Toon posts:

[win 7] B1 en rc1 netwerk zonder homegroup onbruikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 22:35
Ik zit met een zeer onduidelijk probleem over het delen van bestanden via het netwerk,

ik wil van mijn mediacenter (windows 7) bestanden delen. Dit wil ik niet via een homegroup doen vanwege xp computers en macs binnen dit netwerk.

Heb nu rc1 als opnieuw de Beta 7000 getest en heb de zelfde problemen.

Met homegroup werkt tussen 2 win 7 computers alles als een zonnetje,
Zonder homegroup, wel zichtbaar binnen netwerk (zelfde workgroup). Maar wanneer gedeelde bestanden worden geopend van client computer dan krijg ik "you do not have permisssion to access ...."

ook met: file sharing files aan, zichtbaar, 128bit uit, etc etc en toegang ingesteld voor everyone in advanced sharing dan zien de andere computers binnen de zelfde workgroep wel de computer en wel de shared mappen/schijven maar deze zijn niet toegankelijk. Dan krijg ik de melding dat er wederom te weinig rechten zijn. idem als bovenstaande dus

Er wordt gebruik gemaakt van windows 7 rc1 ultimate. update nu ook getest met B1.
Ook vreemd is dat wanneer er rechterknop op map geklikt wordt er wel een keuze is voor sharing van files, maar dat ik dan alleen voor advanced sharing kan kiezen, en niet de knop er boven share... deze is grijs.
Heb ook geprobeerd om bij advanced sharing everybody toe te voegen, dit werkt wel, maar nog steeds geen rechten. Vreemde is dat deze instellingen overeenkomen met de mapeigenschappen van public, die wel toegankelijk is,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Ik vermoed dat het met de toegangsrechten te vinden onder de security tab te maken heeft, maar hoe dat precies werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:23

KL643

photowalldecoration

Heb je een wachtwoord ingesteld voor je gebruikers account? Merkte net na toevoegen van een account dat ik geen netwerkverbinding kon maken. Na een wachtwoord ingesteld te hebben voor deze gebruiker lukte dat wel.

fotowanddecoratie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fortfort
ga dat proberen, maar als dat zo is dan is het natuurlijk een bug, laat het morgen weten (vandaag)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fortfort
KL643 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 23:07:
Heb je een wachtwoord ingesteld voor je gebruikers account? Merkte net na toevoegen van een account dat ik geen netwerkverbinding kon maken. Na een wachtwoord ingesteld te hebben voor deze gebruiker lukte dat wel.
Heb nieuws, bovenstaande getest, werkt dus ook niet :) :( :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fortfort
Ook de oplossing is er :), beetje vaag lijkt mij namelijk een bug dat er niet zonder wachtwoord geshared kan worden, maar goed het werkt.

Windows 7 rc1 en beta 1 werken niet zonder wachtwoord. Zorg dus dat er met wachtwoord wordt gewerkt, (computer ook herstarten) en maak een account aan op de host computer met de zelfde naam, en kies een wachtwoord.

dus:
server. met account admin, user1, user2 etc met user1 etc een wachtwoord
client, login moet gelijk zijn aan userx

Mooie is dat het dan ook voor mac werkt! succes

[Voor 11% gewijzigd door fortfort op 11-05-2009 19:06]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Ik heb op al mijn drie Win7 computers een account met wachtwoord (log weliswaar automatisch in, maar goed). Ik heb wel password protected sharing uitstaan (in advanced sharing properties), maar dat bedoel je niet toch?

Het gekke is dat ik ook lokaal wel eens niet een folder in kom zonder eerst toestemming te geven (en dat zijn dan folders waar ik al vaker ben geweest). Dan zijn dezelfde folders als waar ik via het netwerk niet vanaf een andere computer in kom. Het begint een beetje vervelend te worden, want Synctoy werkt de helft van de tijd niet omdat het geen toegang krijgt tot een folder.

• fortfort
Jag schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:05:
Ik heb op al mijn drie Win7 computers een account met wachtwoord (log weliswaar automatisch in, maar goed). Ik heb wel password protected sharing uitstaan (in advanced sharing properties), maar dat bedoel je niet toch?

Het gekke is dat ik ook lokaal wel eens niet een folder in kom zonder eerst toestemming te geven (en dat zijn dan folders waar ik al vaker ben geweest). Dan zijn dezelfde folders als waar ik via het netwerk niet vanaf een andere computer in kom. Het begint een beetje vervelend te worden, want Synctoy werkt de helft van de tijd niet omdat het geen toegang krijgt tot een folder.
dat met die "variabele" rechten heb ik ook last van, het ene moment mag iets niet, dan weer wel, dit is puur willekeurig lijkt het.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee