. SecureW2 is nodig, en hoewel dat zowiezo al niet het makkelijkste is, was het nogal een toer om een versie te vinden die goed werkte. En zelfs dat voelt alsof hij niet altijd even snel zijn verbinding herstelt als dat hij het onder Vista deed. Maar daar kan nog verandering in komen, de verbinding is tenminste stabiel en blijft behouden tijdens standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Fab1Man schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:01:
Ik heb zowel in Call of Duty 4 als Battlefield 2142 een vreemd issue. Gewoon random krijg ik voor ongeveer 30-60 seconden een framedrop. Alsof er opeens een zware service begint te draaien. Heeft iemand dit ook en misschien een oplossing?

Ik heb een HP 8530w.
sinds die nep updates van vanmiddag is World of Warcraft ook een ramp voor mij
latency spiked alle kanten op in instances.
screenfreezes zodra er veel gaat gebeuren.

ben heel bang dat ik gewoon alles opnieuw kan gaan installeren.

leuk zo'n forced update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

KL643

beeldaandemuur

Ik heb nu de RC een paar dagen draaiend op mijn desktop (P5B de luxe, E6600) en laptop (Asus F3Jc) tot volle tevredenheid. Ik had eerst op beide machines Vista Ultimate draaien waar ik ook zeer tevreden over was. Het mooie van Win7 vond ik dat het binnen een half uur geïnstalleerd was en na 1 Windows update alle drivers geïnstalleerd waren. Het voelt gelijk stabiel aan en ziet er nog net iets "gelikter" uit dan Vista. Het enige probleem ondervond ik op mijn laptop. Ik kon hem maar 1x in slaapstand krijgen (1 sessie). Als ik hem nog een keer in de slaapstand zette kreeg ik een BSOD stop 0x0000009F (0x00000003,etc) Uiteindelijk bleek de netwerk driver de boosdoener te zijn (Realtek RTL8168B/8111B) die aangeboden werd via Windows update. Na de Vista driver van de Asus site er weer opgezet te hebben is dit probleem opgelost :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:21

hmr

Ben even verder wezen sleutelen met mijn probleem met de 5.1 instellingen van de creative audigy kaart. Echter als ik de Daniel_K drivers instaleer krijg ik na een reboot een blue screen dus die functioneren helaas niet hier.. Ik mis echt de CMSS 3D optie aangezien het geluid met mp3tjes nu echt een stuk minder is! Iemand die hem wel al werkend heeft?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-06 11:30

Fab1Man

Live life to the fullest

Mili schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:51:
[...]

sinds die nep updates van vanmiddag is World of Warcraft ook een ramp voor mij
latency spiked alle kanten op in instances.
screenfreezes zodra er veel gaat gebeuren.

leuk zo'n forced update.
Dit had ik dus al voor de update. Het vreemde is dat dit ook gewoon tijdens internetten gebeurt. Firefox hangt dan, en dan na 1 a 2 minuten is alles weer geladen, maar in de tussentijd gebeurt er niks. Muis reageert wel, maar van tabblad wisselen gaat niet. Daarnaast springt ie op "Not Responding".

Heeft iemand een dergelijk probleem in Windows? Of hoe zou ik een monitoring kunnen doen om op het kwade moment te zien wat voor service er opeens omhoog spiked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Fab1Man schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 00:39:
[...]

Dit had ik dus al voor de update. Het vreemde is dat dit ook gewoon tijdens internetten gebeurt. Firefox hangt dan, en dan na 1 a 2 minuten is alles weer geladen, maar in de tussentijd gebeurt er niks. Muis reageert wel, maar van tabblad wisselen gaat niet. Daarnaast springt ie op "Not Responding".

Heeft iemand een dergelijk probleem in Windows? Of hoe zou ik een monitoring kunnen doen om op het kwade moment te zien wat voor service er opeens omhoog spiked?
windows zegt inderdaad al heel snel "not responding" ik speel wow windowd maar zelf in loading screens zegt ie vaak not responding. dat heb ik al sinds dag 1. maar sinds vanmiddag klapt het spel er gewoon om de haverklap uit.
heb een week lang geen een rare reboot of iets dergelijks gehad maar sinds vanmiddag is het gewoon droevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Iemand enig idee hoe ik het volgende kan oplossen?

Ik heb Windows 7 RC 7100 draaien. Ik wil dat deze computer na een power failure gewoon weer opnieuw 'netjes' opstart. Dit staat ingesteld in de BIOS en gaat ook goed.

Alleen als Windows 7 'verkeerd' wordt afgesloten (door bijv. een power failure), komt het bootmenu met 2 opties:
-Opstart herstel starten (aanbevolen)
-Windows normaal starten

Waarbij de eerste als default staat en deze wordt dus ook gestart na 30sec. en dat wil ik dus juist niet, hij moet gewoon als default de 2e: "Windows normaal starten" nemen.

Ik heb al zitten kijken bij de bootopties, maar daar staat de opstart herstel opties niet tussen, vermoedelijk omdat die modus/optie alleen 'zichtbaar' wordt nadat er een power failure plaatsgevonden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 23:18

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Hier stond iets stoms.. gelukkig las niemand het... phew...

[ Voor 87% gewijzigd door Tijgert op 15-05-2009 01:49 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-06 17:41

2. Het brakke programma Samsung PC-Studio werkt niet naar behoren, hij detecteert mijn telefoon niet (Samsung U600). Onder Vista werkte het programma ook niet geweldig maar daar kon ik tenminste nog wel bestanden en agenda items syncen, nu niks. Deze reeks topics al doorgezocht maar kon daar niks voor vinden. Hier rept iemand er wel over maar daar kan ik weinig mee.
twiFight schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:53:
[...]

Ik krijg 'm in RC ook niet meer aan de praat. Ik heb mijn Windows wel gestripped met vLite, maar niet bijster spannende dingen weggehaald. Ik snap niet waarom het niet meer werkt. Ik had overigens precies hetzelfde probleem ook al heel vaak in XP!
Ik had al problemen met mijn samsung G600 onder XP.
Bleek aan de telefoon te liggen en niet aan Samsung PC-Studio.

Code voor Telefoon reset (ivm Samsung PC Studio time out's
*#52828378#
dan de derde optie nemen, "serial test"
dan de tweede optie nemen,"serial download"

Hierna heb ik er geen last meer van gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Twazerty schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:11:
[...]

De taakbalk is zo'n zooitje dat het lastig te zien is welk itemnr het is.
De gepinde items kun je gewoon in de gewenste volgorde zetten door ze te slepen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 08:48
urf schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:26:
Ik heb zo af en toe een klein probleempje met Windows 7 (nu ook). Heb momenteel continu 95 tot 100 procent CPU gebruik. Wanneer ik bij taskmanager kijk zie ik geen processen die veel CPU gebruiken.

Wanneer ik echter de resourcemonitor open zie ik dat 'System Interrupts' continu meer dan 80% CPU gebruiken. Ik heb dit al eens eerder gehad en toen ging het na een uurtje ongeveer vanzelf over.

Ik heb er vertrouwen in dat dit ook wel weer vanzelf over gaat, maar ik zou toch graag weten hoe dit komt. Ik kan echter nergens vinden waar dit CPU gebruik vandaan komt. Ook google maakt me niet veel wijzer.

Iemand enige idee wat de oorzaak van dit CPU gebruik kan zijn?

..update..
Windows Defender uitschakelen helpt niet
Heb geen antivirus draaien
CPU gebruik van 'System Interrupts' is nu nog zo'n 30 tot 45 procent
toon volledige bericht
Zag nog geen reactie van iemand, dus bij deze: Waar heb je de installatie dvd vandaan? Als het niet via de officiële microsoft website is, zou ik je installatie rap overnieuw doen, maar dan wel met de officiële iso.
Mili schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:51:
[...]

leuk zo'n forced update.
Dat is in mijn eigen toch het risico wat je neemt als je een RC installeert.

Mijn ervaringen blijven positief tot nu toe. Was ook blij verbaasd toen ik NOD32 4 beta kon installeren. Alleen wil ik gamen nog uit proberen, maar hou hier mijn hard nog een beetje voor vast... Ach, de dualboot met Vista is nog steeds aanwezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
koendt schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:36:
[...]
Alleen wil ik gamen nog uit proberen, maar hou hier mijn hardt nog een beetje voor vast... Ach, de dualboot met Vista is nog steeds aanwezig ;)
Nu ben ik geen hardcore gamer en houd ook niet bij wat mijn framerate is, maar ik merk in win7 geen verslechtering t.o.v. vista. Sterker nog, ik heb het gevoel dat alles een beetje soepeler gaat, maar kan dat absoluut niet ondersteunen met data. Tot nu toe ook nog geen spel gehad die het niet deed of rare fouten gaf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 18:26

EXX

EXtended eXchange

De standaard ps/2 muis die ik tot nu toe had aangesloten vervangen door een Logitech MX700, via de USB. De normale dingen van de muis werken zonder enige vorm van additionale driver-installatie:

* Linker en rechter mouse buttons
* Scrollwheel
* browser page forward en backward buttons
* Scrollwheel button functie

Wat niet wekt is het kleine knopje op de muis om van venster te wisselen. Aangezien ik dat nauwelijks gebruikte zit ik daar niet zo mee.

Voor deze muis levert Logitech alleen een XP driver. Ik denk dat ik die maar oversla.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:41

Pierre

Van nature lui!

Zojuist even op een Dell Latitude D610 Windows 7 geinstalleerd, echter ik krijg mijn video card niet aan de praat.

Zijn er meer mensen met dit probleem.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Umbrah schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:21:
Het enige waar ik even voor moest werken, en dat vond ik mild jammer, was het installeren van een 3rd-party WiFi security provider om op het W-Lan te komen van mijn Opleiding. SecureW2 is nodig, en hoewel dat zowiezo al niet het makkelijkste is, was het nogal een toer om een versie te vinden die goed werkte. En zelfs dat voelt alsof hij niet altijd even snel zijn verbinding herstelt als dat hij het onder Vista deed. Maar daar kan nog verandering in komen, de verbinding is tenminste stabiel en blijft behouden tijdens standby.
Hier op de TU Delft is er gewoon een installertje van SecureW2 voor Windows Vista, die voorconfigureerd is voor het netwerk. Die installeerde hier op Windows 7 RC net zo makkelijk als op Vista en alles werkte in 1 keer snel en probleemloos. Welke opleiding zit jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 14:15

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ok hier nog weer een leuke puzzelstukje!

Ik probeer (Mercury) HP QualityCenter te draaien in Windows 7. Dit is een testbeheertool die je kan bereiken via een browser

Nu zou je denken dat die geen probleem geeft, maar nu wil het zo zijn dat HP nog geen ondersteuning bied voor IE8! Alleen IE6 en 7. Even IE7 installeren dan, maar nee, 7 geeft dan aan dat er al een nieuwe browser geinstalleerd is en wil niet verder installeren. IE6 hetzelfde!

Firefox met IE-tab werkt ook niet, ook niet met een plugin die Active-X ondersteuning bied. Ik kan dan wel inloggen in QC maar krijg dan tijdens het werken meteen foutmeldingen en sluit FF zich af.

Avant Browser hebben we ook geprobeerd. Dit is een op IE gebaseerde browser. Dit werkt de 1e keer na installatie van Avant prima, maar log je uit en sluit je de browser af, dan krijg je bij het downloaden van de correcte bestanden een foutmelding dan STMclient.cab niet gedownload kan worden. Oplossing die wij gevonden hebben is Avant van het systeem verwijderen, om daarna meteen weer te installeren. Daarna opent QC prima, en zolang je de browser niet afsluit, kun je ook na automatisch uitloggen weer inloggen. Sluit je wel perongelijk de browser af, dan kun je avant weer verwijderen en weer installeren. Niet echt een ideale oplossing...

dus als iemand anders nog een andere creatieve oplossing heeft (zoals met FF) dan hoor ik dat graag...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 16:24

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik ben al een tijdje aan het knoeien met het booten/installeren van Windows 7 vanaf usb stick. Echter bleef ik de melding Missing Operating System krijgen. Ik heb de aanwijzingen uit de TS gevolgd maar deze waren voor mij niet goed. Hetgene wat ik moest doen om hem succesvol te laten booten was: “bootsect /nt60 X: /mbr” waar X: de usb stick/hd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cybpraetorian schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:07:
Ok hier nog weer een leuke puzzelstukje!

Ik probeer (Mercury) HP QualityCenter te draaien in Windows 7. Dit is een testbeheertool die je kan bereiken via een browser

Nu zou je denken dat die geen probleem geeft, maar nu wil het zo zijn dat HP nog geen ondersteuning bied voor IE8! Alleen IE6 en 7. Even IE7 installeren dan, maar nee, 7 geeft dan aan dat er al een nieuwe browser geinstalleerd is en wil niet verder installeren. IE6 hetzelfde!
[....]
dus als iemand anders nog een andere creatieve oplossing heeft (zoals met FF) dan hoor ik dat graag...
XP Mode ? :)
Dat lijkt me nu bij uitstek het middel om dit soort probleemgevalletjes met slecht ondersteunde software van een leverancier (in dit geval HP's slordige ActiveX support) op te lossen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-06 12:52
Goedemorgen Tweakers !

Bij deze wil ik mijn vraag ook even kwijt. Ik krijg mijn Apple keyboard niet aan de praat. Dit simpelweg omdat Bootcamp zich niet laat installeren :( Ik heb even lopen stoeien met Virtual PC alleen daar wil het ook niet echt lukken. Wellicht zijn er meer mensen die met bootcamp moeten werken,...

Let me know !

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
@ Cybpraetorian: XP-modus installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:37

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Iemand al iets gehoord over 7127?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

alt-92 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:21:
[...]

XP Mode ? :)
Dat lijkt me nu bij uitstek het middel om dit soort probleemgevalletjes met slecht ondersteunde software van een leverancier (in dit geval HP's slordige ActiveX support) op te lossen :)
Zit dat ook al in de RC van Windows 7?

en hoe zou dat dat werken? open ik dan IE8 in XP mode? dat helpt me niet, want IE8 blijft dan nog steeds niet ondersteund. Ik heb ook al het installatie bestand van IE7 geprobeerd uit te voeren in Compabiliteitsmodus van Windows 2000 / 2003 / XP / Vista, maar dat werkt gewoon niet...

[ Voor 16% gewijzigd door DerOllie op 15-05-2009 10:43 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 13:39
Pierre61 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:49:
Zojuist even op een Dell Latitude D610 Windows 7 geinstalleerd, echter ik krijg mijn video card niet aan de praat.

Zijn er meer mensen met dit probleem.
Hier same op een D400 :P het is een _kutwerk_ maar hij werkt dan ook eindelijk.
Eerst op twee verschillende manieren je driver signing ding uitzetten (een commandline optie en een GPo setting, moet je even googlen). Dan booten in Safe Mode, driver installeren, hardware in device manager refreshen zodat 'ie m automagisch nog een keer opnieuw installeerd. Booten in Driver Signing Disabled-mode en dan nog een keer rebooten naar normaal.
Dan werkt 'ie niet, reboot je nog een keer dan werkt 'ie wel. Kan het mis hebben overigens, precieze beschrijving staat ergens online.

Dit werkte bij mij met een of andere gare Intel GMA driver voor XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 13:39
Cybpraetorian schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:33:
[...]

en hoe zou dat dat werken? open ik dan IE8 in XP mode? dat helpt me niet, want IE8 blijft dan nog steeds niet ondersteund. Ik heb ook al het installatie bestand van IE7 geprobeerd uit te voeren in Compabiliteitsmodus van Windows 2000 / 2003 / XP / Vista, maar dat werkt gewoon niet...
Is een soort virtuele XP installatie die je in seamless mode kan draaien.
Maakt volgens mij gebruik van Virtual XP for Windows 7. Google? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cybpraetorian schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:33:
[...]

De uitgebreide topicstart lezen en het nieuws een beetje volgen is niet verkeerd als je met een beta van een nieuw OS aan de slag gaat.
En IE downgraden zou ik sowieso niet eens aan beginnen.

* alt-92 checkt - we zitten hier toch wel op een IT site toch, en niet op een Libelle-forum?
en hoe zou dat dat werken?
Je draait de IE7 die in de XP Mode VM zit en gebruikt de webconsole als gevirtualiseerde app? :)

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 15-05-2009 10:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

update; gaat niet lukken, mn processor heeft geen virtualisatie mogelijkheden die je daar wel voor nodig bent :/

volgende voorstel ronde?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Cybpraetorian schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:43:
update; gaat niet lukken, mn processor heeft geen virtualisatie mogelijkheden die je daar wel voor nodig bent :/

volgende voorstel ronde?
Virtual PC gebruiken (is gratis: www.microsoft.com/virtualpc), en daarin XP installeren. Daarvoor heb je geen hw virtualisatie nodig. Je kan dan vanuit die VPC gewoon connecten met je host PC.

VMware heeft er natuurlijk ook een oplossing voor.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 15-05-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 16:22
Misschien ligt het aan mijn specifieke setup, maar vind dat het netwerk redelijk laat beschikbaar komt. De gadgets zijn al lang en breed ingeladen, en pas 5 seconden daarna gaat Windows 7 een IP aanvragen. Het duurt dan nog 5 seconden voordat het netwerk beschikbaar is.

Bij XP (op dezelfde machine) had ik dit niet, het netwerk was altijd beschikbaar, in ieder geval eerder dan het eerste programma wat je kon starten.

Het gaat hier om een 3com 905C PCI kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Cybpraetorian schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:43:

volgende voorstel ronde?
User-Agent aanpassen van IE: http://www.pctools.com/guides/registry/detail/799/

Maar dit probleem heeft weinig meer met Windows 7 te maken.

[ Voor 47% gewijzigd door jelmervos op 15-05-2009 10:57 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

koendt schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:36:
[...]

Zag nog geen reactie van iemand, dus bij deze: Waar heb je de installatie dvd vandaan? Als het niet via de officiële microsoft website is, zou ik je installatie rap overnieuw doen, maar dan wel met de officiële iso.

[...]

Dat is in mijn eigen toch het risico wat je neemt als je een RC installeert.

Mijn ervaringen blijven positief tot nu toe. Was ook blij verbaasd toen ik NOD32 4 beta kon installeren. Alleen wil ik gamen nog uit proberen, maar hou hier mijn hard nog een beetje voor vast... Ach, de dualboot met Vista is nog steeds aanwezig ;)
Heb gewoon de officiele versie van Microsoft gedownload en ook gewoon netjes een key aangevraagd. Gezien het lage aantal reacties op deze vraag en het feit dat ik er niets over kan vinden komt het waarschijnlijk niet heel veel voor. Misschien toch maar eens opnieuw installeren op een vrije dag.

Overigens is het probleem inmiddels weer verdwenen na de windows update te hebben uitgevoerd, maar ik kan me haast niet voorstellen hoe dit de oorzaak kan zijn geweest. Zeker omdat ik dit probleem eerder ook al heb gehad en een normale reboot ook geen effect had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
@urf Misschien is het probleem wel gewoon opgelost dmv de updates, zolang je er geen last van hebt zie ik geen reden om opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

PWM schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:51:
[...]

Virtual PC gebruiken (is gratis: www.microsoft.com/virtualpc), en daarin XP installeren. Daarvoor heb je geen hw virtualisatie nodig. Je kan dan vanuit die VPC gewoon connecten met je host PC.

VMware heeft er natuurlijk ook een oplossing voor.
als je even verder klikt op die pagina lees het je volgende:
Windows Virtual PC requires a CPU with the Intel™ Virtualization Technology or AMD-V® feature turned on. This feature must be enabled in the system BIOS. For details on how to enable, visit the Configure BIOS page or check with your computer manufacturer.
Ik ben wel zo eigenwijs geweest en heb het geinstalleerd, maar bij de eerste start-up krijg ik een foutmelding dat HW virtualisatie niet is gevonden...

[ Voor 10% gewijzigd door DerOllie op 15-05-2009 11:07 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

jelmervos schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:54:
[...]

User-Agent aanpassen van IE: http://www.pctools.com/guides/registry/detail/799/

Maar dit probleem heeft weinig meer met Windows 7 te maken.
op zich wel: want als het XP was geweest had ik allang IE7 kunnen installeren! En dat lukt me nu niet...

Ik ga VWware proberen of anders die registry tweak :)

Update:

De registry tweak heeft in zoverre gewerkt dat QC nu IE8 herkent als IE7/IE6, en begint dus te laden met zn SOA user interface, maar als ie daar bijna mee klaar is, daarna een foutmelding heeft. Dezelfde als in Avant Browser. Ik gok dat hier iets meer aan de hand is...

[ Voor 31% gewijzigd door DerOllie op 15-05-2009 11:26 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 21:09
Cybpraetorian schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:06:
[...]

[...]

Ik ben wel zo eigenwijs geweest en heb het geinstalleerd, maar bij de eerste start-up krijg ik een foutmelding dat HW virtualisatie niet is gevonden...
Hmm, is dat anders dan voor Virtual PC in windows XP? Dat gebruik ik namelijk om verschillende IE versies te testen binnen XP en werkt prima. Kijk eens of het lukt om virtual pc 2007 te installeren op windows 7. Je kunt daarna een IE compat VHD image downloaden van microsoft, dan hoef je niet zelf heel windows xp te installeren in je VPC.

edit by the way: heb je al IE in compatibility modus gedraaid? dan zou ie als IE7 moeten werken (ongeveer, ik heb zelf met IE8 op Vista dan nog steeds issues met webmail met geauthenticeerde RSA securid sessie die ervoor zorgt dat de sessie weg is in een popup)

[ Voor 16% gewijzigd door .Johnny op 15-05-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

.Johnny schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:49:
[...]

Hmm, is dat anders dan voor Virtual PC in windows XP? Dat gebruik ik namelijk om verschillende IE versies te testen binnen XP en werkt prima. Kijk eens of het lukt om virtual pc 2007 te installeren op windows 7. Je kunt daarna een IE compat VHD image downloaden van microsoft, dan hoef je niet zelf heel windows xp te installeren in je VPC.

edit by the way: heb je al IE in compatibility modus gedraaid? dan zou ie als IE7 moeten werken (ongeveer, ik heb zelf met IE8 op Vista dan nog steeds issues met webmail met geauthenticeerde RSA securid sessie die ervoor zorgt dat de sessie weg is in een popup)
"compatibility mode cannot be set on this program because it is part of this version of Windows"
IE8 kan dus niet in compatibility modus worden gezet :(

Ik ga die eerste optie van jou proberen :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Cybpraetorian schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:06:
[...]

[...]

Dat is de laatste Beta versie. De huidige final versie is Virtual PC 2007, en die werkt zonder HW virtualisatie.

http://www.microsoft.com/...c7a1f000b5&displaylang=en

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 15-05-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Net geprobeerd een PDF te openen...
Oude Acroread was incompatible, dus meteen nieuwe geinstalleerd.

Programma werkt gewoon, kan 'em starten, kan handmatig een PDF openen, maar het programma opent niet automatisch als ik een PDF dubbelklik.

Als ik op PDF's dubbelklik, kan ik wel naar de applicatie wijzen, maar als ik de naam van de applicatie dan dubbelklik, dan start ie em niet, en als ik gewoon open klik, dan komt acroread niet in de lijst met programma's waar ik de PDF zou moeten kunnen openen...

In het register staan wel gewoon allerlei openwith-handlers en zo...

Iemand oplossing?

EDIT
Nou breekt m'n klomp...
Run een CCLEANER, die vind 2 oude Acrobat 7.1 file handler issues.
7.1 was nog niet eens geinstalleerd, omdat Win7 meteen met een compatibility issue kwam.
Uiteraard die 2 keys gedelete.
rechtermuis op PDF, Acroread9.1 staat er ineens wel bij.

Werkt dus nu wel gewoon...

[ Voor 20% gewijzigd door HMC op 15-05-2009 12:59 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@HMC Voor alleen lezen kan je ook andere programma's gebruiken, ik gebruik foxit pdf reader en heb totaal geen van je boven genoemde problemen. Het is volgens mij ook iets sneller. Het is niet echt een oplossing, maar het werkt wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Vesper64 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:57:
@HMC Voor alleen lezen kan je ook andere programma's gebruiken, ik gebruik foxit pdf reader en heb totaal geen van je boven genoemde problemen. Het is volgens mij ook iets sneller. Het is niet echt een oplossing, maar het werkt wel :p
Das de naam die ik zocht!
Idd, was al aant denken, er was toch een klein gratis alternatief....kon niet op de naam komen.
Ah, well, twerkt nu.
Later dan, als de echte W7 op de PC komt. Al kan ik me dan waarchijnlijk weer de naam niet herinneren :$

Trouwens, dacht laat ik Empire ff starten, nu net...
Zijn m'n savegames weg.
Heb ze wel geback-up'd, voordat ik W7 geinstalleerd had, en al teruggezet, en ff gespeeld, eergisteren of zo.
Niet veel gedaan, maar wel nieuwe savegame gemaakt.
Nu zijn de oude en die nieuwe save allebei weg...lege save_games map :S
Heb de oude maar weer teruggezet.
Vraag me af of CCLEANER dat gedaan heeft, of W7 of zo....snap het niet.
Weer uurtje terug in de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
HMC schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:06:
[...]

Das de naam die ik zocht!
Idd, was al aant denken, er was toch een klein gratis alternatief....kon niet op de naam komen.
Ah, well, twerkt nu.
Later dan, als de echte W7 op de PC komt. Al kan ik me dan waarchijnlijk weer de naam niet herinneren :$

Trouwens, dacht laat ik Empire ff starten, nu net...
Zijn m'n savegames weg.
Heb ze wel geback-up'd, voordat ik W7 geinstalleerd had, en al teruggezet, en ff gespeeld, eergisteren of zo.
Niet veel gedaan, maar wel nieuwe savegame gemaakt.
Nu zijn de oude en die nieuwe save allebei weg...lege save_games map :S
Heb de oude maar weer teruggezet.
Vraag me af of CCLEANER dat gedaan heeft, of W7 of zo....snap het niet.
Weer uurtje terug in de tijd.
toon volledige bericht
Heel veel van dat soort dingen zitten nu onder Users\AppData\Roaming\ maar die is verborgen, moet je weergeven aanvinken bij folder options

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
chimo schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:29:
[...]
Heel veel van dat soort dingen zitten nu onder Users\AppData\Roaming\ maar die is verborgen, moet je weergeven aanvinken bij folder options
En gelijk even verborgen even uitvinken. Appdata moet je imo makkelijk kunnen bereiken

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Arnout schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:54:
Misschien ligt het aan mijn specifieke setup, maar vind dat het netwerk redelijk laat beschikbaar komt. De gadgets zijn al lang en breed ingeladen, en pas 5 seconden daarna gaat Windows 7 een IP aanvragen. Het duurt dan nog 5 seconden voordat het netwerk beschikbaar is.

Bij XP (op dezelfde machine) had ik dit niet, het netwerk was altijd beschikbaar, in ieder geval eerder dan het eerste programma wat je kon starten.

Het gaat hier om een 3com 905C PCI kaart.
Wow, van wanneer is die kaart ?
Volgens mij zat die in m'n oude Windows 95 computer :p

Heb je niet iets dat wat recenter is ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

PWM schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:34:
[...]

Dat is de laatste Beta versie. De huidige final versie is Virtual PC 2007, en die werkt zonder HW virtualisatie.

*O* tis gelukt! Ik heb nu via Virtual PC 2007 in Windows 7 RC met Windows XP SP 3 met IE7 draaien en via daar kan ik QC mee openen! Bedankt iedereen voor de tips.

Voor de nakomende lezers:
hier images die je zo kan downloaden:
http://www.microsoft.com/...D0A413C8EF&displaylang=en
Ik heb gekozen voor XP met SP en IE7. (ongeveer een download van 560MB)

en hier de Virtual PC 2007 SP1 software:

dit installeren en het image uitpakken. Daarna een nieuwe virtual PC maken en kiezen reeds bestaande virtuele HDD, dan kies je voor het zojuist uitgepakte image.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Bedoeld ie niet de compatibility view van IE8 zelf:
Afbeeldingslocatie: http://pluralsight-free.s3.amazonaws.com/brian-randell/blogimages/virtual-server-web-ie8-compatibility-view.jpg

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

jelmervos schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:59:
Bedoeld ie niet de compatibility view van IE8 zelf:
[afbeelding]
weet ik, geprobeerd, maar helpt geen steek, krijg nog steeds zelfde foutmelding, maar ik heb het ondertussen met virtual PC 2007 al opgelost :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

chimo schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:29:
[...]
Ik weet wel waar ze stonden, want ik maak altijd meteen een snelkoppeling naar die map, zodat ik die halve gieg aan saves kan weggooien na paar uurtje spelen.

Ze zijn gewoon echt verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online
bornin7ty2 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:37:
[...]

En gelijk even verborgen even uitvinken. Appdata moet je imo makkelijk kunnen bereiken
Uh ja, uitvinken bedoelde ik dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Kenw00t schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:11:
[...]
Kijk eens naar de opties onder het tabje Energiebeheer van je netwerkkaart in Apparaatbeheer. Ik heb daar al eens eerder over gepost in het vorige deel.
Super bedankt Kenw00t! Dit was dus het probleem, blijkbaar heb ik de topics niet goed nagezocht. Er wordt ook zo enorm veel gepost in deze topics dat ik het niet allemaal lees.

@ twiFight (reactie op deze post)
Ik ben dus niet de enige met dit probleem en ik ga er dan ook vanuit dat het een Samsung probleem is, alhoewel ik mij nog vaag kan herinneren dat ik het ook aan de praat kreeg in eerdere bèta versies.
frizti schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 05:33:
[...]
[...]
Ik had al problemen met mijn samsung G600 onder XP.
Bleek aan de telefoon te liggen en niet aan Samsung PC-Studio.

Code voor Telefoon reset (ivm Samsung PC Studio time out's
*#52828378#
dan de derde optie nemen, "serial test"
dan de tweede optie nemen,"serial download"

Hierna heb ik er geen last meer van gehad.
Werkt niet bij mij jammer genoeg. Heb het web al een beetje afgezocht naar andere codes om java te resetten maar die helpen ook niet. De telefoon laadt sowieso al de batterij niet op als hij in "Samsung PC Studio" modus staat, in "Massaopslag" modus laadt hij wel op en kan ik ook gewoon de bestanden inzien van het geheugenkaartje in de telefoon.
Maar frizti, werkt bij jou wel je Samsung telefoon en de PC Studio software samen?

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-06 16:58
Ben al een tijdje een enorm tevreden gebruiker van W7. Echter zit ik met 1 groot probleem.
Met build 7000 kon ik zonder problemen op school op het draadloos internet komen, echter is het met build 7100 niet meer mogelijk.

Ik zie het netwerk wel tussen de lijst staan. Zodra ik verbinding wil maken wordt er gevraagd om een wachtwoord + gebruikersnaam. Als ik deze heb ingevuld dan blijft Windows hier iedere 5a10sec mee terugkomen. En na een tijdje geeft hij aan dat er een probleem is en daardoor geen verbinding kan maken. Wat voor probleem het is staat er echter niet duidelijk bij.

Ik heb verder alle instellingen qua authenticatie en encryptie hetzelfde staan als bij build 7000, en ook hetzelfde als bij andere klasgenoeten.

Het is op het Saxion in Enschede. Ik begrijp dat het waarschijnlijk niet word ondersteund door school, maar vind het toch raar dat er tussen die 2 build zoveel verschil zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Laatst online: 13-06 20:03
Probeer het eens met SecureW2! Hier is een handleiding te vinden: http://www.snt.utwente.nl/handleidingen/1/14
Hier is anders nog een nieuwe handleiding voor Windows 7, maar ik weet niet of deze ook voor Saxion-studenten werkt.. http://www.snt.utwente.nl/handleidingen/1/94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:36

RnB

Is er een manier om hiberfil.sys te verwijderen?
Ik maak namelijk geen gebruik van de hibernate optie, terwijl dat ding toch iets van 1700MB inneemt.
Bij Vista was het zo dat je dat ding kon verwijderen via de 'Free disk space' optie, maar bij W7 komt ie niet tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 05:32
Hibernate uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hehe ja, logische beredenatie. Nu dacht ik daar ook aan, maar je kan nergens (of ik zie het over het hoofd) hibernate uitzetten.
Ik heb bij power options nergens hibernate aangezet, dus allemaal op never, maar dat heeft die hiberfil.sys niet doen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
chimo schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:18:
[...]
Uh ja, uitvinken bedoelde ik dus :+
Nee je had het goed, eerst in map opties "verborgen bestanden weergeven" aanvinken, daarna ervoor zorgen dat de map "appdata" niet meer verborgen is(uitvinken dus :)). vervolgens weer in map opties "verborgen bestanden weergeven" uitvinken

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 14:03

Tripl3 D

Brother in Arms

Waar in Windows 7 vind ik de volgende mogelijkheid:
A better strategy for blocking any brute force attack is to incrementally delay the page response after failed login attempts. After the first failed login attempt, for example, the response would be delayed by one second. After the second failed attempt, the response would be delayed by two seconds, and so on.
Het gaat om het beperken van het aantal login pogingen in Windows, om zo het gebruik van bijvoorbeeld Ophcrack tegen te gaan. Een wachtwoord van 15 karakters waar geen woorden uit de dikke van Dale in voorkomen heb ik al, nu dit nog.

De auteur is niet aan te spreken (zijn verhaal staat op zeker 5 verschillende sites) en heb al zeer uitgebreid geGoogled met zowel Nederlandse als Engelse termen en ik heb lopen speuren in het control panel van Windows 7, maar daar vind ik niets. Ook de zoekoptie binnen Windows 7 levert niets op.

Iemand een suggestie?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

RnB schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:57:
Is er een manier om hiberfil.sys te verwijderen?
Ik maak namelijk geen gebruik van de hibernate optie, terwijl dat ding toch iets van 1700MB inneemt.
Bij Vista was het zo dat je dat ding kon verwijderen via de 'Free disk space' optie, maar bij W7 komt ie niet tevoorschijn.
Start-cmd <enter>
powercfg hibernate off <enter>

Daar na zal de hibernate file weg zijn van je systeempartitie.
Als je UAC aan hebt staan dan de cmd runnen als Administrator.

En Hibernate is inderdaad niet met een vinkje uit te zetten ergens in de interface.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 190494 op 15-05-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Chill, hartstikke bedankt!
Is er trouwens een reden waarom je die hiberfil.sys niet meer kan verwijderen dmv free up disk space?
Deed dat altijd als eerste tijdens een installatie wegens de beperkte ruimte op mijn SSD.

Ik moet trouwens zeggen dat ik W7 wel geweldig vind qua grootte op de HD. Ik heb nog 8.17GB (en 6.7GB met die hiberfil.sys :P ) over van de 29.71GB en dit met Office 2007, Photoshop CS4, Half Life 2, C&C Generals, C&C Generals ZH én mijn muziekcollectie van 6.18GB erop. Verder nog wat documenten etc uiteraard. In Vista had ik met minder software en muziek maar 3GB over.
Hulde daarvoor! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:37
Ik krijg nu in Firefox geen extra spellingscontrole taal geïnstalleerd. Ik gebruik altijd de NL Firefox en dan als extra plugin een Engelse spellingscontrole. In Vista werkte dat perfect, maar met W7 geeft het een foutmelding. Heeft iemand hier een oplossing voor? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
HMC schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:53:
Oude Acroread was incompatible, dus meteen nieuwe geinstalleerd.

[..]

Nou breekt m'n klomp...
Run een CCLEANER, die vind 2 oude Acrobat 7.1 file handler issues.
7.1 was nog niet eens geinstalleerd, omdat Win7 meteen met een compatibility issue kwam.
Uiteraard die 2 keys gedelete.
rechtermuis op PDF, Acroread9.1 staat er ineens wel bij.

Werkt dus nu wel gewoon...
Gewoon de nieuwste Acrobat Reader downloaden en installeren, waarom zou je gedownloade executables willen bijhouden en overnemen op een nieuwe computer als er regelmatig nieuwe versies worden uitgegeven? Deze zijn overigens meer perfomant, stabieler, enzovoort...

Verder kan je best wegblijven van registry cleaners, het aantal dingen dat ze wegdoen heeft bijna geen impact op je performantie en is ook niet zichtbaar in de grootte van je registry. In plaats daarvan is de kans wel groot dat je jouw register er mee omzeep helpt. Voor het opkuisen van je computer volstaat disk cleanup normaal gezien, als je die hebt gedaan dan heb je CCleaner normaal gezien niet meer echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tripl3 D schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:26:
Waar in Windows 7 vind ik de volgende mogelijkheid:

[...]

Het gaat om het beperken van het aantal login pogingen in Windows, om zo het gebruik van bijvoorbeeld Ophcrack tegen te gaan. Een wachtwoord van 15 karakters waar geen woorden uit de dikke van Dale in voorkomen heb ik al, nu dit nog.

De auteur is niet aan te spreken (zijn verhaal staat op zeker 5 verschillende sites) en heb al zeer uitgebreid geGoogled met zowel Nederlandse als Engelse termen en ik heb lopen speuren in het control panel van Windows 7, maar daar vind ik niets. Ook de zoekoptie binnen Windows 7 levert niets op.

Iemand een suggestie?
Redelijk makkelijk,

Ga naar Local Security Policy (run -> secpol.msc) en dan staat dat onder: Account Policies -> Account Lockout Policy. Daar kan je instellen na hoeveel pogingen je een lockout krijgt en hoe lang die duurt.

Succes :)

edit: Wil je weten wat de rest betekend om er mee te spelen dan kan je hier kijken: http://www1.umn.edu/oit/s.../OIT__119009_REGION1.html

[ Voor 8% gewijzigd door Vesper64 op 15-05-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online

urf

koendt schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:02:
@urf Misschien is het probleem wel gewoon opgelost dmv de updates, zolang je er geen last van hebt zie ik geen reden om opnieuw te installeren?
Tsja, het probleem heeft al eerder gespeeld en is toen vanzelf teruggekomen. Maar ik wacht het wel even af, het gaat nu weer goed. Als het weer mis gaat kan opnieuw installeren altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 14:03

Tripl3 D

Brother in Arms

Vesper64 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 16:23:
[...]

Redelijk makkelijk,

Ga naar Local Security Policy (run -> secpol.msc) en dan staat dat onder: Account Policies -> Account Lockout Policy. Daar kan je instellen na hoeveel pogingen je een lockout krijgt en hoe lang die duurt.

Succes :)

edit: Wil je weten wat de rest betekend om er mee te spelen dan kan je hier kijken: http://www1.umn.edu/oit/s.../OIT__119009_REGION1.html
Ontzettend bedankt voor je info _/-\o_ , ga het straks gelijk uitproberen!

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-06 22:36
Erhnam schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:28:
Iemand al iets gehoord over 7127?
Hij is al gelekt:
Afbeeldingslocatie: http://xs839.xs.to/xs839/09205/windows-7-7127-setup328.jpg
Er schijnen veel bugs gefixed te zijn _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Pino112 op 15-05-2009 17:09 . Reden: plaatje changed (mirror) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Worden zulke fixes verspreid via de windows update?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Nee, dat is geen fix of update (nou ja, eigenlijk wel), maar een compleet nieuwe build.

De torrent is al availabe en usenet is iemand ergens aan het uploaden.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Laatst online: 29-05-2024
pino112 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:05:
[...]

Juh vooral directX gerelateerde bugs van RC1 zouden verholpen zijn in deze build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Kun je je huidige build vervangen door zo een nieuwe build zonder een complete reinstall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Laatst online: 13-06 20:03
Heb van de week build 7100 64 bits geïnstalleerd en het bevalt super! :)
Heb alleen twee problemen..
1) Uit sleep kan ik niet inloggen met de fingerprint reader (schijnt een veel voorkomend probleem te zijn)
2) Ik heb alleen meer lees-rechten (ben administrator :? ), waardoor ik bijvoorbeeld Battlefield Heroes niet kan installeren. Als ik de rechten dan probeer aan te passen krijg ik de volgende foutmelding:
'An error occured while applying security information to:
C:\Program Files(x86) enz....
Acces is denied'
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
Ik hoop ook dat die bugs nu verholpen zijn ivm het in volledig scherm afspelen van video's. Dat wil bij mij met 7100 namelijk nogal eens haperen...dan ben ik fijn fullscreen iets aan het kijken..springt opeens mijn desktop naar voren, geluid en beeld haperen...en dan gaat hij weer verder. Maar oke sowiets kan ook nog driver gerelateerd zijn natuurlijk en dat is natuurlijk nog maar een klein ding.

Net zoals dat het personelized deskop voor geen meter werkt..je kan fijn instellen dat je om de 10 minuten een andere afbeelding krijgt vanuit een bibliotheek, maar het werkt alleen maar de helft van de tijd. Soms switcht hij niet...soms is het rechtmuis show next wallpaper knopje gewoon weg...soms kan je de tijd niet opnieuw instellen..of helemaal geen andere foto's meer selecteren en de library herkent hier niet meer dan 1847 foto's...ik heb er 3000 erin staan...maar de laatste serie pakt hij niet meer.

En natuurlijk de homegroups...ahummm...erg leuk bedacht...heel erg functioneel en handig, maar het werkt eigenlijk voor geen meter. Nieuwe bestanden in submappen (wanneer je bijvoorbeeld iets download en het dan wilt openen vanaf een andere pc) worden niet herkend, of zijn niet benaderbaar. Dan moet je weer terug naar de andere pc om de machtigingen opnieuw in te stellen en dan werkt het en je kan alleen kiezen tussen delen met iedereen en delen met niemand bij wijze van...Het moet toch ook mogelijk zijn homegroup users aan te wijzen wie waarover mag beschikken.

7100 was leuk, maar 7077 was stukken stabieler wat betreft de homegroups en desktop imo :S hopelijk is 7127 beter, want ik begin schoon genoeg te krijgen van 7100 eigenlijk

Verder is me wel opgevallen dat Winrar bestanden veel sneller uitpakt dan in XP, wat natuurlijk positief is!

@hierboven...een update naar 7077 moet gewoon mogelijk zijn! Ik heb dat ook op een van mijn pc's gedaan van 7044 naar 7077 naar 7100 en eigenlijk zonder problemen (althans geen andere dan de pc / notebook waar clean installs heb gedaan.

Gewoon de ISO uitpakken en de setup starten, je hoeft hem niet eens te branden :)

[ Voor 8% gewijzigd door StraightOn.NL op 15-05-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

pino112 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:05:
[...]

Hij is al gelekt:
[afbeelding]
Beide? Zie alleen x64 namelijk...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-01 20:55

Icyzer

Goudvis

Ik dacht vandaag laat ik windows 7 RC ook maar eens proberen nu iedereen het er zo over heeft.
Zo gezegt zo gedaan, althans dat dacht ik...
Iso gedownload en gebrand... stop hem in mijn pc,
En dan na het mooie nieuwe windows animatietjes BSOD, damn.
Ik googlen, niks gevonden... GoT search, niks gevonden..

Ik krijg op mijn BSOD deze foute melding, iemand een idee?

*** STOP: 0x00000124 (0x0000000000000004, FFFFFA8000E3D038, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online
Icyzer schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 18:38:
Ik dacht vandaag laat ik windows 7 RC ook maar eens proberen nu iedereen het er zo over heeft.
Zo gezegt zo gedaan, althans dat dacht ik...
Iso gedownload en gebrand... stop hem in mijn pc,
En dan na het mooie nieuwe windows animatietjes BSOD, damn.
Ik googlen, niks gevonden... GoT search, niks gevonden..

Ik krijg op mijn BSOD deze foute melding, iemand een idee?

*** STOP: 0x00000124 (0x0000000000000004, FFFFFA8000E3D038, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000)
Overklok je? Ik kreeg BSOD's omdat ik te hoog overklokte, wat lager gezet en nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 21:38

artificial_sun

Mazda Rx7

TaraWij schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 16:18:
[...]

Verder kan je best wegblijven van registry cleaners, het aantal dingen dat ze wegdoen heeft bijna geen impact op je performantie en is ook niet zichtbaar in de grootte van je registry. In plaats daarvan is de kans wel groot dat je jouw register er mee omzeep helpt. Voor het opkuisen van je computer volstaat disk cleanup normaal gezien, als je die hebt gedaan dan heb je CCleaner normaal gezien niet meer echt nodig.
Ik heb echter na 1 week gebruik toch snel 137 fouten/onnodige items uit mijn register gevist, nog geen problemen gehad (en anders heb ik gewoon een backup van die files.
WC-Juf schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:26:
[...]

Juh vooral directX gerelateerde bugs van RC1 zouden verholpen zijn in deze build :)
Ik hoop dat hij snel officieel komt (of fixes) wan ik heb Neverwinter Nights 2 al laaaaaaang in bezit maar mn oude pc trok m amper en Win7 RC laat m niet starten. (er is wel een workaround maar dan moet ik gaan rommelen met oude directX versies).

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Raven schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 18:35:
[...]

Beide? Zie alleen x64 namelijk...
x86 staat ook op FTD al "aangekondigd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

chimo schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 18:47:
[...]
Overklok je? Ik kreeg BSOD's omdat ik te hoog overklokte, wat lager gezet en nergens meer last van.
Ik zou niet eens weten hoe het moet :P nooit in verdiept, dus nee..
ik denk dat ik 32 bits maar eens probeer, misschien doet die het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-06 20:28

ResuCigam

BOFH

Ik had vandaag een pc waarbij ik tijdens het opstarten van de windows 7 installatie de volgende error kreeg:
System Halted
Parity error / memory parity error

Terwijl ik niet eens ECC geheugen heb ;) Google er eens bijgehaald, bleek het niet eens aan het geheugen te hoeven liggen (!). Er werden een hoop gevallen beschreven waar mensen bv een PCI kaart eruit haalden en het dan wel werkte. Laat er nou net een oud firewire kaartje in die pc zitten... Kaartje eruit en de setup had geen problemen meer.

Ter lering ende vermaeck.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online
Icyzer schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 18:51:
[...]

Ik zou niet eens weten hoe het moet :P nooit in verdiept, dus nee..
ik denk dat ik 32 bits maar eens probeer, misschien doet die het beter.
Dan is het waarschijnlijk een driver probleem. Heb je gewoon een nieuwe installatie gedaan of upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Uhm, ik "ben van plan" een aparte partitie aan te maken en hem als dualboot te installeren, want op betreffende pc staat oem windows en ik heb dus geen productkey.
Maar ik kom dus niet eens toe aan een installatie hij gaat daar voor al blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online
Icyzer schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:16:
Uhm, ik "ben van plan" een aparte partitie aan te maken en hem als dualboot te installeren, want op betreffende pc staat oem windows en ik heb dus geen productkey.
Wat zijn je specs? Misschien dat ie toch ergens klemt tijdens het laden met je XP (neem ik aan) drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Ik heb net 32 bit geupgrade vanuit 7100 het voelt iets sneller aan en ook mijn dvb-t sticky is weer lief na de RC1 nepupdates van deze week werkte niet alles meer zo flex.

Hier nog een blogje over wat me nog aan veranderingen mogen verwachten tussen RC en RTM:

http://blogs.msdn.com/e7/...ngineeringMilestone2.aspx

En 7127 heeft nog niet de face lift ondergaan van “Windows Genuine” ipv Windows Activation.
http://blogs.zdnet.com/microsoft/?p=2711

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Iemand MD5 van een schone 7127? (A)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

intel core 6400
1gb ram
geforce 7650 GS

draait vista op...
niet de beste pc, maar om een beetje te proberen voor het men main os word

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ook al opgevallen, dat als je net als ik de recycle bin op gelijk alles helemaal verwijderen zet, hij toch in de prullenbak ophoopt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:24

JB

Cédric roelt!

Icyzer schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:16:
Je kunt toch gewoon een image maken van de huidige situatie? Is Windows 7 bagger, dan blaas je dat image terug :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Sando schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:30:
Iemand MD5 van een schone 7127? (A)
File: 7127.0.090507-1820_x86fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_EN_DVD.iso
Size: 2719903744 bytes
MD5: 4045CB2A8E50B65ED9E1C2B8D6026B2F
SHA1: F2D615E674B64053D299CFA5E80B777269F0DFF2
CRC32: F691687F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoe weetje dat die schoon is, komt die van Ms direct af dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Sjah schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:42:
Zover als ik weet Ddos ik nog niemand :p
Nah hij is zo vaak geinstalld nu al als er wat mis mee was dan werd dat allang gemeld, maar hij komt niet direct van ms af wel heel dichtbij ;)

Moet beter lesen ikkuh idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Sjah schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:42:
Deze SHA1 code klopt in ieder geval met de Microsoft SHA1...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

JB schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:35:
[...]

Je kunt toch gewoon een image maken van de huidige situatie? Is Windows 7 bagger, dan blaas je dat image terug :)
ik denk dat morgen daar een mooi moment voor is :P, in iedergeval bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
c70070540 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:51:
[...]

Deze SHA1 code klopt in ieder geval met de Microsoft SHA1...
Heb je misschien ook de SHA1 van de 64bit versie? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57899

Is het mogelijk msn naar je systeemvak te verwijzen? Ik heb nu telkens een icoon op me taakbalk met me msn naam en status erbij. Als ik er op klik krijg ik nog een extra msn icoon op de taakbalk die voor de contactlijst is.

En als ik op close window klik sluit hij heel mijn msn af. Dat is het enige icoon dat ik niet van de taakbalk krijg terwijl ik het programma run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

ndsc schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 20:12:
[...]

Heb je misschien ook de SHA1 van de 64bit versie? :>
0xF2D615E674B64053D299CFA5E80B777269F0DFF2
7127.0.090507-1820_x86fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_EN_DVD.iso

0x9BEB69BE3C2D113ECEB944145951A2123FBBBBF8
7127.0.090507-1820_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD.iso

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 27-06 22:36
Anoniem: 57899 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 20:17:
Is het mogelijk msn naar je systeemvak te verwijzen? Ik heb nu telkens een icoon op me taakbalk met me msn naam en status erbij. Als ik er op klik krijg ik nog een extra msn icoon op de taakbalk die voor de contactlijst is.

En als ik op close window klik sluit hij heel mijn msn af. Dat is het enige icoon dat ik niet van de taakbalk krijg terwijl ik het programma run.
Compatibiliteitsmodus op Vista zetten.

Is ook al vaker genoemd hier volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Nu online

Ja, rechtsmuisknop > Compatabilty > op Vista zetten

grrr pino112 })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:17

Is al tig keer gevraagd. Runnen in Vista compatibility mode.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....