[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 29 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
GENETX schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:34:
Iemand al nieuws over Tigris? De geruchten gingen dat die nu ook bekend moet worden:
nieuws: AMD introduceert notebookplatform voor 45nm-cpu's begin juni
Wel iets over Yukon
Edit: Traaaaaaag. :p

Astennu schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:46:
[...]

Ik weet het ook niet exact waar je dat dan moet meten dan zou je iemand moeten hebben die daar veel verstand van heeft hoe die schakelingen lopen.
Als je het met een multimeter wilt doen zul je tussen elk pinnetje waar stroom loopt een multimeter tussen doen. Lijkt me onbegonnen werk. ;)
En ik snap even niet wat er klopt zal wel aan mij liggen maar als je PC onderdelen 300 watt nodig hebben en je voeding heeft een rendement van 85% gaat dus 15% verloren en moet hij dat extra vragen. Dus dan krijg je 300 + 15% = 300 + 45 watt = een totaal van 345 watt watt hij dan uit het stopcontact zal trekken.

Op die manier kwam ik namelijk op 230 watt voor een HD4890 kaart maar als je dan uit gaat van 85% rendement kom ik op 195 watt wat beter klopt bij het verbruik wat AMD opgeeft namelijk 190 watt max.
In de TS van Welke voeding heb ik nodig? Deel 22 staat
Rendement = ( netto vermogen / totaal vermogen ) X 100%
Als ik dan 100/115x100 doe kom ik uit op een efficientie van 87% ;)
En volgens mij is dat de juiste manier. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 16:03
ik was wat reviews aan het lezen en het viel me dat met name de athlon II x2 zo groot oppervlakte had voor de hoeveelheid transistors in vergelijking met bijvoorbeeld een paar intel dual cores van ongeveer de zelfde grote of zelfde hoeveelheid transistors (allemaal 45nm uiteraard.)
bij de vergelijking tussen de phenom II en de i7 komt de verhouding bijna 1:1 overeen, dus waarom bij deze athlon II niet?

http://www.anandtech.com/...wdoc.aspx?i=3572#comments

intel core 2 dual: 107mm2 410m transistors
athlon II x2 : 117mm2 234m transistors
intel pentium: 82mm2 228m transistors

intel krijgt hier dus de helft meer transistors in de zelfde hoeveelheid ruimte.

ik zag wel wat loze ruimte op de Athlon II core maar toch ook weer niet zo veel.

[ Voor 5% gewijzigd door Countess op 02-06-2009 15:23 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

En ik snap even niet wat er klopt zal wel aan mij liggen maar als je PC onderdelen 300 watt nodig hebben en je voeding heeft een rendement van 85% gaat dus 15% verloren en moet hij dat extra vragen. Dus dan krijg je 300 + 15% = 300 + 45 watt = een totaal van 345 watt watt hij dan uit het stopcontact zal trekken.
Je redenering klopt wel, maar die 15% is van het verbruik uit het stopcontact (wisselstroom), niet 15% van het verbruik dat de voeding aan gelijkstroom levert. Andersgezegd moet je rekenen dat de 300W gelijk is aan 85% van de stroom die uit je muur wordt getrokken, wat een wisselstroom verbruik van 300W/0,85~=353W geeft, waarvan 53W gelijk is aan 15% van de 353W; en 300W gelijk is aan 85% van de 353W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Hier een erg interessant stukje over Globalfoundries:
Globalfoundries, het van AMD afgesplitste chipproductiebedrijf, heeft in een interview met Hardware.Info aangegeven de toekomst zonnig in te zien. Tom Sonderman, Vice President Manufacturing Systems Technology, gaf aan dat het onder de AMD vlag altijd lastig was om voldoende financiële armslag te krijgen om op tijd nieuwe productieprocedé's in gebruik te nemen. Dat is de belangrijkste reden waarom AMD de overstap naar 45nm transistors pas een jaar ná Intel kon doen. De afgesplitste fabrieken zijn nu grotendeels in handen van investeerders uit Abu Dhabi en die zitten er volgens Sonderman voor de lange termijn in: er is een bedrag van 6 miljard dollar zekergesteld en het nieuwe bedrijf heeft van haar investeerders een termijn van tussen de 7 en 10 jaar gekregen om alles op poten te krijgen. Doelstelling is om zo spoedig mogelijk meer klanten buiten alleen AMD aan te trekken en vanuit die positie één van de belangrijkste spelers op het gebied van chipproductie te worden. Inmiddels zijn de voormalige fabrieken van AMD in het Oost-Duitse Dresden al helemaal omgetoverd tot Globalfoundries fabrieken en wordt er druk gebouwd aan een nieuwe fabriek in de staat New York.

Het ligt voor de hand dat Globalfoundries spoedig ook de introductie van de ATI Radeon GPU's op zich mag nemen en gezien de technologische voorsprong die het bedrijf heeft op het Taiwanese TSMC - dat vrijwel alle GeForce en Radeon chips maakt - ligt het voor de hand dat er inmiddels ook al minstens één keer met nVidia gesproken is. Globalfoundries zoekt haar klanten echter breed: ook zaken als netwerkcontrollers, DSP's of andere chips kunnen mogelijk spoedig in Dresden van de band rollen. Om ervoor te zorgen dat het binnenhalen van nieuwe klanten op een effectieve manier gebeurt, heeft het bedrijf enkele zwaargewichten binnengehaald, waaronder mensen die tot voor kort werkten bij TSMC, Chartered en Freescale.

Volgens Sonderman ging het in gebruik nemen van het nieuwe 45nm productieprocedé, ondanks de late start, sneller dan ooit tevoren. De yields - het percentage bruikbare chips - waren veel eerder op een acceptabel niveau dan bij de 90nm en 65nm procedé's. Dat is één van de belangrijkste reden waarom AMD de introductie van de zeer complexe 6-core Istanbul chip kon vervroegen van oktober naar deze maand.

Maar ook aan de toekomstige generaties wordt al driftig gewerkt. Tijdens het interview toonde men test-wafers met 32nm SOI, 32nm Bulk en zelfs 28nm Bulk transistors. Waar deze laatste puur wat simpele SRAM-cellen bevat, bevatten de twee 32nm testwafers ook daadwerkelijk CPU-achtige cores. Volgens Sonderman kan het 32nm SOI proces in de eerste helft van 2010 in massaproductie genomen worden. Op dat moment kan AMD dus, mits de chip ontwerpen dan klaar zijn, aan de slag met de volgende generatie Phenoms. Het 28nm Bulk proces is niet geschikt voor CPU's maar wel voor GPU's. In de loop van 2010 kan Globalfoundries in conclaaf met ATI (en/of nVidia) voor het produceren van chips op dit procedé.

Nog een belangrijk gegeven: binnen het 32nm proces gaat Globalfoundries voor het eerst High-K gates toepassen. Deze zelfde truc introduceerde Intel in haar 45nm proces en is één van de belangrijkste redenen waarom Intels huidige chips veel zuiniger zijn dan de vorige generatie. Dit biedt goede hoop voor AMD's 32nm chips. Immers, in het 45nm tijdperk zijn beide bedrijven qua energie-efficiëntie aan elkaar gewaagd. AMD gaat nu echter twee stappen tegelijk maken (45nm -> 32nm én High-K) en heeft zodoende om in het 32nm potentie overduidelijk de zuinigste te zijn.
toon volledige bericht
Bron artikel

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 17:35
Wel leuk voor GF of het nog super is voor AMD is nog de vraag. Ja ze krijgen wat sneller toegang tot nieuwe productie processen maar ze zijn niet meer de enige die gebruik maken van die twee fabs en dan is mijn vraag is er dan nog wel genoeg capaciteid ? straks gaat het een keer goed met AMD en dan zijn er te weinig chips. Dit gebeurde ook met de K8. Toen hebben ze Chartered ingeschakelt om wat chips te gaan maken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135594

Ik zie dat de x2 processors op amd3 te koop zijn.
In hoeverre heb je tegenwoordig al een x3 of x4 nodig?

volgens mij kan je met deze 2 nieuwe x2 processors een prima gamepc samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 135594 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:58:

volgens mij kan je met deze 2 nieuwe x2 processors een prima gamepc samenstellen.
Dit is meer een discussie voor: [BBG Aanschaf] Mainstream en high-end gamesysteem mei 2009
Een quadcore is meestal niet nodig voor gamen een triple core is het mooiste. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu

Veel games hebben al wat aan 3 cores. De 4e wordt nog amper gebruikt. Upgrade je nu om er 3 jaar mee te doen > Quad. Wil je er maar een jaar mee doen heb je genoeg aan Tripple core.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:20
Ik ben benieuwd naar de performance en het stroom verbruik. Hopelijk kunnen ze hier wat meer van slijten want tot nu toe is het geen succes.
Het is gewoon een K8. Zal wel vergelijkbaar met de 3 jaar oude Turion X2 TL-52 zijn die ik had. Verbruik zou volgens mij maximaal 15W zijn (TDP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Astennu schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:07:
Ja ze krijgen wat sneller toegang tot nieuwe productie processen maar ze zijn niet meer de enige die gebruik maken van die twee fabs en dan is mijn vraag is er dan nog wel genoeg capaciteid ?
AMD is nog steeds groot aandeelhouder bij GF en voorlopig veruit de grootste klant. AMD krijgt zijn capaciteit dan ook echt wel.
daarbij is GF van plan hun capaciteit in 2012 te hebben verdrievoudigt ten opzichte van begin dit jaar (toen hadden ze 1 fab, geheel in gebruik door AMD)
fab1.2 (oude fab30/nieuwe fab38) word weer langzaam in gebruik genomen nu (eind 09 op stoom) en in 2012 zou de fab in New York geheel klaar moeten zijn voor gebruik.
en AMD trekt natuurlijk alleen zo veel klanten aan als dat ze aan kunnen.

niks om je ongerust om te maken dus.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja dat zagen we wel in de tijd van de K8 :S. Maar goed ik verwacht niet dat AMD binnenkort echt terugkomt. Dat zal hooguit met Bulldozer zijn en die is nog ver weg. Ik verwacht die niet voor het einde van 2010. Als niet nog veel later. Wel raar die chip had eigenlijk dit jaar uit moeten komen. Maar ze hebben em naar achter gedrukt omdat hij zijn tijd te ver voor uit was en de productieproces nog niet goed genoeg. Hopelijk wordt het geen R600. Dat was een beetje het zelfde. De chip was al lang af. Die zit ook in de Xbox 360. Maar toen hij kwam viel het allemaal wat tegen.

Grotendeels door het productieproces dat erg tegen viel maar ook omdat Microsoft WDDM2.0 gekild heeft. Dat samen met het feit dat de G80 goed in elkaar zat heb je een chip die de verwachtingen niet waar kon maken.

Ik mag hopen voor AMD dat het met Bulldozer omgekeerd gaat en dat hij dan kont schopt tegen het gene wat intel dan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Voor 90% van de gamers helemaal niet nodig als ik de reviews zo gelezen heb.
In ieder geval niet met de Phenom II X2 550 in combinatie met een passende videokaart ala HD4850/70.
En dan reken ik de reserve in OC potentieel niet mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 614 op 03-06-2009 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 19:19

EaS

SAP Two-Tier (SAP ERP 6.0, Enhancement Pack 4*):

Systeem
SAPS
2 x Istanbul 2600MHz
2 x Nehalem 2933MHz**
4 x Istanbul 2600MHz
4 x Dunnington 2667MHz
[url=16170 ]16170[/url]

* Please be aware that these changes make the SD benchmark more resource-intensive, which has a direct impact on the benchmark results.
**Onbekende turbo boost verhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
AMD 785G chipset gelaunched op Computex:
AMD heeft tijdens Computex stilletjes de AMD 785G chipset geïntroduceerd, opvolger van de populaire 780G. Wie zich nu achter z'n oren begint te krabben aangezien de betreffende chipset nooit op een AMD roadmap zichtbaar is geweest: je hoeft niet aan jezelf te gaan twijfelen. Men heeft namelijk besloten om chip die onder de naam AMD 880G uit zou moeten komen, van deze nieuwe naam te voorzien. Vermoedelijk is de reden dat de vernieuwingen niet groot genoeg zijn om de nieuwe chipset direct tot de eerste van de 8-serie te bombarderen. Het belangrijkste verschil tussen de 780G en 785G is dat de geïntegreerde videokaart nu is gebaseerd op de Radeon 4000-serie. Dat resulteert ondermeer in ondersteuning voor DirectX 10.1 en UVD 2. AMD praat zelf over de Radeon HD 4200 als geïntegreerde videokaart. Of er significante prestatieverschillen bestaan tussen de 780G en 785G kon niemand ons vertellen.

Moederborden met de nieuwe chipset moeten tussen nu en een maand of twee beschikbaar komen. Vermoedelijk zullen alle fabrikanten die nu één of meerdere 780G borden in het assortiment hebben op korte termijn de overstap maken. Op de foto's zie je de 785G borden van Gigabyte en ECS.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
EaS schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 02:31:
SAP Two-Tier (SAP ERP 6.0, Enhancement Pack 4*):

Systeem
SAPS
2 x Istanbul 2600MHz
2 x Nehalem 2933MHz**
4 x Istanbul 2600MHz
4 x Dunnington 2667MHz
[url=16170 ]16170[/url]

* Please be aware that these changes make the SD benchmark more resource-intensive, which has a direct impact on the benchmark results.
**Onbekende turbo boost verhoging
Turbo boost tilt die Nehalem naar 3.2 GHz dus dan loopt AMD een 600 MHz achter qua clocks. Als ze die clocks ook naar 3.2 kunnen tillen ziet het er denk ik wat beter uit. Want dan hebben ze ook minder last als even niet meer dan 4 cores supported worden. Mja de vraag is dan kunnen ze straks 600 MHz binnen die 120 watt TDP gaan doen. En dan op gelijk verbruik van de I7 uitkomen + dan nog steeds een goede performance per watt leveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Astennu schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:39:
Tja dat zagen we wel in de tijd van de K8 :S
totaal andere situatie als nu. AMD had in die tijd nooit meer als 1 fabriek in productie met als uitzondering een korte overgangsperiode.

nu hebben ze ook zo ongeveer 1 fabriek in gebruik, maar zijn de yields duidelijk beter, en hoeven ze niet meer op te draaien voor de kosten van ongebruikte capaciteit. sterker nog daar kunnen ze extra aan verdienen via GF.
met 2 en straks 3 fabs word het plaatje helemaal mooi, en heeft AMD zeker voldoende capaciteit, word er extra geld verdiend aan de andere klanten, en kan AMD/GF zijn ontwikkel kosten voor nieuwe proces technologie verdelen over veel meer klanten/wafers (dat betekend lagere kosten per wafer en meer geld beschikbaar voor R&D).
Natuurlijk moeten ze nu GF ook een winst marge geven, maar dat word ruimschoots gecompenseerd door de lagere R&D bijdrage.

zolang de samenwerking tussen AMD en GF goed blijf, even goed als toen ze nog 1 bedrijf waren, zitten hier voor AMD bijna alleen maar voordelen aan.
als de economie weer een beetje aan trekt maakt AMD dit jaar nog winst, en GF in 2010 zolang ze voldoende klanten kunnen krijgen (en ook dat lijkt aardig goed te gaan, mede omdat ze iets voor lopen op TSMC).

--------------------

hier een aardige review van de nieuwe Istanbull 6core CPU van AMD trouwens
http://it.anandtech.com/IT/showdoc.aspx?i=3571

kan niet in alles de nieuwe xeon's (nehalem based) bijhouden, maar in decision support databases en virtualisatie staan ze hun mannetje, en dat met een gemiddeld lager verbruik en lagere kosten.

[ Voor 10% gewijzigd door Countess op 03-06-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 14:54
Zijn er hier mensen die interesse hebben in de "AMD Phenom II X2 550" om de unlock mogelijkheden. Ik ga die CPU binnenkort bestellen. (nieuwe pc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ervaringen zijn altijd welkom :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gewoon even in beide topics een postje :) en verdere discussie in het OC topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Unlocken van de overige cores hoort daar ook niet echt thuis ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hacku schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:33:
[...]

Unlocken van de overige cores hoort daar ook niet echt thuis ;)
Nieuwswaarde heeft het ook niet meer. ;)

Zullen we nog even doorgaan?
Want anders zou ik zeggen dat dit een topic is om te discuseren over nieuws en niet ouds. :+

[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 03-06-2009 13:41 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Maar dit is ook een discussietopic ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Countess schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:44:
[...]

--------------------

hier een aardige review van de nieuwe Istanbull 6core CPU van AMD trouwens
http://it.anandtech.com/IT/showdoc.aspx?i=3571

kan niet in alles de nieuwe xeon's (nehalem based) bijhouden, maar in decision support databases en virtualisatie staan ze hun mannetje, en dat met een gemiddeld lager verbruik en lagere kosten.
Mooie review met details zoals 4/6 cell optimalisatie ESX.
Ik heb een offerte staan voor een klant voor 3x HP DL385 G6 (6 Instanbul's) icm VMware VI.
Deze review in combinatie met aantrekkelijke prijzen heeft me over de streep gehaald om voor deze offerte voor Instanbuls te kiezen. Nu moet de offerte nog wel door de klant geaccordeerd worden, maar nu al heb ik meer zin in dit project. :9

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 614 op 03-06-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

AMD Blocks Unlock; Gigabyte Fights Back

While meeting with Gigabyte at Computex, we were let in on a little bit of information regarding AMD's unlock-block for new Phenom II CPUs.

As many already know, it's possible to unlock the disabled cores on recent Phenom II processors, allowing you to get up to 4 cores working. Many who have tried this say that they gain some considerable speed, but there's a risk. The cores are disabled for a reason: they don't work properly. Because of this, AMD will, for example, sell a 4-core processor at 2-cores, for a much cheaper price.

AMD announced that it would release new microcode for motherboard BIOS updates that will disable the core-unlocking feature, preventing people from going to 4-cores if they purchased say a dual-core Phenom II.

The solution is not to upgrade your motherboard's BIOS if you have a board that can unlock cores.

But what if your motherboard maker releases BIOS updates that add or fix features? You would have to choose. Do you want fixes and improvements or do you want to stick with the ability to unlock CPU cores?

Gigabyte says you don't have to on its motherboards with Dual-BIOS technology.

Essentially, Gigabyte said that it will store the old microcode in the secondary BIOS chip, and allow you to do normal BIOS updates on the primary chip. Does this mean that you can't have a backup firmware of your latest BIOS should the first chip corrupt? Gigabyte told us no. The company has upgraded its BIOS chips to be able to store extra information.

The secondary BIOS chip will still backup your BIOS as usual, but have room for the old AMD microcode. When you update your BIOS, your system will boot using the new BIOS code but it will be injected with the old AMD microcode, allowing you to continue to unlock your CPU cores.

Kudos to Gigabyte for this feature.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Mag Gigabyte dit wel doen wanneer AMD zegt dat juist dat specifieke stukje microcode niet gebruikt mag worden?
Dual bios is geweldig trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Hier is een user review vanop Xtreme Systems forum, waarbij te zien is in het onderste gedeelte van de first post dat de Athlon II 250 op stock clock en met iets verlaagd voltage maar zoveel verbruikt als een Athlon LE-1600 (singlecore brisbane met 45W TDP, als ik mij niet vergis), en bij verdere downclocking en undervolting daar zelfs ver onder duikt. Mij lijkt het dus een nieuwe winnaar: Klok voor klok beter dan de K8, en kan op 3GHz even zuinig zijn als een 2,6GHz K8 (45W, Athlon X2 5050e). Ferm, dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik was dus bezig met het unlocken van de 2 extra cores van mijn AMD Phenom II X2 550 BE. :Y Op mijn Gigabyte GA-MA790GX-DS4H. Eerst met een F1 bios, de CPU werd dus niet herkend hiermee, maar hij werkte wel gewoon. Toen ik de ACC aan zette dacht het mobo alleen dat het standaard voltage van de CPU veel lager was. Dus dan weer wel boot en dan weer niet. Als ik het voltage in het bios op 1,65V zette was het maar zo'n 1,3 Volt. Dus toen maar een bios update gedaan. Naar volgens mij F3H hiermee kon ik de 3de en 4de core unlocken. Alleen dit bios heeft coldboot issues met ACC aan, maar hij ging dus wel aan en in de P.O.S.T. stond ook AMD Phenom II X4 B50. Alleen tijdens het laden van Win7 een BSOD. Paar keer wat voltages veranderd maar het helpte allemaal niet echt.

Dus dacht ik neem ik wel de laatste (beta) bios F4v, hiermee zou de 4de core ook te unlocken zijn. Dus bios update en daarna ACC aan. En toen kwam het. :'( een microcode update en nu is het dus onmogelijk om via ACC de cores te unlocken. Met geen 1 bios werkt het meer. Als ik ACC aanzet in het bios met een oud bios en doe Save en Exit valt de PC gewoon uit en gaat pas weer aan als ik de stekker eruit heb getrokken en een bios reset. Met nieuwere biossen lijkt het wel dat het unlocken gewoon genegeerd wordt als je ACC enabled.

Weet iemand een oplossing of weet iemand wat die microcode update precies doet (wat er gebeurd), kon er maar weinig/niks over vinden hoe het precies werkt en wat het doet. ;)

offtopic:
@Hacku hier heb je je nieuws. :>

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 14:24
DevilsProphet schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:30:
Hier is een user review vanop Xtreme Systems forum, waarbij te zien is in het onderste gedeelte van de first post dat de Athlon II 250 op stock clock en met iets verlaagd voltage maar zoveel verbruikt als een Athlon LE-1600 (singlecore brisbane met 45W TDP, als ik mij niet vergis), en bij verdere downclocking en undervolting daar zelfs ver onder duikt. Mij lijkt het dus een nieuwe winnaar: Klok voor klok beter dan de K8, en kan op 3GHz even zuinig zijn als een 2,6GHz K8 (45W, Athlon X2 5050e). Ferm, dus!
Dit is duidelijk een goede zet van AMD.
Ik zelf wacht nog even op de 45W TDP Athlon II X4 voor mijn nog te bouwen HTPC. Ik hoop dat ie snel komt (zou in juni 2009 komen :/ ). Deze zal ook HT3.0 ondersteunen als ik mij niet vergis, evenals deze Athlon II X2.
De Athlon LE-1600 is inderdaad een 45W TDP'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
FudZilla melde (stilletjes) dat de AMD Phenom II X4 905e de verkoop in is gegaan. 65watt TDP quadcore, dus als je niet wil wachten op de 45watt versie of je wil onderclocken dan is dit al een mooie optie.

Ik ben echt reuze benieuwd wat het met de AMD processoren gaat gebeuren (op TDP) als AMD dadelijk ook op High-K zit met 32nm. Alleen voor de OC-ers onder ons is het minder want ik neem aan dat de cold-bug met High-K weer terug is. Maar toch... AMD zit nu al dicht op Intel met 45nm SOI terwijl Intel al High-K heeft.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Heeft iemand meer informatie omtrent zogezegd slechte I/O performance van de huidige SB700 reeks van AMD southbridges? De performance van de SB700 reeks is beter dan die van de SB600 reeks, dat is natuurlijk waar, maar onder andere bij techreport wordt er in elke review gemaakt van de slechte performance, vooral onder Vista dacht ik. Iemand die meer weet?

edit1: ik heb enkele bronnen gevonden
http://www.phoronix.com/forums/showthread.php?p=53144
http://techreport.com/articles.x/14261/10

[ Voor 16% gewijzigd door RuddyMysterious op 11-06-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DevilsProphet schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:49:
Heeft iemand meer informatie omtrent zogezegd slechte I/O performance van de huidige SB700 reeks van AMD southbridges? De performance van de SB700 reeks is beter dan die van de SB600 reeks, dat is natuurlijk waar, maar onder andere bij techreport wordt er in elke review gemaakt van de slechte performance, vooral onder Vista dacht ik. Iemand die meer weet?
Maar wat is de vraag? Heb je een disk I/O bottleneck?

Bij de weg: SB600 met OCZ Vertex 60GB geeft write 150MB/sec, read 250MB/sec en het typisch instant launch gevoel. Als dat traag is dan weet ik 't niet meer 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 614 op 12-06-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06-2022
DevilsProphet schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:49:

edit1: ik heb enkele bronnen gevonden
http://www.phoronix.com/forums/showthread.php?p=53144
http://techreport.com/articles.x/14261/10
Ik gebruik toevallig nu m'n 780G-SB700 reserve moederbord i.p.v. m'n 790FX-SB750 moederbord en ik zie geen verschil (zo op 't eerste oog). Mischien waren m'n oude schijven iets sneller, met de SB750 haalden ze net 70 MB/sec of zo.

code:
1
2
3
4
5
sata WDC WD5000AAKS-00A7B0 FwRev=01.03B01 93.19 MB/sec 1082.36 MB/sec
sata WDC WD5000AAKS-65YGA0 FwRev=12.01C02 66.64 MB/sec 1081.40 MB/sec
sata WDC WD5000AAKS-00A7B0 FwRev=01.03B01 95.54 MB/sec  744.28 MB/sec
pata WDC WD5000AAKB-00YSA0 FwRev=12.01C02 68.78 MB/sec  624.66 MB/sec
pata WDC WD5000AAKB-00YSA0 FwRev=12.01C02 67.90 MB/sec  661.92 MB/sec

[ Voor 3% gewijzigd door mie9iel op 12-06-2009 05:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 21:55
Stephan224 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:19:
FudZilla melde (stilletjes) dat de AMD Phenom II X4 905e de verkoop in is gegaan. 65watt TDP quadcore, dus als je niet wil wachten op de 45watt versie of je wil onderclocken dan is dit al een mooie optie.

Ik ben echt reuze benieuwd wat het met de AMD processoren gaat gebeuren (op TDP) als AMD dadelijk ook op High-K zit met 32nm. Alleen voor de OC-ers onder ons is het minder want ik neem aan dat de cold-bug met High-K weer terug is. Maar toch... AMD zit nu al dicht op Intel met 45nm SOI terwijl Intel al High-K heeft.
Het 45nm proces van AMD moet het zeker niet onderdoen van die van Intel. Waar bij 65nm het duidelijk was dat er iets niet klopte in het proces, is dit bij 45nm helemaal niet zo. Kwa lekwaarden en dergelijke is AMD 45nm nu bijna gelijk aan Intel 45nm. (Enkel het ontwerp loopt nog iets achter)

45nm is momenteel nog SOI. Hoewel ze vroeger aangegeven hadden in een tweede fase over te gaan naar high-k te gaan (met revisie D van Deneb), is er van dit scenario nu helemaal niets meer te horen.

Zoals je aangeeft zal het 32nm proces van GF inderdaad met higk-K zijn, zowel voor bulk als met SOI (voor CPU's).
Source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 00:13
Is er al iets bekend over hoe de energiezuinige Phenom II's in de praktijk presteren? Een 705e kost nagenoeg evenveel als een 720, dus ik vraag me af of het de moeite waard is om ik meen 300 MHz (2500 vs 2800) in te leveren voor een lagere TDP van 65 W ipv. 95 W. Zal natuurlijk ook van de situatie afhangen (hoe je de computer gebruikt), maar het zou een stuk makkelijker in te schatten zijn wat bij je situatie past als je het gemiddelde verbruik van beide processors in de dagelijkse praktijk zou weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dat was al in 2007 bekent, was nog niet helemaal zeker toen, maar BULK en SOI (ja twee verschillende lijnen) zouden waarschijnlijk in 2009 gebruikt gaan worden om 32nm cpu's met High-K te produceren, nu is het dan zover en het klopt ook nog eens. :)

Ben benieuwd wat het gaat brengen

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

Mysterieuze AMD Phenom II Black Edition TWKR duikt op. :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=161639&format=full&ext=.jpg

Bron: Morleydigital en Expreview.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 16:44
heeft er hier iemand al gehooord van een processor op SOCKET F met 2600mhz en 6 cores?

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
woozyzpk schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:25:
heeft er hier iemand al gehooord van een processor op SOCKET F met 2600mhz en 6 cores?
Istanbul bedoel je? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
Processor Six-Core AMD Opteron™
Model 8435
OPN Tray OS8435WJS6DGN
OPN PIB OS8435WJS6DGNWOF
Revision D0
Core Count 6
Core Speed (MHz) 2600
System Bus Speed (MHz) 2400
Voltages 1.30V
Max Temps (C) 55'C to 76'C
Wattage 75 W
L1 Cache Size (KB) 128
L1 Cache Count 6
L2 Cache Size (KB) 512
L2 Cache Count 6
L2 Cache Speed (MHz)
L3 Cache Size (KB) 6144
CMOS 45nm SOI
Integrated Memory Controller Speed (MHz) 2200
Socket Socket F (1207)

deze??

[ Voor 195% gewijzigd door Xanquezer op 12-06-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ja, wat probeer je aan te tonen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
dat is toch de nieuwe six core van amd voor de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ja, die werd op één juni geïntroduceerd, dat weet iedereen die het nieuws wat volgt ;) Istanbul komt deze kant op in de vorm van een HP server, dat wordt straks leuk speelgoed :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
ja cker leuk speelgoed:P

als je nu zo`n moederbord met 2 cpu`s gaat zoeken en 2 van die amd cpu`s erop zet zal je best nog wel wat power hebben.
asus heeft zon moederbord voor socket F, asus n64WS sli (zoiets)
en daarnaast voor de video heeft BFG een leuke video kaart gemaakt op watercooling.
(ik stop nu anders gaan we te ver van de topic af)

maar bedankt voor de bevestiging;)

[ Voor 0% gewijzigd door Xanquezer op 12-06-2009 14:18 . Reden: 2 leters vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Volgens mijn kan je ze alleen kopen bij AMD zelf en is HP de enigste op dit moment die een server aanbied, je zal dus niet raken aan Istanbul cpu's via retail. (Kan me vergissen natuurlijk :) )

Krijg het idee dat je denk dat het goed is voor gamen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
kunnen ze ook niet zon 6 core amd cpu op am3 uitbrengen?
dat zal waarschijnlijk als bestaan in de fabriek maar nog niet op de markt.... =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Komt waarschijnlijk ook wel, maar kost tijd natuurlijk. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja intel brengt 6 core cpu uit einde van dit jaar voor x58 borden, zal AMD wel volgend jaar volgen voor AM3 bordjes.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ook nog met een DDR2 geheugencontroller? Of heb je geen idee. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
Ik denk dat als AMD zoals mad_max234 zegt een 6 core uitbrengt volgend jaar dat het meteen in het topsegment uitbrengt voor alleen AM3 zonder DDR2. Maar je weet maar nooit of AMD een low/mid end 6 core CPU uitbrengt die wel backwards compatible is met een DDR2 controller onboard.

Ondertussen heeft AMD hun site voor de verandering aangepast en de Athlon II X2 staat er nu ook tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik weet het ook niet, mijn talisman doet het de laatst tijd niet zo goed meer, kan maar moeilijk in de toekomst kijken. :P

Even zonder dollen, denk dat amd gewoon de bestaande integreerde geheugen controller en north bridge gaat gebruiken. Word ook gebruik in de 6 cores opteron, die heeft ook DDR2 en DDR3 ondersteuning denk dat AMD gewoon die chip gaat gebruiken met paar andere pinnetjes en andere id string, veel meer zal er niet aan veranderd worden.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 23:05
Mja, een 6core opteron moet ECC REG geheugen in lijkt me? En dat hoeft bij de phenom's niet, dus denk dat ze dat er ook uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

ECC Reg reepjes zijn de zelfde reepjes als non Reg reepjes alleen 1 chipje minder op de reepjes voor de fout controle, op het pcb is vaak nog de plaats te zien van waar het chipjes hoort te zitten.

Hoeft dus niks aan veranderd te worden, memory controller kan met alle twee overweg, misschien dat ze het uitschakelen maar fysiek iets aan de controller veranderen dat denk ik niet.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

mwolthers schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:17:
Is er al iets bekend over hoe de energiezuinige Phenom II's in de praktijk presteren? Een 705e kost nagenoeg evenveel als een 720, dus ik vraag me af of het de moeite waard is om ik meen 300 MHz (2500 vs 2800) in te leveren voor een lagere TDP van 65 W ipv. 95 W. Zal natuurlijk ook van de situatie afhangen (hoe je de computer gebruikt), maar het zou een stuk makkelijker in te schatten zijn wat bij je situatie past als je het gemiddelde verbruik van beide processors in de dagelijkse praktijk zou weten.
Niet vergeten dat de TDP een categorie is, eerder dan een direct getal van verbruik. Ik heb eens uitgerekend aan de hand van gekende verbruikscijfers en vergelijkingen met andere cpu's dat de X3 720 BE tussen de 70W en de 80W verbruikt bij full load, dat is dus niet zo ver af van de 65W die de 705e maximaal zou mogen verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
mad_max234 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:37:
Ja intel brengt 6 core cpu uit einde van dit jaar voor x58 borden, zal AMD wel volgend jaar volgen voor AM3 bordjes.
maar de six core is nu al uit voor in de server....
nog niet geweldige bedragen, maar toch... voor iemand die geldt zat heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Die zijn niet voor x58 borden(of ander desktop bord), die jij bedoeld is de server chip dunnington, en is al zins vorig jaar leverbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 12-06-2009 22:27 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
mad_max234 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:37:
GulfTown komt pas Q2 2010. Verwacht maar niet dat de 'luanch' in decemeber als die al komt een hardlaunch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
The Source schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 11:35:
[...]

GulfTown komt pas Q2 2010. Verwacht maar niet dat de 'launch' in decemeber als die al komt een hardlaunch is.
*Hard launch means that you can actually buy the product (vs. soft launch or paper launch)

>4 Cores boeit nu nog niet zo. Veel games kunnen nog maar soms 3 of 4 cores aanspreken.

Wat ik me afvraag is of AMD met een antwoord komt voor de Nvidia 9400M IGP. Want deze heeft standaard HT3.0 postprocessing, 8 kanaals LPCM en meer grafische power voor lichte huiskamer gaming.
Ze komen met de 785G maar dat is niet echt een antwoord hierop (die shrink). Iemand die misschien meer weet over een Nvidia 9400M IGP killer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Ga er maar van uit dat AMD al een tijd lang hard bezig is met de komende generatie chipsets. De RD890, SB800 en hun afgeleiden (als ze nog zo heten). Het zal, als ik de geruchten zo volg, echter nog wel even duren. Oktober of November 2009 wordt het meeste genoemd.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

The Source schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 11:35:
[...]

GulfTown komt pas Q2 2010. Verwacht maar niet dat de 'luanch' in decemeber als die al komt een hardlaunch is.
Ik verwacht hem gelukkig ook niet. :) Maar hij staat voor 2009 geplant volgens de geruchten en slides, of dat hard of paper is dat staat er niet bij.

Edit/

Zie dat gulftown vertraging heeft opgelopen, dat krijg je als tijdje het nieuws niet zo volgt dan mis het een en het ander. :+

[ Voor 14% gewijzigd door mad_max234 op 13-06-2009 23:31 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeadope schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:42:
[...]
Wat ik me afvraag is of AMD met een antwoord komt voor de Nvidia 9400M IGP. Want deze heeft standaard HT3.0 postprocessing, 8 kanaals LPCM en meer grafische power voor lichte huiskamer gaming.
Ze komen met de 785G maar dat is niet echt een antwoord hierop (die shrink). Iemand die misschien meer weet over een Nvidia 9400M IGP killer?
http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=606
The big news for those in the HTPC arena is that this chipset supports the current UVD 2.0 feature set on the 4000 series discrete GPUs which means 8-channel LPCM audio out finally comes to an integrated AMD/ATI chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
Thanks, ja had ik al gelezen. Vind die IGP alsnog niet een Nv 9400M killer.
De 785G komt er misschien alleen bij in de buurt of evenaart de prestaties van de Nv 9400M, denk ik zo. De benchmarks zullen het uitwijzen.
O.a. Gigabyte heeft een M-ATX bord met 785G laten zien op Computex voor de AM2+ socket en DDR2 en met nieuwe southbridge SB710.
De Asrock Full-ATX is voor AM3 en DDR3, betere southbridge SB750 en wat lijkt een upgradebaar SidePort DDR3 memory voor de IGP.

Het is wel fijn om te zien dat de IGP op zowel AM2+ als AM3 worden geïntegreerd. Dit verplicht huidige AM2+ eigenaren niet om te upgraden naar AM3 (CPU, DDR3, MOBO) alleen voor een betere IGP 785G voor de HTPC. Nieuwe HTPC bouwers kunnen meteen voor een AM3 systeem gaan, met nu de nieuwe zuinige Athlon/Phenom II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dus wel speciaal voor ons. :p

AMD's secretive CPU is for TWeaKrRs

TWKR so far not for sale

The CEO or Maingear, a company that likes to produce overclocked PCs has leaked what seems to be the first picture of AMD’s new CPU simply called TWKR. You can check them here.

Since he didn’t said that much about it, we ask around and managed to get a few information, including the one that TWKR stands for Tweaker.

Tweaker is an overclocker part that can stand much more voltage and it gets cherry picked. This is supposed to be the best chip in the wafer, so if there are 200 K10.5 on a single wafer, this one is the best one out of the 200.

It should be able to take much more voltage than any standard Phenom II X4 CPU and therefore is has every change to be good overclocker.

It is still not officially launched and once that happens we still don’t know if AMD will decide to sell these parts as they would most likely end up expensive and ship in very limited quantities.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeadope schreef op maandag 15 juni 2009 @ 04:04:
Thanks, ja had ik al gelezen. Vind die IGP alsnog niet een Nv 9400M killer.
De 785G komt er misschien alleen bij in de buurt of evenaart de prestaties van de Nv 9400M, denk ik zo. De benchmarks zullen het uitwijzen.
Denk ik ook. Ik kan m'n mediacenter mobo doorschuiven naar de PC van m'n vrouw en ga een mATX 785G mobo in het mediacenter zetten zodra ze uit zijn. Dan zijn de 45W Phenom II /Athlon II's er hopelijk ook.
Het huidige 780G mobo voldoet erg goed en dus kan het met de 785G alleen maar beter worden. Over deze keuze twijfel ik niet eens. Een vereiste is wel een FireWire aansluiting voor m'n FloppyDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

HKEPC meld dat de nieuwe chipsets van AMD (RD890...) pas in 2010 worden gelaunched :

RD890/RS880D/SB850

- Mass Production : 09 November 2009
- Launch : 10 Januari 2010

SB810

- Mass Production : 10 April 2010
- Launch : 10 Mei 2010

http://global.hkepc.com/3243
http://www.computerbase.d...amds_high-end-chipsaetze/
http://www.tcmagazine.com/comments.php?id=27218&catid=2
http://www.guru3d.com/new...b810-will-launch-in-2010/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

AMD Phenom II X3 740 and X4 820 in the pipeline

If you browse arround a little you'll notice two new SKUs for AMD on several price lists, AMD is therefore inserting the Phenom II X3 740 and Phenom II X4 820 fairly soon we think. Phenom II X3 740 will become fastest tri-core processors followed by Phenom II X3 710 and Phenom II X3 720 BE. It works at 3.0 GHz,TDP is 95W.

The other processor is the Phenom II X4 820 and will clocked at 2.8GHz, 200MHz faster than 810. TDP is also 95W. Their official launch date is unknown.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
spNk schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:26:
[...]

Mis alleen een beetje de bron?
De onderstaande link heeft wel bronvermelding.

http://www.theinquirer.ne...-core-istanbul-tips-japan

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 14:54
-The_Mask- schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 00:07:
Ik was dus bezig met het unlocken van de 2 extra cores van mijn AMD Phenom II X2 550 BE. :Y Alleen tijdens het laden van Win7 een BSOD. Paar keer wat voltages veranderd maar het helpte allemaal niet echt.
Zou het gewoon werken in windows xp? Had volgens mij eerder gelezen dat het in windows 7 niet goed zou werken. Aangezien 't bij mij in windows xp wel goed werkt.

Binnenkort windows 7 via vmware installeren, misschien krijg ik 't zelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Cabo schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:24:
[...]

Zou het gewoon werken in windows xp? Had volgens mij eerder gelezen dat het in windows 7 niet goed zou werken. Aangezien 't bij mij in windows xp wel goed werkt.

Binnenkort windows 7 via vmware installeren, misschien krijg ik 't zelfde...
Ligt niet aan het OS, ligt bij mij gewoon aan de CPU helaas. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:24:
[...]

Volgens mij is dat een quadcore. ;)
Inderdaad. 6 core is x4xx
http://www.amd.com/us/pro...server-model-numbers.aspx

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 614 op 22-06-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 04-06 14:11
Heb vandaag de AMD Phenom II X3 710 gekocht, nu wil ik deze aansluiten op mijn MSI K9N SLI Platium wat een socket AM2 is. De verkoper in de winkel zei namelijk dat de AM3 socket backward compatible is, kan iemand dit verifieren ? Heb namelijk net de CPU in me computer gedaan maar ik krijg geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Veel kans dat je de bios van je moederbord moet updaten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Sorry, maar de Phenom II komt niet voor op de CPU-support list van MSI. Kortom, dit gaat niet werken. Het gaat dan ook om een AM2 bordje en je hebt een AM2+ of AM3 bordje nodig. Die verkoper heeft je dus iets verkocht zonder je correct voor te lichten. Dus terug met die hap en je geld terug.

http://eu.msi.com/index.p..._no=251&maincat_no=1#menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
kalizec schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:25:
Sorry, maar de Phenom II komt niet voor op de CPU-support list van MSI. Kortom, dit gaat niet werken. Het gaat dan ook om een AM2 bordje en je hebt een AM2+ of AM3 bordje nodig. Die verkoper heeft je dus iets verkocht zonder je correct voor te lichten. Dus terug met die hap en je geld terug.

http://eu.msi.com/index.p..._no=251&maincat_no=1#menu
Ja dat dacht ik al, maar hij wist het zeker. Het gaat om de Mycom in Apeldoorn. In ieder geval bedankt voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 23:05
Versteegrob schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:19:
Heb vandaag de AMD Phenom II X3 710 gekocht, nu wil ik deze aansluiten op mijn MSI K9N SLI Platium wat een socket AM2 is. De verkoper in de winkel zei namelijk dat de AM3 socket backward compatible is, kan iemand dit verifieren ? Heb namelijk net de CPU in me computer gedaan maar ik krijg geen beeld.
AM3 is ook backwards compatible, mits je een AM2+ mobo hebt welke de cpu ondersteunt natuurlijk. Dus in globale lijnen had de verkoper gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Bah, inderdaad een AM2. Bij specifications staat overigens ook AM3 CPU Ready: N/A.
AM3 is ook backwards compatible, mits je een AM2+ mobo hebt welke de cpu ondersteunt natuurlijk. Dus in globale lijnen had de verkoper gelijk.
De verkoper ging vast uit van een AM2+ moederbord, dat had hij eerst kunnen opzoeken :)

[ Voor 60% gewijzigd door XWB op 22-06-2009 21:34 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Om eerlijk te zijn verbaasd het me weinig dat het de Mycom betreft. Mijn ervaring is dat die keten de laatste jaren een steeds kleiner aanbod van mindere kwaliteit en met minder service is gaan leveren voor hogere prijs.

Maar goed dat is mijn ervaring.

Anyway, gewoon met processor, verpakking en bon terug naar de winkel en je geld terug vragen. Ze gaan je geen gelijkwaardig aanbod kunnen doen voor dat geld (moederbord is te beperkend) dus kun je de koop ontbinden (ze hadden je juist voor moeten lichten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hacku schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:33:
Bah, inderdaad een AM2. Bij specifications staat overigens ook AM3 CPU Ready: N/A.

[...]

De verkoper ging vast uit van een AM2+ moederbord, dat had hij eerst kunnen opzoeken :)
Hij ging uit van MSI K9N SLI Platium, had namelijk mijn systeem van Azerty mee genomen, daarom vind ik het helemaal dom. Gelukkig werkt mijn systeem weer en hebik gewoon weer mijn oude CPU, AMD X2 3800.

Welke CPU zouden jullie kopen voor de AM2 socket? Wil wat meer snelheid, heb nu 2 x 2 GB ipv 2 x 1 GB DDR2 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
kalizec schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:03:
Om eerlijk te zijn verbaasd het me weinig dat het de Mycom betreft. Mijn ervaring is dat die keten de laatste jaren een steeds kleiner aanbod van mindere kwaliteit en met minder service is gaan leveren voor hogere prijs.

Maar goed dat is mijn ervaring.

Anyway, gewoon met processor, verpakking en bon terug naar de winkel en je geld terug vragen. Ze gaan je geen gelijkwaardig aanbod kunnen doen voor dat geld (moederbord is te beperkend) dus kun je de koop ontbinden (ze hadden je juist voor moeten lichten).
Ja wil ook mijn geld terug maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn. Hou jullie morgen op de hoogte, zij geven verkeerd advies dus wil me geld terug. Ze hadden ook al verkeerd advies gegeven over mijn voeding, volgens Mycom was die perse kapot. Ik vroeg nog op ze het wouden testen maar dat kostte 29 euro, geloofde hun dus. Na een dag testen doet mijn voeding het toch. Morgen 2 producten ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Versteegrob schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:18:
[...]

Hij ging uit van MSI K9N SLI Platium, had namelijk mijn systeem van Azerty mee genomen, daarom vind ik het helemaal dom. Gelukkig werkt mijn systeem weer en hebik gewoon weer mijn oude CPU, AMD X2 3800.

Welke CPU zouden jullie kopen voor de AM2 socket? Wil wat meer snelheid, heb nu 2 x 2 GB ipv 2 x 1 GB DDR2 600
Is meer een vraag voor hier. ;)
Ligt trouwens ook aan je andere onderdelen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
[b][message=32146466,noline]Anyway, gewoon met processor, verpakking en bon terug naar de winkel en je geld terug vragen. Ze gaan je geen gelijkwaardig aanbod kunnen doen voor dat geld (moederbord is te beperkend) dus kun je de koop ontbinden (ze hadden je juist voor moeten lichten).
Kan je doen, maar dan heb je die mooie processor nog steeds niet. Ik zou - afhankelijk van je budget - een AM2+ of AM3 met DDR3 geheugen kopen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

Maingear boots its AMD Phenom II TWKR CPU

More details in July

Maingear CEO and founder, Wallace Santos, has just posted more details about the AMD's Phenom II 42 TWKR BE CPU. According to our info, this cherry picked CPU will not hit retail but will be used a lot on overclocking events and similar show off events.

Wallace Santos has posted a new picture, showing AMD's Phenom II 42 TWKR BE CPU booted on ASUS' Crosshair III Formula motherboard and paired up with 4GB of Kingston KHX-12800D3K2/4G. The CPU was cooled by CoolIT Domino ALC. Wallace notes on his blog that this one really goes beyond the limits of the 955 BE CPU.

According to the post, AMD has apparently talked to him about the previous teaser, and the rest of the info, like the maximum overclock, will have to wait for July, as that is when AMD will give Maingear the green light to launch.

Maingear is even preparing a sweet giveaway including one of these TWKR CPUs, and you should really keep an eye on it.

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2009/June/General%20News/amd_twkrboot_1.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

Die shots

Deneb Phenom II X4
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GKq6YE0OuGNtR3Lwr7oYouo8/full.jpg

Propus Athlon II X4
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R88L5Fd1aJb4EZ6vHEP0eXXo/full.jpg

Regor Athlon II X2
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZBtUGTvwy4EDJbU2iSlaZjfd/full.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
AMD Tigris komt in oktober
AMD zal in oktober zijn 45nm notebookprocessors op de markt brengen. De Turion II X2 processors die onder de codenaam "Caspian" bekend zijn zullen in oktober op de Europese markt verschijnen, samen met de introductie van Microsoft Windows 7. AMD wil een martkaandeel van 15% in de notebookmarkt zien te verkrijgen.
AMD komt pas in oktober met de Caspian 45nm Turion, verder gaan ze voor 15% marktaandeel in de notebookmarkt. Dat vind ik nog al weinig, zeker nu Intel niet veel verder gaat en 45nm het we goed lijkt te doen. Ik zou meer verwachten, al weten we nog niet hoe snel die loopt. Verder komt AMD met nieuwe platformnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-The_Mask- schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:36:

Die shots

Deneb Phenom II X4
[afbeelding]

Propus Athlon II X4
[afbeelding]

Regor Athlon II X2
[afbeelding]
toon volledige bericht
De 3 native cores :)

Erg mooi om te zien die DIE shots.

Ik ben benieuwd of ze die K10,5 core nou eens naar het laptop platform gaan brengen met een TDP van 25watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Dan is deze erbij wel zo interessant.

Phenom X4 Die

Gezien je daar kunt zien wat waar zit (als je dat al niet wist). Je ziet dan ook (in combinatie met de andere twee die-shots), dat de Athlon X4 die 'loze' ruimte heeft omdat ze alleen de cache en de bovenste twee HT-controllers weggesneden hebben.

(En er blijven er dus nog twee over).

Terwijl de dual-core die op dat punt wel lichtjes gereorganiseerd is. En houdt dus nog een enkele HT-controller over.

[ Voor 8% gewijzigd door kalizec op 26-06-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
GENETX schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:36:
AMD Tigris komt in oktober

[...]

AMD komt pas in oktober met de Caspian 45nm Turion, verder gaan ze voor 15% marktaandeel in de notebookmarkt. Dat vind ik nog al weinig, zeker nu Intel niet veel verder gaat en 45nm het we goed lijkt te doen. Ik zou meer verwachten, al weten we nog niet hoe snel die loopt. Verder komt AMD met nieuwe platformnamen.
Gaat ze nooit lukken. Lijkt weinig, is weinig maar Intel is oppermachtig in de notebook markt en Tigris zal het al niet kunnen winnen van de huidige notebooks laat staan van de Q4 Nehalem Intel notebooks. Ik weet het niet zeker maar ik verwacht AMD's share onder de 12% kwa notebooks. Daarbij als we netbooks ook meerekenen verwacht ik 8% of nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Netbooks. kleine notebooks, lijk me dat die altijd al mee hebben gedaan, wat is dat toch zins de Atom is er ineens een zogenaamde nieuwe markt gecreëerd, waar plaatsen we nu dan de Subnotebook, ultraportable? Zins jaren 90 of misschien zelfs nog eerder, hebben we die kleine notebookjes als, ook al met intel cpu's. :)

Wat maakt een netbook nu een netbook? En waarom zouden die niet als notebook meetellen?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
mad_max234 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 03:53:
Netbooks. kleine notebooks, lijk me dat die altijd al mee hebben gedaan, wat is dat toch zins de Atom is er ineens een zogenaamde nieuwe markt gecreëerd, waar plaatsen we nu dan de Subnotebook, ultraportable? Zins jaren 90 of misschien zelfs nog eerder, hebben we die kleine notebookjes als, ook al met intel cpu's. :)

Wat maakt een netbook nu een netbook? En waarom zouden die niet als notebook meetellen?
Het grote verschil is echter de prijs. Nu kosten ze 300 euro, voorheen 1500 of meer. Daardoor is het marktaandeel van de netbooks/subnotebooks extreem opgelopen. Dat is het verschil.

Al ben ik benieuwd hoe dat gaat lopen. Netbooks worden steeds duurder en een Gateway LT3100 bied dan veel meer voor zijn geld. Aan de andere kant van de markt wil NVIDIA met de Tegra de netbookmarkt bestormen. Ook Nokia gaat daar aan mee doen. Netbooks voor 200 euro die full hd kunnen afspelen, veel langer op de accu werken en instant-on zijn. Netbooks zijn het vergeleken met die 2 net niet in mijn ogen.

Wat betreft tigris: Veel zal afhangen van de prestaties. Het wordt leuk als ze de prestaties van een 2,4-2,6GHz Core 2 Duo weten te evenaren en tegelijkertijd een goed alternatief neerzetten voor de immens populaire T4200 en T6400 welke op 2GHz lopen. Die 2 worden imho te veel gebruikt op het moment, zelfs in notebooks waar een betere CPU in zou moeten.... Helaas komt Tigris veel te laat: Na de back 2 school acties....

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 27-06-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Gezien er nogal wat Phenom II 955 op stock-voltage al richting de 3,6 GHz kunnen is dit niet zo heel gek. Ik denk dat de beperking dan ook in de lekstroom en het bijbehorende gebruik liggen/lagen. Ze moeten immers onder de door hen gestelde TDP blijven. (Dat of ze hebben die voor deze processor weer verhoogd naar 140 watt, al denk ik van niet).

[ Voor 0% gewijzigd door kalizec op 27-06-2009 13:19 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286793

ph2 955 zat al niet al te ver af van I7 920 (toch nog wel in sommige apps 20-30%). Dan zal 965 het wel goed gaan doen tegen lynnfield/ i7 920. De vraag is allee hoe duur hij gaat worden. Als hij 250 euro gaat kosten dan heb je voor 60 euro meer een I7 920.

http://www.tomshardware.c...-gamer-dragon,2337-8.html

Als ik dat zo lees is een I7 niet eens zo gek meer voor gamers. Een pc met een I7 @ stock en 2x een gtx 260 in sli verslaat in veel games gewoon een ph2 955 @ 3.6ghz (!) met 2x een hd4890 in cf. Iedereen weet dat een hd4890 veel sneller is dan de gtx 260.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Voor 60 euro meer heb je dan een Core i7 920, maar voor 100 euro minder heb je dan weer een mobo voor je Phenom 2, als je gaat kijken voor mobo's voor je Core i7. Haa!

Anyway, de discussie is al gebeurd, en het is not done om cpu's onderling te vergelijken op prijs, want niemand is iets met enkel een cpu: je moet de prijs van een volledig systeem vergelijken, dat is de enige eerlijke manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Weet er iemand overigens wanneer we een chipset kunnen verwachten die USB 3.0 en SATA 3.0 ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 15-11-2024
Anoniem: 286793 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 15:26:
Als ik dat zo lees is een I7 niet eens zo gek meer voor gamers. Een pc met een I7 @ stock en 2x een gtx 260 in sli verslaat in veel games gewoon een ph2 955 @ 3.6ghz (!) met 2x een hd4890 in cf. Iedereen weet dat een hd4890 veel sneller is dan de gtx 260.
Mja, check even de 955 review van Tom. Met dezelfde videokaart is een 955 net zo snel als eender welke quadcore. En nu ineens is er zo'n groot verschil. http://www.tomshardware.c...phenom-x4-955,2278-9.html

Er is duidelijk iets mis met die pre-built Cyberpower troep. En de vergelijking met totaal verschillende setup graka's, tja.. Allemaal beetje amateuristisch imho. THG = fail.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste