Die test ken ik al en die is al zo oud. Daar schaalt cf in veel games gewoon met een paar procent. Dat komt omdat de drivers heel oud zijn. Nieuwe drivers maken beter gebruik van core I7. Daarbij komt nog eens dat het 2 hd4890's zijn en geen hd4870's. De hd4890's zijn gewoon krachtiger. Misschien lopen ze daardoor eerder tegen een cpu-bottleneck aan. Ik denk dat nieuwe drivers wel degelijk voor verschil zorgen. Eerst was de support voor het I7 platform nog een beetje zwak (niet alleen van ati). Dit is logisch want wie heeft er nou zon duur systeem? Nu kun je zien dat een I7 zeker weten geen domme koop is. Het zou gewoon niet moeten kunnen dat een systeem met 2 gtx 260's een systeem met 2 hd4890's verslaat.dahakon schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:44:
Er is eerder een crossfire-test geweest om te kijken wat het verschil was tussen een Phenom II 940 en een Core I7 920, waarbij naar voren kwam dat 2 kaarten door de tang genomen niet genoeg waren om grote verschillen tussen de Phenom II en de Core I7 te krijgen. Deze test is toentertijd gedaan door Anandtech. Verschil met Tomshardware is echter wel dat ze dezelfde kaarten gebruikten bij de verschillende processors, iets wat Tom heeft verzuimd.
De cijfers van Tom kun je dan ook het beste met een klein beetje zout nemen.
Een tijdje geleden zat ik te twijfelen of ik een I7 of een ph2 zou nemen. Van alle kanten werd geroepen dat je de snelheid van een I7 niet nodig zou hebben. Ik vond dit sowieso al gek want sinds wanneer heb je te veel cpu-performance? Nu was een ph 2 940 nog steeds wel de beste koop natuurlijk als je kijkt naar prijs/kwaliteit. Maar bij de overgang naar am3 heb ik zo mijn twijfels. Uiteindelijk kom je op 100 euro prijsverschil tussen I7 en ph2 955. Dat is niet eens zo veel meer.
Sli schaalt beter dan crossfire? Volgens mij valt dat wel mee.
Zouden die benchmarks van Tomshardware niet kloppen? Misschien niet. Maar wie zegt dat die van anandtech dan wel kloppen. Als je zo bezig gaat dan blijft er geen betrouwbare bron meer over. Dit zijn van die makkelijke tegenargumenten die je altijd wel naar iemands hoofd kan gooien in, wel discussie dan ook.